Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Bacalaureat 2012… Aproximativ la fel cu cel de anul trecut…

Scriam aici despre cea mai slaba promovabilitate din ultimii 20 de ani… Era vorba de ce s-a petrecut anul trecut. Anul acesta – la fel.

Gandul

Se arata, printre altele, ca:

„Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a declarat că REZULTATELE LA BACALAUREAT 2012 obţinute de absolvenţii de clasa a XII-a sunt comparabile cu cele de anul trecut. „Din datele pe care le avem până în acest moment rezultatele la examenul de bacalaureat de anul acesta sunt mai mici cu 0,5 puncte procentuale”, a declarat Andronescu.

Demnitarul a anunţat că va convoca o sesiune extraordinară la Senat pentru ca de anul viitor să se introducă bacalaureatul diferenţiat. „Nu mă aştept să facem minuni într-un an de zile, dar aceste modificări trebuiesc făcute cât mai repede. Cred că senatorii îşi pot întrerupe mai devreme vacanţa pentru a putea deja elabora noile norme pentru examenul de bacalaureat”, a punctat Ecaterina Andronescu.

Ministrul Educaţiei a mai spus că după ce se vor afişa REZULTATELE FINALE LA BACALAUREAT 2012, fiecare şcoală va face o analiză a situaţiei şi un plan concret de acţiune, cu termene clare. De asemenea, se va face o analiză şi la nivelul Ministerului Educaţiei, precum şi la Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, cel care elaborează subiectele pentru Evaluarea naţională şi pentru Bacalaureat.

Potrivit ministrului, până în acest moment REZULTATELE LA BACALAUREAT 2012 au fost centralizate în 30 de judeţe. „În unele judeţe s-a înregistrat o creştere a mediilor obţinute la examenul de bacalaureat, în timp ce în altele s-a observat o scădere a ratei de promovare”, a punctat Ecaterina Andronescu.”

REZULTATE BACALAUREAT 2012 JUDEŢE şi REZULTATE BAC 2012 BUCUREŞTI pe EDU.RO – MINISTRUL EDUCAŢIEI: Notele sunt comparabile cu cele de anul trecut

Bucuresti – 39%. Anul trecut a fost 42%…

EDU.RO Rezultate BAC 2012 – Toate NOTELE online. EXCLUSIV Gândul – Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu: „Nu exclud desfiinţarea unor licee”, după REZULTATE FINALE BACALAUREAT 2012

Se arata, printre altele, ca:

„După ce pe site-ul edu.ro s-au publicat online REZULTATE BACALUREAT 2012, ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu a declarat într-un interviu pentru gândul că aşteaptă ca „după contestaţii, să ajungem ca procent de promovare în jurul cifrei de anul trecut, respectiv 44%”.

Potrivit datelor publicate pe edu.ro, după afişarea online a rezultatelor la BAC 2012, rata oficială de promovare este de 43% la nivelul întregii ţări.

Întrebată de gândul care sunt măsurile pe care le va lua, Ecaterina Andronescu a declarat că, după ce vom avea REZULTATE FINALE la BACALAUREAT 2012, ministerul va organiza cursuri speciale de pregătire pentru elevii care nu au promovat bacalaureatul în 2012. „Ideea este să încercăm să adunăm câţi mai mulţi dintre elevii care nu au luat bacalaureatul şi să încercăm să le oferim pregătirea necesară, atât cât se mai poate, pentru a avea rezultate bune în sesiunea de toamnă a Bacalaureatului”, spune Ecaterina Andronescu. […]

La întrebarea ziarului gândul dacă, după publicarea pe edu.ro a ultimelor rezultate la BAC 2012, nu exclude măsuri care pot merge chiar şi până la desfiinţarea unor licee în care, de exemplu, niciun elev nu a reuşit să promoveze examenul de bacalaureat, ministrul a răspuns: „Nu exclud desfiinţarea unor licee. Vom face o analiză ca să vedem dacă nu cumva sunt tot cele de anul trecut, ceea ce mi s-ar părea inadminisibil. Dacă nu ai avut atât de puţin respect încât să faci ceva un an de zile pentru remedierea situaţiei, înseamnă că tu liceu nu mai ai calitatea morală să funcţionezi. Aşadar, nu exclud o astfel de măsură drastică, dar nici nu vreau să trag concluzii pripite înainte de a face o analiză serioasă pe trei paliere: la nivel naţional, judeţean şi la nivelul şcolilor. Ceea ce vă pot spune încă de acum e că această analiză şi concluziile ei se vor transforma într-un set de măsuri care vor fi incluse în Regulamentul de funcţionare”.” (subl. mea)

Desfiintarea unor licee – o masura buna?

Ar mai fi o intrebare, apropo de raspunsul D-nei Andronescu, si anume: ce ar fi putut sa faca pentru remedierea situatiei? Distinsa D-na Andronescu a spus asa:

Dacă nu ai avut atât de puţin respect încât să faci ceva un an de zile pentru remedierea situaţiei, înseamnă că tu liceu nu mai ai calitatea morală să funcţionezi.

Dar iata ce spune unul din articolele din Gandul, pe care l-am citiat mai sus:

„Judeţul GORJ (25%) este, până în prezent, unul dintre cele care au înregistrat cele mai mici rate de promovare anul acesta.

Rezultate slabe la HUNEDOARA (33%). Aici doar unul din trei elevi au reuşit să ia examenul.[…]

În judeţul ILFOV (14,65%) s-a înregistrat cea mai mică rată de promovare de anul acesta. […]

În MEHEDINŢI (30%) s-a înregistrat una dintre cele mai mici rate de promovare din ţară.

MUREŞ – 46%. Cei mai mulţi candidaţi din acest judeţ au fost notaţi cu medii între 6 şi 6,99, respectiv 666 de elevi.

OLT 30%. În acest judeţ s-a înregistrat una dintre cele mai dramatice diferenţe între rezultatele din 2012 şi cele de anul trecut, când peste 54% din elevi au promovat bacalaureatul.” (subl. mea)

Dar, in general vorbind, ratele de promovabilitate au fost scazute. Insa ce te faci cu aceste judete unde s-au inregistrat rate foarte mici…? Foarte stranii cifrele referitoare la jud.  Mures… !! Iar de aici s-ar naste o noua intrebare: daca se va apuca sa desfiinteze unele licee, atunci cate licee vor fi in aceasta situatie? Spre exemplu, cate licee vor ramane in jud. Gorj? Un liceu in tot judetul?

Masura aceasta – desfiintarea unor licee – nu cred ca ar fi o masura buna. Mai bine s-ar gandi cum ar putea ca invatamantul actual sa-i motiveze pe elevi, pentru ca sa invete. Eu cred ca una din cauzele dezinteresului elevilor fata de invatatura este declinul economic evident prin care trece tara in aceste conditii de criza economica severa si care genereaza lipsa locurilor de munca. Dupa parerea mea, cineva care a terminat un liceu cu bacalaureat ar trebui sa-si gaseasca un loc de munca pe masura pregatirii sale. Bineinteles, nu toti trebuie sa urmeze o facultate – ai nevoie si de cadre medii. Examenul de bacalaureat este un examen serios si greu. Daca ar fi o cale spre un loc de munca, just remunerat, si cu posibilitati de promovare juste, pe masura pregatirii respectivului, eu cred ca interesul elevului pentru invatatura ar creste.

Gandul ne spune ca:

Pentru cine contează nota la BACALAUREAT 2012

Toţi absolvenţii de liceu care au dat examenul de BACALAUREAT şi vor să fie admişi la una dintre facultăţile unde nu se susţine examen, trebuie să obţină o notă cât mai mare, mai ales dacă vor să prindă un loc bugetat. De anul acesta, media de la bacalaureat este singura care conteaza la aceste facultăţi, unde până anul trecut se luau în calcul şi mediile la diverse materii obţinute în perioada liceului.

Acest lucru a fost interzis însă de fostul ministru al învăţământului, Cătălin Baba, care şi-a justificat decizia prin faptul că astfel universităţile vor organiza examen de admitere. Ce nu a luat în calcul Baba la momentul publicării ordinului de ministru care reglementa admiterea în învăţământul superior, a fost faptul că universităţile nu puteau anunţa organizarea unui examen decât cu cel puţin şase luni înainte de susţinerea acestuia. Astfel, universităţile vor organiza admitere anul acesta exclusiv de baza mediei la bacalaureat. Nu este însă şi cazul facultăţilor de Medicină, Politehnică sau Jurnalism, care nu au renunţat niciodată la examenul de admitere, pentru că în aceste cazuri candidaţii ştiau din vreme care este modalitatea de admitere.

Bacalaureatul se poate schimba din 2013

După afişarea pe edu.ro a acestei seri de rezultate la bac 2012, actualul ministrul al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, cât şi interimarul Liviu Pop, au declarat că iau în calcul modificarea examenului de bacalaureat din 2013, prevăzută în actuala legea a Educaţiei începând cu 2016.

Astfel, de la anul, liceeni ar putea susţine un examen diferenţiat în funcţie de profilul pe care l-au absolvit. Actuala formă a bacalaureatului este criticată pentru că elevii de la specializari diferite susţin aceeaşi probă cu aceleaşi subiecte deşi numărul orele alocate unei materii este diferit în funcţie de profil. Acest lucru creează discrepanţe în cantitatea şi calitatea cunoştinţelor pe care le asimilează.” (subl. mea)

De unde rezulta ca examenul de bacalaureat conteaza in exclusivitate, aproape in exclusivitate pentru elevii care vor sa mearga mai departe, spre o facultate. In schimb, nu toti vor acest lucru: cea mai mare parte dintre ei. Si atunci e clar ca acestia nu-si vor da interesul pentru acest bacalaureat, care, oricum, nu le aduce prea mare lucru. Ceea ce nu inseamna ca, totusi, nu au invatat ceva in timpul anilor de liceu, chiar daca nu au luat bacul. Dar ce nadejde sa-ti pui intr-un astfel de examen daca el nu conteaza decat pentru admiterea in invatamantul superior, dar tu n-ai de gand sa faci vreo facultate? Pentru ca cel care isi propune sa faca o facultate, acela trebuie sa si invete. Deoarece omul trebuie sa aiba o motivatie. Cel care isi propune sa mearga mai departe, spre o institutie de invatamant superior, are tocmai aceasta motivatie si, datorita acestui interes, invata pentru ca sa si poata realiza ceea ce si-a propus. Daca nu are acest interes, nu este motivat. Consecinta: nu invata, nu isi da interesul, cum se spune. Spre exemplu: cineva din jud. Gorj (luat la intamplare, dar tinand cont ca e unul din judetele cu ratele cele mai mici de promovabilitate) a luat bacalaureatul cu 7. Asa, si? Ce faci doar cu bacalaureatul in jud. Gorj? De fapt situatia lui nu se schimba cu nimic: este in aceeasi situatie ca si unul care nici macar nu a facut liceul. Alta ar fi situatia daca bacalaureatul i-ar permite un loc de munca platit mai bine fata de cel pe care poate sa-l aiba unul ce a absolvit doar opt clase primare, conditii de munca mai bune fata de cel ce are doar opt clase terminate si doar atat. In felul acesta interesul pentru bacalaureat ar creste simtitor: situatia s-ar imbunatati vizibil si lucrurile ar progresa.  S-ar putea face distinctia si intre cel ce a absolvit liceul, dar nu a luat bacalaureatul si cel ce l-a absolvit cu bacalaureat. Daca absolvirea cu bacalaureat ar insemna un loc de munca mai bun, mai bine platit, posibilitati de promovare superioare, fata de cel pe care ti l-ar putea oferi absolvirea fara bacalaureat, atunci cu siguranta interesul pentru bacalaureat ar creste simtitor. Pentru ca, intr-o asemenea situatie, omul pierde ceva daca nu are bacalaureatul: pierde bani, deoarece pierde un salariu mai bun si un loc de munca mai bun.

Voltaire spunea, referindu-se la problema taranimii, urmatorul lucru:

„Nu vor fi toti taranii bogati. Nici nu trebuie sa fie. Ne trebuie si oameni care sa nu aiba decat bratele lor si bunavointa. Dar si acesti oameni, care ni se par fara noroc, vor lua parte la fericirea celorlalti. Ei vor fi liberi sa-si vanda munca celui care va voi sa le-o plateasca mai bine. Aceasta libertate va constitui proprietatea lor. Nadejdea ca vor avea un salariu just le va da putere.”

Interesant este daca  in loc de „Nu vor fi toti taranii bogati” punem „Nu vor fi toti oamenii bogati”. Insa el arata clar ca e vorba si de motivatie spunand: „Ei vor fi liberi sa-si vanda munca celui care va voi sa le-o plateasca mai bine„. Si adauga: „Nadejdea ca vor avea un salariu just le va da putere„.

Situatia actuala care e? El are doar bacalaureatul si nu vrea sa mearga sa faca o facultate! Solutia care sa fie? Inchiderea unor licee? De ce? Ca nu mai au calitatea morala? Eu sper un lucru: ca nu vom face totul „de a lua toate masurile posibile spre a se face ca natiunea sa devina idioata, bicisnica si barbara” (Voltaire).

 

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

iulie 9, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.