Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Halucinant…

Cam acesta ar fi cuvantul potrivit care ar caracteriza intr-un mod extrem de concis ceea ce s-a petrecut la Caracal.

Fara indoiala, rapirea si uciderea unei fetite de 15 ani de catre un nemernic este o monstruozitate si o mare drama. Numai ca nu s-a intamplat doar asta.

Trebuie spus ca a fost si un pic de noroc pentru ca fata, Alexandra Macesanu, a gasit un telefon mobil in locul in care era sechestrata, telefon care nu era al ei, si a reusit sa sune la 112 – Serviciul de Urgente care tine de STS (Serviciul de Telecomunicatii Speciale). A fost un noroc faptul ca a gasit, totusi, acel telefon, altminteri greu de admis ca acel criminal ar fi fost prins. Pentru ca a mai fost inca o fata rapita, despre care nu se mai stia nimic, Luiza Mihaela Melencu, disparuta din 14 aprilie… Or, din cate inteleg, pistele duc spre acelasi suspect, Gheorghe Dinca, zis „Popicu”, fost mecanic auto care practica ilegal taximetria. In curtea acestui individ s-au descoperit resturi de oase umane – v. aici.

Insa o uriasa problema de abia din acest moment incepe sa se contureze si sa se puna. Fata a reusit sa sune de trei ori la Urgenta. STS ar fi trebuit sa identifice rapid locatia de unde s-a telefonat, unde era fata. S-a putut constata fara tagada ca STS nu are aceasta capacitate – lucru foarte grav – ducand in eroare Politia cu trei adrese false. Au trmis, de exemplu, Politia la 10 km. de locul de unde s-a sunat. Astfel Politiei i-a trebuit 19 ore sa gaseasca locul unde se afla fata si de unde daduse telefon. Odata gasit locul, pentru ca n-au primit hotararea procurorului de a intra in acea casa si a efectua perchezitia, politistii au asteptat trei ore in fata casei, fara sa poata sa actioneze in vreun fel.

Mai trebuie spus, sa nu uitam, ca tatal fetei a reclamat la Politia din Caracal disparitia fetei, sefii de la Politia din localitate – cel putin asa am inteles din relatarile din presa – l-au luat la misto spunandu-i ceva de genul: „Lasa bre ca o sa se intoarca cu prietenul ei de mana” si amenintandu-l pe bietul om ca va plati perchezitia si tot ce va desfasura Politia in cazul in care nu se va gasi nimic grav si ipoteza sefului Politiei se va adeveri. Evident, e inadmisibila atitudinea Politiei locale! Cu totul si cu totul inacceptabila, daca e adevarat – ca parca nu-ti vine sa crezi!! – ceea ce s-a relatat in presa.

Ca sa intelegem mai bine ar trebui sa ne punem intrebarea: cum ar fi trebuit sa se desfasoare in mod normal lucrurile?

In mod normal, STS ar fi trebuit sa identifice in cateva secunde locatia de unde fata a dat telefon. In urmatoarele secunde ar fi trebuit sa anunte Politia din Caracal si sa-i comunice locatia. Toata treaba asta cred ca ar fi durat maxim 2 minute. In urmatoarele doua minute un echipaj de politie ar fi trebuit sa se deplaseze la locatia respectiva. Toate aceste operatiuni ar fi durat maxim 5 minute.

In mod logic, din moment ce e vorba de un caz de rapire si sechestrare de persoana, anuntat prin Serviciul Urgenta, cu atat mai mult cu cat tatal fetitei a anuntat disparitia fetei la Politie, echipajul respectiv ar fi trebuit sa-l someze pe suspect sa deschida usa, iar daca lucrul asta nu se intampla in cel mult un minut, ar fi trebuit sa forteze intrarea in curtea si in casa suspectului cu tot armamentul din dotare, pentru ca suspectul ar fi fost posibil sa fie inarmat.

Altminteri nu se justifica acest Serviciu de Urgente, pentru ca intr-o chestiune urgenta trebuie actionat urgent.

Politistii nu doar ca n-au putut ajunge urgent la locatia respectiva, dar au mai asteptat si trei ore pentru ca procurorul sa le permita intrarea in acea incinta si in acea casa.

Stau si ma  intreb: de ce procurorul nu a incuvintat imediat, pe loc, interventia, dat fiind faptul ca era vorba de un caz de rapire si sechestrare de persoana care s-ar fi putut solda, cum s-a si intamplat, cu uciderea victimei si apoi politistii aveau o pista care i-a condus spre acea locatie – alta decat cea pe care ar fi trebuit sa le-o furnizeze STS-ul – deci era foarte clar ca Procuratura n-ar fi avut de ce sa se opuna unei descinderi imediate si a unei intrari imediate in curtea si casa suspectului respectiv.

Ceea ce a facut Procuratura – daca asa stau lucrurile – se numeste obstructionarea activitatii organelor de Politie!!!

Toate aceste disfunctionalitati extrem de grave au avut drept rezultat imposibilitatea salvarii acelei fetite de 15 ani si, deci, moartea acesteia.

Extrem de grav ca nici acum, dupa vreo 12 ani, daca am inteles bine, de la o procedura de infringement pentru ca STS nu avea capacitatea sa localizeze apelurile telefonice, nici acum STS nu are aceasta capacitate. Nici cand a fost vorba de accidentul aviatic din Muntii Apuseni (v. si aici) nu s-a putut localiza aeronava prabusita decat cu foarte multa greutate si lentoare. Nici acum, din cate inteleg, nu stam mai bine la capitolul asta. Greu de inteles de ce nu s-a procurat pana acum echipamentul adecvat pentru ca sa se poata afla rapid locatia de unde se suna in cazul unui apel de urgenta. Dupa parerea mea este vorba de o sabotare a STS-ului de ani de zile pentru a nu fi dotat cu ceea ce trebuie iar SRI ar trebui sa scaneze informativ aceasta institutie si nu numai pentru a vedea cine saboteaza sau ce se intampla de fapt. E clar ca STS ar fi trebuit sa aiba cel mai modern si sofisticat echipament, indiferent cat ar fi costat, cand am o Rusie agresiva in coasta. De ce nu se intampla atunci asa ceva?

Echipament pentru ca sa pot localiza un avion care s-a prabusit n-am, pentru ca sa pot localiza un telefon care a sunat la Urgenta n-am, corvete n-am… In schimb, Ucraina a sechestrat la Izmail un petrolier rusesc… Va recomand, desigur, sa (re)cititi si postarea mea precedenta. Sunt prea multi de „n-am” in ecuatia asta. Adica n-avem dotarea si tehnica necesara pentru a face fata unui eventual conflict, lucru extrem de ingrijorator. Iar Statul nostru, desi ar trebui s-o faca pentru ca asa e democratic, nu ne da explicatii coerente. Iar ceea ce s-a intamplat acum slabeste in mod evident increderea cetatenilor in Stat.

Halucinant, cu adevarat halucinant e si altceva… Daca stai sa analizezi mai pe indelete toate aceste disfunctionalitati, ele seamana cat se poate de bine cu cele petrecute la Revolutie, unde s-au impuscat unii pe altii. Atunci Armata nu era dotata cu echipamente de comunicatie moderne, pana a adus Gen. Stanculescu – care era si responsabil cu dotarea Armatei – statiile Motorola. Acum – de fapt de ani de zile – STS nu are echipamentul necesar pentru identificarea cu maxima acuratete a unui apel telefonic dat la Urgenta.

Amintiti-va la Revolutie ce s-a intamplat la Otopeni, in fata MApN-ului, cand l-au omorat pe col. Trosca… Iar acum Politia ajunge dupa 19 ore si dupa ce au ajuns mai sta trei ore in fata imobilului respectiv pentru ca procurorul nu stia ce sa faca si nu le permitea sa intre in curtea aceea si in casa suspectului. Dar ceea ce te uluieste este lipsa de coordonare intre STS si Politie, intre Politie si Procuratura… Datorita unei asemenea lipse de coordonare, la Revolutie s-au impuscat intre ei, au tras unii in altii si in haosul creat s-au luptat unii cu altii: Armata cu Armata sau Armata cu Securitatea, adica s-a creat un haos general in care au murit aiurea oameni.

Viorica Dancila a iesit azi in fata camerelor de luat vederi facand apel sa nu se politizeze aceste evenimente, desi impresia mea, vaga, ce-i drept, este ca ea a incercat sa le politizeze cand a pomenit de un nou referendum pentru inasprirea pedepselor pentru criminali, violatori, pedofili. Deci Romania o tine din referendum in referendum… Populismul se vede cat se poate de clar. Insa nu asta e problema. Ci disfunctionalitatile din institutiile Statului care persista de ani de zile, care dupa ce ca s-au cronicizat, din lipsa de luare de masuri s-au mai si agravat. A propune in mod populist referendumuri, ne pricepem. Nu rezolvam astfel mare lucru pana ce nu atacam adevarata problema: disunctionalitatile din institutiile Statului Roman, intens politizate, nemeritocratice, locuri ideale pentru parcarea clientelei politice si, deseori, focare de incompetenta si coruptie. De asemenea, dupa parerea mea, avand in vedere si situatia internationala actuala, trebuie ca serviciile noastre de informatii sa verifice daca nu cumva exista persoane plantate ad hoc in Stat de catre Puteri straine tocmai in scopul de a-i gripa activitatea si de a crea astfel de disfunctionalitati.

Sa ne gandim ca asemenea defectiuni in activitatea Statului au costat o viata de om… Poate chiar mai multe…

Mi-e teama ca asemenea dereglari, care incep sa fie evidente, sa nu ne coste chiar mai mult…

In rest… ce as putea sa-i spun Alexandrei sau Luizei…? Dumnezeu sa va odihneasca in pace!

Poate ati ajuns intr-o lume mai buna… Sa dea Dumnezeu!

iulie 27, 2019 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

41 comentarii »

  1. Foarte interesanta ipoteza ca poate fetele nu au murit. Daca e vorba de o retea de trafic de persoane este posibil sa fi fost doar rapite si duse in alta parte spre a fi exploatate de astfel de retele criminale. Articolul din Romania Libera cu titlul „Crima din Caracal, Se cauta probe intr-un lac din apropierea casei in care a fost ucisa Alexandra” spune asa:

    „Până în acest moment, nu a fost găsit corpul Alexandrei, deși casa lui Gheorghe Dincă a fost percheziționată de mai multe ori, începând de sâmbătă dimineață.”

    Poate nu a murit. De vazut ce se va mai descoperi in urma cercetarilor.

    Dar eu intreb: de ce aceste retele de trafic de persoane nu sunt mai indeaproape supravegheate de catre DIICOT si SRI? Tocmai pentru a se interveni mult mai prompt si a le destructura mult mai rapid. Daca astfel de retele de trafic de persoane s-au dezvoltat la noi in ultimii ani – eu cred ca cetatenii ar trebui sa stie lucrul asta – cineva e vinovat si trebuie sa plateasca. Trebuie sa existe cauze pentru care institutiile indrituite ale Statului nu au actionat cu eficacitatea necesara pentru destructurarea unor astfel de retele. Aceste cauze trebuie sa fie analizate la nivelul conducerii Statului, CSAT.

    Care e cauza pentru care astfel de retele si organizatii criminale s-au dezvoltat in Romania in ultimii ani?

    Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 27, 2019 | Răspunde

    • Doar sperantze nimic altceva , sperantze ce s-au dovedit a fi , SPERANTZE DESHARTE caci asa-i omul : spera pana-n ultima clipa !Mama lui de om !!!!!!!!!!!!!!

      Comentariu de Marian | iulie 29, 2019 | Răspunde

    • ” Dar eu intreb: de ce aceste retele de trafic de persoane nu sunt mai indeaproape supravegheate de catre DIICOT si SRI? Tocmai pentru a se interveni mult mai prompt si a le destructura mult mai rapid. Daca astfel de retele de trafic de persoane s-au dezvoltat la noi in ultimii ani – eu cred ca cetatenii ar trebui sa stie lucrul asta – cineva e vinovat si trebuie sa plateasca. Trebuie sa existe cauze pentru care institutiile indrituite ale Statului nu au actionat cu eficacitatea necesara pentru destructurarea unor astfel de retele.Care e cauza pentru care astfel de retele si organizatii criminale s-au dezvoltat in Romania in ultimii ani? ” Simplu : deoarece au fost facute ” cu voie de la Politie ” vorba lui conu Leonida si-a structurilor statului adaug eu cu atat de cunoscuta-mi dushmanie de zavragiu … ” contra organelor si structurilor de partid si de stat ” .

      Comentariu de Marian | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • Ei, ai vazut? De asta ies si oamenii in strada!!!

        Ca astfel de organizatii criminale, de tip mafiot, ar avea legaturi cu politicul, la nivel local ci central, desigur, cu partidele, bineinteles, ca ar avea oameni si prin presa etc nu prea m-ar mira. De asta unul din cei iesiti in strada iata ce a zis:

        „„Ne-am adunat a doua zi în centrul Clujului pentru a protesta faţă de incompetenţa autorităţilor în cazul crimelor de la Caracal. Considerăm că demisiile nu sunt suficiente, trebuie deschise dosare penale în cazul unor reprezentanţi ai unor instituţii ale statului. Este inadmisibil ca într-un stat european să moară tineri cu zile”, a spus unul dintre cei prezenţi.” (sursa: aici)”

        Tot din acest articol inteleg ca in Alexandria, unde au iesit oameni in strada, pe aia de la Primarie atat i-a dus mintea: sa dea muzica vesela… Citez din acelasi articol ca mai sus:

        ” Oamenii au fost nemulţumiţi şi de faptul că pe toată durata derulării evenimentului muzica veselă a sunat din boxele amplasate de primărie în oraş: „Ce e cu muzica asta? Nu e cumva un moment tragic pentru întreaga ţară? Nu puteau şi ei să oprească muzica măcar azi? Sau să o dea mai încet? Vedeţi? De asta nu merge nimic în ţara asta. Că nu ne respectăm nici morţii”.

        Proteste similare au loc în mai multe oraşe precum Iaşi, Braşov sau Brăila.

        Zeci de oameni s-au adunat în centrul Iaşului, mulţi cu afişe pe care scrie „Şi eu sunt Alexandra”. Oamenii au aprins lumânări şi au adus flori.

        „Această tragedie înfiorătoare este un nod într-o reţea sinistră de distrugere pe care această guvenare o face de mai bine de 2 ani. Nu suntem apăraţi, trăim într-un stat ale cărui structuri sunt complet confiscate de o guvernare semi-analfabetă şi profund mafiotă”, a declarat aici o femeie.” (cu „strong” subl. mea)

        Si au dreptate oamenii pentru ca e drept, as zice eu, sa te mai gandesti si la viitor: unde va ajunge tara asta in felul asta? Te gandesti si pentru tine si pentru copii, e normal. Doar traim aici. Multi au plecat peste hotare si, probabil, multi inca se gandesc sa mai plece…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

    • 😡

      ” Video Revolta şi solidaritatea de la Colectiv revin furtunos. Proteste în mai multe oraşe: Tragedia din Caracal, un nod într-o reţea de distrugere ” Sa nu te superi pe mine insa , chestia asta , este de tot KKT-ul ! In afara de ghevaristul ala de Ponta sau alde Piedone { halal de-asa nume la un om !!! } ATUNCI , ATUNCI FRATE , ATUNCI , pe cine-ai mai vazut dumneata in ultimii patru sau cinci ani care sa demisioneze pentru …un fleac ? In plus de asta , ” cata minte trebuie sa-ti lipseasca ” – vorba lui Basescu – pentru a demisiona la primul semn ca , ” ceva e putred in al Romaniei stat ” ? Iar ” sistemul ” , sa fim s eriosi , cine mama dracului crezi c-a facut sa reziste acesti dinoszauri atata vreme ? Fi serios frate ! Astia care protesteaza { unii pe buna dreptate } o fac acum , chiar crezi ca protestele astea vor mai fi valabile si peste …patru luni !? Pai , ala de la Cotroceni 😎 , trebuia sa fie primul care-avea obligatia – presupunand ca , si interesul – de-a reforma TOTAL sistemul , fara suparare .

      Comentariu de Marian | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • Este foarte bine ca oamenii protesteaza!! Sunt alaturi de ei!!

        Daca vrei sa se schimbe ceva in bine in tara asta atunci e necesara, in astfel de cazuri, o reactie viguroasa a societatii impotriva clasei politice in totalitatea ei. Aici nu e vorba deloc de un fleac. Cand lucrurile nu merg bine in acest Stat, cand se incalca Constitutia, astea nu-s fleacuri. Si mi se pare cat se poate de normal ca oamenii sa iasa in strada si sa protesteze.
        „Asta e un stat mafiot” – parca asa spunea Basescu, nu? Si cetatenii ce sa faca? Sa accepte lucrul asta? Evident ca trebuie protestat!! Si iesit masiv in strada!!!

        In legatura cu datul demisiei, cel putin din articol nu reiese ca oamenii ar fi cerut asta… Dar un protest fata de felul in care functioneaza Statul trebuia facut.

        Va fi valabil pentru ca politicienii se gandesc de pe acuma la alegerile care vor urma. Si s-a vazut la europarlamentare ca, la vot, pot sa se trezeasca drastic sanctionati de catre cetateni!

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

  2. […] ca nimeni nu ma va contrazice daca afirm ca suntem in secolul XXI 🙂 . Apropo de ce scriam in postarea precedenta, este de neinteles cum STS-ul nu poate stabili cu precizie de unde s-a dat un telefon catre […]

    Pingback de Precizie de cativa metri… « Motanul Incaltat | iulie 28, 2019 | Răspunde

  3. 1] Daca unchiul acelui copil n-ar fi fost Alexandru Cumpanasu si , mai ales daca acesta , n-ar fi avut la dispozitie TOATA presa audio sau video plus condeierii cei mai de top din Romania , pui pariu ca aceste fapte… HALUCINANTE dupa spusele-ti proprii si personale , n-ar fi fost descoperite NICIODATA iar disparitia fetei , ar fi fost dupa cativa ani incheiata cu un mare NUP si de catre Politie si de catre … cine-o mai fi ??? 2] Parerea mea este ca , aceste fapte au fost POLITIZATE din secunda … trei , de cand s-au petrecut chiar daca , ” aia greii ” din partide n-au iesit imediat pe ” sticle ” . Nici n-aveau cum deoarece , daca n-ar fi facut macar un minim gest , ar fi fost considerati mai prosti decat sant in realitate iar asta ar fi insemnat oarece costuri politice de decontat . 3] ” Sa ne gandim ca asemenea defectiuni in activitatea Statului au costat o viata de om… Poate chiar mai multe…” Nu poate ci , SIGUR , AU COSTAT VIETILE A SUTE DE OAMENI ! 4] ” Care e cauza pentru care astfel de retele si organizatii criminale s-au dezvoltat in Romania in ultimii ani?” Este vorba despre o ” intrebare ” retorica evident deoarece , raspunsul il sti si singur . 5] ” […] ca nimeni nu ma va contrazice daca afirm ca suntem in secolul XXI 🙂 . Apropo de ce scriam in postarea precedenta, este de neinteles cum STS-ul nu poate stabili cu precizie de unde s-a dat un telefon catre […] ” Pe bune , chiar iti pare „de neintzeles ” ? Apropo : dl. Gen. Marcel Opris … mai este la post in calitate de sef al STS ? Despre ucrainieni si rusi si aiurelile pe care le comit { chiar ori fi doar … aiureli ? } nu vreau sa discut : da-i in ma-sa !!! 😡 P.S. Chiar n-asi fi crezut c-ai sa pierzi un astfel de subiect taman matale , deoarece asta , ar fi insemnat din doua una : fie erai mort si ingropat de minim zece zile fie… ti-ar fi acordat Donald Trump , tot de minim zece zile , rezidentza permanenta si de onoare la Casa Alba 😉 lucru pe care doresc din toata inima sa se implineasca … din chiar debutul acestei saptamani si , nici macar n-asi fi prea mirat daca , chiar s-ar intampla . 😀 😀 😀

    Comentariu de Marian | iulie 29, 2019 | Răspunde

    • ” Este vorba despre o ” intrebare ” retorica evident deoarece , raspunsul il sti si singur” – si care ar fi raspunsul? Ca astfel de retele de crima organizata platesc bani politicienilor, partidelor politice, ii au la mana pe astia?

      „Daca unchiul acelui copil n-ar fi fost Alexandru Cumpanasu…” – nu cred, nu sunt de acord cu tine aici. Mai ales ca atunci cand a fost data stirea nici nu s-a auzit de Cumpanasu, nici nu s-a pus problema ca ar fi rude. Iar el a aparut la televizor mult mai tarziu. De fapt lucrul asta are mai putina – chiar aproape deloc – importanta. Nu asta e important: ca Alexandru Cumpanasu era unchiul fetei. Indiferent cine era fata si cine unchiul nu trebuia sa se intample asa ceva iar Politia, Procuratura, STS ar fi trebuit sa actioneze corespunzator situatiei si legilor si sa fie capabile, sa dovedeasca faptul ca sunt capabile sa salveze viata unui om. Or, aceste institutii n-au dovedit cetatenilor lucrul asta. Asta e foarte grav…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • Motane , spune-i fratelui dumitale { frate in Domnul Christos fireste } daca ai cunostiinta , cate cazuri de disparitie sau de crime cu autori necunoscuti au existat in Romania in ultimii… hai sa spunem doar iin ultimii opt ani pentru a nu se putea ” interpreta ” ??? Ba da frate : daca nu era nepoata lui Cumpanasu , NIMENI n-ar fi aflat vreodata despre cat de criminal este sistemul romanesc de ” protejare ” a sigurantei cetatenilor acestei tari . Trebuie neaaparat adaugat : AL REPREZENTANTILOR PROSTIMII ! Aia multi dar… PROSTI !

        Comentariu de Marian | iulie 29, 2019

      • Ba da , aia de la Realitatea si Romania TV au si facut precizarea d erigoare din prima clipa !!!

        Comentariu de Marian | iulie 29, 2019

  4. Revin deoarece , taman ce-mi adusei aminte de-o intamplare petrecuta prin … 1973 la Medgidia , unde-mi ” satisfaceam serviciul militar ” OBLIGATORIU 😡 . Intr-o seara , tot plutonul de interventii al regimentului , a fost alarmat si , ne-am deplasat urgent intr-un cartier al orasului unde , doua grupari de oameni { turci si tigani } se incaierasera din pricini doar de ei si , ulterior , de catre organele de ancheta , cunoscute . Am ajuns acolo in trei minute iar , in urmatoarele cinci minute , am pus cu botul pe labe un minim de treizeci de scandalagii , barbati si femei deopotriva . Aceasta intamplare din ’73 mi-a reamintit brusc de faptul ca , in Caracal { diferit de apropierea la nu mai mult de opt Km. de Deveselu unde… sti si matale ce se afla } , in urma cu mai putin d e cateva luni , a fost o chestie data si pe mai multe posturi de TV : a avut loc o altercatie babana de tot , altercatie in care , s-au folosit bate , furci , topoare , sabii , cutite si… ARME DE FOC de catre „doua clanuri interlope ” iar politistii… asistau pur si simplu . Pana n-au intervenit mascatii de la Craiova , acolo n-a fost liniste iar mascatii , au zabovit vreo cateva zile prin zona pana s-au linistit spiritele . Au fost efectuate retineri sau arestari de catre Politia din Caracal sau Tribunalul din Caracal ? Eu nu-mi amintesc insa , n-a fost prima intamplare de acest gen petrecuta acolo si NICIODATA , n-am auzit ca , seful IGP Caracal sau seful Procuraturii Caracal sa fi dat vreo explicatie si cu atat mai putin sa-si fi dat demisiile , eventual sa fie demisi . Poate sti matale ceva in plus… Ce vreau sa spun cu toata aceasta poliloghie : in Aprilie , atunci { si matale ai scris ceva pe chestia asta } la Baia de Arama o PROCUROARE , a incalcat flagarant LEGEA { apropo : sti cumva ce-a patit aia , mai presteaza … munca la stat ? } insotita de o armata de politisti si MASCATI si-a facut … ceea ce s-a vazut si fara binoclu c-a facut . Intrebare : oare , in cazul prezentat de dumneata , de ce nu s-a procedat la fel ? Nu te lua dupa KKT-ul pe care-l manaca Dumitru Coarna sau alti lideri sindicali ai politistilor caci asta , astia-si isi apara camarazii si incompetentza si-a lor si … camarazilor . Oricum , raspunsul este simplu : 1] deoarece niciunul nu cunoaste legea , care a fost de atatea ori modificata incat , chiar si alora le este IMPOSIBIL s-o mai stie si 2] ce mama dracului sa iasa din unii care au fie la Academia de Politie , fie la facultatea de Drept , in calitate de profesori oameni care , si-au plagiat tezele de doctorat ? Eu sau dumneata , nu beneficiem de statutul legal pentru a intervenii in cazul unei INDOIELI REZONABILE { asta-i relativ noua ca termen si-i ciugulita dupa americani cred } insa Politia , Procuratura , astia beneficiaza de TOATE DREPTURILE plus DREPTUL SI OBLIGATIA DE-A FOLOSII ARMELE IN APARAREA BUNURILOR SI VIETII CETATENILOR . SIGURANTA SI INCREDERE , iti spune ceva asta ? Mie personal , NU !!! In aceasta situatie , parerea mea de innexpert in chestii dintr-astea { sunt doar un liber cugetator asa cum bine sti 😉 } este ca , operatorul de la 112 , PROCURORUL si POLITISTII sositi …cand au sosit la fata locului sunt la fel de vinovati precum criminalul si deci , ar merita … macar jumatate din pedeapsa pe care-o va primii ala , eventual sa nici nu mai beneficieze de pensia cuvenita statulului lor actual . Cred c-o pedeapsa de minim 300 de ani , pe care s-o primeasca si S-O EXECUTE acesti oameni , ar fi ceva… chiar rezonabila din multe puncte de vedere . Ma rog , asta se vorbea azi prin Piata Resita { am fost sa cumpar paine si… sa fac miscare minim 30 de minute } insa aia , ” este niste prosti ” vorba lu’ Motzoc !

    Comentariu de Marian | iulie 29, 2019 | Răspunde

    • In legatura cu procuroarea respectiva, de la Baia de Arama, cred ca acest caz e de competenta CSM si a Sectiei pentru Investigarea Infractiunilor in Justitie.

      Da, am auzit si eu ceva… NU stiu exact la care caz te referi… La acesta:
      https://www.libertatea.ro/stiri/bataie-intre-interlopi-la-caracal-2592226

      ?
      Uite ce s-a intamplat si la Alexandria:
      https://evz.ro/bataie-ca-n-filme-in-fieful-lui-dragnea-politistii-si-interlopii-au-facut-ravagii-pe-strazi.html
      „Au fost efectuate retineri sau arestari de catre Politia din Caracal sau Tribunalul din Caracal ?” – eu cred ca da. Tu ma intrebi pe mine lucruri din astea ca si cum eu as fi procurorul de caz 🙂 . Insa important este sa se aplice legea si sa se ia masurile necesare ca astfel de cazuri sa nu se mai intample, cel putin sa nu se mai intample prea des… In ce masura Politia reuseste lucrul asta sau in ce masura cetateanul poate avea incredere in Politie ca poate rezolva astfel de cazuri, de fapt astea sunt cele doua probleme importante.
      Stiu ca nu prea te conving sondajele de opinie, dar iata unul de data foarte recenta apropo de increderea in Politie si Jandarmerie (si nu numai, desigur):

      https://adevarul.ro/news/politica/sondaj-inscop-armata-biserica-topul-institutiilor-romanii-cea-mai-mare-incredere-jandarmeria-politia-crestere-1_5c94a2d2445219c57e87627c/index.html

      „Armata – 68.1% (64.1% în ianuarie 2019 şi 66.7% în noiembrie 2018)
      Biserica – 55.1% (54.5% în ianuarie 2019 şi 52.8% în noiembrie 2018 Jandarmeria – 48,1% (43.5% în ianuarie 2019 şi 49.3% în noiembrie 2018)
      Poliţia – 43,2% (41.2% în ianuarie 2019 şi 43.5% în noiembrie 2018)
      DNA – 40.9%

      Citeste mai mult: adev.ro/porif9

      Deci Jandarmeria, Politia si DNA sunt sub 50%…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • ” Tu ma intrebi pe mine lucruri din astea ca si cum eu as fi procurorul de caz 🙂 .” Era o intrebare retorica omule ! ” „Au fost efectuate retineri sau arestari de catre Politia din Caracal sau Tribunalul din Caracal ?” – eu cred ca da. ” Asta o crezi dumneata si chiar nu ma mira caci… n-ai de unde sti sarac de tine !

        Comentariu de Marian | iulie 29, 2019

      • Nu cred ca am spus vreodata ca le stiu pe toate… 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

    • Uite ce s-a intamplat, tot recent, in jud. Botosani:
      Scandal monstru într-o comună din Botoşani. Bătaie generală ca în filmele de groază. „Au spart geamurile, au devastat tot”

      In legatura cu punctele „1] deoarece niciunul…” si „2] ce mama dracului sa iasa din unii care au fie la Academia de Politie…” ar trebui mai multa moderatie in abordarea unor astfel de chestiuni si spus, totusi, un lucru: Politia nu le poate rezolva chiar pe toate, aceasta trebuie sa actioneze coform legilor. Spre exemplu, iti citez din articolul de mai sus:

      „După scandalul monstru, patrula de Poliţie de la Curteşti a amendat pe toţi scandalagii pentru tulburarea liniştii publice

      „În această dimineață (miercuri, 10 iulie n.r.) a fost un apel prin 112 referitor că faptul că între cele două familii s-a iscat un scandal pe fondul unor neînțelegeri legate de o suprafată de teren. La fața locului s-a deplasat echipă operativă, scandalul fiind aplanat”, a afirmat Maria Carp, purtător de cuvânt IPJ Botoșani.

      Sentința prin care s-ar fi revendicat respectiva suprafață de teren ar fi fost anulată, iar procesul reluat, potrivit botosaneanul.ro”

      Faptul ca nu se rezolva odata in instanta problema respectivei suprafete de teren, lucru care genereaza continuu conflictul, asta nu mai e de competenta Politiei. Politia nu are ce sa faca in aceasta problema. In acest exemplu Politia a aplicat legislatia in vigoare: i-a amendat pe scandalagii. Acuma, spune-mi si mie, ce sa faca Politia daca astia nu se inteleg? Iti citez tot din articol:

      „Toţi participanţii la încăierare locuiesc într-o curte comună dar nu reuşesc să conviețuiască în liniște.”

      Sa stii ca sunt lucruri pentru care cetatenii se plang. Anunta Politia. Stii ce le spune Politia? Spre exemplu ca nu au legislatie si, pe cale de consecinta, n-au ce sa faca.

      Chestiunile acestea, pe care multi cetateni le reclama si pe buna dreptate, nu sunt numai in curtea Politiei, Procuraturii sau STS-ului. Ceea ce nu inseamna ca m-am transformat in avocatul acestor institutii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019 | Răspunde

    • Nici Politia, nici Procuratura, nici CSM-ul sau SIIJ-ul sau care mai vrei tu dintre institutii nu fac educatia, cu atat mai mult educatia morala a unui om. Nu aceste institutii ii dau cei sapte ani de acasa, cum se spune. Problema e mult mai complexa. Evident, noi discutam aici, dar nu putem trata complet aceasta problema atat de complexa intr-un comentariu.

      Pe de alta parte, lucruri din acestea se intampla si prin alte parti. Ai vazut ce s-a intamplat in SUA… Uite o stire de ieri:
      https://www.mediafax.ro/externe/nou-atac-armat-in-sua-cel-putin-o-persoana-a-murit-dupa-ce-doi-barbati-au-deschis-focul-la-o-petrecere-din-new-york-video-18252981

      Si eu nu cred ca acolo dureaza 19 ore pana sa vina Politia… Astfel de lucruri se intampla, din pacate… Nu intotdeauna Politia poate fi chiar acolo sa rezolve problema. Nu vreau sa fiu cinic, nu asta era intentia mea, dar trebuie sa privim mai realist, daca se poate spune asa, lucrurile. Si uite ce arata articolul Mediafax de mai sus:

      „Bărbaţii responsabili pentru incident sunt căutaţi încă de autorităţi, reuşind să fugă prin mulţime.

      Evident, spun banalitati, dar trebuie sa privim realitatea in fata, cum se spune: pe astia nu au reusit sa-i prinda. Se poate intampla si asa. Se putea intampla si asa si in cazul criminalului din Caracal. Eu am si spus ca a fost un noroc ca fata a gasit acolo un telefon mobil, care nu era al ei.
      Fara indoiala ca astfel de fapte trebuie condamnate atat moral cat si de o instanta judecatoreasca!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • Ca tot amintisi de SUA , am aflat ca americanii REINTRODUC PEDEAPSA CU MOARTEA . Daca s-ar face asa ceva in Romania , realizezi cati oameni NEVINOVATI pe bune , vor sfarsi prin a fi dusi in fata glontului ? Inclusiv opozanti ai regimului… cum sunt eu 😉 .

        Comentariu de Marian | iulie 29, 2019

      • Noi suntem in Uniunea Europeana. Si in Uniunea Europeana este interzisa pedeapsa cu moartea.

        Americanii nu au cum sa reintroduca pedeapsa cu moartea. Vezi, nici tu nu stiai nici macar atata lucru… 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

      • In unele state din SUA exista pedeapsa cu moartea, in altele nu exista o asemenea pedeapsa.

        Acolo se pune problema respectarii Constitutiei!

        https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_in_the_United_States

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

      • Frate , am aflat asta { chestia cu reintroducerea pedepsei respective la americani } din spusele alora de la TV si sincer sa fiu pe CNN n-am vazut-o . N-am intrebat-o pe fie-mea deoarece aia , are necazurile ei si , doar de asta nu-i arde iar cand mai vorbim pe sky , iti dai si dumneata seama ca , altele-s subiectele d e interes ! Deci chiar nu-i vorba ca eu le-asi sti chiar pe toate caci , vorba apostolului Pavel : – Multe lucruri ar trebui sa stiti insa , nu toate va sunt necesare . Pentru cazul in care te-am suparat : regrete eterne si fireste , SINCERE !

        Comentariu de Marian | iulie 30, 2019

      • Nu, nu m-ai suparat! 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 30, 2019

      • Da, dar vezi ca la americani problema respectarii Constitutiei nu este una exigua.
        Dimpotriva! Mi se pare ca e cea mai semnificativa problema. Pentru ca altfel ar putea aparea derapaje, unele chiar destul de grave.
        S-a pus si in America problema erorilor judiciare in statele in care exista pedeapsa cu moartea. Am vazut ca a ridicat problema candidata democrata la presedintie, D-na. Kamala Harris, senator de California din 2017 si fost Procuror General al Statului California in perioada 2011-2017. Ea era pentru abrogarea pedepsei cu moartea. In California pedeapsa cu moartea este legala, desi, din cate inteleg, din martie 2019 exista un asa-numit moratoriu ordonat de Guvernator si toate executiile sunt oprite.

        Dar America e un stat federal – la noi multa lume uita asta. In SUA sunt state in care pedeapsa cu moartea e legala, altele care au abolit-o si, deci, nu e legala. Interesant este ca pentru jurisdictia federala, pedeapsa cu moartea e legala in sistemul de justitie penal din SUA:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_by_the_United_States_federal_government
        Si de asemenea pedeapsa cu moartea este legala in sistemul de justitie penal militar din SUA:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_punishment_by_the_United_States_military

        Uite-te sa vezi ce risca cineva care face spionaj sau tradeaza…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 30, 2019

    • Repet, poate vor fi unii care vor considera ca sunt cinic, dar, dupa parerea mea, trebuie spus ca si oamenii trebuie sa aiba grija. Spre exemplu, eu n-as recomanda nimanui mersul cu masini de ocazie, desi cateodata ai putea sa ai nevoie. Ar trebui sa existe curse locale suficiente care sa lege un oras de localitatile din imprejurimi.

      Cu atat mai putin as recomanda folosirea taxiurilor si masinilor de ocazie unor fete de 15 si 18 ani. Se intampla atatea, din pacate, incat e mai bine sa mergi cu transportul public. Si chiar si unei fete de 25 de ani nu i-as recomanda taxiurile – nici chiar in Bucuresti – sau masinile de ocazie. Ci i-as recomanda sa fie atenta inclusiv la relatiile pe care le are, la prieteni si prietene si in orice caz sa nu fie prea deschisa cu oricine, chiar daca pare un baiat bun sau o fata de treaba. Ai vazut ce s-a intamplat cu Mihaela Runceanu, Dumnezeu s-o ierte:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Mihaela_Runceanu
      Si asta s-a intamplat pe vremea comunismului!! Si ea avea 34 de ani…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019 | Răspunde

      • Nu , nu esti cinic, esti oricum doar cinic NU ! Ai dreptate cu Mihaela Runceanu insa , pe vremea despre care faci matale vorbire nu exista STS si mijloacele de localizare existente azi si-n plus , militienii NU ERAU OBLIGATI SA CUNOASCA CELE MAI NOI SI MODERNE MIJLOACE DE LOCALIZARE . Azi la Scoala de Politie { nu Academia de Politie , acolo este shi mai shi } , nota la capitolul localizare prin mijloace tehnice specifice insemneaza cam 45% din media finala pentru fiecare absolvent si asta , inaintea recunoasterii vizuale a unei amprente .

        Comentariu de Marian | iulie 29, 2019

      • Da, chiar nu stiam aspectul asta. Insa mi se pare ca nici aici nu m-ai inteles prea bine aca spui: „pe vremea despre care faci matale vorbire nu exista STS si mijloacele de localizare existente azi si-n plus , militienii NU ERAU OBLIGATI SA CUNOASCA CELE MAI NOI SI MODERNE MIJLOACE DE LOCALIZARE”,

        Eu am spus ca si oamenii trebuie sa aiba grija chiar daca Politia dispune azi de o tehnica superioara celei din 1989 si am argumentat de ce trebuie asa.

        Pe de alta parte, sunt aspecte, chestiuni, situatii juridice care nu mai tin sau a caror rezolvare nu mai tine de Politie. Am incercat sa explic si lucrul asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 29, 2019

      • https://adevarul.ro/news/eveniment/detalii-despre-criminalul-caracal-fost–internat-putin-opt-psihiatrie-1_5d3ee83a892c0bb0c6fa4d53/index.html

        Din cate inteleg, criminalul nu putea sa aiba permis de conducere. Cu toate acestea el nu doar ca sofa dar mai facea si ilegal taximetrie fiind cunoscut in Caracal pentru asa ceva.
        Am inteles ca a avut probleme cu legea in Italia incercand s-o violeze pe fata celei la care statea….
        A fost si internat la psihiatrie…

        Stau si ma intreb: Politia locala nu-l avea sub control? Daca da si nu putea avea carnet de conducere, cum de facea nestingherit taximetrie de ocazie in mod ilegal?

        E clar ca e ceva in neregula sau putred si cu Politia asta, in cazul asta cea locala. Politia are totusi autoritate, n-ar fi trebuit sa-l lase sa sofeze, sa practice taximetrie, sa duca persoane…. Mai ales ca era stiut ca fiind o persoana cu probleme, inclusiv legale, incercare de viol in strainatate….. Dar numai si pentru faptul ca nu putea avea permis, Politia n-ar fi trebuit sa-i permita sa practice ilegal taximetria.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 30, 2019

  5. Omule , Caracalul n-a fost niciodata un oras prea populat , poate pe vremea comunismului insa , nici macar atunci , n-aveau mai mult de 30-35 de mii de locuitori permanenti , fireste cu Marius Tuca si Dan Diaconescu la un loc . Ce draci sa faca oamenii acolo ? Un teatru , doua cofetarii si trei alimentare , plus vreo patru carciumi si doua discoteci , asta au considerat edilii de dupa ’90 ca este suficient pentru caracaleni . Doua spitale dintre care unul… sa te fereasca Dumnezeu s -ajungi sa-ti cauti sanatatea acolo ! Si sa nu uit : Parcul Central insa , decat sa te-aventurezi pe- acolo mai bine lipsa , ca te manaca tzantzarii de viu . Combinatul ala de crestere intensiva a porcinelor nu cred ca mai exista , poate fabrica de conserve deci , nici in privinta locurilor de munca nu cred ca sta prea stralucit ” orasul ” . La o populatie de 30 de mii de locuitori , politistii , aia pe care-i are orasul respectiv , ar fi trebuit sa stie si laptele pe care l-au supt caracalenii … nu chiar toti ci , doar aia avand oarece probleme . La un oras c-o asemenea populatie , nu-i nevoie ca politistii sa fie niste superpolitisti nici macar niste genii ca Sherlok Holmes , este suficient sa stie sa se foloseasca de IT si de minimele cunostiinte dobandite in Scoala sau – dupa caz fireste – Academia de Politie iar asta-i mai greu dupa cum se vede deoarece , toti au ” tableta ” sau Huawei insa , din pacate , se vede si fara binoclu ca , pana si eu am cunostiinte ceva mai avansate decat multi dintre politistii caracaleni macar in folosirea unui PC pentru a ma lamurii in orice problema ce ma intereseaza si asta fara sa ma laud prea mult 😎 . Aia , politaii din Caracal , dupa ce ca-s scursurile scolilor de politie { cine-i atat d e cretin incat sa-si doreasca un post la… Caracal exceptand localnicii } nici macar sa foloseasca INTERNETUL IN SCOP PROFESIONAL n-au avut decenta s-o faca . In cazul astuia care-avea zice-se , interdictie la permis auto datorita afectiunii sale de natura psihiatrica { dar cine in Romania n-are asa ceva } … asta m-a lasat masca deoarece , eu personal n-am avut niciodata permis auto pentru simplul fapt c-am fost depistat cu daltonism in vreme ce Dinca Gheorghe cu opt sau noua internari la activ , avea . Nu ca m-ar mira prea mult caci , Piedone avea prmis dobandit la Pitesti iar multi posesori ai permisului , am aflat ca nici macar nu stiu sa scrie sau sa citeasca . In cazul unei singure internari la Psihiatrie { asta , zice-se c-a avut vreo opt } mai ales dupa ’90 , dupa stiinta mea , avizul negativ pe care-l dau aia , a devenit o chestie cam ca recomandarile Comisiei de la Venetia si este folosit cam cum foloseste Orban Viktor Grupul de la Visegrad : sa nu se zica ca n-au bifat si asta . Inca o data iti prezint scuze daca ai crezut cumva ca te-am luat in balon : N-ASI FACE ASTA NICI MACAR CU DUSMANII MOTANE ! RESPECT este cuvantul ce ma caracterizeaza dintotdeauna … chiar daca , de multe ori , o mai iau pe aratura ca-s om si ” nimic din ce-i omenesc nu-mi este strain ” . 😉

    Comentariu de Marian | iulie 30, 2019 | Răspunde

    • Uite o alta stire de ultima ora:
      https://romanialibera.ro/actualitate/doua-adolescente-din-judetul-iasi-sunt-cautate-de-politisti-dupa-ce-au-plecat-de-acasa-795397

      „Tânăra din Erbiceni, Carmen Ciofu, are 14 ani şi le-a spus părinţilor că merge la un magazin din localitatea învecinată Belceşti.

      Ea are înălţimea de 1,60 m, greutate – 48 de kilograme, ten deschis, ochi căprui, păr lung şaten.

      La momentul dispariţiei, fata era îmbrăcată cu un tricou alb şi pantaloni gri, fiind încălţată cu pantofi sport negri.

      Fata din Holboca, care de asemenea a fost dată dispărută, se numeşte Alecsandra Ioviţă şi are 15 ani.

      Ea are 1,65 m înălţime, greutate – 43 de kilograme, păr lung negru, ochi căprui. La momentul dispariţiei, era îmbrăcată cu un tricou negru şi blugi negri, fiind încălţată cu pantofi sport negri cu talpă albă.

      Părinţii celor două fete au anunţat Poliţia luni seară.”

      Daca e sa te iei dupa inaltimea si greutatea pe care o au la varsta asta, mie cel putin mi se par subponderale. Au amadoua o greutate sub medie. Copiii acestia nu sunt bine hraniti.

      Ciudate plecarile astea, disparitiile astea… In astfel de cazuri Statul ar trebui sa faca lumina. Au plecat de capul lor sau e vorba de rapire si trafic de persoane? Asta pare a fi intrebarea…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 30, 2019 | Răspunde

      • ” Ciudate plecarile astea, disparitiile astea… In astfel de cazuri Statul ar trebui sa faca lumina. Au plecat de capul lor sau e vorba de rapire si trafic de persoane? Asta pare a fi intrebarea…” Nu-s ciudate plecarile acestea Motane , nu-s ciudate deloc frate caci , o fata in special la 15 ani…devine din printesa casei , din comoara parintilor { a a tatalui in special } : COSMAR . Crede-ma caci , chiar stiu ce spun : am trei fete , cea mai tanara are deja ceva peste treizeci de ani iar cea mai purisanca ceva peste patruzeci iar cand au inceput sa se apropie de aceasta varsta fatidica { acum n-o mai recunoaste niciuna } s-au transformat in adevarate scorpii frate ! Am avut de tras , am avut multa munca de lamurire d e dus cu ele { deci stiu ce-nseamna } si , cred ca doar bunul Dumnezeu temendu-se probabil de injuraturile pe care putea sa le ia din partea mea , s-andurat de mine si de ele de au ajuns toate la varstele astea si , au acum necazurile lor… una acu’ cealalta ” maine ” cu… fetele lor . Blestemele mele Motane ! Unde ai dumneata dreptate insa , este acolo unde spui ” Statul { adica organele sale specializate – adaug eu spre o mai buna intelegere } ar trebui sa faca lumina ” . Chiar ti-a parut c-a facut vreodata ceva in astia treizeci de ani STATUL ?

        Comentariu de Marian | iulie 30, 2019

      • Sa fiu sincer, mie mi se pare ciudat, nu doar la o fata ca face asa, dar si la un baiat. Tinand cont si de varsta lor, trebuie sa recunosc. Dar asa se face? Pleci asa, iti lasi parintii, fratii, rudele cu ochii-n soare? Numai stie nimeni de tine nimic? E adevarat ca si varsta e periculoasa… Dar o fata la 14-15 ani ar trebui sa se gandeasca la faptul ca plecand asa ar putea sa i se intample ceva…

        Dar in cazul in care e vorba de crima organizata, de trafic de fiinte umane, bineinteles ca astept de la Stat sa faca lumina pentru ca are parghiile si institutiile necesare pentru acest lucru. Inclusiv baze de date de felul acesta.

        Parerea mea este ca – si o spun cu regret – constatam o depreciere calitativa in Statul nostru si in institutiile sale de vreo 15 ani incoace.

        Dupa Revolutie nu a fost tot timpul, pana in zilele noastre asa.

        Noi am avut, dupa Revolutie, un Stat care a reusit, fara a fi usor, ba chiar cu mare greutate si sacrificii, sa faca reforme constitutionale, economice, politice. Sunt lucruri de o mare insemnatate. Am reusit integrarea in NATO si in Uniunea Europeana, lucruri ce au o importanta istorica foarte mare si arata valoarea pe care a avut-o Statul nostru. Din pacate, de ceva vreme incoace lucrurile nu mai merg asa de bine, asa cum ar trebui. Ceva s-a schimbat in rau, trebuie s-o recunoastem. Probabil ca, odata intrati in NATO si UE n-am mai fost atat de bine motivati sau nu a mai fost ceva care sa ne motiveze…

        Pe de alta parte, iarasi trebuie sa recunoastem, zic eu, ca lupta anticoruptie, statul paralel, interventiile pe astfel de teme ale ambasadorilor vestici, inclusiv americani, de ziceai ca Romania a ajuns sa fie condusa de o coalitie internationala, avand in frunte sau SUA, sau Olanda, Protocoalele au creat perturbatii nedorite in functionarea Statului, din pacate… Si au introdus in societate o stare de ura intre grupuri si grupari politice diferite, ajungandu-se la un fel de stare de razboi. Nu civil, dar politic. Si asta si datorita faptului ca s-au stopat reformele economice, cele de dinainte, care ar fi trebuit continuate, iar pe de alta parte nu s-a mai facut nicio reforma de fapt, ajungandu-se, drept consecinta, la situatia actuala. Deloc placuta, trebuie sa recunoastem.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 30, 2019

      • Au demis-o pe Ecaterina Andronescu:
        Reacţía Ecaterinei Andronescu, după demitere
        Pentru declaratiile „profund gresite” (V. Dancila) pe care le-a facut:

        „”Totuşi, eu am învăţat de acasă să nu mă urc în nicio maşină străină”, afirma Andronescu joi seară.”

        Acuma, zau, stau si eu si ma intreb: ce e asa de „profund gresit” in cea a zis D-na. Andronescu?
        Inteleg ca e nascuta pe 7 aprilie 1948. Are, deci, 71 de ani. Sa-i dea Dumnezeu sanatate! Dar pe vremea cand dansa avea 14-15 ani nu se auzea ca plecau copii de o asemenea varsta de acasa. Ca eu inteleg acuma ca sunt cazuri de copii care la 14-15 ani pleaca ei de acasa. Stau si ma intreb ce fel de fenomen e asta… La o asemenea varsta sa pleci de acasa… Si unde sa te duci? Sa faci ce? La varsta asta!!

        Pe vremea aceea nu exista asa ceva. Si chiar daca, la 14 ani, D-na. Andronescu ar fi facut asta, sa-si ia lumea in cap sa plece hai-hui de acasa, nu doar ca ar fi gasit-o, dar iti dai seama ce toc de bataie i-ar fi pregatit mama dansei!! Ca i-ar fi scos gargaunii din cap urgent!!

        Pe de alta parte, in epoca de care vorbim, cand avea dansa varsta Alexandrei, era, fata de zilele noastre, o mult mai mare decenta. Si nu prea era moda asta ca la varsta asta sa mearga cu o masina de ocazie singura. Si, oricum, daca s-ar fi intamplat pentru ca trebuia sa mearga si sa ajunga undeva, in orice caz aveai o mai mare incredere ca nu se va intampla ceva reprobabil fata de cata incredere poti sa ai in zilele noastre.

        Chiar ma gandeam ieri, as dori sa vad un talk-show in care sa fie invitati niste profesori de la Facultatea de Sociologie sa caute sa explice fenomenul asta al plecarilor de acasa la asemenea varste juvenile. Ca nu prea inteleg si, sa fiu sincer, mi se pare chiar nefiresc. Ma gandesc si la cele doua fete din Iasi date disparute. E vorba de familii dezorganizate, probleme in familie? Unde sa te duci la 14-15 ani si daca pleci asa, din ce ai sa traiesti? Pentru ca mi se pare anormal ca un copil, la o asemenea varsta, sa-si paraseasca familia. Sa plece asa, fara sa spuna nimanui.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 2, 2019

      • Spre exemplu, la 25 de ani pot sa inteleg ca te gandesti sa pleci. Unii se gandesc sa plece la munca in strainatate. Date fiind realitatile economice din Romania, e de inteles.

        Spre exemplu, pentru cineva care e de la tara, dar a facut o facultate, mi se pare si logic sa se gandeasca sa plece, ca la tara n-are ce sa faca un om cu pregatire superioara. Si atunci e normal sa te gandesti sa ramai intr-un oras, sa poti profesa ce ai invatat, sa incepi sa-ti faci o cariera. Nu in tara, in strainatate – admit si asta. Dar sa pleci de acasa la 14 sau la 15 ani, asta nu prea inteleg…

        Si chiar si la 25 de ani e foarte probabil sa fii inca ajutat de parinti. Pentru ca s-ar putea sa nu-ti gasesti de lucru, ca sa dau un exemplu. Darmite la 14 sau la 15 ani…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 2, 2019

      • https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/orasul-din-care-dispar-zeci-de-fete-dar-oamenii-sa-tem-sa-vorbeasca-zce-stim-e-pentru-noi.html#ziarecom

        Trebuie destrucurate astfel de retele criminale. E foarte clar!! Statul ar trebui sa aiba capacitatea sa faca acest lucru. Dupa care ar mai urma o problema la fel de mare si de grava: cum poti sa scoti din starea de decreptitudine economica aceste zone sarace?

        Astia tot vorbesc de un asa-numit „program de tara” sau „proiect de tara”, dar Constitutia noastra spune limpede la art. 47, al. 1:

        „Statul este obligat sa ia masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent.” (subl. mea)

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 2, 2019

  6. […] aici. N-a fost nici abandonata, iar parintii ei naturali cu care statea o iubeau. Cu toate acestea, a avut parte de o moarte tragica din partea unui maniac sexual. Lucrurile acestea s-au intamplat in Romania. Nu spun ca in SUA nu se […]

    Pingback de In interesul superior al copilului!! « Motanul Incaltat | august 3, 2019 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.