Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Citindu-l pe Voltaire…

Iata ce spunea Voltaire in 1764, daca am inteles bine:

„Este trist ca, adesea, ca sa fii bun patriot, trebuie sa fii dusmanul celorlalti oameni. Batranul Caton, acest bun cetatean, spunea intotdeauna cand isi dadea parerea in senat: „Aceasta este parerea mea, totusi Cartagina trebuie distrusa”. A fi bun patriot inseamna ca orasul tau sa se imbogateasca de pe urma comertului si sa fie puternic prin forta armelor. Este limpede ca o tara nu poate castiga fara ca alta sa piarda, si ca nu poate fi invingatoare fara sa nenoroceasca pe altii.

Astfel este conditia omeneasca incat, dorind maretia tarii tale, inseamna sa doresti rau vecinilor. Cel care ar dori ca patria sa sa nu fie vreodata nici mai mare nici mai mica, nici mai bogata, nici mai saraca, ar fi cetatean al universului.” (subl. mea)

Sigur… cred ca citind aceste randuri nu se poate sa nu te gandesti, mai intai, la tara ta, ceea ce am facut si eu: m-am gandit la tara mea, Romania. Dar, sincer va spun, nu m-am gandit numai la noi. Doar suntem in Uniunea Europeana… M-am mai gandit si la situatiile tragice din Spania si Grecia, tari afectate foarte grav de actuala criza economica, tari despre care cred ca se poate spune ca traiesc o adevarata nenorocire din punctul asta de vedere. Si sa nu uitam: nu demult erau infloritoare si noi ne uitam cu jind la ei… Nu mai vorbesc de numarul mare de romani care au plecat sa munceasca in Spania…

iulie 19, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.