Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Insulte…

Am citit editorialul maestrului Cristoiu de pe blogul sau referitor la insulte:

Gîndul de sîmbătă, 21 martie 2015
Ah, de ce nu m-am făcut procuror DNA? Textele mele ar fi fost lăudate de toți deontologii și deontoloagele din presa noastră de ofițeri acoperiți

Se arata ca:

„Bag seamă că procurorii DNA au ambiții gazetărești. Cînd nu arestează pe cei care îndrăznesc să nu repete zilnic Codruța Kovesi trebuie să candideze la Președinția României, după cum văd că sună ordinul pe unitate, procurorii DNA se ocupă cu scrisul în vederea publicării. Rechizitoriile lor agramate, compuse cu cotul, sunt publicate pe toate site-urile, în toate ziarele și la toate televiziunile.

Ah, de ce nu m-am făcut procuror DNA?!
Aș fi fost publicat de toată presa românească, textele mele, numite rechizitorii, în realitate proză filosofică, n-ar fi fost înjurate de nimeni, ba mai mult ar fi fost lăudate de Dan Tapalagă Însuși și de Ioana Ene Dogioiu Însăși, ceea ce pentru mine ar fi echivalat cu un loc în Istoria literaturii lui George Călinescu, deși nu mă născusem cînd marele critic o publicase.

Din noua proză, dedicată de astă dată Elenei Udrea, aflăm printre altele de existența postacilor.
Sunt singurul condeier român în viață care scriu zilnic, de trei ani și ceva, un editorial pentru Evz, și de un an și ceva două, tot zilnic, încă unul, pentru cristoiublog.ro.
Nu e nimic nou în viața mea.
Între ianuarie 1990 și iulie 1992 am scris săptămînal. Din iulie 1992 pînă în februarie 1997, am scris zilnic pentru Evz, o perioadă de timp scriind pe deasupra și un text săptămînal, pentru Expres magazin. După plecarea de la Evenimentul zilei, în februarie 1997, mi-am reluat în scurt timp povara scrisului zilnic. Din cei 25 de ani de activitate publicistică, punînd cap la cap, cred că sunt vreo 20 în care am scris zilnic. Am făcut acest bilanț nu pentru a semnala cît de mult muncesc eu (în definitiv și boul muncește, asta nu înseamnă că lumea n-are o părere mai bună despre lebădă, care nu muncește, ci plutește toată ziua), ci pentru a mărturisi că în ultimii ani, din cauza acestui scris zilnic, sunt omul cel mai înjurat din România postacilor de partid. Din două sute de postări la un text publicat în Evenimentul zilei, 195 sunt înjurături. Lectura lor e una dintre marile mele plăceri zilnice. Tresar neliniștit doar cînd întîlnesc o postare pozitivă sau doar neutră. Mă întreb, speriat, unde am greșit de mă laudă cineva. Mă liniștesc însă repede: respectiva postare a nimerit din greșeală acolo.

Alți confrați, deși scriu din an în Paște, sunt revoltați pe postacii de partid.
Acestora le reamintesc existența unei soluții la îndemînă.
Provocînd un precedent în întreaga Europă, grație avocatei mele, Graziela Bârlă, am cîștigat un proces cu Cornel Nistorescu în materie de postaci. Nu, Cornel Nistorescu nu era postac. Cornel Nistorescu era directorul ziarului Cotidianul, ziar în care, sub un articol despre mine, postacii  de partid m-au înjurat fără limite. L-am dat în judecată pe Cornel Nistorescu invocînd un adevăr pe care puțină lume îl știe. În cazul unui articol semnat, responsabil în Justiție pentru conținutul lui e autorul. În cazul unui text nesemnat, responsabil e directorul gazetei.  Postarea la un articol echivalează cu un text nesemnat, de care răspunde, firește, directorul gazetei, obligat să cenzureze textele insultătoare sau calomnioase. L-am dat în judecată pe Cornel Nistorescu pentru a crea un precedent în presă în chesitiunea postacilor, așa cum i-am dat în judecată pe Codruța Kovesi și pe Horia Șelaru pentru a crea un precedent: sancționarea procurorilor care lasă în Rechizitorii și în stenograme numele unor persoane care n-au nici o legătură cu dosarul. Nu sînt nici inculpați, nici victime, nici denunțători, nici martori.

Luați aminte, voi cei înjurați! Abjectul fenomen al postacilor de partid (plătirea unui famelic ca să te insulte și să te calomnieze sub protecția anonimatului) poate fi contracarat doar în Justiție.”

Inteleg sarcasmul din finalul editorialului: daca ar fi fost scriitor la DNA, tinand cont si de talentul dumnealui, ar fi fost aplaudat de toata lumea! 🙂 Asa, in schimb, fara a face proza la noua Editura DNA, e injurat de catre postacii de partid (ca de cine altcineva)! Ca sa-si faca dreptate, trebuie sa apeleze la Justitie! Ei, cum se poate asa ceva! Nu la DNA? 🙂  Insa m-a dus cu gandul si spre altceva…

Dupa parerea mea, oricat ar parea de ciudat, ar trebui sa tratam fenomenul acesta, al insultelor, mai cu intelegere si mai cu mila. El a aparut dupa Revolutie, ca o reactie la ce era inainte, cand totul, dar absolut totul trebuia sa fie corect, mergand pana la ode adresate „conducerii superioare de partid si de stat”. Ca fenomenul acesta e inca prezent, nu ma mira. Comunismul si securismul au schimonosit poporul roman intr-un hal fara de hal! Pe de alta parte, a suporta o insulta, fara sa dai o replica, e lucru mare si nu a apela la Justitie si a-l da in judecata pe cel care te-a insultat. Insulta smereste sufletul. Cel care te insulta poate s-o faca dintr-un anumit motiv sau fara niciun motiv, cand nu are, de fapt, ce spune. Oameni prosti au existat de cand lumea si pamantul. De asemenea oamenii se diferentiaza prin educatie si cultura. Insa injuraturile postate sub sarcina de partid mi se par ceva… ceva foarte injositor. Daca cineva ma injura, ma intereseaza umanul: el ma injura, nu i-a placut ceva la mine, are ceva cu mine, poate am gresit eu fara sa-mi dau seama. Dar revolta izvoraste din omul respectiv, fara alti mijlocitori, si e de apreciat daca e o revolta sincera. Insa injuratura facuta la ordin de la partid, in cel mai pur stil comunist, mai bine zis securist, anuleaza umanul pana la anihilare. Totul devine inuman de fapt. Este ceva intru totul asemanator cu denigrarea romanilor in presa britanica sau cu ceea ce a facut acel „comic” francez care prezenta „salutul romanesc”, si care ma face si acum sa-mi ies din fire…

Ceea ce i s-a intamplat Elenei Udrea e cu totul altceva si lucrul incepe sa ma puna pe ganduri…

Ziare.com

Elena Udrea: O intoxicare. Toate partidele din Romania au „postaci” si gherila online

Se arata ca:

Elena Udrea a reactionat, prin intermediul echipei sale de comunicare, dupa aparitia in presa a stenogramelor din timpul confruntarilor cu denuntarii sai si in care se spune ca postacii care ii sustineau pe democrat-liberali erau platiti de PDL in fiecare luna si ca o parte din banii necesari proveneau din mita.

„Anchetatorii vor sa o tina pe Udrea in arest cu ajutorul televizorului. In cazul ‘Gala Bute’, procurorii isi arata mai degraba talentul de povestitori si fabulisti decat cunostintele juridice. Cand dovezile nu-i ajuta, croseteaza povesti cu ata alba.

Dupa ce toate denunturile au fost infirmate la confruntarile de ieri, anchetatorii DNA au aruncat in ochii presei povestea ‘postacilor’ platiti cu 10.000 de euro pe luna. O intoxicare”, se arata pe pagina de Facebook Elena Udrea.

Stenograme de la confruntarea lui Udrea cu denuntatorii: Cum ajungea mita la PDL si cu cat erau platiti postacii

Echipa Elenei Udrea noteaza ca realitatea ar fi urmatoarea, si anume ca procurorii nu au fost in stare sa dovedeasca faptul ca fostul ministru a luat „geanta” cu 900.000 de euro.

„Adrian Gardean (mituitorul – cel care a strans banii) chiar spune ca acestia nu ii erau destinati fostului ministru al Dezvoltarii, ci lui Nastasia. Dupa ce nu au reusit sa arate ca Udrea a luat banii, procurorii spun ca ar fi dat o parte din suma la partid – fara sa existe macar vreun indiciu care sa arate ca fostul presedintePDL Bucuresti a dat bani la partid sau ca presupusele sponsorizari provin din mita”, se mai arata pe reteaua de socializare.

In aceste conditii, Elena Udrea a dezvaluit pe reteaua de socializare care este adevarul din punctul sau de vedere.

DNA o vrea pe Udrea dupa gratii, fostul ministru reactioneaza: Trunchieri si denaturari. Kafka

„Si aici apar ‘postacii’ care trebuie sa ia ochii presei. In realitate, cei ‘10.000 de euro lunar’ au fost doar o singura data – in campania de la localele din 2012, cand PDL Bucuresti a avut un candidat pentru Primaria Generala, 6 candidati pentru primariile de sector, 55 de candidati pentru Consiliul General si 6×33 de candidati pentru consiliile locale ale celor sase sectoare. Ca sa nu mai spunem de PDL in general. Deci, sa spui ca Udrea platea 10.000 de euro pe postaci reprezinta o minciuna sfruntata”, a mai notat echipa fostului ministru.

Avand in vedere ipocrizia unor politicieni si a unor jurnalisti, dupa cum spun reprezentantii fostului ministru, ei au vrut sa precizeze cateva lucruri in incheierea postarii de pe reteaua de socializare.

„Pentru ca am vazut ipocrizia generalizata a politicienilor din aproape toate partidele, dar si a presei, vrem sa fie clar un lucru: absolut toate partidele din Romania au ‘postaci’ si gherila online, iar sumele de bani consumate sunt mult mai mari. Le recomandam procurorilor DNA, daca tot au deschis acest subiect, sa investigheze si ‘postacii’ PSD sau PNL„, au incheiat acestia.

A.G.”

Stati putin „fratilor si cumnatilor”, ca sa folosesc o expresie draga domnului Cristoiu, noi despre ce vorbim aici? Despre postacul platit sau despre ipoteza postacului platit? Nu de alta, dar incepe sa semene cu ceea ce spunea George Toparceanu intr-o celebra poezie: lung prilej de vorbe si de ipoteze.

Iata, spre exemplu, ce spun stenogramele:

Stenograme de la confruntarea lui Udrea cu denuntatorii: Cum ajungea mita la PDL si cu cat erau platiti postacii

Se arata ca:

Confruntarile dintre Elena Udrea si denuntatorii sai din dosarul Gala Bute au scos la iveala noi detalii despre cum ajungeau spagile la PDL.

Potrivit stenogramelor din timpul confruntarilor, care au avut loc joi la sediul DNA din Capitala, postacii care ii sustineau pe democrat-liberali erau platiti de PDL in fiecare luna, scrie Evenimentul Zilei, care citeaza documentele procurorilor.

Din interceptari reiese ca Gheorghe Nastasia, fost secretar general in Ministerul Turismului in timpul mandatului Elenei Udrea, a vorbit despre postacii platiti de PDL pentru a scrie comentarii favorabile pe site-uri de stiri si pe retele sociale.

El a fost intrebat daca stia ca Tudor Breazu, consultantul politic Cristi Calugar, postacii si materialele promotionale erau platite de catre Ana Maria Topoliceanu, fosta sefa a Companiei Nationale de Investitii (CNI).

Dezvaluiri de la intalnirea Elenei Udrea cu denuntatorii si detalii despre noul look de „zeita iesita de la coafor”

„Pe Breazu Tudor il plateam eu. Daca au fost situatii in care l-a platit Topoliceanu Ana Maria, in mod cert ulterior banii aceia au fost recuperati de Topoliceanu Ana Maria. Cristi Calugaru stiu ca primea bani de la partid si separat, in afara contractului. In total probabil ca era aceasta suma de 3.000 de euro. Suma din afara contractului era platita de Topoliceanu Ana Maria, din ce stiu eu, din bani de la partid, de unde se faceau toate platile.

Erau situatii in care partidul detinea fonduri care nu erau inregistrate in contabilitate si care proveneau, de exemplu, din contributiile de la sectoare, din donatiile membrilor si au fost si cazuri in care candidatii au contribuit cu sume de bani”, a dezvaluit acesta.

Nu se tinea evidenta sumelor

Nastasia a mai spus ca nu se tinea o evidenta a acestor sume, „conducatorul fiecarui sector stia cu cat a contribuit, astfel incat nu era dificil de tinut socoteala”.

„Nu stiu cu cat erau platiti postacii. Stiu doar ca au functionat cateva luni in perioada de campanie electorala, erau studenti din partid care initial au lucrat gratis, dar era ineficient si apoi s-a luat decizia sa fie platiti si nu as sti sa va spun la cat ajungeau sumele, probabil la cat a spus Topoliceanu Ana Maria. Presupun ca postacii erau platiti din aceeasi bani care se foloseau la partid”, a mentionat el.

Avocatul Elenei Udrea: Confruntarile au demontat in intregime acuzatiile procurorilor

La randul sau, Ana Maria Topoliceanu a aratat ca toti banii pe care i-a primit prin intermediul lui Stefan Lungu, fostul consilier al Elenei Udrea din perioada in care aceasta a fost ministru al Turismului, si Tudor Breazu, administratorul Mosiei de la Nana, au ajuns la deputatul PMP „intr-o forma sau alta”.

Topoliceanu, care a fost candva prietena a Elenei Udrea, a recunoscut ca, in perioada 2010-2012, a achitat bunuri si servicii de care a beneficiat fostul ministrul.

„Da, inclusiv din banii de la Consmin”, a subliniat Topoliceanu. Mentionam ca administratorul firmei Consmin este suspectat de DNA ca le-ar fi dat mita celor doua, pentru ca CNI sa plateasca la timp lucrarile executate de constructor.

Despre forma in care ajungeau banii la fosta sefa a PMP, Topoliceanu a spus: „O parte a fost excursia la Danai, o alta parte cash. Au mai fost situatii in care ii plateam salariul lui Breazu Tudor”.

Udrea lua mita acasa si la minister

Referitor la platile in numerar, Topoliceanu a dezvaluit ca Udrea le primea inclusiv in locuinta sa si in Ministerul Turismului.

„La ea acasa, la minister, cred ca de doua ori, eu suma totala am vazut-o cand am vazut actele, cred ca in jur de 10.000 euro fiecare”, a dezvaluit fosta sefa a CNI.

De asemenea, omul de afaceri Adrian Gardean, a carei firma a efectuat lucrari in statiunea de ski Straja, a aratat cum platea un „comision” de 10% pentru a primi la timp bani de la minister pentru lucrarile realizate

„Da, am avut o discutie (cu Elena Udrea – n.red.), ne-am intalnit la inceputul anului 2011 la cabana domnului Nastasia. Am avut o discutie forate scurta referitor la derularea lucrarilor de la Straja (…).

Avand in vedere ca se derulase anterior un alt contract finantat de minister, iar Lungu Stefan imi spusese ca trebuie sa fac plati de aproximativ 10% prin intermediul firmei sale, ceea ce s-a si intamplat, in acest context am inteles ca referirea doamnei Udrea la sponsorizari se referea la plati similare. De altfel, cred ca acesta este si scopul pentru care am fost invitat”, a explicat Gardean.

Intrebat de Elena Udrea ce „sponsorizare” i s-a indicat sa faca, Gardean a precizat: „Nicio sponsorizare. Mi-a indicat o suma de bani pe care trebuie sa o aduc, in principiu 10%, nu am adus intreaga suma de bani pentru ca nu dispuneam de ea la momentul respectiv, iar in completare mi-a indicat sa fac o sponsorizare, dar ulterior i-am spus ca nu se poate si ca vom face un contract de publicitate pentru un eveniment ulterior”.

10% pentru minister

Udrea a mai intrebat daca omul de afaceri a simtit ca proiectul ii este conditionat de asa-zisele sponsorizari, iar acesta a explicat cum a inteles el mecanismul de la minister.

„Perceptia mea vizavi de derularea contractelor pana atunci era ca in zona ministerului erau mai multe persoane implicate care pe undeva cereau pentru campanii electorale, diferite sponsorizari, un procent de 10%, confirmat pana atunci de contractele deja finalizate sau in curs de executie. Cu siguranta ca am inteles ca acel contract probabil nu era finantabil daca eu nu ajungeam sa imi onorez aceasta obligatie de plata, adica acel 10% despre care stiam ca se da”, a spus Adrian Gardean.

Udrea ar fi stiut ca banii ajungeau la PDL

La randul sau, Stefan Lungu a fost intrebat daca Udrea stia ca o parte din banii primiti de el ajungeau la PDL.

„In mod direct, nu stiu daca avea cunostinta, dar prin intermediul lui Topoliceanu Ana Maria, cu care aveam relatia directa, pentru ca nu am avut o relatie financiara cu doamna Udrea, am inteles ca da”.

In plus, acesta a recunoscut ca persoane din PDL, inclusiv Udrea, au beneficiat de „serviciile de monitorizare media achizitionate de la Zainescu Alin”.

Acesta a mai spus si ca a achizitionat „printuri de mari dimensiuni folosite la Conventia PDL la care a fost aleasa in functia de presedinte doamna Udrea”.

Referitor la organizarea Galei Bute, Lungu a declarat ca „au fost momente in care functionarii au reclamat imposibilitatea de a se incadra in limitele legale, dar, de cele mai multe ori, persoana care intervenea era George Nastasia, intelegand ca era omul cu semnatura. (..) La unele din aceste sedinte participa si doamna Udrea”.

Geanta misterioasa

Totodata, Gheorghe Nastasia a fost intrebat daca a primit de la Gardean, in toamna anului 2011, o geanta cu 900.000 de euro. „Da. Suma era spusa de Gardean, eu nu am verificat si am dus-o doamnei Udrea”, a spus acesta.

El a mentionat ca nu stie daca Udrea cunostea faptul ca el urma sa se intalneasca cu omul de afaceri pentru a primi suma respectiva.

„Nu stiu daca stia, pentru ca relatia lui Gardean Adrian era mai mult cu Stefan Lungu. Doamna Udrea imi spusese mie cu ocazia discutiei care a avut loc la ziua mea sa tin legatura cu Gardean cu privire la sponsorizari”, a precizat el.

Nastasia Gheorghe a spus ca in minister nu mai era nimeni cand a venit el cu geanta. Intrebat de Udrea daca isi aminteste ce i-a spus in momentul in care i-a dat geanta, fostul subaltern al ministrului a raspuns: „Ca este de la domnul Gardean si ca a spus ca va face si sponsorizare in Gala Bute. I-am spus si ce mi-a spus domnul Gardean ca este in interiorul gentii”.

Elena Udrea abia asteapta confruntarile cu denuntatorii sai: A fost adusa din arest la DNA – UPDATE

Elena Udrea a fost adusa joi dimineata din arestul Politiei Capitalei la DNA pentru a fi confruntata cu denuntatorii in dosarul Gala Bute. Udrea a fost dusa la sediul DNA, in jurul orei 9.45, iar confruntarile s-au sfarsit dupa aproape opt ore.

Ulterior, avocatul Marius Striblea a precizat ca, in timpul confruntarilor, au fost demontate in intregime acuzatiile procurorilor.”

Eu nu prea inteleg. In mod logic: daca afirmi ca au existat postaci platiti, ar trebui sa-mi arati macar unul. Si apoi sa demonstrezi ca a fost platit. Dupa care sa demonstrezi ca plata nu s-a facut legal. Mie mi se pare o aberatie sa platesti un postac cu 10.000 euro, deci mi se pare neverosimil. Dar in Romania nu e ilegal ca sa platesti pe cineva cu cat crezi de cuvinta, si asa si trebuie, numai s-o faci in conditii legale. Pe cand toata povestea asta e pe ce spune unul si altul. Stau si eu si ma intreb ce baza poti sa pui pe o asemenea afirmatie:

„Nastasia a mai spus ca nu se tinea o evidenta a acestor sume, “conducatorul fiecarui sector stia cu cat a contribuit, astfel incat nu era dificil de tinut socoteala”.

“Nu stiu cu cat erau platiti postacii. Stiu doar ca au functionat cateva luni in perioada de campanie electorala, erau studenti din partid care initial au lucrat gratis, dar era ineficient si apoi s-a luat decizia sa fie platiti si nu as sti sa va spun la cat ajungeau sumele, probabil la cat a spus Topoliceanu Ana Maria. Presupun ca postacii erau platiti din aceeasi bani care se foloseau la partid”, a mentionat el.”

Nu se tinea o evidenta a sumelor, nu stie cu cat erau platiti, presupune ca postacii erau platiti din anumiti bani…

Toate lucrurile astea ma duc cu gandul la finalul din poezia lui Toparceanu:

„Toate astea insa n-au nici un temei,
Ca nu stie nimeni ce-a fost intre ei.
Vineri toata lumea a putut sa-i vada
Amandoi alaturi, brat la brat, pe strada…
Ei, si stiti, aseara, dupa ce-a stat ploaia,
Ce-a aflat Tantica de la Procopoaia
Cand s-a dus sa-i ceara un model de sort?…
Ca madam Popescu nu mai da divort.”

Si apoi ce e adevarat din ce declara Ana Maria Topoliceanu? Ce anume se poate proba?

Alina Bica a fost tinuta trei luni in arest preventiv in calitate de invinuita, nu de vinovata. Intr-un tarziu a fost plasata sub arest la domiciliu, dar nu va putea fi eliberata intrucat e judecata intr-un nou dosar „pentru că a luat mită un teren, în schimbul intervenţiilor pentru despăgubirile acordate lui Gheorghe Stelian, pentru că l-ar fi ajutat pe Ovidiu Tender în dosarul în care este judecat şi pentru abuz în serviciu în cazul lui Videanu.”, dupa cum ne arata articolul din Gandul. Pentru cei interesati de conditiile de detentie si daca cel care e in arest poate sa scrie ceva, referitor la Alina Bica ii recomand acest articol. Sincer vorbind, maestrul Cristoiu are dreptate: e un abuz incalificabil! Ea nu a fost judecata, nu este nici vinovata deoarece exista, desigur, prezumtia de nevinovatie, si in aceste conditii a fost lipsita de libertate atata vreme: se fac patru luni!!

Comparati acest caz al Alinei Bica, tinuta trei luni in arest nimeni nu stie de ce, cu cel al postacilor din dosarul de la DNA al Elenei Udrea. Procurorii nu sunt in stare – ca asa inteleg (va rog sa ma corectati daca am inteles gresit sau mi-a scapat ceva) – sa ne arate un singur postac platit ilegal cu 10.000 de euro, in schimb nu se sfiesc deloc sa faca o invinuire!! In alte meserii, daca faci gresit un calcul se poate darama un pod si chiar raspunzi de lucrul asta.

In asemenea conditii nu prea cred ca sistemul nostru judiciar este unul in regula. Mie nu mi-e foarte clar, spre exemplu, daca Alina Bica sau Elena Udrea sunt intr-un proces, fie el si penal, sau sunt supuse unei proceduri speciale care se refera la calitatea de invinuite… Este adevarat ca Alina Bica nu a fost nici macar la prima sedinta de judecata. Eu, cel putin, n-am auzit. De asemenea nu mi-e deloc clar daca denunturile se bazeaza pe probe sau sunt simple texte scrise de diversi care imediat ii aduc celui vizat de denunt calitatea de invinuit si deci posibilitatea de a fi arestat. Pentru ca daca lucrurile stau asa, atunci oricine poate fi invinuit de catre oricine si, pe cale de consecinta, arestat preventiv. De asemenea nu mi-e foarte clar de ce un om e arestat preventiv pe baza unor denunturi. Pana mai apar noi denunturi? Pana apar (noi) probe? Pana se lamuresc lucrurile?

Pe de alta parte, Camera Deputatilor a adoptat legea finantarii partidelor politice si a campaniilor electorale. Lucrul acesta presupune ca vechea lege era una proasta. Dar daca sumele imense de bani negri mergeau la partide si sunt oameni tinuti de DNA in arest pentru asta, ar rezulta pe undeva ca au circumstante atenuante serioase pana la a fi chiar nevinovati: legea veche era un proasta. Dar iata ca si cea noua a inceput sa fie criticata chiar din momentul adoptarii ei…

Eu nu zic sa nu se combata coruptia, dar chestia asta cu „Republica Procurorilor” chiar nu suna si nici nu reprezinta ceva democratic si nici ceva just. Pe de alta parte, ceea ce constat eu este ca lupta asta anticoruptie se duce doar pe taram juridic. Dar pe taram economic? Ce ar trebui facut, economic vorbind, pentru a se putea diminua coruptia? Auzi de sume colosale, de milioane de euro spaga, bani negri, un astfel de capital subteran circula, desigur. Asemenea „rauri subetarane” cum pot fi aduse la suprafata, cum pot fi puse sa lucreze in beneficiul economiei nationale? Pe cand asa, acestea se varsa in buzunarul unor functionari de la stat care nu fac altceva decat sa profite ilegal, necuvenit de pe urma functiilor detinute. Eu cred ca ar trebui analizat si aspectul economic de catre factorii de decizie care detin si toate informatiile necesare si in special de catre economisti.

In orice caz, un sistem judiciar trebuie sa faca dreptate. Nu nedreptate. Nici sa rezolve o nedreptate printr-o alta nedreptate. Sau sa faca victime. Insa amploarea coruptiei de la noi nu are numai o dimensiune juridica – faptul ca nu se respecta legea, ci si una economica care ar trebui luata neaparat in considerare daca dorim cu adevarat sa diminuam coruptia.

DE citit si…

si aceasta postare semnata de Andreea Paul:

Cele 400 milioane de euro șpăgi în 2014 ne-au costat nedublarea alocațiilor pentru copii

Se arata ca:

„Circa 400 milioane de euro este nivelul șpăgilor calculat de DNA pe anul 2014, pe baza dosarelor instrumentate privind infracțiuni asimilate corupției. Cifra, uriașă în valoare absolută, riscă să nu mai fie corect percepută în avalanșa știrilor despre sumele enorme vehiculate în afacerile de corupție anchetate în prezent.

Un calcul simplu – și dureros, totodată – ne arată însă dimensiunile costurilor sociale ale acestui fenomen. Ce ar fi putut face România cu 400 milioane de euro pentru unele dintre categoriile sale sociale sau profesionale cele mai nedreptățite? Ar fi putut, de pildă, să dubleze alocațiile, timp de un an, pentru cei 3,7 milioane de copii, pentru care guvernul Ponta susține că nu găsește resurse. Tot cu 400 milioane de euro ar fi putut fi majorate salariile personalului medical cu 1100 lei lunar, în medie. O astfel de creștere salarială ar ajuta la stoparea emigrației în masă a acestor cadre.

Calculele de acest fel pot continua, fără îndoială. Ele arată doar o parte a costurilor enorme pe care le plătește societatea românească de pe urma corupției endemice. Proporțiile alarmante ale acestui fenomen și efectele lui devastatoare sunt conștientizate și de politicieni, de cei responsabili și de bună-credință. Asanarea propriilor structuri trebuie să fie una dintre prioritățile partidelor politice în perioada următoare. PNL și-a asumat acest obiectiv, modificând criteriile de integritate din Statut, și nu va face rabat de la el.”

Uitati-va, va rog, ce cifra!!! Pare neverosimil: 400 milioane euro spagi intr-un singur an. In Romania. Dimensiunea economica este evidenta! Ce e de facut din punct de vedere economic? Asemenea sume trebuie sa lucreze in beneficiul economiei nationale, nu sa reprezinte spagi…

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

martie 23, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

15 comentarii »

  1. Nu am putut sa nu remarc niste articole din presa straina, care cred ca fac o imagine destul de clara ptr strainii care nu cunksc toate dedesubturile. Ma intreb insa, oficialii europeni ce pot sa spuna despre o asemenea demagogie crasa?

    „PSD is like the phoenix, reborn out of its own ashes: PM
    The Social Democratic Party (PSD) is like the phoenix bird, every time when its
    rivals are impatient to be dancing on its grave, it rebirths out of its own
    ashes, the Chairman of the party, Prime Minister Victor Ponta stated during the
    party’s National Council meeting.
    „You should be neither disappointed nor fearful. I remember very well how the
    PSD looked in 2010 Romania. And today we are the government, while in this very
    solid alliance, and I want to also thank my partners in the alliance, for we are
    the political party with the largest number of MPs, ministers, local elected
    officials, militants and party members right now,” he said.
    „Many of them had a lot to endure in the recent period. And I know that it will
    still be hard from now on, of course. There is no reason for us to believe that
    we are in 2010 again, but even we were, I would say the same thing: PSD is like
    the phoenix bird, every time there appear some people impatient to be dancing on
    its grave, it rebirths out of its own ashes,” said the head of the PSD.
    The PM also promised that, as long as he will remain in politics, he will remain
    a Social Democrat, because he is proud of being a member of the PSD. He also
    added that, while President Klaus Iohannis is the political adversary of the
    PSD, Traian Basescu was the enemy of this party and of the entire country.
    „And I believe that Romania needs social democratic policies. I fought with the
    most evil, most powerful political regime in Romania after the Revolution of
    1989, Basescu’s regime and we are still standing,” Ponta said.
    „They are now for sure exactly where they were supposed to be from long ago,
    facing the justice and I believe that they are exactly where they should be. But
    I want you to also remember we won this battle that required many sacrifices,
    the most important battle for Romania. Iohannis is our political adversary, but
    Basescu was our enemy,” he noted. (Agerpres) ”

    „PM regrets not cutting VAT
    Prime Minister Victor Ponta has apologised to representatives of traditional and
    organic food producers for failing to reduce the VAT for these products during
    the budget drafting in December.
    „I want to offer some apologies. In December, when we drafted the budget and the
    then finance minister showed me the impact was very small, I wanted to cut the
    VAT for the organic and traditional products,” said the PM.
    „There was a stupid press campaign and instead of minding our business, we said,
    ‘forget about it, we will cut them along with everything else!’ Next time I
    won’t listen to all kinds of campaigns,” Ponta added.
    „I think the traditional products on one hand and the organic ones on the other
    hand are national brands and the impact of the budget is very small anyhow,
    we’re not talking about figures similar to other products,” he noted.
    „Know that I was sorry afterwards for looking at the TV instead of looking at
    Romania’s interest,” said the prime minister. (Agerpres) ”

    „PM urges to stick to established calendar for Tax Code
    Prime Minister Victor Ponta on Friday made an appeal to MPs and private
    associations to stick to the established calendar for the Tax Code, so the
    document be approved and promulgated by July 1.
    „The only thing I care for – and it is an appeal both to Parliament and to the
    private associations – is to stick to the calendar, so all the people know what
    rules apply from January 1, when it comes into force,” Ponta said.
    Speaking at the Finance workshop of the Social Democratic Party (PSD) National
    Council, the PM said that the Tax Code and the Tax Procedure Code have been
    worked on since 2013, but in this interval there were three minister changes at
    the Public Finance Ministry.
    „There has been very much work done on these Codes. They have been worked on
    since 2013. Unfortunately, work was done under three ministers, as this is how
    things are in Romania: There is no riskier job than that of minister!” the PM
    said.
    Ponta also said that concerning the Tax Code „those with the IMF and the EC
    surely didn’t agree at first, as they didn’t agree with the reduction in the
    social insurance contribution or in that the VAT for bread.”
    A special provision in the new Tax Code that public pensioners will not lose a
    single penny if pensions are recomputed will shelter the pensioners, Ponta
    noted.
    Ponta promised that as long as he is the prime minister and PSD holds the office
    not a single penny will be cut from anyone’s pension in Romania.
    „Never, for as long as we are at rule and I am the prime minister, will there be
    talk of pensioners being socially assisted or receivers of handouts,” he added.
    „You get too little for how much you did for this country and anyone saying he
    is a big Right politician and that we have to stop paying attention to pensions
    and pensioners is an advocate of the law of the jungle. I do not want to live in
    Romania according to the law of the jungle,” the PM remarked. (Agerpres)”

    „PM wants Senate committees to approve tax code
    Prime Minister Victor Ponta on Thursday directed Government Secretary General
    Ion Moraru to send the Tax Procedure Code both to the Economic and Social
    Council and to the Legislative Council for approval.
    „All procedures will be impeccable, no one can criticise us on any kind of
    procedure issue. Anyhow, it is not an ordinance to come into force right away,
    but all this goes to Parliament,” the PM stressed ahead of Thursday’s cabinet
    meeting.
    The Tax Procedure Code is almost completed and for the Tax Code ministers will
    gather again on Monday, at 13:00 hours for the last approvals, Ponta added.
    The PM expressed optimism that the Code that will be approved by the Parliament
    on Wednesday, will manage to stimulate even more investments and the business
    environment of Romania.
    Also on Thursday, Ponta told Agerpres that he accepted the resignation of
    Finance Minister Darius Valcov but will not nominate a new finance minister
    before consulting President Klaus Iohannis, who will return on Friday from the
    European Council meeting in Brussels. (Agerpres) ”
    Asta in conditile in care peste tot in presa internationala, acest ministru
    apare ca un mare corupt si are de dat destule explicatii legate de averea
    acumulata. Pe de o parte, acest tonta ii accepta demisia, dar il sustine in
    continuare pe corupt. iata ce zice tot presa internationala:
    „Finance minister resigns amidst corruption scandal
    Finance Minister Darius Valcov resigned on Sunday amid swirling corruption
    charges, heeding a call by President Klaus Iohannis for his ouster before rising
    graft allegations undermined the government’s credibility.
    „Valcov has tendered his resignation,” Victor Ponta told private TV channel
    Antena 3, adding that he planned to appoint a successor to the post „in several
    days.”
    Valcov is being probed by prosecutors on suspicions he accepted EUR2 million in
    bribes between 2010 and 2013 while serving as mayor of Slatina.
    He is accused of pocketing the payments in exchange for helping a private
    company secure public works contracts.
    The investigation into the graft allegations is one of several that have
    targeted high-level politicians and government officials in recent years, which
    may have motivated Iohannis’ call for Valcov to step down.
    „With anti-corruption prosecutors engaged in action against Valcov, I expect him
    to resign in the knowledge his presence undermines the government’s
    credibility,” Iohannis said, urging Ponta to „begin procedures necessary to
    revoke Mr Valcov’s functions” if need be.
    Valcov was appointed finance minister in December, and recently unveiled a new
    tax code that was set to be presented to parliament by the end of the month.
    The objective of the revision was to reduce the weight of national tax structure
    by 2020 as a means of stimulating sluggish economic growth.
    Despite concerns of the IMF that the planned tax cuts risk producing significant
    revenue shortfalls, Ponta has insisted the revision „will proceed at all costs,
    no matter the political cost.” (AFP)”
    Cred ca este de ajuns, ca sa avem si explicatia ne-increderii oficialilor
    europeni vis-a-vis de Romania. cand o tara este condusa de peste 25 de ani de
    aceeasi corupti, prin roatie, ce imagine am putea avea?

    Comentariu de Rica Venturiano | martie 24, 2015 | Răspunde

  2. @Rica Venturiano Da’ ce onorabile…era chiar atat d e greu sa adaugi si traducerea d e rigoare pentru a nu ma amara eu s-o fac ? Chestia cu ” begin procedures necessary to revoke… if need be „….este valabila cam pentru intreg cabinetul Ponta , pana si oamenii de rand , ordinary people 😉 si-au dat seama ca Pinnochio asta , trebuie revocat si-n cel mai scurt timp trebuie sa faca vizite , lungi vizite la DNA ….macar pentru a fi alaturi d e amicii sai Ghitza si Sova daca nu pentru altceva ! ! Valcov…pai mi-aduc aminte ca insusi Traian Basescu isi exprimase niste temeri asupra integritatii sale si daca nici asta nu stia ce spune….Din acest motiv m-am ofticat pe doamna Lavinia Sandru si….l-am suparat pe Motan cu acea exprimare neeleganta in viziunea domniei sale .

    Comentariu de Marian | martie 25, 2015 | Răspunde

    • Mariane, sincer imi cer scuze, dar singurul raspuns onest pe care pot sa ti-l dau in legatura cu traducerea, este ca „mi-a fost lene”. Sincer, dupa ce toata ziua imi dau limba numai pe engleza, am ajuns ca Raducioiu, sa uit ca nu de fapt limba mea materna este romans. Sincere scuze monsherule. 😆

      Comentariu de Rica Venturiano | martie 27, 2015 | Răspunde

      • @ Rica Venturiano Stai linistit onorabile musiu Rica , nu trebuie sa-ti faci probleme deoarece eu ….” ca orice roman , ca orice fiu al tarii sale ” evident ca , stiu suficienta limba engleza dar …mi-e lene sa traduc 😉 !!! Deci scuzele nu-si au rostul , mai ales intre doi oameni ca noi mon cher Rica 🙂 ! Interesant ….. MONSHERICA ? 🙂 🙂 🙂

        Comentariu de Marian | martie 29, 2015

  3. Sti Motane ce demonstreaza acest articol al domnului Cristoiu , alaturi d e altele pe aceeasi tema ? Demonstreaza fara putintza d e tagada ca , dac armele ANI ,DNA sau SRI sant ” Made … la Cugir ” 😉 , munitia in schimb….vine din afara si scrie ” Made in USA ” pe ea ….chiar daca este d e 7.62 si merge la ….AK-urile DNA !

    Comentariu de Marian | martie 26, 2015 | Răspunde

    • @Marian
      De ce spui asta? Consideri ca dintre cei vizati sau arestati de DNA sunt (sau poate sunt toti) intr-o relatie cu Rusia? Elena Udrea, Ana Maria Topoliceanu, Dan Sova, Darius Valcov, Alina Bica s.a. ? Care e parerea ta? Au aceste persoane relatii cu Federatia Rusa sau de alta natura care sa se constituie intr-un pericol la siguranta nationala, mai ales acum, in perspectiva unui conflict armat NATO-Rusia? E vorba doar de anumite persoane, ajunse indezirabile poate din motivele de mai sus, sau e vorba de fenomen – de fenomenul coruptiei – care a devenit prea evident la noi, prea deranjant, prea strident, afectand astfel reputatia UE si NATO? Care e parerea ta?

      Daca tot gandesti tu „matematic si precis”, ia sa te vad cat de tare esti la intelligence! 🙂

      Revin cu o mica completare. Iti dau un nume cheie: Dan Sova. Ce ai putea sa-mi spui?

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 27, 2015 | Răspunde

      • Da’ na-m spus nimic , chiar nimic despre persoanele numite d e dumneata ….facand referire la o relatie cu Rusia !!! Chestiile alea cu AK ” made …la Cugir ” { asta-i romaneasca 101% dupa umila mea stiintza …chiar daca ” inventatorul armei respective era cetazean sovietic } sau ” munitzia ” folosita care era ” din afara ” , erau simple metafore , chiar ma mir ca le-ai denaturat intelesul . Ce-mi pasa mie daca aia au sau nu , legaturi cu Federatia Rusa ?? Da , ai drepatte ” fenomenul coruptiei ” din Romania a deranjat , a avut darul s a deranjeze in sfarsit si pertenerii din NATO si pe cei din UE care….prin ” mijoace specifice ” i-au atentionat pe ai nostri ca : GATA , AJUNGE sau cel putin faceti-o dar…. mai cu perdea ! ” Despre dan SOva…pai in afara celor ce s e spun la TV…ce sa-ti spun ? Ca a fost la un anume moment …. 😉 Ministrul Marilor Proiecte 😦 si ca , se lauda ca-si va pune un cort pe marginea soselei in constructie { asta zicea el ….atunci } Comarnic-Brasov altceva…chiar nu conteaza ! Fie si pentru simplul fapt c-a fost ministru la ” transporturi ‘ sau la ” marile proiecte ” pana si pentru acest simplu fapt ar merita sa fie condamnat la minim 35 d e ani d e temnitza grea ! Dar aceasta este ….parerea mea d e bun crestin si mai ales acum in preajma Pastilor nu esti obligat s a te impiedici in ea 🙂 . Daca-mi ceri si parerea asupra alora ce au iesit sa manifesteze contra acelui vot dat d e senatori….iti pot spune ca { tot parerea mea } , tinerii au inceput s a faca ochi si…vai d e mamaliga lui Ponta sau Johannis atunci cand vor iesii contra lor , mai a les ca…mai este putin si vine anotimpul cald cand dupa un miting reusit…poti sa te indrepti catre o carciumioare si impreuna cu alti colegi mitingisti sa servesti o pizza si-o bere 😉 ! Vrei o chestie matematica ? Traian Basescu ….nu va platii in nici un fel pentru ce-a facut in perioada cand a fost primar general al Capitalei si nici macar pentru astia zece ani in care mi-a mancat zilele si….nervii capului : altii …vor platii cu varf si indesat , asanumitii ” acari Paun ” . La comopletarea dumitale vis a vis d e ” intelligence ” iti dau si au un nume : Eugen Teodorovici ! ” Ce ai putea sa-mi spui ? ” 😉

        Comentariu de Marian | martie 28, 2015

  4. Da motane, asa este, lui tonta ii este dor de baselu, ca fara el nu-si gaseste rostul. Exact ce spuneam mai antzartz, ca si dupa ce n-o mai fi baselu la Cotarceni, asta micu’, tot pe melodia asta va canta si va dansa, „jos baselu”. Acu’ e de vina ” greauau mostenire”, dupa cum ziceam.
    Sunt deplasat cand spun ca acest pinta, la ora actuala este un rau mai mare ca baselu ptr Romania? Eu cred ca am. Si crede-ma, nu sunt fan baselu, dar nu ma mai las pacalit usor, nici cu taxe reduse, nici cu „va mai dau 100 de lei la salarii”. Parca suna cunoscut asta cu „marirea salariilor”, nu?

    Comentariu de Rica Venturiano | martie 27, 2015 | Răspunde

    • Dar cum iti explici ca PMP – partidul D-lui. Basescu – are o pozitie mai degraba antiIohannis si pro Ponta (sau mai degraba nu antiPonta)? Mie asa mi se pare…

      Impresia mea este ca cei care o sustin, de pilda, pe Elena Udrea, sunt mai degraba antiIohannis, anti Noul PNL si mai putin, mult mai putin antiPonta. Desigur, poate fi doar o impresie…

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 27, 2015 | Răspunde

      • Pentru cmotane, la noi „grija de tara” se termina dupa alegeri, si „tzarishoarrraaaa nhoastra” (vorba lu’ nea Iancu) este doar moneda electorala. Doar am spus de atatea ori, de pe margine, toti politrucii astia „ambetati” de grija de tara, au solutii la orice cand nu sunt la guvernare. Toti, absolut toti au guverne de specialisti gata formate, care in secunda doi de la castigarea alegerilor intra la treaba ptr tara, toti au programe de guvernare care in doi ani de la instalare aduc profit de dam pe afara de bogatii, autostrazi, salarii de ne vor invidia si norvegienii, etc etc etc. Cum ajung la putere, nu pot sa faca nimic in primul mandat, din cauza grelei mosteniri lasate de predecesori, deci trebuie sa-i intelegem si sa-i mai votam odata, ca atunci, abia atunci SIGUR vor putea sa faca ce au promis acum.
        Pai uita-te si tu la tonta. Toata aberatia de cod fiscal o sa intre in vigoare de la anul, si prin 2017, chiar cu bataie spre 2018. Uite ce spune madam Plumb. Tu nu vezi ca bajbaie pe intuneric TOTI, ca habar n-au ce trebuie sa faca? Ei sunt acolo sa-si faca afacerile, dar acum ca le da batai de cap DeNeiA-ul, sunt capiati. Abia se descurca sa balmajeasca niste legi care sa-i si tina departe de parna, dar care sa le atraga si electoratul. Schimba frate codul penal urgent, in asa fel incat averile dobandite ilicit, prin spagi, prin delapidare si deturnare de fonduri sa fie confiscate odata ce te-au gasit vinovat. Esti bolnav, „nu suporti regimul de detentie”, scate banul si plateste. Ai 10 de parna, da 100.000 pe an si stai acasa. Mergi la orice job gasesti ca fost parnaias cu cazier DE HOT, si scapi si statul de cheltuiala, ba mai si castiga statul de pe urma ta, ca l-ai furat destul.
        Dar nu, ei au grija sa dea legi prin OUG care sa-i protejeze si pei, si banii lor.
        PMP, PNLR, PNL, PSD si ce alte sigle mai sunt nu vin cu solutii ca „vezi Doamne” (vorba unui mare classic in viata 😆) ca sa nu castige capital politic „astia de acum”. Toti vor sa fie ls putere ca sa vina cu solutii.
        Hai ca m-am intaratat 😅 Acum imi vine si mie sa spun ca Marian, Papua Noua Guinee I’m coming. Cum naiba sa nu-ti vina sa-ti iei lumea in cap, cand vezi ca poporul asta, prostit in fata si mintit in cel mai ordinar mod de 25 de ani, tot se lasa mintit si pacalit in continuare.
        Zau daca nu-mi vine sa-l ascult pe Eminescu, si sa merg cu o canistra de benzina, chiar doua, chit ca s-a scumpit iar benzina, si cu o cutie chibrituri sa le dau foc puscsriilor unde sunt cazati astia, „nevinovatii politrucieni”.

        Comentariu de Rica Venturiano | martie 27, 2015

      • Ei, mai Rica… Stai linistit!

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 28, 2015

  5. P.S.
    Facem pariu ca „ala micu'”, micu maus, sau cum il alint eu, tonta, n-o sa fie „live” pe sticla pana luni? Hai mai draga, doar e ditamai F1 in Malaysia. Si mai este si „uichend”, nu? La cat s-au sacrificat pentru binele tarii timp de o saptamana, un uichend e bine-venit, sa-si refaca fortele ptr saptama care vine, in care vor curge cu legi bune si rezolvari de probleme. Pana in 2245, romanii or s-o duca ca-n Rai. Dupa cum ne spun si cei din Cassa Loco in melodia „Misto”. Veche melodia, dar de actualitate in fiecare zi de la lansare.

    Comentariu de Rica Venturiano | martie 27, 2015 | Răspunde

  6. @ Rica Venturiano AI DREPTATE MUSIU ….IN TOT CEEA CE SPUI !!!!

    Comentariu de Marian | martie 28, 2015 | Răspunde

    • 😆 stau, stau, ca asa cum n-a reusit ceasca si cu clica luj sa ma faca sa raman prin vre-un port din lumea larga, din SUA, Canada sau Europa, pana in 90, cand inca mai eram „tanar si nelinistit”, tot asa n-or sa ma determine nici ciflingarii astia de acum. Din fericire pentru mine, am inca rabdare, iar tutun chiar am destul 😆
      Sper sa ne trezim din letargia asta „lehamitoasa”. Sper sa incepem sa vedem si macar o parte din adevarul ascuns sub vorbele frumoase spuse de politicieni. Sper sa incepem sa ducem o viata normal pe toate planurile. SPER!!!!
      Sper ca acest DNA sa nu fie doar un balon de sapun, care cand se va sparge sa nu ne sara tot noua in ochi, sa nu mai vedem chiar nimic. Ce „curva” si speranta asta. Toti traim cu ea, dar ea ne face pe toti sa suferim, 😆😂😂😂😂.

      Comentariu de Rica Venturiano | martie 28, 2015 | Răspunde

      • @Rica Venturiano Speranta este de genul feminin ….femeie deci , ” ca toate femeile este curva … in afara d e mama care insa , este tot femeie ” 😉 , dupa cum spunea nemuritorul….Gambetta 😉 🙂

        Comentariu de Marian | martie 29, 2015


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.