Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Happy birthday dear mister dictator!

Va mai amintiti de Bobby Fischer? Celebrul, marele jucator de sah american, genialul Bobby!! In 1992 s-a desfasurat in Iugoslavia un meci de sah intre Bobby Fischer si Boris Spassky, revansa meciului pentru titlul mondial desfasurat in 1972 la Reykjavík, in Islanda. Wikipedia a facut o extraordinara prezentare a celor doua meciuri celebre, cu partidele jucate – aici meciul din 1992 si aici cel din 1972.

Bobby Fischer

In 1992 Iugoslavia era sub embargoul impus de Natiunile Unite, iar Bobby a incalcat cu buna stiinta embargoul (va amintiti, cred, cand a scuipat pe actul acela de la ONU), expunandu-se Justitiei din SUA si, desigur, pedepsei legale. Trebuie spus ca acel embargou sanctiona si evenimentele sportive si ne amintim de echipa de baschet a Iugoslaviei careia i-a fost refuzata participarea la evenimentele sportive internationale timp de trei ani (1992-1995).

Dupa acel meci din 1992 Fischer nu numai ca nu s-a mai putut intoarce in SUA, dar a fost haituit de sistemul legal american pana spre sfarsitul vietii, trebuind sa se mute dintr-o tara in alta. Interesant este ca americanii nu l-au iertat usor pe omul care a dus pe mari culmi faima US in lume, reusind sa se impuna ca un mare jucator, dupa razboi, si sa castige titlul de campion mondial in sah, unde hegemonia era detinuta de sahistii sovietici. Iata ce ne arata Wikipedia:

„Serbian grandmaster Ljubomir Ljubojević called Fischer, „A man without frontiers. He didn’t divide the East and the West, he brought them together in their admiration of him.”[437]

Incerc sa traduc:

Bobby Fischer

„Marele maestru sarb Ljubomir Ljubojevic il numea pe Fischer: „Un om fara frontiere. El nu a divizat Estul si Vestul, ci le-a adus impreuna in admiratia pe care o au fata de el””

Si acum sa venim in zilele noastre…

Gandul

Dennis Rodman i-a cântat „La mulţi ani” liderului de la Phenian

Kim Jong Un si Dennis Rodman

Se arata ca:

„Fostul baschetbalist american Dennis Rodman i-a cântat „La mulţi ani” liderului nord-coreean Kim Jong-un, la Phenian, miercuri, după care a jucat într-un meci demonstrativ pentru a celebra evenimentul, relatează AFP.

Fostul mare baschetbalist american, cunoscut pentru excentricităţile sale, i-a adus un omagiu tânărului lider nord-coreean, cântându-i „La mulţi ani” în faţa a câtorva mii de spectatori, după care a jucat într-un meci de baschet demonstrativ, potrivit unei înregistrări video postate pe Internet.

Kim Jong-un, care a împlinit 31 de ani, a asistat la meci în compania soţiei sale, Ri Sol-ju, şi altor oficiali.

Liderul de la Phenian a declarat că vizita echipei americane în Coreea de Nord este binevenită şi „constituie o ocazie bună pentru a promova înţelegerea între cele două ţări”, a precizat Agenţia centrală coreeană.

Fostul baschetbalist american se află de luni în cea de-a patra vizită din ultimele 12 luni în Coreea de Nord. Dennis Rodman este însoţit şi de alţi foşti jucători din NBA, între care Doug Christie, Craig Hodges şi Charles Smith.

El a fost aspru criticat pentru că nu a evocat cu ocazia acestui turneu problema drepturilor omului şi soarta lui Kenneth Bae, un cetăţean american deţinut în Coreea de Nord.

„În circumstanţe adecvate, baschetul poate servi ca punte între comunităţi, dar nu e cazul”, a apreciat marţi Otis Birdsong, preşedintele Asociaţiei naţionale a jucătorilor de baschet retraşi din activitate.

Administraţia americană, care nu întreţine relaţii diplomatice cu Coreea de Nord, a preferat să se distanţeze de acţiunea lui Dennis Rodman.”

Prietenul meu, grasul nord-coreean

de Alina Matis

Se arata ca:

Dennis Rodman

„Undeva, departe-departe de România, există o ţară gri cu un singur gras*. Un copil mare cu jucării periculoase şi nouă milioane de soldăţei, înconjurat de 25 de milioane de oameni slabi şi fricoşi, pentru care el este singurul zeu în viaţă în care au voie să creadă şi la care pot să se închine. Acest gras, pe numele lui Kim Jong Un, fiu al lui Kim Jong Il, are, de un an de zile, un prieten, pe Dennis Rodman.

La prima lui vizită în Coreea de Nord, excentricul Dennis Rodman, fost baschetbalist NBA nemaibăgat în seamă de presă, plin de datorii şi cu probleme legate de consumul excesiv de alcool, era speranţa multor activişti pentru drepturile omului. Fiind singurul american cu acces la liderul suprem de la Phenian, avea cea mai bună şansă de a face ceva, orice, pentru nord-coreeni sau măcar să obţină eliberarea unor cetăţeni băgaţi în lagărele ţării, precum misionarul american Kenneth Bae, închis pentru „acte ostile” la adresa regimului.

Marţi, Rodman a devenit cel mai hulit om din SUA după ce a sugerat, într-un interviu incoerent pentru CNN, că americanul o fi făcut el ceva dacă prietenul Jong Un l-a condamnat la 15 ani de muncă silnică. Dacă vreţi să vedeţi ce se întâmplă în aceste lagăre, citiţi scrisoarea pentru Rodman semnată de Shin Dong-hyuk, singurul nord-coreean născut într-un astfel de loc care a reuşit să evadeze. Este cea mai bună poză a acestei ţări – cuvinte simple, nefinisate, scrise de un om care a reuşit să fugă din Iad.

După episodul CNN, la un meci demonstrativ de baschet la care a adus alţi pensionari din NBA pentru a-l încânta pe Kim Jong Un, mare fan al jocului, de ziua lui, Rodman a oferit un spectacol grotesc, cântându-i un „Happy birthday” a la Marilyn Monroe. Pe urmă, le-a transmis americanilor scuze pentru comentariile despre Bae. Era stresat şi ameţit de alcool când a vorbit cu CNN, a explicat.

Să vezi în Rodman un adept al diplomaţiei sportului în relaţia cu Coreea de Nord este naiv. La fel şi cine crede că grasul suprem de la Phenian va leşina în faţa şarmului de bad boy american şi îi va oferi orice lui Rodman. Din toată afacerea asta, singurii care au de câştigat sunt Rodman şi Jong Un. Rodman, mereu însetat după atenţie, este superstarul adjunct al Coreii de Nord (după Kim, desigur), o reclamă pentru care nu a dat bani, ci cu siguranţă că a primit. Că nu e uşor să te dai prietenul unui terorist de stat precum Kim Jong Un s-a văzut şi din felul în care s-a purtat la CNN.

Mi-l imaginez pe Rodman după ce a decis că va fi tovarăşul lui Kim Jong Un cum s-a dus cu aroganţa occidentalului vedetă într-o ţară care trăieşte într-un univers paralel de restul lumii. Parcă îl văd cum, pe urmă, nu i-a fost deloc uşor să îl învârtă pe degete pe teroristul Jong Un, care trebuie să fie paranoic-nevoie mare la felul în care execută vedete, amărâţi, rude. Nu neapărat la câini sau cu mitraliera, cum zic legendele, dar probabil că i-o fi arătat până acum şi lui Rodman ce se întâmplă când nu mai eşti prietenul lui. Aşa îmi explic tranziţia de la entuziasmul privind „diplomaţia baschetului” şi şansele de a-l elibera pe Kenneth Bae, de anul trecut, la „nu e treaba mea să încerc să îl scot pe Bae sau să fac diplomaţie”, pe care le-am văzut acum.

De departe cel mai câştigat e nou lider al dinastiei Kim, acest Bin Laden al Peninsulei Coreene, şef peste o ţară-lagăr, în care patru din cinci oameni sunt înfometaţi. Cele patru vizite ale lui Rodman în Coreea de Nord din ultimul an au reuşit să legitimeze în ochii cetăţenilor acestei ţări regimul condus de fiul defunctului Jong Il. Un regim terorist, fără dar şi poate, indiferent de câte ori zice Rodman că Jong Un este „un tip foarte de treabă”.

Cu Rodman la masă, despuiat, plin de tatuaje şi cu ochelari de soare cu rame aurite pe ochi, singurul gras din ţara gri are acum pata de culoare (şi nu într-un sens rasist) de care avea nevoie într-o perioadă foarte tulbure pentru regimul lui. Fără ca cineva să poată face ceva, Kim Jong Un a descoperit că, dincolo de propagandă, există miraculosul PR, o armă occidentală foarte utilă, adusă de prietenul lui, americanul.” (subl. mea)

Dennis Rodman nu numai ca nu e haituit de sistemul legal american dar petrece cu un dictator comunist, criminal, mai castiga si bani din chestia asta, e bine mersi, se poate intoarce oricand, desigur, fara nicio problema, bineinteles, in SUA… Ba, mai poate si candida, nu-i asa? Ce parere ati avea daca l-ati vedea pe Rodman candidand pentru un post de primar sau guvernator si, de ce nu, in viitor pentru Presedintia SUA… Morala este ca Rodman, desi are simpatii fata de dictatorii comunisti si, foarte probabil, fata de comunism, n-a incalcat niciun embargou!! 😀 Unul ca Rodman poate ajunge guvernatorul unui stat, dar nu va fi niciodata un Bobby Fischer. Sistemul de Justitie american i-a facut numai probleme lui Fischer, nu atat pentru declaratiile sale antisemite sau impotriva SUA, cat pentru ca a incalcat nenorocitul ala de embargou. Dar eu nu am auzit ca Fischer a stat si i-a cantat ‘Happy birthday’ lui Milosevici.

Insa e de observat si altceva: cat de intransigenta era politica externa americana fata de comunism si fata de dictatori in anii ’90 si cat de relaxata este acum. Iar statul de drept e luat in derizoriu: „o fi făcut el ceva dacă prietenul Jong Un l-a condamnat la 15 ani de muncă silnică”. „Să vezi în Rodman un adept al diplomaţiei sportului în relaţia cu Coreea de Nord este naiv” – da, dar crediteaza dictatorii! Si nu e atat de previzibil rezultatul.

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Ianuarie 13, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

64 comentarii »

  1. Bobby Fischer ….este un neica nimeni ! DIntre americani ,daca-l cunosc cateva mii , hai s a zicem cincizeci , o suta d e mii …este foarte bine dar , nici macar pentru aia nu bag mana in foc ! Chiar europenii….si tot nu-s multi care sa cunoasca acest nume . Rusii….pai ai uitat ca Fischer l-a batut fara drept d e apel pe Kasparov si asta pe vremea cand Fischer era ….aproape un adolescent ? Orcum nici macar de la rusi …poate comunitatea sahista sa mai stie numele respectiv dar altminteri….ma cam indoiesc ! Cu ce s e ocupa Bobby Fischer ? Impinge lemne 😉 ?! Ce avere are ? Depaseste oare cu mult 5 hai 10 milioane d e $ ….deci , un ilustru necunoscut ?! Dennis Rodman in schimb….fost jucator de baschet ARHICUNOSCUT si-n SUA si-n toata lumea pentru jocul sau , pentru numerul de coshuri inscrie in fiecare mach , si mai ales pentru duritatea jocului pe care poate nu el primul dar …el a fost cel care a adus aceasta duritate in jocul d e baschet al americanilor la rang d e ” arta ” , care au facut din el un STAR . Averea pe care-o detine { adica gologani si proprietati } , estimata la poate zeci sau chiar sute d e milioane de $ . A ” jucat ” si-ntr-un film cu Van Damme { poate si-n alte filme …chiar nu m-a interesat vreodata individul 😦 ! } , viata sa ” amoroasa ” si nu numai ci si viata sa ” aventuroasa ” d e zi cu zi , a fost nu o data , pe prima pagina a tabloidelor { si nu numai ale acestora } precum si al emisiunilor d e tot felul fie de televiziune fie d e radio iar individul fare chiar orice pentru a fi mereu in prim plan . In plus daca-l privesti atent , daca-i analizezi modul in care s e imbraca , modul in care-si aranjeaza ” coifura ” si faptul ca este vopsita in ….galben , daca-i privesti multitudinea de tatuaje pe care le detine , de ” belciuge ” pe care le are fie in nas fie in buze si daca ti cont d e faptul ca individul este …” de culoare ” { si la propriu } atunci realizezi ca-i o chestie de imagine pentru domnul Obama care ,,,,este de asemenea ” de culoare ” . Daca tastam ca-i un negru murdar….precis ca-i fi cenzurat si m-ai fi numit { d e asta chiar sunt sigur 😉 !} rasist dar asa , poate , poate ca-mi vei da pace , sper . Bobby Fischer este doar un tip ….mai mult decat normal , mai mult decat obisnuit chiar tern si poate doar intelectul iesit din comun { sa n-ai impresia ca-i atat d e usor sa ” impingi lemnele ” 😉 , eu fac chestia asta d e peste 40 d e ani si nici azi inca nu stiu unde si mai ales cand sa le imping pentru a obtine victoria ! } il diferentiaza de Rodman . De fapt ASTA , NU I-AU IERTAT-O AMERICANII NICI AZI LUI FISCHER : INTELIGENTA !!!! O dovada in plus ca , inclusiv la americani , ” arta si chiar cultura ” sant de tot shit-ul !!!!!!!!!!

    Comentariu de Marian | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Deci sa inteleg ca in America trebuie sa fii mai prost asa, ca sa fii iertat. In caz contrar, daca esti prea destept… Asta ai vrut sa spui, nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

      • Depind e ce-ntelegi matale prin ” prost ” sau prin ….” destept ” . Daca prin ” prea destept ” al indici pe Ficher , adica tipul studios , TOCILARUL ce toata ziua nu face altceva decat sa caute fel de fel de formule , unele matematic de precise , pentru a putea castiga atunci cand sta la impins lemne si intelectul tau spune ca acel document ONU merita cel putin oprobiul tau si ca atare scuipi pe el , atunci cand capatzana ta iti spune ca , sportul n-are nimic de-a face cu razboaiele pornite de politicieni si ca atare tu nefiind de acord cu acei politicieni , consideri ca trebuie sa dai un exemplu si celor mai putin inzestrati intelectual decat tine , refuzand sa iei parte la manipularile politicianiste ale politicienilor , manipulari carora le cad victime altii , oricare in afara acelor politicieni , iar in urma acestui exemplu , tu esti supus oprobiului public si esti urmarit { unde frate ….in SUA patria democratiei ??????????} de catre sistemul juridic american mai rau ca pe timpul cand in USA inflorea acea matraguna numita Mc Carthy , atunci da amice , intr-adevar un om destept chiar nu poate fi iertat de catre prosti ! In schimb Rodman….ce chiar ti s-a parut ca-i plezneste capatzana d e inteligenta ?” In tara chiorilor , orbul este imparat ” nu stiu cine a spus chestia asta dar….chiar stia ce spune ! Bai frate esti nebun ? Uita-te si matale in urma si ai sa-mi dai dreptate : America traditionalista , America conservatoare , America pastratoare a valorilor crestine , America bunului simt , America …cu democratia ei , toate acestea au disparut in acel amalgam numit tara chiorilor ! Nu sunt nici rasist , nici xenofob , nici antisemit sau ce dracu de anti doresti matale s a mai gasesti prin DEX dar….spune-mi si mie , oare ce s-ar fi intamplat cu unul precum Rodman daca aparea asa pe o strada din ….Dallas 😉 sa zicem in urma cu vreo….50 de ani ? In schimb unul precum Ficher ….putea sa faca orice , chiar si sa scuipe pe o rezolutie ONU { se stie ca americanii de rand nu au ONU la stomac ….chiar daca respectivul sediu al respectivei organizatii este pe teritoriul american } , iar oficialitatile ca sa nu mai vorbesc despre americanii de pe drive , de pe street’s , s-ar fi intrecut care mai de care sa fie macar in preajma sa !Ca d e obicei saracu’ Rica a pus degetul pe rana : Rodman a facut-o pentru un sac cu dollarei , un sac baban d e tot ! Chiar crezi ca-l interesa atat de mult poporul Nord Koreean ? Chiar crezi ca-i pasa lui Rodman sau Americii si alora d e pe Capitoliu sau d e la Casa Alba ca populatia din Nord Koreea traieste un cosmar d e atatia ani incat a ajuns sa considere acest cosmar drept normalitate ? Fi serios fratele meu ! Pai nu-ti pasa dumitale si vrei sa le pese alora ?

        Comentariu de Marian | Ianuarie 14, 2014

      • Da , si nu numai in America ! Prostii pot ierta orice numai inteligenta cuiva …. niciodata .

        Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014

      • @Marian
        Extraordinara remarca!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014

      • Mariane, jos palaria frate, dar cu remarca asta m-ai dat gata. Monsher, te asigur ca respectul meu nu-l vei pierde. Intr-adevar, „PROSTII POT IERTA ORICE, NUMAI INTELIGENTA ALTORA NU” Am sa mi-o scriu direct pe creier, s-o servesc cu fiecare ocazie. te asigura ca voi spune: „dupa cum zice un prieten de-al meu.. ” si o bag.
        Asta trebuie tiparita frate peste tot. Berceni ziceai, ai? 😉

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 18, 2014

  2. […] Concret unde sunt cele 1.5 – 2 – 2.5 milioane de voturi fraudate? Cum ramane cu lovitura de […]

    Pingback de Unde este frauda masiva de la Referendumul pentru demiterea lui Basescu? Unde sunt cele 1.5 – 2 – 2.5 milioane de voturi fraudate? | Hai ca se poate! | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

  3. Presupunand ca Hitler ar fi trait si acum, ar mai putea fi el puntea dintre lumi? Dar Ceausescu? Etc.

    Nevinovatii razboaielor ideologice sunt tocmai soldatii lor, purtatorii respectivelor ideologii, in timp ce responsabilii sunt acei dictatori, leaderi etc. Problema este ca acesti soldatei nu incearca suficient sa poarte propriul lor razboi, ci prefera sa sustina cauza altora.

    Exemplele dv. au in comun faptul ca actiunile protagonistilor n-au fost sustinute de mai nimeni, raman catalogate ca simple ciudatenii. Ele n-au slujit nimanui si au atras consecinte negative pentru protagonisti, atat. Faptul ca o capatana ca a lui Fischer poate da asemenea rateuri nu mira prea mult, se cam intampla cand folosesti pentru gandire altceva decat capul.

    Comentariu de Radu | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

    • @Radu
      Da… vezi… Interesant este ca Fischer a dat un rateu. Rodman, nu… Asta spuneam si eu… Actiunea lui Fischer nu a fost sustinuta la el acasa, in America. Dimpotriva, a fost incriminata. In schimb actiunea lui Rodman, care-i canta Happy birhday dictatorului nord-coreean, nu e incriminata de nimeni, e doar o ciudatenie si nimic mai mult… Si atunci intrebarea, marea intrebare e: nu cumva asa e regimul Obama? 😀 Ca dupa meciul din 1992, se stie, Fischer a avut de suferit de pe urma actiunii sale…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

      • Si atunci poate ca Obama vrea sa fie „puntea dintre lumi”, mai stii…? 😀

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 13, 2014

      • Ficher a dat un „rateu ” de PR , deoarece n-a fost sustinut ! Ia sa-l fi avut in cocoasa pe Obama ….sa vezi cata miere si cat lapte ar fi curs pe cursul fluviului Mississippi !!!

        Comentariu de Marian | Ianuarie 14, 2014

  4. Ce te mira Motane? Ti=ai facut cumva o impresie de om destep[t vis-à-vis de Rodman? 🙂 Nu te-ai lamurit ca „unele asa-ziose vedete” ar face orice sa castige un ban? Chiar ca afacut-o din convingere? NUUUUUUU, ci a facut-o ptr un SAC DE DOLAREI, ca de astia Phenianul nu duce lipsa, 🙂
    Dar daca la ala e explicabil, cum explicit ca romanii, dupa 40 de ani si ceva de comunism prost aplicat si de dictatura prostiei si mitpocaniei, tot spre liderii de atunci inclina? Ce explicatie poti sa gasesti ca dupa ce au fost mintiti si furati de peste 24 de ani romanii tot spre aia inclina? Motane, doar cine nu vrea nu vede ca suntem condusi ori de „ramasitele” acelei clici” oportuniste, ori de cei crescuti de ei. Zi-mi si mie cati din „actualii conducatori onesti” au stat la coada la „fratii Petreusi”, sau la „tacamuri de peste”?
    Cum sa ai pretentii de clarviziune politica la unii crescuti in spiritual oportunismului atat de drag acelei perioade?

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Da, pot sa inteleg ca unele vedete ar face orice sa castige un ban. Insa uite-te si tu ce simpatii are Rodman, dictatorul comunist al Coreei de Nord (asta daca nu cumva o fi fost trimis acolo cu o misiune secreta din partea CIA), poate ca e chiar comunist… Gandeste-te ca, spre exemplu, Arnold Schwarzenegger a ajuns Guvernatorul Californiei. O astfel de functie te poate propulsa spre varful piramidei – Presedintia US.

      Dar gandeste-te ce s-ar intampla daca o vedeta cu viziuni si simpatii comuniste ar ajunge in functia de Guvernator al unui stat sau chiar Presedintele US…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

    • Arnold nu poate accede la functia suprema in statulk American. Nu-i nascut in SUA.
      Si ca sa demosntrez ca si acolo alegatorii pot lua teapa, te intreb ce a facut Arnold ales fiind? A fost ales ca era „Terminatorul”. cam tot asa cum au ajuns in Parlament si multi actori si cantareti de la noi, ca-i stia lumea. Si ce au facut?
      Mda, am retinut si „sarcasmul” din raspunsul tau cu „liberul arbitru”. Probabil ca-l merit, mai ales ca daca iti spun doi ca esti beat, ai toate sansele chiar sa fi.

      Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 14, 2014 | Răspunde

      • @Rica
        Da, dar ideea era alta, sunt convins ca ai inteles-o! Daca e sa vorbim de vedete, as fi putut sa-l dau exemplu pe Ronald Reagan care a fost tot Guvernator al Californiei si pe urma a ajuns Presedintele US!

        Nu stiu daca au luat plasa… Mai ales ca Arnold Schwarzenegger a avut doua mandate in California, din 2003 pana in 2011…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 14, 2014

      • Mda, aici m-ai prins. Nu pot sa te comntrazic, pot insa sa-ti spun ca cel putin cei cu care am intrat eu in contact (si nu erau romani stabiliti in SUA) nu preau au avut ulte de spus in favoarea lui. Concret, el, californianul de rand, platitor de taxe si cu doua job-uri nu prea a simtit ca s-ar fi facut ceva „wow”.
        Motane, nu mi-o lua in nume de rau, dar constat ca nu prea sunt luat in serios, si ca sunt multi aceia care incearca sa ma convinga ca ei stiu mai bine cum stau lucrurile pe „afara”, doar ptr ca vorbesc cu prieteni din State pe net, sau au iesit putin „prin vajaiala” prin Europa.
        Motane, am colindat lumea asta ca marinar de prin 83, si am vazut-o si cu bune si cu rele. Am vazut si colegi care au ramas pur si simplu prin Anvers, Rotterdam, sau aiurea prin Europa de dinainte de 89. I-am vazut si la ceva vreme dupa aceea, si cu toate ca imaginea lor in tara era de ‘realizati” prin prisma acelor „pachete” trimise, ei erau doar niste „alti emigranti” care luptau ptr supravietuire. E drept fara frica de a fi saltat pe strada de secu’.
        Asa si cu unii romani plecati dupa ’90, si care din ingineri cu diploma, sau alte specializari, au luat-o de la spalat vase, ce acum ne dau lectii de democratie sau de viata libera. Una este sa vezi lumea ca turist, in resorturi si locuri frumos amenajate, vanzatoare de vise si relaxare si alta s-o vezi „la ea acasa”. Acum doi ani am fost martorul campanie electorale prezidentiale din Mexic. M-am simtit ca acasa, he he he he. Doar ca acolo se vorbea latino-american, nu romana.
        Ma luai pe blogul lui Theo ca ce m-am aprins asa. Poate ca ai dreptate, m-am aprins, dar e posibil sa fiu obosit de atata prostie in Romania (scuze, am zis-o fara nicio adresa). N-are rost. Cand esti diferit si toti te injura, ce rost mai are sa incerci sa ii faci sa te accepte si sa vada dincolo de diferente?
        Nu, n-are rost motane. Nu o lua ca ofensa, dar am obosit sa fiu precum Don Quijote;. Nu-ti fac reprosuri, n-am de ce si nici caderea sa o fac. Iti respect pararerile nu neaparat ca sunt juste, dar SUNT ALE TALE, si e dreptul tau. Pe acelasi principiu nu pot sa pretind altora sa le imbratiseze pe ale mele sau sa-mi dea dreptate. Poate ca am fost putin naiv sa cred ca daca gandesc altfel mai „out of the box” gasesc macar un ecou undeva. Ce am gasit, n-a fost deloc magulitor.
        Spuneai ca : ” Ca sistemul asta al mitei, pardon, am vrut sa spun al “milei” electorale, este aducator de voturi si adevaratii beneficiari sunt politicienii, care castiga mandate (si nu numai, dar si influenta) de pe urma unui astfel de sistem, nu poporul care are parte doar de faramiturile de la masa stapanilor. Si de atata amar de vreme politicienii nici nu se gandesc sa schimbe sistemul asta, al “milei” electorale… Te poti intreba: de ce? Poate pentru faptul ca e mai comod asa!”
        pai nu e asa kotane? Nu e mai comod asa? ESTE. Ce rost are sa te agiti, cand politicienii vin la patru ani si mai dau ceva. MOTANE, FARA BENEFICIARII MILEI ELECTORALE, ea n-ar exista si nici politicienii astia. Ei sunt produsul nostrum, tot asa cum fiecare dintre noi sunte rezultatul educatie primate in familie in primul rand. Oricat ai cerne neghina, n-ai sa alegi grau daca nu ai de unde. II injuram pe astia ca sunt coripti, dar atunci vand vine vremea, alegem altii, „ca’s mai putin corupti”.
        „C’est la vie, c’est la guerre”, asta-i via, asta-i gara, nu-I asa?
        Sa speram motae. sa speram Motane ca vom avea si noi „O TARA CA AFARA” candva, in viitorul apropiat

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 14, 2014

      • @Rica
        Eu cred ca nu trebuie sa exageram in a spune ca mila sau mita electorala e ceva caracteristic in exclusivitate Romaniei. Bine, depinde ce intelegem prin acesti termeni. Daca prin acesti termeni intelegem ajutoare sociale, acordate legal, eu cred ca altii (Germania, Franta, Marea Britanie) sunt cu mult inaintea noastra la capitolul protectie sociala, prin procentele din PIB alocate pentru acest lucru. Lucrurile acestea sunt importante pentru a atrage electorat de partea ta. Daca includem la capitolul asta faptul ca sunt tinute intreprinderi de stat cu pierderi foarte mari, tocmai ca sa nu se dea afara oameni de acolo, atunci suntem in aceeasi zona – e un electorat pe care un partid nu doreste sa-l piarda, dar in acest caz intra si alte considerente importante, deci nu este numai considerentul electoral. Daca te iei insa dupa Constitutia noastra, parerea mea este ca la noi, daca ar fi fost sa se respecte Constitutia, ar fi trebuit sa se faca mult mai mult pe partea de protectie sociala, inclusiv sa se aloce sume mai mari din PIB pentru acest lucru.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014

      • Ufff, ce inseamna sa n-ai timp. Se aduna intrebari, si exista risul sa amesteci raspunsurile.
        Motane, exemplu dat de tine cu Germania si protectia sociala, nu este doar inainte de alegeri. Este tot timpul. Nu vine Frau Merkel (ca sa dau un exemplu) si le tine dicurusri la care oamenii sunt adunati cu „wurst und bier”, (berea si micii nemtilor). Nu merg trepadusii in papuci VW cu galeti, nu se aduc material ptr „noul pod”, care dupa alegeri dispar (daca nu o fac pana trec alegerile).
        Ceea ce dai tu ca exemplu, cu „fabrica” tinuta din buget in viata doar ca sa nu piarda alegatori, aia nu-I o solutie corecta. Aia este MITA electorala data alegatorului. Pentru ca dupa alegeri, fabrica aia dispare si oamenii tot ajung pe drumuri.
        Nu poti compara aia cu ajutorul social. Grav este ca romanul uita mereu de „tzeapa” asta cu „galeata electoral” si mereu pune botul, asa cum in Constanta mazare isi cumpara voturile pensionarilor cu pachete. Cati insa stiu ca acele pachete amarate sunt mare parte luate cu bani sifonati din alte fonduri, ca in loc sa dea bani ptr repararea scolilor, el le da ptr pachete? Si alta parte din fonduri europene? Mazare sau PSD-ul, ca ei sunt la C-ta, nu dau un leu din buzunar. Ei cum ar fi, sa-si cheltuiasca averile. Mazare de exemplu are aici, in Brazilia, daca nu ma insel, cel putin 3 hoteluri plus niste terenuri petrolifere. Sau asta ca-i PSD-ist n-a furat, I-a strans din salariu?
        Motane, ;pestele de la cap se impute, dar ajunge si la coada. Cum poti tu sa-i ceri lui Nea Gheorghe sau lui Dorel, ca tot I-am pomenit p[ana acum, sa fie super cinstiti, cand el saracu vede ca aia mari fura si nu-I intreaba nimeni de sanatate, iar el n-are ce manca, cinstit fiind? Cat poti rabda de foame cu cinstea in mana?

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • @Rica
        Spui asa:

        „Cum poti tu sa-i ceri lui Nea Gheorghe sau lui Dorel, ca tot I-am pomenit p[ana acum, sa fie super cinstiti, cand el saracu vede ca aia mari fura si nu-I intreaba nimeni de sanatate, iar el n-are ce manca, cinstit fiind? Cat poti rabda de foame cu cinstea in mana?”

        Tind sa te aprob! Dar atunci ce sa mai faca bietii pensionari? Se bucura si ei de acele pachete… In lipsa de altceva…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 18, 2014

      • Pai guvernantii ar trebui sa faca ceva, dar prefera sa-i tina asa, ca sa-i aiba la nevoie. Le-a creat reflexul lui Pavlov. asta-i bun, ca ne da pachete.
        partea proasta e ca nu exista o verificare amanuntita a tichetelor de pensie si eu stiu doua cazuri in care doi pensionari, „fosti” ceva pe la partid, care nu stiu cum, din ce motiv au doua taloane de pensie. O pensie de nu stiu unde si alta din alta parte. Ei, smecherasii, s-au inscris cu ala mai mic. Si au un apartament cu 4 camera, pe care vara il inchiriaza la „sezonisti” si ei stau la fata, care este plecata in Franta. Iar toate cheltuielile de intretinere, current, mobile, le plateste fata.
        astia chiar nu mrita acele ajutoare, dar sa-i vezi ce haine ponosite au in recuzita cand merg dupa ele. Si trag de geanta aia pe roti vre-o doua strazi, pana unde au parcata masina, sa nu-I vada lumea. Si sa nu carecumva sa spui ceva de mazare sau Ilici, ca-ti dau in cap.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • Este iubit Mazare la Constanta? E de multi ani primar acolo… Pare sa aiba o mare priza la public, nu? Vad ca oamenii au incredere in el…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 18, 2014

      • Motane, tu chiar n-ai somn moncher, 🙂
        Nu-I iubit, si chiar nu-mi explic cum a castigat. Sa fie oare chiar sa de multi pensionari in orasul meu? Cel putin generatia mea, si cei mai tineri, cand aud de mazare, din drogat si fanfaron nu-l scoatem. Dar nici pensionarii nu-l inghit toti. Chiar nu-mi explic cum a castigat. Singura explicatie ar putea fi calitatea proasta a contracandidatilor. Doi banditi si un machedon plin de fitze si de afaceri nu prea legale.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • Mazare a facut in primul mandat o gramada ptr oras, si si-a asigurat o imagine buna. In al doilea a continuat, dar nu chiar la fel, si dupa aceea …..
        Acum a lasat orasul de izbeliste si baga tot ce poate in Mamaia. Dar a ajuns sa considere si orasul si Mamaia domeniile lui personale. Iar Constantinescu ala e un porc de om si corrupt pana in maduva oaselor. Sa-l auzi vorbind cand nu sunt reporteri e fata. Am plecat odata de la un restaurant din cauza lui. Nu ca mi-ar fi zis mie ceva, dar circul pe care-l facea acolo, de se auzea chit ca el era la „separeu”

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

  5. Motane, da-mi voi sa dau aici un raspuns prietenului Marian, ca sigur nu cred ca va mai da un browse si prin posturile mai vechi.
    Mariane, in post-ul „Halucinant” din decembrie 14, 2013 ziceai asa:
    „.@Rica Venturiano { sal’tare si respect onorabile ! } pai nu matale esti ala care-mi spunea mai ieri alaltaieri ca “a nu te prezenta sa votezi nu-i o solutie ” sau ca nu-i cea mai buna dintre solutii ? Cand vezi ca astia sant fie hoti fie imbecili , fie rau intentionati , aia …la fel , ailalti dinaintea lor …la fel , ce este d e facut ca daca iesi cu AK-ul pe strazi…astia-ti opun probabil un tanc …ca-n Siria ?! Am mai intrebat o data inclusiv pe acest blog : daca oamenii , scarbiti d e prestatia ” clasei politice ” …n-ar mai iesii niciunul la vot , sa s e duca doar membrii partidelor respective sau…simpatizantii….ce s-ar intampla in orice tara cu pretentii d e democratie …cat d e cat ? Doar cu votul alora , ar mai avea vreo legitimitate partidele si cei propusi d e ele in ” fonctii ” ?”
    Da-mi voi sa ma repet, si sa spun ca DA, ABSENTA DE LA VOT DESI ESTE O REACTIE JUSTIFICATA, NU ESTE O SOLUTIE! Nu am sa te rog sa recitesti exact spusele mele, dar am sa ma repet cu aproape aceleasi cuvinte. Noi, ca „simpli cetateni”, avem dreptul sa alegem SAU NU, dupa cum ne dicteaza constiinta, nu CUNOSTINTELE. 🙂 Si o solutie ar fi, sa se mearga MASIV la vot, si tot masiv sa ne anulam buletinele daca noi considram ca NU AVEM PE CINE SA VOTAM, CA „AIA HOTI, ASTIA HOTI, ‘TU’LE MUMA’N KR LA TOTI” 🙂
    Iar apartanenta la un partid nu-ti inlocuieste liberul arbitru, decat in cazul in care nu-l ai din „fabrica”. Mariane, daca nu gasim ce vrem sau ca cautam nu suntem datori sau obligati sa luam orice. Putem sa asteptam pana cand o sa gasim.
    Mariane, democratia nu are variante „full” sau „de baza” decat in viziunea unui mare om politica dambovitean, care el nu dorea renuntarea la communism „:tovarasi”, ci dorea unul cu fata umana. Democratia ESTE pur si simplu, sau NU ESTE! Numai niste farisei, niste oportunisti pot modela democrratia in asa fel incat sa le iasa lor pasentele, asa cum au facut actualii USL-asi cu pragul de 30%. dar sa vezi „ce ma rad”, cand se va intoarce impotriva lor, 🙂 🙂 🙂 🙂
    De la mine, la cum decurg „ostilitatile”, se vede doar ca am cam avut dreptate in ce kkt am mancat pe bloguri legat de oportunitatea si scopul acestui USL. Nu stiu daca 100%, dar 85% sigur, la cum se vede pana si de aici, de peste mari si tari.
    Pai Mariane, a inghetat si Niagara (partial) la cate minciuni au spus „rularii’ Romaniei, 🙂

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Din moment ce poti sa votezi liber, conform liberului tau arbitru, din moment ce poti sa-ti si anulezi buletinul de vot si din moment ce si altii pot face aceste lucruri (ceea ce nu inseamna ca le vor face) inseamna ca exista democratie, ca democratie este.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 13, 2014 | Răspunde

      • Daca te duci in piata Matache sau Rahova si-l intrebi pe vreunul dintre negustori despre liberul arbitru …al a precis va crede ca-i vorba despre fotbal ca ….la asta s e pricep cu totii . Democratie din asta sud americana , unde legea s e aplica doar in cazul prostilor si-al prostimii….je vouz remercier d e asa democratie !!!! Nu stiu d e c e dar …am s enzatia ciudata ca romanii au devenit obtuzi fata de tot ceea ce-nseamna gandire politica …..oare o fi vina lor ?

        Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014

    • Onorabile musiu Rica….pana in ’89 erau unii care ne spuneau sau sugerau ce si mai ales cum sa gandim , cum sa vorbim { mai ales ce si …cand sa vorbim } si adevarul ne era prezentat doar din punctul lor d e vedere , inducandu-ni-se in constiintele noastre ideea ca ….acel adevar era cel corect . Am crezut ca am scapat de aceasta boala insa oserv cu stupoare ca la 24 d e ani d e la chestia aia din Decembrie ’89 inca se gasesc oameni care sa faca exact ceea ce faceau aia de care in 25 decembrie 1989 credeam c-am scapat definitiv . Ce-i cel mai rau la aceasta democratie despre care vorbeste amicul Motan este faptul c-a impartit romanii in ” ai aluia ” si….ceilalti . Am urmarit cu uimire cum erai facut albie d e porci mai ieri alaltaieri , pe blogul lui Teo Marinescu . Chiar n-am gasit nici macar un pic d e gresala , d e eroare in ceea ce indrazneai sa spui acolo a nu stiu cata oara . Cata incrancenare frate…. Deci daca zici ceva despre USL-asi , daca te pune dracu sa-ti exprimi o parere despre Ponta sau Antonescu , parere ce nu-i gustata d e cineva…automat esti ” basist ” ?!? Cum am devent astfel frate ?Cat d e cretini pot fi cate unii ca sa poata crede ca politicienii…chiar se bat intre ei fie si-n idei { mai ales vazand calitatea materialului uman prezenta in actualul parlament } si sa-i pretuiasca atat d e mult pe respectivii politicieni incat sa fie gata sa-l porcaiasca pe cel ce va indraznii sa-si exprime o alta parere decat cea pe care-o are ” El Lider Maximo ” si sa fie in stare sa-l umple d e ” Lokum ” pe cel ce va indraznii sa conteste adevarul lor , aratandu-le …adevarul lui ?! Am mai intrebat si pe blogul acesta si pe alte bloguri pe unde bantui d e obicei si repet intrebarea : daca la vot n-ar iesii decat ” activul de partid ” si ….simpatizantii…ce s-ar intampla ? Acele ” alegeri ” , rezultatul lor va fi luat in consideratie d e catre ” partenerii externi „? Am mai spus-o si-o repet cu obstinatie : pana nu vom ajunge la nivelul de a achita din banii pe anumite ” spectacole ….cultural educative ” { asa ca-n China } datoriile facute d e catre oamenii politici in numele poporului roman …mare lucru nu cred ca se va schimba pe malurile Dambovitei chiar si-n acest an 2014 !

      Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

      • Mariane, in Romania s-a impamantenit idea asta stupida, ca cine este diferit de gloata este „altfel”, ca sa ma exprim metaforic. De la Revolutie incoace (hai s-o lasam asa, nu Lovilutie, sa ne mintim frumos) avem experti peste experti intr-ale politicii. La TV toti se pricep, toti analizeaza, critica, si de fapt iese o balacareala continua.
        Din mari comunisti, acum toti sunt mari democrati, liberali, socialisti.
        Acum, ce sa facem daca unii au trecut de la argumentul „sticla’n cap” de la discutiile si dezbaterile politice de la crasma, unde era fieful „dezbaterilor”, la alt argument, la fel de „convingator” si anume injuriile, pentru ca s-a schimbat locul dezbaterilor, si anume pe blog, unde nu prea are „Conu Leonida”cum sa-ti dea la cap direct. Si uite asa, ne trezim cu tot felul de „Dinu Paturica” intr-ale politicii ca-ti „argumenteaza” cateva de se stinge monitorul, ca deh, este asa usor s-o faci la adapostul unui monitor si a unei tastaturi.
        Pentru unii este greu sa priceapa ca eu NU IMPUN si nu SFATUIESC pe nimeni nimic. Eu doar imi expun ideile mekle, le citesc pe ale altora, si eventual mi le schimb eu pe cele gresite, nu cer celorlalti sa si le schimbe ca asa am zis eu. Doar prostii detin adevarul absolut. Eu sigur nu-l detin, dar caut adevarul tot timpul.
        Si daca unul sau altul ma face albie de porci, sau ma face basist, crezi ca ma afecteaza? Crezi ca imi schimba mie, sau lui, viata in rau sau in bine? Eu de la bunici am invatat ca NU MOR CAII CAND VOR CAINII, si ca GURA LUMII SLOBODA, DOAR PAMANTUL O ASTUPA.
        Lasa-i Mariane, sa traiasca. Eu doresc dusmanilor viata lunga, sa se „bucure” de norocul meu.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 15, 2014

    • Motane, nu ca exista sau nu democratie e vorba, ci cum o percepem. Pentru unii are un sens diferit. Ca sa ne bucuram de democratie, in primul rand trebuie s-o pricepem, s-o intelegem, sa-i stim mecanismul de functionare.
      E ca si cum dupa 20 de ani de condus Dacie treci pe un Bentley. Si pentru ca habar n-ai ce fac toate butoanele alea, nu le folosesti. Sau faci ca nea Jiji, o indrepti cu ranga.
      Tu esti citit, esti baiat de la oras, cu acces la Internet, o diploma pe undeva, si e simplu sa cauti si sa vezi „cu ce se mananca democratia”. Dar ce faci cu marea masa de alegatori, cu Nea Gheorghe, sau Dorel? Ia vezi, ei chiar stiu ce este aia democratie? Cred ca la ei se rezuma la foarte putine repere.
      Cand un luptator acerb pentru principiile democratiei imi reproseaza ca merg cu 4×4, in timp ce el mergea cu Oltcitul, da-mi voie sa am rezerve ca respectivul stie totul despre ea.
      Cred ca am o problema de comunicare. Am impresia ca sunt prost inteles. Acum ramane la latitudinea fiecaruia sa puna punctuatia. Si intradevar, pot sa rezulte doua variante. Care o fi cea reala? 😀

      Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

      • @Rica
        Eu te inteleg. Intr-adevar, la noi exista, din pacate, o opinie generala (sau daca nu generala cu tendinta de a se generaliza; sau, poate mai bine zis, multi impartasesc aceasta opinie) ca cel care e avut a furat si din cauza asta are sau ca a obtinut averea prin fapte de coruptie. E gresit, si eu cred ca e gresita o astfel de opinie, pentru ca nu toti oamenii avuti din tara asta au furat sau sunt corupti.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014

      • @Rica
        Pe de alta parte, nu-i subestima pe oameni.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014

      • @Rica
        Un Nea’ Gheorghe sau Dorel, adica marea masa de alegatori, exista si-n America, si-n Germania, si-n Franta, peste tot. Peste tot exista cate un Nea’ Gheorghe si Dorel.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014

  6. Romanii pana in ’89 nu aveau cultura politica , nu aveau habar { si pe buna dreptate ! } de ceea ce inseamna liber arbitru , de ceea ce-nseamna sa gandesti cu propriul cap si mai ales sa alegi …intre cine si cine . Dovada cea mai concreta este alegerea lui Ion Iliescu in urma primelor alegeri libere si democratice din intreaga istorie a alegerilor din Romania cu un procent de care iinsasi Nicolae Ceausescu { ce vorbesc eu de Ceausescu : STALIN ar fi baut o damigeana de vodtca si ar fi ascultat de o suta de ori ” Suliko ” daca ar fi fost in locul lui nea Nelu !!! } , ar fi fost mandru , mai ales ca el n-a avut parte d e asa ceva , de asa o majoritate covarsitoare de adeziuni , d e voturi ” pentru ” decat din momentul ’68 iar ala a durat foarte putin . Mie personal mi-a fost mai mult decat clar inca de la momentul 22 Decembrie , atunci cand abia dupa vreo cateva secunde ….foarte lungi s-a raspuns de catre cei din fata CC sloganului ” Jos Comunismul „, ca romanii nu doreau inlocuirea ” comunismului ” cu capitalismul ci doreau cel mult un fel d e ” comunism cu fata umana ” adica cel pe care-l propovaduia Ion Iliescu . Cultura politica n-aveau romanii dar macar stiau ce-nseamna o ideologie , iar asta chiar se invata la scoala .Totusi de la „Duminica orbului ” din ’90 au trecut peste douazeci de ani , timp in care a fost infiintata o scoala , o academie mai tare decat fosta ” Stefan Gheorghiu ” si anume ” scoala vietii ” sau Academia de dat cu Capul d e ….pragul de sus al Usii ” si toti romanii au devenit absolventi magna sum laude a acestei „scoli „, ai acestei ” academii „. Spunea Rica { Sal’tare si respect deosebit onorabile musiu 😉 !} la un moment dat ca daca , ” doua persoane-ti spun ca esti beat ….se poate ca aia sa aiba dreptate „. Romanilor li s-a spus in fata de N ori : betivi , puturosi , hoti , banditi si fireste betivi insa….niciodata acestia n-au reactionat cum ar fi fost firesc , adica sa dea dreptate aluia sau alora care i-au ” gratulat ” astfel si sa-ncerce sa-si elimine acele tare .Dovada { stiu ca matale stimate Motan ceri de fiecare data , fie argumente dovedite fie dovezi argumentate } stau inclusiv alcatuirea parlamentului compus din mai multi incompetenti decat ar fi avut Marea Adunare Nationala vreodata , dovada stau inclusiv discutiile cu pistoalele pe masa d e pe bloguri , in favoarea sau defavoarea unuia sau altuia dintre puternicii zileleor noastre , dovada cred ca poate fi numita inclusiv faptul ca Presedintele Basescu n-a fost niciodata dezavuat public de catre cei ce-l sustin facand DERO la gura sau ca Victor Ponta si Crin Antonescu ies pe ” sticla ” si arunca cu aburi asupra celor ce stau sa-i asculte . Problema este ca oamenii s-au cam saturat d e abureli !Am mai spus chestia asta inclusiv la dumneata pe blog stimate Chat Botte , eu vorbesc intotdeauna din punctul d e vedere al omului de pe strada { ala care-si dramuieste banii , multi sau putini pe care-i are-n punga si care vede ca ….toate s e scumpesc iar venitul sau …scade , al dracului venit !!! } , al omului ce n-are mari studii { alea 10 clase despre care facea vorbire Rica Venturiano la Teodora Marinescu pe blog mai zilele trecute } , dar are necesitati , are nevoi ….strict umane iar printre acele necesitati este inclusiv aceea de a putea traii in sfarsit intr-o tara normala , cu oameni normali si mai ales acea nevoie absolut suparatoare pentru unii , de a fi respectat in primul rand in tara mea … dupa care sa am pretentia d e a primii acelasi respect si aiurea in lume ! De cine sa fiu respectat ? De catre cei ce si-au dat seama spre deosebire d e prostii aia d e comunisti ca un popor educat este foarte greu de condus si care au facut imposibilul ca stiinta de carte s a devina doarun moft , o goana dupa diplome care nu-ti dau decat dreptul d e a primii timp d e cateva luni ajutor d e somaj si care-ti dau cel mult dreptul de ale tine atarnate pe zidul dormitorului …o aiureala buna pentru altii ? Am mai pus aceasta intrebare si am obstinatia de a o repeta : daca s-ar intampla ca populatia sa nu mai iasa la vot ? Sa voteze doar ” activul d e partid ” si fireste membrii si sustinatorii { si asa s-a coborat pragul electoral de validare a alegerilor la 30% } eventual aia ce inca asteapta o pomana electorala ! Oarecum ar mai fi acele alegeri , rezultatul acelor alegeri , cum ar fi privit de catre partenerii externi ai Romaniei , si acei oameni ce devin conducatorii destinelor acestui stat …cum ar fi priviti de catre aceeasi „parteneri ” ? Nici atunci n-ai raspun suficient d e convingator prietene Motan , nici dumneata , nici Rica , sau ALM . Nimeni nu-i in masura sa poata face pe mama Omida si s a dea macar un pronostic referitor la aceasta marota a mea si….puteti fi siguri ca din ce in c e mai multi oameni s e intreaba daca mai are rost sa iasa la vot in conditiile in care ” alesii ” una promit in campanie iar cand ajung la ciolan….constata ca ,” a te tine de cuvant este o prostie ” ! ” Alesii ” in campanie zici ca-s apostoli , zici ca-s intrupare a Duhului Sfant iar dupa c e ajunga la targetul lor ….se dovedesc mai prosti , mai inculti si mai aerieni decat insasi EBA si ….chiar nu mai ai c e face impotriva lor deoarece sant protejati d e lege si singura ” pedeapsa ” pe care le-o poti aplica este de a nu-i mai vota ….data viitoare . DIn acest motiv aduceam mai zilele trecute in discutie chestia cu AK-47 la care facea musiu Rica referire . Din acest motiv sunt atat d e radical , atunci cand afirm ce afirm pe unde mai bantui : trebuie ca ” alesii ” s a raspunda ei si neam de neamul lor { pana la al saptelea neam ! } pe stadioan e …ca-n China onorabile , ca-n China !!!!!!! Zi Motane , baga textul ca sunt al dracului d e curios ce-mi vei raspunde ….mai ales ca oricum zilele acestea nu pot iesii din casa deoarece ….am niste crize de reumatism de-mi vine sa ma urc pe pereti !!!!

    Comentariu de Marian | Ianuarie 14, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      De ce crezi ca a nu-ti exercita dreptul la vot este un lucru bun care sa duca la consecinte pozitive? Sau, daca inteleg bine, tu vezi absenteismul la vot ca pe o forma de protest, nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

      • Evident , o forma d e protest atunci cand….chiar nu mai ai mult si pui mana pe topor din cauza disperarii la care esti adus !

        Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014

    • Mariane, scuza-mi raspunsul tardive, dar nu prea am mai avut asa mult timp sa rasfoiesc blogul in amanunt, si am omis sa „ma bag in vorba cu tine”.
      Te intrebai ce s-ar intampla daca doar O PARTEa populatie ar iesi la vot, una foarte mica, si ma dojeneai, indirect, ca n-as fi dat niciun raspuns. Pai cred ca raspunsul meu nu-I greu de intuit, mai ales ca eu tot flencaneam „ca basisitii” despre anularea buletinului, daca tot nu ai ce alege, ca o variant mult mai democratica si mul mai „politica” decat neprezentarea la vot. Ca daca ai o optiune, fie ea PSD, PDL, UDMR, PPDD, (n-am pus si PNL, sa nu se interpreteze ca manipulare de „reactionari 😉 ) sau cine o fi, atat timp cat este optiunea personala a fiecaruia dintre noi, nu avem caderea sa comentam.
      Eu la ce crezi ca ma refeream cand spuneam ca poate un nr de voturi anulate cu mult mai mare decat numarul voturilor valabile, chiar avansam idea de 30% voturi valide si 70% voturi anulate,, cum s-ar interpreta asta de clasa politica internationala, de partenerii UE, sau care alte litere or mai fi.
      Si imi cer sincer scuze daca te-ai simtit jignit fara voia mea, prin acel comentariu cu „10 clase”. Nu asta a fost intentia mea. Eu faceam referire la acei cu „10 clase” care au pretentii peste „lungimea paturii lor”, care vor fara sa aiba ce da inapoi. La fel cum n-am niciun fel de apreciere sau respect ptr absolventii de facultate doar ptr o diploma, si atat, ca ei oricum nu stiu nici sa tina o cheie de 17 in mana, iar sublerul este „avion”. Am insa un deosebit respect ptr omul la „locul lui”. Nu de putine ori am respectat maistrii mai mult decat inginerii fara habar.

      Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 17, 2014 | Răspunde

    • Of of ce inseamna varsta si fudulia. Cica pot sa stau la monitor si fara ochelari, 🙂 La naiba, ca fara ei mai sar texte, iar daca mai sunt si pe o terasa, s-a dus.
      Mariane, scuza-ma, dar cred ca si tu stai la fel cu problema asta. Ori nu porti ochelarii de fudul, ca mine, ori erai obosit. 😉
      Ma dojeneai prieteneste 🙂 ca nu ti-am dat rapsuns la problema cu votul si cu ce-ar fi daca… Pai moncher ami, la pct 5, ii ceream voie Motanului sa-ti raspund la o intrebare pusa de tine in postul „HALUCINANT”.
      Ia uite acolo, mai sus, pare sau nu pare un raspuns la intrebarea ta? Nu in totalitate, dar macar este un inceput de „polemica” pe acest subiect 🙂 🙂
      Si stiu sigur ca am ami pus problema asta cu anularea voturilor si cu ce reactive ar avea ea, daca nu cumva ar fi o plama si un semnal de alarma. Palma ptr ai nostril sigur nu cred, dar un semnal de alarma ptr „partenerii externi” sigur ar fi. Cum ziceam, daca 30%v din voturi sunt valabile, onorabilii s-au asigurat de inca un mandate, sau de unul nou, depinde.
      Sincer, sper sa nu te fi suparat cumva, ca zau n-am avut nici cea mai mica intentie. Dupa ce ca am si eu cateva persoane cu care pot sa vorbesc fara sa fiu injurat sau balacarit, crezi ca mi-as permite sa-i pierd de interlocutori? 😉

      Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014 | Răspunde

  7. Motane, dupa umila ta parare, 😀 , Dragusanca, Tonciu, Sexy balamuc (sau cum o cheama), plus alte „personulitati” de aceeasi categorie, sunt vedete?

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 14, 2014 | Răspunde

  8. Motane….nu face comparatii fortate ! Ronald Reagan era totusi un actor { chiar daca putin cabotin dupa cum l-am perceput eu dupa ce am vizionat unele din filmele in care a prestat } …. spre deosebire de mancatorul d e varza si carnatz !

    Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

  9. Motane, imi spuneai asa la Theo:
    „Totusi, ai dat exemple cam vechi… 2006 totusi a trecut… Situatia politica de acum e ceva diferita fata de cea de atunci, nu crezi? Si tare mi-e ca dupa declaratiile lui Traian Basescu de ieri USL se va intari si mai si, de slabit nici vorba!!”
    Ai perfecta dreptate, 2006 A TRECUT. Si tot asa A TRECUT si 1989, si 1990 si 1991., si toti anii de atunci si oana cum. Sa inteleg ca TREBUIE sa uitam ce-a fost, tragem linie si o luam de la capat de fiecare data?
    Adica motane, faptul ca niste mineri au intrat cu batele in Bucuresti si „au facut ordine” nu mai are valabiltate pentru CA A TRECUT timpul peste noi? Pai tot cei ce erau atunci in functii mari, sunt si acum.
    Cu asta chiar ca m-ai dezarmat.
    Scuza-ma, dar n-am vrut sa-ti raspund pe blogul Theodorei. S-a imbacsit. Lipsa de character nu m-a incantat niciodata.
    Am intels ca „deranjez” asa ca nu mai insist.
    Si nu sunt suparat, nici n-am fost. N-am de ce si n-am pe cine. Ca sa ma supar ar trebui sa judec si n-am caderea si nici dorinta de a o face.
    Dupa cum spune un mare politician al pietii de la „Cultural”, un mare analist al vietii poitice romanesti, „fiecare esti liberi sa votati cu cine va plac”.
    Olá e muito obrigado pela sua atenção. (ca tot ai facut referire la Am de Sud. Probabil din cauza IP-ului, 😀 )

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Dar eu nu am spus ca trebuie sa uitam ce a fost ci doar ca situatia politica actuala este totusi diferita de cea de atunci.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

      • Motane, cu ce este atat de diferita situatia politica de acum fata de cea din 2006?
        Sincer, te intreb, pentru ca mie in afara faptul ca s-au inversat niste pozitii, putere/opozitie, nu imi par prea multe schimbate. cam aceleasi circuri mediatice, aceleasi acuze si vanatori de „vrajitoare”, aceleasi taraganari si intarzieri la proiectele de dezvoltare pe bani publici, aceleasi sifonari ai acelor bani publici, finantarile din fondurile UE se fac pe caleasi principia. S-au schimbat doar beneficiarii, si asa cum am zis, rolurile.
        Dar, mereu am zis ca nu detin adevarul absolut, e posibil ca prin natura „job”-ului (am uitat cum se spune la voi in Romania, 🙂 ) sa fiu si foarte slab infromat si nu prea la current cu ultimile evolutii ale politicii romanesti.
        Cer scize, am vazut ca ai un nou topic, dar raspunsul trebuie sa fie aici, 😀

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 16, 2014

      • @Rica
        Nu trebuie sa fie multe schimbate… Important, spre exemplu, e sa fie schimbata una, dar fundamental. De pilda in 2006 mai era inca Alianta DA si inca mai era functionala. Acum aceasta alianta nu mai exista. In schimb exista alta – USL – care a insemnat o reconfigurare a scenei politice. Daca in 2006 PNL era aliatul PD, care parasise de curand Internationala Socialista (2005), acum PNL este adversarul PD (acum PDL) membru in PPE. Mai mult PNL a fost pana nu demult intr-o alianta cu PC (ACD, am inteles ac dizolvata de facto din nov. 2013). Deci s-au mai schimbat unele lucruri.
        Insa schimbarea fundamentala consta in faptul ca acum PNL face parte dintr-o alta alianta, total opusa fata de ceea ce a fost Alianta DA.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 16, 2014

      • Adica motane, tu-mi dai dreptate fara sa vrei, 😉 Cu alte cuvinte, PNL a cautat cu orice pret ssa ajunga si el putin la ciolan, si facut aliante peste aliante, care pana la urma s-au dovedit PROASTE.
        Asa ca iar te intreb, ce s-a schimbat pe plan politic, in afara partenerilor pe care ii are PNL? Tu nu vezi ca fara sa vrei spui cam acelasi lucru pe care il spun eu, dar cu alte cuvinte, „cu alte texte”, cum ar spune onor Bibliotecarul cel Viteaz. Adica PNL, prin liderii momentului, a facut ce-a facut, si s-a dat cu socialistii, sub diversele lor forme de organizare, fara sa tina cont de principiile liberale, pe care ei trebuiau sa le apare in primul rand. Au abdicat de la aceste principii de fiecare data, au facut compromisuri peste compromisuri, doar-doar stau si ei putin la putere, ca ce folos sa te faci politician daca nu treci si tu macar in viteza pe la fraie, NU??
        😉

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 17, 2014

      • @Rica

        „Au abdicat de la aceste principii de fiecare data, au facut compromisuri peste compromisuri, doar-doar stau si ei putin la putere, ca ce folos sa te faci politician daca nu treci si tu macar in viteza pe la fraie, NU?? ;)”

        De fiecare data…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 18, 2014

      • Pai motanele, cam de fiecare data moncher.
        De exmplu, taranistii au ajuns la putere tot printr-o alianta, da? Ia uite aici, ca tot iti place matale sa studiezi,. 😉
        „Intre anii 1996 şi 2000, PNŢCD a guvernat România, după 63 de ani de opoziţie, într-o coaliţie pornită pe calea reformelor, alături de partide ca PNL, PD, UDMR, cu doctrine deosebite faţă de doctrina sa. Interesele de partid în cadrul coaliţiei au fost deosebit de puternice încât s-au produs blocaje decizionale, cu efecte negative asupra procesului de reformă. Cu toate acestea, guvernarea coaliţiei a reprezentat o cotitură fundamentală în evoluţia vieţii politice româneşti, după anii comunismului. În politica internă au fost luate măsuri de reformă economică şi socială, s-a creat cadrul legislativ şi instituţional care să situeze România la nivelul ţărilor occidentale, adoptând şi respectând valorile acestora, făcându-se imposibilă revenirea la un regim comunist. De asemenea, în politica externă s-a produs o orientare sinceră şi hotărâtă de integrare în structurile europene şi euroatlantice.
        PNŢCD a fost constrâns la compromisuri, devenind atât victima propriilor greşeli cât şi, mai ales, ale greşelilor partenerilor de guvernare, nereuşind să împlinească pe deplin aşteptările oamenilor.”
        Deci tot o conventie cu doctrine diferite, si tot un esec.
        De cand au trecut cu brio de motiune si de locale, USL a inceput sa schioapate la interior, destul de bine ferit de ochii publicului care vedea doar „JOS BASESCU”, ceea ce convenea de minune noilor guvernanti, pe pincipiul „da-le ceva de protestat, da-le un OS, si n-or sa aiba timp sa ne analizeze pe noi”. Asa cum am mai spus-o, inclusiv pactul si mentinerea lui baselu la Cotroceni, este tot o miscare politica, foarte desteapta. Daca nu mai era baselu, daca il dadeau deoparte acum un an, nu mai mult, ce mai injurau acum oamenii? Pe cine mai aruncau vina esecurilor? Cine mai putea fi facut vinovat de „DOSARELE POLITICE” ale marilor corupti din PSD? Ca fara basescu, dar Justitia nu puteau s-o schimbe ca asa vroiau ei. Cine a facut ultimile numir prin Justitie? Nu-mi spune ca I-a obligat baselu sa numeasca pe X sau Y, ca ma pufneste rasul, si rad oamenii astia de mine la masa. PSD-istii si-au invatat lectia cand au pierdut in fata lui baselu si a pedeleilor, asa ca acum nu au mai vrut sa riste nimic. PNL-ul, a fost gura de aer proaspat de care aveau nevoie, buretele care sa le stearga imaginea de noroi. Si au reusit. Fara PNL nu aveau majoritate absoluta in parlament si nu prea puteau sa miste in front. Ideea cu mentinerea lui baselu le-a venit cred cand le-a esuat manevra cu CCR de dupa referendum. Si-au luat papara, au vazut ca sar ceilalti pe noi si ce si-au zis, hai sa profitam, ne plangem ca-l tine Ioropa in brate pe basleu, ca ne oblige sa-l pastram si intre timp denigram Justitia, ca altfel nu avemn cum sa ne punem oamenii nostril acolo. Si asa cum am mai zis, dar te-ai facut ca nu vezi, dupa ce acapareaza si Justitia, presedentia e sigura, vor avea PUTEREA ABSOLUTA IN STAT. Nimanei nu le va mai sta in cale, nimeni nu-I va mai putrea trage de maneca, legile LOR pentru EI vor trece ca vantul (nu ca SOV, cu ca vantul ala de sufla la camp) prin Parlament. Plus ca aveau nevoie si de un plan B, pe care deja l-au initiat, asa ca acum, orice ar fi rau in USL, ORICE ESEC AL USL-ului, VA FI DIN VINA PNL-ului. CLAR!!!!!!
        Motane, chiar asa, tu ori nu vrei sa vezi, ori nu vrei, ca de putut sunt convins ca poti.
        DIVIDE ET IMPERA. De divizat ne-au divizat. acum romanii sunt basisti si uselisti. Nu mai suntem vecini, prieteni, neamuri, colegi. exista doar doua categorii, basisti si uselisti. pentru ca si cei care nu sunt basisti, dar nici uselisti, TOT BASISTI SUNT, PENTRU CA NUMAI UN BASIST NU POATE FI USELIST.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • @Rica
        N-as crede ca e chiar asa: acapareaza ei Puterea, inclusiv Justitia, si fac ce vor! Poate unii din USL chiar au impresia ca asa pot merge lucrurile. Dar eu nu cred asta. In primul rand ar putea nemultumi populatia si gandeste-te ca vor veni niste alegeri de castigat in 2016. Dupa parerea mea, chestia asta cu ‘Puterea absoluta in stat’ ar trebui privita de catre USL cu MAXIMA prudenta!! De ce? Pentru ca se poate intoarce impotriva lor. Uite, spre exemplu PSD ar trebui sa invete din greselile trecutului si sa tina cont de faptul ca desi Guvernarea Nastase a performat si a avut rezultate macroeconomice foarte bune, Nastase a pierdut alegerile, iar Alianta DA a obtinut in 2004 un scor surprinzator de bun!! Nu este adevarat ca nimeni nu le va sta in cale: le va sta poporul in cale daca va trebui.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 18, 2014

      • Motane, pana se va dezmetici „boborul” ei deja isi vor fi facut treaba pe care au ei cu justitia. Acum e bataia pestelui, ca baselu are el niste „parghii” si pana nu le fac astia pierdute nu au liniste. Stai tu linistit ca poporul este ocuoat acum cu „jos basescu” si nu are ochi de altceva. ia incearca tu sa spui altceva, ca esti imediat linsat.
        ma faci sa te intreb daca ai facut aramata? Daca ai ceva notiuni de strategie, daca joci sah, sau daca ai citi Arta Razboiului.
        In sah de exemplu, sunt mutari care au menirea sa abata atentia adeversarului de la adevaratele tale intentii. Tu ii dai de intels ca-i ataci calul si ii iei nebunul. El este atenta la ce mutari sa faca sa-si protejeze calul, si pierde din vedere nebunul. Normal ca un novice poate fi pacalit, dar ce te face sa crezi ca „poporul” roman nu poate fi pacalit si manipulate incat sa nu vada ca nebunul este in pericol??

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

      • Sa nu-mi spui ca nu ti-a trecut prin cap si o asa varianta? Macar s-o suspectezi si dupa aceea sa spui …naaaahhhh, nu fac ei asa ceva.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 18, 2014

    • @Rica Venturiano….Sa-nteleg ca esti prin Brazilia onorabile ?

      Comentariu de Marian | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

      • Onorabile, cam asa ceva. Mai am cateva zile de haladuit pe aici, mai o „samba”, mai o una alta, ca se pare ca ne mutam cu cortul din Romania, peste Dunare, la vecini. Aici, in Romania sunt prea multi baieti destepti in energie.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 15, 2014

  10. […] ca el nu este politician, el ii iubeste pe romani si le vrea binele, el este deasupra tuturor este noul geniu carpatin, ne anunta ca “prin țară circulă teroriști care ar fi știuți și ar […]

    Pingback de De pe marginea prapastiei demisul Basescu Traian ne transmite ca nu vrea la izolare | Hai ca se poate! | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

  11. Uite, ca sa ne descretim fruntile. 🙂
    Moare un politician (oarecare 😀 ) si ajunge la Sf Petru. Ia sfantul catastiful, citeste si zice:
    – fiule, tu ai fost nici prea-prea, nici foarte-foarte, esti cam fifty fifty la pacate si fapte bune, asa ca o sa-ti dau posibilitatea sa alegi intre Rai si Iad. Ai doua zile sa te hotaresti.
    Si intai il baga pe politicianul nostru in Rai. Norisori, liniste, nectar Dumnezeiesc, ingerasi zburdand de colo-colo.
    Dupa asta merge in Iad. Acolo chiulabale, dansuri, sprituri, fete dracoase, ce mai paranghelie in toata regula
    Supa doua zile ajunge iar la Sf Petru.
    – Sfinte, m-am hotarat. E frunmos in Rai, dar eu sunt tanar, e prea liniste. Aleg Iadul
    Zbang, cade al nostrum politician in Iad, unde-l iau dracii si-l baga la cazan, la smoala, la cazne si iar cazne. Politicianul ptintre urlete si lacrimi intraba:
    – Ce-i asta, ca ieri era altfel
    Un drac mai sef ii raspunde:
    -Ieri eram in campanie electorala, acum ai votat.

    Parca seamana cu un scenariu real, nu????

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 15, 2014 | Răspunde

    • Ei, nici chiar asa… 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 16, 2014 | Răspunde

      • Daaaa, correct, „nici chiar asa”, ai dreptate. la „cazan si caznele iadului” nu ajung politicienii, ci astia de jos, un nea Gheorghe, un Dorel, he he he he he.
        Motane, eu nu subestimez oamenii, nici macar advresarii, ba din contra. Sincer, nu poti reusi in viata, nu poti avansa intr-o mare plina de rechini si alti „rapitori”, daca faci gresala sa subestimezi pe cineva.
        Am eu alte „bube”, dar intotdeauna am apreciat omul „la locul lui”.
        Uf, iar m-ai pacalit, si iar am picat in plasa. 😀 Iar ma cearta nevasta ca imi pierd vremea pe bloguri. 🙂 🙂 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 16, 2014

      • @Rica
        O deceptie destul de mare sigur ca exista, asta e clar. Altminteri cum s-ar explica absenteismul destul de mare, nu? Deci este vorba de o deceptie pe care o sufera electoratul, de acord.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 16, 2014

      • Ca doar nu vrei sa fie deceptionata clasa politica.
        Oricum, poate ca acum nu-mi dai dreptate, sau poate ca n-o vezi, dar nu mai este mult pana PNL-ul ca partid politic va pierde tot ce a acumulat pana alaegerile din 2012 in privinta preferintei electoratului.
        Daca in 2012 PNL a avut cele mai mari sanse sa obtina un procent destul de comfortabil, de acum inainte tare mi-e teama ca va avea soarta PNTCD-ului
        Uite ca din punctul asta de vedere, al „maririi si decaderii PNL” pot sa accept ca ai avut dreptate ca nu mai este situatia politica de la 2006.
        Nu stiu cum sa spun, e posibil sa nu fiu in stare sa vorbesc clar, coherent, dar exact la asta ma refeream cand spuneam de absenteeism. La deceptia asta generalizata la nivelul alegatoruli. La mentalitatea „de ce sa ma duc, daca tot nu am ce sa votez, e pierdere de timp” Si poti tu sa-l condamni pe ala care zice asa?
        Imi place ca toti sustinatorii USL-ului au pretentii ca „AI LOR SUNT CORECTII CORECTILOR” si ca doar ei dreptul sa-si sustina simpatiile si ideile, in timp ce ceilalti sunt niste „idioti”. Cum ai indraznit sa le certi IDOLII, cum sar la beregata ta, cu tot felul de invective si calificative, cu apelative care mai de care mai „nastrusnice”, fara sa bage macar de seama ca ei insisi la randul lor isi protejeaza idolii lor.
        Uite vezi, aici suntem exact ca in 2006, cand in situatia de acum a NEpreferentilor electorale se afla PSD-ul, care era injurat si acuzat pe la toate colturile si toate carciumile. Doar asa cum ti-am spus, s-au schimbat locurile, nu si protagonsitii. Ca la un meci de fotbal cumparat, cu rezultatul stiut de dinainte, dar echipele trebuie sa participle la circ, si dupoa repriza intai,isi schimba locurile in teren, si trec ceilalti „cu ochii’n soare”.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 16, 2014

      • Dar PNL are un mare avantaj: reprezinta, chiar si la nivel simbolic, liberalismul romanesc, beneficiind de un brand legendar, cel al PNL-ului de dinainte de cel de-al doilea razboi mondial, cand erau Bratienii…

        Insa cel putin actualmente PNL e un partid destul de oportunist: a fost aliat cu PD, acuma e cu PSD, adversarul PD-ului…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 16, 2014

      • Motane, PNL AVEA un avantaj. PNL REPREZENTA liberalismul, isr asemuirea lui cu cel de pe vremea Bratienilor este pur ironica la vremea de azi.
        De ce crezi ca fierb eu in suc propriu.
        Ai zis foarte bine, PNL de azi este condus de oportunisti, de carierisiti, de oameni care N-AU NICI CEA MAI MICA LEGATURA CU PNL-ul lui BRATIANU!!!
        De ce crezi tu ca eu, care te rog sa ma crezi am fost crescut in spiritual acestui partid, al acestui liberalism, mor de ciuda cand vad ce aliante dezastruoase ptr partid fac astia? Bunicul meu a fost in puscariile lui Dej ptr convingerile lui liberale si nu si le-a abandonat.
        PNL-ul a pierdut orice umbra de liberalism in anii de dupa Campeanu. Pai uita-te numai la ce legi „liberale” au „emanat” de cand sunt marioneta PSD-ului. Nu vezi ca la cea mai mica miscare de fronda, liberalii sunt „linsati” politic?
        Hai motane, sa fim seriosi. Daca dupa motiunea de cenzura, PNL-ul mergea poe barba lui la locale si parlkamentare, fara sa renunte la alianta politica cu PSD, era altceva. Asa? Si-au taiat craca de sub picioare. ia pulsul electoratului, al celui cu care ai tu contacte si vezi ce crede ACUM alegatorul de rand despre PNL. Acel Nea Gheorghe si Dorel, care poate nu stiu despre doctrine si curente politice cat stim noi.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 16, 2014

      • @Rica
        Eu cred ca te inseli si am sa-ti spun de ce. Uite, sa luam, spre exemplu, Miscarea Populara. Ce reprezinta, cine sunt ilustrii sai reprezentanti (Lazaroiu, Basescu, s.a nu?) si ce brand poate sa aiba, dat de cine? Ca PNL face aliante cu unul, cu altul, e vorba de oportunism politic si nimic mai mult. In politica se fac tot felul de aliante, ca asa-i politica. Pentru voturi, pentru a accede la Putere. Lucrul asta nu reprezinta neaparat un dezavantaj. In toata lumea se intampla asa: se fac si se desfac aliante politice. Iar un alt partid de la noi, PMP, PDL sau altul care sa ia locul unui partid istoric precum PNL nu prea vad.
        Cu taranistii a fost o alta treaba. Taranistii nu au avut, dupa ’89, desigur, oameni tineri in conducere, adica oamenii generatiei de azi, care sa poata duce partidul mai departe dupa ce au inregistrat un esec electoral destul de mare cu CDR… Priveste, te rog, aici, aici si aici.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 16, 2014

  12. Motane, ai perfecta dreptate ca in politica se fac tot felul de aliante. Perfect adevarat ca PNL este un partid istoric, dar cam atat. Tu crezi ca ascensiunea unui partid tine de cat de istoric este? 😀 Sau de impactul lui asupra „alegatorului’? Crezi ca pe alegatorul de rand il intereseaza in ce an a fost infiintat un partid, cine I-au fost intemeietorii? Hai sa fim seriosi. Optiunea politica a fiecarui individ vine din educatie, din nivelul de cultura, studii, care la un loc formeaza, sau duc intr-un fel, la acea „cultura politica de care vorbeam”
    Romanul inca mai crede in „o sa facem si o sa dregem, o sa va dam si n-o sa va luam”. Daca esti onest cu tine insuti, nu-I greu sa accepti ca de 24 de ani, fara deosebire, campaniile electorale ALE TUTUROR formatiunilor politice s-au bazat doar pe „o sa facem si o sa dregem, o sa va dam si n-o sa va luam”. Si romanul satul de „ne-au luat, n-au dres, nu ne-au dat” incepe sa injure dupa ce pune stampila si vede ca „si astia ne minte”. Cat au trecut, 8-9 ani de cand baselu cu al sau cortegiu au luat puterea? Deci in 8 ani s-a trecut de la „sa traim bine” la „sa-l ia dracu”. Cam asa a fost si cu FSN/PDSR/PSD. De unde in ’90 se scanda „cine a fost 5 ani la rusi, nu poate gandi ca Busch” am ajuns in 91 la „noi muncim noi nu gandim” si „nu vrem bani, nu vrem valuta, (vrem ca Roman…..)”
    Acum suntem parca intr-un carusel nebun, in care la fiecare 4 ani se schimba doar pozitia de forta a acelorasi actori. Si pe cine acuzam ieri de hotie demagogie, fariseism, coruptie, azi il adulam ca salvator de neam si tara. Ce mai conteaza ca acum 24 de ani a inceput marea privatizare cu „nu ne vindem tara” si conducatorii de atunci (si-)au dat-o gratis. Ce conteaza ca atunci, nascase, roman, baselu, ponta erau in aceiasi barca si au „luptat cot la cot” ptr propasirea nemaului (lor) ca astazi vina se arunca doar pe unii, ca e mai simplu.
    Motane, alianta politica nu inseamna abdicarea de la principiile politice, ci doar acceptarea unor compromisuri ptr a putea implementa cat mai mult din programul tau de guvernare. Tu chiar crezi ca alianta asta a fost facuta CU GANDUL LA INTERESELE TARII?????? cat de naiv sa fii sa poti crede asta?

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 16, 2014 | Răspunde

  13. Oricum musiu Venturiano…are totusi dreptate in cam tot ce spune referitor la PNL ! „Acel nea Gheorghe si Dorel ” nu conosc si nici macar nu-i intereseaza doctrinele diferitelor partide , in mod sigur daca le vei spune despre doctrine se vor gandii la ceva ce tine de doctori de ….doctorii ! Pe ei ai intereseaza ca viata lor sa-si urmeze un curs firesc : nastere , crestere , educare , si apoi ca-n Biblie : „sa-si lase pe tatal si pe mama sa ” si sa-si faca o alta familie alaturi de care sa-si traiasca viata pana ce copii lor ai vor conduce la groapa . Intre timp insa …ar dorii sa si traisca si daca s-ar putea sa traiasca decent . Cine trebuie sa ” lucreze ” pentru ca nea Gheorghe si Dorel sa traiasca decent si sa-si urmeze cursul firesc al vietii : politicienii ! Pana in prezent n-am vazut politicieni { cel putin dintre politicienii romani } , care sa ” lucreze” pentru ca acesti oameni sa poata traii decent deci…ma indoiesc ca-n viitorul guvern , in viitorul parlament { chiar si ala cu doar 300 de parlamentari despre care vorbea si Crin Antonescu mai zilele trecute } sau ca viitorul Presedinte al Romaniei o va face chiar daca acela se va numii { tare mi-este teama ca-si face iluzii domnul Antonescu } Crin in loc de Traian .

    Comentariu de Marian | Ianuarie 16, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: