Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Apropo de referendumul pentru familie…

Lasand la o parte stupiditatea intrebarii – „Sunteţi de acord cu legea de revizuire a Constituţiei României în forma adoptată de Parlament?” – v. aici – este intr-adevar de neinteles de ce, tocmai acum, s-a agitat aceasta problema ca sa se ajunga la un refrendum, sustinut politic de catre PSD-ALDE, desi legea la care face referire intrebarea a fost votata si de PNL, daca am inteles bine.

PNL n-ar fi trebuit sa voteze aceasta lege.

Cred asa pentru ca nu-i vad utilitatea. Eu chiar nu inteleg si-mi pun intrebarea: de ce trebuie sa aiba loc acest referendum in conditiile in care – din cate am inteles din presa – chestiunea e reglementata chiar in acest fel de catre Codul Civil, de Codul Familiei? Iar in aceste conditii, cand exista o legislatie in vigoare in acest sens, care nu a fost contestata ca fiind neconstituionala si nici nu am luat la cunostiinta sau nu a fost informata populatia de catre factorii politici decidenti despre o decizie a Curtii Constitutionale in acest sens, stau si ma intreb din nou: de ce trebuie sa cheltuiasca Romania pe asa ceva 163,712 milioane de lei – v. aici?

Sa rezumam cele trei intrebari:

  1. De ce s-a agitat aceasta problema tocmai acum, Constitutia fiind data in 1991?
  2. De ce trebuie facut un astfel de referendum cand legislatia romaneasca reglementeaza casatoria ca fiind intre un barbat si o femeie?
  3. De ce, in aceste conditii, cand exista o legislatie in vigoare in acest sens, care nu a fost contestata ca fiind neconstitutionala si nici nu s-a auzit de vreo decizie a Curtii Constitutionale in acest sens, Romania trebuie sa cheltuiasca 163,712 milioane de lei, ca atat costa distractia cu pricina?

La aceste trei intrebari nici factorii nostri politici de decizie nu au dat vreun raspuns.

In legatura cu initiativa cetateneasca – pentru ca deseori e invocat aspectul acesta – putem intra in mari complicatii. Iata ce spune un europarlamentar, Dl. Cristian Preda:

Ziare.com

Familia (politica) traditionala

Partidele de la putere si – cu exceptia USR – cele din opozitie au votat cot la cot organizarea unui referendum care ar urma sa constitutionalizeze „familia traditionala”.

Citeste toate textele scrise de Cristian Preda pentru Ziare.com

E reinviata astfel ideea ca statul nu este neutru, ci isi asuma o opinie religioasa: intr-adevar, respectiva initiativa de schimbare a Constitutiei nu a pornit de la cetateni – cum mai spun unii – ci de la Biserici.

Semnaturile le-au strans preotii, nu vecinii de palier. Dupa ce au finantat masiv zidurile lacaselor de cult, elitele politice croiesc acum edificiul statului dupa cum vrea clerul.

Corpul electoral e convocat sa valideze simbioza teologico-politica, nu definitia familiei, care se gaseste deja in codul civil.

Una dintre problemele acestei noi articulari e aceea ca asa-numita clasa politica dispretuieste profund societatea. E, de altfel, semnificativ ca, in aceleasi zile in care se pune la cale referendumul din 7 octombrie, statul le cere socoteala cetatenilor.

O face, de pilda, pentru semnaturile campaniei „fara penali”: Politia merge in diverse localitati ca sa verifice cine a semnat si cine nu. Cand esti cetatean, nu enorias, scoti buletinul de doua ori: si cand semnezi, si cand te cauta sectoristul.

Ce este cu adevarat grav e ca risti sa fii – in ochi statului – suspect de rele si mai mari decat furtul unei semnaturi. Asa au patit protestatarii din 10 august: dupa ce au fost acuzati ca sunt platiti din strainatate, au aflat deunazi – tot de la Dragnea – si ca au dat o lovitura de stat.

Ideea pare sa fi fost imprumutata de la Erdogan, cu deosebirea ca rolul atribuit lui Gulen in Turcia ii revine – pe plaiul mioritic – lui George Soros.

Asa se face ca Jandarmeria a facut plangere la DIICOT pentru a lamuri cum niste insi care nu s-au vazut niciodata ar fi incercat „rasturnarea ordinii constitutionale”.

Asta pare a fi mai important decat sa se afle cine a ranit peste 400 de persoane in seara protestului diasporei.

A devenit – iata! – o obisnuinta ca politicienii sa considere ca statul e cel care trebuie protejat, nu cetateanul.

Mai solida decat familia traditionala pare a fi reteaua care a acaparat statul si care – supunandu-se bisericilor – l-a aservit pe cetatean intr-atat incat i-a lasat drept atribut numai credinta.

Desi nu e alcatuita doar dintr-un barbat si o femeie, acestei retele i-am putea spune „familia politica traditionala”.

Cristian Preda este profesor la Universitatea din Bucuresti (din 1992) si deputat european (din 2009).” (subl. mea)

Daca asa arata „initiativa cetateneasca”, mi se pare ca are grave probleme constitutionale pentru ca intra in contradictie cu unele articole din Constitutie, spre exemplu: art. 4, al. 2, art. 6, art. 23, al.1, art.29, art. 30, al. 6 -7, art.20.

As dori sa vad niste explicatii… Subiectul acesta nu s-a dezbatut serios in socetatea romaneasca si acum – nitam-nisam – s-a ajuns la referendum. Nu mi se pare cinstit, dar n-ar trebui sa ne mire tinand cont de infractorii care sunt la carma tarii. Unuia dintre ei, Biserica ii canta „Vrednic este!”.

Insa aici intrebarea esentiala, la care incerc sa gasesc un raspuns, este: de ce se petrec acum astfel de lucruri? Din 1991 si pana acum chestiunea aceasta nu s-a pus in mod public vreodata. In niciun caz sa i se dea o asa amploare. Nici macar pe vremea CDR, la care te-ai fi gandit, dat fiind faptul ca PNTCD e un partid crestin-democrat. Sa nu uitam sa precizam ca populatia Romaniei este covarsitor majoritar heterosexuala. Deci nu ar fi probleme din punctul asta de vedere.

De asemenea e greu de inteles de ce trebuie cheltuiti o gramada de bani, di granda, pe acest referendum, cand din 1991 si pana in zilele noastre nu s-a pus deloc aceasta problema, la noi, in Romania. Iar in ceea ce priveste politica externa, n-am auzit sa fim fortati sa adoptam, in aceasta chestiune, cea a casatoriei si a familiei, o anumita atitudine. Totusi, sa nu uitam inca un lucru: ca Romania e un stat suveran si independent, conform art. 1 din Constitutie.

De asemenea, nu vad de ce unii mizeaza pe un rezultat al acestui referendum in favoarea familiei asa-zis traditionale. E o certitudine?

Ma gandesc la Ludwig Wittgenstein care, in „Caietul brun”, pune o problema destul de interesanta asupra limbajului, pornind de la un text din Fericitul Augustin privind invatarea unei limbi straine. Spre exemplu, limbajul poate fi simplificat. Expresia „Adu-mi o lespede!” poate fi simplificata prin simplul cuvant „Lespede!”, actiunea de a o aduce subintelegandu-se. Fara indoiala, exista o logica intre „Adu-mi o lespede!” si „Lespede!”. Revenind la referendumul nostru, ceea ce ma intriga pe mine este ca, apropo de exemplu de mai sus, e ca si cum ai zice: „Referendum!”, dar el nu e legat nici logic si nici cauzal de ceva. E ca un fel de, hai sa-i spun asa, sunet in gol. E ca si cum cineva ar lua o trompeta si ar scoate cu ea un sunet, nota la, sau nota do etc. Dar sunetul acela nu mai e legat de alte sunete, macar intr-un mod oarecare. Cam asa e si cu referendumul acesta.

septembrie 20, 2018 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

18 comentarii »

  1. As dori sa vad niste explicatii… Subiectul acesta nu s-a dezbatut serios in socetatea romaneasca si acum – nitam-nisam – s-a ajuns la referendum. Nu mi se pare cinstit, dar n-ar trebui sa ne mire tinand cont de infractorii care sunt la carma tarii. Unuia dintre ei, Biserica ii canta „Vrednic este!”. Pe bune acum Motane , nu-i asa ca nu te-ai gandit la…Ion Iliescu 😉 ? Nu stiu caci , sincer sa fiu , n-am avut suficienta rabdare sa caut in latrina numita generic Constitutia Romaniei , daca si acolo este stipulat acelasi lucru cu cele ce-ti recita aia de la Starea Civila -atunci cand te pune dracu sa-ti pui pirostriile – : ” STATUL OCROTESTE FAMILIA ” caci , in art. 48 este data doar definirea familiei… „traditionale ” . Presupunand ca si-n Constitutie scrie la fel ca-n KKT-ul mancat de catre aia de la Starea Civila , te anunt respectuos ca : STATUL ROMAN SE KAKA PE EI DE CETATZENI SI PE ” DREPTURILE ” LOR CETATZENESTI . Fireste nu pe cetazenii ” alesi …democratic ” , de catre niste prosti numiti tot cetatzeni caci asa-i democratic ci , doar pe astia ca mine sau ca dumneata . De ce acum { sau abia cum } este pusa pe tapet chestia asta , poate-i mai simplu decat credem : sa vada ” alesii ” pe ce numar de votanti se pot bizui caci , asa-i regula sociologica , cati se prezinta la un referendum , tot cam atatia s e vor prezenta si la vot . ” Sa nu uitam sa precizam ca populatia Romaniei este covarsitor majoritar heterosexuala. ” Imi pare rau sa te contrazic onorate prieten dar , populatia Romaniei este , ” majoritar” … la fel cu-a Italiei , Greciei , UK, Franta , Belgia , Olanda si care-or mai fi , caci dumneata ai uitat ca : ” Pe Pamant avem de toate / Si mai bune si mai rele… Si-nchisori si libertate / Si noroi si stele „!! I-am auzit pe unii spunand ca-s ” de acord cu casatoria intre parteneri de acelasi sex dar… nu-s de acord ca astia sa poata adopta si educa copii „. O DOBITOCIE DE UN ARHAISM ABSOLUT GRETZOS DUPA UMILA MEA PARERE . Adica mai pe romaneste spus , daca dl. profesor universitar Cristian Preda se indragosteste brusc si iremediabil de… bunaoara de Petre Roman , la randu-i fost profesor universitar , acestia doi se pot casatorii dar… nu pot adopta si educa copii doar pentru ca amandoi sant gay ? Pai , astia doi , au mai multa cultura decat are Romania cultura la pesta porcina si-atunci , unde-i egalitatea de sanse de care …tot Constitutia mananca KKT ??? Lasa-i frate sa faca fiecare ce-or vrea caci asta insemneaza libertatea si democratie : drepturile si libertatile tale merg la infinit atata vreme cat tu nu le incalci pe ale mele . Inca o chestie : Fericitul Augustin , avea mai multi amici homo { gay cum le spunem azi } decat hetero dupa cum sustine coana Wiki… pedia . Pai , in conditiile astea , cum sa nu te numeasca lumea …FERICITUL ? Respect Motane !!!

    Comentariu de Marian | septembrie 22, 2018 | Răspunde

    • N-as zice despre Constituie ca e de KKT sau ca mananca KKT. Ci poate vrei sa spui despre unii care nu doresc s-o respecte. Daca ziceai despre Liviu Dragnea sau Calin Popescu Tariceanu, sau mai pe larg spus PSD-ALDE ca sunt de tot CACATUL sau ca mananca CACAT la greu, ei bine, atunci da, chiar nu te-as putea contrazice. Nu esti de aceeasi parere?

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018 | Răspunde

      • Zi-mi si mie pentru ce lauzi atat de tare Constitutia asata de TOT KAKATUL , in conditiile in care inclusiv dumneata si nu doar o singura data ai criticat unele articole ale facaturii acestea care da puteri si drepturi unor banditi ! PSD -ALDE , am mai spus asta : PSD-ALDE ca sunt de tot CACATUL !

        Comentariu de Marian | septembrie 23, 2018

      • Si pe cine ai vrea sa laud? Pe PSD-ALDE?

        In primul rand ca eu NU consider Constitutia „de tot kakatul” si cred ca si tie ti se pare asa, nu ca ar fu asa.

        In al doilea rand, n-am prea criticat Constitutia, asta ca sa fie clar. Arata-mi un articol de-al meu unde ti se pare ca am criticat Constitutia, si chiar daca as fi facut-o, asta nu inseamna xa nu as fi de acord cu ea. Ceea ce spun altii, chiar pe blog aici despre oricare din subiectele pe care le lansez in dezbatere, e parerea lor, nu neaparat si a mea.

        Eu laud aceasta Constitutie pentru ca este democratica, antitotalitara, iar aceasta clasa politica doreste s-o incalce. A facut-o si Basescu cu ai lui, acuma o face Dragnea. Pentru ca se opun democratiei si liberrtatii datorita coruptiei care-i macina. Din aceasta cauza vor sa ne impinga catre regimuri precum vel al lui Putin sau Erdogan, unde se incalca GRAV drepturile si libertatile cetatenilor. Uite-te la regimul CORUPT si de mana forte de la Budapesta: la fel a facut si Viktor Orban cu ai lui – i-a amagit pe maghiari cu cat de „proasta” e Constitutia pentru ca s-o schimbe, s-o faca cat mai antidemocratica pentru a legitima un regim de mana forte si corupt pana-n maduva oaselor!!

        Deci eu sunt de acord cu axeasta Constituie, in forna ei actuala.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018

    • Acuma mananci si tu CACAT legandu-te de Fericitul Augustin? Nu m-ar mira deoarece vad ca moda asta, din pacate, tinde sa se generalizeze…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018 | Răspunde

      • Intrebare si…te rog sa fi sincer in raspuns mai ales ca eu iti cer umil iertare pentru o eventuala indiscretie : care-i treaba de faci ce faci si citezi din Fericitul Augustin deoarece , chiar n-asi crede ca esti calugar sau macar vreun masterand in religie ?! Eu… asta sunt : iau in ras si…mananc cacat pe seama TUTUROR , sfinti sau mireni deopotriva care au fost etichetati cu titulatura de …SFANT , FERICIT sau…PREA FERICIT caci , dupa parerea mea , doar UNUL A FOST SI ESTE SFANT iar pe ala …ai sti si singur NUMELE ! Se tinde este adevarat ce spui si chiar ai dreptate aici insa , ai fost atent la faptul ca , nu prea exista multi care sa-l ia in batjocura pe tipul despre care-ti faceam vorbire ?

        Comentariu de Marian | septembrie 23, 2018

      • Fericitul Augustin are o predica fascinanta, trebuie sa recunosc. Si imi place cum scrie, cum vorbeste. Cu atat mai mult cu cat, parafrazand acum ce spunea chiar el, iti vorbeste un om din sec. IV si spunea undeva ca (citez din memorie) nu trebuie sa se gandeasca doar la cei care-l asculta (la biserica) ci si la cititorii sai.

        Sunt multe idei interesante in predicile sale, gasesti indemnuri bune.

        Eu cred ca e clar ca nu pot fi de acord cu ceea ce scrii tu despre el, scriitura care aduce a neamprostie, incultura, golaneala ieftina.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018

    • Nu. Eu cred ca reiese foarte clar la ce m-am gandit: cum a putut sa-i cante Biserica unui infractor: „Vrednic este!”?

      Dar inteleg ironia ta!

      🙂

      Parerea mea pe chestiunea asta e foarte asemanatoare cu cea a lui Dacian Ciolos – ca nu vede utilitatea acestui referendum – si Daniel Morar (vezi opinia separata pe care a facut-o).

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018 | Răspunde

      • Pana la proba contrarie care este hotarata de catre JUDECATORI adica , de catre JUSTITIE conform aceleiasi Constitutii de KKT , chiar n-ai ce face caci , inca n-am vazut o miscare #rezist in fatza Mitropoliei si-a bisericilor unde slujitorii lui Daniel ai canta lui Dragnea….VREDNIC ESTE . Vrednic…de parnaie ….1000 de ani poate ! Culmea sti care-i ? Faptul ca si lui Radu Mazare , Traian Basescu , Emil Boc , Vasile Blaga , Adriean Videanu si mai exista inca…destui carora le-a fost cantat de catre preoti acelasi…VREDNIC ESTE si asta in vreme ce altor oameni care s-au dovedit d e toata isprava , le-a fost oprit acest „drept ” .

        Comentariu de Marian | septembrie 23, 2018

      • Si trebuie sa spunen ca NU e bine asa. E un circ daunator chiar Bisericii.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018

    • Dar mai presus de toate stii ce e de tot CACATUL? Concordatul asta dintre Biserica si PSD-ALDE, dintre Biserica si Neocomunism….Slugarnicia asta e ceva greu de imaginat… E greu de imaginat cum Biserica se grabeste sa-i pupe condurul padisahului Dragnea (ca sa folosesc o nimerita figura de stil a lui Rares Bogdan) pentru cativa arginti, dar ca si cum Dragnea ar fi, nu-i asa, cel mai virtuos om de pe pamant! E de plans, zau asa…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018 | Răspunde

  2. Da , ai dreptate si , achiesez din toata inima parerii dumitale insa , uiti ca de-alungul timpului , d e cate ori am incercat sa aduc in discutie legaturile neprincipiale dintre Biserica si… „institutii ” { iar partidele , doctrinele acestora , politicul in general caci si acestea-s institutii deoarece au PUTERE } , te-ai zburlit . Ca sa-l citez si eu pe Oreste Theodorescu , ” INTOTDEAUNA BISERICA A PUPAT CONDURUL „PADISAHILOR ” SI NU DOAR PENTRU ” CATIVA ARGINTI „ASA CUM AM FI TENTATI SA CREDEM CI…PENTRU A DA EXEMPLU…” ENORIASILOR ” , PROSTIMII ! Stiu ca lui Putin ai este intonat acelasi refren la intrarea intr-o biserica , poate sti dumneata mai bine , Donald Trump se bucura de aceleasi privilegii din partea …oricarei biserici din USA ? Nu , nu-i de plans ci doar de reflectat , de gandit asupra innoirii BOR sau cel putin asupra practicilor ei . Ai mei inaintasi erau comunsti convinsi { comunisti dintr-aia radicali } insa , avand credinta si-n altceva in afara doctrinei comuniste se duceau la biserica , macar la marile sarbatori religioase ale poporului roman . Azi… nu-s prea sigur c-ar mai face asa ceva , tocmai datorita faptului ca , aveau totusi niste principii . Respect Motane si-ti doresc sa ai un final d e saptamana cat mai placut ! Apropo , am uitat sa te-ntreb desii , am vrut de multe ori s-o fac : LOCUIESTI IN BUCURESTI MOTANE ???

    Comentariu de Marian | septembrie 23, 2018 | Răspunde

    • Multumesc, la fel! 🙂

      Vezi, de asta e buna aceasta Constituie si din aceasta cauza, mai mult decat probabil, vor unii s-o schimbe. Pentru ca nu vor o societate libera, democratica, resping orice idee de progres.

      Spuneai ceva de Fericitul Augustin… Sa vezi ce predici au destui preoti din zilele noastre. E o RUSINE, sa stii. Nu spun chiar de toti, e adevarat. Dar destui…. Iar daca e sa fac o comparatie intre predica Parintilor de atunci, din veacul al IV-lea, si ce avem azi, cred ca putem spune fara teama de a. gresi prea mult ca, in timp, trecand printr-un Ev Mediu cu adevarat intunecat, s-a produs o degradare, o decadere spirituala -cred ca lucrul asta a facut posibila aparitia si dezvoltarea unor curente politice totalitare precum fascismul, nazismul, comunismul.

      Se vorbeste despre innoirea harului, iar in vechiul Constantinopol, se spune, se efectua chiar zilnic tarnosirea bisericilor, pentru innoirea harului.
      In zilele noastre crestinismul nu doar ca este supus celor doua schisme majore, Mica si Marea Schisma, dar e foarte, sa-i zic asa, fragmentat si observa atatea secte care-si zic crestine, punandu-si totusi nadejdea in Hristos.
      N-a venit oare timpul pentru o inoire a harului? Stau si ma intreb…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 23, 2018 | Răspunde

  3. Un inceput de saptamana cat mai benefic si cu multa sanatate iti doresc sa ai , incepand chiar de azi Motane ! N-am spus chiar NIMIC despre Fericitul Augustin ci… doar am citat { din memorie fireste si atata cata mai am , evident } din „scrierile ” … Wikipedia &comp. astfel incat acele epitete ” neamprostie , incultura , golaneala ieftina ” consider ca , le-ai adresat coanei Wiki… pedia ce { asa cum bine sti } , mai da uneori si cu bata in balta ! ” Sa vezi ce predici au destui preoti din zilele noastre.” Nu ma mai intereseaza si nu ma duc , NU MA MAI DUC LA NICI O BISERICA , de cel putin 15 ani deci , nu cunosc predicile , discursurile preotilor de azi , servi ai oricarei Biserici . Singurul preot de care-mi amintesc cu placere , de el si de predicile lui care , chiar imi placeau , este Constantin Galeriu – RIP . ” Iar daca e sa fac o comparatie intre predica Parintilor de atunci, din veacul al IV-lea, si ce avem azi, cred ca putem spune fara teama de a. gresi prea mult ca, in timp, trecand printr-un Ev Mediu cu adevarat intunecat, s-a produs o degradare, o decadere spirituala -cred ca lucrul asta a facut posibila aparitia si dezvoltarea unor curente politice totalitare precum fascismul, nazismul, comunismul.” Nu te supara frate dar , din secolul IV si pana azi , chiar nu-ti pare normal ca oamenii , sa se mai schimbe si ei ? Sa inceapa sa mai gandeasca si ei cu propriile creiere ? De foarte multe ori Biserica prin slujbasii ei a facut mult rau oamenilor si aia OAMENII… PROSTIMEA , vroiai sa nu taxeze asta ? ASA SI NU ALTFEL au aparut fascizmul , nazismul…comunismul despre care faceai dumneata vorbire sau , poate ordinea-i inversa : COMUNISMUL MAI INTAI . Azi traind in plin mileniu III in plin secol XXI , trebuie sa fim de acord cu faptul ca omenirea , civilizatia umana in general , este deja pusa pe farash , este deja aproape d e propria-i distrugere iar asta dupa ce au distrus planeta aceasta atat d e frumoasa pe care , ma-ndoiesc ca o vom mai gasii { noi sau eventualii nostri urmasi } in alta parte a Universului . Sa ramai ancorat in secolul al IV-lea doar pentru ca iti place cum a grait la un anume moment …un om , mie personal imi pare o incapatanare demna de o cauza mai buna . Sa nu fi de acord astfel cu ceea ce traiesti azi si vezi cu ochii tai si atingi cu mainile tale { precum Toma } inseamna ca nu esti adeptul progresului stiintei umane . Inseamna ca nu esti de acord nici cu { in sfarsit ! } recunoasterea de catre Vatican a faptului ca , nu suntem singuri in acest Univers si ca , la Geneza , n-au fost doar TREI FACATORI { Dumnezeu Tatal , Dumnezeu Fiul si Dumnezeu Duhul Sfant } ci , ECHIPE DE FIINTE INTELIGENTE CARE AU FACUT OM , DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA LOR . Diavolul fiind doar un observator din partea celui ce i-a trimis p’astia s a faca lucrarea 😉 . Asta din final e de la mine citire fireste . Schisma dintre bisericii crestine s-a produs tot din vina exclusiva a oamenilor care au inteles asa cum le-a placut lor , invatzamintele lasate de acele fiinte inteligente insa , asta-i doar parerea mahalagiului din Berceni asa incat nu te mai supara degeaba ! O innoire , o tarnosire in mijlocul bisericilor este mai mult decat necesara insa Harul…ala al ai sau , nu-l ai . Repet : este doar parerea mea de zavragiu si zarzavagiu bercenar . Un referendum pe tema…”redefinirii familiei…traditionale ” vine mult prea tarziu si , chiar imi pare nelalocul lui mai ales ca am acele pareri , deja expuse , asupra Constitutiei . Ce-i aceea o…famile traditionala ma rog ? Barbat , femeie si…eventual copii ? Unde te-ntreb , in Romania de azi in care copii sunt trimesi la furat , la cersit…” sa faca bani ” ? In Romania in care { desii este stipulat clar in Constitutie } , FUNCTIONARII STATULUI , POLITICIENII , nu-s interesati decat de binele personal lasand de izbeliste { nu , stai linistit ca nu-l acuz doar pe Johannis si gasca sa sau , pe PSD-ALDE } o intreaga natiune , un intreg teritoriu numit INCA : Romania ?!? Din punctul meu d e vedere este { asa o consider INCA } o glume d e prost gust facuta de catre niste prosti pe seama altor prosti si bagandu-i la inaintare pe amaratii aia de se declara sau chiar sant …gay , sex masculin sau feminin deopotriva . Isi face „cineva ” griji pentru continuitatea neamului romanesc…sa fim seriosi : PE NIMENI NU INTERESEAZA ASTA ! Vorba aluia : ” Averea sa le aperi , marirea si-al lor bine , / Ei , bratul tau inarma ca sa lovesti in tine / Si , PE VOI CONTA VOASTRA la lupta ei va man !” N-ai binevoit s a raspunzi la intrebarea mea , aia cu unde-ti este barlogul dar , poate te-am suparat prin comentariile mele ce dovedeau ” neamprostie , incultura si golaneala ieftina ” asa incat , iertata sa-ti fie omisiunea , RESPECT PRIETENE !

    Comentariu de Marian | septembrie 24, 2018 | Răspunde

    • La fel si tie, numai bine si multa sanarate!

      🙂

      Am fost ieri la concertul lui Sir Rod Stewart de la Bucuresti. Vezi, acela a fost un moment de normalitate! A fost frumos, lume foarte multa. Spectacol extraordinar, instrumentisti foarte buni in formatia sa. Super!!

      Pentru ca m-ai facut curios, am cautat si eu in Wikipedia dar n-am gasit ce spuneai tu despre Fericitul Augustin. Poate vreai sa spui altceva. Dar n-are rost sa insisti.

      S-ar putea ca sa nu ma mi facut eu bine inteles. Dar pentru ca sa-ti formezi o parere trebuie sa citesti intai si apoi sa faci comparatie cu unele dintre predicile de azi, dar zici ca nu mai mergi la Biserica, asa ca n-ai de unde sa stii. O opera valoroasa are importanta cand e scrisa? Vreau sa spun, faptul ca e scrisa in sec. IV ii scade sau ii adauga din valoare?
      Ceea ce ma surprinde pe mine este ca atunci cand citesc din opera Sfintilor Trei Ierarhi sau a Fericitului Augustin, dar n-as vrea sa ma refer aici doar la scriitorii crestini, chiar si la cei pagani din vechime, spre exemplu Seneca, se pot da si alte exemple, dar vreau sa spun ca ceea ce ma surprinde, ceea ce ma uimeste este ca parca cel care-mi vorbeste de la o departare in timp de peste 1000 de ani e ca si cum ar fi un cetatean al zilelor noastre. De abia atunci ai sa-ti dai seama ce oameni erau aceia, ce predica era aceea si de ce a urmat ulterior. De abia atunci ai sa-ti poti face o idee de ce inseamna ca un om sa primeasca o educatie clasica.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 24, 2018 | Răspunde

      • Bravo , ce-nsemneaza sa-ti placa muzica veche !?! Eu ma voi duce sa-i vad pe aia de la Red Army Chor , daca se-ndura amicul meu Lelut Vasilescu dar , mai ales daca se tine de cuvant 😡 , sa-mi faca rost de bilet … eventual pe mocaciune . IMI PLACE MUZICA RUSEASCA FRATE , CE DRACU SA LE FAC … MAMA LOR DE RUSI ?! Cat despre Fericitul Augustin , nu-i decat vina nestiintei si grabei mele , de-a gasii ceva despre acest om cu care sa-ti dau la cap ! Pur si simplu tot cautand pe la coana Wiki prin magazie …am dat clik catre unii comentatori adiacenti si de-acolo am preluat ” informatia ” care te-a suparat . Voi avea mai multa grije pentru viitor de unde-mi culeg informatiile , asta-i tot ce-ti pot promite caci de vrificat , mi-e mai greu . Nu mi-a starnit suspiciuni deoarece – asa cum bine sti – era la moda chestia cu … si , daca-ti amintesti Leonardo , Rafael sau Michelangelo Buonarotti , erau adepti ai ” apropierii sexuale ” dintre barbati . ” Ceea ce ma surprinde pe mine este ca atunci cand citesc din opera Sfintilor Trei Ierarhi sau a Fericitului Augustin, dar n-as vrea sa ma refer aici doar la scriitorii crestini, chiar si la cei pagani din vechime, spre exemplu Seneca, se pot da si alte exemple, dar vreau sa spun ca ceea ce ma surprinde, ceea ce ma uimeste este ca parca cel care-mi vorbeste de la o departare in timp de peste 1000 de ani e ca si cum ar fi un cetatean al zilelor noastre. De abia atunci ai sa-ti dai seama ce oameni erau aceia, ce predica era aceea si de ce a urmat ulterior. De abia atunci ai sa-ti poti face o idee de ce inseamna ca un om sa primeasca o educatie clasica . ” Una peste alta , vrei sa spui ca-i de actualitate sau ca , modul de gandire si cultura acumulata de catre cei din vechime { Fericitul Augustin in spetza } reprezinta CEVA IMPORTANT IN CULTURA TEOLOGICA UNIVERSALA ? Fi bun si fa cuvenitele precizari nu de alta dar… chiar nu doresc sa stau acum sa citesc si sa analizez predicile ORICUI { !!! } facute cu , 16 secole in urma ! Fireste ca-ti pot spune si pentru ce nu merg la biserica { in primul rand de scarba } , la orice biserica dar , chiar n-are rost sa lungesc pelteaua . Daca doresti neaaparat , ma poti considera un adept al vorbelor lui Oreste Theodorescu pe care le-am citat mai inainte . Respect !

        Comentariu de Marian | septembrie 25, 2018

    • In zilele noastre – ca sa vezi ce paradox – nu stiu daca ai sa auzi o predica impregnata de un spirit stiintific. La Sf. Vasile cel Mare, daca ai sa citesti, ai sa vezi asa ceva. Bine, el pe langa faptul ca era un om al Bisericii, era un om cu o vasta pregatire. Dar el n-a desconsiderat niciodata ratiunea omeneasca si nici descoperirile stiintifice pe care le face sau le-ar putea face omul, chiar si pe vremea aceea. Mie, si nu chiar de putine ori, imi face impresia unui om de stiinta. Nu atat, poate, sever, cat exigent.
      Ei, mai intalnesti acum la Biserica asa ceva? Numai vorbesc de Evul Mediu… Se pare ca nu prea mai intalnesti…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 24, 2018 | Răspunde

      • MOTANE… SA-TI TRAIASCA FAMILIA MATALE DE N-OI SPUNE P-AIA DREAPTA : ESTI CUMVA ” CEVA ” SAU AI LEGATURI CUMVA CU … TEOLOGIA , CU RELIGIA ? Nu c-ar avea vreo importantza dar asa… ca chestie , s-o stiu si eu ! Hai mai frate , da si tu din casa ca nu te costa nimic da-o dracului de secretomanie !!!!!!!

        Comentariu de Marian | septembrie 25, 2018


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.