Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Paradoxul…

Daca vom privi la Romania ultimilor 200 de ani, vom constata un lucru deosebit de interesant!! Si anume trecerea de la acea conceptie idealizanta despre tara si poporul roman, despre roman ca rasa, plin de toate virtutile, eroismul, exprimata de catre Alecu Russo in Cantarea Romaniei (de vazut neaparat si aici: Cantarea Romaniei) – inclusiv comunistii au fost tributarii unei asemenea conceptii, ne amintim de Festivalul Cantarea Romaniei de pe vremea lui Ceausescu -, la conceptia actuala ce a prins teren dupa prabusirea regimului comunist: tara e frumoasa, pacat ca e locuita

Noi am idealizat tara si poporul roman timp de 150 de ani. L-am vazut pe roman intotdeauna doar prin prisma calitatilor si virtutilor pe care le avea si pe care nu le avea. In Romania, spre exemplu, erai demn de omorat cu pietre (chiar daca nu s-ar fi intamplat niciodata asa ceva!!) daca spuneai, sa zicem despre moldoveni, ca-s niste lenesi imputiti si mari pacatosi, multi dintre ei niste criminali si mai degraba atei decat credinciosi. Erai demn de pus la stalpul infamiei daca te legai de roman, si ii aratai chiar si cel mai mic defect. Aura aceasta de sfant a romanului, creata absolut intentionat, a condus la mari catastrofe si ma gandesc, desigur, la ascensiunea Miscarii Legionare. Iata ce spunea Alecu Russo cu mult timp inainte, in Cantarea Romaniei:

„Mucenicii sângelui tău n-au zis oare: „și Domnul va scula pe unul dintre voi, care va așeza pe urmașii voștri iarăși în volnicia și puterea lor?..” Uitat-ai sângele ce curge prin vinele feciorilor tăi?.. Mult erai mândră odinioară, când strigai „ura” în bătăi?.. pieptul tău era tare ca de oțel, paloșul se tocea pe dânsul… soarele se întuneca de norii de pulbere ce ridicau războinicii tăi.

Poporul tău era îndrăzneț ca vulturul, războinic și trufaș ca taurul neînjugat… Rămasu-ți-a oare numai umbra puterii și aducerea-aminte a vitejiei tale?..” (sursa: Wikisource, subliniata cu link, de mai sus)

Sa ne concentram putin asupra acestor texte: primul text incepe cu „Mucenicii sângelui…”, al doilea cu „Poporul tău…”, nu vi se pare o simbolistica subtila in toate acestea?

Insa altceva mi se pare mai important…

Noi ne-am idealizat pe noi insine, intr-un narcisism comun, timp de vreo 150 de ani. Ca dupa aceea sa cadem in extrema cealalta: romanul e rau, e invidios, nu e nici pe departe atat de primitor precum se spune, dimpotriva, ii uraste pe straini, e un lenes imputit fata de harnicele popoare occidentale. Am ajuns sa dam vina si pe religia noastra ortodoxa… Suntem harnici precum nemtii, muncim precum olandezii? Si atunci ce vrem, ce mai vrem!! De la admiratia patologica fata de noi insine, am cazut in latura diametral opusa: romanul nu mai e un inger, e un demon!! E raul intruchipat, fata de popoarele din „mirificul Occident”, care, desigur, fiind muncitoare si mult mai putin corupte, au si un nivel de trai superior (cand spunem asta, la noi conteaza in cea mai mare masura, ca sa nu spun in exclusivitate, partea materiala a problemei). Cand ajunge in Occident, romanul se minuneaza cat de frumos e acolo si cat de rau e la el acasa!! Fata de inaintasii nostri care glorificau ceea ce e acasa, si nu ce e prin alte parti!! Uitati-va, de pilda, cu cata fermitate spune un Constantin Negruzzi: „Eu sânt roman”, pentru care Romania era „dulcea Romanie” si despre care spunea: „Eu sânt român, mi-e draga tara mea!”.

Aurea mediocritas, numai ca noi n-am urmat aceasta cale aurita, cea de mijloc, ci ne-am situat, cel putin de 150 de ani incoace, doar la extreme. Nu avem inca un portret realist al romanului, desi in literatura Marin Preda, de exemplu, a incercat sa faca asa ceva cu un succes ce nu poate fi trecut sub tacere (ar fi nedrept, cred eu). Totusi, inca nu avem o abordare realista, ci inca suntem tributarii unor abordari idealizante de extrema, care se reduc la urmatoarele: romanul este ori bun si sfant, ori e rau si, pe cale de consecinta, demon!! Si stau si ma intreb de ce? De ce stau lucrurile in felul asta? De ce nu am fost capabili sa ne vedem asa cum suntem? Ca suntem tributarii conceptiei descrise mai sus se vede si in ce am facut dupa Revolutie, fara sa ne forteze cineva: tot ceea ce a facut Ceausescu, care pana nu demult era aplaudat de tot poporul si aparatul de partid, e rau. Fiind rau, trebuie distrus!! Asa ne-am distrus si ceea ce am avut, industria si agricultura pe care de bine, de rau am avut-o. De observat ce regimuri totalitare cumplite au fost pe aici… Si nu mi se mai pare deloc intamplator nici titlul poeziei lui Mihai Eminescu, „Inger si demon„, care zice printre altele:

„Ea un înger ce se roagă – El un demon ce visează;
Ea o inimă de aur – El un suflet apostat;
El , în umbra lui fatală, stă-ndărătnic răzemat –
La picioarele Madonei, tristă, sfântă, Ea veghează.

[…]

Ea? – O fiică e de rege, blondă-n diadem de stele,
Trece-n lume fericită, înger, rege și femeie;
El? – răscoală în popoare a distrugerii scânteie
Și în inimi pustiite samănă gândiri rebele. […]”

Desi scrisa in stil romantic, extremele sunt foarte bine zugravite poetic: ea e vazuta totalitar ca fiind „înger, rege și femeie”, iar el e „a distrugerii scânteie„!!!! Si atunci stau si eu si ma intreb daca nu cumva au existat forte care sa fi dorit a impinge poporul roman pe o asemenea cale a extremelor, a dictaturilor… De ce „Inger si demon” si nu ceva, asa, intre? Adica, sa zicem, om…

octombrie 6, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

67 comentarii »

  1. Da, romanii nu sint de vina niciodata, cineva din afara ne-a facut cum sintem. Ori masonii, evreii sau mai stiu eu ce forte exterioare care nu au alta treaba decit sa planifice ce sa faca cu romanii!! Nu exista alte tari in lumea asta care sa fie controlate de forte, doar Romania sta in calea nu stiu cui si trebuie aruncata in extrema. Mda.

    Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014 | Răspunde

    • Pai, da, dar vezi… Cei care au sustinut astfel de teorii n-au fost niste oarecare… Erau oameni foarte invatati, mai ales pentri vremea respectiva. Erau oameni cu studii in strainatate, multi dintre ei masoni…
      Cantarea Romaniei a scris-o Alecu Russo, care nu era un oarecine… Nu e oare ciudat ca si pe vremea lui Ceausescu, deci un comunist, a existat un Festival cu titlul asta…? Uite-te si tu ce mare inraurire au avut astfel de conceptii!! Care, repet, n-au fost promovate de niste oarecine…
      Ca daca e sa-l luam pe roman, pe omul obisnuit, are el astfel de conceptii, precum cele exprimate in Cantarea Romaniei a lui Russo…? N-as crede… Romanul, in starea sa fundamentala, e mioritic, mai degraba mioritic, ceea ce e cu totul altceva… Poate ca a fost indoctrinat de asa natura incat aici sa se creeze regimuri dictatoriale… Si au avut grija oamenii inteligenti s-o faca foarte bine…

      Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 6, 2014 | Răspunde

      • Numai romanul, ai dreptate. Adica nu se aseamana cu nimic cu celelalte tari, nu?

        Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014

      • Eu vorbesc de romani si de Romania acum… Deci nu ma refeream si la alte tari sau popoare…

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 6, 2014

      • Ca sa spui ca numai romanilor li se intimpla un lucru trebuie sa te uiti si la alte popoare si sa vezi daca li se intimpla si lor.

        Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014

      • Da…

        Dar ce inseamna mioritic…? E foarte greu de spus… Mioritic inseamna cu totul altceva decat Cantarea Romaniei a lui Russo sau Miscarea Legionara, sau comunismul… Spre exemplu e ceva de genul acestei poezii a lui Nichita Stanescu:

        „N-ai să vii

        N-ai să vii şi n-ai să morţi
        N-ai să şapte între sorţi
        N-ai să iarnă, primăvară
        N-ai să doamnă, domnişoară.

        Pe fundalul cel albastru
        din al ochiului meu vast
        meteor ai fost şi astru
        şi încest ai fost, prea cast.

        Uite-aşa rămânem orbi
        surzi şi ciungi de un cuvânt.
        Soarbe-mă de poţi să sorbi
        “S” e rece azi din sunt.”

        sursa: aici.
        Sau aceasta, tot de Nichita Stanescu:

        „Strigaturi

        Ce-ai de gând cu tine, fă,
        subţire şi galbină,
        prună mult şi paltină
        icoană şi datină?…
        Vrei sa fii tu rază, tu
        groasă cum e mugetu
        bătrână ca taică-tu
        şchioapă
        roabă
        slabă?
        Ca şi geana maică-tii
        ca şi i dintr-un a fi?
        Ce-ai de gând cu tine, fă,
        măduvă
        de văduvă?…
        Inimă de viperă
        vrei să fii, tu, liberă?… „

        sursa: aici.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 6, 2014

      • MIORÍTIC, -Ă, mioritici, -ce, adj. (În sintagma) Spațiu mioritic = spațiu geografic românesc al cărui relief ondulat cu munți și văi este prielnic păstoritului; univers spiritual specific românesc a cărui matrice o reprezintă spațiul geografic românesc (în concepția lui Lucian Blaga).LOLOLOLO)LOLOLOLOLOLOLOL

        Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014

      • http://dexonline.ro/definitie/mioritic

        N-ai pus sensul nr.1:

        „MIORÍTIC, -Ă, mioritici, -ce, adj. 1. (Despre personaje, peisaje etc.) Din balada populară „Miorița”. ♦ P. anal. Care amintește de „Miorița”.”

        Si da, apropo de ce arata Lucian Blaga:

        „Univers spiritual specific românesc a cărui matrice o reprezintă spațiul geografic românesc (în concepția lui Lucian Blaga).”

        Da, extraordinar spus – univers spiritual specific romanesc!! De acord!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 6, 2014

      • Pai aici nu vorbeam de poezia aia. LOLOLOL, nu exista nici un „univers spiritual specific romanesc”…astea sint baliverne.

        Apoi, ai spus ca romanii sint indoctrinati ca sa accepte dictaturile. Serios? Ca europenii sint mai breji? Nu exista nici o diferenta intre romani si restul europenilor. Ha ha ha ha, ma intreb cum arata universul ala specific romanesc?? Oare al americanilor cum arata? 🙂 🙂 🙂 Buna gluma!

        Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014

      • Si de ce esti atat de convinsa ca nu ar exista un univers specific romanesc?

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Pentru ca nu exista univers spiritual specific unei tari. Daca da, arata-mi care si unde este?

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Italia se deosebeste de SUA?

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • In ce privința? In unele privințe fiecare tara se deosebește de alta. In altele sint la fel.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Deci tocmai prin aceste deosebiri putem vedea universul specific al tarii respective. E clar ca deosebirile sunt de ordin spiritual, ca altminteri si italianul si americanul sunt oameni – din punctul asta de vedere nu se deosebesc. Te duci in Italia, privesti oamenii. Milano, Roma, Napoli… te uiti si vezi. Constati ca nu e un specific american, ca la New York, Chicago, Seattle etc… Este adevarat ca nu sunt numai deosebiri, sunt si asemanari. Spre exemplu, iata o poza din Seattle de la 1884:

        Dar de la 1917 parca incep sa apara deosebiri esentiale:

        Ca acum sa arate asa:

        Arata american, este? E ceva specific, nu-i asa? O specificitate americana, adica una pe care o intalnim doar in US. Poate aici se vede si mai clar specificul american de care vorbeam:

        Aici am dat un exemplu ce tine mai mult de latura urbanistica si arhitecturala. Dar si asta tot la capitolul Cultura intra, deci, daca doresti, la capitolul specificitate culturala, a unui anumit univers cultural.
        Sursele pozelor: Wikipedia, link-ul despre Seattle subliniat mai sus in comentariu.

        Acuma, noua ne place Seattle! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Confunzi diferențele culturale cu universul spiritual. Cind vorbesti de ceva spiritual vorbesti de Dumnezeu, de Satana. Care este universul spiritual specific românesc? Au romanii Dumnezeul lor? Sau Dumnezeu e roman, cum a spus-o un cretin? Sa fim seriosi.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • In cazul asta e vorba de un univers religios. Dar si in acest caz se poate vorbi de o specificitate, aici la noi e specific crestinismul ortodox care din cele mai vechi timpuri il avem la majoritatea populatiei. Dar crestinismul ortodox nu este, totusi, specific numai Romaniei: nu numai in Romania exista crestinismul ortodox. Dar e o specificitate, sa zicem asa. E, fara indoiala, una din laturile culturii noastre.

        „Sau Dumnezeu e roman, cum a spus-o un cretin?” – evident ca nu vorbim in astfel de termeni… Dar, chiar asa? De ce a spus asa? Citeste inca odata postarea mea! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Universul spiritual nu poate fi decit religios. Ca fiecare tara are specificul ei e una, sa spui ca exista un univers spiritual specific românesc este o aberatie.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Citeste definitia:
        http://dexonline.ro/definitie/spiritual

        Dar se mai poate vorbi si de spiritul, de vitalitatea unui popor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Numai ca nu cred ca mioritic înseamnă vitalitatea romanilor.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Eu ti-as recomanda sa citesti din acest PDF articolul D-lui. Acad. Mircea Malita (il gasesti incepand de la pag. 17):

        CRIZA ȘI CULTURILE NESUSTENABILE

        Se arata, printre altele, ca:

        „Citim numeroase studii la adresa Europei ale cărei slăbiciuni, proprii senilităţii, s-ar manifesta. Deşi acuzele sunt reciproce în cazul SUA şi Europei, se
        poate face constatarea că întreg Occidentul dovedeşte o vitalitate mai redusă decât aceea a ţărilor asiatice, începând cu China şi terminând cu ASEAN-ul.
        Îmbătrânirea populaţiei şi descreşterea demografică, asigurarea mâinii de lucru prin imigraţie masivă, legală şi ilegală, creşterea economică modestă, crizele dese, îndatorările masive, negativismul, pesimismul culturilor devenite ale imaginii şi ale clipei prezente ar putea fi semne îngrijorătoare ale unui declin.
        Iar prospecţiunile pentru prima jumătate a secolului nostru şi jumătatea a doua sunt chiar alarmante. Sub ochii noştri centrul civilizaţiei din zona euro-atlantică se mută în cea euro-asiatică şi apoi se instalează în continentul asiatic. Pasărea civilizaţiei a pornit de la marginea asiatică a Pacificului, a parcurs continentul, a făcut popasuri pe firul drumului mătăsii, oprindu-se îndelung în sud-estul Asiei şi în Orientul Mijlociu, înlocuite de cele mediterane în Italia şi Grecia şi apoi Spania, iar mai apoi în colţul englez şi cel nordic. Dar, peste ocean, a ajuns în America, planând peste continent de la Atlantic din nou la Pacific şi acum ea reintră în Asia.

        Ce au culturile cu acest zbor? Dacă identitatea culturală păstrată în mintea oamenilor este expresia instinctului de autoconservare, atunci cultura măsoară forţele puse în slujba supravieţuirii, din care cea mai tăcută, a minţii, este cea mai puternică.
        Culturile decadente, în faza lor de sleire, oboseală şi resemnare au dat semnalul vătămării grave a acestui instinct, frizând sfârşitul şi/sau sinuciderea. Celălalt atribut al culturii decadente era nesustenabilitatea. Grija pentru generaţiile ce vin se evapora, gândirea pe termen lung şi proiectele de anvergură dispăreau, înecate de un spectacol final „son et lumière” şi de un jubileu perpetuu, aşa cum rezultă din istoria ultimelor zile ale imperiului roman.
        Iată astăzi lumea adunată în dezbaterea mediului, naturii şi climei. Toţi acuză economia: e nesustenabilă, industria la fel, tehnologiile idem. Se aud şi voci amare. Ele ne cer să examinăm propria minte şi cultura pe care o purtăm în ea. Nu ne îndreptăm, în unele cazuri, spre o cultură nesustenabilă? Poate că „de te fabula narratur!” Vrem să schimbăm totul ca să avem o civilizaţie sustenabilă, în timp ce cultura dă semne de nesustenabilitate? Am putea examina şcolile filosofice din sistemul nostru educativ. Predomină curentele post- şi neo-, având ca miez denunţarea ştiinţei, iraţionalismul, instalarea unei realităţi care n-are existenţă în afara subiectivismului nostru, lumea platonică, virtuală, distantă, atât de dragă „umaniştilor” încât unii se instalează definitiv în ea, nerevenind în lumea reală, pe odiosul suport fizic limitat şi constrângător. Există şi culturi ce manifestă nesustenabilitate, deşi par slabe şi sărace, care nu pot fi post-moderne pentru simplul fapt că n-au cunoscut modernitatea, dar care stau sub jugul secular al miturilor şi fantasmelor.”

        Evident, recomand citirea integrala si in original a intregului articol. Sper ca v-am convins sa-l cititi! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Asta nu are nimic de a face cu universul spiritual cu specific românesc care nu exista.

        Apoi, nu sint de acord cu citatul dat. Este o privire superficiala. Nu cred ca asiaticii se uita la generațiile care vin. Eu nu acuz economia, ci oamenii neinformați si nepăsători. Iar scoaterea moralității din societate isi are consecințele sale.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Nu poti sa spui, fara a gresi, ca nu exista un univers spiritual romanesc. El exista. Cuvantul spiritual nu trebuie redus doar la ceea ce tine de religie. Am aratat acest lucru mai sus. Este absolut superficial sa spui ca nu exista un univers spiritual specific romanesc. Insa unii au vrut sa-l distruga intr-un mod sau altul. Citeste inca odata postarea mea! Noi de vreo 200 de ani incoace, prin intelighentia noastra, n-am facut eforturi sa ne descoperim pe noi insine, sinele nostru spiritual. Este adevarat ca am reusit Unirea neamului nostru. In rest insa am tot copiat modele de prin alte parti, care nu aveau de a face cu acest univers spiritual. Partea cea mai proasta este ca atunci cand copiezi, adaugi valoare putina… Cam asa face si acum Romania…

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Astea sint abureli de adormit copiii. Nu exista un univers spiritual romanesc. Deja incepe sa sune a sedinte la psiholog….cica „sa ne descoperim pe noi insine”…pai unde ne ascudem noi insine ca sa ne putem descoperi? Sau asta este re-descoperire? Adica unde ne-am pierdut ca sa ne regasim? Ce e aia „sinele nostru spiritual”??? Romanii nu au stiut si nici nu stiu cine sint in Hristos! Ala este universul spiritual si este…universal, nu specific romanesc. Ceea ce copiaza romanii o fac bazat pe preconceptiile lor, nu pe ceva moral, care tot de la Dumnezeu vine.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Ne-am pierdut printre alte conceptii, ganduri, gandiri, care nu sunt ale noastre…

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Dar ale cui sint? Prostii, omul, in general, are anumite ginduri. Cind omul refuza sa faca ceea ce Dumnezeu cere ajunge la fapte si concluzii gresite.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Ale altora.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ale cui?

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Tu intrebi unde ne-am pierdut? Uite, si aici pe blog s-a remarcat ca poporul roman nu a fost intrebat daca doreste sa faca parte din UE si nici informat ce inseamna aderarea la UE. Vladimir Tismaneanu spunea undeva ca lucrul asta e cel mai bun care i s-a intamplat Romaniei in sute de ani (el a spus-o sau cita din altcineva, nu-mi aduc aminte, dar am citit asta la el pe blog). Insa romanii nu au fost intrebati. Li s-a spus ca va curge lapte si miere, si uite ca nu e asa deloc. Stii ca sunt unii care spun, chiar americani, ca Scutul Antiracheta n-ar apara chiar asa de bine Romania, asta dupa ce ni s-a impuiat capul cu contrariu. Concluziile sunt destul de clare!
        Spui ca incepe sa sune a sedinte la psiholog? Eu vad cum tinerii, pe strada, in moda, in gesturi, copiaza modele straine, cautand sa nu fie ei insisi…

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ca fiecare tara, Romania are conducatorii care ii merita. Cine a bagat Romania in UE au fost alesi de societate. Romanii sint de vina ca nu se informeaza, ci se lasa pacaliti de cine promite ca fura mai mult. Eu nu gesturile astea le vad la tineri. Alea sint cele mai inofensive. Pe mine ma deranjeaza ca sint spalati pe creier, habar nu au ce inseamna sa traiesti liber si voteaza in asa fel inci sa ingradeasca libertatea acelora care cheltuie mult timp ca sa se informeze.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • „Romanii sint de vina ca nu se informeaza, ci se lasa pacaliti de cine promite ca fura mai mult. ” – Cristina, tu vezi ceva bun in tara asta si in poporul asta? Se pare ca nu, deci dupa tine romanul e un demon…

        Iar apropo de tineret, sunt spalati pe creier? De cine? Inseamna ca nu e nimeni care sa contracareze spalarea asta pe creier… Nu le explica nimeni contrariu. Iar daca le explica si ei nu accept acele explicatii, tot degeaba.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • „Deja incepe sa sune a sedinte la psiholog… cica “sa ne descoperim pe noi insine”…pai unde ne ascudem noi insine ca sa ne putem descoperi? Sau asta este re-descoperire? Adica unde ne-am pierdut ca sa ne regasim? Ce e aia “sinele nostru spiritual”???”

        Sa stii ca si in Romania patriotismul este in scadere in special in randul tineretului. Sunt studii sociologice care arata asa ceva. Oamenii batrani sunt cu patriotismul, tineretul mult mai putin. Mult mai putin…

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ce intelegi prin patriotism?

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Ce se intelege prin asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ce intelegi tu, ca tu ai deschis subiectul?

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Adevarul este ca tu vorbesti prostii, si cand spun asa stiu ce spun… Aici nu e vorba de informare, iar discutia religioasa e totalmente pe de-alaturi. Tu vorbesti ca si cum ai fi un om al lui Dumnezeu, si nu cred ca esti asa. Macar dintr-o anumita decenta n-ar trebui sa vorbesti atat de mult despre Dumnezeu, numai ca sa arati cat de credincioasa esti tu si sa iei ochii altora cu asta, sau mai bine zis sa le scoti ochii cu asta. Daca ai avea un minim de bun simt n-ai face asa ceva, dar se vede ca nu-l ai.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • WOW!!! Am inteles!

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Nu, n-ai inteles, ti se pare ca ai inteles!

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ti se pare ca ai inteles! Romanul se confrunta cu el insusi. In general, romanul e intr-o etapa de confruntare… Nu iubesti Romania, te confrunti cu ea. Nici America n-o iubesti asa cum e, ci te confrunti cu ea. Tu iubesti o America idealizata, despre care cred ca ai citit (despre Constitutie, despre Parintii Fondatori etc), e o America ideala de care te-ai indragostit. Insa asa cum e nu-ti place si nici n-o iubesti. La fel s-a intamplat si cand am copiat ceea ce e prin alte parti, am idealizat din diferite motive, fara sa privim lucrurile asa cum sunt si sa le vedem critic. Asa cum poti sa idealizezi libertatea si sa iubesti o libertate ideala, dar sa nu o iubesti pe cea reala, unde tinerii se uita la poze porno.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Tu care spui ca nu dai doi bani pe Miorita, ma intrebi pe mine ce e patriotismul. Da-mi voie sa te intreb eu daca dai „doi bani” pe ceva romanesc, tu care esti romanca, ca inteleg ca te-ai nascut aici.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ce inseamna sa ne descoperim pe noi insine? Spre exemplu, daca toata aceasta legislatie a UE, pe care trebuie s-o adoptam, nu are nimic comun cu noi, ca popor…? Sau poate ca are prea putine puncte comune, dar noi trebuie s-o acceptam. Asa cum nici comunismul n-a avut nimic comun cu poporul roman. El a fost promovat in Romania de evrei comunisti, nici macar romani nu erau si de sovietici. Noi a trebuit sa-l acceptam. Si intr-un caz si in altul degeaba m-as fi informat ca tot aia era. Daca dintr-o buna intentie de modernizare a tarii acceptam niste modele care nu au nimic comun cu noi, sau foarte putine puncte comune cu noi? Sau poate ca nu stim sa le punem in practica… Noi nu suntem cinstiti cu noi insine. Stii cum se spune: „drumul spre iad e pavat cu bune intentii”.
        Tu nu vezi: chiar tu vorbesti impotriva romanilor, impotriva a lor tai si ma intrebi ce inseamna sa ne descoperim pe noi insine? Eu am inteles ca ai plecat de aici nu din cauza de prea mult bine, daca esti intr-adevar romanca… Insa „nu dai doi bani pe Miorita”, „Romanii nu au stiut si nici nu stiu cine sint in Hristos!” si atunci eu ma intreb daca, dupa parerea ta, romanul are ceva bun… Se vede ca nu: este exact ce am aratat si in postare – trecerea in extrema cealalta, romanul e un demon!

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Cititnd mai departe:

        „Paul Krugman şi alţi economişti clarvăzători…(p28)” -ha ha ha. Tare clarvazator e Krugman. E clar daca il ia ca model…

        „Pentru mine, libertăţile individuale coexistă cu conceptele de solidaritate socială, echitate socială” (pg 29) – aka socialism. De ce as imprumuta propunerile lui cind vine dintr-o astfel de perspectiva?

        „Criza financiară ce a lovit în centrul industriei financiare internaţionale este, în opinia mea, o respingere decisivă a paradigmei ce glorifică
        dereglementarea totală în economii, fie ele bogate sau sărace.” (pg 29) – liberal talking point.

        Si continui sa citesc….o prostie peste alta prostie. O minciuna peste alta minciuna….Pierdere de timp.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Nu te lega numai de o mica particica din articol. Priveste tot articolul in integralitatea lui: asta e cel mai interesant, daca ai si rabdarea sa-l citesti de la un cap la altul… Ca ideea articolului nu e asta, pe care ai scos-o tu in evidenta. Articolul asta al D-lui. Malita e mai mult o meditatie filozofica, nu atat o critica… Filozofia nu inseamna neaparat sa critici sau „sa dai solutii practice”, sau sa privesti o teorie de pe o pozitie de partizanat… El nu critica neoliberalismul, cum poate ar crede unii, el mediteaza, lasand critica pe un plan secund.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Cind meditezi fara o baza morala, concluziile sint gresite. Cind filozofeaza si spune ca trebuie sa ascultam de Krugman sau de Rawls…imi pare rau, gindirea lui este compromisa. Nu merita timpul meu.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • „Cind meditezi fara o baza morala, concluziile sint gresite.” – nu sunt de acord: asa si musulmanii mediteaza bazandu-se pe morala lor si ei spun ca nu gresesc. Crestinismul nu inseamna un islam in sens invers, cum ar veni in oglinda.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Ei spun ca nu gresesc, dar nu ei au autoritatea sa decida ce este moral sau nu. Dumnezeu este cel care decide ce este moral si ce nu, si orice contrazice Cuvintul lui Dumnezeu este imoral. Cind filozofezi fara baza biblica, concluziile sint gresite.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Si ei, musulmanii, spun ca daca filozofezi fara baza coranica concluziile sunt gresite.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Asa cum am spus, poate oricine sa spuna orice. Dumnezeu este cel care decide ce este moral, nu un om.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Referitor la Miorita, s-a vorbit foarte mult de pesimism, resemnare, pasivitate in fata unui pericol iminent, mortal… Insa iata ce spune:

        „Miorita

        Pe-un picior de plai,
        Pe-o gură de rai,
        Iată vin în cale,
        Se cobor la vale
        Trei turme de miei,
        Cu trei ciobănei.
        Unu-i moldovan,
        Unu-i ungurean
        Și unu-i vrâncean.
        Iar cel ungurean
        Și cu cel vrâncean,
        Mări, se vorbiră,
        Ei se sfătuiră
        Pe l-apus de soare
        Ca să mi-l omoare
        Pe cel moldovan,
        Că-i mai ortoman
        Ș-are oi mai multe,
        Mândre și cornute
        Și cai învățați
        Și câni mai bărbați.
        Dar cea mioriță,
        Cu lână plăviță,
        De trei zile-ncoace
        Gura nu-i mai tace,
        Iarba nu-i mai place.
        — Mioriță laie,
        Laie, bucălaie,
        De trei zile-ncoace
        Gura nu-ți mai tace!
        Ori iarba nu-ți place,
        Ori ești bolnăvioară,
        Drăguță mioară?
        — Drăguțule bace,
        Dă-ți oile-ncoace,
        La negru zăvoi,
        Că-i iarbă de noi
        Și umbră de voi.
        Stăpâne, stăpâne,
        Îți cheamă ș-un câne,
        Cel mai bărbătesc
        Și cel mai frățesc,
        Că l-apus de soare
        Vreau să mi te-omoare
        Baciul ungurean
        Și cu cel vrâncean!
        — Oiță bârsană,
        De ești năzdrăvană
        Și de-a fi să mor
        În câmp de mohor,
        Să spui lui vrâncean
        Și lui ungurean
        Ca să mă îngroape
        Aice, pe-aproape,
        În strunga de oi,
        Să fiu tot cu voi;
        În dosul stânii,
        Să-mi aud cânii.
        Aste să le spui,
        Iar la cap să-mi pui
        Fluieraș de fag,
        Mult zice cu drag;
        Fluieraș de os,
        Mult zice duios;
        Fluieraș de soc,
        Mult zice cu foc!
        Vântul, când a bate,
        Prin ele-a răzbate
        Ș-oile s-or strânge,
        Pe mine m-or plânge
        Cu lacrimi de sânge!
        Iar tu de omor
        Să nu le spui lor.
        Să le spui curat
        Că m-am însurat
        C-o mândră crăiasă,
        A lumii mireasă;
        Că la nunta mea
        A căzut o stea;
        Soarele și luna
        Mi-au ținut cununa.
        Brazi și păltinași
        I-am avut nuntași,
        Preoți, munții mari,
        Păsări, lăutari,
        Păsărele mii,
        Și stele făclii!
        Iar dacă-i zări,
        Dacă-i întâlni
        Măicuță bătrână,
        Cu brâul de lână,
        Din ochi lăcrimând,
        Pe câmp alergând,
        De toți întrebând
        Și la toți zicând
        „Cine-a cunoscut
        Cine mi-a văzut
        Mândru ciobănel,
        Tras printr-un inel?
        Fețișoara lui,
        Spuma laptelui;
        Mustăcioara lui,
        Spicul grâului;
        Perișorul lui,
        Peana corbului;
        Ochișorii lui,
        Mura câmpului?“
        Tu, mioara mea,
        Să te-nduri de ea
        Și-i spune curat
        Că m-am însurat
        C-o fată de crai,
        Pe-o gură de rai,
        Iar la cea măicuță
        Să nu spui, drăguță,
        Că la nunta mea
        A căzut o stea,
        C-am avut nuntași
        Brazi și păltinași,
        Preoți, munții mari,
        Păsări, lăutari,
        Păsărele mii,
        Și stele făclii!”

        Nu este deloc vorba de o lipsa de vitalitate exprimata prin pesimism. Observa ce spune, atat de bogat:

        „Iar la cap să-mi pui
        Fluieraș de fag,
        Mult zice cu drag;
        Fluieraș de os,
        Mult zice duios;
        Fluieraș de soc,
        Mult zice cu foc!”

        Si apoi nu e vorba de pesimism sau resemnare, ci de faptul ca ciobanului respectiv nu-i e frica de moarte. De ce nu se arata ca el dispretuieste moartea printr-o evadare transcedentala in spiritual? Ca acel cioban asta face. Pentru el moartea este un fel de Nunta a omului cu Existentul:

        „Iar tu de omor
        Să nu le spui lor.
        Să le spui curat
        Că m-am însurat
        C-o mândră crăiasă,
        A lumii mireasă;
        Că la nunta mea
        A căzut o stea;
        Soarele și luna
        Mi-au ținut cununa.
        Brazi și păltinași
        I-am avut nuntași,
        Preoți, munții mari,
        Păsări, lăutari,
        Păsărele mii,
        Și stele făclii!”

        Observa cata bogatie simbolica! Nici nu trebuie sa demonstrez vitalitatea. Numai citind si ea se simte! El triumfa asupra propriului sau destin, cum ar spune un Mircea Eliade. E un invingator! Si mie mi se pare ca pesimismul „ardelenesc”, hai sa-i zic asa, al lui Lucian Blaga, are alte cauze… Insa, sincer, nu mi se pare doar pesimism, resemnare, pasivitate si doar atat.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • E absolut irelevant. Nu exista univers spiritual specific romanesc. Asa cum romanii sint indoctrinati ca sa accepte etatismul, tot asa sint si restul europenilor indoctrinati. Nu exista tara europeana in care statul sa nu detina controlul. Sa spui ca numai romanii sint impinsi cu buna stiinta catre ceva anume, e….silly.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Daca sunt indoctrinati nu sunt impinsi cu buna stiinta? 😉 Cineva trebuie sa indoctrineze si cred ca o face cu buna stiinta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Dar acela/aceia care indoctrineaza nu ar avea nici o putere daca oamenii ar refuza sa le creada minciunile si ar incepe sa se informeze ei. Dar doamne fereste sa pui mina pe o carte care nu are poze porno!

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Un rationament corect inseamna sa spui care e conditia suficienta, nu cea necesara. Cu alte cuvinte: „pentru a te informa e necesar sa nu te uiti la poze porno”. Insa a nu te uita la poze porno nu e o conditie suficienta pentru a te informa.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • M-am referit ca multi tineri de azi (si nu numai) nu mai au interesul ca sa citeasca pentru a invata, ci doar pentru distractie. Ei se multumesc cu ce le preda scoala si atit. Nici macar nu-si pun problema daca este corect si adevarat ce au invatat.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • @Cristina
        Eu cred ca tu nu iubesti libertatea. Te minti pe tine insati. Cu ce drept ii spui tu altuia la ce poze sa se uite? Ii porti de grija sau ce? Asta indica faptul ca esti o fire dominatoare, careia nu-i place libertatea, ci chiar doreste sa ingradeasca libertatea altora. Una e sa-ti placa sa domini si alta e sa iubesti libertatea. Or, tie iti place prima – si nici macar politicoasa nu stii sa fii – si nu-ti place a doua, nu-ti place libertatea! Si inca un om care iubeste libertatea nu cauta sa impuna altuia cu cine sa voteze, asa cum faci tu, care doresti ca tineretul sa voteze dupa cum vrei tu. Cu ce drept introduci tu „moralitatea in societate” si altele de felul asta? De ce iti pasa de cat de moral e unul sau altul, nu cumva pentru ca vrei sa-l domini in mor tiranic? Or, toate astea ma duc la concluzia ca, de fapt, nu iubesti libertatea si nici nu sti sa respecti libertatea altora. Te minti pe tine insati.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Insa altceva ar trebui remarcat! Observa ce viziune cosmica are ciobanul mioritic, pe cand acuma oamenii cauta, in principal un loc de munca. Cu alte cuvinte, lucrul cel mai important in viata e locul de munca si de aia era, chipurile, bine pe vremea comunismului, ca atunci ii asigura si-i garanta lui locul de munca…
        Tu iti dai seama ce inseamna asta…? Ce degradare spirituala!! Iar noi nu simtim asa ceva pentru ca suntem inselati de gandul ca asa ar trebui si ar fi bine. Eu nu spun ca locul de munca n-ar fi un lucru important, dar… Dar traind in felul asta niciodata nu numai ca nu ai sa ai, dar nici nu ai sa simti, daca pot sa ma exprim asa, viziunea cosmica a ciobanului mioritic.

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Nu dau doi bani pe Miorita. Eu nu spun ca lucrul cel mai important in viata e locul de munca, asta e propaganda socialista/etatista/etc. pe care o auzi azi la multa lume. Oh, ca trebuie sa reformam sistemul educational pentru ca nu pregateste oamenii pentru a ocupa locurile de munca necesare in societate…

        Aici nu e vorba de viziunea cosmica a unui cioban, ci de ceea ce ne spune Dumnezeu ca trebuie sa facem.

        Comentariu de Cristina | octombrie 7, 2014

      • Pentru tine, Cristina, relevant este sa fii „inger”!! 😛

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014

      • Sa spui ca este in natura romanului sa fie indoctrinat inseamna sa nu te uiti la restul Europei. Care dintre europeni nu este indoctrinat?

        Comentariu de Cristina | octombrie 6, 2014

  2. Romanul construieste mituri. Spre exemplu, unul din miturile de dupa Revolutie – si pe atunci nu erau mijloacele de informare pe care le avem astazi la indemana – a fost cel al „mirificului Occident”. Criza actuala tinde sa prabuseasca acest mit si de aici deruta actuala si dezamagirea romanilor. Cam intotdeauna in ultimii 200 de ani acest rand de romani perindat pe meleagurile acestea a idealizat mai mult decat trebuie si a privit in mod realist aproape deloc. El nu a cautat realitatea, ci mai mult visarea.

    Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 7, 2014 | Răspunde

  3. ” Noi am idealizat tara si poporul roman timp d e 150 de ani ” ? Tu ma ??? Eu cumva ?? Nu tu , nu eu ci altii au facut asta : ELITELE !! TU { fireste ca de fapt spun politicosul , dumneata sau arhaicul …matale } ai stiut sa-i asculti pe aia , TU ai stiut sa le urmezi indemnurile patriotice si d e foarte multe ori patriotarde pentru a te duce sa-ti lasi oasele pe campurile de ” onoare ” in razboaie ce NU ERAU ALE TALE !!! Vasile Alecsandri crezi matale c-a fost fie macar s i-o zi la Rachova , sau la Vidin atunci cand scria ” Juni ostasi ai tarii mele , Insemnati cu stea in frunte ” ….????? Vorbesti despre ” cantarea Romaniei ” a lui Russo ? Pai sa ai si matale paralele aluia….iar toamna sa-ti intre in curtea conacelor carele incarcate cu bucatele culese d e taranii pe care-i aveai pe mosiile dumitale….cum dracu sa nu ” canti ” frumusetile patriei ? Nu cumva dumneata esti cel ce-a scris despre daci ca-s ” cei mai viteji si MAI DREPTI dintre traci ” lasand sa s e inteleaga faptul ca stateau zilnic c-o mana pe coarnele plugului si cu cealalta pe sabie , sau…. profesorul Hadrian Daicoviciu ? Constantin Negrzzi era firesc sa spuna cu mandrie ca-i roman si ca-i este draga tara lui ….pai mosiile le avea aici iar acolo…era ” trimis diplomaticesc ” dupa scrierile vremii . Zi-mi si mie onorate prieten , cine ne-a tinut toata viata sub aceasta adevarata picatura chinezeasca numita ” Miorita ” ? Dumneata , eu { eu n-am putut-o suporta de cand era sa pierd un an din cauza faptului ca ….ramasesem corijent la romana din pricina acestei balade } sau ELITELE , aia cu-‘n IQ mai mare d ecat Palatul Telefoanelor ….adica aia care-i lingeau in popou pe conducatorii pe care i-a avut acest neam de-a lungul secolelor ??? Alexandru Ioan Cuza , mai ti minte cat era d e laudat prin toate cartile de istorie romanesti ? a spus cineva fie macar si-o singura data ca a cesta era un cartofor inveterat si-un curvar d e prima mana care pe deasupra mai si povestea treburile secrete ale statului prin alcovurile pe unde-si petrecea noptile ??? Noi nu ne-am idealizat niciodata . noi am trait cu capetele plecate { aia care indrazneau s a le ridice si le pierdeau …la propriu } asa cum am fost invatati . Noi am fost invatati { asa cum foarte corect a spus prin 1993 un arab ce-avea o ” mica ” problema cu ” organele ” noastre } : Voi romanii aveti un singur drept : acela de-a trece strada atunci cand VA PERMITE CULOAREA SEMAFORULUI !!! Asta afacut-o in fata camerelor d e luat vederi si-a ” ziaristilor ” . Te-ntreb eu , daca chestia a sta s e intampla in Polonia , Cehia , Germania , Spania , nu mai vorbesc despre Franta ….arabul ala ….la ora a sta inca mai avea d e ispasit inca cincizeci de ani din cei o suta cu care l-ar fi cadorisit justitiile respectivelor tari . Aici in Romania lui Ion Iliescu insa….” noi eram civilizati , la inceput d e drum de adevarata civilizatie ” , eram niste boi ce se opresc si stau pe loc pana li se ridica bariera chiar dac a sta poate insemna si-o suta d e ani !!! Din vina noastra , a mea sau adumitale ? Nu !!! Din vina manipulariii ordinare la care am fost supusi timp d e mai bine d e 150 din anii aia despre care vorbeai matale stimate prieten !!! Manipulare , indoctrinare …alege si singur termenul cel mai potrivit desii….le-am servit din plin pe amandoua !!!! Spui dumneata : ” romanul construieste mituri ” . Atentie , mit nu-nseamna minciuna neaaparat si nici macar o …denaturare a adevarului ci o inchipuire a ” constructorului ” respectiv ….indiferent ce rahat manaca aia din DEX sau Le Pettit Larousse . Cel c e construieste mituri este un visator { Freud l-ar fi internat instantaneu in clinica sa ! } care-i imbolnaveste si pe altii , contagiindu-i cu visele sale si ce-i mai rau este faptul ca dupa mult timp ajungi s a crezi ca mitul este realitate iar realitatea ….nici macar sub forma d e mit nu mai este valabila . Nebunii aia d e legionari { stai linistit ca nu chiar toti erau ” muncitori si tarani ” sau slujbasi ai SSI-ului sau Sigurantei Generale , nu chiar toti erau niste brute } stiau ei ce doreau , stiuau ei c e spun chiar daca prin asta Legiunea a ajuns sa fie considerata pe plan mondial ” copilul cretin al lui Hitler ” . Zi-mi si mie cand s e va materializa acel indemn : ” Trezeste-te Gheorghe , trezeste-te Ioane ” avand in vedere ca….jumatate sau chiar si mai mult din poporul roman doarme somnul mortilor !? Ai reusit sa vezi acel reportaj al tipului ala Anghelescu cred ca-i numele sau …ala cu ” VAX PO…PULI ” ? Reusesti sa realizezi ca tipii aceea vor VOTA ca maine iar d e votul alora sau …. si d e votul alora va atarna viitorul meu , al dumitale al copiilor nostri si al altor milioane d e oameni c e n-au alta vina decat aceea ca …inclusiv prostiii au drepturi …c-asa-i democratic ????????????????? Vad c-ai primit d e la Cristina { sarutari d e maini stimata doamna si sora in Domnul ! } niste imagini din USA …foarte e dificatoare asupra a ceea ce-nsemneaza cu adevarat spiritul d e luptatori ai alora din ” state ” . Iti sugerez respectuos , sa-i trimeti si matale acea inregistrare , cu emisiunea aluia ….ne caracterizeaza cel mai bine ca popor , in anul d e gratie 2014 !

    Comentariu de Marian | octombrie 9, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      http://www.gandul.info/magazin/vi-se-pare-imposibil-ca-un-roman-sa-nu-stie-in-ce-tara-traieste-nu-este-13370362

      Da, dar sa stii ca asta nu e un sondaj si nu poate fi considerat semnificativ la nivelul intregii tari…Chiar si autorul spune asta. Totusi, intr-un fel legat de acest subiect, ti-as recomanda sa citesti:

      Şoc pentru Gabriela Firea. Cât a luat fiul ei cel mare la BAC

      Fotografiile pe care le-am pus aici la comantarii nu le-am primit de la Cristina.

      Insa eu ti-as sugera sa citesti – integral si in original, desigur – acest editorial al lui Cristian Tudor Popescu, unul din cele mai tari pe care le-a scris:

      Ura şi la urne!

      Iata ce spune:

      Vi-l mai amintiţi pe Ilie Alexandru din Câmpia Română? Luând cu sacoşa milioane de dolari credit de la fostul Bancorex, deci, din banii statului, pe care nu i-a mai dat înapoi niciodată. J.R. Ewing de Slobozia construise în zonă Ranch-ul Southfork, un Zoo, un turn Eiffel mai mititel, precum şi alte întreprinderi „capitaliste”. Îmi amintesc perfect replica lui când i-au bătut procurorii la uşă: „Am dat locuri de muncă la oameni”.

      Orice hoţ care bagă banii furaţi într-o întreprindere răspunde aşa când i se pune sechestru pe ea.

      Nu cunosc cazul Petrotel – Lukoil. Doar Justiţia poate să decidă dacă sunt vinovaţi sau nu. Din punct de vedere juridic, nu ştiu de ce a ridicat Procuratura Generală sechestrul de la Lukoil, cum nu ştiu de ce l-a pus.

      Politic însă, totul arată ca o manevră aducătoare de voturi pentru candidatul V. Ponta: voi puneţi sechestrul, eu zic că nu e bine pentru cei 3.500 de oameni ai muncii, voi ridicaţi sechestrul, eu salut gestul, ura şi la urne! Şi se vor găsi destui convinşi să-l voteze pe acest adevărat amic al poporului muncitor.

      Însă preţul acestor voturi, pe care îl va plăti întreaga societate românească, e mare: V. Ponta a creat un precedent sumbru – locurile de muncă trec înaintea Justiţiei, dar sunt doar pe locul doi, pentru că pe primul, deasupra Justiţiei şi Economiei, se aşează falnic primul ministru.

      Şi nici măcar V. Ponta nu e în vârful topului: deasupra lui suntem anunţaţi că vor fi hoţii care ne dau de mâncare.

      Să fie primit! Ar putea fi sloganul votanţilor lui V. Ponta.”

      Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 10, 2014 | Răspunde

      • Evident ca mi-l amintesc pe acel megaloman , acel tip ce-a dovedit ce poate face o ” scroafa cocotzata intr-un copac ” insa…mi-l amintesc si pe Dinu Patriciu {RIP 😉 } si pe ADRIAN NASTASE si pe Adriean Videanu si pe Radu Berceanu si….din nefericire pe multlte alte ” scroafe ” …chiar si masculine 😡 ! Ilie Alexandru…chiar a incercat s a faca ceva …chiar a ” dat ‘ a ” creeat ” locuri d e munca deoarece credea ca acele copii , acele ” fuck…aturi ” vor atrage turisti din toate colturile lumii precum atrage Louvre insa….s-a dovedit ca ” n-a calculat impactul cultural ce diferentia Romania de alte state ” vorba prietenului dumitale Freedman deoarece , ceea ce a facut el era un inceput in fortza al turismului producator de capital . Pentru el…chiar am tot respectul in ciuda celor spuse mai sus . Despre Gabriela Firea….Pandele mai nou…pai , unde vezi matale sau autorul articolului …shocul ? Las la o parte ca cine-o cunoaste cat de cat , cine-i stie ” dosarul ” cat de cat nu cred c-ar putea-o considera pe doamna respectiva vreo lumina a stiintei d e carte , in ciuda diplomei d e absolvent de ASE cu care s e lauda pe vremea cand , conducea ” Saptamana Financiara ” . Cat despre ” calitatile ” d e purtator d e cuvant dovedite pe vremea in care o luase Emil Constantinescu sub obladuirea sa ….mai bine s a pastram un moment d e reculegere . Asta-i gabriela Pandele si ca ea…sant multe prin Parlamentul Romaniei . Anca Constantinescu , Elena Udrea { de doamna Placinta iti reamintesti ? }, aia de-a fost profesoara …aia de-a stat in greva foamei protestand in acest mod fatza d e masurile d e austeritate luate d e guvernul Boc …aia dupa ce-a ajuns senator { cum s-a putut oare Doamne ??? } a facut ” deliciul ” presei printr-o gramada d e faradelegi si…. Victor Ponta sau mai curand cei ce-l consiliaza …au mers la cacialma : cei 3.500 d e salariati ai ” Lukoil ” au in spate minim inca vreo doi sau chiar mai multi insi c e depind d e banii adusi de acestia deci….inmultind 3.500 cu doi sau chiar trei….rezulta un numar suficient d e votanti care sa-l scuteasca pe alde Dragnea s a scoata mortii la vot . tampitul asta de Basescu sugera o nationalizare , uitand ca in secunda doi in care aia de la Lukoil sau alti ” investitori rusi ” vor fi lasati cu ochi-n Soare ….Vladimir Putin va venii personal in Romania in fruntea tancurilor sale , pentru a ” negocia ” diferendul !M-am mai intrebat si te-am mai intrebat de cateva ori : oare , daca minele d e carbuni si nu doar cele d e carbuni ….si alte minereuri , n-ar fi fost inchise aproape in totalitate { in numele grijii fatza d e mediu si fatza d e pericolelle la care erau expusi cei c e munceau in subteran }….numarul imens d e muncitori ai acelor mine plus familiile lor ….oare cate voturi ar fi insemnat ? Numai pentru asta si Emil Constantinescu [ deoarece sub mandatul sau si-a guvernului Radu Vasile { RIP si pentru asta 😡 ! } a inceput inchiderea minelor …dupa ” pacea ” de la Costesti ] daca l-ar impusca si d e o suta d e ori ar fi mult prea putin in conceptia liderilor PSD ! Oare daca IMGB-ul , 23 August , Republica , APACA , Electronica , Vulcan , IMUC , Rocar , , Tanara Garda , Filatura Romana , Fca de Timbre , TUG si altele { vorbesc despre Bucuresti fireste } de prin Galati , Iasi , Hunedoare , Resita , Cluj , Botosani , Arad , Campia Turzii , Brasov , Campulung Muscel { si pot tasta pana maine dimineata la aceeasi ora nume de orase cu fabrici …adica LOCURI D E MUNCA } nu ar fi fost inchise , falimentate ….distruse cu buna stiinta d e cele mai multe ori ….din prostie de alte ori….ar fi functionat , avand acel numar imens d e salariati ce tineau in spatele lor acelasi numar d e minim doi sau trei sau chiar patru suflete carora le duceau painea cea d e toate zilele pe masa ….cate voturi s-ar fi a dunat acum ? OARE CE PENSIE ASI FI AVUT EU AZI ??? Parca nu-mi vine a crede ca …doar 500 d e lei !!! Iata o chestie pentru care ….multi oameni politici care s e plang azi ca ” nu vine lumea la vot ” ca ” romanii nu mai sunt interesati d e viata cetatii …de viata politica ” si s e gandesc din c e in ce mai serios la OBLIGATIVITATEA VOTULUI , ar cam trebuii sa raspunda …daca nu altfel , respectiv pecuniar atunci cel putin sa-si traga un glont in cap insa….nu ca Adrian Nastase ci….pe bune !Nu stiu pe unde am citit ca , ” orice ban nemuncit , orice suma d e bani pe care n-o castigi folosindu-ti priceperea in domeniul pentru care te-ai pregatit ….te duce la megalomanie iar sumele cat mai mari d e bani pe care doresti a le obtine devin obsesie si-ti acapareaza viata ” . SIncer …consider ca tipul avea mare dreptate chiar daca era vorba despre vestitul Eugen Ovidiu Chirovici …ala din anii ’90 nu asta de-acum care , fiind Mare Maestru Mason s-a dat la ….” subsol ” si mai apare foarte rar cu cate-o vorba d e duh . Chestia cu ” hotii care ne dau de mancare „…nu este noua si nici macar romaneasca 100% nu este ! Pana si Robin Hood ” dadea ” cate ceva din ceea ce fura d e la altii , sherbilor deoarece….conta pe sprijinul lor asa cum conteaza ” socialistii ” lui Ponta pe sprijinul ” taranilor ” si mitocanilor d e tot felul din Romania anului 2014 si de ce nu …a anului 2015….16…si ce-o mai fi deoarece alegeri….vor mai fi si altadata ca asa-i in democratie 😉 , asa-i democratic !

        Comentariu de Marian | octombrie 10, 2014

      • Gabriela Vranceanu-Firea: de prost gust!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 10, 2014

      • @Marian
        Citeste si…
        http://www.cristoiublog.ro/gindul-de-joi-in-numele-lui-victor-ponta-psd-ista-gabriela-firea-umbla-la-prohabul-lui-klaus-iohannis/

        Se arata, printre altele, ca:

        „Gabriela Firea s-a măritat cu un alt bărbat cînd răposatul soț nici măcar nu se răcise. Și s-a măritat cu huiet, să știe toată țara. Noi, oameni de bun simț, n-am atacat-o pentru asta.. ne-am zis zis că am fi porci dacă am grohăi pe seama unei chestiuni strict personale a distinsei. Ca și-n cazul lui Klaus Iohannis, am considerat că n-avem dreptul să ne vîrăm nasul sub plapuma unor oameni.

        Acum în cel mai deplin țățism, rar întîlnit în campaniile anterioare, purtătoarea de cuvînt a PSD, îl atacă pe Klșaus Iohannis pentru o chestiune intimă, fără nici o legătură cu politica.

        Noi, bărbații, am ezitat să ne vîrîm nasul în chiloții Gabrielei Firea.
        Iată însă că ea, femeie, nu șovăie să-l descheie la prohab pe Klaus Iohannis în public.

        Pînă acum, șeful Gabrielei Firea, numitul Victor Ponta, nu și-a cerut scuze de la Klaus Iohannis pentru porcăria la care s-a dedat PSD-ista, în numele lui Victor Ponta, al cărei purtător de cuvînt e.
        Vrea Victor Ponta ca în campania electorală să se umble la fiziologie.
        Dacă mă gîndesc la ce se știe despre el, nu cred c-ar fi bine ca bătălai electorală s-o ia pe drumul atacurilor la fiziologie.”

        Recomand citirea integrala si in original a intregului editorial al maestrului Cristoiu.
        Pe mine ma frapeaza si ma uluieste la ce josnicii, la cat de jos pot sa coboare unii oameni, in cazul nostru Gabriela Vranceanu-Firea. Si stau si ma gandesc ce va fi cand Victor Ponta va ajunge Presedinte si Guvernul va fi tot din partea Aliantei Electorale PSD-UNPR-PC… Cat de jos va cobori Romania? Cat de jos…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | octombrie 10, 2014

  4. Cu riscul de a te supara onorate amic : NIMENI NU L-AR MAI VOTA PE NICOLAE CEAUSESCU AZI , DACA ALORA , ” NOSTALGICILOR ” , LE-AR FI PUSA IN FATZA O OPTIUNE : S A TRAIASCA CEL PUTIN DOUA LUNI { EVENTUAL LUNI DE IARNA } EXACT ASA CUM SE TRAIA IN ACELE IERNI ALE ANILOR ’80….PANA-N ’89 INCLUSIV !!! Azi….inainte sa te vizitez …am servit ” ceva ” ca-mi era foame de crapam ! Meniul { fara s a fiu vreun mancau } s-a compus din : cateva felii d e salam , niscai cascaval { dintr-ala feliat ….pus in vid } si-o bucata dintr-o friptura ce zacea d e vreo trei zile prin frigider . Nepoatei { c-a servit masa impreuna cu mine } , i-am dat si desert : banane si kiwi . Pai inainte d e ’89 , daca cineva a-mi afla meniul pe care ti l-am prezentat azi ….atunci , in ’89 , ma trezeam in secunda doi cu Militia la use !!! Las la o parte faptul ca …deja exista un fel d e lege in care era specificat cat trebuie sa manace fiecare dintre traitoriii pe acest pamant romanesc, in functie de munca pe care-o depunea fiecare si ….varsta . Varstnicii….nu mai aveau nevoie { si fireste VOIE } la atatea calorii deci… Culmea este ca acel medic ” nutritionist ” care elaborase respectivul ” cod alimentar ” a devenit dupa ’90 ….. MINISTRU AL SANATATII !!! Ai mai ti minte numele maniacului aluia , acelui Mengele de Romania ? Eu inca nu l-am uitat si asa cum l-am injurat din acea clipa de cand i-am citit numele , ca autor al ” noului cod alimentar ” , al injur si azi si-n plus d e asta , am fost unul dintre cei ce s-a dus la Victoria cu scrisoarea d e protest fatza d e numirea in functie a acelui nemernic . Din acest motiv spun ca , daca romanilor le-ar fi data OBLIGATORIU o perioada de trai ca-n…iarna lui ’87 sa zicem , sa vezi cat d e repede le vor iesii ” nostalgiile ” din cap ! Aveam d e munca , insa munceam in frig { ma incalzeam datorita caldurii emanate de utilaje }, ma spalam cu apa calaie si….trebuia s-o fac foarte repede deoarece erau destui ce doreau s a faca acelasi lucru , ma chinuiam sa merg cu un autobuz plin pana la refuz si avnd doar varful bocancului pe scara …ajungeam acasa { la blocurile noi……socialiste } , urcam noua etaje deoarece liftul…era oprit pe motivele cunoscute deja ….in casa frig iar cand mi-era lume a mai draga …s e lua curentul ! Las la o parte UMILINTA ca trebuia sa-m procur alimente pentru mine si familia mea doar pe baza de CARTELA ….PE RATZIE …si asta intr-o tara ce aproviziona jumatate din Europa cu produsele sale , asta in PERIOADA D E PACE !!! Asta ar trebuii OBLIGATI ” nostalgicii ” , sa traiasca si dupa…..mai vedem !

    Comentariu de Marian | octombrie 10, 2014 | Răspunde

  5. Aaaaa Ion Cristoiu….Pai ce, doar ala o-njura pe alde Firea-Pandele ? Pacat este doar ca …o-njura abia acum , abia acum ai scoate chilotii pe funie ! Gabriela Vranceanu …Firea -Pandele …o tzatza cu pretentii ca si alte moldovence de aceeasi categorie cu ea . Ca ” s-a maritat cu alt barbat cand raposatul ei sot nici nu s e racise ” …chiar nu vad nici un impediment in asta …ce vrioa domnul Cristoiu si altii ca el : sa-si puna femeia doliu la….vulva ? Viata isi urmeaza cursul , mortii cu mortii , alea vii cu…aia d e au parale …cat mai multe daca se poate . Sa-si ceara scuze Ponta pentru mitocania subordonatei domniei sale …nu cred ca-i necesar …el a facut altele si mai si iar scuze….dracu le-a vazut ca eu unul….nu ! Ce nu reusesc eu sa-nteleg este….dupa ce criteriu sant alesi senatorii romaniei frate , senatorii si…senatoarele ? Dupa bun simtz…parca m-asi mira , mai repede cred ca , dupa cat d e violent si rapid pot umple cu rahat un om …..indiferent cine ar fi ala sau ce-ar fi facut , dupa cantitatea d e mitocanie ce-o poate deversa mai repede decat chivutele alea pe care le tot bantuia amaratul ala d e Lefter Popescu pentru a-si recupera biletul d e loto ! Stai linistit insa ca…nu m-am innamorat brusc d e neamt dar….pana in prezent am observat ca tipul n-a atacat murdar …cam pe nimeni . Mai sti….poate-l votez ?! Poate….

    Comentariu de Marian | octombrie 10, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: