Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

A avut dreptate

L-am criticat de foarte multe ori pe Traian Basescu, si uneori chiar foarte dur, as spune eu, dar trebuie sa recunosc faptul ca, cel putin in discursul de ieri, a avut dreptate… Nu trebuie sa fii un fan al lui Traian Basescu pentru ca sa vezi si sa recunosti acest lucru.

Mediafax

Băsescu: Judecătorul Dumbravă minte: Îmi menţin integral declaraţia vizată. Consider că s-a făcut un abuz împotriva preşedintelui

Se arata ca:

Preşedintele Traian Băsescu l-a acuzat, joi, pe judecătorul Horaţius Dumbravă că ”minte”, el precizând că îşi menţine integral declaraţia pe care a făcut-o atunci când a dat avizul de începere a urmării penale faţă de cinci foşti miniştri.

Declaraţiile preşedintelui:

  • Se pare că sunt magistraţi care ţin neapărat să facă politică şi au ajuns să facă şi mai prost decât politicienii. Am înţeles că un domn magistrat a considerat că am afectat justiţia pentru că aş fi dat date din dosar. Domnul magistrat minte. Îmi menţin integral declaraţia pe care am făcut-o când am anunţat cererea de începere a anchetei penale pentru cei cinci foşti miniştri.
  • Am afirmat că toţi cei cinci nu aveau nicio calitate.
  • Din punctul meu de vedere ancheta poate să continue. Cu ce l-am deranjat pe domnul magistrat?
  • Vă mai pot da un element care nu înseamnă divulgarea conţinutului dosarelor.
  • L-am sunat pe preşedintele CMS, l-am informat asupra punctului meu de vedere. Dacă este vreun magistrat în CSM care vrea să facă politică să intre cinstit în politică şi să se lase de calitatea de magistrat. Astfel de atitutdini mincinoase nu fac decât să discrediteze instituţia.
  • Nu puteam să trec peste acest incident pe care îl consider de nedorit şi este o rugăminte: dacă sunt judecători membri în CSM, procurori sau judecători care vor să facă politică, să intre în politică. Eu afirmaţiile de acest gen nu le fac niciodată divulgând secrete din dosare penale. Dar nu mă poate opri domnul magistrat să utilizez informaţii şi din alte surse.
  • Consider că s-a făcut un abuz împotriva preşedintelui. Dacă se mai repetă, voi reacţiona de acum de fiecare dată.
  • Problema Lukoil: discut doar ameninţarea, presiunea făcută de un lider al companiei Lukoil împotriva procurorilor şi a Guvernului. Dacă mâine Lukoil va stabili să nu reia producţia cer Guvernului să fie pregătit să preia rafinăria de la Ploieşti. Asta depăşeşte limitele unei companii care vrea sau nu vrea.

CSM a decis joi să sesizeze Inspecţia Judiciară atât în cazul declaraţiilor făcute de Victor Ponta cu privire la ancheta referitoare la Lukoil, cât şi în cazul afirmaţiilor lui Traian Băsescu privind dosarul Microsoft şi ale lui Varujan Vosganian despre condamnarea lui Sorin Roşca Stănescu.”

Si ar mai trebui specificat faptul ca Presedintele a spus ca, in declaratiile sale, nu a folosit informatii din dosar, aratand lucrul acesta. Dar alta e problema… Daca un magistrat, un judecator, isi permita sa spuna minciuni la adresa Presedintelui, inseamna ca pe cetatean, pe simplul cetatean, il calca in picioare. Despre Horatius Dumbrava ar fi interesat de citit si doua articole mai vechi din Romania Libera – aici si aici. Eu deduc urmatorul lucru si as dori sa vina cineva de la PSD, ca doar vor si votul meu, si sa-mi infirme ipoteza: domnul Horatiu Dumbrava e un apropiat al PSD si face jocurile acestui partid. Deci asa cum domnul Horatiu Dumbrava poate, fara niciun scrupul, sa-l calce in picioare pe ceatean, asa si PSD, daca va ajunge Dl. Victor Ponta in functia de Presedinte, il va calca in picioare pe cetatean!!

In ast timp, sa vedem ce face Victor Viorel Ponta.

Gandul

Ponta le scrie diplomaţilor SUA şi UE: „Băsescu a formulat ameninţări la adresa unui magistrat. Este un fapt de o gravitate deosebită”

Se arata, printre altele, ca:

La o zi după ce preşedintele Traian Băsescu a susţinut, de la Palatul Cotroceni, că unii magistraţi CSM fac politică, declaraţia vizându-l direct de Horaţius Dumbravă, premierul Victor Ponta a transmis reprezentanţilor diplomatici ai SUA, Comisiei Europene şi ai tuturor statelor membre UE o scrisoare în care le solicită să analizeze declaraţiile, arătând că atacul acestuia este „un fapt de o gravitate deosebită”.

Premierul le cere acestora să transmită un mesaj de susţinere a independenţei CSM şi justiţiei în general, conform informaţiilor obţinute de MEDIAFAX.

Informaţia a fost confirmată ulterior de Guvern.

„În atenţia reprezentanţilor diplomatici ai SUA, Comisiei Europene, precum şi ai tuturor statelor membre ale Uniunii Europene:

Vă adresez această scrisoare din dorinţa de a sublinia cât de grav a fost atacul de ieri al Preşedintelui Traian Băsescu la adresa independentei Justiţiei, dar si cu apelul de a interveni public în sprijinul Consiliului Superior al Magistraturii, direct vizat de declaraţiile oficiale făcute ieri de şeful statului.

În mod absolut surprinzător, ieri, Traian Băsescu a susţinut o conferinţă de presă în care a formulat ameninţări la adresa unui magistrat, membru al CSM, a folosit cuvinte denigratoare şi a criticat în termeni foarte duri activitatea magistraţilor meniţi, prin lege, să vegheze la buna funcţionare a Justiţiei.

Este un fapt de o gravitate deosebită, care periclitează bunul mers al justiţiei din ultima vreme şi care pune sub semnul întrebării independenţa acesteia. Consiliul Superior al Magistraturii solicitase, anterior, să fie verificate informaţiile difuzate public de către Preşedinte cu privire la un caz important (cazul Microsoft).

Printre afirmaţiile de ieri ale Preşedintelui, vă supun atenţiei următoarele:

„Se pare că sunt magistraţi care ţin neapărat să facă politică şi au ajuns să facă şi mai prost decât politicienii. Am înţeles că un domn magistrat a considerat că am afectat justiţia pentru că aş fi dat date din dosar. Domnul magistrat minte!

Dacă este vreun magistrat în CSM care vrea să facă politică să intre cinstit în politică şi să se lase de calitatea de magistrat. Astfel de atitudini mincinoase nu fac decât să discrediteze instituţia.

Nu puteam să trec peste acest incident pe care îl consider de nedorit şi este o rugăminte: dacă sunt judecători membri în CSM, procurori sau judecători care vor să facă politică, să intre în politică.”

Va solicit, ţinând cont de toate aceste lucruri, să analizaţi aceste declaraţii şi să transmiteţi un mesaj public de susţinere a independenţei CSM şi a Justiţiei în general. Consiliul Superior al Magistraturii este instituţia menită de Constituţie să asigure buna funcţionare a Justiţiei, iar astfel de atacuri iară precedent periclitează cu siguranţa independenţa şi eficienţa sa”, afirmă Ponta în scrisoare.

Preşedintele Traian Băsescu l-a acuzat, joi, pe judecătorul Horaţius Dumbravă, membru al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), că „minte”, şeful statului precizând că îşi menţine integral declaraţia pe care a făcut-o atunci când a dat avizul de începere a urmării penale faţă de cinci foşti miniştri.

„Se pare că sunt magistraţi care ţin neapărat să facă politică şi au ajuns să o facă mai prost decât o facem noi, politicienii. Un domnn magistrat a considerat că în conferinţa mea de presă am afectat justiţia că am dat acte din dosar. Îmi pare rău, domnul magistrat minte. Îmi menţin integral declaraţia pe care am făcut-o când am anunţat cererea de urmărire penală pentru cinci foşti miniştri”, a declarat Băsescu.

Premierul Ponta a declarat atunci că declaraţia de joi a preşedintelui Traian Băsescu legată de un judecător reprezintă „cel mai grav” act la adresa justiţiei din partea unui oficial român în ultimii 25 de ani.

„Dacă vorbim de împiedicarea independenţei justiţiei, cred că este cel mai grav act pe care l-am văzut vreodată din partea unui oficial român în ultimii 25 de ani”, a spus Ponta.”

Stiti ce este cumplit? Cumplit este faptul ca Ponta n-a primit niciun raspuns… In aceasta situatie, daca as fi fost in locul D-lui. Ponta, in secunda doi mi-as fi dat imediat demisia si as fi renuntat si la candidatura la prezidentiale. Si trebuie sa spunem ca Ponta nu va primi niciodata un raspuns. Asa cum nu va primi un raspuns vreodata nici daca va ajunge Presedintele Romaniei. De fapt Dl. Ponta, prin aceasta scrisoare, a facut o gafa monumentala!! In nebunia domniei sale crede ca poate sa-i manipuleze pe diplomatii straini, cancelariile straine, asa cum manipuleaza de ceva vreme opinia publica din Romania. Adica aceia nu stiu cine e Ponta si toata Famiglia pesedista, expresie a capitalismului de cumetrie, fireste. Cei care cred ca aceia nu stiu (si e ingrozitor lucru ca printre ei se afla si „onorabilul” domn Ponta) gresesc amarnic.

In legatura cu afirmatiile Presedintelui despre Lukoil

Gandul

Băsescu: Dacă mâine Lukoil va stabili să nu reia producţia, cer Guvernului să preia rafinăria Ploieşti

Se arata ca:

Preşedintele Traian Băsescu a cerut azi Guvernului să preia rafinăria de la Ploieşti, dacă mâine Lukoil decide să nu reia producţia. Şeful statului a susţinut că reprezentanţii Lukoil fac presiuni la adresa procurorilor şi a guvernului, această atitudine fiind inadmisibilă. ”Ia plecaţi, băieţi, dacă nu respectaţi legile statului, dar nu plecaţi cu rafinăria”, a comentat Băsescu.

Preşedintele Băsescu a susţinut că reacţia României, a guvernului, faţă de Lukoil trebuie să fie ”pe înţelesul ruşilor”, el avertizând că această companie trebuie să se hotărască: ori respectă legile statului român şi rămâne aici, ori, ”dacă vrea legile de la Moscova, să se ducă acolo”.

„Nu discut decât de ameninţarea, presiunea făcută de un lider al companiei Lukoil împotriva procurorilor şi a Guvernului României. Consider că o astfel de abordare e inadmisibilă. Dacă mâine va stabili să nu reia producţia, cer Guvernului României să fie pregătit să preia rafinăria de la Ploieşti. Pentru că asta depăşeşte limitele unei companii care vrea sau nu vrea. Trebuie să ne amintim preţul cu care am privatizat-o, îl plătim şi diferenţa cât a costat retehnologizarea îl plătim după ce constatăm dacă evaziunea fiscală a fost de 230 milioane euro sau a fost mai mare. La constatarea finală a ilegalităţilor comise de Lukoil, să discutăm în contrapartidă suma constatată a fi fraudă cu sumele investite de Lukoil în această rafinărie”, a spus şeful statului.

Băsescu a apreciat că ameninţarea reprezentanţilor Lukoil cu oprirea producţiei este una de tip „putinian”.

„Este o abordare de tip putinian, aşa ceva face Putin într-o ţară, nu într-o ţară a UE. Comportamentul nostru trebuie să fie pe înţelesul ruşilor. Lukoil trebuie să se hotărască – respectă legile statului român sau dacă vrea legile de la Moscova, să se ducă acolo”, a spus preşedintele.

Vicepreşedintele pe rafinare, marketing şi distribuţie din grupul rus Lukoil, Vladimir Nekrasov, a declarat miercuri, la Ploieşti, că a încheiat o înţelegere cu procurorii români şi că până vineri conducerea grupului petrolier va decide dacă va închide sau nu rafinăria Petrotel.

„Ar fi păcat să trebuiască să oprim rafinăria. Am investit mulţi bani aici”, a spus Nekrasov, într-o întâlnire cu presa.

El a adăugat ca marţi a avut întâlniri cu procurorul care anchetează dosarul Petrotel, cu vicepremierul Liviu Dragnea şi cu ministrul delegat pentru Energie, Răzvan Nicolescu.

„Înţelegem foarte bine că ei (Dragnea şi Nicolescu, n.r.) nu au cum să intervină într-o anchetă a procuraturii. Lor de asemenea le pare rău că în cazul opririi rafinăriei vor trebui să revizuiască în minus bugetul ţării”, a adăugat Nekrasov.

El consideră că acuzaţiile aduse rafinăriei sunt nefondate şi a precizat că Parchetul nu i-a prezentat niciun document din care să reiasă vreun prejudiciu.

„Nu am văzut lucruri concrete, doar fraze generale”, a spus el, adăugând că a ajuns la o înţelegere cu Parchetul, dar fără să ofere detalii.

„Am ajuns la unele compromisuri pe care le vom raporta mâine (joi, n.r.) conducerii Lukoil. Dacă conducerea Lukoil îşi va da acceptul, repornim rafinăria. Dacă nu, nu. Noi considerăm că taxele de 700 milioane de dolari plătite până acum în acest an pot reprezenta măsuri asiguratorii”, a continuat Nekrasov.

El a afirmat că acuzaţiile procurorilor sunt nefondate. „Astăzi am convenit măsuri asigurătorii care vor fi în vigoare pe perioada cercetării (…) Considerăm acuzaţiile neîntemeiate. Persoanele fizice care au făcut aşa ceva să fie sancţionate, iar din acest punct de vedere, vom acorda tot sprijinul nostru la desfăşurarea anchetei”, a continuat acesta.

Nekrasov a precizat că în prezent se află sub sechestru stocurile strategice de ţiţei şi produse petroliere ale Petrotel, respectiv 100.000 tone ţiţei şi circa 60.000 tone de benzină şi motorină. De asemenea, tot patrimoniul rafinăriei este sub sechestru, precum şi debitul pe care Lukoil România îl are către Petrotel.

„Pentru noi a fost o lovitură foarte mare oprirea rafinăriei, ne-a surprins această decizie”, a mai spus Nekrasov.

Parchetul Curţii de Apel Ploieşti a făcut săptămâna trecută percheziţii la sediile Petrotel Lukoil Ploieşti, Lukoil Energy&Gas România, Lukoil Lubricants East Europe, Agenţia Lukom-A-România şi TP LOG Services, toate din Ploieşti, prejudiciul estimat fiind de 1,039 miliarde lei (230 de milioane de euro), din care 112 milioane de euro din evaziune fiscală şi restul din spălare de bani.

Directorul general al Petrotel Lukoil, Andrey Bogdanov, a fost pus sub control judiciar, fiind urmărit penal pentru evaziune fiscală şi spălare de bani.

Luni, premierul Victor Ponta spunea că procurorul este suveran şi independent în cercetarea cazului Lukoil, însă Guvernul speră într-o soluţie legală care să permită sancţionarea persoanelor vinovate şi recuperarea prejudiciului, dar şi continuarea normală a activităţii şi plata salariilor către angajaţi.

Sindicatul şi directorul general ai Petrotel-Lukoil i-au solicitat premierului Victor Ponta sprijin pentru continuarea activităţii şi deblocarea conturilor companiei, spunând că astfel pot fi plătite salariile angajaţilor, pot fi achiziţionate materiale şi pot fi plătiţi furnizorii.

Parchetul Curţii de Apel Ploieşti a precizat că deciziile luate în cazul S.C. Petrotel Lukoil SA au rezultat în urma discuţiilor cu reprezentanţii conducerii societăţii şi „nu urmare unor declaraţii cu caracter public făcute de persoane din spaţiul politic”.

Precizarea a fost făcută după ce premierul Victor Ponta a declarat – în contextul sechestrului impus iniţial la Lukoil şi opririi fabricii – că Guvernul speră într-o soluţie legală care să permită sancţionarea persoanelor vinovate şi recuperarea prejudiciului, dar şi continuarea normală a activităţii şi plata salariilor către angajaţi, apreciind că nimeni nu fugea din ţară cu conductele companiei.

Declaraţiile lui Ponta şi decizia ulterioară a procurorilor de ridicare parţială a sechestrului au determinat reacţii politice, dar şi reacţia CSM, care joi a decis să sesizeze Inspecţia Judiciară.”

Atitudinea D-lui. Basescu este absolut corecta! De manual! Trebuie, cred eu, sa retinem foarte clar un lucru: Lukoil a sfidat, prin comportamentul sau, Statul Roman. Aici nu e vorba ca asigura 3500 de locuri de munca, ci de faptul ca aceasta companie a calcat Statul in picioare. Or, Basescu, prin functia pe care o are este, conform Constitutiei noastre, reprezentantul statului roman. Pozitia domniei sale a fost foarte corecta. Pe mine m-a intristat ca sustine etatismul, dar asta e altceva, n-are legatura cu subiectul. Pozitia dansului a fost corecta. Ce inseamna asta: imi iau jucariile si plec, „negociem” cu procurorii, amenintarile astea ca s-ar putea sa nu reporneasca rafinaria si santajul asta ordinar ca isi vor pierde locurile de munca 3500 de oameni, ca se va revizui bugetul tarii in minus etc. ? Este inadmisibil!! Si, in opinia mea, atat Occidentul, SUA, cat si Rusia sau China ar trebui sa inteleaga ca Romania nu e nici colonie occidentala sau de orice alt fel si nici gubernie ruseasca.

Care a fost reactia lui Ponta…

Reacţia premierului Ponta după declaraţiile preşedintelui Băsescu privind Lukoil. ”E o persoană incapabilă să exercite funcţia”

Se arata ca:

”Este o persoană incapabilă să exercite o funcţie atât de importantă în stat”, a fost prima reacţie a premierului Victor Ponta, după afirmaţiile preşedintelui Traian Băsescu privind rafinăria Lukoil.

Premierul Victor Ponta a reacţionat după ce preşedintele Băsescu a afirmat că Guvernul trebuie să fie pregătit să preia rafinăria Lukoil dacă partea rusă decide să se retragă din România, declarând că acest gen de afirmaţii, făcute la ”nervi sau la tulburare”, nu sunt benefice şi că preşedintele este o ”persoană incapabilă să exercite o funcţie atât de importantă în stat”.

”Atacul lui Traian Basescu la adresa magistraţilor, primarilor, pensionarilor, muncitorilor de la Lukoil, precum şi indicaţia referitoare la câţi bani trebuie daţi pentru o operă a lui Brâncuşi reflectă o persoană incapabilă să exercite o funcţie atât de importantă în stat! ”, a fost prima reacţie a premierului pe Facebook.

Victor Ponta a declarat ulterior că preşedintele Băsescu era ”agitat, tulburat” şi că ”s-a certat cu magistraţii de la CSM”, ceea ce reprezintă un act ”grav din partea unui oficial român”.

”S-a mai răfuit şi cu muncitorii de la Lukoil”, a adăugat premierul, care a spus că Guvernul analizeaă declaraţiile făcute de oficialii companiei Lukoil.

”Acest gen de declaraţii făcute intempestiv, critic, făcute oarecum la nervi sau la tulburare nu sunt benefice niciunuia din domeniile vizate, fie că este vorba de justiţie, fie că este vorba de activitatea guvernamentală. Din punctul de vedere al Guvernului, toate companiile trebuie să respecte legea, oricine nu respectă legea, orice evazionează bugetul de stat, evident trebuie să plătească şi vom lua toate deciziile necesare pentru a salva locuri de muncă şi pentru a avea încasările legale la buget. Asemenea lucruri se discută în mod serios, deciziile se iau pe baza unei analize făcute de specialişti, nu la nervi, nu la tulburare şi nu în scop politic sau electoral. Garantez că guvernul are toate aceste probleme care ţin de guvern în analiză, alături de celelalte instituţii ale statului, am discutat deja cu celelalte instituţii care au atribuţii privind securitatea naţională, privind securitatea energetică a României. Asemenea declaraţii tulburate la televizor nu pot decât să facă rău”, a susţinut premierul Victor Ponta.

El a precizat că se vor lua toate măsurile necesare pentru a se asigura independenţa energetică a României.

Preşedintele Traian Băsescu a cerut azi Guvernului să preia rafinăria de la Ploieşti, dacă mâine Lukoil decide să nu reia producţia. Şeful statului a susţinut că reprezentanţii Lukoil fac presiuni la adresa procurorilor şi a guvernului, această atitudine fiind inadmisibilă. ”Ia plecaţi, băieţi, dacă nu respectaţi legile statului, dar nu plecaţi cu rafinăria”, a comentat Băsescu.”

O alta greseala majora pe care o face Ponta!! Deci in loc sa sustina apararea Statului Roman in fata abuzului comis de Lukoil, Ponta, dimpotriva, nu e de acord cu Basescu, care a aparat Statul. Foarte gresit din partea premierului! Si acest om, Ponta, doreste sa ajunga Presedintele Romaniei… O reactie mult mai corecta a venit din partea lui Dan Sova:

Dan Şova: „Lukoil trebuie să plătească statului român taxele datorate şi trebuie să respecte legea”

Purtătorul de cuvânt al PSD, Dan Şova, spune că mesajul transmis de Guvern este foarte clar, şi anume că „Lukoil trebuie să plătească statului român taxele datorate şi trebuie să respecte legea”, el susţinând totodată că „Traian Băsescu acoperă prin scandal relaţia sa cu această companie rusească”.

„Mesajul transmis de Guvern este foarte clar: Lukoil trebuie să plătească statului român taxele datorate şi trebuie să respecte legea. În acelaşi timp, este de datoria Executivului să fie preocupat de stabilitatea locurilor de muncă din România şi de situaţia angajaţilor de la rafinăria din judeţul Prahova”, afirmă Şova, într-un comunicat transmis joi de PSD.

El mai spune că „din păcate Traian Băsescu a transformat tot acest caz într-o temă de campanie electorală pentru a-şi promova propria agendă” şi că preşedintele „încearcă din răsputeri să pună beţe în roate Guvernului”.

„În plus, tentativa domnului Băsescu de a inflama subiectul Lukoil are şi scopul de a ascunde cu o perdea de injurii relaţia sa cu această companie rusească, un sponsor foarte important al campaniei sale din 2009. Banii ruseşti au ajuns la campania domnului Băsescu, iar acum preşedintele nu ştie cum să acopere acest lucru”, mai susţine Şova.”

Cu ultimile doua fraze as avea ceva… Teza asta ca Basescu „încearcă din răsputeri să pună beţe în roate Guvernului” si ca nu-l lasa, draga, pe Viorel (adica pe Ponta, ca-l mai cheama si Viorel) sa lucreze, am mai auzit-o si inca de multe ori… Deci hai sa fim seriosi! In ceea ce priveste sustinerea campaniei lui Basescu in 2009 de catre Lukoil e de notat ce spunea Andreea Paul, care e prim-vicepresedinta a PDL, si anume ca nu a auzit de asa ceva si ca doreste sa vada o dovada care ar demonstra acest lucru… Asa zic si eu. Daca domnul Sova ar fi spus doar atat:

„Mesajul transmis de Guvern este foarte clar: Lukoil trebuie să plătească statului român taxele datorate şi trebuie să respecte legea. În acelaşi timp, este de datoria Executivului să fie preocupat de stabilitatea locurilor de muncă din România şi de situaţia angajaţilor de la rafinăria din judeţul Prahova”, afirmă Şova, într-un comunicat transmis joi de PSD.”

ar fi fost un raspuns excelent!

As nota si editorialul lui Cristian Tudor Popescu, unul din cele mai tari pe care le-a scris:

Ura şi la urne!

Se arata ca:

Vi-l mai amintiţi pe Ilie Alexandru din Câmpia Română? Luând cu sacoşa milioane de dolari credit de la fostul Bancorex, deci, din banii statului, pe care nu i-a mai dat înapoi niciodată. J.R. Ewing de Slobozia construise în zonă Ranch-ul Southfork, un Zoo, un turn Eiffel mai mititel, precum şi alte întreprinderi „capitaliste”. Îmi amintesc perfect replica lui când i-au bătut procurorii la uşă: „Am dat locuri de muncă la oameni”.

Orice hoţ care bagă banii furaţi într-o întreprindere răspunde aşa când i se pune sechestru pe ea.

Nu cunosc cazul Petrotel – Lukoil. Doar Justiţia poate să decidă dacă sunt vinovaţi sau nu. Din punct de vedere juridic, nu ştiu de ce a ridicat Procuratura Generală sechestrul de la Lukoil, cum nu ştiu de ce l-a pus.

Politic însă, totul arată ca o manevră aducătoare de voturi pentru candidatul V. Ponta: voi puneţi sechestrul, eu zic că nu e bine pentru cei 3.500 de oameni ai muncii, voi ridicaţi sechestrul, eu salut gestul, ura şi la urne! Şi se vor găsi destui convinşi să-l voteze pe acest adevărat amic al poporului muncitor.

Însă preţul acestor voturi, pe care îl va plăti întreaga societate românească, e mare: V. Ponta a creat un precedent sumbru – locurile de muncă trec înaintea Justiţiei, dar sunt doar pe locul doi, pentru că pe primul, deasupra Justiţiei şi Economiei, se aşează falnic primul ministru.

Şi nici măcar V. Ponta nu e în vârful topului: deasupra lui suntem anunţaţi că vor fi hoţii care ne dau de mâncare.

Să fie primit! Ar putea fi sloganul votanţilor lui V. Ponta.”

De asemenea as recomanda citirea si acestor doua editoriale, care pun in discutie si chestiunea geopolitica:

Victor Ponta, ambasadorul onorific al Rusiei la Bucureşti

de Marian SULTĂNOIU

Se arata ca:

Dincolo de toate pluteşte în aer cuvenita şi angoasanta întrebarea: reforma Justiţiei este, oare, ireversibilă?!

Justiţia în România, patria automobilelor, începe să aibă şi ea mai multe viteze, potrivit reinterpretării dictonului „Fiat justitia, et pereat mundus”, de către fostul procuror-azi premier Victor Ponta: “Bine, bine, fiat justiţia, dar fără să piară şi lumea din cauza unui accident ca ăsta”, a spus premierul vizavi de activitatea procurorului “suveran şi independent” din Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, care tocmai dispusese sechestrul asigurător pe produsele Petrotel-Lukoil, din pricina unui prejudiciu estimat la 230 de milioane de euro – evaziune fiscală şi spălare de bani.

Ca reacţie imediată, ambasadorul rus la Bucureşti s-a declarat extrem de preocupat de situaţia creată, mai ales din cauza „stopării producţiei” pe parcursul anchetei – lucru total neadevărat -, ceea ce ar periclita funcţionarea întregului lanţ de producţie al companiei Lukoil, iar pentru sensibilizare, dl. Malginov a amintit că, în timpul activităţii, compania a creat mii de locuri de muncă, a plătit regulat impozite la buget, a acordat sprijin comunelor din zonă, a investit în susţinerea ecologiei, în perfecţionarea structurilor medicale de urgenţă, în dezvoltarea surselor de energie verde şi i-a ajutat pe copiii cu probleme.

În consecinţă, ambasadorul spera, sec, la momentul respectiv, ca „ancheta să se desfăşoare nepărtinitor şi obiectiv, în cadrul legii”, dar “şiţinând cont în mod cuvenit de interesele atât ale mediului de afaceri, cât şi ale muncitorilor, precum şi de interesele relaţiilor ruso-române”, şi anunţa că va urmăriatent dezvoltarea situaţiei în jurul rafinăriei Petrotel-Lukoil.

Iar situaţia s-a dezvoltat rapid şi într-un mod absolut „cuvenit”, aşa cum ceruse Malginov.

Premierul român, Victor Ponta, părând, el însuşi, adevăratul ambasador al Rusiei la Bucureşti, în chestiune, a administrat cuvenita chelfăneală „procurorului suveran şi independent”, susţinând că dumnealui “nu este foarte interesat că Lukoil are 3.500 de angajaţi, că Oltchim cumpără doar de la Lukoil, şi că au blocat combustibil la Oil Terminal şi Conpet”.

Apoi, „fără a interfera în vreun fel activitatea suverană şi independentă a procurorului”, şeful guvernului şi-a manifestat, ferm, speranţa că “acesta va ţine cont că e vorba de 3.500 oameni şi de nişte interese economice de funcţionare a altor companii extrem de importante”, şi că “înţelepciunea şi responsabilitatea celor care anchetează vor conduce la soluţia legală”.

“Aici nu e vorba că am prins pe cineva furând o maşină şi indisponibilizăm maşina – apropo de Fiat justitia -, aici se indisponibilizază conducte… Bănuiesc că cei care au comis fapte penale nu fugeau cu conductele în Rusia sau nu ştiu unde, şi nici rafinăria nu o mutau mâine din România. Dar justiţia este independentă îşi face datoria şi bănuiesc că, dacă se întâmplă ceva rău, cei 3.500 de oameni o să vină la mine, că aşa e cu Justiţia”, a continuat, maliţios, Victor Ponta, să-şi exprime deplina încredere în Procuratură.

Şi, ce să vezi?! Procurorul a înţeles vorba prezidenţiabilului, şi a făcut cuvenita rectificare: după două zile a ridicat sechestrul asigurător, ceea ce a făcut din premier un adevărat erou al miilor de benzinari la pompă şi al şefilor lor de producţie şi de sindicat.

În Kiseleff au început să sosească telegrame de mulţumire, din toate colţurile ţării, şi de susţinere în campanie; Justiţia a înţeles unde greşise, iar ambasadorul Rusiei la Bucureşti se gândeşte, probabil, cu aplicaţie, cum să-l strecoare pe Victor Ponta în agenda lui Putin pentru o poză de colecţie, tocmai bună de pus pe Facebook, în galeria selfie-urilor cu şefi de state.

Dincolo de toate pluteşte în aer cuvenita şi angoasanta întrebarea: reforma Justiţiei este, oare, ireversibilă?!

Si acesta din Romania Libera:

Ponta i-a zis DA lui Putin. De ce persistă neîncrederea nu doar la Washington, ci și Moscova și Beijing

de Laurentiu Mihu

Se arata ca:

„Jocul premierului român este periculos, întâi pentru țară, apoi pentru el însuși. De ce? Pentru că a încercat să-i păcălească pe români și pe americani, dar nu a reușit să-i mulțumească definitiv pe ruși.

Afacerile cu petrol și, în general, cele cu resurse energetice, nu se încadrează niciunde pe Glob în nota a ceea ce, în mod curent, înțelegem prin termenul „afaceri”.

Statele păstrează un interes strategic, companiile sunt niște giganți cu ramificații regionale sau globale, deciziile importante includ întotdeauna și o componentă politică sau geopolitică.

Pentru dezvoltarea acestei industrii, prezența capitalului străin și a tehnologiilor avansate de peste granițe au fost și încă sunt vitale pentru o țară ca România.

Ca atare, nu doar românii, ci și americanii, rușii, austriecii sau ungurii au găsit în ultimii ani toată deschiderea pentru a se implica în explorare, exploatare, rafinare și distribuție, autorităților de la București revenindu-le sarcina de a asigura un mediu transparent și propice competiției.

Că statul român a eșuat sau nu în misiunea sa, asta face obiectul unei alte discuții.

Ceea ce, în context, merită reținut trimite tocmai la componenta geopolitică asociată jocului de business din industria avută în vedere, cea petrolieră.

Or, corporațiile străine care operează în România nu sunt numai ambasadorii propriului profit, ci și emisarii guvernelor de origine.

Prin intermediul lor, ne sunt transmise mesaje dificil de ignorat, nu degeaba conducătorii respectivelor companii se întâlnesc cu reprezentanți de cel mai înalt nivel ai statului-gazdă, nu degeaba managerii lor fac declarații publice despre situația politică sau cea a mediului de afaceri, nu degeaba analiștii – de la cei independenți, la cei din instituții – le urmăresc cu atenție fiecare mișcare.

Se întâmplă rar să fie vorba de gesturi pur comerciale atunci când marile companii petroliere străine investesc sau, din contră, când decid să nu o mai facă, atunci când amenință cu plecarea sau atunci când chiar pun în practică asemenea pași.

De ce?

Pentru că, odată luată hotărârea de a intra pe o piață, își fac planuri pe termen lung.

Dat fiind specificul acestei industrii, nici n-ar putea fi altfel.

Știu că punctul de plecare al acestui text îl constituie scandalul creat de Lukoil, pe fondul anchetei în care compania deținută de oligarhul Vagit Alekperov este acuzată de evaziune fiscală, spălare de bani și crearea unui prejudiciu de circa 230 de milioane de euro; sau, de cel puțin 230 de milioane, după cum a sugerat președintele Traian Băsescu, în intervenția publică, fără precedent, de joi după-amiază.

Însă chiar dacă pornim de la Lukoil, haideți să privim o clipă spre companiile americane cu interese de afaceri în industria petrolului din România.

Făcând asta, ne va fi simplu să identificăm substratul geopolitic din activitatea lor și apoi să trecem spre următoarea concluzie, una care va atinge frontal tocmai cazul Lukoil.

E drept că petroliștii din SUA au venit aici în primul rând pentru că au identificat oportunități de afaceri, dar în același timp vocea lor este și un ecou al adminsitrației de la Washington.

Există o congruență evidentă între mesajele transmise autorităților de la București de către decidenții Exxon Mobil sau Chevron, de exemplu, și cele repetate de oficialii Casei Albe, Departamentului de Stat, Congresului sau Pentagonului.

Democrație și stat de drept, economie de piață reală, cadru legislativ și cadru fiscal predictibile, transparență și încredere ca între parteneri egali, reguli ale jocului care să nu fie schimbate în timpul jocului ori respectarea și în practică a orientării strategice asumate și a acordurilor la care ne-am angajat – toate acestea ajung la urechile Președinției, Parlamentului, Guvernului sau ale serviciilor de informații din România când prin oamenii de afaceri americani, când prin oficialii Administrației SUA.

Practic, acești investitori poartă clipă de clipă cu ei și oferta pe care țara lor de origine, America, o face țării lor gazdă, România: vă vom sprijini să îmbrățișați modelul nostru de dezvoltare economică, socială, politică și de securitate. Unul, aș adăuga eu, de un remarcabil succes.

Rezumând, deci, se înțelege că prin companiile americane-gigant, prezente pe piața din România, America însăși ne face o anumită ofertă de dezvoltare.

În centrul ei stă statul de drept (restul urmând a decurge de la sine).

Apropo, anti-americanilor de profesie le-aș reaminti că respectiva concluzie, cea de mai sus, are în vedere strict situația României.

Acum, revenind la cazul Lukoil.

Dacă plasăm scandalul creat prin ancheta penală de la rafinăria Petrotel, parte a grupului condus de Alekperov, în logica amintită, e limpede că, prin intermediul Lukoil, Kremlinul tocmai și-a făcut publică oferta înaintată României.

În centrul ei nu este statul de drept, ci plutocrația șlefuită de Putin, iar premierul Ponta a spus DA.

Dar vrem oare asta?

OK, e un model, în sensul larg al cuvântului, dar, având în vedere evoluția statelor de pe orbita Moscovei, devine neclar de ce ar înțelege cineva că poate fi vorba de dezvoltare.

Ani de zile, adică în intervalul scurs de când Lukoil a preluat rafinăria de la Ploiești, regimul de la Kremlin a lăsat compania să mimeze integrarea în peisajul autohton, unul de-a dreptul imperfect, dar, totuși, unul care se străduia să mențină un echilibru (chiar și precar) al economiei de piață ori separării puterilor în stat.

Când, însă, pe fondul complicațiilor generate de expansionismul Rusiei în Ucraina, al unei concentrări crescânde a puterii în mâinile unui singur om – Vladimir Putin – și al apropierii alegerilor prezidențiale în România, autoritățile de la București au intrat în miezul afacerii Lukoil de la Ploiești, la Moscova s-a declanșat alarma.

Nu o alarmă ce ar sugera neapărat panica, dar una care, foarte probabil, le-a indicat decidenților de la Kremlin că a sosit și pentru România vremea să afle, la modul explicit, care e planul în care Moscova consideră că ar fi cazul să se integreze.

Atrag din nou atenția că în centrul lui, al acestui „model”, numai statul de drept nu stă.

Ca atare, robotul s-a pus automat în funcțiune.

Dat fiind faptul că România are, deja de doi ani și jumătate, un premier mai mult decât labil, un Guvern cel puțin iresponsabil și o majoritate parlamentară-marionetă, dat fiind și faptul că sprijinul actualului arc guvernamental stă în dorința arzătoare a sute de baroni, politicieni de la centru și afaceriști de casă de a scăpa de perspectiva pușcăriei, mașinăria de propagandă alimentată de la Moscova a început să producă fum; mult fum.

În numai câteva zile, tot poporul a fost înștiințat – pe canale care variază, de la premierul Victor Ponta însuși, la șeful CSM și scribii de la oficiosul moscovit, Vocea Rusiei – că actul de justiție generează șomaj, că anti-corupția, în sine, distruge fabrici și uzine, iar separația puterilor în stat subminează economia națională prin privarea bugetului de sutele de milioane de euro din taxe și impozite pe care Lukoil le-ar injecta la buget.

De pildă, dacă am face o adunare a ieșirilor directorului rus al rafinăriei Petrotel-Lukoil și a șefului de sindicat de acolo, cu nepermisele intervenții publice în derularea unei anchete penale, venite dinspre premierul Victor Ponta și ambasadorul Federației Ruse la București, Oleg Malginov, nu am obține altceva decât o sumă de falsuri și populisme perfect esențializate într-un articol recent apărut în Vocea Rusiei, sub semnătura unui anume Rădulescu (nu dau prenumele ca să nu-i fac reclamă).

Or, când Victor Ponta, în calitate de premier al României, se găsește pe aceeași lungime de undă cu atâta amar de emițători oficiali ai Federației Ruse, nu ai cum să nu te întrebi:

*Domnule, dar cum își permite prim-ministrul României să facă pe avocatul unui al stat, în timp ce bugetul girat de Guvernul său ia o țeapă de cel puțin 230 de milioane de euro?

*Cum se poate ca șeful Guvernului de la București să taie cu bisturiul în principiul separării puterilor în stat chiar la scurt timp după ce a revenit de la Houston (că la Washington nu e primit nici acum, cu o lună înainte de alegeri), unde îi invitase pe petroliștii americani să-și direcționeze părți și mai consistente din capitaluri spre România?

*Cum e posibil ca Victor Ponta să gândească perfect identic despre ancheta de la Petrotel-Lukoil cu ambasadorul lui Putin și cu directorii oligarhului Alekperov, un subordonat cu mașină la scară al dictatorului KGB-ist, în condițiile în care Rusia face ceea ce face în Ucraina și la puțin timp după ce amiralii săi și chiar liderii de la Kremlin au anunțat cu pompă că vor popula Marea Neagră cu zeci și zeci de noi mașinării de război?

*Totodată, cum e posibil ca în timp ce de la Washington – cu care până una-alta Bucureștiul are un parteneriat strategic – vin semnale despre cum am putea să ne sincronizăm pentru a contracara amenințarea evidentă dinspre est, tu, Victor Ponta, să te trezești vorbind numai rusa, dar nici un pic de engleză?

n fine, cum să te mai perceapă lumea ca pe un politician angajat în menținerea orientării strategice a țării tale, din moment ce teza falsă pe care o răspândești în spațiul public se potrivește la virgulă cu cea primită prin fax de Vocea Rusiei, de la biroul de propagandă situat în subsolurile Kremlinului?

Luni, 6 octombrie, Victor Ponta (premier și candidat la prezidențiale) îi invita pe procurori să-și ia catrafusele și să lase evaziunea de la Lukoil în pace, armata și insurgenții lui Puțin având probabil nevoie de sutele acelea de milioane de euro pentru „operațiunea de salvare” din sudul și estul Ucrainei. Soma, astfel, statul de drept și separația puterilor în stat să ia o pauză pentru că el însuși vrea să ia lecții de la spartanul lider care nu bea vodcă.

La fel cum a făcut cu plagiatul său grotesc, Ponta nu și-a înghițit ulterior vorbele.

Nu a făcut-o nici măcar joi, 9 octombrie. Era ziua și data în care președintele Traian Băsescu l-a somat pe el să se pregătească pentru preluarea Lukoil, în caz că Putin îi cere lui Alekperov să tragă obloanele peste rafinăria de la Ploiești, iar pe ruși să-și cumpere bilete de avion și să uite de sumele uriașe, produse la negru în România.

Victor Ponta vrea să fie președintele României, considerând că Traian Băsescu a trădat țara în care el, Victor Ponta, și-a însușit tainele furtului și a aprofundat misterele oportunismului de la maestru-i Adrian Năstase.

Dar ce fel de președinte ar putea fi, ne-a demonstrat cu prisosință în plin scandal Lukoil.

La o scară infinit mai mică, dar, totuși, extrem de relevantă, ne-a mai convins de capacităile-i limitate de lider, dar nemăsurate ca obsedat de putere, când cu privatizarea CFR.

La vremea respectivă, deci nu mai departe de momentul 2013, a fost evident că face mai degrabă jocul afaceristului care a sfârșit în final în beciurile arestului preventiv (Gruia Stoica), decât pe ale țării pe care se presupune că ar trebui să o servească. Ponta și Guvernul său s-au trezit dându-i lui Gruia idei despre cum ar putea mulge statul român slab de niște milioane de euro, în caz că privatizarea eșuează.

Acum, însă, mizele sunt chiar mai mari.

Problema, însă, pentru Victor Ponta stă altundeva: a ajuns ca un șoarece mic prins între pereții unui triunghi destul de mare: interesul României, interesul Americii și interesul Rusiei.

Pe primele două le-a trădat. În ciuda sudorii de pe frunte, pe cel de-al treilea încă nu l-a satisfăcut.

La cât e de labil, de laș și de incompetent, are toate șansele să eșueze pe toate fronturile. Ancheta de la Lukoil și ieșirea de joi a lui Traian Băsescu i-au făcut o supriză de zile mari.

Iar dacă nici pe americani nu-i va putea fenta și nici pe ruși nu va reuși să-i mulțumească pe deplin, atunci vor afla și chinezii că-și pun în el speranțe false.

Victor Ponta e cameleon, dar până a acum a dovedit că nu-i de cursă lungă. Pur și simplu, nimeni nu se poate baza pe el.

Zilele următoare ne vor lămuri suplimentar.”

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Octombrie 10, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

20 comentarii »

  1. Singurul adevar spus de Basescu a fost ala in care-l numea pe Victor Ponta cameleon dar….oare care-i diferenta intre ei doi ….in afara varstei ? Repet , ceea ce a sugerat Basescu …poate insemna o CATASTROFA pentru Romania { in afara ” excursiei ” pe care Rogozin sau insusi Putin ar face-o spre Bucuresti calare pe tancuri …cu toata alianta noastra cu NATO } deoarece ….semnalul , atentionarea priveste d e fapt TOTI investitorii straini din Romania ! Pai , cine dracu s e va mai inghesuii sa-si deschida afaceri in acest El Dorado european ….in urma unor astfel d e declaratii absolut IRESPONSABILE ?! Sugereaza domn Presedinte o nationalizare cumva ? Pai si asa Romania merge …din rau in mai rau….ce mortii ma-sii mai vor astia acum , s-o distruga definitiv , s-o stearga d e pe harta lumii ? Daca Lukoil are niscai datorii catre statul roman…foarte bine…exista tribunale speciale pentru situatii dintr-astea …ele si numai ele pot hotara daca-i lasa pe aia doar in izmene sau….insa in nici un caz nu Basescu sau Ponta ! Asta-i parerea mea , chiar daca nu conteaza prea mult onorabile . Nationalizarea resurselor energetice { in spetza petrolul } …pai parca a mai facut cineva , pe undeva prin America d e Sud o figura dintr-astea , iar tara respectiva…a ajuns raiul traficantilor d e droguri ca altceva….Culmea e ca nici predecesorul aluia …un fost sofer , nici macar ala nu reuseste inca sa scoata Venezuela din criza . Iar a stia au facut…exact ce-a facut nebunul ala d e Castro si amicul sau Che , aventurierul ala bolivian …cu economia cubaneza . Pai daca nici aia n-au avut d e und e invata….pentru ce sa repetam noi aceleasi greseli , mai a les ca urmarile lor s e pot intinde peste generatii ? Intrebare : astia d e la Lukoil …astia fac afaceri cu petrolul romanesc de doi ani d e cand este Ponta Prim Ministru sau….de cel putin vreo zece , adica d e cand este Basescu presedinte ???

    Comentariu de Marian | Octombrie 10, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Care e diferenta dintre Ponta si Basescu, in afara de varsta? N-am auzit ca Basescu sa-l aiba pe Tata Socru tare in partid si nu numai…

      Nu, nu cred ca e vorba de o nationalizare. Ci este vorba de faptul ca o multinationala trebuie sa respecte Statul Roman si legile lui, nu sa-l calce in picioare. Or, din pacate, Lukoil, prin atitudinea avuta, a calcat in picioare Statul. Iar Basescu, pentru ca este Presedinte si, conform Constitutiei, reprezinta Statul Roman, a reactionat, cum era si firesc. Insa te-as ruga sa citesti acest articol:
      http://www.ziare.com/microsoft/romania/microsoft-anchetata-pentru-acte-de-coruptie-in-romania-ce-spune-compania-1225254
      in care se arata, printre altele, ca:

      „Microsoft a anuntat ca trateaza cu seriozitate orice acuzatii de abatere, dupa ce un raport al Departamentului de Justitie al SUA a anuntat ca ancheteaza eventuale cazuri de mituire a unor oficiali din Romania, China si Italia.

      „Luam in serios toate acuzatiile aduse in atentia noastra si vom coopera pe deplin in toate anchetele guvernamentale”, a precizat un avocat Microsoft, fara a preciza daca giganta companie stia de ancheta, noteaza India Times.”(subl. mea)

      Observa, deci, ce pozitie a avut Microsoft (observa si despre ce firma vorbim…). Compara acum, te rog, cu pozitia avuta de Lukoil. Iar in cazul Microsoft observa ca Departamentul de Justitie al SUA ancheteaza cazul. Ai vazut, in cazul Lukoil dar si in alte cazuri, ca Ministerul Justitiei din Rusia ancheteaza ceva de genul asta…? Nu se poate ca astfel de companii, cu cifre de afaceri de sute de miliarde de dolari sa inceapa sa-si bata joc de Stat, sa-l santajeze, sa „negocieze” cu procurorii s.a.m.d. Si sa nu crezi ca sunt de acord ca Romania sa ajunga Republica Procurorilor. Nu sunt de acord cu asa ceva. Si nu sunt de acord nici sa redescoperim „Volga neagra”, dupa o expresie a lui Niels Schnecker. Insa gandeste-te ca daca intr-un dosar, precum sa zicem cel de la Microsoft, sunt implicati oameni politici, fosti ministri, intr-o coruptie a carei suma in dolari e cu multe zeroruri, atunci de ce nu ar fi posibila „Ipoteza Maior”, cum imi place mie sa spun, ca si in Romania s-ar putea o incerca o destabilizare, precum in Ucraina?
      http://www.ziare.com/laura-codruta-kovesi/dna/coruptia-din-romania-poate-genera-o-criza-ca-in-ucraina-ce-spun-kovesi-si-seful-sri-1320913
      Unde se arata, printre altele, ca:

      „”In ceea ce priveste dezvoltarile din Ucraina, una din cauzele principale ale acestei instabilitati care a generat pana la urma si caderea unui guvern a fost legata de acumularea intensiva de coruptie in sistemul politic si sistemul economic ucrainean”, a aratat George Maior.”

      Si asta ti-o spune un Motan care a propus desfiintarea DNA si care crede ca Lukoil va ramane, totusi, in Romania.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

      • Omule , Lukoil va ramane in Romania indubitabil deoarece ….in Rusia lui Putin nu si-ar prea putea permite sa faca tot ceea ce fac aici ! Acolo…mai bine d e jumatate din castigul acesti companii…ar cam trebui ” donat ” si pe pariu ca nu le convine ! Al mai ti minte pe Hodorkovski ? Dar te-ntreb eu onorate Motan….doar Microsoft a avut in spate oameni politici ce s-au lasat ” unsi ” ? Despre alta firma care s e ocupa tot cu…comunicatiile si care a ” dotat ” toata armata romana cu statiile d e radio produse de ea , si-n urma careia au devenit ultrabogati nu doar cei c e au facut lobby pentru firma ci si ….decidentii….despre aia de c e nu s e mai spune nimic ? Eu personal , sint mai mult decat d e acord cu spusele procurorului d e caz : EVIDENT ca , ceea ce-a spus Ponta a insemnat o presiune asupra justitiei insa….trebuie sa-i acordam credit deoarece in acest fel domnul Prim Ministru dovedeste ca l-a citit pe Machiavelli si si-a insusit temeinic , cel putin una dintre maximele sale : aia cu scopul care scuza….mijloacele 😉 ! dar , trebuie s a fi d e acord cu mine , atunci cand spun ca ….nici Basescu n-a fost vreodata use d e biserica iar declaratiile sale la adresa rusilor d e la Lukoil …sant mai mult decat incendiare . Ma-ntreb insa….oare pentru ce domnul Presedinte Basescu n-a pomenit NICIODATA despre aia { tot rusi } d e la ALRO -Slatina ? Sti matale ceva despre chestia asta ?

        Comentariu de Marian | Octombrie 11, 2014

      • @Marian
        Basescu nu a cautat sa acuze el vreo companie. El a luat atitudine fata de cum s-a comportat o companie in relatia cu Statul. Asa ca ce-ai fi vrut sa spuna despre ALRO Slatina? Sa-i acuze de ceva? Eu nu cred ca Basescu va face asa ceva…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014

  2. DE citit si…

    Ziare.com

    Lucian Isar explica scandalul Lukoil: E un contributor important la campania electorala

    Se arata, printre altele, ca:

    „Compania Lukoil nu e credibila atunci cand ameninta cu plecarea din Romania, mai ales ca de curand a primit drept de exploatare in Marea Neagra, spune analistul Lucian Isar, care este de parere ca scandalul are o stransa legatura cu alegerile si ca gigantul rus este un contributor important la campania lui Victor Ponta.

    Fost ministru delegat pentru Mediul de Afaceri in Guvernul Ponta I, Lucian Isar spune ca, daca vrem sa ne explicam ce se intampla in acest caz, trebuie sa ne indreptam atentia catre companiile cu care Lukoil a lucrat in ultimii 12-13 ani si au facut profit, desi Lukoil a fost permanent pe minus.

    Totodata, el subliniaza faptul ca si alti patroni romani au ajuns la inchisoare in ultimul timp, dar premierul nu a reactionat, desi erau afectati mai multi angajati decat in cazul Lukoil.

    „Autoritatile stiau ce se intampla de mult timp”

    „Operatiunile care erau realizate de compania Lukoil in Romania nu sunt o noutate nici pentru autoritati, nici pentru mediul de afaceri. Pagubele de 230 si ceva de milioane de euro (daca se vor dovedi ca astea sunt…) nu puteau fi realizate peste noapte, pentru ca in Romania nu exista un business cu un asemenea volum incat sa produca o astfel de paguba intr-un interval scurt de timp.

    Inseamna ca respectivele fapte s-au derulat pe parcursul unui numar de luni, iar autoritatile statului erau constiente de ceea ce se intampla, daca nu cumva chiar de un numar de ani.

    Aceasta companie este pe minus de mai mult de zece ani. In mod normal, autoritatile statului (pentru ca sunt mai multe implicate) au stiut ca exista genul asta de operatiuni, doar ca, o astfel de companie, asa cum s-a dovedit in Bulgaria, este de obicei ‘prietenoasa’, in sensul in care reuseste sa aiba activitati comerciale profitabile pentru firmele partenere.

    In masura in care firmele partenere (care castiga de pe urma unei companii ce sta zece ani pe pierdere) au legaturi cu potentii sau decidentii zilei, e normal ca nimeni nu se sesizeaza”, a explicat pentru Ziare.com analistul economic Lucian Isar.

    Cum au fost numarati cei 3.500 de angajati?

    Pentru ca premierul Ponta si-a exprimat public opinia ca procurorii DNA nu trebuiau sa puna sechestru pe conturile Lukoil pentru a nu afecta 3.500 de angajati, Lucian Isar a facut cateva precizari.

    „Numarul de angajati citat este la nivelul intregului grup, nu este la nivelul rafinariei din Ploiesti. Acela e, probabil, de circa 500 de angajati. Premierul s-a referit la numarul total de angajati ai Lukoil in Romania, care presupune si angajatii din statiile de pe intreg teritoriul, si pe cei care lucreaza in divizia de uleiuri etc. Compania are mai multe entitati in Romania”, a declarat acesta.

    Ce urmareste Lukoil?

    Lucian Isar nu crede ca Lukoil intentioneaza cu adevarat sa se retraga din Romania si explica si de ce.

    „Va pot spune ca daca un grup are o prezenta in interiorul Uniunii Europene, e putin probabil sa vrea sa faca un ‘exit’ doar pentru ca va pierde 230 de milioane de euro. Mai ales ca acesta este un grup care a primit de curand si dreptul de explorare si exploatare in doua perimetre majore din Marea Neagra, este un grup care are o prezenta importanta pe piata romaneasca, un grup care vinde benzina si catre o alta companie de pe teritoriul Romaniei, prin urmare este putin probabil ca amenintarea cu inchiderea sa fie credibila.

    Este un lucru credibil doar in masura in care aceasta companie confirma prietenia pe care o are cu diferiti potenti si decidenti ai vremii, in conditii de campanie electorala”, a subliniat Lucian Isar.

    Cum functioneaza „prietenia” dintre Lukoil si decidenti?

    Analistul economic este de parere ca pagubele facute de Lukoil ar fi, in realitate, mult mai mari.

    „In ultimii zece ani, dupa estimarile mele, s-au strans cam 800 de milioane, nu 200. Eu sunt sigur ca aceasta companie a fost ‘prietenoasa’ cu mai multe generatii de politicieni”, a punctat acesta.

    Rugat sa descifreze termenul de „prietenos” folosit in repetate randuri, Lucian Isar nu a vrut sa lanseze acuzatii directe, dar a dat cateva detalii importante.

    „N-as merge mai departe de acest termen pe care l-am folosit, dar dupa cum veti vedea in datele care sunt deja publice, aceasta companie pierdea bani pe alte companii din afara grupului, avea operatiuni de marketing cu anumite companii, avea operatiuni de distributie cu alte companii, care nu tineau de grup. In masura in care aceste companii, care au facut profit (un numar de ani!) de pe urma uneia care in mod sistematic era pe minus, au legaturi cu diferitii potenti ai vremii, gasiti o explicatie clara, concreta a ceea ce inteleg eu prin ‘prietenie'”, ne-a declarat el.

    De ce a pus Ponta presiune pe procurori?

    Intrebat daca este de parere ca prin declaratiile publice facute in acest caz premierul Victor Ponta a pus presiune pe procurorul de caz, Lucian Isar a raspuns ferm: „Evident!”.

    Care ar fi fost scopul urmarit?

    „Sunt doua interpretari. Cea soft este cea pe care a si utilizat-o premierul, si anume ca ii pasa de cei 3.500 de angajati. Doar ca, in aceeasi perioada, au intrat la puscarie si patroni de firme locale care aveau un numar mai mare de 3.500 de angajati, iar premierul nu s-a sesizat si nu a insistat ca respectivele companii trebuie sa plateasca in continuare salariile.

    Practic, exista o asimetrie in maniera in care premierul Ponta a decis sa intervina intr-o problema a Justitiei sau in niste cercetari in curs.

    Sentimentul meu este insa ca aceasta companie este un contributor important nu doar la bugetul Romaniei, ci, probabil, si la bugetul de campanie electorala, iar modul in care contribuie, dupa cum v-am spus, poate fi gasit in modul in care a conlucrat timp de 12-13 ani cu companii care au facut profit pe o entitate care a fost permanent pe minus”, a conchis analistul economic Lucian Isar.”

    Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

    Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

    • Interpretarea pe care-a dat-o analistul economic Lucian Isar declaratiei ” soft-ului ” lui Ponta este erronata din pacate , 3.500 de oameni….” astia sant statistica „, vorba lui I.V.Stalin . Basescu ca fost marinar , ca fost comandant d e vapor , si-a permis in calitate-i d e locatar al Cotroceni-lor sa se amestece direct sau indirect in justitie d e N ori . Ma-ntreb , Ponta , care-i totusi procuror….adica jurist , adica are cunostiinte despre legi si …legiuitori si chiar se pricepe totusi la ….justitie , atunci cand va ajunge { deoarece ….va ajunge din pacate } Presedinte ….de cate ori va intervenii voalat sau nu asupra justitiei ? Vad ca deja Radu Mazare { nu doar el dar , asta-i mai vocal si …chiar mai prost d e gura } , isi pune sperantele in victoria lui Ponta si instalarea acestuia la Cotroceni pentru a scapa de aia de la DNA . Pui pariu ca si Oprisan ….baronul de Vrancea , pui pariu ca si ala spera in victoria lui Ponta din a celasi motiv ca si Mazare ? Nu uita ca dosarul aluia treneaza in ” justitie ” d e mai bine de opt ani . In acesta situatie ….mai repede cred in retrocedarea INTEGRALA a Tezaurului Romaniei d e catre rusi , decat in arestarea lui Oprisan . Ce nu cred….nu cred ca Dan Voiculescu va fi gratiat….ar fi chiar ” cu ochi si cu sprancene ” si….ne-ar face d e cacat in toata lumea … de parca si asa n-am fi suficient de manjiti cu respectiva substantza organica 😉 !

      Comentariu de Marian | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

      • @Marian
        Acuma stii cum e…? N-ar fi corect sa spunem la modul negativ si numai negativ ce ar face Victor Ponta daca ar ajunge Presedinte. Insa eu cred ca el a invatat cate ceva macar din lectiile trecutului… Sa ne gandim ca Presedinte a ajuns Basescu si nu Adrian Nastase, si inca votat de doua ori consecutiv de catre poporul roman. Unii au interes in a nu ni-l asuma pe Basescu, insa trebuie spus ca noi l-am dorit pe Basescu… Eu nu pot decat sa sper ca Ponta va avea intelepciunea necesara sa inteleaga lucrurile. Altminteri… Eu am si scris ca s-ar putea s-o sfarseasca mai rau decat Adrian Nastase, si ar fi pacat pentru ca e baiat tanar.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014

      • @Marian
        Ti-as recomanda sa citesti si acest articol semnat Lucian Isar:
        http://lucianisar.com/general/al-treilea-trimestru-consecutiv-de-crestere-negativa/

        Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 12, 2014

  3. Cred ca ai folosit NOI altfel decat , ca pronumele personal pers. I plural { deoarece parca nu cred ca ai folosit acest pronume drept pronume de reverenta la adresa dumitale , nu esti la fel d e egocentric precum sunt eu 😉 } asa incat , da-mi voie sa-ti spun onorate Motan ….Incaltat O DATA PENTRU TOTDEAUNA , TREBUIE SA LE IASA DIN CAP ROMANILOR SIMTAMANTUL DE VINA , SIMTAMANTUL CA VINOVATI D E TOATE CELE SUNTEM DOAR….NOI !!!! ACESTE SIMTAMINTE IN-NO-CU-LA-TE TREBUIESC STERSE PENTRU TOTDEAUNA DIN MINTEA NOASTRA A ROMANILOR CACI ALTFEL….VOM AJUNGE CA BOUL ALA DIN ” Miorita ” ….ala care a preferat sa se lase ucis decat sa ia atitudine !!! NOI avem politicieniii pe care-i meritam . NOI avem guvernantii pe care-i meritam . NOI avem presedintele sau Biserica sau Armata sau pe ma-sa …NOI , NOI , NOI !!!!!!!!!!!!!!!!! Nu fratioare nu NOI ci EI sant cei ce pun politicienii care MERITA , EI sant cei ce pun GUVERNANTII ce le convin , EI sant cei ce tin pe pozitii Presedentia , Biserica Armata , politia , Jandarmeria , Judecatorii si Procurorii……EI si nu NOI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Atunci cand TOTI , vom lepada balastul ” mioritic ” d e pe talpile opincilor si-n locul acelor opinci ne vom incalta cu pantofi marca ” Gucci „, cand vom lepada ” saricile din blana d e oaie si in locul lor vom fi cu totii imbracati daca nu la ” Valenttino ” sau ” Stefanell „….macar la ” Opt sute si-un pol „, atunci cand mamaliga va dispare { poate si painea in cantitatile industriale pe cere-o consumam….painea d e proasta calitate } si-n locul ai von manca paine facuta din faina d e manioc iar la masa ne vom hraniii cu….fructe….chiar si d e mare plus calamari si icre de….balena macar ….atunci si numai atunci Romania s e va putea considera o tara macar civilizata si cu-n nivel d e trai acceptabil iar coruptia ….se vor intreba cercetatorii istorici….ce-a fost coruptia , iar magistratiii vor cauta prin codul penal si prin DEX sa gaseasca definitia coruptiei ! Atunci si abia atunci in caz de vei putea spune onorabile NOI ! Pana atunci…las-o moarta ! Hai , vad ca lui Ponta …i-ai cam prorocit viitorul { da-l dracului ….cat mai rau s-ajunga mincinosul asta } dar pentru Train Basescu….ce viitor prevezi ? Dar te roaga fratele matale : FI SINCER ! cat despre Adrian Nastase…pai p’ala-l plangi matale onorate motan ? Plange-te pe dumneata , plange-ma pe mine sau pe altii dar pe Adrian Nastase ????? Ai innebunit ? Pai ala ar din ce traii chiar daca ai vor urma 1000 de generatii purtand acelasi ADN !!!!

    Comentariu de Marian | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Ei, si tu acuma, ca i-as fi prorocit viitorul lui Ponta. Nu am prorocit… Nu-l plang pe Adrian Nastase, n-am vrut sa se inteleaga asta…

      Sa stii ca si mamaliguta noastra e tare buna. Cu branza si smantana, super! 🙂 Sau un bulz taranesc, e excelent! 🙂 Nu prea stim sa ne facem reclama si e pacat. Parerea mea este ca nu trebuie sa ne subestimam. Sa stii ca si noi putem face haine foarte bune. Insa problema e alta: la noi industria textila, care ar putea fi performanta, sufera destul de greu…

      Traian Basescu… El nu va mai fi Presedinte. Ce va face de acum incolo nu stiu. E foarte posibil sa ramana in politica. Trebuie sa recunoastem ca a avut succese in politica. Nu trebuie sa renuntam la experienta unor oameni, nici a lui Adrian Nastase si nici a lui Basescu. E gresit sa nu valorificam aceasta experienta. Gandeste-te la Adrian Nastase, a fost o guvernare foarte performanta si trebuie spus lucrul asta. Noi, iata ca din nou spun noi, trebuie sa scapam de pacatul asta: cum nu mai e la Putere, hai sa-i dam la cap! Pentru ca e paguboasa pentru noi aceasta abordare.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Tu zici de Basescu…
      Cu tot riscul de a ma face Cristina albie de porci, iata ce spune Paul Krugman pe blogul sau din The New York Times:

      Europanic 2.0

      Il citeaza printre altele pe Reza Moghadam (cei care deschid blogul FMI il stiu, am pus si eu pe blog cate ceva din postarile sale):

      „Wages and other labour costs are simply too high, even by the standards of rich countries, let alone emerging markets competitors.”

      adica:

      „Salariile si celelalte costuri cu forta de munca sunt pur si simplu prea mari, chiar si pentru standardele tarilor bogate, lasand singuri competitorii din pietele emergente.”

      Krugman critica punctul asta de vedere, spunand ca „taierile de salarii intr-o economie ce se afla intr-o capcana de lichiditate aproape sigur ca adanceste criza”. Insa stii… citind ce a spus Reza Moghadam parca mi-a venit sa rad si sa plang in acelasi timp… Nu cumva asta se preconizeaza pentru viitorul apropiat: taieri de salarii si pensii, dar unde? In Germania, in Franta, Italia, Olanda, Belgia, Spania, Anglia etc? Dupa stralucitul exemplu dat de Romania 🙂 prin Traian Basescu si Guvernul Boc!!!

      Apoteotic!! 🙂

      DE citit si argumentatia lui Paul Krugman legata de taierea salariilor:

      The Paradox of Flexibility

      Se arata, printre altele, ca:

      „The thing is, by the time Hazlitt was penning those editorials demanding wage cuts, Keynes and Fisher had already said everything that needed to be said. Keynes in 1930:

      [I]f a particular producer or a particular country cuts wages, then, so long as others do not follow suit, that producer or that country is able to get more of what trade is going. But if wages are cut all round, the purchasing power of the community as a whole is reduced by the same amount as the reduction of costs; and, again, no one is further forward.

      And Fisher pointed out in 1933 that a general fall in wages and prices actually makes things worse, by making debtors poorer in real terms; true, creditors are made richer, but because debtors are more likely to cut spending than creditors are to increase it, the overall effect is to deepen the depression.”

      Incerc sa traduc:

      „Chestiunea este ca, pe vremea cand Hazlitt scria acele editoriale cerand taierea salariilor, Keynes si Fisher spusesera deja tot ceea ce trebuia spus. Keynes in 1930:

      „Daca un oarecare producator sau o oarecare tara taie salariile, atunci, atata vreme cat altii nu urmeaza aceeasi cale, producatorul sau tara respectiva sunt capabili sa obtina mai mult de pe urma activitatilor comerciale. Dar daca salariile sunt taiate peste tot, puterea de cumparare a intregii comunitati este redusa cu aceeasi cantitate ca si reducerea costurilor; si, din nou, nimic nu merge inainte.”

      Iar Fisher a punctat in 1933 ca o scadere generala a salariilor si a preturilor nu face decat sa inrautateasca lucrurile, facandu-i pe debitori mai saraci in termeni reali; e adevarat, creditorii devin mai bogati, dar deoarece pentru debitori taierea cheltuielilor este mai mare decat pot creditorii sa le creasca, efectul general este adancirea depresiunii.”

      Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 11, 2014 | Răspunde

      • Ma mir ca , inca nu te-a luat la refec inca doaman Cristina { sarutari d e maini stimata sora in Domnul ! } sau vreun al ” vizitator traitor prin tari civilizate !!! Nu-i timpul trecut …la ei este inca noapte fireste ca depind e pe ce ” coasta ” traiesc 😉 . Intrebare : ce crezi matale ca s-ar fi intamplat daca in tarile mai sus pomenite d e catre domnul Reza Moghadan s-ar fi aplicat acele taieri absolut barbare de pensii si salarii ? In Germania bunaoara deoarece am in vedere faptul ca Germania , constitue motorul economic a aproape intreaga UE ? In Franta … stiu si singur ca , ar fi iesit aia in strada si-ar fi fost acolo mai ceva ca-n Grecia { desii exemplul nu este chiar cel mai potrivit o recunosc spasit ….grecii chiar meritau asta daca doreau ca Ellada sa mai existe ca stat } sau ca pe vremea Comunei din Paris ! Insa TOTI economistii sau …chiar si analistii financiari , observatorii ai pietelor d e capital din intreaga lume sant la un ison de acord ca intr-o perioada de criza NU SE TAIE SALARIILE SI PENSIILE SAU INVESTITIILE IN SANATATE SI INVATAMANT SAU APARARE ….NICIODATA ! E vina mea ca ei gandesc astfel iar politcienii….asa cum gandesc ? Tine cont ca Fisher ala ….in 1933 de fapt dadea exemplu Italia si Germania care ….am vazut cu totii ce s-a petrecut acolo : TOTI aveau d e munca , TOTI aveau locuri d e munca binisor platite insa , cu ce pretz ? Iti reamintesc ca prin anul 1982 , pana si ” geniul din Carpati ” lansase { d e parca el o gandise …de parca el gandea vreodata } celebra : ” Marfa vanduta , bani incasati si-n functie d e asta si salarii ” insa….de taiat , n-a taiat ca …de und e dracu sa mai taie ? Insa n-a taiat bani ci a inceput cea mai drastica ” economisire ” a resurselor d e tot felul PENTRU POPULATIE in conditiile in care TOATE aceste resurse erau DOAR PENTRU EXPORT ! Ai uitat s a pui intre ghilimele expresia ” stralucitul exemplu dat de Romania ” insa….am inteles perfect ce-i dorit s a spui deci….nu-i bai ! Un sfat : nu mai alatura numele trepadusului ala de Emil Boc de numele lui Traian Basescu ! De fapt TRAIAN BASESCU a fost cel ce-a hotarat iar asta chiar daca azi o stim mai mult sau mai putin ….merg la pariu ca dupa ce nu va mai avea adresa la Cotroceni ….Doamne cate vom afla….fireste daca nu vor fi trecute la TOP SECRET FOR 50-th …..old year’s 😉 !

        Comentariu de Marian | Octombrie 12, 2014

      • @Marian
        Chestiunea este urmatoarea: ce vrea sa spuna omul asta, Paul Krugman, care nu e un oarecare, ci laureat al Premiului Nobel pentru Economie, profesor mare de Economie la Princeton University si London School of Economics? Da, te rog, un click sa vezi ce laureati Nobel sunt asociati cu London School of Economics… Deci, ce vrea el sa spuna de fapt? Tocmai asta e uluitor!! El vrea sa spuna ca in loc sa se lucreze, sa se ia masurile necesare, pentru depasirea crizei in Europa, se lucreaza, se iau masuri contrare, pentru adancirea crizei in Europa!!! Asta e un lucru care, efectiv, te face paf!! Te lasa cu gura cascata, cum se spune! El afirma ca exista metode care tin de Stiinta Economiei prin care aceasta criza se poate trata si poate fi anihilata. Nu spune ca e usor sau ca lucrul asta se poate realiza repede sau foarte repede. Insa toata problema este ca nu se iau astfel de masuri, ci dimpotriva, se iau exact acele masuri care sa agraveze criza, s-o faca si mai insuportabila. Si inca daca ar fi singurul care ar atrage atentia, dar iata ce spune si un alt laureat de Nobel pentru Economie, Joseph Stiglitz:
        Ziare.com

        Laureat cu Nobel: Starea economiei mondiale e ingrijoratoare – Ce pericol pandeste Europa (Video)

        Se arata, printre altele, ca:

        Riscul ca zona euro sa intre in recesiune este foarte ridicat, iar Statele Unite se lupta in continuare cu o recuperare mediocra a economiei, sustine Joseph Stiglitz, care a castigat premiul Nobel pentru Economie in 2001.

        El sustine ca daca Europa va intra in recesiune, probabil nu va fi una grava, insa procesul persistent de stagnare in uniunea monetara ar putea duce la un deceniu pierdut pentru regiune.

        „Pentru mine, problema nu este daca economiile acestor tari cresc sau nu, ci ca nu sunt acolo unde trebuie sa fie”, a spus Stiglitz, profesor de economie la Universitatea Columbia, intr-un interviu acordat CNBC.

        Pe de alta parte, laureatul cu Nobel considera ca austeritatea nu este o solutie pentru recuperarea economica a zonei euro.

        „Liderii de pe Batranul Continent au supraestimat in mod constant directia economiei regiunii. Din pacate, unii dintre ei, in special cei din Germania, nu vor sa recunoasca ca austeritatea este unul dintre motivele pentru care Europa o duce atat de prost”, a explicat Stiglitz.

        In ceea ce priveste economia americana, el este ingrijorat de cresterea mediocra, mai ales in conditiile in care au existat vesti bune in sectorul gazelor si high-tech. In plus, aprecierea dolarului ar putea afecta exportatorii.

        Stiglitz nu este foarte ingrijorat de perspectivele economice ale Chinei. In timp ce cresterea acestei tari este moderata, el sustine ca probabilitatea izbucnirii unei crize este aproape inexistenta.”

        Si atunci se pune problema: de ce se actioneaza in felul asta, adica in sensul adancirii crizei? Gandeste-te ca lucrul asta, adancirea crizei, ne afecteaza si pe noi… La noi nu se prea discuta despre astfel de probleme. Vorbim de Basescu, de Ponta… Insa astea nu mai sunt niste chestiuni interne… Ce ar putea sa faca Romania intr-o asemenea situatie? Ai observat ca Lucian Isar spune ca e al treilea trimestru de crestere negativa… Nu se mai fac investitii, se pun, in schimb, taxe peste taxe… Isar spune:

        „Trei trimestre consecutive de crestere negativa si totusi economia nu are loc in dezbaterea pentru alegerile prezidentiale. „

        Mi se pare foarte grav… Nu dezbatem chestiuni economice: totul e antiBasescu, asta e la ordinea zilei – antiBasescu si nimic mai mult. Chiar ma gandeam azi ca daca cineva vrea acum sa-si deschida o Covrigarie, deci o mica afacere, ar putea ca in 2-3 luni sa intre in faliment… In buna traditie damboviteana, acum, in campania electorala (de fapt parca numai in campanii electorale se intampla lucrurile astea, ca sa-i votam) se dau bani la anumite primarii, sa se mimeze avantul economic. Uite ce spune Lucian Isar:

        Rectificarea bugetara, material de DNA

        Se arata ca:

        „O noua rectificare bugetara va oferi jumatate de miliard de euro catre anumite primarii.

        Probabil ca nu ar fi atras atentia aceasta rectificare daca nu ar fi realizata in urmatoarele conditii “obiective”:

        – ultima rectificare s-a realizat acum o luna, simultan cu prima lansare a P. Ponta
        – economia creste cu cel putin 1,5% mai incet decat prognozele pe care s-a bazat ultima rectificare bugetara
        – rectificarea bugetara a fost negociata cu FMI la Bruxeles departe de ochii cetatenilor Romaniei
        – o plangere penala ce vizeaza incercarile de cumparare a bunavointei primarilor.

        Exista o plangere penala care acuza incercarea de fraudare a alegerilor prezidentiale.

        Elementele urmarite de procurori sunt:
        – dorinta de fraudare care evident exista,
        – mijloacele de fraudare reprezentate de ordonanta de urgenta din 2013 care ofera posibilitatea vicepremierului de a dispune de fondul de rezerva a guvernului respectiv ultima ordonanta de urgenta care permite migratia primarilor
        – “prejudiciul”.

        Ultima rectificare bugetara profund atipica nu face decat sa inchida cercul si sa ofere procurorilor DNA dovada motivatiei financiare cu care sunt convinsi traseistii. Sumele date discretionar de vicepremier sunt deja subiect de mare interes. „

        Pe tine nu te ingrijoreaza astfel de lucruri? Ingrijorator e faptul ca se mimeaza acum o stare de bine (cu ghilimelele de rigoare, fireste), dar se ascunde populatiei adevarul despre cum va fi anul 2015, ca s-ar putea sa fie mai rau decat 2014… Iti amintesti de Basescu cand spunea ca nu e vorba, dom’le, de nicio recesiune, ca pe urma sa spuna ca economia Romaniei a intrat in RE-CE-SIU-NE!! Asa fac si astia…

        Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 12, 2014

  4. Onorabile , iti pot cita din memorie cel putin cinci nume d e laureati Nobel pentru Economie si asta fara sa stau prea mult pe ganduri si te rog s a ma crezi pe cuvant !!! De fapt p’atia nu-i cunosc din toate timpurile ci , sincer sa fiu …de cand iti bantui blogul . Stigliz d e exemplu { Nobel in 2001 } , prognoza faptul ca ” recesiunea in zona Euro in 2015 se va adancii { adica tocmai in anul pe care Guvernatorul BNR , domnul Mugur Isarescu declara ritos ca Romania va trece la respectiva moneda 2015 cel tarziu 2016 } ” deci….vezi ca-mi fac ” temele ” si…am observat ceva , si anume ca acesti economisti d e marca , departe de-a fi in contra judecatii simpliste a ” prostimii ” , a vulgului { vorba lui Madalin Voicu 😉 } de fapt ceea ce spun ei se asociaza perfect cu ceea ce cred oamenii simpli despre mersul problemelor economice , despre cum trebuie s a mearga economia unei tari , cum trebuie condusa piatza d e capital pentru ca si altii s a poata traii….fireste cu conditia s a munceasca , sa doreasca sa munceasca CINSTIT …..indiferent care tara si mai ales indiferent de tipul d e economie existent acolo ! Pe mine nu ma ingrijoreaza sau mai curand….nu ma mai ingrijoreaza . La peste saizeci d e ani pe care-i am….daca voi reusii la anul sa reusesc s a obtin in locul pensiei partial anticipate , o pensie anticipata { care ar insemna o oarece marire a sumei d e doar 500 d e lei pe care o am ca PPA } si eventual s a rezist in viata pana in 2017 ca sa-mi iau in sfarsit pensia pentru limita d e varsta { vechime am …sa dau si la altii } si eventual s-o si halesc macar vreo cateva luni pana sa ma duc pe topogan…dupa stramosi , voi considera asta drept o mare victorie ….impotriva sistemului asta ticalos ! Din acest motiv nu ma ami intyereseaza caci…pot patiii ca alde Tudose …sa fac atac de cordul inimii si-i mare pacat zic eu . Mai bine-i injur pe toti la toptan si….parca ma simt mai bine . Si pentru final , indiferent ce s e spune { indiferent cat ” Lokum ” 😉 s e manaca , pe toate drumurile d e catre absolut toti politicienii , in calitatea-mi d e fost muncitor , in calitatea-mi d e om ce , fara sa ma laud am si oare’si ce cultura { inclusiv despre economie ca n-am uitat inca cursurile tinute d e aia de la Stefan Gheorghiu } si mai ales am si ochi eu am a firmat-o nu o data si nu doar la matale pe blog : ROMANIA N-A IESIT NICIODATA DIN RECESIUNE . Prietene , atata vreme cat ” economia ” tarii s e bazeaza in majoritatea covarsitoare pe importuri iar exporturile consta in curve si fortza d e munca ieftina ….in special creere ….NIMENI SA NU-MI SPUNA CA ROMANIA A IESIT SAU V-A IESII PREA CURAND DIN RECESIUNE ! Stai linistit onorabile ca….nici in America treburile nu-s prea roz pentru Obama si nici macar in Germania lui frau Merkel ….nu-i chiar lapte si miere . Peste tot populatia este tinuta sub control cu POMENI MASCATE si VRAJEI DE DOI EUROCENTI !!!

    Comentariu de Marian | Octombrie 12, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Florin Tudose… Dumnezeu sa-l odihneasca in pace! Ti-as sugera sa citesti (integral si in original) acest articol din Ziare.com:

      Florin Tudose a murit – reactiile lui Victor Ponta, Monicai Macovei si Elenei Udrea

      din care voi cita ce a spus despre Ponta:

      Ultima declaratie: Profilul de prezidentiabil al lui Ponta nu exista, vrea o dictatura personala

      Sambata seara, Florin Tudose a fost invitat intr-o emisiune a postului de televiziune, unde a realizat un portret al prim-ministrului Victor Ponta, candidat la alegerile prezidentiale, in contextul declaratiilor facute de acesta referitoare la dosarul Lukoil.

      „Profilul de prezidentiabil al lui Ponta nu exista. Dupa cum stiti, Lukoil a cerut avizele pentru a reincepe productia. Iata ca cineva (Traian Basescu – n.red.) le-a vorbit pe interesul lor, de baieti, si au inteles ca nu le merge cu santajul”, a spus psihiatrul.

      Acesta a mai afirmat ca premierul „lupta pentru persoana domniei sale, nici pentru tara, nici pentru partid” si ca vrea mereu sa fie in centrul atentiei si asteapta aplauze din toate partile.

      „El vrea o dictatura personala, nu prezidentiala. Pontismul s-ar instaura imediat”, a mai declarat Florin Tudose.”

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 13, 2014 | Răspunde

    • Ma uitam la Realitatea, s-a dat o emisiune, de data foarte recenta, in memoria sa, a lui Florin Tudose, in care el ii analiza pe candidatii la prezidentiale. Stateam si ma gandeam asa… Stii ce impresie imi lasa mie Ponta? Ca e un mare fake… E ceva gol, fals in baiatul asta…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 13, 2014 | Răspunde

    • DE citit si:
      Gandul

      Ultimul diagnostic pe care psihiatrul Florin Tudose i l-a pus lui Victor Ponta – cum se manifestă „pontismul”

      Iata ce arata, printre altele, acest articol pe care il recomand a fi citit integral si in original:

      „La întrebarea „pentru cine luptă Victor Ponta”, psihiatrul are un răspuns simplu: „Luptă pentru persoana domniei sale, nici pentru ţară, nici pentru partid”. Tudose a mai observat că Ponta practică un „cameleonism”, dorind să fie mereu în centrul atenţiei, aşteptând aplauze din toate părţile şi preluând cu o uşurinţă periculoasă idei de la alţi contracandidaţi, inclusiv de la Traian Băsescu.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 13, 2014 | Răspunde

      • In primul rand o intrebare pe care….cred ca ti-am mai pus-o candva : Motanul Filozof….tot matale esti ? Nu d e alta dar….am uita frate si chiar nu reusesc sa-mi amintesc chestia asta . Am nimerit azi …cu totul intamplator p’acolo si placandu-mi postarea , mi-am permis sa fac un ” scurt ” comentariu pe care te rog sa-l primesti sub rezerva faptului ca….nici nu stiam cui ai este adresat si-n plus d e asta….era printre putinele postari ” grele ” din ultimul timp pe care le-am citit pe un blogg preponderent politic . Repet : mi-a placut ! Acum revenind la raposatul profesor doctor Florin Tudose { RIP } , sa sti c-am urmarit si eu emisiunea aceea , ultima lui emisiune si…sincer sa fiu….chiar m-a ingrijorat atunci modul in care scotea cuvintele din gura….parca gandea mai greu , parca-i era greu sa pronunte….pana si realizatoarea , s e vedea dupa chipul ei ca….nu stia ce sa faca sau ce sa spuna simtind ca , ceva , ceva nu-i in regula . Asa cum Petre Tutea sau Octavian Paler { ti minte… Paller , in ultimele sale luni d e viata ….scotea niste cuvinte foarte greu inteligibile } , au emis la un moment dat din viata lor niste mari adevaruri , tot asa si dr. Tudose a facut aceasta analiza mai mult decat corecta a realitatii in ceea ce-i priveste pe candidatii la Cotroceni , parca presimtind in subconstient ca ….VOR FI ULTIMELE ADEVARURI DIN PUNCT D E VEDERE PSIHOLOGIC pe care-l rostea in aceasta viata , in calitatea-i d e medic psihiatru . Nu doar Ponta ci TOTI candidatii au o imensa doza de egocentrism in sinea lor acesta , fiind rezultatul , fie al educatiei primite { in functie d e varsta fiecaruia a educatiei d e partid } si mai ales al personalitatii oricarui om . Daca Isus Cristos n-ar fi fost Fiul lui DUmnezeu si daca El n-ar fi stiut chestia a sta precis …sa fi sigur ca nici ala n-ar fi fost mai breaz ! Lasa ca si eu , daca si-ar face careva pomana si-ar gresii , punandu-ma volens nolens , big boss man la Cotroceni…..Vlad Tepes sau Pol Pot ar fi mici copii vis a vis d e ce-asi face eu cu ….majoritatea locuitorilor acestei tari de rahat ! Bine ca ….nu s e gandeste nimeni INCA s a ma puna Presedinte 😉 ! Daca acel blog { ala cu Motanul Filozof } este tot al dumitale….raspunde-mi la intrebare aici deoarece…nu-s sigur ca voi mai reusii s a-l nimeresc si…ma si enerveaza acea cerinta de a dovedii faptul ca nu-s un ….robot ! Daca inca mai eram in activitate ca muncitor…nu era asa greu sa dovedesc ca-s ROBOT …avand in vedere asemanarea cu expresia ruseasca pentru cuvantul muncitor : rabotai 😉 ! Si inca ceva cu riscul de-a te supara si-a ma crede mai prost decat apar d e obicei : care-i treaba cu acel ” dovedeste ca nu esti robot ” ? Ce-i acela un ” robot „….fireste ca nu cred ca te gandesti la masinaria respectiva ?!!

        Comentariu de Marian | Octombrie 13, 2014

      • @Marian
        In programul Monicai Macovei se vorbeste de creare de locuri de munca. Programul ei contine multe idei, nu se reduce doar la functia de reprezentare pe plan extern. E un program indraznet, cu multe elemente noi fata de ceea ce a fost, fata de ce am putut vedea in trecut.

        Treaba Presedintelui nu este doar sa reprezinte interesele Romaniei pe plan extern (citeste Constitutia si ai sa te convingi).

        Ei, banuiesc faptul ca nu esti robot… 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 14, 2014

  5. Un presedinte …..poate vorbii despre locuri d e munca , asi poate exprim a ingrijorarea fatza d e conditiile d e trai ale concetatenilor sai si …chiar poate palavragii mult si bine d espre ” valori traditionale , respectul fatza d e batrani sau dragostea si grija pentru copii si tineret . Din a ceste motive si nu din alte considerente am afrmat ca , programul turbatei asteia d e Macovei este mai aproape de ceea ce ar trebuii sa fie programul unui presedinte care, stie precis c e prerogative are conform legii , mai apropiat decat al alorlalti .. Se vede si fara binoclu ca-i ” un program indraznet , cu multe elemente noi fatza de ceea ce-a fost , fatza de ceea ce am vazut ” insa, din nefericire nici programele , nici elementele lor d e noutate ….n-au tinut si nu vor tine vreodata d e foame : SISTEMUL , p’ala daca reusesti sa-l invingi….poate , poate sa-ti indeplinesti programul insa…de regula te-apuci si-ti faci programul dupa dictare !Stimabile ….stiu ca ” nu trebuie s a reprezinte ” doar interesele Romaniei pe plan extern ” ci are si alte indatoriri scrise precis { mai mult sau mai putzin } in acea fishe a postului care d e fapt este Constitutia …..problema este ca daca Basescu s-a sters la dos cu fisha aceea { deci cu Constitutia }. bazandu-se pe sprijinul oferit de ” cineva ” astia de se vor pa Cotroceni , astia vor sa faca acelasi lucru si….pur si simplu s e dau d e gol cat de prosti sant ! Ai auzit-o azi pe Macovei { Dumnezeu…sa ma fereasca s-o vizez la noapte ca-mi crapa cordul inimii } pe Udrea { p’aia nu ma deranjaza ca , stau inca bine cu sanatatea …orala } si pe mutu’ ala de Johannis ? Bai frate ….zcici ca-s hiene ….fara sa s e gandeasca fie macar si-o secunda ca NU AU NICI O SANSA IN FATA MASINARIEI D E VOT PSD SI-A LUI PONTA ! Cel putin Johannis….de multe ori stau si ma-ntreb daca tipul nu cumva un robot si chiar ma bate gandul sa-i cer dovezi pe chestia asta …… asa cum faci matale .

    Comentariu de Marian | Octombrie 14, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: