Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Totusi, nu e ciudat…?

Iata ce am citit in Romania Libera:

Două milioane euro, tocate pe reparaţii inutile în şcoli

Iata ce se arata printre altele:

„Se pare că avem de a face şi aici cu un sistem de acordare clientelară a contractelor pe bani publici. „În această vară, au existat un număr de 147 de contracte de încuviinţare directă. Aceste contracte s-au gestionat prin birouri, banii nu au ajuns la nivelul ordonatorului terţiar de credite, care este şcoala, ci au fost încredinţaţi direct unor firme. Firmele au ajuns în şcoli cu bileţelele, lucrările şi banii.

Directorii s-au trezit că în şcoala lor a venit o firmă fie să le văruiască holurile, fie să le pună faianţă pe hol, că aşa li s-a spus de la primărie, deşi şcoala avea nevoie să pună faianţă în grupurile sanitare. S-au trezit că li s-a văruit holul şcolii, deşi nu era nevoie de acest lucru. Directorii de şcoli nu au fost întrebaţi ce lucrări trebuie făcute în şcoli. Valoarea acestor 147 de contracte înseamnă, nici mai mult, nici mai puţin, decât vreo două milioane de euro. Nu spune nimeni că nu-i bine că s-au investit două milioane de euro în şcolile gălăţene, dar problema este că s-a investit degeaba. Foarte mulţi directori de şcoli se referă la faptul că li s-au făcut anumite lucrări, dar şcolile aveau nevoie de cu totul alte lucrări”, a declarat fostul inspector general al ISJ Galaţi, Doru Resmeriţă, preşedintele PDL Galaţi. Cum era de aşteptat, foarte multe contracte de lucrări au fost supraevaluate: „Spre exemplu, de 60.000 de lei vechi au fost văruite holurile la o şcoală gimnazială, deşi lucrarea respectivă nu ar fi trebuit să coste mai mult de 20.000 de lei”, a mai precizat Resmeriţă.

Procedurile au fost date peste cap

S-a ajuns la acest sistem de atribuire directă a contractelor prin denaturarea procedurilor de achiziţii publice care le dădeau consiliilor de administraţie ale şcolilor posibilitatea de a finanţa lucrările de reparaţii care erau prioritare: „Cât am fost eu inspector general şcolar, nu am auzit să se procedeze aşa cum s-a procedat acum. În anii trecuţi, fiecare unitate şcolară întocmea un referat de necesitate în care spunea de ce lucrări are nevoie. Apoi, banii ajungeau de la ordonatorul principal de credite, primăria, la ordonatorul terţiar, adică şcoala. Ulterior, se făcea licitaţie sau se analizau ofertele depuse de firme, după care se stabilea societatea care lucra. Numai lucrările realizate cu bani din proiecte finanţate cu fonduri europene erau gestionate de primărie”, a mai adăugat Doru Resmeriţă.” (subl. mea)

Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

Dupa cum se poate lesne observa, avem de a face cu o atitudine luata de un reprezentant al PDL, Dl. Doru Resmerita. As dori sa vad replica USL, pentru ca daca lucrurile stau chiar asa cum spune Dl. Resmerita atunci situatia e grava!! Cum poate un simplu cetatean sa mai aiba incredere in stat daca statul face astfel de lucruri? Doua milioane de euro cheltuiti degeaba, pe niste reparatii fara niciun rost, cand alte reparatii trebuiau facute si nu s-au facut!! Pur si simplu ne facem de rusine pentru ca statul roman nu e in stare sa se ocupe de chestiuni simple, gospodaresti, normale. Atunci stau si eu si ma intreb: ce fel de stat mai e si asta?

Daca lucrurile stau asa, cum ai mai putea avea incredere in privatizarile facute si in cele care trebuie facute in continuare, cum ai putea avea incredere in intreprinderile de stat, in institutiile acestui stat, spre exemplu in Justitie, ca am mai discutat aici pe blog problema asta. Pe de alta parte, am discutat in postarea trecuta si despre angajatori. Articolul acesta din Romania Libera ne arata ce fel de comunicare exista intre Primarie – Firma – Scoala: Primaria ii spune Firmei ce lucrari trebuie sa execute la Scoli si de care Scolile nu au nevoie.

Eu cred ca se merge prea departe cu bataia de joc!!

septembrie 3, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii »

  1. Pai daca ” scoala romanesca scoate numai tampiti ” pentru care motiv sa mai dea cineva bani pentru reabilitarea sau constructiei de noi scoli ??? Cu banii aia , mai bine infintezi un nou „canal ” de televiziune sau poti construii o mareata Catedrala a Mantuirii Neamului { alta in afara celei ce deja se construieste } unde poti prezenta ….VISE si unde poti manipula mai usor mintile golite de continut si dezobisnuite de a gandii ale oamenilor ce vor alege in locul stiinte de carte …acele „droguri ” : unul vechi de cand lumea si unul ceva mai modern ! Saracu Lenin …daca pe timpul sau nu exista televiziune ….Precis ca ar fi adaugat langa religie si televiziunea la capitolul …”opium pentru popor ” !!!

    Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • 🙂 🙂 🙂
      Parol monsher!
      Dar imi permit sa te corectez „pe ici pe colo, mai ales in partile esentiale”, 🙂 🙂 🙂
      Scoala romaneasca NU SCOATE DOAR TAMPITI. Asta ar vrea guvernantii sa se creada. Pe langa valul de incompetenti cu diplome avem si adevarate minti luminate ce chiar fac cinste acestui invatamant adus intentionat in faliment.
      Scolile, ca „proprietate” sunt ale primariilor. Ptr renovarea lor si ptr intretinerea lor fondurile TREBUIE sa vina de la primariile respective pe al carui teritoriu sunt. Din pacate, personalul didactic din scoli, in principal DIRIGINTII sunt nevoiti sa faca apel la parinti sa constituie un fond al clasei din care sa se reconditioneze si sa se intretina clasa LA INTERIOR. Adica, banci, pereti, parchet, tabla, usi, geamuri, perdele. De ce? Pentru ca fiind lipsite de interes ptr alesii locali, scolile NU ADUC beneficii nimanui, cu exceptia acelora care CHIAR VOR SA INVETE!!!
      Mariane, „intelectualitatea” a fost intetionat compromisa, tocmai prin acest aflux de „diplome de doi lei”. „Analafabetii neamului” (uuups, am gresit, trebuia sa spun „ALESII”, nu analfabetii) au vazut in intelectualitate un pericol. Cui ii trebuie un electorat educat, scolit si cu cultura generala?? Pai oamenii destepti pun intrebari, judeca, filtreaza, si abia apoi pun stampila. Uitat-te la cum era in „iepoca de aoleu”, cand tot ce era factor decizional, de conducere, provenea din „mediu social sanatos” nu din „burghezia intelectuala”. Asa si acum, avand diplome fara valoare, intelctualitatea este denigrata, marginalizata, tocmai pentru a nu fi un model de urmat, sau de incredere. Pai cum era privit un „DOCTORAND” mai antzartz, si cum il privesti acum, cand toata lumea stie ca un doctorat se face si ope banca in parcul IOR, 🙂 🙂
      Cum sa fie respectat un inginer, care isi ia diploma cum si-o ia si se dovedeste mai prost decat strungarul ucenic (daca mai avem asa ceva)?? Cum sa respecti un doctor, cand sute de absolventi din „generatia Pro” dau diagnostice gresite si mor oameni?
      Vezi Mariane unde am ajuns?? Deja cuvantul intelctualitate a ajuns fara valoare, fara continut. Deja scoala este ceva fara valoare, lipsit de orice elementar respect. Profesorii vin la scoaola cu tramvaiul, cu haine terne, ieftine, pantofi pingeliti si de acum 20 de ani, si sunt scuipati, jigniti, injurati, chiar batuti si batjocoriti, de elevi ce vin cu X5, SLK, sau mai stiu eu ce „avion cu zbor pe asfalt”. Iar legea NU-I APARA, NU-I PROTEJEAZA, pentru ca n-au bani. Orice DINU PATURICA cu bani isi poate permite sa injure si sa jigneasca un profesor, un politist, un medic, pentru ca pe astia nu-i apara nimeni, ca N-AU BANI.
      Sa lamurim un aspect, ca sa nu ma trezesc cu reprosuri, M-AM REFERIT LA CEI ONESTI, CINSTITI, CARE TRAIESC DIN SALARIU SI NU FURA, NU IAU MITA.

      Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 6, 2013 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.