Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Cainii, eterna problema…

Intr-o vreme parca nu au mai vazut asa multi caini vagabonzi prin Bucuresti…  Acum deja incepe sa se simta prezenta lor neplacuta in oras, mai ales ca avem doua victime: un copil de numai 4 ani ucis de caini maidanezi in zona Lacul Tei, si, din cate inteleg, cainele care l-a omorat apartinea unui ONG, cainele figurand ca fiind adoptat de o asociatie de protectie a animalelor care l-a lasat liber si nesupravegheat pe strazi; a doua victima este o femeie de 63 de ani muscata de caine, lucru intamplat chiar ieri, 3 septembrie. Ambele cazuri au intrat in atentia presei, iar Presedintele a avut ieri o luare de pozitie in acest sens, in calitate de cetatean, dupa cum a declarat. In privinta acestor caini vagabonzi, fara stapan, noi am dori sa nu-i mai vedem in Bucuresti. Pentru ca ei, la ora actuala, sunt un pericol evident pentru cetatenii Bucurestiului.  In chestiunea aceasta as identifica trei probleme:

 –  prima se refera la faptul ca noi, de la Revolutie incoace, nu am reusit sa rezolvam cu succes aceasta problema spinoasa a orasului nostru. Acesti caini vagabonzi sunt urmasii celor lasati de izbeliste in urma demolarilor ce au avut loc pe vremea regimului Ceausescu. Cum capacitatea lor de a se inmulti e foarte mare, putand avea multi pui, care cresc repede si in scurt timp pot avea si ei, la randul lor, pui, se ajunge pana la urma la o problema destul de mare in cazul in care sunt lasati liberi pe strazi. Problema se putea rezolva inca de atunci, din anii ’90, insa noi am tot lasat-o, am tot lasat-o pana s-a agravat si s-a ajuns la o situatie de criza evidenta. Basescu a incercat ceva cat a fost primar si a mai reusit cate ceva. Totusi, Primaria Generala nu poate sa faca totul. A fost oare ajutata de aceste asociatii de protectie a animalelor? Si, din acest punct, incepe a doua problema:

 – cea legata de aceste ONG, aceste asociatii de protectie a animalelor, care e foarte bine ca exista. Ceea ce nu e bine deloc este faptul ca nu se ocupa serios de problema!! Cu alte cuvinte, au o gura cat o sura daca te atingi de un caine care vrea sa te muste, dar de rezolvat in mod real problema cainilor vagabonzi, nici vorba de asa ceva!! Aceste ONG-uri ar fi trebuit sa atraga sponsori, donatii, fonduri europene, daca asa ceva este posibil,  pentru construirea de adaposturi pentru acesti caini, sa se ocupe de acesti caini in acele adaposturi, preintampinand inmultirea lor rapida si lasatul liber pe strazi. In felul acesta ar fi colaborat cu Primaria Generala, ajutandu-o. Daca, spre exemplu, hingherii ar fi ramas la Primaria Capitalei, adaposturile ar fi ramas in administrarea acestor ONG-uri. Iar banii ar fi provenit atat din bugetul Primariei, dar si din sponsorizarile, donatiile, fondurile europene pe care ar fi trebuit sa le atraga ONG-urile respective. Or, aceste ONG-uri de protectie a animalelor sunt toate cu dragostea de animale in gura, dar la capitolul fapte, fapte putine. Mancare s-ar putea gasi pentru acesti caini. Nu numai cumparata, dar si din resturile pe care le arunca oamenii. Daca suntem iubitori de animale, atunci sa punem resturile intr-un anumit loc, special amenajat, din care vor fi stranse de aceste ONG-uri si duse la adaposturile unde se afla cainii. Eu vreau sa spun ca in felul acesta s-ar putea crea si locuri de munca. Nu mai vorbesc daca cineva ar avea ideea sa creasca special acesti caini pentru piele si blana! Daca o oaie poate fi sacrificata pentru carne sau vorbim de blanuri, piei de animale, blanuri, piei pe care le folosim, acele animalele fiind sacrificate, atunci de ce sa nu crestem caini pentru piele si blana? S-ar putea crea si o industrie cel putin locala. Iar cel care doreste sa adopte un caine din aceste adaposturi special amenajate, foarte bine, sa o faca. Si ajungem la…

 – a treia problema este legata de faptul ca oamenii prea au inceput sa aiba o ciudata dragoste fata de aceste patrupede. Dupa parerea mea, ar trebui interzisa detinerea de caine la bloc. La curte, inteleg. La bloc, nu, nu inteleg.  Cu atat mai mult cu cat daca stai la bloc si detii un caine de talie medie sau mare (cum nu de putine ori se intampla, nu mai vorbesc de faptul ca unii au si cate 2 sau 4 caini destul de mari intr-un apartament de doua sau trei camere), cainele este cel care sufera din lipsa de spatiu. Pe de alta parte, ar trebui interzisa detinerea de rase de lupta, foarte periculoase. Iata aici un top al celor mai agresive rase caini. In orice caz cred ca trebuie sa fie obligatorie purtatea botnitei de catre caine cand stapanul iese cu el pe strada. Ar trebui amenzi drastice date stapanilor de caini care nu pun botnita cainelui lor, pe motiv ca „nu musca”.

Este clar ca de aici reiese ca cel care ar dori sa adopte un caine, ar trebui sa stea la curte, nu la bloc. Iar daca adopta cineva un caine, ar trebui sa-l adopte cu acte in regula, acte in care sa fie scris negru pe alb care sunt drepturile si obligatiile persoanei respective in calitate de stapan de caine si care sunt sanctiunile in cazul in care, in calitate de stapan de caine, nu-si respecta obligatiile.

Chiar daca romanul mai are inca o mentalitate taraneasca, nu merge deloc sa se traiasca la oras ca la tara. Si apoi mi se pare ca exista o prea mare comunitate de caini in Bucuresti (si cei vagabonzi si cei care au stapan), ce ar putea conduce la boli pentru aceste animale si cred ca nu numai pentru ele. De aceea, pentru ca acest oras sa arate civilizat trebuie ca aceasta comunitate de caini sa se restranga doar la cainiii ce stau in curtile caselor, nu la bloc, iar un caine care e gasit pe strada, fara stapan, sa fie luat imediat de hingheri si dus in adaposturile de care vorbeam mai sus. Cainele ce are stapan trebuie sa poarte obligatoriu un ecuson spre identificare, iar stapanul cainelui raspunde pentru acest lucru. In orice caz, calitatea de stapan de caine trebuie sa-i confere acelei persoane drepturi si obligatii printr-un act care atesta calitatea de stapan de caine si prin care i se aduc la cunostinta acelei persoane drepturile si obligatiile pe care le are.

Romanul, in general vorbind, dovedeste deseori ca nu are o inalta educatie civica! Adevarul este ca nu cainii sunt vinovati de situatia asta, ci oamenii! Pentru ca oamenii trebuiau sa faca ceva asa incat aceasta situatie sa nu existe. De aceea trebuie stabilite niste reguli clare legate de caini si stapanii de caini. Observati ca eu n-am pledat, precum Basescu, pentru eutanasierea cainilor vagabonzi numai pentru simplul motiv ca aceste animale poseda colti. Ci trebuie altceva: un sistem prin care sa se stabileasca o colaborare intre ONG-uri, sponsori, donatori, Primarie Generala in vederea rezolvarii acestei probleme. Iar in aceasta colaborare, rolul central ar trebui sa-l joace aceste ONG-uri. In felul acesta s-ar putea crea si locuri de munca, s-ar putea face si o productie locala de piele si blana. Insa pentru asta ar trebui imbunatatit managementul acestor ONG-uri. Pentru ca eu cred ca daca te ocupi serios de problema se poate! Pe de alta parte trebuie, daca nu avem bani, cerut si ajutorul Comisiei Europene in aceasta privinta. Daca au fost bani europeni dati pentru rezolvarea acestei probleme legata de cainii vagabonzi si „nu se mai stie ce-i cu ei, cu acest bani”, atunci cineva ar trebui sa raspunda pentru asta.

Pana una, alta, acesti caini vagabonzi ar trebui luati de pe strazile Bucurestiului si dusi in adaposturi speciale. Trebuie ca Primaria Generala – caci deocamdata inteleg ca nu are cine – sa ceara sprijinul Guvernului sau, de ce nu, chiar sprijinul direct al UE pentru rezolvarea acestei probleme.

Update – DE citit si…

Gandul

Deputaţii dau liber la eutanasierea maidanezilor în 14 zile, dacă autorităţile locale nu-şi permit să-i ţină în adăposturi

septembrie 4, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

30 comentarii »

  1. Am inteles ca Oradea ar fi rezolvat problema. Cit de cit.

    Comentariu de Cristina | septembrie 4, 2013 | Răspunde

  2. Si cand te gandesti ca mai ieri alaltaieri o invitai pe Cristina , sau pe fetita ei sa viziteze Bucurestiul ! 🙂 „Presedintele a avut ieri o luare d e pozitie in acest sens „….Nu-i este rusine ticalosul dracului sa mai dea fata cu oamenii !!!!!!!! A avut aproape doua mandate de Primar General al Capitalei { fireste eu nu l-am votat nici ca primar si mai ales ca locatar la Cotroceni !!!} si ce a facut in privinta cainilor fara stapan ? A facut exact ce a facut si ” inlocuitorul ” sau la PGMB Adriean Videanu si ce face azi doctorul Oprescu adica : NIMIC !!!! Javra dracului !!!!!! Mon cher chat ….cainii fara stapan sant o mina de aur pentru ” baietii destepti ” .Pai c e crezi matale ca acele ONG-uri functioneaza pe moca ? Fi serios frate !!! 😦 De aici rezulta niste MILIOANE de euro pe care nu-ti cere NIMENI sa le justifici …de aici rezulta puterea asupra oamenilor si certitudinea obtinerii unui nou mandat de ” edil ” cu arhicunoscutul text : ce n-am facut acum, voi face …in viitorul mandat ! Spui dumneata :” acesti caini trebuiesc luati de pe strazi si dusi in adaposturi speciale ” . Sunt perfect de acord , cu ceea ce spui , cu conditia ca , aceste ” adaposturi speciale ” sa fie ceva de genul …Dachau sau chiar Aushwitz!!! Sau mai pe romaneste : sapun si manusi in magazine decat caini pe strazi !!!!

    Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Oricat de revoltati am fi, trebuie sa ne abtinem si sa respingem idei de genul asta:

      „cu conditia ca , aceste ” adaposturi speciale ” sa fie ceva de genul …Dachau sau chiar Aushwitz!!! Sau mai pe romaneste : sapun si manusi in magazine decat caini pe strazi !!!!”

      Cainele este un animal, nu e om, asa cum sunt si oaia, porcul, gandacul de bucatarie etc. O friptura de porc la gratar mananci, nu? Si nu compari taierea unui porc cu Dachau si Auschwitz. De aceea comparatia ta e deplasata!! Gandacii de bucatarie cauti sa-i starpesti cand ajung sa se inmulteasca prea mult, nu? Si asta fara sa te gandesti la lagarele naziste de concentrare. De aceea astfel de comparatii sunt inacceptabile si exprima, pana la urma, un lucru cat se poate de fals, suna fals.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013 | Răspunde

      • OMULEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ai inebunit subit ??????? Pai chiar n-ai inteles nimic din tot ce m-am chinuit sa tastez eu ???? Sunt perfect de acord cu faptul ca acea comparatie cu lagarele nazsiste este deplasata dar….ce sa fac ? – Evident ca-i deplasata deoarece ACOLO AU FOST UCISI OAMENI , BUNI SAU RAI INSA….OAMENI !” N-am gasit alta rima ” vorba lui Mircea Diaconu din scheciul jucat in urma cu mai mult timp in compania marelui disparut Toma Caragiu . Puteam sa tastez replica lui Grigore Vasiliu Birlic din ” Bubico ” insa…asta mi-a venit pe moment in minte . Ti-am mai spus parca ca eu tastez concomitent cu ideea pe care o am….nu stau sa-mi scriu pe o ciorna si abia apoi cand textul este acceptabil sa-l tastez , iar asta este si o dovada d e incredere { stiind ca nu vei rade d e mine } si mai ales o dovada a ceea ce de regula se numeste intelect . Am sa-ti spun un lucru pe care-l poti verifica intrband-o pe prietena noastra comuna Cristina . Am un amic stabilit in SUA prin anul ’81 . La vreo doi ani d e cand s-a stabilit acolo mi-a scris foarte entuziasmat faptul ca ” venind de la serviciu , pe drum a gasit o pisicuta ” !!! ca sa-l citez :” fapt extrem de rar pe acolo ” ! O poti intreba pe Cristina caca ala fabula sau dimpotriva !!! La vreo luna de zile mi-a scris iar , si mi-a povestit despre pisica respectiva cum ca a putut sa se bucure de prezenta ei doar vreo cateva zile deoarece …la o saptamana de la gasirea ei….i-au batut la use aia de la Politia animalelor si…i-au pus in vedere sa se astepte ca propietarul de drept sa vina sa si-o recupereze , plus faptul ca el { adica amicul respectiv } avea obligatia legala de a anunta gasirea animalului respectiv …altminteri daca ala nu va venii s-o ceara inapoi ,pisica respectiva va ajunge intr-un adapost pentru animale si abia de acolo o poate lua el daca o mai doreste fireste , asumandu-si anumite RESPONSABILITATI !!! Ca ce parere ai despre aceasta intamplare absolut reala ??? Repet , o poti intreba pe Cristina pentru confirmarea spuselor mele ! Eu nu sunt un tip inflexibil si chiar iubesc animalele ….domestice fireste . Am avut de-a lungul timpului trei caini si doua pisici . Acum am de asemenea un caine si o pisica pe care le tratez exact asa cum mi-ar place mie sa fiu tratat daca si fi in postura lor insa…..una-i una , si alta-i …alta fara suparare !!! Se s pune inclusiv de catre fostul Primar General al Bucurestiului si actualul Presedinte cum ca …” nu s e mai poate ” ! Eu sunt de acord cu asta dar…oare de ce atunci cand putea sa faca ceva …n-a facut ? Din punctul meu de vedere TOTI cainii fara stapan { chestia cu cainii comunitari…cu cainele blocului „…aste trebuie sa dispara din vocabularul fiecaruia ! } trebuiesc prinsi , eutanasiati si abia dupa aceea { deoarece este o copilarie sa creada cineva ca-i vom putea strapii definitiv ! } ce ramane , sa fie adapostiti , vaccinati , hraniti si sa fie dati in grija cuiva ce-i iubeste iar acel cineva sa-si ASUME RESPONSABILITATEA PENTRU TOT CEEA CE FACE ANIMALUL RESPECTIV CONFORM LEGII !!! Atunci n-ar mai exista nici atatea ONG-uri { doar nu-ti inchipui ca alea functioneaza pe moca ?} si nici atatea suspiciuni in ceea ce priveste ….ocupatia lor . Atunci si numai atunci oamenii vor dovedii cu adevarat ca iubesc animalul pe care l-au luat sa le fie companie , aparator { dupa posibilitati } al bunurilor si vietii sale cand asi vor ASUMA RESPONSABILITATI PRIVIND ANIMALUL RESPECTIV !!! Si-ti mai spun ceva ; in Bucuresti cainii vagabonzi au inceput sa prolifereze dupa ce s-a inceput acea demolare turbata a orasului . Oamenii n-au mai luat cu ei cotarlele la blocurile unde le fusesera repartizate locuinte iar acestia …au ramas d e izbeliste . In ’77 dupa cutremur toata lumea era innebunita sa-si ia un animal d e companie deoarece se s punea ca acestea simt eminenta producerii unui cutremur ….a unei nenorociri si s e manifeste ca atare pentru a atrage atentia asupra a ceea ce vor sa comunice , asupra pericolului . Aseara catelul meu { un teckel standard } pe care , avand in vedere ca seara este ceva mai frig acum al las sa doarma in bucatarie a inceput sa maraie , sa schelelaie si sa latre in draci la fel cu ceilati caini ce-si fac veacul fie prin vecini fie …pe strada pur si simplu . Se vedea ca-i nelinistit , se vedea ca se teme de ceva ….si de aceea , i-am dat dracului drumul afara sa faca ce-o vrea !!!! Azi am aflat ca la aceea ora in Vrancea avusesera loc doua cutremure !!!

        Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013

      • @Marian
        In legatura cu Politia Animalelor, eu cred ca treaba e foarte bine pusa la punct in SUA, nu ca-n Romania… Acolo e ordine, cel putin din punctul asta de vedere cred ca acolo e ordine. Este adevarat, au si bani mult mai multi decat noi, eu asa am impresia, dar se si ocupa de problema. Eu cred ca acolo ONG-urile, sectorul privat, chiar se ocupa in mod eficace de problema.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013

  3. Citind acest articol este clar pentru mine că persoana care l-a scris nu este iubitor de animale, dar şi că este departe de a înţelege în fapt această relaţie animal de companie – om.
    După părerea autorului articolului numai cei care sunt la ţară sau care au curte pot deţine câini de talie medie şi mare. Autorul vorbeşte de „înaltă educaţie civică” în timp ce vine cu soluţia de a ţine câini „pentru piele şi blană ” şi uită că în ţări civilizate s-a demonstrat cam de multă vreme chiar împotriva sacrificării animalelor sălbatice pentru piele şi blană, cu atât mai puţin se poate accepta aşa ceva pentru animale de companie – domestice – prietenul cel mai bun şi loial al omului. Dacă bietele animale sunt aduse în această situaţie, de a fi pe străzi , adunate în haite pentru a putea supravieţui, este doar pentru că există oameni care nu înţeleg nişte lucruri esenţiale.
    In problema ONG-urilor, parţial are dreptate autorul articolului, acestea ar fi trebuit să se implice mai mult în crearea de adăposturi şi atragerea de fonduri europene, deci în proiecte concrete, dar pentru aceasta aceste ONG-uri ar fi trebuit să aibe sprijinul direct şi concret şi colaborarea autorităţilor locale, de orice natură, ori personal am constatat din apelurile unora din aceste ONG-uri sau persoane private pe reţea de socializare în care se plângeau că nu sunt băgate în seamă în această activitate şi că li se refuză colaborarea şi aportul direct.
    Personal sunt deţinătoare de pisici, dar am fost deţinătoare de câine mare adunat de pe stradă, în apartament de bloc, unde au convieţuit în bune condiţii, în deplină armonie şi am oferit căţelei care timp de aprox. 16-17 ani a trăit pe stradă condiţii pentru a mai trăi încă 3 ani fericită într-o familie, fără să observ că suferă de lipsă de spaţiu şi atenţie. Autorul articolului propune să mai fim şi amendaţi, cei care facem sacrificii de-a dreptul pentru a ajuta într-un fel personal, uman şi cu „educaţie civică” cum spune autorul, la această problemă a câinilor abandonaţi în stradă. Mai mult aş dori să adaug că aceste animale, oricât ar fi de sălbăticite prin brutalizarea suferită pe stradă, rămân în continuare prieten adevărat al omului, lucru constatat concret, de mine. personal, deci vorbesc în cunoştinţă de cauză.
    Cred că dacă se aplicau măsurile adecvate de sterilizare a acestor animale atât în adăposturi cât şi a celor de la deţinători, alta ar fi fost situaţia acum. Sunt deţinători de animale care ţin câini şi nu-i sterilizează şi abandonează puii în stradă sau la margini de păduri ca să moară prin înfometare, în loc să ia măsura simplă şi firească a sterilizării.

    Comentariu de serenade18 | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @serenade18
      Dar, dupa parerea ta, Basescu este un iubitor de animale?

      Zici ca eu nu sunt iubitor de animale… Uite-te la comentariul lui Marian…

      Pe de alta parte zici asa:

      „dar pentru aceasta aceste ONG-uri ar fi trebuit să aibe sprijinul direct şi concret şi colaborarea autorităţilor locale, de orice natură, ori personal am constatat din apelurile unora din aceste ONG-uri sau persoane private pe reţea de socializare în care se plângeau că nu sunt băgate în seamă în această activitate şi că li se refuză colaborarea şi aportul direct.”

      Tot cu sprijinul statului? Ar trebui sa se uite si Cristina la acest comentariu. Eu am spus ca trebuie sa fie o colaborare intre aceste ONG-uri si Primarie, dar ONG-urile trebuie sa aiba rolul central, nu Primaria. Din aceasta cauza trebuie un management adecvat si foarte bun la aceste ONG-uri. Eu am pornit de la ideea ca eficienta intr-o actiune este mai mare in sectorul privat decat in cel de stat.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @serenade18
      De fapt ceea e s-a intamplat, si anume ca un caine a omorat un copil de 4 ani si avea sangele copilului pe bot arata un lucru: nu intotdeauna cainele e cel mai bun prieten al omului!! Dimpotriva, in anumite circumstante, cainele poate fi un dusman de temut al omului.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @serebade 18 { aceasta cifra semnifica varsta pe care o ai ? } : HAI SICTIR CA ESTI PROST !!! Motane …te roaga fratele tau nu sterge deoarece tipul chiar o merita !

      Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013 | Răspunde

  4. […] in numele careia a vorbit ieri domnul Crin Antonescu, vrea sa se duca in prima linie. Le uram succes si sa se intoarca cu bine. Romania insa nu cred ca are ce sa caute “in prima linie” si […]

    Pingback de Indiferent cum vor evolua lucrurile in Siria nu cred ca locul Romaniei trebuie sa fie in “prima linie” – Crin Antonescu: România va fi în prima linie în cazul unui război în Siria. | Hai ca se poate! | septembrie 4, 2013 | Răspunde

  5. Motane, in primul rand plang pentru ca a murit un copil. Moare un copil, moare un inger. Desi vina este complexa, principalul vinovat (din punctul meu de vedere) este bunica acelor copii. Nu mergi cu niste copii undeva, oriunde, nu doar in parc, fara sa stai cu ochii pe ei in fiece secunda. Am crescut doi copii, am si o nepotica, si indiferent unde am fost cu ei, nu i-am scapat din ochi. Cum de au plecat copiii intr-un loc UNDE NU AVEAU CE CAUTA??? Ce a pazit acea bunica, in afara de taclale cu alte „bunicutze” de pe banca din parc????
    Am caine, si am avut caine de cand ma stiu. Cainele nu-i agresiv prin definitie. Stapanul il face agresiv, sau mediul. Daca tu te duci la el cu un bat, sau arunci cu poietre (cum am vazut de mii de ori) e normal ptr un caine sa riposteze, SE APARA. cand tu ii incalci teritoriul, el si-l protejeaza. Esti violent, riposteaza cu violenta.
    A murit un copil si NU TREBUIA, Se putea si trebuia prevenit avest lucru. In primul rand, acea bunica IRESPONSABILA, trebuia sa aiba grija de ei, nu sa stea pe banca la taclale.
    In al doilea rand, daca erau supravegheati, acei copii nu intrau intr-un loc UNDE NU AVEAU CE CAUTA. Ei nu pot realiza singuri pericolele, nu stiu sa faca diferenta intre un loc interzis si unul de joaca. Tocmai de aceea au nevoie de ADULTI RESPONSABILI care sa-i indrume, sa-i invete, sa-i educe, sa-i supravegheze.
    In al treilea rand vinovat este „edilul” care nu s-a ingrijit cum trebuie de problema cainilor abandonati. Daca tot se cheltuie o gramada de bani ptr aceasta problema, poate este timpul sa vedem UNDE S-AU DUS ACESTI BANI, ca problema tot exista.
    Nu in ultimul rand este vinovata politia, care nu pedepseste furtul de fier, de garduri, de capace de canmalizare, fara de care acest lucru nu ar fi fost posibil. Degeaba iti ingradesti tu un teren care e al tau, ca vine hotul si ti-l fura, si tot tu esti amendat ca nu ti l-ai refacut.
    Am trecut de multe ori prin „teritorii” canine, si am fost „avertizat” prin latraturi si apropieri furioase, dar n-am fost niciodata atacat pentru ca n-am raspuns violent. N-am incercat „sa-i alung” cu pietre sau cu bete. Le-am „respectat suprematia teritoriala” si ne-am inteles, 🙂
    Solutia cu sapun si manusi, 😉 este una extrema si nu sunt de acord cu ea, decat in cazul in care se aplica si „altor animale bipede, nomade si fara adopost” care fura tot ce misca si tot ce este fix. 🙂 🙂 🙂 🙂

    Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @Rica
      „UNDE S-AU DUS ACESTI BANI” – si eu am spus ca trebuie sa se raspunda pentru asta!!

      Cainii pot sa te atace si daca nu esti violent sau agresiv cu ei…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013 | Răspunde

      • Omule bun …eu am patit o nepatita din urma cu vreo cinci ani pe cand inca mai lucram . Am intarziat la munca deoarece era o lucrare ce trebuia predata beneficiarului a doua zi musai . Fiind vorba despre schimbul Ii asta a insemnat ora ….24.00 sau poate 24.30 . Tramvaie ioc , autobuze …ioc , bani pentru taxi …ioc , fiind si vara ,am pornit-o pe jos catre casa eu si inca un tip , ceilalti membrii ai echipei preferand sa ramana si sa doarma in vestiar pe unde puteau fiecare . Aproape de statia Matei Ambrozie { presupun ca ai cunostiinta despre zona Ilioara sectorul 3 } erau vreo 20 de dulai tolaniti in mijlocul trotuarului , ce cum ne-au simtit ca ne apropiem au si inceput sa latre si s-au repezit la noi . Eu cu-n pietroi gasit urgent iar colegul cu-n spary ne-am aparat fireste si…ce crezi ? De unde dracu au rasarit vreo sase sau sapte cetateni , barbati si femei { stateau afara pe banci din pricina caldurii din apartamente } ce au inceput sa tipe la noi ca de ce lovim cainii ….” cartierului ” ?! Din cauza scandalului s-au mai ivit ca din pamant inca douazeci de insi fara nici o exagerare si …putin a lipsit sa nu fim batuti mar . La cateva secunde d e la izbucnirea incidentului a trecut pe acolo o masina a Politiei Comunitare care au intervenit pentru aplanarea discutiilor si ….au vrut sa ne amendeze pe mine si colegul respectiv pentru : „tulburarea linistii si ordinii publice ” iar pe coleg inclusiv pentru ” detinerea si folosirea ilegala in spatiul public ” a spray-ului ! Bai asa ceva …cred ca numai in Romania se putea intampla ! Am scapat datorita unei patrule a Jandarmeriei ce trecea pe acolo …Seful patrulei l-a atentionat pe politistul ” comunitar ” ca poate ramane si fara haina depe el in cazul in care voi contesta amenda si-l voi actiona in judecata . Urmarea ? Ne-au luat politistii comunitari in masina lor si…ne-au dus cat mai aproape de casele noastre pentru a nu raporta incidentul si a evita necazuri asemanatoare in timpul deplasarii . Ce doresc sa intelegi din toata polologhia asta ….Cainii , ataca indiferent ca-s cipati sau nu , indiferent ca-s sterilizati sau castrati , indiferent pe cine …daca acesta nu se apara opunand acestora , o forta mai mare decat forta cu care se presupune ca te-ar ataca acestia . Haita trebuie sa stie precis ca tu esti seful si ca trebuie sa te priveasca si cu teama si cu respectul provenit din acea teama ! Eu , n-am „sange in instalatie ” pentru a trece prin mijlocul unei haite de caini insa…am buzunarele pline de pietre si…mai ales spray iar pe timp de noapte un baston cu care pot omora si-un taur !!! Sunt nevoit deoarece …altminteri ma papa cainii ca pe-o chiftea si sincer nu vreau asta ! Decat sa planga …nevasta mea { oare o plange ? } mai bine sa plnga ” iubitorii de caini ” !!!

        Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013

      • Mariane, ai dreptate cand spui ca nu-i normal sa mergi strada si sa fii atacat de caini, indiferent ca sunt cu sau fara stapan. Perfect normal si faptul ca sunt oameni care nu agreeaza cainii. Eu de exemplu nu agreez pisicile (si ”oachesii”), 🙂
        Insa lasand deoparte toate aceste sentimente si afinitati, trebuie sa analizam situatia LA RECE, nu sa ne lasam manati de sentimente, sau resentimente, cand cautam adevarul.
        Daca este sa fim corecti, realisti si obiectivi, vina este pe umerii multora. In primul rand, asa cum am spus, vina incepe cu persoana ce ii supraveghea, continua cu cei datori sa reglementeze situatia cainilor far a stapani PRIN ELABORAREA DE LEGI, apoi cu cei in masura sa aplice si verifice aplicarea acelei legi, cu cel ce a furat portiuni din gardul propietatii respective, cu politistii care n-au dat doi bani pe furtul respectiv, si lista poate continua.
        Nu poti sa acuzi cu vehementa doar intr-o directie.

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 5, 2013

    • @Rica
      Stii ce ar fi trist…? Ca pana la urma toata problema sa se reduca la urmatorul aspect: banii despre care vorbeai s-au furat ca-n codru!! 😦

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 4, 2013 | Răspunde

      • Parca numai banii astia s-au furat ca-n codru. Pai Motane, in Romanica se FURA TOTUL ca in codru de la 90 incoace. Si inca mai avem ce sa se fure. Asta nu inseamna ca suntem o tara bogata? Pai de 23 de ani se tot fura si tot mai este.
        N-as vrea sa fiu in locul parintilor acelui inger. Teama mi-e insa ca iar se va gasi un Acar Paun menit sa traga ponoasele, in timp ce ADEVARATII vinovati, cei ce n-au considerat legile necesare ca fiind importante, toti cei ce si-au tras cate o „rata” din banii destinati acestei probleme a cainilor fara stapani, vor continua sa-si vada de treaba nestingheriti.
        Tare mi-e teama ca sperantele tatului acestui copil nevinovat pierit din cauza impotentei guvernantilor in a rezolva o problema ce persista din 90, sa nu fie desarte si ca jertfa fiului sau sa nu fie decat un „material de propaganda” pentru unii.

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 4, 2013

    • @ Rica Venturiano Sal-tare si respect deosebit onorabile …musiu 😉 ! Omu’ lu’ Dumnezeu cum poti sa debitezi asemenea prapastii ??? 😦 Cum adica ” bunica este vinovata ” ? De und e ti-a venit aceasta idee absolut ….jenanta pentru un om ca dumneata ??? Pai in primul rand acea bunica se afala inpreuna cu copii intr-un spatiu public unde cel putin teoretic nu au ce cauta maidanezi , nu au ce cauta caini NICI MACAR CEI CE AU STAPAN deoarece pentru acestia exista locuri special amenajate . Dar ti-a dat prin minte onorabile ca acea haita ai putea ataca pe toti trei si sa-i hartaneasca in aceasi maniera ? Daca acei copii inpreuna cu bunica lor ar fi patruns in acel spatiu privat …mai treaca mearga …cainii fac ceea ce trebuie : apara proprietatea dar asa ??? Spui dumneata ca :” cainele nu-i agresiv prin definitie ” 😦 ! Pai ai uitat care-i stramosul cainelui ? Spui ca : ” daca -l ataci cu-n bat sau cu pietre „este normal sa riposteze …sa se apere ! 😦 Te pot invita intr-o seara { daca s e poate in jur de 2.00 AM ,dimineata sau noaptea cum preferi } sa ma vizitezi si -ti pot asigura taxiul in Sos.Luica { dus si intors spre domiciliul dumitale } cu conditia ca dumneata care afirmi ca ” cainele nu-i agresiv prin definitie ” sa ai ” instalatia ” suficient de buna { adica curaj , tupeu , indrazneala , eroism …cum poftesti matale sa numesti gestul respectiv } incat sa treci { esti nevoit sa treci deoarece altfel n-ai cum sa ajungi la destinatie oricare ar fi aceasta } prin vreo sase locuri unde sant aciuiate tot atatea haite formate din ….in jur de 10-18 indivizi fiecare si asta pe o distanta d e maxim 100 d e metri ! Daca scap cu nadragii { asta in cel mai fericit caz ! } intregi …musiu Rica ati ridic statuie in fata casei mele …promit !!

      Comentariu de Marian | septembrie 4, 2013 | Răspunde

      • Mariane, de la „Cultural” la Luica nu-i distanta mare, asa ca am cutreierat zonele si am pantaloni. Am fost si prin parcurile de pe langa Politehnica, unde sunt haite de 10-15 caini, am fost „certat” de ei, dar pantalonii mi-au ramas intregi, 🙂
        . Din ce stiri am vazut, copiii au intrat intr-o curte privata, printr-un gard sau poarta lipsa (din motive pe care le-am mai spus si in prima interventie), deci nu in parc. Bunica insasi a declarat ca „5 minute i-am scapat din ochi, eram pe banca” asa ca nu vad unde’s ineptiile??
        Normal ca nefiind acolo, sa vad faptele, iau si eu informatiile ca toata lumea, din „media romaneasca” nu?? De ce consider bunicutza vinovatul principal?? Pentru ca ERA ACOLO SA AIBA GRIJA DE NEPOTI, nu sa stea la barfa si taclale cu alte bunicutze. Nu lasi nesupravegheat un copil. Nu-l scapi din ochi nicio clipa. daca se urca pe un cadru din acela din parcuri si cadea in cap, cum era? PE UN COPIL STAI CU OCHII NON-STOP, pentru ca el nu stie ce pericole sunt, ce se poate intampla, dar tu, om matur, trebuie sa ai grija si sa-l supraveghezi. Ca nu-i normal sa avem caini fara stapani, nu contest, Ca nu-i normal sa-ti fie fie frica sa mergi noapte pe strazi din cauza lor, iar nu contest si subscriu, dar in aceasi normalitate, NU ERA NORMAL CA ACEI COPILASI SA FIE LASATI NESUPRAVEGHEATI!!! Sunt convins ca nu sunt singurul parinte sau bunic ce a mers vreodata cu copilasi in parc. EU am stat cu ochii pe ei non-stop, sa nu cada, sa nu se raneasca, sa nu se apropie de locuri periculoase, sa nu stea in spatele leaganelor, sa nu se apropie de apa, de cabluri, de ORICE LOC CU POPTENTIAL PERICULOS.
        In alta ordine de idei, nu odata am vazut oameni aruncand cu pietre sau cu alte obiecte dupa caini, fara ca macar acestia sa latre macar.
        In alta ordine de idei, crede-ma ca un caine nu nse naste agresiv, el devine agresiv prin dresaj, conditii, mediu. Am caine si am avut mereu. Am avut un ciobanesc german care suporta orice de la copii, tras de coada, de urechi, de mustati, se lasa calarit, si nu doar de copiii mei, ci de ORICE COPIL. Un lucru nu suporta, sa vada o mana ridicata asupra stapinilor lui, ca eram eu, sotia, sau copiii.
        Acesti caini „comunitari” sunt produsul OAMENILOR. A celor care i-au abandonat, a celor care i-au facut sa fie agresivi.
        Sunt perfect de acord ca cei ce si-au insusit banii destinati rezolvarii problemei cainilor fara stapani, sa plateasca in mod exemplar, pentru ca la cate milioane s-au cheltuit pentru aceasta problema, e departe de a se fi facut ceva. Nu avem adaposturi, nu avem un serviciu destinat acestei probleme.

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 4, 2013

      • @Rica Venturiano ….Deci vecini , onorabile ? ” Zi asa …d’ai nostrii bravos !!?” 😉 Ai dreptate in proportie de 75% …fara suparare si cu tot respectul . Ai dreptate atunci cand spui ca stirea ai luat-o ca atare din ce a spus careva la televizor din ce ti s-a servit de catre ” presa „. Ai dreptate atunci cand spui ca acei copii de patru si respectiv cinci ani NU TREBUIAU SCAPATI DIN OCHI ! Asa am facut eu de-a lungul anilor cu copii mei si la fel procedez si azi cu….copii lor .Ai dreptate atunci cand spui ca ” acesti caini { vrei sa spui vina pentru inmultirea excesiva a acestora banuiesc 😉 } sant produsul oamenilor , ce i-au abandonat si mai ales a acelora ce i-au dresat pentru a fi agresivi” . Deci vezi stimate prieten ca…am acoperit cele 75% despre care vorbeam si cred ca si dumneata esti de acord cu asta ! Nu sunt de acord cu afirmatia dumitale cum ca ” un caine nu se naste agresiv ” chiar daca pot fi de acord cu faptul ca dresajul { prin care de cele mai multe ori se urmareste tocmai cresterea gradului de agresivitate al cainilor transformandu-i in arme ! } al poate face potential agresiv plus conditiile de mediu in care-si duc viata . In urma cu cativa ani ,am avut un metis de rodwailer cu snawtzer { parca am mai povestit asta pe blogul Motanului Incaltat si….cu ajutorul lui poti recitii povestea } pe care l-am hranit la biberon , pe care-l luasem atunci cand nici ochii nu-i dadusera , l-am crescut alaturi de nepotica si exact cum spui dumneata copilul facea cu acel caine ce-i trecea prin minte doar pentru a se juca , a se amuza . Acest caine NICIODATA nu a indraznit s-o maraie nici atunci cand acest copil ai lua hrana si i-o arunca …cainelui vecinilor sau cand al tragea d e coada si de urechi insa …la un moment dat fara s a fie provocat , fara sa fie agasat in vreun fel ….s-a repezit si a muscat copilul de cap , rapid , precis si crud ! Am avut noroc ca n-a ucis-o . Fireste ca am chemat un amic politist si acesta l-a inpuscat …chiar daca ….Daca acel caine { ce avea parte de conditii de viata aproape ca si ale nostre , ale oamenilor ce traiam in casa } a muscat , a atacat ,alti caini …fara stapan , fara nici o ingrijire afara de grija pe care si-o poarta singuri ,pentru care motiv n-ar face-o mai ales ca au parte si de acele conditii de viata ce-i fac , sa revina la salbaticie ??? Una peste alta este o rusine pentru toti politicienii astia d e rahat ca-si fac ….campanie pe seama nenorocirii unei familii , pe seama mortii cuiva in frunte cu jigodia aia de este chirias la Cotroceni ! Este o rusine ca Primarul General Sorin Oprescu , precum si primarii celorlalte sectoare in frunte cu ” generalul ” Ontanu sant inca in functie , este o rusine ca inca nu si-au dat demisiile pana acum si pe pariu , ca nici n-au de gand s-o faca !!!

        Comentariu de Marian | septembrie 5, 2013

      • Mariane, nu contest faptul ca problema cainilor este una foarte grava si foarte spinoasa. Nu este normal sa-i vezi liberi pe strada „coabitand” cu oamenii si tomberoanele, facandu-si teritorii si aparandu-le.
        Ce spui de „se naste agresiv” este discutabil. In virtutea a ce spui tu inseamna ca si omul se naste agresiv, chiar daca doar unii omoara si dau in cap, nu?? Sa nu uitam insa ca un caine ESTE ANIMAL, ce actioneaza din instinct, pe cand omul este UN ANIMAL CEREBRAL. Deci care e mai de condamnat???
        Am spus, este regretabil ce s-a intamplat, o tragedie imensa pentru ca a murit un inger datorita neglijentei si nepasarii OAMNEILOR. Mai grav este insa ca nu este un caz singular. A mai murit un om, un japonez acum ceva vreme. SI??? S-au luat masuri??? Exact aceleasi tam-tam-uri ca si acum, aceleasi „hot news-uri” ca si acum, pentru ca un scandal ca asta aduce atat bani in contul televixiunilor, cat si voturi celor ce iau atitudinea corecta, NU???
        Uite, am mai pus un pariu cu Theo pe tema Hidroelectricei, si n-am pierdut. Pun si acum, tot pe salariul meu pe o luna, ca NICI ACUM NU SE VA REZOLVA NIMIC.
        Toata media „este solidara cu familia indurerata”, toti politicienii „sunt alaturi de familia indurerarata” DAR AI AUZIT PE VREUNUL DINTRE EI SA SPUNA CA SUPORTA EI TOATE CHELTUIELILE DE INMORMANTARE???
        Era un gest care ar fi arata CA INTR-ADEVAR LE PASA!!! Ca intr-adevar SUNT SOLIDARI CU FAMILIA, ca

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 5, 2013

  6. Mariane, nu vreau sa te bag la cheltuiala, pentru ca te asigur de faptul ca ma descurc cu cainii, indiferent cat de violenti sunt, cu singura conditie sa nu aiba in OM in spate care sa-l asmuta.
    Revin si spun ca regret enorm ca a murit un copil, un inger. Sunt perfect de a cord ca vinovatii TREBUIE sa plateasca. Te intreb insa un singur lucru, si nu doar pe tine, daca in locul bunicii era o bona angajata, fie ea romanca, filipineza, sau orice alta natie, ar fi fost considerata ca vinovata de ”neglijenta in serviciu” pentru ca nu a supravegheat copiii????? Atat intreb.
    Ca lipsea gardul, ca erau cainii agresivi, flamanzi, turbati, ca erau sau nu abandonati, sunt doar elemente ulterioare ce au dus la in final tragic. Daca bunica (sau persoana care ii avea in grija) ii supraveghea PERMANENT, copiii nu ajungeau in acea zona. Daca ”persoana responsabila” de supravegherea copiilor isi facea treaba ASA CUM TREBUIE, nu se ajungea aici.
    Imi pare rau insa ca aceasta TRAGEDIE este folosita ca material de propaganda politica si electorala.

    Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 5, 2013 | Răspunde

    • @Rica Venturiano Pai bine frate draga dar omul ce este oare ? Nu cumva este inclusiv el doar ” un animal inzestrat cu ratiune ” ? Iar aceasta ratiune ai este data de cineva anume ? Eu zic ca-i dobandita doar in urma EDUCATIEI si a specularii instinctului primar de FRICA fata de LEGI altminteri in loc sa fie doar o mica parte dintre ei violenti….ar fi TOTI fara deosebire !!! Si ce mama dracului a-mi tot aduci aminte de acel japonez 😦 ??? Ala era JAPONEZ!!! Ala era ASIATIC , si la cati asiatici suporta pamantul asta { prea multi , mult prea multi dupa umila mea parere !!! 😦 } , chiar si unul in minus…este o placere si pentru Dumnezeu ! Ce ” masuri ” s-au luat atunci ? Pai …simplu : si-a recapatat notorietatea , avand in spate o reclama absolut gratuita , madamme Paula Iacob ce in calitaea de avocat a ” reprezentat ” in ” instanta „….cainele si ” drepturile ” sale demonstrand nevinovatia acestuia !!!! Ai uitat asta ? Vorbesti matale despre ” cheltuielile d e inmormantare „….pai pentru politicieni cred ca ar fi infinit mai simplu sa suprorte ” cheltuielile ” respective pentru majoritatea alegatorilor , pentru majoritatea celor ce traiesc inca pe aici prin Romania …ar fi aceste cheltuieli infinit mai putin pagubitoare pentru buzunarele lor decat sa faca fata zilnic nemultumirilor acestei populatii , nemultumiri c e se tot acumuleaza exact ca niste ape in spatele unui baraj ce….mai devreme sau mai tarziu s e va sparge , de asta poti fi sigur , chiar daca asta nu se va petrece probabil in tiimpul vietii noastre ! I-am vazut pe ” politicieni „…Ecaterina Andronescu si ….Hadar . Au incercat sub pavaza unei coroane sa-si faca CAMPANIE ELECTORALE , AU INCERCAT SA-SI FACA IMAGINE chiar nu te-ai prins d e figura 😦 ? Iar bunica respectiva….pai putea sa-i duca pe unde dorea ea sau sa-i lase sa se duca unde doreau copii !!!! Era vorba despre un parc public chiar nu vrei sa pricepi sau vrei sa ma inbolnavesti de nervii capului ma musiu !!!! 😦 Cainii au patruns in parc si nu copii in incinta acelei proprietati private ce-i asa greu de priceput ? Evident ca achiesez la ceea ce spui in final , si mie imi pare rau ….mai mult eu sunt scarbit de faptul ca o astfel de tragedie { in general tragediile ce distrug niste vieti , niste destine …ca nu cred ca destinul acelui copil a fost acela de a fi fost sfasiat de caini } este folosita de aceste javre cu chip de om numite generic …politicieni , pentru propaganda politica si electorala !!!! Iar acum urmand acelasi subiect , te intreb eu pe dumneata in calitatea de vantura lume , de marinar pe care-o ai : pe unde ai acostat vreodata { in afara de tarmurile Arabiei sau Africii fireste sau ale Americii de Sud } ai vazut matale caini vagabonzi pe strazile marilor orase , pe strazile CAPITALEI UNUI STAT ? In viata mea …n-am fost de multe ori pe ” afara „, insa in rarele ocazii in care la invitatiile unor buni si vechi prieteni sau a unor rude stabilite acolo , am vizitat Anglia { fireste nu toata ci doar ceva din Londra …mai precis periferia ca acolo locuiau aia ,si m-am jurat ca nu mai dau pe acolo , deoarece bere mai spurcata n-am baut in viata mea 😦 } , Austria , Germania , chiar si Italia { ca altfel …chiar nu aveam cum tranversa in Malta sau Sicilia avand in vedere frica viscerala pe care o am de calatoria cu avionul } sau UNGARIA { respectiv capitala Budapesta ca doar nu era sa ma duc la Balaton ! } lui Victor Orban , eu personal N-AM VAZUT PE STRAZI CAINI , ALTFEL DECAT IN LESA , CU BOTNITA SI INSOTITI DE PROPIETARI !!!!! QED 😉 onorabile musiu !!!!

      Comentariu de Marian | septembrie 6, 2013 | Răspunde

      • Mariane, repet, ai dreptate cand pui problema cainilor fara stapan. NU AU CE CAUTA liberi pe strada. In alta ordine de idei, eu din cate am auzit LA TOATE POSTURILE, copiii au intrat printr-un gard lipsa pe un teren privat, nu cainii au iesit de acolo, fapt dovedit si prin faptul ca bietul copil a fost gasit ACOLO, nu in parc.. De aceea se si vehiculeaza vinovatia propietarului de teren care nu-si ingradise terenul. Dar cu totii stim ca aerul din Romania este foarte coroziv, si de aceea fierul si tot ce poate fi valorificat dispare subit.
        te intre inca odata, daca in locul bunicii era o bona angajata (indiferent de natie) ce crezi ca se intampla cu ea?? O ACUZA CINEVA DE NEGLIJENTA IN SERVICIU?????
        Uite Mariane, un alt caz, in alta tara: 5 mai 2010 un petit garçon d’un an et demi a été tué par le chien de la famille mardi matin en Eure-et-Loir. L’enfant avait été laissé seul avec l’animal. Les parents ont été entendus par les enquêteurs.
        Deci acolo, pentru ca n-au supravegheat copilul,parintii au fost gasiti vinovati.
        Altul: „08 juin 2010 à 20h19
        Bébé tué par un chien: la mère accusée d’homicide involontaire”

        Mariane, peste tot in lume cel ce are in grija un copil, este RASPUNZATOR pentru integritatea lui!!!
        Cred ca n-ai citit tot, si cum ai vazut ca acuz „bunica” „te-ai nervozat la nervii capului”:) 🙂 :), dar citeste si ai sa vezi ca nu minimalizez vina celorlalti, ci am spus ca VINA INCEPE CU BUNICA, ce nu si-a supravegheat nepotii. NU LASI SA-TI PLECE DIN RAZA VIZUALA UN COPIL DE 4 ANI!!!! Scurt si cuprinzator!!!

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 7, 2013

      • @Rica Venturiano Pai sigur ca ma nevrozez la nervii capului musiu Rica deoarece asa cum sti….si eu sunt BUNIC!!!!! Eu insa am intrebat altceva si repet intrebarea : pe unde ai fost matale in calitatea de marinar ai vazut pe undeva , prin vreo Capitala de Stat , prin orice orasel cat de mic al unei TARI CIVILIZATE cat de cat pe strazi , macar un caine care sa n-aibe ” la remorca ” propriul sau stapan ???

        Comentariu de Marian | septembrie 7, 2013

      • Mariane, in state civilizate, asa cum avem si noi pretentia ca suntem, NU, N-AM VAZUT caini „comunitari”.
        Si onorabile, aici nu am comentat, ai dreptate cand spui ca trebuie rezolvata treaba RAPID SI EFICIENT.

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 7, 2013

      • Mariane, inca ceva. Eu, in calitate de „sef” sunt responsabil in fata legii daca membrii unei echipe patesc un accident, fie el fara pierderi de vieti omenesti. Daca se constata ca „n-am avut grija sa ii instruiesc si sa semneze ca au fosf instruiti” iar unul dintre ei isi rupe o unghie, eh raspund. De ce ti se pare deplasat ca o consider pe bunica PRINCIPALUL vinovat?

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 8, 2013

      • Mariane, daca esti bunic si iesi cu nepotii in parca, ce faci? te apuci de table si uiti de ei? Stai pe banca si te uiti din cand in cand la ei???

        Comentariu de Rica Venturiano | septembrie 10, 2013

  7. […] Rosia Montana Gold Corporation a cumparat cu publicitate aproape toata media romaneasca. […]

    Pingback de Nu insistati. Este ordin de sus. Partidul Conservator este pentru exploatarea resurselor de la Rosia Montana | Hai ca se poate! | septembrie 5, 2013 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.