Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

100 de ani de viata si peste 60 de ani de activitate politica…

Nu cred sa mai existe in politica romaneasca un om atat de longeviv si cu atata vitalitate, pana la adanci batraneti, precum a fost Mircea Ionescu-Quintus. Moartea lui cred ca ne-a luat prin surprindere pe toti. Era un om atat de viu si de activ incat nu credeai ca ar fi putut muri vreodata. Liberal autentic, a aparat intotdeauna valorile democratiei si ale drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului. A avut dreptate: s-a ferit de compromisuri cautand sa ramana, intr-o Istorie zbuciumata si marcata de regimuri totalitare, un liberal, sa nu renunte la crezul sau.

Mediafax

Video A murit Mircea Ionescu Quintus la vârsta de 100 de ani. Seniorul liberal, în ultima sa apariţie publică: Viaţa mea a fost un roman. M-am ferit de compromisuri/ Când va avea loc înmormântarea

„Seniorul liberal Mircea Ionescu Quintus, fost preşedinte al PNL şi mare politician român, s-a stins din viaţă vineri, 15 septembrie la vârsta de 100 de ani. Deţinut politic, mai mulţi ani, în perioada regimului comunist. Este un reper în ceea ce priveşte activitatea politică şi a imprimat o linie liberală clară PNL şi a rămas fidel acestui partid.

Florin Roman (PNL): Familia lui Mircea Ionescu-Quintus a decis ca înmormânarea să aibă loc luni

Deputatul Florin Roman, secretar general adjunct al PNL, a precizat, pe Facebook, că familia lui Mircea Ionescu-Quintus a decis ca funeraliile preşedintelui de onoare al PNL să aibă loc luni, până atunci liberalii suspendând toate acţiunile politice programate.

”Familia seniorului Mircea Ionescu-Quintus a decis ca înmormântarea sa aibă loc luni, la prânz, la Ploieşti. În semn de respect faţă de memoria seniorului, PNL a decis suspendarea oricăror acţiuni până după înmormântarea celui mai iubit liberal (…) Odihneşte-te în pace, om bun!”, a scris Florin Roman.

Iniţial, s-a spus că înmormânarea va avea loc luni. Astfel, preşedintele PNL Prahova, Iulian Dumitrescu, a declarat că Mircea Ionescu-Quintus va fi depus la capela Bisericii de pe strada Buna Vestire, din Ploieşti, iar înmormânarea va avea loc marţi, la Cimitirul Viişoara, din oraş.

„Au mai fost perioade când cădea la pat şi îşi revenea. Ne pare rău la toţi, la toată România. Trupul va fi depus la capelă, în Ploieşti, iar din ce am vorbit cu familia înmormântarea va avea loc marţea viitoare, tot în Ploieşti. Băiatul său este în Germania şi a fost anunţat. Va veni abia duminică pentru că nu a găsit bilete de avion“, a spus Iulian Dumitrescu, preşedintele PNL Prahova.

La rândul său, Florin Sicoe, directorul Muzeului de Artă din Ploieşti, a spus că, înainte de a muri, Mircea Ionescu-Quintus pregătea o antologie de epigrame.

„Era cu doamna când s-a întâmplat. Era la pat de două săptămâni, îl îngrijea un doctor foarte bun. Era însă perfect lucid. Tocmai pregătea o antologie de epigrame, iar eu căutam o editură să o publice“, a spus Sicoe.

„Viaţa mea a fost un roman. M-am ferit de compromisuri”

La 89 de ani, Mircea Ionescu-Quintus s-a retras la Ploiesti şi îsi ducea viata alaturi de sotie, facand „mici treburi prin casa si gradina”. Seniorul continua sa mearga la sediul PNL din localitate si ii ajuta cu sfaturi pe tinerii liberali.

Era în 2000 cand CNSAS a anuntat: Mircea Ionescu-Quintus a fost informator al Securitatii. „Fara sa fiu instiintat, a venit aceasta decizie. Am contestat-o, dar cererea mi-a fost respinsa. Am atacat decizia la Curtea de Apel si dupa doi ani am obtinut decizia ca nu exista dovezi ca am facut politie politica”, spunea liberalul, citat de Evenimentul Zilei.

Adeziunea la PNL i-a creat probleme inca din tinerete. Cand legionarii au preluat puterea, au decis ca Ionescu-Quintus sa fie condamnat la moarte. „Norocul meu a fost ca eram in armata, la Iasi. Ei m-au cautat acasa si nu m-au gasit. Era cat pe ce sa-l ia pe fratele meu, dar li s-a spus ca el nu are niciun amestec”,mărturisea fostul presedinte al PNL.

Deţinut politic, mai mulţi ani, în perioada regimului comunist. A fost membru al Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici din România; Veteran de război, decorat în 1942 cu Ordinul „Coroana României” cu spade şi panglici de Virtute Militară. Fostul presedinte PNL spune ca nu a facut rau nimanui prin faptul ca a colaborat cu Securitatea.

Mircea Ionescu Quintus spunea, în 17 martie 2017, atunci când a fost decorat la Palatul Cotroceni, că viaţa sa e un roman şi şi-a făcut datoria de român şi ostaş. Fostul preşedinte al liberalilor povestea atunci că în viaţă nu a vrut să facă lucruri incorecte şi a ales să trăiască fără compromisuri.

„Viaţa mea a fost un roman. Pentru că am trăit peste 100 de pagini tipărite. Am luat viaţa pe umerii mei şi pe răspunderea mea încă de la 15 ani, atunci când bunul şi valorosul meu părinte ne-a lăsat. De atunci am avut răspunderea familiei şi el, tatăl meu, a murit sărac. Eu nu sunt săcar. Am o casă a soţiei mele de zestre în care stăm şi cu retribuţiile pe care le primesc, avem tot ce ne trebuie. Prin urmare, nu sunt sărac, dar nici nu am pus nimic deoparte. Eram vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor şi m-am trezit cu două persoane frumoase care mi-au spus <<Dumneavostră sunteţi avocat. Vrem să vă angajăm>>. Am spus <<eu am treabă aici, sunt vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor>> . Ei mi-au spus că nu are importanţă, doar pentru consultări. Aveam 10.000 de lei salariul, ei au spus că îmi oferă salariul un milion. Am crezut că nu aud bine. Ei ziceau <<pentru priceperea dumneavoastră>>. Am spus <<Suntetţi liberi>>. M-am ferit de compromisuri, de lucruri care mi s-au părut incorecte”, declara, în data de 17 martie 2017, Mircea Ionescu Quintus.

Fostul preşedinte al PNL a vorbit şi despre experienţa sa de peste 50 de ani ca avocat.

„Mi-am împărţit romanul vieţii în trei capitole şi de fiecare dată am încercat să îmi slujesc oamenii, societatea şi patria şi mi-am făcut datoria că m-am pregătit pentru profesia de avocat. Cred că mi-am făcut datoria ca profesionist, 50 de ani am fost avocat, peste 30 şi ceva de ani eram avocat sub regimul comunist şi orice vorbă greşită te trimitea pe unde am fost şi eu de altfel. Mi-am făcut datoria ca român şi ca ostaş. În 1938 am îmbrăcat haina militară şi peste 7 ani am dat-o jos.Mi-a făcut datoria şi am primit o înaltă distincţie de război”, a mai afirmat emoţionat Mircea Ionescu Quintus.

Anul trecut, presedintele de onoare al PNL, Mircea Ionescu Quintus, a fost sarbatorit la Ploiesti, in prezenta a peste 2.000 de liberali si a conducerii centrale a partidului reprezentata de copresedintii Alina Gorghiu si Vasile Blaga. Quintus, care a fost primit in sala cu aplauze, a sustinut un discurs in cadrul caruia le-a multumit, printre altii, celor doi medici care i-au salvat viata cu mai multi ani in urma ,si a punctat ca va „sfarsi” in PNL.

„O viata intreaga am stat in acest partid si aici (in PNL- n.r.) am sa sfarsesc cand Dumnezeu si cand medicii m-or abandona”, a declarat presedintele de onoare al partidului.

De altfel, acesta a spus ca si-a facut si o autoepigrama: „Spre o suta anii mi se aduna/Ca prin paduri semetii brazi/Si s-or gasi destui sa spuna/Ce mai inseamna suta azi”, explicand ca suta de ani poate sa insemne mult.

În calitate de vicepreşedinte, apoi de preşedinte al PNL, a contribuit la direcţionarea şi desfăşurarea activităţii politice a partidului.

În Parlament a contribuit la adoptarea unor acte legislative importante, inclusiv a Constituţiei, iar ca ministru a prezentat şi susţinut proiectul Legii de organizare judecătorească; a fost implicat în pregătirea alegerilor generale din 27 septembrie 1992.
S-a judecat timp îndelungat cu PNL-Câmpeanu referitor la recunoaşterea adevăratului PNL. La 21 octombrie 1994 TMB decide că aripa Quintus este reprezentanta legală a PNL.

Preşedinte al Tineretului Liberal „Brătianu” din Judeţul Prahova şi membru al Comitetului Naţional al Tineretului Liberal (1945 – 1947). Deţinut politic, mai mulţi ani, în perioada regimului comunist. Preşedinte al Organizaţiei judeţene Prahova a PNL (1990 – 1993); în această calitate, în perioada februarie-iunie 1990, a fost membru al CPUN, judeţul Prahova. Preşedinte al Organizaţiei judeţene Prahova a PNL (1990 – 1993); în această calitate, în perioada februarie-iunie 1990, a fost membru al CPUN, judeţul Prahova.

Ionescu-Quintus a absolvit Liceul „Sfinţii Petru şi Pavel” din Ploieşti (1927-1934); licenţiat al Facultăţii de Drept din Bucureşti (1938); specializări în Drept şi procedură Penală.

Activităţi funcţii:
Avocat în Baroul din Prahova (1940 – 1987); consilier îndrumător de avocaţi stagiari (1977 – 1985); membru în Comitetul judeţean Prahova al Asociaţiei Juriştilor; profesor la catedra de Drept Constituţional şi Administrativ la Facultatea de Studii Juridice a Universităţii de Inventică din Ploieşti (1991 – 1993).
Ca scriitor şi epigramist a avut o prodigioasă activitate publicând mai multe volume de epigrame, poeme şi romane. A fost coautor la numeroase Culegeri de Epigrame editate de Clubul „Cincinat Pavelescu” din Bucureşti (1972 – 1985) şi colaborări la reviste şi publicaţii, între care: Gluma, Păcală, Urzica, Mitică, Moftul Român, Cronica Română, Palatul de Justiţie etc. Este vicepreşeinte al Uniunii Epigramiştilor din România şi membru al Uniunii Scriitorilor din România. Este de asemenea membru al mai multor societăţi şi asociaţii culrturale şi în conducrea unora dintre acestea.
Este preşedintele de onoare al fundaţiilor culturale „I.L. Caragiale” şi „Nicolae Grigorescu” – Câmpina.

Vicepreşedinte al PNL (1990 – 1992); preşedinte al PNL (din februarie 1993).
Deputat de Prahova, ales pe lista PNL, la 20 mai 1990; vicepreşedinte al Adunării Deputaţilor (18 iunie 1990 – septembrie 1991).

Ministru al Justiţiei în cabinetul condus de Th. Stolojan (16 octombrie 1991 – 19 noiembrie 1992)

Ca preşedinte al Organizaţiei Prahova a PNL a organizat această filială a partidului şi a participat la campaniile electorale din 1990 şi 1992.

În 21 iulie 1994 semnează protocolul de constituire a Alianţei civic-liberale „Liberalii” iar ulterior PNL reintră în Convenţia Democratică (la 20 decembrie 1994).
La 3 noiembrie 1996 a fost ales senator PNL de Prahova, pe listele CDR.
La 28 noiembrie 1996 a fost ales vicepreşedinte al Senatului din partea grupului parlamentar al PNL.
1999-2000 – Presedinte al Senatului
2000-2004 – Senator de Prahova
La 5 iulie 2002 Mircea Ionescu Quintus a fost ales preşedinte de onoare al PNL.
în august 2006 îşi dă demisia din funcţia de preşedinte onorific, ca urmare a acuzaţiei de colaborare cu Securitatea. Mircea Ionescu Quintus a precizat, însă, că a dat declaraţii şi nu note informative la fosta Securitate.

A fost distins cu premiul „Cincinat Pavelescu” al Societăţii Academice „Titu Maiorescu” (1992); Diploma de merit a Uniunii Juriştilor din România (1991); Diploma Editurii „Românul” pentru activitate parlamentară (1990); Premiul Asociaţiei Umoriştilor Români pentru epigramă (1993) etc.

Preşedintele Klaus Iohannis l-a decorat în luna martie 2017 pe Mircea Ionescu Quintus la împlinirea vârstei de 100 de ani, iar în data de 15 mai, şeful statului a semnat decretul privind înaintarea în grad de general-maior (în retragere) – cu două stele a fostului preşedinte al PNL Mircea Ionescu-Quintus.”

A plecat dintre noi un om care a fost un reper in politica romaneasca. Mai avem astfel de oameni? Care sa se distinga prin cultura, integritate, inteligenta si experienta, tinuta si stil de adevarata elita? Din pacate, politica romaneasca sufera un mare gol prin plecarea D-lui. Quintus. Pentru ca nu prea mai gasesti, decat cu destul de rare exceptii, astfel de oameni de asemenea formatie morala si intelectuala, la un nivel inalt, capabili sa insanatoseasca politica romaneasca. A murit seniorul Coposu, acum a murit si seniorul liberal Mircea Ionescu-Quintus si putem constata cu tristete o scadere a standardelor la care se afla politica din tara noastra. E de ajuns sa privim la actuala guvernare, dar chiar si la partidul D-lui. Quintus, care a avut o prestatie slaba pe parcursul anului trecut, pierzand in cele din urma alegerile la un scor zdrobitor. Este interesant de observat ca de cand Dl. Quintus s-a retras, la venerabila varsta de 89 de ani, calitatea politicii romanesti a inregistrat un regres evident, resimtit de intreaga societate. Nu prea s-au vazut progrese nici pe plan economic, nici in ceea ce priveste politica externa, nici in plan social. Au existat, e adevarat, anumite progrese in ceea ce priveste Justitia dar marcate de instabilitate si de tot felul de efecte negative. Ar trebui sa recunoastem ca avem o politica de un calibru inferior celei pe care am avut-o cu ceva vreme in urma si care a dat tarii o Constitutie democrata, care s-a angajat la reforme in sensul economiei de piata libera, care a reusit sa-si indeplineasca cele doua obiective majore in plan extern: integrarea in UE si NATO, depasind dificultati ce pareau insurmonabile si avand rezultate pozitive deosebite care i-au facut pe unii experti sa nu le vina sa creada ca ar fi posibil asa ceva in Romania. Sa ne gandim ca intr-o perioada tulbure, cum a fost cea din mijlocul anilor ’90, cand inca mai traia regretatul Corneliu Coposu, a fost posibila Declaratia de la Snagov, adica un consens al tuturor fortelor politice in vederea pregatirii strategiei nationale de aderare la UE.

Din pacate, ca sa nu zic din nenorocire, oamenii mari din politica romaneasca pleaca…

Si ramanem cu nivelul asta scazut care n-are cum sa ne faca cinste si nici bine.

Va marturisesc faptul ca vars o lacrima pentru Mircea Ionescu-Quintus, fara indoiala un simbol al liberalismului romanesc. Fara indoiala un reper la democratiei. Cand era in viata ma simteam mai linistit in privinta derapajelor din politica noastra. Statura sa politica imi garanta ca nu se poate intampla ceva grav. Acum, afland de moartea sa, nu prea mai sunt atat de linistit. Derapajele de la democratie, de la drepturile fundamentale ale omului par a prinde un contur destul de real pentru ca nu mai sunt oameni precum Mircea Ionescu-Quintus, Corneliu Coposu. Nu mai avem oameni care sa apere, prin prestanta lor deosebita, valorile Lumii Libere la noi in tara. Asta mi se pare foarte grav! Sper sa ma insel… Si sper ca memoria oamenilor mari sa ne indrepte pe drumul cel bun.

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

septembrie 16, 2017 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

23 comentarii »

  1. Am recitit din postarea anterioara si…ai avut { nu in totalitate evident , doar 40% cel mult 😎 } dreptate sa ma iei in balon . Lipsea o virgula care , mi-a dat peste cap intreaga exprimare referitore la Mirel Palada in ” machul ” 😉 contra lui Mihai Gotiu . Dar si dumneata…a dracului fiintza , ce-ti trebuia pentru a te prinde de figura , un Dictionar Ortografic al LR 😡 ?!? Azi am scapat de cuscra si , doar faptul ca iau niste nenorocite de medicamente m-a oprit sa nu beau pana ma lua dracu ! Fireste ca , daca eu abia asteptam sa scap de ea…si ea saraca femeie abia astepta sa scape de mine 😀 😀 😀 . Zicea { vezi Doamne in gluma } ca , n-a mai intalnit in viata ei om mai nebun decat mine . Culmea e ca , s-a inteles perfect cu nevasta-mea care are , strict aceeasi parere 😉 . Pai ce ma-sa , am pus-o eu sa nu iasa in viata ei din nenorocitele alea de insule ??? Acum despre Mircea Ionescu Quintus „marele disparut ” . Eu , nu-l vad chiar asa cum al prezinti matale in necrolog si asta chiar cu riscul de-a te supara caci , vad ca-ti pare rau dupa el mai ceva decat dupa o ruda foarte apropiata . Omul , Quintus impreuna cu Horia Rusu si Dinu Patriciu se face vinovat de scindarea nou reinfiintatului PNL care , dupa cum sunt sigur ca-ti reamintesti , putea constitui { spre deosebire de revansarzii de la PNT } o fortza in opozitia fatza de PSD . Omul Quintus care s-a aplecat dupa cum batea vantul lasandu-i pe altii sa rupa partidul , el ramanand alaturi de Radu Campeanu . Aminteste-ti ca , la liberali nu se ducea chiar cine vrea sau cine nu vrea . Acolo erau medici , profesori , avocati , jurnalisti nu… ” muncitori si tarani ” precum la PSD . Iti mai aduci aminte in cate aripi si aripioare s-a scindat PNL-ul ? In calitatea-i de Ministru al Justitiei in guvernarea Stolojan …am vazut cate parale facea asa incat , bine ca n-a mai fost reconfirmat dupa noiembrie ’92 . Te-ntreb onorabile : despre ce reper vorbesti referindu-te la MIQ ? Oare ai uitat atat de repede , nu framantarile din interiorul PNL , caci erau ceva normal pentru orice partid { exceptand acel partid provenit din PCR si care azi poarta initialele PSD } , cat faptul c-au avut-o atata vreme in fruntea lor pe Alina Gorghiu care , dupa umila mea parere era total neprotrivita pentru functia ce-i fusese incredintzata si care , s-a postat in siajul lui KWJ ducand partidul la acele cote absolut dezastruoase ? Nu uita ca era inca viu si inca Presedinte de Onoare al PNL atunci cand , sub conducerea intzeleapta a Alinei Gorgiu , PNL a anuntat intr-o singura saptamana vreo cinci sau sase nume de candidati unici pentru PGMB si daca azi o avem acolo pe bigota aia de Firea acest lucru ai este datorat si lui…seniorului ? Crezi cumva ca MIQ nu si-a avut si el rolul in luarea deciziilor partidului de-a si-l asuma pe Johannis ? Vorbesti dumneata despre Corneliu Coposu . Eu , pe vremea cand , ” ca tot romanul impartial ” imi cautam un partid la care sa ma aciuez , l-am cunoscut personal { i-am fost alaturi impreuna cu alte sute d e tampiti in acel ” asalt asupra Palatului Victoria ” ce-a adus prima oara minerii la Bucuresti…fix a doua zi } si-ti pot spune cu mana pe inima ca…nu era chiar asa cum spun unii c-ar fi fost ! Nici el si nici altii…la fel de laudati . Fireste ca , daca la randu-mi asi fi avut parte de ceea ce-a avut el in viata , probabil c-asi fi fost fix ca si el insa , nu era eroul far’ de prihana pe care-l tot lauda unii si-l tot comemoreaza , stai linistit . Motane , se spune ca de mortuis nihil nisi bene insa , pentru numele lui Dumnezeu : AVEA 100 DE ANI !!!! Si-o intrebare stimate Motan : de ce mama dracului plangem dupa oameni { mai ales dupa oameni pe care nu i-am cunoscut niciodata } si le descoperim fel de fel de calitati abia , dupa ce se duc pe topogan iar cat sant in viata , ai improscam cu noroi pe unde apucam ???

    Comentariu de Marian | septembrie 20, 2017 | Răspunde

    • Mare lucru ca ai ajuns atat de scrupulos: la virgula!! 🙂 E un eveniment!! 😆 Multumesc pentru faptul ca mi-ai dat, chiar si intr-o proportie de 40%, dreptate!! 🙂 E mare lucru!

      In privinta a ceea ce spui despre Mircea Ionescu Quintus ai in proportie de 30% dreptate! 🙂 Lucrurile nu stau chiar asa… Eu n-as crede ca scindarea de atunci a PNL i se datoreaza lui. Dar coagularea fortelor liberale si transformarea PNL intr-un partid mare dupa 2000 i se datoreaza! Alina Gheorghiu a ajuns in functia de presedinte al PNL intr-o perioada cand Mircea Ionescu Quintus nu mai era activ. Intr-un fel a fost bine pentru ca un partid trebuie sa-si promoveze si cadrele tinere. Spre deosebire de PSD, unde presedintele de onoare e intr-un fel, ca sa nu zic defapt, executiv, intr-un partid cu adevarat democrat lucrurile stau putin altfel… Eu n-am spus despre Corneliu Coposu ca ar fi fost fara prihana. Imi dau seama ca in politica vorbim totusi de oameni, nu de ingeri. Asta nu inseamna ca n-ar fi fost un mare om! Si un reper in politica romaneasca.

      Daca iti voi spune ca am o parere excelenta despre KWJ vei replica, mai mult decat probabil, ca am 0% dreptate.

      Acuma stii cum e? Depinde cine ii improasca cu noroi. Ca fraza finala se potriveste de minune PSD-ului, cu cateva exceptii, fireste. Toata campania impotriva lui Corneliu Coposu de la inceputul anilor ’90 a fost opera PSD-ului (indiferent de denumirile din trecut). Dupa aceea, dupa multi ani in care acuzau CDR-ul chiar si dupa ce s-a desfiintat i-a apucat respectul fata de marele senior taranist. Asa ca depinde cine improasca cu noroi…

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 20, 2017 | Răspunde

      • Nu-s scrupulos insa , matale ai inteles cum ca, EU asi fi absolvent de sociologie si , nu ma indoiesc de faptul ca te-a bufnit rasul instantaneu ! Ti- am dat dreptate in acea proportie , pentru ca asa sunt eu , baiat finesco 😉 ca marea majoritate a bucurestenilor . Vezi , pe Tariceanu chiar al uitasem insa , iti pot spune un lucru : tat-su vitreg , Dan Amedeo Lazarescu , chiar n-a fost de acord cu el desi , ca orice politician adevarat , vedea in acea scindare o oportunitate de-a fi mai cu motz decat altii . Ai dreptate…101% : Alina Gorghiu a ajuns presedinte al PNL taman cand MIQ nu mai era activ insa { caci exista si un ” insa ” } , doar un prost poate crede ca o sugestie , un VETO din partea presedintelui de onoare al PNL n-ar fi fost luata in consideratie de catre activul de partid . Iar Alina Gorghiu…ai vazut si singur prestatia domniei sale , chiar nu mai insist pe tema asta . La chestia cu „Toata campania impotriva lui Corneliu Coposu de la inceputul anilor ’90 a fost opera PSD-ului (indiferent de denumirile din trecut).” nu-s de comun acord cu dumneata caci { chiar daca stiu cate ceva despre manipulare si mai ales despre ceea ce se petrecea atunci } , nu Petre Roman , Ion Iliescu , Dan Martian sau Dumitru Mazilu al faceau p ‘ ala cum le venea la gura pe toate drumurile ci…” muncitorii si tzaranii ” acelor vremuri … romanii ce-si cunosteau si-si ” respectau istoria si inaintasii „, ca si astazi de altfel . „Daca iti voi spune ca am o parere excelenta despre KWJ vei replica, mai mult decat probabil, ca am 0% dreptate.” Mi-ai stricat ziua mon cher 😡 😡 😡 !!!!!

        Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017

      • Si eu vorbeam despre o incoerenta politica a liberalilor in acea perioada.

        NU crezi ca si oamenii mai tineri ar trebui promovati si, hai sa zic asa, testati sa vedem ce pot, cum ar merge treaba?

        „” muncitorii si tzaranii ” acelor vremuri” – dar de cine oare erau incitati? De PNTCD? De catre liberali? Contramitingul acela din ianuarie ’90, daca nu ma insala memoria, cand se vorbea ca Opozitia cu PNTCD in frunte dorea sa dea o lovitura de stat, era al PNTCD-ului? Al PNL-ului? Sau al altui… partid? 😉 Eu n-as crede ca PNTCD sau PNL sau PSDR (Cunescu) au lansat sloganul acela: „Bosorogii fara dinti/ Vor s-ajunga Presedinti!”. Si Mineriada care a devastat sediul PNTCD, cand au intrat minierii acolo si vai ce au descoperit – o biata masina de scris, daca nu ma insel – cum lucrau taranistii la rasturnarea, nu-i asa, a ordinii de drept din Romania… Asta tot PNTCD…?

        Acuma, ce sa fac?, n-am vrut sa-ti stric ziua! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • Transformarea FSN in partid politic – desi nu era evident in decembrie ’89, lucrurile erau de atunci puse la cale, asta e parerea mea -, respingand Proclamatia de la Timisoara, a marcat viata politica de la noi inca de la inceputul lui 1990. FSN, condus de Iliescu, la inceput in tandem cu Petre Roman, a cautat intr-un mod primitiv (de inteles pentru ca eram la inceputurile democratiei de dupa comunism) discreditarea in ochii cetatenilor a partidelor istorice care tocmai atunci se reinfiripasera. Daca Petre Roman dorea, totusi, reforme si apropierea de Vest, FSN avea si o aripa conservatoare de partea lui Iliescu ce era de alta parere… Evident ca FSN, ca sa castige alegerile din 20 mai 1990, trebuia sa caute sa se impuna iar lucrul acesta nu se putea realiza fara manipulare si discreditarea partidelor istorice. Transformarea FSN-ului in partid politic, adica a fostului PCR in partid politic, sa-i zicem reformist, desi nu era foarte clar atunci, a fost un gest de forta. Blocarea partidelor istorice facea parte din strategia de castigare a alegerilor. Iar aripa conservatoare din FSN cauta o conservare a Puterii, din comunism spre vremurile care se schimbasera.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • MOTANEEEEE AI INEBUNIT , VREI SA-MI STRICI SI PREZIUA PENSIEI 😡 😡 😡 !?! ” Muncitorii si tzaranii ” acelor vremuri” – dar de cine oare erau incitati? De PNTCD? De catre liberali? Contramitingul acela din ianuarie ’90, daca nu ma insala memoria, cand se vorbea ca Opozitia cu PNTCD in frunte dorea sa dea o lovitura de stat, era al PNTCD-ului? Al PNL-ului? Sau al altui… partid? 😉 Eu n-as crede ca PNTCD sau PNL sau PSDR (Cunescu) au lansat sloganul acela: „Bosorogii fara dinti/ Vor s-ajunga Presedinti!”. REPET PRIETENE : MUNCITORII SI TARANII NU PDSR { Iliescu 😉 } ca , n-aveau aia timp de-asa ceva !!!!! „Acuma, ce sa fac?, n-am vrut sa-ti stric ziua! 🙂” De cate ori vei pomenii numele lui KWJ imi vei strica ziua prietene !!!!! 😡

        Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017

      • 😆

        Ei, nu PDSR…

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

    • Si s-ar putea sa n-ai dreptate nici macar 30% pentru ca PNL-AT s-a format in 1990. Tariceanu, Patriciu… Uite-te si acum de partea cui e Tariceanu… Insa cu toate acestea gandeste-te ca nici PNL-AT si nici PL ’93 n-au avut pana la urma un viitor politic, reintegrandu-se pana la urma in PNL. Si acum, dupa cum se poate observa, formatiunea lui Tariceanu, ALDE, e de calibru redus. Nu mai vorbesc de faptul ca pare a fi o anexa a PSD… Or, Quintus are meritul ca a vazut strategic, cu mai multe mutari (citeste: ani) inainte, si a reusit sa coaguleze pana la urma formatiunile liberale intr-un partid mare, puternic, viabil pe scena politica romaneasca. PNTCD, fara Corneliu Coposu, a disparut practic din marea politica. PNL a ramas si e principalul partid de Opozitie, si e meritul lui Mircea Ionescu Quintus acest lucru! Tinerii liberali n-ar fi putut sa faca un partid liberal mare. Nici Horia Rusu, nici Patriciu, nici Tariceanu, nici Chiliman… De unde se vede justetea strategiei politice a lui Mircea Ionescu Quintus. Altminteri am fi avut un liberalism dispersat in mai multe partide, nu un partid liberal mare care sa ajunga sa dea Presedintele.

      PNTCD nu a fost un partid revansard!! Dimpotriva, componenta crestina era pentru iertare. Pentru o conciliere a societatii prin iertarea celor care au gresit in perioada comunista!! Fara indoiala, Coposu nu putea fi de partea FSN-ului – cred ca e clar si de inteles lucrul acesta. N-a fost nici un partid monarhist, asa cum s-au grabit unii sa-l caracterizeze, desi avea respect fata de monarhia romana. Insa mie PNTCD mi s-a parut un partid cantonat, daca se poate spune asa, prea mult in trecut… PNL, si e meritul D-lui. Quintus, a inteles mai bine transoformarile societale de dupa 1989 si a actionat mai realist daca se poate spune asa. De aici si succesul PNL.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 20, 2017 | Răspunde

      • „PNTCD nu a fost un partid revansard!! Dimpotriva, componenta crestina era pentru iertare. Pentru o conciliere a societatii prin iertarea celor care au gresit in perioada comunista!!” Te inseli prietene caci …am cunoscut bine cativa dintre membrii lor de frunte : Ion Diaconescu { mi-a fost un fel de sef pe vremea cand lucram inca la ” Ascensorul ” adica …prin ’68 😉 } sau Ticu Dumitrescu si nici unul dintre ei n-avea in minte ” iertarea ” alora ce le-au gresit in perioada comunista , ti-o pot garanta . AVEAU DREPTATE 101 % deoarece , nu poti ierta tineretea furata , distrusa , NIMANUI indiferent dupa cat timp si indiferent cat d e bun crestin ai fi !!! ” N-a fost nici un partid monarhist, asa cum s-au grabit unii sa-l caracterizeze, desi avea respect fata de monarhia romana.” N-a fost deoarece , exista deja un partid monarhist in frunte a caruia se afla deja Simina Mezincescu daca nu ma-nseala memoria . N-a fost un partid regalist si…a fost mare pacat dupa parerea mea , desi ideile mele referitoare la regalitatea cuiva , concorda al dracului de mult cu cele ale lui Basescu , expuse intr-o anume perioada .

        Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017

      • Asa este. Sigur ca unii care au suferit aveau resentimente. Insa ideea era reconcilierea in societate.

        Da… parerea ta… „N-a fost un partid regalist si…a fost mare pacat dupa parerea mea” – de ce?

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • De ce , de ce !!! Parca n-ai sti si singur ca , daca ambele partide istorice plus ala al cretinului de Cunescu si-ar fi unit fortele , Majestatea Sa Regele Mihai I al Romaniei ar fi fost cu totul altfel tratat { inca n-am uitat acel Paste } si poate ca , Romania devenind peste noapte Regat { evident o imposibilitate dupa peste cincizeci de ani de domnie a Securitatii } , cu totul altul i-ar fi fost parcursul iar azi , poate ca n-am mai sta cu caciulile in maini la poarta alora din Schengen .

        Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017

      • Dar in aceasta privinta de ce nu spui ca „muncitorii si tzaranii” n-ar fi dispusi sa accepte monarhia?

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • Ce te face sa crezi ca in zilele noaatre monarhia, aceasta forma de guvernamant, ar fi un argument decisiv pentru integtarea Romaniei in Spatiul Schengen?

        „Cu totul altfel i-ar fi fost parcursul” – dar cum ar fi fost? Nu prea se aduc argumemte care sa arate ca monarhia, azi, ar fi cea mai potrivita forma de guvernamant pentru Romania sau cea mai buna forma de guvernamant. Bine, sunt monarhisti. Dar sunt si multi republicani.

        Si nu trebuie confundata Republica si republicanismul, cu republica venita dupa abdicarea regelui la finele lui 1947. Atunci s-a intamplat o schimbare de regim, determinata din exterior, de catre sovietici, intr-un mod abuziv, ilegal, inusiv prin falsificarea unor alegeri. Or, nu trebuie sa atribuim republicii si republicanismului aceste atribute – abuzul, incalcarwa legilor, falsificarea unor akegeri, ca sa dau numai cateva exemple – aduse la noi de o putere straina, comunista, intr-un cuvant: puterea sovietica.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • Azi…poate , dar atunci , pai ce crezi matale ca toti fii de ” muncitori tarani si intelectuali ” aveau parte de norocul pe care-l aveau „unii ” , sa traisca in mijocul unor parti ale … „structurilor ” de unde sa-si traga invataturile pe care azi le fructifica in discutiile cu matale 😎 ??? Zic ca , „azi poate ” deoarece , la cate nefacute au fost aruncate in piatza despre membri ai caselor regale { nu doar despre cei ai Romaniei } si-n plus avandu-l pe cabotinul ala de Duda drept printz consort…cine dracu ar mai accepta o monarhie ?! Atunci era greu deoarece , erau inca destui insi care n-aveau in fatza ochilor decat acel ” tren ” plin cu bogatii pe care Casa Regala a Romaniei al folosise sa se care dracului de-aci si sa ne lase in sfarsit ca , ” sub conducerea inteleapta a PCR si sub indrumarea maretului conducator al poporului sovietic I.V. Stalin sa construim socialismul…in pace : URAAAA ” . URA , evident ! 😡 😡 😡

        Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017

      • Poate ca subiectul nu mai e de actualitate.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

      • Dar cand FSN si Iliescu nu l-au lasat pe rege sa vina in tara…?
        http://m.digi24.ro/special/reportaje/reportaj/regele-mihai-de-la-interzicerea-intrarii-in-romania-la-discursul-istoric-din-parlament-148820

        Asa ca nu e vorba doar de cetateni! E adevarat ca erau destui care nu doreau monarhia. Dar e foarte clar ca Puterea politica de atunci s-a opus din rasputeri…

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

    • Daca ai, totusi, dreptate, legat de perspectiva istorica pe care ai evocat-o referitoare la PNL, este intr-adevar faptul ca putem constata o anumita incoerenta politica a acestui partid in anii ’90 prin aripile care s-au format atunci. Insa vad ca te-ai corectat spunand ca „erau ceva normal pentru orice partid { exceptand acel partid provenit din PCR si care azi poarta initialele PSD }”. Insa sa nu riscam sa-i atribuim lui Mircea Ionescu Quintus aceasta incoerenta politica. In definitiv si la urma urmei, omul de ce sa nu incerce? Au vrut sa faca un partid liberal, o aripa tanara. De ce nu? Insa pana la urma au constatat si singuri ca uniti sunt mai puternici, ceea ce s-a si adeverit. Nu stiu daca se poate spune despre Quintus ca „s-a aplecat dupa cum batea vantul lasandu-i pe altii sa rupa partidul , el ramanand alaturi de Radu Campeanu”. Omul e liber. Quintus a ramas alaturi de CDR. Bine, nici ceilalti nu s-au indepartat… de asta si spun ca a fost o incoerenta politica… Insa omul e liber si e de inteles faptul ca unii, tineri pe vremea aceea, au dorit sa faca o astfel de experienta politica, infiintand un partid liberal.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 20, 2017 | Răspunde

  2. Experienta total neplacuta a guvernarii CDR-ului mi-o reamintesc si azi din pacate . Astia-s cumva aia ce aveau la doseala …15.000 de specialisti ? Cat de ” specialisti ” au fost CDR-istii , s-a vazut si fara binoclu si , daca doresti , inclusiv prin prestatia lui MIQ la Ministerul Justitiei . „Insa omul e liber si e de inteles faptul ca unii, tineri pe vremea aceea, au dorit sa faca o astfel de experienta politica, infiintand un partid liberal.” Din pacate aceasta experienta , acest…experiment , a avut si inca are efecte asupra partidului { ai uitat ca s-a aliat cu PDL-ul } dar si a posibililor simpatizanti .

    Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017 | Răspunde

    • De ce nu te referi si la ce situatie a mostenit CDR?

      A fuzionat cu PDL.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017 | Răspunde

    • Deoarece chiar n-am nevoie ! Au venit la putere pe un imens val de simpatie populara , comparativ cu acela pe care au venit USL-asii si… s-au cacat si pe ei , si pe valul respectiv ! Si sti ce ? Macar matale , lasa-ma dracului in pace cu … ” mostenirea ” !!! Ce dracu ma , esti om serios !!! 😡 😡

      Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017 | Răspunde

      • Ei, sunt motan serios…:)

        Da, nu-ti place cuvantul mostenire… Ok, am inteles. Insa gandeste-te ca BCR era deja pe butuci cand a venit CDR la Putere. Asta ca sa dau un exemplu. Apoi reformele au mers lent pe vremea FSN-FDSN-PDSR. E adevarat s-au pus societatile pe actiuni insa inca, in 1995, statul era majoritar. Noi, ca sa ne integram in UE trebuia sa demonstram ca avem o economie de piata functionala. Cu statul majoritar in economie nu era posibil lucrul acesta. CDR a trebuit sa faca efectiv reforme, care n-au fost pe placul populatiei, lucru de inteles. Situatia preluata de CDR, poftim nu mai spun „mostenita”, nu era una usoara. Si apoi trebuia accelerata reforma. Au venit, e adevarat, pe un imens val de simpatie populara – asta si demonstreaza, printre altele, ca situatia lasata de fostele guvernari era una foarte grea. Reformele s-au facut lent si lucrurile s-au agravat. De aceea s-a si ajuns la o situatie cand trebuia accelerata reforma si, evident, s-au facut si greseli… Iar rezultatul a fost contabilizat in urmatoarea guvernare, cea a lui Adrian Nastase care a continuat reformele si a jucat la modul profesionist. Dar daca CDR n-ar fi accelerat reforma, lucrurile ar fi baltit si Romania ar fi ramas intr-o stare precara de subdezvoltare.

        Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017

  3. Ai dreptate , sprijinirea lui Mugur Isarescu pentru functia de PM a facut ca actiunile BCR sa creasca si ca atare sa devina…vandabila ! ” CDR a trebuit sa faca efectiv reforme, care n-au fost pe placul populatiei, lucru de inteles” . Ce fel de ” reforme ” , cumva alea dictate din afara ? Pai , unde le erau aia 15.000 de specialisti pe care-i asteptam ca pe Mesia ? Si te mai miri ca-i injur pe CDR-isti , mama lor de hoti ! 😡

    Comentariu de Marian | septembrie 21, 2017 | Răspunde

    • Tu n-ai inteles pana acum ca BANCOREX a fost deja pusa pe butuci? Daca nu ar fi fost preluata ar fi avut soarta asemanatoare cu celelte banci care au dat faliment. Aminteste-ti de Dacia Felix, Columna Bank, BRD etc. Lui Isarescu, care era si atunci in fruntea BNR, i se reproseaza ca n-a verificat ce s-a intamplat la aceste banci care au falimemtat, pentru ca Banca Nationala are functia de supraveghere! Ca din cauza faptului ca Isarescu a fost sprijinit ca sa ajunga PM s-ar fi privatizat BCR, fosta Bancorex, ca asta ar fi determinat, e doar o speculatie. Nerezonabila.

      Asta e o retorica pesedista sau securista: reformele dictate din afara! Nu! Ci reformele necesare pentru aderarea Romaniei la UE! Dar eu as zice chiar mai mult: reforme necesare modernizarii tarii dupa perioada totalitara comunista. Ca s-au facut si greseli… Nu neg. Da, si nu putine… Si eu cred ca lucrurile ar fi putut merge mai bine.

      Comentariu de Motanul Incaltat | septembrie 21, 2017 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.