Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

„Analiza personala” a lui Ion Iliescu

Trebuie sa spun de la bun inceput ca sunt de acord cu Ion Cristoiu, numai ca… Voi incerca sa ma explic, dar sa vedem mai intai ce spune Ion Cristoiu pe blogul sau:

Gîndul de sîmbătă, 29 noiembrie 2014, dimineața
A venit momentul ca lui Ion Iliescu să-i spună să meargă să se culce nu numai liderii PSD,  dar și doctorii!

Se arata ca:

„Din cîte-și mai amintesc unii – tot mai puțini – sunt fondatorul Evenimentului zilei. Mulți dintre cei care lucrează azi în presă, inclusiv la Evenimentul zilei, sunt foști elevi de-ai mei, descoperiți de mine și susținuți de mine în perioada de glorie a publicației 1992-1996.

Chiar directorul și Patronul de azi al Evz, Dan Andronic, e unul dintre elevii străluciți ai Școlii Cristoiu.
Simona Ionescu, redactorul șef de azi, a fost și ea din echipa condusă de mine pe vremuri.

Am 66 de ani.
Scriu pe cristoiublog.ro de cîteva ori pe zi, intervin pe la televiziuni, conduc Historia, am un comentariu zilnic la Evz și unul săptămînal la Adevărul, lucrez la o carte despre Cuba lui Castro, deja contractată să apară la editura All.

Am făcut aceste precizări nu pentru a mă făli cît de mult muncesc eu, ci pentru a dovedi că sunt un om în putere.
Cu toate acestea, m-a văzut cineva de a dreapta lui Dan Andronic la ședințele de sumar ținute de acesta cu redacția, dîndu-și cu părerea despre cum conduce Dan Andronic ziarul, vorbind în numele ziarului, mustrînd pe unii, lăudînd pe alții?
Firește că nu.

Dan Andronic și Simona Ionescu pot depune mărturie:
Nu-i sun să le spun ce să facă, nu-mi dau cu părerea despre ziar și, mai ales, nu le spun că e ziarul fondat de mine.

De ce?
Pentru că am bun simț.
Și acest bun simț îmi spune că n-am ce căuta la ședințele de sumar ale Evz, n-am de ce să-i pisez pe Dan Andronic și pe Simona Ionescu cu ce cred eu despre ziar și, mai ales, cu pretenția de a fi făuritorul ziarului.

După Evenimentul zilei, am condus ziare, reviste, televiziuni.
Ce-ar fi să dau buzna la ședințele de sumar din redacții, să strig pe toate drumurile că s-au abătut de la linia stabilită de mine pe vremuri?

Ion Iliescu are 84 de ani.
Joi, 27 noiembrie 2014, la ședința Comitetului Executiv Național al PSD s-a proțăpit în prezidiu de-a dreapta lui Victor Ponta și  a început să dea indicații ca pe vremea cînd era prim secretar PCR la Iași.
Mulți dintre cei din sală îi pot fi fii sau chiar nepoți.

Victor Ponta are 42 de ani.
Îi poate fi nepot lui Ion Iliescu.
Asta ar fi una din explicațiile faptului că nimeni nu-i spune lui Ion Iliescu să-i lase și pe alții să conducă Partidul acesta, să nu-i mai bată la cap cu indicațiile sale, să nu mai considere PSD un fel de proprietate a sa pe viață.

Sebastian Ghiță a avut curaj să-i spună să-i lase și pe alții să conducă PSD.
A înțeles Ion Iliescu că obsesia lui de a se considera un fel de Aiatolah al PSD e nu numai o eroare politică, e și un atentat la bunele moravuri?
Firește că nu.

Vineri, Ion Iliescu a trimis PSD o Scrisoare deschisă despre situația din partid și despre ce indică el să se facă .
Epistola debutează cu această trăsnaie:
PSD este partidul Revoluției, prin filiația FSN-FDSN-PDSR-PSD. Prin Revoluție, România a făcut cea mai radicală ruptură de comunism din Estul Europei. Că partidul n-a știut să spună apăsat aceste lucruri, e greșeala noastră.

După Ion Iliescu PSD a pierdut a treia oară alegerile prezidențiale, pentru că n-a știu să spună apăsat că el, PSD, a făcut Revoluția din decembrie 1989!
A venit momentul ca lui Ion Iliescu să-i spună să meargă să se culce nu numai liderii PSD; dar și doctorii!”

Si acum sa vedem ce spune Ion Iliescu:

Scrisoare deschisă către membrii si simpatizanții PSD

Se arata ca:

„Dragi prieteni,

Voi fi extrem de direct. Am participat la ședința Biroului Executiv Central al PSD din 27 noiembrie 2014, prezentând colegilor din conducerea partidului un apel la rațiune și la sinceritate.

PSD trece printr-un moment dificil, după pierderea alegerilor prezidențiale. În cei douăzeci și cinci de ani care au trecut de la Revoluția din Decembrie 1989 nu este singurul moment de acest gen. Și nu este PSD singurul partid care trece prin astfel de momente. Important este să fim solidari, să înțelegem de ce am pierdut, unde am greșit, și să luăm decizii în consecință. Înainte de a căuta vinovați, avem de căutat soluții pentru problemele cu care ne confruntăm.

Din păcate, ieri am avut parte, în locul unei analize, de o măsură extremă: excluderea din partid a trei membri ai Comitetului Executiv, masură care nu a rezolvat niciuna dintre problemele partidului. De fapt, ea nu a făcut decât să le agraveze. Este motivul pentru care am votat împotriva excluderii celor trei colegi: Mircea Geoană, Marian Vanghelie și Dan Șova. Nu cred că delictul de opinie are ce căuta printre valorile unui partid democratic. În același timp fac un apel la cei trei excluși din partid: să nu se lase antrenați, în perioada urmatoare, în acțiuni îndreptate împotriva partidului. Ar face rău, crezând că fac un bine.

Mai grav decât acest gest pripit este faptul că liderii partidului nu înțeleg ce le reproșează cu adevărat membrii și simpatizanții PSD. Este vorba despre faptul că, de la o vreme, și mai ales în campania electorală care a trecut, PSD a evitat cu obstinație să-și asume identitatea sa de stânga, social democrată. Da, personal, am susținut formarea USL, și alianța cu PNL. Am susținut guvernarea PNL, până în 2008. Am făcut toate astea condiționat, insistând pentru păstrarea identității noastre ideologice, de social-democrați, lucru care, până la un punct, s-a întâmplat.

Acum se conturează la vârful partidului scuza că Victor Ponta ar fi pierdut pentru că eu aș fi comunist, ceea ce ar afecta imaginea partidului. Este o mizerie, și un act de lașitate, lucruri pe care nu le pot înțelege și accepta. Cu explicația asta toți cei care trebuie să-și asume responsabilități pentru insucces sunt exonerați de orice raspundere. Fuga de răspundere nu este o soluție.

PSD este partidul Revoluției, prin filiația FSN-FDSN-PDSR-PSD. Prin Revoluție, România a făcut cea mai radicală ruptură de comunism din Estul Europei. Că partidul n-a știut să spună apăsat aceste lucruri, e greșeala noastră. Dar este de neînțeles lipsa de reacție a partidului atunci când oameni care nu știu nimic despre trecut, în afară de etichetele puse de adversarii noștri, strigă ”Jos comunismul!” într-o țară care suferă grav de pe urma exceselor și eșecurilor capitalismului. Este și mai de neînțeles-și de neacceptat-ca necesara critică a aceluiași capitalism să fie mai articulată, și mai pertinentă, la oameni de dreapta, decât la reprezentanții partidului nostru.

Așadar, refuz să primesc lecții de la oameni care cred că și-au cumpărat un partid, PSD, și îl conduc, direct sau prin interpuși, ca pe o corporație. PSD nu este proprietatea nimănui. PSD nu este o investiție, și nici programul său politic nu se confundă cu un plan de afaceri. Iar guvernarea nu este un profit, care trebuie maximizat cu orice preț. Această viziune caricaturală ne-a făcut mai mult rău decât orice altceva în această campanie electorală. Dacă vom continua pe drumul ăsta, eșecul nu este departe. Viața oamenilor nu se reduce doar la bani.

Nu fac parte dintre aceia care cred că săracii trebuie să fie reprezentați politic numai de săraci, că bogații nu au ce căuta la stânga politică. Pot da o lungă listă de oameni avuți, din familii aristocrate, care au făcut politică de stânga, în partide comuniste. Când am vorbit despre ”săraci și curați” mă refeream la modul în care este făcută bogăția de către unii, bogați și corupți. Le urez celor avuți cât mai multe succese în afaceri. Dar să nu amestecăm lucrurile. Dacă ai succes în afaceri nu înseamnă că ești automat un om politic. Această calitate nu se poate câștiga cu bani. Această calitate se dobândește în timp, cu multă muncă, și presupune câștigarea, și nu cumpărarea, încrederii oamenilor.

Refuz să primesc lecții și de la oameni care pun interesul personal înaintea interesului public, care nu au demonstrat nimic în politică, în schimb au reușit să îndepărteze oamenii de partid, prin aroganță și dispreț. Astfel de oameni, ajunși în fruntea partidului, sunt printre motivele pentru care românii nu l-au votat pe Victor Ponta în turul doi.

Plătim acum prețul confuziei ideologice din ultimii zece ani. Nu deplasarea spre centru o putem reproșa PSD. Ea este firească, până la urmă, ținând cont de schimbările din societate. Ce trebuie să ne reproșăm este obsesia noastră de a fi acceptați de cei de ”dreapta”, care nu ne vor accepta niciodată, pentru ca suntem adversarii lor firești. Nu pentru ei facem politică, ci pentru cei care se recunosc în valorile și principiile stângii. Și, orice s-ar spune despre noi, la guvernare am fost mai performanți decât dreapta. Dar și despre asta se pare că ne este jenă să vorbim!

Noi suntem pe cale să pierdem competiția la nivelul ideilor. Și o pierdem pentru că, deși sunt atâția oameni, tineri sau mai puțin tineri, cu studii de cea mai bună calitate, aici sau în străinătate, declarați la stânga, ei nu au cu cine comunica în PSD! Să nu ne ferim de acest adevăr dureros. Oamenii aceia au convingeri ferme și ne reproșează faptul că noi nu mai credem în valorile stângii. Ce să le spun celor care îmi reproșează asta? Ce să le spunem celor care ne reproșează structurarea partidului doar ca un instrument de exercitare a puterii, fără ideologie și fără preocupare pentru construcția ideologică?

Din păcate, în loc de programe serioase, noi le-am oferit generalități în această campanie electorală, care nu au avut nicio legătură cu agenda lor. Iar inițiativele sociale ale guvernului, câte au fost, au fost prost promovate și explicate. Chiar nimeni n-a putut combate convingător inepția pe care o auzim de mai bine de un deceniu, anume că măsurile sociale, destinare reducerii polarizării economice și sociale, creșterii justiției sociale și egalității șanselor, nu sunt ”pomeni sociale”, ci obligația unei guvernări responsabile? Că astea nu au legătură cu ciclurile electorale?

Sunt multe lecții de învățat din această înfrângere. Poate cea mai importantă este aceea că nu putem câștiga, dacă între partid și liderii lui există o ruptură. Din păcate, ea există acum. Mă tem că nu funcționează acel dialog necesar-și obligatoriu-cu activul de partid, cu organizațiile si membri de partid, cu cetatenii. Analiza trebuie să înceapă de la bază. Democrația internă de partid nu este o vorbă în vânt. Și nu e cazul s-o transformăm noi, un partid de stânga, într-o formă fără fond!

Am atras atenția, și nu o dată, asupra pericolului care apare ori de câte ori PSD guvernează, și anume ca toată lumea pleacă la guvernare, iar partidul rămâne de izbeliște. Din păcate așa este și acum, și rezultatele se văd. Trebuie să rezolvăm împreună această problemă, esențială pentru consolidarea partidului, în perspectiva alegerilor din 2016.

Conducerea PSD este prea stufoasă, și din cauza asta ineficientă. Multiplicarea centrelor de decizie duce la diluarea răspunderii și, în final, la nicio răspundere. Am devenit un partid-spectacol, iar organismele sale colegiale de conducere, forme fără fond.

Am afirmat, alături de alții, că nu cred că ieșirea de la guvernare ar fi o idee bună. Trebuie să ne asumăm în continuare această sarcină, și să guvernăm serios, fără concesii față de identitatea noastră social-democrată. Dacă vrem să rămânem cel mai puternic partid al țării, trebuie să guvernăm profesionist, în interesul cetățenilor. România are nevoie, în primul rând, de politici publice solide în domeniul social. În același timp nu este de ignorat nevoia unor măsuri de esență liberală în economie, dar și aici se impune o observație, care vine ca urmare a nemulțumirilor din societate: capitalul românesc trebuie pus pe picior de egalitate cu acela străin, și nu discriminat.

Se impune o remaniere guvernamentală, cu formarea unei echipe solide, profesioniste, coerente, care să guverneze în consecință. Avem nevoie de oameni care să nu poată fi atacați în niciun fel, nici în plan moral, nici în plan profesional.

O altă slăbiciune a PSD o reprezintă modul în care funcționează grupurile sale parlamentare. Este nevoie de o agendă de priorități și de mobilizarea exemplară la vot. Iar în acest sens, liderii de grup parlamentar au la ce să reflecteze. Dar să nu se mulțumească doar cu asta. PSD are nevoie de o schimbare radicală, de fond, a activității sale parlamentare.

Cred că trebuie să revenim la votul pe listă, măcar pentru Camera Deputaților. Iar cei care vor candida la viitoarele alegeri din 2016 să fie cunoscuți cât mai repede, pentru a asigura o componență cât mai solida grupurilor de senatori și deputați ai PSD. Același lucru este valabil și pentru candidații noștri în alegerile locale – primari, președinți de consilii județene, consilieri.

Este cazul ca, în pregătirea Congresului, să se pună în discuție o nouă ofertă politică, un nou proiect de țară, o nouă ofertă electorală. Toate astea plecând de la nevoile și așteptările oamenilor. Să nu ignorăm pe nimeni, mai mult, să nu uităm că sunt aproape opt milioane de oameni care nu au votat. De ce nu au votat? Poate pentru că nu le-am oferit o miză, un motiv să vină la vot. Electoratul se construiește, nu apare spontan. Dar mai ales se fidelizează, prin bună guvernare. Plătim consecințele a zece ani de vot emoțional, pe teme care nu au legătură cu viața oamenilor. Nu trebuie să mergem și noi pe acest drum, facil și periculos.

Nu avem de ce să ne fie rușine de identitatea noastră. Nu avem de ce renunța la valorile stângii. Trebuie să renunțăm însă la vanitate, la superficialitate, la abordarea conflictuală a problemelor din partid. Dacă ne concentrăm asupra căutării ”vinovaților”, în loc să căutăm soluții, vom eșua și în guvernare, și vom deveni un partid fără prea multă relevanță pe scena politică. De unde și apelul meu la responsabilitate și la sinceritate din partea tuturor.

Ion Iliescu”

Problema este urmatoarea: de ce aceasta analiza, pe care a facut-o Ion Iliescu, nu a facut-o Victor Ponta? M-am uitat si pe blogul D-lui. Ponta: nimic in acest sens. Chestiunea este ca lui Dan Andronic nu trebuie sa-i faca analizele, legate de activitatea ziarului pe care il conduce, Ion Cristoiu. Si le face singur sau impreuna cu colectivul care este insarcinat sa se ocupe de asa ceva. In cazul PSD lucrurile stau nitel cam pe dos: Presedintele de Onoare ii face Presedintelui Executiv analiza activitatii partidului, a campaniei electorale si a rezultatelor la alegeri. Dl. Ion Iliescu si-a expus parerea, a venit cu o viziune. Din partea D-lui. Ponta, nimic! Ioan Rus cand a afirmat ca partidului trebuie sa i se dezlipeasca eticheta de partid comunist a venit totusi cu o viziune. Insa Ioan Rus nu e presedintele partidului. De remarcat ca in sedinta aceasta de la PSD nu s-a facut nicio analiza, ci doar excluderi mai mult sau mai putin ciudate, mai mult sau mai putin justificate. Dl. Ponta in loc sa vina cu o autocritica (asa e la un partid de Stanga!) sau cu niste concluzii, sau cu o analiza bazata pe o interpretare din punct de vedere sociologic a rezultatelor alegerilor prezidentiale, si-a petrecut concediul in Abu Dhabi, in luxoasele cluburi de noapte orientale. N-am nimic impotriva cluburilor de noapte. Imi plac. Dar dupa ce terminam treaba! In schimb impresia pe care a lasat-o Dl. Ponta, distrandu-se intr-un club de lux, exotic, a fost cea a unui adolescent de 15 ani, care are inca mucii la gura, scapat pentru cateva ore de atenta supraveghere a parintilor. Dl. Cristoiu spune:

„Și acest bun simț îmi spune că n-am ce căuta la ședințele de sumar ale Evz, n-am de ce să-i pisez pe Dan Andronic și pe Simona Ionescu cu ce cred eu despre ziar și, mai ales, cu pretenția de a fi făuritorul ziarului.”

Corect! Absolut de acord!! Insa intreb si eu: de cat bun simt a dat dovada Victor Ponta, care a lasat bugetul balta, guvernarea a lasat-o iarasi balta, partidul l-a lasat balta si s-a dus sa se distreze intre frumoasele amazoance orientale din clubul cu pricina? Dl. Ponta s-a comportat asemenea unui baietas care nu si-a facut lectiile, dar care stie ca nu va fi altoit la fund niciodata pentru asta, pentru ca are grija tata-mare, mama-mare, sa i le faca! Daca ar mai fi fost in PSD, i-ar fi facut lectiile Adrian Nastase!

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

noiembrie 29, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

34 comentarii »

  1. Ei Motane, acum mai crezi ca eram pe langa drum cand spuneam ca pesedeu’ INCA e condus de papasha ilici???

    Comentariu de Rica Venturiano | noiembrie 29, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Nu inteleg intrebarea. „Mai crezi”? Sa stii ca nu-mi trebuie sa-mi spui tu ce sa cred! Ai inteles ma, obraznicatura!

      Comentariu de Motanul Incaltat | noiembrie 29, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Dar hai sa-ti spun ce cred… Mie mi se pare ca PSD va avea cam o aceeasi soarta cu SPD din Germania daca o tine tot asa. Adica un partid de pana-n 25% ca optiune de vot. Nu stiu daca va scadea si numarul de membri in timp, asa cum s-a intamplat la SPD…

      Daca PSD a ajuns sa fie condus din nou de Iliescu pentru ca Ponta e un incapabil, e grav coane!

      Comentariu de Motanul Incaltat | noiembrie 29, 2014 | Răspunde

  2. Oho, scuze. Ai dreptate, crezi ce vrei tu. Imi cer inca odata scuze ca te-am deranjat, si ca „am fost obraznic”. Promit sa nu mai fac si de data asta te asigur ca o sa ma tin de promisiune. Recunosc, am gresit si am fost prost, PENTRU CA AM CREZUT (a nu-stiu-cata oara) CA PUTEM AVEA O DISCUTIE CIVILIZATA CHIAR IN CONTRADICTORIU.

    Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 2, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Adica ce destept esti tu si restul sunt niste prosti, nu? Una e sa ai o discuitie in contradictoriu si alta e sa ai o discutie cu unul care face pe desteptul…

      Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 2, 2014 | Răspunde

      • Ai perfecta dreptate atunci cand spui: „Una e sa ai o discuitie in contradictoriu si alta e sa ai o discutie cu unul care face pe desteptul…”, numai ca ai inversat putin rolurile. Daca ai avea decenta sa revezi postarile noastre ai putea observa fara prea mult efort ca ala care a facut pe desteptul n-am fost eu. De aproape doi ani in care n-am „contrat” pe acest blog, eu am fost consecvent in pozitia mea, si n-am facut decat sa imi expun pararea MEA si nu a altora. Am venit cu anumite argumente pro sau contra, pe ca re le-am crezut eu cu oarece relevanta. N-am cautat sa epatez cu citate din X sau Y, sa arat cat de mult am citit eu si cat de putin altii. Asa ca ai putea avea decenta, sau bunul simt, sa nu mai jignesti gratuit, chiar daca esti pe blogul tau, mai ales ca eu n-am folosit cuvinte jignitoare la adresa ta sau a altcuiva pe acest blog.
        Dar in atatia ani petrecuti pe acest pamant am invatat sa nu ma pun cu prostul ca are mintea odihnita si foarte multa experienta in asta. Eu cand mi-a demosntrat cineva ca am gresit, mi-am cerut scuze. Tu, cand ti-a demonstrat cineva ca ai gresit, ai recus la jigniri. Dreptul tau! De aceea am si recunoscut ca prostul sunt eu. Asa cum am mai spus, „m-ai jignit prima data, rusine tie, m-ai jignit si a doua oara, rusine mie” de aceea nu mai stau sa ma jignesti si a treia oara.
        Am inteles, esti cult, esti citit, esti mai educat ca mine (in viziunea ta), deci esti ULT MAI DESTEPT, asa ca nu vad de ce ti-ai mai pierde timpul cu un incult, cu un prost ca mine, care face pe desteptul, nu-i asa?

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 3, 2014

      • @Rica
        Deci pentru tine a fi destept inseamna sa fii „consecvent in pozitia ta”… Da… e un punct de vedere, ceea ce nu inseamna ca e si cel corect… Nu pe putini i-am auzit ca PSD ar fi condus de Ion Iliescu… Insa de demonstrat n-am auzit pe nimeni ca ar demonstra acest lucru. A identifica in mod subiectiv o personalitate mare a partidului, cum este, trebuie sa recunoastem, Iliescu, cu partidul, pot sa inteleg: fiecare cum percepe. Insa ca Ion Iliescu ar conduce partidul… ? Adica tu crezi ca PSD ar arata altfel fara Ion Iliescu? Mai bine, mai rau? Crezi ca PSD ar arata mai bine cu Sebastian Ghita si fara Ion Iliescu? Ar fi mai european?

        Parerea mea tinde sa fie alta…

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 3, 2014

      • @Rica
        „Ei motane” – ma iei de sus si tot tu vorbesti! 😆 Dar ia gandeste-te: cand PSD era condus de Ion Iliescu a inregistrat si victorii in alegeri… Iar incepand din 2004 PSD n-a mai reusit sa dea un Presedinte. In perioada 2004-2014 a fost la guvernare in 2009 impreuna cu PDL (cateva luni) si apoi din 2012 si pana in prezent, tot intr-o alianta, nu singur. Gandeste-te ca a fost USL, deci impreuna cu liberalii… Practic nici nu se poate spune ca a fost o guvernare PSD. Compara cu perioada cand era Iliescu presedintele partidului… Fa numai o comparatie intre rezultatele inregistrate de PSD la alegerile legislative din 2004 si la cele din 2008…

        PSD a inregistrat trei esecuri consecutive la alegerile prezidentiale: 2004, 2009, 2014!! Cu Iliescu a castigat in 1990, 1992 si 2000. Noi, practic, din 2004 nu mai avem o alternanta la functia prezidentiala, pe vremea cand conducea partidul Iliescu, fara a fi onorific presedinte, am avut.

        Asa ca nu prea vad cum mai conduce Iliescu partidul… Si apoi mai e vorba si de varsta… Tu ti-ai pus vreodata problema ce inseamna sa conduci un partid ca PSD? Tu chiar crezi ca un om de peste 80 de ani mai are puterea, vigoarea sa conduca un asemenea partid? Trebuie sa ai putere si vigoare sa conduci 5 oameni, dar un asemenea partid!

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 3, 2014

      • Hai sa mergem mai departe cu analiza… Spui ca Iliescu ar conduce partidul. Si te intreb: cine l-a adus pe Ponta in partid? Iliescu, oare? Uite-te la Corina Cretu, care a fost apropiata de Iliescu in partid si a carei ascensiune poate fi legata de Ion Iliescu, si pe urma la Ponta. Care dintre cei doi ti se pare ca ar avea o mai mare deschidere europeana? Cine ti se pare mai nebolsevic: Ponta sau Corina Cretu? Cine ti se pare mai european: Ponta sau Corina Cretu? Deci Corina Cretu, omul lui Iliescu, e asociata cu celebrul Colin Powell (republican!!), care cred ca e omul americanilor… Pe cand Ponta, cu Che Guevara, cu China… Iar dupa Dragnea (imprumutat de la PD) americanii sunt de vina ca ei au pierdut alegerile, asa am auzit… 😆 Mai, ce mai „conduce” Iliescu partidul!! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 3, 2014

      • Hai sa mergem si mai departe cu analiza… Pusesem o intrebare si n-am facut-o fara temei: cine l-a adus pe Ponta in partid?

        Si acum revin la Corina Cretu. Stiu, „dezvaluirile” lui Pacepa. Care vor sa sugereze ca ar fi fost infiltrata pe langa oficialul american, lucruri de genul asta. Dar gandeste-te la atitudinea lui Ponta cand a venit aici Victoria Nuland si el a plecat nu-s pe unde, ca era „ocupat” cu altele „mai importante”. Nici n-a catadicsit s-o primeasca, sa stea de vorba cu ea, macar asa de politite, de buna crestere. O respingere pe fata a oficialului american, totalmente nediplomatic, desigur. Pe cand uite-te la Corina Cretu, „omul lui Iliescu”, care era apropiata de Colin Powell, avea relatii personale – atat de importante in politica – cu un proeminent om politic american si nu relatii de respingere, cum a facut Ponta pe fata, fara nicio jena, cu Victoria Nuland.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 3, 2014

      • Uite-te la Iliescu… Eu n-am vazut la Ion Iliescu sa critice sau sa fie impotriva sistemului actual – adica sistemul instaurat dupa 1989 in Romania. Poti sa ai o atitudine de stanga si fara sa ataci sistemul sau sa faci remarci defavorabile la adresa acestui sistem democratic, bazat pe economia de piata. Despre „excesele pietii” sau „excesele capitalismului” vorbeste in general Stanga, lucru ce poate fi inteles, cred eu. Insa Iliescu n-a fost impotriva, spre exemplu, economiei de piata. El, dimpotriva, a aratat ca „fortele pietii” conduc spre dezvoltare si bunastare.
        Pe cand uite ce declaratie a facut Ponta:

        Sistemul


        Lucruri pe care Iliescu nu le-a zis vreodata. Si asta a zis-o Ponta la o dezbatere cu tineretul din PSD (TSD). Si gandeste-te la simpatia lui Ponta fata de un alt sistem, cel din China Populara…

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 3, 2014

      • Ca de obicei, imi rastalmacesti vorbele, le scoti din context si le dai o alta turnura si semnificatie, ca sa-ti demosntrezi ca ai dreptate, dovada fiind acest: „Deci pentru tine a fi destept inseamna sa fii “consecvent in pozitia ta”… „.
        Imi place insa ca demonstrezi contrariul prin tot ceea ce spui pe aici. In primul rand prin subiectul postarii imi demosntrezi TU ca iliescu INCA mai are un cuvant greu de spus in partid, ca apoi sa ma cotrazici pe mine cand spun acelasi lucru.Tu, prin postarea ta aduci in discutie faptul ca iliescu INCA mai are ingerinte in deciziile luate de partid, ca apoi sa ma faci pe mine cu ou si otet pentru ca am avut „obraznicia” sa-ti adcu aminte ca eu am afirmat asta cu multa vreme in urma.
        Dar, asa cum am spus, e blogul tau si n-ai decat sa admiti sau nu ca si altii au dreptate si mai ales, sa ai decenta SAU NU, de a respecta opinia altora fara a jigni.
        Poate ca ar fi cazul sa mai analizezi putin definita cuvantului DESTEPT, si sa-ti faci o idee mai obiectiva despre ce inseamna „a fi destept” si „a face pe desteptul”.
        Eu unul n-am pretentia ca sunt mai destept ca altii, ci doar am certitudinea ca sunt INDEAJUNS de destept ca sa pot vedea ca tu ai idei preconcepute despre mine si, de ce nu, anuite frustari.
        ACUM TE LAS SA AI TU ULTIMUL CUVANT! 😀

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 6, 2014

      • @Rica
        Intre a avea un cuvant greu si a conduce e o diferenta! Tu ai spus ca PSD ar fi condus de Iliescu, nu ca ar avea un cuvant greu. Si daca cineva face o analiza asupra activitatii partidului inseamna ca il si conduce sau ca are ingerinte in deciziile luate de partid? Chestia asta cu ingerintele ai adus-o acum in discutie, prima data ai spus ca ar conduce partidul. Intr-un partid cred ca orice membru are o influenta mai mare sau mai mica. Mircea Ionescu-Quintus dupa ce a fost presedintele PNL nu a mai avut influenta in partid, nu a mai avut „ingerinte” in treburile PNL sau un „cuvant greu de spus”?
        Te citez:

        „Eu unul n-am pretentia ca sunt mai destept ca altii, ci doar am certitudinea ca sunt INDEAJUNS de destept ca sa pot vedea ca tu ai idei preconcepute despre mine si, de ce nu, anuite frustari.”

        Ti-a spus cineva ca esti tampit? Iti spun eu acuma! 🙂 Nu-ti place cum ma exprim, pleaca atunci de pe acest blog si sa nu te mai prind pe aici. Ai priceput?

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 6, 2014

      • @Rica
        Aici esti la mine pe blog. Asa ca nu-mi veni aici ca sa-mi spui mie ca am pareri preconcepute, ca am frustrari. Pricepi? Spui ca-ti rastalmacesc vorbele… Nu-ti place, pleci si nu mai vii aici. Eu nu te oblig sa vii aici.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 6, 2014

      • @Rica
        Nu e vorba sa am eu ultimul cuvant. Poti sa-l ai tu daca zici o desteptaciune, dar pana acum n-a fost cazul… Chestiunea este alta si ma mir ca ori nu e sesizata, ori nu se vorbeste indeajuns (cel putin la noi, in presa straina am mai vazut) despre asa ceva… Adevarul e ca aici nu e vorba de o persoana anume, neaparat de una anume. E vorba de o criza a Stangii inceputa mai demult si care s-a accentuat dupa 1989. Eu pot sa inteleg ca prabusirea comunismului a dat o lovitura dura stangii. De ce? Intrucat marxismul, filozofia pe care se baza comunismul, a dat un contur clar Stangii. Spre exemplu, pe cine reprezinta in plan politic Stanga? Reprezinta muncitorimea. Muncitorimea, nu taranimea. Muncitorii sunt reprezentati de Stanga politica. E doar un exemplu, cred ca putem gasi si altele. Dupa ce s-a prabusit comunismul, in 1989, inclusiv URSS, desigur, Stanga a inceput sa aiba un contur din ce in ce mai difuz… S-a inceput sa se vorbeasca de stanga neoliberala sau libertarieni de stanga, tot felul de curente care nu mai existau inainte si care, de fapt, exprimau criza de identitate prin care trece Stanga pe plan mondial. Chiar citeam mai demult un articol care punea problema ca de ce neoliberalismul este imbratisat si de Stanga politica si de ce ar prinde si pe partea stanga a esicherului politic. Sa nu uitam ca reforme in sensul economiei de piata s-au luat si in Republica Populara Chineza. Asa ca problema e mult mai complexa si depaseste anumite persoane: Ponta, Iliescu, Geoana etc. Era mai demult Geoana la televizor. Il priveam. O tot dadea cu darwinismul 😆 . Adica el e de Stanga; in campanie PSD a fluturat stindardul Ortodoxiei… 🙂 De aceea mi se pare o prostie sa agiti, de exemplu, ideea ca „Iliescu conduce partidul”, e de-a dreptul o eroare pentru ca problema este cu totul alta si nu tine numai de noi. Dupa 1989, nu a mai redefinit cineva Stanga politica pe plan mondial. E de ajuns sa privim ce se intampla in UE, cum Shulz e de acord cu Juncker ca si cum n-ar mai fi nicio granita politica intre cei doi. Asta este starea actuala si n-o poate schimba nici Ponta, nici Iliescu sau altcineva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 7, 2014

      • 😀
        Mda, e clar si cu fiecare postare imi intaresti certitudinea CA AM DREPTATE. In primul rand, faptul ca ti-ai facut blog inseamna ca doresti sa DISCUTI, sa DEZBATI, deci sa asculti si alte opinii, pro sau contra. Faptul ca doresti sa ai parte doar de aprobari si ca toata lumea sa gandesca in aceeasi directie ca tine, imi dovedeste ca am avut dreptate cand ti-am spus ca esti frustrat. Eu nu ti-am criticat nici convingerile si nici nu te-am jignit, decat in cazul in care ADEVARUL te deranjeaza si te indispune. Cel putin asta arata reactiile tale. Diferenta dintre noi doi este ca tu judeci lumea din fata calculatorului, iar eu am contact cu lumea reala.
        Dar asa cum ai zis, e blogul tau si ai tot dreptul sa refuzi orice nu-ti convine. Asta nu te face insa mai DESTEPT decat cei care nu sunt de acord cu tine.
        Esti prea mic la suflet si prea ingust la minte, sa intelegi ca fiecare are dreptul la o opinie si nu prin jigniri sau altercatii ii poti demonstra cuiva ca se insala, dar mai ales sa pricepi TU cand gresesti.
        Poate e cazul sa mai folosesti calculatorul si sa te documentezi asupra deiferentelor intre mailitiozitate si impertinenta, intre subtil si grobian. Observ ca esti adeptul argumentului „FORTE” ad-literam, adica apelezi la FORTA chiar daca te folosesti de cuvinte. As putea si eu sa folosesc acelasi „argumente’ in discutiile cu tine, dar ar insemna sa ma cobor la niveluyl tau si nu-mi permit.
        Ramai in ignoranta ta si in aceasta ‘pseudo-cultura’ pe care o afisezi. Te compataimesc!
        😀

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 7, 2014

      • Nimeni nu e indeajuns de destept. Ma refer la om, desigur.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 7, 2014

      • „◾Nimeni nu e indeajuns de destept. Ma refer la om, desigur.”
        Perfect adevarat, pentru ca in cazul in care te-ai fi referit la „o inteligenta artificiala’ ai fi spus NIMIC, nu nimeni, dsigur, 😀
        Inca o dovada ca te-am judeecat bine.
        O intrebare (retorica probabil) ar fi daca un cizmar stie sa faca cizme iar un informatician habar n-are ce-i ala „baitz”, un croitor stie sa faca un costum care sa-ti vina perfect, dar un chirurg habar n-are ce-i un „stobitz”, care dintre ei este nmai destept decat celalalt?
        Vezi tu motane, fiecare om este destept in felul sau.
        Crezi ca dandu-mi citate din marii economisti ai lumii, sau parafrazand anumite personalitati ale momentului sau chiar ale istoriei, esti mai destept?
        Eu cred ca DESTEPT este acela care stie sa-si valorifice „putina desteptaciune” pe care o are facand ceva, nu vorbind.
        Faptul ca tu afirmi ca nimeni nu-i indeajuns de destept, este o dovada de demogogism ieftin, de fanfaronada ieftina, tipica politicianului de Dambovita, motiv pentru care nu de putine ori te-am intrebat daca nu cumva esti politician. Dar mi-ai confirmat ca „ESTI PREA DESTEPT PENTRU MINE”, CA SA-MI POTI RASPUNDE CINSTIT LA NISTE INTREBARI. De fapt mi-a dat un raspuns destul de clar, prin limbajul folosit si reactiile complet deplasate la niste postari ce nu au avut nimic jignitor la adresa ta.
        Reactia ta de copil rasfatat, este aidoma cu aroganta gratuita pe care o afiseaza un anume Domn Goe al politicii romanesti. Cand nu mai ai argumente, jignesti si te ratoiesti complet gratuit.
        Iar timpul imi va da dreptate, si nu va mai dura mult pana cand o sa constati chiar tu ca ILIESCU ESTE EMINENTA CENUSIE din spatele cortinei PSD. Probabil ca atunci cand o vei afirma tu, n-o s-o mai consideri „obraznicie”.
        😀
        Sa fii iubit si mult mai destept decat mine.

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 8, 2014

      • Nu, n-ai judecat bine! Cand am spus „nimeni” nu am avut in vedere o inteligenta artificiala, nici nu m-am gandit la asa ceva. Deci faptul ca am facut precizarea ca m-am referit la om (adica nimeni dintre oameni) nu inseamna ca m-am gandit la o inteligenta artificiala (spre exemplu un computer hiperperformant, robot, cip etc) si ca de asta am facut precizarea. Daca e sa includem insa si inteligenta artificiala in joc, atunci nici aceea nu e indeajuns de desteapta. Spre exemplu un computer hiperperformant care joaca sah extraordinar de bine, care calculeaza miliarde de mutari pe secunda e indeajuns de „destept”?

        „Eu cred ca DESTEPT este acela care stie sa-si valorifice “putina desteptaciune” pe care o are facand ceva, nu vorbind.”

        A, deci dupa tine a fi destept inseamna „sa stii sa valorifici” – viziune mercantila, am inteles.
        Reactii de „copil rasfatat”? Dar vad ca tu ai reactii de profet: „Iar timpul imi va da dreptate, si nu va mai dura mult pana cand o sa constati chiar tu […]”. „Timpul imi va da dreptate” – mai Rica, ce faci? Te-ai apucat de prorocit? 😆 Esti ridicol, zau asa… 😆 Nu mai fac misto de tine pe tema asta ca vad ca te superi. 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 8, 2014

      • 😀
        A face misto, e una, a fi impertinent si a jigni, este CU TOTUL ALTCEVA. Malitiozitatea, pamfletul, persiflarea, sunt complet diferite de cuvintele jignitoare.
        Nu m-am suparat, ci doar ti-am raspuns la impertinenta ta, exprimata „subtil”, nu-i asa?:
        „Ai inteles ma, obraznicatura!; Ti-a spus cineva ca esti tampit? Iti spun eu acuma!”
        Deci pentru tine, unul care isi valorifica „desteptaciunea” si-o pue in practica, si o valorifica, este mercantil? 🙂 🙂 Mda, e posibil sa ai dreptate. Probabil ca tu esti foarte destept, dar faci banii necesar trailui zilnic altfel. Eu unul imi pun in practica „desteptaciunea (atata cata am , sau n-am) ca sa castig un salariu destul de bun sa-mi ofere cele necesare traiului zilnic, si poate ceva in plus, 😀 Ma face asta mercantil? Un profesionist IT, care-si pune „desteptaciunea” la treaba, sa ne faca noua, astorlalti care nu ne pricepem la progranare, niste programele pe care LE CUMPARAM CU BANI, il face mercantil?
        vezi ca te arunci in afirmatii gratuite si repezite? 🙂 🙂
        In primul rand, „a valorifica” poate avea multe intelesuri. Faptul ca tu te-ai repzit doar la aspectul mercantil al definitiei, spune mai multe despre tine, decat despre mine, nu crezi?

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 8, 2014

      • @Rica
        Esti intr-o contradictie in termeni. Spui:

        „Faptul ca tu te-ai repzit doar la aspectul mercantil al definitiei, spune mai multe despre tine, decat despre mine, nu crezi?”

        Dar pe de alta parte zici:

        „Eu unul imi pun in practica “desteptaciunea (atata cata am , sau n-am) ca sa castig un salariu destul de bun sa-mi ofere cele necesare traiului zilnic, si poate ceva in plus, 😀 Ma face asta mercantil? „

        Tu ce zici? Te face mercantil? 😉 Eu spun ca da… 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 8, 2014

      • 🙂 🙂
        Se poate spune si asa, ca doar n-am sa te contrazic, e dreptul tau sa crezi ce vrei. Dar daca ar fi sa ne luam dupa parerea ta, toti cei care muncesc pentru un salariu sunt merantili. Dupa pararea ta, toti cei care sunt destepti si aplica intr-un fel sau altul desteptaciunea lor in practica trebuie s-o faca fara a avea vre-un beneficiu. Sa te pomenesti ca indiferent cat esti de destept si cat de mult te folosesti de desteptaciunea ta, nu e bine sa beneficiezi de pe urma ei mai mult ca altii, NU? Deci un prost care habar n-are ce inseamna un radical, poate sa castige un salariu, bun sau mai putin bun fara a fi categorist mercantil, insa unul care intelege principiile fizicii, ale chimiei, stie ceva mai mult decat 2×2 in matematica, si isi foloseste abilitatile ca sa castige un salriu BUN este mercantil.
        Mda, sigur unul dintre noi are idei deformate despre cum trebuie sa functioneze o societate civila, dar care este ala te las pe tine sa-l numesti.
        🙂 🙂 🙂 si ma acuzai pe mne de comunism mai acum ceva timp in urma, 🙂 🙂 🙂
        Probabil ca tu, fiind mai destept decat mine, nu ai nevoie sa muncesti si sa castigi un salariu, pentru ca altfel ai fi si tu UN MERCANTIL NU??
        Zau, citind postarile tale incep sa cred ca ori sunteti DOUA PERSOANE ce administrati blogul, ori ai DUBLA PERSONALITATE. In orice caz, da-mi voie sa spun ca este ca tine!
        🙂 🙂 :), auzi la el, daca TE DUCE CAPUL si muncesti PE MASURA A CAT TE DUCE CAPUL, ca sa primesti un salariu BUN, esti mercantil. Cred ca ar trebui sa mai citesti DEX-ul putin mai atent si sa vezi ca definitiile suhnt putin mai largi, si functie de context pot avea un alt inteles. Dupa cum aplici tu definitiile unor cuvinte, a manca un cozonac de Craciun cu nuca si rahat, ar insemna altceva decat CEEA CE INSEAMNA CU ADEVARAT!!
        Esti distractiv, pe bune. Ai grija totusi ca un cuvant te poate ridica, dar te poate si cobori. De tine depinde cum il folosesti ca sa obtii rezultatul dorit, si nu contrariul.

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 9, 2014

    • 🙂 🙂 🙂
      Imi place ca-mi dai dreptate. Vad ca nu te-am judect deloc gresit. Dovada sta si in faptul ca cenzurezi ceea ce nu-ti convine si mai ales le-ar putea pune un semn de intrebare ai altor cititori vis-a-vis de „cine are dreptate intre noi doi” 🙂 🙂 🙂
      Oricum ar fi, iti urez de acum un Craciun fericit si un An Nou mai bun decat el ce a trecut. Nu stiu daca o sa am ocazia sa-ti urez toate acestea atunci, la momentul respectiv, deoarece plec in concediu si nu cred ca o sa mai am timp de stat pe net. Oricum, fire „mercantila”, nu prea imi pierd timpul cu asta, decat in momentele in care am un „relache” si caut sa ma destind, 🙂 🙂

      Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 10, 2014 | Răspunde

      • Nu, nu-ti dau dreptate! 🙂 Nu e vorba ca nu-mi convine sau nu; nu ma mai intereseaza subiectul, discutia la care faceai referire in comentarii, despre mercantilism etc.

        Multumesc pentru urari! Craciun fericit si tie, si un An Nou mai bun decat cel care tocmai da sa treaca! Sa dea Dumnezeu! Si sa dea Dumnezeu sa fie mai bine pentru toata tara noastra!

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 11, 2014

      • Iti doresc si un salariu mai mare sau, daca ai un business, sa-ti creasca afacerea si sa-ti mearga mai bine! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 11, 2014

      • Multumesc de urari, dar asa cum ti-am spus, sunt angajat. N-am afacerea mea, pentru ca in Romania e oarte greu, daca nu chiar imposibil sa faci ca o afacere sa prospere fara sa incalci legea, intr-un fel sau altul. In ce priveste salariul sunt multumit cu cat am. Consider ca sunt platit echitabil la cat ofer angajatorului.

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 11, 2014

      • @Rica
        Zici asa:

        „N-am afacerea mea, pentru ca in Romania e oarte greu, daca nu chiar imposibil sa faci ca o afacere sa prospere fara sa incalci legea, intr-un fel sau altul.”

        Dezvolta putin subiectul. De ce e imposibil in Romania sa faci o afacere sa prospere fara sa incalci legea? Legile sunt proaste?

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 12, 2014

      • Si fara suparare, dar tu ai adus in discutie „mercantilismul”, nu eu. 😀

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 11, 2014

      • Constat ca marea (daca spun imensa, gresesc oare?) majoritate a oamenilor au o viziune, hai sa-i zic asa, mercantila…

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 12, 2014

      • La ce te referi motane, cand spui ca oamenii (in marea lor majoritate) au o viziune mercantila? Consideri ca omul care munceste pentru un salariu este mercantil? Cum crezi tu ca trebuie sa isi asigure fiecare necesarul pentru un trai decent?
        Uite, eu definesc mercantilismul dupa DEX:
        „MERCANTÍL, -Ă, mercantili, -e, adj. 1. Comercial, negustoresc. 2. (Peior.) Care se preocupă numai de câștigul material, care urmărește în orice împrejurare să profite; interesat, materialist. ♦ (Despre sentimente) Bazat pe interese materiale. – Din fr. mercantile. ”
        EU, consider mercantil un individ care nu este interesat decat de castigul material pe orice cale, fara a tine cont de cum si cat ii afecteaza pe ceilalti. si ahtiat dupa castig chiar daca necesarul lui este cu mult sub ceea ce aduna.
        Eu nu ma consider mercantil pentru ca muncesc ptr un salariu pe care (deocamdata) il consider echitabil, ca sa imi pot permite sa traiesc deasupra liniei de minima decenta. Dar asta e doar opinia mea.
        Tu ai un salariu? Muncesti intr-un fel ptr el? Sau primesti o renta viagera, ai un Trust Fond, sau o alta sursa de venituri fara sa muncesti? Faptul ca muncesti sa ai un salariu inseamna „MERCANTILISM” pentru tine?? Poti sa-mi dai un raspuns simplu, fara divagatii sau sa-mi raspunzi cu o alta intrebare?

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 12, 2014

      • @Rica
        Pai, spune-mi si mie care om nu gandeste asa: „e destept, castiga multi bani!” ? Da.. vad ca definitia da un sens peiorativ – in fine, e discutabil daca e peiorativ… Stii ce se intampla, zici asa:

        „EU, consider mercantil un individ care nu este interesat decat de castigul material pe orice cale, fara a tine cont de cum si cat ii afecteaza pe ceilalti. si ahtiat dupa castig chiar daca necesarul lui este cu mult sub ceea ce aduna.”

        Deci n-ai voie sa fii lacom. Dar cine nu e lacom? Fac si eu ca Milton Friedman: Rusia nu e lacoma, China nu e lacoma? Daca incepi sa fii ingrijorat de cum ii afecteaza pe ceilalti castigul tau material, atunci nu te mai ocupi de afaceri. De ce nu-mi spui ca singura responsabilitate sociala a unui antreprenor, om de afaceri este obtinerea profitului? 🙂 Stii cum ai facut? Ca Rares Bogdan care a vazut iesind de la scoala doi copii cu adidasi in picioare si era zapada: Vai, saracii!! Si atunci vin si eu si spun precum Cristina: eu trebuie sa-i cresc aluia copilul? Ca Rares Bogdan chiar a spus, daca mai tin eu exact minte acum, ca le-ar fi dat el bani sau le-ar fi cumparat el niste ghete.

        Dar asta nu inseamna ca o conditie necesara si suficienta pentru a zice despre cineva ca e destept e aceea ca el castiga multi bani, sau ca a fi destept inseamna asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 13, 2014

      • Legile nu sunt toate proaste, insa modul de aplicare este prost. Sistemul de stat este corupt si nu poti sa rezisti pe piata fara sa dai in stanga sau in dreapta. Birocratia este foarte stufoasa, iar functionarii statului sunt incompetenti, fara profesionalism, si cu ochii dupa ciubucuri. Taxele sunt aberanate, si ca sa iti poti permite sa dai SPAGA necesara ramanerii pe piata, este musai sa faci oarece „inginerii’ ca sa ai banii necesari. Daca il reclami pe unul, te calca dupa aceea „colegii” lui si te rup cu amenzile, pentru ca legea le permite sa gaseasca chitzubusri legale.
        Este MITA ilegala? ESTE! Deci din start incalci legea cand incepi sa umbli dupa aprobarile necesare. Sa nu crezi ca in alta parte nu se dau „comisioane”, dar nu LA TOTI ca la noi, si la nivelul asta!

        Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 12, 2014

      • La noi multe sunt cu susul in jos, cum se spune in popor. Pentru ca, de pilda, sunt multi care nu creeaza nicio valoare, in schimb detin valori si inca mari, chiar foarte mari… Exista o filozofie economica numita georgism la care au aderat economisti, sefi de state, activisti, jurnalisti, filozofi etc care afirma ca: „daca resursele naturale si oportunitatile naturale apartin in mod egal tuturor rezidentilor unei comunitati, oamenii poseda valoarea pe care ei o creeaza”. Insa aici trebuie facuta distinctia intre proprietate comuna si proprietate colectiva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | decembrie 13, 2014

  3. Uite inca o dovada ca tu ma contrazici din inertie si fara sa citesti cu atentie. Tu ai spus: „◾Nimeni nu e indeajuns de destept. Ma refer la om, desigur.”. La care eu am spus: „Perfect adevarat, pentru ca in cazul in care te-ai fi referit la “o inteligenta artificiala’ ai fi spus NIMIC, nu nimeni, dsigur, :D”. Deci unde-i gresala? TI-AM DAT DREPTATE, asa ca afirmatia ta „Nu, n-ai judecat bine! Cand am spus “nimeni” nu am avut in vedere o inteligenta artificiala, nici nu m-am gandit la asa ceva” nu face decat sa demonstreze ca nici macar nu citesti cu ateentie ce scriu. Ptr tine din start ceea ce scriu eu este prost, deplasat, minciuna, sau mai stiu eu cum ai tu reperele de orice fel.
    Vezi tu, este usor sa judeci pe cineva din spatele unei tastaturi, si mai ales este foarte usor sa tragi concluzii gresite. Pe ine cel putin nu ma intereseaza cine esti, ce esti, cat esti de destept (sau nu) atat timp cat esti in stare sa porti o discutie civilizata, fara injurii si invective, fara istericale, pe orice tema. Nu am pretentia ca detin adevarul absolut, sau ca NUMAI EU am dreptate. Sunt om si deci sunt supus greselii. Cand am gresit, am recunoscut. Si am decenta sa recunosc atunci cand am judecat gresit.
    Dar esti tanar si ai destul timp sa te mai cizelezi. Ca sa te scutesc de interpreatari gresite, am spus TANAR, nu pusti, pentru ca eu consider pe toata lumea pana in 40 TANARA>

    Comentariu de Rica Venturiano | decembrie 9, 2014 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.