Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

„Aici suntem ăştia ai noştri, mămică, de când ne ştim”

Foarte tare acest articol din Gandul:

MINUNEA RECENSĂMÂNTULUI: „Mă, cum dracu avem noi 74 de maghiari la Crângu, în Teleorman?!”

Reportajul e savuros si il recomand a fi citit integral si in original. Se arata, printre altele, ca:

„Am greşit, se mai întâmplă”

Primarul, om deschis la minte şi uşor amuzat de gafă, îşi asumă greşeala fără fiţe. „Am greşit, se mai întâmplă. N-am văzut-o de la-nceput. Adică am văzut-o, dar când au luat hârtiile, le-au luat cu totul. Şi pe cele bune şi pe cele greşite. Dar am rectificat”. Recenzorul în cauză, o doamnă care a făcut şi ceva contabilitate pe la o fermă, mai de mult. „A greşit, na. Oricum, pe cine să trimiţi?! Câtă lume are instrucţie, aici la noi? Şi uite că şi ăştia, care mai au câte ceva, se-ncurcă. Iar nouă, cu treabă, cu astea, ne scapă din vedere”.

Da, sunt ceva romi în Crângu, iar unul dintre recenzori i-a trecut pe toţi romii recenzaţi de el la rubrica de etnie maghiară, povesteşte primarul. „O fi fost şi nebunie la recensământ. Cei mai mulţi din ei sunt plecaţi prin Spania, Italia. Nu vedeţi ce case şi-au făcut?”

Dacă, după cum le arată casele, unii romi par să trăiască bine, indiferent la ce rubrică au fost înregistraţi, majoritatea crânganilor o duc greu. Primarul îmi spune că tocmai a concesionat un număr important de hectare, unde investitori teleormăneni vor construi zece sere. „Cu totul, cam 100 de locuri de muncă. Dar mă credeţi că nu ştiu dacă strâng 50?! Or fi oamenii săraci, dar şi munca li se pare cumplit de grea…”, mai zice primarul Minel Siteavu.

„Cum dracu, 74 de maghiari la Crângu?”

Directorul Direcţiei de Statistică Teleorman, Gelu Mortasipu, spune că tărăşenia e alta. „Recenzorul a trecut bine etniile la el în hârtii, iniţial. Pe urmă, la final, a încurcat socoteala la centralizator”. Rubrica 1 – români; Rubrica 2 – romi; Rubrica 3 – maghiari. „Pe cei de la Rubrica 2, adică pe romi, i-a trecut la Rubrica 3, adică la maghiari – 74 de suflete. Primarul n-a observat, noi n-am observat şi aşa au plecat rezultatele. Ne-am dat seama de prostie când am primit raportul provizoriu de la INS. Mă, cum dracu 74 de maghiari la Crângu, în Teleorman, ă?!” spune Mortasipu că s-ar fi-ntrebat cu toţii.

Acuma, cică, gata, au trimis rectificarea şi e-n ordine. Până-n toamnă, crânganii scapă de beleaua cu maghiarii.

Ca să vezi – gata-gata să li se anine bilingvele la poartă: „Crâng”/”Liget”. Igen.” (subl.mea)

Si ni s-a cerut si CNP-ul… Va dati seama? 😀

Da… ne dam seama de prostie… 😆

martie 14, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

5 comentarii »

  1. Desii i-am asteptat pe recenzori….la mine n-au venit desii , locuinta mea poarta numarul 1. Ce ma faceam daca apaream in registrele primariei ca…maghiar ? La cat necaz am eu pe etnia respectiva, pe poporul respectiv…cred ca dadeam intreaga comisie de recenzare in judecata si ceream despagubire o suma cat PIB-ul Ungariei!Nu faptul ca s-a cerut CNP-ul este important ci modul ” urechist ” in care s-a facut treaba. Pai ia gandeste-te….in loc de un anume numar de persoane de o anume cetatenie care sa , declare o anume cetatenie ….sa se „prezinte ” un numar , dublu sau chiar triplu , este prezentat de catre institutul ala de statistica ca real , ce te faci ? Pai atunci cum sa nu le dai dreptate astora de la UDMR care se joaca bambilici cu mai toate guvernele post revolutionare.Sau alora ai lui Pambucian ? De fapt doar liderii…nu si prostimea, ca doar liderii prospera…nu si prostimea.Insa liderii sint justificati de…alegatori, ca teoretic, aia ai trimet acolo , in „top”!

    Comentariu de marian | martie 14, 2012 | Răspunde

    • „Nu faptul ca s-a cerut CNP-ul este important ci modul ” urechist ” in care s-a facut treaba. „

      😆

      Stii cum e? „urechist”, pompierist, pompieristic… 😆 Lipsit de profesionalism! 😀 Pe scurt spus: harababura! 😛

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 14, 2012 | Răspunde

  2. N-are legatura cu subiectul, dar cand mai comentam mai ascultam si muzica. Marian e un fan Elvis! Asa ca:

    🙂

    Comentariu de Motanul Incaltat | martie 15, 2012 | Răspunde

  3. Multe multumiri ! Eu am MASTERUL cu aceasta melodie ! Mai mult am si facke -uri…intrari gresite si sint …tot nemultumit deoarece …nu le am pe TOATE !!! Insa chiar nu ma deranjaza, {poti sa ma crezi pe cuvant } sa ascult Elvis la orice ora din zi sau noapte. Cele mai negre cosmaruri ale mele sint atunci cand …in vis , descopar ca nu mai am unul din CD-urile pe care le am , cu si despre Elvis. Atunci ma trezesc automat din somn si { indiferent de ora} numar CD-urile sa ma conving ca sint toate ….si de fiecare data imi propun sa-mi fac un dulap securizat in care sa le asez insa…tot de fiecare data zic …ca-i mai bine asa , ca le vad unde si mai ales CATE sint si…SINT DOAR ALE MELE! Fireste asta nu ma face automat un fan asa cum ai avut bunatatea sa ma numesti . Fan…este Andrei Cangea…ala isi da toti gologanii…cand aude de vre-o „noutate „cu Elvis , eu…din pacate nu am bani si-n plus de asta nu cred ca voi mai traii inca …macar 300 de ani pentru a putea sa ascult si sa vad chiar TOT { desii mi-asi dorii sa fi sigur!} ce exista cu si d espre Elvis . ..si exista cu gramada! De fapt majoritatea materialelor de la el le am, de la Andrei.Eu sint doar un tip { din pacate si batran si amarastean } caruia ai place muzica si asculta muzica de vreo 50 si ceva de ani si cand spun muzica vreau sa spun MUZICA ADEVARATA ! ” All Shook Up” a stat trei saptamani in top , pe primul loc in top 100 fiind urmat tot de Elvis evident cu ” Stuck on You” .De fapt au fost melodii de referinta , piese de rezistenta ale anilor ’50 sa nu mai zic ca pana in ’77 cand …Chiar la ultimul concert din Rapid City…pai si acolo a facut furori cu aceste melodii!

    Comentariu de marian | martie 15, 2012 | Răspunde


Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.