Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Enigma motiunii de cenzura…

Am privit zilele acestea scena politica romaneasca. Am inteles discursul populist al Presedintelui si acompaniamentul partidului care-l sustine pentru cel de-al doilea mandat: PNL. Si Referendumul pe Justitie a avut un caracter populist, fara indoiala. Si discursul Presedintelui de dupa aflarea rezultatelor privind demisia Guvernului.

Ca sa dai jos Guvernul Dancila, nu se poate realiza, constitutional vorbind, decat prin motiune de cenzura. Daca motiunea nu va trece ai putea spune ca nu va trece si basta! Insa lucrurile ar trebui usor nuantate… Dar daca va trece?

Daca va trece, atunci sunt doua posibilitati:

  1. Guvernul actual cade si Presedintele va trebui sa desemneze un nou premier. Doar ca majoritatea parlamentara ramane aceeasi, cea a PSD-ALDE…
  2. Daca e respins de catre Parlament acest al doilea premier desemnat de catre Iohannis, mergem spre alegeri anticipate.

Dar ce se va intampla daca, totusi, cade actualul Guvern. Ca nu e deloc clar… PSD-ALDE, avand majoritatea in Parlament, Presedintele ar putea sa desemneze un premier tot de la PSD-ALDE. Dar in urma consultarii cu partidele s-ar putea ca sa se respinga ideea anticipatelor de catre toata lumea. Daca nu, vor fi alegeri in cel mai scurt timp… Insa nu e deloc foarte clar, tinand cont de rezultatele alegerilor europarlamentare, ca unul din cele trei partide: PNL, PSD, USR-PLUS s-ar putea detasa semnficativ. Cu alte cuvinte, rezultatul ar putea fi unul similar alegerilor ce tocmai au trecut, cele europarlamentare. In acest caz, neavand niciunul o majoritate absoluta (50%+1) solutia ar putea fi un Guvern de Uniune Nationala pana la alegerile la termen (daca nu intervine si altceva pe parcurs).

Pe de alta parte, parerea mea este ca nici PNL si nici USR-PLUS nu doresc sa preia guvernarea. De ce ar prefera lucrul asta inaintea alegerilor la termen? La guvernare te erodezi. Nici una din cele doua formatuni politice nu cred ca are un astfel de interes. Pe de alta parte, PSD ar putea sa treaca in Opozitie si in felul acesta s-ar opri erodarea prezenta acum foarte acut intrucat partidul e la guvernare, principalul partid de guvernamant. Dimpotriva, in Opozitie, PSD ar putea acumula un semnficativ capital electoral pentru ca in Opozitie ai timp destul sa concepi strategii eficiente de atac la adresa Puterii, cu atat mai mult daca cei care preiau guvernarea nu sunt pregatiti. Iar cei care ar veni la guvernare ar putea avea mai multe probleme decat PSD-ul care ar trece in Opozitie…

O alta chestiune e cea legata de Justitie. Am auzit la Realitatea ca 80% din primarii PNL au dosar penal. Sper ca am auzit bine… In asemenea conditii eu nu cred ca PNL doreste sa-si asume o guvernare in spiritul Referendumului deja validat. Parerea mea este ca avem de a face cu o complicitate subtila intre PNL si PSD pentru ca ce a vrut sa faca PSD in domeniul Justitiei avantajeaza si pe multi din PNL. In schimb PNL nu a fost la guvernare si, astfel, este desigur comod sa-i lasi pe ei sa faca treaba murdara, fara sa te murdaresti si tu pe maini.

Pentru USR-PLUS, a guverna cu PNL si/sau cu PSD nu e avantajos. In general, pentru ei n-ar fi foarte avantajos sa fie la guvernare. Erodarea i-ar putea marca negativ. De aceea pentru ei important este sa creasca, iar pentru asta trebuie rabdare si sa astepte alegerile la termen. Iar pana la alegerile la termen, vedem noi ce-o mai fi. Pana atunci ar avea timp suficient sa se clarifice din punct de vedere ideologic, lucru legat si de apartenenta la una din familiile politice europene. Deci USR-PLUS ar avea lucruri mai bune de facut decat sa preia guvernarea sau sa faca parte dintr-una noua.

Cu alte cuvinte, mie nu mi se pare deloc clar, fara dubii, ca cei care vor sa initieze aceasta motiune de cenzura impotriva guvernarii actuale PSD-ALDE, chiar doresc sincer ca aceasta motiune sa fie votata si Guvernul Dancila sa pice. E adevarat ca daca acest Guvern cade – asa cum a remarcat si maestrul Cristoiu – nici Klaus Iohannis nu va mai avea un „sac de box”. De aceea este sub semnul intrebarii si daca Iohannis isi doreste ca motiunea sa treaca. Pentru ca tot ce a facut el dupa alegeri sta sub semnul populismului specific unei campanii electorale, lucru de inteles daca doreste un al doilea mandat.

Romania – si trebuie spus extrem de clar lucrul asta pentru a nu crea confuzii nedorite, cred, de nimeni – NU are alegeri la mijloc de termen, cum sunt in SUA cele pentru Congres. Insa nici acolo, chiar daca aceste alegeri la mijloc de termen sunt castigate de catre cei care erau in Opozitie, NU se schimba Executivul. Presedintele nu poate fi schimbat decat prin impeachment, ceea ce e cu totul altceva decat alegerile. Deci se poate schimba o majoritate in Congres, dar asta nu inseamna ca se schimba si Executivul de la Casa Alba, indiferent de cat de nemultumita ar fi acea majoritate fata de Presedinte.

De aceea a ajunge la anticipate in urma rezultatelor alegerilor europarlamentare – care nu au dat un rezultat prin care sa spui ca un partid din cele trei se detaseaza net de celelalte doua – este o „inovatie” care conduce mai degraba la o acuta si nedorita instabilitate politica.

M-am referit la rezultatul de la europarlamentare pentru ca aici e un caz interesant. S-a vorbit, de exemplu, de „victoria” Aliantei 2020 – USR-PLUS. De fapt, nu-i vorba de nicio victorie ci de faptul ca trei partide – PNL, PSD, si Alianta 2020 (USR-PLUS) – sunt cam la egalitate, cu mici diferente intre ele, cu PNL, e adevarat, pe primul loc. Dar de la 28% la 21% diferenta nu e deloc una foarte mare. Desigur, nici daca am fi avut o victorie clara, la un scor categoric, a unui partid la europarlamentare, n-as prea crede ca solutia ar fi neaparat alegerile anticipate ca sa ne punem, intr-un fel, in acord cu americanii care au, e adevarat, alegeri la mijloc de termen, numai ca acelea nu sunt europarlamentare. Si la ei, cum aratam mai sus, nu se schimba neaparat si Executivul.

In Romania insa exista si o alta mare problema, dupa cum arata fostul premier, Dl. Adrian Nastase:

„In aceste conditii, fara o buna pregatire, Congresul PSD, din 29 iunie, fara o buna pregatire, risca sa sparga in bucati partidul si sa duca la o criza guvernamentala.” (subl. mea)

Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

Lucrul asta s-ar putea intampla daca nu exista o unitate reala in partid sau daca unitatea asta e doar mimata. Dupa parerea mea, la ei sunt grupuri de interese interesate – nu tot partidul – in chestiunea amnistiei si gratierii si schimbarii Codurilor Penale si Legilor Justitiei in sensul de pana acum, cu Dragnea la timona partidului. Insa nu doar la PSD, cum aratam in postarea anterioara, exista astfel de interese. Daca Congresul va da o alta linie politica partidului, spre exemplu una reformista, lucrul asta s-ar putea sa nu fie acceptat de catre toti. Or, asa ceva poate fi destul de periculos, tinand cont de actualul „mediu regional complicat”, ca sa reiau exprimarea D-lui. Nastase. In general, instabilitatea politica in Romania, avand un „mediu regional complicat”, nu e ceva de bun augur. Stabilitatea politica trebuie asigurata pana la alegerile legislative la termen.

Din pacate, Iohannis a venit doar cu ideea „sa dam jos Guvernul Dancila”, fara a veni si cu solutii. Explicabil, pentru ca Presedintele s-a aflat in punctul de maxim al populismului postelectoral, imbatat de rezultatul Referendumului si al alegerilor, vazute de domnia sa drept o mare victorie, nu-i asa, a romanilor.

Realitatea e ca lucrurile nu-s deloc clare.

iunie 9, 2019 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

65 comentarii »

  1. DE citit:
    https://www.mediafax.ro/politic/basescu-voi-vota-motiunea-dar-cum-se-va-guverna-a-doua-zi-dupa-cred-ca-aceasta-este-adevarata-dancila-daca-ia-unele-masuri-isi-merita-banii-18162859

    Cam asa e…

    Foarte tare ce spune Basescu despre „doamna Dăncilă cea adevărată”. Pana la urma vom afla ca nici proasta nu era, nici agramata. Ea facea pe proasta, adica facea serioase eforturi fizice si intelectuale sa para mai proasta decat boss-ul, Liviu Dragnea si decat putea el sa-si imagineze. 😆 😆 El trebuia sa para „desteptul”!! Insa in Romania – si as zice ca e un handicap destul de mare pentru noi, tara noastra – multi sefi cauta sa adune pe langa ei oameni infieriori ca pregatire si docili, oameni care nu gandesc prea mult, dar executa repede si bine ceea ce li se spune, chiar daca li se spune sa faca ceva ilegal. Pe un prost nu poti sa dai vina, iar seful scapa basma curata!!

    „Fostul preşedinte a mai afirmat că va semna şi vota moţiunea de cenzură, dar nu are siguranţa că acest demers al Opoziţiei va fi o reuşită.”. Am aceeasi impresie.

    Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 9, 2019 | Răspunde

  2. Apropo de „doamna Dăncilă cea adevărată”, maestrul Cristoiu ar numi chestia asta drept „rahat moral”, iar pe D-na. Dancila, ca sa-l parafrazez: „aceasta Constantin Dascalescu a zilelor noastre”.

    Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 9, 2019 | Răspunde

  3. Intrebare { zic eu… de bun simtz ca matale , n-ai avut grije sa dai oarece explicatii } : ce-ai facut , pe unde ai fost din Noiembrie 2018 si pana azi ? Postarea – ca de obicei – la obiect si n-as avea decat un singur amendament sau , daca vrei , o intrebare pe care si-o punea si Nicu Floaca mai zilele trecute la Nicu in pravalie : „- Astea , n-au fost alegeri pentru Parlamentul de la Bruxeless , astea au fost alegeri pentru Parlamentul si { ajuta Doamne } Presedentia Romaniei ? Pai , si-atunci , la ce mortii ma-sii tot vorbesc astia despre schimbarea Guvernului , despre ce ” victorie ” e vorba ??????? ” Trebuie sa recunosti Motane ca-s intrebari legitime . Probabil ca n-am stiut eu atunci cand , ” mi-am urnit curul din casa pentru a-mi exercita dreptul si obligatia cetatzeneasca de vot ” { am pus ghilimelele deoarece , a fost o chestie foarte mult uzitata si pe retzelele de socializare si de catre „formatorii de opinie ” invitatzi pe la diferite talk-show-uri la … multele televiziuni toate comerciale fireste } insa… eu parca asta am vazut pe liste : Referendum si Alegeri pentru europarlamentarii romani care , vor pleca sa reprezinte tara { deci si pe mine } la Strasbourg si Bruxeless .Sa nu fi vazut eu bine , ce zici Motane ?!? Evident „votul ” meu a fost… bun de aruncat asa cum erau si intrebarile ” referendumului ” si… tipii sau tipele propuse sa plece la un salariu baban pentru a taia frunza cainilor , vreme de patru ani ! Pentru astia , pentru astia care , se vede si fara ajutorul lui Hubble ca-s la randul lor niste escroci { ca si partidele ce i-au propus } s-au iscat certuri in familii si s-au batut oamenii prin birturi ??? ” https://www.mediafax.ro/politic/basescu-voi-vota-motiunea-dar-cum-se-va-guverna-a-doua-zi-dupa-cred-ca-aceasta-este-adevarata-dancila-daca-ia-unele-masuri-isi-merita-banii-18162859 ” Bine frate , dumneata pui botu’ la ce spune Basescu ? Ma-ntreb , cum dracu de n-a fost arestat pana acum si este lasat sa ciripeasca in media ? Cel putin asa se lauda in 2012 acea tripleta de aur formata din Ponta- Antonescu – Constantin si… sa nu-l uitam pe Klaus Werner Johannis care , avea cam aceeasi retorica la un moment dat . Fireste ca ei se laudau si cu… desfiintarea Jandarmeriei dar… daca nu i-am crezut atunci …Pai , n-o fi proasta sau agramata madamme Dancila insa , acest show pe care al prezinta permanent de cand este in functie la Victoria , nu serveste nimanui , nici macar daca ” Ea facea pe proasta, adica facea serioase eforturi fizice si intelectuale sa para mai proasta decat boss-ul, Liviu Dragnea si decat putea el sa-si imagineze. 😆 😆 ” . De fapt , in aceasta situatie ” opozitia ” ar putea foarte bine s-o acuze de tradarea intereselor Romaniei { cam cum fac azi aia din Moldova de peste Prut cu Dodon si Plahotniuc } , taman datorita acestor „eforturi ” . Acum fie vorba intre noi Motane , si eu am fost prin UK sau Malta si sincer sa fiu , am avut serioase probleme de comunicare { sunt posesorul unei limbi engleze pescuita in balta , la Cocioc } insa… cum dracu sa uit unde , in ce tara sau oras ma aflu si ce caut acolo ? Dadeai matale niste date referitoare la… locuintzele unor tipi de peste Ocean comparativ cu cele ale tipilor de la noi si… dadeai exemplul lui Turner { asta n-a fost unul , nu singurul , dintre sotii lui Elisabeth Taylor ? } sau al lui Biden . Pai nu spune si in Pildele lui Solomon ca ” PESTELE , DE LA CAP SE INPUTE ” ??? Si ne mai vaitam ca suntem o natziune de ciobani mioritici . Pai cum dracu sa fim daca si cainii , pana si aia-s impotriva noastra ? Credeam ca , dupa ’90 , am scapat de…chestia aia numita securitate . Doamne , cat de naiv am putut fi ! Era suficient daca ma informam in prealabil … macar din trecutul nu prea indepartat al Romaniei . Pai , nici Militia , nici Securitatea n-ar fi rezistat atata fara sprijinul unor oameni din fosta Politie , din fostul SRI s-al altor structuri iar eu gandeam ca , dupa shaptezeci de ani… am devenit liberi ca pasarea cerului ?!! Si apropo de ” fosti ” si istoria destul de recenta a Romaniei : TE FELICIT CU OCAZIA ZILEI DE 11 IUNIE !!! P.S. Da ce-a facut „amicul ” dumitale , a schimbat ambarcatiunea ? Probabil ca a vazut si el ca… lua apa mai ceva decat Titanicul ! Adevarat intelectual ce mama dracului !!!!!

    Comentariu de Marian | iunie 10, 2019 | Răspunde

    • Am luat o pauza pentru a ma detasa putin de ceea ce se intampla si pentru a ma relaxa.

      Aici nu e vorba de a pune sau nu „botul la ce spune Basescu” ci de faptul ca e cam asa cum spune. Cu alte cuvinte, el ii cam aduce cu picioarele pe pamant pe cei care s-au inflamat prea mult de populismul asta postelectoral, some hot heads. Si este normal sa ne intrebam cum vor guverna (si cine, pana la urma) daca Guvernul Dancila va fi dat jos. Si el a mai spus ceva, daca nu ma insel: despre programul de guvernare. Cu ce program de guvernare vor veni cei care ar prelua guvernarea in urma motiunii de cenzura? Ca am inteles ca nu prea e asa ceva… Cred ca e singurul politician care a adus in atentia opiniei publice, legat de aceasta tema, si altceva decat lozinci! Ceea ce nu e deloc un lucru rau.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • ” Am luat o pauza pentru a ma detasa putin de ceea ce se intampla si pentru a ma relaxa.” DEZVOLTA !!! ” Aici nu e vorba de a pune sau nu „botul la ce spune Basescu” ci de faptul ca e cam asa cum spune. Cred ca e singurul politician care a adus in atentia opiniei publice, legat de aceasta tema, si altceva decat lozinci! Ceea ce nu e deloc un lucru rau.” Da’ doua mandate … ce mortii ma-sii a pazit ca , avea infint mai multa putere si era infinit mai sprijinit de catre ” fundasi ” decat este KWJ ??? ATENTIE : nu-i iau partea sasalaului !!!!

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • Da, plus controversa cu CNSAS-ul si SRI-ul, daca nu ma insel…

        Dar, dupa parerea ta, e cum spune sau nu? Are sau nu dreptate?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

    • Dintre toti politicienii pe care i-am auzit pe tema asta, Basescu e singurul care a facut o analiza. Klaus Iohannis n-a facut o analiza ci ne-a servit cu o mare doza de populism. PNL, Ludovic Orban, Rares, cam la fel, ne-au servit pe tava o doza mare de populism demn de o cauza mai buna.

      In legatura cu europarlamentarii care „taie frunza la caini pe salarii babane” – probabil ca multa lume spune si gandeste asa pentru ca nu e bine informata. Campania electorala s-a axat aproape in exclusivitate pe chestiuni de ordin intern. Nu spun ca in alte tari nu s-ar fi intamplat la fel. Ci spun ca ar fi trebuit sa se discute mai mult despre UE, despre politicile fiecarui Grup politic european pentru ca legislatia adoptata la Bruxelles se transpune apoi in cea nationala. Eu spun ca avem europarlamentari care s-au descurcat foarte bine chiar si in functia de Comisar European, precum D-na. Corina Cretu care a fost numita de catre conducerea PSD, intr-un mod absolut iresponsabil, „tradatoare” si facuta cu ou si cu otet! E foarte important sa avem drept europarlamentari oameni de buna calitate, cu o buna pregatire, inteligenti si patrioti pentru ca in Parlamentul European – ca le place unora sau nu – fiecare tara isi apara interesele sale proprii, cum e si logic s-o faca avand in vedere Uniunea Europeana ca si constructie politica.
      Faptul ca cetateanul nu este informat cu privire la UE, la politicile europene, la finantarile din fonduri europene – lucru remarcat si de D-na. Corina Cretu – nu e un lucru bun si creeaza o impresie deformata asupra UE, care lasa loc la manipulari venite din alte parti, neeuropene.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • „Cetatzeanul ” este informat arhisuficient { fireste , aia ce-s interesati } si ca dovada , mi-a tradus cineva un articol dintr-un ziar belgian din Martie in care , autorii { deoarece erau mai multi fiind de fapt un fel de ancheta } taman asta incercau sa demonstreze : se platesc salarii indecent de mari pentru niste lobbysti ce , de regula , apara doar interesele partidelor la putere din tarile lor si , in acest sens , era luat la tinta CDU al lui frau Merkel . Despre doamna Corina Cretu sau alte doamne si domni , reprezentatnti ai Romaniei … chiar n-am nimic a zice si nici n-am zis inca nimic . Eu ziceam cate ceva despre astia de azi aducandu-mi aminte de un titlu al unei postari de-a dumitale proprie si personala de prin anul 2018 : ” Cand stralucita cariera e datorata partidului ” .

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

    • Apropo de cugetarile lui „Nicu Floaca”, nu lua atat de usor lucrurile. Ca eu n-as crede ca „Nicu Floaca”, la el in pravalie, cugeta asa…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • Nicu Floaca este un fel de pensionar ce aduna peturi pentru care este platit fireste c-o suma oarecare , ca sa poata venii zilnic sa se dea maretz la Nicu { de fapt Nicolae } Ciolca in pravalie . Floaca , este ” porecla transformata in renume ” { vorba lui Alecsandi } a lui Nicolae Florea … este o diferentza totusi insa… de unde s-o sti matale ? Sau crezi ca-s nume scoase din burta !? Nu frate , sunt nume si porecle de oameni care… exista inca in Bucuresti – Romania .

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • La Nicu la pravalie … oamenii { nu-s prea multi , de regula aia de la ADP si vreo cativa care , asa cred ei ca … da bine } adunati la o bauta si-o sheptica , chiar discuta chestii pe care daca le-ai auzii , te-ar lua cu dureri de cap Motane , ti-o garantez . Daca vrei… este un fel de Poiana a lui Iocan ce si-a mutat locul din batatura lui Milica la Nicu Ciolca in curte si asta , cam de cand asta i-a cumparat afacerea lui Gigi … baiatul doamnei Emilia adica . Asa incat… oamenii chiar stiu despre ce-i vorba si nu-i planga ca-ar pune botu’ la dezinformari mai ales ca majoritatea , inca ” cultiva ” bunul simt .

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

    • Ted Turner a fost sotul lui Jane Fonda.

      N-are nicio legatura cu faptul ca suntem „ciobani mioritici” ci cu sistemul social-politic de dinainte de 1989. Citeste, te rog, cu atentie postarea mea anterioara:

      Despre Sorin Ovidiu Vantu si Dan Voiculescu

      Pe de alta parte, apropo de cugetarile tale, care nu stiu daca seamana cu cele ale lui „Nicu Floaca”, 😉 ,ai vazut unde a ajuns PSD-ul, apropo de rezultatul alegerilor, cu oameni slabi, inclusiv ca pregatire, si docili precum plastilina. Ca ma contraziceai cand eu ziceam exact invers si aratam ca lucrul asta e o greseala! 😉 Eu parca asa imi amintesc… 😉

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • Frate… nu-ti amintesti rau dar , d’al dracului ce esti… ” interpretezi ” dupa bunu-ti plac !!! Cat despre postare…am citit-o si-n dunga si…aprob pozitiv !

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • Multumesc! Se pot da si alte exemple, nu doar Ted Turner.

        Tu te-ai intrebat vreodata de ce Romania nu are un WordPress? 🙂 ca inteleg ca avem specialisti in IT, nu?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

  4. Bine ca-mi adusei aminte la vreme : 1] sunt multumit ca , Lia Olguta Vasilescu-Manda n-a ajuns ministreasa si-s nemultumit 2] ca , Theodor Melescanu este inca in fruntea Ministerului de Externe !!!

    Comentariu de Marian | iunie 10, 2019 | Răspunde

    • Hai sa-ti dau sa citesti doua articole interesante aparute in presa noastra:
      https://www.mediafax.ro/politic/demisie-din-usr-cami-bacioiu-m-am-saturat-de-atatea-certuri-interne-18163750

      Nu te pune pe ganduri…? Ca noua ni s-a prezentat USR-ul asta ca fiind un fel de partid format din „ingeri”. Oamenii au votat masiv cu USR la recentele alegeri. Citeam ce spunea maestru Cristoiu ca cica s-a facut un sondaj dupa recentele alegeri europarlamentare si multora din cei care au votat cu PSD le e rusine sa spuna lucrul asta acum, dupa ce alegerile s-au terminat si cunoastem rezultatul. Probabil le e frica de o anume singuratate morala survenita pentru ca ar face o opinie separata si de faptul ca a ajuns un fel de blam sa spui ca ai votat cu PSD la alegeri.
      Dar USR a obtinut un procentaj uimitor de bun, fara sa stim prea multe despre acest partid. De fapt a fost o alianta USR-PLUS. Noi nici nu stim inca bine ce ideologie au, nici USR si nici PLUS, dara mite ditamai Alianta 2020!! Ca acum sa citesti un astfel de articol in care doamna, sau domnisoara – sa ma scuze daca gresesc, nu e deloc cu intentie -, Cami Bacioiu uite ce spune:

      „Azi (luni – n.r.) mi-am dat demisia din USR. M-am saturat de atatea certuri interne si de atata grobianism si idolatrie dementa de a caror existenta am fost profund socata”

      „Grobianism si idolatrie dementa”, dom’ne?

      Uite un alt articol:
      https://www.mediafax.ro/social/act-de-vandalism-vopsea-rosie-la-sediul-sectiei-de-ancheta-a-magistratilor-poarta-a-fost-inchisa-cu-lacat-foto-18163662

      Eu nu cred ca poate spune cineva despre mine, Motanul Incaltat, ca as fi impotriva protestelor. Dar sa ne lamurim putin: protestele sunt una si actele de vandalism, pe care nu le aprob, sunt cu totul altceva. Pe mine ma uimeste genul asta de protest efectuat prin acte de vandalism… NU aprob asa ceva, ca sa fie extrem de clar. Genul asta de radicalism, in general vorbind, exclude dialogul, dezbaterea si induce ideea falsa ca e perfect legitim sa faci si astfel de acte antisociale daca nu-ti convine ceva, lucru destul de periculos. E cu atat mai surprinzator cu cat manifestatiile #rezist s-au reliefat prin caracterul lor pasnic si chiar intelectual, specific unei societati civile educate. In felul acesta au si atras admiratia celor din Occident. A existat insa punctul de inflexiune – „Muie PSD” – unde limbajul a devenit suburban, probabil pentru ca sa atraga, din motive de populism electoral, cat mai multa lume. Privind retrospectiv, as spune ca nici lucrul asta nu e de bun augur deoarece creeaza impresia ca e legitim sa-l defaimezi sau sa-l injuri pe unul care nu e de acord cu opinia ta, invitand la violenta. Or, asta nu mai e democratie si comportament democratic. Pune alaturi o astfel de manifestare cu ce scrie domnisoara (daca gresesc, imi cer, desigur, anticipat scuze) Cami Bacioiu si redau tot ce a spus pe FaceBook pentru ca e important:

      „Azi (luni – n.r.) mi-am dat demisia din USR. M-am saturat de atatea certuri interne si de atata grobianism si idolatrie dementa de a caror existenta am fost profund socata. USR-ul trebuia sa fie format din oameni educati care sa salveze Romania. Nu sunt toti educati, sau cu bun simt, iar respectul pentru cel de langa tine e doar o gluma buna cateodata. M-am asteptat sa gasesc un mediu profesionist, de oameni care lucreaza impreuna spre un scop mai inalt. Am gasit porcaiala de cea mai joasa speta

      Uite-te si tu ce poti citi la cineva din interiorul USR: ” grobianism si idolatrie dementa de a caror existenta am fost profund socata”, „Nu sunt toti educati, sau cu bun simt, iar respectul pentru cel de langa tine e doar o gluma buna cateodata”, „Am gasit porcaiala de cea mai joasa speta”… Iti dai seama, daca pe ea a socat-o profund…

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • Cami Banicioiu… banuiesc , Camelia Banicioiu . Are vreo legatura cu…Nicolae Banicioiu sau este doar o coincidentza ?Pai , atunci cand s-a inscris la astia , banuiesc ca inca de pe vremea USB , nu stia in ce se baga , n-a vazut unde intrase sau i-a luat ochii Nicusor Dan cu moaca lui angelica ? Sti ce-mi place de fapt ? Imi place modul cum TOTI , de fiecare data cand parasesc o haita { pardon : PARTID 😉 } , deoarece devin brusc ” shocati de atata grobianism si idolatrie dementa ” declara ca , vor ramane fideli principiilor ce stau la baza… bla , bla , bla adica vorbe goale !Cum dracu de taman Cami a fost shocata iar alte… Cami inca nu ? Cum dracu de , doar oamenii simpli , oamenii aia ordinarii aia de pe strada , aia de prin pietze , aia de circula cu tramvaiul 12 sau 41 Motane … aia se prind primii de ce ” grobianism si idolatrie dementa ” exista in fiecare haita { pardon : am vrut sa spun PARTID 😡 } in vreme ce , astia titratii , astia ce au ceva mai mult decat alea patru clase obligatorii { marota dumitale si-a lui… CTP } astia , abia dupa multa vreme se prind si… devin shocati ?! Deci , daca n-ai ceva in plus la alea patru clase… nu gandesti ! 😕

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • Inteleg ca e Bacioiu, nu Banicioiu…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • N-as crede ca luucrurile stau chiar asa… Una e sa privesti un partid din afara – chiar si daca esti corespondent de presa, o fatuca din presa, vorba maestrului Cristoiu – si altceva este sa te inscrii intr-un partid si sa-l privesti din interior, sa ai o experienta proprie in acest sens, nu pe baza unor informatii venite de la altii. Cetateanul obisnuit, cel care merge cu tramvaiul, cunoaste lucrurile, in general vorbind, din presa, din auzite de la altii. Cam din ce vede pe sticla televizorului. Pe sticla poti sa vezi niste domni cu aerul intelectualului de rasa, dar altceva e sa cunosti TU realitatea, prin propria ta experienta intr-un partid. Or, cetateanul obisnuit, cel care merge cu tramvaiul, cum spuneai, nu prea are parte de o astfel de experienta.

        Fara indoiala, te poti intreba daca nu e vorba doar de o impresie izolata a unui om. Insa asta nu inseamna ca nu te poate pune pe ganduri.

        Auzi, Marian, ia spune-mi, daca aceasta Cami Bacioiu ar fi fiica ta, tu nefiind inscris intr-un partid, si ai auzi din gura ei asa ceva, nu te-ar pune pe ganduri…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

    • Vezi, tu zici asa:

      „Credeam ca , dupa ’90 , am scapat de…chestia aia numita securitate . Doamne , cat de naiv am putut fi ! Era suficient daca ma informam in prealabil … macar din trecutul nu prea indepartat al Romaniei . Pai , nici Militia , nici Securitatea n-ar fi rezistat atata fara sprijinul unor oameni din fosta Politie , din fostul SRI s-al altor structuri iar eu gandeam ca , dupa shaptezeci de ani… am devenit liberi ca pasarea cerului ?!! Si apropo de ” fosti ” si istoria destul de recenta a Romaniei : TE FELICIT CU OCAZIA ZILEI DE 11 IUNIE !!!”

      Insa genul asta de manifestari, acte de vandalism, cele despre care vorbea Cami Bacioiu – lucruri care se petrec acum – nu sunt deloc in regula. Ele se opun democratiei si lucrul asta ar trebui sa ne ingrijioreze!! Tu spui: „Si apropo de ” fosti ”…”, insa te intreb: dar apropo de actuali? O depreciere a democratiei in Romania NU e deloc de dorit. Manifestarile huliganice trebuie respinse intr-un mod cat se poate de ferm de catre populatie!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • Parerea mea , cred ca este si parerea multora… asa ca mine { evident n-o amestecam in ciorba asta si pe Cami Banicioiu } : taman aceasta-i ” frumusetzea ” democratiei . Ce poate fi mai placut decat sa dai la cap unora ce , nu-s de parerea ta iar ailalti la randul lor , sa faca … cam la fel , eventual si cu oarece moderatzie cand tu nu esti de parerea lor . Chestia cu ” eu sunt gata sa mor pentru ca tu sa-ti poti exprima liber parerile ” este demult apusa si-a apus odata cu Ion Ratiu , de fapt , odata cu cel de la care a preluat-o Ratiu . Iar acel gen d e manifestari de vandalism , eu zic ca-s normale la indivizi labil psihic si , datorita unor conjuncturi usor de manipulat caci , spiritul de haita { vezi ca aici n-am mai a daugat de… PARTID } aflat in ADN-ul fiecaruia dintre noi dispare incepand cu secunda doi in care , incepi sa consideri CULTURA , drept ceea ce-ti este prezentat la TV drept un act cultural . ” Actualii „, vorba lui Rica Venturiano : „- Aceeasi Marie cu alta palarie ! „

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • Da, ai dreptate e vorba de cultura. Am scris si pe blog, citandu-l pe Nichita Stanescu care spunea: „Cand am vazut Pieta de Michelangelo am devenit om cult” – in putine cuvinte spune foarte multe.

        Dar despre presa, in special cea vizuala se poate spune ca asistam la inventarea dumnezeilor din presa. Pentrru unii, un astfel de dumnezeu e sau a fost Rares Bogdan, pentru altii este Mihai Gadea, pentru altii – Victor Ciutacu. Pentru ca unii cred orbeste in ce spune Rares Bogdan, altii in ce spune Victor Ciutacu iar altii in ce spune Mihai Gadea.
        Observa ca un astfel de dumnezeu, la talk-show, e inconjurat de „ingeri”, aidca de „invitatii” sai, toti spunand acelasi lucru, doar cu alte cuvinte. Parerea moderatorului, adica a dumezeului creat de catre unii din motive interesate, este peste a celorlalti, care reprezinta un fel de cor antic ce da dreptate Zeului ce trebuie sa aiba intotdeauna dreptate.

        Iar in felul acesta presa, sau poate mai corect spus si scris: Presa, ajunge sa fie o trambulina politica pentru unii, care pot ajunge astfel europarlamentari sau chiar Sefi de Stat.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

    • Pe de alta parte, uite ce spune Viorica Dancila:
      https://www.mediafax.ro/politic/dancila-despre-greselile-de-exprimare-trebuia-sa-merg-pe-o-linie-cu-care-nu-eram-confortabila-18163934

      https://www.mediafax.ro/politic/dancila-recunoaste-pentru-prima-data-problemele-cu-liviu-dragnea-aveam-pareri-divergente-video-18163898

      E clar ca PSD, cel mai mare partid din Romania, nu a functionat deloc cum trebuie. A fost acolo o dereglare a unor anumite mecanisme…

      Uite ce spune si despre Serviciile Secrete:
      https://www.mediafax.ro/politic/dancila-serviciile-trebuie-sa-isi-faca-datoria-iar-oamenii-politici-sa-nu-fie-implicati-18163989

      E foarte interesant ce declara:

      „Eu am văzut în spaţiul public, nu de legătura PSD, am văzut de legături cu persoane, cu diferite partide. Eu cred că nu trebuie nici să atacăm şi nici să încurajăm aceste lucruri. Eu cred că serviciile trebuie să îşi facă datoria lor, iar oamenii politici să nu fie implicaţi”

      Deci sa intelegem ca oamenii politici au fost implicati, unii dintre ei, desigur… (?!).

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 10, 2019 | Răspunde

      • De data asta , chiar nu te intzeleg . De fapt le cauti scuze PSD-ului { chiar n-asi crede caci , ma pot lauda cu faptul ca… am invatzat cum gandesti } si omului de paie al lui Dragnea , Viorica Dancila ? Sti ce nu pot eu sa pricep neam dar , poate ma ajuti dumneata cu mintea-ti spintzara ? 1] Cum mama dracului a reusit asta sa faca fatza ca europarlamentar timp de patru sau opt ani fara sa se prinda nimeni ca-i tampita si … 2] cum dracu de nu , colegii ei de facultate nu s-au dezis inca de ea …cam la fel cum au facut-o membrii Academiei Romane cu Elena Ceausescu ? Asteapta cumva un nou Targoviste ? ” Deci sa intelegem ca oamenii politici au fost implicati, unii dintre ei, desigur… (?!). ” Pai , asta inseamna sa fi om politic : sa te amesteci in troaca cu riscul de-a fi mancat d e porci insa , beneficiile….

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Nu, nu caut scuze PSD-ului. Eu am spus demult, chiar pe blog, ca trebuia facuta de mai multa vreme o reforma si o restructurare, de ce nu?, in PSD. Nu-mi amintesc sa-l fi sustinut pe Liviu Dragnea. Am si scris si am si sugerat alte persoane din PSD.

        PSD-ul a avut si are o foarte proasta strategie de marketing, de aceea el ar fi avut nevoie de mai multa vreme de un rebranding. Are nevoie de asta si acum, doar ca ei, pesedistii, nu inteleg lucrul asta. Nu-l pricep.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Rebranding

        „Rebranding is a marketing strategy in which a new name, term, symbol, design, concept or combination thereof is created for an established brand with the intention of developing a new, differentiated identity in the minds of consumers, investors, competitors, and other stakeholders.[1] Often, this involves radical changes to a brand’s logo, name, legal names, image, marketing strategy, and advertising themes. Such changes typically aim to reposition the brand/company, occasionally to distance itself from negative connotations of the previous branding, or to move the brand upmarket; they may also communicate a new message a new board of directors wishes to communicate. „

        Ei nu inteleg lucrul asta pentru ca ideea, notiunea de marketing, specifica unei societati bazate pe economiei de piata libera, a patruns putin si foarte greu in cultura lor organizationala.

        Ei ar fi trebuit sa implementeze un brand nou. N-au facut-o si ai vazut ce s-a intamplat. Gandeste-te ca se mai schimba si generatii, e adevarat nu in trei ani de zile, dar e tot atat de adevarat ca societatea s-a mai schimbat in 30 de ani scursi de la Revolutie.

        Nu o cunosc pe Viorica Dancila, n-as putea spune ca e tampita sau nu. Fara indoiala, greselile de exprimare, faptul ca a incurcat capitalele pe unde a fost arata o slabiciune si i-au creat o imagine nu prea pozitiva. Insa chestiunea aceasta nu poate sta intr-un singur om. Adica o strategie de marketing n-o faci raportandu-te la un singur om. Asa cum nici revizuirea Constitutiei n-o faci raportandu-te la un singur om, cum s-a intamplat la noi ca au vrut sa revizuiasca aceasta Constitutie raportandu-se doar la Basescu.

        Te intrebi de ce nu s-au dezis de ea. Cred ca raspunsul e destul de usor de ghicit: arata-mi un altul/alta in PSD! Arata-mi o personalitate, de stanga, ca e partid de stanga, care sa vina in fata si sa se impuna. Vom vedea, desigur, la Congres. Dar ar fi trebuit sa vedem personalitati, oameni de stanga, intelectuali de stanga, care sa fie stiuti de public, de electorat, care sa se bucure de apreciere din partea oamenilor si astfel sa vina in fata. Asa, sa se dezica de ea… Da, dar arata-mi un altul sau o alta. Asa e usor de spus: ma dezic de ea sau de el. Dar la PSD nu prea se vede ca ar fi ceva de pus in loc. Spun ca nu prea se vede, nu spun ca n-ar exista. De aici se vede, in schimb, cu destula claritate, un lucru, si anume cat de deficitara este strategia lor de marketing. Eu am criticat pe blog inclusiv felul in care a fost prezentat Programul de Guvernare in campania electorala pentru alegerile din 2016, multicolor, desantat, cu graficele acelea multicolore care doreau sa arate ce cresteri importante s-au inregistrat de-a lungul anilor cu PSD la guvernare.

        Daca, de exemplu, s-ar dezice de Viorica Dancila si in locul ei ar spune: Rovana Plumb, te-ar multumi? Dar daca ar fi zis: Corina Cretu? Ar fi fost vreo diferenta, ai fi sesizat aceasta diferenta? Vezi, asta inseamna sa n-ai o strategie de marketing politic. Pentru ei lucrul asta n-a prea contat. Chiar deloc. N-a contat nu doar la nivel de conducere superioara, dar nici mai jos. Totusi, ai putea sa-mi spui, dand un exemplu remarcat de Rares Bogdan, ca totusi PSD-ul avea niste oameni, in conducere, la nivel de ministri, in Guvern, care erau la un nivel mult superior celor de acum. Dar sa stii ca – cel putin asa mi se pare – nici pe vremea aceea nu a contat la ei prea mult marketingul politic.

        Stii cum e la ei? La ei e o chestie bruta: e competent, n-are importanta ca e murdar pe pantofi. Da, dar la receptia respectiva nu poti sa mergi cu noroiul pe pantofi, sau in clubul respectiv nu poti sa intri cu pantofii murdari de tina. N-are importanta!! E competent!! Sigur, cele de mai sus sunt o hiperbola. Cred ca m-am putut face mai bine inteles. Si s-a vazut ca nu merge asa. Eu imi amintesc, spre exemplu, de campania din 2004 de la alegerile locale. Eram la Bacau. Pesedistii nostri „isteti” ce au facut? Au pus afis langa afis cu candidatul lor. Pe un perete vedeai lipite sute de afise identice, de mici dimensiuni, cu candidatul lor. Tie ti se pare ca s-a lucrat profesionist? Mie nu. Numai vorbesc de aroganta unor lideri, eram in sala de mese a hotelului si a intrat unul. Nu dau nume. Sa fi vazut ce privire avea, de parca ai fi zis ca e si deasupra lui Ceausescu, adica, vreau sa spun, ce mare era el. Or, lucrul asta i-a indepartat de popor.
        Stii care a fost un element care i-a urcat cota de popularitate lui Napoleon in randul francezilor? Asta inainte de a ajunge Prim Consul. A fost ca ii punea coarne nevasta-sa! 😆 Si oamenii l-au perceput ca pe un om, care se aseamana cu ei, nu ca pe marele general caruia nu-i ajungi cu prajina la nas!!

        Intr-un fel are dreptate madam Dancila, ca PSD trebuie sa se abtina de la mitinguri. Au facut mitinguri uriase, cand era Dragnea. Asa, si? De aici putem din nou constata cat de slab e acest partid la capitolul de marketing politic. Inclusiv atitudinea aroganta pana la dispret a lui Darius Valcov asta si arata.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • PSD-ul trebuia sa se rebrenduiacsa – cum se spune aici, pe malurile dambovitene – imediat din 2004. Gandeste-te ca unul din brandurile PSD-ului a fost Ion Iliescu. Au si inregistrat succese, cu un lider de calibrul dumnealui. Dar ei n-au inteles ca Iliescu nu poate fi vesnic. Ei l-au tinut in vitrina pe Iliescu multa vreme dupa aceea, ca presedinte de onoare, doar ca Iliescu inca mai conducea efectiv partidul. L-au avut pe Geoana pe urma. Din pacate pentru ei, au esuat.

        A urmat acest dus rece pana la urma, de la alegerile europarlamentare ce tocmai s-au incheiat. Poate fi o sansa, o oportunitate pentru PSD. Depinde cum folosesti aceasta sansa, aceasta oportunitate. Lor le trebuia acest dus rece!! Insa cultura lor organizationala e slaba, poate mai bine spus anacronica, neadaptata unor cerinte noi, moderne. Eu nu spun sa vina acum cu ceva care sa socheze populatia. Dar nu m-ar mira daca s-ar intampla asa ceva tocmai din motivul pe care l-am evocat mai sus. Ei (poate nu toti) de abia acum incep sa-si dea seama de necesitatea unei rebrenduiri, desi inca nu inteleg pe deplin in ce consta lucrul asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Esti nebun ? 😡 Pai asta-i din ’38 si… nici macar atunci nu mai erau valabile aceste ” reguli ” . Unde vezi dumneata ca-i un articol interesant si-n plus , ai uitat ca-s feminist 😉 !? Ce dracu Motane , pai asta-i presa , acestea sant stiri de presa ? Astea erau valabile pe vremea cand Zita citea ” Dramele Parisului „…cate au aparut , in vreme ce azi din 10 femei tinere de pe strada { vezi ca n-am spus : trotuar } poate una sa nus-i butoneze celularul si aia deoarece… taman ce i-a murit bateria . Astea-s stirile cu care ” presa ” online de azi crede ca va atrage vreodata tineretul ? Fi omule serios ! Cine dracu mai citeste si altceva in afara de { eventual } chestiile alea de pe RO.Alert ?

        Comentariu de Marian | iunie 11, 2019

      • 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Si n-am inteles, sunt rele sfaturile sau ce?

        Vezi, stau si ma gandesc… Ai dreptate, acum nu mai intalnesti eleganta si rafinamentul de atunci. Chiar si dupa, ma gandesc, de pilda, la America anilor ’50-’60, cand inca acea educatie interbelica se mai simtea in societate. Orchestrele, jazz-ul…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Vroaim sa pun niste poze ca sa-ti arat un alt stil, dar n-am reusit…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Uite aici niste poze:

        Another style

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019

      • Brenduire… rebrenduire : KKT !!! Ce dracu Motane , dumneata chiar nu vezi { sau te faci ca nu vezi } ca in mai toata Europa socialistii pierd teren ? De ce ? Simplu : minciuni , escrocherii , aroganta si-n multe cazuri impostura ! Ce-mi este Dancila , ce-mi este Rovana Plumb ? Pai nu-i acelasi aluat comunistoid ? Corina Cretu… asta s -a trezit la vreme traind atatzia ani acolo la Bruxseless dar tutele a stea care i-au pupat in fund pe Iliescu , Nastase , PONTA … DRAGNEA , fi serios omule !?! Cine m-ar multumii pe mine ? Pai , poate o persoana { nu conteaza sexul ei } scolita seros , o persoana culta { un fel de Havel daca ti-l amintesti } o persoana care , atunci cand deschide gura sa nu-i reproseze nimeni c-a mancat KKT ! Stai linisit ca nici macar Alina Gorghiu si cum o mai chema-o azi sau madamme PG Firea -Pandele , nu ma-ncanta . Sincer sa fiu mi-ar place elefanta aia de Mungiu -Pippidi . Daca nici asta nu s-o pricepe la politici si politica atunci…chiar nu mai exista nici sperantza si nici macar Dumnezeu pentru Romania ! Crapa fierea-n mine cand vad cum se agita unii , care-l vad deja pe Rares Bogdan descalecand de pe calu-i alb in curte la Cotroceni , Tavi Hoand fiind pe post de aprod Purece iar Cosmin Guse pe post de mare shambelan . Denise Rifai… pe post de curtezana fireste 😉 ! Mor de necaz doar auzind numele lui Ciolos vehiculat sau chiar al LCK insa… frate , ce-au facut astia pentru tara lor , cum spunea ala impuscat la Dallas in 63 ? Vorbe , vorbe , vorbe sau parole , parole , parole cum canta Dalida adica… tot vorbe goale altceva NIMIC !!! Despre ce fel d e rebrenduire poate vorbii PSD ? Alta camase , alt costum ? Pai oamenii au uitat definitiv MINCIUNA ORDINARA in care au trait sub guvernarile PSD ??? Ti-amintesti cum spunea Olguta Vasilescu pe toate sticlele TV :”- Sunt bani doamna Cretulescu , sunt bani doamna Rifai , sunt bani domnule Gadea , sunt destui bani domnu’ Ciutacu sau doamna Sincai dar ai tine sub obroc fie Johannis fie … Isarescu . Vom ajunge la guvernare si vom face … cacatul praf ! ” Omule , din septembrie 2018 incoace statul , ministerul muncii , casa de pensii si cine-o mai fi , ma fura lunar de minim 500 de lei DREPTUL MEU DUPA PROMISIUNILE LOR ALE PSD-ului . Septembrie 2019 si oricum pana la final de 2019 dupa cum s punea alde Budai… fi serios omule ca nici dracu nu-i mai crede p’astia !!! Asta ca sa-ti iasa din cap faptul ca pensionarii sant votantii discipinati ai PSD !!! Seara buna iti doresc in continuare ca am un milion de nervi in creierii capului !!!

        Comentariu de Marian | iunie 12, 2019

      • Da, multumesc!

        Lucrurile nu mi se par ca ar sta chiar asa. Nu se poate spune despre PSD-ALDE, actuala Coalitie de guvernamant, ca a facut numai rele. Asta daca vrei sa fii obiectiv.

        O rebrenduire e posibila, doar ca ei ar trebui sa-i inteleaga necesitatea. Da, bineinteles, conteaza si cum te imbraci, dar nu trebuie sa ne referim exhaustiv la acest subiect. Deci, intr-un cuvant spus, se poate. Partea proasta e ca ei nu inteleg ca trebuie.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

      • Asta e adevarat: in toata Europa socialistii oierd teren. Fenomenul asta s-a intamplat, dar uite-te acum ca pierde si dreapta grupata in PPE, crestini-democrati sau conservatori, dar sunt mai multe curente acolo. S-a intamplat atat in Germania cu CDU-ul doamnei Merkel, cat si in Franta, asta ca sa dau doua exemple. Putem pune si Italia alaturi, ca sa mai dam unul.
        Dar uite cine se ridica in schimb!! Extrema dreapta!! Insa si extrema stanga, daca ma gandesc mai bine.Cu alte cuvinte, vezi ca incep sa creasca curentele de extrema. Eu de asta iti spun ca nu ar trebui sa ne incante faptul ca „in mai toata Europa socialistii pierd teren”. In orice caz, PES (Partidul Socialist European) ramane, din fericire, un partid important in Europa, asa cum se intampla si cu PPE.

        Sa vedem cu cine va veni PSD drept candidat pentru prezidentiale…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

  5. Pentru ca taman ce-am terminat cu spalatul cazanului de gunoi { la propriu } caci azi … daca-i Marti , vine ADP-ul sa ridice deseurile menajere , mi-adusei aminte de o postare anterioara si… chiar si de ce-am citit in aceasta postare de fatza cuvantul JUSTITIE , m-am prins : AICI ESTE CLENCIUL !!! Nu „serviciile ” , nu ” protocoalele ” , JUSTITIA care , este facuta asa cum este facuta ea , de catre niste oameni care sant asa cum sant . Am vazut mai zilele trecute niste stiri de televiziune unde , feciorul { nu al lui Balosu 😉 } lui Micula , a fost ” luat oleaca la rost ” de catre Politie pentru o chestie cu un AK . Pai mie , om de rand , un amarastean oarecare , doar pentru ca mi-au facut ” unii ” o reclamatie si mi-au venit la poarta doua masini full , de tipi de la DGIIPI si Politie plus mandatul de perchezitie aferent si , am scapat doar pentru ca , AK-ul meu era un amarat de Spring cumparat de la second hand { 150 de lei , atata l-am platit si nu-si mai arunca bilele nici pana la cinci metri } si pe care-l foloseam doar pentru ai face nervi nevestii . Dar in cazul lui Nicusor Micula … s-a lasat doar c-o ” urecheala ” adica fix cum ar fi patzit alde Gitza daca nu s-ar fi carat la vreme din tara . Si apropo de „stiri ” . Am vazut ca ala ce-a impuscat acel politist in misiune , ala s-ar fi sinucis in arest . Sinucis sau… „sinucis ” , chiar nu-mi pasa caci , am la randu-mi fiu si nepoti care sant angajati in MI , fie ca politisti sau jandarmi fie doar ca pompieri . Asta mi-a reamintit brusc faptul ca , la un anume moment a existat in Romania postrevolutionara un tip numit… Fane Spoitoru care , dupa ce-a taiat cu sabia un politist in misiune { chiar pe Sase a Treia a facut asta , B.dul 6 Martie Motane pentru cazul ca n-ai sti } , i-a platit aluia toate cheltuieleile de spitalizare si… la angajat p’ala bodyguardul sau personal , a facut doar cativa ani d e parnaie si-a murit bine merci de moarte buna pe patul sau . Intrebare : daca ATUNCI ” justitia ” ar fi decis inchisoarea pe viatza pentru Fane Spoitoru iar acesta s-ar fi „sinucis ” in puscarie sau arest… s-ar mai fi intamplat astfel de fapte ? Intrebare : daca ATUNCI cand Adrian Nastase a adus in atentia natiunii pe ” matusa Tamara ” s-ar fi gasit macar un judecator care sa-l traga macar de urechi pentru ca ne credea prosti chiar pe toti , s-ar mai fi ajuns ca azi sa existe cineva care , fiind slujbas la stat cam toata viata lui , sa aiva in proprietate … Belina ? Spun gurile rele ca Liviu Dragnea , ” a fost demonizat ca la carte ani de zile ” insa , chiar n-o fi nici macar un sambure d e adevar in ceea ce spun aceste „guri rele ” ? Radu Mazare… nu mai zic nimic ca , parca prea m-am pus pe aruncat cu bolovani in PSD si membrii sai { sigurul pesedist care va murii ” sarac dar cinstit ” va fi nenorocitul ala de Ion Iliescu } uitand ca , pe lumea asta exista si-un Kelemen Hunor si-un Rares Bogdan si-un…. Klaus Werner Johannis… 😉 , acesti catzavenci moderni . O zi buna-ti doresc Motane si… vezi poate ma lamuresti cu nelamuritele mele !

    Comentariu de Marian | iunie 11, 2019 | Răspunde

    • Marian, hai sa-ti spun ceva. Noi in ce fel de societate dorim sa traim? Intrebarea asta are un continut filozofic. Pentru ca, sa stii si cred ca stii, nu doar in Romania s-au intamplat astfel de lucruri. In tari cu democratie solida, zicem noi, in care statul de drept este respectat, zicem noi, s-au intamplat altele si mai si!! E cazul sa-ti reamintesc de French Connection? Cum ani si ani de zile Mafia Corsicana – e foarte tare si aia siciliana, dar s-o vezi pe aia corsicana cum e!! – strecura heroina prin Turcia, Franta spre Statele Unite si Canada!! Sa-ti amintesc de Santo Trafficante jr., boss-ul Mafiei din Florida. A fost si un film – cand a aparut el, limuzina de lux in care era el, imagineaza-ti un convoi de masini care-l insoteau de a-i fi zis ca vine nu o oficialitate americana ci insusi Presedintele Statelor Unite. El controla tot ce misca in Miami, inclusiv Politia era controlata si executa ordinele lui. Si a stat linistit ani si ani de zile, fara sa se atinga cineva de el. Sa-ti amintesc de Meyer Lansky care spunea ca „Noi („noi” cu litera mare, desigur) suntem mai puternici (economic vorbind) decat industria de otel a Statelor Unite!!”?

      Si atunci despre ce vorbim?

      Tu-mi dai exemple de niste baietasi de pe aici care, scuza-ma, in comparatie cu aia n-au depasit stadiul pantalonasilor scurti si jucatului cu putica in nisip, la mare, care, GATA!!!, acuma sunt marii OLIGARHI, marii MOGULI!! Pai, astia nu sunt nici pe sfert din cei pe care i-am pomenit mai sus. Nici pe sfert!! Si aici vorbim despre state democratice, si inca puternice, nu despre dictaturi corupte, nu despre regimuri totalitare.
      Daca ma gandesc, spre exemplu, la traficul de droguri, afacerea asta e extrem de profitabila si acum – strict economic vorbind. Citeam un articol recent, daca nu ma insel pe G4Media, ai putea sa-l cauti, despre cat de puternica e Camorra napolitana, care are tentacule nu doar in Vest (Franta, Germania), dar cauta sa se extinda spre Estul Europei. Citeam o chestie ca, de exemplu, in Italia, daca vrei sa obtii repede o autorizatie de constructie – stiut fiind ca Italia e o tara foarte birocratica – daca apelezi la serviciile Camorrei o obtii in timp util, fara probleme. Spunea articolul ca ei cunosc la modul excelent toate hatisurile administratiei publice, intelegand prin asta o stiinta a administratiei publice, eu asa am inteles.

      Si atunci cum se face ca numai in Romania, care e, nu-i asa, vorba editorialului recent al maestrului Cristoiu, este „tara tuturor posibilitatilor unde se pot intampla tot felul de ciudatenii, nu ca-n statelele civilizate, care merg conform respectarii regulilor”, deci numai si NUMAI in Romania avem „MARII” OLIGARHI, „MARII” MOGULI. Ai vazut, dom’ne!!

      Observa ca eu n-am emis aici judecati morale, adica sa spun ca e „bine” ce face Mafia sau ca e „rau” ce face. Chestiunea e ca intr-o democratie se intampla astfel de fenomene. De ce nu se intampla asa ceva in Coreea de Nord? Acolo se intampla altele. Noi am iesit de sub comunism, nu ne-a placut.

      Nu ca as aproba ilegalitatile, ce face Mafia, dar cum se face ca doar intr-o anumita parte a spectrului politic gasim oligarhi. Spre exemplu, oligarh e doar Plahotniuc, doar el e Dictatorul. Deci Dodon e baietel GIGEA, nu e un Dictator, ci un democrat pur sange, nu-i asa? Nu asta spunea Maia Sandu? Deci in Blocul ACUM nu gasim deloc oligarhi si nici in Partidul Socialistilor din Republica Moldova – acolo sunt doar baieti si fete GIGEA!! Iar Zenaida Greceanii, dupa o indelungata lupta cu sinele ei interior, a devenit o DEMOCRATA, O PRO EUROPEANA SI O PRO NATO convinsa!! 😆 😆 😆

      Pai, mai baiete, cand zici Zinaida Greceanii, recunosc, nu e foarte clar ca zici Putin, ci URSS!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019 | Răspunde

      • 1] ” Noi in ce fel de societate dorim sa traim? … Vezi, stau si ma gandesc… Ai dreptate, acum nu mai intalnesti eleganta si rafinamentul de atunci. Chiar si dupa, ma gandesc, de pilda, la America anilor ’50-’60, cand inca acea educatie interbelica se mai simtea in societate. Orchestrele, jazz-ul… ” Asa cum chiar dumneata spuneai intrebarea este retorica . Cine dracu { in special din Romania anului 2019 } si-ar putea dori sa traiasca „romantismul ” anilor interbelici sau … postbelici petrecuti fie in USA fie in chiar Regatul Romaniei ? Jazz-ul sau swing-ul sau… femeile { bine frate dar , chiar nu te-ai prins ca si-acolo la femei sau in special la ele este vorba de-o propaganda , de-o reclama desantzata ? } , asezonate cu gloantzele venite de pe aiurea si trase ori de gangsteri ori de Politie , ar taia apetitul oricarui doritor … chiar si-acelora ce vor senzatii tari . Asta insa , este doar parerea mea . Parerea generala este ca… masa cum sti si dumnetata : AU FOST , S-AU DUS ! 2] Ma-nbolnavesc de nervii din cap numai cand aud aceasta denumire : Republica Moldova .Din punctul meu de vedere , este mostenirea lasata peste ani de catre Stalin si Churchill si NIMENI VREODATA nu va schimba asta iar cel care crede c-o va face , c-o poate face va fi un mare dobitoc . Iti amintesti anii ’90 ? Iti amintesti acele ” poduri de flori ” , acele transporturi interminabile pline cu alimente , CARTI , bashca gaze pe d’a moaca acordate STATULUI MOLDOVEAN … FRATILOR DE PESTE PRUT ? Ti-l reamintesti pe unul dintre ministrii de-atunci al RM , un tip care a fost pus deputat pe listele PRM { imi scapa numele si… sti ca n-am obiceiul de-a apela la ajutorul lui tante Wiki… pedia } si care , dupa ce-a ajuns pe cai mari ca prim ministru a spus { citez din memorie asa incat sa nu te a stepti la mare precizie } : „- Romania sa-si rezolve mai intai problemele ei , noi moldovenii vom sti sa le rezolvam pe ale nostre . ” In mare… cam asta a spus gagiu’ . L-am intrebat in perioada respectiva pe Horia Rusu { aveam relatii… eram barosan 😉 } la ce dracu ne jupuim pielea de pe noi pentru nesimtitii aia de moldoveni iar asta , si el si Dinu Patriciu …mai era putin si ma luau la bataie . Strict autentic !!! Pe atunci aveam un fel d e taraba cu flori { nu era a mea… eram mai curand asociat acolo } in Piata Natiunilor Unite si , cum intr-una din zile au trecut pe-acolo niste cetatzeni din Moldova…i-am intrebat p’aia despre ce se petrecea la ei . Mi-au raspuns TEXTUAL : TOTI POLITICIENII NOSTRII AU O SINGURA MAMA , MAMA RUSIA . Nu te-ai intrebat niciodata cum mama dracului de-a ajuns unul ca Plahotniuk sa conduca Moldova ? Pai SOV…era infinit mai pricopsit decat asta si-n plus avea TELEVIZIUNE ! Las-o pe Greceanka …aia una stie una zice dar , Maia Sandu , fi serios omule pai ce , asta n-a fost comsomolista ? Dodon… pai pana si prietenul ala ucrainian al lui Basescu { ala care acum isi duce zilele la Moscova zicese } era mai putin prorus decat este alde Dodon ! Mi-a placut chestia cu Pieta spusa de Nichita Stanescu . Eu am vazut-o si… doar am plans . De unde atata cultura ca doar nu venisem acolo ca turist ?!! Nu stiu ce-i aia Camorra { pe dracu , nu stiu ! } insa , se vede si fara binoclu faptul ca , multi jurnalisti din , din ce in ce mai multe tari { zice-se democratice si… polliticaly corect’s iar asta-mi aminteste de campania pentru presedentia USA dusa de alde Trump si daca ma imbrac cu piele de drac , mi-amintesc inclusiv de campania lui Johannis } , incep sa descopere fara sa caute prea atent , fapte care dovedesc inplicarea unor ” organizatii ” ca Mafia , Camorra … MI6 , CIA si fireste FSB in directionarea in sensul dorit de ei , a unor chestii de prin alte tari unde…aia din „servicii „se lauda in gura mare ca au totul sub control : au pe dracu sa-i ia !!! In acest sens stau si ma-ntreb : acesta o fi pretzul pe care trebuie sa-l plateasca popoarele pentru faptul c-au trait in pace in Europa din 1945 incoace ?

        Comentariu de Marian | iunie 12, 2019

    • Pe mine incepe, si a inceput de mai multa vreme, sa ma deranjeze un lucru: doar Romania e cea mai corupta tara din UE!! Din aceasta cauza, ca nu se respecta statul de drept, desigur, nu suntem primiti in Spatiul Schengen, nu absorbim fondurile europene, acestea ramanand doar pe hartie.

      Au fost proteste masive impotriva coruptiei in Slovacia. In Cehia au iesit zeci de mii de oameni in Piata Wenceslas din Praga – cel mai mare protest din Cehia din ultimii 30 de ani!! – tot impotriva coruptiei, a oficialilor corupti. Cu toate acestea, doar Romania si Bulgaria au tinicheaua atarnata de coada, adica MCV-ul. Nici macar Polonia sau Ungaria.

      Tu cum iti explici acest lucru?

      Iar in Rep. Moldova, deci intr-un spatiu in care se vorbeste romaneste, avem Monstruoasa Coalitie dintre Blocul ACUM si socialistii lui Dodon, oligarhul fiind, desigur, cine altul?, decat Plahotniuc!!

      Pentru ce se acrediteaza ideea ca Romania si romanii sunt atat de corupti? Nu spun ca n-ar exista coruptie in Romania. Dar se acrediteaza ideea asta. Iar pentru asta Romania si Bulgaria sunt inca tinute la usa UE, gandindu-ma, spre exemplu, la Schengen.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 11, 2019 | Răspunde

      • Din Banca Nationala a republicii Moldova au „disparut ” peste 1.000.000.000 de Euro si asta in doar cateva zile Cine era la butoane : Plahotniuk sau Dodon ? Aceasta idee cu , coruptia la care se dedau romanii , a fost lansata de { ai sa razi } un ziar suta la suta occidental aia care l-au atras in cursa pe Adrian Severin iar ala a halit momeala mai rapid decat o centurista ! Proteste in Slovacia… da’n Ungaria n-au fost ? Cu toate acestea Ungaria se bucura de acel atat de ravnit „spatiu ” si-n plus se caca pe ea de UE cu regulile ei , la orice ora din zi sau noapte . Le zice careva ceva ? Daca in Romania am fi avut POLITICIENI ADEVARATI nu mancatori de KKT si-n special ministri de externe scoliti ca diplomati adevarati… la ora asta faceam fix ca ungurii , ti-o garantez iar frau Merkel sau herr Timmerman…ar fi tacut dracului din gura . Din pacate…iar ma-ntorc la postarea dumitale , ultima din 2018 ” Cand stralucita cariera e datorata Partidului ” si spun : cata vreme cultura politica a politicienilor romani trece prin biroul secretarului general sau al presedintelui partidului….

        Comentariu de Marian | iunie 12, 2019

      • Cand stralucita cariera e datorata Partidului – eu ziceam in postare de Tudorel Toader.

        Ce sa mai zicem de Augustin Lazar. La el i se datoreaza Securitatii.

        Asta e, din pacate, lupta politica postdecembrista: cea dintre Partid si Securitate, cum bine a remarcat intr-un editorial Liviu Mihaiu.

        Si, din pacate, americanii tin partea Securitatii, datorita legaturilor pe linie de informatii unde au, desigur, tot interesul.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

    • Cum ? Nu Isarescu ??? Cum a fost posibila o a stfel de eroare din partea masonilor ???

      Comentariu de Marian | iunie 12, 2019 | Răspunde

      • Ai vazut ce tari suntem? Cel putin sau macar la capitolul asta.

        Isarescu e mason? Circula zvonul asta, dar….

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

    • Cati ani { varsta biologica } are Theodor Melescanu ? Pai astuia daca , o femeie i-arata „aia ” , asta i-o linge direct !!! Ti-am spus parca : am o mare multumire ca Olguta Vasilescu -Manda nu mai este NIMIC si O MARE NEMULTUMIRE DEOARECE , THEODOR MELESCANU EXISTA INCA CA MINISTRU DE EXTERNE !!! Asa incat…daca nu doresti sa-mi provoci vreun atac la nervii din cap , lasa-ma cu exemplele de acest fel . Doresc sa fiu bine inteles : varsta , experientza , relatiile , in diplomatie in special inseamna IMENS pentru cariera cuiva si deasemenea IMENS pentru tara pe care-o reprezinta . Totusi , zic c-ar fi o chestie d e bun simt …de educatie diplomatica sa se fi retras de le externe , in prima zi in care un ministru , un politician d e prim rang al Ungariei si-a deversat laturile extremiste si xenofobe pe campiile Romaniei…chiar daca-i vorba doar despre Harghita si Covasna . Eu , asa cum bine sti nu sunt un patriot { patria ubi bene Motane , patria ubi bene } insa acest ministru aduce deservicii infinit mai mari decat folose tarii in care sunt nevoit sa traiesc … datorita varstei si pensiei de tot KKT-ul pe care mi-o plateste Statul Roman . Apropo de acel atat de ravnit SPATIU SCHENGEN . Nu se lauda KWJ mai nu stiu cand ca… se rezolva cat de curand ? 😉 Aud ?

      Comentariu de Marian | iunie 12, 2019 | Răspunde

      • Da, KWJ asa a zis, l-am auzit si eu. Ramane sa vedem…

        O functie de ministru e una politica. Un atac la Mele vizand varsta sa, nu mi se pare corect. I se reproseaza cozile de la sectiile de vot din strainatate. Insa aici mai e vorba si de BEC. Parerea mea e ca n-avea ce sa faca. N-ai vazut ce cozi? Hai sa fim seriosi, cine ar fi putut sa rezolve aceasta problema?

        Asa cum spuneam intr-o postare trecuta trebuia data de 20 de ani legea privind si alte modalitati de vot, pe langa modalitatea clasica, la urne: votul prin corespondenta, votul electronic. Or, nimeni n-a facut asta, nici Stanga si nici Dreapta.

        Nu mi s-au parut convingatoare argumentele pe care le-am auzit pentru demiterea lui Mele. Politicianiste, da.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

      • Si oportuniste!

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 12, 2019

  6. Si bine ca-mi adusei aminte la vreme : KWJ ce ma-sa a facut de patru ani de cand este chirias la Cotroceni pentru tara asta numita Romania al carui reprezentant de frunte se vrea a fi ??? Inchei caci , chiar nu vreau sa-mi stric ziua definitiv si sa ajung sa ma caute astia de la SMURD la…cap !!!

    Comentariu de Marian | iunie 12, 2019 | Răspunde

  7. Felicitari amare cu ocazia zilei de 13 Iunie si , aceleasi felicitari amare imi permit sa ti le adresez si pentru celelalte doua zile { si nu numai } care urmeaza ! Aceaste zile au tras inapoi Romania din drumul spre care s e indrepta cu minim 10 ani { unii zic 20 } iar vinovatii , inclusiv azi traiesc bine merci bucurandu-se de avantaje . Printre putinii tipi din acea Agora formata in Piata Universitatii care au reusit si oarece pricopsanie dupa evenimente ar fi Stelian Tanase si evident , Marian Munteanu . Altii s-au ales doar cu capetele sparte si cu plecarea sa-si bea cafeaua langa strabuni . Singurii care-au platit cumva se numesc Miron Cozma si Romeo Beja , ceilalti care-au fost in spatele lor… In cazul lor si-al minerilor a fost in mod sigur vorba , nu doar de manipulare ci si de o proasta intelegere a termenului de democratie de catre ortaci . Astia de la Evenimentul Zilei chiar si online folosesc acelasi stereotipuri ca acela al gainii care-a nascut pui vii din anii ’90 avand ca parinte spiritual pe maestrul Cristoiu si-l copiaza la virgula postul Romania TV .
    „https://evz.ro/romania-lovita-de-rachetele-rusesti.html” Romania poate fi lovita la orice ora de orice caci , doar un tampit isi poate inchipui ca americanii , vor pune la treaba sistemul de la Deveselu pentru a apara Romania . O vor face doar la ordin si , ” doar daca ei insasi vor fi cei atacati ” , vorba lui Mircea Dogaru . Iar chestia cu cimitirul acela … am vazut ca insasi fostul Presedinte Basescu , s-a exprimat in acest sens insa , nu cumva el era acela care , chefuia la taberele de vara ale maghiarimii cot la cot cu oficiali veniti de la Budapesta ? Asta , KWJ are o singura vina : in momentul in care avea puterea de decizie { adica , putea s a se ridice pe alea doua picioare din spate si sa plece dracului de-acolo !!! } a stat linistit si-a ascultat imnul secuiesc si-n plus , a primit cu mandrie din partea ” secuilor ” drapelul alora . In Spania … aia de la Madrid au scos tancurile pentru fapte care , din punctul meu de vedere , sant infinit mai scuzabile caci , regat sau nu , Spania nu mai este Spania de sub dictatorul Franco . Insa , si in Spania , si in BeNeLux sau Italia , nu mai vorbesc despre Franta si chiar Germania , cei ce-au murit pentru Patrie se bucura pe veci de stima celor ce le-au supravietuit . Pe sos. Oletenitei era pe vremuri { este si azi } un cimitir abandonat numit : Pro Patria . Nu era pazit pe-atunci de nimeni caci , pentru autoritatile comuniste de-atunci , cei care murisera in WWI pentru regii acelor vremuri si hachitzele lor nu reprezentat nimic . Cu toate acestea , NIMENI vreodata , nu si-a permis sa vandalizeze intr-un fel sau altul acele gropi , multe dintre ele reprezentand soldati necunoscuti … austrieci , maghiari , romani , germani . De ce oare ? Poate unde oamenii de-atunci aveau acel cult al locului sacru pe care-l reprezenta un cimitir , al locului unde viata cuiva s-a sfarsit , poate unde oamenii acelor vremuri inca erau educati ca , daca cineva este mort si ingropat , nu joci sarba pe mormantul lui si nu-i acoperi crucea { semnul ca acolo este ceva ce nu mai este } nici cu KKT si nici cu saci de gunoi . Repet , asta in anii ’50-’70 . Prin 1972-73 cand a fost construit acel Orasel al Copiilor , a fost reamenajat si cimitirul mai ales ca , urma vizita Cancelarului Republicii Federale a Germaniei in RSR . Nici atunci { dracu te lua instantaneu daca indrazneai sa gandesti macar sa profanezi un astfel de cimitir sau oricare cimitir } si nici azi acel cimitir n-a fost profanat vreodata si… acolo – repet – sant ingropati cei cazuti in WWI si foarte putini in WWII . Dupa parerea mea , dupa umila mea parere , mortii in razboaie si locurile lor de vecii trebuiesc respectate caci , aia n-au murit deoarece asa au vrut ei , deoarece asta a fost credintza lor ci… au fost trimesi sa moara pentru o idee , pentru un ideal care ideal , a stat si sta probabil la baza oricarei societati . Autoritatile romane trebuiau sa ia masuri imediate si drastice impotriva alora de-au facut chestia aia la Valea Uzului si nu numai , iar ” vecinilor si pretenilor maghiari ” o ultima atentionare sub forma … Ma opresc caci , se poate ” interpreta ” insa , matale imi sti parerile despre ” vecinii si pretenii ” maghiari . Pai , in Franta , pentru chestii infinit mai marunte si-au dat demisiile sefi suspusi din ministerele justitiei sau al internelor iar altii au fost demisi pur si simplu de nebunul ala de Sarckozi iar pustii drogati care au facut nefacutele alea … au dosar si-n ziua de azi . In Germania , in cimitire si nu doar in cele militare , sunt gropi ale militarilor ce-au apartinut si alora din SS sau SD si ce mama dracului mai au aia p’acolo nu doar Werchtmacht-ului si cu toate acestea , nici macar sovieticii si comunistii lui Honeker nu si-au permis sa calce in picioare acele gropi . Ceea ce s-a intamplat la cimitirul din Valea Uzului este , atat de clamata civilizatie si cultura a unui popor din randurile carora a facut parte Petofi Shandor si nu doar el ? Orban Viktor trebuia sa fie primul care , in numele poporului maghiar si-al Republicii Ungaria trebuia sa-si prezinte scuze publice nu romanilor { da-i dracului si p’astia ca si astia au jigodiile lor } ci intregii comunitati europene . Fireste , asta-i doar parerea mea mai ales ca , Orban Viktor si astia din UDMR reclama azi ilegalitatea , nulitatea Tratatului de la Trianon si NIMENI din UE nu scoate o shoapta macar pe tema asta desii , ca si alte natiuni ce-au aderat la UE si Ungaria a fost de acord sa respecte principiile UE adica , inclusiv acele hotarari din acel tratat .

    Comentariu de Marian | iunie 13, 2019 | Răspunde

    • Referitor la Mineriada din 13-15 iunie, vreau sa vad finalizat in Justitie dosarul acesta. Dar n-as vrea sa vad un nou proces politic, cum a fost cel al Ceausestilor, ci adevarul. Ar trebui sa stim, dupa 30 de ani (ma rog, n-au trecut inca fix 30 de atunci, poate ca inca nu se pot elibera si da publicitatii toate documentele din arhive), adevarul. Insa sunt destul de sceptic pentru ca, dupa parerea mea, la Revolutie, dar poate si la Mineriada din 13-15 iunie ’90 au fost implicate forte externe care au si actionat pe teritoriul Romaniei.

      Daca Evz si Romania TV folosesc aceleasi tipicuri ca pe vremea cand maestrul Cristoiu conducea Evz, inseamna ca e tare gagiul! 😉

      NATO ne va apara. Problema e ce facem noi. Pentru ca, in actualul context international in care Rusia este bolnavul lumii, mie mi se pare ca noi nu dam importanta cuvenita Apararii si inzestrarii Armatei. Am mai spus asta si in vreo doua comentarii foarte recente. Faptul ca Rusia instaleaza rachete in Crimeea si se fortifica militar acolo, reprezinta o amenintare reala nu doar pentru Romania. Gandeste+te ca polonezii se doteaza deja cu avioane F-35. Noi… Si apoi cu corvetele alea cum stam? Pentru ca, sa stii, din cauza lui Putin si a politicii militare agresive duse de Kremlin, mai agresiva decat cea a Pheniamului, s-ar putea sa ne indreptam spre un nou razboi. Mondial.

      Ceea ce se intampla la Cimitirul de la Valea Uzului reprezinta o noua provocare a extremei drepte maghiare. Ungaria e o tara in care extrema dreapta are adepti si procente substantiale obtinute in alegeri. Asta pe langa Viktor Orban, cu Fidesz-ul sau „etern” castigator al alegerilor de la ei. Astfel de provocari trebuie tratate cu calm, dar ferm si cu respectarea legii. Nu trebuie sa le dam satisfactia amplificarii scandalului, pentru ca ei asta urmaresc. Liderii maghiari fac un mare, un foarte mare deserviciu comunitatii maghiare de la noi din tara. Un maghiar cu scaun la cap nu face asa ceva, sa vandalizeze niste morminte si eu sunt convins ca multor maghiari de la noi, nu le place, nu sunt de acord si nu aproba astfel de manifestari huliganice. De aceea si liderii lor ar trebui sa dezaprobe cu toata taria astfel de manifestari si sa ceara tragerea la raspundere in fata Justitiei a celor vinovati indiferent de cetatenie sau nationalitate, nu sa le gaseasca scuze sau sa practice un discurs „caldut”.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 13, 2019 | Răspunde

      • Indiferent cum sau cand , dosarul mineriadei { d e ce nu al MINERIADELOR caci , n-a fost doar aia din 13-15 } va fi unul politic iar asta o sti mai bine decat mine Motane ! ” Vinovatii ” ai sti iar daca nu-i stiai ti i-am readus eu in memorie . ” Daca Evz si Romania TV folosesc aceleasi tipicuri ca pe vremea cand maestrul Cristoiu conducea Evz, inseamna ca e tare gagiul! 😉” Pana si marii criminali au imitatorii lor , de ce n-ar avea si… GAGIUL 😉 ? Jura-te ca nu-i asa !!! ” NATO ne va apara. Problema e ce facem noi. Pentru ca, in actualul context international in care Rusia este bolnavul lumii, mie mi se pare ca noi nu dam importanta cuvenita Apararii si inzestrarii Armatei. ” NATO nu te va apara si asta pentru bunul motiv ca 1] Franta , Anglia , Germania sau Turcia { TURCIA ??? } si care ma-sa o mai fi , nu-si vor trimete armatele platite cu sume babane de bani si inzestrate contra unor costuri… de-asemenea babane , sa lupte pentru ca Romania sa nu cada sub tutela lui Putin sau care-o fi in locul aluia si-n plus , aia inteleg mai bine decat noi ce-nseamna un conflict in Europa . Nici macar Trump n-o va face caci… se stie despre relatiile sale cu Kremlinul caci Putin , asta inseamna . 2] Daca te culci { nu dumneata fireste } pe o ureche asteptand sa vina NATO sa te apere…” dormi in pace ” ! Spui dumneata ceva despre faptul ca , polonezii se doteaza cu F 35 si ceva despre niste corverte … Daca nu erai dumneata , vechiul meu partener de „dueluri ” pe teme serioase , la ora asta inca ma strambam de ras . Ai fi fost mai tare decat Jerry Steinfield pe cinstea mea ! Cum dracu mai poate vorbi cineva despre corverte in situatia in care , in Marea Neagra rusii a-si fac plimbarile de agrement zilnice , folosindu-se de submarine atomice si eventual nedetectabile ??? F 35… cu ce te-ajuta ala cand baietii de la Kremlin monitorizeaza cam tot spatiul aerian al Europei ? Sti macar cat costa { nu un avion F35 , ala al faci si la Ghimbav daca vrei neaaparat sa ai asa ceva } doar o zi de antrenament pe SIMULATOR cu dracovenia aia ? Sau crezi ca antrenamentele pilotilor romani sunt platite de catre contribuabilul american ? Ce dracu Motane , esti pus pe glume nesarate ? Te-a indemnat careva s a faci stand -up comedy ? ” Ceea ce se intampla la Cimitirul de la Valea Uzului reprezinta o noua provocare a extremei drepte maghiare. Ungaria e o tara in care extrema dreapta are adepti si procente substantiale obtinute in alegeri. Asta pe langa Viktor Orban, cu Fidesz-ul sau „etern” castigator al alegerilor de la ei. Astfel de provocari trebuie tratate cu calm, dar ferm si cu respectarea legii. ” Sti ce consider eu ca-i rau in toata treaba asta ? Faptul ca extrema dreapta si nu doar cea maghiara prinde tot mai mult teren in toata Europa . Vezi Italia , vezi { de ce nu } Franta , asta ca s a nu mai vorbim despre UK si altii adica , inclusiv tarile nordice ce , nu-s neaaparat membre UE dar sant totusi tari europene . Vorbesti dumneata despre tratarea situatiilor de acest gen cu calm si respectarea legii. Chiar ai avut senzatia ca de aproape treizeci de ani maghiarii din … Ungaria si cei de la noi au fost tratati altfel decat cu un calm , ce le-a permis astora sa se urce in varful copacului ? Respectarea legii… glumesti nu-i asa ? Fermitate… hai ca mi-ai placut !!!

        Comentariu de Marian | iunie 14, 2019

      • Aici nu sunt eu de acord cu tine… Din pacate, Rusia e o problema. Bine, hai sa spun mai exact: regimul din Rusia, cel al lui Putin. El poate deveni agresiv. N-ai dreptate in ce spui pentru ca daca o tara NATO e atacata, toate tarile membre sunt atacate. Asta e principiul dupa care functioneaza NATO.

        Asta nu inseamna ca cineva si-ar dori un razboi cu Rusia. Eu cred ca nici Rusia nu-si doreste asa ceva.

        In schimb ma tem ca ai dreptate in cazul Mineriadelor si, de ce nu, si in cazul Dosarului Revolutiei. Eu as dori sa se spuna adevarul pentru ca e important pentru o tara, mai ales pentru Romania, sa se stie adevarul si sa se scrie corect Istoria.

        Nu glumesc. Asa trebuie: cu calm, dar ferm si cu respectarea legii. Chestia e ca Viktor Orban cauta sa obtina capital electoral agitand tema asta a nationalismului maghiar, sensibila pentru maghiari. Ar fi o mare greseala ca noi sa incalcam legile!!
        Nu, nu „s-au urcat in varful copacului”. Asemenea atitudini di partea lor nu ar trebui sa ne faca sa ne pierdem cumpatul. Astfel de lucruri s-au mai intamplat. Dar asta nu inseamna ca toti maghiarii sunt asa.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 17, 2019

  8. https://evz.ro/colectiv-ultimele-minute-de-filmare.html ” ce vezi matale ” tare ” aici ? Dureros poate dar tare…

    Comentariu de Marian | iunie 13, 2019 | Răspunde

    • Ca e dureros, e clar. Sigur ca da!

      Tare e ca s-ar fi putut sa fie pus la cale pentru ca sa fie daramat Guvernul de atunci. Daca pana acum era o speculatie, acum – cel putin daca ne luam dupa articol – speculatia asta incepe sa prinda temei, un oarece temei… Asta e sau mi s-a parut a fi tare.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 13, 2019 | Răspunde

      • Nu-s de acord cu dumneata pentru bunul motiv ca , doar dracu personal stia precis ca Victor Ponta { Pinnochio de la Gorj } isi va prezentat demisia el si guvernul sau ! SOCIALISTI ROMANI CARE SA-SI DEA DEMISIA : ASTA CHIAR E BUNA DE TOT !!! 😀 😀 😀 Daca-ti amintesti matale , nu mai departe de anul trecut in Franta si , daca nu ma-nsala memoria , si-ntr-un pub britanic a fost astfel de nenorociri . A demisonat careva ? Daca te iei dupa speculatii { dar dumneata n-o faci ca d-aia esti Motanul Filozof } fireste poate fi ” tare ” asa cum afirmi , altminteri … Ma rog asta-i doar parerea mea , mai ales ca-mi cunosti parerea despre acel loc blestemat de zecile de femei care pe vremuri s-au castigat existentza producand … adiddasi . Inmulteste cu doi sau cu trei , adica aia care depindeau de salariul pe care acele femei al castigau acolo si vei vedea ca blestemele lor , sant mai mult decat intemeiate . Apropo : pe fosta 11 Iunie exista o fabrica de ciorapi { pana prin ’60 se numea Pavel Kacenko } care dupa 2000 a fost transformata intr-un fel de… Colectiv daca vrei , in sensul ca acolo era bautura , muzica , curve si…ma rog ca la Colectiv . Dupa intamplarea nefericita de la Colectiv { fostul ” Pionierul ” in caz ca nu stiai } s-a taiat macaroana alora astfel incat azi patronii se plang ca statul roman le-a sabotat afacerea . Colectiv… parerea mea este ca acea intamplare n-a facut altceva decat sa arate hibele sistemului medical de urgentza romanesc iar Ponta si ciracii lui { Misu Banicioiu era ministru al sanatatii , acelasi Banicioiu care azi face pe deontologul pe la TV } in loc sa se dea de ceasul mortii sa remedieze URGENT chestiile alea … si-au pus palma in fund si s-au dus dracului . D’asta sau si d’asta nu-i pot inghitii eu pe „socialistii ” astia de carton ! Lasa ca nici azi nu-s suficiente camere hidrobarice si , sa ne fereasca Dumnezeu sa ne trimeta careva vreo FAT LADY ca ne ia dracu pe toti … instantaneu !

        Comentariu de Marian | iunie 14, 2019

      • Si uite unul care si-a dat-o!! N-ai fi zis ca Ponta isi va da demisia. Ei, uite ca a si-a dat-o!!

        Sa stii ca multi au fost nedrepti cu Ponta. Si ma gandesc daca nu cumva ma numar printre ei… L-au facut Pinnochio, Dottore etc. Totusi, gandeste-te ca guvernarea sa a fost cea mai performanta dupa multi ani… Romania avea excedent bugetar, inflatia era negativa – nu erau cresterile de preturi pe care le vedem astazi, cresterea economica era una sanatoasa. Nu era una mare – astia critica acum cresterea pe consum, ajungand sa demonizeze si consumul. Ei, pe vremea lui Ponta nu doar ca am avut o crestere sanatoasa, Romania avea bani, dar a si pus bazele unei cresteri mai mari, sub tehnocrati, lucru ce n-ar fi fost posibil altfel decat cu riscuri. In ceea ce priveste nu doar domeniul Sanatatii, dar si alte domenii de activitate, spunem altii ce au facut?

        ” in loc sa se dea de ceasul mortii sa remedieze URGENT chestiile alea …” – toata lumea vrea urgent si daca se poate ieri. Nu ca n-ar avea dreptate. Problema e daca se poate rezolva chestiunea repede. Tu crezi ca daca vor veni, sa zicem liberalii sau useristii, crezi ca vor face minuni?

        Dar gandeste-te ca Guvernul Ponta a promovat oameni tineri, spre exemplu Ioana Petrescu, scolita la o mare universitate din Occident si s-a vazut ca a facut treaba foarte buna! Uite-te acum: o promoveaza pe Corina Cretu, pe care conducerea partidului sau a desconsiderat-o si a jignit-o.

        Sigur ca stiu de Pionierul. Regret ca nu mai e acea fabrica. Faceau incaltaminte de buna calitate si la preturi rezonabile. Insa nu cred ca e Ponta vinovat ca nu mai e acea fabrica.

        S-au vorbit multe despre Ponta. Unii l-au dispretuit in mod nedrept spunand despre el numai si numai ca e Plagiator! Dar o evaluare lucida si corecta a guvernarii sale nu a facut-o nimeni.

        Inclusiv in relatia cu Presedintele Basescu, el a stiut sa comunice institutional prin acel Pact de Coabitare, cu un Presedinte care i-a fost ostil. Tin minte si acum cand Basescu spunea despre el: „Victor Viorel Ponta e profund corupt!”. Cu toate acestea, pe vremea aceea nu ai vazut ce ai vazut pe vremea lui Dragnea. Imaginea Romaniei in Europa nu a avut de suferit, cum a suferit pe vremea lui Dragnea. Insa Ponta a fost supus unui tir propagandistic negativ.

        Bine fiind, pe vremea aceea in PSD, partid social-democrat, evident ca masurile au fost in consecinta. Dar nu au existat abaterile de la statul de drept, criticate atat de vehement de Bruxelles, din vremea asta din urma, a lui Dragnea.
        Iar daca te gandesti bine, inclusiv PSD-ul era altul decat ce am vazut in vremurile astea recente cu Dragnea.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 17, 2019

      • Spui ca nu esti de acord. N-am cum sa te aprob sau sa te contrazic… Insa sa stii ca ideea orchestrarii unui asemenea atentat pentru a crea o emotie populara puternica, bazata si pe frustrari puternice din partea populatiei, generatoare de proteste masive in strada in scopul daramarii Guvernului, nu e una absurda.

        Cu alte cuvinte, daca s-a dorit daramarea Guvernului – dintr-o pricina sau alta – utilizarea unui asemenea mod, reprobabil in plan moral, sa stii ca ar fi putut avea efectul scontat.

        Sa nu uitam ca inclusiv Iohannis a pus presiune pe Guvernul Ponta pentru a-si da demisia. Asa cum a facut si cu Guvernul Dancila, cerandu-i clar si in public demisia. Nu spun ca Iohannis ar fi dat ordin sa se puna focul de la Colectiv. Sa nu se inteleaga asta. Adevarul e ca nu prea stim exact cum au stat lucrurile…

        Dar razboiul dintre palate si patimile vartoase care chinuie sufletul omenesc pot naste monstri.

        Din pacate, la noi, atat sub Basescu cat si sub Iohannis, coabitarea constitutionala Presedinte – Premier a cam… esuat. Din motive care, recunosc, imi scapa. Pentru ca noi ne-am facut rau cu o astfel de abordare paguboasa, inclusiv in planul politicii externe.

        A plecat Guvernul Ponta – Pohta ce-a pohtit Voda Iohannis. Si ce s-a intamplat? Guvernul de tehnocrati a fost mai performant decat Guvernul Ponta? N-as crede, doar ca a fost prezentat de o anumita parte a presei, ca sa reiau formula lui Ion Iliescu, astfel.

        Apoi a venit Dragnea.

        Stau si ma gandesc, nu era mai bine sa fi ramas Ponta, cel putin pana la sfarsitul mandatului?

        Altminteri stii ce o sa se inatmple? Ne vom pierde in astfel de razboaie sterile si pana la urma absurde din care tara va avea de pierdut. Si, cine stie, vom avea instabilitate politica, anticipate peste anticipate si ce lucru bun va iesi din asta?

        Pe de alta parte, gandeste-te ca s-a avut in vederea indepartarea guvernarii Ponta, altminteri de ce mai pomenea Presedintele de asa ceva. Indepartarea unei guvernari performante.

        Ce a urmat, se stie.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iunie 18, 2019


Lasă un răspuns către Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.