Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre starea actuala a Statului…

Citeam aceasta postare a D-lui. Nastase si mi-a venit sa fac urmatorul comentariu:

 – Foarte interesant in zilele noastre: Dragnea n-are nicio incredere in SRI. Ca n-are incredere in Eduard Hellvig, mi se pare cat se poate de clar. Pentru ca nu e omul sau ci il percepe ca fiind omul lui Iohannis. Va dati seama, desigur, cata incredere poate sa aiba in Iohannis. El n-a avut incredere nici in premierii pe care i-a pus in functie: Sorin Grindeanu si Mihai Tudose. Initial l-a pus in functie pe Grindeanu, ca sa-i dea posibilitatea lui Iohannis sa colaboreze cu Guvernul. A observat repede ca a facut o greseala si l-a dat jos. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Tudose. Atat Tudose cat si Grindeanu erau apropiati de SRI. Cum si-a dat seama ca influenta Presedintelui ii e defavorabila, i-a dat imediat jos. Si a pus-o pe Viorica Dancila, fara indoiala o nulitate – da, dar manevrata de Dragnea si in care acesta are increderea ca nu-l va trada – tocmai pentru ca Iohannis sa nu aiba cu cine colabora.

Dragnea se teme de Iohannis. Stie ca poate fi tradat. El nu are incredere nici macar in tot PSD-ul. N-a avut incredere nici in Ponta, un apropiat de SIE, din cate inteleg. Totusi, parerea mea este ca Dragnea are informatii din interiorul Serviciilor, de la oamenii sai de incredere. Exista o parte din Servicii care il sustin pe Liviu Dragnea. E o ipoteza…

Asa stand lucrurile, la ora actuala Statul Roman pare rupt in doua parti principale: pe de o parte avem Palatul Cotroceni, deci Iohannis si Palatul Victoria unde o avem pe Viorica Dancila (citeste: Dragnea), care nu comunica intre ele, parca ar fi doua multimi disjuncte, dar nu numai atat: care manifesta cea mai mare ostilitate una fata de cealalta, fiind in zilele noastre intr-o veritabila stare de razboi politic.

Parerea mea e aceeasi cu a altor analisti: Dragnea isi apara pielea. Interesele sale personale trec peste interesele tarii si primeaza in fata acestora. El e intr-o situatie dificila, riscand sa fie condamnat penal cu executare in a doua instanta si sa piarda tot. Si nu doar el e in situatia asta. Bine ar fi fost ca Dl. Dragnea sa demisioneze, la fel ca si D-na. Dancila si PSD sa vina cu un alt Guvern si o alta conducere la varf, fara probleme penale. Nu mi se pare ca se va intampla lucrul asta. Tot din cauza intereselor sale personale si principalei sale vulnerabilitati – problemele penale grave pe care le are – Liviu Dragnea nu prea e interesat de UE si valorile europene, care sustin statul de drept, adica acel stat de drept care l-ar putea trimite pentru cativa ani in puscarie. Din aceasta cauza, pe Liviu Dragnea nu-l intereseaza prea tare daca Romania pierde sau nu presedintia UE. Mie mi se pare ca, pentru Dl. Dragnea, indepartarea de UE e un lucru chiar salutar, la fel si pentru Dl. Tariceanu, pentru ca interesele lor personale nu corespund cu valorile promovate la ora actuala de Uniunea Europeana. Ba chiar dimpotriva, valorile europene – in special cele legate de Justitie, Democratie si Stat de Drept – intra in contradictie cu interesele lor de asa maniera incat daca le accepta nu mai au pe unde sa scoata camasa.

Avand in vedere mecanismul constitutional de declansare al anticipatelor, e greu de crezut ca vom avea alegeri anticipate. PSD-ALDE au castigat la scor alegerile si au in Parlament o majoritate confortabila. In interiorul PSD – foarte slabe reactii. Trebuie subliniata si salutata atitudinea D-nei. Ecaterina Andronescu care a cerut demisia lui Dragnea, dar si a D-nei. Dancila. Insa reactiile in PSD impotriva lui Dragnea, trebuie spus, sunt foarte timide, aproape inexistente, asa ca nu prea vad cum pot sa conduca la schimbari esentiale, de exemplu demisia lui Dragnea. Si, pe cale de consecinta, caderea actualului Guvern. M-as fi asteptat, totusi, la reactii mai ample in PSD impotriva actualei  conduceri a partidului, dat fiind faptul ca un sondaj realizat de o casa de sondare a opiniei publice, apropiata de PSD, cum a transmis Realitatea, facut dupa tulburarile din 10 august, au dezvaluit o cadere dramatica a PSD-ului. E adevarat insa ca nici despre PNL sau USR nu putem spune, privind la ce spunea sondajul, ca au dat dovada de performante deosebite, dimpotriva.

Trebuie spus ca o caracteristica a actualei perioade politice din Romania o constituie slabiciunea cronica, as spune, a Opozitiei.

Sondajul arata ca a scazut PSD, nu ca a crescut PNL, dimpotriva…

La ora actuala avem, cum aratam si mai sus, un veritabil razboi politic intre Palate, dus pe un fond de neincredere aproape totala intre cele doua entitati. Scrisoarea Vioricai Dancila catre Comisia Europeana este un atac al lui Liviu Dragnea la adresa lui Iohannis, pe care il acuza nici mai mult, nici mai putin de instigare la lovitura de stat. Pe de alta parte, teza asa-zisei „lovituri de stat” e larg vehiculata in Scrisoare pentru a justiifca interventia bestiala a Jandarmeriei impotriva unor manifestanti pasnici si de a camufla incompetenta acestei institutii in a actiona doar asupra grupusculelor care au dat dovada de acte de violenta. Ca aceasta Scrisoare e o greseala – in primul rand n-am auzit ca sa se fi cerut de la Bruxelles vreo justificare Guvernului Dancila – cred ca lucrurile sunt extrem de clare.

Din aceasta situatie rezulta o serie de vulnerabilitati pentru Statul nostru. Politice si de securitate. Guvernul nu colaboreaza, institutional, desigur, nici cu SRI si nici cu Presedintia. Pentru Liviu Dragnea, seful celui mai mare partid din Romania, principalul partid de guvernamant, PSD si omul care conduce de facto Guvernul, Presedintele Romaniei e un dusman feroce!! Adevarul e ca si Iohannis le-a trimis atatea legi inapoi in Parlament, apoi la CCR – adica nu e DELOC de acord cu ceea ce propune PSD-ALDE.

Deocamdata pacea sociala e cumparata de actuala Coalitie prin maririle de salarii si pensii, dar trebuie spus ca actualele poltici guvernamentale nu doar ca nu multumesc pe toata lumea, ca nici nu pot s-o faca, dar provoaca dezechilibre economice si chiar nemultumiri in paturi destul de largi ale populatiei.

Acestea ar fi principalele vulnerabilitati, care influenteaza si politica externa a tarii, inclusiv pozitia noastra in UE.

Aceste defectiuni ar trebui neaparat reparate cat se poate de repede. In caz contrar am putea asista la o depreciere a tarii noastre pe plan international. Iar pe plan intern, de o revigorare a fortelor ostile Romaniei. In plan economic, riscurile raman destul de ridicate – PSD-ALDE ar trebui sa ia aminte – fiind posibila, in continuare, o criza de proportii mari in Romania.

Reclame

august 19, 2018 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

20 comentarii »

  1. ” Deocamdata pacea sociala e cumparata de actuala Coalitie prin maririle de salarii si pensii, ” Ce mariri Motane sau ai inceput sa vezi ….invers ???

    Comentariu de Marian | august 20, 2018 | Răspunde

    • Citeste, te rog, putin mai jos ce am scris.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2018 | Răspunde

    • Cum nu s-au facut mariri? S-au facut. Bine, ca e si inflatie, ca au crescut preturile la produsele de baza… Dar nu esti de acord ca scopul acestor mariri vizeaza si ceea ce am spus? Cumpararea pacii sociale si, de asemenea, obiective electorale.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2018 | Răspunde

      • Eu sunt de acord cu dumneata c-a fost vorba doar despre o cumparare a pacii sociale insa…dumneata chiar crezi ca oamenii chiar au ajuns o masa atat de amorfa incat , doar zac pe cur si si-nghit pe nemestecate toate aburelile astora ? Pai omule , PRIMII care s-au prins ca-i vorba de-o mita , primii au fost pensionarii . Fireste nu pensionarii din ” magistratura ” si nici ” pensionarii militari ” sau ” pensionarii politici ” { adica aia cu pensii speciale in cazul ca nu te-ai prins d e figura } ci…pensionarii aia prosti da’ multi din nefericire , mama lor ca n-au bunul simt elementar de-a da coltu’ odata ca sa se degreveze si bugetul statului de ” grija ” pentru plata pensiilor alea de tot rahatul pe care astia au pretentia , nu doar sa le fie platite lunar dar si actualizate cu rata inflatiei !!! Oricum demonstratia de fortza din 10 August , i-a facut { SPER } pe toti sa priceapa odata pentru totdeauna cine-i jupanul : ALA CU PUSCA ! LIBERTE …PUAHHH , EGALITE…PUAHH , FRATERNITE….FI SERIOS ! Era cat pe-aci sa uit alt element important : DEMOCRATIA care TREBUIE { adica IMPERATIV MOTANE } sa dispara din vocabularui oricui vrea sa traiasca bien merci in Romania .

        Comentariu de Marian | august 21, 2018

      • Sa nu crezi ca eu consider un lucru rau ca s-au mai marit pensiile si salariile. Acestea erau, intr-adevar foarte mici. Problemele sunt doua:

        1. S-au marit la Stat, iar in Romania Statul e cel mai mare amgajator. Si ceea ce a facut Tariceanu cu angajarea a 500.000 de oameni la stat tot mita electorala si cumpararea pacii sociale se numeste. Chestiunea e una de ordin etic pemtru ca se introduce o discriminare – Statul o face – nu numai fata de cei care lucreaza in sectorul privat si care reprezinta forta productiva a tarii, dar chiar si fata de unii care lucreaza la Stat. Aminteste-ti ca alora din Administratia Publica Locala le-a dat voie sa-si faca ce salarii vor. De unde se vor lua acesti bani? Si aici incepe chestiunea:
        2. Sunt semnale ca, din pacate, ne indreptam spre o criza economica. Bine, nu se stie cand… Dar economia deja a incetinit, desi suntem inca pe crestere. S-au dus politici prociclice: aveam crestere economica, dar am marit brusc si foarte mult fata de, sa zicem, perioada similara din anul anterior si deficitul bugetar, si inflatia, accentuand ciclul economic, adica am accelerat foarte mult urcarea spre un varf, spre un punct de maxim, dupa care incepe declinul, adica intrarea in recesiune.
        Un lucru periculos si care afecteaza foarte multa lume este ca nu se fac investitii publice. In ultimii ani acestea s-au situat la niveluri minime istorice. Cheltuielile pe care statul le face, preponderent pentru a satisface cresterile salariilor si pensiilor, care n-au avut legatura, nu tin seama de productivitatea muncii, se fac prin sacrificarea brutala a cheltuielilor de investitii.

        Or, Statul nostru actual pare a nu vedea, pare a ignora aceste aspecte. Bine ar fi sa nu intinda coarda prea tare cu astfel de mariri nesustenabile de salarii si pensii, deoarece cresc si costurile. Si atunci, pe cale de consecinta logica, si costurile vor fi nesustenabile…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018

      • Si ce vrei desteptule sa faca pensionarii aia plini de boli , plini de ura , plini de bube , atat plini de ignorantza si furie totodata incat au ajuns sa considere ca…era mai bine sub comunistii lui Ceausescu ? Ce vrei omule se faca nenorocitii astia care stiu precis ca nu mai au mult de ” zburdat ” prin viata asta de KKT , sa iasa sa-si strige nemutumirile si obida in fata unei cladiri goale , eventual in fatza uneia care – desii este absolventa unei facultati adica…intelectuala – se vede dupa moaca ei ca-i goala la minte ? In fatza cui sa-si strige nemultumirile caci , si la Strassbourg si la Brusseles daca se duc sa faca asta , in cel mai bun caz le spun aia c-au gresit adresa ? Pe mine fratzioare chestia asta { asta cu credintza ca era mai bine sub comunisti } ma scoate din minti pur si simplu dar ma si ingrozeste fix in acelasi timp !!! Ma scoate din minti deoarece , N-AM UITAT , chiar si dupa aproape 30 de ani cum se ” traia ” si , ma ingrozeste deoarece , chiar nu credeam ca vreodata , romanii ar putea macar sa gandeasca la ” binefacerile ” comunismului , comparativ cu aceasta bruma de social democratie cu care suntem tratati … inclusiv d e catre liberalii { adica de catre opozitie } care se pretind a fi si ALFA si OMEGA acestui mileniu III . Fireste , cand nu mai stau in opozitie…se vede ca-s goi si de forma si de continut dar , e mult prea tarziu pentru cei ce-au pus botu’ la aburelile lor !

        Comentariu de Marian | august 21, 2018

      • De ce n-ar face-o? Dar daca ar fi un miting de nemultumire pe motive economice n-ar iesi doar pensionarii in strada. Nu suntem (inca) o economie in recesiune, nu sunt astfel de motive, desi eu cred ca la recentul miting au existat si asemenea motive. Lumea n-a iesit doar pe motive de ordin etic sau moral, de ex. #Fara Penali, ci si manati de nemultumiri care tin de economic, de lucruri foarte concrete, ca nu degeaba pleaca lumea masiv in Occident la aproape 29 de ani de la Revolutie.

        Tu zici asa despre liberali, dar acesta e doar o perceptie destul de nejustidicata in realitate. Uite-te numai la cum arata fieful PSD-ului: cele mai SARACE judete!!! Ei, de la Revolutie incoace, voteaza absolut majoritar cu PSD-ul si au ramas in cea mai mare saracie. Asa ca fraza de final se potriveste foarte tare PSD-ului care nu mai e demult partidul cu oameni seriosi, cinstiti, competenti si dintr-o bucata. Dar oamenii au ramas cu imaginea acelui PSD, FSN sau FDSN, PDSR, de pe vremea lui Iliescu care inca mai pastra forma de partid serios, cu oameni competenti, pana cand electoratul, in majoriratea sa, si-a dat seama de toata goliciunea lor. Uite-te numai in judetele din fieful lor: baroni locali – fenomen ce a ajuns specific Stangii – saracie, coruptie, lipsa de perspectiva pe termen lung, mafie locala.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018

    • Bun, daca eu le vad „invers”, atunci spune cum vezi tu lucrurile!

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2018 | Răspunde

    • Spui ca eu am inceput sa vad „invers”, da? Citeste, te rog, aici:
      https://adriannastase.ro/2018/08/11/cateva-ganduri-despre-evenimentele-recente/

      Uite ce spune, printre altele:

      „Este România în criză economică, socială sau politică? Care sunt raţiunile unor proteste de stradă? În 2012 au existat masive proteste de stradă, însă atunci România era în criză socială, ca urmare a acumulării consecinţelor tăierilor de salarii şi a celorlalte măsuri de austeritate. Guvernele Boc şi Ungureanu aveau o susţinere parlamentară firavă, creată oricum prin traseim politic (o nouă „soluţie imorală” a lui Băsescu!). Acum, şomajul este la cote reduse, salariile au crescut, nu au fost tăiate, iar guvernul PSD-ALDE are o majoritate parlamentară solidă. În lipsa unor crize sociale ori economice reale cauzele protestelor trebuie căutată în altă parte.”,

      dupa care critica „stilul guvernarii”:

      „Este destul de clar faptul că stilul guvernării din ultimii doi ani a creat o stare de nervozitate sau de frustrare socială, iar unele persoane au dorit să-şi manifeste neîncrederea faţă de coaliţia de guvernământ prin participarea la proteste politice, în principalele oraşe din România şi, uneori, în alte oraşe din Uniunea Europeană. Tot la fel de adevărat este că Dreapta politică încearcă să compenseze debilitatea forţei lor parlamentare prin stimularea protestelor de stradă, pentru a crea impresia că este mai puternică decât este în realitate. Întotdeauna însă formele de protest ale unei minorităţi hiperactive şi stigmatizarea unei comunităţi, precum cea a votanţilor, simpatizanţilor ori membrilor PSD, determină o „spirală a tăcerii” şi creşterea coeziunii interne. Acest lucru s-a observat prin participarea la mitingul organizat de PSD recent în Piaţa Victoriei.”

      Tu ce parere ai?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2018 | Răspunde

      • Mi-ar face placere sa-ti expun parerea mea { si nu doar a mea } insa , ce folos caci , nu esti nici politician , nici de unul indiferent cum s-ar numi acesta , nu esti nici afiliat politic { dupa spusa dumitale proprie si personala } vreunui partid si , nici nu te vad vorbind si tranzmitzand parerile prostimii pe sticla vreunui post TV ! ” Întotdeauna însă formele de protest ale unei minorităţi hiperactive şi stigmatizarea unei comunităţi, precum cea a votanţilor, simpatizanţilor ori membrilor PSD, determină o „spirală a tăcerii” şi creşterea coeziunii interne. Acest lucru s-a observat prin participarea la mitingul organizat de PSD recent în Piaţa Victoriei.” Asta cu ” spirala tacerii ” , era valabila pana in ’89 , acum s-a perimat deja !

        Comentariu de Marian | august 21, 2018

      • Da! Multumesc pentru ca ti-ai zis parerea! E foarte bine asa!

        🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018

  2. Te-ai suparat si-ai facut-o la modul gratuit ! Mi-ai solicitat parerea …mi-am spus-o !

    Comentariu de Marian | august 21, 2018 | Răspunde

  3. Declaratii periculoase din August 2011 Recomand citirea in integralitate a articolului 😉 . Asi putea sa-ti dau si alte exemple mai ales acum cand , gratzie dumitale am invatzat cum sa nu ma mai chinuiesc sa butonez PC-ul pentru a transmite ceea ce vreau sa spun eu sau…altul ! Sa faci bine si , sa nu ma-ntrebi care-i relevantza 😡 !

    Comentariu de Marian | august 21, 2018 | Răspunde

    • Iti dau un citat din Basescu, apropo de articolul acesta – Declaratii periculoase din august 2011:

      „Pe piaţa liberă sunt nave disponibile, deci ar fi o cheltuială inutilă să construim propria flotă, când există capacităţi de transport disponibile şi care pot fi angajate oricând.”

      Da, dar vezi tu, ca din ceea ce spune nu rezulta cu necesitate ca ar fi o cheltuiala „inutila” sa avem propria flota. De ce? Pentru ca pe piata libera sunt nave disponibile? El spune: „există capacităţi de transport disponibile şi care pot fi angajate oricând” – dar cu ce pret. Si nici asta nu demonstreaza de ce Romania, tara care are porturi, care are infrastructura portuara sa nu aiba propria flota maritima si sa depindem de altii integral.

      Adica eu nu inteleg de ce am facut de asa maniera incat sa ne punem intr-o astfel de pozitie: sa depindem de altii integral in chestiuni strategice precum flota, drumurile, caile ferate…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018 | Răspunde

      • N-ai fost atent la motivatiile dl.ui Presedinte Traian Basescu ! El , daca-ti amintesti , vorbea ceva despre Rusia si despre Marea Neagra comparata tot de dansul si-n deplina cunostiinta de cauza cu un ” lac rusesc ” . Iar despre autostrazi …mai ca nu ne-a zugravit ce-ar ramane in urma unui razboi pe acre l-ar pornii Rusia impotriva noastra sau a NATO . Adica ” cheltuieli inutile caci…n-ar ramane NIMIC ” . Mai ceva decat in Terminator ala al lui Cameron . In plus…ce dracu vroiai sa spuna cand , el personal era in spatele ” disparitiei ” unei flote de minim 250 de nave ?

        Comentariu de Marian | august 21, 2018

      • „In plus…ce dracu vroiai sa spuna cand , el personal era in spatele ” disparitiei ” unei flote de minim 250 de nave ?” – asa, daca era doar fraza asta, raspunsul era foarte bun!! 🙂

        Legat de ce ai spus mai sus, el nu s-a exprimat in acest fel vreodata, cel putin din cate stiu eu: „mai ca nu ne-a zugravit ce-ar ramane in urma unui razboi pe acre l-ar pornii Rusia impotriva noastra sau a NATO . Adica ” cheltuieli inutile caci…n-ar ramane NIMIC ” . Mai ceva decat in Terminator ala al lui Cameron .”. Iar parerea mea este ca posibilitatea sau ipoteza unui razboi nu inseamna ca in Romania sau in alta tara sa nu se mai faca nimic si sa consideri „cheltuieli inutile caci…n-ar ramane NIMIC” – asta e o aiureala mare, scuza-ma ca ti-o spun.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018

    • Chiar te rog, legat de acest articol – Declaratii periculoase, din august 2011 – sa citesti cum am comentat eu declaratia lui Basescu. Ca daca e sa mergem pe logica lui nu ne trebuiau nici porturile. Ce ne trebuie noua porturi? Asta rezulta din ce a spus Basescu.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2018 | Răspunde

  4. Pai daca nu-ti citeam SI COMENTARIILE DUMITALE…de ce crezi ca am facut referire TOCMAI LA ACEASTA POSTARE mai veche ? Nu intelegi ca te citesc mai ceva ca pe Sf. Scripturi ?!

    Comentariu de Marian | august 21, 2018 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: