Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre mutarea Ambasadei Romaniei de la Tel Aviv la Ierusalim

In primul rand cred ca trebuie spus un lucru: este cel putin pentru a doua oara – la modul extrem de vizibil – cand Liviu Dragnea pune Romania intr-o pozitie penibila pe plan international. Prima data a facut-o cu ocazia vizitei premierului Japoniei la noi in tara, cand acesta nu a avut cu cine sa stea de vorba pentru ca tocmai atunci Liviu Dragnea isi dadea jos propriul guvern, Guvernul Tudose.

Iata ca acum avem de a face cu un al doilea moment penibil, de cand domnia sa a anuntat, fara explicatii si fara sa aiba atributii si nici competenta necesara in politica externa, ca va muta Ambasada Romaniei din Israel la Ierusalim. Liviu Dragnea a facut acest anunt ignorandu-l cu totul pe Presedintele Romaniei, Dl. Klaus Iohannis, care are atributii constitutionale in domeniul politicii externe (v. art. 91 din Constitutie). Trebuie spus ca Guvernul nu a venit cu o propunere catre Presedinte pentru mutarea ambasadei si trebuie subliniat ca Presedintele „aproba infiintarea, desfiintarea sau schimbarea rangului misiunilor diplomatice” (potrivit art. 91, al. 2 din Constitutie). Daca Guvernul ar fi formulat o astfel de propunere trebuia sa astepte pozitia Administratiei Prezidentiale. In schimb, D-na. Dancila si cu Liviu Dragnea s-au grabit sa efectueze, fara un mandat din partea Presedintelui tarii, o vizita in Israel si sa aiba convorbiri cu premierul Benjamin Netanyahu. Toata aceasta vizita a fost facuta fara o minima informare a Presedintelui, lucru ce l-a obligat pe Iohannis sa ia o pozitie extrem de critica – v. aici. Cu alte cuvinte, Dragnea si Viorica Dancila au facut o vizita in Israel pe sestache, fara sa stim nici obiectul vizitei, nici ce au discutat si, ceea ce e mult mai grav, fara sa-l informeze in vreun fel pe Presedintele tarii.

Intr-o astfel de situatie, Dl. Iohannis a facut ce era normal sa faca: s-o invite pe D-na. Dancila la Cotroceni spre a primi lamuriri. Refuzul D-nei. Dancila de a veni la Cotroceni – in ideea ignorarii in continuare a Presedintelui – l-a fortat, practic, pe Presedinte sa-i ceara demisia – v. aici.

Intr-un fel e de mirare abordarea conflictuala la care a recurs Dragnea fata de Administratia Prezidentiala, o maniera de a trata lucrurile care imi aminteste de Traian Basescu, doar ca Basescu era Presedintele tarii, pe cand Dragnea e, totusi, un condamnat penal cu suspendare. Insa in felul acesta Liviu Dragnea a reusit sa creeze haos, lucru care, evident, nu face bine in primul rand Romaniei. In aceeasi cheie vin, din partea Coalitiei de Guvernare, si amenintarile cu suspendarea la adresa Presedintelui – ridicole, evident, dar care sugereaza ceea ce si alti comentatori au remarcat: Liviu Dragnea face astfel de lucruri pentru ca poate, adica datorita faptului ca are o majoritate confortabila in Parlament.

O a doua chestiune ce trebuie, zic eu, remarcata este ca la baza acestei idei de mutare a ambasadei noastre la Ierusalim nu exista nicio viziune, nicio viziune strategica. Liviu Dragnea n-a exprimat asa ceva pentru ca nu are o astfel de viziune. Stau si ma intreb daca, totusi, a existat o analiza. Nu se stie. Presedintele vorbeste despre faptul ca „Săptămâna trecută în Guvern s-a discutat un document secret, un memorandum secret pe politică externă.„, ceea ce, desigur, arata gravitatea problemei create de Dragnea, impreuna cu Dancila. Presedintele sugereaza ca ar fi vorba despre tradare de tara din partea acestora, dar in special din partea D-nei. Dancila, lucru ce justifica faptul ca i-a cerut demisia.

In ceea ce priveste oportunitatea mutarii ambasadei, exista serioase motive ce neaga acest lucru – v. aici. Si care ar fi atunci interesul Romaniei de a face un asemenea gest? Ministerul de Externe, care e condus de Dl. Melescanu, care face parte din Coalitia de Guvernare PSD-ALDE, nu a dat nicio explicatie. Liviu Dragnea, de asemenea, nu a expus o viziune din care sa rezulte interesul national in urma unei astfel de decizii. Guvernul Dancila, la fel, n-a dat nicio explicatie din care sa rezulte care ar fi interesul Romaniei, ce ar castiga Romania, in viziunea Guvernului, daca ambasada va fi mutata la Ierusalim. Au fost mai mult speculatii ale unor comentatori, spre exemplu maestrul Ion Cristoiu. Insa la nivel oficial nu avem vreo explicatie (nici plauzibila si nici neplauzibila). Nu avem decat faptul ca Liviu Dragnea a reusit sa creeze o stare de haos. A indus inutil un conflict cu Presedintele, poate mai bine zis a creat o diversiune punand intr-o pozitie proasta Romania, pentru ca sa acopere lipsa de realizari ale Guvernului pe care care-l pastoreste. Pentru asta Liviu Dragnea are nevoie de conflicte, de scandaluri publice – asa se si explica conflictul mai nou dintre Guvern si BNR. Lipsa de viziune a actualei Coalitii se remarca si in plan economic. Iar lucrul acesta pune intr-o situatie dificila PSD-ul. Interesant este ce remarca fostul premier, Dl. Adrian Nastase, legat de acest lucru:

„Alegerile prezidențiale vor fi esențiale. Candidatul PSD va obține în primul tur 3 milioane de voturi. În turul doi trebuie să obțină 5 milioane de voturi. De unde le va lua? Dacă nu va fi cineva capabil să treacă de zona partidului în alte zone electorale, PSD va pierde. Dacă nu se câștigă aceste alegeri, după prezidențiale riscăm să apară tot felul de migrații în Parlament, iar partidele mai mici să se reorienteze. Pentru PSD, lucrurile ar deraia cu riscuri majore pentru viitoarele alegeri parlamentare. Nu este normal să asiguri un dialog între Guvern și BNR prin scrisori. PSD ar trebui să facă un efort pentru a-și îmbunătăți legătura cu intelectualii, cu liderii de opinie. Altfel, vom fi nevoiți să acceptăm că are loc o ,,orbanizare” tacită a României. Dacă punem în paralel unele dintre activitățile lui Viktor Orban, premierul maghiar, sau unele dintre măsurile din ultima vreme ale PSD, vom vedea acest tip de abordare. Mergem pe acest model? Ne despărțim într-un fel de UE? Un divorț cu Bruxelles-ul va putea genera un conflict pentru realocări de fonduri.” (subl. mea)

Este o analiza corecta, dar mi se pare ca ar mai trebui adaugat ceva, in legatura cu ceea ce am subliniat cu rosu. Acum Liviu Dragnea e liderul de necontestat al Partidului. Si-a pus, dupa doua tentative, Guvernul sau. De asemenea, e subiectul unor anchete penale legate de Tel Drum. In asemenea conditii e clar ca Liviu Dragnea vizeaza functia de Presedinte al tarii la urmatoarele alegeri prezidentiale. Un esec ar fi catastrofal pentru PSD, cum arata Dl. Nastase. Dar pentru Liviu Dragnea personal situatia ar fi periculoasa deoarece intr-un astfel de caz probabilitatea de a aparea niste pasarele care sa ciripeasca unde trebuie e una foarte mare! Cat timp e seful partidului, conduce autoritar partidul si omerta e respectata de toti. Un esec ar putea conduce la un dezechilibru dinamic in PSD si situatia nu ar mai fi clara si nu ar mai fi foarte clar ca omerta ar mai trebui respectata. Ci s-ar putea ca lucrurile sa deraieze intr-adevar intr-un razboi intre clanurile si baronii pesedisti pentru Putere in partid, chiar daca pe o anumita perioada de timp lucrul asta ar afecta, desigur, partidul si performantele sale electorale. Deocamdata Famigliile stau linistite. Nu e rost acum de un razboi intern in PSD. Iar Dl. Adrian Nastase, sugestiv, remarca:

„Nu mai putem vorbi de două Românii. Sunt foarte multe Românii care tranzacționează unele cu altele. Cred că este important să se revadă cadrul juridic al serviciilor de informații.”

In legatura cu similitudinile cu Ungaria lui Viktor Orban, felul in care merg lucrurile la noi ma fac sa cred ca exista, totusi, mari deosebiri. Desigur, realitatile sunt diferite, dar fara sa dezvolt prea mult subiectul, as spune ca Viktor Orban are o viziune care i-a si adus victoria in recentele alegeri. PSD este pe tobogan in sondaje si asta in conditiile in are Opozitia nu s-a obosit prea mult. Ungaria este in Spatiul Schengen, Ungaria are Visa Waiver, are un PIB pe loc. mai mare decat al Romaniei, are un nr. de km. de autostrazi mult mai mare decat al Romaniei, desi e jumatate cat tara noastra ca suprafata si populatie. La PSD nu se vede nicio viziune, lucru ce l-am remarcat chiar din timpul campaniei electorale din 2016 cu faimosul Program „minune” al PSD-ului. Liviu Dragnea n-a imprimat o viziune in Coalitie. Se observa acest lucru si in ceea ce priveste Legile Justitiei si sistemul juridic de la noi. Nu mai vorbesc de performantele economice slabe ale guvernarii care reuseste sa scoata multi oameni in strada, la proteste. Nu mai vorbesc de faptul ca investitiile au ajuns ca si inexistente, se neglijeaza total, as zice, domeniul infrastructurii. Observam de asemenea cresterea ROBOR la 3 luni, inflatia mare.

Raspunsul lui Liviu Dragnea catre Presedintele Iohannis se inscrie in aceeasi linie de ignorare totala a Presedintelui Romaniei. Liviu Dragnea a facut aceste declaratii la iesirea din sediul DNA, desigur.

Dar legat de haosul pe care il creeaza Dragnea, nu se poate sa nu te gandesti la asta:

Mediafax

MONITORUL APĂRĂRII | Raport SUA: Rusia se află în „război informaţional” cu ţări din Europa şi cu SUA

Se arata ca:

Rusia se află în „război informaţional” cu ţările occidentale, lansând campanii de propagandă pentru subminarea sistemelor democratice în Europa şi în Statele Unite, arată un raport al Comisiei pentru Informaţii din Camera Reprezentanţilor.

„Ingerinţele Rusiei în scrutinul prezidenţial desfăşurat în Statele Unite în 2016 nu au fost nimic nou pentru Kremlin. Kremlinul vrea să genereze haos şi disensiuni, pentru a-şi urmări interesele în ţări vizate, în special în Europa şi în foste republici sovietice precum ţările batice şi Ucraina. În acest sens, Rusia combină practic decenii de experienţă în tehnici de propagandă şi război psihologic cu un vast sistem media, cu experţi bine-educaţi şi eficienţi, cu informaţii solide şi structuri de securitate”, conform versiunii parţial declasificate a unui raport al Comisiei pentru Informaţii din Camera Reprezentanţilor.

„În Statele Unite, atacurile cibernetice asociate scrutinului din 2016 au evidenţiat în mod puternic vulnerabilităţi tehnice în infrastructura digitală şi disfuncţionalităţi birocratice exploatate de Kremlin. Campania Rusiei de măsuri active şi-a atins obiectivul principal, cel de a genera disensiuni în rândul cetăţenilor americani”, subliniază raportul.”

Pentru ca nu se poate sa nu te intrebi: cui bono, cui prodest aceasta stare de haos pe care Dragnea o creeaza pe plan intern? Un dicton latin spune: „Concordia civium murus urbium” – „Armonia dintre cetateni este zidul oraselor”!!

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

aprilie 27, 2018 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

11 comentarii »

  1. Bun , pana aici , trag concluzia – in lipsa indicarii de catre matale , a surselor generatoare pentru ideile respective – ca-s parerile dumitale despre „vizita de lucru a tovarasului Liviu Dragnea insotit de tovarasa Dancila Viorica in Israel , tara vecina si …pretena ” . Parerile dumitale de om cult in cap , din punct de vedere politico-ideologic , sant foarte importante caci , pot constitui un fel de far calauzitor pentru masele nestiutoare de directia in care ne conduc liderii nostrii iubiti si , fireste alesi ….tot de masele nestiutoare – sau prea increzatoare si mai ales nepasatoare – mase care , privesc cu „incredere catre acesti dumnezei de mucava . Daca vei avea insa „, curiozitatea sa faci un fel de sondaj in strada { chiar mi-ar place sa vad faza 😀 😀 😀 } , in pietzele agro-alimentare de unde-si procura boii , vacile si oile ce constitue aceste mase crapelnitza cea de toate zilele , vei avea marea surpriza sa constati ca acesti boi…nu ca n-ar fi interesati -ca sa nu zic dezinteresati TOTAL – de ” razboiul ” acesta intern dar , ai dracului boi s-ar putea sa aiva alta parere , parere contrara cu-a dumitale , omul cult in cap . 😎 Hai , madamme Dancila era acolo de umplutura { gurile rele ale can-canurilor politichiei bucurestene spun ca asta Viorica Dancila , i-a plasat-o ca secretara pe gagica aia caruia Dragnea n-o mai scapa din ochi si pe care-o pazeste inclusiv CNCD , sa n-o atinga nici suflarea vantului }, s-a vazut si fara binoclu , mai mult asa pentru a da oarece importanta , oarece greutate vizitei dar , daca-si inchipuie cineva ca Dragnea a facut vizita asta fara o prealabila consultare cu baba aia de Melescanu , se-nsala amarnic . Lasa insa asta ca , oricum nu mai poti intoarce glontzul din drum dar…nu ti-am vazut INCA reactia la iesirea bufnitzei aleia sasesti din grotele Cotrocenilor 😕 . Nu ti-am vazut intrebarile absolut normale in contrapartida 1] dar el Presedintele , anunta pe cineva cand pleaca hai-hui prin lume sau pe culmile munttilor la schi , de afla presa…total intamplator pe unde haladuieste ? 2] daca parerea lui despre iesirile liderilor de la Budapesta si-n special ale ultimelor iesiri in decor ale lui Orban Victor , concorda cu ale alora sau cu ceea ce cred romanii si mortii lor din urma cu 100 de ani ? Si-a adus aminte KWJ ca , strategia de politica externa constituie una dintre prerogativele lui ….taman acu’ ? Mie-mi pare tardiv omule ! Bine macar ca , aici nu si-a bagat inca nasul ala teutonic ca , Dracu ne lua pana acu’ : Basescu ar fi fost , comparativ cu sasul o floare de maslin . 3] nu ti-am vazut parerea despre raspunsul dat de doamna Dancila cererii intempestive a sasalaului si care seamana al dracului de mult si ca forma si ca ton cu alt raspuns pe care l-a dat de data aceasta…un functionar de stat , sefului ei direct respectiv Kovesi-Toader asta ca sa nu-mi reamintesc de refuzurile repetate si tupeiste de-a venii in fatza Parlamentului sau a Comisiilor pe Justitie . Nu ti-ai expus parerea , cu documente cum ai bunul obicei , despre dreptul sau dimpotriva , al Presedintelui de-ai cere in mod direct demisia unui ministru…unui Sef al Guvernului , numit acolo { semnatura lui , in mod evident tine de niste cutume ca-n rest…} de catre cel mai mare partid si avand SPRIJINUL acelui partid care , din nefericire se numeste PSD . Ce zice boul asta sasesc ? Ca-i retrage sprijinul politic lui Dancila ? Ca Dancila evident { si majoritatea romanilor au vazut asta de cand Daddy a numit-o } nu-i potrivita functiei ? Cine zice asta , tocmai el ? Daca ma-ntrebi pe mine…Dancila NU-I POTRIVITA NICI PENTRU FUNCTIA DE MATURATOARE LA A.D.P . sector 4 , dar venind din partea astuia , aceste consideratiuni au constituit deliciul betzivanilor , ce-si fac veacul la bodega ” Morarita” de pe Luica ! Si sa-ti mai spun ceva Motane fratele meu : am urmarit cu mare atentie 😉 prima iesire lui KWJ si , te rog sa ma crezi ca , m-au trecut fiori reci pe sira spinarii !!!!!!!!! Poate ca nu ce-a zis ci tonul…acel ton gutural …strict teutonic , tonul ala care face muzica de fapt…asta m-a inspaimantat Motane . Evident a fost o chestie absolut nefericita , o zicere pentru care cred ca neamtul mai bine si-ar fi retezat limba decat s-o scoata pe gura si sa manance shitul mancat dar , asa cum si Isus spune ” piatra pornita din prastie n-o mai poti intoarce ” , nici el n-a mai putut face nimic in acest sens , cu toate incercarile ulterioare de-a drege busuiocul 😛 . Aoleu , era sa uit : vad ca n-ai spus nimic despre „sutele de demonstranti bucuresteni „care cereau in Piata Victoriei DEMISIA Vioricai Dancila , cum de-ai uitat taman asta !? Ai multe carente in postare si , cu tot respectul si prietenia ce sti c-o am pentru dumneata , n-am putut sa nu ti le semnalez iar ceea ce-am scris pana acum , insemneaza poate doar 10% dintre ele . Dar , da-i dracului de javre politicianiste cu neamurile lor cu tot , si mai bine spune , ce-ai patit de-ai disparut de pe firmament atata vreme !?! Ce dracu mon cher Chat Botte , de unde sa-mi mai iau eu subiecte , pentru discutiile pe care le port cu betzivanii de la pravalia lu’ Nicu 😡 ? Respect deosebit si-ti urez sa ai parte de-o minivacanta pe gustul dumitale !

    Comentariu de Marian | aprilie 28, 2018 | Răspunde

    • In acest caz nu Iohannis a trecut peste Parlamemt sau oeste Guvern, ceea ce ar fi insemnat o incalcare a Constitutiei, desigur. Ci Liviu Dragnea a trecut peste Presedinte ca si cum.acesta nici n-ar fi existat. La fel a facut si Dancila. Dragnea si Dancila au comis un abuz fortand Constitutia si ignorandu-l pe Presedinte.

      Chiar n-am sa comentez timbrul vocii Presedintelui.

      Am pomenit in postare despre protestele impotriva Givernului, asa ca te-as ruga sa citesti cu atentie.

      Ca sunt multe carente… Da, sunt foarte multe. Nimeni nu e perfect. Nici chiar Presedintele! Dar il prefer pe Iohannis decat pe Dragnea sau pe Firea.

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 28, 2018 | Răspunde

      • „Nimeni nu e perfect. Nici chiar Presedintele!” Crin Antonescu….ar merita sa fie condamnat la 1000 ani de temnita pentru ca s-a retras din cursa lasand locul teutonului . Mai romaneste spus , citandu-l pe I.V Stalin 😉 : ” s-a retras aurul si-a ramas … pirita ” .

        Comentariu de Marian | aprilie 28, 2018

      • Din punctul meu de vedere Iohannnis e ok. Cel putin pana acum… Cam pasiv, totusi, dar asta nu a fost ceva grav… Sigur, ti-am spus, perfect nu e. Dar cine e perfect?

        Te intreb pe tine: de ce nu e in regula Iohannis, ce nu-ti place la el?

        Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 28, 2018

    • „dar el Presedintele , anunta pe cineva cand pleaca hai-hui prin lume sau pe culmile munttilor la schi” – citeste in Constitutie care e rolul Presedintelui si ce atributii are. „Presedintele reprezinta statul roman” – asa scrie in Constitutie, citeste deci acel articol si ai sa afli, constitutional vorbind, ca prin atributiile sale Presedintele este deasupra Givernului. Guvernul doar „asigura politica interna si externa a tarii”.

      Legat de aceste lucruri gandeste-te ce nenorocire ar fi sa ajunga Presedinte al Romaniei Dragnea sau Firea…

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 28, 2018 | Răspunde

      • Da , ai mare dreptate : „Presedintele reprezinta statul roman” ! Dar atunci cand pleaca hai-hui pe unde-i trazneste , lui sau lui frau Carmen , prin mintea capului sa faca travel’s sau shoping’s tot …statul roman al reprezinta ? Ma cam indoiesc de asta… „cu toata dragostea ” . vorba lui Bogdan Chiriac .

        Comentariu de Marian | aprilie 28, 2018

      • Pleaca hai-hui… Adica ai vrea sa-ti dea raportul? Sa fim seriosi! Eu pot sa inteleg facilitatile de care se bucura Presedintele, pentru ca functia asta e mai speciala si e grea. Dar la Iohannis a fost vorba de vacante, la care inteleg ca are dreptul. Eu n-am auzit sa fi facut ceva ilegal in functia asta de presedinte al tarii. Si apoi facilitatile de care se bucura sunt ale functiei, nu ale lui personal. Si alti presedinti s-au bucurat de astfel de facilitati.

        Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 28, 2018

  2. Sa nu uit : iarta-mi lungimea excesiva { pana si eu sunt de acord cu asta } a comentariului dar….nu-i vina mea 😀 😀 😀 asa cum cred ca ti-ai dat seama si singur pana acum . Respect !

    Comentariu de Marian | aprilie 28, 2018 | Răspunde

  3. Tot n-ai binevoit sa raspunzi intrebarii mele : unde ai fost atata vreme Motane ? Ma rog daca-i ….confidential….

    Comentariu de Marian | aprilie 28, 2018 | Răspunde

    • Eu mai si reflectez la evenimentele aflate in desfasurare. Nu-mi propun sa scriu neaparat zilnic. Am vrut sa scriu, de ex. , despre Raportul Dep. de Stat al SUA. Dar si acum mai reflectez… Unii s-au pus imediat sa-l critice… Cu temei… E greu sa scrii. Cateodata mai las sa se scurga ceva timp ca apoi sa incerc sa-mi formez o viziune de ansamblu. Cateodata, dupa o perioada, scriu doar despre un anumit eveniment. Dar nu e o regula. Ai vazut doar ca scriu si mai des. Depinde…

      Comentariu de Motanul Incaltat | aprilie 28, 2018 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: