Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Atmosfera molcoma. Liviu Dragnea vrea Puterea!!

Interesant de observat ca zilele acestea s-au scurs molcome. Linistite. Parca dupa chipul si asemanarea lui Liviu Dragnea ce pare un om foarte calm si care mai totdeauna vorbeste pe un ton scazut. Ca personajul este abil, nu neg. De asemenea nu e un prost. Linistea pare sa-i priasca unui om care, cel putin in aparenta, n-are nimic in comun cu fulgerele si furtuna. Seamana mai degraba cu zilele acestea cand a fost si frig dar si prea cald pentru aceasta perioada a anului. Dar in care mare lucru, de la investirea Guvernului Dancila incoace, nu prea s-a intamplat. Fara indoiala, lui Liviu Dragnea ii place linistea. Ca sa poata lucra. In liniste, desigur.

Cel putin pana acum, cu actualul Guvern, care e pe placul inimii domnului Dragnea, e liniste. Totusi, a rasarit ceva in linistea asta ce risca sa fie, totusi, prea monotona. S-ar putea spune ca lui Liviu Dragnea ii place linistea, nu si monotonia. Deci ii trebuia o preocupare, ca prea statea degeaba. Si iata ca ocazia se ivi, pentru ca atmosfera sa fie un picut mai saltareata!

Ultima intriga de la Bucuresti consta in faptul ca Lucian Pahontu, seful SPP, i-ar fi spus lui Paul Stanescu ca Dragnea va fi terminat pana-n martie si ca el, Stanescu, ca prelua sefia PSD. Lucru ce l-a determinat pe Dragnea sa renunte la serviciile SPP. Desigur, tot Guvernul Dancila l-a urmat pe Carmaci. Unii nici nu-l cunosteau pe Pahontu, dar daca asta a fost atitudinea Sefului al Mare…

Adevarul e ca schimbarile de regim au adus schimbari si la sefia SPP. Asa s-a intamplat si cu Dumitru Venicius Iliescu, preferatul fostului Presedinte, Ion Iliescu. Cum s-a schimbat regimul, in 1996 a cerut sa fie eliberat din functia de director al SPP. Dupa ce a venit Emil Constantinescu la Putere, a fost trecut in rezerva (5 februarie 1997). Dupa ce Ion Iliescu a castigat din nou alegerile, devenind Presedinte, l-a activat iarasi pe Dumitru Iliescu, acesta fiind numit consilier de stat la Guvern in 2001 si rechemat in activitate in 2002. Inaintat apoi la gradele de general de corp de armata (3 stele) apoi general cu 4 stele.

Cam acelasi scenariu pare ca se repeta acum. Pahontu era in functia de sef al SPP de pe vremea regimului Basescu, din 2005. Inaintarile in grad, ajungand in 2008 la gradul de general-locotenent cu 3 stele, s-au facut pe vremea regimului Basescu. Or, regimul Basescu s-a schimbat. Legat de afirmatiile lui Dragnea despre Pahontu, Iohannis a declarat ca „e o non-problema”. E discutabil daca Iohannis l-ar mai dori pe Pahontu in aceasta functie sau are de gand sa numeasca pe altcineva. Pentru asta era nevoie de un pretext si de o Comisie Parlamentara care sa ancheteze cazul Pahontu.

Se schimba regimul, se schimba si generalii.

Iar Dragnea si-ar dori omul lui la SPP. Sa nu uitam ca, spre exemplu, Viorica Dancila, e omul lui, din acelasi judet cu el. Ei, cam asta si-ar dori Dragnea si la SPP. Acuma… nu stiu daca va fi tot din Teleorman! 😆

Interesanta si intrebarea pusa de Dl. Cristian Preda pe FaceBook-ul personal:

„Credeți că Dragnea va cere demisia lui Kovesi pentru că, din pricina DNA, șapte miniștri au scăpat de ancheta din dosarul Microsoft după ce delictele au fost prescrise?”

Am vazut si editorialul, pe aceasta tema, scris de maestrul Ion Cristoiu – aici. Ar rezulta ca procurorii anticoruptie, cu Laura Codruta Kovesi in frunte, isi fac prost treaba. Si atunci de ce Liviu Dragnea sa-i ceara demisia lui Kovesi? 🙂 Insa mi se pare ca uitam un lucru. Esential. S-au schimbat regimurile politice in SUA si Romania, s-a schimbat si atitudinea cu privire la dosare! In special la cele grele, cum a fost Dosarul Microsoft! Desi, tinand cont de implicatiile externe – uriase!! -, deznodamantul acesta era previzibil, asa cum, probabil, va fi si in Dosarul EADS. De fapt, acest dosar a fost inchis in Germania tot pentru ca s-au prescris faptele! 🙂 Cei de la Romania Curata se intreaba, si pe buna dreptate, ce se intampla cu Dosarul EADS. Probabil ca se va intampla cam tot asa cum s-a intamplat cu dosarul Microsoft.

Observati ce atmosfera molcoma: nu se mai intampla nimic deosebit! 🙂

Insa lucrul acesta nu stiu daca este neaparat pe placul lui Liviu Dragnea. Adica sa nu se intample nimic. Pe de-o parte, da; pe de alta parte, nu. Performantele guvernarii PSD, de cand au castigat recentele alegeri incoace, sunt extrem de scazute. Faptul ca nu se prea intampla niciun fel de „explozie”, la modul figurat vorbind, care sa lase o grea perdea de fum, n-as crede ca e chiar in favoarea PSD-ului. Dar, pe de alta parte, Daddy vrea liniste, vrea sa aiba o presa care sa nu-l deranjeze, sa nu-i deranjeze Guvernul Sau. Ca sa poata lucra in liniste. E si asta interesant: de la Guvernul Meu al D-lui. Iohannis, am trecut la Guvernul Meu al D-lui. Dragnea personal. Pe de o parte, esecurile DNA, daca se poate vorbi in acesti termeni referitor, spre exemplu, la dosarul Microsoft, nu vad de ce nu l-ar bucura pe Dl. Dragnea: „statul paralel” schioapata! Dar, pe de alta parte, ce te faci fara „statul paralel”? 🙂 Din aceasta dilema Dl Dragnea n-are cum sa iasa. Deoarece e de analizat daca linistea aceasta nu cumva dauneaza grav sanatatii electorale a PSD… Iar daca e liniste, si performantele slabe ale PSD-ului apar mult mai pregnant in evidenta.

D-lui. Dragnea, cred, i-ar placea sa fie liniste si lucrurile sa mearga tot asa.

E foarte interesant de remarcat ca pentru PSD opozitia e intruchipata de ceea ce ei numesc „statul paralel” si mai putin Opozitia parlamentara. Lupta lor politica e cu „statul paralel”. Lucrul asta convine PSD-ului, deoarece castiga astfel capital electoral. Insa asa cum s-au ingropat politic dosare precum Microsoft si EADS, tot asa se poate ingropa, tot politic, si lupta anticoruptie. Daca va fi liniste, drumul lui Liviu Dragnea catre Putere este deschis. E de ajuns sa nu dea pricini prea mari de nemultumire populatiei, daca va putea face lucrul asta. Ramane de vazut care va fi replica Opozitiei parlamentare, destul de slaba pana acum.

Cu lupta anticoruptie e o chestiune ce nu si-a gasit pana acum rezolvarea. Nemultumirile populatiei de la noi nu tin doar de chestiunile economice. Ci si de coruptie, care afecteaza populatia. Cea de la nivel inalt, in special. Ca, asa cum spune proverbul, „pestele de la cap se-mpute”. Romania experimenteaza de multa vreme o coruptie transpartinica, asta cred ca e clar. O astfel de stare de lucru genereaza, paradoxal, anticorpii necesari in lupta cu anticoruptia. Insa coruptia la nivel inalt slabeste statul si agraveaza situatia economica a tarii ce poate fi caracterizata, in ciuda unei cresteri economice record, drept destul de fragila. Interesul in a anihila, macar partial, lupta anticoruptie e mare si a fost mare si in trecut. E destul de vizibil ca se incearca punerea batistei pe tambal, intr-o atmosfera destul de tulbure, dupa ce Coalitia de la Putere si-a dat jos doua guverne. Atmosfera e neclara, incarcata de un oarecare venin si datorita caracterului securist al acestei lupte anticoruptie, generator de abuzuri.

Evident, multi vor sa scape de dosarele penale pe care le au. Insa referitor la Dragnea, eu cred ca el cauta sa-si construiasca o pozitie cat mai puternica in partid si in stat. Ideea lui e de a acumula, incetul cu incetul, ca dintr-o data nu se poate si el a inteles asta, o cat mai mare influenta si, pe cale de consecinta, putere. Deocamdata raspunsul partidului la o astfel de strategie nu e clar, desi au fost, mai putin vizibil totusi, atitudini critice. Scopul lui Liviu Dragnea e de a obtine o cat mai mare putere in stat. Si pentru asta el trebuie sa gaseasca o solutie care sa multumeasca pe multi, chiar una transpartinica. Deoarece interesele nu sunt doar legate de PSD sau doar ale celor din PSD. Pare a se pune la cale o noua structura de putere in stat, care sa-l aiba ca punct central pe Liviu Dragnea. Dar o astfel de structura de Putere e clar ca ar trebui sa fie bine echilibrata, pentru ca orice dezechilibru ar putea s-o distruga. Armonizarea tuturor acestor interese nu e o treaba politica usoara.

Exista o vulnerabilitate mare a PSD-ALDE care, din pacate, se rasfrange si asupra tarii. Faptul ca nr.2 si nr. 3 in Stat sunt oameni cu probleme penale – Liviu Dragnea, condamnat penal cu suspendare si Calin Popescu Tariceanu trimis in judecata de catre DNA pentru marturie mincinoasa si favorizarea faptuitorului. De asemenea, Darius Valcov, unul din artizanii Programului de Guvernare, numit recent consilier de stat in Guvernul Dancila, trimis in judecata pentru luare de mita, trafic de influenta si spalare de bani. Evident, in asemenea conditii credibilitatea Romaniei pe plan extern sufera daune serioase. Evident, te duce cu gandul la o fratie a penalilor. PSD a facut tot posibilul sa estompeze aceasta stare de lucruri practicand discursul impotriva „statului paralel” si cautand sa arate abuzurile facute de catre DNA. Dar exista o problema care se pune si ar trebui sa ne preocupe. Si anume daca astfel de oameni, ajunsi atat de sus in stat si care influenteaza puternic viata politica, economica si sociala a tarii, sunt de buna-credinta. Toata propaganda PSD-ALDE ne asigura ca nu trebuie sa ne indoim de buna lor credinta. Dar care ar fi premisele pentru acest lucru? Eu nu prea vad cum sa nu te poti indoi date fiind faptele. Este intrucatva curios lucru – chiar foarte curios lucru! – ca se duc in derizoriu problemele penale cu care se confrunta respectivii, in opozitie cu „marea problema” a asa-zisului „stat paralel” care niciodata nu a fost definit cu claritate, cu corectitudine de catre corifeii PSD-ALDE. Cu atat mai mult cu cat PSD a fost la Putere si inainte de alegeri. Acum sunt din nou la Putere, s-au unit, in fine, intr-o Coalitie cu ALDE si tot vorbesc de „statul paralel”, ca si cum ar fi neputinciosi in fata acestuia, desi au Puterea in mana, cum se zice.

Interesant este ca vorbesc si acuza asa-numitul „stat paralel” cei care au probleme penale. Cu toate acestea, acesti oameni, cu probleme penale, sunt la Putere in Romania!!

Evident ca pe plan extern lucrul acesta e perceput cat se poate de negativ. N-am mai auzit ca intr-o tara – sa luam, spre exemplu, tarile europene foste comuniste – sa existe o asemenea situatie. Care e clar ca seamana incertitudine. Veniti la Putere cu un Program de Guvernare fantasmagoric si plin de contradictii, astfel de oameni au ajuns la conducerea acestei tari. Sa nu uitam ca Guvernul Dancila este, de facto, Guvernul Dragnea 3. Dupa ce Dragnea (si Tariceanu) s-a autoreevaluat de doua ori, a ajuns la formula cu telormaneanca Dancila in fruntea unui nou Guvern al aceleiasi Coalitii. De aceea e foarte greu de spus ce anume doresc acesti oameni cu tara asta. Iar Presedintele pare detasat de aceasta situatie, nu prea doreste sa se implice… Ce anume stie Presedintele? Ce anume il obliga la inactiune?

Situatia actuala trebuie, zic eu, tratata cu toata seriozitatea. Faptul ca patrund oameni in conducerea statului, avand inalte functii in stat, dar cu grave probleme de ordin penal nu-mi este deloc pe plac. Chestiunea asta creeaza o vulnerabilitate intrinseca si pe termen lung a Statului Roman. Inclusiv nerespectarea Constitutiei, unde este stipulat ca „Romania este stat de drept, democratic si social”, iar „dreptatea si pluralismul sunt valori supreme” (art.1, al. 3).

Parerea mea este ca nu trebuia sa se ajunga la o asemenea situatie. Liviu Dragnea sau Tariceanu nu aveau ce cauta in functiile pe care le detin in prezent in stat. Ei au calcat in picioare dreptatea si Constitutia tarii pentru ca n-au avut nici macar bunul simt sa faca un pas in spate sau macar unul in lateral. Ar fi trebuit sa demisioneze din aceste functii, sau sa nu le accepte, data fiind situatia lor. Citam mai sus un proverb ce spune ca „pestele de la cap se-mpute”. Parafrazand, as spune ca Statul Roman „de la cap se-mpute”. Chestiunea e serioasa prin crearea unui precedent periculos: in felul acesta pot patrunde in stat, in conducerea statului oameni certati cu legea, cu probleme penale, infestand in felul acesta intregul stat si perturband activitatea intregului stat.

Liviu Dragnea nu avea ce sa caute nici la sefia unui partid precum PSD! Sa nu uitam ca dupa ce a pierdut alegerile, Adrian Nastase si-a dat demisia din functia de presedinte al Camerei Deputatilor si n-a mai avut nicio functie de conducere in partid, decat coordonarea departamentelor PSD, data fiind experienta sa ca premier si rezultatele foarte bune din mandatul sau. Dupa ce, in 2012, a fost condamnat la 2 ani cu executare in Dosarul „Trofeul Calitatii”, Nastase si-a dat demisia din functia de vicepresedinte al Camerei Deputatilor si a anuntat ca nu mai doreste sa candideze la nicio functie in Biroul Permanent. Am dat acest exemplu ca sa vedem diferentele mari intre PSD-ul din trecut si cel de acum. Acum avem chiar penali la conducerea celor doua Camere ale Parlamentului, care n-au absolut de loc de gand sa schiteze un gest de normalitate. Si acel gest de normalitate ar fi demisia. Aratam inca din 2015 ca PSD ar fi trebuit sa fie altfel – v. aici. Daca s-ar fi aplicat ce spuneam eu atunci, PSD ar fi avut o alta fata, una europeana si s-ar fi bucurat de prestigiu in Uniunea Europeana. A avea un condamnat penal cu suspendare care se considera persecutat de un asa-zis „stat paralel” pe care nu poate sa-l defineasca, e o catastrofa pentru PSD, inclusiv in plan european. Si ganditi-va cum a fost indepartat Catalin Ivan, cum e indepartat oricine din PSD care are o voce critica pentru, nu-i asa domnu’ Dragnea?, „actiuni negative la adresa PSD”!! Cu o astfel de conducere la sefia PSD si la cea a ALDE, Romania, desigur, pierde din prestigiu si influenta in fata partenerilor nostri occidentali, inclusiv in fata Statelor Unite, desigur. Prin faptul ca acest partid nu s-a putut reforma, nu a putut aduce in prim-plan oameni noi, nepatati de afaceri de coruptie, intreaga tara e pusa intr-o situatie deloc placuta.

Cred ca Presedintele Iohannis ar trebui sa se implice in aceasta chestiune, inclusiv PNL, pentru ca e o chestiune importanta, de natura sa aduca prejudicii Romaniei, inclusiv de natura economica. Spre exemplu extrem de slaba absorbtie a fondurilor europene, asta ca sa dau un exemplu pe care cred ca-l stiu pana si copiii – lucru extrem, extrem de rau, pentru ca li se inoculeaza astfel, subliminal, bineinteles, neincrederea in Uniunea Europeana!! Sper sa fie intelepciunea necesara pentru a actiona asa cum trebuie, fara sa ne facem mai mult rau decat ni l-am facut deja, pentru a se rezolva asa cum trebuie aceasta situatie. Pentru a nu permite degradarea Statului Roman, lucru ce ar servi, desigur, dusmanilor Romaniei.

Reclame

Februarie 7, 2018 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

26 comentarii »

  1. „Cred ca Presedintele Iohannis ar trebui sa se implice in aceasta chestiune, ” cum si cand dracu s-o faca daca el este intr-o vacanta permanenta ?Sasalaul are o viata cum nici in burta ma-sii nu putea sa viseze … iar dumneata spui c-ar trebui sa se implice ? Sta la doseala si…asteapta mandatul al doilea asta face .

    Comentariu de Marian | Februarie 7, 2018 | Răspunde

  2. „Sa nu exageram, totusi, cu „vacanta permanenta”. Noi adica eu si multi altii ca mine exageram sau EL care, cel putin la nivel declarativ , este Presedintele Romaniei ? L-au condamnat pe Vlacov la opt ani te inchisoare { o intrebare de bun simt ar fi : de ce doar la opt , c-ar fi meritat vreo douazeci si cinci minim ? } iar sentinta nu este definitiva ? Mergi la pariu ca , peste maxim o luna , ne va trimete bezele din La Paz caci , din cate stiu …parca n-avem tratat de extradare nici cu Bolivia ? Lavinia Sandru zice presa , stie a vorbii fluent spaniola iar , senor Darius o va invata si el … cantand fie La Bamba fie EL Condor Pasa . Doar un prost si-ar inchipui ca jnapanul asta isi tinea toata agoniseala in cateva milioane de lei , doua trei case , in tablouri si-n … doua trei lingouri de goldeanu : GROSUL….GROSUL AL ARE LA „GHE”…ESTE PUS BINE LA PASTRARE PENTRU ZILE NEGRE ! Si , daca stau bine sa-mi scotocesc memoria …era si bun amic cu Radu Mazare , colegul sau de partid Din Bolvia pana-n Madagascar e doar …o aruncatura de batz , mai ales daca te duci cu-n TurboJet .Codrin Stefanescu…frate daca mi-a fost sila in viata mea de cineva , atunci sa sti ca , de lingatorii astia de dosuri , pupatorii de carabe , lingatorii de conduri …de astia mi-a fost intotdeauna sila iar Codrin Stefanescu , se incadreaza perfect in aceasta categorie . Se plange ca ei PSD-istii , ” sant vanati intr-o maniera incalificabila ” ? Al am pe vecinul ala cretin { ala frate de-ti spusei nu odata ca , voteaza neclintit cu PSD-ul…indiferent cum s-a numit de-a lungul vremii si indiferent cine le-au fost presedintii } care-i membru PSD de la inceputuri si , NICIODATA n-am vazut sau auzit , eu sau alti vecini , c-ar fi venit sa-l ia careva la intrebari , asta ca sa nu mai zic sa-l ” vaneze ” DNA ! Codrin Stefanescu vrea sa spuna ca , in ciuda faptului ca Dragnea i-a inchis gura precum unui caine { asta mai zilele trecute } , el iubeste si este gata sa crape fierea-n el de dragul partidului si-a ideologiei PSD si astfel , se strufoca de indignare ca , membrii marcanti ai PSD sant luati la tinta de ” institutii ” ? Pai ce , i-am pus eu sa fure sau sa faca fel de fel de manarii si alte nefacute in ideea ca , lor nu le poate face nimeni nimic deoarece , ei sant undeva deasupra legilor ? De-asemenea merg la pariu ca , mai inainte de-asi urla indignarea , dl. Codrin Stefanescu si-a verificat foarte atent a N oara sursele averii . A invatat totusi ceva de la defunctul Vadim ….alta javra , pentru care Codrin Stefanescu era in stare sa moara si de foame daca n-avea ce manca ! Da-i ma in mortii mamii lor de jnapani , de escroci , ca zilele astea , am fost la un pas de AVC cu KKT-urile astea de legi privitoare la munca , salarii pensii si…etc iar ei , SANT INCA IN LIBERTATE !!!

    Comentariu de Marian | Februarie 9, 2018 | Răspunde

    • Din cate stiu, Darius Valcov are interdictie de a parasi tara. Sebi Ghita, cand a disparut, daca nu ma insel, nu avea interdictie sa paraseasca tara. Asa ca nu cred ca o s-o stearga, mai ales ca si-ar agrava situatia.

      Asta spuneam si eu, cu alte cuvinte, in postare: Presedintele trebuie incurajat sa fie mai activ si sa NU permita infestarea statului cu penali si incompetenti. Intr-un fel ar trebui sa-l intelegem si pe Iohannis. In Parlament, PNL are un procent mic fata de PSD-ALDE, insuficient pentru a avea o mare influenta, in fata unei majoritati confortabile. Pe de alta parte, inteleg: e vorba de constrangerile constitutionale si ale jurisprudentei CCR. El e singur… De asta trebuie sustinut si incurajat de catre societatea civila. Nu trebuie sa permitem degradarea statului si stimularea nerespectarii legii, lucru ce poate conduce la abuzuri mari, in detrimentul cetatenilor. Din acest punct de vedere, e periculos daca lucrurile scapa de sub control. Ar prejudicia enorm de mult Romania si nu ma refer doar la bani. Or, din pacate, nu prea e in regula ce se intampla: lucrurile pot scapa de sub control. Asa ceva trebuie evitat. Si cred ca Iohannis constientizeaza asta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 9, 2018 | Răspunde

      • Si , dupa cate sti dumneata Motane fratele meu…de cand o interdictie de-a parasi tara , MAI ARE VREO VALOARE AZI , dupa Puiu Popoviciu , Alina Bica sau Radu Mazare si…cine-o mai urma caci…paca nu-l vad pe Daddy stand linistit pe popou si asteptand sa-i puna careva catusele ? Era pe vremuri un fel de proverb din intelepciunea si bunul simt ale poporului roman…din mosi stramosi cum se spunea , proverb ce era predat in special copiilor din clasele primare pentru invatatura si tinere de minte : Cine fura azi un ou , maine va fura un …vaca . Dupa ’90 proverbul a fost schimbar de aceeasi ” intelepciune si bun simt populare ” : cine fura azi un ou , ori e prost ori este bou . Azi aia nu mai fura un ou sau un bou caci , intre timp s-au nascut oameni destepti { asa ca dl. Valcov } care prefera sa fure gaina outoare plus….boul iar alora , nu le poate face nimeni nimic caci ei sant marii ….intreprinzatori ! Spre exemplul , Ioan Nicolae sau Ovidiu Tender nu-s chiar cazuri singulare caci au in compania lor nume sonore ale politicii , iar Adriean Videanu , Adrian Nastase sau Liviu Dragnea sant doar trei dintre numele ce-mi vin la ora a sta in minte . Lasa-ma dracului in pace cu chestiile astea ” Intr-un fel ar trebui sa-l intelegem si pe Iohannis. In Parlament, PNL are un procent mic fata de PSD-ALDE, insuficient pentru a avea o mare influenta, in fata unei majoritati confortabile. Pe de alta parte, inteleg: e vorba de constrangerile constitutionale si ale jurisprudentei CCR. El e singur… De asta trebuie sustinut si incurajat de catre societatea civila. ” Nici dumneata nu mai crezi in astfel de gogoritze ! PNL…care PNL ? Ala condus de Ludovic Orban ? Glumesti nu-i asa ? Iar Johannis…pai eu am cunoscut suficienti sasi la viata mea insa atata lipsa de interes , lipsa crasa de interes fatza de functia aia ce i-a picat din cer…n-am vazut vreodata . Asi merge si mai departe si-asi spune fara teama de-a gresi : astuia nu-i pasa decat de propria-i persoana si nu-l doare nici macar in popou de altii , de acest popor dintre care unii…chiar si-au pus oarece sperante in el { CTP-ul , lingatorii aia de popouri prezidentiale Liiceanu , Plesu si Patapievici plus…dumneata si Rica Venturiano , Dumnezeu sa-l odihneasca ca…poate o dormi la ora asta ! } da-l dracului de jargardea penala !!! 😡 😡

        Comentariu de Marian | Februarie 10, 2018

      • In ceea ce-l priveste pe Iohannis n-ai dreptate. Poti sa-l critici, desigur. Dar in ce spui observ retorica PSD: „nu e bun ca nu-i de-al nostru!” Or, e clar ca lucrurile nu stau asa.

        Bineinteles ca nu-s gogorite! Ce-ai vrea sa faca? Sa incalce Constitutia? In special el nu trebuie sa piarda din vedere faptul ca aceasta majoritate parlamentara s-a constituit prin vot. Asta e!! Sau nu vrei sa respecte Constititia…?

        Unii care au plecat nu aveau interdictie de a parasi tara.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 10, 2018

    • Coruptie, spalare de bani, abuzuri, minciuna, incompetenta toate astea ajung nu doar in stat, ci chiar in conducerea acestuia. Prin oameni cu astfel de probleme penale. Or.lucrul asta e inacceptabil. Si periculos. Gandeste-te ca si pe plan international avem o atmosfera incarcata, iar statul roman sa fie slabit in felul acesta. Cred ca e cat se poate de clar ca nu se poate permite asa ceva. Uite-te numai ce spectacol grotesc au dat in Parlamentul European. Lucrurile astea prejudiciaza Romania. Si cu bani, dar nu numai, dupa cum am mai aratat. Evident ca nu-i in regula. Si, desigur, nu putem fi de acord cu asa ceva.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 9, 2018 | Răspunde

      • ” Uite-te numai ce spectacol grotesc au dat in Parlamentul European.” Trebuia adaugat : TOTI ! Nu trebuiesc uitati nici Cristian Preda si nici Monica Macovei . Iar in tara , expresedintele Basescu de-asemena alt spectacol grotesc care ar fi de ras daca n-ar starnii revolta ! Oare nu el Traian Basescu , nu este unul dintre cei ce-au nashit acesti clowni ce-si desfasoara spectacolele absolut jenante prin P.E. ? Bine ca inca au aia nevoie de noi ca piata pentru desfacerea produselor lor c-alminteri , la ora asta eram out din UE ! Intrebare : daca salariile europarlamentarilor romani sant suprotate tot de catre statul roman { adica de noi de fapt } oare pentru ce acelasi stat roman nu-i lasa in offside taindu-le salariile ? Se poate asta ?

        Comentariu de Marian | Februarie 10, 2018

      • Pe Monica Macovei n-am auzit-o…. Dar Cristian Preda a avut dreptate. Nu e vorba de „toti”. Ci doar de PSD-ALDE, care a facut de rusine tara noastra.

        Eu cred ca toti cetatenii europeni le platesc salariile europarlamentariilor. Problema e alta! Nu sa fie sanctionati prin neplata salariilor. Ci sa fie sanctionati, de catre cetateni, la vot!! Din pacate, cetatenii au crezut minciunile celor de la PSD-ALDE si manipularilor facute de acestia, prin televiziinile lor de casa!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 10, 2018

      • ” Dar in ce spui observ retorica PSD: „nu e bun ca nu-i de-al nostru!” ” Doar a PSD-ului ? Dar PNL, PDL , PUNR , PRM , PMP , UDMR mai nou USR…astia ce cusururi au de nu-i pomenisi caci , si astia au aceeasi….” RETORICA ” , onorate prieten ?!? 😡 😡 😡 ” Pe Monica Macovei n-am auzit-o…” Poate n-oi fi auzit-o dar , nu i-ai vazut zambetul sardonic atunci cand Cristian Preda { MM se afla pe radul din spatele acestuia } , PROFESORUL DE POLITOLOGIE , Cristian Preda sustinea acel discurs absolut jenant ? Toti cetatenii europeni le platesc astora salariile si noi romanii nu putem face nimic pentru a scapa de ei in afara votului ? Dar astia , majoriattea au fost { cu o exceptie Mircea Diaconu } alesi pe liste d e partid si-atunci : ori punem zece stampile pe buletinele d e vot , ori…faci ce fac eu si anume , sex in ziua votului . Sex in sensul ca , ma f…t in norocul candidatilor respectivi si-al partidelor ce-i propun caci altceva….Motane , te-ntreaba fratele matale din Berceni : oare cand se va gasii cineva care sa-si puna intrebarea :- Bai nene dar…care-i treaba cu absenteismul asta la vot , de ce s-au prezentat doar …activele de partid , oare numai astia compun populatia cu dreptul si dorinta de a vota ????????? Sa sti ca nici obligativitatea votului { cum ai bubuise mintea Adrianei Saftoiu mai acum vreo cinci sase ani } nu-i o solutie caci , n-ai garantia ca aia multi care vor venii – multi fireste caci oamenilor le-ar fi teama de sanctiuni din partea ” autoritatilor ” – nu vor aplica zece stampile sau , nu vor preda buletinele d e vot albe ! Si-atunci…atunci ce te faci onorabile , pe unde scoti camasha ??????? Acelasi respect Motane…ca de obicei !

        Comentariu de Marian | Februarie 10, 2018

      • Daca tu spui ca discursul lui Cristian Preda a fost jenant, atunci ce sa mai zicem de cele ale lui Dan Nica, Norica Nicolai sau Maria Grapini… Discursurile lor ti-au placut? Imi place sa cred ca ti-a placut mai mult discursul lui Cristian Preda!

        Chiar n-am chef sa comentez zambete…

        Acuma nu te supara, dar era retorica PSD.

        Sincer sa fiu, pe Adriana Saftioiu n-am auzit-o ca sustine ideea votului obligatoriu… Parca pe Victor Ponta… Parerea mea este ca sunt cam multe lucruri obligatorii in tara asta! Pe de alta parte n-ai infrastructura necesara pentru asa ceva si ma gandesc la cei 4 milioane de romani care isi duc traiul in strainatate!!! Iti dai seama cum ar fi sa se intoarca imensa majoritate acasa ca sa voteze? Ca acolo Statul nostru nu e in stare sa le creeze conditii decente si optime pentru ca sa-si exercite dreptul de a vota.

        Pe de alta parte, personaje precum cei de la PSD-ALDE care au luat cuvantul in PE atrag, desigur, absenteismul. Adica tu zici de Cristian Preda sau M. Macovei, dar ce sa mai zicem de Maria Grapini sau Norica Nicolai…? Si altii, nu numai ele, desigur. De Dan Nica nu mai vorbesc!!!

        Apoi, date fiind „realizarile” clasei politice, mi se pare logic acest absenteism. Cand vezi niste oameni ce lucreaza la stat pe niste lefuri uriase si nu fac nimic acolo. Vezi ca se fac investitii, autostrazi? Asta ca sa dau un exemplu din cele mai elocvente. La fonduri europene cum stam? Noi avem un stat mare, ineficient, greoi, slab performant. Oamenii care patrund acolo o fac prin PCR (Pile, Cunostinte, Relatii). Ani si ani de zile nu s-a schimbat nimic, e acelasi tipic, s-au rotit pe la conducere aceleasi personaje, pe aceleasi pile si influente. Si chiar daca s-au mai schimbat personaje, acelasi tipic a ramas, si cine stie ale cui rude, pile, cunostinte, relatii sunt. In general vorbind, sunt tot Ei! Iar treburile tot prost merg. Uite-te si tu: au votat PSD, aia cati au votat, da? A castigat PSD alegerile cu procent mare, au impreuna cu ALDE majoritate absoluta in Parlament. Au votat Programul fantasmagoric al PSD, fluturat multicolor pe la toate televiziunile de stiri de catre Rovana Plumb, care ne invata cat de bine era pe vremea lui Vacaroiu!! Acum am inteles ca au alt Program, tot prost, plin de contradictii si neaplicabil si asta.
        Atunci despre ce vorbim? Ne miram ca ies atat de putini sa voteze. Eu imi amintesc si de PDL, cand in campanie spunea ca vor face 800 km. de autostrazi!!! Si tu nu faci nici 50….

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018

      • In legatura cu absenteismul la vot, ar trebui explicat altceva. Si anume de ce prezenta la vot a scazut spectaculos odata cu alegerile din 2008. Desi… „spectaculos” vorba vine, pentru ca a tot scazut pana atunci. Trendul era de mai multa vreme in scadere, deci trebuia sa te astepti. Gandeste-te ca multi au parasit tara. Inca se mai pleaca masiv. Si acest trend era in crestere.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018

  3. Pe bune , chiar asta crezi ? Pe bune asta crezi ? ” Gandeste-te ca multi au parasit tara. Inca se mai pleaca masiv. ” Chiar crezi pe bune ca , acesta-i motivul prezentei scazute la vot … DOAR ACESTA ??? Imi place cum gandesti : iei totul in ras ! Pana la Pinocchio de de Gorj , Adriana Saftoiu lansase respectiva fumigena si , crede-ma , macar atunci cand este vorba despre Adriana Saftoiu , chiar am memorie . Rovana Plumb…pai ce sa zica si ea desi , Nicolae Vacaroiu { de altfel un foarte bun economist la viata lui } , mai ales la vremea lui in calitatea-i de PM , este cu mult peste…astia de-acum , inclusiv peste Dacian Ciolos iar , javra aia de Ion Iliescu { sa-l odihneasca Dumnezeu ca , poate o dormi la ora asta } , de-asemenea a fost cu foarte mult peste sasalau iar asta…aproape fara sa incalce legea . Iti doresc sa ai parte de un final de saptamana cat mai linistit si de asemena , iti doresc o saptamana viitoare cat mai…profitabila , mon cher chat botte !

    Comentariu de Marian | Februarie 11, 2018 | Răspunde

    • A, deci si Adriana Saftoiu a reflectat ideea… Ok, te cred, nu te contrazic.

      Daca cred ca asta e motivul. Sigur!! Dar nu e singurul… E unul din motive. Nu iau in ras… Dar… noi comentam aici, nu putem sa facem din niste comentarii un studiu serios pe tema asta, a absenteismului la vot in Romania. Insa parerea mea e ca slabele performante ale statului sau, mai degraba, lipsa lor, a performantelor, e iarasi unul din motivele principale.

      Uite, spre exemplu, cum trateaza statul roman Turismul, un domeniu din care se pot castiga foarte multi bani si, evident, ar reveni si statului multi bani. Citeste, te rog:
      https://www.profit.ro/must-read/exclusiv-dertour-unul-dintre-marii-turoperatori-germani-scoate-romania-din-cataloage-din-cauza-infrastructurii-proaste-si-a-hotelurilor-putine-si-foarte-scumpe-17868038

      Numai observa cat de neprofesionist au fost tratati turoperatorii germani e catre Statul Roman. Totalmente neprofesionist, adica la un nivel extrem de jos, vecin cu grobianismul.
      Pe de alta parte, si operatorii gemrnai au dreptatea lor cand vorbesc despre infrastructura proasta, la care, in Romania, nu s-a mai lucrat aproape deloc din 2008, cel putin la drumuri si poduri. La Calea Ferata… e JALE MARE!!
      Ideea care e? Mentalitatea astora e ca noi sa nu facem nimic, dar sa ni se dea!! Numai ca nu merge asa.
      Partea proasta este ca, din pacate – chiar stateam si ma gandeam azi afara pe ploaie, ca iesisem sa ma plimb un picut -, noi inca suntem in „Romania lui Ion Iliescu si Nicolae Vacaroiu”!! Nu prea se vede ca am depasit nivelul.
      Nu e vorba doar de Iohannis, sa ne intelegem. Nu ca as vrea sa-i iau apararea, dar asta e realitatea. Castiga alegerile astia si-ti tranteste sef sau sefi pe la un minister niste habarnisti, niste badarani, oameni care Nu stiu meserie, care habar n-au de marketing, de piata, dar ajunsi datorita a tot felul de cumetrii in niste functii pe care nu le merita.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018 | Răspunde

    • Mersi pentru urari! Asemenea! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018 | Răspunde

    • Sa-ti arat ca ipoteza mea nu e chiar absurda.

      In primul rand, sa retinem ca de la 1 ianuarie 2007 Romania e membra cu drepturi depline a Uniunii Europene, iar unul din pilonii acesteia e libera circulatie a persoanelor.

      Uite-te, te rog, aici:
      Alegeri legislative în România, 2004

      Romanian legislative election, 2008

      Uite-te, mai degraba, la harti. Parca e vorba de cu totul alt electorat. Si asta in numai 4 ani?!! Suntem in primul mandat a lui Traian Basescu, sa retinem asta. Totusi, cum s-ar putea explica? Daca ai sa te uiti la cele din 2008, ai sa constati ca PDL si PNL fac impreuna peste 50%!! In 2004 Alianta DA, compusa din exact acelasi partide: PD si PNL, avea 41%. Dar uite-te la cele trei harti: e aceeasi Romanie, desigur. Dar alt electorat la o diferenta de numai 4 ani, cu atat mai mult cu cat prezenta la vot in 2004 a fost de 58,5% din totalul de alegatori cu drept de vot, iar in 2008 doar 39,2%. Or, intre 2007-2008 au plecat multi in afara. Uite aici un articol:
      http://www.mediafax.ro/social/date-statistice-privind-emigratia-in-romania-presedintele-ins-numarul-cetatenilor-care-pleaca-din-tara-este-mai-mare-decat-al-celor-care-vin-14700525
      in care, se arata, printre altele, ca:

      „Preşedintele INS a precizat că scăderea cea mai mare a populaţiei României s-a produs imediat după momentul aderării la Uniunea Europeană, în 2008, când s-a înregistrat cel mai mare flux de emigranţi la nivelul României, iar consecinţele se văd deja în piaţa forţei de muncă.”

      Deci anul 2008 a fost un an de varf, asa inteleg. Pana atunci s-a tot plecat, pana cand s-a inregistrat varful respectiv al curbei. Dar, interesant, inteleg ca scaderea populatiei s-a realizat destul de abrupt.. Citeste, te rog, si asta:
      http://www.insse.ro/cms/files/publicatii/pliante%20statistice/Migratia_internationala_a_Romaniei_n.pdf

      Uite-te ce arata, printre altele, vorbind de perioada 1990-2012: „Migratia internationalã, care a condus la o reducere medie anualã a populatiei
      României cu aproape 104,2 mii persoane” si uite-te, te rog la tabelul intitulat: „Populaþia rezidentã a României
      la 1 ianuarie, în perioada 2002-2013, pe sexe” si uite-te la total. Fa diferenta dintre totalul din dreptul anului 2007 si cel din dreptul anului 2008. Mie mi-a dat o diferenta de 495.043 oameni mai putini in 2008. Intre 2006 si 2007 diferenta este de 126.513 oameni mai putini in 2007. Este clar ca schimbarile cele mai mari in ceea ce priveste numarul populatiei rezidente a Romaniei s-au facut in perioada 2007-2008, Romania pierzand aproape 500.000 de oameni!! Si daca ai sa te uiti la graficele cu numarul de emigranti si fluxul acestora pe ani, uite-te la flux in 2007 ( e la pag. 7/19) si ai sa constati ca in 2007-2008 au plecat peste 500.000 de oameni (cam 550.000 din cate ar reiesi dupa grafic) si cam 100.000 de imigranti. Diferenta dintre intrari si iesiri da cam cat diferenta pe care am citat-o mai sus, cea de 495.043. De unde rezulta ca o asemenea pierdere de populatie s-a datorat de o maniera covarsitor majoritara emigrarii. Or, o asemenea emigratie lasa si consecinte electorale. Iar in 2008 au fost alegeri…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018 | Răspunde

    • Daca ai sa te uiti, pe pdf-ul de la Statistica, pe Fluxul de emigranti si imigranti pe peroada 2003-2012, ai sa vezi ca emigratia scade brusc dupa 2007-2008, asa cum a si crescut brusc in perioada respectiva. Apoi, dupa 2008, mai cresc si intrarile in tara, numarul de imigranti. Probabil ca de aici rezulta o constanta a procentului de participare la vot (uite-te si la varsta celor care au emigrat!! Deci despre ce vorbim, mon cher? Nu e clar?) si pentru alegerile viitoare 2012 si 2016. Insa de abia in 2011 nivelul numarului de emigranti a atins nivelul anului 2006. Deci pe o perioada de 8 ani (2008-2016) s-a inregistrat o constanta a participarii la vot, in jur de 39%, foarte apropiat de aceasta valoare. Interesant este, fata de anii anteriori, ca nivelul acesta s-a mentinut constant!! Nu a mai scazut. Chiar a si crescut putin in 2012, daca nu ma insel. Dupa 2007 mai constatam ceva interesant: a inceput sa creasca la noi in tara numarul de imigranti, dar destul de slab, dupa cum se vede din grafic, fata de iesirile din tara.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 11, 2018 | Răspunde

  4. Cine-s eu sa contrazic …INS-ul ? Cine-s eu sa le contrazic…statisticile ? Doar ca , acele statistici comunicate de catre INS , n-ar fi rau , n-ar fi deloc rau { !!!!} daca ar avea in spatele lor si niste studii care sa indice si … DE CE ? Vreau sa spun : studii serioase si nu facaturi de-ale unor pusti mari specialisti in IT sau altii , de-asemenea mari specialisti in sociologie . Dumitale chiar nu este necesar sa-ti dea NIMENI lectii despre fenomenul respectiv caci , dispui – daca nu de altceva – macar de-o doza imensa de bun simt si…te prinzi si singur care-s motivele ce-au stat la baza acelor rezultate comunicate de catre INS . Eu ti-am mai povestit de cateva ori despre copii mei si astazi iti reamintesc motivele care i-au facut pe aia sa-si bage picioarele in Romania asta de tot KKT-ul si-n …politica ei nationala fara a-i uita pe politicienii care-o exercita . Motivul a fost faptul ca , unii mai devreme si fireste , ajutati de niste oportunitati { exemplul cel mai concret a fost…fata mea casatorita cu-n american care azi traieste alaturi de acesta ca cetatean american in Abilene TX-USA }, altii mai tarziu si…fara ajutor din alta parte { copii despre care-ti spuneam ca traiesc in UK si Malta } , au inteles in sfarsit ca , STATUL AI ABANDONASE , BATANDU-SI JOC DE EI SI EFORTURILE LOR DE-A FI CETATENI RESPECTATI SI RESPECTABILI , AICI IN ROMANIA SI NU AIUREA-N LUME ! Spui matale { de fapt INS-ul lasa sa se inteleaga asta } ca : au emigrat multi romani in 2004…pai , sa ai matale { fireste si aia de la INS } , de cate un leu macar , cati au emigrat inca din ’90-’91 !!!! Da , ATUNCI PLECAU PENTRU BANI , ATUNCI PLECAU ATRASI DE MIRAJUL…PRICOPSIRII dar , din 2008 sau 2009 …n-a mai fost vorba despre asa ceva . Cine se afla oare ATUNCI , la Cotroceni si la Victoria oare , aud ????????????? Cred ca , nu mai este cazul sa-ti iti reamintesc cati au plecat in 2012 si imediat dupa , scarbiti de esecul alora de la USL ca-mi fac sange rau degeaba mai ales ca…inclusiv subsemnatul eram unul dintre multii prosti care , credeam cu adevarat in ei si-n palavrele lor guevariste . Banuiesc ca , n-ai uitat cate injuraturi ti-ai luat de la mine , atunci cand indrazneai sa zici ceva ce nu-mi cadea bine la stomac despre USL adica , Crin Antonescu si Victor Viorel Ponta . Pe Daniel Constantin , nu-l mai bag in ciorba caci si-asa era mai mult de umplutura asa cum sa dovedit…aproape imediat dupa 2013 . Si , inainte sa ma bag la jucat sah contra PC-ului , ascultand fireste muzica si , FIRESTE 😉 , in principal pe Elvis , te-ntreb eu onorate prieten virtual : oare o tara , nevoile si dorintele populatiei acelei tari , se tin cu…cifre statistice , DOAR CU CIFRE STATISTICE SAU SI CU PROMISIUNI ONORATE ? O concluzie , fireste ca-i ” pescuita ” din adancimile fantanii intelepciunii unora , mai destepti decat mine in creierul din mintea capului 😉 : la nivel de ” politica de stat ” , traim in tara lui…PROMETEU adica , TRAIM DIN PRO…MISIUNI iar campaniile electorale , nu-s altceva decat MISIUNI de…PROMISIUNI ! 😡 😡 😡 Respect din… cartierul Berceni 😉 !

    Comentariu de Marian | Februarie 12, 2018 | Răspunde

    • Vorbesti despre „promisiuni onorate”? Adica de cele din campania electorala, nu?

      Lasand deocamdata la o parte discutia despre rolul statului, stau si ma intreb: cum poti sa-ti onorezi promisiunile generoase din campanie daca nu ai un stat performant? Merge ceva bine, ca lumea, optim in acest Stat? De la FRF la CNAIR si Tarom, de exemplu. Si chiar gandindu-ma si la DNA…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 12, 2018 | Răspunde

    • Sociologic vorbind, pe mine m-ar interesa cum percep romanii plecati in exterior situatia din tara acum: ar credita prin vot PSD-ALDE sau… PNL, sau pe altcineva… Cum percepe diaspora ce se intampla?

      In Romania mi se pare ca nu exista interesul clasei politice de a valorifica tot potentialul electoral al diasporei. Din aceasta cauza nu au unde sa voteze acolo, nu au conditii, desi Statul ar trebui sa le asigure conditiile optime pentru a putea sa-si exercite dreptul de vot, fara vreo actiune coercitiva legala. Stau si ma intreb daca PNL are intr-adevar intetesul valorificarii intregului potential electoral al diasporei… Vorbim de un potential foarte mare. Numai gandeste-te cati romani sunt la munca in Spania, Italia, Germania etc.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 12, 2018 | Răspunde

      • Aici , sincer sa fiu , n-asi putea sa-ti raspund si , merg la pariu ca nici macar sociologic vorbind asa ceva , nu s-ar putea face . Ma rog … asta cred eu . Diaspora { depinde ce intelegi dumneata prin diaspora } n-are vreme sa stea sa „miroasa” aerul imputit venit de pe malurile Dambovitei . Aia sant mult prea ocupati sa-si duca zilele ACOLO , pentru a mai avea timpul necesar si pentru asa ceva . Fireste { aici ma bazez pe ceea ce-mi spun copii mei cand vin pe-acasa sau…pe ceea ce am vazut mai zilele trecute cand am fost in Malta . De regula romanii , desii in mod firesc urmaresc ceea ce se intampla acolo unde-si duc traiul , in mod natural urmaresc si posturi romanesti . La aia nu prea exista chestia cu ” de cati bani…atata peste ” adica , daca platesti in plus…iti mai baga compania de cablu inca doua trei programe straine peste ” pachetul de baza ” , recte , programe romanesti astfel incat , vad saracii oameni si…se crucesc caci pot face ACUM comparatia dintre un sistem sanatos si echilibrat vs. unul bolnav pana la putreziciune . Iar daca au nesansa sa aiva timpul necesar pentru a privi si toate dezbaterile de la talk show-urile celor 6 posturi informale din Romania …cred ca se felicita in gura mare c-au avut curajul de-a scapa din iadul romanesc . In Romania nu exista interesul clasei politice …nu pentru a valorifica potentialul electoral al diasporei { caci pe aia …nu-i mai aburesti la fel de usor cum faci cu astia de-aci } ci , doar pentru a-i prostii p’aia de-asa maniera incat sa-i faca , sa plateasca daca se poate taxele si impozitele datorate alora unde stau si muncesc cei din diaspora aici , in Romania , iar pentru asta folosesc chestia aia desueta numita patriotism . Mai frate , anul acesta este CENTENARUL iar o ocazie ca asta….PNL-ul , de ce uiti ca-i la cea mai joasa cota de popularitate si incredere avuta in randul votantilor , cota pe care n-a mai avut-o nici macar atunci cand s-a reunit „prin absobtie ” cu PDL…fost PD ?

        Comentariu de Marian | Februarie 13, 2018

      • Nu inteleg… Adica de ce nesanatos daca platasti? Ma refer la asta: „adica , daca platesti in plus…iti mai baga compania de cablu inca doua trei programe straine peste ” pachetul de baza […]”.

        „ci , doar pentru a-i prostii p’aia de-asa maniera incat sa-i faca , sa plateasca daca se poate taxele si impozitele datorate alora unde stau si muncesc cei din diaspora aici , in Romania , iar pentru asta folosesc chestia aia desueta numita patriotism .” . Stii ce se inampla? Pe langa faptul ca acesti oameni trimit bani in tara si ajuta la echilibrarea contului curent al Romaniei, indirect platesc impozite aici destui dintre ei. Ca banii, odata ajunsi la familiile de aici, merg si pe impozite, macar cele locale. Chestiunea e alta: de ce nu atrage Guvernul investitori straini seriosi care sa vina sa investeasca aici si, pe cale de consecinta sa plateasca, poftim, impozite aici, in Romania. Ca din cate inteleg investitorii straini fug de ce se intampla aici. In tara asta nu se fac investitii suficiente. Ele au ajuns la un minim istoric. Si atunci cum vrei tu sa ai venituri mai mari la buget din taxe si impozite?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 13, 2018

    • E de studiat ce efect au asupra emigrarii esecurile unor aliante politice precum Alianta DA sau USL. Insa mie mi se pare ca omul nu pleaca neaparat din cauza unor astfel de esecuri politice, ale unor astfel de aliante politice. Deci esecul politic al unor asemenea aliante politice determina
      reorientarea politica a oamenilor. Intr-o astfel de sitiatie nu e neaparat necesar sa plec. Ma reorientez politic. E deajuns ca sa ma reinventez politic pentru ca sa fiu satisfacut. De aceea zic: plecarea din tara inseamna cu totul alrceva. Si acum se pleaca pentru bani, intervenind si speranta unei vieti mai bune acolo. A pleca din motive ideologice, mi se pare prea sofisticat, mai ales ca ai la indemana votul, te poti reinventa politic, cum am zis si, sa nu uitan: Basescu a fost ales de doua ori de romani. Iar in 2008 marii castigatori ai alegerilor au fost PDL si PNL. PSD a fost marele perdant, inregistrand rezultate mai slabe decat in 2004!!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 12, 2018 | Răspunde

    • Iar apropo de motive ideologice, USL a fost doar o alianta electorala, fara niciun fel de ideologie, partidele componente pastrandu-si intacta ideologia proprie. Asa a fost definita aceasta alianta de catre liderii partidelor ce o compuneau. Ea se numea social liberala, dar nu avea ceva in comun cu social-liberalismul. Asa ca daca vorbesti de esecul acesteia, nu a fost vorba de asa ceva: doar au castigat stralucit alegerile. In rest, despre ce esec sa vorbim daca ea nu a avut nicio ideologie si functiona pe baza unor intelegeri la varf, in principal dintre Victor Ponta si Crin Antonescu? La ce te poti astepta din partea unei asemenea aliante?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 12, 2018 | Răspunde

      • „Iar apropo de motive ideologice, USL a fost doar o alianta electorala, fara niciun fel de ideologie, partidele componente pastrandu-si intacta ideologia proprie. ” Ai dreptate si , nici macar n-asi fi indraznit sa afirm altceva . Pana si marea masa a simpatizantilor si sprijinitorilor acestei aliante { adica inclusiv subsemnatul } au inteles asta , chiar inainte ca USL sa participe la alegeri de data asta insa , fiecare pastrandu-si propria-i ideologie . Problema cea mare a fost ca { si aici iarasi , AI MARE DREPTATE } , ” functiona pe baza unor intelegeri la varf, in principal dintre Victor Ponta si Crin Antonescu” iar dupa ce au castigat ” stralucit alegerile ” uitand care-a fost motivul pentru care alegatorii i-au votat , au nceput sa-si care shuturi pe sub masa si…uneori si-n vazul lumii . Mai mult decat atat , Victor Viorel Ponta…s-a dus cu saru’ mana la Cotroceni in virtutea unui asa zis ” pact de colaborare ” iar asta…chiar inainte sa faca acest pas intreaga tripleta . Oare , cum dracu sa nu te scarbeasca o astfel de atitudine nu de politicien versat cat…politicianista ? Chiar nu cred ca ” ideologia ” n-ar fi putut fi – daca nu total schimbata – macar adaptata la conditiile romanesti si ajustata p’ici pe colea prin partile esentiale , eventual inlocuita cu una comuna . Una peste alta oamenii i-au votat MASIV , datorita faptului ca , aveau CREDIBILITATE in tot ceea ce spuneau iar oamenii , s-au bazat taman pe ceea ce azi , urasc din rarunchi : pe vorbe pe…PROMISIUNI . Pai nu-ti spusei ca , traim in tara lui Prometeus ???

        Comentariu de Marian | Februarie 13, 2018

      • Maestrul Cristoiu ar fi spus, desigur, „Tara lui Papura Voda”!! :lol::lol:

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 13, 2018


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: