Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

De ce n-as investi in Romania…?

Ma intrebam ce as face daca as fi in postura Simonei Halep? Ea fiind o jucatoare de tenis de top – va fi in curand, cred, nr.1 mondial – a castigat o gramada de bani.

Inteleg ca-si face o casa frumoasa si ca doreste sa investeasca in turismul romanesc (un hotel).

M-am intrebat ce as face daca as fi intr-o asemenea ipostaza…

As investi in Romania?

Ceea ce m-ar face sa ma gandesc mai bine n-ar fi neaparat crestetea brusca a salariului minim sau legea antifumat, asupra carora mi-am exprimat pe blog dezacordul; nici nu consider ca ar avea efecte benefice din punct de vedere economic, dimpotriva. Cat ratingul de tara!!

Pe de alta parte coruptia inca mare din Adminisatratie.

Instabilitatea legislativa, fiscala si coruptia din Administratie sunt dusmanii investitiilor si investitorilor seriosi. La fel se poate spune si despre nivelul ridicat de impozitare menit pentru finantarea unei gauri negre

Pe de alta parte o tara care isi adanceste deficitele nu poate fi atractiva pentru investitori.

In privinta ratingului de tara, cu siguranta ati observat acolo un „B”. Din pacate, suntem o tara de categoria ” B” la capitolul investitii. De aici rezulta multe dezavantaje…

Are Romania capacitatea de a ajunge o tara de categoria „A”? Are!! Insa trebuie sa se doreasca lucrul asta si sa se purceada la realizarea reformelor necesare.

Cred ca este cazul sa depasim ispita trecutului care ne da tarcoale si sa ne gandim la viitor. Noi parca ocolim lucrul asta si nu facem bine. Tentatia revolutului nu are cum sa faca bine.

De asemenea, in ipoteza descrisa mai sus, ar trebui sa ne gandim ca Simona Halep nu datoreaza ceva statului. Ceea ce a realizat e din munca ei, fara ajutorul statului. Simona Halep n-a lucrat la stat, n-a avut relatii si contracte cu statul, nici n-a fost ministru.

Aici avem un caz interesant, poate printre primele la noi in tara, cand un om, un roman, doreste sa investeasca in Romania din banii lui, bani care n-au fost castigati in relatie cu statul.

Cand ne referim la companii straine, unii, cu vorba, desigur, se arata foarte preocupati de a le pune sa suporte impozite si taxe cat mai mari. Fara sa reuseasca sa explice si sa motiveze o astfel de masura decat prin nevoia de bani a statului, cum ca asa ar fi bine pentru cetatean. Unii nu se gandesc o clipa ca banii aceia sunt, de fapt, banii lor, a acelor companii, atat cat li se cuvin conform legii.

Iata ca avem acum romani, precum Simona Halep, cu bani castigati din munca lor, care doresc sa investeasca aici, la noi. Nu stiu in ce masura unii isi dau seama ca nu mai e vorba de „banii nostri”. Pentru ca oamenii acestia nu vor reformarea statului si datorita acestui lucru ma face sa cred ca nici nu doresc un stat performant. Sau cel putin sunt slab interesati sa avem un stat performant cu adevarat. Si de asemenea nu prea interesati sa avem investitori precum Simona Halep.  Este curios cum acesti oameni nu inteleg necesitatea investitiilor in tara noastra, a celor serioase si sanatoase, fiind interesati mult mai mult in stat si „intelegand” mai repede un stat mare care sa suga cat mai multi bani din banii altora, ca apoi acesti bani sa-i numeasca, generic, desigur, „banii nostri”. Intetesant este cum acesti oameni ” inteleg” foarte bine abuzul de impozitare in detrimentul filozofiei investitionale, dar fara sa-si puna problema daca e necesar asa ceva, daca nu cumva se poate si altfel, chiar mai bine si daca nu cumva etatismul inteles in felul acesta nu poate cumva sa ne conduca spre o situatie mai rea. De remarcat ca la noi in tara nici macar investitii publice nu se prea mai fac, in schimb avem un stat mare in continuare, o veritabila gaura neagra cum aratam in postarea precedenta. Sunt multi care reclama, pe buna dreptate, o infrastructura deficitara, atat cantitativ cat si calitativ.

Ca in Romania sunt destui care vad statul in relatie doar cu propriile interese, cred ca e destul declar: statul ar fi acela care sa le satisfaca – spre exemplu salarii mari, o bunastare opulenta satisfacuta de catre stat.

Numai ca o astfel de stare de lucruri nu e favorabila unor investitori precum Simona Halep.

Eu cred ca ar trebui sa ne dam seama ca lucrurile s-au mai schimbat. Din pacate clasa politica nu reuseste sa depaseasca formula acestui etatism slab performant.

august 17, 2017 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

61 comentarii »

  1. Nu prietene , n-ai investi in Romania deoarece nu esti nici prost si nici macar nebun ! Vrea Halep sa investeasca in turismul romanesc..ar fi de plans daca nu de ras si cu curu’ !!! Daca totusi face asta…nu-i pentru ea { are bani suficienti pentru inca doua sute d e ani daca ar traii atat } ci pentru neamurile pe care el are inca aici in tara asta d e rahat si care nu se-ndura sa-si paraseasca tara asta de rahat acesta-i adevarul . Sa-ti spun o chestie sa ai de ce rade macar o saptamana . Fie-mea si cu barbat-su plus …soacra { buna baba…buna rau 😉 } vine zilele astea in tara intr-un scurt concediu si isi va petrece cinci sau sase zile pe….LITORALUL ROMANESC , inainte d e-a venii la Bucuresti la noi . 😡 😡 😡 Frate …cat d e tampiti pot fi unii { aici o numesc pe fie-mea dar si pe ginere si cuscra la un loc } incat sa plece d e pe un ARHIPELEAG { caci asta este Malta } , pentru a merge sa-si petreaca concediul la…MAREA NEAGRA ???

    Comentariu de Marian | august 17, 2017 | Răspunde

    • Nu „tara e de rahat”. Ai putea mai bine sa spui despre PSD-ALDE ca sunt de tot rahatul!!

      E vorba de o investitie privata. De ce crezi ca nu ar face-o pentru ea ci pentru neamuri…? Explicatia ta nu mi se pare convingatoare…

      „Nu prietene , n-ai investi in Romania deoarece nu esti nici prost si nici macar nebun !” – atunci de ce sa nu aducem tara aceasta la un grade investment A? Ca nu se vrea. Pentru ca factorul politic nu marseaza in directia asta. Pentru ca ei nu doresc sa faca reformele necesare. Si atunci cine sa investeasca? Baronii locali??

      E frumos pe litoralul romanesc si nu numai pe litoral. Problema e alta: de ce nu dezvoltam turismul, de ce nu incercam sa cream conditii mult mai bune. Nu subestima capacitatea Romaniei in privinta turismului. Insa investitiile sunt slabe si lucrurile functioneaza sub capacitatea reala a tarii noastre. Dupa ’90 s-au taraganat privatizarile sanatoase in turism, s-au incercat tot felul de formule precum darea in locatie de gestiune, omorand niste statiuni care ar fi putut fi infloritoare. Problema mare este ca guvernele, clasa politica nu a facut si nu face ceea ce trebuie.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 17, 2017 | Răspunde

    • Eu am putut sa constat „pe viu”, cum se spune, diferenta calitativa intre hoteluri care erau de stat si ramasesera multa vreme de stat si aceleasi hoteluri, dar privatizate. Sa vezi numai ce mizerie era in hotel, cata vreme „se ocupa” statul de el si ce transformare, nu exagerez daca spun infloritoare, daca e sa fac o comparatie cu ce a fost, a suferit acelasi hotel cand a fost preluat de sectorul privat. Stateai in conditii civilizate. Cu statul erau in afara spatiului civilizat, daca pot sa ma exprim astfel. Statul n-a mai investit nimic (sau aproape nimic) in turism. Ramasesera hoteluri care ar fi putut fi valorificate excelent, ca hoteluri, intr-o stare de nemeritata decreptitudine. Unele nici macar nu mai primeau clienti. Iar starea asta s-a mentinut multa vreme. Asta e una din cauzele pentru care turismul romanesc e inca de categoria B… In loc sa fie de categoria A, cum ar fi meritat! Nu mai vorbesc in zona montana, distrugerea padurilor (in care tot statul si politicul e implicat) care scade valoarea turistica a zonei. Nu mai vorbesc de promovarea proasta, slaba a Romaniei pe plan international pe care o face statul…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 17, 2017 | Răspunde

    • Alte tari castiga sume serioase de bani din turism. Noi suntem cam la coada, departe de alte tari cu populatie mai mica decat a Romaniei, la numarul de turisti care ne viziteaza tara. La noi s-a tot invocat ani de-a randul tranzitia ca o scuza general universala, ca sa zic asa, pentru situatia asta. In loc sa se ia masurile necesare de dezvoltare. Pe de alta parte, nu se mai fac drumuri. Cand se fac, iese prost. Turismul nu se poate dezvolta fara o infrastructura adecvata, de buna calitate. Turism dezvoltat – infrastructura dezvoltata. Nu doar drumuri. Dar si cai ferate, aeroporturi si posibilitati civilizate de transport. Tu nu vezi ca nu se investeste deloc in tara asta? Investitiile au ajuns la un minim istoric! Noi tot pe tranzitie dam vina, nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 17, 2017 | Răspunde

  2. Pai cine-i atat de nebun sau prost incat sa-si investeasca banisorii intr-o tara ce-si schimba legile d e la o zi la alta sau , mai corect spus : de la o guvernare la alta ? Ai auzit vreodata expresia PREDICTIBILITATE ??? Ei bine asta merge mana in mana { daca-ti place mai mult…sholder to sholder , vorba lui Iliescu 😉 } cu , CREDITIBILATE . Aceste doua elemente ca ne place sau nu reprezinta cheia d e bolta a intregii constructii numita TURISM si evident , INVESTITII adica , BANI MOTANE , BANI ADEVARATI SI CORECT FACUTI . Ce-mi spui mie d e alte tari frate ? Oare in alte tari , se practica hotia , batjocura si lipsa de scrupule in jecmanire a turistului {, ala care vine acolo in casa ta si-ti da banisorii lui pentru a avea parte de cateva zile de…ceea ce numeste el sejur de vis , care in Romania si-n Italia { pe asta o cuniosc frate…suficient } au ajuns la nivel d e arta , de POLITICA DE STAT ??In Bulgaria bunaoara…aia d e la hoteluri sant frati de cruce cu hotii de masini { asta in cel mai bun caz } si cu Politia . La fel si-n Rusia . Parca ti-am mai povestit odata patzania mea din timpul unei deplasari ” in interesul serviciului ” 😉 la Moscova si , nici azi nu-mi intra in mintea capului cum am putut fi atat d e credul { ca s a nu zic cretin } incat , sa ma las pe mana militionerilor moscoviti 😡 😡 😡 !!! Dupa mine in Turcia…acolo gasesti daca-ti trebuie neaaparat , adevarati PROFESORI , DOCTORI DOCENTI in materie de turism si nici macar Austria , Franta sau Germania nu le sta alora in cale . Turcaletii sant cu 200 de clase peste acestia si…doar japonezii le mai sufla in ceafa . Noroc ca Japonia…este totusi departe pentru noi romanii . „Eu am putut sa constat „pe viu”, cum se spune, diferenta calitativa intre hoteluri care erau de stat si ramasesera multa vreme de stat si aceleasi hoteluri, dar privatizate „. Mai exista hoteluri … de stat si la propriu si la figurat pe litoralul romanesc ? Vreau sa spun hoteluri unde sa fi atat de prost si sa iei o camera ? Apoi…PRETURILE , preturile frate ! Pai , zic din ceea ce afiseaza banditii astia pe s ticlele TV-urilor dar…cat de bandit sa fi si sa-i iei aluia 3-4 sute de Euro pe o camera /pentru doua trei zile …10-15 -20 de lei pe-o bere sau 5 lei pe un mic { de care nici tu nu te-ai atinge stiind precis ca , ai carnea aia de minim o luna depozitata sub patul receptionerului } fara sa mai discutam despre eterna disputa pentru un loc pe plaja aia d e rahat pe nisipul ala d e constructii , loc unde sa-ti intinzi prosopul fara sa calce nimeni peste tine . Cum ma frate sa ceri cuiva sa-ti dea 50 d e lei pentru un shezlong , shezlong care-i asezat precum la casa d e toleranta …unul langa altul d e nu mai poti da o bashina ca…te-aude vecina de-alaturi ?!? Dupa umila mea parere cu pretul pentru zece zile de sejur pe litoralul romanesc petreci minim doua saptamani in Malta { asta daca mori de dragul apei sarate si-al soarelui } si vii si cu ceva bani in buzunar inapoi . Nu-i nevoie s a studiez neaaparat ofertele de turism malteze ” am putut constata pe viu ” ästa . D’aia m-a lasat paff fie-mea cand am aflat ca se duce cateva zile pe litoralul romanesc . Speram si eu la un mic „dar de bani la drum de seara ” iar acum , vad ca m-am lins pe bot { nici o conotatie glumeata la adresa dumitale } caci , unde dracu s-a mai pomenit sa stai patru sau cinci zile la Mamaia si sa te mai intorci acasa cu bani !?! Iar la munte…pai si a colo-i tragedie frate ! Las’ deoparte ca n-ai cum sa ajungi acolo fara sa stai minim cinci ore pe drumul catre …Sinaia { drum pe care in urma cu vreo treizeci si ceva de ani al parcurgeam cu bicicleta } dar si aia s-au facut la fel d e banditi precum colegii lor de bransha d e pe litoral ,. Cum sa ceri ma aluia 15 lei pe-o bere cand la Azuga se produce bere cat s a inece toata valea Prahovei ??? Cum iti poti permite sa-i ceri aluia 2-4 sute de Euro…pentru ca doarme cateva nopti acolo sau 100 de lei pe un mic dejun ? Da’ ce-i dai aluia , caviar si shampanie ?? Este o rusine planetara !!! In plus Motane….DRUMURILE , MIJLOACELE D E TRANSPORT …SOSELELE , AUTOSTRAZILE atat d e mult si vehement promise la FIECARE CAMPANIE ELECTORALA ….UNDE-S ??? Promovarea proasta despre care vorbesti matale…n-o face nici o agentie d e turism din lume oricat ar fi aia de cunoscuta sau superbrenduita , o fac aia care au fost acolo , aia care au petrecut ca-n vis si …vor spune asta si altora , NU AGENTIILE DE TURISM CI OAMENII !!!

    Comentariu de Marian | august 18, 2017 | Răspunde

    • In primul rand, iti multumesc pentru ca in prima parte a comentariului ma inveti ceea ce am spus si eu in postare! 🙂

      „cheia d e bolta a intregii constructii numita TURISM” este profesionalismul. Chiar dadeai exemple precum Bulgaria, Rusia – intr-un fel ti-ai raspuns singur. In legatura cu „jecmanirea turistului”, eu chiar nu ma gandeam la toti carnatarii, nu ca nu ar exista – exista peste tot. Insa in alte tari, si-n Italia, e frumos, iti place datorita profesionismului practicat in turism. Exemplul cu preturile este de inteles, dar mai putin relevant. In orice tara sunt hoteluri scumple, cu servicii scumpe – nu oricine isi permite. Insa chestiunea preturilor tine de cerere si oferta. Este o chestiune tehnica. Nu spun ca n-ar fi importanta, dar eu nu ma refeream neaparat la asta… Problema e ca la noi, in comparatie cu alte tari chiar din zona noastra, vin prea putini turisti straini. Cred ca o analiza ar trebui sa plece de la acest aspect. Sa vedem ce e de facut. Insa se vede destul de clar ca atata vreme cat e statul implicat lucrurile nu prea se schimba in bine. De aceea eu as spune ca nu trebuie inteles ca nu se poate in Romania. Ci ca nu se vrea!

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017 | Răspunde

      • Mon cher , eu am spus PREDICTIBILITATE si CREDIBILITATE iar asta insemneaza , inclusiv ca si din partea guvernului sa ai macar sprijinul unor legi care sa fie batute in piatra precum acele table de legi aduse de Moise … de pe unde le-a a dus !!! ” Exemplul cu preturile este de inteles, dar mai putin relevant. In orice tara sunt hoteluri scumple, cu servicii scumpe – nu oricine isi permite. Insa chestiunea preturilor tine de cerere si oferta. ” Pai bin e frate dar a zis careva altfel ? Si eu am spus acelasi lucru doar ca nu l-am exprimat si-n scris insa…era subinteles . Insa , asa cum in orice tara exista chestii pe care doar unii si le permit { Monte Carlo bunaoara in EUropa sau Dubai la….dracu in praznic } insa se gasesc totusi unii , care pun mai mare pret pe aia multii cu bani putini , decat pe doi trei bashtani cu purcoaiele d e bani la teshcherea ! Acestia s e numesc deobicei PROFESIONISTI AI TURISMULUI .

        Comentariu de Marian | august 19, 2017

      • „pe aia multii cu bani putini” – de acord! Si tu crezi ca doar daca avem hoteluri de stat, doar intr-o asemenea situatie „se gasesc totusi unii , care pun mai mare pret pe aia multii cu bani putini , decat pe doi trei bashtani cu purcoaiele d e bani la teshcherea !”?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

      • „Si tu crezi ca doar daca avem hoteluri de stat, doar intr-o asemenea situatie „se gasesc totusi unii , care pun mai mare pret pe aia multii cu bani putini , decat pe doi trei bashtani cu purcoaiele d e bani la teshcherea ?” Cum sa cred asa ceva Motane dupa cate lectii de economie – finante mi-ai predat de-a lungul anilor ??? Daca …doar asi gandii asa ceva ar insemna sa-mi fac de rusine … magistrul 😀 😀 😀 si asta lasand la o parte faptul ca , totusi ala ar putea saracu’ sa mai iasa la liman spunand ca ” -Exista elevi tampiti pe toate drumurile 😉 ” dar eu , eu ma voi face in mod iremediabil de rasul curcilor ? Cum sa gandesc macar o asemena gogomanie ?????? 😡 😡 😡

        Comentariu de Marian | august 20, 2017

      • Daca ai inteles, imi pare bine! Doar ca nu sunt prea convins!

        Deocamdata lumea (sunt si exceptii, desigur) nu intelege prea limpede cat rau face Romaniei PSD-ALDE.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017

      • Inca o data iti aduc multumiri preaplecate pentru ca , m-ai invatat cum sa fac mutrele astea haioase ! Nici nu-ti poti inchipui cata placere imi face sa le afisez mai ales ca , si alea pot exprima multe dintre cele pe care nu le spun . Respect mon cher Chat Botte !

        Comentariu de Marian | august 20, 2017

      • Cu placere!!

        🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017

  3. Iarta-mi lungimea excesiva a comentariului dar , chiar ma gandesc daca se mai merita sau nu , sa mai astept acel ” dar de bani la drum de seara ” iar asta ma face irascibil precum o femeie cu bufeuri 😡 !

    Comentariu de Marian | august 18, 2017 | Răspunde

    • Ei, nu-i nimic. Comentariul e ok. E normal sa faci o comparatie cu alte tari, sa te referi la preturi, sa fii nemultumit ca unele preturi sunt exagerate. E de inteles. Si, bineinteles, de fapt o arata realitatea, suntem inca departe de cum ar trebui sa fie.

      „dar de bani la drum de seara”? Ce vrei sa spui?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017 | Răspunde

      • Pai n-auzisi ce spusei surdule ?! Dupa acele cateva zile petrecute la Mamaia fie-mea si gasca , adica barbat-su si soacra-sa } vin pentru inca vreo saptamana la noi acasa…LA BUCURESTI MARIA TA !!!!!!!!!!!!! Si daca stau patru sau cinci zile in Mamaia…pe litioralul lu’ peste prajit…de unde mortii ma-sii sa mai aiva si banisori sa-mi dea si mie un cacadou ceva ca , a fost mai zilele trecute Sf. Maria 😡 😡 😡 si m-am ales cu doar doua d e cincizeci de la alti doi copii ai mei doar…ATAT !!! 😡 Speram si eu la macar vreo cateva sute d e „cocosei ” ca dar d e bani la drum de seara cum ar spune adevarata fica a mamei Omida !!! 😕 😕 😕

        Comentariu de Marian | august 19, 2017

      • Zi-i asa! Am inteles! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

  4. Si bine ca-mi adusei aminte !!! Referitor la Simona Halep , dumneatu daca ai traii cat a trait ea prin strainatatzuri , prin lumea civilizata…te-ai reintoarce aici la …. balegar ? Pe bune acum ?!

    Comentariu de Marian | august 18, 2017 | Răspunde

    • Mai, Marian, ma faci sa cred ca esti un fel de Athina Onassis in conceptii!! 😆 😆

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017 | Răspunde

      • Ce ma , vrei s a zici ca n-am dreptate ??????? 😡 😡 😡

        Comentariu de Marian | august 19, 2017

      • Nu ai!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

      • ARGUMENTEAZA ….DEZVOLTA MOTANE !!!!!!!!!!!!!!! 😡 😡 😡

        Comentariu de Marian | august 20, 2017

      • Eu am inteles ca aia se rusineaza ca e grevoaica. Nici nu vrea sa stie de Grecia, in ciuda unei fabuloase averi mostemite de la Onasis care a fost grec.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017

      • Lasa frate ca , si dumneatu daca ai avea banii ei…nu ti-ai mai clintii coada din Monte Carlo si evident ca , ti-ar cade greu la stomacu-ti delicat daca cineva te-ar intreba macar…unde te-ai nascut !?!

        Comentariu de Marian | august 21, 2017

      • Eu stau si ma intreb cum ti-ai format o astfel de parere. Din postarea mea nu cred ca se poate deduce acest lucru. Cauta, te rog, sa intelegi bine ce am spus in postare.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017

    • Ei, lasa ca aici nu e chiar asa: „balegar”. Sa stii ca au fost oameni mari care au studiat prin strainataturi si ar fi putut ramane acolo, ar fi putut sa faca acolo o cariera stralucita, dar s-au intors in Romania, „la… balegar”, cum spui tu.

      Nu ca aici n-ar fi o „lume civilizata”. Problema e ca aici nu se face ceea ce trebuie.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017 | Răspunde

      • Frate , poate ca la ma-sa sau la ma-sa mare…or fi facut aia o baie ceva cu scurgere la dracu in praznic dar restul satului…unde crezi ca se slobozeste , nu tot la privata din fundul curtii ? Iar asta-i valabila pentru mai mult de trei sferturi din satele si chiar comunele mai saracutze ale Romaniei postrevolutionare . Da , ai dreptate : „Nu ca aici n-ar fi o „lume civilizata”. Problema e ca aici nu se face ceea ce trebuie. ” Cati ministrii ai transportului am avut in astia douazeci si sapte de ani d e la rahatul ala din decembrie ’89 incoace ? Dar ministrii ai turismului ? In China , toti astia ar fi fost OBLIGATI , sa achite costul glontului folosit pentru eradicarea lor , mergi la pariu !?

        Comentariu de Marian | august 19, 2017

      • Lasa ca nu e chiar asa! Asta e o propaganda stangista, a PSD-ului desigur: aceasta imagine ca ce mizerie e in Romania, ca trei sferturi din sate au closetul in fundul curtii. Au fost si sunt la Putere! Daca ar fi asa – conform acestei imagini ce se doreste dezastruoasa ca sa impresioneze pana la lacrimi – ce au facut? Eu am avut ocazia sa merg la tara la cineva in casa, in Moldova (noastra). Sa stii ca am fost placut surprins!! Dar ei ce au facut? I-au criticat pe tehnocrati ca nu atrag fonduri europene. Au venit la Putere si D-na. Corina Cretu, care e de la PSD, culmea ironiei, era disperata de slaba absorbtie a fondurilor europene!

        Lasa-ma cu 27 de ani, ca si asta e o propaganda intretinuta de televiziunile de stiri. Eu te intreb altceva: de ce din 2008 incoace nu s-a facut ceva. Ca pana atunci s-a facut. Erau, spre exemplu, etape de modernizare a drumurilor nationale si s-a lucrat. S-au dezvoltat lucrurile si pe orizaontala. A fost criza, dar criza a trecut. A tinut 2 ani si a trecut. Si vezi ca in continuare nu se face nimic si ce se face iese prost.

        Iar China comunista nu e modelul civilizational al Romaniei!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

      • Zici de „privata in fundul curtii”… Uite-te ce nemultumiri sunt in Franta dupa o guvernare socialista intr-o tara care are un sistem centralizat, de stat. Uite-te cum Partidul Socialist Francez a cazut drastic, partid care a dat Presedintele!!

        Eu spun ca aici nu se face ceea ce trebuie. Canalizarea la sate tine tot de infrastructura. PSD e de atata vreme la Putere, a castigat alegerile cu Programul „minune”, cu ghilimelele de rigoare, fireste. S-ar putea face multe lucruri daca s-ar absorbi fondurile europene. Noi avem o absorbtie in vecinatatea lui zero. Gandeste-te ca sunt zeci de miliarde de euro, bani alocati Romaniei, un capital care nu e de colea si de care Romania are nevoie, care e destinat dezvoltarii. S-au luat la vremea respectiva de Basescu, ca de ce nu a atras mai mult. I-au criticat pe tehnocrati ca nu absorb fonduri europene. Asa, si ei ce fac? Ca era sa spun acuma ce fac ei, numai ca expresia nu e academica!! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

      • Cuc il minte pe Tudose, ca a recunoscut si premierul… Uite ce fac! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 19, 2017

      • ” Lasa ca nu e chiar asa! Asta e o propaganda stangista, a PSD-ului desigur: aceasta imagine ca ce mizerie e in Romania, ca trei sferturi din sate au closetul in fundul curtii. ” B dracului mai esti Motane !! Cum nu-ti convine ceva cum ” e propaganda stangista ” !”Eu am avut ocazia sa merg la tara la cineva in casa, in Moldova (noastra). Sa stii ca am fost placut surprins!!” Unde in Moldova , ca Moldova este totusi …. destul d e maricica ? Fi serios mon cher sau crezi ca in alte tari mai rasarite decat Romania n-au la fel ca si la noi „WC-uri ” in ….fundul curtii 😀 😀 😀 ? Este adevarat ca alea nu-s in plin camp si nu esti nevoit sa folosesti frunze d e papusoi pentru a te sterge …. „undeva” cu ele si nici sa te ti de vreun arac pe care sa-l folosesti si pentru a te apara de caini dar…au si aia cam la fel .”Corina Cretu, care e de la PSD, culmea ironiei, era disperata de slaba absorbtie a fondurilor europene!” SI ce vrei frate , sa-ti dea UE bani sa-ti renovezi tu latrina , tu care n-ai fost in stare sa faci nici macar 100 km de autostrada ?”Iar China comunista nu e modelul civilizational al Romaniei! ” 1] China nu este comunista Motane ! 2] Probabil ca-n viitorul apropiat ” modelul civilizational al Romaniei ” va deveni….Venezuela ca si aia-s de ” ginte latina ” ca si noi . Cu politicienii pe care-i avem si cu legile pe care le „elaboreaza ” chiar n-ar fi d e mirare .”Si vezi ca in continuare nu se face nimic si ce se face iese prost. ” Pai vezi….taman ce spuneam ca ” Dulce ca mierea e glontul patriei ” si bine ar fi sa fie folosit pe toti cei care ne-au adus in situatia asta . Adrian Nastase { c a tot mi-ai dat trimitere la un articol de-al sau } , ar trebui sa fie unul dintre aia multi , dar pe spranceana alesi . Si asta iti pare tot ….stangism ?

        Comentariu de Marian | august 20, 2017

      • Daca iti place im China, de ce nu mergi acolo? Nici China comunista si nici Venezuela lui Maduro nu reprezinta modelul nostru civilizational. Si nici idealurile poporului roman.

        Este o propaganfa stangista a PSD, chiar Corina Cretu spunea ceva in sensul asta. Bineinteles, ar trebui sa fie un proiect de dezvoltare al vietii rurale, fimantat dim fonduri europene. Pe vremea guvernarii Nastase a existat asa ceva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017

      • Mai lasa referirile la China. Asta e o alta prostie pesedista, chestia asta cu China – mai exact e o prostie felul in care au tratat ei relatiile cu China, inca de pe vremea lui Ponta. Daca nu ai aflat pana acum, Romania e membra NATO si a Uniunii Europene. Orice referire la practici din tari ce nu sunt membre UE si care sunt intr-un profund dezacord cu valorile Uniunii Europene si ale NATO, cu respectarea Drepturilor Fundamentale ale Omului, nu sunt aplicabile Romaniei. Atunci ce tot o dai cu „glontul”, cu referire la pedeapsa cu moartea aplicata in China de un guvern comunist care incalca Drepturile Fundamentale ale Omului? Insa asta tot de la propaganda tampita a PSD-ului se trage.

        In legatura cu Adrian Nastase, omul si-a ispasit pedeapsa. Insa ceea ce se petrece acum – si inca foarte negativ – in economia romaneasca nu mai are nicio legatura cu Adrian Nastase, care nu mai are o functie guvernamentala de foarte multa vreme. Nici macar cu cei „27 de ani” nu are legatura. Propaganda asta a PSD e una pernicioasa, periculoasa si daca ei cred ca in felul asta pot prosti la nesfarsit oamenii si pot in final sa scape de pedeapsa, se inseala. Nu cea cu moartea, ci cea conforma cu STATUL DE DREPT!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017

      • Motane , daca in locul domnului Adrian NAstase ai fi fost dumenatu…chiar n-asi fi avut nici o problema in a te respecta si-ati strange mana in semn d e respect dupa ce ti-ai fi ispasit pedeapsa…chiar daca ai fi fost condamnat pentru viol si talharie ! Problema este ca …nu dumneata ai condus destinele acestui popor , nu in dumneata s-au increzut romanii . Sa nu te apuci acum sa-mi bagi chestia aia cu ” pe vremea ministeriatului Nastase Romania a fost acceptata in UE ” ca nu tzine la mandezu : am facut ochi intre timp !

        Comentariu de Marian | august 21, 2017

      • Pe mine ma nemultumeste – si as putea spune profund – un lucru: nu se discuta cu obiectivitate. Sunt si pe la televiziunile de stiri tot felul de dezbateri, ceea ce este, desigur, foarte bine, dar obiectivitatea analizei este scazuta. Fiecare isi spune parerea, nu e rau. Dar se incepe a se discuta cu patima, fiecare incepe sa vorbeasca peste celalalt. Deseori se discuta foarte aprins si cu tonul prea ridicat. Moderatorul nu e intotdeauna foarte obiectiv si impartial si nu de putine ori expune un editorial, la inceputul emisiunii, cu o considerabila, daca pot sa-i spun asa, cantitate de patima.

        O analiza obiectiva a guvernarii Nastase eu nu am vazut. Am vazut, in schimb, invective, acuzatii, unele sarind calul si nefiind compatibile cu statul de drept. Daca vrei sa-l stigmatizezi pe Nastase, ca pe oricare altcineva, se poate face. Insa mesajul asta transmis publicului e foarte sarac in idei. Eu n-am vazut, spre exemplu, o analiza echilibrata in care sa se arate cu claritate unde a gresit Nastase, atat ca premier si ca sef de partid, dar sa evidentieze si ceea ce a facut bine in functiile pe care le-a avut. Cei care il stigmatizeaza cu atata patos uita ca in timpul guvernarii sale am avut o crestere economica mare (cea mai mare in perioada respectiva dupa 1989) sustenabila si sanatoasa, cu un deficit bugetar de vreo 1,64% din PIB (lucru recunoscut de Basescu; Basescu a avut puterea, asa cum e el, sa recunoasca acest lucru). S-au facut privatizari reusite, printre putinele facute la noi in tara dupa 1989, s-au incheiat negocierile de aderare la UE, am intrat in NATO. Apoi dezvoltarea si modernizarea infrastructurii rutiere, lucru despre care se tot vorbeste astazi, aparitia unor firme de constructii romanesti in domeniul rutier. Apoi dezvoltarea sectorului privat, lucru ce s-a realizat in timpul guvernarii Nastase.

        Guvernarea Nastase nu seamana deloc cu ceea ce avem astazi, cu PSD-ALDE la Putere. De asemenea trebuie spus ca performantele guvernarii Tariceanu – atunci cand cu Alianta DA – au fost mult inferioare celor din timpul Guvernului Nastase. Cresterile economice dupa 2004 n-ar fi fost posibile fara masurile luate in timpul guvernarii Nastase. Din pacate ele s-au realizat cu cresterea deficitului bugetar, supraincalzind economia si s-a ajuns la criza din 2008-2009. Nu mai vorbesc de angajarile masive in sectorul de stat in perioada 2004-2009, ajungandu-se ca numarul functionarilor publici sa creasca de la 900.000 cat a lasat guvernarea Nastase, la 1.400.000, deci cu 500.000 mai mult. Nu mai vorbesc ca s-a incercat ulterior, dupa 2004 sa se dea vina pe fosta guvernare in legatura cu Bechtel, presupunandu-se cazuri de coruptie, care nu s-au putut dovedi, lucru recunoscut si de fostul ambasador SUA in Romania, Dl. Gitenstein. S-au legat de privatizare afacuta cu OMV, uitand sa spuna ca la vremea respectiva statul mentinea 50%, dupa care, dupa 2004, s-au mai vandut inca 25% din actiuni.

        A gasi tapi ispasitori si a-i spupune oprobiului public e un lucru foarte urat. Dar comod, pentru ca Dl. Nastase nu mai are vreo functie, nici de partid si nici de stat. Insa tocmai abordarile acestea, ce au devenit obisnuinta, din pacate, pe malurile Dambovitei dau nastere la manipulari.

        Legat de finalul comentariului voi spune asa: ba da! Pentru ca a fost mare lucru ca Romania sa incheie, dupa un timp indelungat, negocierile cu UE. Vezi, asta e efectul manipularilor de pe la televizor. De ce ti se pare putin lucru? Mai ales ca Romania a demonstrat in timpul guvernarii Nastase – ca asta era o conditie de aderare esentiala – ca are o economie de piata functionala. De aceea eu stau si ma intreb printre altele: manipularile care se fac la televizor sunt impotriva economiei de piata? Asta se urmareste? Crearea in opinia publica a unui curent impotriva economiei de piata? Suntem de acord cu ce a facut Tariceanu?

        Nastase a devenit un fel de sax politic de box, tot politic. Se manipuleaza in legatura cu OMV, ca ar avea legaturi cu rusii si ca de ce a fost facuta – la vremea respectiva – privatizarea cu aceasta companie. Dar nu mai vorbesc de faptul ca moderatorul era impotriva privatizarilor din domeniul petrolier – totul, in opnia domniei sale, trebuia sa ramana de stat. Sa fie condus domeniul de Patriciu? Stau si ma intreb. Dar de ce nu se spune ca, in epoca, o conditie a integrarii noastre in NATO a fost sa avem relatii de buna vecinatate cu tarile vecine. Asa s-a semnat tratatul cu Ucraina, crticat de multi, inclusiv istorici cu o mare reputatie interna si internationala din mediul academic. Din aceasta cauza, datorita acestei cerinte trebuia sa avem relatii bune cu rusii deoarece la Kremlin nu trebuia sa existe perceptia ca extinderea spre Est a Aliantei Nord-Atlantice e un act ostil Rusiei. Eu iti spun acum niste lucruri cunoscute, dar care, in prezent, sunt trecute sub tacere. Din aceasta cauza Dl. Nastase a spus ca a dorit, citez: „sa contruiesc o relatie interesanta cu Rusia”, incheiat citatul. Nu mai vorbesc de faptul ca in epoca nu existau tensiunile americano-ruse de astazi. Nu mai vorbesc de faptul ca incheierea razboiului Rece nu se putea face decat pe baza unei relatii de prietenie americano-ruse, prietenie care inseamna contact, colaborare – ca orice prietenie – politica, economica, sociala, intre serviciile secrete.

        Eu stau si ma intreb de ce se promoveaza atitudinea asta josnica de a arunca cu laturi intr-unul si in altul, de a infiera intr-o maniera demna de anii ’50 ai comunismului in Romania, in loc sa se discute echilibrat si obiectiv?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017

  5. Si pentru care motiv dl. Cuc mai este inca in functie ??? Motane…rogu-te , nu compara Franta cu Romania caci , cel putin de la Napoleon incoace aia sant cu 300% peste noi ! Iar ” satele ” sau , comunele COMUNITATILE RURALE mai corect spus frantuzesti { sate precum in Romania nu mai exista cam de la WWI incoace in Franta } , chiar nu-si au nivel d e comparatie cu cele din tara ” francofona ” 😀 😀 😀 numita Romania . ” Canalizarea la sate tine tot de infrastructura. ” Pai eu am spus altfel ? Intrebare : cine a inghitit galusca si-a ” defilat sholder to sholder ” cu noile autoritati postrevolutionare …nu cumva tarile ce mustesc de democratie , tarile ce dau pe-afara d e civilizatie ? Sa ti le numesc eu exceptand Regatul Suediei ce ne-a solicitat ritos , achitarea datoriei istorice pe care o aveam catre ei ?! Cei ce-au pus TOT ce exista in tara asta pe butuci in numele ” economiei d e piata ” au fost luati cu bolovani atunci cand s-au aflat in ” vizita de lucru ” prin capitalele acelor tari sau primiti cu temenele …. AUUUUD !? Ce dracu ma frate , nu poti fi serios nici macar Duminica 😡 ?!?

    Comentariu de Marian | august 20, 2017 | Răspunde

    • Pentru care motiv Dl. Cuc mai e in functie? Intreaba-i pe cei cu care ai votat! Ca doar ai votat cu PSD-ALDE, nu?

      Lasa,lasa retorica asta, ca sunt cu nu stiu cat la suta deasupra. In Franta sunt nemultumiri mai mari decat la noi, si asta dupa o guvernare socialista dezastruoasa!

      Retorica asta, ca de vina sunt strainii,o cunosc. Pe mine nu ma lua cu chestii din astea. Asta e retorica umora care vor sa-si ascunda vina. Si ce alta solutie miraculoasa ar fi decat sa dai vina pe straini! Si-n felul asta, astia te prostesc in fata.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017 | Răspunde

      • Ce ma , esti nebun ? AI uitat ca nu mai votez PENTRU NIMENI de minim 15 ani !?

        Comentariu de Marian | august 21, 2017

      • Sa inteleg ca de atata amar de vreme esti un absenteist, nu…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017

  6. Motane …se poate sa gresesc si-n situatia asta , iti cer iertare anticipat pentru gandul murdar : ceea ce spui matale seamana al dracului de tare cu retorica politica a alora de la ” partidul ” ala infiintat de Ghita , Ponta si Bogdan Diaconu si chiar cu discursurile lui Orban Ludovic . Inca o data , in caz ca m-am inselat….iertaciune-ti cer mon cher !

    Comentariu de Marian | august 20, 2017 | Răspunde

    • Ar trebui sa fii mai explicit, ca sa inteleg si eu ce vrei sa spui.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017 | Răspunde

    • Adica eu iti vorbesc sustinand economia de piata si statul de drept, libertatea si o societate deschisa si tu ma iei cu alde Ponta, Ghita, Bogdan Diaconu…? Ca retorica mea seamana cu a lor?! 😉 Gandeste-te mai bine! 🙂

      Ei, te-am iertat, desigur! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017 | Răspunde

      • Esti mai bun chiar si decat Dumnezeu Motane caci ala , nu adauga ” desigur ” dupa ce-i da iertarea cuiva 😉 .

        Comentariu de Marian | august 21, 2017

      • Cel mai nimerit raspuns pe care il gasesc e cel pe care l-a dat Iisus: „De ce-mi zici bun?”. Am scris „ce-mi” si nu „ce-Mi” pentru ca m-am referit la mine. Si continuarea: „Nimeni nu este bun decât numai Unul Dumnezeu”.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017

      • Pai daca-ti spun ca esti mai al dracului decat insusi Dumnezeu….. 😀 😀 😀

        Comentariu de Marian | august 22, 2017

      • Totusi, ce te face sa spui asta? Sa inteleg ca e un compliment?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2017

  7. Si bine ca-mi adusei aminte la vreme !!!! Atunci cand Niciolae Ceausescu daduse pricaz pentru constrirea de centrale pentru producerea d e biogaz din dejectiile animale si umane al luau in ras tipii de la Radio Free Europa iar floarea cea vestita a intregului apus recte , intelctualii transfugi sau plecati ” normal ” acolo , plangeau pe toate drumurile de mila satelor romanesti si-a distrugerii lor , a distrugerii satului traditional …. a distrugerii satului PATRIARHAL romanesc . Acum….cand astia de la sat…vor si ei canalizare ….apa curenta si alte chestii ce-nsemneaza civilizatie { fara sa-nteleaga ca asta insemneaza sa fie platitori de taxe acelor companii } au inceput sa arunce cu bolovani asupra decidentilor politici ca n-au reusit sa atraga fonduri europene . Pai s-a intrebat careva fie macar si-o secunde : CINE LE DA LOR BANII ???? Pai c e Romania este Marea Britanie , Franta sau Germania { nu-i mai pomenesc pe macaronari sau pe palicari } desii…si acolo au fost unii pusi sa returneze banii primiti si care fie n-au fost folositi fie au fost folositi in alte scopuri . Uite in Portugalia de par examplu : cat a fost portughezu’ ala de Barosso pe cai mari , n-a scos nimeni o soapta iar acum cand ai mistuie incendiile , le cer astia d e la UE socoteala despre banii ce le-au fost dati fix , pentru prevenirea si contracararea acestora . Sa nu-mi spui ca , nu stiai faptul ca guvernul de la Lisabona a cerut fonduri europene pentru stoparea incendiilor , ce la ei au loc macar o data la doi ani , ca nu te cred .

    Comentariu de Marian | august 20, 2017 | Răspunde

    • Nu, nu se pune problema asa, ca Romania n-ar fi Franta sau Germania. E vorba ca UE a alocat bani Romaniei, pe care tara noastra trebuie sa-i absoarba si aici e rolul guvernului.

      Insa chretiunea asta, cum ca ce rau arata satele etc e o exagerare propagata si de televiziunile de stiri, si chiar ma intreb cui foloseste proiectarea unei imagini atat de negative, apocaliptice chiar, asupra satului romamesc.

      Satul romanesc arata mai bine astazi decat pe vremea lui Ceausescu.

      Ceea ce e rau si se repercuteaza sau se va repercuta si asupra vietii rurale este felul in care e guvernata actualmente tara de catre PSD-ALDE.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2017 | Răspunde

  8. „Satul romanesc arata mai bine astazi decat pe vremea lui Ceausescu. ” Fara suparare insa…nu-s de comun acord cu dumneata !!! „Ceea ce e rau si se repercuteaza sau se va repercuta si asupra vietii rurale este felul in care e guvernata actualmente tara de catre PSD-ALDE.” Aici chiar sunt de … comun acord cu dumneata !!!

    Comentariu de Marian | august 21, 2017 | Răspunde

    • Sa stii ca se exagereaza si cu „satul romanesc”. Mai bine ne-am intreba de ce Romania e pe ultimile locuri din UE in ceea ce priveste PIB-ul, productivitatea muncii. Discutiile astea lacrimogene si infierarile cu „manie proletara” de pe la televiziuni, nu ma impresioneaza si nu vad ce rezolva. Si nu prea inteleg proiectarea unei imagini catastrofale asupra satului si vietii rurale de la noi. Cui prodest? Ca au closetele in fundu’ curtii – lasand la o parte caracterul indoielnic al generalizarii, asta nu reprezinta o analiza. Ce analiza e asta? Apoi izbucniri emotionale de manie – ce inseamna asta?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017 | Răspunde

      • Omule….ma omori cu zile !!! „Mai bine ne-am intreba de ce Romania e pe ultimile locuri din UE in ceea ce priveste PIB-ul, productivitatea muncii. ” Crezi c-am uitat , crezi ca nu stiu ce-nsemneaza , sau cum se formeaza PIB-ul ? Despre ce PIB vorbesti , cumva ala pe care-l colecteaza finatele sub forma d e taxe si impozite ?”Discutiile astea lacrimogene si infierarile cu „manie proletara” de pe la televiziuni, nu ma impresioneaza si nu vad ce rezolva.” Pai nu te impresioneaza deoarece , n-au finalitate , n-au rezolvare si chiar daca ar avea…cine dracu tine seama de ce palavragesc unii la televizor ? Politicienii in orice caz nu . N-au tinut cont tehnocratii dara’mite politicienii !

        Comentariu de Marian | august 22, 2017

      • Da, dar uite ce are „finalitate”: consumul e mai mare decat PIB-ul…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2017

    • Dar hai sa-ti spun doua lucruri asupra carora nimeni de la noi nu a lamurit opinia publica:
      1. De ce Romania nu e in Spatiul Schengen?
      2. De ce nu se absorb fondurile europene?
      Eu n-am vazut nici la televiziunile de stiri raspunsuri convingatoare. Inteleg ca, in legatura cu punctul 2., actualmente si alte tari au o absorbtie redusa a fondurilor europene. Eu ma intreb de ce? Deoarece, cu toate dificultatile inca prezente in Zona Euro, UE ar trebui sa functioneze. Corina Cretu era disperata. A venit aici Jean-Claude Juncker si ceea ce am putut vedea la modul cat se poate de concret a fost ca s-a pupat cu toata lumea!! Era o iubire generala, ma intreb daca s-a ajuns si la orgasm!! 😆

      Este extrem de greu de inteles cum au tratat autoritatile romane problema asta a absorbtiei fondurilor europene. Odata cu integrarea in UE, ar fi trebuit sa fim pregatiti sa puteam absorbi cat mai mult. Se fac comparatii cu Polonia care a reusit sa se descurce foarte bine, dar tot nu inteleg de ce la noi lucrurile au mers si merg atat de greu…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017 | Răspunde

    • In legatura cu Ceausescu, am pus aici un articol pe care, probabil, nu l-ai observat:

      Senzationala discutie a lui Ceausescu cu George Bush: „Chiar daca nu vom mai avea ce sa MANCAM, nu vom mai apela la credite”

      Citeste, te rog. In asemenea conditii n-as crede ca era atat de bine in satul romanesc pe vremea aceea. O asemenea politica a dus Romania dintr-o tara care ar fi trebuit sa performeze in domeniul agricol intr-o tara cu agricultura de subzistenta. Dar stii ce e interesant? Ceausescu a avut in vedere o modernizare care viza ca sa existe mai multa populatie in mediul urban – deci care nu se ocupa cu agricultura – decat cea din mediul rural. Lucrul asta s-a realizat, daca nu ma insel, in 1977 cand procentul s-a schimbat in favoarea urbanului. Rezultatul a fost ca agricultura a devenit una de subzistenta. Si atunci cei din mediul urban… care devenisera intre timp mai multi decat cei traitori la tara? Nu mai vorbesc de faptul ca industrializarea fortata a atras oameni din mediul rural in orase, populatia din orase s-a inmultit. Or, oamenii acestia care traiau la oras, nu doar ca nu mai aveau de gand sa se intoarca la tara, dar copiii lor au fost rupti de mediul taranesc. Iar atata vreme cat n-ai in sectorul industrial o productivitate a muncii superioara care sa compenseze lipsa creditelor – desi renuntarea la credite si creditare e un lucru antieconomic in orice tip de economie – inseamna ca incepe un declin garantat, ca sa zic asa, in toata economia nationala. El vroia – citeste, te rog – sa asigure astfel independenta Romaniei. Dar daca bagi o tara in mizerie mai poti sa asiguri acest lucru? Pun intrebarea, lasand la o parte faptul ca o economie autarhica e un lucru antieconomic. Sa vezi independenta unei tari prin autoizolarea economica a acelei tari – asta a fost una din cele mai mari greseli pe care a facut-o Ceausescu. Daca nu chiar cea mai mare…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2017 | Răspunde

      • Ceausescu nu se referea , oricat ar parea de ciudat , la el si familia sa si nici la membrii si membrii supleanti ai PCR , fireste nici la institutiile d e forta ale RSR . El saracu vorbea doar despre…poporul roman care trebuia sa-si sacrifice chiar si viata pentru… ” cauza socialismului multilateral dezvoltat , a comunismului in lume „….aici urmau ropote d e aplauze precum si urale prelungite 😡 . „El vroia – citeste, te rog – sa asigure astfel independenta Romaniei.” Asta fusese facut { la cat de cretin era…nici nu te puteai astepta sa nu creada asa ceva } sa creada , asta fusese facut sa inteleaga …asta fusese facut sa creada ca-i scornicita de mintea lui agera . Te anunt cu respect si pretenie ca Rusia a anuntat c-a achitat intreaga datorie externa . Cam cu acelasi gen de sacrificii desi…numai tara socialista nu mai e cam demult insa ” gheroi au fost…gheroi sunt inca ” , inclusiv la ei 😉 .

        Comentariu de Marian | august 22, 2017

      • Si atunci cum poti sa spui, cum putem sa consideram, ca erai bine, pe vremea aceea, in „satul romanesc”?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2017

      • L-oi fi observat sau nu articolul pus d e dumneata chiar nu stiu . Ce stiu este ca , de cate ori vad numele lui Ceausescu …m-apuca damblaua si ce-i la gura mea…gura de closet 😡 😡 😡 !!! Nu cred ca voi apuca nici macar sa vad Raiul dar sa mai fiu si acceptat a colo !!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | august 22, 2017

      • E un articol foarte interesant! Il recomand a fi citit integral si in original.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2017

      • Sa-ti spun Motane de ce spuneam ca ” era mai bine pe atunci in satele romanesti ” . Pe atunci NIMENI nu statea sa sprijine usa carciumii { cu exceptia zilei de Dumnica si eventual a celei de Sambata seara } nici macar atunci cand ploua cu galeata peste sat . Cine mai avea pe-atunci vreme sa s e gandeasca sa-si talhareasac vecinul , sa-si violeze vecina ce inplinise de curand frumoasa varsta de…86 de ” primaveri ” . Aia tineri…volens nolens erau obligati sa se tina d e scoala daca nu pentru altceva , macar pentru a nu stat tot restul vietii la coada vacii iar aia batrani….vai mama lor . Una peste alta era LINISTE SI PACE . Acesta-i motivul pentru care …”laudam viata la tazara ” d e pe timpul aluia . Astazi…vrei sa ma a puc eu sa-ti fac o statistica , un grafic pentru a vedea dumneata cate crime , violuri si talharii s-au petrecut NUMAI la tzara in ultimii…douazeci de ani ? Esti mai mult decat sprintar la minte , fa-o singur ! Prin 2006 si eu si vecina { profesoara de rusa franceza 😉 } am vandut apartamentele d e la bloc si…ne-am cumparat case ” pe pamant ” …la tzara cum s -ar zice .Eu in Berceni….CARTIERUL BERCENI , sectorul 4 , ea in comuna Pantelimon . Ea si-a cumparat casa mai ieftin decat am cumparat-o eu , a avut infinit mai putine cheltuieli si ca atare , sa-ntzolit ea si papagalul ala d e barbat-su ,si-a mobilat noua locuinta a’ la Nekerman plus ca-n toate camerele si chiar in bucatarie si-a amplasat…PLASME ! Nu mai vorbesc despre bathroom ce chiuveta sau ce cada si-a luat c-ar fi d e prisos . Ce-i important este ca , a plecat cinci zile la mare iar cand a revenit , casa arata ca pentru zugraveala ! Mie…in acesti peste unsprezece ani mi-a fost furat cazanul d e gunoi { abia-l capatasem de la REBU dupa ce-am incheiat contractul cu ei } si asta deoarece l-am uitat afara din curte peste noapte , si-o lopata pentru zapada…dintr-aia de plastic , pe care subsemnatul a lasat-o alaturi d e gard , in curte dar…mult prea aproape d e gard asa incat…QED fa si matale comparatiile d e rigoare . Deci , lasa-ma cu ” dulceatza „traiului la tzara .

        Comentariu de Marian | august 22, 2017

      • Iarasi functioneaza un rationament bazat pe niste generalizari ce pornesc de la unele cazuri, care intr-adevar s-au intamplat, dar care (generalizarile!) nu pot fi socotite decat dubioase. Adica acestea ar vrea sa arate imaginea sumbra ca in Romania se intampla numai violuri si talharii. Se intampla peste tot si mai ingrijorator in alte tari. Iti recomand sa citesti:
        http://www.puterea.ro/dezvaluiri/exclusiv-statisticile-oficiale-1990-2014-obtinute-de-puterea-violul-la-romani-vasluienii-au-trimis-si-in-parlament-un-violator-117893.html

        Nu sunt de acord cu D-na. Aurora Liiceanu, psiholog, ca „violurile sunt un sport national” si de asemenea e indoielnica afirmatia ca „suntem un popor violent”. Citeste, te rog, articolul sa vezi care tari sunt in top cu cele mai multe cazuri de viol raportate la numarul de locuitori.

        Daca ai o proprietate, trebuie sa ti-o aperi. Ai valori in casa, trebuie sa ai grija. Nu strica o camera de luat vederi pentru a supraveghea proprietatea. Daca pleci undeva, sa zicem la mare, e bine sa rogi un vecin de incredere sa se mai uite, eventual sa-i lasi cheia sa vina prin casa, macar sa ude florile.

        De asemenea e deformata imaginea precum ca acum tinerii nu mai invata. Dar sa stii ca sunt multi care invata. Ca nu-si gasesc de lucru aici, e o alta problema. Insa sunt tineri cu studii excelente, doar ca nu prea sunt, din pacate, folositi aici la nivelul competentelor lor.

        Pe de alta parte, uite-te care sunt judetele cu cele mai multe cazuri de violuri… Vaslui, Iasi, Botosani, Vrancea, Mehedinti – adica exact judetele unde PSD castiga majoritar de ani de zile alegerile, judete care sunt intr-o stare de subdezvoltare economica (dar si aici lucrurile trebuie privite nuantat) de ani de zile, cu PSD-ul la Putere pe acolo!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 23, 2017

      • „Linistea si pacea” din comunism nu erau bune!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 24, 2017


Lasă un răspuns către Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.