Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Ganduri, intrebari, nelamuriri…

Apropo de protestele anticoruptie din Piata Universitatii – s-au reluat ieri si au reusit sa faca si un frumos steag uman al Uniunii Europene -, cred ca nu se poate sa nu observi un lucru de buna seama semnificativ: slaba reactie a Opozitiei.

Opozitia – ma refer in general la toata Opozitia, in particular la PNL si USR – a avut o reactie extrem de palida si ulterioara izbucnirii protestelor. De fapt, poate e mai corect sa spunem ca nici PNL si nici USR n-au avut nicio reactie la celebra Ordonanta nr.13. M-as fi asteptat, de exemplu, la un discurs in Parlament prin care sa se exprime dezaprobarea fata de acea Ordonanta de Urgenta sau, cel putin, sa se ceara lamuriri. Ma asteptam la o activitate intensa pe la televiziunile de stiri… In schimb, puteai sa-i vezi pe proaspat alesii nostri cum dormeau de pe acum in Parlament. E uluitor!! Foarte departe si inspre rau fata de PNTCD-ul din vremurile imediate de dupa Revolutia din 1989, care avea reactii viguroase in Parlament si in media, desi erau, ca si acum actuala Opozitie, in minoritate in Parlament.

Practic, strada e una si partidele politice din Opozitie care – parca asa ar fi fost logic, nu? – ar fi trebuit sa-i sustina pe cei din strada, reprezinta pe altcineva sau altceva.

Pe de alta parte, nu se poate, cred, sa nu te intrebi ce fel de partid este PSD pana la urma… Cu ocazia acestor proteste el a inregistrat o scadere de la 46% (cu cat a castiat alegerile) la 38% in sondaje (sursa: Realitatea, Rares Bogdan, Jocuri de Putere). Ion Cristoiu spunea intr-un editorial recent ca PSD va pica in bot si dadea ca pronostic actualului guvern doar 6 luni de activitate – v. aici.

Intr-adevar, erodarea, in nici doua luni de la castigarea alegerilor, este destul de mare. Mai ales ca au inceput sa apara voci critice chiar din sanul PSD la adresa conducerii partidului si a acestui Guvern.

Sa presupunem ca ar fi adevarat ca toti oamenii care protesteaza ar fi angajatii multinationalelor. Dar chiar asa sa simta acesti oameni un sentiment de scarba – si lozincile din Piata Victoriei si din intreaga tara unde au avut loc manifestatii de acest gen stau marturie – fata de PSD? Adica de ce un angajat al unei multinationale nu ar putea fi un votant al PSD, chiar un simpatizant al PSD?

Impartirea aceasta in doua Romanii pe care doar PSD o face, si anume: o Romaniei a celor de pe la tara si cu cateva clase primare, care ar fi de stanga si o Romanie a celor ce lucreaza in multinationale, care chipurile ar fi toti de dreapta prin educatia superioara, mi se pare injusta si periculoasa.

Insa ar trebui sa spunem ca au iesit si studentii dion marile centre universitare din tara – ceea ce arata imposibilitatea PSD, care dateaza din vremurile lui Ion Iliescu, de a atrage aceasta importanta categorie de electorat, ce NU se simte reprezentata de un partid de stanga (daca mai e de stanga!) in varianta pesedista.

Pe de alta parte, un partid de stanga nu e neaparat doar al celor saraci sau cu educatie mai slaba.

Ce fel de partid e PSD? Mai este el un partid social-democrat? Piata il vede ca pe o „ciuma rosie”, deci ca pe un partid neocomunist, pe de alta parte un partid corupt si profitocratic, cum ar spune prof. Tismaneanu. Profitocratic, dar la Stat, in relatie exclusiva cu Statul, sa retinem asta! E mai greu de inteles, recunosc asta, cum putem sa caracterizam exact acest partid, care are – si o stie oricine – o vocatie baroniala evidenta.

Daca PSD derapeaza, lasa un culoar liber pe centru-stanga ce nu e ocupat de nimeni in prezent. Un culoar destul de larg. Din aceasta cauza se produc la noi tot felul de dezechilibre politice din care a iesit Presedinte si un Traian Basescu.

Un articol interesant, semnat de Cristian Preda, care pune intrebarea daca #rezist va fi partid – aici. Posibil, dar asa si USR s-a transformat in partid si se constata deja ca, cel putin pana acum, e un fel de gluma proasta. Podemos, in Spania se caracterizeaza ca fiind de extrema stanga, la noi ideea e al unui partid de dreapta. Si atunci care sunt solutiile de dreapta pe care le propune? Nici nu ne-am nascut bine ca partid si incepem sa mintim? Nu cumva vrem tot solutii de extrema stanga, cu un stat mare care sa aiba grija de toata lumea, de fapt asta fiind scopul nu anticoruptia? Pe de alta parte, Dl. Preda sesizeaza foarte bine anacronismul ce se inregistreaza la noi inclusiv in mediul academic, gandirea caracteristica unor vremi revolute fiind inca prezenta in societatea noastra – asta ca sa vedem ce mare influenta a avut, din pacate, comunismul in societate, efectul fiind si aici pe termen lung.

Cu o proasta comunicare, arogant si sfidator, PSD impune. Ceea ce e in mod evident nedemocratic.

Par a exista inca destule influente postsovietice in PSD…

Il priveam la Jocurile de Putere pe prof. Bortun. Nu, cele doua Romanii nu exista.

Suntem condamnati sa traim impreuna, chiar daca asta inseamna razboiul cel dintre noi.

Sa fim seriosi: teza celor doua Romanii – ca ar fi o Romanie ce doreste modernizarea si alta conservatoare – se poate aplica oriunde si chiar oricand in Istorie. Spre exemplu, asa poti sa zici ca au existat si ca exista doua SUA, doua Frante, doua Chine etc. Dar asta parca inseamna pluralism si sa ne amintim ca si pentru asta am luptat in Decembrie ’89.

Ca ar trebui „depolitizate” Invatamantul si Sanatatea. Dar cum faci treaba asta cand acestea doua sunt de Stat. Cum poti sa depolitizezi ceva ce apartine Statului??

Si aici intervine o problema importanta. Pentru ca se vorbeste de anticoruptie, se fac mitinguri ample in acest sens, dar o solutie logica si coerenta nu prea vad. La Statul enorm pe care il avem noi, in contextul in care sectorul privat e slab si sufera inca de pe urma Crizei din 2008, ne mai mira ca avem coruptie? Nu vad pe cineva, decat cu destul de rare exceptii, sa vorbeasca despre diminuarea rolului statului in economie. Se discuta atat de demagogic, dand vina pe oameni, nu pe politicieni si pe alesi care ar trebui sa vina cu o viziune – pentru ca e de datoria lor – dar n-au cum pentru ca n-au niciuna, ca, dom’le, „prefera sa stea acolo cu mana intinsa”. Dar atunci de ce dai inapoi cand e vorba despre continuarea logica: diminuarea rolului statului in economie si masive disponibilizari de personal din sectorul de stat? Pentru ca noi vrem sa nu mai fie coruptie, dar sa avem un stat mare – asta ce fel de ideologie o fi? Nu cumva a Chinei populare, unde se fac executii masive pe stadioane? Asta vrem? Sau vrem o societate liberala? Dar atunci ar trebui si aplicate principiile de baza ale liberalismului, care nu inseamna un stat mare, cum il vrem noi, subliminal, in subconstient, dar ne zicem, cu o nejustificata mandrie ca suntem liberali.

Pe de alta parte, cum vrei ca oamenii sa nu stea cu mana intinsa la stat, dar statul sa fie, in schimb, unul foarte mare si amplu, care sa dea de mancare la toata lumea?

Daca vrem „depolitizarea” Invatamantului si Sanatatii, acestea n-ar mai trebui sa apartina, sa fie apanajul Statului. Ar trebui, cu alte cuvinte, privatizate. Dar lucrul asta nu-l spune nimeni – se prefera cuvantul „depolitizare” in locul cuvantului mult mai exact: „privatizare”.

Pe de alta parte, fara a admira PSD, care – e evident! – nici nu poate fi admirat acum daca ai un minim de bun simt, eu cred ca trebuie sa atragem atentia si asupra unor derapaje ale „tinerilor frumosi si liberi” care protesteaza in Piata Victoriei. A darama Guvernul printr-o actiune de forta inseamna lovitura de stat. A incerca sa faci lucrul asta, inseamna o incercare de lovitura de stat, nu de revolutie.

A protesta impotriva unei actiuni a Guvernului sau aspura, iata!, a unei ordonante de Urgenta e una, a continua mitingurile pentru a darama Guvernul e altceva. Si asta in contextul in care OUG 13 a fost abrogata.

Alegerile au dat castig de cauza PSD… Asta este! Insa ma astept si la alte manifestatii de protest fata de PSD si Guvern. Nu sunt chiar asa de naiv incat sa consider ca nu vor mai avea loc. Insa politica nu se face, totusi, „in Piata”, iar „democratia” aceasta NU e democratie ci o minoritate care doreste sa-si impuna propriile ei reguli majoritatii. Populismul cu „democratia din Grecia Antica” nu tine.

Care mai sunt legaturile PSD-ului si a altor partide la de la noi cu Rusia? Intrebarea e justificata daca ma gandesc la cum au fost promovate dupa Revolutie, sub regimul Iliescu, persoane care erau agenti ai Kremlinului la noi in tara – v. aici. Si ce legatura au cu Federatia Rusa, daca exista vreuna, si celelalte partide din Opozitie…?

Mai exista astfel de legaturi? Si daca da, de ce sunt inca permise? Mai ales in actualul context international tensionat. Se iau masuri?

februarie 27, 2017 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

56 comentarii »

  1. Apropos : cate stele mai avea acel steag al UE ? „: Opozitia ” pai , majoriattea sant plini d e bube cu exceptia lui Nicusor Dan si , nici macar de Nicusor Dan nu suntem siguri ca n-ar avea si el oarece scheletzi prin debara . O spune madamme Pipiddi eu…doar am preluat ideea . Deci care ” opozitie ” ? Raluca Tucan …fara suparare insa vad ca , cam nimeni din PNL { frate …lasa-ma cu PNL ca-i PDL toata ziua 😡 ! } n-o mai ia in serios pe tuta astalalta . PSD , PSD asa cum bine sti , este un partid d e sorginte comunista , cladit pe scheletul fostului PCR , cu activistii si cu infrastructura PCR asa incat…macar dl. Cristoiu { fost redactor la ” Scanteia ” } n-ar trebui sa-si mai puna intrebari neprincipiale iar dl. Preda , cu atat mai putin . Imi pare rau s-o spun insa aici , chiar te-nseli onorabile …fie dumneatu fie domnii in cauza . Romania n-a fost impartita in doua de PSD ci…taman d e astia care azi au denumirea generica de opozitie . Este stiut ca , INTOTDEAUNA cei de centru dreapta , asa cum se revendica PNL-ul , au cautat elitele in detrimentrul alora „de la tara si cu cateva clase primare ” asa incat ei au impartit Romania in doua si nu PSD-istii . ” Paradoxul este ca , d e regula , cel putin in Romania elitele adevarate au cautat apropierea de extreme chiar daca socialistii nu-s neaaparat prea de extrema . Insa au cautat apropierea de astia deoarece , doreau sa scoata din mizerie , din nestiinta , pe aia ” de la tara , cu cateva clase primare ” si pentru care socialistii se lauda c-ar fi luptat d e cand s e stiu . „Cu o proasta comunicare , arogant si sfidator PSD impune . Ceea ce e in mod evident nedemocratic ” eu sunt mai mult decat d e acord cu multe insa aici , chiar s-a inselat stimabilul domn . PSD…tace si face 😉 asa ca si ala de la Cotroceni iar daca va face macar jumatate din cat apromis ” viitor de aur tara noastra are ” cum spunea mai nu stiu cand…nu stiu cine ! 😉 Cum face …asta-i alta treaba iar faptul c-ar fi sfidator si eventual arogant…dac-ar fi fost asa …puneau de multa vreme tunurile pe aia din piata sa fi sigur adica , cam la fel cum au facut cei c e i-au precedat si pana-n ’89 si mai ales aia din 2012 . Fireste , nu ma refer la ” tunuri ” in sensul propriu ….. Legitimitate aveau cat cuprinde , avand in vedere …alegerile recente .Vad ca peste tot se mananca borsh pe tema depolitizarii …invatamantului pe tema depolitizarii sanatatii insa , nimeni nu da un singur exemplu ca , in alte democratii asezate …mai vechi decat a noastra { care-i oricum d e tot rahatul } s-ar petrece altfel lucrurile . Si despre ce fel d e „diminuare a rolului statului in economie ” poate fi vorba intr-o tara ce NU MAI ARE ECONOMIE PROPRIE , RESURSELE NU-I MAI APARTIN , AVAND MINIM 75% DIN POPULATIE LA LIMITA SARACIEI { lasa-i p-aia peste 25% ce traiesc la limita cea mai d e jos a saraciei extreme } SI AVAND LA PUTERE UN PARTID SOCIALIST ? Franta…aia-si poate permite ca n-au avut niciodata socialism , socialism adevarat si nici macar geana de comunism , pe malurile Senei sau Loarei dar noi !? Sa nu-mi spui de Germania ca…fac urat ! Intrebarea { banuiiesc retorica } din final , banuiesc ca-ti apartine si-atunci te-ntreb : oare de cand suntem in UE… de cand suntem pe drumul spre West si mai ales de cand vorbim cam toti prostii engleza aia d e balta , a disparut din vocabularul nostru chestia aia cu ” pupa mana pe care n-o poti mushca ” ? Cum dracu’ sa-l musti pe Putin sau pe oricare dintre aia d e la Kremlin ? Sau…se poate face daca n-i s-a urat cu cei peste 240. de mii d e Km. patrati pe care-i avem ca teritoriu , eventual si cu aia vreo 19 milioane de insi ce traiesc aici asa cum traiesc dar , cat d e cat in liniste . Oare exemplul Ucrainei nu-i suficient de convingator pentru jagardelele astea ” frumoase si libere ” care au devenit peste noapte mari campioni , mari specialisti la …shootere pe calculator ? Chiar crede cineva ca se vor strufoca de mila noastra fie NATO , fie ONU fie…UE , daca Romania ar devenii peste noapte mai redusa cu…vreo suta de mii de km. patrati si avand o populatie ceva mai mica eventual ca…si-asa se cam vehicula chestia asta { asa cum ti-aduci aminte si singur } prin anii ’90 si….erau destui sustinatori ai ideii respective , fireste din randul ” elitelor ” ca ceilalti , erau mult prea preocupati sa-si duca in liniste viata lor d e la tara si sa nu se duca sa-nvete la scolile de-acolo caci , televiziunile si realizatorii emisiunilor aveau grije sa promoveze cum se pot face bani , multi bani fara sa mergi la scoala . Dl. Preda , va fi la a dapost caci…este europarlamentar la UE desii ma cam indoiesc ca acolo sustine in vreun fel interesele Romaniei , ale romanilor asa cum ma-ndoiesc de faptul ca madamme Macovei sau Grapinni ar face asta .” Tinerii frumosi si liberi ” , din fericire astia sant prea putini , mai putini decat aia peste 75% de saraci ai Romaniei si-n plus : or fi ei tineri si frumosi insa liberi…ma-ndoiesc profund si d e asta atunci cand vad ca , fac ceea ce le este sugerat { fiind un tip elegant in exprimari XD XD XD asa cum ma sti 😀 😀 😀 nu risc sa spun : ORDONAT } …de altii mai destepti decat ei .

    Comentariu de Marian | februarie 28, 2017 | Răspunde

    • Imi pare rau, dar nu am auzit ca ideea celor „doua Romanii” ar fi fost promovata de cineva de la dreapta esicherului politic. Sau spune-mi tu cine. Eu imi aduc aminte ca e si o carte scrisa in acest sens, cu acest titlu, nu? Oare cine a scris-o? 😉 Cineva care se revendica de la centru-dreapta sau de la dreapta politicii romanesti? Nu. Si atunci? Restul, chestia aia cu elitele, de care faci atata caz, sunt vorbe in vant, cum spune si un slagar. Nimeni de la centru-dreapta, nici chiar Basescu, n-a promovat aceasta idee periculoasa si injusta. Regele Mihai niciodata nu a vorbit de „doua Romanii”. Emil Constantinescu? N-am auzit de la el asa ceva. Deci e clar ca ideea celor „doua Romanii” e marca PSD.

      Ca Romania nu mai are economie proprie, asta e o alta aiureala, scuza-ma, te rog. De atata vreme sunt tinute in brate intreprinderi de stat de stat neperformante si un mare numar de angajati la stat. Iar statul are, in continuare, o influenta majora in economie si se vede ca nu poate rezolva problemele. Programul economic al PSD, elaborat de un colectiv de „specialisti” sub directa indrumare a „domnului” (era sa zic tovarasului) Liviu Dragnea, e o aiureala. Iar sugestia mea catre cei din Piata Victoriei ar fi ca sa se apuce sa protesteze impotriva acestui asa-zis Program. Pentru ca nu e sigur daca 75% din populatie traieste sub limita de saracie, dar prin aplicarea acestui „maret” Program, mi-e teama ca nu doar sa ajunga 100% sa traiasca sub limita de saracie, dar sa ajungem sa fim si inglodati pana in gat de datorii, pe care nu vad cine le va plati pana la urma…

      Legat de Putin, mi se pare ca faci o eroare elementara de logica. Daca e asa cum spui, cu atat mai mult n-ar trebui permise eventuale astfel de legaturi ce nu fac bine Romaniei, nefiind in interesul tarii noastre.

      De ce te indoiesti ca Dl. Preda ar sustine la Bruxelles interesele Romaniei? Sau D-na. Macovei sau D-na. Grapini? Dar nu te indoiesti ca Dl. Dragnea ar sustine interesele Romaniei, nu? 😀

      Comentariu de Motanul Incaltat | februarie 28, 2017 | Răspunde

      • Ma-ndoiesc deoarece , inca n-am auzit ca doamna Macovei , sau Grapinni sau dl. Preda sa fi facut gat pe-acolo despre faptul ca Romania , este in continuare considerata o tara de mana a doua . Inca nu i-am auzit pe niciunul dintre domniile lor , vorbind si mai ales , cerand IMPERATIV ca cele peste trei milioane de romani ce-si duc vai mama lor zilele prin tarile UE { aia ce muncesc cinstit fireste. } sa aiba un statut EGAL cu cetatenii germani , francezi ….italieni , spanioli sau cu javrele alea olandeze asta ca sa nu-mi reamintesc de bautorii aia de bere calda ce, din fericire s-au retras din UE cand au vazut ca nu le mai inghit astia fartitziile ! N-a vorbit despre ” doua Romanii ” Majestatea Sa Regele Mihai I de Romania sau Emil Constantinescu…pai cand s-o faca ? Cine a facut aceasta impartire in doua a tarii noastre ? Nu cumva primul a fost Traian Basescu si PDL iar al doilea cu voia dumitale….Klaus Werner Johannis plus ” PNL ” avand si ajutorul neprecupetit al CCR si-al ” serviciilor ” ???? Cumva eu sau dumneata sau…Liviu Dragnea a vorbit la Malta despre…” tricolorul d e lumina ” din Piata Victoriei ? De ce-ti pare o aiureala ca eu afirm ca Romania nu mai are economie proprie ? Faptul ca principalele resurse si mai ales desfacerea acestora sant in mana unor firme straine ce-si duc TOT castigul la ei in tara d e origine si-i jup[oaie pe cetatenii acestei tari de sapte piei …asta-ti pare economie autohtona cumva ??? Faptul ca bancile straine sau multinationalele evident firmele straine , ce DICTEAZA mersul economiei romanesti asta-ti pare…economie romaneasca ? Mie personal chiar NU ! Cei din Piata Victoriei…aia ar fi trebuit sa protesteze si atunci cand si CCR-ul si aia de la Bruxelles s-au sters la fund cu voturile a peste sapte milioane de romani care cereau suspendarea , DEMITEREA lui Traian Basescu . Mi-ar fi placut ca aia din Piata Victoriei , acei ” tineri frumosi si liberi ” s a fi URLAT pur si simplu de manie atunci cand Presedintele Johannis s-a dezis de functia sa , de OBLIGATIA SA PROVENITA DIN CONSTITUTIE { atunci in Piata Universitatii } , ca sa incurajeze zavragii ce manifestau contra unui guvern LEGITIM ales !!! Unde ai mai vazut dumneata asa ceva , in ce tara ce are cat d e cat pretentii de civilizatie si democratie ai mai auzit , ai mai vazut dumneata asa ceva prietene ? Mi-ar fi placut…al dracului mi-ar fi placut sa-i vad p’aia cuprinsi de-o sfanta manie patriotica atunci cand Justitia a dovedit modalitatea in care actualul Presedinte si-a obtinut…macar casa aia pe care a pierdut-o in instanta zilele astea . Unde vezi ruptura logica in ceea ce s puneam despre Putin si-ai lui ma rog ? Oare ai uitat ca ce-a mai buna aparare o da preventia ? Iar preventia nu s e face atzatzand ursul rusesc prin gratiile { care gratii…cumva NATO sau ONU iti pare ca reprezinta niste gratii pentru rusi ? } in care ne-au invatat unii ca-i ala zavorat ! Nu , chiar nu-mi pare ca dl. Dragnea ar sustine interesele Romaniei insa , cu tot respectul asta…este doar un viitor neica nimeni , nu Presedinte .

        Comentariu de Marian | februarie 28, 2017

      • Cu ce „atatam” noi ursul rusesc? El ameninta cu forta.

        Ce inseamna, dupa tine „o tara de mana a doua”? Romania este membru cu drepturi depline a UE.

        „vorbind si mai ales , cerand IMPERATIV ca cele peste trei milioane de romani ce-si duc vai mama lor zilele prin tarile UE { aia ce muncesc cinstit fireste. } sa aiba un statut EGAL cu cetatenii germani , francezi ….italieni , spanioli sau cu javrele alea olandeze asta ca sa nu-mi reamintesc de bautorii aia de bere calda ce, din fericire s-au retras din UE cand au vazut ca nu le mai inghit astia fartitziile !” – dar cine ti-a spus ca n-ar avea un „statut” egal? Au un statut egal intrucat sunt cetateni europeni. Sa stii ca nimeni nu a pus in discutie calitatea de cetateni europeni a cetatenilor romani. Ca sunt tot felul de grupari politice eurosceptice care au viziunea lor – e parerea lor. Ca au fost guverne care s-au legat de cei care incalca legea pe acolo, asta e altceva. Cand a fost vorba de derapaje din partea unor guverne, atunci s-a protestat. Insa cu cetateanul cinstit, care munceste cinstit acolo nimeni nu a avut treaba, vorbesc la nivel de guvern, de stat. Nu la nivel de grupare politica eurosceptica – astfel de grupari politice sau partide politice sunt, de altfel, criticate puternic in Occident.

        Eu nu l-am auzit pe Traian Basescu sa faca impartirea asta in „doua Romanii”. Nici pe Iohannis nu l-am auzit.

        Clasicul discurs impotriva „strainilor” care sug sangele tarisoarei si-si ” duc TOT castigul la ei in tara d e origine si-i jup[oaie pe cetatenii acestei tari de sapte piei …asta-ti pare economie autohtona cumva” devine obositor. De faptul ca adauga valoare, observ ca nimeni nu doreste sa vorbeasca. De faptul ca asigura salarii decente, ca platesc taxe si impozite statului. Este vorba de o demonizare demna de un nationalism de foarte proasta calitate si foarte pagubos. Adica ei creeaza aici locuri de munca si noi ii demonizam!! 😆 Ma intreb de ce oare? Ca sa trecem sub tacere coruptia si infractorii economici autohtoni?

        Sa ne intoarcem acum la referendumul pentru demiterea lui Basescu, mi se pare fara rost. Acela a fost rezultatul.

        Tot nu mi-ai spus unde scrie in Constitutie ca Presedintele Iohannis nu ar fi avut dreptul sa participe la miting. Ca eu ti-am adus contraargumente, aratandu-ti nu doar ca nu scrie asa ceva, dar ca are si dreptul, in calitate de cetatean roman – calitate ce nu i-o poate lua nimeni – s-o faca.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Faci si matale la fel ca tiganul ala din serialul ” tanti Florica ” , ala de spunea : „-Eu sant tigan european si…am drepturi !” Despre ce fel d e statul egal vorbim atunci cand romanii muncesc acolo prin tarile bogate ale UE pe salarii infinit mai mici decat localnicii …facand in schimb acelasi gen d e munca pe care aia …n-o mai fac ca , le cade gradul ?!? Guvernul este una iar strada..alta ! Te anunt cu respect ca , romanii ce dau la sapa in tarile UE { le sti si singur care sant alea } , nu lucreaza la guvernele tarilor respective si nu traiesc in cladirile guvernamentale ci….in mijlocul alora de-acolo . Atentie : nu ma refer la romanii care invart milioanele d e euro ci la aia care invart doar rotile sistemului de-colo . Si chiar crezi ca daca-i critica careva pe eurosceptici…alora le cresc automat bube sub coada ? Fi serios ca aia…chiar nu fac ce fac aiurea-n tramvai : E CU VOIE DE LA POLTIE vorba lui nenea Iancu . Ti-l mai reamintesti pe acel colonel al Jandarmeriei Franceze despre care scriai pe celalalt blog in urma cu cativa ani ? QED .!

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • Sa stii ca sunt si exemple de romani care, pornind de jos, au ajuns sa castige foarte bine. Eu am cunoscut oameni care au reusit sa stranga, muncind in exterior, sume frumusele de bani, ca pe urma sa vina si sa investeasca aici. Si nu erau bani putini. Bine, mai cu un credit de la banca aici si au demarat o afacere aici, in conditiile grele de la noi din tara.

        Derapaje exista, desigur si in Occident. Eu pot sa inteleg lucrul asta. Insa ele sunt sanctionate, chiar daca le face Politia sau Jandarmeria dintr-o anumita tara. Pe de alta parte, am inteles ca e o tactica, dar care mie, personal, nu mi se pare buna: spre exemplu in Franta, pentru a diminua sansele electorale ale Frontului National, dreapta preia din discursul si atitudinile acestuia. Cam la fel si in Olanda. Apare o problema politica legata de cresterea partidelor de extrema. Sunt ideologii precum antiislam, antiimigratie, nationalism, euroscepticism puternic, populismul de dreapta care, dupa cum putem vedea cu totii, prind in Occident – vezi, spre exemplu, Partidul pentru Libertate al lui Geert Wilders in Olanda. Sunt cel putin doua aspecte comune , in afara de nationalism, intre Frontul National si Partidul pentru Libertate: antiimigratia si euroscepticismul puternic. Euroscepticismul e cuprins si la Movimento 5 Stelle a lui Beppe Grillo. Or, cresterea in randul electoratului din tarile respective a acestor miscari, grupari sau partide, cu asemenea ideologii, incepe sa puna probleme fortelor politice moderate (de centru-stanga sau de centru-dreapta).

        O asemenea problema politica nu o neaga nimeni. Insa s-a preferat marginalizarea unor asemenea forte de extrema in Parlamentul European.

        Problema Romaniei nu e asta. Ci faptul ca, integrandu-se sub rezerva luptei anticoruptie din cadrul capitolului JAI (Justitie si Afaceri Interne) de negociere cu UE, nu reuseste sa inchida acest capitol, mentinandu-se inca, la 10 ani de la integrarea in UE, MCV (Mecanismul de Verificare si Control) – deci monitorizarea Romaniei in aceasta privinta. Lucrul asta risca sa aduca Romania pe a doua Orbita europeana, cum se spune acum. Si asta datorita unei clase politice corupte, coruptiei la nivel inalt – si, sa fie clar, nu doar un anumit partid sau doar o anumita persoana e bagata in rahatul asta al coruptiei de la noi. Pentru ca ei pun mai presus intersele lor personale decat interesele tarii. PSD si Liviu Dragnea au ajuns simboluri ale coruptiei. Iar Firea, prin cele 19 firme de stat ce vrea sa le infiinteze sub patronajul Primariei incalca aceasta Constitutie a tarii in care se stipuleaza ca economia Romaniei este economie de piata, ceea ce e o abatere si de la principiile constitutive ale UE: parca vrem cu tot dinadinsul sa demonstram ca nu mai avem o economie functionala de piata. Iata, de fapt, care e problema si de ce PSD e o MARE PARTE din PROBLEMA!!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Ai dreptate , nu ti-am spus unde scrie in Constitutie faptul ca Presedintele Johannis n-ar fi avut dreptul s a participe la miting insa….nici dumneata nu mi-ai spus , unde scrie in Constitutie ca are acest drept !

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • Cum sa nu? Citeste, te rog, art. 39 – Libertatea intrunirilor, art. 40. – dreptul de asociere – care nu-i interzice cetateanului Klaus Iohannis sa se asocieze cu cei de la miting. Te rog frumos citeste si aici:
        https://dexonline.ro/definitie/asocia

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Nu l-ai auzit pe Basescu s a vorbeasca despre doua Romanii ? Pai…el a impartit-o de fapt iar Johannis… ” TACE SI FACE ” vorba lui Ludovic Orban atunci cand pronunta cel mai desantat discurs de sustinere a cuiva de dupa ’89 . Johannis TACE SI FACE …PAS CU PAS !!!

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • Cum „a impartit-o” Basescu? Nu cumva „o imparte” cine vorbeste de asa ceva, de cele „doua Romanii”? „Tace si face” dar n-a vorbit de cele „doua Romanii” si nici n-a facut vreo impartire de genul asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • CETATZEANULUI DESTEPTULEEEEE….NU PRESEDINTELUI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • Da, iar Dl. Iohannis e cetatean roman. E foarte simplu!

        Ce sa mai zicem de Iliescu – asta de ce nu critici? – care a multumit minierilor dupa ce acestia s-au dedat la acte de violenta si vandalism.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

  2. Eşti tare naiv, ca să mă exprim frumos ! Adică după ce singuradmiţi şi posibilitatea ca ăia din stradă să fie de la multinaţionale te întrebi cum de nu simpatizează cu PSD ! Tu , dacă prin absurd ai fi însurat şi jumătatea ta ar fi … multinaţională, crezi că ţi-ar mai arde ţie de altă pesedistă ?! 😉
    Aşa şi ei săracii…, ca şi tine săracul ! 😆
    Tu crezi că legăturile cu Rusia, ţară ortodpxă ca şi noi sunt mai toxice decât cele cu SUA, sau UE ? Deocamdată ruşii când ne-au făcut cel mai mare rău din Istorie erau conduşi de alogeni, dar după ceşi-au luat despăgubirile de război ne-au lăsat în pace ! Şătia, în 27 de ani ne-au luat tot, deşi n-aveam să le dăm nici un fel de despăgubiri, dar ne-au adus pe cap, s-au au reactivat din nou, mulţime de alogeni cu ajutorul cărora, ajutaţi şi de cozile noastre de topor au pustiit ţara asta mai rău ca în cele două războaie mondiale !
    Cât despre Borţun, ăsta a fost în stare să-l dea ca exemplu de prost pe taică-su doar pentru că-i funcţionar public şi trebuia el, ditamai universitarul să dea în funcţionarii publici, de parcă toţi sunt ca taică-su ! Halal profesor şi ăsta ! Când te critică asemenea inşi să te tot doară-n cot !
    P.S.
    Acum când s-a dovedit clar că Laura C. Kovesi făcea clar poliţie politică, de ce nu ies zgribulicii ăia în stradă să apere statul de drepţ ? Mă laşi ? :mrgreen:

    Comentariu de Radu Humor | februarie 28, 2017 | Răspunde

    • In orice tara civilizata cei care lucreaza la companii private, multinationale, sunt, multi dintre ei, de stanga. PSD e un partid de stanga? Daca da, de ce atata respingere din partea celor care lucreaza la aceste multinationale? Pentru ca e ideea tampita a PSD-ului ca toti cei care lucreaza la multinationale ar fi de dreapta!!

      Cu siguranta legaturile cu Rusia sunt mai toxice. Mult mai toxice. Rusia, cel putin cea moderna, ca sa zic asa, adica cea incepand din sec. al XIX-lea n-a dat dovada nici de respect si nici de ortodoxie in raport cu tara noastra. E exact ce spune Marian: a fost si ramane o amenintare letala pentru Romania.

      In privinta economiei chiar nu inteleg cum ” în 27 de ani ne-au luat tot”… Ne-au luat tot? Ma faci sa rad! 😆 Numai uite-te cine a condus tara asta in cei 27 de ani: fosti comunisti si securisti. De astia de ce nu pomeniti? Nu cumva astia „ne-au luat tot”?

      Despre Dl. Bortun, nu cunosc aspectul asta, deci nu-l comentez. N-am auzit… Chestiunea era alta: domnia sa vorbea de „depolitizare” in Invatamant si Sanatate, dar n-am auzit si n-am vazut sa explice cum si ce intelege prin aceasta „depolitizare”. Apoi a reluat teza PSD a celor „doua Romanii” – si m-a frapat deoarece se putea observa cu claritate ca domnia sa gandeste exact in acesti termeni. Pe mine m-a uluit sa vad un om inteligent ca domnia sa cum nu poate sa iasa din teza asta, care mie mi se pare eminamente pesedista.

      Da, dar vedeti Dvs., daca, sa admitem ca ipoteza, Kovesi ar face politie politica, atunci putem spune ca PSD si Liviu Dragnea apara statul de drept? Pentru ca nu e de ajuns ca doar Kovesi sa nu mai faca politie politica, dar si actuala Putere, PSD-ALDE, sa apere si sa actioneze in spiritul statului de drept. Or, prin ceea ce s-a intamplat cu Ordonanta Treispe-Paispe (o expresie reusita de pe burtierea unei televiziuni de stiri) PSD-ALDE nu a reusit sa demonstreze lucrul asta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | februarie 28, 2017 | Răspunde

      • Eu nu vad cum putem construi relatii bune cu Rusia – ceea ce ar fi de dorit – in conditiile in care regimul care o conduce actualmente face uz de amenintarea cu forta si declara deschis acest lucru. Numai vorbesc despre actiuni concrete de forta armata efectuate de Rusia la adresa Georgiei si Ucrainei, actiuni care au lezat integritatea teritoriala a celor doua tari. In privinta SUA, nici pe vremea D-lui. Obama, nici din declaratiile D-lui. Trump nu reiese vreo amenintare – cu forta, nici vorba! – la adresa Rusiei. Eu nu am cunostinta de vreo amenintare exprimata de administratia Obama si nici de cea a D-lui. Trump la adresa Rusiei. Dimpotriva. De exemplu, SUA a exprimat deschis ca Scutul Antiracheta nu e indreptat impotriva Rusiei. Donald Trump a zis cat se poate de deschis ca „a avea relatii bune cu Rusia e un lucru bun”, lasand usa deschisa unui dialog, daca acesta ar putea fi posibil…

        Comentariu de Motanul Incaltat | februarie 28, 2017

      • Opaaa : zi si mie care-i tara in care , angajatii unei multinationale sant de stanga iar multinationala asisderea ?! PSD-ul nu mai este cam d e multa vreme de stanga . SI nu este ideea PSD ca aia ce lucreaza in multinationale sant de dreapta…este o chestie d e logica elementara onorabile !

        Comentariu de Marian | februarie 28, 2017

      • De exemplu, in SUA. Dar nu numai acolo.

        NU e deloc „o chestie de legoica elementara”! Adica nu e deloc logic sa spui ca daca lucreaza intr-o multinationala este, neaparat, de dreapta. Eu am si scris cursiv cuvantul lucreaza.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

    • Sper sa nu te superi, dar incercand sa imping sinceritatea pana la extrem, vazand ce scrii in legatura cu Rusia – si probabil sunt destui care gandesc asa -, lucru asta ma face sa ma gandesc ca astfel de oameni sufera de Sindromul Stockholm, zau asa:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Sindromul_Stockholm

      Comentariu de Motanul Incaltat | februarie 28, 2017 | Răspunde

  3. Cu Rusia se pot RECONSTRUI relatiile…mai mult sau mai putin bune insa , ” asta depinde dupa facultati ” cum spunea feciorul lui Balosu . Sti bine ca nu-i pot suferii pe javrele astea insa ma repet : mana pe care n-o poti musca…o lingi frate , daca ai cat d e cata minte in creierul din cap . Intrebare : nemtii lui Merkel sau englezii lui May , aia or fi cu totii niste prosti comparativ cu noi care le santem si vecini din nenorocire ? Vad ca nici unii si nici altii n-au gretzuri sa mentina relatii mai mult decat bune cu Rusia asta spre deosebire d e noi romanii carora , intotdeauna se gasesc unii care sa le spuna ca nu ne avantajeaza nici economic si nici altfel . Ai mai citit cate ceva de aia de la Vishegrad ? Cumva Polonia , Cehia , Slovacia le-a intors DEFINITIV curul rusilor ? Fi serios fratioare !

    Comentariu de Marian | februarie 28, 2017 | Răspunde

    • Deci prima parte a comentariului imi pare ca tine de Sindromul Stockholm.

      Asa nimeni nu are „greturi” sa mentina relatii bune cu Rusia. Doar ca Rusia, prin conducerea ei politica si militara, ne ameninta. Asta ne da nu atat greturi, cat motive serioase sa luam masuri. De fapt si D-na. Merkel a ajuns la concluzia ca Germania trebuie sa aloce 2% din PIB pentru Aparare. In ceea ce priveste Marea Britanie, lucrurile stau la fel. Sa nu crezi ca la Londra Rusia nu ar trezi ingrijorari si nu ar da motive de luare de masuri. Grupul de la Visegrad? Se ascund sub plapuma NATO, vorba Victoriei Nuland 🙂 . „Cumva Polonia , Cehia , Slovacia le-a intors DEFINITIV curul rusilor ?” – acuma n-as putea spune daca „definitiv” – asta ar depinde si de Rusia, dar in mod sigur le-a intors. Daca va fi cazul, atunci definitiv. Cehia e ingrijorata de razboiul hibrid si intoxicarile pe care le face Rusia. Din Grupul de la Visegrad, cred ca Ungaria pare a avea relatii ceva mai bune cu Rusia. Insa sa retinem ca nu Vestul, nu UE, nu NATO a vorbit recent despre o noua cursa a inarmarilor. Ideea a venit de la oficialii rusi, din cate am inteles – nu exprimata de Putin in mod direct, dar cu siguranta aprobata de acesta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017 | Răspunde

      • Premonitum …premonitus { sau poate…invers , dracu mai stie cum caci tot aia inseamna } prietene . Te pot anuntza cu respectul cuvenit ca, nu Rusia lui Gorbaciov , Eltzen sau Putin { il las deoparte pe Medved ca ala …tot Putin inseamna } ci , USA au fabricat primii avionul invizibil F nu stiu cat , sau acel tanc Abraham dotat cu obuze ce contineau plutoniu sau uraniu cu care spulberau pur si simplu tancurile rusesti din Irak . USA ! USA si nu Rusia sant aia ce testeaza noul exoschelet ce va fi purtat de catre soldatii americani in lupta si care le va permite acestora s a care o greutate de zece ori mai mare astfel incat astia dotati corespunzator din punct de vedere al protectiei corporale vor fi teoretic de neintrecut . Nu Rusia ci USA au fost aia de-au lansat acel submarin nedetectabil ….invizibil , dotat cu alt gen d e rachete d e croaziera in locul invechitelor Tifon sau Patriot . USA si nu Rusia sant aia ce-au inceput razboiul tehnologic cibernetic . USA si nu Rusia sunt aia ce pregatesc acele nanotehnologii strict militare si-atunci…despre ce vorbim ? Nu zic ca slavii sant niste sfinti insa…hai sa-i dam Cezarului ce-i de drept al lui . Ca Putin a vorbit recent despre o noua cursa a innarmarilor { chiar nu-l cred p’asta atat de fraier } pai…el vorbeste in vreme ce altii o fac deja . Frate , sa nu crezi cumva ca mi-am schimbat parerea in ceea ce priveste rusii si Rusia insa…ti-am mai spus : Occidentul si-a cam batut joc de Rusia …cam de cand a ajuns Mihail Sergheevici Gorbaciov Secretar General al PCUS si i-a ridiculizat , i-a minimalizat pe slavi si posibilitatile lor tehnologice plus mandria lor iar acum altii platesc oalele sparte , inclusiv prin acel 2% din PIB .

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • Cine are carte are parte! 🙂

        „Occidentul si-a cam batut joc de Rusia …cam de cand a ajuns Mihail Sergheevici Gorbaciov Secretar General al PCUS” – cu ce? E o perceptie ce nu se justifica nicidecum.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Eu cred ca Putin si-a batut joc de Rusia, aducand-o de la un PIB (per capita) de 5 cifre la unul, umil, de 4 cifre… Romania are actualmente PIB-ul per capita mai mare decat al Rusiei, daca nu stiai…

        Iar populatia Rusiei trebuie sa stea si sa inghita, sa stea si sa inghita tembelismele lui Putin!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Inainte sa uit : Germania lui frau Merkel aloca 2% din PIB pentru apararea ei si nu pentru apararea romanilor amenintati de gerul rusesc…ala din taigaua aia despre care vorbeai ! 😉

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • In cadrul NATO, fiecare stat membru trebuie sa creasca bugetul pentru Aparare la 2% din PIB. E o decizie care cred ca se va lua cu siguranta la viitorul Summit ce va avea loc nu peste mult timp si deci se va oficializa arunci. Deocamdata doar cinci state membre, din cate am inteles, indeplinesc aceasta conditie.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

    • Sincer iti spun: eu nu vad cum sa „reconstruiesti” relatiile cu Rusia, o tara care ameninta din punct de vedere militar, care ameninta cu cursa inarmarilor. Ce relatii sa construiesti cu o asemenea tara? Eu nu exclud un dialog cu ei… dar cred ca oricine ar incerca sa dialogheze civilizat cu ei, in cele din urma ar esua. Ei s-au pozitionat, fara sa-i atate cineva, in logica razboiului rece. Imi dau, desigur, seama ca si in Rusia sunt minti lucide care nu pot fi de acord cu politica lui Putin si a partidului acestuia. Realizez ca sunt oameni – poate in monoritate – care isi dau seama ca o astfel de politica va duce Rusia la ruina pana la urma. Pastrarea acestui anacronism, intretinut de fostul ofiter KGB, ajuns acuma Presedintele Federatiei Ruse, nu doar ca nu face bine Rusiei, e putin spus. E ca un cancer pentru aceasta tara – asa e ceva mai apropiat de realitate, dar cred ca e si mai rau. In Rusia sunt, cu siguranta, oameni care isi dau perfect de bine seama de toate acestea. Dar astfel de oameni sunt in minoritate, din pacate. Si sunt persecutati de actuala Putere de la Kremlin, care nu suporta nu doar un punct de vedere critic, dar nici un alt punct de vedere decat al tovarasului Putin.

      Problema e alta – hai ca e treaba lor ce fac, dar daca societatea rusa va face pana la urma explozie, in principal datorita politicilor „intelepte”, cu ghilimelele de rigoare, fireste, ale tovarasului Putin? Pentru ca lucrul asta, necontrolat, ar putea sa afecteze si Europa. Data trecuta a condus la comunism. Or, nu mai trebuie sa se intample asa ceva. De asta UE si NATO ar trebui sa fie pregatite sa intervina. Nu pentru a cuceri Rusia sau pentru „a-i fura Ursului Taigaua”, cum se exprima Dl. Putin, ci pentru a preintampina o nenorocire produsa din prostia conducatorilor actuali ai Rusiei, care ar putea sa ne afecteze!!!

      Evident ca nu s-ar fi ajuns la situatia asta daca Rusia ar fi respectat dreptul international si ar fi dus o politica rezonabila si rationala.

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017 | Răspunde

      • Bush Sr. n-a fost cumva fost ofiter CIA si chiar Director al susnumitei agentii ? Acolo nu era vorba despre un anacronism ? Ti-am mai spus in urma cu cativa ani : Putin …chiar nu face ceea ce vrea el ci , ceea ce hotarasc generalii din jurul lui caci daca face altceva…ce-i atat de greu sa-si gaseasca ceaiul ” indulcit ” cu litiu sau sa fie nevoit sa manace niscai hribi ” imbogatiti ” cu iod ….radioactiv ? Sa te-auda Dumnezeu si societatea rusa sa faca odata explozie …implozie insa , s-o faca si eventual nu langa noi ! UE si NATO …glumesti nu ? Pai cum sa intervina aia cand ei nu se-nteleg nici macar cine va avea comanda generala la un caz d e ceva ? Intrebare : oare doar Rusia n-a respectat dreptul international sau…au urmat exemplele altora ?

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • La Bush n-a fost un anacronism. La Putin da, pentru ca Putin vrea sa intoarca inapoi vremurile sovietice si comunismul acelor vremuri.

        Putin detine controlul si asupra serviciilor si asupra armatei.

        ” UE si NATO …glumesti nu ? Pai cum sa intervina aia cand ei nu se-nteleg nici macar cine va avea comanda generala la un caz d e ceva ?” – NATO.

        Stii ce se intampla? Din pacate, conceptia asta anacronica, comunista si tarista in acelasi timp, implica o viziune ce nu se mai potriveste cu vremurile noastre. Au urmat exemplul altora? Care? Occidentul s-a retras din colonii si astfel s-a pus capat colonialismului. De exemplu, relatiile dintre Marea Britanie si India sau Australia e clar ca nu mai sunt cele de acum 150 de ani. Se pot da nenumarate exemple. Pe de alta parte, gandeste-te la SUA care ar fi putut sa ocupe oricand Cuba. N-a facut-o. S-au reluat de curand relatiile diplomatice, dar fara amenintari din partea SUA, mai ales ca SUA nu ameninta integritatea teritoriala a Cubei. Franta are cu totul alte raporturi cu tarile ce erau inainte colonii franceze. Am dat cateva exemple. Deci treptat, treptat lucrurile au evoluat in felul asta. Or, vine acum acest Putin care pare dintr-un alt film, din alta epoca, ca sa-l parafrazez pe Liiceanu.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

  4. Sindromul Stockholm atunci cand este vorba despre Rusia ? Hai ca esti amuzant Motane !

    Comentariu de Marian | februarie 28, 2017 | Răspunde

  5. Aud ca vor unii sa organizeze un miting pentru sustinerea DNA ….taman acu’ dupa ce s-a dovedit ca DNA-ul sub inteleapta conducerea a doamnei Kovesi a facut politie politica . Probabil ca vor fi multi dintre acei ” tinerii frumosi si liberi ” ce-au ….rezistat in fata Palatului Victoria . Intrebare : sustinerea DNA , inseamna cumva ca acesti tineri ” frumosi si liberi ” sant sustinatori ai politiei politice ? Iarta-mi insistenta dar…ce te faci ca… acu se dovedeste faptul ca Ordonanta 13 contra careia protestau unii , este nu doar ceva de nivel european dar si impusa cumva de catre aceasta organizatie numita UE pe undeva pe la Venetia -Italia ? Ce te faci ca , s-au cam limpezit sau incep sa se limpezeasca unele ape in care se cam scalda unii ? Ce te faci ca insusi amabsadorul SUA { acelasi domn Klemm care mai nu stiu cand o lauda pe Kovesi }si-a schimbat retorica discursului referitoare la politica interna romaneasca si la randu-i imparte apele precum Moise punand cu botul pe labe si p’aia de sprijina Presedentia si p’aia de sprijina Guvernul ? Dupa acest miting , crezi ca va mai exista vreo indoiala asupra alora de-s in spatele mitingistilor …frumosi si liberi ?

    Comentariu de Marian | martie 1, 2017 | Răspunde

    • Nu… Din ce am vazut eu pe FaceBook, ideea nu e aceea de a sustine vreo politie politica. Ideea nu e ca daca sustii DNA, sustii o politie politica. De aici rezulta ca, pentru protestatari, DNA nu e asociat cu politia politica sau nu le trece prin minte sa faca o asemenea asociere. Insa ei cred ca doar sau cu ajutorul masiv al DNA se poate curata tara de coruptie.

      Coruptia politica, coruptia la nivel inalt e la noi foarte mare si ne aduce tot felul de prejudicii, si pe plan intern si pe plan extern. Basescu vorbea de Statul mafiot – fara niciun fel de ghilimele. Iar cetatenii, vorba lui Albert Pike, iau ca model statul…

      Despre schimbarea oamenilor…

      Si mi se pare ca ideea celor din Piata Victoriei e cea pe care am incercat s-o evidentiez aici:

      Meditatie…

      Trecerea „prin foc si sabie”, „marea purificare” de care vorbea Pike – tinand cont de perioada de eclipsa prin care trecem datorita jafurilor si coruptiei – mi se pare ca o putem asimila cu DNA. Iar cei din Piata Victoriei cam asa mi se pare ca vad lucrurile. Insa, sigur, DNA nu e chiar o trecere „prin foc si sabie”, Doamne fereste de asa ceva, sper sa nu ajungem asa si sa nu fie necesara o astfel de solutie atat de radicala…

      Sunt unii care vorbesc de respectarea drepturilor omului, dar se gandesc exclusiv la interesele lor proprii sau se gandesc la acele interse pentru care sunt platiti sa le apere.

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017 | Răspunde

      • Motane fratele meu , sper ca nu te supara faptul ca, am din cand in cand iesiri neortodocse insa eu , chiar am senzatia ca discut face to face cu un prieten caruia , ai pot spune cateodata …cam cum imi vine la gura XD XD XD Oricum umile scuze din partea mea , nu de alta dar ca sa fiu sigur ca m-am achitat de-o obligatie care nu ma lasa sa dorm noaptea 😀 😀 😀 . Si-acum la oile noastre { ” oaie s a fi fost ma-sa si….parca tot n-ar fi iesit asa ” ,Titanic Vals – Tudor Musatescu } ce vor manifestatie d e sustinere a DNA-ului . Omule , pai c e facem , ne-ntoarcem la acel ” Dai in mine….dai in fabrici si uzine ” din anii ’50 ? Cat de zapaciti la mintea creierului din cap s a fie aia d e vor participa la acel miting incat s a nu priceapa faptul ca DNA s-a transformat cam d e multa vreme in POLITIE POLITICA si-n special dupa venirea in fruntea institutiei respective a lui Laura Kovesi ??? S-a reusit oare curatarea tarii d e coruptie si d e corupti in acesti ani decand DNA-ul actioneaza …asa cum actioneaza ? Oare-i atat d e greu de priceput ca o chestie dintr-astea este posibila doar intr-un stat dictatorial , un stat avand in fruntea s a un regim totalitar , un regim comunist ? Uite bunaoare firma aceea din Olanda , aia care-s anchetati c-au dat spaga unui print arab { ca la aia sant printi cat nisip in desert } suma de 450 de MILIOANE de Euro { ma frate nu 450 , nu 4500 sau 45.000 ci PATRUSUTE CINCIZECI D E MILIOANE DE EURO…iti vine sa-nebunesti doar cand pronunti suma aceasta 😡 } pentru…oarece afaceri . Pai daca doar shpaga este d e 450 de milioane ma-ntreb : oare cat era suma totala ? Dosarul respectiv , ancheta s-a suspendat din ” ratiuni economice ” si-atunci , daca la aia se-ntampla asa ceva la noi vrem s a fie raiul pe pamant adica , doar sfinti ?!? Asa incat vezi dumneata ca si la altii ce au pretentia s a ne monitorizeze pe noi este si mai rau in materie d e coruptie . Olanda , nu-s cumva aia ce s e opuneau acceptarii Romaniei la spatiul Shengen ? Despre ” trecerea prin foc si sabie ” despre ” marea purificare ” au vorbit si Adolf Hitler si…Corneliu Zelea Codreanu la viata lor insa , nu uita la ce fel de stat visau aia . Azi , la noi cel putin nu s e mai poate asa ceva insa…de ce dracu nu iau astia modelul american sau chiar pe cel britanic si…cum al vad pe unul ca si-a mai facut un etaj la ” cocioaba ” si n-are cum justifica gologanii pe declaratia lui personala de avere…s-al lase p’ala doar in izmene si sa-i ia si cenusha din vatra ? Oare ar mai fi necesar un DNA daca Fiscul si-ar face treaba asa cum scrie la carte insa…si-aici este cu dus si-ntors caci , oare cine-i controleaza p’aia care trebuie s a controleze ??

        Comentariu de Marian | martie 1, 2017

      • „Dosarul respectiv , ancheta s-a suspendat din ” ratiuni economice ” si-atunci , daca la aia se-ntampla asa ceva la noi vrem s a fie raiul pe pamant adica , doar sfinti ?!?” – daca tu crezi ca te-ar avantaja cumva coruptia la nivel inalt, eu cred ca te inseli. Pe tine, simplu cetatean, nu te avantajeaza cu nimic. Si, oricum, zici ca „s-a suspendat din ratiuni economice”, nu ca s-a inchis. 🙂 Poate spui si despre ce firma ar fi vorba, care print arab 🙂 . Posibil, nicaieri nu poti sa spui ca e perfect, imi dau seama de asta.

        Fiscul nu-ti cere sa-ti justifici banii. Ci doar controleaza daca iti platesti taxele si impozitele. Aici se impart, in principal, doua curente de gandire: unul care spune ca fiscalitatea trebuie scazuta, altul ce spune ca ea trebuie sa fie la cote mai ridicate.

        Evaziunea fiscala NU inseamna coruptie.

        Decizia statului de a cheltui mai mult are, cred ca intotdeauna, si ceva arbitrar. Si o face fara sa te intrebe, iti ia banii fara sa te intrebe. Oare asta cum s-o numi?

        Noi am reusit sa sufocam atat firmele private cat si cetateanul cu fiscalitatea ridicata pe care o avem. Nu te intrebi de ce oare o parte insemnata a economiei e in zona subterana? Si de ce nu se duce o politica economica adecvata, inclusiv o politica fiscala adecvata, in aceasta tara? Pentru ca din taxele ce le platim tinem in brate intreprinderi de stat neperformante, ce produc pierderi uriase, si, in ministere, parcata toata clientela politica, in mare ei masura incompetenta!!

        Statul sa ceara omului sa-si justifice averea personala, adica sa te puna in situatia de a te justifica, mi se pare o atitudine demna de totalitarism. Principiul normal ar fi altul, spre exemplu: l-ai prins ca a furat, il sanctionezi atunci!! Dar nu vii, cum se face la noi, dupa 8 ani, dupa 10 ani, dupa 12 ani, ca a zis, ma’ fratele meu, unu’ ca te-a vazut acum 12 ani cum dadeai mita… Asa ceva e INADMISIBIL!! La noi sunt deschise sau asa-zis deschise dosare dupa un numar apreciabil de ani. Este evident ca lucrul asta nu e in regula. Si apoi sunt si alte multe nereguli in legislatie. In SUA, spre deosebire de ceea ce e aici, statul nu se prea implica in economie. Daca o face, apare si acolo coruptia, cum a si aparut de altfel chiar pe vremea lui Obama. Iar excesul de reglementari si fiscalitatea ridicata a facut ca firmele sa plece din SUA – Donald Trump a evidentiat acest fenomen, dand exemplu statul Ohio. E un fenomen real, Cristina mi l-a confirmat.

        Deci problema e complexa.

        Problema coruptiei nu e simpla la noi, asta ca sa fie clar. E o chestiune complexa si ca sa poti s-o rezolvi eficent, lucrul asta nu e posibil doar pe cale juridica. Eu de asta spun de diminuarea rolului statului in economie si MASIVE disponibilizari din sectorul de stat – asta ar trebui facut ca sa mai scada fenomenul asta al coruptiei. Ca de tot nu se poate, in toata lumea e coruptie. Problema e nivelul ei.

        Eu am incercat sa-ti spun cum gandesc cei din Piata Victoriei, din ce am observat eu, mergand inclusiv pe FaceBook si vazand ce comentarii se fac.

        Da nu cred ca ei pricep „faptul ca DNA s-a transformat cam d e multa vreme in POLITIE POLITICA si-n special dupa venirea in fruntea institutiei respective a lui Laura Kovesi”… NU cred ca le e clar lucrul asta sau ca inteleg just pericolul…

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Insa n-as vrea sa fiu inteles gresit. Adica sa nu se creada ca doar diminuarea rolului statului in economie si masive disponibilizari de personal din sectorul de stat ar fi panaceul. Ci din asta ar trebui sa rezulte o dezvoltare a sectorului privat si a clasei mijlocii. Criza asta economica, ce nu a fost oprita la timp, n-a adus nimic bun in acest sens. Nimic bun, din pacate…

        Altminteri exista riscul populismului, de exemplu ca salariile sa nu creasca sustenabil, ci populist, inglodandu-ne in datorii.

        Noi trebuie sa urmarim cresterea productivitatii muncii ca sa putem sustine mariri de salarii.

        Cu o implicare atat de mare, de larga a statului in economie, cum e la noi, nu putem atinge acest deziderat, iar coruptia va continua sa persiste intr-un grad foarte mare, inclusiv la nivel inalt.

        Noi trebuie sa privim Romania si nu numai tara noastra, ci toate tarile din Europa de Est, foste comuniste, ca existand in acestea, in perioada asta de tranzitie, contradictia stat-privat, despre care am scris si pe celalalt blog. Este un fenomen contradictoriu, dupa deceniile de totalitarism, pe care multi din generatia protestatara de astazi nu l-au cunoscut. Problema e daca au cultura necesara intelegerii corecte a acestor chestiuni. Felul in care judeca acesti tineri – judecand doar dupa manifestarile lor si dupa comentariile lor de pe FaceBook, ar arata un nivel pana la mediu in acest sens. N-am vazut pe cineva sa caute sa explice fenomenele sau sa mearga la radacina lor. Asta e, cel putin din ce am observat eu… Sigur, e loc sa-mi schimb parerea, dar… ar trebui sa mi se dea si motive in acest sens.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Iar gradul de complexitate al problemei e cu atat mai mare cu cat nimeni pana cum nu a elaborat un tratat, nu a dat o reteta despre trecerea unei societati de la comunism la capitalism.

        Lucrul asta era valabil in 1990, e valabil si acum.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 1, 2017

      • Firma la care tehnocratul Ciolos a comandat acele corvete de ce-o dai dupa cires si te faci c a nu sti ?

        Comentariu de Marian | martie 2, 2017

      • Ce legatura are cu ce discutam?

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017

  6. Despre Ion Iliescu , chiar n-are sens sa discutam . Daca nu ma-nsel , mi-am mai spus de N ori parerea despre… „omul ” respectiv asa incat nu pot sa adaug nimic in plus , poate doar faptul ca astia d e la PSD il tin in continuare in bratze si nu s-au DELIMITAT de el inca din primele zile , atunci cand au pretins ca…” PSD este un partid ce se reformeaza zilnic ” de la Victor Ponta citire . La varsta lui { n-are catzel , n-are purcel…la ce-o mai traii asta chiar nu reusesc sa-nteleg ! } , cand altii au deja un minim de sase-sapte ani d e cand stau ” la loc umbros si cu verdeata ” ma-ntreb cine dracu { poate chiar Dracu } ai mai permite s a se trezeasca dimineata si nu-l lasa sa-si doarma somnul al lung ? 😡 Despre chestia cu ” masive disponibilizari de personal din sectorul de stat ” iar nu fac comentarii deoarece la fel cum mi-am mai exprimat nu doar o data parerea …” sectorul de stat ” nu-seamna doar angajatii d e la Guvern , Parlament sau presedentie ci si aia de la Politie , Armata , ISU si cadre didactice si medici si asistente si infirmiere si….se mai gasesc destui si-a’ci . Intrebare : in perioada dintre cele doua mari maceluri mondiale in Romania astia enumerati mai sus { si-s doar o parte dintre ei } erau platiti de catre stat sau de catre privati ? Atunci…dupa stiinta lu’ matale….care era criteriul d e productivitate al unui profesor sau un ivatator d e la ….Cuca Macaii vis a vis de unul ce-si desfasura activitatea la…Liceul Ghe. Lazar din preajma Cismigiului ? Care era criteriul d e productivitate pe care statul al lua in consideratie la plata sau marirea salariului pentru ” dr. Poenaru ” ce-si facea meseria intr-un sat pierdut prin pustietatile Baraganului si unul ce facea cam acelasi lucru la…Elias sau Filantropia bunaoara ? Oare , cum era paltit capitanul . Zaganescu ca si ala , desi pompier…tot angajat la stat era ? Ce mai ramane…IT-ul ? Pai daca-o luam la puricat asta ar trebui sa reuneasca cele mai luminate minti ale stiintei si tehnlogiei si-atunci stau si ma-ntreb : cum dracu d e , taman astia s-au trezit ca cel mai bun mijloc de-asi ” manifesta nemultumirile ” vis a vis de Guvern { deci…contra statului } mai ales ca nu statul ai plateste , este sa doreasca neaaparat s a darame Guvernu sa darame statul ? S-au gandit fie macar si-o secunda…ce pun in loc caci daca s-ar pune pe ei insasi , atunci chiar am avea o mare problema ? Esti elegant in exprimare atunci cand spui ca ” judecand dupa comentariile lor si dupa amnifestarile lor de pe FaceBook ar arata un nivel PANA la mediu in acest sens „. Frate dar cioara aia de zbiera ca apucata de draci in fatza cotrocenilor…aia crezi cumva , ti-a dat fie si-o secunda senzatia ca-i absolventa magna cumm laude a ….macar unei singure Scoli Generale ? La fel si aia { minim 75% dintre ei } ce au ” rezistat ” in fata la Victoria . N-ai dreptate : este elaborat de foarte multa vreme acel tratat , acea retzeta de trecere , d e tranzitie de la comunism la capitalism dovada faptul ca , imediat dupa ’90 peste tot in tarile foste au si aparut ” investitorii ” , investitori ce azi fac parte din topurile revistei Forbes . Statul nefiind de drept propietar , neavand nici in clin nici in maneca cu acumularea a ceva cat d e marunt ce in fapt , ar apartine populatiei -conform uneia dintre definitiile date la acest capitol d e multe dintre constitutiile lumii – a dat pe te miri ce ceea ce nu i-a apartinut NICIODATA . La noi imi , reamintesc si-acum , despre modalitatea prin care Dinu Patriciu a ajuns peste noapte unul dintre cei mai bogati oameni ai planetei prin cadoul facut d e catre nu stiu cine , cadou numit….PETROM . Cine-a anchetat asta vreodata ?

    Comentariu de Marian | martie 2, 2017 | Răspunde

    • Contrar celor ce cred unii care se lasa fascinati de Statul Roman din perioada interbelica, cand statul era implicat masiv in economie, cum ai si incercat sa arati, productivitatea muncii in Romania era una slaba, cu tot varful din 1938 (sa retinem si cand: in 1938!! Pe urma a inceput cel de-al Doilea Razboi Mondial). Este adevarat, recunosc, in 1938 a fost un varf, dar Romania tot eminamente agrara era. Pe de alta parte, erau si aspecte pozitive datorate in principal libertatii economice. De asemenea un invatamant mult mai serios pe vremea aceea decat acum. De asemenea, Reforma Agrara facuta de Regele Ferdinand a fost un lucru pozitiv.

      „Despre chestia cu ” masive disponibilizari de personal din sectorul de stat ” iar nu fac comentarii deoarece la fel cum mi-am mai exprimat nu doar o data parerea …” sectorul de stat ” nu-seamna doar angajatii d e la Guvern , Parlament sau presedentie ci si aia de la Politie , Armata , ISU si cadre didactice si medici si asistente si infirmiere si….se mai gasesc destui si-a’ci ” – trebuie facute aceste masive disponibilizari de personal. Numarul maxim de functionari publici sustenabil de catre Statul Roman este de 900.000 de oameni. Atat a fost la sfarsitul guvernarii Nastase. Pe vremea lui Tariceanu la Palatul Victoria s-au angajat in plus 500.000 de oameni, numarul ajungand la 1.400.000 oameni. Boc a dat afara vreo 200.000, din cate stiu eu, ajungand acum sa avem vreo 1.200.000 de oameni angajati la stat. E ENORM!!!! Deci ar trebui inca vreo 400.000 disponibilizati, ca sa ajungem la 800.000 de functionari publici.

      Pe de alta parte, intreprinderile de stat ce produc pierderi URIASE (am scris despre asta pe blog) ar trebui sau inchise, sau privatizate. Te rog, citeste:

      Doua articole la o diferenta in timp de patru ani…

      Cei de la Gandul au aratat intr-un articol din 2011 ca pierderile intreprinderilor de stat nerentabile se ridica la URIASA cifra de 12,75 miliarde de EURO!!! Vorbim de intreprinderi de stat care nu-si dovedesc rentabilitatea economica DE ANI DE ZILE!! Ai inteles acum la ce ma refer in principal? Iar la stat, in aceste intreprinderi de stat nerentabile, in ministere, e parcata toata clientela politica. Si nu prea se vede ca-si dovedeste competenta. Pe care ii platim noi, cetatenii.

      Problema nu ne e neaparat cum a ajuns Dinu Patriciu, „peste noapte”, unul din cei mai bogati oameni ai Planetei. Ci cum trebuie sa intelegem lucrurile. Asta e marea problema. Ca daca, spre exemplu, noi intelegem ca trebuie o lupta anticoruptie care sa degenereze intr-un razboi romano-roman, ce, mai mult decat probabil, ar distruge aceasta tara, e bine oare? Sau ar trebui sa vedem lucrurile ca pe o incercare de creare a unui capitalism romanesc – care, e adevarat, nu s-a facut neaparat prin mijloace cinstite, dar unde scrie despre capitalism si libertate economica faptul ca acestea ar intruchipa cinstea si corectitudinea pana la sfintenie? – in cadrul trecerii dificile – nedocumentate nicaieri in vreo lucrare stiintifica – de la comunism la capitalism? Eu as dori sa vad o opinie in acest sens de la filozofi precum domnii Plesu si Liiceanu, foarte activi in spatiul public si e foarte bine ca e asa.

      Ai un nivel peste cel mediu cand incepi sa-ti pui intrebari si sa vezi problemele la un nivel peste cel mediu. Atunci demonstrezi ca esti peste nivelul mediu. Or, la ce am vazut eu pe FaceBook, la comentariile pe care le fac cei ce merg sa protesteze in Piata Victoriei, n-am intalnit ceva care sa-mi demonstreze ca au un nivel peste cel mediu. Bineinteles, m-am bazat pe o simpla observatie, fara sa aiba pretentia unui studiu in acest sens. Are mai mult, daca doresti, un caracter empiric.

      Vezi, tu ziceai: ” Cat de zapaciti la mintea creierului din cap s a fie aia d e vor participa la acel miting incat s a nu priceapa faptul ca DNA s-a transformat cam d e multa vreme in POLITIE POLITICA si-n special dupa venirea in fruntea institutiei respective a lui Laura Kovesi ???” – dar gandeste-te ca un tanar de 25 de ani, care la Revolutie probabil ca era in proiectul parintilor, si care nu stie cum a fost comunismul pentru ca nu l-a trait – gandeste-te din perspectiva lui, din punctul lui de vedere – nu prea intelege ce ai spus tu. Nu-i e deloc foarte clar ca DNA, in binom cu SRI, s-ar putea transforma in Politie Politica, aducand atingere drepturilor si libertatilor individului. Tu, care ai trait vremurile acelea ale comunismului, iti dai seama. El cum si-ar putea da seama, neavand la indemana, de partea lui, experienta? Raspunsul este: doar prin CULTURA!!!

      „Frate dar cioara aia de zbiera ca apucata de draci in fatza cotrocenilor…aia crezi cumva , ti-a dat fie si-o secunda senzatia ca-i absolventa magna cumm laude a ….macar unei singure Scoli Generale ?” – trebuie sa dovedesti ca esti „mai sus” decat ea. Or, ei nu mi-au dovedit asta. Ma uitam la ce comentarii fac pe FaceBook. Scuza-ma, NU sunt multumit: din partea unor tineri intelectuali vreau mai mult!! Un profesor trebuie sa fie exigent cu un tanar (spun exigent, nu sa depaseasca limita, desigur) daca vrei sa faci din el om. Or, eu nu sunt multumit pentru ca nu vad la intelighentia noastra tanara – sa lea dea Dumnezeu multa sanatate! – o tendinta si o inclinatie de a explica un fenomen, de a-l patrunde, de a cauta cauze, de a merge la radacina fenomenului. Ca a te exprima cu ostilitate la adresa lui Dragnea, Grindeanu, PSD, stie oricine s-o faca. Or, eu n-am vazut ca incearca cineva sa se ridice mai sus de aceste lozinci, normale de altfel cand e vorba de un miting, desigur. Atunci as fi spus si eu ca acesti tineri sunt peste nivelul mediu. Si, sincer, m-as fi bucurat!

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 2, 2017 | Răspunde

      • In 2011 cine era la putere si pe cai destui de mari , nu cumva Traian Basescu -PDL ? Acea Reforma Agrara despre care vorbesti dumneata , din pacate { istoricii o spun nu eu } era un drept castigat d e catre romanii ce luptasera in WWI era un drept castigat de catre cei ce s e mai intorceau acasa si pentru vaduvele si orfanii alora de ramasesera sa-ngrase pamantul . Daca nu faceau asta si soldatii romani se dadeau prizonieri sau dezertau , aduceau Armata Coroanei Regale a Romaniei la faliment total plus infrangerea d e care nu-i mai putea scapa nici mama Frantei iar majestatea Sa Ferdinand in locul unei coroane d e otzel , ar fi purtat in cel mai bun caz una de spini . Promisiunea de-a le da pamant i-a facut p-aia sa lupte nu…oftica pe care-ar fi avut-o pe nemti sau austro-ungari . In plus de asta , acea Reforma Agrara a insemnat d e fapt ca mosierii carora le era luat din pamantul mosiei lor pentru a fi impartit taranilor , primeau DESPAGUBIRI DE STAT , TITLURI DE STAT BABANE CACI LEUL ERA DIN AUR PE ATUNCI { adicate-lea tot un fel de japca } cum dracu de n-ai aflat asta pana acu’ ? Repet : istoricii adevarati spun a sta eu…doar repet spusele lor pe care n-am dreptul s a nu le cred . In privinta alora de le plangi matale d e mila ca n-au experienta si mai ales c a n-au trait vremurile comunismului ai dreptate c-un singur amendament : astia au NET , ,astia au Wikipedia , ASTIA AU GOOGLE , STIA AU FACE BOCK asa incat chiar si fara s a vrea , nu exista s a nu s e lipeasca macar atat cultura de ei…cata apa s e lipeste pe ratza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | martie 2, 2017

      • Marian, deci inca o data: Reforma Agrara facuta de Regele ferdinand a fost un lucru pozitiv. 🙂

        „[…] astia au NET , ,astia au Wikipedia , ASTIA AU GOOGLE , STIA AU FACE BOCK asa incat chiar si fara s a vrea , nu exista s a nu s e lipeasca macar atat cultura de ei…cata apa s e lipeste pe ratza !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” – auzi, hai sa-ti dau eu exemplu de „cultura”: era pela televiziunile de stiri ce lozinci strigau: „Vrem femei ca si Codruta,/ NU ca Firea si Olguta”. Sa fac un comentariu asupra lozincii? 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017

      • Da, au net, Wikipedia, Google si nu numai. Sunt si carti scrise de istorici reputati despre perioada comunista. Numai ca mai trebuie sa citesti si sa si studiezi macar putin. Daca ar face asta, ar putea privi lucrurile si dintr-o alta perspectiva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017

      • Ma plimbam prin Bucuresti zilele astea si ma gandeam ca acesti „tineri frumosi si liberi” n-au cunoscut ce inseamna sa traiesti intr-o societate in care totul sau aproape totul e de stat. Mergeam seara prin Bucuresti. Frumos luminat. Vezi firme, magazine private frumos luminate. Ei n-au trait vremurile in care TOATE magazinele erau de stat si orasul in bezna… N-au trait vremurile ca sa inteleaga teama de Securitate.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017

      • Da, poti sa spui ca a fost un drept castigat de ostasii romani ce au luptat in WWI. Insa nu e numai asta. Reforma Agrara facuta de Regele Ferdinand a detensionat societatea, a anihilat tensiuni sociale mari – si ma gandesc la 1907. Si a dat taranului posibilitatea sa munceasca si sa prospere. Pacat de faptul ca nu s-a putut face mai demult asa ceva. Insa la noi nu era capitalismul dezvoltat in sec. al XIX-lea – in Occident acesta capatase amploare – v. de ex: Revolutia Franceza, Revolutia de la 1848 – pentru ca si in Franta au fost probleme. La noi lucrurile s-au petrecut mult mai tarziu. Important este ca ideea de modernizare a statului a aparut totusi si la noi in sec. al XIX-lea (v. Revolutia de la 1848). Insa unele reforme concrete importante s-au luat mult mai tarziu. Nici atunci capitalismul nu era prea dezvoltat in comparatie cu cel din Occident. Insa trasaturile de dezvoltare a Romaniei erau cele occidentale. Deci e mare lucru ca a facut aceasta Reforma Agrara. Asta nu inseamna desigur ca de maine toti taranii au inceput sa traiasca exceptional de bine sau ca a inceput sa ploua cu carnati, vorba lui Tanase. Dar a fost un pas necesar facut spre modernizarea tarii.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017

      • Pai bine frate dar ai uitat ca insusi Eminescu isi inchipuia o femeie puternica si nu o silfida precum Veronica ? De ce crezi ca era atras d e carnatzareasa aia de-i era cumnata lui Maiorescu , pentru ca aia cadea lata cand al vedea , sau pentru ca-i dadea cu flit dupa bunul ei plac ? ” Vrem FEMEI precum Codruta ” ? Esti sigur ca nu era scris doar :…. VREM FEMEI ? XD XD XD Insa , ti-o spune fratele dumitale : NICIODATA , DAR NICIODATA , o femeie care-a facut mult sport { asa , precum….Codruta 😉 }, nu va fi o amanta d e calitate iar aici , chiar ti-o spun din experienta proprie si personala . Sa nu spui s-acum : ” ai carte ai parte ” ca te-njur de …. mortii lui Johannis 😀 😀 😀 !

        Comentariu de Marian | martie 4, 2017

      • Eu asa am vazut pe la televiziunile de stiri ca era scris.

        Da, probabil e vorba si de o chestiune de gust. 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 4, 2017

      • Ba desteptule , tara n-a fost modernizata d e Reforma Agrara ci de INDUSTRIALIZARE !

        Comentariu de Marian | martie 4, 2017

      • „Ba, desteptule”, Reforma Agrara infaptuita de marele rege Ferdinand a fost un pas mare spre modernizarea tarii noastre.

        Industrializarea de pe vremea comunismului, facuta fortat si prost, coordonata de unul ca Gheorghiu-Dej sau Ceausescu, niste derbedei ajunsi la Putere datorita Moscovei comuniste, fara studii de specialitate si ignorand cu totul parerea unor savanti in domeniul economic (pentru ca Romania a avut asa ceva in interbelic) s-au apucat sa faca aceasta industrializare fortata, pe model sovietic, facand-o atat de prost ca s-a vazut ce a iesit. Pana la urma s-a blocat totul si s-a prabusit totul. Lucru inevitabil, date fiind spuse cele de mai sus, si care a aratat lipsa de viabilitate a sistemului comunist.

        Tare mi-e ca Liviu Dragnea cel putin seamana cu derbedeii aia doi enumerati mai sus!

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 4, 2017

    • Si inca, poate nu atat numarul in sine, 1.200.000 de functionari publici, ar fi neaparat chintesenta problemei. Chestia e ca nu ne putem permite sa tinem atat de multi, fara a spori in mod ingrijorator cheltuielile. Parera mea este ca s-a facut prin asta, prin acesteangajari masive in sectorul de stat, protectie sociala mascata. Iar productivitatea muncii nu doar ca a stagnat, dar a si scazut intre timp.

      Din punctul de vedere al productivitatii muncii, lucrurile stau ingrijorator.

      Rares Bogdan evidentia, citand o statistica, faptul ca doar anul trecut au plecat din tara 340.000 de oameni. Ceea ce arata o prabusire in ceea ce priveste productivitatea muncii, la noi. Plecarea asta masiva a romanilor, arata o prabusire a productivitatii muncii aici, omul nemaiputand sa se descurce aici in mod convenabil si decent. Dupa atata lupta anticoruptie si nefacut reforme in economia romaneasca, stopate din 2004 incoace de cei care au ajuns la Putere dupa 2004, dupa atata justitiarism combinat cu masive angajari la stat, la asta s-a ajuns! 😦

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 2, 2017 | Răspunde

  7. M-ai inebunit cu Rares Bogdan ! Adicatelea …patru din cinci televiziuni al spurac pe unde-apuca , ai scot dosare peste dosare { parca si SIlviu Manstire ai dadea niscai flegme mai nu stiu cand } doar dumneata te incapatanezi sa-l consideri un guru al televiziunilor , un stapan al adevarului absolut !!! Ma rog , chiar nu-i teaba mea : de gustibus non…DESTUPANDUM 😀 😀 😀 ! Parerea mea este ca nu prabusirea productivitatii muncii de-aci , i-a facut p’aia s a s e care le dracu-n praznic ci , SALARIILE D E MIZERIE COMPARATIV CU…AIUREA-N U.E. i-au gonit p’aia din tara lor . Cum dracu d e nici macar un singur patron de prin Anglia , Franta , Belgia , Italia , Portugalia , Spania sau Germania nu s e plange de productivitatea scazuta a muncitorului roman …doar la ei in tara sant umpluti cu acest gen d e rahat ?! Si te-ntreb iar : despre c e fel d e productivitate a muncii poate fi vorba in cazul unui invatator sau al unui medic sau…al unui pompier ? Daca invatatorul scoate al final de an s colar 101% numai elevi de 11 pe linie…aia-i productivitate ? Daca un medic lipsit d e medicamente si lucrand uin conditii imposibil d e acceptat in oricare alta tara a UE raporteaza ca din 200 de apcienti ai traiesc toti….202 asta-i productiviatte ? daca un pompier stinge trei incendii cu doar o galeata d e apa…aia-i productivitate ? Daca DNA produce peste 1500 de dosare { amdamme kovesi a spus-o la recentul bilant } si-n instanta ajung doar zece -cinsprezece iar din alea inca jumatate sant achitate…aia-i productivitate ? Despre ce fel d e productivitate a muncii poate fi vorba chiar si-n cazul acelor functionari publici…1.200.000 sau cat dracu exista ? Pai chiar nu realizezi ca-i vorba despre angajati { chiar doar plimbatori d e dosare sau amantele primarilor sau ai sefilor de CJ } ai primariilor , ai zecilor d e primarii din tara ? Nu-i vina lor ca sistemul din Romania este atat de stufos d e birocratic cu legi ce s e bat cap in cap , si care se s chimba d e la o zi la alta , legi ce se exclud una pe cealalta , legi ce-s votate de-a valma d e catre cei inditruiti s-o faca si care legi ai inebunesc d e cap si pe cei mai harsiti functionari publici . Vezi c e se plangea mai zilele trecute alde Vasile Marica care – culmea – era sustinut si d e Bogdan Hossu si dupa aia , cred ca-ti vei schimba parea despre functionarii publici . Atentie , s a n-ai impresia c a ma omor d e dragul lor insa , au si ei dreptatea lor trebuie s -o recunosti !

    Comentariu de Marian | martie 2, 2017 | Răspunde

    • A, nu, nu-l consider un „guru”. Am avut si pozitii critice – sper ca ai citit.

      ” Parerea mea este ca nu prabusirea productivitatii muncii de-aci , i-a facut p’aia s a s e care le dracu-n praznic ci , SALARIILE D E MIZERIE COMPARATIV CU…AIUREA-N U.E.” – 😆 Marian, despre ce vorbim? 🙂

      Citeste mai intai ce inseamna productivitatea muncii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 3, 2017 | Răspunde

      • Unde sa citesc ce-nseamna productivitatea muncii ? Vrei sa-ti dau definitia GENERAL VALABILA PESTE TOT IN ECONOMIA MONDIALA pai , te-asi cam plictisi deoarece si dumneata cunosti respectiva definitie la fel de bine si corect ca si mine deci , ca sa te citez : despre ce vorbim ? Raman la parerea mea : aia au plecat doar din ratiuni economice iar unii dintre ei …si din alte motive , pe care nu stau s a le detaliez caci , le sti foarte bine si dumneatu .

        Comentariu de Marian | martie 4, 2017

      • 🙂 Lasa ca ai inteles tu foarte bine ce am zis. 🙂

        Cum sa aiba medicii, profesorii salarii ca intr-o tara occidentala dezvoltata, fara sa creasca si la noi productivitatea muncii, in tara noastra vreau sa zic? Asa ceva nu prea se poate, decat in reveriile comunistoide ale lui Liviu Dragnea si a altora ca el, asta ca sa nu spun: in general ale PSD.

        Comentariu de Motanul Incaltat | martie 4, 2017

    • Apropo de productivitatea muncii in Invatamant, mi-am amintit de ce s-a intamplat in Grecia cu ocazia Crizei – ai putea sa cauti in arhiva blogului ca eu imi amintesc de faptul ca am scris despre asta: a fost o stire care spunea ca intr-una din insule erau 13 profesori de sport la o scoala obisnuita. Tie cum ti se pare chestia asta?

      „Si te-ntreb iar : despre c e fel d e productivitate a muncii poate fi vorba in cazul unui invatator sau al unui medic sau…al unui pompier ?” – si atunci cum poti sa deosebesti scolile bune de cele mai putin bune, universitatile mari, de renume mare din aceasta lume de celelalte care, unele, sunt asa si asa, altele mai slabe. Spre exemplu, te-ai uitat sa vezi ce buget are Universitatea Yale din SUA? De asemenea, cum deosebesti niste spitale mari din lumea asta, in care tot serviciul spitalicesc este la superlativ, de restul, unde mai vezi si mizerie, si mobilier alterat si neschimbat de ani de zile, unde medicii sunt platiti prost etc.?

      Or, pentru a avea un buget precum Universitatea Yale din SUA, lucrul ast anu prea e posibil intr-o tara cu productivitatea muncii precum i9n Romania. In cazul Sanatatii lucrurile stau la fel. Iar cresterea populista si nesustenabila a salariilor nu rezolva problemele. Chiar cred ca le agraveaza. Poti, spre exemplu, ajunge ca-n Grecia, sa ai 13 profesori de sport la o scoala, deci un execedent de profesori de sport, numai pe criteriul „sa-i bagam in serviciu”. Si se pot mari doar costurile, in rest nimic – si gandeste-te ca, in cazul Greciei, vorbim de euro, nu de leu. A venit tot acest imens capital – ca altfel, de unde datoria imensa, colosala a acestei tari mici, Grecia? – si nu a facut decat sa mareasca costurile.

      Comentariu de Motanul Incaltat | martie 5, 2017 | Răspunde


Lasă un răspuns către Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.