Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre sentimentul patriei…

In zilele noastre se vorbeste foarte putin despre astfel de lucruri, traind intr-o lume destul de bulversata, neclara in vremuri neguroase. Cred ca putini romani se gandesc la asa ceva, iar in ceea ce priveste sentimentul el pare a fi din ce in ce mai rarefiat si confuz.

Ce putem spune noi, cei din zilele noastre, despre sentimentul patriei? Cum il simtim noi, cei de astazi? Se vorbeste, e adevarat, despre nationalism, despre miscarile nationaliste din Europa, despre extremism. Insa acest nationalism nu are repere foarte clare. Ce repere ar avea nationalismul pentru noi, romanii, astazi? De aici o tulburare a sufletului si un sentiment mai curand confuz…

Gresesc?

De aceea as dori sa pun aici pe blog ce a gandit Nichita Stanescu despre acest subiect. Eu cred ca veti avea prilejul sa (re)cititi, sa (re)citim un eseu realmente impresionant si maret:

Sentimentul Patriei

– Iata, imi spune tanarul, mi s-a aratat aievea divinul Balcescu si barbatul atat de nobil si de daruit, Alexandru Ioan Cuza. Figuri legendare, cu fete prelungi si palide, intrerupte in altitudinea lor de luciul intens de stea cazatoare al ochilor; acei frumosi si din cale-afara barbati, Balcescu si Voda Cuza, cu frunti inalte si ovale semanand cu aurora boreala vazuta uneori din Muntii Carpati.

Sufletele voastre fluturau ca o panza imensa, pe care iubitele lor fapturi se lasau modulate asemenea stemelor. Auzeam in sirul curgator al boltilor o dulce muzica: „Nu credeam sa-nvat a muri vreodata”. Versul lung asemenea unui val de cometa saltandu-mi si coborandu-mi torsul, invaluindu-mi-l si legandu-mi-l cu un odgon.

Am vrut sa cant si mi-am dat seama deodata ca ei niciodata nu au fost cantareti pentru ca ei au fost intotdeauna insesi cantecele.

Am vrut sa infloresc si m-am asezat pe ramurile lor, si am inflorit si m-am scuturat in vara si am reinflorit din nou pe ramurile lor eterne.

La temelia sentimentelor noastre, acolo unde bataia inimii ia nastere din ea insasi, si unde vremea incepe a se naste, acolo la radacina arborelui genealogic al sentimentului tarii, fapturile nemuritoare ale lui Balcescu si ale lui Voda Cuza stau de veghe.

Voi, barbati frumosi, neasemuit de inteligenti, voi eroilor!

Iata, mi s-au aratat ca intr-un ritual de iarna, de primavara si de anotimpuri neasemuitii barbati, Balcescu si Voda Cuza.

Forta de munca, puterea creatoare a acestui vechi si incercat popor isi gaseau un nume mare printre ei, isi gasesc cea mai curata dintre amintiri in ei.

Prezentul vostru dinamic isi afla in istorie mareti precursori, in fiintele lui Balcescu si Voda Cuza.

Fete inalte, fete prelungi, palide pe care foamea de ideal si-a ridicat stemele; maini prelungi, cu degete prelungi si subtiri facute sa stea stranse pe manerele unor mari idei, cum au si stat; trupuri daruite pamantului tarii si mai ales locuitorilor ei; ochi intensi prelungind vederea tarii pana acum in prezentul dinamic.

Chipul dumneavoastra, Nicolae Balcescu, asemenea „icoanei stelei ce-a murit”, ni s-a aratat inca; Voda Cuza, chipul dumneavoastra, asemenea „icoanei stelei ce-a murit” ni se arata inca.

Chipurile voastre sunt vii, atat de vii in noi de parca nu in istorie au existat, ci in prezent, si, de aici, din prezent, iradiaza inapoi in istorie cautandu-va fapturile.

Voi nu ati fost cantareti, voi sunteti insesi cantecele”

Nichita Stanescu

1972

Amintiri din prezent, Editura Sport-Turism, 1985, Bucuresti

De observat anul in care a fost scris acest mic eseu: 1972.

N-a scris despre comunism si nu e vorba de Ceausescu. Interesant este ca, referindu-se la sentimentul patriei, nu ne-a vorbit nici despre Stefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Mircea cel Batran sau alt mare voievod, Iancu de Hunedoara, de exemplu. Se stie ca Ceausescu se vedea printre marii voievozi ai neamului iar propaganda comunista care ii faurea cultul personalitatii marsa, desigur, in aceasta directie. Totusi, nu ar fi fost gresit sa se refere la marii nostri voievozi, de ce nu?

Ci a scris despre Balcescu si Alexandru Ioan Cuza.

Si despre Eminescu.

Puteti, spre exemplu, oare, sa-l vedeti in Balcescu pe Ceausescu? 🙂 Eu cred ca nu.

Este extraordinar ca sentimentul patriei l-a simtit gandindu-se la cei care au pus bazele Romaniei moderne, conectata la Occident, si in persoana celui ce a faurit pentru prima data Unirea, conturandu-se de atunci Romania Mare. „Neasemuitii barbati, Balcescu si Voda Cuza” sunt expresia intrupata, personificata, daca se poate spune asa, a acestui sentiment: cel al patriei. Iar aceste cuvinte:

„Chipurile voastre sunt vii, atat de vii in noi de parca nu in istorie au existat, ci in prezent, si, de aici, din prezent, iradiaza inapoi in istorie cautandu-va fapturile.”

mi se par mai actuale ca oricand pentru ca si azi dezideratul national al tarii noastre este modernizarea tarii, conectarea ei la Occident, si Unirea! „Voi sunteti insesi cantecele” – bine zis!

Iar bogatia spirituala a acestui „atat de nebalcanic popor roman” – este opinia lui Nichita Stanescu – cu care contribuim la imbogatirea spirutala a Europei o reprezinta colindele si plugusorul care „aidoma Mioritei, definesc sufletul de floare de zapada al acestei tari”. „Doinele nu sunt altceva decat colinde de vara si colinde de toamna”.

„Ritual iar nu arta, geniu iar nu talent, viziune iar nu vedere, noblete iar nu superbenie, putere iar nu vigoare, stea ale carei raze noi sintem, colinda si doina spun despre noi cu necuvinte, cuvintele noastre.

Colindele, ale tuturor pentru toti, si doinele ale unuia catre singurul, nu sunt niciodata prilej de veselie, ci numai incoronare cu frig.”

Incoronat cu frig voi spune si eu precum Nichita:

„Colinda s-ar putea incepe cu „leru-i ler”, iar doina cu „frunza verde.””

Anunțuri

Noiembrie 23, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

42 comentarii »

  1. Foarte frumoase osanale ridicate mai mult masoneriei decât României !
    Şi Bălcescu şi Cuza au fost masoni, iar Eminescu este doar sugerat prin cele nemuritoare ” icoana stelei ce-a murit”, sau ” nu credeam să-nvăţ a muri vreodată”, numele său trecut sub tăcere deşi Ceauşescu era un împătimit de Eminescu !
    Pentru că Nechita în beţia lui, nu numai de cuvinte, fusese şi el racolat la mişcare !
    Ca să nu mai vorbim de cei omişi amintiţi şi de tine !

    Cu alte cuvinte o manipulare subtilă, ce i-a adus probabil şi şorţuleţul de rigoare !

    Comentariu de Radu Humor | Noiembrie 23, 2016 | Răspunde

    • Dvs. nu credeti ca cei care au luptat pentru faurirea Romaniei moderne si pentru Unire trebuie cinstiti? Iar daca „Ceausescu era un impatimit despre Eminescu” – ceea ce se prea poate, de ce nu? – nu trebuie cinstit Eminescu?

      Dvs. va legati de faptul ca erau masoni. Cine, dupa Dvs., sunt cei care trebuie cinstiti si laudati – cei care au iubit aceasta tara si au dorit sa avanseze in mod concret sau poate Ceausescu sau, cine stie?, Brejnev sau poate Stalin? V-ar fi satisfacut daca ar fi laudat comunismul sau Uniunea Sovietica?

      Sentimentul patriei este indisolubil legat de cei care au iubit aceasta tara si care au pus bazele Romaniei. Iar daca stam si ne uitam atent in istorie, bazele Romaniei au fost puse de acesti oameni: Balcescu, Alexandru Ioan Cuza, au fost puse de patriotismul inflacarat al pasoptistilor care a culminat cu idealul Unirii, pe care l-au si realizat, faurind o tara libera si independenta. Au fost puse de Mihai Eminescu, care cu al sau patriotism ardent a scris: „Ce-ti doresc eu tie,dulce Romanie”, din care va citez ultima strofa:

      „Ce-ţi doresc eu ţie, dulce Românie,
      Tânără mireasă, mamă cu amor!
      Fiii tăi trăiască numai în frăţie
      Ca a nopţii stele, ca a zilei zori,
      Viaţa în vecie, glorii, bucurie,
      Arme cu tărie, suflet românesc,
      Vis de vitejie, fală şi mândrie,
      Dulce Românie, asta ţi-o doresc!”

      Ei, daca asta inseamna masonerie sau masonism, inseamna ca suntem cu totii masoni!!

      Am vrut sa nu va public comentariul datorita lipsei de onestitate intelectuala. Dar e bine sa-l citeasca mai multi ca sa vada ce inseamna, ce reprezinta Igor Dodon, precum ce reprezinta si altii, asemenea lui, din Romania.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 23, 2016 | Răspunde

  2. Şi Isărescu este mason şi poate peste câţiva ani se vor scrie asemenea ode şi pentru el, că a ţinut România în viaţă timp de un sfert de secol fără a se mai pomeni de
    faptul că România se împrumută de la diferite organisme internaţionale cu o dobândă de 7 % să zicem, dar îşi depozitează sume uriaşe inclusiv din taxe şi impozite la FED de unde primeşte o dobândă de 3 % , ceea ce mi se pare, nu mi se rupe ca la alţii, că este o mostră de sabotaj mixt : unii îi învaţă, ba chiar îi obligă pe alţii să facă operaţiuni vădit păguboase pentru ţara noastră !
    Sau, în perfectă colaborare, aceleaşi minţi diabolice convin ca să acordăm 2 % din PIB pentru înarmare ! Păi, de ce domnilor ? Dacă noi v-am pus la dispoziţie teritoriul nostru pentru a vă amplasa bazele voastre, considerăm că noi ne-am achitat de obligaţii, ba mai mult, ne-am făcut rost şi de un duşman aflat în coastele noastre şi ne-am făcut un partener dincolo de coastele Atlanticului ! A, că scutul ne apără şi pe noi de nişte rachete lansate mai mult de propaganda voastră, decât de Iran (sanchi!), ni se trage tot de la voi, care ne-aţi păcălit să ne băgăm mortul în casă, cum se zice !
    Mai clare dovezi de sabotaj încrucişat ( mai ales că-i vorba şi de Băsescu) nu cred să avem !
    P.S.
    Solicitând ajutoare de la americani am păţit ca-n bancul cu puştiul care îi scrie lui Moş Crăciun să-i aducă o surioară şi primeşte mediat înapoi o scrisoare prin care i se spune că s-a rezolvat : S-o trimită pe maică-sa la…o anumită adresă. Să zicem din America !
    Cam la fel am fost ajutaţi şi noi de americani, şi nu numai, că ni s-au dat adrese şi de Bruxelles şi de la Berlin şi de la Paris, mă rog, numai lume bună şi dornică să ajute, fieare cu ce poate. Înşela !
    Cu propagandişti ca tine nu-i exclus să-i bălcenizeze şi să-i cuzeze cineva şi pe ăştia !
    Intenţii ai avea, nu ştiu cum stai cu celelalte talente ….

    Comentariu de Radu Humor | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

    • Dar Dvs. de unde stiti ca Isarescu ar fi mason? Dvs. stiti ce faceti? Credeti in zvonistica, daca se poate spune asa. La fel si cu lista de organizatii care ar fi finantate de Fundatia Soros – eu v-am intrebat ce dovezi, ce argumente aduceti si nu mi-ati raspuns. Sa stiti ca nu e deloc necesar sa ai o functie importanta si sa fii mason. Cu alte cuvinte, poti avea o functie imporatanta si sa nu fii mason.

      Citez din memorie – imi cer anticipat scuze daca se strecoara si erori: se spune ca Presedintele Roosevelt ar fi fost intrebat odata cine ar fi superiorul sau in Loja. Iar raspunsul se zice ca ar fi fost: „gradinarul meu” 🙂 .

      ” România se împrumută de la diferite organisme internaţionale cu o dobândă de 7 % să zicem, dar îşi depozitează sume uriaşe inclusiv din taxe şi impozite la FED de unde primeşte o dobândă de 3 %” – eu admit ipoteze, dar nu unele abracadabrante! 🙂 Pe acelea le privesc cu rezerve, pe unele dintre ele cu mari rezerve. 🙂

      2% din PIB nu e pentru inarmare ci pentru Aparare. Nu mi se pare mult. E cat se poate de rezonabil si mi se pare un act de responsabilitate in primul rand fata de noi insine si de loialitate fata de aliatii nostri ca sa ne achitam de aceasta sarcina.

      ” A, că scutul ne apără şi pe noi de nişte rachete lansate mai mult de propaganda voastră, decât de Iran (sanchi!), ni se trage tot de la voi, care ne-aţi păcălit să ne băgăm mortul în casă, cum se zice !” – stiti bine care sunt intentiile si capabilitatile militare ale Iranului? Pentru ca asa si eu pot sa spun ca Dvs. credeti in propaganda facuta de Vladmir Putin, cum ca Iranul n-ar avea astfel de capacitati militare. Dar le-a vandut rachete!

      Lasati-ma, ca am vazut cum ne-au „ajutat” rusii: ne-au FURAT din teritoriul national si din bogatiile tarii si ne-au adus si comunismul pe cap! Iar unii sunt antimaericani pentru ca SUA a sustinut lupta anticoruptie si nu le-a aprobat hotiile!

      Scuzati-ma dar eu ce sa inteleg din fraza asta: „Cu propagandişti ca tine nu-i exclus să-i bălcenizeze şi să-i cuzeze cineva şi pe ăştia !
      Intenţii ai avea, nu ştiu cum stai cu celelalte talente ….”? Daca Dvs. sunteti impotriva lui Balcescu si Alexandru Ioan Cuza inseamna ca sunteti antiroman. Nu? Spuneti-mi si mie ce altceva as putea intelege.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

      • Pai…este o informatie publica si…nu d e ieri de-alataieri ci de cel putin douazeci de ani , faptul ca Mugur Isarescu este mason asa incat , nu cred ca Radu Humor a descoperit misterul pietrei filosofale !!! Cine a dezvaluit asta …pai , oare nu cumva tatal vitreg al lui Calin Popescu Tariceanu , raposatul in Domnul , Dan Amedeo Lazarescu ?!?

        Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016

      • Da? Sincer, n-am auzit, dar…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016

  3. ” Iubesc doar locul nu stapanii , / Precum fac cainii pentr un os ! ” 1955 , acesta este anul publicarii acestei …. Balada a motanului 😀 XD XD XD si ma-ndoiesc profund d e faptul ca la ace a vreme Nichita Stanescu isi putea permite…fie si-n visele sale sa se gandeasca la …masonerie . Eminescu in schimb { chiar si George Calinescu amintea asta in ” Viata si Opera lui Mihai Eminescu ” } , a fost pe la masoni datorita lui Maiorescu insa , nici n-a acceptat si nici n-a fost acceptat acolo , sau cel putin asa spun cam toti eminescologii pe care i-am citit . De fapt nu atat pentru Maiorescu se tot ducea Eminescu pe la Maiorescu prin ograda ci , pentru cumnata aluia , pentru Mite Kremitz asa cum stie toata lumea . Balcescu…ca Balcescu , se poate spune orice despre el era un ILUMINAT si-un adevarat patriot insa Cuza …in afara de chestia aia cu ” ocaua ” sau aia cu ” mos Ion Roata si Unirea ” { si p’atunci era un fel de campanie …electorala } altceva , ce s e mai poate spune ? Ca era un cartofor inrait , sau un afemeiat d e prima mana si-atunci…unde-i patriotismul despre care vorbesti ? Ceausescu nu era in nici un caz un impatimit dupa Eminescu ci…doar invatase pe de rost versurile ce cuprindeau patriotism in intelegerea sa marginita , versurile NATIONALISTE . Stefan Andrei spunea asta , mai acu’ vreo trei ani la o emisiune a Eugeniei Voda si , daca nici ala nu stia ce spune…. Citind postarea dumitale , nu pot sa nu-mi reamintesc acel dicton latinesc , mai vechi decat originile ” poporului asta de tampiti in care cel dintai sunt eu ” 😀 XD care spune asa : PATRIA UBI BENE !!!!!!!!!!!! Ce zici , or avea aia dreptate sau , vorba lui Kellemen Hunor : ” Nu stie ce spune ” ?

    Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

    • Despre Cuza, Kogalniceanu spunea ca el este cel care ” are cheile Orientului” – ceea ce te duce cu gandul ca el, Cuza, conducea efectiv masoneria romana din vremea respectiva. Si gandeste-te la un lucru: daca el conducea efectiv masoneria – deci inseamna ca era un sef mare, recunoscut pe plan mondial – cum a putut fi fortat sa abdice? Asta apropo de ce zicea Radu Humor. De unde si rezulta ca poti sa fii sef in masonerie, dar asta nu inseamna sa ai si functii inalte sau sa ramai acolo mai mult de 25 de ani, ca Isarescu care, ca longevitate intr-o functie importanta l-a intrecut, daca nu ma insel, chiar si pe Ceausescu!!!

      Pai, eu asta ii spuneam si lui Radu Humor. Pentru ca dupa dumnealui si Eminescu ar fi fost mason si toti cei care sunt patrioti si iubesc tara, tot masoni.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

      • Dupa cate am citit , insusi Mihail Kogalniceanu s-ar fi aflat la baza acelei abdicari si nu , nu AL.I. Cuza conducea pe-atunci masoneria . Exista o lege { p-asta am auzit-o d e la Chirovici si daca nici ala nu-i mason…. } la masonii de diferite loji : NICIODATA CEL CE CONDUCE LOJA , NU ESTE IN PRIM PLAN TOCMAI PENTRU CA , REGULA LOR DE AUR ESTE … SLUJIREA ALTORA . Pe Isarescu nu masoneria il spijina dupa umila mea parere ci…aia ce au nevoie de el acolo la BNR . Si inca o chestie : nu intotdeauna cei ce-s patrioti si-si iubesc tara sunt si masoni ! Pai , nu realizezi ca , daca ar fi transpirat doar , prin spatiul public faptul ca WC Tudor sau Adrian Paunescu sunt masoni…. Si dumneata si eu , putem spune orice despre mancatorii ala de ” Locum ” dar , ca n-ar fi fost patrioti , asta chiar nu .

        Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016

      • Dar nu asta e problema si ma mir ca n-ai sesizat-o. Uite-te bine ce comentarii face Radu Humor: „Foarte frumoase osanale ridicate mai mult masoneriei decât României !”. Iata ce fel (era sa zic ce hal) de oameni bantuie pe internet. Deci daca ii cinstesc pe Balcescu sau pe Alexandru Ioan Cuza, aduc osanale masoneriei, nu Romaniei. Asta ca sa vezi de ce diversiune e capabil Radu Humor si cat de romaneste simte el. Si bazandu-se pe o prejudecata destul de bine inradacinata pe meleagurile noastre, cum ca masoneria reprezinta neaparat ceva rau – lucru care il cred multi care habar nu au ce inseamna masoneria. Uite-te si tu cat de antiromanesti sunt comentariile acestui individ (si ma intreb daca e roman) si pline de ura si ranchiuna (stau si ma intreb de ce) fata de tara asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016

      • Este o mare deosebire intre Nichita Stanescu si Adrian Paunescu sau C.V. Tudor.

        Nichita Stanescu n-a ravnit si nici n-a avut privilegii de pe urma regimului comunist, cum au facut cei doi mai sus citati. Paunescu l-a si pupat in c… pe Ceausescu; nu mai vorbesc de Vadim. Arata-mi si mie unde a facut Nichita asa ceva. Nichita nici nu a avut sau urmarit privilegiile regimului si nici n-a pupat in c… partidul sau pe Ceausescu.

        Nu cred ca au fost masoni, iar pe vremea aceea cu atat mai greu. Pentru ca, se stie, regimul comunist respingea masoneria de la Lenin incoace. Restrictiile comuniste erau foarte dure in ceea ce priveste contactul cu strainii sau cu plecarea in exteriorul tarii. Deci slabe sanse…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016

    • Eu n-am publicat un comentariu al lui Radu Humor in care era o „analiza exceptionala” despre „rolul discretionar al Justitiei din Romania”. Il public aici:

      „O analiză excepţională :
      „Realitatea este ca rolul discretionar la care a ajuns sistemul justitiei in societatea romaneasca , implicarea profunda a justitiei in lupta politica , cu sprijinul solosistilor si a cercurilor politice interesate din afara tarii , a determinat la ora actuala ca aceasta sa joace un rol mai nociv in societate decat coruptia insasi . Justitia noastra a incetat demult sa mai joace acel rol neutru, de echilibru si de impartire a dreptatii pentru care este destinata . Procesul de alterare al justitiei a inceput inca din anii 90 , din perioada impartirii pamantului si a privatizarilor , cand judecatorii ,profitand de imoviabilitatea lor au emis zeci de mii de sentinte discretionare , fara a pati nimic . A fost primul pas spre crearea perceptiei „autotputerniciei ” justitiei in sens negativ . Al doilea pas a fost cocotarea magistratilor pe Everestul sistemului salarial din Romania , in mod cu totul abuziv , fapt ce a determinat o noua perceptie a puterii discretionare si al unui elitism intangibil . Dar cel mai mare rau l-a comis Basescu prin sistemul introdus , de ridicare a rolului si misiunii procurorilor deasupra celui al judecatorilor si prin transformarea DNA intr-un organ suprem al vendetei politice . Sistemul diabolic al lui Basescu s-a mai materializat si prin ridicarea DNA si al Curtii Constitutionale deasupra forului suprem intr-o democratie – care este Parlamentul , cel practic care reprezinta poporul . Rolul Curtii Constitutionale a fost bagatelizat in mod intentionat . Curtea Constitutionala este un for menit sa vegheze exclusiv la respectarea Constitutiei si adresarea catre aceasta ar trebui admisa numai in cazuri exceptionale . Prin sistemul introdus in regimul Basescu de contestare a legilor emise de Parlament la Curtea Constitutionala si de anulare al caracterului optional al recomandarilor CC , practic a transformat CC in organ legislativ , substituind-o Parlamentului . Astfel s-a atins o noua culme a discretionarului in justitie .
      Ca cireasa pe acest tort d-nul Basescu ne-a daruit implicarea justitiei (in speta DNA ) si in procesul electoral . Sunt de pomina anchetele de intimidare a alegatorilor declansate de haita lui Kovesi dupa Referendumul din 2012 , fapt care cred ca constituie o premiera mondiala . Asa ca astazi in Romania nu mai putem vorbi despre justitie , ci despre o casta discretionara dominata de procurori. Vreau sa subliniez aici si rolul negativ in promovarea acestui fenomen , pe care l-au jucat si niste ambasadori , in special ambasadorii SUA . Vreau sa repet intrebarea pe care am mai adresat-o un cateva randuri : in ce calitate si pentru ce participa cu regularitate d-na Kovesi la receptiile organizate de Ambasada SUA si nu numai ? Nici rangul functiei si nici atributiunile de serviciu nu indrituiesc aceasta participare . Subliniez si rolul negativ al unor comisari UE pe probleme de justitie , in special al doamnei Reading , care a lasat justitia romana la discretia cucuvelei comuniste Monica Macovei – care si-a facut mendrele cum a dorit pe timpul aceluiasi Basescu . Eu cred ca Parlamentul Romaniei trebuie sa constientizeze starea penibila si profund anormala in care a ajuns si sa-si reia rolul de principala forta politica in societate , daca mai vrem ca aceasta sa fie democratica . Trebuie regandit intregul sistem de numire a functiilor de conducere in justitie ; intr-o republica parlamentara acest apanaj nu trebuie sa apartina presedintelui ,ci Parlamentului , altfel ne transformam intr-o republica prezidentiala -cum de fapt suntem acum . Aceasta este una dintre problemele cheie la care trebuie sa vegheze Curtea Constitutionala si nu legile salarizarii , care n-au nici in clin nici in maneca cu acest for . Depasirea atributiunilor in mod abuziv de catre presedintele in functie , ca si de catre predecesorul sau , instaurarea unor guverne personale , deturnarea rezultatelor alegerilor si ale Referendumurilor -iata probleme de competenta CC .
      Domni ca Augustin Zagrean , Aspazia Cojocaru si altii , care au permis denaturarea rolului Curtii Constitutionale , ar trebui sa fie trasi la raspudere conform legii si nu sa stea sa ingurgiteze linistiti uriasele pensii de care beneficiaza pentru comiterea acestor nelegiuiri . D-na Ligia Stanciu trebie sa raspunda pentru abuzul urias comis in cazul Rarinca . Domnul Morar , care a privat poporul roman de pedepsirea celor vinovati pentru disparitia flotei comerciale a Romaniei , sta „bine mersi ” la adapostul aceleiasi Curti Constitutionale . Ce culme a absurdului mai poate fi imaginata , cand disparitia a peste 300 de vase este declarata prejudiciu zero ? Ce culme a absurdului mai poate exista cand pentru disparitia a mii de vagoane si locomotive din resortul CFR nu raspunde nimeni ? Si mi se pare ca acelasi personaj diabolic s-a perindat intr-o perioada si pe la Ministerul Transporturilor ! Iata ce trebuie sa faca Justitia ! :mrgreen:

      Sa-ti arat cat de „discretionara” e Justitia in Romania, citeste, te rog, articolul asta:
      http://www.romanialibera.ro/rezultate-alegeri-parlamentare-2016+/parlamentare-2016/lista-candidatilor-alde-din-satu-mare-pentru-camera-deputatilor-este-deschisa-de-un-fost-ministru-al-transporturilor–urmarit-penal-pentru-trafic-de-influenta-433858

      Vezi cat de „discretionara” e?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

      • Despre care lege vorbeste dl. Radu Humor atunci cand spune ca , Augustin Zegrean , Aspasia Cojocaru , Ligia Stanciu sau dl. Morar ar trebui trasi la raspundere ? Exista cumva aceasta lege in Romania si eu n-am aflat inca ? Dar oare doar Basescu Traian ar trebuii tras la raspundere pentru acea ” disparitie ” a aproape 300 de nave reprezentand flota comerciala a Romaniei ? Mai stie careva sub ce Presedentie si sub care Prim Ministru a ” disparut ” flota ? Mai stie careva cine avea MAJORITATE in Parlament pe-atunci ? Deci….QED !

        Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016

    • Uite un alt articol:
      http://www.romanialibera.ro/politica/partide/liderul-pru–bogdan-diaconu–sustine-ca-varianta-cea-mai-realista-de-premier-este-victor-ponta-433855

      Vezi cat de „discretionara” e? Toata lumea, n-asa?, e „controlata” de George Soros, doar Victor Ponta nu e! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

      • Prietene , la cat rahat manaca turbatu’ asta de Diaconu…nu defecheaza toata Romania intr-un an ! Gandeste-te doar la acea nebunie { la care sper din toata inima sa nu puna prea multi botu’ } cu ” pensia minima 900 de lei , salarii de…minim 2500 ” etc . Se simte mana lui Ponta , chiar si de catre unul care-i nascut zilele trecute .

        Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016

      • Eşti rudă cu Brucan, că numai el zicea ,,,n-aşa ?! 😉

        Comentariu de Radu Humor | Noiembrie 25, 2016

      • Domnule Humor, scuzati-ma, dar cred ca suferiti de un sindrom, de pilda: daca „Ceauşescu era un împătimit de Eminescu”, nu mai trebuie sa-l cinstim pe Eminescu. Daca spun „n-asa?”, trebuie sa fiu ruda cu Brucan „ca numai el zicea asa”. Sa stiti ca expresia a fost folosita si de Alina Mungiu-Pippidi. Ma mir ca nu m-ati intrebat daca nu cumva sunt ruda cu dansa. 🙂

        Insa eu cred ca lucrurile sunt mai simple. Cred ca la Dvs. e un reflex comunist de a gasi unele asemanari acuzatoare. N-asa?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016

  4. Intrebare : articolul este al domnului Radu Humor ???

    Comentariu de Marian | Noiembrie 24, 2016 | Răspunde

    • E unul din motivele pentru care nu l-am publicat. Dar l-am pus aici ca sa vezi, ca sa vedem cu totii, ce comentarii pot sa faca unii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

  5. Din ciclul ” Să ne cunoaştem mai bine preşedintele” :

    Klaus Werner Iohannis: „Din 2001, m-am gândit să fiu preşedintele României, când au început jurnaliştii să mă întrebe” Nu l-a intrebat nimeni dar ce conteaza la el inca o minciuna.Adevărul este că Iohannis nu s-a gândit doar din anul 2001 la ocuparea fotoliului de la Cotroceni, el fiind pregătit, de către emisari ai Germaniei, pentru un rol la vârful politicii româneşti încă de pe vremea când România era condusă de Nicolae Ceauşescu. Relevant este, în acest sens, discuţia pe care a purtat-o cu nişte colegi profesori într-o delegaţie la Cluj Napoca. Atunci, în vara anului 1989, întrebat fiind de colegi de ce nu emigrează în Germania, ca majoritatea saşilor sibieni, profesorul de fizică Iohannis Klaus Werner a afirmat că regimul comunist o să cadă în curând, lucru de neconceput de către românii de rând! Doar o persoană bine informată din exterior putea să ştie de proiectele care se urzeau în laboratoarele occidentale. Totuşi, neîncrezători în premoniţia lui Klaus, interlocutorii au insistat, întrebându-l de ce nu emigrează, rămânând să revină dacă într-adevăr Ceauşescu o să fie înlăturat de la putere. Răspunsul a fost sincer şi tranşant: „Nu pot, fiindcă am misiunea mea aici!”. Iată că a găsit si trambulina ideală pentru a-şi îndeplini misiunea şi a ajunge la Cotroceni, în fruntea statului român: Partidul Naţional Liberal. Te umflă râsul când observi că acest sas parvenit şi oportunist nu are nici o legătură cu denumirea partidului, el nefiind de naţionalitate română şi nici liberal fiindcă o viaţă întreagă a muncit ca bugetar!

    Interesul Germaniei a fost, iniţial, de a-şi stabili un cap de pod în Est prin recolonizarea germană a Sibiului. Doar din 2007 s-a luat decizia de a-l propulsa pe Klaus Werner Iohannis în fruntea statului român, care devenise în întregime o umilă colonie. Decizia candidaturii lui Klaus Iohannis la preşedinţia României datează din vara anului 2007. Atunci, la întâlnirea anuală a Clubului Economic German din Transilvania, care a avut loc în comuna Biertan, judeţul Sibiu, s-a stabilit ca primarul sibian să participe, ca independent, la alegerile din 2009 cu sloganul electoral: „Pentru ca România să arăte ca Sibiul!”. Însă Traian Băsescu le-a tăiat nemţilor entuziasmul, fluturând cele două dosarele penale ale lui Iohannis de la DNA şi ameninţând cu puşcăria! În cazul în care Iohannis renunţa la candidatură, se clasau şi dosarele. Şantajul a avut efectul scontat şi înţelegerea a fost respectată, ca între mafioţi. După ce s-a închis lista candidaturilor la alegerile prezidențiale din anul 2009, hopa și procurorul Țuluș, împreună cu subalterna-amantă Claudia Roşu (devenită ulterior soție) cu NUP-urile lor salvatoare! „Proiectul Iohannis” din campania electorală a anului 2009 – cu acesta ca viitor premier al României – avansat de Crin Antonescu, trepădușul desemnat de oculta globalistă ca „lansator” al mediocrității săsești atunci și după patru ani – în 2013, nu a mai prezentat un pericol pentru Traian Băsescu.Partea tragică pentru Traian Băsescu este că „roata s-a întors” și Iohannis nu uită şi nici nu iartă! La fel a făcut şi la Sibiu, a călcat pe cadavre ca să se răzbune pe cei care l-au contrat. Kovesi a schimbat rapid barca, fiind reconfirmată de Iohannis în funcţie, iar procurorul general Lazăr a fost adus de acelaşi Iohannis de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia tocmai pentru obedienţa sa şi muşamalizarea dosarelor de corupţie în care era implicat primarul sibian, în special a retrocedărilor abuzive către FDGR.

    Comentariu de Radu Humor | Noiembrie 25, 2016 | Răspunde

    • Dvs., D-le. Humor, faceti un lucru care nu e in regula: copiati niste articole aparute pe niste saituri si le puneti la mine pe blog sub forma de comentariu. Daca e munca dvs. proprie, macar sa spuneti ca sa stim si noi. Eu v-am aprobat acest articol pentru ca vreau sa va intreb de ce ii dati sau de ce nu-i dati crezare… Pentru ca eu as dori si un comentariu al Dvs. la acest articol. Eu am gasit acest articol aici:
      https://octavpelin.wordpress.com/2015/07/27/cancelarul-celui-de-al-patrulea-reichangela-merkel-acea-fata-din-esteste-linistita-sluga-ei-gauleiterul-nazi-klaus-johannis-conduce-colonia-romania-reprezentand-interesele-germaniei-la-bucure/

      Daca ati fi pus doar acest link ar fi fost cu mult mai bine pentru ca dupa cum vedeti acolo e si semnat. Acest articol figureaza si aici:
      http://www.justitiarul.ro/pentru-linistea-germaniei-un-gauleiter-se-vrea-in-fruntea-romaniei/
      dar uite ce putem citi si aici:
      http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/justitiarul-marius-albin-marinescu-nume-de-cod-rahova-ii-62188.html

      Formule precum „mein Führer” – adica asta ar fi Iohannis – sau „gauleiter” (tot referitor la Iohannis) fac parte din propaganda antiIohannis de pe o anumita parte a esicherului politic romanesc. Cum ca Iohannis ar reprezenta „capul de pod” al intereselor Germaniei in Est „prin recolonizarea germană a Sibiului” – eu v-as intreba cum demonstrati asta.

      Explicati-mi si mie cum demonstrati asta:

      „Adevărul este că Iohannis nu s-a gândit doar din anul 2001 la ocuparea fotoliului de la Cotroceni, el fiind pregătit, de către emisari ai Germaniei, pentru un rol la vârful politicii româneşti încă de pe vremea când România era condusă de Nicolae Ceauşescu. Relevant este, în acest sens, discuţia pe care a purtat-o cu nişte colegi profesori într-o delegaţie la Cluj Napoca. Atunci, în vara anului 1989, întrebat fiind de colegi de ce nu emigrează în Germania, ca majoritatea saşilor sibieni, profesorul de fizică Iohannis Klaus Werner a afirmat că regimul comunist o să cadă în curând, lucru de neconceput de către românii de rând! Doar o persoană bine informată din exterior putea să ştie de proiectele care se urzeau în laboratoarele occidentale. Totuşi, neîncrezători în premoniţia lui Klaus, interlocutorii au insistat, întrebându-l de ce nu emigrează, rămânând să revină dacă într-adevăr Ceauşescu o să fie înlăturat de la putere. Răspunsul a fost sincer şi tranşant: „Nu pot, fiindcă am misiunea mea aici!”. Iată că a găsit si trambulina ideală pentru a-şi îndeplini misiunea şi a ajunge la Cotroceni, în fruntea statului român: Partidul Naţional Liberal. Te umflă râsul când observi că acest sas parvenit şi oportunist nu are nici o legătură cu denumirea partidului, el nefiind de naţionalitate română şi nici liberal fiiindcă o viaţă întreagă a muncit ca bugetar! „

      „Adevărul este că Iohannis nu s-a gândit doar din anul 2001 la ocuparea fotoliului de la Cotroceni, el fiind pregătit, de către emisari ai Germaniei, pentru un rol la vârful politicii româneşti încă de pe vremea când România era condusă de Nicolae Ceauşescu” – asta cum o demonstrati? ca pe urma zice: „Relevant este, în acest sens, discuţia pe care a purtat-o cu nişte colegi profesori într-o delegaţie la Cluj Napoca. Atunci, în vara anului 1989, întrebat fiind de colegi de ce nu emigrează în Germania, ca majoritatea saşilor sibieni, profesorul de fizică Iohannis Klaus Werner a afirmat că regimul comunist o să cadă în curând, lucru de neconceput de către românii de rând!” – nu stiu daca era de neconceput pentru romanii de rand in contextul in care se destrama comunismul in toata Europa de Est, in contextul in care se asculta Europa Libera, asa ca nu stiu cat era de neconceput, mai ales ca romanii, iesind masiv in strada impotriva regimului comunist, l-au dat jos pe Ceausescu chiar in 1989. Si ca Iohannis ar fi zis atunci: „Răspunsul a fost sincer şi tranşant: „Nu pot, fiindcă am misiunea mea aici!” – asa, si asta ce inseamna? Adica asta ar insemna ca misiunea lui ar fi fost inca de atunci sa devina Presedintele Romaniei, sustinut de Germania? De unde rezulta lucrul asta?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

    • Si inca ceva, de unde stie autorul articolului ca Iohannis a fost pregatit „de către emisari ai Germaniei, pentru un rol la vârful politicii româneşti încă de pe vremea când România era condusă de Nicolae Ceauşescu”? Adica pentru romani, caderea lui Ceausescu a fost o surpriza absoluta, dar pentru autorul articolulului nu-i niciun secret ca Iohannis ar fi fost pregatit de catre „emisari ai Germaniei”… Eu stau si ma intreb daca Dvs., D-le. Humor, considerati credibile astfel de afirmatii… Sau ca „o viata intreaga a muncit ca bugetar” – de parca ar fi fost singurul liberal in situatia asta…

      Dar eu v-as intreba cum va explicati asta, citez de aici:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Klaus_Iohannis

      „Candidat pentru funcţia de premier

      În data de 13 octombrie 2009 Klaus Iohannis a fost propus de PNL pentru funcţia de prim-ministru al României după ce guvernul Boc a fost demis în urma unei moţiuni de cenzură în ziua precedentă. Această propunere a fost susţinută şi de PSD, PC şi UDMR, dar nu şi de PDL. Pe data de 14 octombrie, Iohannis a acceptat candidatura, dar a doua zi, preşedintele Traian Băsescu l-a nominalizat pe Lucian Croitoru pentru funcţia de prim-ministru al ţării. Traian Băsescu a declarat[14] că nu a refuzat candidatura lui Iohannis, dar este nevoit să numească un prim-ministru din cel mai mare partid din Parlament (PDL la acea vreme).

      Opoziţia a criticat decizia preşedintelui ţării de a nu-l numi pe Iohannis prim-ministru. Liderul social democrat, Mircea Geoană, l-a acuzat pe Traian Băsescu că încearcă să influenţeze alegerile prezidenţiale din acel an, avându-le organizate de un guvern care îl susţine drept candidat. Liderul naţional liberal, Crin Antonescu, a declarat că partidul său va refuza orice candidatură în afară de Klaus Iohannis. După nominalizarea lui Lucian Croitoru, Antonescu, el însuşi fiind un candidat pentru alegerile prezidenţiale, a declarat că îl va numi pe Iohannis prim-ministru dacă ajunge preşedinte.

      În data de 21 octombrie 2009 Parlamentul a adoptat cu peste 252 de voturi o declaraţie prin care cerea retragerea candidaturii lui Croitoru, şi suport pentru Iohannis. Pierzând suportul în Parlament pentru Croitoru, preşedintele Traian Băsescu l-a numit pe Liviu Negoiţă prim-ministru, dar acesta nu a reuşit să primească votul de încredere al Parlamentului. În urma acestui vot, guvernul Boc a asigurat interimatul până la alegerile prezidenţiale din decembrie.

      În turul doi al alegerilor prezidenţiale au candidat fostul preşedinte, Traian Băsescu, şi liderul social democrat, Mircea Geoană. PNL şi PSD au semnat o înţelegere politică prin care susţineau candidatura lui Iohannis la funcţia de prim-ministru al ţării în cazul în care Mircea Geoană este ales preşedinte. Alegerile din 6 decembrie sunt însă câştigate de Traian Băsescu. Pe 7 decembrie, Klaus Iohannis a declarat că parcursul său de posibil premier s-a încheiat. Ulterior, Emil Boc a fost din nou desemnat candidat la funcţia de prim-ministru şi reînvestit în funcţie pe 23 decembrie, cu 275 de voturi pentru şi 135 împotrivă.” (subl. mea)

      Caci articolul din care ati citat spune: „Iată că a găsit si trambulina ideală pentru a-şi îndeplini misiunea şi a ajunge la Cotroceni, în fruntea statului român: Partidul Naţional Liberal. „.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

  6. Frate…zi-mi si mie ca sa nu mor prost : care-i motivul de-i iei atata apararea lui Klaus { mai e putin si vine ziua sa onomastica…te vei grabii sa-l feliciti ? } Werner Johannis , ce dracu-i aduci atatea osanale ? Vad ca-ti scoti ghiarele cum indrazneste careva sa-i zica ceva d e dulce teutonului . Ioan Ratiu [ RIP ] avea o vorba : „- Eu sunt gata s a mor pentru ca dumneata sa poti sa nu fi de acord cu mine ” iar dupa mine , asta inseamna gandire democratica , si-atunci te-ntreb : de ce te superi pe Radu Humor ca-l ia in betze pe …sasalau ? Oare ti s-a parut vreodata ceva mai ingaduitor cu Dragnea sau Ponta sau…. cu Traian Basescu ? Chiar te rog sa-mi spui pe cinstite , care-i motivul caci , doar faptul ca nu da adresa unor locuri de unde copiaza cate ceva pe care le posteaza ca fiind comentariile domniei sale , nu cred ca-s adevaratul motiv , caci la cati plagiatori avem in tara asta….” Recolonizarea germana a Sibiului ” pai ce Johannis ar fi primul care { indemnat d e altii caci la mintea lui… } , s-ar gandii sa recolonizeze ceva in tara asta ? Pe bune acum . ” Reflex comunist de-a gasii unele asemanari acuzatoare ” pai…daca minim jumatate din tara asta gandeste asa , asta inseamna dupa o logica elementara ca…jumatate din Romania este comunista sau macar simpatizant comunista ? Sa fim seriosi frate … n’asa !? 😀 XD

    Comentariu de Marian | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

    • Marian, nu-i iau apararea Teutonului, nici n-am intentia asta si nici n-am de ce sa i-o iau… Dar este aiurea, dupa parerea mea, sa vii cu tot felul de fraze si afirmatii abracadabrante, la care nu exista chiar niciun fel de argumentare, dar sa le iei drept bune – eu de asta i-am si zis lui Radu Humor: ” Eu v-am aprobat acest articol pentru ca vreau sa va intreb de ce ii dati sau de ce nu-i dati crezare…”. Nu-i iau apararea, dar alegerea sa ca Presedinte a fost si este benefica Romaniei. Eu am incercat sa explic de ce si cum vad eu lucrurile in acest articol:
      https://motanulfilozof.wordpress.com/2014/11/17/admirabilul-exemplu-de-democratie-victoria-d-lui-iohannis/
      si ca sa fie mai clar iti citez doua paragrafe din articol:

      „Adrian Cioroianu a facut o remarca si sunt de acord cu ea: electoratul s-a dovedit mai matur decat clasa politica. Lectia de democratie pe care acest electorat roman a dat-o tuturor celor care nu cred in Democratie sau in democratia din Romania, inclusiv tarilor din Vest unde acum se manifesta cu pregnanta, din pacate, un puternic curent extremist eurosceptic capabil sa corupa formatiuni de centru-dreapta care nu sunt extremiste, precum UMP, in Franta, a fost una exemplara. Si trebuie sa spunem ca am avut acest privilegiu: de a fi martorii unui moment istoric de prim rang in Istoria patriei noastre. Un moment care dovedeste in chip uluitor maturitatea democratiei din Romania, in ciuda dificultatilor economice cu care se confrunta tara, in ciuda faptului ca sectorul privat nu este inca dezvoltat cum trebuie la noi. Este ceva paradoxal si cu totul atipic ca intr-una din cele mai sarace tari din UE, care se afla si in recesiune tehnica, sa triumfe intr-un chip atat de stralucit democratia si nu in spiritul unei democratii de tip european ci in spiritul libertatii, intr-un autentic spirit nord-american!! Pentru ca votul pe care l-au dat romanii nu e pro Germania, ci pro USA!! Asemanarile cu alegerea D-lui. Obama in fruntea SUA transpar cu claritate.

      Faptul ca un etnic german a obtinut, prin vot liber exprimat, victoria in alegerile prezidentiale, deci nu un etnic roman, nu un om de aceeasi confesiune cu marea majoritate a populatiei (ortodoxa), nu un om care sa vorbeasca mult si foarte fluent, ci dimpotriva, un om care vorbeste rar, apasat fiecare cuvant, face din Romania o tara moderna in Europa, poate cea mai moderna (spun fara exagerare acest lucru!). Poporul roman a facut o mutare de mare maestru!! Pare incredibil, dar e adevarat!! Acum e ziua in care se astupa gura spurcata a tuturor extremistilor, de la Laszlo Tokes la Corneliu Vadim Tudor! Si, trebuie aratat lucrul acesta, i se astupa si gura lui Viktor Orban, premierul extremist al Ungariei!! Ungurii ar trebui sa priveasca spre Romania pentru ca sa vada ce inseamna o tara cu adevarat moderna, care iubeste Libertatea si Democratia!”

      Nu spun despre Klaus Iohannis ca n-ar fi facut greseli de cand e Presedinte si chiar vroiam sa scriu despre asta pana cand am vazut ce comentariu a pus Radu Humor, articolul acela ce reprezinta credibilitate pentru unii romani. Dar, in contextul acesta complicat pe plan international, faptul ca Iohannis e Presedinte e un lucru benefic pentru Romania in primul rand.

      Pe de alta parte, daca ar fi omul Germaniei, adjunctul lui Merkel in Romania, cum de n-a acceptat cota de imigranti pe care Bruxelles-ul, la presiunile Germaniei si ale D-nei. Cancelar personal, dorea s-o impuna in toata UE?

      Pe de alta parte, de ce sa nu apreciez ceea ce spunea Dl. Joseph Daul, presedintele PPE, cand Iohannis a obtinut victoria: „EPP President Daul: “I am proud of the Romanian people; victory of Klaus Iohannis is excellent news for Romania and the European Union”? Observa ca Daul spune ca e o veste excelenta atat pentru Romania cat si pentru Uniunea Europeana, spune ca e mandru de poporul roman. Asta inseamna ca prestigiul Romaniei in UE a crescut foarte mult. Daca ar fi castigat Plagiatorul, situatia ar fi fost exact pe dos!! Omul care s-a afisat cu Putin si Erdogan, care s-a tratat in clinica lui Erdogan – gandeste-te ca un asemenea om ajuns Presedinte nu doar ca n-ar fi putut creste prestigiul Romaniei in UE, dar l-ar fi diminuat si ar fi plasat Romania intr-un con periculos de umbra, expusa amenintarilor Rusiei putiniste. De asemenea, pe plan intern ar fi scazut atat democratia cat si libertatea cu Ponta la Putere.

      Si apoi unde vezi tu ceva asa germanic in Romania de cand e Iohannis Presedinte? Hai sa fim seriosi! Insa e adevarat ca a facut si greseli, insa astfel de articole, precum cel pus de Dl. Humor, nu-i vor arata niciodata greselile pentru ca sunt preocupate doar sa-l atace, sa-l ia in bete. La comanda politica, desigur. Nu sa faca o analiza – nici nu incearca asa ceva.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

      • Te roaga fratele matale…din toata inima te roaga sa spui si pentru prostii de mine si Radu Humor : PRIN CE A FOST BENEFICA PENTRU ROMANIA ALEGEREA LUI KLAUS WERNER JOHANNIS CA PRESEDINTE ????? Faptul ca vine unul si altul si-ti mangaie chelia spunandu-ti : GOOD BOY , GOOD BOY asta inseamna beneficiu pentru dumneata ? Fii serios fratioare ! Atunci cand Antonescu si Ponta l-au adus pe neamt la Basescu propunadu-l ca PM o luasem si eu pe urma lui CTP si spuneam pe unde apucam : va fi bine ca vom avea in sfarsit si noi pe unul care sa vorbeasca in limba lor cu , frau Merkel sau cu Martin Shultz ori Claud Junker . Azi al avem ca presedinte al tarii si de doi ani incoace…te rog umil arata-mi si mie un singur lucru care sa se fi dovedit benefic facut de el ca Presedinte pentru tara pe care-o pstoreste !!! UNUL SINGUR 😡 ! Faptul ca suntem dati exemplu prin presa internationala pentru…democratia si multiculturalitatea d e la noi…te previn , nu-i chiar cel mai bun argument in acest sens nu de alta dar nu ne-ncalzeste cu nimic in fatza gerului rusesc . De cand este Johannis Presedinte…au venit cumva aia d e la Mercedes sa-ti tranteasca aici o mare fabrica de …macar d e AUDI sau BMW unde sa lucreze 10.000 de romanasi ? Cumva iti barbieresc mai putin muntii firmele austriece , doar pentru ca ala d e la Cotroceni…vorbeste nemteste ? Ai aflat cumva ca s-ar fi certat Merkel cu Hollande pentru ca Merkel a sustinut ca Romaniei sa-i fie data o transa de….3 miliadre d e euro PE MOCA sa- i imparta la romani PE MOCA ca multumire ca l-au ales pe neamt in detrimentrul lu’…Clotilde Armand ? ” Plagiatorul ” este Victor Ponta evident insa , am auzit ca si madamme Kovesi are niscai bube la capitolul asta . ca s-a tratat in clinica lui Erdogan sau ca i-a promis aluia construirea unei imense moschei la Bucuresti…asta chiar n-ar fi nimic insa…de und e si pana unde va intrat la toti in minte a capului ca , daca s-a afisat cu Putin….Si…una peste alta : de cand este rau sa ai si sa intretii RELATII BUNE CU RUSIA ???? Vrei sa-ti spun ca , daca d e prin 95 -97 am fi facut export masiv de produse agricole catre 😉 Rasarit am fi fost mai castigati decat suntem acum ca au cumparat arabii si macaronarii un minim de 20% din terenul arabil al tarii pe care noi oricum al lasasem parloaga ?

        Comentariu de Marian | Noiembrie 27, 2016

      • Dar intra in atributiile Presedintelui ceea ce arati tu? Eu cred ca nu.

        In alta ordine de idei: te citez (cred ca tu ai scris comentariul asta):

        ” Ai dreptate ” Rusia de azi , cea a lui Putin , seamana din ce in c e mai mult cu Uniunea Sovietica si , adaug eu , CHIAR CU GERMANIA HITLERISTA .”

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016

    • Sau da-mi tu un exemplu ca ar fi avut un caracter tudesc sau ceva ce ar apara interese germane abordarea pe care a avut Iohannis in politica externa a Romaniei cu Germania. Nu prea am vazut asa ceva. In rest nu vad de ce trebuie sa avem relatii proaste cu Germania. Citeste in justitiarul.ro articolul pus mai sus, auzi ce spune:

      „Germania nu a dorit niciodată binele României ! Nemţii ne-au urât şi ne-au considerat trădători pentru întoarcerea armelor din 23 august 1944, uitând că mai întâi ne-au trădat ei prin Dictatul de la Viena (30 august 1940), când au dat ungurilor jumătate din teritoriul Transilvaniei. La fel, germanii ne-au trădat şi prin Pactul Ribbentrop – Molotov (23 august 1939) când s-a pecetluit soarta Basarabiei, care a fost răpită de URSS în iunie 1940! Demn de remarcat este faptul că după căderea „Cortinei de Fier”, doar Germania s-a unificat, deşi se creaseră premisele aparent optime şi pentru reunificarea României cu Basarabia – zisă Republica Moldova – şi revenirea la ceea ce a fost odată România Mare. Mai mult, după fărâmiţarea Iugoslaviei, a venit rândul Cehoslovaciei să se rupă în două. La originea ambelor dezmembrări: Germania!”

      Eu, ti-am zis, nu-i iau apararea lui Iohannis, dar uite cum abordeaza articolul relatia cu Germania: „Germania nu a dorit niciodată binele României !” – adica nemtii ne sunt dusmani, ca doar asta vrea sa spuna. Tu crezi ca e benefica o astfel de abordare? Eu cred ca nu!! Dar rusii au dorit vreodata binele Romaniei? De asemenea cred ca nu!! Iar Dictatul de la Viena nu a fost o tradare din partea Germaniei:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Dictatul_de_la_Viena
      Putea sa formuleze altcumva: asa cum Germania nazista, in cardasie cu Rusia Sovietica, ne-au silit, fara macar sa ne intrebe, sa cedam aproape jumatate din teritoriul Transilvaniei, asa si Romania, la 23 august 1944, a intors spatele Germaniei hitleriste fara sa-i dea niciun fel de explicatii!! Romania nu era datoare Germaniei sa-i dea explicatii pentru intoarcerea armelor impotriva armatelor hitleriste, asa ca nu se poate vorbi despre tradare. Dar greseala este ca articolul aduce in actualitate acele vremuri. Este adevarat, efectele Pactului Ribbentrop-Molotov se mai fac simtite. Insa Germania nu mai e Germania nazista.

      Din pacate, Rusia de azi, cea a lui Putin, seamana din ce in ce mai mult cu Uniunea Sovietica (asta ca sa nu spun de-a dreptul: cu Germania hitlerista)!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 26, 2016 | Răspunde

      • Nici macar acest articol nu constituie o nouatate caci , inca din anii ’90 nemtii spuneau prin viu grai si pe unde apucau cele scrie mai sus ROMANIA ESTE O TARA D E TRADATORI . Pe atunci prof. Scurtu sau prof . Berindei , nu mai vorbesc despre academicianul Teodorescu incercau s a dreaga busuiocul insa…chiar n-a tinut . Adevarul este ca , de fapt nici o tara nu doreste binele altei tari…fie ea tara ” vecina si pretena ” caci , este mai normal sa-si doreasca binele ei si-al populatiei sale . Ai dreptate ” Rusia de azi , cea a lui Putin , seamana din ce in c e mai mult cu Uniunea Sovietica si , adaug eu , CHIAR CU GERMANIA HITLERISTA .

        Comentariu de Marian | Noiembrie 27, 2016

      • Eu cred ca e mult mai simplu. Daca vrei sa stii cine sunt tradatorii n-ai decat sa ai rabdarea sa citesti aceasta Simfonie a Tradarii:
        https://ro.wikipedia.org/wiki/Pactul_Ribbentrop-Molotov
        Sau, daca doresti, SFATUL PACATOSILOR!!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016

      • Citeste, te rog, si asta:
        https://ro.wikipedia.org/wiki/Lovitura_de_stat_de_la_23_august_1944

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016

    • ” ” Reflex comunist de-a gasii unele asemanari acuzatoare ” pai…daca minim jumatate din tara asta gandeste asa , asta inseamna dupa o logica elementara ca…jumatate din Romania este comunista sau macar simpatizant comunista ? Sa fim seriosi frate … n’asa !? 😀 😄 „

      Sa stii ca mi-ar placea sa nu fie asa! Numai ca dupa cum se aude, cel putin din ce ar spune sondajele, ca PSD va face +40% la alegeri… Sper sa nu fie asa: „jumatate din Romania este comunista sau macar simpatizant comunista”. Si sper ca oamenii sa ajunga sa nu se mai ia dupa tot felul de articole care, chipurile, ar spune „adevarul” si sa incerce sa se informeze din mai multe surse si sa inceapa sa gandeasca cu capul lor, nu sa gandeasca altii pentru ei si ei sa se lase manipulati. Acum au la dispozitie posibilitatea de a se informa.

      Iar daca e asa cum spui: „jumatate din Romania este comunista sau macar simpatizant comunista” – asta si explica faptul ca suntem unde suntem: una din cele mai sarace tari din UE. Si mai arata consecinta greselilor facute de PNL si Klaus Iohannis. Ca sa intelegi mai bine ce vreau sa spun, ai putea incepe sa citesti, pentru inceput, postarea aceasta:
      https://motanulfilozof.wordpress.com/2016/04/12/un-partid-prost-condus-pnl/

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016 | Răspunde

      • Si de cand ma rog apleci matale urechea la sondaje ?

        Comentariu de Marian | Noiembrie 27, 2016

      • Plec urechea… Eu cred ca sunt lucruri de interes public, daca se poate spune asa.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016

    • Pe de alta parte e jalnic daca „jumatate din Romania este comunista sau macar simpatizant comunista”, adica sa fie de partea unei ideologii ce a avut un partid, cel comunist, PCR, ce a practicat asasinarea in masa si a ascuns in mijlocul sau criminali monstruosi!! Si o ideologie si un partid aferent, PCR, ce au dus Romania de rapa…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016 | Răspunde

      • Pai , ti-am mai zis eu { si m-ai luat in ras atunci } ca romanii…saracimea Romaniei uita sau a uitat de vremurile alea insa…tine minte foarte bine un lucru : AVEAU LOCURI DE MUNCA { INCA PLATITE } iar asta insemna PAINE ! DIn acest motiv a fost Ponta , javra aia obraznica si tupeista , si vad ca inca este in topul preferintele romanilor , nu uita ca ” A IEFTINIT PAINEA ” !!! Crezi cumva ca pe baba Maranda din piata Matache o intreseaza c-a fost vorba despre…populism , fi serios fratioare ! A marit pensiile Ponta { parca dadea din buzunarul lu’ socru-su } iar dumneata crezi ca pe mos Chiorpec Ciubotarul al intereseaza de unde a luat paralele Ponta de i-a marit lui pensia aia de cacat , pensia aia de…agricultor ??? Coboara cu picuioarele pe pamant prietene . Oamenii saraci de pretutindeni , in saracia lor au o lege d e fier care zice cam asa : ce-i in mana …nu-i minciuna Iar aia care-u ucis in numele ideologiei comuniste…pai , c e te faci ca astia zic acum : Ne-am facut datoria , asa cum jurasem fatza de acel regim ! Seful…s-a dus in Iad asa incat….

        Comentariu de Marian | Noiembrie 27, 2016

      • E o mare nenorocire daca incepe sa ne intereseze doar stomacul. Eu nu spun ca n-ar trebui sa ne intereseze si stomacul. Insa am impresia ca asa am fost invatati: sa ne intereseze doar stomacul…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 27, 2016

  7. Si cine-i vinovat ca ” asa am fost invatati sa ne intereseze mai mult stomacul ” ? SI…cine ne-ainvatat ma desteptule asa 😡 … nu cumva insusi Dumnezeu atunci cand ne-a data afara in branci din gradina raiului ? Ce dracu sa-i mai facem aluia , sa-l dam in judecata 😀 ?!

    Comentariu de Marian | Noiembrie 28, 2016 | Răspunde

    • Eu cred ca asa ne-a invatat comunismul… 🙂 Am ajuns sa gandim intr-un mod meschin de materialist. Sigur, nu toti…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 28, 2016 | Răspunde

      • Toti prietene…ai uitat ca toti apartinem aceleiasi specii ???

        Comentariu de Marian | Noiembrie 28, 2016

      • Era vorba de sistemul social, politic si economic.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 28, 2016

  8. […] Ceea ce e uluitor e faptul ca „Nationalitatea nu este o analiza de singe, ci o optiune” si „A fi cetatean roman este o dragoste si o optiune, iar nu o stare sîngeroasa a eprubetei”. Aceasta conceptie despre nationalitate si despre a fi cetatean roman cu greu, daca nu chiar imposibil, o putem intalni in toata literatura romana. La noi, ideea de nationalitate si de a fi roman a fost deseori identificata cu stravechiul cult al stramosilor, practicat si in comunismul lui Ceausescu si de catre cei care ii construiau cultul personalitatii. Dar a spune ca e o optiune – ceea ce imprima, comunica, transmite ideea de libertate a individului – mi se pare o idee absolut noua in gandirea romaneasca. In Romania „trebuie” sa fii un bun roman, desi nu e foarte clar ce inseamna asta si nici ce inseamna a fi cetatean roman. Acest „trebuie” sterge cu guma optiunea libera, bazata pe dragoste. Iar Nichita numeste „fosti tradatori” pe cei care nu stiu „taina acestei sperante umane care se numeste limba romana”, nu pentru a infiera cu „manie proletara” ci pentru a indemna sa iubim miracolul numit: limba romana, stergand orice urma de nationalism abject ce ar putea sa maculeze „sufletul de floare de zapada al acestei tari”!! […]

    Pingback de Despre ce inseamna a fi cetatean al patriei… « Motanul Incaltat | Decembrie 1, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: