Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

In chestiunea Sky News…

Sa vedem mai intai ce s-a intamplat:

Mediafax

Ancheta DIICOT ar putea fi extinsă asupra jurnaliştilor britanici de la Sky News

În dosarul deschis în urma difuzării reportajului Sky News despre presupuşi traficanţi de arme din România, anchetatorii vor face cercetări privind infracţiuni contra securităţii naţionale, procurorii luând în calcul extinderea anchetei asupra jurnaliştilor britanici, au precizat surse judiciare.

Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX că cercetările în această cauză se vor axa pe infracţiuni contra securităţii naţionale, respectiv comunicarea de informaţii false. Potrivit surselor citate, anchetatorii iau în calcul extinderea anchetei în ceea ce îi priveşte jurnaliştii britanici care au realizat materialul.

Trei dintre cele cinci persoane care au legătură cu realizarea materialului Sky News despre presupuşi traficanţi de arme din România au fost chemate, din nou, joi, la sediul DIICOT pentru continuarea cercetărilor, după ce miercuri seara audierile au fost întrerupte. Unul dintre cei audiaţi este Szanto Aurelian Mihai, cel care ar fi intermediat legătura jurnaliştilor cu persoanele care apar în înregistare. Aceştia nu au făcut nicio declaraţie la intrarea în sediul DIICOT, fiind însoţiţi de avocaţi.

Procurorul şef al DIICOT, Daniel Horodniceanu, a declarat miercuri că, în cadrul anchetei, se confirmă existenţa unui scenariu în legătură cu materialul difuzat de Sky News. „Au fost identificate persoanele mascate şi alte persoane cu care au colaborat. Au fost identificate şi ridicate şi armele şi s-a descoperit autoturismul. Se confirmă ceea ce am preconizat, un scenariu care cred că a fost pus la cale de jurnaliştii britanici„, a precizat Daniel Horodniceanu.

Jurnalistul Sky News Stuart Ramsay, realizatorul reportajului despre presupusul trafic ilegal cu arme de foc din România, a publicat noi mesaje Twitter în care atacă România pentru publicarea de informaţii nepotrivite care să provoace o reacţie din partea sa, reiterând faptul că nimeni nu a fost plătit.

”România, încetează cu publicarea de mesaje nepotrivite, este ridicol. Este foarte plictisitor. Am răspuns la fiecare întrebare – arestezi bandele?”, scrie jurnalistul, în cel mai recent mesaj publicat pe Twitter.

”Nimeni nu a fost plătit. Armele sunt reale. Povestea este corectă. Sfârşit de discuţie. România, aici nu era vorba despre tine. Era vorba despre arme”, publica acesta anterior.

Ramsay a insistat de asemenea, asupra faptului că în imaginile suprinse de camerele de supraveghere ale hotelului unde au fost cazaţi jurnaliştii Sky News apare doar echipa publicaţiei, nimeni altcineva, contrazicând informaţii potrivit cărora că în imagini ar putea fi văzuţi echipa de filmare şi intermediarul de origine română.

”Pentru a clarifica -în imaginea de la hotel apare echipa Sky News. Nimeni altcineva. Este televiziune. Este o echipă de producţie”.

”Heheheh, este adevărat. Pur şi simplu nu vă place! AK-urile şi puştile cu lunetă sunt – err – militare, de vânzare. Succes”, a mai scris Ramsay pe Twitter.

Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX că legătura dintre jurnaliştii britanici şi cei care apar în filmarea Sky News ar fi fost intermediată de Szanto Aurelian Mihai, un freelancer român în vârstă de 40 de ani care s-ar fi stabilit în Marea Britanie în urmă cu şapte ani. Aceleaşi surse precizează că totul ar fi fost un scenariu pus la cale de jurnaliştii britanici, românii care apar în imagini fiind plătiţi şi instruiţi în legătură cu replicile pe care să le spună. De asemenea, acestora li s-ar fi cerut să poarte haine de tip militar. Suspiciunile procurorilor ar fi fost confirmate de intermediar la audieri. Szanto Aurelian a declarat că a fost păcălit şi că i s-ar fi spus că este vorba despre un reportaj cu personaje fictive, informaţii ce ar fi urmat să fie anunţe la difuzarea materialului.

„Mi-au declarat : nu vă faceţi griji, la momentul difuzării va apărea la sfârşit, pe display, că toate personajele din acest documentar sunt fictive şi sunt doar cu caracter informativ. Aşa mi s-a comunicat. Ei mi-au cerut să le prezint arme de război. Comunicarea mea către ei a fost nu, nu pot să vă ofer arme de război. Ei m-au asigurat că este un documentar care va apărea în luna decembrie. Nu va fi o ştire, nu va fi ceva pus pe sticlă care să defăimeze imaginea României. S-au negociat la mii de euro, dar nu foarte multe”, susţine bărbatul.”

EXCLUSIV: Un ofiţer NCA a vizionat o filmare a Sky News. Agenţia britanică: Noi am oferit comentarii generale. Ţara la care NCA a făcut referire în mod specific a fost Ucraina

Agenţia Naţională britanică pentru combaterea Infracţionalităţii a comunicat, pentru MEDIAFAX, că postul Sky News a prezentat o filmare unui ofiţer al instituţiei, precizând că NCA a făcut comentarii generale despre traficul ilegal de arme din estul Europei răspunzând unei întrebări despre Ucraina.

Răspunzând unor întrebări adresate de agenţia MEDIAFAX referitoare la menţiunile făcute despre NCA în reportajul realizat de postul Sky News, Biroul de presă al Agenţiei Naţionale britanice pentru Combaterea Infracţionalităţii a confirmat că, într-adevăr, o filmare i-a fost prezentată unui ofiţer al instituţiei.

„Sky News i-a arătat o filmare unui agent NCA, iar noi am oferit comentarii generale despre traficul ilegal cu arme la nivel european din perspectiva autorităţilor britanice”, a transmis, pentru MEDIAFAX, un reprezentant al Biroului de presă al NCA.

La întrebarea dacă NCA menţine comunicatul din reportajul Sky News privind existenţa unor informaţii despre un presupus trafic ilegal cu arme de foc în România, NCA a precizat pentru MEDIAFAX: „Agenţia nu a fost rugată (de către Sky News – n.red.) să facă vreun comentariu specific despre situaţia din România şi nu a comentat situaţia din România. NCA a oferit o perspectivă generală despre comerţul ilegal cu arme în Europa. Ţara la care NCA a făcut referire în mod specific a fost Ucraina, în contextul conflictului din acest stat şi al realităţii că multe arme provin din zone geografice instabile”.

Postul tv britanic Sky News a difuzat un reportaj despre presupuşi traficanţi de arme din România. Filmarea difuzată de Sky News arată întâlnirea dintre doi traficanţi de arme, care ar fi români, şi echipa de jurnalişti. După luni de negocieri, echipa Sky News spune că a fost direcţionată către o zonă izolată din România pentru a se întâlni cu membrii unui grup de traficanţi de arme.

Sky News precizat, în materialul postat pe site-ului postului tv, că, „la Londra, filmarea a fost prezentată unor ofiţeri ai Agenţiei Naţionale pentru combaterea Infracţionalităţii (NCA). Au confirmat că tipurile de arme, zona întâlnirii noastre (cu traficanţii – n.red.) şi preţurile discutate corespund cu informaţiile pe care le are NCA”.

„Armele provin de obicei din zone de conflict precum Ucraina, unde a avut loc şi întâlnirea dumneavoastră”, afirma, pentru Sky News, Ian Cruxton, director pentru combaterea infracţionalităţii organizate în cadrul NCA.

Jurnalistul Sky News Stuart Ramsay, realizatorul reportajului despre presupusul trafic ilegal cu arme de foc din România, a explicat miercuri că materialul video difuzat este real, precizând că nimeni nu a fost plătit. „Ha! Să se calmeze toată lumea. Reportajul este real. Nu a fost nimeni plătit. Nu a făcut nimeni nicio înscenare. Armele erau reale. Au loc arestări. Instituţiile guvernamentale sunt stânjenite. Faceţi faţă realităţii!, a transmis, prin Twitter, Stuart Ramsay, şeful Departamentului Corespondenţi de la Sky News.

Procurorul şef al DIICOT, Daniel Horodniceanu, a declarat miercuri că, în cadrul anchetei, se confirmă existenţa unui scenariu în legătură cu materialul difuzat de Sky News. „La acestă oră se efectuează câteva percheziţii în Mureş şi Bistriţa. Au fost identificate persoanele mascate şi alte persoane cu care au colaborat. Au fost identificate şi ridicate şi armele şi s-a descoperit autoturismul. Se va face o conducere în teren. Se confirmă ceea ce am preconizat, un scenariu care cred că a fost pus la cale de jurnaliştii britanici”, a declarat procurorul şef al DIICOT, Daniel Horodniceanu.

Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX că legătura dintre jurnaliştii britanici şi cei care apar în filmarea Sky News ar fi fost intermediată de Szanto Aurelian Mihai, un freelancer român în vârstă de 40 de ani care s-ar fi stabilit în Marea Britanie în urmă cu şapte ani, bărbatul fiind în prezent audiat la DIICOT. Aceleaşi surse precizează că totul ar fi fost un scenariu pus la cale de jurnaliştii britanici, românii care apar în imagini fiind plătiţi şi instruiţi în legătură cu replicile pe care să le spună. De asemenea, acestora li s-ar fi cerut să poarte haine de tip militar. Suspiciunile procurorilor ar fi fost confirmate de intermediar la audieri. Surse din cadrul anchetei susţin că, la jumătatea lunii iulie, intermediarul Szanto Aurelian Mihai ar fi fost contactat de jurnalişti Sky News care i-au spus că vor să facă un material despre traficul de arme în Europa. Ulterior, la data de 29 iulie, acesta, împreună cu mai mulţi angajaţi ai postului Sky News au ajuns Târgu Mureş. La data de 1 august au ajuns la Cluj, unde au închiriat o maşină care a fost condusă de Szanto Aurelian Mihai, acesta fiind şi translator în cadrul materialului dar şi unul dintre figuranţi. La înregistrare au luat parte şi alţi bărbaţi, unul dintre ei fiind finul intermediarului. Aceleaşi surse precizează că patru dintre arme i-ar aparţine lui Szanto Aurelian Mihai, acestea fiind deţinute legal. Alte două arme i-ar aparţine finului intermediarului, fiind deţinute şi acestea în mod legal. Sumele pe care le-ar fi primit participanţii sunt cuprinse între 500 şi 1.000 de euro. Sursele menţionate spun că jurnaliştii ar fi solicitat să filmeze într-o zonă de munte, finul intermediarului alegând un deal din localitatea Mărişelu din Bistriţa Năsăud. Procurorii DIICOT au efectuat miercuri dimineaţă şapte percheziţii la Bistriţa Năsăud şi Tîrgu Mureş, în urma cazului difuzat de Sky News alte patru persoane urmând să fie aduse la DIICOT.”

Ambasadorul României la Londra, despre cazul Sky News: Autorităţilor le-am explicat deja şi au înţeles. Nu trebuie să facem dintr-un reportaj un capăt de ţară

Ambasadorul României la Londra, Dan Mihalache, a declarat pentru MEDIAFAX că lucrurile trebuie puse în „bună ordine” în ceea ce priveşte opinia publică britanică şi că autorităţilor li s-a explicat care este situaţia în cazul Sky News, diplomatul subliniind că ”nu trebuie să supradramatizăm”.

„Misiunea noastră e să punem lucrurile în bună ordine pentru opinia publică din Marea Britanie. Autorităţilor le-am explicat deja şi au înţeles”, a declarat Mihalache pentru MEDIAFAX.

Ambasadorul a spus că, în opinia sa, nu trebuie „să facem dintr-un reportaj un capăt de ţară”.

„Percepţia se construieşte din acumulări succesive de date, informaţii. Noi trebuie să avem grijă ca asemenea acumulări să nu fie de tipul acestui reportaj”, a subliniat diplomatul.

De asemenea, Mihalache a precizat că pe măsură ce ancheta avansează, Ambasada va informa autorităţile britanice, presa britanică şi autorităţile de reglementare asupra concluziilor ei.

În ceea ce priveşte relaţiile bilaterale sau comunitatea de români din Marea Britanie, nu există efecte negative, a susţinut ambasadorul.

„Aici nu e vorba de relaţii între autorităţile statului, aici e vorba de o făcătură de presă, n-are nicio legătură cu statele şi cu relaţiile dintre state. (…) Nu trebuie să supradramatizăm un incident pe care îl lămurim, îl clarificăm, arătăm că e o făcătură şi cu asta gata”, a conchis Dan Mihalache.

Surse judiciare au declarat pentru MEDIAFAX că în anchetă privind reportajul difuzat de televiziunea britanică se merge pe varianta unui scenariu pus la cale de jurnaliştii Sky News, primele cercetări arătând că aceştia le-ar fi spus inclusiv replicile românilor şi le-ar fi cerut să poarte haine militare, o parte din arme fiind ale intermediarului.”

 Who done it?

Mi-am pus aceasta intrebare pentru ca nu putem sa tragem concluzia ca e doar o simpla „facatura de presa” care „n-are nicio legatura cu statele si relatiile dintre state”. Ancheta e in curs de desfasurare si ar trebui sa scoata la iveala adevarul. Insa in Marea Britanie s-au mai intamplat astfel de incidente. Imi amintesc, de pilda, cu publicatia Daily Mail facea reportaje halucinante care conduceau la concluzia ca va urma un val de emigranti romani si bulgari spre Marea Briatnie, mai multi decat populatia celor doua tari la un loc. Atunci Statul Roman nu a reactionat. Acum o face si bine face! De asemenea o nota foarte buna pentru luare de pozitie a D-nei. Ana Birchall.

Evident, te intrebi de ce apar astfel de dezinformari si intoxicari in Marea Britanie. Ca asa se numesc astfel de lucruri? Ca sa fiu cat se poate de direct, voi spune ca unora nu le convine ca Romania, in contextul evenimentelor recente din Turcia, e o tara stabila. Rolul pozitiv al Romaniei in cadrul NATO e in crestere, iar cei care au mizat pe destabilizarea Turciei prin lovitura de stat, esuata pana la urma, aveau, probabil, in vedere o destabilizare mai larga a flancului sud-estic al NATO. Lucrul acesta nu s-a intamplat. Dupa parerea mea, e vorba de Federatia Rusa care, dupa cum se vede, are o agentura de spionaj puternica in Marea Britanie, compusa, de ce nu?, si din celebrii oligarhi rusi, foarte bogati, capabili sa sustina din umbra astfel de actiuni de dezinformare, pentru care totusi nu trebuie cheltuite sume foarte mari de bani, dupa cum sustin unii experti in materie. Lupta anticoruptie din Romania a diminuat potentialul informativ si producator de diversiune al Rusiei la noi in tara. Lucrul asta, evident, nu convine Rusiei. Asa ca Rusia apeleaza la alte tactici, apeland chiar la coruptie in alte tari, chiar membre NATO si UE…

Pe de alta parte, ar putea fi vorba si de altceva. Si anume de cei care intr-adevar livreaza arme catre ISIS si doresc sa ascunda lucrul asta. Atentatele teroriste ce au avut loc in Europa incep sa puna intrebari serioase cetatenilor occidentali. Pentru ca sa nu se afle adevarul sunt inventate in presa tot felul de povesti capabile sa drogheze, ca sa zic asa, populatia occidentala. Totusi, iata ce se arata in articolul Mediafax:

Agenţia nu a fost rugată (de către Sky News – n.red.) să facă vreun comentariu specific despre situaţia din România şi nu a comentat situaţia din România. NCA a oferit o perspectivă generală despre comerţul ilegal cu arme în Europa. Ţara la care NCA a făcut referire în mod specific a fost Ucraina, în contextul conflictului din acest stat şi al realităţii că multe arme provin din zone geografice instabile

De unde rezulta ca nu de Romania e vorba, ci de Spatiul Ex-Sovietic, Ucraina putand insemna in cazul acesta si Estul Ucrainei, controlat de separatistii rusi. Scurgerea de armament, pe cale ilegala, din fosta URSS catre grupari teroriste precum Statul Islamic e cat se poate de posibila pentru ca aduce bani unor anumiti comandanti militari din fosta URSS. Pe de alta parte, imensul armament de care dispunea URSS se cauta a fi valorificat, fiind vorba nu de arme de ultima generatie produse in Rusia, deci la un pret cat se poate de accesibil. Nu e deloc clar daca banii rezultati in urma tranzactiei intra in conturile Federatiei Ruse sau al unui alt stat ex-sovietic, sau intra in conturile unor anumite persoane. Lucrurile acestea nu sunt noi. Se stie ca in timpul invaziei sovietice in Afganistan, erau comandanti rusi care vindeau arme produse in URSS talibanilor, adica celor cu care se razboiau, data fiind coruptia imensa din armata sovietica. Acum lucrurile stau aproximativ la fel. E greu de spus daca autoritatile de la Kremlin controleaza fenomenul… Coruptia e foarte mare si sunt implicate persoane apartinand serviciilor, comandanti din armata, deci persoane cu autoritate de comanda care fac, in acest fel, o afacere si un profit personal. Si e posibil ca astfel de oameni sa fie chiar din Ucraina, fara legatura cu o eventuala implicare a Federatiei Ruse.

Interesant este ca cei care au facut reportajul cu pricina mizau pe lipsa de reactie a Statului Roman. Au venit aici si au ales Romania pentru ca au considerat ca riscurile sunt minime. Iata ca s-au inselat. S-a urmarit punerea Romaniei intr-o lumina defavorabila. Insa e de remarcat ca acest lucru s-a facut printr-o actiune din exterior. Destul de prost condusa si regizata.

Lucrul periculos il constituie lipsa de reforme din Federatia Rusa si regimul Putin care amplifica fenomenul coruptiei in Rusia. Putin n-are interesul de a stavili coruptia atata vreme cat cei implicati in acest fenomen il sustin. Ei il sustin, el ii lasa in pace sa-si faca in voie afacerile. Problema este ca in cazul in care autoritatile de la Kremlin ar actiona impotriva coruptiei, nu doar ca actualul regim si-ar pierde un important sprijin, inclusiv politic si a unei mari parti din serviciile secrete, dar o parte din Armata si din Servicii s-ar putea chiar rascula impotriva regimului sau ar cauta sa determine un astfel de lucru. Asta ar fi unul din riscuri. Un astfel de risc se prefigureaza si in Turcia lui Erdogan: daca oamenii de afaceri au ajuns sa fie arestati de regim, atunci afacerile le vor face oamenii regimului, ceea ce ar putea sa insemne si oamenii regimului din Armata sau din Servicii. Un astfel de deal intre puterea politica pe de o parte si armata si servicii pe de alta parte e foarte probabil sa existe in Rusia si sa se infiripe in Turcia de azi. NCA are dreptate cand vorbeste despre faptul „că multe arme provin din zone geografice instabile„, dar mai trebuie adaugat ca acestea provin si din tari unde exista regimuri corupte. Iar instabilitatea politica are drept cauza si coruptia masiva.

De citit aici si cine erau „traficantii de arme”… Totusi, nu putem trage concluzia ca ar fi vorba de un eventual terorism maghiar

Contextul extern in care s-a desfasurat actiunea de dezinformare si intoxicare de la Sky News

Romania Libera

Trupele ucrainene din regiunile Crimeea și Donbas sunt în alertă maximă de luptă, pentru a preveni un atac al RUSIEI

UPDATE 16,00:  Președintele Ucrainei, Petro Poroșenko, a declarat joi că a dat instrucțiuni tuturor unităților armatei aflate în apropierea Crimeii și a regiunii Donbas (în estul Ucrainei) să fie în stare de alertă maximă de luptă, după acuzațiile lansate de Rusia referitoare la o incursiune ucraineană în această provincie ucraineană anexată de Moscova în urmă cu doi ani, transmite Reuters citată de Agerpres.

–––––––––

Rusia a comasat mai multe trupe în ultimele zile, dotate cu echipament mai modern, la granița Ucrainei cu Crimeea, provincie ucraineană anexată de Moscova în urmă cu doi ani, a declarat joi Oleh Slobodian, purtătorul de cuvânt al gărzilor de frontieră ucrainene, informează Reuters, preluată de Agerpres.

„Putem spune fără echivoc că trupe ruse aflate acolo din martie sunt acum înlocuite cu altele”, a declarat Slobodian într-un briefing de presă, pe fondul creșterii tensiunilor dintre Moscova și Kiev. „Aceste trupe sosesc cu echipament mai modern și există unități de asalt aerian. În ultimele zile, vedem o întărire a unităților care se află la frontieră. Numărul lor a crescut”, a spus Slobodian.

Președintele rus Vladimir Putin a acuzat miercuri Kievul că folosește tactici teroriste pentru a încerca să provoace un nou conflict și să destabilizeze provincia ucraineană Crimeea, anexată de Rusia în urmă cu doi ani. Autoritățile ruse au anunțat miercuri că au dejucat două tentative armate ucrainene de a introduce sabotori în această peninsulă de la Marea Neagră.”

Marina rusă intenționează să efectueze manevre antisabotaj în Marea Neagră

„Marina rusă intenționează să efectueze manevre în Marea Neagră pentru a exersa respingerea atacurilor subacvatice din partea unor sabotori, au transmis joi agențiile de presă ruse, citând Ministerul Apărării de la Moscova, relatează Reuters, preluată de Agerpres.

Potrivit scenariului avut în vedere, Marina ar urma să respingă atacuri subacvatice comise de sabotori veniți pe mare, a transmis Ministerul Apărării rus. Totodată, ministerul rus a mai anunțat că forțele navale vor efectua exerciții în zona de est a Mării Mediterane începând cu data de 15 august.

Vladimir Putin a acuzat miercuri Ucraina că folosește tactici teroriste pentru a încerca să provoace un nou conflict și să destabilizeze provincia ucraineană Crimeea, anexată de Rusia în urmă cu doi ani, după ce autoritățile ruse au anunțat că au dejucat două tentative armate ucrainene de a introduce sabotori în această peninsulă de la Marea Neagră.

Pe de altă parte, ambasadorul american în Ucraina, Geoffrey Pyatt, a declarat joi că Statele Unite nu au descoperit nimic până acum care să coroboreze acuzațiile rușilor referitoare la o incursiune ucraineană în Crimeea. Pyatt a mai spus că sancțiunile americane impuse ca urmare a anexării Crimeii de către Rusia vor rămâne în vigoare până când acest teritoriu va fi returnat Ucrainei.

‘Rusia are o istorie în a aduce frecvent acuzații false Ucrainei pentru a devia atenția de la propriile acțiuni ilegale’, a scris Pyatt pe contul său de Twitter. ‘Guvernul american nu a văzut nimic până acum care să coroboreze acuzațiile Rusiei referitoare la o ‘incursiune în Crimeea’, iar Ucraina le-a respins cu fermitate’, a mai scris Pyatt.”

Erdogan somează SUA să-l extrădeze pe Gulen

„Preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan a dat un „ultimatum” Statelor Unite ale Americii, solicitând extrădarea clericului Fethullah Gulen, pe care-l consideră vinovat pentru tentativa de lovitură de stat de la 15 iulie, conform postului CNN, preluat de Agerpres.

Erdogan a declarat că Statele Unite trebuie să aleagă între relaţia cu Turcia şi cea cu Fethullah Gulen, un fost aliat al lui Erdogan care s-a autoexilat în Pennsylvania de zeci de ani, informează agenţia turcă de ştiri Anadolu.

Turcia a cerut extrădarea acestuia, în timp ce Gulen a negat implicarea sa în tentativa de lovitură de stat.

În timp ce relaţiile cu Washingtonul par să se răcească, liderul turc a vizitat săptămâna aceasta Moscova, unde s-a întâlnit cu preşedintele Vladimir Putin, eveniment ce are rolul de a pune capăt unei perioade tensiontate după ce Turcia a doborât un avion rus în apropiere de graniţa cu Siria, în noiembrie 2015.

„Mai devreme sau mai târziu SUA va lua o decizie. Ori Turcia, ori Gullen”, a declarat Erdogan.

Turcia îi consideră pe Gullen şi pe susţinătorii săi terorişti. Săptămâna trecută, în cadrul unei întruniri, acesta i-a comparat pe complotiştii tentativei de lovitură de stat cu nişte „terorişti ce purtau uniforme militare”.

În timpul aceleiaşi întruniri, Erdogan a declarat că evocă o posibilă reintroducere a pedepsei cu moartea în ţara sa dacă poporul doreşte acest lucru. O asemenea acţiune ar încheia tratativele de negociere ale Turciei de aderare la Uniunea Europeană.”

Intr-un contect atat de incarcat, reportajul cu pricina pare a fi o diversiune, menita sa puna in plan secund astfel de aspecte, ca cele prezentate mai sus… In legatura cu Ucraina, de remarcat urmatorul aspect:

„Pe de altă parte, ambasadorul american în Ucraina, Geoffrey Pyatt, a declarat joi că Statele Unite nu au descoperit nimic până acum care să coroboreze acuzațiile rușilor referitoare la o incursiune ucraineană în Crimeea. Pyatt a mai spus că sancțiunile americane impuse ca urmare a anexării Crimeii de către Rusia vor rămâne în vigoare până când acest teritoriu va fi returnat Ucrainei.”,

de unde rezulta ca pozitia SUA si cea a Rusiei, cu privire la presupusa „incursiune uncraineana in Crimeea”, sunt in opozitie .

Pe de alta parte Turcia se pune in opozitie fata de SUA. Ceea ce a facut Erdogan este foarte grav, cu atat mai grav cu cat Turcia e tara membra NATO: a pune SUA sa aleaga intre Turcia si Gulen evoca posibilitatea de a se delimita de SUA si deci disponiblitatea pentru a schimba aspectul geopolitic la Marea Neagra si in cadrul NATO. De asemenea, el e dispus sa se delimiteze si de Uniunea Europeana. Or, asta inseamna afectarea echilibrului militar si politic de forte la Marea Neagra si slabirea flancului sud-estic al NATO.

Ce rezulta de aici? Rezulta acutizarea conflicutului de la Marea Neagra si posibilitatea reizbucnirii Razboiului Crimeii. Pe de alta parte, Putin nu se simte deloc confortabil cu o Ucraina de partea UE si mai ales a NATO. Dar in acest moment e ingrijorator ce face marina rusa. Actiunile „antisabotaj” ar putea fi actiuni de razboi indreptate impotriva NATO. In conditiile unei eventuale neutralitati a Turciei sau a unei pozitionari a Turciei in sfera de influenta a Federatiei Ruse, in cazul unui conflict la Marea Neagra in chestiunea Crimeii, NATO ar putea desfasura operatiuni pe mare din Romania, Bulgaria si Grecia, iar pe uscat din Ucraina. Nu este exclusa posibilitatea ca Putin sa impinga lucrurile catre un eventual razboi… Dar Putin nu a reusit sa slabeasca suficient de mult NATO, cu toata noua pozitionare destul de ciudata a lui Erdogan, ca sa inlature riscul unei adevarate catastrofe pentru Rusia.

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

august 11, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

14 comentarii »

  1. Ce scriu astia de la Mediafax ar fi de ras daca n-ar fi d e plans prietene !
    ” Ancheta DIICOT , AR PUTEA fi extinsa asupra jurnalistilor britanici ” !!!! Pai bine frate dar aia….aia sunt BRITANICI adica , supusi ai Guvernului Majestatii Sale Queen Elisabetha si nu ai guvernului Ciolos sau iobagi de-ai lui Klaus Werner Johannis , prin voia nu stiu cui ajuns Presedinte al Romaniei . Dan Mihalache , n-a ratat nici de data asta ocazia sa se faca de ras , daca nu pe el insusi , cel putin pe cel ce l-a trimes acolo sa-l reprezinte caci , prin ” declaratia impaciuitoare ” data se vede clar asta , in nici un caz n-ar fi trebuit sa se afle acolo ci….oriunde altundeva dar nu acolo . Erdogan bate campii : USA nu-l va extrada pe Gulen la ” cererea clientilor ” sau , dac-o va face totusi , va fi pentru un client mai serios , eventual mai sanatos la bila decat Erdogan . Mai devreme sau mai tarziu ,Turcia asi va intra pe fagasul normal iar Erdogan …va trebui sa de a socoteala pentru ceea ce face acum , pentru asta sunt gata s a merg la pariu . Chiar isi poate inchipuii cineva ca tipii de la Wasinghton sant atat de dusi cu pluta incat sa lase Turcia din gheare si nu atat s-o lase cat mai ales , s-o lase …incarligata cu Rusia ????? Sa fim seriosi , acolo-s Bosforul , Dardanelele , acolo-i trambulina catre Siria , Irak , Iran ! Alde Putin incearca sa-si refaca imaginea de cuceritor { fie vorba intre noi ….la intalnirea cu Erdogan ar fi trebuit sa poarte , fie talonete d e minim ….30mm , fie ghete cu toc sicilian de 90 mm . precum Beatlles-ii } si sa-nchege o alta forta militara care sa contrabalanseze fie forta NATO fie o eventuala forta a Europei Unite…cat o mai fi si asta unita fireste .

    Comentariu de Marian | august 12, 2016 | Răspunde

    • De ce ti se pare neclar…? Poate parea neclar si putin ciudat, inteleg asta, dar nu e deloc asa. Ancheta se poate extinde asupra jurnalistilor britanici. Cu alte cuvinte, de exemplu, pot fi verificati, pot fi verificate legaturile lor, conturile bancare etc. Bineinteles, cu sprijinul serviciilor britanice de Intelligence, al Scotland Yard daca este cazul. Statul roman ar fi trebuit sa reactioneze si la diversiunea aceea cu cati romani si bulgari ar fi inundat Marea Britanie prin numarul lor mai mare decat al populatiei Romaniei si Bulgariei la un loc. Statul Roman trebuia atunci sa intervina si sa protesteze, nu sa lase diversiunea sa se desfasoare pe seama cetatenilor romani. Ca din astfel de diversiuni a rezultat si Brexitul. Nu vad de ce trebuia sa fie amestecati in afacerea asta romanii si bulgarii. Asa ca e foarte bine: sa se extinda, daca trebuie, si asupra jurnalistilor britanici, cu respectarea legii, desigur.

      Si mie mi se pare destul de slaba declaratia lui Mihalache. Dar poate ca a primit instructiuni in acest sens de la ministerul de Externe sau poate chiar de la Presedintie… Mihalache a avut o traiectorie politica interesanta, de la PSD la PNL:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Sorin_Dan_Mihalache

      In legatura cu ce ai spus despre Erdogan si despre Putin – de acord. Si eu zic la fel. Doar as adauga ca SUA nu poate sa-l extradeze pe Gulen daca nu i se prezinta dovezi clare ca ar fi fost implicat in lovitura de stat din Turcia, pentru ca acest lucru ar fi o prima conditie. Cu alte cuvinte nu-l poate extrada pe „criterii politice”, cum vrea Erdogan, ca asta sa insemne „prietenia cu Turcia”. Altminteri s-ar strica cumetria cu Turcia… Cu alte cuvinte ca sa-i faca pe plac lui Erdogan, ca Erdogan sa-si elimine toti adversarii politici. Eu cred ca SUA nu va face asta, macar pentru ca tot promovam cultura statului de drept… Regimul Erdogan si ceea ce propune el face parte dintr-o alta cultura politica…

      Da, si eu cred ca mai devreme sau mai tarziu Turcia isi va intra pe fagasul normal si Erdogan va trebui sa dea socoteala pentru ce face acum.

      „Chiar isi poate inchipuii cineva ca tipii de la Wasinghton sant atat de dusi cu pluta incat sa lase Turcia din gheare si nu atat s-o lase cat mai ales , s-o lase …incarligata cu Rusia ????? Sa fim seriosi , acolo-s Bosforul , Dardanelele , acolo-i trambulina catre Siria , Irak , Iran !” – evident ca SUA nu va lasa Turcia, mie asa mi se pare.

      In legatura cu imaginea de cuceritor al lui Putin – da, de acord. Dar e periculos ce face…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 12, 2016 | Răspunde

  2. Mai ti-aduci aminte incidentul provocat de publicatia ” The Sun ” si niste ” dezvaluiri ” publicate de acest ziar referitoare la …niste presupuse relatii dintre Altetza Sa Printul Charles si-o ” dama ” de la Bukingam , pe vremea cand Lady D era deja casatorita cu urechila asta regal ? La vremea respectiva , in urma unor decizii judecatoresti au dat aia de la The Sun atatia bani ca reparatii morale familiei regale britanice plus ” damei ” incat , chiar ma mira ca n-a falimentat intre timp ! Fireste , daca era ceva d e genul ” Adevarul ” sau….” Evenimentul zilei ” adica sa aiba cateva zeci de mii de exemplare tiraj….la ora asta ” The Sun ” era istorie dar asa….Vreau sa spun doar ca , dupa incident tirajul ziarului s-a dublat asa cum inclusiv astora de la ” Sky News ” le va creste raitingul iar asta-i ceea ce conteaza pe-acolo INDIFERENT DE COSTURI . Ti-aduci aminte ca…parca prin ’91 sau ’92 BBC-ul transmitea ceva despre….un fel de lupte d e strada din Bucuresti , Romania dand imagini din Sofia caci , acolo se intamplau d e fapt evenimentele respective , Sofia fiind capitala Bulgariei pentru cazul ca nu stiai 😉 ? Nici atunci si mai ales nici azi , la peste douazeci d e ani de la a cele evenimente aia de la BBC nu si-au pierdut audienta in ciuda gafei monumentale facute atunci si…chiar n-a fost singura gafa facuta de-acest BBC de-a lungul vremii si nu ne-a vizat doar pe noi romanii . Reactia autoritatilor romane mi-a parut absolut disproportionata si mai ales facuta in contratimp . Disproportionata deoarece …i-au saltat pe aia si-n plus…i-au mai si arestat pentru treizeci de zile absolut gratuit deoarece { chiar si-n actualul climat de nesiguranta pe care-l traim cu totii } fiind vorba despre o facatura asa cum s -a constatat ….aia trebuiau cel mult amendati adica…asa cum vor fi tipii de la Sky News DACA SI NUMAI DACA Justitia Britanica se va obosii sa-si arunce ochii asupra lor…” la cererea autoritatilor romane ” . In contratimp , deoarece s-a reactionat mult prea tarziu dupa aparitia imaginilor in media internationala si d e catre aia de la MI dar , mai ales din partea Presedentiei prin purtatorul ei d e politici externe Dan Mihalache . La ora asta Dan Mihalache trebuia sa se fi legat cu lanturi de portile alora de la Sky iar alturi de el sa fi stat intreg stafful Ambasadei Romaniei in UK . Ce sa-i faci , s e vede ca in continuare , Romania este tratata drept o tara de mana a treia si pe buna dreptate zic eu . La fel se va intampla si cu Ucraina dupa acel reportaj cu….mercenarii ucrainiei ce fac parte din militiile ISIS . Cine-i baga pe aia in seama … cine ne baga pe noi in seama ? Acestea-s binefacerile presei libere , acestea-s binefacerile presedentiei Johannis dar …nu doar a lui caci el , oricum nu exista ! Cat despre Putin Vladimir Vladimirovici…intotdeauna i-a placut s a traiasca periculos si pentru asta s-a antrenat inca d e copil caci , visul copilariei sale n-a fost sa zboare in Cosmos precum Volodia Dubinin ci , sa fie agent NKDV . Fireste , bine ar fi fost daca ar fi trait periculos doar pe pielea lui proprie si personala si sa se fi ales praful de el pe vremea cand era inca copil . Ai sa te-ntrebi care-i motivul pentru care , in loc de altceva mai bun…te d eranjez pe dumneata ? EI bine , scarbit fiind de ceea ce vad pe cam toate ” canalele ” d e TV romanesti { de cel putin cinci zile dar azi si mai ales maine cred ca vor atinge apogeul } vagabondez pur si simplu pe NET asteptand vremea cand …in sfarsit ” cineva ” s e va indura sa-i scuipe cu scarba pe acesti ” ziaristi ” si intreaga clasa politica romaneasca pentru acest gest si anume declararea de doliu national pentru…. o nimeni caci , au mai murit destule femei d e toata isprava in tot acest rastimp si chiar nimeni n-a declarat doliu national pentru ele ! Exista si-o parte buna in aceasta mizerie si anume : romanii vor vedea pe pielea lor sau isi vor amintii caci vad ca au cam uitat , cum este sa fi legat d e niste televiziuni obediente care inclusiv azi la peste douazeci si cinci d e ani de la ” Revolutie ” inca asculta de ceea ce doresc stapanii tarii ! Rusine Romania !!!!!!!!!!!!!

    Comentariu de Marian | august 13, 2016 | Răspunde

    • Deranjant in ce a facut acest Stuart Ramsay nu e faptul ca si-a spus parerea. Poti sa-ti spui parerea si sa ai dreptate. Poti sa-ti spui parerea si sa gresesti. Nu-i nimic! Oricine poate gresi si ar fi o grava incalcare a libertatilor individului daca l-ai penaliza pentru ca si-a spus parerea! Problema nu e asta, pentru ca el putea sa-si spuna parerea si sa dezvolte o dezbatere. Acuma, daca tot suntem in UE, ar trebui sa ne obisnuim si cu dezbateri europene. Or, intr-o dezbatere jurnalistica toate partile isi spun parerea si au dreptul sa ceara autoritatilor sa verfice sau sa confirme anumite lucruri. De exemplu, intr-o dezbatere comuna cu cei de la Sky News, sa zicem Realitatea – Sky News, un jurnalist poate sa ceara Statului Roman sa verifice. Lucrul asta putea sa-l faca si Ramsay si a avut aici dreptate Iulian Fota: ceri si parerea Statului Roman si chiar mai mult: putea cere autoritatilor romane sa verifice daca e adevarat sau nu.

      Nu e in regula ce a facut el… Toata sceneta asta pusa la cale si stau si ma intreb in ce scop… Pentru a denigra Romania? O sceneta in care nimic nu-i adevarat… Evident ca nu e in regula. Eu n-as vrea sa falimenteze Sky News, ci sa dea dreptul la replica partii romane, sa recunoasca ca au gresit iar lumea – pentru ca au o audienta foarte mare – sa intelega aceste lucruri: ce spune partea romana si masurile care s-au luat si faptul ca cei de la Sky News au gresit si-si cer scuze atat Statului Roman cat si publicului sau.

      Este regretabil ca se intampla asa in Marea Britanie, pentru ca noi, cei din Est, vedeam presa engleza la un inalt nivel profesional si deontologic. Poate pentru multi jurnalisti din Romania presa engleza a fost un model.

      E jenant ce s-a intamplat…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 13, 2016 | Răspunde

  3. Nu , n-ai dreptate cu tot respectul pe care sti ca-l am pentru dumneatu !!!!!!!!!!!!!! Stuart Ramsay si-a facut treaba de jurnalist , si-a pregatit ca sa zic asa, o bomba cu explozie intarziata , o bomba jurnalistica care – daca s e dovedea ceva cat real – ai aducea precis un Pulitzer ! Nu exista jurnalist autentic pe pamantul asta care…sa ceara parerea autoritatilor atunci cand ….tatoneaza caci , asta a facut din pacate domnul Stuart . Pulitzer este visul oricarui jurnalist caci asta inseamna pentru ” presari ” , ceea ce-nseamna Oscar-ul pentru artisti ! Iulian Fota asta , nu-i tipul care-a fost la un anume moment , inclusiv pe post d e ministru al apararii ? Nu-i ala care , vorbea engleza mai prost decat nea Jean Turmentatu’ ala care bea la carciuma din coltz de la Luica si care , atunci cand s e imbata zici ca vorbeste englezeste caci…nu mai intelegi nimic din ceea ce spune ? Asta vorbeste ? Pai…si-a dovedit incapacitatea si impotentza politica asa incat , nu-nteleg pentru ce dracu se-nghesuie televiziunile astea d e rahat sa-i mai ceara parerea !?! Pentru noi cei din Est…nu este cu tot respectul , nimic regretabil caci….asa se face presa acolo , asta-i traditia lor sa prezinte stiri bomba . Treaba lor asta e insa…. dupa stiinta mea Romania are un departament in cadrul ME care cu asta s e ocupa in principal cu lamurirea oricaror intoxicari ale presei straine , ala mai functioneaza acolo oare ? Cat despre ” profesional si….deontologic ” , onorabile , chiar nu-ti dai seama ca-i vorba despre un pleonasm sau o faci asa , la hoha ca sa vezi daca ma tin…. nervii capului 😉 ???????

    Comentariu de Marian | august 13, 2016 | Răspunde

    • Cum sa iei Premiul Pulitzer bazat pe minciuni? Si apoi acest premiu parca se referea la jurnalismul american… Tipul e englez.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Pulitzer_Prize

      Ce s-a intamplat a fost o facatura. Ce premiu sa ia? Pentru prostie?

      Iulian Fota e fost conslier prezidential pe probleme de securitate.

      „[…] caci….asa se face presa acolo , asta-i traditia lor sa prezinte stiri bomba .” – nu mi se pare corect sa generalizam…

      „Cat despre ” profesional si….deontologic ” , onorabile , chiar nu-ti dai seama ca-i vorba despre un pleonasm sau o faci asa , la hoha ca sa vezi daca ma tin…. nervii capului 😉 ???????” – chiar am facut un pleonasm?:)

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 13, 2016 | Răspunde

    • Iulian Fota e un analist bun, interesant. Poti sa fii sau sa nu fii de acord cu el, dar asta nu inseamna ca nu e interesant ceea ce spune, ca n-ar fi interesante analizele pe care le face…

      http://cepaforum.org/Speakers/Iulian-Fota

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 13, 2016 | Răspunde

  4. Apropos , daca ai printre cunostiintele dumitale , printre apropiatii dumitale fireste in afara d e DUMNEAEU 😉 , daca chiar dumneata porti numele Fecioarei Maria , pentru maine : FELICITARI , MULTA SANATATE SI…LA MULTI ANI !!!

    Comentariu de Marian | august 14, 2016 | Răspunde

  5. ” Chiar n-o sa ma apuc acum s a judec felul in care , de-a lungul vremii , s-a luat Premiul Pulitzer … Daca asi lua eu unul „…deci ai oarece legaturi cu ” presarii ” . Asta-i bine dar…spune-mi rogu-te , ” la ce fitzuica-ti golesti stiloul ” 😉 vorba lui Panfil Seicaru ? Si sa nu uit : foarte interesanta emisiunea lui Prelipceanu de asta seara de la DIGI 24 , exact pe ceea ce spuneam eu ….mamaligarul din Berceni ! Merci de urari mon cherule 😉 !

    Comentariu de Marian | august 16, 2016 | Răspunde

    • Mai, eu am zis doar atat: ca daca as lua Premiul Pulitzer m-as bucura… 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 18, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: