Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Maretia varstei unei profesiuni

De Radu Beligan am auzit de cand ma stiu. Si cred ca cel putin doua generatii sunt in aceeasi situatie: ne-am nascut cu el, l-am vazut de atatea ori jucand si l-am admirat. Sa ne gandim numai la acest lucru, sa meditam putin si vom vedea ca viata lui Radu Beligan a fost ingemanata indisolubil cu teatrul. O viata de om! Lasand la o parte faptul ca distinctia a fost instituita pe vremea comunismului, despre Radu Beligan putem spune fara teama de a gresi ca a fost un Artist al Poporului. Este singurul mare actor din vechea generatie de mari actori romani din perioada interbelica ce a supravietuit pana in zilele noastre, bucurand atatia oameni prin prestatiile sale scenice, ce poarta o marca inconfundabila. Si de asemenea multi tineri actori avand posibilitatea unica sa joace langa un asa titan al scenei romanesti si sa invete de la dansul secretele acestei arte. Este un rar privilegiu pentru un actor, mai ales daca e si tanar, sa poata evolua langa un monstru sacru.

O viata inchinata teatrului – poate suna banal, dar in cazul maestrului Beligan e vorba de maretia varstei unei profesiuni. Iar aceasta maretie ne arata, ne vorbeste despre maretia poporului roman. Au fost, sunt si vor fi multi care il batjocoresc din diverse motive. Eu le spun un lucru: sa priveasca spre Radu Beligan si vor intelege respectul si adevarul. Vor intelege pana la urma ca acest popor are resurse nebanuite, extraordinare.

Radu Beligan ne vorbeste despre cultura romaneasca, pe care a slujit-o la un nivel inalt, aratand in chip concret, prin intreaga sa activitate, ca aceasta poate sa stea alaturi de cele mai respectabile culturi din Europa si din Lume.

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Iulie 21, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 comentarii »

  1. Tot asa si cu Gica Petrescu ” am auzit de cand ma stiu ” insa…pana la urma a murit si ala . Radu Beligan…avea totusi 97 de ani din care …peste 70 i-a petrecut pe scena .cat credeai ca va mai rezista ? L-am auzit aseara pe unul spunand ca ” daca ar fi fost ingrijit intr-un spital din occident si nu la Elias in Romania unde ” etc poate c-ar mai fi supravietuit inca…cine stie cat . Eroare totala ! Numai cine are aceasta varsta stie ce-nseamna s a porti povara { caci este o povara } anilor , povara a peste 90 de ani de viata . RIP Radu Beligan .

    Comentariu de Marian | Iulie 21, 2016 | Răspunde

  2. Motane, da-mi voie ca alaturi de tine sa-i multumesc si eu MAESTRULUI BELIGAN pentru tot ce mi-a oferit de-a lungul tineretii mele.
    Multumesc maestre si odihna usoara marelui suflet al Artistului care ati fost.

    Comentariu de Rica Venturiano | Iulie 22, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

