Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Un lucru care trebuia sa se intample, o decizie corecta!

Gandul

Iohannis i-a retras lui Tokes ordinul „Steaua României”

Se arata ca:

Preşedintele Klaus Iohannis a anunţat, joi, că a decis să-i retragă Ordinul „Steaua României” lui Laszlo Tokes.

„După părerea mea trebuie să ţinem cont de câteva lucruri. Cel care acordă o distincţie vrea să-i recunoască un merit. Cel care primeşte, acceptă, trebuie să recunoască România şi Constituţia României. Având în vedere toate caestea am decis să retrag ordinul Steaua României dl. Laszlo Tokes”, a anunţat Iohannis.

Magistraţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie au decis definitiv, pe 26 februarie, retragerea decoraţiei „Steaua României” în ceea ce îl priveşte pe europarlamentarul Laszlo Tokes, judecătorii confirmând astfel decizia luată de Consiliul Naţional al Ordinului Naţional „Steaua României”.

În decembrie 2009, la 20 de ani de la Revoluţie, preşedintele Traian Băsescu l-a decorat pe Laszlo Tokes cu Ordinul Naţional „Steaua României” în grad de Cavaler.

În 27 iulie 2013, Tokes i-a cerut premierului Ungariei, Viktor Orban, la lucrările Universităţii de Vară „Balvanyos”, ca împreună cu Guvernul pe care îl conduce să construiască „un sistem de cooperare naţională”, astfel încât să ofere „protectorat” Transilvaniei, „aşa cum a făcut Austria cu Tirolul de Sud”.

În replică, preşedintele Traian Băsescu a declarat, la Universitatea de Vară de la Izvoru Mureşului (Harghita), că „nu îşi merită calitatea de cetăţean român cel care cerea ca Transilvania să fie trecută sub protectorat”. Participanţii la seminariile Universităţii de Vară de la Izvoru Mureşului au cerut atunci retragerea distincţiilor acordate de statul român „extremiştilor maghiari” din România, făcând referire la europarlamentarul Laszlo Tokes, decorat cu Ordinul Naţional „Steaua României”.

La rândul său, premierul la acea vreme, Victor Ponta, a declarat atunci că îl va informa în scris pe preşedintele Traian Băsescu că va contrasemna un eventual decret de retragere a distincţiei acordate lui Tokes, Ordinul Naţional „Steaua României”.

În 29 august 2013, europarlamentarul PSD Corina Creţu, membră a Ordinului Naţional „Steaua României”, a solicitat public retragerea Ordinului „Steaua României” acordat lui Laszlo Tokes în decembrie 2009, ea invocând „fapte dezonorante şi contrare Articolului 1 din Constituţia României”.

În noiembrie 2013, membrii Consiliului de Onoare al Ordinului „Steaua României” au decis să propună preşedintelui Traian Băsescu retragerea distincţiei oferite europarlamentarului.

Ulterior, preşedintele Traian Băsescu declara că aşteaptă raportul Consiliului de Onoare al Ordinului „Steaua României” înainte de a decide retragerea sau nu a distincţiei acordate lui Tokes, menţionând că nu doreşte repetarea istoriei din cazul Corneliu Vadim Tudor.

Întrebat dacă îi va retrage Ordinul „Steaua României” europarlamentarului Laszlo Tokes, aşa cum recomandă Consiliul, Băsescu răspundea că doreşte să vadă motivarea şi că procesul nu este unul simplu.

„Trebuie să facă un raport argumentat. Eu nu spun că ceea ce a făcut Laszlo Tokes este un lucru care să ne placă, este admisibil. Nu spun că este, dar am o experienţă. Vezi cazul Vadim Tudor. Vă aduceţi aminte când am vrut să-i retrag Ordinul „Steaua României” lui Vadim Tudor? S-a emis hotărârea membrilor Ordinului, s-a făcut o argumentaţie pentru asta, un raport. (…) După care Vadim Tudor a atacat în instanţă acel document cu argumentele pentru ridicarea decoraţiei şi Administraţia Prezidenţială a pierdut. Eu emisesem decretul în baza acelui raport al Consiliului. În instanţă a fost anulată aplicarea decretului. Nu o să repet asta fără să fiu foarte atent. A fost singurul decret anulat în instanţă în nouă ani de mandat”, spunea Băsescu.

În 15 decembrie 2013, Tokes a predat Bisericii Reformate din Timişoara medalia „Steaua României” în grad de Cavaler şi ordinul prin care i-a fost conferită, spunând că, dacă vreo persoană doreşte să îi ia înapoi distincţia, să meargă la Timişoara.

Europarlamentarul Corina Creţu a făcut, în 24 ianuarie, un apel la preşedintele Traian Băsescu să nu mai prelungească decizia legată de retragerea Ordinului „Steaua României” lui Tokes Laszlo, în condiţiile în care Consiliul de Onoare al ordinului a publicat motivarea deciziei de retragere în 9 ianuarie.

Aceasta afirma că ea a fost cea care a iniţiat retragerea Ordinului „Steaua României” lui Tokes, pentru că a considerat că nu poate fi de acord ca un membru al uneia dintre cele mai mari distincţii ale statului român „să dezvolte propuneri care atacă sistematic fundaţia statului român”.

Preşedintele Traian Băsescu declara pe 9 februarie că aşteaptă decizia instanţei înainte de a lua decizia retragerii decoraţiei lui Laszlo Tokes.”

Sa vedem si raspunsul D-lui. Tokes

Agerpres

Tokes: Cu sau fără distincție, eu rămân fidel idealurilor revoluției de la Timișoara

Se arata ca:

„Eurodeputatul Tokes Laszlo a declarat vineri, într-o scrisoare deschisă către președintele Klaus Iohannis, că el rămâne fidel idealurilor revoluției din Timișoara, cu sau fără distincție.

‘Mulți am fost și mulți suntem care am crezut că după Revoluția de la Timișoara, libertățile fundamentale și drepturile omului vor fi pe deplin respectate în România. Și iată, acum sunt pedepsit exact pentru ce am fost persecutat înainte de decembrie ’89 — pentru libertatea de exprimare’, a scris Tokes.

El a precizat că, în 2009, a acceptat distincția oferită de președintele de atunci, Traian Băsescu, pentru că știa că prin acesta nu el, ci timișorenii au primit recunoștință ‘în semn de înaltă apreciere a curajului și demnității de care au dat dovadă’, declanșând revolta istorică împotriva dictaturii comuniste.

‘Iar acum retrageți această distincție, cu motivul că toți cei care au vreo decorație trebuie să respecte Constituția României. În primul rând, critica unor articole ale constituției într-un stat de drept nu înseamnă nerespectarea ei, ci este pur și simplu uzul unui drept fundamental din constituție, și anume, a libertății de exprimare. Dar se ivește de la sine întrebarea: toți cei care au fost condamnați pentru corupție și au vreo distincție din partea statului român au fost supuși aceluiași procedeu? Veți analiza sau nu faptele sau declarațiile lor, dacă sunt conforme cu Constituția României?’ se arată în scrisoare.

Tokes s-a referit, în continuare, la faptul că granițele culturale ale națiunilor și granițele politice ale țărilor europene de obicei nu coincid.

‘Am susținut și susțin și acum, că asemenea poziției Austriei față de comunitatea de limba germană din Italia și asemenea României, care în mod just își ridică vocea pentru apărarea drepturilor comunităților românilor din Moldova, din Ucraina sau din Serbia, și Ungaria are dreptul — ba chiar obligația constituțională — să protejeze comunitățile maghiare de dincolo de granițele ei. Practica politică dusă de Austria, Croația, Suedia, Danemarca, Germania și România trebuie să fie valabilă și justă chiar și în cazul Ungariei. Acest lucru l-am susținut în repetate rânduri, și îl susțin și acum’, a menționat Tokes.

Eurodeputatul consideră că decizia președintelui Iohannis, inspirată din demersul pornit de fostul premier Victor Ponta, este nu numai contrar spiritului Timișoarei, ci și ‘un imens autogol politic și diplomatic’.

‘Care va fi legitimitatea morală a demersurilor politicii externe românești vizavi de românii din Moldova, Ucraina, Serbia sau chiar Ungaria? Sau doriți și Dumneavoastră continuarea practicii de standard dublu: ce este bine și permis pentru români este interzis pentru maghiari? Stimate domnule Președinte, nu știu dacă ați luat această decizie din proprie convingere sau v-ați lăsat ghidat și supus presiunilor din partea lui Corina Crețu, Victor Ponta și alți socialiști, dar nici nu este important. Cu sau fără Dumneavoastră, cu sau fără distincție, eu rămân fidel idealurilor revoluției din Timișoara. În această regiune, românii și maghiarii trebuie să-și respecte reciproc libertatea celuilalt, și dacă e cazul, trebuie să luptăm unindu-ne forțele pentru libertatea și drepturile noastre. Așa cum am făcut în decembrie 1989 la Timișoara. Uniți în libertate: români, germani, maghiari’, își încheie scrisoarea Tokes Laszlo.

Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că a decis să-i retragă lui Laszlo Tokes Ordinul „Steaua României”.

„Chestiunea a ajuns pe masa mea și trebuie să iau o decizie. După părerea mea trebuie să ținem cont de câteva chestiuni când analizăm aceste spețe. Cel care acordă o distincție vrea să răsplătească pe cel distins, să răsplătească un merit, cel care primește și acceptă această distincție trebuie să recunoască România și Constituția României, să aprecieze valorile care stau la baza Constituție României. Având în vedere toate acestea am decis să retrag Ordinul ‘Steaua României’ dlui Laszlo Tokes”, a spus șeful statului la Palatul Cotroceni.

Înalta Curte de Casație și Justiție a respins pe 25 februarie recursul lui Laszlo Tokes față de decizia prin care Curtea de Apel București confirma, în 2014, legalitatea măsurii de retragere a distincției. Decizia Instanței supreme este definitivă.

Curtea de Apel București respinsese ca inadmisibilă solicitarea lui Laszlo Tokes de anulare a deciziei Consiliului de Onoare al Ordinului Național „Steaua României” prin care i s-a retras distincția, primită în anul 2009 de la președintele Traian Băsescu, pentru meritele sale în Revoluția din 1989.

Pe 20 noiembrie 2013, Consiliul de Onoare al Ordinului Național „Steaua României” a decis retragerea distincției acordate lui Laszlo Tokes.

Principalul motiv al retragerii a fost că, în data de 27 iulie 2013, Laszlo Tokes i-a cerut premierului Ungariei, Viktor Orban, la lucrările Universității de Vară Balvanyos, ca împreună cu Guvernul pe care îl conduce să construiască „un sistem de cooperare națională”, astfel încât să ofere „protectorat” Transilvaniei, „așa cum a făcut Austria cu Tirolul de Sud”.

AGERPRES / (AS — autor: Eugenia Pașca, editor: Marius Frățilă, editor online: Irina Giurgiu)”

Este un lucru care trebuia sa se intample si decizia de a i se retrage D-lui. Tokes Ordinul National „Steaua Romaniei” e una cat se poate de corecta si de justa.

Domnul Tokes se leaga de faptul ca a avut un rol activ in Revolutia din Decembrie ’89, pe care nimeni nu i-l neaga. Insa dumnealui, prin declaratii si atitudini s-a aratat ostil acestei tari. De fapt, Dl. Tokes nici nu ar fi trebuit decorat de catre Statul Roman. Asta i-a permis sa-si faca o frumoasa cariera la Parlamentul European si de pe o asemenea pozitie sa atace Statul Roman sau sa manifeste o ostilitate fatisa fata de tara asta.

Este adevarat, Dl. Tokes are deplina libertate de exprimare, conform Constitutiei, asa si trebuie sa fie, dar asta nu inseamna ca s-a dovedit demn de cea mai inalta distinctie a Statului Roman.

As dori sa pun aici pe blog doua articole ale D-nei. Corina Cretu, primul din 29 august 2013:

Solicitare privind retragerea Ordinului „Steaua României” lui Laszlo Tokes

Se arata ca:

„Am adresat, in calitate de membra a Ordinului National „Steaua Romaniei”, o solicitare publica Presedintelui Romaniei si Consiliului de Onoare al Ordinului Naţional „Steaua României”, pentru retragerea Ordinului acordat d-lui Laszlo Tokes în decembrie 2009. La baza acestei cereri stau faptele dezonorante şi contrare Articolului 1 din Constituţia României, comise de dl Tokes, mai precis solicitarea adresata către premierul Ungariei, Viktor Orban, de instituire a unui protectorat maghiar asupra Transilvaniei.

S-a ajuns la o escaladare periculoasa a unei serii de acţiuni şi declaraţii anti-naţionale, extremiste si revansarde. Asa cum am mentionat si in cerere, este inadmisibil ca un deţinător al Ordinului Naţional «Steaua României» în grad de Cavaler să conteste public, printr-o serie de aprecieri şi acţiuni fatise, caracterul de stat naţional, unitar şi indivizibil al României.

Sper ca atat Consiliul de Onoare al Ordinului (care are atributia legala de a comunica propunerea de retragere a decoratiei catre Cancelaria Ordinelor), cat si Presedintele (caruia-i revine prerogativa semnarii decretului privind retragerea decoratiei), vor da curs acestei solicitari, pentru a transmite un semnal ferm si coerent ca legile si Constitutia Romaniei nu pot fi incalcate fara ca acest fapt sa atraga responsabilitatea autorului, mai ales cand e vorba de amenintari la adresa integritatii nationale, a relatiilor de buna vecinatate cu alte state si a convietuirii interetnice.”

iar al doilea din 31 octombrie 2013:

Amenintarile separatiste ale lui Laszlo Tokes fac necesara retragerea Ordinului „Steaua Romaniei”

Se arata ca:

„Am adresat, azi, o scrisoare deschisa Consiliului de Onoare al Ordinului National „Steaua Romaniei” pentru a atrage atentia asupra noilor declaratii ale europarlamentarului Laszlo Tokes, care se adauga atitudinilor sale anti-romanesti si extremiste, ce aduc atingere caracterului national si unitar al statului roman.

Scrisoarea a fost trimisa în contextul ședinței Consiliului din 20 noiembrie a.c., când se va lua în discuție cererea de ridicare a Ordinului Național ”Steaua României” d-lui Laszlo Tokes.  Joi, la Oradea, eurodeputatul Tokes Laszlo a anunțat că, după marşul secuilor, vor urma alte acţiuni similare, chiar în Bucureşti sau, dacă va fi necesar, la Bruxelles.

În scrisoarea deschisa am precizat ca in acești douăzeci și patru de ani de la Revoluția Română am reușit, împreună, să construim un cadru normal pentru buna conviețuire a majorității românești cu minoritățile naționale.

Din multe puncte de vedere, minoritatea maghiară din România se bucură de adevărate privilegii în raport cu ceilalți cetățeni ai României. Acum, sub pretextul ”autonomiei teritoriale”, proiectul separatist și exclusivist construit pe criterii etnice si promovat de L. Tokes merge mai departe și se pregătește o confruntare deschisă cu statul român și majoritatea românească.

Nu despre libertatea de exprimare este vorba în luările sale de poziție. Este vorba despre promovarea unui proiect periculos, în care, în numele minorității maghiare – care nu l-a mandatat în niciun fel pentru așa ceva – Tokes Laszlo vrea să negocieze cu statul român apariția unui teritoriu numit ”Ținutul Secuiesc”, creat pe criterii etnice, care să se auto-guverneze. Asta în condițiile în care minoritatea maghiară este guvernată în aceste județe și localități de etnici maghiari, limba maghiară este folosită nestingherit în educație, cultură, administrație, justiție, practic în toate aspectele vieții politice și sociale.

Amenințarea cu escaladarea acțiunilor de protest, de felul celei de săptămâna trecută, din Harghita și Covasna, este inacceptabilă. Iar când ea vine din partea unui membru al Ordinului Național ”Steaua României” aduce atingere onoarei și demnității națiunii române, dar și membrilor Ordinului. Aceste declarații sunt elemente în plus în defavoarea d-lui Laszlo Tokes și dovedesc temeinicia cererilor celor care au pus în mișcare dezbaterea despre retragerea Ordinului d-lui Tokes.”

Trebuie sa retinem, deci, motivele pentru care i-a fost retras Ordinul National „Steaua Romaniei” si sa aratam ca si in scrisoarea deschisa adresata Presedintelui Klaus Iohannis, Dl. Tokes nu face altceva decat sa dezinformeze, asta ca sa nu spun pe sleau ca minte. Fata de Republica Moldova sau Basarabia, fata de „românii din Moldova, Ucraina, Serbia sau chiar Ungaria”, politica Romaniei nu a fost niciodata aceea de impune un „protectorat” – eu unul n-am auzit folosindu-se acest termen. Asa ca „legitimitatea morală a demersurilor politicii externe românești vizavi de românii din Moldova, Ucraina, Serbia sau chiar Ungaria” nu poate fi congruenta cu aceea a D-lui. Tokes. Deci nu este vorba de niciun „standard dublu”, cum insinueaza Dl. Tokes. De protectorate si standarde duble se ocupa Dl. Tokes, eventual politica D-lui. Viktor Orban, dar mai ales Rusia!!

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Martie 4, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

9 comentarii »

  1. Sfintia sa dl. Tokes , vorbeste gura fara el atunci cand spune ca : ” raman fidel idealurilor revolutiei de la Timisoara ” . Sa nu uite ca , atunci in ’89 s-a facut zid in jurul sau si de catre romani , si d e catre unguri si de catre nemti si d e catre …italieni { ca erau destui pe-atunci in zona Timisoarei } , si d e catre sarbi iar domnia sa dupa ce s-a terminat treaba a sa cum o stim cu totii …a facut pe dracu-n patru sa-i dezbine .In plus de asta , in calitatea-i de europarlamentar roman { REPREZENTANTUL POPORULUI ROMAN , REPREZENTATNTUL ROMANIEI } el a militat doar pentru necesitatile , pentru cerintele , solicitarile Ungariei deci , acea distinctie trebuia sa-i fie retrasa ….inca de pe timpul lui Traian Basescu insa , cu cine ar mai fi stat la un paharel de palinca Basescu daca , n-ar fi fost acele ” scoli d e vara ” la care Victor Orban venea cand al taia capul …ca-n tara lu’ Cremene !?! Mare lucru d e n-o fi adevarata chestia aia de-i era aruncata in spate dlui Tokes cum ca , ar fi fost un fel de ….007 ! Eu , in afara retragerii ordinului , l-asi fi trimes direct la cremenal pe acest popa si-i retrageam si cetatzenia romana asa…ca-n Franta .

    Comentariu de Marian | Martie 5, 2016 | Răspunde

    • „[…] el a militat doar pentru necesitatile , pentru cerintele , solicitarile Ungariei deci , acea distinctie trebuia sa-i fie retrasa ….inca de pe timpul lui Traian Basescu insa , cu cine ar mai fi stat la un paharel de palinca Basescu daca , n-ar fi fost acele ” scoli d e vara ” la care Victor Orban venea cand al taia capul …ca-n tara lu’ Cremene !?!” – nu-i vorba de asta…

      Problema e alta…

      A fost decorat cu Ordinul National „Steaua Romaniei” de catre Presedintele Basescu pe data de 17 decembrie 2009. Cu numai cateva luni inainte, in iunie 2009, a fost decorat la Washington D.C. cu Medalia Truman-Reagan pentru Libertate, cu privire la lupta impotriva regimului comunist din Romania. Ei, iti dai seama ca daca americanii – mai mult decat probabil la presiunile lobby-ului unguresc din SUA – i-au acordat o astfel de medalie, Basescu, care a urmarit sa se puna bine cu Administratia de la Casa Alba – vorbesc de Basescu ca Presedinte, ca reprezentant al Statului cum spune Constitutia, nu de el personal – s-a simtit obligat sa-l decoreze la randul sau cu cea mai mare distinctie a Statului Roman.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Martie 5, 2016 | Răspunde

  2. Urmaresc cu mult interes discutiile dumitale cu Cristina { profit de ocazie pentru a o saluta pe aceasta sora in Hristos Domnul ! } referitoare la viitorul presedinte al U.S.A. . Intrebare : oare cat de nebuni sa fie americanii pentru a da America pe mana acestui…Vadim american ? N-am vazut cam la nici unul dintre candidat vreo preocupare , o cat d e mica idee despre cum vor conduce ei poporul american doar…promisiuni ce , nu vor putea avea acoperire . Diferenta dintre Bush si Donald Trump este absolut fantastica caci…obosesti numarand de la 6% pana la peste 30 % cat are Trump , totusi cat de sifilitic poate fi cineva incat s a voteze un om care spune cu subiect si predicat ca ” pana si rudele celor dovediti d e terorism vor fi pedepsite ” ? Madamme Hillary in schimb , mie mi-a parut c-a avut discursuri desii goale d e continut { ca ale oricarui politician indiferent d e nationalitate } totusi indreptate spre Europa , spre strangerea relatiilor cu acest ” stat ” numit Uniunea Europeana ….ca si barbata-su de altfel si , am senzatia ca sotii Clinton au fost singurii de la Eisenhower incoace ce au avut in programul lor politic intarirea relatiilor cu Europa . Fireste , este posibil sa ma-nsel deci , n-am sa ma supar ca vacaru’ pe sat daca dumneata sau Cristina ma veti contrazice . Si inca o intrebare : chiar n-aveti impresia { dumneata sau Cristina } ca America in ultimii treizeci de ani a fost condusa de familii ? Obama…face o nota discordanta oricum dar , gandeste-te si dumneata : Kennedy , Bush , Clinton…acum iarasi ….fosta Secretar de Stat insa inca actuala doamna Clinton ? Ar fi posibil sa castige la mustatza tipul ala de-avea accente de socialism { Cristina ar fi spus : marxism } in discursurile sale ? Intreb si eu caci…chiar am a vea nevoie ca America , U.S.A. sa reinceapa sa trateze cat mai serios Europa si… ambasadorii ei la Bucuresti sa nu-si mai dea cu parerea despre Romania mai ales ca , ceea ce stiu ei despre noi romanii provine, ca-n cazul irakian , din rapoartele alora de la Langley . Nu de alta dar , maine poimaine , avand in vedere puternica comunitate maghiara din U.S.A. ca , se va incepe un puternic lobby peste ocean , pentru ca Transilvania , sa s e ” intoarca la patria mama ” .

    Comentariu de Marian | Martie 5, 2016 | Răspunde

    • Dar foarte multi republicani l-au votat pe Donald Trump in alegerile primare. Chiar si acolo unde a pierdut, multi republicani l-au votat…Pana la acest moment e castigatorul clar pentru Partidul Republican. Cred ca lupta finala se va da intre Hillary Clinton si Donald Trump. Iar Trump are sanse serioase sa castige si sa ajunga Presedinele SUA…

      Teorismul e o problema care preocupa societatea americana si nu numai. Mai ales ca acolo s-au si intamplat acte de terorism. Republicanii au, in general vorbind, o atitudine drastica impotriva teroristilor. De asemenea, in marea lor majoritate sunt nemultumiti de guvernarea actuala. Nu stiu daca ai urmarit pe CNN, ca dadeau si statistici – multi republicani nu numai ca nu sunt de acord cu actuala guvernare, dar sunt „angry”, deci e vorba de suparare. Gandeste-te ca Trump a castigat in Vermont, in fata lui Kasich.

      „America in ultimii treizeci de ani a fost condusa de familii” – totusi a fost un singur membru al familiei Kennedy care a ajuns Presedintele SUA. La fel si cu Clinton. D-na. Clinton… sa vedem…

      Chiar daca Trump va castiga alegerile si va ajunge Presedinte, el nu va putea sa ignore Europa. In primul rand e NATO, situatia actuala din Ucraina, Siria (care e in proximitatea Europei) iar SUA e implicata in aceste situatii. Mai e vorba de chestiuni economice, comert. Iti dai seama ca nu va putea sa ignore Uniunea Europeana sau Rusia. Intarirea relatiilor cu Europa e in folosul SUA. E vorba de o realitate complexa, nu poti s-o ignori asa, pentru ca asa ti s-a nazarit tie.

      Intr-un fel e normal ca un ambasador sa exprime mesaje din partea guvernului tarii sale. In general vorbind, parerile despre Romania pe care le-a avut atat Dl. Gitenstein, dar pe care le-a exprimat si Dl. Klemm sunt cat se poate de favorabile. Unii considera ca ei ne dau noua ordine… N-as crede ca lucrurile stau chiar asa. Nu cred ca trebuie sa-i invinuim pe altii pentru prostiile pe care le facem noi. Oamenii astia nu se gandesc o clipa ca poate noi ne-am dus peste ei sa le cerem sprijinul, nu ei au venit sa ne dea noua ordine ce si cum sa facem. Ai vazut ce a spus Cristian Diaconescu? Ca pe Presedintele SUA, indiferent care ar fi el, nu o sa-l intereseze de Romania, noi suntem interesati in relatia cu SUA, pentru ca depindem de SUA din punctul de vedere al securitatii tarii noastre, al apararii granitelor. Deci e in interesul nostru de a construi o relatie buna si durabila cu SUA.

      Cauzele pentru care lucrurile nu merg bine la noi, pe plan intern, nu trebuie gasite in relatia pe care o avem cu un alt stat. Ci mai bine ne-am pune problema sa vedem cum functioneaza statul nostru si vom constata ca e vorba de o functionare defectuoasa. Apoi Constitutia noastra e neclara si intalnim si exprimari echivoce. A invinui pe altii de ceea ce facem noi prost e o atitudine ce trebuie evitata. Pentru ca asa nu ajungem la niciun rezultat.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Martie 6, 2016 | Răspunde

      • Ar fi foarte interesant de urmarit , o intalnire intre Putin si…Trump , dupa ce acesta va deveni presedintele Statelor Unite ale Americii 😉 : cei doi presedinti ai lumii 😦 😦 : Stalin in persoana lui Putin si noul Hitler american personificat de Donald Trump . ” A fost un singur membru al familiei Kennedy care-a ajuns presedinte ” dar , ia gandeste-te daca si frate-sau ar fi reusit sa faca aceasta figura …daca nu s-ar fi blocat si asta de-un glont ca , oricum mai avea foarte putin pentru a accede la casa Alba . Cred ca { d e fapt asta am reusit eu sa-nteleg din explicatiile fetei si-ale sotului ei } americanii al voteaza in numar atat d e mare { inclusiv republicanii } pe Trump ca un fel d e protest antisistem . S-au saturat de promisiuni neonorate , s-au saturat si astia ca , dupa ce le acorda sufragiile lor , sa fie in continuare nu atat dezamagiti cat , mai curand…si mai dezamagiti indiferent ca-s senatori , sau presedinti , s-au saturat de supravegherea nonstop la care sunt supusi in urma acelui foarte discutabil ” Patriotic Act ” si cel mai probabil s-au saturat sa tot plateasca pentru…altii , ca si noi romanii de altfel . Ma-ndoiesc profund de faptul ca domnii Gitestein sau Klemm au fost in vizita sub anonimat prin vreunul dintre cartierele Ferentarilor sau la vreo judecatorie din…Barlad deci , tot de la Langley primesc informari si deci , tot neonoranta pentru un diplomat , ramane orice fel de declaratie publica la adresa tarii ce-i gazduieste . Fireste ca am urmarit emisiunea in care dl. Diaconescu spunea acele vorbe insa…daca eu iti permit dumitale sa-ti construiesti o poiata d e gaini sub geamul meu este d e la sine inteles ca eu la randul meu ar fi normal sa am acces in curtea dumitale LIBER SI LA ORICE ORA DIN ZI SAU NOAPTE pentru a privii macar gainile din …cotetzul dumitale iar aici , mi-amintesc d e faptul ca , desii am iesit OFICIAL din starea d e beligerantza { declarata la inceput de WWII de catre Regatul Romaniei , Statelor Unite ale Americii } si , mai mult , le suntem aliati in OTAN , avem mai nou si-un scut antiracheta prin apropiere de Caracal , romanii trebuie sa indure in continuare calvarul , umilinta unor cereri , pentru aprobarea unei vize pentru a putea patrunde pe teritoriul SUA . ” Noi suntem interesati in relatia cu SUA pentru ca depindem de SUA ” …etc . Pai daca aveam o clasa politica cu adevarat responsabila { din aceasta clasa politica a facut parte si dl. Diaconescu si…inca face parte } n-ar fi fost nevoie sa depindem d e SUA si-n plus…trebuie sa rezistam minm 72 de ore pana vom pute a primii orice fel d e sprijin , fie din partea OTAN { 😉 🙂 🙂 imi place mai mult cum ” suna ” acronimul englez pentru aceasta organizatie militaro-politica } , fie din partea ….probabil a UE insa , ma cam indoiesc si d e figura asta .

        Comentariu de Marian | Martie 7, 2016

      • Mai, Marian, vezi… noi ne-am obisnuit ca pe vremea comunismului: da cineva ordin si gata! Se executa! Da, Casa Alba ordin ca Romania sa faca parte din programul Visa Waiver, Romania face parte din programul Visa Waiver! Numai ca lucrurile nu stau asa! Ia spune-mi ce lobby avem noi p-acolo, prin America… Ca ungurii, asta ca sa dau un exemplu, au… Pai, vezi…

        ” Stalin in persoana lui Putin si noul Hitler american personificat de Donald Trump” – eu n-as exagera. Deocamdata nu putem sa stim prea multe. Insa uite cum a fost sub Obama: Putin e mai puternic decat oricand! Si-a luat Crimeea, ataca in continuare (mascat, desigur) Ucraina, s-a impus in Siria, vinde rachete Iranului. Iar Europa e invadata de imigranti din Orientul Mijlociu, de musulmani! Ai vazut cum a fost cu Obama? Iar cu Iranul a negociat din pozitia „in genunchi”… fara nicio justificare. Mai mult decat atat, Rusia e mai influenta ca oricand in Europa: ai vazut cum a negociat cu Merkel preturi secrete pe piata energiei? Or, toate astea sunt in detrimentul Americii, Obama a scazut prestigiul Americii in lume. Inclusiv Primavara Araba a fost un esec notoriu!! Compara cu vremurile cand era Presedinte George W. Bush si cand a invadat Irakul: toti astia trei – Rusia, Germania si Franta – n-au avut niciun cuvant, de fapt au balmajit acolo ceva, dar nici n-au indraznit sa zica mai mult, cu atat mai putin sa faca gura. Pe cand uite-te unde a ajuns America acum, cu acest negru marxist – Barack Obama – care a dorit un fel de infratire intre popoare cu musulmanii. Care fac atentate. Or, lucrurile astea conteaza in ochii votantilor republicani… Cam asta e realitatea, zic eu…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Martie 7, 2016

      • Citeste, te rog, asta:
        Romania Libera:

        Statul Islamic pregăteşte atacuri enorme şi spectaculoase, avertizează Scotland Yard

        Iata ce se arata :

        „Gruparea Statul Islamic (SI) are ambiţia să comită „atacuri enorme şi spectaculoase”, în contextul în care jihadiştii îşi extind ţintele şi vizează modul de viaţă occidental, avertizează comandantul unităţii de luptă împotriva terorismului din cadrul Scotland Yard, relatează AP în pagina electronică, citată de Mediafax.

        Statul Islamic – care viza iniţial ţinte militare şi din cadrul poliţiei – plănuieşte acum să-şi extindă acţiunile la noi obiective, a declarat luni pentru presă comisarul adjunct Mark Rowley din cadrul Poliţiei Metropolitane. „Avem de-a face cu o grupare teroristă care are ambiţii mari (să comită) atacuri spectaculoase, nu doar de tipul celor pe care le-am dejucat până în prezent”, a avertizat el. Gruparea se schimbă, a subliniat Rowley.

        Anterior, ea s-a folosit în mare parte de propagandă pentru a radicaliza oameni care să acţioneze în numele ei, însă în prezent „încearcă să plănuiască atacuri mai mari”, a apreciat directorul Specialist Operations. Gruparea încearcă să aducă jihadişti antrenaţi în Siria – în nordul Europei – cu scopul de a comite atacuri, a avertizat comisarul adjunct.

        Poliţia britanică a anunţat că a dejucat şapte planuri de atentat între sfârşitul lui 2014 şi începutul lui 2016. 339 de persoane au fost arestate în Regatul Unit în 2015 în anchete legate de contraterorism, un număr record. În majoritatea cazurilor, aceste anchete au condus la inculpări.

        În ianuarie, Scotland Yard-ul a anunţat că un număr suplimentar de 600 de poliţişti înarmaţi vor fi desfăşuraţi pe străzile Londrei, ca urmare a atentatelor de la Paris. Aceasta creşte la 2.800 numărul poliţiştilor londonezi înarmaţi, dintr-un total de 31.000 de poliţişti.”

        Recomand citirea integrala si in original a intregului articol. Acum nu mai e vorba de ce spune Daily Mail… Ci de ceea ce spune Scotland Yard…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Martie 7, 2016

  3. Prietene …de cand cu figura cu Adamescu nu mai citesc ” Romania Libera ” ! Nu stiu pentru ce insa eu , cred ca-n SUA exista si-o puternica comunitate romaneasca poate ca nu la fel d e puternica din punct d e vedere financiar ca cea maghiara { sigur n-avem un Soros printre romanasii de-acolo } insa…cred ca-i cam la fel d e puternica numericeste vorbind . Fireste, este posibil s a ma-nsel . Nu , nu cred c a cineva s-a obisnuit ” ca pe vremea comunismului ” , chestia cu…ordinul insa , mie-mi pare strigator la cer faptul ca in SUA sunt acceptati tziganii… rromii daca-ti place mai mult termenul , iar atunci cand eu am solicitat viza si , le-am si explicat alora de la US Ambasy faptul ca , imi va lua maxim o saptamana pentru a sta in preajma ficei mele si-a nepotilor mei { nascuti , crescuti pe pamant american } iar inca cel mult doua zile pentru a vizita Gracelandul dupa care…voi pleca la mine acasa in Romania aia …tuta aia de-acolo , gestapovista , enkade-vista aia de-acolo , m-a tratat cu refuz total deoarece …eram la vremea aceea somer si…nu prezentam garantia ca nu voi incerca sa lucrez oarece in SUA , eventual sa ma si stabilesc definitiv acolo , mai ales ca imi declaram dragostea , respectul pentru cel care este sui va fi : ELVIS THE KING ! Cam acestea au fost cuvintele doamnei respective care…m-au scos din minti pur si simplu si , m-au umplut DEFINITIV de scarba la adresa Americii . Eu personal , sunt de acord cu dumneata atunci cand afirmi ca prestigiul USA in lume a scazut in urma guvernarilor dupa ureche facute de Obama si predecesorii sai la Casa Alba { nici macar o secunda n-am pus sub semnul intrebarii priceperea dumitale in materie d e politica externa americana 😉 asa cum nu pun sub semnul intrebarii priceperea domniei tale in materie d e …politica cam d e orice fel } insa…cu-n tip precum Donald Trump , ma cam indoiesc d e faptul ca politica externa americana vis a vis de noi europenii si-n special d e noi romanii { aliatii americani in OTAN } s e va relaxa , asta ca sa nu mai vorbim despre faptul ca s-ar putea schimba radical…in bine . 😉 ” Musulmanii care fac atentatele „…pai ai uitat ca majoritatea actiunilor din porturile si chiar din unele aeroporturi mari americane sunt detinute d e…musulmani caci , arabii ce detin acele participatiuni sunt …musulmani ?!?

    Comentariu de Marian | Martie 8, 2016 | Răspunde

    • Multumesc pentru aprecieri! Esti prea generos! 🙂

      Chestia cu viza e unul din subiectele care nu a fost explicat suficient de catre autoritatile noastre si nici in presa noastra… Gandeste-te ca nici Polonia nu e o tara eligibila, in schimb Ungaria este inclusa in acest program…
      https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Waiver_Program

      Observa: Polonia si Croatia au o rata de refuz mai mica decat Romania… Insa gandeste-te ca noi nu suntem nici in Spatiul Schengen…

      Parerea mea este ca noi ar trebui sa fim mai demni, ca sa zic asa. Nu sa stam ca un catelus care da din coada: intram sau nu intram in Programul Visa Waiver, in Spatiul Schengen, tot sperand ca ne vor primi si pe noi… In legatura cu Donald Trump cred ca e prematur sa tragem vreo conlcuzie asupra conceptiei sale de politica externa din simplul motiv ca Dl. Trump nu s-a exprimat indeajuns si suficient de clar in aceasta privinta. Insa domania sa, daca va deveni Presedintele SUA, totusi nu va fi Presedintele Romaniei. Noi ar trebui sa fim preocupati de dezvoltare economica in primul rand. Lucru asta pare ca a foat neglijat in ultima vreme. Poate ca asa si rata de refuz in privinta admiterii in Programul Visa Waiver va scadea… Noi ar trebui sa fi preocupati sa avem o crestere economica sustenabila, puternica si de durata, sa aparam drepturile si libertatile cetatenilor. Iar cu SUA, desigur, relatia trebuie sa fie una foarte buna. De fapt colaboram bine cu ei. Insa problema este ce facem noi, cum ne dezvoltam noi. SUA are resurse foarte mari, noi ar trebui sa le folosim optim si, de ce nu, sa le marim pe ale noastre. M-ar interesa, de pilda, cum am putea imbunatati exporturile noastre pe piata americana. Se vorbeste acuma destul de mult, si pe buna dreptate, despre cum sa colaboram economic cu Iranul, dat fiind faptul ca aceasta tara a scapat de sanctiuni. Mai putin se vorbeste despre cum am putea sa exportam mai mult pe piata americana, care e o piata foarte mare, cu resurse financiare foarte mari. Sau cum sa atragem investitii americane in Romania. Pentru ca mi-e teama ca tot vorbim de Donald Trump – lucru mai putin relevant pentru noi, mult mai relevant pentru cetatenii SUA – dar pierdem din vedere aspecte importante, cum ar fi cele economice, cele legate de dezvoltare. Deocamdata stai sa vedem… Parerea mea este ca Donald Trump are o strategie bine pusa la punct de a atrage cat mai multi votanti. Pentru ca sa castige alegerile. Vom mai vedea ce se va intampla…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Martie 9, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: