Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Abandonul scolar. Dezbatere propusa de Dl. Iohannis

Iata ce ne spune Dl. Presedinte pe Facebook-ul personal:

„Am lansat astăzi oficial Dezbaterea Națională pentru Educație și Cercetare. Sper ca la finalul acesteia, în 2018, să avem fundația pe care să putem construi ‪#‎RomâniaEducată‬. Trebuie găsite, în primul rând, soluții pentru reducerea abandonului școlar. Nu mai putem accepta ca un procent important din populația activă să nu dețină niciun document care să permită inserția pe piața muncii și, prin urmare, un trai decent și un rol activ în societate. Această stare de fapt reprezintă un adevărat risc la adresa securităţii naţionale. Vă invit pe toți să vă alăturați acestui demers, deoarece reforma educației nu mai poate pleca de la viziunea unui singur om, ci de la coagularea dezideratelor și obiectivelor comune, în strânsă legătură cu provocările prezentului și viitorului.”

Postarea dateaza din 15 februarie a.c.

Despre chestiunea abandonului scolar am scris recent in aceasta postare. Asa ca ma voi intoarce la ce am scris acolo.

In primul rand as dori sa remarc faptul ca, din pacate, despre aceasta spinoasa chestiune nu se vorbeste in spatiul public la modul profesionist. In postarea mea, la care faceam referire mai sus, eu am cautat sa aduc date statistice. Iar daca cineva va avea curiozitatea sa le consulte, va constata ca problema acuta a abandonului scolar – atat la baieti cat si la fete – se manifesta in partea de est a tarii – Moldova, Dobrogea si Muntenia (mai putin Bucurestiul). Practic, Romania anului 2014 este, din acest punct de vedere, impartita in doua: zona estica unde se manifesta un abandon scolar foarte puternic si zona vestica a tarii unde fenomenul este mult mai diminuat. Trebuie remarcat de asemenea ca Estul tarii cuprinde regiunile cele mai sarace ale tarii noastre si atunci vom constata ca avem o problema de ordin economic.

In primul rand, trebuie sa ne punem intrebarea pentru cine pregatim acesti tineri. Foarte multi romani aleg sa lucreze in strainatate si sunt milioane. Iar in zonele sarace din partea de Est a tarii cum stam cu oportunitatile privind locurile de munca? Este evident ca stam rau. De asemenea avem multa populatie rurala si o agricultura de subzistenta, pe cale de consecinta slab performanta. Care sunt, de exemplu, perspectivele aici ale unui tanar care termina un liceu agricol? Evident, se pot da si alte exemple.

In asemenea conditii, care genereaza un abandon scolar accentuat, ar trebui sa vedem ce riscuri sunt. Ar trebui aduse aceste zone sarace la un nivel economic acceptabil. Ar trebui aduse imbunatatiri, cu alte cuvinte. Evident, nivelul de salarizare conteaza, cum remarca un comentator pe blog. Noi insa ne uitam la ora actuala la modelul german. Noi dorim ca prin cresterea taxelor si impozitelor statul sa aiba bani si sa poata actiona – lucru pe care, totusi, nu-l face. Dorim sa rezolvam aceasta problema pe cale pur fiscala si nu reusim s-o rezolvam. Nici nu vom putea: nu avem un sector privat productiv atat de puternic pentru ca sa sustina, chiar in conditiile unor taxe si impozite mari, zonele sarace ale tarii.

Interesant este ca nu ne uitam la tari asemanatoare noua, atunci ne vom da seama de riscuri, in conditiile in care Romania a adoptat Tratatul de Guvernanta Fiscala. Spre exemplu sa luam aminte la Italia unde avem un Nord bine dezvoltat economic si un Sud mult ramas in urma, cu Mafia si coruptia de acolo. Pentru ca sa creasca nivelul Sudului – inclusiv nivelul de trai – Italia s-a imprumutat masiv, datoria publica ajungand actualmente la peste 100% din PIB. Nordul nu ar fi avut nevoie de o sporire a datoriei publice, fiind foarte bine dezvoltat economic. Romania are o datorie publica de vreo 40% din PIB, daca nu ma insel. Problema este daca ne putem permite sa crestem substantial nivelul datoriei publice, s-o ducem spre 100% din PIB. Italia inca nu se simte prea bine din punct de vedere economic, manifestandu-se un somaj ridicat. Totusi, Italia, spre deosebire de Romania, e o tara performanta din punct de vedere economic. Riscul pentru Romania este sa se indatoreze – adica statul sa se indatoreze – masiv, dar lucrul asta nu garanteaza sporirea performantelor economice ale tarii, in absenta unui sector privat puternic si bine dezvoltat, capabil de performanta.

De aceea ar trebui mers pe alta cale, cea a atragerii de investitii, inclusiv privatizari de succes. Inclusiv investitii publice trebuie facute – de exemplu in infrastructura, obligatoriu! Crearea unui mediu de afaceri mult mai bun. Toate acestea pentru ca sa se poata crea locuri de munca atractive si sa poata, in felul acesta, creste nivelul de trai. Ar trebui sa existe o strategie care sa aiba in vedere si generatiile viitoare. O astfel de strategie de dezvoltare nu exista inca.

Cei care cred ca pot rezolva problema fara dezvoltarea generala a acestor zone sarace, parerea mea e ca se insala.

Trebuie de asemenea remarcat ca zonele unde se inregistreaza cele mai acute cazuri de abandon scolar sunt fiefuri ale PSD de ani de zile. Politicile de stanga n-au rezolvat mare lucru si nu au reusit sa dea o perspectiva favorabila acestor regiuni care, dupa cat se vede, nu prea progreseaza. Mai ales in conditiile in care liderii acestui partid, inclusiv cei care fac si desfac treburile in teritoriu, sunt manjiti de afaceri de coruptie si oculte interese mafiote. Cazul primarului Gheorge Nichita de la Iasi e unul de data foarte recenta.

De asemenea sustin si eu faptul ca trebuie realizate autostrazi care sa lege Moldova de Transilvania si de Muntenia. Dezvoltarea infrastructurii e esentiala. Nu numai cea rutiera. Ar trebui promovat profesionist turismul, din care se pot obtine venituri importante.

As dori sa atrag atentia asupra unui lucru: problema asta a abandonului scolar nu se poate rezolva apasand pe un buton si gata! Sau dam o lege si o rezolvam. Noi trebuie sa luam in considerare costurile (la noi invatamantul e majoritar de stat). Statul plateste pentru educarea acestor tineri. Iar daca acesti tineri nu-si gasesc de lucru aici, dintr-un motiv sau altul, si pleaca peste hotare, pierderile sunt considerabile. De asemenea, daca se mentine situatia actuala, costurile sunt iarasi mari, pentru ca e evident ca tara pierde. Ceea ce doresc sa spun este ca noi nu ne putem juca cu aceste costuri la nesfarsit, pentru ca acestea trebuie sa se contabilizeze si influenteaza viitorul. Insa statul nostru nu face nimic pentru ca oamenii sa-si schimbe comportamentul si sa se reduca ratele de abandon scolar. Iar in situatia data ar trebui sa faca. De fapt, statul nostru se joaca cu aceste costuri – cel putin asta a facut pana acum.

De aceea trebuie deschise investitiile si trebuie sa vedem ce avem de facut sa atragem investitori seriosi sa cream un mediu de afaceri cat mai bun, calitativ vorbind, cu putinta. Statul roman, Camera de Comert ar trebui sa lucreze la asa ceva. Atata vreme cat aici nu e posibila dezvoltarea si determinarea unui nivel de trai mai bun, abandonul scolar nu se va reduce, iar oamenii isi vor cauta de lucru in afara Romaniei pentru a putea supravietui.

Noi avem nevoie de o politica prin care sa se sprijine sectorul privat, nu sa-l inhibe. Nu ma refer la un amestec al statului in economie care sa genereze blocaje sau coruptie. Nu putem ajunge dintr-o data la nivelul unei tari dezvoltate. Iar ca economia romaneasca sa se restructureze rapid, nu mi se pare realist, cel putin nu trebuie pornit de la asemenea ipoteze ce par nerealiste. Trebuie conceputa o politica fiscala si monetara care sa sprijine o dezvoltare durabila a sectorului privat si o integrare pe piata UE a acestuia.

Sunt, evident, foarte multe probleme de atins. Inclusiv dezvoltarea agriculturii, despre care am vorbit mai putin. Insa eu cred ca trebuie sa fim constienti ca de rezolvarea cu succes a problemelor economice – lucru care ar trebui sa se poata realiza in Romania intrucat oportunitatile legate de apartenenta la UE sunt mari – depinde si rezolvarea cu succes a chestiunii spinoase a abandonului scolar.

Anunțuri

Februarie 18, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

30 comentarii »

  1. Statului ar trebui sa-i placa abandonul școlar. Asa se formează dependenții de stat, iar statul ii poate controla mai ușor.

    Comentariu de Cristina | Februarie 18, 2016 | Răspunde

    • Lucrurile nu stau chiar asa…
      Ziceai: „Spui ca statul plătește pentru educarea tinerilor? Greșit. Contribuabilii plătesc pentru asa zisa educare a tinerilor, nu statul.”. Nu e chiar asa. Statul se poate imprumuta, exact cum s-a intamplat in Italia, fara sa-l intrebe pe contribuabil sau sa-i explice riscurile. Eu nu cred ca cetateanului italian onest sau cetateanului grec onest i s-au explicat, de catre stat, riscurile unei indatorari masive a statului. Omul, cetatenul obisnuit, a trait bine, a trait chiar zeci de ani bine in felul asta.

      Ei, uite ca totusi Presedintele a ridicat problema. Chestiunea nu e ce i-ar placea statului sau ce nu… Eu nu ma gandeam neaparat la asta. Ci cum s-ar putea rezolva, pentru ca statul e afectat, tara e afectata de asa ceva, de fenomenul asta al abandonului scolar, si care ar fi riscurile… Daca ni le putem asuma… Pentru ca despre riscuri – cum ar fi o indatorare masiva a tarii – nu prea vorbeste nimeni…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016 | Răspunde

      • Chiar daca statul se imprumuta, acei bani trebuie returnati. Asta se face pe banii contribuabililor. Si acei bani imprumutati nu-s ai statului, ci i-a imprumutat tot de la contribuabili.

        Stii cum s-ar putea rezolva lucrurile astea? Statul sa-si vada de datoria lui si sa nu se mai bage in vietile oamenilor. Astfel, oamenii vor stii ca ei au responsabilitatea sa se descurce, pentru ca statul nu ii va mai ajuta. Dar nu, statul te vrea prost, ca sa te controleze mai bine.

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • In Italia situatia era critica… Am un album de fotografii ale marilor maestrii italieni ai imaginii si peliculei. Sunt poze ce prezinta situatii reale, nu din filme. Sa vezi cum arata o scoala in Calabria (cca. jumatatea sec. XX) ca te ingrozeai!! O asa mizerie in care traiau oamenii si invatau acei copii e greu de imaginat. Era mai bine in Romania!!! Mult mai bine! Evident, fata de Nordul Italiei diferentele erau foarte mari. Pe vremea aceea, cred ca as putea spune fara sa dau prea mult gres, ca in Nordul Italiei – citeste si operele scriitorilor italieni contemporani – era aproximativ ca-n Romania din punctul de vedere al conditiilor de trai. Probabil ca daca n-ar fi venit comunsmul in Romania, ar fi fost foarte asemanator cu Italia. Dar zona sudica a Italiei era intr-adevar saraca, marcata si de Mafie si coruptie, ce-i adevarat. Era o saracie lucie!! In Nord inca mai era cum era… Sudul, in schimb, se afla la o extremitate periculoasa a saraciei… Asta ca sa avem cat de cat o imagine despre ce vorbim. In asemenea conditii statul italian a trebuit sa apeleze la imprumuturi mari…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • A trebuit? nu cred. In America se invata in „scoala” care avea o singura camera. Acolo erau copii de toate virstele. Erau copii saraci, era lipsa de materiale. A trebuit sa se imprumute statul? Nu. Apoi, Harvad, Yale, s-au facut pe bani imprumutati de stat? nu. Mentalitatea asta ca statul trebuie sa fure banii unora ca sa ofere „educatie” altora nu este sanatoasa. Plus, azi vedem ca numai educatie nu ofera statul….

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • Imi pare rau ca nu pot sa pun acea poza…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • Nu cred ca era mai rau decit one room school din America.

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • Cred ca mult mai rau…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • Nu cred. Gugaleste sa vezi imagini de atunci….

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • Nu cred. Gugaleste sa vezi imagini de atunci….

        Plus, daca era nevoie de reparatii, familiile din zona le faceau, nu asteptau ca statul sa imprumute bani ca sa le repare. Vezi diferenta??

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

  2. Abraham Lincoln a fost foarte sărac si totuși asta nu l-a împiedicat sa învețe. Argumentul asta cade. Intrebi pentru cine „pregătim” tinerii? Pentru ei înșiși. Ei nu invata pentru mine sau pentru tine. Spui ca statul plătește pentru educarea tinerilor? Greșit. Contribuabilii plătesc pentru asa zisa educare a tinerilor, nu statul.

    Orice s-ar face, atita timp cit statul are monopol asupra educației, tara nu va merge bine.

    Comentariu de Cristina | Februarie 18, 2016 | Răspunde

    • Si in Romania au fost oameni proveniti din zone sarace – zonele astea sunt sarace si acum, iti dai seama cum era acum peste 100 de ani – dar care au ajuns Membri Corespondenti ai Academiei Romane, ai Legiunii de Onoare (Franta), straluciti profesori etc.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016 | Răspunde

      • Exact. Deci nu sărăcia este problema, ci interesul.

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • Da, dar saracia si lipsa de oportunitati determina si dezinteres… Cand nu poti invinge saracia si cand aceasta incepe sa se instaureze pentru o lunga perioada de timp… Apare dezinteres, demoralizare…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • Nu neaparat. Sint multi oameni care au trecut dincolo de saracie si au reusit.

        Plus, sint oameni care au alte prioritati. Poate unii nu vor sa se mute din casa parinteasca, prefera sa traiasca din roadele pamintului. Ce investitii vrei sa faca guvernul pentru astia?

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

    • Dar sa stii ca abandonul scolar – cel putin cel de la noi, dar mi se pare ca si in Italia a fost si este asemanator – este determinat de saracie, adica de o slaba dezvoltare economica in acele zone de care vorbeam si, in consecinta, de lipsa unor oportunitati pentru individ de a castiga mai bine acolo. Pentru ca aici vorbim de regiuni intinse si nu se pot stramuta toti moldovenii in Banat, ca sa dau un exemplu limita. Trebuie acolo sa gaseasca oportunitati de angajare si sa aiba salarii mai bune. Iar daca nivelul de trai va creste atunci si fenomene precum abandonul scolar vor scadea in intensitate. Insa de exemplu Moldova (a noastra) e la ora actuala izolata, ca sa zic asa – lucru remarcat si de alti analisti. Nu sunt autostrazi care sa lege Moldova de Transilvania iar statul nu face nimic pentru ca sa atraga investitii in aceasta zona – majoritatea investitiilor straine fiind directionate spre Ardeal, inclusiv Banat. E adevarat ca lupta impotriva coruptiei e necesara. Dar mai sunt si alte lucruri, nu doar asta, necesare. Bineinteles, nu e o conditie suficienta. Mai trebuie create si oportunitati acolo, in zona. Pentru ca nu prea ai nevoie de multa scoala daca, de pilda, te duci sa lucrezi ca babysitter in Italia sau Spania si castigi mult mai bine decat daca ai avea scoala, chiar pregatire superioara, aici, in Romania.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016 | Răspunde

      • Eu nu vad asa lucrurile. Abandonul scolar nu este datorat saraciei, ci saracia este datorata abandonului scolar. Oamenii aia nu vor sa invete si sa propaseasca. Ei pot sa devina entreprenori in zona lor, nu sa tot stea cu mina intinsa la stat. Oportunitatile nu ti le creaza nimeni, ti le creezi singur.

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

      • Da, de acord. Dar mai exista o posibilitate, o situatie: cand doua fenomene incep sa se determine unul pe celalalt intr-un cerc vicios aparent fara sfarsit. Asa se poate ajunge si in cazul abandonului scolar si al saraciei.

        Insa eu vorbeam de o anumita zona. Uite-te, de pilda, pe harta statistica a Eurostatului la Oltenia. Sa nu crezi ca in Oltenia e marea bogatie si nivelul de trai extrem de ridicat. Totusi, abandonul scolar e mult mai diminuat fata de Moldova, Dobrogea, Oltenia. Nu in toata tara abandonul scolar e la cote ridicate si cred ca trebuie sa retinem si sa intelegem bine lucrul asta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • Inca o dovada ca saracia nu este un motiv. Dar nu cred ca este treaba statului sa fie interesat de abandon scolar.

        Comentariu de Cristina | Februarie 19, 2016

  3. Ideile stralucite , raman doar idei si doar stralucite atunci cand sunt comunicate , exprimate pe FB , indiferent cine face asta !!! Eu stau si ma-ntreb , pentru ce Statul Roman , nu-i condus doar d e pe FB , pentru ce legile acestui stat nu-s elaborate in functie d e partea cu care se trezeste indreptata spre cearceaf sau spre tavan fiecare facebook-ar , ca sa nu mai fie nevoiti saracii politicieni , sa se trezeasca si s a mearga la Parlament dimineata sa piarda timpul pe-acolo ??? Referitor la fenomenul abandonului scolar , asupra caruia Presedintele Johannis isi exprima a domniei sale ingrijorare pe FB…ma indoiesc de faptul ca-n Sibiu nu exista sau n-a existat asa ceva iar pentru a explica chestia asta , eventual pentru a o contracara , eu zic ca , nu era nevoie sa s e mute nici la Cotroceni si , nici macar la Vila lac 3 , era suficient sa ramana profesor d e Fizica la Sibiu si sa comunice pe FB . In urma cu vreo doi , maxim trei ani , vedeam trecand pe strada Odei o fetitza ce s e indrepta spre scoala …cred ca era in clasa a seasea sau a seaptea . Anul trecut prin vara …am vazut-o cu burta cat banitza iar anul acesta …cred ca pe la inceputul lunii Februarie , trecand prin dreptul spitalului ” Budimex ” { sau daca-ti convine mai mult , ” Marie S. Curie ” …” Darul poporului polonez pentru poporul roman ” asa cum era scris pe frontispiciul acestui spital in urma cu vreo treizeci de ani } } , am vazut-o cu-n nou nascut in brate .Tot asa …in urma cu vreun an si jumatate …pe strada pe care imi am ” domeniul ” , treceau trei copii , doua fete { cred ca nici una n-ave a mai mult de paisprezece ani } si un baietel , ala era cred in clasa a treia pe atunci , ce s e indreptau spre scoala . Ai priveam cu mare placere deoarece , chiar era amuzanta fata cea mai rasarita care , se erija in mama de conjunctura , in adult , vis a vis de baietzel in special . Prin toamna lui 2015 , fata cea mare s-a lasat pagubase de scoala { cred totusi ca absolvise a VIII-a } si, s-a angajat sa munceasca { dracu stie ca ce } la un fel d e mini market d e pe sos. Giurgiului iar trei luni mai tarziu , am auzit tot de la ea ca…s-ar fi maritat . Fireste , cu prima ocazie i-am pus oarece intrebari cu scuzele d e rigoare bineinteles , referindu-ma la alegerea pe care a facut-o in opinia mea , mult prea devreme . Mi-a raspuns politicos { in ciuda faptului ca acum era…totusi , ” femeie maritata ” nu si-a pierdut politetzea si educatia capatata in familie } ca , decat sa faca foamea …mai bine isi creeaza singura oportunitatile pentru castigarea unei bucati de paine . ” -Decat sa zic de fiecare data vai de noi…mai bine spun doar , vai de mine !” Nici nu stiu cum sa cataloghez spusele ei : ZGUDUITOARE , INDUIOSATOARE….REVOLTATOARE , REVOLTATOARE IN CONTEXTUL IN CARE VORBIM DESPRE GRIJA PE CARE ” STATUL ” TREBUIE S-O AIVA FATZA DE CETATENII SAI . Una peste alta azi , vad ca vechile percepte latine { ca tot spuneai matale ceva despre scoaterea limbii latine din programa d e invatamant } , sunt de foarte mare actualitate cel putin in randul …. ” vulgului ” : ” Primum vivere , deinde philosophari ” ! Au dreptate si ei , copii ce abandoneaza scoala si chiar si parintii lor : au vazut de-alungul timpului ca , niste tipi si tipe ce…prea multa scoala s e vede si fara binoclu ca n-au , totusi traiesc bine spre foarte bine si inca intr-un mod de-a dreptul indecent vis a vis de altii care , si-au tocit ani d e zile coatele pe bancile scolilor pentru ca la final …sa stea si sa-si socoteasca fiecare banutz , inainte de-a se decide daca , sa cumpere doar paine si salam sau…paine si ceapa ca sare..au inca , acasa . Se strufoca d e grije unii politicieni { printre care si sasalaul de la Cotroceni } ca Romania va devenii mai rau decat Somalia in privinta culturii a invatamantului in general …dar , ce-au facut in acesti douazeci si cinci de ani pentru intarirea invatamantului romanesc , pentru modernizarea lui , asta nu-s in stare s-o spuna , iar ceea ce ma scoate din sarite in cel mai inalt grad , este faptul ca…insasi Ecaterina Andronescu are tupeul sa faca asta , ea si alti fost ministrii de pe la ” invatamant ” . Cand al mai vad si pe teuton iesind pe FB chiar imi vine s-o iau razna definitiv din tara asta d e rahat . Acum revin cu acele intrebari care , ma obsedeaza pur si simplu referitoare la , acel ” proiect de lege ” initiat de catre nu stiu cine { dumneata esti destept , 😉 ai mai multe posibilitati sa-l afli p’ala } , ala cu ” mamele eroine ” si plata efortului lor de-a naste si-a ingriji copii sau , la chestia aceea cu ” darea in plata ” …adica , de fapt chestia cu achizitionarea unei locuinte pentru tinerii casatoriti si nu numai , sau chiar marirea alocatiei de stat pentru copii , la 100 de euro { chiar daca si asta-i totusi mult prea putin in opinia mea } pritocita tot de catre un parlamentar { pe care de asemenea sper ca tot dumneata in inteligentza-ti sclipitoare sa-l afli } mai zilele treecute , pot fi un fundament , o baza pentru ca , nimeni sa nu mai abandoneze scoala in Romania {??? } si chiar te roaga fratele matale { frate …. in Domnul Hristos se intelege } sa ai bunavointa sa cauti si sa-mi raspunzi la obiect daca poti { poti ca…esti destept 😉 } nu de alta dar , mor de nervii din cap de nerabdare onorabile !?? In alta ordine d e idei , te rog sa-mi ierti prea multele paranteze insa , nu uita faptul ca , Victor Hugo insusi , avea mai multe lucruri scrise in notele d e subsol decat in pagina propriuzisa 🙂 🙂 🙂 .

    Comentariu de Marian | Februarie 18, 2016 | Răspunde

    • De ce comunica Presedintele pe Facebook? E preferinta dumnealui si nu doar a dumnealui pentru ca multi comunica pe Facebook, nu doar dansul… Insa si eu cred ca, de exemplu, ar putea lansa dezbateri si prin viu grai, in fata camerelor de luat vederi…

      Marian, eu chiar nu te inteleg:

      „In urma cu vreo doi , maxim trei ani , vedeam trecand pe strada Odei o fetitza ce s e indrepta spre scoala …cred ca era in clasa a seasea sau a seaptea . Anul trecut prin vara …am vazut-o cu burta cat banitza iar anul acesta …cred ca pe la inceputul lunii Februarie , trecand prin dreptul spitalului ” Budimex ” { sau daca-ti convine mai mult , ” Marie S. Curie ” …” Darul poporului polonez pentru poporul roman ” asa cum era scris pe frontispiciul acestui spital in urma cu vreo treizeci de ani } } , am vazut-o cu-n nou nascut in brate .”

      ai fioruri precum acel personaj dostoievskian care a avut acea viziune halucinanta si tulburatoare cand o fetita plina de inocenta varstei copilariei fericite s-a transformat in prostituata franceza? What’s the problem man?

      Chestia cu „mama eroina” – nu am auzit si n-am cautat. Dar eu te intreb: poporul vrea asa ceva? Tu ce zici? Parerea mea? E vorba de un populism ieftin, cel putin asa pare, desi s-ar putea sa gresesc…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016 | Răspunde

      • Eu ma gandeam la Hugo iar dumneata ma compari Dovstoievski …onorabile , ai crescut in ochii mei si voi arata si astora din casa { nevesti-mi cui dracu s-o mai arat altcuiva ? } , aceasta comparatie 🙂 🙂 🙂 : precis ca ma va trece la ” regim ” de caviar si salam de…Sibiu 😉 ! Frate…cu asta n-am discutat , n-o cunosteam decat din vedere insa , am crezut ca dumneata cu mintea-ti sprintzara , vei face o paralela intre cazul ei si , al celeilalte vecine despre care-ti scriam cu , postarea dumitale . Nu ” s-a transformat intr-o prostituata ” caci…{ iarta-ma ca am omis sa spun asta } , alaturi de ea era si ” barbatul ” ei , sotzul daca ma-ntelegi . Ideea este ca , a abandonat scoala satul de …probabil multele necazuri de-acasa , din casa parinteasca si , a adoptat probabil si ea ideea celeilalte : ” Decat sa zic , vai d e noi , mai bine zic doar vai d e mine ” iar asta-i cu adevarat dureros . Abandonul scolar si doar in Romania , se intampla deoarece , tinerii n-au modele in viata de zi cu zi , deoarece chiar nu gasesc impreuna cu familia solutii pentru problemele care-i framanta iar familia nu le poate da raspuns la intrebarile lor . Asta insa , nu inseamna ca membrii familiei nu-s educati la randu-le ci , doar ca , se simt depasiti de vremuri . Probabil ca acestea sunt acele ….vremuri d e pe urma despre care vorbeste Biblia . Imi pare rau ca n-ai avut timp sau nu te-a interesat 😉 sa cauti chestia aia despre care iti vorbisem . Nu-i problema , este un an electoral asa incat n-ar fi mare mirare ca individuyl sa revina cu aceasta idee absolut aiuritoare care , asa cum ti-am spus , ma face sa nu stiu daca sa rad sau sa plang . Sa rad de imbecilitatea acelei idei , sau sa plang pentru faptul ca , dupa peste douazeci de ani de capitalism , inca suntem luati drept prosti noi….vulgul .

        Comentariu de Marian | Februarie 19, 2016

      • „Sa rad de imbecilitatea acelei idei , sau sa plang pentru faptul ca , dupa peste douazeci de ani de capitalism , inca suntem luati drept prosti noi….vulgul .” – varianta a doua – plansul! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

      • Merge si rasul, insotit de ironie! 🙂

        Rasu’-plansu’, ce sa mai … 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 19, 2016

  4. Astăzi, la ora 16 am deschis, cu oarecare emoţie, televizorul !
    Binenţeles că pe Antene , dar nu la A3 , ci la A1 .
    Da ! Sunt mândru că sunt român ! Şi vă mulţumesc acelora dintre voi care v-aţi făcut timp să le reamintiţi tuturor neisprăviţilor, că atunci când pericolul e iminent, ne putem închega precum un neam greu încercat de vitregiile soartei !
    Poate că trebuia să o facem mai demult, poate că trebuia să nu trecem atât de uşor cu vederea obrăznicia, nesimţirea, impertinenţa şi batjocura unor decidenţi străini de neam şi Ţară !
    Din păcate, sau poate din fericire, am ieşit ( dacă fizic n-am reuşit, cu sufletul sunt aproape de voi) hotărâţi într-un moment în care ni se testa ( sunt sigur de asta ! ) limita răbdării , a suportabilităţii şi a docilităţii, în vederea luării unor hotărâri şi decizii de care depinde viitorul nostru !
    Vor să-şi dea seama până unde pot întinde coarda ! :mrgreen:
    Acum le-am dovedit că-i va plesni peste ochi, dacă insistă !
    Eram, ca român, atât de mândru de trecutul neamului meu, dar foarte neîncrezător în viitorul lui, mai ales atunci când mă vedeam obligat să ne comparăm cu grecii, ruşii, polonezii, sârbii, chiar şi cu bulgarii, ortodocşi ca şi noi, dar şi cu ungurii, ce dovediseră o rezistenţă naţională şi religioasă mult mai convingătoare . Pentru că este clar că cineva, are ceva cu aceste neamuri creştine, pe care le vrea îngenuncheate politic şi economic, înghesuite cu forţa, dacă nu reuşeşte manipularea, într-un conglomerat artificial, un altfel de lagăr, creat şi condus de o mână de nebuni ce se visează stăpâni ai lumii.
    Dar, vorba aia :
    Mai bine mai târziu, decât niciodată !
    Dar, niciodată, prea târziu !
    P.S.
    Mi-e dor de Piaţa Universităţii !
    Nu şi de cei, care-au plantat flori atunci şi mai plantează şi astăzi .
    Panseluţe, la trei sute de mii firul ! 😉
    Deşteaptă-te române ! devine încet-încet, o stare de fapt !

    Comentariu de Radu Humor | Februarie 19, 2016 | Răspunde

  5. @Radu Humor Ai dreptate onorate domn : ” vor sa-si dea seama pana unde pot intinde coarda ” insa eu cred ca Antenele sunt cele ce fac asta . Astia de guverneaza Romania n-au ei treaba sa se gandeasca la asa ceva . Cu doua plutoane d e jandarmi …sa vezi cat d e repede eliberau locul . Asta s-a mai facut in UK { und e inteleg ca va duceti zilele } si pe timpul lui Iron Lady iar participantii au fost d e zece ori mai multi atunci daca azi . Aia s-au adunat acolo nu neaaparat d e dragul , d e grija antenelor ci , fie n-au fost prea atenti despre ce-a fost vorba { nu c-asi aproba actiunea d e fortza si in fortza a alora de la ANAF } , fie au sperat si ei ca…poate , poate . Mie nu-mi este dor de Piata Universitatii si nici macar de zilele pierdute acolo , crezind ca…astfel in Romania s e va instala mama democratiei din lumea asta . Desteapta-te romane…pai cum sa se destepte daca somnul respectiv este somn d e moarte ? Am sa va anuntz cu mult respect de faptul ca , d e vreo cinci zece ani in Romania { in special in Bucuresti } zeci d e familii au fost evacuate si , in ciuda faptului ca aceste familii erau numeroase avand si copii NIMENI n-a chemat pe NIMENI la un miting d e protest , nici macar Antena 3 cu ai sai jurnalisti . De cand Traian Basescu a retrocedat dintr-o trasatura de condei zeci de locuinte unor tipi ce s e pretindeau fie proprietari de drept , fie ai acestora chiar daca s-au dovedit dupa aceea c-au fost falsuri ordinare , zeci de oameni au fost aruncati din casele in care locuiau fie in chirie fie pe care le cumparasera d e buna credinta . A chemat cumva Antena 3 la vreun miting de protest pe cineva ? Eu unul , sincer sa fiu chiar n-am auzit despre asa ceva . Sa nu uit : multi dintre cei ce-au fost azi in Piata Constitutiei erau exact ca si dumneat : le era dor d e Piata Universitatii …de fapt de tineretea lor de-atunci !!! Sa nu va suparati pe mine pentru ca mi-am permis sa va arat niste adevaruri .

    Comentariu de Marian | Februarie 19, 2016 | Răspunde

    • Cum să mă supăr domnule Marian ?!
      Mai ales că sunt de acord cu majoritatea concluziilor dvs.
      E ceea ce am simţit cu toată fiinţa mea şi am găsit de cuviinţă să-i fac şi pe alţii părtaşi !
      P.S.
      Constat că după atâtea intrigi, abil ţesute, de cei care vor să dezbine acest popor, a mai apărut una: cea care-i instigă pe tineri asupra celor bătrâni !
      O stare de fapt care există de când lumea, dar parcă niciodată până acum nu s-au folosit „organili” de ea !
      Până la urmă tinerii frumoşi şi liberi vor înţelege, sper că nu prea târziu, că au fost folosiţi, mizându-se pe dezinteresul lor pentru viitorul acestei ţări
      şi intereseul pentru foloase imediate, dar parşiv otrăvite !
      N-aş vrea să văd trezirea lor târzie, în situaţia de sclavi moderni ai unei ordini criminale !
      Când cercul se va închide, nimeni nu va mai scăpa din ţarcul globalist !
      Şi ironia soartei : cei în vârstă vor fi majoritatea, deja plecaţi, dar ei, tinerii vor trebui să suporte efectul nesăbuinţei şi indiferenţei lor,
      cel puţin încă vreo jumătate de viaţă.
      Dacă aşa se va mai putea numi, ceea ce vor trăi !
      P.S
      Eu ştiam de :
      Decât să zic vai de noi, mai bine, vai de mine !
      Ceva din înţelepciunea populară care îndeamnă să nu-l nenoroceşti şi pe altul/ alta, eventual prin căsătorie,
      dacă ştii că nu poţi să-i asiguri cele necesare traiului în doi ( mai apoi 3,4 ;)).
      De altfel, un cântec popular surprinde, foarte plastic, o asemenea situaţie :
      Şi-o râde lumea de noi,
      Că se bat două nevoi !

      Comentariu de Radu Humor | Februarie 19, 2016 | Răspunde

      • Radu Humor, explicati-ne si noua unde vedeti Dvs. sclavie, ca ziceti: „N-aş vrea să văd trezirea lor târzie, în situaţia de sclavi moderni ai unei ordini criminale !”. „Sclavie”, „ordine criminala”, despre ce vorbiti? Ca nu se vede asa ceva decat poate in Coreea de Nord sau Federatia Rusa… China, eventual…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Februarie 20, 2016

      • Bate-te peste gura onorate amic cu blana si gheare !!! Insusi Albert Einstein spunea pe la inceputul anilor ’20 ca : ” industrializarea si mai ales postindustrializarea vor transforma oamenii liberi in dependenti de ceea ce vor capata de la stat in mod rational , intr-o lume condusa la maxim de principii matematice rationale si precise , precum matematica insasi ” . Atentie , tipul nu excludea nici macar ca sa vina ” cineva ” sa mai inputineze din populatia lumii tocmai pentru atingerea acestui deziderat . Iti spune ceva chestia asta onorabile , ti-aduce aminte de ceva …de cineva ??? Atentie , la vremea aceea nu exista decat…cel mult Rusia Bolsevica , iar ” marea galbena ” China , Coreea , Vietnam , Laos Cambogia etc . nici macar nu era ….trecuta pe harti 😉 decat pentru mana sa de lucru extrem d e ieftina…ca si acum de altfel !!! Radu Humor…cu tot respectul dar…chiar stie ce spune !!!

        Comentariu de Marian | Februarie 21, 2016

      • Dacă nu vezi, consultă un oculist !
        Altă explicaţie, în afară că refuzi să vezi, nu-i !

        Comentariu de Radu Humor | Februarie 22, 2016


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: