Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Cote obligatorii de gen. Adica de sex…

Dupa parerea mea, un om ar trebui sa promoveze, ar trebui promovat pe baza competentelor sale. Nu stiu daca lucru asta se poate numi chiar meritocratie, dar daca doriti sa-l numiti asa e in regula, nu ma supar.

In felul acesta se poate adauga valoare intr-o anumita activitate. De exemplu, sa presupunem ca un om e negru, dar e capabil sa aduca profit companiei si altul, un alb, nu aduce profit. Cine ar trebui promovat? Sa nu-l promovez pe cel negru doar pe motive de rasa?

Am fost si sunt pentru emanciparea femeii. Am si scris despre asta aici. Nu neg rolul foarte important jucat de femeie in societate. Si cred ca motanii trebuie sa acorde doamnelor pisici respectul cuvenit.

Nu sunt misogin.

Inteleg ca e o initiativa legislativa propusa sau sprijinita de D-na. Andreea Paul pentru promovarea femeii in societate. Cu alte cuvinte sa fie cote obligatorii de gen. Asta inseamna, de exemplu, ca in Parlament sa fie obligatoriu 50% femei sau in consiliile locale, judetene sa existe pentru postul de consilieri un procent obligatoriu de femei. Iata si postarea de pe blogul dansei:

Țările cu reprezentare politică echilibrată de gen sunt mai puțin corupte și au un PIB pe locuitor mai mare

Se arata ca:

„Dacă dăm mai multă putere femeilor, dăm mai multă putere societății. Suntem prea săraci ca să mai excludem jumătate din populația României în decizia publică. Egalitatea de șanse nu mai este demult atributul stângii sau al dreptei, ci ține de drepturile fundamentale ale omului. Tradiția și modernitatea se pot ține de mână. Conservatorismul nu mai este o scuză, la fel ca în cazul violenței domestice sau al hărțuirii sexuale, unde legea vine cu sancțiuni și cu soluții pentru educația sexuală. Educația politică este necesară, iar formarea conștiințelor se face din școala primară și prin lege.

România este pe ultimul loc în Europa din punctul de vedere al reprezentării de gen și pe locul rușinos 113 în lume. Legea pe care o propunem în favoarea reprezentării mai echilibrate de gen, de cel puțin 30% bărbați și femei, la alegerile locale și parlamentare produce rezultate mai bune în dezvoltarea umană și pentru calitatea vieții la nivel local și central. Țările care au rezolvat această problemă sunt mai puțin corupte și au un PIB pe locuitor mai mare. 15 state au legiferat cotele de gen în Europa și 88 în lume.

Meritocrația se împletește foarte bine cu cotele de gen, nu se exclud una pe alta. Faptul că acum avem 90% decidenți bărbați nu are nicio legătură cu competențele. Peste 70% din absolvenții de studii superioare în științele guvernanței (educație, sănătate, drept, economie, administrație publică, științe politice, comunicare etc.) sunt femei. În totalul absolvenților de studii superioare în general 54% sunt femei și 46% bărbați. Aceste talente umane nu mai trebuie irosite. Nu sunt de vină votanții că avem atât de puține femei, ci partidele politice care decid listele de candidați. La ultimele alegeri ponderea candidatelor în total candidați s-a suprapus cu ponderea aleselor în total aleși. Așadar, e nevoie de o lege prin care listele electorale, care nu includ cel puțin o treime bărbați și o treime femei, să fie respinse.

Mi-aș fi dorit să nu fie nevoie de o lege, dar istoria ne-a dovedit că ea se impune. Nu-mi doresc niciun parlament cu 90% femei și 10% bărbați. Propunerea noastră de lege, susținută de peste 150 de parlamentari, domni și doamne din toate partidele politice, ne protejează de aceste aberații în reprezentarea politică de gen. Sper să scăpăm cât mai mulți și cât mai repede de complexele nocive ale misoginiei.”

Ceea ce nu inteleg este urmatorul lucru: promovam femeia pentru ca este femeie sau promovam un om pentru ca este competent? Eu nu cred ca in Romania femeia este impiedicata de catre legislatia in vigoare sa participe la viata politica, sa-si asume responsabilitati sau sa detina functii de conducere etc. Exista exemple, exemple reale care demonstreaza acest lucru.

„Nu-mi doresc niciun parlament cu 90% femei și 10% bărbați.” – de aici se vede ca felul in care sunt stabilite aceste cote obligatorii nu are niciun fundament stiintific. Si, de fapt, intreaga teorie a cotelor obligatorii de gen e nejustificata la noi. Pentru ca la noi legislatia nu impune persecutii la adresa femeii.

De fapt e vorba de promovari pe criterii de sex: pentru ca e femeie, de aceea o promovam! Asta e ideea principala. In detrimentul competentei! Proasta, neproasta, buna sau ne-buna ( 😆 ), trebuie sa fie acolo, in Parlament, pentru ca e femeie! Si in felul acesta care e valoarea care se adauga? Niciuna! Doar un populism demn de o cauza mai buna.

Andreea Paul spunea ca e o propunere de directiva europeana (Viviane Reding, din cate am inteles, ar fi sustinatoarea infocata) ca sa existe cote obligatorii de gen pentru companiile listate la bursa. Deci statul, prin lege, sa-ti impuna cate femei sa ai in conducerea companiei. Dupa cum se vede, fascismul, comunismul e la el acasa in Europa. Asta n-ar fi de miare, am avut doar nume ilustre: Mussolini, Ceausescu etc. Ceea ce e ingrozitor e ca intre un barbat competent si o femeie de o competenta indoielnica eu trebuie s-o aleg pe EA in conducere ca sa indeplinesc cota de gen si sa respect legislatia. Bine ca nu s-a votat o asemenea directiva! Pentru ca o asemenea directiva nu ma lasa sa-mi maximizez profitul si ma obliga sa actionez in defavoarea propriilor mei angajati!

Un raspuns pentru domnul consilier Iulian Fota

In ultimul Joc de Putere al lui Rares Bogdan, Dl. Fota a pus o problema: cum se poate realiza unirea cu Republica Moldova?

Ca sa raspundem la aceasta intrebare, sa vedem ce o impiedica sa se realizeze. Si aici trebuie analizat cum e statul din Republica Moldova si spre ce se indreapta preferintele electoratului.

Dl. Fota are o viziune oarecum catastrofica, domnia sa crezand ca unirea Romaniei cu Republica Moldova va atrage un razboi intre Romania si Rusia. Interesant este ca pana sa ajungem la Rusia cu analiza, sunt mai aproape alte cauze care impiedica unirea.

Care ar fi acestea?

In primul rand si in primul rand e vorba de situatia interna din Republica Moldova. Care are o viata politica dominata de socialisti si comunisti, de fapt de comunisti care sunt pro rusi. Dl. Fota a pus bine problema: intai trebuie sa vrea ei, moldovenii! Insa acolo sunt oameni precum Renato Usatîi, Igor Dodon si Vladimir Voronin de asemenea…

Subordonati Kremlinului.

E de ajuns sa ne uitam pe structura Parlamentului si sa privim la rezultatul recentelor alegeri ca sa ne dam seama. Partidul Socialistilor, Partidul Comunistilor si Partidul Democrat, al lui Marian Lupu si al lui Vlad Plahotniuc, care de fapt e tot socialist. Care, de fapt, e tot comunist. Astea sunt pe primele locuri.

De ce voteaza populatia asa? Dar la noi de ce populatia voteaza majoritar cu PSD? 😉 Atat in Romania cat si in Republica Moldova in mediul rural se voteaza puternic cu stanga. Vi-l imaginati pe Dorin Chirtoaca avand succes la tara, in Republica Moldova? Lui Mihai Ghimpu, presedintele Partidului Liberal din Rep. Moldova, i-au spart capul, in altercatiile politice care au avut loc ieri… La noi nu prea se intampla astfel de lucruri pentru ca intervine legea! Insa uitati-va cum in fruntea PSD e un condamnat penal cu suspendare, cu un dispret total fata de lege si fata de democratie! Cu toate acestea PSD e votat in proportii majoritare in mediul rural. Mai trist este ca PNL ii tine hangul.

Republica Moldova nu e un stat esuat. Nici Romania nu e un stat esuat.

Si atunci eu va intreb si ma intreb: cum s-ar putea numi astfel de state, ca Romania, Republica Moldova, unde populatia voteaza majoritar partide comuniste?

Sa lasam putin Moscova in pace.

Stau si va intreb si ma intreb: cum s-ar putea numi astfel de state, ca Romania, Republica Moldova, unde nu se fac reforme in sensul economiei de piata libera?

In Romania de azi tinerii vor sa lucreze in sectorul de stat, nu in cel privat, pentru ca lefurile sunt mai mari in sectorul de stat fata de cel privat.

Si atunci se mai pune o intrebare: astfel de state, bazate pe structuri oligarhice (in Romania, e adevarat, acestea au mai slabit, dar nu de tot!) de tip comunistoid se pot oare unii?

Daca in Republica Moldova unirea cu Romania ar fi sustinuta si dorita de populatie, cred ca ar deveni in scurt timp realitate. Ar fi necesar un referendum in care oamenii sa-si exprime in mod liber dorinta. Spun liber pentru ca nu trebuie sa fie sub nicio forma cum au facut rusii in Crimeea: referendum de unire cu trupele ruse acolo. Ci liber! Atunci rusii nu vor mai avea nimic de obiectat si unirea se va realiza!

Cel mai greu lucru este realizarea efectiva a unirii. Odata realizata unirea, restul va veni de la sine.

Anunțuri

Ianuarie 21, 2016 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

23 comentarii »

  1. Motane, unde anume in sectorul de stat se castuiga mai bine? Sau mai bine zis, cat la suta din cei angajati in sectorul de stat castiga mai bine, de ai tras concluzia ca, te citez „In Romania de azi tinerii vor sa lucreze in sectorul de stat, nu in cel privat, pentru ca lefurile sunt mai mari in sectorul de stat fata de cel privat.”??
    Ca sunt si ANUMITE FUNCTII din sectoprul de stat care au salarii mari, chiar foarte mari, fara acoperire in eficienta sau incasari, e una, dar ca sa spui ca „la stat” se castiga mai bine, este o generalizare care nu se reflecta in realitate.
    Ca sunt functii caldutze, in care nu faci nimic ci doar intinzi mana dupa bani, fie ei sub forma de salariu, sau de „atentii”, este o alta realitate, dar nu reprezinta „slijba la stat” in general.
    Iar chestia asta cu „cota obligatorie de gen” mi se pare o alta idiotenie, care nu poate sa faca decat rau, la fel cum face si salariul minim. Lsa-ma frate sa angajez pe calitate, indiferent de gen, sau orice alta orientare.
    Pe mine ca angajator ma intereseaza performanta, care sa duca la crestere economica. Exact cum discutam mai de mult despre „meritocratie”. Pai de ce sa ma obligi tu sa angajez sau sa tin in slijba unul cu performante slabe, doar ptr ca este parte a unei minoritati sau majoritati de orice fel. Nu conteaza calitatea? Pai asa o sa ajungem foarte curand la sapa de cauciuc, nu de lemn, De cauciuc, ca atunci cand dai cu ea in pamant, sa-ti sara in cap,
    Da, nu sunt de acord cu idea ca un sex sau altul e mai bun intr-un domeniu sau altul. Nu exista domeniu de activitate exclusiv unei anume categorii, fie ea de sex sau de orice alta natura. Limitele sunt date de capacitatile fiecaruia si atat.
    Si inca ceva Motane, tu dupa 26 de ani (si un pic) de la momentul 89 te intrebi „De ce voteaza populatia asa? ” Nu ai inca un raspuns? Eu am primit raspunsul in 90/91, de la „mineri”, 🙂 🙂 🙂 🙂 :).

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 22, 2016 | Răspunde

    • Am semnale din mediu privat. A fost si ramane o problema: salariile la stat sunt mai mari decat in mediul privat. A fost evidentiat acest lucru si de presa. Din pacate la stat se castiga mai bine, adica tocmai acolo unde performanta e deosebit de scazuta pentru ca noi nu avem un stat performant si nici nu-l putem avea asa cum se prezinta astazi.

      Eu prin sectorul privat nu inteleg doar multinationalele. Sectorul privat e cel care nu depinde deloc de stat. In care statul nu are cota de participatie de capital. Am putea considera, asa, in extenso, si pe cel in care statul e minoritar, insa cel putin la noi acela nu e chiar privat pentru ca statul, chiar si minoritar fiind, are putere multa din cate stiu. Intreprinderile falimentare de stat sunt cu capital majoritar de stat.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 22, 2016 | Răspunde

      • Da Motane, sunt anume domenii din „la stat” unde sunt intr-adevar salarii ne-justificat de mari, dar nu reprezinta „generalul”. Eu nu vorbesc doar de multinationale, unde orice ai zice competenta primeaza, chiar daca sa zicem ca sunt si cateva „obligatii” care capuseaza pe ici pe colo, daca ma intelegi.
        Insa da, strstul asta de care vorbim noi, la particpular nu la modul general (ca pana acum) este o frana din toate punctele de vedere ptr economie si ptr dezvoltarea ei.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 22, 2016

      • PSD , treebuia sa se dezica de Mircea Geoana imediat dupa acea iesire a lui absolut rusinoasa , infantila { evident repetata de multe ori in fatza oglinzii din baie } , de dupa anuntarea scorului electoral provizoriu . PSD trebuia sa s e dezica de Mircea Geoana imediat , in secunda doi din momentul in care s-a agatzat cu ghearele si cu dintii { ca-n titlul lui Julius Fucik }de scaunul de Presedinte al Senatului . Despre madamme Paul….acum cand , chiar dumneata ai spus , c-a ” trecut peste noapte de la stanga la dreapta ” nu poti sa mai spui ca , nu-i stoarfa …fireste ma refer la arhaism 😉 !

        Comentariu de Marian | Ianuarie 23, 2016

      • Motane, cati sunt privati ? Cati sunt intreprinzatori mici si mijlocii privati pe care sa nu-i distruga sa nu-i aduca la faliment statul acesta bezmetic ? Zici ca ai ” semnale din mediul privat ” , pai eu am un neam , o ruda foarte apropiata care lucreaza , este un fel d e patron , un intreprinzator privat si…vai mama lui : munceste douazeci si cinci din douazeci si patru d e ore !La stat…daca era inginer IT sau…ma rog orice fel d e inginer…” muncea ” cateva ore { nici macar opt } dupa care …avea viata in fatza ! Cu toate ca plateste lefurile a vreo douazeci de angajati , deci da la sta…cat cuprinde , fara numar , fara numar….sta cu chestia aia a lui Damocles deasupra capului si-i este teama nu d e ziua d e maine sau poimaine ci…de cea de alaltaieri . La ce-i foloseste lui faptul ca… mustaria aia a lui are performanta si ca muncitorii ce lucreaza pentru el sunt meseriasi de prima mana daca …nu stie nici la ce s e poate astepta maine si mai ales nu stie daca maine nu vor fi alte legi care sa-l oblige s a plateasca pentru ce-a facut…alaltaieri ? Stau si ma-nteb daca nu cumva cineva , cineva de-acolo d e sus nu incearca totusi in continuare sa faca ce-a mai incercat….eventual o figura ca-n Moldova .

        Comentariu de Marian | Ianuarie 23, 2016

  2. „Egalitatea de șanse nu mai este demult atributul stângii sau al dreptei, ci ține de drepturile fundamentale ale omului. ”
    Perfect adevarat, dar de cand trebuie sa IMPUNEM o egalitate, sau niste libertati? daca sunt OBLIGATORII, unde mai este libertatea? Ca tot vorbeam nu de mult de ce inseamna LIBER.
    Ca si tine NU NEG reolul femeii si nici nu consider ca o anume „categorie de gen” este mai presus de cealalta. Atuuri sunt de toate partile, dar tocmai asta face colaborarea in toate domeniile mai frumoasa, „ingemanarea atuurilor”.
    De ce SA OBLIGI? Cum poti sa garantezi „ca in Parlament sa fie obligatoriu 50% femei sau in consiliile locale, judetene sa existe pentru postul de consilieri un procent obligatoriu de femei.” Ii pui cutitul la gat alegatorului sa voteze o femeie? Si cand faci asta? Cand ai constatat ca 50% din acele locuri sunt deja ocupate de barbati iesi pe post si spui „GATA, NU SE MAI VOTEAZA BARBATI, SE VOTEAZA FEMEI, CA S-AU OCUPAT POSTUIRILE PENTRU BARBATiI”??? Mie mi se pare o aberatie cu A mare, si o tampenie de 1000 de puncte din 100.
    Nu ar fi mai bine sa acordam o atemtie mai mare invatamantului, ca prin educatie sa ajungem la eliminarea acelor mentalitati INCA PREZENTE PESTE TOT IN LUME, ca femeia la cratita si barbatul „e totu”???
    Hai sa fim seriosi, ca unii se plimba prin parlamente doar ca sa nu stea acasa.
    Si ca sa zambim putin:
    „Un seic arab mergea prin desert dar contrar obiceiului, una din sotii mergea la 5-6 metri in fata lui, nu invers. Se intalneste cu un seic vecin care contrariat il intreaba:
    – Nu cumva scrie la Coran ca barbatul trebuie sa fie in fata femeii si nu invers?
    – Ba da, dar cand s-a scris Coranul nu erau mine prin desert”
    Nu cumva aceasta „emancipare fortata”, are efectul contrar? Cum credeti voi ca va reactiona „nea Gheorge” cand va afla ca „omu’ e egal cu muierea”? Ca tot te intrebai tu cine si de ce voteaza INCA cu pesedeu’??
    Ca pana la urma, „vulgul” (iaso bercenare) o sa retina doar ca „una de la pedele” uite ce ineptii scoate, iar cum pedeleu este acum tot una cu peneleu (nu credeam ca o sa ajung sa-i spun asa) iar o sa iasa pesedeu’ din „cocoa”. Ca nu va mai tine cont nimeni (nu ca a tinut vreodata) de acel puscarias de drept comun de la conducerea pesede.
    Si uite asa, in an electoral, o sa ne fie tot timpul ocupat cu cancanuri d’astea de doi lei, ca sa nu avem timp sa ne dezmeticim. Degeaba ii arati prostului lumina, ca el tot intunericul din jur il vede mai bine.
    Este ca in bancul ala cu pesimistul, optimistul, realistul si mecanicul de locomotiva.
    „Optimistul vede lumina din tunel, pesimistul vede intunericul din jur, realistul vede ca se apropie niste lumini, iar mecanicul de locomotiva vede trei insi ce stau pe sinele de tren in tunel”
    🙂 🙂 🙂 🙂

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 22, 2016 | Răspunde

    • In Jocul de Putere al lui Rares Bogdan, mi-a placut de Mircea Geoana care a intrat telefonic in discutie. El a spus: „Eu sunt un om de stanga”. Si, intr-adevar, Dl. Geoana nu s-a dezis de ideologia de stanga (eu nu l-am auzit), in schimb PSD s-a dezis de el si l-a sutuit nemeritat (asta e parerea mea).

      Problema ar fi de ce orientare politica e D-na. Andreea Paul. Ca o mica observatie, dansa a facut parte dintr-un fost partid social-democrat (e vorba de PD) care a trecut peste noapte de la stanga la dreapta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 22, 2016 | Răspunde

      • Mda, nu am urmarit ca nu sunt „loco”, si oricum n-o faceam chiar daca eram. Deja sunt plin de o mare doza de lehamite legat de politichia damboviteana.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 22, 2016

      • Problema nu este orientarea politica DOAR a doamnei in dicutie, ci a intregii clase politice. Ce inseamna stanga si ce inseamna dreapta in politica romaneasca. Am impresia ca nici ei nu stiu, ci singura orientare sigura este cea a a oportunistilor. Dreapta adopta masuri de stanga, stanga se inclina spre dreapta si drept rezultat noi ne invartim in cerc de 25 de ani.
        Adu-ti aminte de ce spuneam eu la vremea (apusa) a aparitiei usele. Ce spuneam atunci la tine pe blog, spuneam si printre liberali. Unii imi dau dreptate acum, altii nici macar acum. Din pacate majoritatea celor in masura sa ia decizii in PNL nu sunt lamuriti nici macar acum de greselile de atunci.
        D, avem cativa politicieni care nu s-au dezis de orientarea lor, fie ea de dreapta, stanga sau centru. Din pacate sunt putini si cam marginalizati, iar aia care nu sunt marginalizati sunt greu de schimbat, cum ar fi tov Ilici.
        Dar ce te faci ca grosul clasei politice, ala care conteaza atunci cand se voteaza ceva, este de orientare OPORTUNISTA, indiferent de culoarea partidului din care face parte. Cum sa nu aiba „consens” atunci canbd vine vorba de beneficii DOAR ptr ei si anturajul lor????
        Si „cetateanul” se intreaba (retoric) ca in schitele lui Caragiale, „eu cu cine votez”? Cu cine sa voteze Dorel (de exemplu) cand el vede ca „patronii” au facut averi ilegale si ca sunt liuati (pe bune dreptate) in duba (nu in Dubai)??? Cand vine vremea ca cetateanul sa aiba puterea de aschimba ceva, democratic, prin vot, nu prin forta, i se impuie capul cu tot felul de soparle electorale, de nu mai stie nici el ce a vrut pana sa ajunga in fata urnei.

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 22, 2016

    • @ Rica Venturiano 🙂 🙂 🙂 Sal’tare si respect onorabile…oriunde te-ai afla !!! Sanatate si fericire in anul 2016 si pe mai departe , pentru mataluta si familia matale !!! Un rajah indian s e preumbla printr-ntrunul dintre palatele sale . La un mioment dat a vazut o femeie mergand iar in urma ei , la cativa metri pe sotul acesteia drept care , l-a intrebat : – Nu cumva sta scris ca , barbatul tebuie sa fie in fatza femeii si nu invers ? – Ba da , dar eu tocmai am citit Karma Sutra si cautam punctul G al femeii mele iar aceasta , al are la spate . ” Adica…la cur onorabile . 😉 Ideea este ca { chiar daca-i privita tocmai din Berceni 😉 } noi barbatii doar avem senzatia faptului de-a conduce…de fapt urmam niste ….” indemnuri ” , niste dorinte ale unora ce fie ne sant partenere , fie DORIM SA NE FIE ……ceva . Vorba aluia din Porto-Franco al lui Jean Bart { marinar si el ca si dumneata } : ” pentr-o carpa inflorata , pentru-n cur d e muiere am ajuns ” capitan ” la cherhaneaua din Sulina in loc sa fiu pe un cargobot si sa colind lumea ” . Asta-i realitatea de cand lumea : pentru a face o femeie sa-ti dea ” ceva ” esti in stare sa faci si c e-a facut nebunul ala de Sile Constantinescu { pe care apropo , prin bunavointa maica-mi l-am si cunoscut } , ce-i dupa , chiar nu mai conteaza .

      Comentariu de Marian | Ianuarie 23, 2016 | Răspunde

      • Barbatul e capul familiei …… da, dar femeia e gatul, nu-i asa?
        Nu de asta e vorba, ca un sex sau altul este „mai superior”, ci daca tot vorbim de egalitate de sanse sa vorbim atunci dpdv al competentei. DA, exista sabloane, ca o anumita profesie este DOAR a unora sau altora, dar s-a dovedit ca nu-i asa.
        Pe mine nu ma deranjeaza sa am doar femei angajati, sau doar barbati. Eu ca angajator, caut sa angajez PROFESIONISTI, si atat. De ce sa ma obligi tu ca stat sa angajez pe alte criterii, in afara de cele bazate pe competenta??

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 25, 2016

      • Marian, ce raspuns dai la intrebarea pusa de Rica:

        „De ce sa ma obligi tu ca stat sa angajez pe alte criterii, in afara de cele bazate pe competenta??”

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 26, 2016

      • De raspuns , am raspuns insa , am fost suficient de prost incat sa uit sa completez ” detaliile de mai jos ” astfel incat…. Iar raspunsul , sincer si transant este : PENTRU CA POATE ! Nea Ghita Bizonul vorbeste ceva despre ” blonda lui Boc ” insa…uitam de ” blonda lui Oltean ” , de satena lui Ponta , de roscata lui nea Nicu Vacaroiu , sau de aia a lui nea Misu Negritoiu si chiar de ….blonda lui Nastase caci…cu mult inainte de-a devenii consilier juridic la PGMB pe vremea lui Basescu si-apoi , un fel de Zizi Lambrino la Cotroceni , madamme Udrea a fost o apropiata a familiei sale . Ca n-a avut anvergura capatata ” dupa ” …asta probabil ne-o va explica doamna Dana si , fireste …. Bombonel 😉 . Statul te poate obliga la orice Motane si , cine crede altceva se insala amarnic . Poti da in judecata statul sau ministerul care te nemultumeste cu ceva insa…exista foarte putini insi care reusesc sa si finalizeze demersurile , plangerile lor si sa ramana si cu gologanii in conturi . Ai uitat : daca-i ordin cu placere !?! Se vorbeste despre ” egalitatea de sanse”…ma lasi ??? Despre ce fel de egalitate de sanse poate fi vorba atunci cand eu , sa zicem ca-s absolvent de ASE , facultatea Finante-Banci , de deasupra sunt si bocciu cu spume si…mai am o tara , sunt rrom sau…tigan cum vrei sa-i spui . Daca ma voi duce sa aplic pentru un job la vreo banca sau…la stat la vreo primarie , iar contracandidatele mele sunt doar gagici d-alea misto , numai muc si sfarc , cine crezi ca va avea prima sansa { indiferent de competentele mele } dintre mine si …alea ? Sau dintre o femeie la vreo patruzeci si cinci de cotolani si una la…doar douzeci si trei , aud ??? Peste tot sau…cam peste tot este la fel , orice ai dori mataluta sa spui…sprijinit de argumente asa cum ai matale obiceiul . Repet , eu ca stat te oblig s-o faci PENTRU CA POT si-n plus…astea-s ” normele U.E. ” privind ….egalitatea de sanse 😦 . Egalitate…my ass !!! 😦

        Comentariu de Marian | Ianuarie 26, 2016

      • „Ai uitat : daca-i ordin cu placere !?! ” – asta poate intr-un stat dictatorial, dar nici acolo… In Coreea de Nord poate…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 26, 2016

      • @Ghita Bizonul Nu , stimabile , nu ca pe un contabil insa…nici asa , in bataie d e joc caci cu o mie d e lei…chiar nu prea poti traii ! Uita-te la ….femeile d e serviciu { numite pompos …cameriste } ce fac curat in WC-urile de la Hotel Bristol -Paris si compara salariul lor cu salariul unei femei de serviciu { tot camerista este numita si aia } de la ….Hotel Intercontinental -Bucuresti iar apoi da verdictul . In 1974 ala care spala WC-urile la MAN -West Germany , avea doua Mercedesuri doar ale lui , fara sa puna la socoteala masina sotiei deci , in mod evident era mai bine platit decat contabilul care , in nici un caz n-ar fi fost atat d e prost incat sa se afiseze astfel . Spalatorul de vase , maturatorul de stada , gunoierul , vidanjorul….acestia au slujbe pe care probabil nici unul dintre noi nu le-ar accepta decat cu foarte mare greutate si-n situatii absolut limita dar, cineva trebuie sa le faca si pe astea ca , altminteri…sti si dumneata ce s e va alege . In cel mai bun caz….vom ajunge s a facem aceste munci sub forma …voluntariatului obligatoriu ! Nora mea ce munceste in UK…este platita foarte bine { comparativ cu aici in Romania } insa….primeste cu foarte putin in plus fatza de….femeia d e serviciu . Sti de ce ? Deoarece aia , acolo , au in primul rand ratziunea faptului ca , fiecare job are importanta lui si-n plus….au un sistem de salarizare IMPECABIL , sistem care la noi….lipseste cu desavarsire in ciuda promisiunilor si vrajelilor de tot felul atator ministrii ce s-au perindat pe la Ministerul Muncii de-alungul anilor !

        Comentariu de Marian | Ianuarie 26, 2016

      • Marian, eu cred ca la tine e o problema cu setul de valori, desigur. 🙂 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 26, 2016

      • Motane…este posibil sa ” am o problema cu setul de valori ” , ai dreptate ! Insa….te-ntreaba fratele matale : contabilul , profesorul sant diferiti din punct d e vedere anatomic vs. gunoieri , vidanjori sau ” femei de serviciu ” ? Adica, mai romaneste spus , aia au doua sau trei stomace si atunci cand baga in ei o fac cu ajutorul a doua guri ? Ai sa-mi raspunzi ca aia au si ” alte necesitati ” , nu doar alea ce inseamna sa bage la jgeab . De acord cu dumneata , nici o femeie d e serviciu sau vidanjor nu s-ar gandi sa-si petreaca vreun concediu pe un yaht in largul coastelor vreunei insule tropicale si nici macar in Las Vegas …aia se gandesc doar ” la foale ” si la ce le vor putea pune copiilor pe masa sau cu cei imbraca …deci dorinte insignifiante ce nu se compara cu…aspiratiile unui absolvent d e facultate ce are pe deasupra si cateva doctorate .

        Comentariu de Marian | Ianuarie 26, 2016

      • Deci sa inteleg ca la tine totul se reduce la numarul de „stomace” pe care l-ar avea cineva? Esti mai maoist decat credeam! 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 26, 2016

      • Ca-ti place sau nu , la asta se reduce minim 75% din necesitatile noastre : CRAPELNITZA !!! Urmeaza fireste in ordine : defecarea , mictiunea , sexul si…inca cateva . Asta-i omul , un amalgam de elemente chimice asa cum bine sti . Un amalgam ce are nevoie sa fie alimentat pentru ca , reactiile chimice din substantele ce-l compun sa aiba loc punand fiinta umana in miscare . Nu mie-mi apartine definitia respectiva , am citit-o intr-o carte a …unui autor sovietic binecunoscut 😉 .

        Comentariu de Marian | Ianuarie 26, 2016

      • A, ai ajuns „specialist” in autorii sovietici! 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 30, 2016

  3. Blonda lui Boc cauta si ea o cale de promovare … nu de lata da’ utilitztea ei (politica) fiind scazuta si-a atins poa depasit maximul incomptentei …(ceva cam ca Tontzisor care si el personaj secund a ajuns „SUS” si apoi ? Acum se pare ca o sa „intre” nitel … insa pe pariu ca cu un „barbat” in fruntea partidului bietu Tontzisor ramanea in continuare ministru respectat. A da „barbat” – miniona aia de la Craiova se pare ca poa sa doneze testosteron si lu Ponta … care e doar inalt nu si mare barbat)

    Cestia de baza ramane insa ca femeile in gnl nu se baga in politica … pe care o cam considera una din prostelile masculine.. ele preferand ca la o adica ca ele sa conduca politicienii…. (e drept ca pierd aplauzele da si rosiile, oualele stricate si pietrele!)

    Comentariu de Ghita Bizonu' | Ianuarie 23, 2016 | Răspunde

  4. Salarii sector de stat….

    Unde sunt angajati mai multi necalificati? In sectorul de stat sau in cel privat?!
    Si nu uitati „externalizarea” inrautateste problema : cand femeia de serviciu si [aznicu sunt de la „firme” in cladirea administratiei raman mai multi contabili, „inspectori” samd . Si acu ce o sa vreti? Sa platiti femeia de servuciu care da cu mopu mai bine ca pe un contabil ?!

    Comentariu de Ghita Bizonu' | Ianuarie 23, 2016 | Răspunde

  5. Omule , ti-am mai s pus : sa spunem Doamne fereste s a vrea rusii sa accepte unirea Romaniei cu Moldova !!! La cate necazuri avem noi , aici la noi…ce draci ne vom mai face atunci cand ne vom trezi pe cap cu inca vreo patru sau cinci milioan e de guri flamande si mai ales atati insi si nedispusi sa munceasca si , mai ales neavand nici o calificare insa , toti avand pretentii cat cuprinde ?!!! Mai am ceva ce tocmai mi-am reamintit : stiai ca , aproape jumatate din moldovenii de peste Prut au dubla cetatenie adica si romana ? Pai asta-i o masa d e manevra de-o putere colosala la un caz d e vot . Adu-ti aminte d e acel referendumm, , adu-ti aminte de alegerea absolut nefireasca si neasteptata a mutului de la SIbiu ca Presedinte la Cotroceni , ce , chiar crezi ca totul a fost doar o intamplare sau , pentru unii { printre care ma numar si eu } doar…GHINION ????

    Comentariu de Marian | Ianuarie 23, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: