Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

De ce nu se actioneaza impotriva Statului Islamic?

Pun si eu aceasta intrebare, poate naiva… Totusi, atat Europa cat si Statele Unite, cred eu, nu pot sta indiferente fata de dezvoltarea unei asemenea organizatii teroriste ce a acaparat deja parti semnificative din Irak si Siria. In primul rand este criminala si ilegitima. Cred ca este de natura evidentei ca nu poate fi o organizatie democratica. Omoara oameni, distruge tot, inclusiv vestigii antice de o inestimabila valoare. Din cauza asta Europa se confrunta cu un val de refugiati imens, fara precedent si cu o situatie din ce in ce mai greu de gestionat. Statul Islamic isi face loc prin violenta si, daca nu se iau masuri la timp, il vom avea in proximitatea noastra, o sursa teribila de extremism.

Ciudata este aceasta non-actiune, inclusiv din partea SUA. Cand SUA a actionat hotarat pentru a inlatura regimul dictatorial al lui Saddam Hussein si pentru infrangerea Al-Qaeda in Afganistan, lucrurile erau catusi de putin de inteles, desi nu ne confruntam cu un pericol atat de mare ca cel din prezent. Or, acum nu se vede niciun fel de actiune: totul parca a amutit. Iar aceasta organizatie terorista – ISIS – isi face nestingherita de cap, distrugand tot ce intalneste in cale, omorand multime de oameni si provocand mii si mii de refugiati care se indreapta disperati spre Europa. Si nimeni nu face nimic!! E cu atat mai uluitor cu cat un atentat terorist precum cel recent de la Charlie Hebdo (v. si aici) nu a putut fi prevenit. De asemenea ciudata, batatoare la ochi, a fost isteria ce a provocat afluxul mare de sustinatori ai ISIS din Europa, oameni din Europa care mergeau sa lupte chiar ei pentru cauza Statului Islamic. Deci omul se ducea chiar acolo, in Siria, sa lupte acolo, cu arma in mana, alaturi de Statul Islamic. In acest timp, ISIS facea noi victime si n-am vazut, cu exceptia solidaritatii aratate dupa atentatul de la Charlie Hebdo, la care Obama, sau mai corect spus America, nu a participat, o reactie ferma de condamnare a ISIS de catre Uniunea Europeana, de catre liderii europeni. Practic, Uniunea Europeana a incercat intrucatva sa ocoleasca subiectul si sa nu ia masuri adecvate impotriva unei asemenea amenintari. Dar daca luptam impotriva dictatorilor si regimurilor dictatoriale, nu se poate sa nu luptam (sau sa abandonam lupta) impotriva terorismului. Nu putem lasa state precum Siria si Irak, as include si Libia, prada unei asemenea grupari criminale! Ar fi chiar o obligatie morala din partea UE si SUA de a actiona impotriva ISIS din punct de vedere militar pentru distrugerea acestei organizatii si pentru a ingenunchea definitiv terorismul islamic.

Problemele in Europa incep sa fie destul de mari…

Gandul

PRIMA ţară care cere ÎNCHIDEREA frontierei Schengen şi intervenţia NATO în criza imigranţilor

Se arata ca:

Confruntată cu cea mai mare criză a imigranţilor de la al doilea Război Mondial încoace, Europa este în stare de alertă, iar unele ţări cer deja măsuri radicale. Cehia a solicitat închiderea imediată a frontierei externe a spaţiului Schengen şi a cerut implicarea NATO în gestionarea situaţiei.

Vicepremierul ceh, Andrej Babis, a cerut marţi închiderea imediată a frontierei externe a spaţiului Schengen pentru a fi oprit afluxul de refugiaţi, el apreciind că majoritatea statelor din acest spaţiu de liberă circulaţie sunt împotriva primirii refugiaţilor.

El a sugerat de asemenea ca şi NATO să se implice în supravegherea graniţelor europene, întrucât statele spaţiului Schengen au arătat că nu îşi pot asuma singure această sarcină.

Potrivit Agerpres, vicepremierul ceh, care este şi ministru de finanţe, a mai cerut statelor europene să le transmită clar imigranţilor clandestini proveniţi din Africa şi Orientul Mijlociu că „nu pot veni în Europa”, pentru că aici vor fi şomeri şi nu vor putea beneficia imediat de avantajele sistemului de asistenţă socială.

În opinia lui Andrej Babis, trebuie creată o imensă tabără de refugiaţi unde să se facă selecţia acestora, adică să fie separaţi cei care într-adevăr au nevoie de ajutor, cum sunt femeile şi copiii, de imigranţii economici ce trebuie retrimişi în ţările lor.

La rândul său, şeful executivului de la Praga, Bohuslav Sobotka, a declarat anterior că singura soluţie pentru oprirea valului de refugiaţi este să se termine războaiele din Siria şi Libia. El a subliniat de asemenea necesitatea protejării frontierelor externe ale Uniunii Europene şi elaborarea unei politici comunitare eficiente de repatriere a refugiaţilor care nu pot primi azil.

Citeşte şi EXODUL

Austria mobilizează armata

Armata austriacă urmează să mobilizeze 500 de militari pentru a ajuta autorităţile, depăşite de situaţie, să facă faţă unui număr important de imigranţi care sosesc din Ungaria şi Italia, a anunţat ministrul Apărării, relatează portalul TheLocal.at.

„Vom pune la dispoziţie atâţi militari câţi sunt necesari”, a declarat marţi Gerald Klug, înaintea unei reuniuni a Cabinetului pe tema măsurilor de gestionare a crizei, inclusiv o suplimentare a personalului în trierea imigranţilor.

Militarii urmează să ajute la transportarea oamenilor şi unor echipamente, la construirea unor adăposturi şi la furnizarea de hrană.

Ei nu urmau să fie mobilizaţi imediat la frontierele Austriei. Ministrul de Interne Johanna Mikl-Leitner a subliniat că aceasta este „cea din urmă opţiune”.

Guvernul a numit un „coordonator pentru migrare”, şi anume pe fostul bancher Christian Konrad.

Austria – una dintre cele mai bogate ţări UE – a depus eforturi să facă faţă numărului mare de imigranţi şi solicitanţi de azil. Principalul centru austriac de triere a refugiaţilor de la Traiskirchen, situat la sud de Viena, este extrem de aglomerat, de sute de persoane, nevoite să doarmă sub cerul liber.

Guvernul federal acuză unele landuri austriece că nu depun suficiente eforturi în vederea asigurării unor adăposturi suplimentare.

Numărul cererilor de azil depuse în Austria a depăşit 28.300 numai din ianuarie şi până în iunie – tot atâtea cât tot anul trecut – iar oficialii se aşteaptă ca în acest an totalul să ajungă la 80.000.

Germania renunţă să-i întoarcă pe imigranţi în ţările prin care au intrat în UE

Germania, ţară care se aşteaptă să fie punctul terminus a aproape 800.000 de refugiaţi,  a renunţat să-i trimită pe sirieni înapoi în ţara prin care au intrat pe teritoriul Uniunii Europene, un „act de solidaritate europeană” salutat de Comisia Europeană (CE), în contextul în care imigranţii continuă să curgă către frontiera Ungariei, relatează AFP în pagina electronică.

Decizia germană – anunţată marţi, dar pusă în aplicare în mod discret de mult timp – „este singurul caz pe care-l cunoaştem în rândul statelor membre” ale Uninii, a comentat la Bruxelles Natasha Bertaud, o purtătoare de cuvânt a Comisiei Europene (CE).

Gestul Berlinului „constituie o recunoaştere a faptului că nu putem lăsa statele membre situate la frontierele externe să gestioneze singure” afluxul excepţional de imigranţi, ca în cazul Greciei sau Italiei, a continuat Bertaud.

„Europa se află într-o situaţie care nu este demnă de Europa, trebuie s-o spunem pur şi simplu”, a declarat la rândul său cancelarul german Angela Merkel, îndemnând într-un „dialog cu cetăţenii” la o mai repartizare mai dreaptă a primirii refugiaţilor în cadrul Uniunii Europene.

Aceşti imigranţi, care apucă „ruta Balcanilor de Vest”, traversează frontiera în apropiere de satul unguresc Roszke, una dintre singurele părţi ale frontierei cu Serbia care nu este blocată de gard.

Călătoria le-a fost blocată săptămâna trecută, când Macedonia, depăşită de situaţie, şi-a închis frontiera timp de trei zile, împingându-i pe imigranţi înapoi în Grecia cu lovituri de baston.

„Am fost opriţi în Macedonia timp de două zile. Forţele antirevoltă erau teribile. Poliţia a recurs la arme şi la gaze lacrimogene”, a declarat un inginer IT irakian, în vârstă de 29 de ani, care a fugit de la Mosul, din calea jihadiştilor din cadrul grupării Statul Islamic (SI).

3.000 de refugiaţi pe zi intră în Mcedonia din Grecia

Afluxul de imigranţi care intră în Macedonia dinspre Grecia urmează să continue într-un ritm de aproximativ 3.000 de persoane pe zi în următoarele luni, estimează UNHCR, în timp ce europenii nu se înţeleg asupra unei „repartizări echitabile” a acestor populaţii pe teritoriile lor, relatează Reuters.

Aproximativ 300.000 de refugiaţi sau solicitanţi de azil au intrat pe teritoriul Macedoniei de la începutul anului, cu destinaţia Europa Occidentală, fugind din faţa conflictelor din Orientul Mijlociu şi Africa, dar şi din Asia.

Aproximativ 181.500 au ajuns în Uniunea Europeană (UE) prin Grecia, iar 108.500 prin Italia, potrivit datelor UNHCR.

Toţi cei care vin dinspre Grecia urmăresc să ajungă în spaţiul Schengen – prin Ungaria, după ce traversează Macedonia şi apoi Serbia, o situaţie care accentează tensiunile din aceste ţări.

Aproximativ 10.000 de refugiaţi, dintre care o treime sunt femei şi copii, au pătruns pe teritoriul macedonean în weekend, iar autorităţile din acest stat au recunoscut că sunt depăşite de aflux.

„Se prezintă în grupuri de câte 300 sau 400 şi călătoresc cu trenuri şi autocare către Serbia. Preconizăm ca acest aflux pe această rută de tranzit să continue în ritm de câte 3.000 de persoane pe zi”, a declarat Melissa Fleming, o purtătoare de cuvânt a Înaltului Comisariat ONU pentru refugiaţi (UNHCR).

„Nu preconizăm o diminuare a acestui flux de persoane în următoarele luni, atât timp cât va fi vreme frumoasă, iar oamenii vor fi în măsură să traverseze Mediterana”, a adăugat ea.

De la începutul anului, 2.373 de imigranţi au murit pe mare, cu 300 mai mulţi decât în aceeaşi perioadă din 2014, a precizat Joel Millman, de la Organizaţia Internaţională pentru Migraţii (OIM).

Violenţele din Irak şi „degradarea condiţiilor” de trai ale refugiaţilor sirieni în Turcia, Iordania şi Liban îi determină pe imigranţi să-şi încerce norocul către Europa, a adăugat Joel Millman.

Budapesta cere ajutor suplimentar

Această situaţie alimentează tensiunile dintre statele membre UE. Ungaria, care a început să ridice un gard de 175 de kilometri lungime, la frontiera cu Serbia, le reproşează partenerilor săi că nu fac suficient să o ajute.

Janos Lazar, şeful de Cabinet al premierului ungur Viktor Orban, apreciază că este necesar ca UE să suplimenteze contribuţia financiară către Ungaria, pentru a-i permite Budapestei să gestioneze sosirea imigranţilor.

Comisia Europeană (CE) a promis că va debloca opt milioane de euro, o sumă considerată de insuficientă de Janos Lazar, care apreciază că UE „distribuie fonduri pentru protecţia frontierei în mod umilitor”.

„Dacă nu adoptăm măsuri semnificative, vom deveni o barcă de salvare care se scufundă sub greutatea celor care s-au urcat în ea”, a spus el. Afluxul imigranţilor, a apreciat el, sporeşte riscul unor acte teroriste, infracţionale şi al şomajului.

Preşedintele CE Jean-Claude Juncker a îndemnat luni guvernele statelor UE să evite ciondăneala şi „reproşurile” şi să se dedice implementării unor măsuri pe termen lung.

Ungaria este o etapă decisivă în periplul imigranţilor, deoarece este prima ţară din spaţiul Schengen, deci ultima frontieră de trecut înainte de a ajunge în ţări din Europa Occidentală.

Ridicarea unui gard de către autorităţile ungureşti a accelerat, se pare, fluxul celor sosesc şi care se tem că, odată ridicat gardul, va deveni dificil să intre în spaţiul Schengen.

„Putem supravieţui oriunde”, a declarat un inginer IT, Hassan, în vârstă de 30 de ani, orginar din Siria, după ce a intrat în Ungaria. „Nu venim în Europa doar ca să mâncăm şi să dormim. Merită să batem toată Europa la picior decât să rămânem în Siria”, a subliniat el.

Comisia Europeană şi-a exprimat în mod clar dezacordul faţă de decizia Ungariei de a ridica gardul de la frontieră, dar nicio sancţiune nu vizează Budapesta.

În egală măsură de îngrijorată, Bulgaria a anunţat că-şi va consolida controalele cu trupe militare la frontiera cu Macedonia.”

Angela Merkel, huiduită de protestatari cu ocazia vizitei la centrul de refugiaţi din Heidenau

Se arata ca:

Angela Merkel, cancelarul Germaniei, a fost huiduită, miercuri, de circa 200 de persoane cu ocazia vizitei efectuate la centrul de refugiaţi din localitatea germană Heidenau, unde au avut loc proteste violente împotriva imigranţilor, relatează site-ul agenţiei de presă AFP.

Aproximativ 200 de persoane au scandat împotriva Angelei Merkel în oraşul Heidenau, din landul Saxonia, cu prilejul vizitei cancelarului german la un centru de refugiaţi, numind-o „trădător”. Merkel a fost întâmpinată de Stanislaw Tillich, premierul landului Saxonia, şi de primarul oraşului, Juergen Opitz. Mai târziu, s-a întâlnit şi a vorbit cu refugiaţii şi cu angajaţii centrului. Liderul Germaniei a denunţat luni violenţa îndreptată către centrul din Heidenau, catalogând-o drept „repulsivă.

„Este dezgustător cum extremiştii de dreaptă încearcă să se folosească de un centru de refugiaţi pentru a-şi difuza mesajul. Şi este ruşinos cum oamenii, chiar şi familiile cu copii, se alătură şi îşi oferă sprijinul pentru aceste evenimente înspăimântătoare”, a spus purtătorul de cuvânt al lui Merkel, Steffen Seibert. Nu există nicio justificare pentru violenţă, a spus Seibert, adăugând că protestele nu reflectă valorile Germaniei.

În contextul protestelor violente de vineri seară şi sâmbătă seară care au izbucnit din cauza deschiderii recente a unui centru de refugiaţi, vicecancelarul Sigmar Gabriel i-a criticat pe extremiştii de dreapta în cadrul vizitei sale de luni din oraşul Heidenau.

Poliţia a utilizat sâmbătă gaze lacrimogene pentru a dispersa extremişti de dreapta care blocau un drum către un magazin de bricolaj transformat în adăpost temporar. În total, 31 de poliţişti au fost răniţi, dintre care unul grav. Violenţele au izbucnit după ce o demonstraţia paşnică organizată de către partidul neonazist NPD a degenerat într-o confruntare violentă între sute de protestatari şi forţe de ordine.

În cursul nopţii de luni spre marţi, un centru aflat în construcţie destinat cazării refugiaţilor a fost incendiat, într-o zonă de la periferia Berlinului, autorităţile germane căutându-i pe autorii atacului. Sala de sport din Nauen, situată la periferia Berlinului, urma să găzduiască 130 de solicitanţi de azil din septembrie, dar a fost distrusă în incendiu. Nicio persoană nu a fost rănită. Potrivit anchetatorilor, incendiul probabil a fost declanşat intenţionat.”

Prima reacţie a Patriarhiei legată de viitoarea moschee din Capitală

Se arata ca:

Patriarhia Română cere cultului musulman ”lămuriri oficiale privind necesitatea, dimensiunile, scopul şi impactul” noii moschei care ar urma să fie construită în Bucureşti, pe un teren de peste 11.000 de metri pătraţi dat în concesiune Muftiatului de către Guvern.

Într-un comunicat transmis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX, Patriarhia anunţă că doreşte lămuriri oficiale de la cultul musulman cu privire la noua moschee care va fi construită pe un teren de peste 11.000 de metri pătraţi situat lângă Romexpo.

„Patriarhia Română doreşte din partea cultului musulman lămuriri oficiale privind necesitatea, dimensiunile, scopul şi impactul unei noi moschei în Bucureşti, pentru o corectă informare a credincioşilor creştini ortodocşi”, spune Patriarhia Română.

În 29 iulie, Patriarhia Română susţinea că a fost informată încă din 2005 despre construirea în România a unui lăcaş de cult pentru comunitatea musulmană şi nu are nimic împotriva ridicării moscheii, dar aşteaptă să primească un teren în Istanbul, unde să fie construit un centru de pelerinaj, cu capelă.

Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, părintele Constantin Stoica, declara că trebuie respectat principiul reciprocităţii şi Biserica Ortodoxă Română să primească un teren în Istanbul, în condiţii similare celor în care a fost acordat terenul din Bucureşti pentru comunitatea musulmană.

„Încă din 2005, Patriarhia Română a fost informată de către autorităţi în legătură cu construirea, în România, a unui lăcaş de cult pentru comunitatea musulmană. Patriarhia Română a spus, încă de atunci, că nu are nimic împotrivă pentru construirea lăcaşului de cult, dar că trebuie respectat principiul reciprocităţii, respectiv să primească un teren în Istanbul, în condiţii similare”, spunea părintele Constantin Stoica.

Episcopul de Giurgiu, PS Ambrozie, declara, în 15 august, la slujba oficiată de Sfânta Maria la Mănăstirea Putna, că „nu se poate construi moschee în ţara voievozilor” şi că atunci când duc povara neamului pe umeri „pe unii îi lasă genunchii” şi s-au operat, adăugând: „Bine ar fi să nu ne lase mintea”.

Muftiatul Cultului Musulman din România a primit în concesiune, pe o durată de 49 de ani, un teren de 11.295 de metri pătraţi situat pe bulevardul Expoziţiei nr. 22-30, Sector 1, pentru construcţia unei moschei.

Terenul de peste 11.000 de metri pătraţi, de lângă Romexpo, cu o valoare estimată la patru milioane de euro, pentru construirea unei moschei cu o capacitate de 2.000 de persoane, a fost dat în concesiune Muftiatului Musulman Cultural la sfârşitul lunii mai, prin hotărâre de Guvern. Singura condiţie pe care a impus-o Guvernul a fost ca lucrările de construcţie a moscheii să înceapă în trei ani.

Potrivit protocolului semnat de Muftiatul Cultului Musulman şi Secretariatul de Stat pentru Culte, moscheea va avea, pe lângă clădirea propiu-zisă a lăcaşului de cult, mai multe anexe în care vor funcţiona un loc pentru spălări rituale, o casă parohială, o bibliotecă şi un centru de asistenţă socială.

În România trăiesc aproximativ 65.000 de musulmani, potrivit datelor de la Secretariatul de Stat pentru Culte, iar dintre aceştia, 10.000 locuiesc în Capitală. Cea mai mare moschee din România este la Constanţa, de altfel majoritatea musulmanilor din ţară aflându-se în Dobrogea.

Fostul preşedinte Traian Băsescu a fost unul dintre ce mai vocali critici ai proiectului, lansând un atac extrem de dur şi la adresa liderului comunităţii musulmanilor din România, dar şi a preşedintelui Recep Erodgan. Băsescu a susţinut de mai multe ori că o astfel de iniţiativă ar prezenta riscuri din punctul de vedere al securităţii naţionale, reproşându-le responsabililor de la Bucureşti că nu evaluează implicaţiile acestui demers.

„Probabil nu reuşiţi să vă imaginaţi o staţie de metrou din Bucureşti în care, la ore de vîrf, un tânăr credincios se detonează în numele lui Allah. Sau poate inteligenţa nu va ajută să vă imaginaţi tineri romîni eşuaţi în viaţă convertiţi la islamism şi trimişi în tabere de instruire prin Siria, Irak sau Afganistan şi reveniţi în Europa pentru a ne aduce binefacerile Statului Islamic”, arăta fostul şef al statului, într-o postare pe Facebook.

De celalaltă parte, şeful Cultului Musulman din România, Murat Iusuf, afirma că proiectul este unul paşnic şi că nu înţelege de ce s-a transformat „într-o polemică.”

Mediafax

Germania a renunţat să-i trimită pe imigranţii din Siria în ţările prin care au intrat în UE

Se arata ca:

Germania a renunţat să-i trimită pe sirieni înapoi în ţara prin care au intrat pe teritoriul Uniunii Europene, un „act de solidaritate europeană” salutat de Comisia Europeană (CE), în contextul în care imigranţii continuă să curgă către frontiera Ungariei, relatează AFP în pagina electronică.

Decizia germană – anunţată marţi, dar pusă în aplicare în mod discret de mult timp – „este singurul caz pe care-l cunoaştem în rândul statelor membre” ale Uninii, a comentat la Bruxelles Natasha Bertaud, o purtătoare de cuvânt a Comisiei Europene (CE).

Gestul Berlinului „constituie o recunoaştere a faptului că nu putem lăsa statele membre situate la frontierele externe să gestioneze singure” afluxul excepţional de imigranţi, ca în cazul Greciei sau Italiei, a continuat Bertaud.

„Europa se află într-o situaţie care nu este demnă de Europa, trebuie s-o spunem pur şi simplu”, a declarat la rândul său cancelarul german Angela Merkel, îndemnând într-un „dialog cu cetăţenii” la o mai repartizare mai dreaptă a primirii refugiaţilor în cadrul Uniunii Europene.

Aceşti imigranţi, care apucă „ruta Balcanilor de Vest”, traversează frontiera în apropiere de satul unguresc Roszke, una dintre singurele părţi ale frontierei cu Serbia care nu este blocată de gard.

Călătoria le-a fost blocată săptămâna trecută, când Macedonia, depăşită de situaţie, şi-a închis frontiera timp de trei zile, împingându-i pe imigranţi înapoi în Grecia cu lovituri de baston.

„Am fost opriţi în Macedonia timp de două zile. Forţele antirevoltă erau teribile. Poliţia a recurs la arme şi la gaze lacrimogene”, a declarat un inginer IT irakian, în vârstă de 29 de ani, care a fugit de la Mosul, din calea jihadiştilor din cadrul grupării Statul Islamic (SI).

„Epuizaţi şi traumatizaţi”

În sudul ţării, centrul de primire Presevo înregistrează sosirea a aproximativ o mie de persoane pe zi, potrivit Înaltului Comisariat ONU pentru Refugiaţi (UNHCR), care înregistrase peste 700 numai marţi dimineaţa.

Iar 600-700 de imigranţi aşteptau să poată trece din Macedonia în Grecia.

Deşi ocolită de valul de imigranţi, Bulgaria a anunţat că a trimis militari să consolideze cele patru posturi de frontieră cu Macedonia.

Iar Austria a decis să mobilizeze aproximativ 500 de militari, pentru a instala adăposturi şi a distribui ajutoare alimentare.

La Geneva, o purtătoare de cuvânt a UNHCR, Melissa Fleming, a anunţat că „situaţia s-a calmat după scenele de haos de săptămâna trecută” la frontiera greco-macedoneană, dar a anunţat că ONU se aşteaptă ca numărul imigranţilor să ajungă la 1.500-3.000 pe zi în acest sector.

Potrivit lui Fleming, „mulţi vin din ţări afectate de violenţe şi conflicte, ca Siria şi Afganistan” şi sosesc „epuizaţi şi traumatizaţi”.

Din ianuarie şi până în iunie, 102.000 imigranţi au pătruns în UE prin Macedonia, Serbia, Bosnia-Herţegovina, Albania, Muntenegru şi Kosovo, faţă de 8.000 în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Agenţiei FRONTEX însărcinate cu frontierele externe ale spaţiului Schengen.

Plan de acţiune

În total, potrivit Frontex, în primele şapte luni ale anului numărul de imigranţi de la frontierele UE a atins 340.000, faţă de 123.000 în aceeaşi perioadă a lui 2014.

Numai săptămâna trecută, aproximativ 5.300 de persoane, provenind în principal din Africa subsahariană, au fost salvate pe Mediterana, în cadrul mai multor zeci de operaţiuni de salvare efectuate de către Marina italiană sau Misiunea europeană Triton.

La Summitul Balcanilor de Vest, prevăzut joi la Viena, Austria urmează să propună un plan de acţiune în cinci puncte, care prevede: intensificarea luptei împotriva reţelelor de călăuze, o repartizare „mai echitabilă” a refugiaţilor între statele UE, o cooperare consolidată în domeniul securităţii, un ajutor către ţările de origine ale imigranţilor şi o „strategie de azil la scară europeană”.

Însă Raportorul Special ONU pentru Drepturile Migranţilor François Crépeau a apreciat că este necesar ca UE să elaboreze o politică de primire a imigranţilor „coerentă, globală” şi care să respecte drepturile omului.”

O analiza interesanta are maestrul Ion Cristoiu:

Europa se confruntă cu dezastrul imigranților ilegali. Un dezastru produs de sergenții mesianici de la CIA!

Se arata ca:

„Puține știri din ceea ce se cheamă Actualitatea internațională m-au impresionat atît de tare ca cea despre aruncarea în aer a Sanctuarului Baal-shamin, una dintre bijuteriile Palmirei, faimosul site sirian.

Am vizitat Sanctuarul, ca și site-ul de faimă mondială Palmira, în 2010 cînd Siria nu se confrunta cu devastatorul Război civil și țara era întreagă.
Ne-a fost îndrumător, mie și celorlalți jurnaliști români, directorul Muzeului arheologic din Palmira, un prieten al României, autorul unei teze de doctorat despre Legiunea siriană din Armata romană care a cucerit Dacia.

Acum, cînd văd ororile comise de ISIS în zonă, mă întreb dacă mai e în viață.
Cu ceva timp în urmă, scriam pe cristoiublog.ro:
Palmira – un oraș roman în Siria
Războiul civil din Siria ne-a făcut să uităm (dacă am știut vreodată) că aici se găsesc și pot fi vizitate ruinele orașului roman Palmira, parte a provinciei Siria, sub Tiberius, nod comercial între Roma și Orientul Depărtat.
Vizitînd Palmira în 129, Împăratul călător Hadrian a proclamat orașul oraș liber și l-a botezat Palmira Hadriana.
Știe cineva cui aparține azi Palmira? Regimului Assad sau rebelilor? ”

Știrea de marți, 25 august 2015, mi-a dat răspunsul:
Palmira aparține ISIS.
Și cei din ISIS au comis una dintre marile crime ale istoriei, egală cu un genocid:
Au distrus un Monument de importanță crucială pentru Memoria umanității.
Și n-au distrus în timpul năvălirilor barbare, cînd Imperiul Roman se prăbușise, n-au distrus în Evul Mediu, zis și întunecat, n-au distrus în anii războaielor nesfîrșite, poreclite și de 30 sau de 100 de ani.

Au distrus în anul de grație 2015, când Omenirea beneficiază de telefon mobil, de Internet și de libertățile fundamentale ale omului, cînd se fac demonstrații pentru supraviețuirea crocodililor și cîinii beneficiază de locuri de lux în hoteluri.
Numai cine știe cît de greu s-au păstrat de a lungul timpului dovezile că am existat pe acest Pămînt, numai cine s-a apropiat cu emoție de ruine rămase de mii de ani în picioare, își dă seama de gravitatea știrii transmise de agențiile de presă internaționale.

Știrea aceasta vine împreună cu alta, la fel de îngrijorătoare pentru noaptea în care se poate cufunda din nou civilizația:
Europa Luminilor se confruntă cu o nouă migrație a popoarelor.

De ani buni României îi este refuzată intrarea în spațiul Schengen.
Deși ai noștri au făcut tot ce li s-a spus, inclusiv de a fi mituit, prin afacerea EADS, niște ștabi nemți, fericiți că Estul le dă posibilitatea de a se îmbogăți prin corupție, fără nici un risc, pentru că Occidentul admite să încalci legea maimuțelor din Est, dar în nici un caz legea țării tale, pentru că presa babuinilor din Est e într-un orgasm continuu de 25 de ani cînd vine vorba de ștabi din Occident și de companii din Vest, Marile Puteri protectoare ne-au refuzat și ne refuză admiterea în spațiul Schengen.

Ce-ar însemna admiterea României în spațiul Schengen?
Ar însemna că un român ar putea ajunge în Austria sau în Germania fără a fi oprit și verificat de un polițist de frontieră.
Pentru cei care nu aparțin Spațiului Schengen – de la ruși pînă la români și trecînd prin moldoveni – funcționează ceea ce se numește poliția de frontieră. Cînd am fost ultima oară în Germania, deoarece mă uitam în altă parte și nu la neamțul tîmpit de la ferestruica ghișeului de la Aeroportul Tegel (să te ferească Dumnezeu de un neamț tîmpit, față de alte neamuri, cînd sunt tîmpiți, nemții sunt dublu tîmpiți, deoarece creierului de găină i se adaugă supunerea de robot la proceduri!), neamțul a fost cît pe-aici să mă bată.
Murea de grijă ca nu cumva să intru în Germania în chip ilegal, fără să am dreptul.
Acum, îmi dau seama că aș fi putut intra în Germania fără nici o problemă.
Și nu înselîndu-l pe idiotul de la frontieră, ci dîndu-i cu tifla.
Și nu pe șest, ci transmis în direct la tv.

Aș fi putut face asta dacă aș fi fost nu român cu acte-n regulă, plecat în Germania ca turist, ci imigrant ilegal din Orientul Apropiat, unul din miile de imigranți care iau cu asalt țărmurile europene.

Știrea numărul unu în presa mondială se referă la drumul de neoprit al miilor de imigranți ilegali din Orientul Apropiat spre inima Europei.
Din punct de vedere juridic, sirienii, libienii, tunisienii, coborîți pe țărmurile Greciei în varianta de nouă hoardă migratoare, trec ilegal granițele, una după alta.

Încercați să intrați în Serbia fără pașaport.
Ați fi imediat întors înapoi.
Și, dacă ați face scandal sau chiar numai dacă ați insista, v-ați trezi și cu o scatoalcă.

Ei bine, mii de inși îmbarcați pe vase dubioase, plătind bani grei unor Baroni ai imigrării, la fel de nocivi ca și Baronii drogurilor din Columbia, ajung pe pămînt european. De aici, fără a avea pașaport, ba chiar fără a avea o lețcaie, trec graniță după graniță.
Și nu pe furiș, ci cu scandal, transmiși în direct de televiziuni, bociți de ONG-uri și priviți cu stupefacție de politicieni. Deocamdată, România e ocolită. Imigranții n-au descoperit că e drum spre Vest și prin țara noastră.
Cînd vor descoperi, să vezi invazie migratoare!

Dincolo de efectele nebănuite ale acestei noi migrații a popoarelor în plan economic, rămîn marile probleme juridice:

  1. Imigranții îi îmbogățesc pe niște ticăloși: Baronii imigrării.
  2. Imigranții trec granița încălcînd legea.
  3. Ce rost mai are să ții Poliție de frontieră, să pui idioți să citească pașapoarte, să scotocească în computere pentru a-i opri pe nedoriți, cînd simpla condiție de imigrant venit cu vasul pe Mediterana îți dă dreptul de a trece frontiera fără să te întrebe nimeni nimic?!

E limpede că liderii occidentali, prin nimic deosebiți în micimea gîndirii lor de liderii mîncători de semințe din România, sunt depășiți de noua provocare istorică.

Mă întreb cum ar reacționa pițifelnicii care conduc acum Europa de Vest, dacă Rusia și-ar trimite tancurile să treacă peste granițele țărilor lor?
Noroc că Rusia, contrar propagandei tembele de la noi, n-are de gînd să facă un asemenea experiment.

De ce se confruntă Europa cu noua migrație a popoarelor, cu o invazie a barbarilor prin nimic deosebită de cea a hoardelor lui Attila?
Din același motiv pentru care în Siria sunt aruncate în aer patrimonii ale umanități, sunt ucise călugărițe ortodoxe, sunt supuși oameni ai secolulului XXI unor legi de secolul al II-lea.

Americanii, mai precis sergenții mesianici de la CIA, cei loviți de paranoia numită instaurarea democrației americane peste tot în lume, au destabilizat Orientul Apropiat cu Operațiunea lor imbecilă: Primăvara arabă.

În locul democrației s-a instaurat, dacă nu dictatura militară mai ticăloasă decît cea răsturnată prin crearea Piețelor diversioniste, atunci haosul, haosul absolut.
Și în acest haos, proliferează dușmani infiniți mai periculoși pentru civilizația occidentală decît foștii dictatori îmbătrîniți în ticuri:
Radicalii din ISIS, baronii imigrărilor ilegale, bandele de răufăcători care terorizează orașe întregi, șefi de trib care-și dispută sîngeros teritorii.

E mai bună ca înainte viața celor eliberați de dictaturi prin așa zisa Primăvară arabă, Operațiune CIA imbecilă, la fel de imbecilă ca și răsturnarea premierului iranian în 1954, ca și asasinarea lui Patrice Lumumba în 1961 sau cele 625 de tentative de asasinare ale lui Castro?
Firește că nu.
Cei din țările așa zis democratizate de Operațiunea CIA o duc infinit mai rău în haosul ivit și amplificat după căderea căderea dictaturilor, pentru că țările respective nu erau pregătite minim pentru democrație.

Și așa cum țările din Est, nefiind pregătite pentru comunism, au suferit cumplit după impunerea cu forța de către sovietici a democrației socialiste, la fel, țările din Orientul Apropiat suferă cumplit după impunerea cu forța de către americani a democrației pluraliste.

Celor de la CIA nu le-a convenit Assad.
Au acordat credit, cum s-a întîmplat și în Caraibe, unor șmecheri din Siria, care-și ziceau Opoziție democratică.
Și au pus la cale Războiul civil din Siria.
Acum pe o parte a teritoriului sirian nu mai există puterea lui Assad.
Există puterea numită ISIS.
Și vedem cu toții de ce-i în stare această nouă creație a sergenților majori mesianici din America.

La această nouă nebunie a sergenților majori mesianici, Europa n-a reacționat.
Față de alte vremuri, cînd era condusă de lideri precum De Gaulle, Europa a aplaudat aventura americană, deși realiza, a nu știu cîta oară, că americanii, judecînd lumea prin programele computerelor, nu vor produce decît dezastru.

Acum, americanii asistă impasibili, dacă nu chiar bucuroși, la luarea cu asalt a Europei de către miile de imigranți produși chiar de americani.

Și e doar începutul.
În Orientul Apropiat sunt milioane de barbari care așteaptă să se îmbarce pentru a atinge țărmul visat al Noii Rome.

În amintirea celei care a fost Palmira reproduc mai jos fotografii ale site-ului din timpul vizitei din 2010.

Ii multumim maestrului Cristoiu pentru fotografii! Uitati-va numai ce au distrus acesti teroristi!! Lucrul asta inseamna barbarie, criminalitate si e de datoria UE sa ia masurile necesare impotriva Statului Islamic. Insa as avea o obiectie la ce a spus maestrul Cristoiu: nu „sergentii majori mesianici ai CIA” au facut aceasta „nebunie”, ci cei care le-au dat ordin! In speta Administratia Obama. Iar din aceasta non-actiune fata de ISIS a actualei Administratii de la Casa Alba, se vede clar un sprijin tacit acordat de aceasta Statului Islamic. Se vede ca nici Europa nu reactioneaza cum ar trebui si rau face! Noi nu trebuie sa admitem barbaria si criminalitatea aproape de hotarele noastre! Dar de aici rezulta ca Europa e obligata sa mearga pe aceeasi linie dictata de Casa Alba. Cea a non-actiunii impotriva Statului Islamic. Observati ca razboiul impotriva terorismului este actualmente oprit. Obama a preferat un conflict cu rusii, ce nu e sub forma unui razboi intre Rusia si America sau intre UE, America si Rusia, in care America nu e implicata direct, decat sa lupte hotarat impotriva extremismului islamic, pe care, in felul acesta, il tolereaza! Este inadmisibil sa te focalizezi doar pe lupta impotriva unui dictator precum Bashar al-Assad, dar sa nu iei nicio masura, sa nu ai nicio reactie fata de ISIS.

BBC

Syria’s Assad ‘confident’ of Iranian and Russian support

Se arata ca:

„The Syrian President, Bashar al-Assad, has said he is confident he has the continuing support of key allies Iran and Russia.

A fresh push is under way to resolve Syria’s four-year conflict, leading to speculation Mr Assad could be forced out to reach a settlement.

But Mr Assad said Russia and Iran did not abandon their friends.

Meanwhile France has said that the „neutralisation” of the Syrian leader was essential to ending the crisis.

French President Francois Hollande said: „We must reduce the terrorist influence without maintaining Assad. The two are bound up together.”

Iran and Russia though have maintained he needs to be part of a political solution.

The flurry of diplomatic activity on Syria has followed the recent nuclear deal reached between Iran and world powers.

But Mr Assad, speaking to Al-Manar, a Lebanese TV station run by his Hezbollah allies, said there was no imminent breakthrough in sight.

He said a solution was only possible if the outside world stopped supporting „terrorism”, a term he has used to describe both opposition activists and organised jihadist groups.

The BBC Beirut correspondent, Jim Muir, says the positions spelt out by Mr Assad remain unchanged, despite the dire situation his forces face on the ground.

The aftermath of what activists said was barrel bombs dropped by forces loyal to Syria's President Bashar Al-Assad

Some 250,000 people have died in the conflict

Syrian migrants walk along a road in Serbia

Huge numbers of Syrians have fled to Europe

Syria’s conflict began with anti-government demonstrations in 2011, but morphed into a bloody multi-party conflict that has left more than 250,000 dead.

The UN’s envoy to the Syrian crisis, Staffan de Mistura, has proposed a series of consultations between key parties as a means towards formal peace talks.

But in his interview Mr Assad called the UN envoy biased.”

Este limpede ca pozitia lui Francois Hollande – „Trebuie sa reducem influenta terorista fara sa-l mentinem pe Assad. Acestea doua sunt legate intre ele.” – nu e de natura sa aduca vreo solutie sau vreun progres in stingerea conflictului din zona. Dar Hollande nu a facut altceva decat sa exprime pozitia Casei Albe.

DE citit si…

Romania Libera

Ashton Carter: Principalele amenințări la adresa SUA sunt Statul Islamic și Rusia

Se arata ca:

„Statul Islamic și Rusia sunt principalele  amenințări la adresa securității Statelor Unite ale Americii, a explicat ministrul american al Apărării, Ashton Carter, conform Agerpres.

Ceea ce a făcut Rusia în ultimul an nu face decât să sporească posibilitatea confruntării cu alte țări, a afirmat Carter, într-un discurs susținut joi în fața pușcașilor marini din Forța expediționară marină nr.1 de la baza Camp Pendleton, în California.

Citește și: VIDEO. Un copil de 14 ani povestește cum a fost torturat de Statul Islamic

Referindu-se la pericolele la adresa securității SUA, șeful Pentagonului a plasat pe primul loc „fenomenul monstruos numit Statul Islamic, cu care trebuie să luptăm și împotriva căruia vom câștiga”.

Pe locul doi în topul amenințărilor, secretarul apărării Ashton Carter a numit politica Rusiei din ultimul an. „Trebuie să împiedicăm acțiunile Rusiei, atât în ceea ce privește interesele noastre naționale, cât și pentru faptul că avem aliați și parteneri importanți în aceasta parte a lumii, și avem angajamente importante în cadrul NATO”, a afirmat înaltul responsabil militar american.

Citește și: Aruncat în ghearele morții chiar de tatăl său: Drama unui student la Medicină, vânat de Statul Islamic

În același timp, Carter și-a exprimat opinia ca acțiunile conducerii Federației Ruse în Ucraina „îi duc pe ruși într-o direcție greșită”, întrucât se accentuează probabilitatea confruntării cu alte state. „Aceste amenințări au devenit mai mari. Trebuie să le facem față amândurora”, a adăugat el.”

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

 

august 27, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

124 comentarii »

  1. Te citez:

    „Aceste subiecte, referitor la situatia din SUA, ma intereseaza mai putin, chiar deloc. Nu ma pasioneaza astfel de subiecte pentru ca nu sint treaba mea: eu nu traiesc acolo.”

    Intrebarea mea este: de ce te intereseaza ce se face sau nu se face impotriva statutlui islamic? Doar nu traiesti acolo.

    Comentariu de Cristina | august 27, 2015 | Răspunde

    • Depinde si ce fel de subiecte. 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015 | Răspunde

      • Nu conteaza. Pentru ca conditia este ca daca nu traiesti intr-o anumita tara spui ca nu te intereseaza ceea ce se intimpla acolo. Poate ca nici pe altii nu intereseaza ce se intimpla in alta parte, pentru ca nu traiesc acolo. Pe ei de ce i-ar interesa si pe tine nu?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Pai, da, intr-un fel mi se pare firesc, nu? Dar asta nu inseamna ca daca nu te-au interesat odata sa nu te intereseze altadata.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

    • Te pot interesa unele lucruri… Altele nu… Nu traiesc acolo, traiesc in Uniunea Europeana. Uite-te ce exod spre Europa! Iar Statul Islamic e in proximitatea Europei si a Romaniei. Apoi SUA e un aliat al Uniunii Europene si al Romaniei. Si Romania si SUA sunt membre NATO. Nu-ti poate fi indiferenta politica externa a SUA, mai ales ca are legatura cu ceea ce se intampla. Ma intereseaza si ce se intampla in SUA, numai ca nu sunt cetatean american, nu votez acolo. Romania nu e inclusa in programul Visa Waiver. Deci pentru un roman e foarte greu sa ia contact direct cu realitatea americana. As putea spune, spre exemplu, ca ma intereseaza India dar asta nu inseamna ca ma intereseaza tot ce se intampla acolo. Sunt subiecte si subiecte, unele ti se pot parea interesante, altele nu. Unele iti pot starni interesul, altele nu…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015 | Răspunde

      • Normal. Doar ca unele lucruri care nu te intereseaza astăzi s-ar putea sa aibă efect mîine si oamenii sa sufere. Daca azi nu te-a interesat, de ce te-ai plinge mîine ca lucrurile nu merg bine?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • De acord. Dar ca lucrurile nu merg bine nu se datoreaza faptului ca pe mine m-au interesat sau nu anumite subiecte.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu. Dar nici nu poți sa ai pretenția ca pe altii sa-i intereseze lucruri din alta parte cind nici pe tine nu te-au interesat. Nici pe mine, de exemplu, nu ma intereseaza ce face guvernul roman, dar nici nu am pretenția ca sa-l intereseze ce se intimpla in Sierra Leone, de exemplu.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Nu, desigur. Nici un om nu poate spune ca-l intereseaza chiar tot ce se intampla in alte parti. Dar asta nu inseamna totusi ca nu-l intereseaza deloc sau ca lucruri care nu l-au interesat odata nu-l vor interesa vreodata.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu despre asta era vorba, ci despre principii generale care se intimpla in America si pe care eu le-am discutat pentru ca se intimpla unde locuiesc. Dar aceleași principii ar trebui sa fie valide oriunde in lume, chiar si in România.

        De exemplu, tot faci link la blogul meu la articolele care le scri. Nu ma intereseaza politica din România, de aia nici nu comentez. Daca ar fi sa spun ceva ar fi pe baza unui principiu general, aplicabil oriunde in lume. Dar nu ma vezi pe mine sa nu ma intereseze cind aceste principii sint încălcate doar pentru motivul ca nu trăiesc in acele tari.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Corect! Discutand, imi formez o parere, aflu anumite lucruri. Asa cum si tu poti sa alfi unele lucruri despre Romania.

        Da, aceleasi principii ar trebui sa fie valide oriunde in lume. Insa asta nu a impiedicat, dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, extinderea comunismului in Europa de Est prin forta tancurilor sovietice. De asemenea, cand e vorba de culturi diferite, cum intalnim in Orientul Mijlociu, in Lumea Araba, lucrurile se complica dupa cum lesne se poate constata. Partea si mai proasta este ca insasi America nu-si respecta propriile ei principii, din cate aflu de la tine…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • De acord. Deci putem face apel la principii generale si putem decide daca a fost bine sau rau ce s-a întimplat in Europa de Est, nu ar putea cineva spune ca nu trăiește in Europa de Est deci nu-l intereseaza daca ce s-a întimplat e bine sau rau.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Desigur!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Evident! Nu traiesc in Siria, dar asta nu inseamna sa nu judec ca ceea ce face Statul Islamic e rau! De fapt se vede cu ochiul liber: acest imens exod spre Europa!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu la fel ai spus acum citeva luni cind am discutat subiecte care se intimpla in America 😉

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Eu din discutii imi formez pareri…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Inteleg. Numai ca tu nu ai vrut sa porti discutii. Dimpotriva, ai vrut sa inchizi orice discutie si te-ai folosit de chestia ca „nu traiesc acolo, deci nu ma intereseaza” ca discutiile sa nu mai continue. De asemenea, poti avea pareri fara ca sa fie nevoie sa acuzi altii pe nedrept de lucruri neadevarate.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Nu neaparat! Eu nu caut sa acuz pe cineva. Imi formez pareri.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Poate ca nu cauti, dar cu mine ai facut-o. Oricine poate sa aiba pareri. Important este daca aceste pareri au la baza ceva adevarat sau minciuni si neadevaruri.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Pai da, dar… ai citit chestia cu cea mai mare moschee… Eu ti-am spus ca nu am nimic impotriva homeschooling-ului sau invatamantului privat, liber. Insa gandeste-te: daca unii fac o scoala privata – in conditiile unui invatamant liber – in care sa-i invete pe copii jihadul…

        Da, bineinteles, de acord: „Important este daca aceste pareri au la baza ceva adevarat sau minciuni si neadevaruri.”. Observatia e corecta! Si as mai adauga ceva: oamenii isi mai fac pareri bazate pe prejudecati, pe care orice om le are intr-o masura mai mare sau mai mica. De asemenea, conteaza si aspectele culturale, mediul din punctul asta de vedere, in care traieste omul.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu era vorba despre homeschooling/invatamint privat. Oricum, nu mai are importanta.

        Jihadul este impotriva sigurantei populatiei. Astept de la guvern sa opreasca intilniri unde se planifica atentate la viata cetatenilor. Deci jihadul nu intra la sectia de invatamint liber.

        Da, am avut o gramada de prejdecati si incerc sa tot invat. Dar asta nu da nimanui dreptul sa ma acuze de ceva neadevarat, fara o baza adevarata si fara absolut nici o dovada.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Poti sa ai o anumita parere, dar poti sa-ti formezi si alte pareri. Nu trebuie sa ramai neaparat cantonat doar intr-o singura parere pe vecie.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Normal, de cind am venit in America cred ca mi-am schimbat parerile in aproape toate privintele. Dar nu am iesit niciodata dintr-o conversatie spunind ca nu ma intereseaza subiectul pentru ca nu am vrut sa mi se dovedeasca ca gresesc.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Orice om poate gresi. Si nu e om care sa fie atotstiutor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Corect. Dar atunci cind gresim, ne cerem iertare. Cind acuzam fara motiv, la fel.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Si te-a acuzat cineva de ceva neadevarat…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • 😉

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Da, dar tu stii ca pe aici, adica prin UE, cei care sunt impotriva imigrantilor – ca sa iau numai acest exemplu – sunt vazuti ca extremisti…? Spre exemplu, Marine Le Pen (dar nu numai ea). Ea a mai spus, de pilda, ca euro e un esec si ca de ce nu se renunta la asa ceva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Sint mai multe aspecte: imigranti legali sau ilegali? Apoi, care este scopul pentru care o tara ar primi imigranti?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Stii ce se intampla? De pilda, Romania nu e in Spatiul Schengen, desi indeplineste toate criteriile, dar e in UE. Pe de alta parte, s-au primit imigranti din tari care nu sunt in UE (si nici in Schengen).

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Din nou, vorbesc la modul general: care sint criteriile pe care o tara decide politicile imigratiei? Care este scopul unei tari atunci cind decide legi privind imigratia?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Nu stiu daca se poate vorbi la modul general… Cred ca fiecare tara ar trebui sa-si stabileasca politicile acestea… Gresesc? Bine, in cazul UE e altceva. UE ca spatiu comun al tarilor membre trebuie sa permita libera circulatie a persoanelor tarilor membre – care e si un principiu de baza al UE. Insa, pe cat se pare, nici aici nu s-au respectat principii de baza, de vreme ce tari membre nu sunt inca in Schengen, dar e primita emigratia din exteriorul UE…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Sunt unii care au sustinut imigratia si au promovat-o. Altii, nu. Cei care au sustinut-o aduceau ca motive, de exemplu, imbatranirea populatiei. De asemenea spuneau ca imigratia contribuie pozitiv la economia tarii respective, care i-a primit pe imigranti.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Deci o tara trebuie sa se uite la binele sau insasi inainte de a accepta pe oricine. Atunci, o tara are voie sa refuze pe cine considera ca nu indeplineste aceste cerinte.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Cei care sustin imigratia, la care m-am referit, cred ca o sustin ca principiu general, daca nu ma insel eu… Insa libera circulatie a persoanelor tarilor membre UE in interiorul UE ar trebui respectata.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Daca tarile care au fost de acord sa faca parte din EU au inteles ca asta inseamna sa lase libera circulatie a personelor dar incalca aceasta prevedere, aceste tari ar trebui trase la raspundere. Nu o face nimeni?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Uite, citeste, te rog, editorialul D-lui. Cristoiu (l-am pus la aceasta postare). A luat atitudine si Traian Basescu, cand era Presedinte, impotriva faptului ca Romania nu a fost primita in Schengen, desi respecta toate criteriile valabile. Si bine a facut! Pentru ca integrarea in Schengen e un drept al tarii noastre, ca membra a UE – lucru subliniat corect de fostul Presedinte. Insa romanilor li s-a facut o propaganda foarte negativa, mai ales in Marea Britanie (si daca spun „mai ales” nu cred ca gresesc prea mult), de catre forte eurosceptice. In general euroscepticismul e vazut ca un curent extremist in UE. Fortele politice de centru-dreapta din Europa mi se par pe undeva ostile, pe undeva tolerante fata de fenomenul imigratiei.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Din cite am citit, Cehia doreste sa iasa din Schengen, deci ei nu prea vad asta un lucru bun. Eu nu cunosc amanunte daca e bine ca Romania sa faca parte din UE sau nu, deci nu pot sa spun daca propaganda respectiva a fost negativa sau corecta.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Propaganda respectiva a fost negativa si incorecta la adresa tarii noastre. Bine, e de discutat ce s-a urmarit prin asta si cine a fost in spatele acestei actiuni de propaganda.

        Cehia s-a opus Tratatului de Guvernanta Fiscala, impreuna cu Marea Britanie.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • In Romania, in media de la noi, nu se prea discuta, de pilda, ca Guvernul US a facut ceva rau, cum discutam noi, liber, aici. Subiectul asta e ocolit. A mai aparut ceva, pe ici pe colo, dar… insignifiant.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Romanii habar nu au ce spune COnstitutia SUA, deci nu au cum sa stie daca guvernul a facut ceva bine sau nu.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Ei lasa, ca nu toti romanii n-au habar. Sunt oameni bine pregatiti, care, desigur, stiu. Dar care nu prea discuta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Foarte putini. Dar majoritatea habar nu au. SI nici nu vor sa stie. Iar daca le explici, te injura.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Important e sa le explici!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • nu poti vorbi de unul singur.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Nu fii chiar atat de sigura!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Am facut-o de atitea ori!

        De exemplu, vorbind despre faptul ca guvernul/statul conduce. Rolul guvernului/statului in Romania este altul decit in America.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Asta nu inseamna sa nu explici oamenilor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Poti explica doar celor care sint dispusi sa te asculte.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Aici, la noi, este, dupa parerea mea, si o teama justificata a oamenilor fata de liberalism. Nu neaparat ceva de ordin strict ideologic. Dar… gandeste-te daca s-ar inchide Oltchim-ul… Si nu numai, dar si alte intreprinderi de stat cu pierderi… Nu ca n-ar fi banci in Rm. Valcea. Numai ca nu e totul in economie sa existe banci, sa ai un sistem bancar bine aspectat… Deci e o teama a oamenilor, zic eu justificata…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Oamenii nu stiu sa trăiască independenți de stat. Nu cred ca se pot descurca fără ca statul sa intervină. Este mentalitatea de zeci de ani si e greu de schimbat.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Da, dar nu e vorba numai de asta… Si nu numai de oameni e vorba. Clasa politica de la noi nu prea pare dispusa sa faca reforme. Trebuie sa si faci reforme. Or, oamenii obisnuiti nu au cum sa le faca. Or, nu prea ii vad dispusi – asta e mai grav – pe politicienii nostri sa doreasca sa le faca. Spre exemplu, nici pe vremea lui Traian Basescu nu s-au facut privatizari. Despre cum s-au ratat privatizarile de la Oltchim, CFR Marfa, Posta Romana, am mai scris. Despre subiectul acesta am mai scris si recent:

        Fratilor, creste M1!!

        Liquidity trap in Romania

        Despre cum gandesc politicienii de la noi:

        Valori…

        Despre cum „merge” (cu ghilimelele de rigoare, fireste) treaba:

        Va multumim pentru activitatea depusa, dar nu mai avem nevoie de serviciile dumneavoastra

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu se pot face reforme pentru ca oamenii sint incapabili sa gindeasca in termenii pieței libere. Este vorba de oameni pentru ca oamenii aleg politicienii. Exact asta se intimpla si in America. Oamenii nu cunosc rolul guvernului/statului si astfel aleg politicieni care habar nu au ce sa faca. Si ne mai miram ca lucrurile merg prost.

        Normal ca statul nu vrea sa faca privatizari, doar nu o sa-si piardă controlul asupra pieței/economiei.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Da, dar cei care au putere de decizie si responsabilitati…? Oamenii, votand, au asigurat alternanta la Putere. Si gandeste-te ca dupa 2004 a venit la Putere o forta de centru-dreapta – Alianta DA. Apoi PDL se indentifica tot cu centru-dreapta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • In România nu cred ca exista vreun partid care sa promoveze libertatea. Toate sint mai mult sau mai putin etatiste. Asa ca orice partid votezi nu se va face nici o schimbare, se schimba doar viteza cu care se ajunge in direcția respectiva.

        Asa cum ti-am spus si pe blogul meu, oamenii sint manipulați sa joace intr-un anumit fel.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • 141 „judete” sint cercetate ca au votat mai multi oameni decit exista votanti. Printre care si Michigan unde obama a inselat cu aproape jumatate de milion de voturi. America este o tara post-constitutionala, unde se incalca legile mai rau ca in codru, apoi alti oameni ca tine asteapta ca obama sa faca ceva bun in lume?

        http://publicinterestlegal.org/election-law-live/scores-of-counties-put-on-notice-about-corrupted-voter-rolls/

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Si de ce nu se iau masuri…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • De cine?

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Se tolereaza o astfel de situatie?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • A fost ales de doua ori, nu? Legile nu mai conteaza in regimul prezent. Iar oamenii sint prea ignoranti ca sa-si dea seama.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Citesc o carte de Ivan Illich, Deschooling Society. Îți dau doua citate:

        „The pupil is thereby „schooled” to confuse teaching with learning, grade advancement with education, a diploma with competence, and fluency with the ability to say something new.”

        „Nowhere else (than the U.S.) is poverty treated at greater cost. Nowhere else does the treatment of poverty produce so much dependence, anger, frustration, and further demands.”

        Cum se aplica asta in România? Ce intelegi din ce spune?

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Nu ma consider un expert in educatie sau invatamant, dar iti voi spune parerea mea.
        Spre exemplu, sa luam asta: „a confunda diploma cu competenta”. Daca ai luat diploma in mod corect, fara sa trisezi, fara sa dai mita, deci muncind tu, invatand si dand corect examen, atunci diploma respectiva reflecta si „competenta” ta. Dar de ce am pus competenta intre ghilimele? Pentru ca, dupa parerea mea, vorbim totusi de doua lucruri diferite: una e diploma si alta e competenta.
        https://dexonline.ro/definitie/competenta
        Dupa parerea mea, un absolvent de liceu, de facultate nu poate fi socotit competent. Ca sa fii bine informat intr-un domeniu, sa fii capabil, in masura sa judeci un anumit lucru iti mai trebuie experienta si ani intr-un anumit domeniu de activitate. Ca un tanar absolvent poate fi exceptional, asta e altceva. Sigur, exista si exceptii care confirma regula. A face confuzia intre diploma si competenta mi se pare un lucru grav. Pentru ca asta inseamna sa-i ceri unuia care are o diploma sa fie si competent, ceea ce, de regula, nu se poate.

        „poverty treated” – a trata saracia, nu? Vrea sa spuna ca saracia e tratata la un cost ridicat, nu? Seneca a spus doua lucruri:

        „O viata fericita este cea in acord cu propria ta natura.”

        si

        „Nu este sarac cel care are putin, ci omul care isi doreste mai mult.”

        Depinde si de cum se realizeaza acest „tratament al saraciei”, ce inseamna asta. Vorbeste de dependenta. Daca tratamentul asta se reduce la a acorda ajutoare sociale, bani celui sarac, sigur acestea reprezinta un ajutor. Ajutorul e una, „a trata saracia” e cu totul altceva. Omul are nevoie de activitate, prin care sa se exprime. De un loc de munca in care sa fie tratat egal cu ceilalti colegi. Cand muncesti si vezi ca se realizeaza ceva la care si tu ai contribuit, ai satisfactii morale. De asemenea, ai satisfactii morale cand ai un sef sau sefi competent/i, de care sa-ti amintesti cu placere si stima. „Era un om extraordinar! Ce sefi am avut, vedeau dintr-o ochire hiba intr-un proiect!”.
        E de inteles: saracia, conditiile proaste de viata provoaca furie, frustrare si chiar disperare. Si-l poate impinge pe om spre lucruri de nedorit, spre exemplu implicarea in traficul de droguri. Pentru ca sa castige niste bani.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Eu gindesc ca autorul a vrut sa spună ca oamenii sint conditionati sa creadă ca daca merg la școala si iau o diploma înseamnă ca sint educați si competenti pentru a reuși in viața. Ei sint conditionati sa accepte servicii din partea guvernului. La fel ca si in cazul sărăciei. S-au cheltuit miliarde de dolari pentru a ajuta săracii, dar rezultatul se vede: dependentă si frustrare.

        Ca sa aplic in România si cu discuția noastră de altădată, nu conteaza cine vine si ce reforme se fac in invatamint, faptul ca oamenii cred ca daca statul nu oferă educație oamenii ramin analfabeti ii face sa depindă de stat pentru a oferi si alte servicii. Se vor alocațiile mărite, salariile bugetarilor (profesori, doctori) Oamenii sint conditionati sa aștepte de la guvern servicii fără sa isi dea seama ca asta ii tine săraci. Niciodată nu vor alege politicieni care nu le vor da nimic. Asa sint învătați ca trebuie sa fie.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • In Romania am zis ca e o situatie specifica. O situatie care nu e caracteristica doar Romaniei, ci si tarilor foste comuniste.

        Daca vorbim de costuri, in Romania sunt foarte multi angajati la stat, sunt intreprinderi de stat neperformante care inregistreaza pierderi uriase si care nu-si platesc contributiile la bugetul de stat. Problema e ca statul cheltuieste foarte multi bani in conditiile in care productivitatea muncii e sub nivelul salariilor. Productivitatea muncii trebuie sa fie peste nivelul salariilor ca sa poti permite, fara riscuri macroeconomice, mariri salariale. O scadere a taxelor si impozitelor in conditiile in care guvernul (statul, daca doresti) cauta sa mentina actuala situatie, fara sa faca reforma, poate conduce spre o inflatie galopanta sau spre imprumuturi, deci marirea datoriei publice, lucruri ce nu sunt de dorit.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Atita timp cit exista o populație dependentă de stat, cit așteaptă ca statul sa ofere servicii sociale, absolut nimic nu se va rezolva.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Da, dar nu toti oamenii pot avea forta economica sa faca ceva. Majoritatea nu au. Nu trebuie sa fii dependent de stat. Numai ca daca pornim de la ideea ca toti oamenii ar trebui sa faca ei ceva pe cont propriu, chiar si fara a fi dependent de stat (ajutoare, servicii sociale etc), costurile pot fi uriase iar pierderile pe masura. De asemenea, poate conduce la dezvoltarea sectorului informal, inclusiv sporirea evaziunii fiscale, lucru care nu e neaparat rau, dar mai rau la cresterea coruptiei si activitatilor ilegale unde sunt multi bani.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Nu toți oamenii individual, dar in familii nu exista. Plus ca nevoia te invata. Plus, oamenii pot lucra in întreprinderile private daca ei nu stiu sa deschidă una. Libertatea nu are preț. Taxele trebuie plătite ca sa susțină poliția, armata, etc. Atit. Astfel nu are cum sa existe evaziune fiscală si nici corupție.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • In Europa exista protectionism din partea statului. Intr-un fel ai dreptate: nu se prea doreste liberalismul in adevaratul sens al cuvantului. Nu stiu daca atunci ar disparea cu totul dependenta fata de stat… Statul introduce discriminari in societate si in piata, distorsiuni in piata. Nici nu ne dam seama de ce influenta si de ce consecinte sunt din acest punct de vedere!! Exista, chiar din partea statelor europene dezvoltate, teama, ca sa nu spun de-a dreptul frica, de concurenta! Lucrul asta are influente economice pe care, la o prima vedere, nu le-ai banui. Inclusiv in Romania exista frica de concurenta si pe piata muncii. Probabil mult mai mare decat ne-am putea inchipui…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Concurenta este buna. Concurenta aduce progres. Daca statul nu ar mai oferi servicii sociale, dependenta ar lua sfirsit. Ce fel de discriminări crezi ca ar exista daca statul nu s-ar mai implica in sectorul privat?

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Asta se stie. Numai ca multora le e frica de concurenta. E frica mare!! Spre exemplu sa luam productia de vinuri. E o problema, din cate inteleg, sa patrunzi pe piata din Franta cu vinuri romanesti sau cu cele din Republica Moldova!! Chiar la preturi competitive!! Ghici de ce? 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • La asta ma refer ca statul sa nu se mai implice.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • In Franta, daca nu ma insel, daca imi aduc bine aminte, au iesit producatorii autohtoni si au aruncat in mare produse de import. Iesise cu scandal mare… Concurenta nu e un lucru usor…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Dependenta e ușoară. De aia este dorita. Responsabilitatea individuală e egala cu zero.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • „Incetul cu incetul se face otetul”, cum spune proverbul. Eu as dori ca firmele romanesti sa aiba o mai mare deschidere pe pietele din SUA. Ce se intampla? La noi inca nu exista o bursa puternica. In tarile dezvoltate exista o bursa puternica. Accesul la finantare e scazut totusi… E si asta o problema… Sa nu uitam, Romania e o tara fosta comunista. Nu putem sa o comparam, spre exemplu, cu Olanda sau Suedia, dar nici cu Spania.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Sper ca România nici sa nu ajungă ca Olanda sau Suedia. Socialismul tot socialism e. Ar trebui încercata libertatea.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • 😆

        Da. Bine, ma refeream din punct de vedere economic si cautam sa arat ca aceste tari sunt intr-o situatie diferita nu numai din punct de vedere economic.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Sint intr-o alta situație, nu neaparat mai buna.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • In Romania, dupa cat socot eu, se cam aplica primul citat. In sensul ca este, cred eu, o tendita (in societate) de a face astfel de confuzii.

        In legatura cu saracia, Romania este intr-o situatie specifica, ca si multe tari din Europa de Est, fosta comunista: tranzitia. Occidentul nu a cunoscut o astfel de situatie. Aici, de pilda, saracia ce a survenit in urma tranzitiei (fenomen ce nu s-a incheiat), s-a tratat prin plecari masive in exterior (cu precadere in Occident, desigur). Deci multi sunt cei care au ales calea emigratiei. Multi lucreaza peste hotare. In Spatiul Ex-Sovietic multi oameni din fostele republici sovietice s-au dus sa lucreze in Rusia (e si cazul Republicii Moldova; numai ca sunt si care s-au dus sa lucreze in Occident). Aici saracia poate fi data de faptul ca individul e somer. Dar si salariile sunt in general mici, comparativ cu Occidentul, lucru care inseamna saracie. Ar mai fi situatia din mediul rural, unde de regula forta de munca e mai slab pregatita. Si din mediul rural au plecat multi spre Occident, sa lucreze acolo. Bineinteles, fenomenul saraciei provoaca nemultumiri si aici. E limpede. Evident ca sunt costuri mari. Stii cum e aici, inclusiv in fosta RDG (am vazut chiar un film in acest sens)? Te poti trezi la 40 de ani fara niciun rost. Tineretul cauta sa „impuste” banul prin tot felul de slujbe instabile. In Germania, mi se pare, poate s-a mai imbunatatit situatia. O alta impresie a mea e ca numarul celor bine pregatiti e in scadere…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Eu nu vad Europa ca fiind liberă. Unele tari au o economie mai buna ca altele, dar toți sint dependenți de stat. Tranziție sau netranzitie.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Nu toti sunt dependenti de stat. Bine, depinde si ce intelegi prin „dependent de stat”.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Dependent de stat înseamnă ca depinzi de serviciile statului care nu țin de protejarea drepturilor. De exemplu, educație, sănătate, pensii, îngrijiri familie, etc.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Dependenta de stat se accentueaza in zonele sarace. In Romania exista asa ceva: zone sarace. Chestiunea principala e ca statul sa ia acele masuri economice ca astel de zone sa nu mai fie sarace. Deci trebuie sa aiba politici in acest sens. Nu ma refer aici la o economie de stat, ca pe vremea comunismului. Numai ca, spre exemplu, statul nostru nu face investitii publice (ele au scazut la un minim istoric), nu face privatizari reusite spre a atrage capital strain si parteneri stabili si onesti. Nu contribuie la un mediu in care cineva ce doreste sa faca ceva pe cont propriu sa poata face fara sa fie expus abuzurilor inclusiv politice, coruptiei si sa poata sa-si desfasoare activitatea si sa-si extinda activitatea cu succes.

        Cu toate acestea, sunt firme private si ma bucura ca au succes. Uite un exemplu:
        http://www.monor.ro/
        Sunt multe firme private, insa multe sunt mici… Nu se poate spune ca totul e negru.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Asta este gindirea dependentă. Statul nu are voie sa faca privatizari, sectorul privat face privatizari. Sectorul privat face contracte cu parteneri străini. Daca statul s-ar ocupa numai cu protejarea drepturilor nu ar mai fi loc de abuz si corupție.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Da… Numai ca aceasta gandire tare mi-e teama sa nu ne duca spre prapastie… Ai vazut, desigur, cazul Greciei. Unde poate sa conduca, la extrem, o astfel de gandire… Noi inca suntem in limitele Tratatului de la Maastricht, cu o datorie cub 60% din PIB. Asta nu inseamna ca nu poate sari peste usor… Trebuie imbunatatit ratingul de tara al agentiilor de rating pentru atragerea de investitii straine.

        Referitor la Europa, uite-te ce se intampla in zilele noastre cu sutele de mii de refugiati. Marian a observat corect: ei vor in Germania, Norvegia etc nu in Vietnam sau Coreea de Nord. Numai ca stii care e problema…? Ei nu vin aici sa munceasca pentru ca sa traiasca mai bine. Vin aici, in Europa, pentru ca e rau in tara la ei.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • In Grecia nu a fost o gindire de piața liberă. Grecii au depins de stat poate mai mult ca oricare alta tara europeană. S-a vazut rezultatul.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Si uite-te ce catastrofa… Si nu numai in Grecia, uite-te si la Spania, si chiar Italia…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 29, 2015

      • Asta este rezultatul dependentei.

        Comentariu de Cristina | august 29, 2015

      • Numai gandeste-te la Guvernul Tariceanu: la sfarsitul guvernarii Nastase erau 900.000 de functionari publici (angajati la stat). in 2009, deci la sfarsitul guvernarii Tariceanu, erau 1.400.000. Deci s-au angajat 500.000 la stat. Asta ca sa vezi ce politici etatiste s-au promovat de catre cei care au fost la guvernare. Nu mai vorbesc ca cel putin din 2004 si pana azi nu s-au mai facut privatizari. Am scris si despre intreprinderile de stat cu pierderi, si la cat se cifreaza aceste pierederi: miliarde de euro.
        Deci nu e vorba numai de oamenii obisnuiti.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Cine a ales guvernul Tariceanu? Apoi tu dai impresia ca 500.000 angajați la stat e rau. Ia intreaba-i pe aia angajați si pe familiile lor daca vad treaba asta chiar asa de rau. De aia zic, mentalitatea oamenilor e greu de schimbat, mai ales daca nici nu vor sa si-o schimbe.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Neavand un contact nemijlocit cu realitatea americana, pentru un roman obisnuit e destul de dificil sa inteleaga resorturile unei astfel de reactii, de exemplu aceasta:
        The Reactionary Soul
        Eu as putea sa-ti spun cum o inteleg si ce obiectii am, dar… Dar pentru ca nu traiesc acolo s-ar putea ca parerea mea sa nu se suprapuna intocmai pe realitatile americane. Un american poate ca intelege altfel lucrurile decat le inteleg eu sau decat le intelege un roman, traind acolo zi de zi si luand contact zi de zi cu realitatile de acolo.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu despre asta era vorba. Vorbeam despre principii generale. Tu ai spus ca daca nu trăiești in America nu te intereseaza ca guvernul face ceva rau. Nici acum nu trăiești in America, de ce te intereseaza pozitia guvernului cu privire la isis?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Daca Guvernul US face ceva rau, ma intereseaza.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu întotdeauna 😉

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Ba da! De ce nu m-ar interesa? Ma intereseaza, inclusiv daca incalca Constitutia US.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Pai din citatul dat mai sus nu arata asta 😉

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Ma intereseaza si daca face ceva bun. Dar eu cred ca nici pe un american nu poate sa-l intereseze chiar tot… For Heaven’s sake, doar de aia e guvern, nu? Atunci conduc eu in locul lui! 🙂 Asa, sigur, ne intereseaza… Dar… de asta avem reprezentanti, nu? Ei se ocupa mai indeaproape cu anumite lucruri politice, cum e si normal, si ei trebuie sa monitorizeze din punct de vedere politic Guvernul, nu?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu despre asta am vorbit. Am vorbit in linii generale, despre principii valabile oriunde.

        Nu am inteles, cine conduce pe cine?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Guvernul conduce, nu? Sau… dupa tine… nu conduce Guvernul…?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Pe cine sau ce conduce? Adică e conducator?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Nu ca e Conducator, n-am zis asta. Maresalul Antonescu era Conducator. In SUA cum sa fie asa ceva…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Nu, m-am referit la stat, statul e conducator? Pe cine conduce statul? Sau ce? Ca nu am inteles.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Scuza-ma, dar mie mi se pare ca Guvernul US conduce si aici, in Uniunea Europeana… Din anumite puncte de vedere, desigur…

        Nu, nu ca statul ar fi conducator. Statul… Dar Guvernul are puterea executiva, nu?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Aici guvern se spune la stat, dar in limbaj romanesc, da, guvernul are puterea executiva.

        Insa statul isi conduce activitatile pe care este angajat sa le faca. La ce fel de conducere te-ai referit tu?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • La conducerea pe care o exercita un guvern. Dar nu unul dictatorial, nu m-am referit la asa ceva.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Ce fel de conducere exercita un guvern/stat?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Ar trebui sa fie cea stipulata in Constitutia acelei tari.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Dar la ce te-ai referit tu cind ai vorbit de statul american?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Guvernul e guvern, statul e stat. Nu e acelasi lucru. N-am avut in vedere ceva deosebit…
        https://dexonline.ro/definitie/stat

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • In Romania, da. In America guvern=stat. Termenii se folosesc intermitent.

        Definitia statului din dex nu corespunde cu definitia data de COnstitutia SUA

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Apoi, aici nu era vorba despre ceea ce s-a întimplat in vreun sat din statul Oregon, ci despre faptul ca guvernul american a susținut ceva rau in detrimentul a ceva corect. Daca nu te intereseaza ca guvernul american face ceva rau in anumite lucruri, de ce ai aștepta sa faca ceva bun in altele?

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Si tu cum iti explici asta: „faptul ca guvernul american a susținut ceva rau in detrimentul a ceva corect.”? A sustinut ceva rau, zici… Dar poate ca e in conformitate cu interesele US, nu? Care e parerea ta?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Daca e rau, înseamnă ca este neconstituțional. Daca e neconstitutional înseamnă ca nu e in conformitate cu interesele US.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Ce e neconstitutional in atitudinea SUA fata de Statul Islamic? Ce articole anume din Constitutia US se incalca?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Neconstituționale au fost faptele făcute atunci cind ai scris citatul respectiv. Dar neconstitutional in atitudinea fata de isis este si Articolul III, Secția 3.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Deci asta:

        „Section. 3.

        Treason against the United States, shall consist only in levying War against them, or in adhering to their Enemies, giving them Aid and Comfort. No Person shall be convicted of Treason unless on the Testimony of two Witnesses to the same overt Act, or on Confession in open Court.

        The Congress shall have Power to declare the Punishment of Treason, but no Attainder of Treason shall work Corruption of Blood, or Forfeiture except during the Life of the Person attainted.”

        https://enjoyinghomeschooling.wordpress.com/constitutia-statelor-unite-ale-americii/

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

      • Da, asta e una, mai sint mai multe.

        Comentariu de Cristina | august 28, 2015

      • Care?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015

  2. Mi-aduc aminte ca , pe vremea cand armata sovietica intervenise in Afganistan { fireste la „solicitarea prietenilor ” de la Kabul 😉 si nu pentru ca asa a dorit „cineva ” de la Kremlin } , cei mai buni prieteni ai talibanilor adica ….singurii care luptau cu trupele interventioniste sovietice , erau americanii sau mai precis tipii aceea ce-si au birourile in acea cladire din Langley , Virginia . Aia le furnizau armament { stiu ca devenise un subiect d e controversa daca sa le furnizeze tehnica moderna sau….vestigii ale trecutului } , bani si mai ales instructori care sa-i invete modul d e operare al respectivei tehnologii . Scrie ceva in Constitutia SUA despre chestia asta ? Ma indoiesc profund ! Sovieticii s-au retras { au zis bodaproste tipii de la Moscova c-au scapat cu fatza curata ! } iar americanii { campionii luptei pentru democratie } , au ramas sa se spele pe cap cu faptele „vitejilor ” talibani . SI astazi mor oameni in Afganistan tot datorita maestrilor de la CIA .Spune ceva Constitutia SUA despre chestia asta ? Inca o chestie d e care ma-ndoiesc . Pana si ISIS a aparut tot datorita CIA si , pe undeva cu ajutorul neprecupetit al Presedintelui Bush Jr. care s-a lasat imbrobodit de dezinformarile alora de la NSA , CIA si alte asemenea ” agentii ” avand denumirile formate din acronime . Nici azi nu este prea clar modul in care s-a petrecut totul in acel 9/11 si d e fapt cine a fost cu adevarat raspunzator de acea tragedie care, cu adevarat a schimbat lumea !Te-ntrebi dumneata { pe buna dreptate } ” pentru ce nimeni n-a luat masura anihilarii acestei ISIS . Francezii o puteau face in mai putin d e douazeci si patru d e ore de la uciderea alora d e la Charlie Hebdo . Britanicii la fel daca vreo situatie nefericita din UK ar cere-o . Americanii …sa nu mai discutam…Nici rusilor ISIS nu le este o galusca usor d e inghitit insa…daca situatia din teren ar necesita o interventie ruseasca sa fim siguri ca tipii n-ar pregeta s-o faca . Deci , that is the question ! Raspunsul , este simplu . Crede cineva , chiar poate crede cineva faptul ca ” primavara araba ” declansata in Tunisia , urmata d e Libia si ulterior sau chiar concomitent de Siria s-a declansat doar in urma „nemultumirilor populatiei ” ? Americanii si lumea intreaga chiar credeau ca o data cu indepartarea de la putere a lui Saddam Housein si partidului Bass , acolo va incepe instantaneu s a curga lapte si miere iar toti irakienii vor incepe sa traiasca si mai ales sa-si doreasca s a traiasca dupa „cele mai inalte standarde ale civilizatiei occidentale ” ? Uite ca…nu-i chiar a sa , si-acolo mor oameni inclusiv azi …tot datorita aceli interventii absolut neinspirate a SUA . Lumea este un loc mai sigur azi , dupa matrasirea lui Saddam sau a lui Gadaffi ? Sti ce ma-ntreb eu onorate Motan ? Ma-ntreb , pentru ce acele mii d e refugiati { nu ma-ndoesc ca , majoritatea fug din cale a atrocitatilor ce-s comis e in tarile din care fug ei , nu ma-ndoesc ca majoritatea fug din calea mortii } se indreapta spre Europa…{ Germania in special dar am vazut ca si Suedia si Norvegia sunt tinte predilecte } si nu se-ndreapta spre… Coreea de Nord sau macar spre Vietnam ? Poate si datorita faptului ca aia de- acolo , nu le inghit chiar toate pretentiile pe care le pot emite ulterior respectivii refugiati ??? Nu-i tin parte a lui Obama pentru ca , n-a luat la periat pamantul sirian , tunisian , libian sau alt desert de-acolo din Africa insa…tipul nu-si doreste sa ramana in istoria drept criminal asa cum a ramas Bush Jr. mai ales ca-i si negru si mai ales ca a facut si-acea gafa monumentala cu vizitarea rubedeniilor sale din Kenya , asta-i parerea mea .

    Comentariu de Marian | august 28, 2015 | Răspunde

    • @Marian
      Da, chiar o rog pe Cristina sa-ti raspunda!

      Nu vrea sa ramana in Istorie drept criminal, dar asta nu inseamna sa admiti criminalii si sa-i lasi sa-si faca de cap, sa omoare in continuare oameni. Ca ISIS asta face! Ca asta ar insemna ca esti complicele lor!! Nu se poate spune ca SUA sau UE nu au nicio legatura cu ceea ce se intampla in Siria si Irak la ora actuala. „Spalatul pe maini” s-ar putea sa fie chiar o atitudine criminala: lasi sa se dezvolte o organizatie criminala precum ISIS in proximitatea Europei si care poate actiona la modul terorist in Europa. In loc sa opresti fenomenul, nu actionezi impotriva lui. Asta cum se cheama? Aici vorbim de o situatie de o gravitate exceptionala. Adica tie ti se pare de joaca asa ceva?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015 | Răspunde

    • Ceea ce s-a inatmplat atunci in Afganistan s-a desfasurat in cadrul Razboiului Rece. La extinderea influentei sovietice in Afganistan, americanii au raspuns. Talibanii luptau pe atunci impotriva rusilor, adica impotriva unei forte de ocupatie. Problema este ca, pe atunci, nici rusii si nici americanii nu au luat in calcul elementul terorist islamic si amploarea dezvoltarii sale ulterioare. Terorismul nu trebuie admis. Numai uite-te la ce se intampla in Franta. Daca terorismul acesta nu este oprit, el se va dezvolta si se va intari in continuare cu scopul de a ataca civilizatia europeana si americana. Proiectul acesta de constituire a unui Stat Islamic trebuie oprit si anihilat. E un pericol inclusiv pentru Rusia.

      De ce se indreapta spre Germania? Un raspuns ar fi ca in Germania se traieste bine. Oamenii astia vor sa aiba o viata demna de sec. XXI, lucru ce nu e posibil in tara lor de origine. In legatura cu „Primavara araba” ar trebui, cred eu, spus ca nu putini arabi au vrut schimbari democratice si modernizarea tarilor lor. Sa nu crezi ca toti arabii sunt teroristi sau ca toti aproba ceea ce face ISIS. Sunt oameni care isi dau seama ca pentru modernizare, pentru dezvoltare trebuie schimbat ceva. Din pacate, in Lumea Araba sunt mai multi cei care nu realizeaza lucrul asta. Tarile musulmane, care se conduc dupa Sharia, sunt printre cele mai sarace din lume. Includ aici si Iranul. Tu ce crezi, ca nu sunt oameni acolo care sa-si dea seama ca trebuie schimbate lucrurile? Eu cred ca sunt asemenea oameni. „Primavara araba” nu s-ar fi putut declansa numai si numai datorita unor actiuni din exteriorul acelor tari arabe. Lucrul asta nu prea e posibil. Si nu cred ca e corect sa spui ca in „Primavara araba” nu a existat dorinta de modernziare si dezvoltare a acelor tari. Lucrurile, deci, nu sunt chiar atat de simple.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015 | Răspunde

      • Imi pare rau s-o fac dar…iar te contrazic ! AMERICANII N-AU LUAT IN CALCUL CA AIA DORESC SA TRAIASCA CA LA INCEPUTURILE LUMII LOR !!! Rusii au inteles asta insa…cam tarziu . I-au ajutat americanii contra sovieticilor …bine merci dar dupa…trebuiau sa-i lase dracului in plata lui Allah si sa-si vada d e ” treburilii lor interne ” ca , aveau suficiente si p’atunci !Ce-nseamna pentru dumneata ” o viata demna d e secolul XXI ” atata vreme cat majoriatea tipilor de-acolo se considera pe undeva prin secolul XV ? Ma refer fireste la elitele lor culturale reprezentate in 99% din…imami ? In Norvegie sau chiar la Polul Nord se traieste si mai bine si odata ajunsi colo n-au decat sa-si construiasca cate moschei doresc si sa raspunda chemarii muezinului si d e zece ori pe zi !!!!!!!!!!!!! Eu nu cred ca ” toti arabii sunt teroristi ” insa…au in ADN-ul lor ace a chestie care , dupa ce-i primesti in casa ta , dupa ce-i omenesti…vor dorii sa-ti ia si nevasta ca doar d’aia i-ai primit , ca sa-ti faci pomana intreaga , nu !? Asa vor patii si nemtii : dupa buirka…vor dorii si-o moschee care sa atinga cerurile , cat mai incapatoare…eventual sa s e intinda pe tot teritoriul Berlinului etc. etc . „Primavara araba „…doar un tip absolut rupt d e realitate , doar un tip neinformat { ma-ndoesc profund ca dumneata ai face parte din vreuna dintre aceste categorii 😉 !!!!!!! } , isi poate inchipuii c-a venit d e la sine …asa cum s e intamapla cu ” anotimpul ” respectiv . ” Primavara araba ” a fost o chestie fortzata insa , nu d e imprejurari ci de….Sti ca-s adeptul teoriilor conspiratiei deci nu mai continui expozeul 😦 ! Da , ai dreptate , exista si p-acolo niste tipi mai deschisi la circumvolutiunile creierului din capul lor incat sasi doreasca si altceva in afara Shariei insa…parca nu-mi vine a crede faptul ca , aia n-au fost lasati s a plece oriunde in lume daca si-au exprimat dorinta . Ti-am mai spus parca despre nepoate mea . Ea medic , barbata-su…sirian saracu insa…tot medic , atunci cand au vazut ca se-mpute treaba acolo , n-au stat prea mult pe ganduri si s-au carat initial spre Romania iar apoi …definitiv spre Copenhaga din ” al Danemarcei stat ” …vorba lui Will 😉 ! Au luat cu ei din Damasc , doar copii , vietile neatinse si…ce-au avut in traista . Sti ce-au lasat in urma in afara d e moarte si distrugere ? Au lasat o casa care se invartea dupa soare , masini , obiecte d e arta …bani { bani sirieni dar tot bani , mai ales ca erau agonisiti cu truda } plus prieteni si prietenii ce s-au rupt fie din pricina distantei fie din pricina mortii c e si-a inceput domnia in Siria in urma cu doi ani . Ca lucrurile nu sunt atat d e simple , cel putin javrele alea de americani trebuiau s-o stie deja in urma experientei capatate in Irak , iar acele chestii invatate d e ei …{ era o chestie d e bun simt politic sa faca asta } trebuiau aduse si la cunostiinta aliatilor din UE ca tot s e lauda ca-s mari democrati ! Ai mare dreptate , ” nu a existat dorinta d e modernizare ” insa…nu dinspre parte a americana , germana sau franco-britanica ci…dinspre partea arabilor …chiar daca unii-si spun persi fie ei suniti sau shiiti 😉 !

        Comentariu de Marian | august 28, 2015

  3. Ce-mi pare mie de neinteles este faptul ca Turcia care-i membra NATO { a doua fortza militara a NATO ca numar d e militari si tehnica d e lupta } ai tot bombardeaza pe kurzi…singurii care inca d e la inceput au actionat militar contra alora de la ISIS .Nici sirienii si nici altcineva { cu atat mai putin America } nu s-au basicat atunci cand Turcia a bombardat bazele kurde aflate pe teritoriul sirian adica , tocmai locurile d e unde kurzii declansau lupte contra ISIS . Asta chiar n-o pot intelege si , chiar ti-asi fi recunoscator si dumitale si Cristinei { profit d e ocazie s-o salut cu respect } daca mi-ati putea lamurii aceasta necunoscuta .

    Comentariu de Marian | august 28, 2015 | Răspunde

    • Pai, da, dar daca kurzii vor un stat al lor care sa cuprinda si parti din Turcia…

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 28, 2015 | Răspunde

      • 🙂 🙂 🙂 Pai , da , dar kurzii au avut statul lor acolo inca d e pe vremea cand Turcia era deja un imperiu pe cale d e disparitie , d e ce uiti asta ??? „Acele parti din Turcia „…au fost ale lor , ale kurzilor …pana si Karl May a scris ceva despre asta si daca parintele lui Old Shaterhand a spus asta inainte d e 1900 , eu sant dispus sa-l cred ….pe el si PKK-ul 😉 insa , nu ca i-asi avea p’astia la stomac foarte tare !

        Comentariu de Marian | august 28, 2015


Lasă un răspuns către Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.