Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Cascadorii rasului!

Romania Libera

Fost EUROPARLAMENTAR: Românii ar prefera apropierea de Rusia pentru „evitarea statutului de protectorat (american)”

Se arata ca:

„Adrian Severin, fost europarlamentar şi ministru de externe al României, i-a transmis o scrisoare deschisă, extrem de critică şi în afara limbajului diplomatic, noului ambasador american, Hans Klemm, care va veni la Bucureşti în următoarea perioadă. În adest moment, Adrian Severin este trimis în judecată de DNA pentru luare de mitムși trafic de influentムși urmărit penal într-un alt dosar pentru spălare de bani.

În textul publicat pe 14 august pe blogul său, fostul demnitar îşi începe „scrisoarea deschisă” cu o critică referitoare la faptul că administraţia de la Washington că nu a numit vreme de câţiva ani un ambasador la Bucureşti  „lasand de înțeles că parteneriatul strategic SUA-România nu e intangibil: „pentru motive care nu pot constitui o scuză, a decis să reducă la nivel de însărcinat cu afaceri reprezentarea ei diplomatică într-un stat care oficial îi este (încă) partener strategic (în plan bilateral) și aliat (în NATO)„.

Severin nu se opreşte aici. El critică şi politică externă a Statelor Unite din estul Europei, activitățile diplomatice ale Ambasadei americane la București şi acuză „statul polițienesc” pe care l-ar fi impus SUA în România. Ba mai mult, Severin este convins că românii ar fi ajuns să prefere Rusia Americii, că „soluție optimă pentru supraviețuirea lor că națiune liberă, adică pentru evitarea statutului de protectorat (american)„.

Şi asta nu e tot. Severin merge mai departe şi susţine, pe blogul său, că în interiorul DNA ar funcţiona un biroul al FBI care decide cine să fie arestat de către procurorii români. „În chiar sediul DNA -o instituție care și-a pus la punct un sistem cvasineconstituțional pentru colectarea de informații cu valoare strategică – funcționează un birou al FBI. (Unii spun – se pare, fără temei -că ar fi o reprezentanță a doamnei Victoria Nuland.) O totală lipsă de transparență caracterizează relația dintre acest birou și DNA„, susţine Severin pe blogul său.

Fostul ministru de externe îşi încheie „scrisoarea” astfel:

Fiți deci binevenit domnule ambasador! Să nu ne (mai) dezamăgiți! Dumnezeu să vă binecuvinteze!
Al Dvs,
Prof. dr. Adrian Severin
Președinte al Adunării Parlamentare a OSCE (2000-2002)
Vice-prim ministru al României și ministru al afacerilor externe (1996-1997)
Vice-prim ministru al României și ministru pentru reformă (1990-1991)
​​​​​​​​​​ București
​​​​​​​​​ August 2015
„”

Ceea ce te face sa lesini de ras este ca Severin e cu un picior in puscarie, tremura chilotii pe el, dar ameninta cu o tinereasca bravura SUA!! 😆 😆 😆

Pe de alta parte, din ceea ce spune ne dam mai bine seama ce fel de oameni au condus sau au fost in conducerea tarii imediat dupa 1989, cum au fost cel putin unii dintre ei, lucru care explica de ce poporul roman a ajuns in halul in care a ajuns si Romania una din cele mai sarace tari din Uniunea Europeana.

Domnule Severin, decat sa-l binecuvantati pe ambasadorul Americii, mai bine v-ati ruga sa nu ajungeti in puscarie!

Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

Anunțuri

August 21, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

28 comentarii »

  1. He he he, pai Motane, nu spuneam eu mai deunazi si mai tot timpul ca suntem condusi de aceiasi pseudo-comunisti care ne-au distrus, pardon, condus, si inainte de 89???
    Severin??? Cine este Severin? Hai sa-i scormonim putin trecutul acestui „ilustru parlamentar european”, sa vedem ce a fost inainte.
    Vorba lui Marian, in piata si cu pietre!

    Comentariu de Rica Venturiano | August 21, 2015 | Răspunde

    • Severin nu-si vede lungul nasului!

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

    • Cat tupeu si cata obraznicie la omul asta, la Severin!

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

    • Eu as dori ca odata si odata sa dispara chestia asta cu „scormonirea trecutului”, de sorginte securista si chiar comunista! Numai in Romania se „scormoneste trecutul” unor persoane, ceea ce in lumea civilizata nu se face. In Romania au scormonit si comunistii trecutul pentru identificarea „dusmanului de clasa”. Mie mi se pare o nebunie ca unii sa scormoneasca trecutul altora. Mi se pare fara sens.

      Despre Severin, de citit aici:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Adrian_Severin
      Altceva e interesant. Dl. Severin a fost lector la Stefan Gheorghiu. Imediat dupa Revolutie iata ce functii a ocupat:
      – Vice Prim Ministru, Ministru pentru Reformă și Relațiile cu Parlamentul (1990-1991);
      – Președintele Agenției Naționale pentru Privatizare și Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (1991-1992).
      El, in primii ani dupa Revolutie, a detinut pozitii cheie, extrem de importante pentru evolutia viitoare a tarii: Reforma si Privatizarile. Dupa care a trecut imediat pe partea de politica externa. Problema este ca nu prea se vede prin ce s-a remarcat si ce realizari au fost in ceea ce priveste Reforma si Privatizarile in perioada aceasta 1990-1992. Eu imi amintesc si acuma de cuvintele acad. Florin Constantiniu care spunea ca Decembrie 1989 a fost „un inaugural ratat”. Adica noi ar fi trebuit sa deschidem drumul Romaniei catre democratie, dezvoltare, economie de piata, inclusiv deschiderea catre privatizari reusite, si am ratat atunci aceste lucruri. Daca Severin ar fi fost, inainte de ’89, profesor de socialism stiintific si nu ar fi ratat lucrurile acestea: Reforma si Privatizarile, pe perioada mandatului sau, dupa 1989, atunci „jos palaria!”, cum se spune.

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

    • Si inca ceva, el a detinut niste functii importante si in ceea ce priveste politica externa. Daca ar fi sa ma iau numai dupa ce afirma acuma, prin aceasta „scrisoare deschisa”, nu ma mira nici faptul ca in Romania nu prea au venit investitii straine, ca am intrat destul de greu, de tarziu in UE si in NATO.

      Interesant de citit ce spune D-na. Corina Cretu:
      https://corinacretu.wordpress.com/2011/03/24/despre-incredere-in-politica/
      unde arata, printre altele ca:

      „Ma abtin sa comentez in mod particular cazul Severin, tocmai pentru ca, in ultimii ani, am fost una dintre cele mai vehemente critice ale sale in delegatia PSD din Parlamentul European.”

      dar si acest articol din Gandul, aparut in 2011:

      Corina Creţu: Când Severin era şeful PSD în PE, erau probleme cu bugetul nostru, gestionat de el

      Se arata ca:

      „Vicepreşedintele PSD Corina Creţu a declarat, joi, într-un interviu pentru MEDIAFAX, că, atunci când Adrian Severin era şeful delegaţiei PSD în PE, erau probleme legate de netransparenţa bugetului acesteia, care era gestionat personal de Severin, fără trezorier.

      „Noi am mai avut probleme în delegaţie, le-am ridicat la momentul respectiv în interiorul partidului, în interiorul grupului, în legătură cu gestionarea bugetului nostru. Deci, aveam semnale că (Adrian Severin – n.r.) ar vrea să ia din toate părţile”, afirmă europarlamentarul Corina Creţu în interviu.

      Ea precizează că eurodeputaţii PSD au ridicat de mai multe ori problema bugetului lor.

      „Dar noi eram priviţi ca nişte oameni…, adică cum să te pui cu un om ca Adrian Severin şi să îl suspicionezi. Noi eram văzuţi ca nebuni. Dar nu am nicio satisfacţie legată de faptul că aşa s-a terminat conflictul nostru cu domnul Severin, că nu mi-aş fi dorit să se termine aşa. Şi de aceea nici n-am vrut să ies public, pentru că am fost printre cei care au ridicat încă din mandatul trecut aceste probleme”, adaugă Creţu.

      Corina Creţu explică faptul că erau probleme „legate de netransparenţa bugetului” delegaţiei PSD din PE, „care a fost gestionat personal de Adrian Severin, atât timp cât a fost şeful grupului”.

      „A fost singura delegaţie română care, de pildă, nu a avut trezorier. Pentru trei ani de zile nu a avut trezorier. (…) Oricum, s-a făcut ordine, tocmai pentru că am ridicat această problemă în grupul socialist. Dar noi eram partea blamată din delegaţia română. Din păcate, el a venit acolo cu ideea de a intra într-un război cu noi, ne-a dispreţuit foarte tare, ne-a vorbit şi ne-a făcut foarte mult rău. Dar, aşa cum am spus, n-am nicio satisfacţie că s-a terminat aşa”, mai declară Creţu.

      Vicepreşedintele PSD menţionează că este vorba despre bugetul grupului pentru conferinţe şi alte acţiuni. „Şi de care noi aflam de la colegii noştri – liberali, populari şi aşa mai departe. Noi nu am ştiut la început că avem asemenea drepturi”, susţine ea.

      Întrebată dacă eurodeputaţii PSD au încercat să rezolve aceste probleme în cadrul partidului, Corina Creţu răspunde: „Domnul Ponta a încercat, de când a venit. Domnul Geoană, înainte, nu. A fost clar de partea domnului Severin şi n-am putut ridica această problemă. Dar, de când s-au mai schimbat lucrurile şi la partid, domnul Ponta, domnul Dragnea s-au întâlnit cu noi toţi, au ascultat părerile, lucrurile au început să se limpezească, ne-am ales un trezorier, un nou şef de delegaţie”.

      Interviul integral acordat de către vicepreşedintele PSD Corina Creţu agenţiei de presă MEDIAFAX va fi difuzat la ora 17.00.”

      Asa ca nu trebuie sa te duci prea departe, inainte de ’89… Si astfel de oameni au fost in conducerea acestei tari dupa Revolutie! Pentru cei care vor sa citeasca tot interviul luat D-nei. Corina Cretu de catre Mediafax – aici .Iar apropo de lobby-ul facut de Dl. Severin, citez din interviu ce spunea D-na. Corina Cretu:

      „Reporter: Aţi devenit vicepreşedinte PSD după suspendarea, apoi demisia din partid a lui Adrian Severin. Sunteţi şi europarlamentar. De aceea, vă întreb în primul rând cum este să fi acum coleg cu Adrian Severin. Este o povară?

      Corina Creţu: Adrian Severin a fost colegul nostru de la început. El a condus lista la alegerile pentru Parlamentul European şi tocmai pentru că nu era un europarlamentar oarecare, era şi vicepreşedintele grupului socialist, a fost şi şeful delegaţiei române, cu atât mai mult ne afectează acest scandal. Ne-a afectat pe noi ca partid, a afectat grupul socialiştilor europeni şi afectează Parlamentul European. Să fii coleg cu Adrian Severin… El avea un cuvânt de spus, deci e cu atât mai dureros cu cât era un om despre care nu te aşteptai să afli asemenea lucruri sau mulţi nu se aşteptau.

      Reporter: Cum sunt priviţi acum europarlamentarii români, urmare a acestui scandal, şi mai ales cei din PSD?

      Corina Creţu: Dacă un om greşeşte, vina este individuală. Deci, nu cred că se poate pune anatema asupra unui grup întreg, nu se poate pune anatema asupra grupului socialist, aşa cum nu se poate pune asupra întregii delegaţii române. Dar, evident, lumea judecă după alte standarde şi este clar că, după un astfel de scandal, toţi suntem priviţi cu o anumită suspiciune, iar unii ne declară vinovaţi pe toţi. Foarte mulţi oameni spun că vom avea mult de lucru pentru a schimba percepţia oamenilor despre munca noastră în general, munca de parlamentari europeni. Pentru că, oricum, percepţia generală este că noi nu prea facem nimic acolo. Nu există decât foarte puţini ziarişti acreditaţi din România care să urmărească activitatea noastră acolo. Nouă ne era oricum greu să facem cunoscută activitatea noastră.

      Aici e o chestiune de principiu. În primul rând, după ce a izbucnit acest scandal, s-au luat măsuri şi la nivelul Parlamentului European şi la cel al grupurilor politice pentru adoptarea unui cod de conduită care să regleze mult mai bine conflictele de interese. Aceeaşi chestiune a apărut şi în România în privinţa ministrului Botiş, unde lucrurile sunt foarte clare. În primul rând, este imoral. Deci, la domnul Severin poate se va acoperi legal, poate acesta a şi fost motivul pentru care a rămas parlamentar european, dar moral este absolut inacceptabil să ceri bani pentru un amendament care mai şi contravine poziţiei grupului nostru politic, care susţine şi nişte interese economice, era foarte clar un amendament care susţinea interesele băncilor. Poziţia noastră ca grup, al cărui vicepreşedinte domnul Severin era, era cu totul alta.

      Reporter: Într-adevăr, Adrian Severin era un om cu o poziţie importantă în delegaţia PSD, în delegaţia română din PE, chiar la nivelul Parlamentului European.

      Corina Creţu: În grupul socialiştilor europeni, el era vicepreşedinte. Poziţia noastră, a grupului în care domnul Severin era vicepreşedinte era total contrară şi, pe de altă parte, noi suntem aleşi acolo să susţinem interesele cetăţenilor, nu ale lobby-iştilor, nu ale unor grupuri private. Este clar că ţine de o mentalitate care nu-şi găseşte locul. Noi chiar suntem plătiţi bine, nu ne putem plânge. Sigur, poate nu era suficient pentru pretenţiile dânsului. Dar cred că, în general, ca regulă se impune ca parlamentarii să trăiască din salariu. Este o idee care nu este foarte populară dar pe care eu, ca structură, o îmbrăţişez foarte tare.

      Reporter: Şi Monica Macovei susţine acest punct de vedere, că ar fi bine să fie interzisă europarlamentarilor orice altă activitate remunerată.

      Corina Creţu: În grupul nostru, al socialiştilor, au fost discuţii pe această temă. La domnul Severin este clar că este imoral şi a fost foarte clar că a obţinut bani exploatând poziţia de europarlamentar. Dar sunt colegi de-ai noştri care sunt medici, de pildă. Şi avem un coleg care este oftalmolog, care trei zile vine la Bruxelles şi trei zile îşi practică meseria. Avem un alt coleg, din Finlanda, care este preot şi mai avem profesori. Aici este discuţia dacă aceşti oameni să fie lăsaţi în continuare să-şi practice meseria. La domnul Severin nu era cazul, exploata foarte clar poziţia pe care o obţinuse în Parlamentul European. Ori, din acest punct de vedere, lucrurile sunt foarte clare. Nu ai de ce să te foloseşti de poziţia ta din Parlamentul European decât pentru cauze caritabile sau pentru alte asemenea lucruri, dar nu pentru a obţine şi mai mulţi bani.”

      Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

  2. Daca nu-i la harneala { banuiesc ca dumneata ai citit acea scrisoare in integralitatea ei } singurul amendament pe care l-asi avea ar fi doar asupra chestiei cu ” romanii ar prefera apropierea de Rusia { ??? } pentru evitarea statutului de protectorat { american } ” . Pai…bine ar fi daca Romania ar fi devenit intre timp protectorat american , unde ar fi pomana insa…cred ca termenul corect este acela de , colonie americana !? Pe de alta parte , chestia cu luarea de mita si cu traficul d e influentza , ma lasi ? Eu stiam ca se numeste lobby mai nou …. sau nou pentru noi romanii dar perfect legal in alte parti . Oare tipii de la „Romania Libera ” { fost ziar social democrat la inceputurile sale } inca n-or fi aflat asta ? Macar din activitatea fostului ambasador SUA la Bucuresti acel …fost vanzator d e tractoare si alte utilaje pt. agricultura din Texas ajuns ambasador pai , ala nu tot lobby facea pentru cine-i convenea sau avea ordine ??? Nu-l apar pe Severin { are el suficienti avocati care sa-l scape d e ORICE ACUZATIE } , Doamne fereste insa… sti chestia aia : ” F…te f…te dar …mai uita-te si-n ochii ei ” ! Pai ce , vrei sa zici ca n-are dreptate ??? Ai uitat ca si ai nostrii si americanii insasi , dezminteau prezenta oricaror inchisori CIA pe teritoriul romanesc ? In plus d e asta , chiar daca Ponta a lasat-o pe Kovesi la sefia DNA sau pe Morar la sefia Parchetului general pai asta a facut-o d e capul lui sau….i-a fost impusa figura asta ??? te contrazic : nu Romania este cea mai saraca tara din UE ci…Albania 😉 !

    Comentariu de Marian | August 21, 2015 | Răspunde

    • Nu, nu am citit scrisoarea in integralitatea ei: mi-a ajuns cat am citit… Dar, corect, pentru cine vrea s-o citeasca, o poate gasi aici:
      http://adrianseverin.com/
      Dar am sa fac un comenatariu asupra unei fraze a D-lui. Severin:

      „Zadarnică este desemnarea formală a României ca avanpost american pe frontul luptei cu „neo-imperialismul” rus, cu „neo-otomanismul” turc, cu „fundamentalismul islamic” sau cu „expansionismul” euro-asiatic, dacă mamele românce nu vor înțelege de ce viața copiilor lor trebuie pusă în pericol spre a promova agenda geopolitică a unei Americi care umilește și devitalizează națiunea română. Pentru toți cei care credem în valoarea și chiar în caracterul indispensabil al parteneriatului strategic româno-american, este cutremurător să vedem cum românii, care au așteptat totdeauna cu un entuziasm aproape naiv “venirea americanilor” pe meleagurile lor, ajung să fie tot mai convinși că apropierea de Rusia este acum soluția optimă pentru supraviețuirea lor ca națiune liberă, adică pentru evitarea statutului de protectorat (american).”

      Este o insinuare atat de mincinoasa si o acuzatie mincinoasa aceasta: „agenda geopolitică a unei Americi care umilește și devitalizează națiunea română”. Cei care au umilit si au devitalizat natiunea romana sunt fosti comunisti si securisti care au pus mana pe putere dupa ’89 si au creat un stat bazat pe hotie, coruptie si nepotism, promovarea unor infractori pe posturi importante s.a. DNA impotriva unor astfel de fenomene actioneaza. Or, el vrea sa insinueze minciuna ca America, prin DNA, pune in pericol suveranitatea tarii si „suge sangele poporului”. Nu coruptia, hotia, nepotismul, intr-un cuvant Mafia interna de la noi, consecinta a felului in care s-a actionat in primul rand politic si s-au pus bazele acestui stat dupa ’89: adica statul corupt. Vezi, asta nu spune Dl. Severin!!

      Vorbesti ca Severin ar fi facut lobby. Bine, as fi de acord daca poti sa raspunzi la o chestiune. Unde, in ce regulament, se arata ca un europarlamentar este platit din bugetul Uniunii Europene ca sa ia bani de la o firma (chiar si emitand factura pentru acesti bani) spre a promova interesele acelei firme in Parlamentul European, prin propunerea de amendamente la legislatia europeana care sa favorizeze acea firma?

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

      • DA , AI DREPTATE !!!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | August 21, 2015

    • Severin n-a stiut asta , iar asta l-a costat : a cazut ca musca-n lapte ! Pe deasupra s-a mai facut si d e merde refuzand sa-si prezinte demisia precum alti doi europarlamentari ce au cazut in aceeasi plasa . De unde se poate trage usor concluzia ca , nimeni nu este sigur de locul sau sub soare chiar daca-i europarlamentar 😉 . Acolo , la Bruxelles sau Strasbourg , PRESA NU DOARME SI…ESTE LUATA IN CONSIDERATIE ! Saracu Severin , credea ca acolo-i…cam ca pe la noi 😦 .

      Comentariu de Marian | August 22, 2015 | Răspunde

  3. Apropo de „libertatea” din Rusia, careia unii ii fac apologia, va invit sa cititi, integral si in original, acest articol aparut in Evenimentul Zilei :

    Rusia îl judecă pe regizorul ucrainean Oleg Senţov pentru TERORISM pentru că s-a opus anexării Crimeii. Parchetul cere 23 de ani de ÎNCHISOARE

    Se arata, printre altele, ca:

    Parchetul rus a cerut, miercuri, 23 de ani de închisoare pentru regizorul ucrainean Oleg Senţov, care s-a opus anexării Crimeii la Rusia şi este judecat de justiţia rusă pentru „terorism”, informează AFP.

    European Film Academy, o asociaţie ce grupează circa 3.000 de profesionişti din domeniu cinematografic, a lansat marţi o nouă petiţie de sprijin, cerând justiţiei ruse să-l elibereze şi să-l reabiliteze pe regizorul ucrainean, transmite Agerpres .

    Procurorul tribunalului din Rostov-pe-Don a cerut de asemenea 12 ani de închisoare pentru Alexandr Kolcenko, judecat, la fel ca şi Senţov, pentru „terorism, organizarea unui grup terorist şi trafic de arme”. Alţi doi acuzaţi în acelaşi dosar au fost deja condamnaţi de justiţia rusă la şapte ani de închisoare.

    Arestat în mai 2014 la domiciliul său din Crimeea, Oleg Senţov, în vârstă de 39 de ani, este acuzat că a coordonat un grup de activişti afiliaţi mişcării paramilitare ultranaţionaliste ucrainene Pravîi Sektor (Sectorul de Dreapta), care, conform Moscovei, avea ca misiune să atace organizaţiile proruse şi infrastructurile din peninsulă.

    În timpul unei şedinţe de judecată a fost prezentată şi o înregistrare video despre care autorităţile ruse afirmă că arată un atac al Pravîi Sektor asupra biroului unui partid prorus.

    În replică, avocatul lui Senţov a subliniat în pledoaria sa că acesta din urmă nu a participat la crearea niciunei organizaţii teroriste şi nici nu a pus vreodată la cale atacuri teroriste.”

    Comentariu de Motanul Incaltat | August 21, 2015 | Răspunde

    • Pai , libertate adevarata , libertate stricto senso …nu exista decat dupa ce mori si-i valabila doar pentru tine , ala mortu’ ! Cine a afirmat vreodata ca-n Rusia a fost vreodata libertate , fie nu cunoaste Rusia si istoria ei , fie…este un imbecil notoriu . de fapt , nu Rusia si istoria ei trebuie s-o cunoasca ci , istoria statelor din vecinatatea { si nu doar din imediata vecinatate } Rusiei . Peste tot pe unde a calcat cizma ruseasca a lasat in urma doar….”libertate ” , daca gulagurile si ceea ce au facut chiriasii aia ce locuiesc pe Liubianca 3 se poate numii libertate . Acuzatiile ” Justitiei ” la adresa lui Sentov , pot fi d e ras daca cei ce cunosc metodele alora de impart „dreptatea ” l-a ordinele FSB-ului , n-ar considera ca-s d e plans . Ia mai dai dracului , unde ar fi pomana sa se aresteze si sa s e incarcereze intre ei si…sa ramana doar cati am botezat eu vreodata ?!

      Comentariu de Marian | August 22, 2015 | Răspunde

      • Si stii ce e interesant? Ca aceasta „libertate” (cu ghilimelele de rigoare, fireste) din Rusia e expresia, de data asta fara niciun fel de ghilimele, a coruptiei cauzata de amestecul statului in economie si a serviciilor secrete!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 22, 2015

  4. Pe mine rusii m-au fascinat dintotdeauna { atentie : nu Rusia , nu cultura rusa ci RUSII , mujicii….celovecii aia obisnuiti de trag la saiba sau la coasa pe ogoarele alea nesfarsite de la ei } , pentru modul in care gandesc si actioneaza . Am incercat sa studiez fenomenul { de la sursa , adica discutand cu rusnacii obisnuiti } insa , sincer sa fiu ….tot n-am reusit sa ma lamuresc . Am vizionat tone d e materiale filmate { traiasca NET-ul } si din perioada tzarista si mai a les dupa . Am vizionat tone d ematerial filmat din perioada revolutiei si ….pana acum de cand Tzarul Rusiei este Vladimir Putin , acest Ivan cel Groaznic al Rusiei si-al lumii intregi , sa nu ne ascundem dupa cires !!! Frate…chiar nu-i pot intelege p’astia si nu ma refer la graiul lor ala spurcat caci sti ca , ma descurc binisor sa vorbesc , sa citesc , sa traduc din limba asta scarboasa ! Hai , cand a fost vorba despre Lenin…i-am inteles : cati aveau stiinta d e carte ca sa-nteleaga unde i-a dus nemernicul ala dar am urmarit materiale filmate de la moartea unui alt ticalos , unui alt asasin in masa , de la moartea unuia despre care toata Rusia Sovietica stia ca lui i s e datoreaza zecile d e milioane d e morti ai USSR de pana in WWII si…pana si pentru WWII…tot el poarta cea mai mare parte din vina iar istoricii , intelectualii rusi { dar nu doar ei } stiu foarte bine chestia asta . Pentru WWII si pentru victimele din cursul acestui razboi . Mai mult este vinovat inclusiv pentru victimele d e dupa WWII in tarile pe care Churchil neavand incotro a fost nevoit sa le lase sub obladuirea lui . Fireste , dupa cum bine ai inteles fac referire la Stalin . Omule , nenorocitul asta de Putin { oare o fi adevarat ce s e zvoneste , cum ca …de fapt adevaratul Putin s-ar fi dus demult pe topogan iar asta ar fi doar o sosie manipulate de catre tipii de la Kremlin ? } in afara de-a copia nenorocirile pe care le comanda in mod direct si discretionar ticalosul ala de Stalin si-a tine lumea in sah cum vrea muschiul lui…altceva , pentru poporul rus { adica exact precum nemernicul ala georgian } , pentru mujicii lor , nu face nimic . In Rusia s e traieste …ingrozitor , infinit mai prost decat la noi { poate incalzirea si curentul adiac …intretinerea costa mai putin decat la noi dar in rest… } si cu toate acestea , rusii avand { spre deosebire de noi } majoritatea …cel putin un amarat de TT , nimeni nu zice nimic !!! Nu manifestatii d e protest…nimic . Fireste ca , acolo este pericol sa participi la o manifestatie d e protest deoarece…chiar nu sti cine-i cel de-alaturi : poate fi un FSB-ist care…sa atzate iar apoi….sa-ti de a in cap . Oare chiar atat de indobitocit sa fi ajuns acest popor dupa trecerea epocii Gorbaciov incat …sa lase KGB-ul { ma rog FSB-ul} sa-i calce pe grumaz iar ??? matale spui ” amestecul statului in economie si-a serviciilor secrete ” . Pai …Statul Rus este…serviciile secrete .Am cativa buni amici care locuiesc in Rusia , trei ingineri si un profesor pensionar cu care…mai joc cateodata sah on line . Din astia patru , in privinta a trei dintre ei , inclusiv partenerul meu de sah online , eu care nu-s ” de meserie ” si tot m-am prins cam care-i al doilea lor job fara sa ma fi atentionat nimeni . Mai frate , pai daca niste oameni ce au d e bine d e rau CARTE , CULTURA se preteaza la a sa ceva…ce pretentie sa mai am d e la ceilalti celoveci ??? Astia …al copiaza pe Putin pur si simplu . Ai copiaza gesturile , militarismul exgerat…inclusiv dorinta aluia de-a fi….AGENT SECRET !!! Ma-ntreb , oare unde va a junge acest popor ce a dat omenirii pe Turgheniev , Esenin , Puskin , Cehov , Bulgakov , TOLSTOI ???

    Comentariu de Marian | August 22, 2015 | Răspunde

    • Daca m-ar intreba cineva: exista un rus care ti-a placut? Atunci i-as raspunde ca exista, si l-as da exemplu pe Anton Pavlovici Cehov. Daca ar continua intrebarea cu un „de ce?”, atunci as raspunde: pentru ca el nu a mintit. El a aratat omul asa cum e. Fara sa-l judece, fara sa-l condamne. Fara sa doreasca „faurirea omului nou”. El nu a fost ipocrit. El nu a facut parada nici de ortodoxie si nici de marile virtuti morale, fata de care societatea, decadenta, desigur, se indeparteaza ineluctabil. El nu s-a intrebat niciodata retoric si fatarnic, plin de rautate si infatuare: „Cum, nu gasesti placere in virtute?”. Ci sub aceasta „indiferenta” lucida, a plans si a ras impreuna cu personajele sale, a trait impreuna cu ele bucuriile si tristetile lumii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015 | Răspunde

      • Nici Maiakovski n-a mintit , nici ala n-a fost ipocrit si mai ales n-a facut parada nici d e ortodoxia sa sau d e virtutile sale morale , nici ale sale si nici ale ” omului nou sovietic ” . Cu toate acestea …chiar mi-au placut poeziile sale { mai putin cele dedicate tovarasului Lenin } deoarece exprima ceea ce noul val , valul tanar al culturii ruse , clama la acea vreme , acele doua sloganuri ale Revolutiei Franceze : Libertate , Egalitate . Fraternitatea….mai putin , trebuia s a mai astepte deoarece mujicii rusi inca nu-si doreau sa fie frati cu mujicii polonezi , ucrainieni sau bielorusi . Cu ucrainienii nu-s frati prea buni nici azi dupa cum s e vede .

        Comentariu de Marian | August 23, 2015

      • Cu scuzele de rigoare, dar la Maiakovski nu e foarte clar daca nu a mintit… Bine, poate a fost fortat s-o faca. De catre comunisti. Posibil. In orice caz, mare pacat de momentul sau de sinceritate… Sinuciderea lui sunt tentat s-o socotesc drept o crima a comunismului!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015

      • Omule…tipul era cam sarit de pe fix iar cine-i cunoaste bine biografia imi va d a dreptate . Nu s-a sinucis ci…a fost sinucis ! Probabil ca nu-i placea tocana d e hribi c e i-a fost servita asa inca , a fost ” otravit ” cu plumb 😉 .

        Comentariu de Marian | August 25, 2015

      • Posibil…

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 25, 2015

      • Iar un rus interesant, daca m-ar intreba cineva, i-as raspunde: Dostoievski. Un om foarte interesant, n-ai vazut asa ceva! Si cu o mare capacitate de analiza deosebit de profunda!

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 29, 2015

    • Lasand la o parte faptul ca Rusia a fost incepand de prin sec. al XVII-XVIII-lea cam intotdeauna o problema si un pericol pentru vecinii sai, Rusia de azi si poporul ei inca mai sufera de pe urma spalarii pe creier care s-a facut in comunism. Dar, ca sa fim cinstiti, lucrul asta e caracteristic nu numai Rusiei, ci si intregului Est al Europei care a fost sub comunism. Insa in Rusia intensitatea fenomenului este mai mare. Dar asta nu inseamna ca toti rusii ar fi asa. Tineretul nu cred ca ar fi asa… Uite-te, spre exemplu, la moda:
      http://lookbook.nu/russian-federation
      Eu am impresia ca se mai schimba conceptiile, mai ales la generatia care nu a prins comunismul. Spre exemplu o fata ca ea:
      http://lookbook.nu/user/1676245-Tini-T/looks
      ti se pare ca ar mai avea conceptii comuniste, care sa tina de trecut? Ti se pare ca aduce a tovarasa comisar sovietic sau e vorba de dorinta unei femei tinere de a parea moderna, sexy, atragatoare?
      http://lookbook.nu/look/6600150-Oasap-Skirt-Zara-Heels-White
      De aici rezulta ca, de fapt, Rusia e intr-o etapa de tansformare… Putin va trece pana la urma… Insa pana atunci trebuie prudenta cu Rusia:
      http://www.romanialibera.ro/actualitate/international/rusia-isi-extinde-expansiunea-teritoriala–de-data-asta–in-marea-ohotk–japonia-protesteaza-390175
      Si in Rusia, la ora actuala, e o generatie de fosti comunisti si kaghebisti, dar una ceva mai tanara, care doresc sa-si mentina Puterea si privilegiile. Prin coruptie si acte de forta, inclusiv la adresa propriului lor popor. Mafie multa si in Rusia…

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015 | Răspunde

      • Ai grije ca-n Rusia , a existat si NKGB si NKDV care….s-au cam calcat pe bataturi la un moment dat si….poate din acest motiv fostii comunisti si mai ales unii dintre urmasii lor exista inca in Rusia si …este normal sa doresaca sa-si pastreze niste privilegii . Noroc ca …nu mai sunt atat d e multi insa , va mai dura ceva timp pana ce se vor evapora si astia in iadul din care au venit inaintasii lor . Ai dreptate , mafie multa in Rusia si , ce-i mai periculos este faptul ca-i vorba despre ceva atat de bine inradacinat incat…poti jura ca tipii functioneaza legal . Nu s e ascund d e nimeni iar politicienii { chiar si Putin , ce se zice ca pastoreste aceasta Mafie } sau oamenii d e rand in orice situatie , nu ezita sa apeleze la ei mai degraba , decat la…Militie . In ’97 am ramas fara vreo mie de marci prin Moscova si…chiar militzionerul la care m-am plans m-a indrumat care o „persoana ” si nu catre cea mai apropiata unitate d e Militie . Ca promisiune ferma era : recuperarea banilor in intregime …mai putin 25% taxa si inca pe-atat pentru el , cel care ma indruma spre acea „persoana ” . Tot saraca ambasada m-a ajutat sa ma reintorc in tara deoarece …ma lasasera aia nap cocean si-aveam ocazia si mai rau !

        Comentariu de Marian | August 23, 2015

      • Da… Este unul din motivele pentru care merge greu cu reformele in Rusia…

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015

  5. Lasand la o parte orice gluma, daca suntem corecti putem spune ca acest Severin este tiparul politicianului roman. Arogant, tupeist si demagog. Puneti imaginea lui Severin in paralel cu a lui Ponta sau a lui Crin, ori cu a cui mai vreti voi, si o sa vedeti ca in afar de diferentele de fizionomie si varsta, totul este identic. Aceeasi aroganta, acelasi limbaj fara decenta si acelasi tupeu. pentru toti politrucii astia nesimtiti, noi suntem doar niste „trupe’ de manevra, pe care le agreeaza doar cand au nevoie de voturi si atat.
    Nu demult am auzit la TV un astefel de „dobitoc cu doua picioare” (dobitoc in sensul de fiinta fara minte, ca la tara :)) care spunea ca „ei se sacrifica pentru tara, ei nu sunt cetateni de rand, si de aceea au dreptul atat la salarii pe masura cat si la recunostimnta si aprecierea noastra, a alegatorilor”.
    Severin nu-i un unicat. El este exponentul clasei politice.
    Motane, cand m-am referit la :”saparea in trecut”, n-am facut-o in sensul in care ai directionat-o tu. E normal ca ca atunci cand vrei sa afli ceva despre cineva sa cauti toate informatiile care iti fac o imagine asupra individului. Doar nu am sa pun „un lup, paznic la oi”, NU??? 🙂 🙂
    CV-ul atat de modern si atat de cerut in zilele noastre ce este de fapt? Daca eu „sap” in CV-ul unui aplicant la un job, inseamna ca sunt comunist, sau ca aplic metode comuniste?
    Comunsitii n-au inventa multe, ci doar le-au preluat si le-au alterat pe multe dintre ele, dar metodele sunt general valabile, in limitele democratiei. Nu am sa pun sef contabil un fost condamnat ptr frauda, nu crezi? Faptyl ca eu „sap” in trecutul celui care vrea sa fie contabil la mine la firma, inseamn a ca-i incalc vre-un drept?
    Nu crezi ca uitandu-ne in trewcutul unui om, putem sa bne facem o imagine asupra respectivului?
    „Pararea mea”, 🙂 🙂 🙂 🙂

    Comentariu de Rica Venturiano | August 23, 2015 | Răspunde

    • Da, dar nu stiu daca te-ai bucurat vreodata de libertatea de a nu sapa in trecutul cuiva (fara ca statul, prin organele abilitate, sa se ocupe de lucrul asta). Noi suntem o societate bolnava din punctul asta de vedere. Si lucrurile se vad daca studiem raportul dintre salarii si productivitate. Noi suntem cu salariile cu mult peste productivitatea muncii!! Asta e unul din lucrurile principale care ar trebui sa ne ingrijoreze!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015 | Răspunde

  6. Cum putem fi cu ” salariile cu mult peste productivitatea muncii ” in conditiile in care Fitch a ” reconfirmat ratingul de tara al Romaniei si directia stabila si pozitiva ” , fapt anuntat si de PM , Victor Ponta si pe care l-am citit si-n editia online a Evz. ? Oare minte premierul sau ….aia d e la Fitch nu-s bine informati 😉 ?

    Comentariu de Marian | August 23, 2015 | Răspunde

    • Marian, tu citesti ce scriu eu, da? Reciteste te rog:
      https://motanulfilozof.wordpress.com/2015/08/20/fratilor-creste-m1/

      http://bnr.ro/Prezentari-si-interviuri–1332.aspx

      si citeste aici: „Raport asupra inflaţiei – august 2015 – Mugur Isărescu, guvernatorul BNR
      Prezentare în cadrul conferinţei de presă organizată de Banca Naţională a României, 6 august 2015.”. Uite-te la pag. 11 si 12. Scuza-ma, dar mi se pare ingrozitor!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015 | Răspunde

      • Nu pot omule sa citesc nimic !!! Cred ca-s niscai virusi deoarece , azi n-am reusit decat cu mare greutate sa intru on line si chiar pe FB . Pana si sa tastez acum…mi-este foarte greu , dau restart la fiecare cateva cuvinte pe care le tastez , asta in cazul in care nu s e restarteaza el singur . Incerc sa bag un Windows nou { piratat fireste } si eventual sa gasesc un firewall mai de Doamne ajuta . Iti doresc o seara cat mai placuta in continuare iar pentru saptamana viitoare….sa ai parte de PROFITABILITATE MAXIMA !!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | August 23, 2015

      • Imi pare rau… Ai nevoie de un antivirus bun! De ce nu incerci Bitdefender? Companie romaneasca!
        https://en.wikipedia.org/wiki/Bitdefender

        Multumesc! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | August 23, 2015


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: