Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Fratilor, creste M1!!

Unul din cele mai bune editoriale semnate de Dl. Ion Cristoiu:

Iresponsabilul vesel Victor Ponta nu poate fi contracarat, în nebunia risipei bugetare, de iresponsabilul solemn Klaus Iohannis.

Se arata ca:

„Guvernul a decis ca salariile medicilor să se mărească de la 1 octombrie 2015 cu 25%. Pe deasupra, într-un gest inimaginabil, demn de republicile bananiere din proza lui Marquez, printr-un act juridic s-a legalizat șpaga la doctor.

De ce spun că e un gest de coșmar vesel?
Atenția de la doctor, ca și bacșișul erau pînă acum realități acceptate de autorități ca și cum n-ar fi existat, rămase însă în afara legalizării. Toată lumea ducea medicului ceva, dînd curs unei tradiții mai ceva ca Falusul Mutului din Călușarii. Nimeni pînă la Guvernul Ponta nu s-a gîndit însă la oficializarea mitei printr-un document juridic.

Condiția medicilor în România a fost discutată și răsdiscutată.
Din toate punctele de vedere, problema numărul unu a Sistemului de Sănătate din România – salariul mic al medicilor și în general al celor din sistemul medical – trebuia rezolvată. Situația împrumutase note evidente de dramatism prin ceea ce s-a numit exodul medicilor în străinătate.
Un exod care risca să lase Sistemul nostru medical fără resursele umane cerute de minima funcționare.
Și totuși, decizia Guvernului e una iresponsabilă, lăsînd impresia fără echivoc a unei politici de luat peste picior Poporul român, ceva gen, Vreți guvernare? Vă arătăm noi cum se guvernează la mișto!

De ce această imagine?
O mărire cu 25% a salariilor unei categorii profesionale e făcută de un Guvern minim responsabil cu necesara respectare a aparențelor de chibzuință, ba chiar de zgîrcenie.
Oricît de bine ar merge colectarea de taxe și impozite, oricît de plină ar fi pivnița cu bani a Bugetului, un Guvern responsabil desface cu greu baierele pungii. Sau măcar lasă impresia că le desface cu greu și atunci silit de împrejurări.

Se impune asta din mai multe motive:

  1. Niciodată în Istorie n-au fost suficienți bani pentru nevoile statului sau, mă rog, nevoile publice. Desigur, au fost și sunt regimuri de autoritate, multe dintre ele, dictaturi de dezvoltare, cum a fost, pînă la un punct, și dictatura lui Nicolae Ceaușescu. Acestea sacrifică prezentul de dragul viitorului, înclinînd primejdios balanța Investiții-Consum în favoarea Investițiilor. Dar chiar și regimurile democratice, regimuri interesate să asigure generației prezente un trai decent, acordă atenție investițiilor și prin asta viitorului sau mai precis generațiilor viitoare. Cu atît mai mult se pune problema asta în cazul României, țară cu mari deficiențe în materie de infrastructură și, în general, țară care are nevoie de investiții pentru viitor. De aceea, chiar și cele mai populiste regimuri scot cu greu banii pentru creșterea salariilor.
  2. Niciodată un regim nu va reuși să astîmpere nevoia bugetarilor de salarii cît mai mari, de condiții de trai ieșite din comun. Se fac azi tot felul de calcule menite a stabili salariul de care ar avea nevoie un funcționar public pentru a-l satisface.
    E o prostie!
    Nici măcar un milion de euro pe lună n-ar satisface un bugetar, invidios pe multimiliardar că are avion personal, în timp ce el nu-și poate permite decît un Mercedes. Bugetarii se abțin să ceară sume astronomice nu pentru că sunt mulțumiți cu salariul pe care-l au, ci pentru că au conștiința că nu se poate mai mult. De aceea, Guvernele responsabile se opun din principiu oricărei revendicări salariale, iar cînd le acceptă, chiar dacă sunt bani, o fac cu vizibila disperare c-au trebuit s-o facă.
  3. Austeritatea e și o stare morală, care trebuie întreținută în rîndurile populației. Nimic nu face mai rău unei națiuni decît impresia, creată de guvernanți, a unei deșănțări în materie de cheltuire a banului public, a unui S-a dat liber la aruncat cu bani în dreapta și-n stînga!

Să revenim la decizia Guvernului.
Mărirea salariilor în Sistemul medical a fost luată peste noapte.
N-a fost luată în urma unei minime acțiuni de protest a medicilor, a unui minim scandal public.

O decizie deșucheată a ÎCCJ potrivit căreia atenția de la doctor e ilegală a dus la o mică tulburare mediatică și la o mică burzuluire a medicilor. Imediat, ca și cum țara ar fi fost lovită de mari tulburări sociale, Guvernul a decis mărirea salariilor în Sistemul medical. Impresia de cedare cît ai bate din palme, de Abia așteptam să cereți!, de N-avem ce face cu banii! e mai mult decît limpede.

Condiția medicilor trebuia îmbunătățită. Dar decizia de mărire a salariilor nu s-a luat în urma unei dezbateri publice, a unei cumpăniri de către Guvern a soluțiilor în discuție. Ea s-a luat brusc, de parcă Victor Ponta ar fi vîrît mîna în buzunar și ar fi dat acolo de resursele bugetare necesare.

Felul aiuritor, iresponsabil, în care a fost luată decizia de mărire a salariilor medicilor și ale celor din Sistemul public medical se constituie nu numai într-o bombă socială – s-a deschis Cutia Pandorei! – dar și într-o bombă morală. S-a creat imaginea unor resurse bugetare infinite, a unei țări în care s-a dat drumul la risipit.

Cum s-a ajuns aici?
Foarte simplu.
Cauza balamucului fiscal aflat abia la început stă în mărirea salariilor demnitarilor în frunte cu Președintele.
Vă amintiți ce-a răspuns Guvernul cînd a fost întrebat de unde bani pentru ștabi?
Cum de unde?
Sunt bani căcălău! a răspuns Guvernul.
Nu erau bani, pentru că, așa cum am zis mai înainte, România are nevoie și de investiții, nu numai de consum.
Guvernul a răspuns așa pentru a potoli scandalul iscat de nesimțirea de a crește salariile ștabilor înaintea funcționarilor publici de rînd.
Și dacă sunt bani, de ce n-ar cere și alte categorii de bugetari creșteri salariale?!

Triplarea salariilor la demnitari a fost urmarea presiunilor publice neobișnuite făcute de Klaus Iohannis, neliniștit că pleacă în concediu și nu va putea cheltui nebunește. Negustoria cu Gabriel Oprea – premierul interimar dădea Ordonanța numai dacă președintele o lăuda public înainte de a fi dată! – va rămîne în Istorie ca un exemplu strălucit de lăcomie neghioabă a unui înalt demnitar.

Ce-ar fi fost dacă Președintele ar fi ieșit public și-ar fi luat poziție față de creșterea salariilor, inclusiv a salariului său?
Ar mai fi cutezat cineva după aceea să arunce cu bani în dreapta și-n stînga?
Că Victor Ponta e în stare de orice în postura sa de iresponsabil vesel e de înțeles.
De neînțeles e faptul că la ora actuală politica iresponsabilă a lui Victor Ponta nu întîmpină nici o contracarare din partea președintelui.

Păi, cum să iasă Klaus Ioahannis și să avertizeze asupra atentatului la viitorul României care-l reprezintă uriașa risipă bugetară?
Ar putea critica el decizia de mărire a salariului medicilor în timp ce el a salutat mărirea propriului salariu?
Iresponsabilul vesel Victor Ponta nu poate fi contracarat, în nebunia risipei bugetare, de iresponsabilul mut Klaus Iohannis.”

Trebuie evidentiat acest editorial semnat de un jurnalist, nu de un economist. Dar punctul de vedere este cat se poate de corect, de bun simt, nu exclud faptul ca s-ar fi consultat cu un economist. Dar sa vedem ce spune si un economist de meserie, de exemplu Dl. Florin Citu:

Un grafic care arata rolul destabilizator al politicii monetare prociclice

Se arata ca:

„In opinia foarte lunga de ieri am explicat de ce politica fiscala nu poate sa destabilizeze de una singura (fara ajutorul politicii monetare) economia. Ma feresc sa spun dezechilibreaza pentru ca nu cred ca economia ajunge intr-un echilibru static – alta discutie pentru alta data. Asadar, explicam ca exista o relatie mult mai stransa intre politica monetara si ciclul economic decat intre politica fiscala si ciclul economic.

In perioada 2006 trim 3 -2007 trim 4 masa monetara a trecut de la o rata anuala de crestere de 40% pe an la 60% pe an. Atat consumul privat cat si PIB nominal au reactionat. Consumul privat in preturi curente a trecut de la o rata de crestere anuala de 18% la inceptul lui 2007 pana la o rata de crestere anuala de 28% in trimestrul 3 2008. O evolutie similara vedem si pentru PIB nominal. De remarcat doua lucruri importante: 1) rata de crestere anuala a PIB nominal si a consumului incepe sa creasca la cateva trimestre dupa ce a accelerat rata de crestere a masei monetare si 2) mult mai important, maximul ratei de crestere al PIB nominal si al consumului are loc la aproape 4 trimestre distanta dupa ce rata de crestere a masei monetare si-a atins maximul.

Oricine sustine rolul deztabilizator al politicii fiscale trebuie sa arate o astfel de relatie politica fiscala – ciclul economic cu o politica monetara constanta.

Inca un lucru, este clar din acest grafic ca politica monetara a fost prociclica in perioada 2005-2015. Efectele cresterii dinamicii anuale a masei monetare de la 10% la inceputul lui 2014 la 20% la jumatatea lui 2015 incep sa se simta. Cresterea dinamicii consumului in 2015 dar si in perioada urmatoare este stimulata de politica monetara, dupa cum se vede. Astfel, chiar si in absenta unui stimul oferit consumului din partea politicii fiscale, politica monetara ar fi trebuit sa gandeasca o strategie prin care sa reduca dinamica anuala a masei monetare.

monpolngdpblog.001

Surse: Modulus EI, BNR.
Nota: seria de date pentru masa monetara este mai scurta pentru ca in Romania trebuie sa faci o cerere oficiala la BNR pentru date (sau sa cauti in documente PDF vechi, unele care nu sunt pe site). 🙂 Asta este. Mai greu cu transparenta.”

Iar ce arata Banca Nationala – aici. Sa retinem aceasta fraza:

„Cresterea dinamicii consumului in 2015 dar si in perioada urmatoare este stimulata de politica monetara, dupa cum se vede. Astfel, chiar si in absenta unui stimul oferit consumului din partea politicii fiscale, politica monetara ar fi trebuit sa gandeasca o strategie prin care sa reduca dinamica anuala a masei monetare.”

Numai ca politica Guvernului, cel putin al celui actual, sau, mai exact spus al actualei Coalitii care asigura guvernarea, este sa dea bani la toata lumea fara sa-i aiba… Vrea sa tina si intreprinderile de stat neperformante care inregistreaza pierderi uriase si care nu-si platesc obligatiile fiscale catre stat, doreste sa mareasca si salariile in aparatul bugetar. Asta se doreste, asta e politica actuala si in ideea acestei politici e conceput noul Cod Fiscal. Centrul de greutate al acestuia nu este reducerea taxelor si impozitelor, ci sa dea la toata lumea bani intr-un populism demn de o cauza mai buna! Pentru ca Guvernul sa-si poata pune in aplicare politica aceasta, care presupune o marire de deficit bugetar, in conditiile in care se doreste si o oarecare reducere de taxe si impozite, trebuie sa creasca M1 (masa monetara in sens restrans – numerarul in circulatie si depozite overnight) lucru care antreneaza, desigur, cresterea M3 – masa monetara in sens larg. M1 a crescut cu 22,7% in intervalul iunie 2015/iunie 2014. Evident ca pentru ceea ce vrea Guvernul, M1 trebuie sa mai creasca pentru ca altfel nu prea se vede cum si-ar putea pune in aplicare o astfel de politica. Daca s-ar merge pe o reducere de taxe si impozite, dar si pe datul de bani la toata lumea din sistemul bugetar, inclusiv la tinerea in brate a intreprinderilor de stat neperformante (fara niciun indiciu ca s-ar face vreo privatizare reusita, se intelege), deci mergand pe ideea maririi deficitului bugetar, iar politica monetara ar fi una restrictiva atunci singura solutie a Guvernului e sa se imprumute si astfel ar creste datoria publica pana la un nivel nesustenabil din punct de vedere economic. In cealalta opinie exprimata de Dl. Citu, domnia sa spune:

„In practica este foarte greu sa izolam efectele celor doua politici in economie pentru a le putea analiza. Totusi, putem si trebuie sa ne punem intrebarea : care este efectul pentru economie al unei schimbari de politica fiscala daca politica monetara ramane constanta? In situatia noastra acesta intrebare ar suna cam asa: ce s-ar intampla daca am avea doar reducerea de taxe fara nicio schimbare a politicii monetare? Sa prespunem ca o reducere de taxe creste deficitul bugetar. Daca finantam deficitul bugetar prin imprumuturi de pe piata masa monetara ramane neschimbata. Efectul este doar asupra ratelor de dobanda din piata dar politica monetara ramane neschimbata. In cazul in care finantarea deficitului se face prin emisiune de masa monetara atunci politica monetara se schimba. Al doilea scenariu este imposibil avand in vedere legislatia din Romania.

Pentru noi ca societate este important sa aflam daca politica fiscala poate fara politica monetara sa produca probleme, sa destabilizeze economia. Raspunsul este clar, nu poate. Dar poate politica fiscala sa constranga o decizie de politica monetara? Aici raspunsul nu este la fel de clar. Depinde de ce urmareste banca centrala. Daca urmareste stabilitatea preturilor atunci banca centrala reactioneaza la socuri care pun in pericol stabilitatea preturilor pe termen mediu.

Daca banca centrala urmareste stabilitatea preturilor dar doar in anumite conditii atunci este normal ca politica fiscala, politca FED sau orice alta scuza sa devina explicatie relevanta pentru mentinerea ratei de inflatie diferita de tinta mult peste orizontul de poltica monetara.

In politica monetara modul in care ai actionat in trecut are influente asupra deciziilor curente. Constrangerile nu vin de la politica fiscala actuala, nu vin de la politica FED viitoare sau de la o solutie favorabila sau nu in cazul Greciei.  Politica monetara actuala nu este constransa de scenarii despre cum va evolua economica globala in viitor. Politica monetara, in regimul de tintirea inflatiei, reactioneaza la diferente ale estimarilor de inflatie de la tinta si este indiferenta la tipul de soc care a cauzat aceste diferente. Singurele constrangeri reale si dure sunt legate de propria performanta din trecut.”

Dupa parerea mea, nu politica fiscala destabilizeaza economia, ci ceea ce doreste sa faca Guvernul. Iar politica monetara e constransa de politica Guvernului, nu de politica fiscala. Cel putin asa pare a fi la noi. Pentru ca ideea acestui nou Cod Fiscal este ca sa se reduca taxele si impozitele dar Guvernul sa cheltuiasca mai mult, fara sa faca investitii publice. Asta este lucrul antieconomic. Practic, asa cum arata si Dl. Cristoiu, se stimuleaza in mod nesustenabil economic si populist consumul. Pentru voturi. Iar Dl. Cristoiu a punctat excelent: „S-a creat imaginea unor resurse bugetare infinite, a unei țări în care s-a dat drumul la risipit.”. Practic, nu se tine cont de ceea ce in stiinta economica se numeste raritatea resurselor. Ceea ce desigur e iarasi antieconomic. „Sunt bani căcălău! a răspuns Guvernul.”. Eu cred ca trebuie spus ca nu in felul acesta se poate realiza dezvoltarea unei tari. Din punct de vedere politic ne indeparteaza de Uniunea Europeana. Este de mirare ca actualul Guvern are o astfel de abordare, fara sa se gandeasca deloc la faptul ca ar avea un model de urmat: clasica guvernare Nastase. Din care trebuie invatat si din ce a fost bun, dar si din ceea ce a fost rau. Numai ca atunci s-a realizat pentru prima oara dupa Revolutie o crestere economica sanatoasa si semnificativa, cu un deficit bugetar mic, facandu-se privatizari si ajungandu-se la un numar mic de functionari publici fata de cati avem in prezent, facandu-se investitii publice si avand o buna absorbtie a fondurilor de preaderare. Si s-au pus baze sanatoase pentru cresterea economica viitoare, cea din vremea guvernarii Tariceanu. Acelasi lucru ar trebui facut si acum, economic vorbind. Aici nu e vorba neaparat de austeritate ci de faptul ca nu se fac reforme structurale in economie, iar rolul statului, la noi, in economie este inca mare si contraproductiv. Din pacate noi nu ne intoarcem la perioada 2000-2004, nici macar la cea dintre 2004 si 2008, ci la perioada 1990-2000, mult inferioara economic fata de 2000-2004. O perioada cu inflatie mare si stagnari la un PIB redus. Cu distrugeri in economie. Este incredibil ca PSD nu ia ca model, din punct de vedere economic, o guvernare atat de performanta pe care chiar PSD a avut-o, cea a D-lui. Nastase! Eu nu spun sa ia ca model si partile rele ale acelei guvernari. Dar pe cele bune, care s-au dovedit in practica bune, de ce sa nu le ia ca model?

„Și totuși, decizia Guvernului e una iresponsabilă, lăsînd impresia fără echivoc a unei politici de luat peste picior Poporul român, ceva gen, Vreți guvernare? Vă arătăm noi cum se guvernează la mișto!

D-le. Ponta, guvernarea mentorului dumneavoastra, Dl. Nastase, nu a fost una la mișto. Eu cred ca ar trebui sa clarificam lucrurile. Sa nu existe impresia in PSD sau in general ca e acelasi lucru! Ci seamana ca doua picaturi de apa cu risipa bugetara care s-a facut la inceputul anilor ’90, cand s-a marit la toata lumea salariile si pe urma n-au mai fost bani. Spre asa ceva ne impinge actuala guvernare. Pe termen lung!

PNL ar trebui neaparat sa opreasca aceasta tendinta!

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

august 20, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

18 comentarii »

  1. Am impresia ca asist la un scenraiu de destabilizare a tarii. Iata, spre exemplu, acest articol (pe care il recomand a fi citit intergral si in oeiginal) din Gandul:

    Ministerul Educaţiei cere majorări salariale de minim 70% pentru profesori. Cine sunt câştigătorii unei creşteri de 177%

    Se arata ca:

    Noua lege a salarizării ar putea aduce lefuri mari pentru toţi profesorii. Ministerul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat pentru gândul că a înaintat Guvernului propunerile care pot aduce salarii mai mari cu procente cuprinse între 70 şi 177%, în funcţie de pregătire şi formă.

    „Este o propunere pe care Ministerul Educaţiei a înaintat-o înainte de apariţia anunţului de mărire a salariilor din sănătate. În funcţie de pregătire, vechime şi formă, universitar şi preuniversitar, documentul propune creşterui cuprinse între circa 70% şi 177%, adică aproape triplare salarială”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

    Ministrul Educaţiei a mai spus că acestea sunt propunerile pe care le-a înaintat Guvernului ca urmare a consultărilor cu sindicatele din învăţământ în cadrul discuţiilor despre noua lege a salarizării.

    Întrebat de gândul de când se vor mări salariile profesorilor cu procentele propuse, Sorin Cîmpeanu a declarat că nu ştie. „Rugămintea mea ca atunci când aflaţi dumneavostră să-mi spuneţi şi mie. E aceeaşi întrebare şi a mea şi a multora”, a spus Cîmpeanu.

    UPDATE. Sindicaliştii îi răspund ministrului Educaţiei şi spun că procentele de mărire a salariilor negociate pentru noua lege a salarizării nu se mai pun în discuţie. Sinduicaliştii din Educaţie se vor întâlni luni cu premierul Victor Ponta pentru a discuta despre mărirea salariilor din învăţământ.

    „Noi am purtat nişte discuţii la un anumit moment, în urmă cu două-trei luni, anexele cu privire la salarizarea în învăţământ, preuniversitar şi universitar, am căzut de acord cu Ministerul Educaţiei să susţinem o variantă negociată la nivel de ministere, iar această variantă urma să fie înaintată către Ministerul Muncii, unde are loc o ultimă plajă de discuţii, nu ştiu să vă spun când. Numai că între timp noi am discutat ceva, a apărut altceva, a a apărut ordonanţa pentru demnitari care ajung din start în vârful piramidei salariale, cu creşteri de pe o lege care încă nu există. De asemenea, tot pe baza unor acte normative au crescut salariile din Administraţia Prezidenţială, au mai crescut salariile şi la Palatul Victoria, parlamentarii şi-au mai votat nişte pensii de excepţie că lor li se pare logic să fie primii beneficiari. Şi, categoric, în momentul de faţă ceea ce s-a discutat atunci va fi pus în discuţie în momentul de faţă, discutăm în cu totul alte condiţii”, a declarat Marius Nistor, preşedintele Federaţiei Spiru Haret.

    Reprezentanţii profesorilor spun că procentele negociate în timpul discuţiilor pentru noua lege a salarizării, care ar fi trebuit să intre în vigoare la 1 decembrie 2015, trebuie din nou discutate.

    În urmă cu două zile, Sorin Cîmpeanu, a declarat că nu poate garanta măriri de salarii pentru profesori mai mari decât procentele prevăzute în acordurile încheiate deja cu sindicatele din educaţie, ceea ce însemna măriri cu 5 % în martie şi octombrie.

    „Anul trecut am semnat împreună cu sindicatele un acord pentru unele măsuri în domeniul educaţiei care prevedeau creşteri de 5% pentru personalul didactic, 12% de la 1 august pentru personalul nedidactic. Şi, de asemenea, subliniez, plata în avans obţinută în şedinţa de Guvern, deşi în acord era prevăzută ţinta de an pe an, adică 2015 pe 2015, la rectificare avem toate sumele cu plata hotărârilor judecătoreşti pentru anul 2016. Este vorba de o sumă de peste 2 miliarde de lei doar pentru învăţământul preuniversitar. Toate aceste lucruri au fost făcute”, a declarat Sorin Cîmpeanu pentru gândul.

    Pe de altă parte, reprezentanţii celor trei federaţii sindicale reprezentative din învăţământul preuniversitar şi din învăţământul superior – Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret”, Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater” au cerut miercuri o întâlnire de urgenţă cu Victor Ponta pe tema majorării salariilor. Sindicaliştii din educaţie au spus că decizia luată de Guvernul României de a majora salariile angajaţilor din sănătate este justă, dar reamintesc Guvernului că şi educaţia este importantă. Ei cer Guvernului să regândească, împreună cu sindicatele, calendarul creşterilor salariale stabilit prin Acordul semnat în 2014, conform căruia salariile ar urma să crească cu 34 % până la finalul anului 2017.

    Salariile profesorilor au fost mărite cu 5% în luna martie. În acestei majorări, salariul net al unui învăţător debutant este de 780 de lei, al unui profesor debutant este de 830 de lei, al unui profesor cu definitivatul este de 836 de lei, iar al unui profesor la final de carieră este de 1.825 de lei.”

    Si lucrul asta intr-o tara unde salariile sunt cu mult peste productivitatea muncii. La noi e o situatie opusa fata de SUA. Daca in SUA, in timp, a crescut productivitatea muncii, au crescut si salariile, desi acestea sunt sub nivelul productivitatii muncii, in Romania productivitatea muncii nu creste, in schimb salariile sunt cu mult peste nivelul productivitatii muncii. Cum stam noi cu salariile si productivitatea muncii putem afla din Raport asupra inflaţiei – august 2015 – Mugur Isărescu, guvernatorul BNR. O asemenea decorelare (in mod clar nesanatoasa!!) intre salarii si productivitatea muncii, precum cea de la noi, nu vezi in SUA. Ceea ce se intampla la noi este nesanatos si poate impinge Romania pe o traiectorie asemanatoare cu cea a Greciei. Interesant este ca se vorbeste foarte mult despre fiscalitate si reducerea ei, dar despre productivitate si cresterea acesteia sau despre cauzele care ii franeaza cresterea nu se prea vorbeste. V-as sugera sa va uitati la pag. 11-12 din Raportul asupra inflatiei – august 2015, si veti vedea acolo cauzele indentificate ca franeaza cresterea productivitatii muncii: gradul redus de inovare, cu mult sub media UE, investitii foarte scazute si piata fortei de munca nu ofera suficient personal calificat (desi aici as avea unele obiectii si remarci). Or, noi nu avem politici prin care sa crestem productivitatea muncii, in schimb vrem mariri de salarii nesustenabile economic in sectorul bugetar si asa foarte mare si foarte ineficient.

    Comentariu de Motanul Incaltat | august 20, 2015 | Răspunde

  2. Pai , bine , bine dar , la ce s e asteptau onor guvernantii dupa trecerea pe sest a si in forta a mariirii lefurilor ….lefegiilor de lux ai Romaniei ? Chiar credeau ca medicii , c e prin HOTARAREA CCR au fost asimilati functionarilor d e stat vor sta d e lemn Tanase ? Banicioiu { care desii medic la randu-i s e vede si fara binoclu c-a fost parasutat in fruntea ministerului d e pe Marte sau d e oriunde din galaxie } a promis la randu-i ca…va da ! Ponta , reiintrandu-si in drepturi si nemaiavand c e pierde a aprobat …. asta oare credea ca va trece neobservata ? Adica profesorii si…politistii si pompierii si aia d e prin administratiile publice d e tot felul…aia ce , au doar „doua ” in vreme c e medicii sau parlamentarii au cate trei ? Sa-i vad pe und e vor scoate camasa deoarece , deja sindicatele s-au cam obisnuit cu vrajelile si au invatat deja chestia cu nobletea unei promisiuni ce s e transforma in prostie atunci cand incerci s-o aduci la indeplinire ! Desii sindicatele din Romania au cam ramas tot un fel d e „curea de transmisie ” ca-n regimul comunist si n-au nici pe departe amploare a si forta alora din Germania sau Franta daca vor sa paralizeze toata activitatea si sa faca sa cada si guvernul si presedintele si parlamentul….o pot face fara mari probleme : totul e sa se doreasca asta . Chiar crede cineva ca , daca va marii { in transe…in rate , pe bucatele ca la caini ? } lefurile personalului medical , astia nu vor mai pleca din tara ? Pai cat d e tampit s a fie un medic sa stea aici prin noroaiele romanesti , prin mizeria romaneasca , printre violatorii si procurorii Romaniei pentru…cativa dolari in plus ??? Pentru cativa firfirici promisi d e Ponta { parca-i da din economiile lu’ tata socru , alde Sarbu } sa se amarasca aici , Doamne fereste !?! Exodul medicilor va continua mai abitir iar cei c e vor suferii vor fi tot poporenii , tot prostimea caci , politicienii { Ponta a dat cel mai bun exemplu in acest sens } se vor duce si pentr-o durere de matze ….tot la Viena , Paris sau….Tokio ! Nu cred , nu mai cred in amenintarile astora d e la sindicatele din invatamant care ameninta cu …boicotarea inceperii anului scolar . In douazeci si cinci d e ani am auzit zeci de astfel de amenintari . Am avut amici , invatatori …profesori cu care m-am certat atunci cand la inceput de an scolar tipii erau fain frumos elegant …la careu alaturi de primar sau d e vreun politician . ” – Ce-ai cautat ba acolo ? N-ati promis ca…” – ” Ce sa facem coane…copii …viitorul tarii „etc Mi-este sila de amenintarile si-n special de acest Marius Nistor de care este doar gura in rest….toata dascalimea stie ca-i cainele d e casa al…oricui este la guvernare . Hadar, Hadar vorbeste ?? La altul chiar n-aveam pretentii dar asta ??? Impaciuitorul d e serviciu caruia functia d e presedinte al ” Alma Mater ” i-a dat posibilitatea nesperata de-a calatorii oriunde prin lumea asta …pe gologanii sindicatului , asta vorbeste ??? Asta nu sta decat cateva luni in tara in rest….aiurea-n lume iar cand nu umbla brambura….al gasesti pe sticlele tv-urilor . Ai vede cineva pe profesorii universitari din Universitatile Romaniei iesind in strada pentr- a striga contra guvernului si sa-si ceara drepturile ??? Eu sincer sa fiu….NU !!! Pop ….jagardeaua asta PSD-ista ce-a ajuns ce nici in visele lui cele mai frumoase nu pute a spera sa ajunga : MINISTRU ???? Asta ….asta ce draci sa mai aiva d e spus ???Da frate , eu personal doresc ca lefurile profesorilor sa fi fost marite cu…100% inca inaintea tuturor deoarece pe ala …nu l-a fatat ma-sa medic ci , pentru figura a sta a trebuit sa treaca prin mainile unui invatator ce…l-a invatat macar cum se scrie….cacat ! Sunt de acord ca lefurile medicilor trebuyiesc marite …tot asa cu 100% insa…cine garanteaza ca astia vor sta aici in tara asta d e rahat cand „dincolo ” salariile sunt infinit mai mari iar simplul fapt de-a fi medic inseamna NOTORIETATE , RESPECT ?! In plus de asta { si-aici mi-aduc aminte de-o zicere a anilor …’80 , cand se tot clama faptul ca in cativa ani Romania si economia ei vor depasii economiile statelor capitaliste } aia ….vor inghetza lefurile cadrelor medicale doar de dragul de-a fi ajunsi din urma de noi romanii la acest capitol ??? Fi serios ! Uite c e cred eu : Ponta…a promis ca va marii si lefurile ….celorlalti bugetari { FARA NUMAR , FARA NUMAR DIN PARTEA LU’ NASU PONTA !!!!!!!!!!!!! } , ca oricum n-are nimic d e pierdut , Johannis …nu-si va pute a permite { ca nu-i Basescu 😦 ! } sa nu aprobe …astia din comisiile d e finante ale Parlamentului…de-asemenea caci…mai este doar foarte putin si vine 2016 peste noi deci…PSD-ul puncteaza , refacand cat de cat din punctajul pierdut d e Ponta in ultimele luni iar PNL-ul { pe dracu PNL ca-i PDL cat vezi cu ochii 🙂 ! } va fi nevoit sa scoata , sa-ncerce sa scoata castanele din foc caci….la anul este foarte posibil sa vedem o alta majoritate parlamentara …chiar daca nu neaaparat si acelasi Presedinte . Sa-ncerce sa scoata castanele…este un fel de-a spune, d e fapt este vorba de-a nu mai cadea in capcana populismului lui Boc care…atunci cand a ajuns la Victoria pe scaunul lui Tariceanu …si-a dat seama cata diferentza este intre a promite si a face , facandu-se astfel de cacat . Ma mir cum de l-au reales clujenii in functia d e primar stiind faptul ca , acolo este un puternic centru universitar ?! Sorin Campeanu…alta matracuca ! Asta minte mai mult si mai elaborat decat Ponta insa , spre d eosebire d e Ponta …arunca pastilele asa de harneala …nici macar nu le gandeste efectul . Intreb si eu…asa ca olteanul ala de-a vazut girafa oprima oara in viatat lui : CE SE VOR FACE POLITICIENII NOSTRII DE CACAT DACA , TOTI OAMENII EXISTENTI IN TARA ASTA VOR CERE BANI MAI MULTI LUNAR ????? PENSIONARII…AIA OARE OR AVEA DREPTUL SA CEARA SI EI NISTE PENSII DECENTE CEL PUTIN ??? ASTIA CEL PUTIN SUNT CEVA MAI MULTI DECAT INTREAGA MASA A SALARIATILOR ROAMANI….CE SE VA FACE GUVERNUL PONTA DACA SI ASTIA VOR SOLICITA PENSII….MARITE CU 50% MINIM ???????????????? Esti in stare sa raspunzi la intrebarea asta { retorica fireste dar….intrebare totusi 😉 } onorate Motan ???

    Comentariu de Marian | august 20, 2015 | Răspunde

    • Corecta intrebare! 🙂 Si mai mult decat atat: cum poti sa mentii stabilitatea preturilor daca toti oamenii din tara asta vor cere bani mai multi lunar si Guvernul le va satisface dorinta!

      In ceea ce priveste pensia, acesta e un drept constitutional (art. 47, al. 2 din Constitutie).

      In ceea ce priveste Munca si protectia sociala a muncii, art. 41 din Constitutie spune:

      „ARTICOLUL 41
      (1) Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă.

      (2) Salariaţii au dreptul la măsuri de protecţie socială. Acestea privesc securitatea şi sănătatea salariaţilor, regimul de muncă al femeilor şi al tinerilor, instituirea unui salariu minim brut pe ţară, repausul săptămânal, concediul de odihnă plătit, prestarea muncii în condiţii deosebite sau speciale, formarea profesională, precum şi alte situaţii specifice, stabilite prin lege.

      (3) Durata normală a zilei de lucru este, în medie, de cel mult 8 ore.

      (4) La muncă egală, femeile au salariu egal cu bărbaţii.

      (5) Dreptul la negocieri colective în materie de muncă şi caracterul obligatoriu al convenţiilor colective sunt garantate. „

      iar art. 42 interzice munca fortata. Insa art. 47, al. 2 spune clar: „Cetatenii au dreptul la pensie” – deci pensia e un drept constitutional. Salariul este?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2015 | Răspunde

      • Pensia ….este un drept constitutional , salariul este doar un drept prevazut de Codul Muncii si….intr-adevar nimeni nu poate fi obligat s a munceasca in anumite conditii pe care el le refuza din anumite motive ! Pensia , este rezultanta faptului ca STATUL ti-a luat cu JAPCA niste bani din buzunar , un numar de ani prestabilit , foarte bine calculat pentru ca tu …fostul contribuabil , sa …apuci macar cativa ani pentru a te bucura de roadele acelei munci si gologanii FURATI d e catre stat , fagaduindu-ti o oarecare stare materiala pentru vremea cand …nu vei mai putea ridica ” greutatile ” 😉 . Salariul in schimb…aici ” devine dupa facultati ” , dupa cum spunea feciorul lui Balosu 😉 mai ” ieri alaltaieri ” . Ai dat ca exemple cinci articole din Constitutie …felicitari , dovedesti ca si „goagal ” este bun la ceva ! In calitate de fost ” muncitor cu sapa ” { vorba lui Toparceanu } , in calitate de fost ” protejat ” al acestor articole ale CM iti pot garanta ca , NICIODATA n-am beneficiat de ” protectia ” articolelor respective ba , DIMPOTRIVA !!! Pai , pentru ce crezi matale c-am fost de sase ori somer ????

        Comentariu de Marian | august 21, 2015

      • „Pensia , este rezultanta faptului ca STATUL ti-a luat cu JAPCA niste bani din buzunar , un numar de ani prestabilit , foarte bine calculat pentru ca tu …fostul contribuabil , sa …apuci macar cativa ani pentru a te bucura de roadele acelei munci si gologanii FURATI d e catre stat , fagaduindu-ti o oarecare stare materiala pentru vremea cand …nu vei mai putea ridica ” greutatile ” 😉 „

        Nu sunt de acord!

        Statul ti-ar fura banii daca nu ti-ar mai plati pensia!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2015

      • Eu sant de acord ca…s-ar putea sa nu-ti placa asta insa….ti-aduci aminte de acea lista pe care ti-a trimes-o Cristina { amica din USA } in urma cu…vreo doi ani cel mult ? Acolo erau scrise in DETALIU toate sumele pe care Statul , GUVERNUL FEDERAL AMERICAN i le retine a Cristinei sub forma diferitelor taxe si impozite si cam tot asa …an detaille era aratat si modul in care STATUL AMERICAN ,GUVERNUL FEDERAL AMERICAN , cheltuieste { d e fapt INVESTESTE } pentru ca , Cristina si familia ei sa s e simta …cu adevarat protejata , cu adevarat ocrotita de acel guvern federal . In plus , ea pute a face oricand o contestatie , catre senatorului pe care ea personal l-a votat s-o rteprezinte la Capitoliu …la Washinghton , asupra faptului c-ar fi nemultumita asupra cheltuirii unor sume d e bani in scopuri cu care ea nu este d e acord . Cred ca , acel senator caruia ea i-ar fi adresat nemultumirile ei…n-ar pregeta si ar face instantaneu o interprelare in Congres si….poate ca nemultumirea ei ar fi rezolvata la un fel . Eu , aici in Romania ….NICIODATA , DAR CHIAR NICIODATA nu mi-am putut permite nici macar s a gandesc ca STATUL ROMAN prin organismul sau abilitat in colectarea de taxe si impozite FISCUL sau ANAF cum dracu i-o mai zice , sa-mi comunice in ce fel au fost folositi gologanii pe care STATUL , prin acelasi organ…ANAF mi i-a furat deoarece asta inseamna atunci cand iei ceva cu japca , fara acordul respectivului si-n plus …nu-i oferi NIMIC in schimbul acelor bani . Deci onorate prieten , MI- A FURAT BANII ….CHIAR DACA-MI PLATESTE INCA PENSIA ASTA D E RAHAT !!!!!!!!!!!!! Sa nu te superi chiar daca te-am contrazis …a cata oara ?!?

        Comentariu de Marian | august 21, 2015

      • @Marian
        „in ce fel au fost folositi gologanii pe care STATUL , prin acelasi organ…ANAF mi i-a furat” – Ghici! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2015

  3. Ti-am mai spus asta : anul trecut in iunie au plecat in UK baiatul meu cel mare si nevasta-sa . El a renuntzat la un salariu d e peste doua mii d e lei cat lua la ISU unde era subofiter , pentru ceva mai putin de o mie saptesute d e LIRE STERLINE ca….om bun la toate intr-un spital din West Nothingam . Nevasta-sa { asistenta medicala in medicina d e urgenta } … a dat cu piciorul la…mai putini gologani…ceva pana-ntr-o mie si doua sute d e lei lunari pentru….o leafa de doar doua mii si treisute de LIRE STERLINE in acelasi Nothingam dar in zona de Est . Ce fac cu banetul asta in afara faptului ca si-au inchiriat o casa utilata …pana si cu hartie higenica la buda ? Pai simplu : isi permit TOT ceea ce aici nici macar nu-si permiteau s a viseze ! Azi , la ora asta , si baiatul meu si nevasta-sa….au lefuri infinit mai mari decat au avut anul trecut cand au pus picioarele pe pamantul MSR Queen Elisabetha II . Intrebare : crezi matale oare ca astia doi vor dorii sa s e reintoarca vreodata { altfel decat in hollyday } in Romania , stiind precis ca vor capata o marire d e salariu ce se va intinde pe vreo….doi ani ??? Eu ma-ndoiesc profund insa….poate Victor Viorel Ponta sau herr Klaus Werner Johannis este posibl sa creada o chestie dintr-asta 😉 !

    Comentariu de Marian | august 20, 2015 | Răspunde

    • Fiecare tara cu forta ei economica, iar daca nu ai facut ce trebuie (si ma refer la clasa politica, desigur) pentru dezvoltare, atunci, desigur, lucrul acesta implica si costuri. Evident ca nu vor dori sa se intoarca. Pentru ce sa se mai intoarca? Pentru o marire de salariu aici? Sa fim seriosi! Deci nu cred… Din cate inteleg, castiga bine, chiar foarte bine acolo in comparatie cu cat castigau aici. Apoi si-au facut un rost acolo. Daca s-ar schimba lucrurile in bine aici poate, poate… Imi place sa fiu optimist!

      Insa oamenii vor sa vada si altceva, nu numai bani imediat. Eu cred ca ar dori sa vada ca lucrurile se misca aici spre bine, ca incepe sa se imbunatateasca situatia, ca merita sa stai aici si sa nu pleci in alta parte. Din pacate, masurile care s-au luat, in special in plan economic, atat in trecut dar si in prezent sunt defavorabile unei dezvoltari durabile. Si apoi atmosfera asta securista de aici nu-i va face pe oameni fericiti si sa vrea sa stea in tara. Noi trebuie sa scapam neaparat de securism si de atmosfera asta care are un iz de dinainte de 1989 si trebuie instaurat un stat de drept nu ca sa ne dea amenzi sa ne usture sfincterul, cum spune Rica, ci pentru a ne garanta libertatea si a ne feri de abuzurile politicului, pentru ca astfel de lucruri au pervertit si libertatea si viata noastra. Statul n-are ce cauta in viata privata a oamenilor si nici in cea economica. Sigur, asta ar fi situatia ideala. Insa nici situatia sociala de acum nu-l face pe om sa ramana in tara, sa prinda radacini in tara lui.

      Insa ei totusi, daca ar vrea, ar putea face ceva pentru Romania. Tara noastra are nevoie de o diaspora puternica si unita, care sa faca lobby pe la Bruxelles, Washington, Londra, Paris, Berlin. Si se vede ca tarile care au o astfel de diaspora, dar care trebuie sa fie una unita, sunt favorizate. Diaspora noastra ar fi putut fi unita. Ea a fost dezbinata de Securitate, DIE pentru ca sa nu poata atenta la regimul comunist care oricum s-a prabusit.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2015 | Răspunde

  4. Referindu-ma strict la ai mei…sant nevoit s a te contrazic : nu castiga deloc nici bine si nici macar foarte bine decat , comparativ cu ” forta financiara ” pe care-o aveau aici si evident cu …preturile si d e aici si d e dincolo . Acolo…nu-s nici macar la un nivel general acceptabil insa , mai au destula vreme , mai ales ca luna viitoare au d e gand s a-si depuna actele pentru obtinerea cetateniei britanice , RENUNTAND DEFINITIV LA CETATENIA ROMANA !!! Asta inseamna automat vreo doi sau trei ani de astepatre insa rezultatul …MERITA DIN PLIN ASTEPTAREA !!! Ai mare dreptate ” oamenii vor sa vada si altceva , nu numai banii imediat ” . Astia au plecat si pentru bani si pentru ca , n-au vazut ” altceva ” referitor la grija statului roman fatza d e cel caruia a-i ia cu japca niste taxe aberante in schimbul acestor taxe nedand nimic . Esti amabil sa-mi arati si mie , orbul d e mine , 😦 in ce a constat acel lobby despre care vorbesti , facut parese d e catre ” diaspora ” pentru ca lucrurile in tara asta sa mearga …pe- o cale cat d e cat normala ??? Sa nu-mi spui ca alegerea lui Johannis ca Presedinte ca….te-njur 😦 !!!! Raman la parerea mea , chiar daca si dumneata si Rica m-ati blamat la vremea respectiva : „diasporei ” nu trebuie sa-i fie permis sa voteze din Anglia , Franta , Germania , Belgia sau Statele Unite ale Americii ! Vorba alora d e prin anii ’90 : nu stai langa noi s a mananaci salam cu soia….lasa-ne dracului in pace !!! L-a ales preponderent „diaspora ” pe Johannis presedinte si ??? In afara faptului ca „d a bine la exterior „, cu altceva , cu ce s e poate lauda teutonul ???

    Comentariu de Marian | august 21, 2015 | Răspunde

    • Poti sa ma injuri daca vrei, dar alegerea lui Iohannis e un lucru pozitiv! Nu sunt de acord ca diaspora n-ar trebui sa voteze! Atata vreme cat e cetatean roman are aceleasi drepturi (si obligatii) legale si morale, as zice eu, cu oricare alt cetatean roman, inclusiv cel de a vota. Diaspora trebuie sa joaca un rol important in evolutia tarii noastre! Si s-a vazut ca tarile care au o diaspora puternica si unita, careia ii pasa de tara lor de bastina si de ce se intampla acolo, au o pozitie mai buna, sunt favorizate si lucrurile in tara merg mai bine.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2015 | Răspunde

      • Chestia cu injuratul…era asa…de dragul conversatiei 😉 ca , doar nu-ti inchipui ca , neavand alte argumente finalizez discutiile cu lovituri d e ciomag sau injuraturi 😉 😉 🙂 !!! Omule…de c e dracu nu-ntelegi un lucru esential : aia de-afara traiesc deja IN ALTA LUME !!!!! Aia …chiar doresc schimbarea si-n Romania exact asa cum vad pe-acolo pe unde-si fac veacul { iar eu chiar cred in asta si-n dorinta lor } insa…au uitat ca au lasat aici in tara o …caracatitza ce nu poate fi distrusa d e la distanta la care se afla ei si…nici macar prin proteste in fatza ambasadelor sau a marilor cotidiene ori posturi TV . P’astia nu-i clintesti cu…demonstratii !!! Ce pe vremea lui Ceausescu nu erau zilnic manifestari d e protest in fata ambasadelor romanesti d e peste hotare…in West evident ??? Si… ce s-a intamplat vreodata ceva d e care sa fi aflat si noi astia din tara ? Caracatitza rosie…isi vedea netulburata d e treaba . Acum…la fel !

        Comentariu de Marian | august 21, 2015

      • Parca lucrurile incep sa se miste. Insa nu se vede o viziune si reforma.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2015

  5. Sa-ti dau un exemplu ca tocmai mi-adusei aminte dupa demisia guvernului Tzipras . In Grecia anilor …80-90 era suficient sa te duci la…ORICARE oficiu de administartie al statului si sa le soliciti alora bani pentru inceperea unui business oarecare , BANI NERAMBURSABILI , tu platind taxe catre s tat in urma acelui business…viitor ! Pai , pentru ce dracu crezi ca m-am dus in ’92 in Grecia … sa vizitez Acropolle Da-i dracului cu ruinele lor cu tot !!! Incercam si eu…” o chestie ” dar din pacate ….n-a tinut figura 😦 , aia { ca si tipii din Italia de altfel } erau mai destepti sau mai hoti decat mine ! Nu-ti trebuia decat…planul si obiectul afacerii si aveai si autorizatia si gologanii pe masa instantaneu…fireste dupa ce plateai ” taxele ” pentru ….. bunavointa 😉 . Azi , Grecia se afla in cea mai grea perioada de la WWII incoace . Din cauza alora ce-au luat bani cu ghiotura zici matale sau…din cauza lipsei d e profesionalism a alora de i-au cadorisit fara pic de discernamat adica…tot vorba matale ??? Voi fi exact ca Solomon si voi da dreptate si unora si altora deoarece , statul trebuie sa ajute si nu sa distruga orice initiativa ce poate aduce banii necesari pentru ca acel stat sa functioneze , iar cei ce-au solicitat banii pentru businessurile lor…aia chiar au incercat sa faca ceva , in ciuda multor de care s-au lovit …dupa ce-au demarat afacerea . Asa au procedat si guvernarile noastre securiste aproape imediat dupa ’90 si asa procedeaza si azi , singurul lucru ce nu ne-a adus si pe noi in situatia Greciei fiind doar faptul ca , intre timp , aia ce ” dau bani ” s-au mai desteptat si ei . Poate si faptul ca noi inca n-am achiesat INCA la moneda unica ca altfel…dracu ne lua ! Spui matale ca ” trebuie instaurat un stat d e drept ” . Despre ce fel d e stat d e drept putem vorbii atunci cand statul are intodeauna dreptate , atunci cand face abuzuri inimaginabile asupra cetatenilor sai in favoarea lui ca stat { asta chiar ar fi oarecum scuzabila } sau a unora dintre functionarii lui…platiti tot d e catre tine contribuabilul ??? Pai vezi ? Acesta-i unul dintre motivele pentru care astia din UK doresc cetatenia britanica iar aia din Malta pe cea malteza { chiar daca Malta este un fel d e protectorat britanic } ca sa nu mai vorbesc despre cea din USA care…este cetatean american cu drepturi si obligatii depline de…peste paisprezece ani . Toti au renuntat sau vor sa renunte DEFINITIV la cetatenia romana si ma-ntreb OARE DE CE ???Or fi intalnit acolo acel promisedland atat d e dorit sau…acolo STATUL ESTE ALATURI DE CETATENII SAI PAZINDU-I DE ORICE ABUZ AL LUI , AL STATULUI , CONTRA LOR SI MAI ALES , RESPECTANDU-I ???? Acesta-i unul dintre motivele ce ma fac sa consider ca….va mai curge multa apa pe Dambovita pana ce-n Romania va fi instaurat un adevarat stat d e drept { adica und e DREPTUL , LEGEA , CONSTITUTIA sa PRIMEZE ASUPRA STATULUI IN RAPORTURILE SALE CU CETATENII SAI } iar pana atunci…vom asista in continuare la exodul fortei d e munca romanesti spre alte zari , indiferent de ” masurile ” pompieristice luate de catre oricare guvern d e orice culoare politica . In aceasta situatie ma-ntreb : peste vreo…zece cinsprezece ani { atat mi-am propus sa le halesc astora banii d e pensie ce mi-au fost furati d e catre acest stat 😦 } , cine-mi va mai achita mie pensia deoarece statul….ma cam indoiesc ca va mai a vea gologani pentru asa ceva , nu de alta dar ” aia ” plecat…aia platesc TOATE TAXLELE ACOLO si nu in Romania , unde-s guverne si regimuri corupte pana-n maduva oaselor ??? Ce zici onorate amic , imi poti arata ” luminitza d e la capatul tunelului ” ? Sau …. o voi vedea cand voi ajunge la capat 😉 ?!?

    Comentariu de Marian | august 21, 2015 | Răspunde

    • Dragul meu Marian, uite cum sta treaba: economia e o stiinta care daca actionezi conform logicii ei, atunci e bine. Daca nu actionezi conform unei logici economice, atunci e rau. In aceasta logica, gandeste-te de ce a ajuns Grecia in situatia in care a ajuns!

      In economie trebuie macar putina disciplina si respectare de reguli. Pensia, dupa cum am mai zis, e un drept constitutional. Punct. Deci ea trebuie platita. Punct! Clar? 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 21, 2015 | Răspunde

      • In economie , ca si-n matematica { una fara alta nu s e poate ! } trebuie nu putina disciplina si respectare d e reguli ci , trebuie foarte multa disciplina si respectarea cu strictetze a regulilor matematice dupa care s e ghideaza economia . Matale esti amabil insa , daca vor face si astia precum Moromete : ” Da’ , daca n-o avea , DACA N-AM ce-au sa-mi faca ??? ” Oare sti matale vreun singur exemplu de stat , care sa se fi temut vreodata de …niste pensionari ?

        Comentariu de Marian | august 21, 2015

      • Crezi ca Statul nostru se teme de pensionari? Care e parerea ta?

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 22, 2015

  6. Statul Roman nu s e teme de pensionari , Statul Roman nu s e teme d e cetatenii sai deoarece , acesti „cetatzeni ” nu i-au dat NICIODATA motive sa s e teama ! Aceasta-i parerea mea, parerea unui om simplu { nu simplist , chiar daca par asa cateodata 😉 } , a carei cultura ajunge pana la ” genunchiul broastei ” , vorba lui Nica a lui Stefan a Petrea Ciubotarul . N-avem in cultura noastra ” milenara ” nici macar farama de ADN care sa ne faca o fortza in fatza abuzurilor statului . Cei ce s-au opus vreodata statului au fost pedepsiti suficient d e dur pentru a ne taia apetitul { chiar si azi } protestelor . Imi pare rau s-o spun dar…am inteles figura asta din experienta multelor mitinguri d e protest la care am participat …dupa ’89 fireste . Am inteles ca , ” nimic nu este ceea ce pare ” . Aceasta-i realitatea cruda prietene din pacate . Cred ca cineva acolo sus….nu ne mai iubeste .

    Comentariu de Marian | august 22, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: