Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Victor Ponta la Baku…

Mediafax

Ponta a mers în Azerbaidjan, pentru ceremonia deschiderii Jocurilor Europene. Premierul a stat în spatele lui Vladimir Putin, în tribuna oficială. REACŢIA Cancelariei Prezidenţiale – FOTO

Se arata, printre altele, ca:

Premierul Victor Ponta a ajuns, vineri după-amiază, în Azerbaidjan, pentru a asista la ceremonia organizată la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku, relatează site-ul de ştiri Azertag.az.

La coborârea din avion pe Aeroportul internaţional „Heidar Aliev” din apropiere de Baku, Ponta a fost întâmpinat de oficiali din cadrul Ministerului azer de Externe şi de reprezentanţi ai Comitetului de organizare a Jocurilor Europene 2015, scrie Azertag.az.

Într-o fotografie transmisă de presă din tribuna oficială, Ponta este arătat în spatele preşedintelui Rusiei, Vladimir Putin, la deschiderea Jocurilor Olimpice.

Ceremonia de deschidere a Jocurilor Europene de la Baku s-a desfăşurat vineri seară în capitala Azerbaidjanului.

Echipa olimpică a României va avea în componenţă 147 de sportivi, 83 de băieţi şi 64 de fete, la Jocurile Europene de le Baku, programate în perioada 12-28 iunie, aceştia urmând să participe la 22 de sporturi şi discipline sportive.

Şeful Cancelariei Prezidenţiale: Ponta nu ne-a informat că merge la Baku, prezenţa este o greşeală

Şeful Cancelariei Prezidenţiale, Dan Mihalache, afirmă că el a decis să nu mai meargă la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku după ce a constatat că toţi liderii din UE sunt reprezentaţi la un nivel foarte redus şi arată că prezenţa premierului Victor Ponta la ceremonie este o greşeală.

„Mi-ar fi făcut plăcere să fiu în numele preşedintelui României, dar sunt anumite lucruri pe care trebuie să le luăm în considerare când dăm curs unor asemenea invitaţii. Atunci când am văzut că toţi cei din Uniunea Europeană merg la un nivel de reprezentare foarte redus, am decis şi eu să nu mai merg. Noi nu am fost informaţi (că premierul Ponta va fi prezent la Baku-n.r.), prezenţa premierului României, dacă mă întrebaţi pe mine, mi se pare o greşeală de politică externă”, a spus Mihalache la Realitatea TV, întrebat cum comentează faptul că Ponta s-a dus la Baku deşi liderii europeni au anunţat că vor boicota deschiderea Jocurilor Europene şi nu vor fi prezenţi, din cauza problemelor din Azerbaidjan legate de respectarea drepturilor omului.

El a precizat totuşi că a fost primită informaţia că Ponta va pleca în Azerbaidjan, dar nu de la acesta, ci „din alte surse”.

În urmă cu o lună, preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Victor Ponta au avut un schimb de replici, după ce prim-ministrul a efectuat un turneu în ţări din Golf fără să anunţe Preşedinţia, Iohannis spunând atunci că „este o metodă inedită de a face politică externă, fiecare de capul lui”, iar Ponta răspunzându-i că el este bine primit de toată lumea şi i se mai întâmplă să meargă „de capul” său.

Ulterior, Ponta a avut o discuţie cu Iohannis, la finalul căreia a precizat că a fost „o lipsă de comunicare”, că textul Constituţiei stabileşte atribuţii de politică externă şi pentru premier, dar că vor fi evitate în viitor probleme similare.

Aproximativ 6.000 de sportivi din 50 de ţări participă la Jocurile Europene organizate în Azerbaidjan în perioada 12-28 iunie, aceştia urmând să participe la 22 de sporturi şi discipline sportive. Echipa olimpică a României va avea în componenţă 147 de sportivi, 83 de băieţi şi 64 de fete.

Liderii statelor occidentale au evitat să participe la ceremonia organizată la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku, premierul Victor Ponta fiind printre puţinii politicieni europeni prezenţi în Azerbaidjan, ţară condusă de preşedintele Ilham Aliev, vizat de critici internaţionale pentru eliminarea adversarilor politici, încălcarea libertăţii presei şi alte abuzuri asupra drepturilor fundamentale.

„Primele Jocuri Europene încep vineri, dar evenimentul este eclipsat de regimul represiv din ţara-gazdă, Azerbaidjan, o fostă republică sovietică celebră pentru vastele zăcăminte petroliere, pentru toleranţa zero faţă de disidenţi şi marcată de corupţie la nivelul instituţiilor guvernamentale”, a comentat ziarul american USA Today.

„Azerbaidjanul vrea să organizeze acest eveniment într-un spaţiu fără critici”, a notat, la rândul său, Levan Asastiani, analist la organizaţia pentru drepturile omului Amnesty International, precizând că numeroşi jurnalişti occidentali nu au primit permisiunea de a asista la Jocurile Europene. „Deja au fost eliminaţi toţi criticii de pe plan intern, iar acum sunt opriţi şi reprezentanţii grupurilor internaţionale”, adaugă Asastiani.

Administraţia de la Baku nu a anunţat lista liderilor politici prezenţi la ceremonia de începere a Jocurilor Europene, dar cancelarul Germaniei, Angela Merkel, şi omologi occidentali au evitat participarea la eveniment. În schimb, preşedintele Ilham Aliyev, criticat pentru stilul autoritarist, are invitaţi precum omologul său rus, Vladimir Putin, cel turc, Recep Tayyip Erdogan, şi liderul Belarusului, Aleksander Lukaşenko, toţi criticaţi pentru încălcări ale drepturilor omului, remarcă USA Today într-un articol de opinie intitulat „Regimul represiv din Azerbaidjan găzduieşte primele Jocuri Europene”.

„Azerbaidjanul, gazda Jocurilor Europene, o ţară bogată în resurse, săracă la capitolul drepturile omului”, titrează site-ul postului Deutsche Wellle. „În ultimul an, Azerbaidjanul a adunat sistematic şi a arestat cei mai critici jurnalişti, a închis organizaţiile civice şi grupurile media pentru a se asigura că nu vor exista voci critice în momentul venirii atleţilor şi spectatorilor. Potrivit activiştilor pentru drepturile omului, aproximativ 80 de deţinuţi politici sunt în penitenciarele azere, unii arestaţi fără a fi vizaţi de procese”, comentează Deutsche Welle.

Cu ocazia organizării evenimentului sportiv, Amnesty International a îndemnat ţările europene să exercite presiuni asupra regimului de la Baku pentru a-l face să respecte principiile democratice fundamentale. Printre cei care au răspuns apelului, evitând să participe la ceremonia de începere a Jocurilor Europene, se numără Angela Merkel, preşedintele Franţei, Francois Hollande, şi premierul britanic, David Cameron.

Gandul

Alina Gorghiu, despre prezenţa lui Victor Ponta la Baku, alături de Putin, Erdogan şi Lukaşenko. „Trece de nivelul de imprudenţă, de indecenţă politică”

Se arata ca:

Copreşedintele PNL Alina Gorghiu susţine că prezenţa premierului Victor Ponta la Baku, la deschiderea Jocurile Europene, „trece de nivelul de imprudenţă, de indecenţă politică”, iar acesta „simte nevoia să compromită România şi imaginea României la nivel extern”, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Întrebată, sâmbătă, la Constanţa ce părere are despre prezenţa lui Victor Ponta la deschiderea Jocurilor Europene din Azerbaidjan, Alina Gorghiu a răspuns: „Domnul Ponta compromite absolut orice prin prezenţa domniei sale. Faptul că a participat la un eveniment la care liderii europeni au refuzat să meargă mie mi se pare că trece de nivelul de imprudenţă, de indecenţă politică, e în cascadă, simte nevoia să compromită România şi imaginea României la nivel extern”.

De asemenea, într-un comunicat de presă transmis, sâmbătă, de PNL şi semnat de purtătorul de cuvânt al formaţiunii, Ionuţ Stroe, se arată că „prezenţa premierului Victor Ponta la Baku, alături de lideri politici controversaţi, chiar în ziua în care a fost subiectul unei moţiuni de cenzură cu un pronunţat caracter european şi democratic, ridică semne de întrebare cu privire la preocupările guvernării într-o perioadă atât de agitată politic, dar şi la agenda de politică externă a şefului Guvernului român”.

„Prezenţa-surpriză a primului ministru Victor Ponta în Azerbaidjan să fie cumva vreo răsplată sau o mulţumire a zilei de ieri (vineri – n.r.) din Parlamentul ţării, când o majoritate controlată de PSD l-a salvat de moţiunea de cenzură?”, scrie în comunicatul PNL.

Potrivit sursei citate, PNL atrage atenţia asupra „preferinţelor pe care le manifestă Ponta pentru compania unor conducători de stat controversaţi, unii dintre ei recunoscuţi ca fiind promotori ai unor practici anti-democratice”.

„Faptul că liderii de la primul nivel al Uniunii Europene au refuzat să meargă la eveniment reprezintă un semnal politic important, iar faptul că premierul român a acceptat prezenţa pune România într-o situaţie de dificultate la nivel de percepţie generală, iar fotografia premierului român în proximitatea liderului rus, Vladimir Putin, aduce o notă şi mai negativă statului român. Secretizarea deplăsarii la Baku, afişarea fără rezerve lângă anumiţi lideri, repetarea imaginii de familie de la Soci, de anul trecut, arată anumite slăbiciuni politice ale premierului faţă de anumite state din estul Europei şi ridică semne de întrebare cu privire la convingerile europene şi democratice ale premierului român, Victor Ponta”, mai scrie în comunicat.

Potrivit aceleiaşi surse, „cât va mai fi premier, Victor Ponta are obligaţia de reprezenta corect România, de a menţine şi promova etica, valorile şi standardele europene”.

La rândul său, Cătălin Predoiu susţine că plecarea lui Ponta la Baku este „încă un cui pe care îl bate în talpa” politicii externe a României.

„Excursia lui Ponta la Baku, la o reuniune boicotată de toţi liderii europeni, este încă un cui pe care îl bate în talpa politicii noastre externe. Ponta sabotează pur şi simplu România. Secondat de un ministru de externe, care ieri intoxica ambasadele europene cu scrisori politicianiste, Ponta demonstrează ca şi-a pierdut complet controlul”, scrie Predoiu, sâmbătă, pe Facebook.

Victor Ponta a ajuns, vineri după-amiază, în Azerbaidjan, pentru a asista la ceremonia organizată la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku, la coborârea din avion pe Aeroportul internaţional „Heidar Aliev” din apropiere de Baku premierul român fiind întâmpinat de oficiali din cadrul Ministerului azer de Externe şi de reprezentanţi ai Comitetului de organizare a Jocurilor Europene 2015, relata site-ul de ştiri Azertag.az.

Într-o fotografie transmisă de presă din tribuna oficială, Ponta apare în spatele preşedintelui Rusiei, Vladimir Putin, la ceremonia de deschidere a Jocurilor Europene care s-a desfăşurat vineri seară în capitala Azerbaidjanului.

Aproximativ 6.000 de sportivi din 50 de ţări participă la Jocurile Europene organizate în Azerbaidjan în perioada 12-28 iunie, aceştia urmând să participe la 22 de sporturi şi discipline sportive. Echipa olimpică a României va avea în componenţă 147 de sportivi, 83 de băieţi şi 64 de fete.

Liderii statelor occidentale au evitat să participe la ceremonia organizată la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku, premierul Victor Ponta fiind printre puţinii politicieni europeni prezenţi în Azerbaidjan, ţară condusă de preşedintele Ilham Aliev, vizat de critici internaţionale pentru eliminarea adversarilor politici, încălcarea libertăţii presei şi alte abuzuri asupra drepturilor fundamentale.

„Primele Jocuri Europene încep vineri, dar evenimentul este eclipsat de regimul represiv din ţara-gazdă, Azerbaidjan, o fostă republică sovietică celebră pentru vastele zăcăminte petroliere, pentru toleranţa zero faţă de disidenţi şi marcată de corupţie la nivelul instituţiilor guvernamentale”, a comentat ziarul american USA Today.

„Azerbaidjanul vrea să organizeze acest eveniment într-un spaţiu fără critici”, a notat, la rândul său, Levan Asastiani, analist la organizaţia pentru drepturile omului Amnesty International, precizând că numeroşi jurnalişti occidentali nu au primit permisiunea de a asista la Jocurile Europene. „Deja au fost eliminaţi toţi criticii de pe plan intern, iar acum sunt opriţi şi reprezentanţii grupurilor internaţionale”, adaugă Asastiani.

Administraţia de la Baku nu a anunţat lista liderilor politici prezenţi la ceremonia de începere a Jocurilor Europene, dar cancelarul Germaniei, Angela Merkel, şi omologi occidentali au evitat participarea la eveniment. În schimb, preşedintele Ilham Aliyev, criticat pentru stilul autoritarist, are invitaţi precum omologul său rus, Vladimir Putin, cel turc, Recep Tayyip Erdogan, şi liderul Belarusului, Aleksander Lukaşenko, toţi criticaţi pentru încălcări ale drepturilor omului, remarcă USA Today într-un articol de opinie intitulat „Regimul represiv din Azerbaidjan găzduieşte primele Jocuri Europene”.

„Azerbaidjanul, gazda Jocurilor Europene, o ţară bogată în resurse, săracă la capitolul drepturile omului”, titrează site-ul postului Deutsche Wellle. „În ultimul an, Azerbaidjanul a adunat sistematic şi a arestat cei mai critici jurnalişti, a închis organizaţiile civice şi grupurile media pentru a se asigura că nu vor exista voci critice în momentul venirii atleţilor şi spectatorilor. Potrivit activiştilor pentru drepturile omului, aproximativ 80 de deţinuţi politici sunt în penitenciarele azere, unii arestaţi fără a fi vizaţi de procese”, comentează Deutsche Welle.

Cu ocazia organizării evenimentului sportiv, Amnesty International a îndemnat ţările europene să exercite presiuni asupra regimului de la Baku pentru a-l face să respecte principiile democratice fundamentale. Printre cei care au răspuns apelului, evitând să participe la ceremonia de începere a Jocurilor Europene, se numără Angela Merkel, preşedintele Franţei, Francois Hollande, şi premierul britanic, David Cameron.

Şeful Cancelariei Prezidenţiale, Dan Mihalache, declara, vineri seară, că el a decis să nu mai meargă la deschiderea Jocurilor Europene de la Baku după ce a constatat că toţi liderii din UE sunt reprezentaţi la un nivel foarte redus şi arăta că prezenţa premierului Victor Ponta la ceremonie este o greşeală.”

Numai un om naiv sau necunoscator in ale politicii nu-si da seama de gravitatea gestului pe care l-a facut Victor Ponta, acela ca s-a dus la deschiderea acestor Jocuri Europene, afisandu-se cu liderii unor state unde se incalca drepturile omului. De fapt, si trebuie subliniat, ceea ce a facut Victor Ponta este mult mai grav decat pare la prima vedere. Cu atat mai grav cu cat la prima vedere pare un gest inofensiv: a fost la deschiderea unui important festival sportiv european.

Victor Ponta nu vinde legume in Piata Matache. E premierul Romaniei. Aceasta functie il obliga la o anumita conduita politica. In primul rand, domnia sa a plecat pe sestache, fara sa-l informeze pe Presedinte. In al doilea rand, si cel mai important, este ca el, prin faptul ca s-a dus acolo, a aratat cum se pozitioneaza politic fata de regimurile autoritare din Spatiul Ex-Sovietic, care incalca sistematic drepturile omului: le sustine! El s-a pus in Opozitie fata de toti liderii europeni, de fapt in Opozitie fata de Uniunea Europeana in ansamblul sau! Dar un lucru chiar si mai grav decat toate acestea este ca Ponta a pus Romania intr-o situatie extrem de umilitoare:

Mediafax

Sputnik: Suspiciunile la adresa lui Ponta ridică semne de întrebare privind statutul României în UE

Se arata ca:

Suspiciunile de corupţie care îl vizează pe premierul Victor Ponta ridică semne de întrebare privind admiterea României în Uniunea Europeană, generând preocupări referitoare la sistemul politic al ţării, comentează agenţia de presă rusă Sputnik.

„Premierul român, Victor Ponta, a supravieţuit moţiunii de cenzură care viza Cabinetul său, pe fondul suspiciunilor de corupţie. Cu toate acestea, acuzaţiile pun sub semnul întrebării aderarea României la UE, generând preocupări privind sistemul politic al ţării”, comentează Sputnik.

„Cum era de aşteptat, premierul Ponta a supravieţuit moţiunii de cenzură depuse de opoziţie (…)”, adaugă Sputnik într-un articol intitulat „Acuzaţiile de corupţie ridică semne de întrebare privind statutul României în cadrul UE”.

„Scandalurile de corupţie şi acuzaţiile privind practici ilegale au generat semne de întrebare referitoare la statutul României de membru al Uniunii Europene, după aderarea împreună cu Bulgaria, în anul 2007”, adaugă agenţia de presă rusă, menţinând acuzaţiile de corupţie la adresa lui Victor Ponta şi problemele semnalate în cursul scrutinului prezidenţial desfăşurat în 2014.

România şi Bulgaria „au fost admise în Uniunea Europeană în cadrul extinderii Blocului comunitar spre est, în pofida unor preocupări majore exprimate de oficiali europeni privind corupţia în instituţii guvernamentale şi privind infracţionalitatea organizată. Chiar dacă situaţia politică din România a fost monitorizată prin Mecanismul de Cooperare şi Verificare (…), multe voci au argumentat că acest lucru nu a contribuit la îmbunătăţirea situaţiei în România, existând în continuare plângeri privind fapte ilegale comise de oficiali guvernamentali”, încheie Sputnik.”

Este o umilinta mare, pe care trebuie s-o induram datorita lui Victor Ponta. Este clar ca prin Sputnik a grait Vladimir Putin. Care doreste sa spuna, cu alte cuvinte, ca o fi el un dictator, dar nu doreste sa se murdareasca primind oameni politici patati de coruptie, precum premierul Victor Ponta!

Problema Victor Ponta trebuie transata in interiorul PSD. Victor Ponta trebuie sa plece atat de la sefia partidului, cat si de la cea a Guvernului. Europarlamentarii PSD nu cred ca pot ramane insensibili in fata a ceea ce a facut Ponta! Daca PSD e un partid democratic, au ocazia, acum, s-o dovedeasca. Ponta nu ar trebui sa poata dispune dictatura in partid. Nu se poate ca un partid politic de talia PSD, care are un numar important de europarlamentari si care se vrea un partid de natura europeana, sa fie condus de un premier care da girul unor regimuri dictatoriale, opuse valorilor europene. Contradictia asta trebuie transata in PSD. Altminteri PSD risca sa-si piarda credibilitatea. Ar insemna ca, spre exemplu, intreg PSD da girul unor regimuri dictatoriale, ca, de fapt, le sustine (nu numai tacit)! Cu alte cuvinte, daca Ponta s-a dus acolo, tot partidul e de acord, cu totii suntem de acord! Un astfel de rationament prejudiciaza partidul. Trebuie ca partidul sa arate ca nu suntem cu totii de acord si chiar mai mult: ca PSD nu e de acord cu Victor Ponta!

Cred ca aceasta chestiune trebuie neaparat lamurita in interiorul PSD. Trebuie sa se gaseasca cineva de la PSD care sa aiba valori europene, dar nu probleme legate de coruptie, in general vorbind probleme cu Justitia, care sa poata ocupa functia de presedinte al acestui partid si cea de premier la Romaniei.

In PSD cam fierb apele, cum se spune:

Gandul

Nicuşor Constantinescu: Ponta trebuia să demisioneze, e cercetat penal. Oprea încearcă prin şantaj să transforme PSD în UNPR pentru a se afla la comanda sa

Se arata ca:

Nicuşor Constantinescu a declarat pentru gândul că nu ştie dacă a fost suspendat din funcţia de preşedinte executiv al PSD Constanţa, dar că dacă lui i se aplică Rezoluţia votată la Consiliul Naţional, atunci şi Victor Ponta ar trebui să demisioneze, deoarece este urmărit penal. Pesedistul a vorbit şi despre un plan pus la cale în toată ţara de vicepremierul Gabriel Oprea, care doreşte ”contopirea” UNPR cu PSD pentru a controla partidul.

Constantinescu a lansat o serie de acuzaţii la adresa vicepremierului Gabriel Oprea pe care îl învinuieşte că racolează primari şi parlamentari, cărora le promite că vor scăpa de probleme cu justiţia dacă se înscriu în UNPR. Pesedistul afirmă că este un plan naţional pus la cale de Oprea prin care doreşte să preia puterea în PSD.

”Cred că este o tendinţă naţională sau încercarea UNPR, a domnului Oprea, de a târî PSD, de a-l transforma în UNPR pentru a se contopi sub comanda domniei sale unică. Este un plan pe care îl văd în toată România vorbind cu colegii mei. Peste tot se întâmplă la fel, peste tot primarii sunt acuzaţi că pot fi închişi. Primarilor din Constanţa li s-a spus că este mai bine să treacă la UNPR, că UNPR nu este anchetat, nu este cercetat. Cum vă imaginaţi că a ajuns UNPR la 70 de parlamentari, iar săptămâna viitoare va avea probabil 80? Nu este normal să se facă o altă structură nedemocratică, care nu este aleasă de popor. Ei îl susţin doar pe Victor Ponta, nu pe PSD, pe preşedintele Iohannis şi pe doamna Kovesi”, a declarat pentru gândul Nicuşor Constantinescu.

Potrivit acestuia, ”este evident că Oprea face presiuni asupra primarilor şi parlamentarilor” şi că doar astfel a putut ajunge să aibă aproximativ 70 de parlamentari în UNPR, deşi acest partid nu a participat niciodată singur la alegeri.

”Nu se pune un semn de întrebare de ce se înscriu toţi acolo? Vă spun eu de ce, de frică şi de umbrela protecţiei DNA-SRI aripa Coldea. Domnul Oprea o apără şi pe doamna Kovesi şi DNA-ul. Probabil există în structurile pe care le reprezintă nişte înţelegeri care se văd. Dacă vedeţi fumul, cineva înseamnă că a făcut focul, nu? Dacă tot ce înseamnă UNPR în România nu există şi nu au dosare penale sau sunt suspendate dosarele penale de ani de zile, dacă îi luaţi la rând o să constataţi că am dreptate, dacă toate lucrurile se întâmplă, iar la restul partidelor sunt dosare în forţă, arestări televizate cu cătuşe, sunt acuzaţii, nu îţi pui întrebarea ce se întâmplă cu această structură, care este singura care e solidară cu DNA, Kovesi, cu prelungirea mandatului doamnei Kovesi”, a spus pentru gândul social-democratul.

El le-a luat apărarea colegilor de partid care au probleme cu justiţia, enumerând pe lista celor anchetaţi pe nedrept de DNA pe Radu Mazăre, Gheorghe Nichita, Iulian Bădescu şi Tudor Pendiuc.

”Eu cred că trebuie la modul ce mai serios partidul să strângă serios. Cred că este o situaţie de forţă majoră care trebuie să înceteze, să revină la echilibrul puterilor în stat. În PSD trebuie să realizeze şi Victor Ponta că a greşit tolerând aceste abuzuri în toată perioada când a fost la guvernare şi ar fi trebuit ca ministrul Cazanciuc să intervină legal la toate solicitările privind abuzurile procurorilor DNA împotriva membrilor PSD, primari, preşedinţi de CJ. Tolerând şi generând aceste situaţii în guvernarea PSD are responsabilitatea pe care trebuie să şi-o asume”, a adăugat Nicuşor Constantinescu.

În privinţa suspendării sale din funcţia de preşedinte executiv al PSD Constanţa, el a precizat că nu i s-a comunicat oficial acest lucru şi că nu a reuşit să ia legătura cu Victor Ponta.

”Problema nu se pune care e situaţia mea în PSD, problema se pune ce se întâmplă în PSD. Dacă acea Rezoluţie ar funcţiona pentru toţi membrii de partid, atunci primul care ar trebui să se suspende ar fi Victor Ponta, cel care a făcut acest amendament la Consiliul Naţional. Dânsul este la rândul său cercetat penal după cum ştiţi, abuziv ca şi mine, dar dacă e să aplici ad-literam ca amendament ce a propus domnul Ponta la Consiliul Naţional e valabil pentru toată lumea, inclusiv pentru domnia sa ca preşedinte al PSD”, a declarat pentru gândul Nicuşor Constantinescu.

Premierul Victor Ponta a precizat că nu îşi va da demisia din funcţia de prim-ministru şi cea de la partid după ce a fost pus sub urmărire penală de procurorii DNA. El este acuzat de evaziune fiscală, spălare de bani şi fals în înscrisuri.

În luna martie, la Consiliul Naţional, s-a adoptat o Rezoluţie de integritate privind sancţiunile pe linie de partid în funcţie de problemele cu justiţia.

Consiliul Naţional susţine următoarele reguli de integritate şi responsabilitate politică, în cazul apariţiei unor acuzaţii de corupţie asupra membrilor PSD:

1. Membrii de partid care devin inculpaţi în dosare de corupţie (la punerea în mişcare a acţiunii penale) îşi pierd, după caz, funcţia de membru al Guvernului sau de conducere din Parlamentului României;
2. Membrii de partid arestaţi preventiv în cazuri de corupţie îşi pierd, automat, funcţia politică din cadrul PSD;
3. Membrii de partid trimişi în judecată în cazuri de corupţie îşi pierd funcţia în care au fost numiţi cu sprijinul PSD şi sunt suspendaţi din funcţia politică în care au fost aleşi;
4. Membrii de partid condamnaţi în primă instanţă pentru fapte de corupţie îşi pierd, automat, funcţia din partid şi sunt suspendaţi din calitatea de membru de partid;
5. Membrii de partid condamnaţi definitiv pentru fapte de corupţie îşi pierd definitivcalitatea de membru al Partidului Social Democrat.”

Lucrurile acestea arata o deruta in PSD. O „contopire” cu UNPR ar insemna o catastrofa pentru PSD! In cazul in care Ponta va mai ramane la sefia acestui partid, deruta se va accentua. E clar ca PSD are nevoie de o schimbare de imagine. O schimbare in bine. Si este foarte clar ca are nevoie, la nivel de conducere, de un om respectat pe plan european, un lider de calibru european, care sa aiba experienta Uniunii Europene. De asemenea ar trebui operate schimbari si la nivelurile inferioare de conducere, pentru ca acest partid nu functioneaza bine cu oameni precum Dragnea sau Rus. De exemplu, demisiile in semn de solidaritate cu Liviu Dragnea pun PSD intr-o situatie delicata, pentru ca e cel mai mare partid din Romania si pentru ca e un partid care se afla la guvernare si care aspira in continuare la aceasta calitate.

E nevoie de oameni care sa aiba o influenta pozitiva asupra Romaniei in relatiile externe cu UE si SUA, principalii nostri parteneri. Lucrul acesta este absolut necesar pentru un partid mare, precum PSD, care se afla la guvernare si care doreste si pe viitor sa mai fie la guvernare, si mai mult decat probabil va mai fi la guvernare. Altminteri Romania ar putea avea de suferit si se vede, de pilda, ca nu reusim sa atragem nici fonduri europene, ca nu vin aici nici investitori seriosi. Or, in momentul de fata se observa o scadere valorica regretabila la acest partid, un fel de lasare de izbeliste a acestui partid si o concentrare parca in exclusivitate doar pe partea Dreapta a esicherului politic. Acest lucru dateaza de multa vreme, producand un dezechilibru evident al scenei politice, care se manifesta de multa vreme la noi. De aici si caracterul conflictual-strident al politicii romanesti din ultima vreme, lucru care a fost de natura sa ne intinda la toti nervii la maximum. In felul in care se desfasoara acum politica romaneasca nu vom atinge niciodata un obiectiv precum aderarea la Spatiul Schengen. Iar un partid ce are un lider precum Ponta, cu „isparavile” pe care le face, nu va putea avea influenta necesara pentru a mari prestigiul Romaniei.

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Iunie 13, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

30 comentarii »

  1. ” Daca PSD e un partid democratic, au ocazia, acum, s-o dovedeasca.”
    Pai n-au dovedit exact contrariul de atatea ori? N-ai vazut ca ori de cate ori, un PSD-ist de la varf a incercat sa fie „contra”, a reusit pana la urma sa fie „afara”. Au fost cativa care au sesizat „pericolul Ponta” si au sfarsit prin a fi dati afara din partid. Prin acele exemple a reusit acest NESIMTIT sa ii puna cu botul pe labe pe ceilalti. Si cum NU EXISTA pesedist de vaza fara schelete in dulap, acum toti tac chitic, sa nu cumva sa ramana fara „acoperire”. Mesajul e foarte clar. Sunteti alaturi de mine, n-o sa patiti nimic. Uniti, nu-i va razbi nimeni, asta e mesajul, si uite ca NU-I DOVEDESTE NIMENI, nici macar legea. Si atunci cum vrei sa se geseasca critici ai lui ponta in acest maldar de hoti si banditi? Dovada a fost ultima „smecherie” parlamentara, in care pesedeii au fost avertizati ca sa nu cumva sa se apropie de urne. Asta esste inca o dovada ca ponta se teme de tradare, si doar asa i-a putut controla. Iar frica i-a tinut departe de urne, ca altfel aveau soarta unora ca „primarele care este” sau „mihaela dragostea mea”.
    Motane, atata dispret fatis fata de romani si de Romania, n-am vazut. Inainte de toate ESTI PRIM MINIOSTRUL UNEI TARI, si indiferent e ce animozitati poklitice sau personale ai tu la nivel intern, N-AI DREPTUL SA IMPLICI IMAGINEA TARII !!!!
    Ceea ce a facut ponta este nu doar O MIZERIE POLITICA, ci poate fi trecuta la categoria TRADAREA SI DEFAIMARE, fapte ce sunt condamnate de Constituite, din cate stiu eu. Nu poti face politica externa fara sa ai acelasi calendat politic cu presedintele ei, indiferent de ce afinitatile tale personale.
    Cred ca n-am fost prea departe de adevar cand am spus ca acest ponta este mai daunator Romaniei decat a fost base.
    Nu este departe clipa in care am sa decid ca locul meu nu mai este in aceasta tara care accepta asemenea indivizi la conducere ba ii mai si aplauda. Nu mai am puterea si nici vointa sa ma lupt cu „cei cu mintea odihnita”.

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 14, 2015 | Răspunde

  2. Vezi că te-a luat vântu şi te duce ca gândul spre nişte concluzii eronate !
    Crezi că dacă aiureala venită cu sputnikul precum că Putin nu l-ar agrea pe Ponta, ar fi adevărată acesta ar mai fi stat în aceeaşi tribună cu el ?!
    Cât despre turbarea celor de la UE, care primesc tot mai des câte un M în faţă, ne doare în cot !
    Sunt nişte escroci ce vor să beneficieze doar ei de clasa politică românească dispusă să vândă pe nimic ce a mai rămas din ţară !
    Ba, mai condamnabil, implică şi sportul în mizerabila lor luptă de expansiune dementă, crezându-se în nebunia lor, un fel de stăpâni ai Lumii !
    Nişte inconştienţi ce nici n-ar merita să stea prin preajma unuia ca Putin, sau ca Ponta 😆

    Comentariu de Radu Humor | Iunie 14, 2015 | Răspunde

    • Radu Humor, e fals ce sutineti! Daca ar fi fost implicat sportul, n-ar fi trimis sportivi la aceste Jocuri Europene. Insa gestul unor oameni politici europeni de a nu participa la deschiderea acestor jocuri a avut in vedere faptul ca in Spatiul Ex-Sovietic nu se respecta drepturile omului. Dumneavoastra numiti lucrul asta condamnabil. Eu nu-l vad condamnabil.

      „Crezi că dacă aiureala venită cu sputnikul precum că Putin nu l-ar agrea pe Ponta, ar fi adevărată acesta ar mai fi stat în aceeaşi tribună cu el ?!

      De ce ati avea certitudinea ca-l agreeaza? A stat in aceeasi tribuna, dar asta nu inseamna ca-l agreeaza. Nu vad logica din rationamentul Dvs. Scuza-ti-ma, dar n-o vad…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 15, 2015 | Răspunde

    • „Nişte inconştienţi ce nici n-ar merita să stea prin preajma unuia ca Putin, sau ca Ponta”
      Aici m-ati bagat in ceata dle Humor. Ce sa inteleg, ca in viziunea dvs, „ceilalti” sunt niste njmicuri, care nu se ridica la inaltimea unui putin sau ponta? Adica acestia doi sunt exponentii democratiei, ai dreptatii, ai umanitatii, sau ai ce altor valente ale umanitatii, iar TOTI ceilalti sunt atat de falsi incat nu „merita sa stea in aceeasi tribuna”?
      Dle Humor, in ce tara traiti? Repet intrebarea, ce grad ati avut, ca sa imi explic atitudinea dvs. Sigur nu sunteti pensionar civil.

      Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 16, 2015 | Răspunde

  3. De foarte multi ani la Jocurile Europene nu mai participa echipe reprezentative { adica alea subventionate d e catre stat } ci , cel mult niste sportivi care , la nivel d e individ se reprezinta singuri , se chinuie sa-si gaseasca mijloace financiare deci SPONSORI , pentru a ajunge la un anume nivel d e pregatire in sportul pe care-l abordeaza . Ca ” media ” face din asta un ciolan de ros pentru media de sport si anunta ca tipii reprezinta Romania , Belarus , sau…orice alta tara ….asta-i altceva ! ” Premiile ” oferite de catre Statul Roman , in spetza de catre Ministerul SPorturilor sant de-adreptul jenante daca n-ar fi chiar hilare avand in vedere cheltuielile pe acre un sportiv este necesar sa le faca pentru a reusii macar sa tina cat d e cat pasul cu competitorii . Ca „sa dus ” Ponta acolo…nu imi pare o stire , un subiect de aruncat cu bolovani de catre cineva , avand in vedere faptul ca , este arhicunoscut faptul ca Ponta este un individ caruia ai place sportul . Mai bine la Baku decat in Dubai ! Poate acolo va afla adevarul , daca nu cel despre ” misterele revolutiei ” sau despre aceleasi ” mistere ” dar ale mineriadelor …cel putin daca ala ce s e prezinta drept Vladimir Putin este originalul sau…facatura 😉 ! Nicusor Constantinescu…pai …parca era prezentat pe toate sticlele TV { Radu Mazare era gata sa-i tina lumanarea la capatai } drept un om care-si traieste ultimele clipe d e viata …ce s-a intamplat intre timp ? Vreun miracol de-al lui Arsenie Boca sau…altceva , eventual in stil Omar Haisam 😉 ??????? Oprea nu incearca nici un santaj oricat rahat ar manca unii pe tema asta ! UNPR este un ” partid ” atat d e minuscul { singur nu cred ca va reusii vreodata sa ia un minim de…3 % si asta inseamna ca sunt foarte darnic { c e dau d e la mine ??? } si increzator in numarul votantilor acestui partid .Chiar si la motiunea aia de zilele trecute PSD-ul statea relativ linistit privind o tradare a UNPR { mai repede s e temeau d e tradare din partea propriilor oameni } deoarece ” opozitia ” cu UNPR si chiar cu UDMR tot slabutza este iar cand ” liderii ” opozitiei sant Alina Gorghiu sau Vasile Blaga atunci rezultatul este doar unul…adica ala care-a fost si atunci . Semne d e intrebare imi ridica articolul alora d e la „Sputnik ” care , dupa stiinta mea este una dintre fituicile d e presa ce inca plang dupa mareatza Uniune Sovietica si care-i subventionata peste tot in Federatia Rusa d e catre FSB iar asta o stiu si in special ucrainienii .

    Comentariu de Marian | Iunie 15, 2015 | Răspunde

    • @Marian
      Dar poti sa-mi spui si mie de ce trebuie sa fie echipe subventionate de stat, de ce statul trebuie sa ofere premii grase? Lasand la o parte curvele ce-si zic liberali, care, chipurile, sunt liberali, dar in fundul sufletului gol sunt etatisti sadea, eu ma intreb de ce sunt inca foarte multi oameni care cred ca statul poate face minuni?

      Din faptul ca Ponta s-a dus acolo, spune-mi si mie, te rog, ce a castigat, dupa parerea ta, Romania.

      Nicusor Constantinescu, mi se pare, a exprimat o stare de spirit ce domneste in PSD. Asa mi s-a parut…

      Iar formam majoritati ad-hoc?

      Chiar asa, dupa tine Sputnik a zis de bine despre Victor Ponta? Daca zici ca nu, explica-i, te rog, si lui Radu Humor…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 15, 2015 | Răspunde

  4. ” De ce trebuie sa fie echipe subventionate de stat ” ? Omul lu’ Dumnezeu 😦 eu n-am spus c-ar trebuii subventionate d e catre stat !!! Am spus doar ca nu mai exista { poate c-or fi inca la nivel d e Federatia Rusa , dracu’ sa-i ia } asa ceva si ca , sportivii s e reprezinta doar pe ei personal si eventualul sponsor caruia ai poarte insemnele , asta-i ceea ce am spus eu . Mare branza cu aceste Jocuri Europene …ce-mi sunt astea , ce-mi e…Eurovizionul ?!? ” De ce trebuie sa fie echipe subventionate de stat ” ? Pai , poate si din dorinta statului { asta fireste daca exista asa ceva }, de-a avea o generatie d e oameni { incepand de la nivel d e copii , adolescenti etc } sanatosi …. fizic macar ! Nu vezi si matale ca majoritatea tinerilor d e azi au ” mens sana in corpore….barosano ” 😉 ??? Acesta ar fi probabil unul din motive si…poate c-or mai fi . ma uit de vineri seara incepand { n-am mai rezistat 🙂 } la TV si , lasand la o parte aiurelile prezentate pe diferite ” sticle ” am vazut ….un fel d e reclama , d e promo care apartine ANAF . Chestia cu ” Romania functioneaza cu banii tai ” daca mi-amintesc corect . Daca ” curvele ce-si zic liberali { daca eu eram ala care spunea sa ceva….te basicai ca si-n cazul cu Lavinia Sandru } , care , chipurile sunt liberali , dar in fundul sufletului gol sunt etattisti sadea , ….de c e sunt inca foarte multi oameni care cred ca statul poate face minuni ” ar intelege asta …ar investii mai mult in viitorul acestei natiuni prin…pregatirea sportiva d e masa , incepand cu copii si terminand cu…adultii . Ar subventiona si…astfel ar acstiga si statul asta d e rahat cam pe toate planurile si…aia in care se investesc banii adica…copii , tinerii …Fireste la acel minister care s-ar ocupa cu gestionarea acestor fonduri n-ar trebuii ca ministrul sa fie d’ala ce da contracte cu dedicatie , ca altminteri…tot un fel de fut-ui pomana se va a lege din gologani ! Romania n-a castigat nimic din faptul ca Ponta s-a dus acolo insa…au acstigat romanii , mai mult decat iti poti inchipuii ! Au inteles ca , nici azi , la sase luni d e la instalarea la Cotroceni a teutonului din Sibiu , nu stie dreapta c e face stanga , Guvernul nu informeaza Presedentie sau Parlamentul si nici invers de ceea ce are d e gand sa faca , asta-i cam ceea ce au priceput sper , romanii si tipii de la ” Sputnik ” . Nicusor Constantinescu sa nu mai ” exprime ” ci…sa-si astepte linistit si eventual tacut fie judecata fie …sfarsitul { daca tot este atat d e bolnav } intr-un fel sau altul 😦 . ” Nu trebuia sa vina un mort pentru ca sa stim ca CEVA E PUTRED IN al ….. Romaniei stat ” ca sa-l parafrazez putin pe marele Will si sa ma laud cu ocaziunea asta si cu….cultura-mi vasta 😉 ! Ce sa-i explic eu lui Radu Humor ca asta…a punctat mai precis decat Sfanta Evanghelie ?!? ARE DREPTATE 101 % !!!!!!!!!!!!

    Comentariu de Marian | Iunie 15, 2015 | Răspunde

    • „De foarte multi ani la Jocurile Europene nu mai participa echipe reprezentative { adica alea subventionate d e catre stat } ci , cel mult niste sportivi care , la nivel d e individ se reprezinta singuri , se chinuie sa-si gaseasca mijloace financiare deci SPONSORI , pentru a ajunge la un anume nivel d e pregatire in sportul pe care-l abordeaza .”

      Deci pentru tine, echipele reprezentative sunt cele subventionate de stat. Trebuie sa fie subventionate de stat ca sa fie reprezentative! Asta vrei sa spui, nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 17, 2015 | Răspunde

      • Evident ca daca doresti sa fi reprezentat de ceva sau d e catre cineva…atunci umbli la portofel 😉 ! ” Totul se plateste ” , asa cum foarte frumos suna titlul unui roman al lui Raimond Chandler . Abia in situatia asta , poti spune de exemplu ca : ” Simona Halep ….reprezentanta Romaniei in tenisul mondial a invins la ” …. pe unde a presta domnia sa ! Pana atunci sau cel putin , cata vreme doar parintii ei si ea , prin multa munca , daruire si talent au scotocit portofelul …MUCLES STAT ROMAN !!! Ce , vrei sa spui ca nu-i o chestie …. cel putin d e bun simt ???

        Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015

      • Dar daca, spre exemplu, ar fi castigat la Roland Garros, ar fi fost o victorie a Romaniei! Nu numai a ei, ci si a Romaniei!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 18, 2015

      • Eu am o atitudine cat se poate de favorabila fata de Cupa Davis!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 18, 2015

  5. Pe vremea cand eram si eu …ceva mai tinerel 😉 , exista un fel d e gluma ” folclorica „, in stilul alora cu Bula care , circula inclusiv la nivele superioare : „Daca ai nevoie de ajutor , suna la 57-68-79 si Armata Sovietica te va ajuta intervenind prompt ” ! Gluma se referea la anii interventiilor militare sovietice in ” treburili interne ale altor tari ” cum ar fi exprimat chestia a sta alde Ceasca . In 79 sau ’80 , Uniunea Sovietica a organizat OLIMPIADA { adica „chestia ” aia care ar trebuii sa faca „armele sa taca ” …cel putin pe durata ei } la care multe tari au refuzat cel putin la nivel oficial sa participe . Cu toate acestea …au participat si sportivi din USA si din Germania , Franta , Italia , Grecia dar…s-au reprezentat doar pe ei insasi si din acest motiv USSR a fost , arbitru , jucator …membru al juriului d e premiere si CASTIGATOR . Chiar crezi matale ca Hollande sau Merkel sant interesati acum de-o cina cu Putin , cand au probleme suficiente in rahatul asta de UE , mai ales dupa anuntul lui Cameron care spunea ca , ” priveste foarte serios retragerea UK din UE ” sau a problemelor din Grecia si…cat d e curand si din cizma italiana ? Bine ca , s-a gasit un primar { pardon : FOST PRIMAR } din Sibiu parasutat de catre Dracu stie cine si prin ce giumbusluc { eu inca cred si consider c-a fost vorba de un ” giumbusluc ” sau manarie daca doresti , faptul ca mutu’ asta a ajuns ” Presedintele tuturor romanilor ” 😦 } taman in Dealul Cotroceni sa declare ca : „- Locul Marii Britanii a fost dintodeauna in UE ” 🙂 🙂 🙂 sau cam asa ceva ! Crezi cumva ca Merkel si Hollande { apropo : in Franta , tipul este la cel mai scazut nivel de incredere de cand se faca aceste sondaje pe aceasta tema si daca Sarcoszy n-ar avea oarece bube…maine daca ar avea loc alegeri evreul asta unguresc ar castiga in pas de dans Palatul Elizee } nu le tzatzaie fundul avand in vedere alternativa gasita de rusi la Euro … chestia cu BRIC ????

    Comentariu de Marian | Iunie 15, 2015 | Răspunde

    • Si nu dupa multa vreme URSS s-a prabusit…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 17, 2015 | Răspunde

      • Chiar nu-mi pot da seama , daca chestia a sta a fost ceva bun sau dimpotriva ! FIreste la ” iubirea ” pe care o am eu fatza d e rusi…a fost o treaba bunicica insa…pe plan mondial chiar nu-i privita cu placere aceasta distrugere a balantei d e putere . Daca mai exista USSR , la ora asta nu-si mai faceau americanii si intreaga lume crestina griji pentru ISIS deoarece , era suficient sa sune ” cineva ” la numarul d e telefon 😉 d e mai sus si…aveau sovieticii suficienta carne d e tun pentru a se prezenta la fata locului urgent !

        Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015

      • De ce crezi asta?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 18, 2015

  6. Nemultumirea mea cea mai mare si chiar si marea necunoscuta , rezida doar din faptul ca , „Ponta s e opereaza la genunchi intr-un spital din Turcia” . De ce in Turcia si nu la Spitalul Militar sau la un spital din Gorj { ca tot este si deputat d e Targu -Jiu } sau….macar la Vitan -Barzesti ? Oare pentru ce nu ai acorda credit amicului sau Banicioiu , pe care l-a pus Ministru al ” Sanatatii ” si nu acorda credit , medicinei si spitalelor romanesti despre care se manaca peste tot in guvern , cacat cat casa d e mare ca , este desavarsita si….infloritoare dar….este doar pentru prosti ?????? Bun exemplu de incredere in ceea ce realizeaza guvernarea „social-democrata ” pentru romani !!! Singurul care stiu precis ca s-a operat AICI { este adevarat inca nu era presedinte pe-atunci } a fost Emil Constantinescu …cand s-a operat la cur , la Spitalul Universitar si poate si Iliescu , atunci cand si-a scos niste negi de pe fatza sau gat . negii din ” dos ” nu i-a operat deoarece , erau destui care tanjau sa-i fie d e folos llui Ilici in lingerea lor 😉 ! Crede-ma ca , nu-s deloc populist ci doar scarbit in exprimarea acestor ganduri .

    Comentariu de Marian | Iunie 15, 2015 | Răspunde

    • @Marian
      Acuma, ce sa zic… Fiecare are dreptul sa se duca sa se trateze unde crede de cuviinta…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 17, 2015 | Răspunde

      • Nici eu n-am spus vreodata altceva !!! Ai bani si ceva notorietate esti liber sa te tratezi orinde in lume { pentru minciunita cronica eventual si pentru arogantza iesita din comun or avea astia din strainatate vreun leac ? } iar daca esti un amarastean…fie te tratezi cu zeama d e clopot fie…astepti invierea mortilor , a mortilor care au fost omorati gratis in Decembrie ’89 ! This is a free country ok !?

        Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015

      • Chestia asta cu mersul la clinica lui Erdogan este ciudata… Eu ii doresc sanatate lui Ponta si sa-si rezolve cu succes problemele medicale. Insa e ciudat pentru ca el s-ar fi putut trata foarte bine aici in tara. Am inteles ca astfel de operatii se pot face in tara. Am inteles ca sotia ambasadorului Olandei s-a tratat pentru acelasi lucru la noi in tara. Pe de alta parte, Ponta s-a dus la Baku fara sa anunte pe cineva, fara sa discute cu Presedintele. Apoi, de la Baku, s-a dus sa-si faca operatia la clinica lui Erdogan, daca am inteles bine, deoarece, chipurile, are acolo ceva ce aici, in tara, e imposibil: liniste si odihna. Adica chiar crezi ca aici nu ar fi avut liniste si odihna, internat fiind pentru o operatie si apoi in perioada de recuperare? Apoi de ce a ales Turcia, clinica respectiva…? De asemenea eu cred ca ar trebui sa fim informati corect despre starea lui de sanatate, asa mi se pare normal, doar e premierul tarii.

        Iti recomand sa citesti acest articol cu talc scris de Ion Cristoiu:

        Sunteți siguri că premierul Victor Ponta n-a trecut granița dintre Turcia și Siria, pentru a lupta în rîndurile ISIS?

        Se arata ca:

        „Opțiunea lui Victor Ponta de a se opera în Turcia a stîrnit în presa din țară cunoscuta trăncăneală populistă.
        Ce caută într-o țară străină? Avem medici foarte buni, e un gest de dispreț să te duci la alții, ca să te opereze. Ce fel de patriot e Victor Ponta dacă nu folosește produsele românești: de la bisturie pînă la curve?

        Sincer să fiu am mai auzit trăncăneala asta de multe ori pînă acum în viața mea postdecembristă ca să nu mă întreb și acum de ce dracu lucrează fătucele și guguștiucii în presa zisă capitalistă, cînd ar fi făcut o figură excelentă în presa stalinistă din anii 50.

        Mai că nu mai aveam ce scrie despre Victor Ponta din aceste zile (în afară de faptul că e fugar prin raportare la DNA), dacă Robert Turcescu nu mi-ar fi atras atenția, mai întîi prin emisiunea sa de la Nașul Tv din seara lui 16 iunie 2015 și, mai apoi la telefon, asupra unei chestiuni mult mai grave decît faptul că Victor Ponta nu s-a operat în scumpa noastră patrie.
        Felul halucinant în care Victor Ponta, premierul României, a socotit că trebuie să se poarte începînd cu vineri, 12 iunie 2015, cînd a dispărut pur și simplu din țară, deși mai era demnitar în funcție.

        Așadar, vineri, 12 iunie 2015, fără un Comunicat oficial de la Guvern, Victor Ponta merge la Baku, la ceremonia de deschidere a Jocurilor europene.
        Ceremonia s-a încheiat vineri seara.
        Ne-am apucat să-l așteptăm pe premierul României să se întoarcă din ceea ce s-ar putea numi o călătorie oficială.
        Nici picior de premierul României în România vineri noaptea, sîmbătă, duminică.

        Luni, 14 iunie 2015, dimineața, Victor Ponta era așteptat la DNA.
        Jurnaliștii sunt prezenți de la prima oră.
        Victor Ponta n-a fost audiat până acum.
        Data trecută i s-au adus la cunoștință acuzațiile.
        Eveniment de senzație!
        Nu e de ici de colo un premier răspunzînd întrebărilor unui procuror.
        Nici urmă de Victor Ponta.
        În locul premierului apare avocata.
        La întrebarea Unde-i premierul României? avocata răspunde:
        E în Turcia, se operează la genunchi.
        Opinia publică rămîne cu gura căscată.
        Cum adică e în Turcia?
        Vineri după-amiază era la Baku.
        Ne așteptam să se întoarcă în țară.
        El nu s-a întors în țară.
        S-a dus vineri seara în Turcia.
        Cu ce s-a dus?
        Cu avionul președintelui turc Erdogan.
        Avionul a trecut granița Turciei.
        A trecut granița Turciei și Victor Ponta.
        În ce calitate?
        De premier, deoarece potrivit unei știri, luni, Victor Ponta l-a declarat premier interimar de marți, 16 iunie 2015 pînă vineri, 19 iunie 2015, pe Gabriel Oprea.

        În aceste condiții, vineri, 12 iunie 2015, premierul României a început o vizită în Turcia în vederea unei operații la genunchi. Vizită oficială la invitația președintelui turc în vederea unei operații la genunchi?
        Nu e posibil așa ceva.
        Premierul român trebuia invitat de premierul turc.

        Victor Ponta a plecat la Baku însoțit de alaiul cuvenit: SPP-iști, consilieri, aghiotant.
        În avionul lui Erdogan cine l-a însoțit de la noi?
        Dar la clinica privată cine i-a asigurat protecția?
        Că premierul României se află la o clinică privată din Turcia unde s-a operat la genunchi am aflat abia marți, 16 iunie 2015.
        Și nu dintr-un Comunicat al Guvernului, ci de pe Facebook.
        Minimele standarde civilizate cer ca un astfel de eveniment să fie adus la cunoștința opiniei publice din Romînia prin Comunicate oficiale transmise la intervale de timp regulate.
        Aceste Comunicate trebuie să cuprindă informații exacte despre locul în care se află premierul, despre cum a ajuns acolo, în Turcia, despre mersul operației, dar mai ales despre perioada de recuperare.

        Vă vine să credeți că aceste Comunicate au lipsit cu desăvîrșire?
        Vă vine să credeți că pînă marți, românii n-au știut dacă Victor Ponta mai trăiește?
        Sunteți siguri, totuși, că premierul României e în viață?
        A scris pe Facebook?
        De unde știți că n-a scris în locul său un agent al Serviciului secret turc?
        Sau dacă e în viață de unde știți că n-a trecut granița în Siria, pentru a lupta în ISIS?”

        Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

        Ce zici?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 18, 2015

      • Onorate Motan , pe conu Zaharia al citesc cateodata cu placere { mai greu este sa-l ascult deoarece …pierd sirul logicii sale } , caci are de foarte multe ori argumente beton . Din toata poliloghia pe care cu larghete mi-ai recomandat-o , am tras o singura concluzie : ca si Basescu , Victor Ponta { care nu-i nascut dupa ultima ploaie } NEGOCIAZA !Victor Ponta isi negociaza , isi PREGATESTE VIITORUL . Nu viitorul politic { deoarece chiar daca traim totusi pe malurile Dambovitei ca om politic , cred , sper ca este terminat } ci…viitorul spatiu locativ 😉 ! Aceasta-i parerea pe care mi-am format-o in ultimele zile si daca crezi ca-i eronata …n-ai decat s-o combati ca nu ma supar . Fara sa am vreo legatura d e rudenie cu mama Omida , ma hazardez la un pronostic : Gabriel Oprea viitor PM si { d e ce nu ?!? } viitor candidat la presedentie , poate mai devreme de 2020 , din partea unui alt mamuth politic care sa insemne un UNPR halit de PSD simplu ca buna ziua ! Iti pare fezabil pronosticul meu ? Atentie , nu uita ca eu nu-s om politic , nu-s analist politic ci doar un individ ce face parte dintre ” muncitorii , taranii si intelectualii ” acestei tari d e rahat cu oameni d e rahat , de tot rahatul mi-asi permite sa adaug 😦 !

        Comentariu de Marian | Iunie 18, 2015

      • @Marian
        Prea te subestimezi! Ma refer la: „Atentie , nu uita ca eu nu-s om politic , nu-s analist politic ci doar un individ ce face parte dintre ” muncitorii , taranii si intelectualii ” acestei tari d e rahat cu oameni d e rahat , de tot rahatul mi-asi permite sa adaug 😦 ! „

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 19, 2015

    • Am inteles ce vrei sa spui! E o critica justificata!

      Dar, totusi, gandeste-te ca fiecare are libertatea de a decide unde sa se trateze si de a alege… Nici pe tine, de exemplu, nu te obliga nimeni sa te tratezi in tara…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 17, 2015 | Răspunde

      • Eu nu ma tratez in tara !!! Eu astept „vremuri mai bune ” , acea inviere a mortilor despre care vorbeste Ioan in a sa Apocalipsa 😉 . Poate ca abia atunci va avea si masa de prosti { adica inclusiv eu 😦 } posibilitatea sa fie egala cu ” alesii ” deoarece , mortii sunt egali intre ei : put la fel !!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015

    • Mariane, nu neaparat doctorii, ca avem si doctori buni, dar pacat de conditiile din spitale. Si de aceste conditii cine se face vinovat? Oare ce guvern avem acum? Cu ce s-a imbunatatit situatia spitalelor din Romania in ultimii 3 ani? Ca au trei ani de cand „au remediat” tara.
      Daca n-ar fi fost atat de arogant si de dispretuitor, ar fi facut in asa fel, macar ptr salvarea aparentelor, incat sa para ca „medicii romani l-au transferat la un spital din strainatate”. Asa s-a purtat ca un pusti razgaiat si impertinent. Pentru ca asta este, IMPERTINENT SI AROGANT.

      Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 17, 2015 | Răspunde

  7. Cu toate ca tu ma crezi „etatist”, de data asta sunt de acord cu tine si nu cu Marian. Faptul ca la aceste jocuri sportivii arboreaza steagul unei natii, nu vad de ce statul trebuie sa „ii subventioneze”. Sportul este benevol, nu? Treaba statului in sport nu cred ca trebuie sa treaca dincolo de asigurarea unui cadru legislativ. Da, daca sunt posibilitati financiare, ar fi benefica de alocare unor fonduri catre forurile sportive, dar nu este si obligatoriu. In fond si la urma urmei, sportul a devenit o industrie, si cum se descurca tine de factorul economic. Gasesti sponsori, supravietuiesti, nu, te duci in cap.
    Acum repet intrebarea Motane, care au fost factorii ce te-au determinat sa ma cataloghezi „etatist”? Daca accepti dialogul, bineinteles.

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 16, 2015 | Răspunde

    • @Rica
      Eu chiar m-am speriat ca tu si Marian veti propune reinfiintarea titlului de Erou al Muncii Socialiste! 😆 😆 😆

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 17, 2015 | Răspunde

      • Erou al Muncii Socialiste era un titlu prin care statul socialist { pe dracu socialist !! } recunostea ca , ala caruia i-a acordat el stat titlul , si-a daruit energia , cunostintele intelectuale , munca neobosita pentru propasirea …nu mai continui deoarece mi-e scarba insa…gasesti matale despre ce-i vorba . Emanuel Galeriu bunaoara si alte inalte fete bisericesti { paremi-se , inclusiv fostul Patriarh Teoctist } , oameni d e cultura , savanti si chiar ” simplii cetateni …. muncitori si tarani ” , detineau acest titlu care-i scutea , d e la plata unor impozite sau de la plata biletului de tramvai in Bucuresti 😉 !

        Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015

    • @Rica Venturiano Onorabile musiu …ai dreptate : ” sportul este benevol ” ! Eu insa n-am facut vreo referire la dorinta cuiva de-a fi subventionat d e catre stat pentru a practica el orice sport doreste !!! Eu am s pus altceva ! Eu am spus doar ca fiecare sportiv s e reprezinta pe el insusi si tocmai de aceea am si dat exemplul acelor sportivi din USA, Franta sau Italia ce au participat la acele JO organizate d e USSr in 1979 sau ’80 dracu mai stie !!! Intrebare : ce l-a facut pe Motan sa te categoriseasca drept etatist , nu de alta dar chiar nu pari , cel putin la o privire mai atenta ?! Pai altminteri ce fel d e liberal esti ???

      Comentariu de Marian | Iunie 17, 2015 | Răspunde

  8. Motane, tu spui ca in luna martie, la Consiliul Naţional al PSD s-a adoptat aceasta rezolutie:

    „Consiliul Naţional susţine următoarele reguli de integritate şi responsabilitate politică, în cazul apariţiei unor acuzaţii de corupţie asupra membrilor PSD:

    1. Membrii de partid care devin inculpaţi în dosare de corupţie (la punerea în mişcare a acţiunii penale) îşi pierd, după caz, funcţia de membru al Guvernului sau de conducere din Parlamentului României;
    2. Membrii de partid arestaţi preventiv în cazuri de corupţie îşi pierd, automat, funcţia politică din cadrul PSD;
    3. Membrii de partid trimişi în judecată în cazuri de corupţie îşi pierd funcţia în care au fost numiţi cu sprijinul PSD şi sunt suspendaţi din funcţia politică în care au fost aleşi;
    4. Membrii de partid condamnaţi în primă instanţă pentru fapte de corupţie îşi pierd, automat, funcţia din partid şi sunt suspendaţi din calitatea de membru de partid;
    5. Membrii de partid condamnaţi definitiv pentru fapte de corupţie îşi pierd definitivcalitatea de membru al Partidului Social Democrat.”
    Asa si? Ce au omis este sa specifice si caror membri li se aplica, nu-i asa? Asta este inca o dovada integritatea morala, sa nu mai spun politica, a politrucilor nostri. Si te asigur ca nu-i un caz singular. Este atata democratie in politica romaneasca, incat ai voie spui orice, atata timl cat esti in ton cu conducerea. Cum esti critic, sau atragi atentia asupra unor derapaje, ori neconcordante, cum esti „indezirabil” 😊

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 16, 2015 | Răspunde

  9. […] asociem aceste lucruri cu recenta vizita a premierului Ponta la Baku, in contextul in care niciun lider al Lumii Libere nu a fost prezent acolo, dand astfel girul unor […]

    Pingback de Despre criticile aduse de catre Departamentul de Stat al SUA « Motanul Incaltat | Iunie 26, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: