Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

O infrangere. Severa

Mediafax

Solicitarea DNA de urmărire penală a premierului, RESPINSĂ de plenul Camerei. Ponta crede că votul deputaţilor este normal şi vorbeşte de apărarea oamenilor simpli

Se arata ca:

Deputaţii au respins, marţi, în plenul Camerei, solicitarea DNA de avizare a urmăririi penale a premierului Victor Ponta, şi pentru conflict de interese, votul fiind 231 ”pentru” respingerea urmăririi penale şi 120 ”împotrivă”.

Din totalul de 387 de deputaţi , la şedinţa de marţi au fost prezenţi 351, numărul voturilor valabil exprimate fiind acelaşi. Din voturile valabil exprimate, 231 au fost pentru „proiectul de hotărâre respingerea cererii de începere a urmăririi penale” a lui Victor Ponta , iar 120 de voturi au fost „împotrivă”.

Întrucât s-a întrunit majoritatea simplă, decizia Camerei Deputaţilor a fost de respingere a începerii urmăririi penale pentru şeful Guvernului.

Ponta crede că votul deputaţilor este normal şi vorbeşte de apărarea oamenilor simpli

Liderul PSD, premierul Victor Ponta, afirmă că votul prin care deputaţii au respins cererea DNA pentru urmărirea sa penală este unul normal, adăugând că Parlamentul şi Guvernul au obligaţia de respecta Constituţia şi a-i apăra şi pe oamenii simpli, care nu beneficiază de sprijinul acordat lui marţi.

„Vreau şi cred că Parlamentul şi Guvernul au obligaţia de a respecta Constituţia şi de a-i apăra mai ales pe alţii, pentru că alţii, oameni simpli, nu au sprijinul pe care am avut eu ocazia să-l am. La asta trebuie să ne gândim de acum încolo”, a spus Ponta, fără alte detalii.

UPDATE 11:16 – Ponta: Votul popular a legitimat doar Parlament, Guvern, preşedinte, autorităţi locale,nu altă putere

Votul popular a legitimat doar Parlamentul, Guvernul, preşedintele şi autorităţile locale, nu o altă putere, a afirmat liderul PSD, premierul Victor Ponta, referindu-se la puterea judecătorească şi cerând deputaţilor să se pronunţe în acest sens prin votul care urmează să fie acordat în cazul său.

„Vă rog să vă pronunţaţi şi să arătaţi că Parlamentul şi Executivul în egală măsură sunt puteri constituţionale care pot şi trebuie să-şi exercite atribuţiile aşa cum sunt prevăzute de Constituţie şi cum au fost învestite prin votul popular. Un vot popular care nu a legitimat o altă putere decât Parlamentul, Guvernul şi preşedintele, nu o altă putere. Votul popular este pentru aceste puteri şi pentru puterea locală, pentru autorităţile locale”, a spus Ponta deputaţilor.

UPDATE 11:00 – Ponta către deputaţi: Să nu votaţi politic decât la moţiunea de cenzură, eu nu am votat ca deputat

Liderul PSD, premierul Victor Ponta, le-a cerut deputaţilor să nu voteze politic în cazul său, ci să exprime un vot politic doar la moţiunea de cenzură, arătând că el, ca deputat, nu a votat atunci când a considerat că puterea Parlamentului sau a Guvernului este încălcată abuziv de o altă putere.

„Ca deputat, ştiţi foarte bine că nu am votat când am considerat că se încalcă puterea Parlamentului sau a Guvernului în mod abuziv de o altă putere a ţării. Vă rog frumos să nu votaţi politic astăzi, ci să votaţi ca cetăţeni şi ca deputaţi iar vineri, la moţiunea de cenzură, să votaţi politic”, a spus Ponta deputaţilor.

Luni, liderul PSD, Victor Ponta, afirma că i-a rugat pe membrii Comisiei juridice a Camerei Deputaţilor să voteze juridic, nu politic, în cazul său şi că a primit asigurări în acest sens inclusiv din partea liberalilor, care însă ulterior au votat tot pe baza „ordinului” copreşedintelui PNL Alina Gorghiu.

Deputaţii au decis ca votul să fie la raportul Comisiei juridice. PNL s-a împotrivit vehement

Deputaţii PSD şi cei ai PNL au avut, în plenul Camerei, dispute procedurale în privinţa votului la solicitarea începerii urmăririi penale a lui Victor Ponta, liderul liberalilor Ludovic Orban strigându-le celor de la PSD să nu apeleze la „tertipuri” care să-l salveze pe premier.

Preşedintele Camerei Deputaţilor Valeriu Zgonea a susţinut că plenul Camerei trebuie să voteze proiectul de hotărâre de respingere a cererii de începere a urmăririi penale premierului, iar deputaţii PNl au afirmat că trebuie supusă la vot solicitarea de începerea urmăririi penale.

„Văd că încercaţi un tertip procedural ruşinos. În conformitate cu Constituţia,se supune la vot cerereea de încuviinţare a începerii urmăririi penale şi nu raportul Comisiei juridice de respingere, iar pentru încuviinţare este necesară majoritate simplă. Nu apelaţi la tertipuri procedurale să-l savaţi pe Victor Ponta”, a spus Orban.

„Noi nu încuviinţăm ceva venit de la ICCJ, noi cerem ceva”, a explicat deputatul UDMR Marton Arpad.

Disputa s-a încheiat cu decizia ca deputaţi să voteze proiectul de hotărâre de respingere a cererii de încuviinţare a urmăririi penale pentru premierul Ponta.

UPDATE 10:57 – Orban, în plen: Azi votăm ca să stabilim clar dacă Parlamentul obstrucţionează sau nu justiţia

Liderul deputaţilor liberali, Ludovic Orban, a spus, marţi, în plenul Camerei, că votul de astăzi va afecta democraţia din România, iar ce se va decide va face înconjurul lumii, îndemându-şi colegii să voteze în favoarea justiţiei şi să nu o obstrucţioneze.

”Decizia care se va lua azi va afecta democraţia din România, percepţia cetăţenilor asupra Parlamentului ca instituţie fundamentală a democraţiei, imaginea României. Ce se va decide azi va face înconjurul lumii şi va fi urmărit de toate cancelariile lumii civilizate. Astăzi nu vom vota, ca parlamentari, dacă Victor Ponta este sau nu este vinovat, nu avem noi cădarea să hotărâm acest lucru şi nici informaţiile necesare să hotărâm acest lucru (…) 90 la sută dintre dumneavoastră nu aţi văzut dosarul, vă formulaţi punctul de vedere numai în baza informaţiilor trunchiate. Noi azi votăm pentru a stabili un lucru clar: în România, respectând Constituţia, nimeni nu e mai presus de lege, nici macar premierul. Azi votăm dacă Parlamentul susţine sau nu înfăptuirea dreptăţii de către puterea judecătorească. Azi votăm ca să stabilim clar dacă Parlamentul obstrucţionează sau nu justiţia”, a spus Ludovic Orban în plenul Camerei, îndemându-i pe parlamentari să voteze pentru justiţie.

”Dacă astăzi se apropă începerea urmăriiri penale, nu se schimbă nimic în puterea României, nu este afectată majoritatea parlamentară. Dacă premierul este supendat, preşedintele numeşte un premier interimar din majoritatea parlamentară. Nu înghiţiţi minciuna cu lovitura de stat. Nu vă impiedică nimeni să formaţi un nou guvern cu aceeaşi majoritate. Dacă veţi vota respingerea începerii urmăririi penale, veţi deveni copărtaşi la distrugerea imaginii României. Votaţi în favoarea cererii de începere a urmăririi penale!”, a adăugat Orban.

El le-a spus celor prezenţi în sală că dacă resping cererea DNA de începere a urmăririi penale a premierului, atunci sunt ”copărtaşi la distrugerea ţării”.

”Majoritatea nu aţi avut afaceri oneroase, nu vă transformaţi voi, oameni oneşti, care nu aţi încăcat legea, nu deveniţi complici cu corupţia, nu aruncaţi asupra României o anatemă care nu o putem îndepărta”, a mai spus Orban

El a arătat că dacă se aprobă începerea urmăririi penale nu se schimbă nimic în puterea României.

UPDATE 10:40 – Ponta cere deputaţilor să decidă dacă o hotărâre politică poate fi cenzurată de către un procuror

Premierul Victor Ponta le-a cerut deputaţilor să decidă dacă o hotărâre politică, precum numirea unui ministru, poate fi cenzurată de către o altă putere sau de un reprezentant al acesteia, în cazul de faţă un procuror, şi să atragă răspunderea penală.

Adresându-se plenului Camerei deputaţilor, Ponta a mai cerut să fie decis dacă mai este păstrată regula conform căreia un guvern este schimbat doar de Parlament sau prin vot la alegeri.

Ponta acuză opoziţia de „şmecherie Transalpina” în scopul neadoptării unei hotărâri şi sesizării CC

Liderul PSD, premierul Victor Ponta, a cerut deputaţilor să emită o hotărâre în cazul său, acuzând opoziţia că încearcă „un gen de şmecherie de Transalpina” prin care să nu fie adoptată o hotărâre, astfel încât să poată fi sesizată Curtea Constituţională, ca în cazul Şova.

Preşedintele Camerei Valeriu Zgonea conduce şedinţa.

Victor Ponta a aşteptat începerea şedinţei în biroul preşedintelui Camerei Valeriu Zgonea şi este prezent în plen.

Ponta, înaintea votului de începere a urmăririi penale: Întotdeauna am emoţii în faţa Parlamentului

Premierul Victor Ponta a declarat, marţi, întrebat dacă are emoţii pentru votul din Camera Deputaţilor privind încuviinţarea urmăririi sale penale, că întotodeauna are emoţii atunci când se află în faţa legislativului.

„Întodeauna am emoţii în faţa Parlamentului”, a spus Ponta înainte de a intra în plenul Camerei Deputaţilor.

Comisia juridică a respins, luni, după audierea premierului Victor Ponta, cererea DNA de începere a urmăririi penale a acestuia, întocmind un raport în care nu se solicită urmărirea penală.

După prezentarea raportului comisiei, Victor Ponta îşi va spune punctul de vedere în plenul Camerei.

În final, deputaţii vor vota secret cu bile în privinţa raportului comisiei juridice.

Comisia juridică a Camerei Deputaţilor a respins, luni, solicitarea privind începerea urmăririi penale a premierului Ponta, cu 18 voturi „împotrivă”, 7 „pentru” şi o abţinere. Raportul Comisiei Juridice a Camerei Deputaţilor va fi dezbătut marţi, la ora 10.00, în şedinţa de plen a Camerei.

Premierul Victor Ponta este urmărit penal pentru fals în înscrisuri sub semnătură privată, complicitate la evaziune fiscală în formă continuată şi spălarea banilor în dosarul Turceni – Rovinari, fapte pe care le-ar fi săvârşit în perioada în care era avocat. De asemenea, DNA cere Camerei Deputaţilor avizarea urmăririi penale pe numele premierului şi pentru conflict de interese.”

Lasand la o parte intrebarea: „de ce Ovidiu Tender, om de afaceri poate fi condamnat si Ponta, om politic, nu poate fi condamnat si mai este si aparat de Parlament?” – ceea ce s-a petrecut astazi, lucru absolut previzibil, reprezinta o infrangere politica nu doar a PNL, dar in primul rand a Presedintelui Iohannis, care i-a cerut demisia lui Ponta in urma acuzatiilor aduse acestuia de catre DNA. De asemenea, s-ar putea pune problema ce calitate morala are PNL ca sa-i ceara acum, subliniez asta, demisia lui Ponta, dupa ce au fost intr-o alianta, USL, cu PSD si implicit cu Victor Ponta, alianta care ar fi urmat sa dea si Presedintele Romaniei… Insa lucrul asta nu mi se pare atat de important acum. Ceea ce e important este ca PNL, cat si Iohannis, au suferit o prima infrangere. Si trebuie spus ca aceasta infrangere, care nu e deloc una oarecare sau una usoara, ar fi putut fi evitata! Eu asta nu pot sa inteleg: de ce nu au evitat o astfel de infrangere? In primul rand, s-a actionat extrem de prost: DNA il invinuieste pe Ponta, concomitent cu asta PNL baga o motiune in Parlament, actiunea fiind coordonata cu anumite televiziuni, mai bine zis cu o anumita televiziune care sa sustina punctul de vedere al lui Iohannis si al PNL. O astfel de prostie, atat de evidenta, pe mine, cel putin, ma infioara!! Cand era foarte clar de la bun inceput ca Ponta nu-si va da nicio demisie. Cat de prost poti sa fii ca sa nu pricepi un astfel de lucru elementar de simplu? Este clar ca lucrurile ar fi trebuit sa se desfasoare altfel, atat pentru inlocuirea lui Ponta, cat si pentru ca PNL sa evite o infrangere deloc, deloc placuta! Ambasadele au reactionat spunand doar generalitati, ceea ce face, pentru PNL si Iohannis, ca aceasta infrangere sa fie si mai neplacuta. Cu cea mai mare parere de rau, dar nota, pe o scara de la 1 la 10, pe care o merita atat PNL cat si Iohannis este de 4- (patru minus!!). Ei incearca acum sa dreaga busuiocul si sa prezinte lucrurile ca si cum n-ar fi o infrangere… Ar trebui sa se opreasca!! Deja situatia incepe sa-i fie favorabila lui Ponta si tot ce s-a intamplat lucreaza in favoarea lui. Nu ti-a reusit atacul, mai bine te retragi decat sa persisti in greseala! Or, PNL pare ca doreste sa persiste in greseala, ceea ce e uluitor!!!

😦

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Iunie 9, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

37 comentarii »

  1. Nu Motane, asta reprezinta infrangerea democratiei, a statului de drept, infrangerea dreptatii de catre hoti, pamblicari si mangafale, vorba lui nenea Iancu.
    Asta dovedeste cat inseamna ptr acesti pesedei, majoritari, respectul ptr lege si adevar. Atata timp cat democratia le serveste interesele, e foarte buna. Atata timp cat legea ii condamna doar pe adversarii politici, e buna. Cand vine vorba sa-i ia pe pesedei de urechi, toate sunt „razbunari politice”. 😀😀😀

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 9, 2015 | Răspunde

    • Bun, si tu (adica tu, Opozitie) ce faci? Iti dai singura una-n cap? Hai sa ne lamurim si cu Opozitia pentru ca daca Opozitia nu e inteligenta chiar ca e in pericol democratia! La fel cum a fost si pe vremea lui Traian Basescu, datorita caruia a castigat USL alegerile in proportii absolut majoritare, de am ajuns cu un Parlament obez (de unde era vorba de scaderea numarului de parlamentari)! Pentru ca USL s-a autodefinit ca o forta politica antibasista. Opozitia nu doreste sa recunoasca faptul ca a gresit, ca nu trebuia procedat asa, facand prin asta o si mai mare greseala!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 9, 2015 | Răspunde

    • „Atata timp cat legea ii condamna doar pe adversarii politici, e buna. Cand vine vorba sa-i ia pe pesedei de urechi, toate sunt „razbunari politice”” – nu numai asta, dar felul in care a actionat actuala Opozitie, PNL adica, ii permite lui Ponta sa se autovictimizeze, adica sa spuna ca e o victima a sistemului! Nici nu mi-am inchipuit ca PNL va juca atat de prost!!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 9, 2015 | Răspunde

      • Motane, PNL a inceput sa joace prost de cand cu USL-ul. Eu cand am zis ca (ne)onorabilul crin a fost cel mai mare rau abatut asupra PNL, ma cam injurau „anti-basistii”. La fel pateam si cand afirmam cu tarie ca la alegerile din nov 2012 trebuia mers pe PARTIDE, INDIVIDUAL, iar mi-o luam din toate partile, inclusiv de la membrii PNL, adica de la ai mei. Acum mi se da dreptate. Acum vin colegii si spun ca „aveai dreptate”. Si ce folos? Ma doare sufletul cand vad unde a ajuns acest partid. Cat rau poate face o conducere proasta, fara pic de onoare si fara cel mai mic crez politic.

        Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 9, 2015

      • Bun, dar daca ai jucat asa, nu se poate ca acuma, trecand in Opozitie, brusc, sa ceri demisia lui Ponta, sa faci scandalul asta… Nu se potriveste!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

      • Pai tot circul asta n-are a face cu politica. Aici e vorba doar de polite de platit. Aici fiecare are de platit o politita cuiva. Tot jocul asta nu are nimic de-a face cu politica sau cu „grija ptr tara”. Aici e pur si simplu vorba de CAMPANIE ELCTORALA. Cine pare mai „patriot” si mai curat.
        Acest DNA si ANI, binomul cum ii spui tu, a inceput doar ca o arma a unora impotriva altora, dar s-a dovedit a avea doua taisuri si asta nu mai convine. Acum se incearca denigrarea lor pe orice cale, ca sa poata fi desfiintate fara sa bata la ochi. Uita-te si tu la toate recatiile astea „vehemente” fata de „aservirea” acestor institutii. Ba mai mult, se pune in discutie pe toate posturile, pe la toate colturile, onestitatea si integritatea justitiei. Si de catre cine?
        Si de ce ma rog trebuie sa cred ca doar in cazul unei Udrea, sau Videanu, procurorii si judecatorii actioneaza corect si impartial, dar in cazul unui Dragnea, Ponta sau acolitul sau, sunt „altfel”. Adica un base e vinovat din start de multe cotzcarii, fara a fi probste in vre-un fel (din varii motive) dar ponta este nevinovat inainte ca justitia sa se pronunte.
        Circ si iar circ. O isterie generala iscata de posibilitatea ca unele (nu chiar toate) matrapazlacurile alesilor sa iasa la iveala. O disperare ridicola de a tine cat mai departe de judecatori acest faimos cuplu, ponta-sova. Orice ar spune cineva, in Romania acestor 25 de ani de la Revolutie a fost imposibil ca cineva sa adune asemnea averi fara sa „fenteze” in vre-un fel sau altul statul.

        Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 10, 2015

      • … sau sa le faca sub obladuirea statului, chiar cu sprijinul statului… Bine, cu exceptiile de rigoare.

        Da… asta e trecerea de la o societate in care domnea egalitarismul (dar unul fortat, ca sa se inteleaga bine despre ce era vorba) la o economie de piata libera.

        Adica Tranzitia.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

    • Zici de pesedei, dar ce sa mai zic de Elena Udrea, care se considera o victima chiar a adjunctului sefului SRI si a Codrutei Kovesi. Ce sa mai zic de pozitiile actuale ale lui Basescu fata de Justitie: cand era el Presedinte, adica la Putere, era foarte buna Justitia asta, cum nu mai e Presedinte si a ajuns sa-l atinga, intr-un fel sau altul, si pe el Justitia asta, acum nu mai e asa de buna…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 9, 2015 | Răspunde

      • Pai? E valabila la toti. Ai impresia ca eu tin in brate pe vre-unul? Da-mi un singur exemplu de mahar din astia, condamnat si caruia i s-au confiscat averile obtinute prin spaga, delapidare si spalare de bani. Ca eu nu gasesc.

        Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 9, 2015

    • „Opozitia este sublima, dar lipseste cu desavarsire”
      Care opozitie? La noi opozitia inseamna doar dat la gioale si facut vant pe scari. In 25 de ani n-am vazut OPOZITIE in adevaratul sens al cuvantului. Am vazut doar goana dupa ciolan si atat.
      Daca nu ma insel, presedintele are ca arma constitutionala dizolvarea Parlamentului, sau ma insel? Eu unul asta as fi asteptat din partea lui. Un presedinte, oricare ar fi el, in cazul in care Parlamentul da dovada de lipsa de constiinta politica, de onoare si da dovada de o lipsa flagranta de respect fata de lege, asta ar trebui sa faca, nu doar vorbe pe „feisbuc” si reclama la pasta de dinti.
      PNL-ul a fost Motane, pana la episodul USL. Acum e doar o umbra, o fantoma a ceea ce a fost. Pohta ce-a pohtit papasha ilici. Intai a pus umarul la ditrugerea PNTcD, tot din interior, acum „ajuta” PNL-ul, si tot din interior.
      Asa ca OPOZITIE, nu prea o sa vezi. Contre da, dar opozitie nexam.

      Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 9, 2015 | Răspunde

      • @Rica
        Conform Constitutiei Romaniei, Parlamentul nu poate fi dizolvat de catre Presedinte in conditiile pe care le-ai enumerat tu (v. art. 89 din Constitutie).

        PNTCD-ul, din pacate, s-a distrus singur, fara ajutorul cuiva (din interior sau din exterior, fireste).

        Opozitia exista, insa ea e nu e slaba, ci proasta!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 9, 2015

      • Sa stii ca, in cazul PNL, Papasha nu prea are vreo treaba… Uite-te si tu ce a facut PNL: dupa ce a fost intr-un amor nebun cu PSD, in cuibusorul de nebunii numit USL, acum fuzioneaza orgasmic cu adversarii PSD, cu PDL… Asta e. Asa ca nu cred ca e „ajutat” din interior… A gasi tot felul de scuze, si inca false, nu e benefic nici pentru PNL, nici pentru democratie!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 9, 2015

      • Am zis ca nu stiu sigur, dar un referendum poate initia nu?
        Pai PDL-ul de unde s-a rupt Motane? Nu cumva a fost format, sau „creat” (ma rog) de Roman? PDSR parca se numea atunci cand Roman, nemultumit de politica dusa de papasha, si avand inca amintirea guvernului cazut, a format PDL.
        De fapt tu ai dreptate, PNL si-a semnat sentinta singur. Nu le-a pus nimeni Makarov-ul la tampla ca sa-i „adopte” pe pedeli. De fapt se pare ca PNL a fost „inghitit” de PDL, nu invers.
        Din gresala in gresala, spre victoria finala, dar a adversarilor.
        Nici nu mai stiu care mai are ceva liberal in partidul asta. Habar n-am ce politica se mai duce in PNL, si daca eu sunt „ambetat”, ce pretentie sa mai avem de la alegatorii fara carnet de membru?

        Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 9, 2015

      • Nu trebuie initiat niciun fel de referendum.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

  2. Deocamdată îi dau crezare lui Ponta !
    Chestia cu demisia merge într-o ţară normală, iar acuzaţii de genul celor aduse lui Ponta, în alte ţări, n-ar avea loc !

    Comentariu de Radu Humor | Iunie 9, 2015 | Răspunde

    • Oricum, PSD trebuie sa aiba in vedere sa se reformeze, sa aduca in fata si pe altii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

      • Cum Doamne iarta-ma s a se reformeze , daca Ponta in loc sa urmeze exemplul alora ce-au candidat mai zilele trecute in UK si sa-si dea demisia plecand nu in Dubai ci….la Dracu-n praznic , nici macar nu s-a tinut de cuvant sa convoace in luna Martie { asa cum promisese dupa sejurul din Dubai alaturi d e amicul sau Ghitza } acel Congres Extraordinar al PSD ??????? Fi serios frate , ai mai a uzit dumneata d e vreun mamut resuscitat ….reimprospatat ??? PSD-ul este un partid mamut care , cred ca are mai multi membri decat a avut vreodata PCR-ul din care-si trage originile !!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 10, 2015

      • Ar trebui, totusi… In PSD e o grupare bine infipta si foarte influenta, vechea garda, care-l sustine pe Ponta si-l sustine bine, cu putere, dupa cum se poate si vedea cu usurinta. Intr-adevar, e dificil sa se reformeze, ai dreptate! Insa situatia actuala scade valoarea PSD si asta e un lucru care, iarasi, ar trebui sa dea de gandit pesedistilor… Insa la cum joaca Opozitia, adica slab, nu e o problema prea dificila pentru PSD castigarea alegerilor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

  3. Nu Rica ci , Presedintele este acela care nu cunoaste Constitutia !!! Nu-i treaba lui Rica Venturiano , a mea sau a dumitale sa cunoastem Constitutia ci , a teutonului de la Cotroceni care face calificare la locul d e munca . Mare lucru n-ar fi daca , am afla ca sef de stagiu de calificare ai este un „maistru ” numit ….Basescu , iar examinatori pe parcursul acestor ani , oarece servicii sau cel putin tipi dintr-aia cu stele , cu multe stele pe umeri din serviciile respective ..Ai dreptate in cazul PNT-CD cu-n singur amendament : „serviciile ” au contribuit SUBSTANTIAL la distrugerea sa . Este adevarat insa ca , PNT-ul lui Coposu si el insusi , aveau si niste idei cam anacronice si era un partid revansard pana-n panzele albe . PNL-ul in calitatea-i de „partid istoric ” ca si PNT-ul necazand totusi in aceeasi plasa in care au cazut taranistii ….poate si unde ideile acestora erau mai moderne si erau mai apropiate de West-ul spre care s e laudau noii conducatori ca vor sa indrepte Romania . Nu se poate spune ca n-au facut-o insa , au facut-o pentru ei , romanilor d e rand intorcandu-li-se spatele { ca acelui individ din serialul acela BBC pe care-ti spuneam mai nu stiu cand ca l-am vazut dracu stie pe ce canal } si inchizandu-li-se gura cu….acele ” titluri d e proprietate ” sau cu inapoierea acelor bani pe care legile lui Ceausescu ai luau lunar din buzunarul oamenilor pentru….” dezvoltarea tarii , pentru modernizarea industriei ” si…dracu stie pentru mai ce ! Si azi mai am prin casa o foaie A4 prin care statul ma declara detinator a N parti sociale la „Autobuzul ” Bucuresti . Nu-mi sant de folos { dar sunt declarat ” proprietar ” cu acte in regula pe-o farama din respectiva uzina care-i azi , doar un maidan gol } nici macar pentru WC deoarece au o hartie atat de groasa incat … ” iti nenorocesti curul ” vorba lui Svejk daca incerci s-o folosesti la „ceva ” ! Ti-am spus parerea mea si-o repet chiar daca vei rade de ea : se doreste disiparea liberalismului si-a ideilor sale in noul PD-PNL , simplu ca buna ziua . Eventual vechii ” tovarsi d e lupta ” ai lui Basescu pe care-i sti foarte bine adica , Videanu , Berceanu , Anastase , Blaga , Boc , Udrea si altii , sa fie spalati d e pacate mai ales ca…nu mai sunt PD-isti { in jargonul frantzuzesc pedist semnifica un poponar fara suparare } ci….” LIBERALI ” .Problema este ca oamenii de rand s-au cam prins d e figura insa, conducatorii lor nu vor sa-i asculte . Interesanta postarea dumitale si mai ales preluarea dupa MediaFax a traseului pe ore si minute a celor intamplate ieri in Parlament . Cel putin pentru mine-i o adevarata mana cereasca in materie d e informatie { pentru care-ti multumesc stimate Motan } avand in vedere faptul ca mi-am propus sa nu mai deschid TV-ul pana vineri cel putin . Mi-a placut zicerea lui Ludovic Orban , acest ” liberal ” care , de cand al stiu a candidat fara succes la cam orice fel d e functie si….le-a pierdut pe toate c-o elegantza ….britanica asi zice insa….nu se lasa omu’ frate ce sa-i faci , daca-i bolnav d e sefie ?! In plus d e asta , el a fost si este inca , un mare nimeni iar faptul ca-i guristul de serviciu al ” PNL „asta , tine tot d e dorinta-i nebuna de-a ramane pe val doar doar …s-o ivi o fonctie cat de mica { daca s e poate MARE } si pentru el , eventual sa-si pastreze fonctia pe acre-o are acum in „PNL ” ! Eu nu-l uit de pe vremea cand Basescu candida prima oara pentru postul d e la Cotroceni iar fraieru d e Orban ai facea campanie electorala , crezand prostu’ ca , dupa ce va pleca bastanu’ d e la PGMB va ramane el si in calitatea-i d e viceprimar , va devenii brusc si peste noapte , primar general . N-a tinut figura si s-a tranformat peste noapte in cel ce-l blestema zilnic pe Basescu pe toate sticlele tv-urilor . Atentie n-o spun din auzite ci din vazute faza cu campania pe care i-o facea lui Basescu ! Excelent finalul , apoteotic chiar si asta ma face sa ma-ntreb in creierul capului meu onorate Motan , daca nu cumva si-a bagat Dracu coada intre PNL-isti de-au muscat ca ciumpalacii galusca servita de generalii din servicii sau….chestia cu acel procuror ce dezgroapa mortii si ia la puricat dosare vechi de ani d e zile , n-a fost doar o incercare – cu degetul deocamdata -, a „apelor ” sa se vada daca s e vor tulbura in vreun fel . Nu c-asi fi eu adeptul conspirationismului de orice fel dar , mie personal chestia asta chiar imi pute al dracului ! Mi-aduce aminte d e chestia aceea descrisa foarte plastic de Dinu Sararu in ” Niste tarani ” cand , la un „proces ” tipul d e la Securitate trimete acel faimos biletzel ” judecatorului ” . Mi-amintesc si ce scria tipul : ” Face-ti cum vreti dar….NOI TOT AL LUAM ! ” Chiar am trait sa vad si sa aud despre chestii dintr-astea { direct d e la sursa ca sa ma exprim asa 😉 } si poate de aceea , imi pare cunoscuta figura . METODA SECURISTA 101% !!!!! Una peste alta , indiferent daca Ponta este sau nu vinovat d e ceea ce i s e imputa { am mai spus-o : Ponta merita luat cu mascatii la 6 dimineata precum a fost luat Nutu Camataru si dus direct in ” beciul domnesc ” dar , pentru FAPTE nu pentru facaturi ! } , nu cred ca-i politic corect intr-o tara democratica si membra a UE ca un procuror { pe dracu ” un procuror „, cine poate crede aiureala asta !!! } isi poate permite sa cheme la ordinul sau un PM in functie si eventual acest PM sa fie si mazilit imediat dupa figura asta . Chiar au crezut boii dracului ca Ponta este Paul Pacuraru ????? Din acest motiv , ambasadorii { aia seriosi nu facaturile } au si reactionat cu moderatie si mai ales cu discretie totala in acest caz de cearta intre chivutze la usa corturilor , tipic damboviteana , tipic balcanica . Nu degeaba ne zic unii tigani ! Ponta , sa fim seriosi , nu-i nascut dupa ultima ploaie . Ai uitat ca l-a avut drept mentor pe Adrian Nastase ??? Ai uitat ca acesta-l pusese Sef al Corpului de Control al Primului Ministru pe vremea cand Ponta nu cred ca inplinise treizeci d e ani ???? Daca Elena Udrea ca fosta avocata reuseste { asta avand vinovatii infinit mai mari si mai demonstrabile } sa tina piept de atat vreme sistemului nostru juridic si cam tuturor acuzelor Parchetului condus d e madamme Kovesii { care pana mai zielle trecute ai lingea mainile Udroaicei } , pai Ponta in calitatea-i d e fost procuror…s e joaca cu ei , ai mananca cu gem la micul dejun delectandu-s e cu desene animate ! Chiar , c a tot esti dumneata destept : cat crezi ca va mai rezista { nu Ponta …ala va rezista cat poate d e mult } Laura Codruta Kovesii pe functie ca si-a facut dusmani d e moarte intreg Parlamentul ??? Are DNA si Parchetul crestere d e popularitate…VAX ! Poate in randul prostilor dar in randurile alora acre-si mai folosesc si mintile proprii si personale…tare ma-ndoiesc d e figura asta ! Dupa cate am auzit Alina Gorghiu era si dansa parte la figura pe care-o executau ” baietii destepti ” la Electrica , domnia sa fiind avocata partii adverse adica a alora de-au pierdut procesul insa…chiar o fi curata ca neaua , ma-ndoesc de asta . de ce-i atat d e drastica ? Nu-i este teama ca si domnia sa poate urma la aparat vreodata ? Deci , ai acorzi PNL { care PNL 😦 ??? } si lui Johannis , nota -4 , esti generos prietene ! Prostimea , adica aia care s e bucura d e bine d e rau de reintregirea pensiilor si-a salariilor { facute sub guvernare PSD } , care s e bucura de dublarea alocatiilor d e stat pentru copii { facuta sub guvernare PSD } , care s e bucura de scaderea TVA la alimentele d e baza { facuta sub guvernare PSD } ….care s e bucura de orice ciosvarta aruncata in ” marinimia lor ” d e conducatorii acestei tari { chiar daca-s PSD-isti si-s condusi de Victor Viorel Ponta } , le-ar acorda cel mult -3 iar neamtului ….poate 1 cu „felicitari „. Am citit pe blogul alora d e la ” Civitas 99 ” un articol al lui ANdrei Tiut….excelent frate , excelent ! Ti-l recomand , n-are sa-ti para rau . Iarta-mi nuvela dar….sa fi sigur ca asi mai fi avut suficient de scris si…doar faptul de-a nu-ti acapara atentia cu aiurelile mele ma impiedica sa mai tastez in continuare . Seara buna in continuare onorate Motan !

    Comentariu de Marian | Iunie 10, 2015 | Răspunde

    • @Marian

      „Chiar , c a tot esti dumneata destept : cat crezi ca va mai rezista { nu Ponta …ala va rezista cat poate d e mult } Laura Codruta Kovesii pe functie ca si-a facut dusmani d e moarte intreg Parlamentul ??? Are DNA si Parchetul crestere d e popularitate…VAX ! Poate in randul prostilor dar in randurile alora acre-si mai folosesc si mintile proprii si personale…tare ma-ndoiesc d e figura asta ! „

      Sa stii ca s-ar putea ca, printr-un imens scandal, eventual prin mitinguri de strada, eventual batai cu spitalizare, intr-un cuvant un scandal monstru, sa se urmareasca ingroparea luptei anticoruptie in Romania. Daca nu asa, atunci prin alt procedeu… O criza politica?

      Gandeste-te nu numai la Alina Gorghiu, dar si la Vasile Blaga, care nu stiu daca e chiar atat de curat, ca neaua proaspata… Citeste, te rog, si aici, si aici.

      Da, e o ipoteza ce trebuie s-o luam in considerare!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

      • Omule , am citit si acolo si dincolo si….alde Cristoiu care , o avea el alte pacate dar in materie d e analist de presa – un analist adevarat trebuie s-o recunosc – , in postura-i de gazetar este imbatabil . ” Conu’Trahanache ” al presei romanesti { aia care mai este inca } are argumente pentru fiecare idee . Criza politica este oricum si , s-a declansat in chiar secunda urmatoare plecarii lui Victor Ponta , nu asa cum au facut aia din UK din toate functiile politice ci…in DUbai dar….nu s-au prins inca ” analistii ” desii , pana si ” antenele ” au fost foarte virulente la vremea respectiva , privind acest caz . Chestia cu ” am un guvern d e condus ” clamata de PM….chiar n-avea baza din punct d e vedere moral macar . Totusi daca maine , nu maine IERI { !!! } Ponta si guvernul sau demisioneaza iar teutonul isi va avea propriul sau guvern . ” Vreau un guvern al meu cu care ….sa pot lucra ” atata tupeu , atata lipsa d e cultura politica , atata necunoastere a amaratei aleia d e Constitutie , buna sau rea este d e discutat insa acest tip d e tupeu l-am intalnit doar la Traian Basescu d e care credeam c-am scapat in sfarsit !!!! Umbra lui Basescu la Cotroceni { pentru a parafraza o arhicunoscuta poezie romaneasca } este acest teuton numit Johannis !!!!! Sant al dracului d e curios cand asi va da in petec ca si predecesorul sau deoarece ….o va face pana la urma ! Mitinguri….VAX !!! Citeam la Ionut Iancu pe blog { ala cu Blogareala cu vrajala } ceva despre o mare adunare d e protest c e va avea loc vineri . Astia chiar cred ca , daca le-a mers o data figura cu Faceboock-ul la alegerile prezidentiale , chestia va tine asa a la long ? Ma-ndoesc profund ….s-a mai desteptat lume a totusi si-n plus d e asta….astia d e guverneaza totusi….AU DAT CEVA POPORULUI ASTA DE POMANAGII , spre deosebire d e ” liberali ” care prin ansasi doctrina lor nu pot face asta . Atentie onorabile , daca m-am exprimat la adresa dumitale cu ” tot esti dumneata destept ” n-am facut-o in sens peiorativ , oricum iti prezint scuzele d e rigoare .

        Comentariu de Marian | Iunie 10, 2015

    • Dar cum se face atunci ca PSD se pricepe sa ia astfel de masuri, sa scada preturile ca sa atraga populatia sa-i voteze si Opozitia de centru-dreapta nu stie? Ba mai mult: sa ne gandim la PNTCD, la PDL cum au sfarsit dupa ce au fost la guvernare. Cum de stie doar PSD sa „conspire” atat de bine si sa-si atraga votanti, sa creasca ca partid politic si ca numar de sustinatori, si sa se mentina ca un partid mare si redutabil pe scena politica romaneasca, iar partidele de centru-dreapta nu stiu sa faca lucrul acesta si, mai intotdeauna, au sfarsit catastrofal, trebuind solutii miraculoase ca sa fie salvate? Asta e intrebarea!!! 🙂 Si vezi ca lucrurile continua, cel putin au continuat pana acum cu unele exceptii, tot asa…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

  4. Ma gandesc la PNTCD… Rica a adus in discutie subiectul. Acest partid pare a fi fost parasit dupa ce a clacat CDR, ca si ideea de a se merge in continuare cu CDR…

    La inceputul anilor ’90, PNTCD a avut drept lideri oameni care au suferit in inchisorile comuniste. De aceea acesti oameni au avut legitimitatea morala de a lupta politic impotriva FSN-ului lui Ion Iliescu (FDSN mai apoi, apoi PDSR si acum PSD), care era reprezentat din fosti comunisti, esaloanele 2-3 ale fostului PCR. Insa acesti lideri, care ajunsesera la varsta senectutii, n-au reusit sa dea un suflu nou partidului. Resentimentele lor fiind, pe buna dreptate, mari, s-a abuzat nu de putine ori de lozinca, sau, mai bine zis conceptul „Jos comunismul!”, pentru ca toti acesti lideri au canalizat politica partidului preponderent pe acest asepct. In rest, ei nu se adresau electoratului contemporan, al anilor ’90, ci al celui de dinainte de razboi! Asta a fost una din cele mai grave greseli pe care le-a facut PNTCD. Nu mi se pare intamplatoare castigarea alegerilor de catre CDR dupa moartea lui Coposu, care nu a fost iubit de popor, cum poate ar crede, astazi, multi. Insa si dupa moartea lui Coposu, prezenta vechilor lideri, inchistati in mentalitati interbelice, nu a putut face posibila modernizarea partidului.

    In ce ar fi constat aceasta modernizare? In primul rand, liderii PNTCD ar fi trebuit sa ia in considerare faptul ca se adreseaza totusi unei populatii care se afla atunci dupa aproape jumatate de secol de comunism. In comunism, mijloacele de informare erau reduse, oamenii nu cunoscusera democratia, cu atat mai putin PNT cu doctrina sa crestin-democrata. Aceasta doctrina ar fi trebuit sa fie expusa oamenilor dupa Revolutie, ca oamenii sa inteleaga despre ce e vorba. Oamenilor trebuie sa le vorbesti despre tine, despre ce vrei sa faci. Deci modernizarea ar fi trebuit sa constea, de pilda, intr-o crestin-democratie moderna, adaptabila la realitatile actuale din Romania, in general vorbind adaptabila la tara noastra de azi. De asemenea, importanta era expunerea doctrinei politice a taranismului, spre exemplu legata de agricultura, asocieri, cresterea nivelului de trai in mediu rural etc. Dar, sigur, ar fi fost importanta expunerea unei viziuni asupra Romaniei de azi si a felului in care concepe partidul dezvoltarea economica, sociala si chiar politica a tarii. De asemenea, dat fiind faptul ca crestin-democratia e de sorginte catolica, ar fi trebuit explicate anumite lucruri, anumite raporturi cu societatea romaneasca in covarsitoarea ei majoritate crestin-ortodoxa.

    Nu s-a putut realiza acest lucru, modernizarea de care vorbeam, nici dupa venirea lui Emil Constantinescu, fost membru PCR, la carma CDR si apoi in functia de Presedinte al Romaniei, partidul avand o conducere formata tot din membri din vechea garda… Mai mult, mi-aduc aminte si acum, la Antena 1 in dezbaterea din campanie cu Ion Iliescu, Constantinescu spunea ca are in vedere atragerea masiva de investitii straine, bani foarte multi, lucru care nu s-a intamplat si nici nu s-a vazut o dezvoltare a tarii.

    Revenind la vremurile de azi, in legatura cu PNL as zice ca nu are lideri asa cum a avut PNTCD, care sa aiba legitimitatea morala de a lupta impotriva PSD asa cum a facut-o PNTCD, dar are, totusi, posibilitatea de a da un suflu liberal tarii. Si in cazul PNL, el trebuie sa caute modernizarea, adica un liberalism modern, adaptat realitatilor Romaniei de azi.

    In general vorbind, partidele noastre de centru-dreapta ar trebui sa aiba in vedere foarte clar ca se adreseaza tarii, Romaniei, si electoratului de aici, cel romanesc. Nu te adresezi, de pilda, electoratului german sau olandez. De asemena, trebuie sa inteleaga ca nu e bine sa faca experimente paguboase pe spinarea poporului, care si asa o duce greu. Spre exemplu, e inadmisibil ca din, sa zicem 4 privatizari, tu sa ratezi 3 dintre ele. Adica sa nu se vada niciun castig economic din asa ceva. De asemenea, trebuie sa se gandeasca ca nu se pot face toate, pompieristic, intr-o noapte. Trebuie sa tii cont de realitatile de aici si trebuie sa vezi cum poti sa aplici liberalismul aici cu maximum de succes pentru ca intr-adevar sa poti sa transformi pozitiv societatea romaneasca. Insa lucrurile acestea, ca sa aiba sanse de izbanda, se fac intr-un timp indelungat si nu degeaba spune proverbul: „Incetul cu incetul se face otetul”. De asemenea lucrurile nu pot sa iasa repede (si sa mai iasa si bine) daca tu nu faci ceea ce trebuie. Dar daca faci ceea ce trebuie, s-ar putea ca lucrurile sa iasa bine mult mai repede decat te-ai astepta. Pe langa expunerea programului de guvernare si explicarea lui, PNL ar trebui sa constientizeze populatia cu privire la anumite lucruri – de exemplu: de ce sunt necesare privatizarile, care e avantajul, ce ar trebui facut pentru dezvoltarea tarii la care si liberalismul trebuie sa-si aduca contributia (o contributie, speram, cat mai mare). Deci trebuie dialog, dezbatere, constientizare, implicare, participare, intr-un cuvant o mai buna comunicare cu populatia, lucru la care a stat foarte prost si PNTCD in trecut.

    Si daca PNTCD a facut greseala de a se axa aproape in exclusivitate pe conceptul „Jos comunismul” si a gresit pana la urma grav, PNL macar sa nu faca greseala de a se axa aproape in exclusivitate pe conceptul de „lupta anticoruptie”, speculata in mod populist. Si daca PNTCD a avut niste lideri care au blocat modernizarea partidului, macar PNL sa nu-i imite pe taranisti.

    Un alt aspect este legat de inflatia de partide de la PPE. Romania, pe langa UDMR si PNTCD mai are doua, PMP si… PNL! Lucrul asta, la PNL, tine de oportunism, PPE insemnand mai mult most users decat aderarea la o doctrina politica. Totusi, aspectele ideologice nu trebuie ignorate ci tratate cu seriozitate. PNL e in primul rand un partid liberal, a carui doctrina e liberalismul – deci e legat intrinsec de libertate – pe cand PPE e mult mai mult inclinat spre crestin-democratie si mai apoi spre liberalismul conservator. Este o contradictie cu doctrina si cu insusi Partidul National Liberal aceasta aderare la PPE. La ALDE nu mai avem niciun partid. PLR-ul lui Tariceanu avea intentia sa vina la ALDE…

    Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

    • Motane…nu stiu ce varsta ai { spunea Rica mai nu stiu cand ca ” esti foarte tanar ” , o sti el saracu c e stie 😉 } dar eu , am depasit cu mult saizeci de ani deci , am vazut si-am trait destule . I-am cunoscut pe liderii din PNT in chiar zilele urmatoare evenimentelor din Decembrie ’89 . Cu exceptia lui Ion Diaconescu care era mai moderat { a fost acuzat ” dupa ” ca , turnase insa numai cine nu stie ce era atunci , putea sa-l blameze pentru asa ceva : o data intrat ” acolo ” spuneai ….ce doreau aia nu ce doreai tu ! } insa Corneliu Coposu diferit d e faptul ca arata ca un strigoi era revansard si razbunator pana-n maduva oaselor . Constantin Dumitrescu ai urma insa ,diferit d e Coposu chiar n-ave a oftica pe TOTI ci , doar pe activisti , in acest fel nascandu-se proiectul sau pentru transformarea in LEGE a punctului 8 al Proclamatiei d e la Timisoara . Am fost alaturi d e Corneliu Coposu in acea seara d e Ianuarie cand a fost ocupat Palatul Victoria .Oricat de excitate-mi erau simturile , oricata adrenalina-mi curgea atunci prin vene , n-am putut s a nu observ faptul ca erau niste oameni care ,sugerau cate ceva iar Coposu cazand in plasa alora , dadea mai departe directivele mergand cu intransigenta-i binecunoscuta pana la a-l soma la telefon pe Ion Iliescu sa se prezinte la Victoria pentru ca acesta { Iliescu } sa fie demis din fruntea FSN und e doar dracu stie cine-l pusese si sa fie rechemata MS Regele Mihai . Iliescu , n-a pus botu si a doua zi ….au venit minerii . Acela a fost antrenamentul pentru ceea ce trebuia sa s e intample peste ….mai putin de patru luni .Bine am facut ca mi-a dat Dumnezeu mintea de pe urma si….m-am retras strategic 😉 , la timp din acel roi de albine . Romanii , ar fi putut intelege pana la urma povestea tragica , a vietii lui Corneliu Coposu a chinurilor prin care trecuse acest martir insa , nu erau obisnuiti [ INCA NU ERAU OBISNUITI } cu libertatea de-a distruge , ca alta libertate , inca n-aveam . Poate ca , daca liderii taranisti n-ar fi dorit DREPTATE CU ORICE PRET { ” Dreptate , ochii plansi vor sa te vada ” ! } , poate ca PNT ar fi devenit un partid mult mai puternic decat PNL-ul iar dupa ajungerea CDR pe cai mari…. probabil ca alta ar fi fost situatia in Romania .mai ales ca , doctrina crestin democrata a taranistilor era infinit mai putin rigida decat cea a liberalilor . PNL-ul de atunci , n-a avut lideri { Radu Campeanu era doar un nume dar , nu un lider care sa coalizeze masele , Horia Rusu insa…. pacat c-a murit atat d e tanar } insa a stiut sa-si atraga cameleoni si buni guristi precum C.P.Tariceanu , fiul lui Dan Amedeo Lazarescu { altul care-a fost descoperit „dupa ” , c-a dat pe goarna in puscarie } sau insusi Amedeo Lazarescu , asta ca sa nu mai vorbesc despre Ovidius Quintus sau de insusi Crin Antonescu care , trebuie s-o recunoastem , are verb . Avea si pe atunci .Acum aramas cu verbul caci, presedentia { fie de la Senat , fie a PNL fie…alt gen d e presedentie } nema , a renuntat ca un idiot in numele a….ceva sa fi sigur , insa acest ceva nu se numeste onoare ci doar CEVA .Stie el mai bine despre ce-i vorba si…nu ma-ndoiesc ca sti si dumneata la fel d e bine sau macar pe-aproape .

      Comentariu de Marian | Iunie 10, 2015 | Răspunde

      • Tocmai asta si spun: PNTCD nu avea cum sa aiba succes in felul asta, in maniera asta!! Liderii din vechea garda se adresau electoratului romanesc din, sa zicem, 1936, nu celui din 1990!! Ca asta e o grava greseala de comunicare politica, se vede din Cosmos!! Adevarul e ca taranistii nu erau iubiti de popor atunci, in ’90. Ei ar fi trebuit sa tina cont de acest lucru. Nu erau iubiti si datorita propagandei comuniste, care, dupa cum se vede, a fost una eficienta! Insa, si subliniez asta, nu asta e singurul motiv. Coposu nu era iubit, multi l-au perceput drept revansard si razbunator. Ei, penetistii, ar fi trebuit sa combata o asemenea stare de lucruri – ei, in schimb, au agravat-o!! De asemenea, oamenii nu doreau monarhia. Iar cine crede ca populatia in majoritatea ei doreste azi monarhia, parerea mea e ca se insala. Ca e o mica minoritate care doreste monarhia, nu neg.

        Adevarul este ca partidele istorice au dorit sa reia o traditie, cea de dinainte de comunsim, dupa o discontinuitate de jumatate de secol. A fost o mare, o grava eroare!!. Pe linia asta se merge si cu ideea de monarhie in Romania de azi – vedem nostalgii de dinainte de ’47. Iar greseala este una evidenta. Si nu numai pentru faptul ca generatiile actuale nu mai au nimic in comun cu ceea ce era in Romania cu mai mult de 60 de ani in urma…

        Partidele istorice au facut o greseala foarte grava in urma cu foarte multi ani, inainte de venirea comunismului. Nu e vorba doar de afacerile de coruptie ale timpului. Greseala a constat in faptul ca au lasat pe tronul tarii un rege desfranat, Carol al II-lea, care a introdus dictatura – partidele istorice permitand lucrul asta! Prin asta ele au tradat valorile democratiei si ale libertatii. Si au permis astfel un sir de dictaturi (legionara, antonesciana) care a culminat, in final cu dictatura comunista!! Partidele istorice, pe care le numim astazi asa, n-au aparat Democratia din tara noastra incepand din 1938!! De aceea, aceste partide, membri lor, au suferit din greu in vremurile din urma, dar datorita propriilor lor lasitati si derapaje politice si morale. Asta nu se recunoaste sau nu vor unii sa recunoasca in legtura cu PNL dar si cu PNTCD!! Si asta e cauza principala pentru care ele au continuat sa fie respinse de catre popor dupa Revolutie. Adevarul este ca ele, aceste partide, au tradat tara si poporul roman inca dinainte de a veni comunismul la Putere in Romania!!. Asta este the dirty little secret, ascuns cu grija sub pres!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

      • Uite-te si tu, liderii politici de atunci au permis lui Carol al II-lea sa vina pe tron, in conditiile in care stiau cine e baiatul asta si ce face, apoi i-au permis un regim dictatorial. Au participat la afacerile de coruptie ale timpului, care au afectat capacitatea militara a tarii in vremuri tulburi. Apoi au tot asteptat sa vina altcineva sa le rezolve problemele, de exemplu – era si a ramas celebra sintagma – „sa vina americanii”. Iar tot Vestul l-a tradat pe Maniu, dar mai corect spus e ca i-a durut in cot.

        Cred ca trebuie subliniat ceva: faptul ca partidele istorice au renuntat la democratia liberala din Romania si a permis un sir de dictaturi, pana la venirea comunismului a facut posibil ca sa se lanseze un construct politic precum Frontul National Democrat (FND), format din comunisti si satelitii lor, desigur. Pentru ca Romania nu mai avea o viata democratica atunci, in 1944, deoarece partidele istorice au renuntat la ea in 1938!! De aceea comunistii au si putut sa fraudeze usor alegerile din 1946, iar in 1948 au castigat cu 93%!! Gandeste-te ca, intr-o astfel de situatie, cand democratia schiopata rau, in 1946, Blocul Partidelor Democratice, alianta electorala pro comunista, a castigat usor alegerile si nu trebuie sa ne mire ca le-a fraudat. Pe cand daca in Romania democratia ar fi fost puternica si PNL, PNT – cele doua mari partide ale vremii – nu ar fi renuntat la democratie, astfel de lucruri ar fi fost cu mult mai greu sa se intample si poate ca nu ajungeam sub cizma ruseasca…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

      • Fara suparare insa , mie personal chestia cu ” aceste partide au tradat tara si poporul roman ” , AZI 11 IUNIE 2015 , cand s e inplinesc 67 de ani d e la NATIONALIZAREA PRINCIPALELOR MIJLOACE DE PRODUCTIE chiar imi pute a comunismul desantzat al acelor ani ….fara sa te acuz pe dumneata d e ceva anume . Am mai spus chestia asta si pe alte bloguri in perioada cand , in lipsa altei activitati bantuiam zilnic minim 10 bloguri si-o repet azi la dumneata pe blog , la dumneata in sufragerie practic : daca n-ai trait acele timpuri , lasa istoria sa s e pronunte si nu te-amesteca dumneata la atatia ani caci s-ar putea sa gresesti . Fara suparare onorate prieten ! Dictatura legionara , antonesciana { venita ca urmare a celei dintai } sau dictatura carlista ….n-au legatura cu patriotismul sefilor partidelor despre care faceai vorbire si nici macar cu poporul care , ” n-a protestat ” . Aceasta-i strict POLITICA , acesta-i THE BIG DIRTY POLITICALY SECRET . Crezi cumva ca Romania ” si-a ales un rege ” strain dintr-o casa regala straina , dupa ce Cuza a fost fortat s a abdice doar pentru ca asa a dorit ea ? Fireste ca nu crezi ca ai mai mult decat opt clase si banuiesc c-ai citit si altceva in afara de ” Capra cu trei iezi ” ! Spui matale ca ” exista o mica minoritate care doreste monarhia ” { atentie : esti aproape fara s a vrei fireste , de un pleonasm } dar pentru ce uiti ca-n Franta bunaoara , chiar si-n Italia , exista ” mici ….minoritati ” care doresc monarhia ? Ai insa mare dreptate atunci cand spui : ” liderii din vechea garda s e adresau electoratului romanesc din , sa zicem 1936 , nu celui din 1990 ” , tipii erau rupti de timpuri , credeau ca roata istoriei si-a timpului poate fi intoarsa cu-n discurs al unuia dintre ei . Totusi , nici taranistii si nici liberalii nu erau dezavuati d e catre populatie , doar datorita eficientei la capitolul propaganda cu care comunistii au reusit sa indoctrineze , ” masele de muncitori tarani si …. intelectuali ” . Ceva ceva au facut si ei , de-au reusit o astfel d e ” performanta ” si nu ma gandesc doar la liderii anului ’90 ci ….la ceva de mai inainte din istorie , ceva care i-a scarbit pe oameni , ceva ce i-a revoltat pe romani dar , asta este doar istorie ! Sant de acord ca-n ’46 s-a fraudat iar in ’48 datorita acestor fraude comunistii au castigat detasat alegerile dar , te-ai intrebat vreodata , daca nu cumva unii romani chiar au crezut in comunismul clamat d e catre PCR la vremea respectiva adica , la cateva zile dupa terminarea unui razboi mondial care facuse victime , multe victime din randul populatiei romaniei ? Fireste si asta-i tot istorie !

        Comentariu de Marian | Iunie 11, 2015

      • Marian, mi se pare destul de limpede ca nu pot sa judec simtul tau olfactiv… Dar daca am dreptate? 😉 Nu crezi ca am dreptate…? 😉

        „dar , te-ai intrebat vreodata , daca nu cumva unii romani chiar au crezut in comunismul clamat d e catre PCR la vremea respectiva adica , la cateva zile dupa terminarea unui razboi mondial care facuse victime , multe victime din randul populatiei romaniei ? Fireste si asta-i tot istorie !” – cu siguranta ca da!. Cu siguranta, sau cel putin asa imi vine mie sa cred, ca unii romani au crezut in comunismul clamat de catre PCR la vremea respectiva. O mica minoritate. Fireste, sunt aproape de a face un pleonasm. E bine zis aproape! Deci inca nu l-am facut! 😉 . Asa cum o minoritate mai mare o sustine pe Marine Le Pen in Franta si al ei Front National. Numai ca acolo Marine Le Pen n-a ajuns (inca?) sa conduca Franta… Pe cand la noi, daca nu s-ar fi abandonat Democratia de catre partidele pe care astazi le numim „istorice”, unui partid minuscul, cu o conducere venita din exterior, din URSS, si chiar cu membri din exterior, daca nu ma insel, asa cum era la vremea respectiva PCR, n-ar fi putut atat de usor sa preia Puterea politica in tara si sa fraudeze atat de usor alegerile. Si atunci sa vedem cand a fost abandonata democratia in Romania si de catre cine… Hai, mai Marian, ca e simplu, zau… E simplu, numai ca in cartile, in manualele de istorie nu se invata asa ceva. Nici pe vremea comunismului nu s-a invatat asta. Ai facut scoala pe vremea comunismuluim nu? Ai invatat asa ceva? 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 11, 2015

      • Am facut scoala si ” pe vremea comunismului ” 😦 si – multumita inclusiv dumitate 😉 { !!! } – azi inca invat cate ceva , daca nu pentru altceva , cel putin pentru a nu exprima ineptii care sa ma aduca in postura de clown . Chiar pe vremea comunistilor nu-ti era interzisa informarea dar….mai ales nu-ti putea nimeni interzice sa gandesti cu mintea-ti proprie . Aaa ca erau ” unii ” care-ti interziceau sa-ti exprimi public gandurile , indeile , uneori foarte ” explicit ” 😉 asta-i altceva ! Culmea sti care-i ? Faptul ca acei ce erau cei mai in masura sa te indrume in continuare pentru ca ideile respective sa se dezvolte intr-un fel sau altul , erau tocmai aceia care te turnau imediat la ” aia ” care abia asteptau sa te ia in tarbaca !!! Te turnau pentru a le fi lor bine si chiar nu-i pot acuza pentru asta : instinctul lor d e conservare strict uman , nu poate fi criticat de nimeni ce n-a trait in locul lor . fara suuparare dar , la noi partidele noastre ” istorice ” n-au fost formate in majoritatea si mai ales la nivel d e lideri din vechii membrii ci si din membri mai noi , adica din acei baieti a caror culoare d e ochi deja semnifica o anume institutie . Eu , am avut ” norocul ” , sansa sa ma nasc , sa cresc , sa invat in mijlocul unei familii compusa din ” muncitori si tarani ” care lucrau indeaproape si cu Securitatea si cu PCR in sensul ca ” taranii ” erau ofitzeri superiori d e Securitate iar ” muncitorii ” , erau secretari d e partid in cadrul unor ” mari intreprinderi bucurestene ” 😉 . Poate si din acest motiv inca-mi reamintesc multe chestii privin acele vremuri dar altii …. Dumneata faci comparatie intre noi si Franta ? Pai ai uitat ca in Franta n-a existat NICIODATA comunism ? Acea ” minoritate mai mare care-o sustine pe Marinne Le Penn si-al sau Front National ” provine d e fapt din nationalismul de veacuri al francezilor deci…nici o legatura fara suparare ! Comunistii romani n-au fost singuri in tramvai la alegerile din ’46 ci aveau in spatele lor trupele sovietice DE OCUPATIE in ciuda faptului ca existase un 23 August 1944 ! „Partidele istorice ” din Romania n-au abandonat democratia asa cum afirmi matale ci…au urmat exemplul MS Regele Mihai crezand ca Moscova si Stalin erau democratia insasi ca au onoare si , ca-si vor indeplinii angajamentele luate in fata aliatilor . Nici macar nu indraznesc sa acuz acei lideri si membri ai partidelor istorice azi ….din fata PC-ului deoarece , eu chiar n-am trait nici in acea perioada si nici mult dupa aceea insa , stiu precis ca , nici lor nu le-a fost usor nici atunci si mai ales….DUPA !!! .

        Comentariu de Marian | Iunie 11, 2015

      • @Marian
        „„Partidele istorice ” din Romania n-au abandonat democratia asa cum afirmi matale ci…au urmat exemplul MS Regele Mihai crezand ca Moscova si Stalin erau democratia insasi ca au onoare si , ca-si vor indeplinii angajamentele luate in fata aliatilor . ” – mai gandeste-te putin… 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 11, 2015

  5. Motane, hai sa ne uitam putin in jur, la „colegii” europeni, pe care ii tot blamam ca vor una si vor alta de la noi. Coruptie exista si la ei. Nu-i vizibila insa asa ca la noi. Si la ei, ca si la noi, contractele cu statul se acorda mai mult sau mai putin „ortodox”.Insa odata obtinut un contract cu statul, se onoreaza.
    Sa luam de exemplu autostrazile europei. Multe, foarte multe sunt private. Ele subzista prin numarul mareb de utilizatori, care platesc pentru ca „se plimba” pe ele. la noi de ce nu s-ar putea face asa ceva? Ce rol ar mai avea statul aici? Nu l-ar mai durea capul. Mai frate, iti acord licenta sa faci o autostrada, pe unde „vedem impreuna”, tu o faci pe banii tai si iti scoti apoi banii din taxe. Nu vrei, nu mergi pe ea, mergi pe drumul judetean sau national. In Italia de exemplu, am dat inntr-o saptamana cam 25-30 de euro pe autostrazi, in jurul Milano-ului. In Tucia, de la intrare si pana in Kusadasi si inapoi am dat cam 15-20 de euro (dsaca nu ma insel). Plus ca mai nou au un sistem nou, cu un sticker special lipit pe parbriz si treci tranzit prin portile dedicate.
    Si daca nici Turcia n-are coruptie….
    Daca s-ar vrea Motane, s-ar gasi solutii, s-ar putea realiza ceva. Cei ce vor, nu au loc de hahalerele puse pe capatuiala..

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 10, 2015 | Răspunde

    • @ Rica Venturiano BRAVO , BRAVO onorabile , bine punctat !!!!! ” Si daca nici Turcia n-are coruptie …. ” Romania fiind un fost apendice turcesc pana mai acum vreo suta si ceva de ani in urma , este absolut normal sa ne fi molipsit d e la ei d e coruptie , d e patima ciubucului . Macar daca am fi pastrat si noi lucrurile bune { alea cate-or fi } d e la ei : acele autostrazi sau macar interesul guvernelor turcesti pentru pastrarea unor facilitati economice ce tin Turcia in pozitia de putere economica ! Apropos onorabile musiu : sti cumva daca flota d e pescuit sau transportuirile feroviare , sa nu mai vorbesc despre industria extractiva turceasca , apartin TURCIEI sau unor ” investitori straini ” ????? 😦 Coruptia care ” exista si la ei ” { la ” colegii ” europeni ” } este foarte reala onorabile musiu AI DREPTATE FARA DISCUTIE cu-n amendament : acesti ” colegi europeni ” fura 20-30% din suma iar restul INVESTESC , spre deosebire d e noi care procedam …. taman invers ! 😉

      Comentariu de Marian | Iunie 10, 2015 | Răspunde

      • Si eu cred ca ar trebui relansate lucrarile de infrastructura, mai ales ca e nevoie de asa ceva in Romania! Insa ciudat e ca nu prea mai vezi firme romanesti de drumuri. Eu asta as dori sa vad: firme romanesti de drumuri care sa inceapa sa lucreze. Pentru ca uite cum a ajuns sa steie treaba: s-a ajuns ca altii sa ne faca noua drumuri, firme straine. Firme romanesti nu prea vezi si ma intreb cate mai sunt in picioare si au reusit sa treaca prin criza asta fara sa falimenteze…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015

    • Da! De ce nu se procedeaza asa? Buna intrebare!

      Eu am inteles, daca am inteles bine, ca din cauza costurilor foarte mari. Adica sunt mult mai mari decat cele de dinainte de 2008, de dinainte de criza. Cu alte cuvinte, 1 km. de autostrada ar costa foarte mult si, desigur, firma care ar construi doreste si un profit… Am inteles ca nu au putut sa obtina finantarile necesare…

      Insa ar mai fi o problema… Nu numai sa-si scoata banii, ca asta e clar. Dar cineva trebuie sa se ocupe si de mentenanta sau intretinerea autostrazii. Pentru ca, in timp, are loc un proces lent de degradare a straturilor, in special cel pe care se circula, care e cel mai expus traficului (care in cazul unei autostrazi e un trafic foarte intens). Deci sunt astfel de activitati care presupun, desigur, niste costuri, eu am dat doar un mic exemplu. Insa gandeste-te, de exemplu, la:
      – intretinerea dispozitivelor si echipamentelor de sigurata a circulatiei rutiere;
      – refacerea sistematica a marcajului;
      – imbunatatirea aderentei suprafetei de rulare;
      – asigurarea iluminatului;
      – intretinerea dispozitivelor de scurgere a apelor;
      – de intretinerea si repararea imbracamintii rutiere am zis care ceva, mai sus;
      – intretinerea si repararea celorlalte parti constituente ale autostrazilor, de exemplu lucrari de arta – gandeste si la costuri!!
      – asigurarea conditiilor de circulatie pe timp de iarna;
      etc
      (v. lucrarea Autostrazi – M. Boicu, L. Nicoara, S. Dorobantu, H. Zarojanu – Ed. Tehnica, Bucuresti, 1981)

      Deci activitatea asta nu e simpla, cum ar crede cineva si inca n-am enumerat tot ce inseamna intretinerea unei autostrazi. Gandeste-te ca trebuie sa ai masini, echipamente speciale… Si, de asemenea, costa… Problema e cine le suporta si din ce bani…

      Mai mult chiar, acuma ca suntem cu totii in UE, gandeste-te ca pe o autostrada din Italia circuli si tu, din Romania, deci traficul poate fi cu mult mai mare…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

      • Omule ! In Italia , poate chiar la autostrada pe care circula acum Rica , mafiotii au furat minim jumatate din gologanii alocati acestor constructii la vremea respectiva insa….cealalta jumatate AU INVESTIT-O ACOLO , IN ACEA AUTOSTRADA iar asta se vede azi , fara a fi necesar un binoclu ! Stai linistit ca Rica iti semnaleaza doar jumatatea plina a paharului , partea frumoasa ca sa zicem asa i, macaronarii nu mai au drumuri d e pamant spre deosebire de noi dar , exista destula mizerie { aia despre care ziceai dumneata ca este bagata sub pres } si la ei .

        Comentariu de Marian | Iunie 11, 2015

    • Insa, Rica, eu nu aud la noi decat de lupta anticoruptie. Spre exemplu, zilele astea auzi de altceva? Dar de ceva vreme incoace numai de asta auzi! Numai de coruptie, numai de Binom. De chestiuni economice, nu prea. De autostrazi, poftim, nu prea aud vorbindu-se. „Colegii europeni” au, pesemne, mai multa minte decat noi: aia se mai ocupa si de chestiunile economice si mai sunt si eficienti in astfel de lucruri. Pe cand noi, romanii, am reusit rara performanta intre natiunile europene, de a parea mai corupti decat suntem, mai prosti decat suntem in realitate. Din pacate… Iar alte case mai mari nu numai ca au gasit prilejul sa-si ascunda coruptia aratand cu degetul la noi, dar mai si progreseaza economic. Se pare ca nu ne prea gandim la asta… Nu ne prea vedem interesele…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde

    • Pentru ca s-a adus in discutie chestiunea autostrazilor, iata ce ne arata Gandul :

      Ponta admite că nu poate să facă autostrada Comarnic-Braşov: „Toţi îmi spun că a doua zi ne ia DNA-ul”

      Se arata ca:

      Premierul Victor Ponta a recunoscut că cea mai mare nerealizare în cei trei ani de guvernare este legată de problema infrastructurii, în special autostrăzile, şi că cel mai probabil porţiunea de autostradă Comarnic – Braşov se va realiza cu bani de la buget.

      Epopeea porţiunii de autostradă Bucureşti – Comarnic este departe de a se încheia, deşi premierul Ponta promisese că dacă nu se va face până în 2016 nu va mai candida la parlamentare. După ce s-a încercat un parteneriat public privat pentru construirea ei, se pare că şi acest plan a picat în ultimul moment.

      Premierul Ponta a început să spună că a început să înţeleagă de ce nici guvernele Năstase, Tăriceanu sau Boc nu au reuşit să mişte lucrurile în direcţia construcţiei de autostrăzi.

      Porţiunea Comarnic – Braşov, despre care premierul a spus că şi-ar putea da doctoratul, nu are însă o soluţie. Ponta afirmă că nu îl poate face un singur guvern.

      El susţine că toate documentele au ajuns până la faza semnăturii, pe baza unui parteneriat public – privat, dar că s-a promovat o ”gândire populistă şi stupidă că Ponta vrea să o facă prea scumpă”.

      Premierul a recunoscut că acelaşi tip de discurs îl avea în 2009, dar că acum a încercat să vorbească cu preşedintele Iohannis şi cu PNL pentru a se ajunge la un consens pe subiect.

      Ponta a precizat că, deşi soluţia pentru Comarnic – Braşov este parteneriatul public – privat, ea se va face cu banii de la buget.

      ”Dacă mă duc la Transporturi, CNADNR, toţi îmi vor spune a doua zi ne ia DNA-ul. Suntem în blocaj, este un blocaj politico-instituţional de înţelegere politică. O vom face din buget, nu din bani europeni. Nu vom avea bani europeni pentru Comarnic – Braşov, nu ni se dau”, a afirmat Ponta la B1 TV.

      Potrivit premierului, dacă se va face cu bani de la buget, fondurile alocate vor mări deficitul.”

      Deci iata ce afirma premierul…

      Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 10, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: