Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre a respecta cu totii aceleasi reguli

Nu cred ca e fezabil lucrul acesta: sa respectam cu totii acelasi regului. Omul e mult mai complex si, vorba lui Dostoievski, pana la urma se va gasi cineva ca sa dea toata aceasta „algoritmarie” de o parte si s-o nesocoteasca. Nu atat disonanta congnitiva, de care vorbeste Adrian Nastase pe blog, este problema, problema principala. Chestiunea care se pune intr-o societate umana este cea a valorilor. Daca nu putem respecta acelasi reguli, putem oare respecta cu totii aceleasi valori? Elitele mai intotdeauna nu pot gasi un numitor comun… De aceea si aceasta chestiune se adauga in subsidiar, ca sa zic asa.

Marea problema sta in miezul fenomenului politic de la noi din tara, atat la Stanga cat si la Dreapta esicherului politic. Si anume ca inca nu avem cristalizate valori, desi vorbim de ele si, deseori, le proclamam. Ce inseamna, de pilda, sa fi european, caci nu de putine ori auzim vorbindu-se de europenism, fara insa ca termenul sa fie exact definit si exact inteles? Cati dintre cetatenii nostri cunosc ce inseamna UE, prevederile Trataului de la Lisabona? La noi, intre valorile declarate si cele prezente de fapt in societate e o mare distanta. Dar si valorile declarate, desi afirmate deschis, sunt declarate mai mult formal. Putem gasi exemple atat din partea Stanga a esicherului politic, cat si din cea Dreapta, iar daca le vom privi cu atentie vom constata ca nu putem vorbi de fapt de valori… Deci sa vedem cateva exemple.

Stimati cititori, Dvs. ce credeti: excluderea din PSD a lui Catalin Ivan a fost facuta in numele unor valori de Stanga? Adica daca cineva are anumite pareri personale, care s-ar putea sa nu fie in concordanta cu cele ale conducerii partidului (PSD e cel mai mare partid de Stanga din Romania si cel mai important) trebuie sa fie exclus din partid? Daca esti un om de Stanga nu poti avea o anumita viziune despre partid, despre cum merg sau cum ar trebui sa mearga lucrurile? Nu poti avea o parere critica, altminteri esti dat afara din partid? Dl. Ivan nu mai e un om de Stanga? Ca nu inteleg…

Un alt exemplu, tot de la PSD: demisia de solidaritate!!!!

Realitatea

Demisii în lanț în PSD: Mai mulţi lideri au demisionat în semn de solidaritate cu Liviu Dragnea

Se arata ca:

„Demisii în lanţ, în PSD, după ce Liviu Dragnea, condamnat la închisoare cu suspendare în dosarul „Referendumul”, și-a depus, săptămâna trecută, „demisia de onoare” din funcţia de președinte executiv al formațiunii. Primii care au demisionat în semn de solidaritate cu Dragnea au fost liderii filialelor Giurgiu şi Olt, iar şirul demisiilor nu s-a oprit aici.

Au părăsit funcțiile de conducere, la nivel local, și cei din Prahova, Botoșani și Vaslui.

Pe de altă parte, există și șefi de filiale care nu sunt de acord cu astfel de decizii, precum președintele filialei PSD Maramureș, care este de părere că „demisiile nu sunt oportune”, fiind „nevoie de unitate” și afirmând că astfel de gesturi duc la slăbirea partidului.

Din poziția de simplu membru în PSD, Liviu Dragnea va coordona, în continuare, activitatea în cadrul formațiunii.

Judecătorii de la Înalta Curte de Casație și Justiție l-au condamnat, pe 15 mai, la un an de închisoare cu suspendare pe ministrul Dezvoltării Regionale, Liviu Dragnea, care este acuzat, alături de alte 74 de persoane, de fraudarea referendumului organizat în 2012 pentru demiterea președintelui Traian Băsescu, decizia nefiind definitivă.

Liviu Dragnea a fost trimis în judecată de procurorii DNA pe 7 octombrie 2013, pentru săvârșirea infracțiunii de folosire a influenței sau autorității de către o persoană care deține o funcție de conducere într-un partid, în scopul obținerii pentru sine sau pentru altul de foloase necuvenite.

Potrivit DNA, în calitate de secretar general al PSD, Liviu Dragnea, cu ocazia organizării și desfășurării referendumului din 29 iulie 2012, a uzat de influența și autoritatea sa în partid în scopul obținerii unor foloase nepatrimoniale de natură electorală, necuvenite, pentru alianța politică din care făcea parte formațiunea reprezentată de inculpat, și anume îndeplinirea cvorumului de participare cu ajutorul voturilor obținute în alte condiții decât cele legale.

În acest sens, potrivit procurorilor, Liviu Dragnea a coordonat un mecanism complex, în care a implicat mai multe persoane asupra cărora avea influență în virtutea funcției pe care o deținea, având ca scop fraudarea rezultatelor privind participarea la vot.

„Ca un prim pas, Liviu Dragnea, în calitate de secretar general al partidului pe care îl reprezenta, dar și de coordonator al campaniei electorale, a emis două adrese, la 12 și 13 iulie 2012, destinate organizațiilor județene de partid, respectiv președinților și directorilor de campanie, dar și primarilor din țară ai acelui partid, adrese prin care, pentru obținerea participării la vot a alegătorilor, în proporție de 60%, li se solicita să ia măsuri incriminate de Legea nr. 3/2000 (în fapt, promisiuni de foloase materiale în scopul de a determina alegătorii să voteze) și, de asemenea, să propună prefecților înființarea de secții de votare în stațiunile turistice, care nu sunt ele însele unități administrativ-teritoriale”, arată DNA.

În paralel, el a coordonat un sistem informatic complex, prin intermediul căruia a transmis mesaje, ordine și recomandări legate de stimularea participării cetățenilor la vot prin mijloace interzise de lege către coordonatorii județeni de campanie/ primarii/ activiștii de partid, mai preciza DNA.

Sistemul informatic avea două componente IT: o componentă ce permitea schimburile de mesaje tip SMS, în timp real și între mii de utilizatori, prin apelarea numărului telefonic dedicat ”1855” ori prin recepționarea de mesaje de la acest număr și o aplicație internet ce dădea posibilitatea unui număr restrâns de persoane (așa-numiții ”coordonatori județeni” sau ”coordonatori”) să obțină în timp real informații despre numărul de votanți și modul cum s-a votat în toate secțiile, precum și să introducă manual astfel de date pe portalele: referendum1.psd / referendum5.psd.ro, spun procurorii DNA.”

Romania Libera

Încă o demisia din solidaritate cu Dragnea. Şeful PSD Botoşani renunţă la funcţie

Se arata ca”

„Andrei Dolineaschi, preşedintele PSD Botoșani, a renunţat la conducerea filiale „în semn de solidaritate” cu fostul președinte executiv al partidului Liviu Dragnea. Dolineaschia precizat că va continua să-şi îndeplinească atribuţiile de secretar general al PSD, informează Mediafax.

Renunț la conducerea PSD Botoșani pentru că această organizație a avut printre cele mai bune rezultate în toate campaniile electorale conduse de fostul președinte executiv al partidului, domnul Liviu Dragnea. Dacă a fost condamnat că a chemat oamenii la vot în timpul referendumului, cred că e normal să fiu solidar cu dânsul, pentru că și organizația pe care am condus-o a avut o contribuție importantă la acel rezultat„, a menţionat Andrei Dolineaschi, conform comunicatului.

Liderul PSD a declarat că va continua să lucreze în cadrul PSD în calitate de secretar general al partidului. „Demisia de la conducerea PSD Botoșani este un gest simbolic de solidaritate față de domnul Liviu Dragnea, alături de care am lucrat foarte multă vreme. Voi continua însă să îmi îndeplinesc atribuțiile care mi-au fost date în partid atunci când am fost desemnat secretar general. Voi rămâne în acestă funcție atât timp cât va dori conducerea partidului„, a precizat Dolineaschi.

Totodată, deputatul PSD a afirmat că va continua să susțină proiectele județului Botoșani în calitate de parlamentar și că va fi deschis pentru colaborarea cu toți primarii din județ ca până în prezent.

Evenimentul Zilei

Ponta, despre cazul Dragnea: Dacă îl ACHITAU, judecătoarele cred că erau acum ARESTATE

Se arata ca:

Liderul Partidului Social Democrat a comentat, la România TV, starea de nemulțumire din partidul pe care îl conduce vizavi de condamnarea lui Liviu Dragnea, precizând că, probabil, dacă îl achitau, judecătoarele din dosar ar fi fost deja arestate, făcând referire la cazul Marianei Rarinca.

„Este (tensiune în PSD – n.r.), bineînţeles că este pentru că noi am guvernat şi guvernăm şi la nivel central, guvernăm şi la nivel local. După chestia asta, absolut nedreaptă cu condamnarea lui Dragnea că am făcut referendum de parcă l-a făcut Dragnea singur, dar l-am făcut toţi. Aţi văzut ce păţesc ăia doi judecători de la Curtea de Apel care au achitat-o pe doamna Rarinca? Le-au scos stenograme, nu ştiu ce. Vă daţi seama că judecătoarele de la Dragnea dacă cumva îl achitau pe Dragnea cred că erau şi arestate acum. Au dat şi ele un an cu suspendare, dar pentru noi e un lucru nedrept pentru că nu doar noi, ci şi PNL a fost cu noi la suspendare. Toţi am fost, mă rog, toţi cei care am luat decizia. Sigur că e o stare de nemulţumire pentru că e o nedreptate care ni se face”, a afirmat premierul Victor Ponta.

Referitor la raportul puterilor în stat, premierul a subliniat: „Eu cred că în acest moment există o singură putere, iar noi ceilalţi – Parlament, Guvern, Preşedinte – facem şi noi ce putem”.” (subl. mea)

De remarcat de ce e nedrept pentru PSD: pentru ca si PNL a fost cu ei la suspendare, am fost cu totii la suspendare… Si asta il indreptatea pe Dl. Dragnea sa incalce legea?

Aceste demisii in lant au legatura cu valorile de Stanga? Dl. Catalin Ivan nu are probleme cu Justitia, in schimb a adus „prejudicii” partidului si a fost dat afara. Dl. Dragnea a fost condamnat la un an cu suspendare, si-a depus „demisia de onoare”, in schimb ramane sa coordoneze in continuare partidul si e onorat cu epidemia de demisii in lant, in semn de solidaritate cu domnia sa! Dl. Dragnea nu numai ca e condamnat cu suspendare, dar va coordona in continuare partidul, adica va avea, desi cu demisia pusa pe masa, una din functiile cele mai inalte in partid!!! Care e legatura intre toate acestea si valorile de Stanga? Dl. Dragnea nu a fost condamnat pentru ca a militat pentru valorile Stangii, ci pentru ca s-a implicat in referendumul pentru demiterea Presedintelui Basescu, incalcand legea! Inca in „a face zid” in jurul unui coleg de partid, chiar daca e condamnat pe drept, eu mai vad niste valori. Dar in a-ti da „demisia de solidaritate”…

In partea Dreapta a esicherului politic, dupa parerea mea, problemele au inceput sa apara dupa esecul CDR sau, mai bine spus, al PNTCD… Totusi, nici inainte lucrurile nu au stat foarte bine… Prima consecinta a fost ca nu prea am mai avut un echilibru pe scena politica. Dar ceea ce s-a intamplat arata mai mult oportunism decat valori. Ma refer la trecerea peste noapte a PD-ului lui Traian Basescu, partid de stanga, social-democrat, in tabara Dreptei europene, mai exact spus in PPE (Partidul Popular European). Acelasi lucru s-a repetat dupa esecul PDL-ului (fostul PD), cand a inceput fuziunea cu PNL. PNL era un partid ce apartinea familiei politice a liberalilor europeni (ALDE). Dar mai e o problema: PNL a fost in alianta cu USL, care ar fi urmat sa propuna un candidat la Presedintie, pe Dl. Crin Antonescu (liberal). Peste noapte, toata povestea asta de dragoste cu PSD a zburat pe fereastra, PNL s-a aliat cu PDL (fara Basescu de data aceasta) si a inceput fuziunea intre cele doua formatiuni politice, care se criticasera pana atunci de zor, in special la referendumul pentru demiterea Presedintelui Basescu. PNL, partid liberal, mai fusese in alianta cu PD – Alianta DA – care nu a tinut. A trecut intr-o alianta cu PSD – USL – ca apoi sa revina la prima dragoste (care, spun unii, nu se uita). Insa a urmat si altceva: PDL era in PPE, prin fuziunea asta, trece si PNL (care era in ALDE) la PPE!!

Probabil ca pentru cei care nu cunosc politica romaneasca e foarte complicat de inteles. Asa este. Dar eu stau si ma intreb: cum poti sa-ti schimbi valorile, conceptiile peste noapte? Partidele sunt, evident, compuse din oameni. Daca vorbim in termeni de valori, omul simplu membru ar trebui sa aiba valorile pe care le are partidul, nu? Spre exemplu, daca partidul e de Stanga, atunci si membrii sai ar trebui sa fie oameni de Stanga, sa aiba valorile Stangii. A trece rapid, peste noapte, la alte valori, de exemplu la cele de dreapta, mi se pare cel putin ciudat. Totusi, omul nu e un robot, un computer, nu poti sa dai un click sau sa apesi pe un buton si el sa-ti ruleze programul dorit… S-au operat si la PNL excluderi, de pilda au fost excluse Norica Nicolai si Renate Weber (vechi membre ale partidului) pe motiv ca au vrut sa ramana in ALDE. Insa problema principala este: cetateanul ce sa mai creada? Ce sa mai creada din toata tevatura asta? Atunci cred ca e indreptatit sa ma intreb ce valori are D-soara. Gorghiu, copresedinte PNL, care pana nu demult statea la masa cu Ecaterina Andronescu si se parea ca au foarte multe in comun…

Evenimentul Zilei

Gorghiu: “De ce să nu voteze la 16 ani? Unii muncesc deja la vârsta asta!”

Se arata ca:

Copreședintele PNL Alina Gorghiu, a declarat, astăzi, la Galați, că va propune discutarea, în Comisia de unificare a partidului, a posibilității de a scădea vârsta participării la vot în România.

„Eu chiar cred că este nevoie în România să ne gândim să scădem această vârstă de vot, poate nu la 16, putem chiar la 17 ani. Este o discuție care se face în alte state europene. Există un raport foarte interesant al Adunării Parlamentarilor pe lângă Consiliul Europei care agreează scăderea și încurajează scăderea vârstei de vot. Și, dacă la noi tinerii la 16 ani muncesc, plătesc taxe, se căsătoresc, de ce nu ar putea să aibă și acest drept de vot?” a spus Gorghiu, citată de Agerpres.

Tot ea a adăugat că se așteaptă la opoziție din partea acelor partide cărora nu le va conveni ca tineretul, care nu face parte din electoratul lor, să aibă drept de vot.

Mi-e teamă însă că PSD s-ar opune la o asemenea modificare tocmai pentru că știți că atunci când nu e electoratul tău îl pedepsești, ca și în diaspora, pentru că oamenii din diaspora au avut o anumită opțiune politică, alta decât Victor Ponta la alegerile prezidențiale, acum (acest electorat — n.r.) este sfidat și ignorat. Chiar o să discut în comisia noastră de unificare această idee să văd ce reacții vom obține”, a spus Gorghiu, într-o conferință de presă.

Liderul liberal a mai precizat și că un astfel de demers nu este susținut pentru ca UNPR să renunțe la susținerea PSD și să facă majoritate cu PNL în Parlament.

Dacă sugerați cumva că aș putea fi de acord cu o propunere pentru a îndulci poziția UNPR ca să renunțe la susținerea PSD, vă înșelați. Tocmai spuneam că, acum doi ani, în Comisia de revizuire a Constituției, PNL a avut această propunere. Nu am rediscutat-o pentru că știți foarte bine că lucrările comisiei sunt blocate de PSD. Și oricum vă mărturisesc că nu m-aș mai așeza la masă cu unul care nu e în stare să respecte Constituția, să nu organizeze alegeri, să nu îngrădească dreptul de vot și multe alte cele”, a susținut Gorghiu.”

Bun, deci D-soara. Gorghiu ne marturiseste „că nu m-aș mai așeza la masă cu unul care nu e în stare să respecte Constituția, să nu organizeze alegeri, să nu îngrădească dreptul de vot și multe alte cele”, a susținut Gorghiu”. Totusi, scaderea varstei de vot la 16 ani e pusa in legatura cu PSD, si anume ca PSD s-ar opune… Din acest punct de vedere, inca e neclar ce valori o anima pe D-soara. copresedinta pentru ca, din acest punct de vedere, ar fi vorba de lupta politica mai mult de natura electorala, nu de dialogul de idei. Insa sa retinem ce spune:

„Și, dacă la noi tinerii la 16 ani muncesc, plătesc taxe, se căsătoresc, de ce nu ar putea să aibă și acest drept de vot?” a spus Gorghiu, citată de Agerpres.”

Alina Gorghiu

Cu alte cuvinte: de ce trebuie ca tinerii de 16 ani sa voteze? Pentru ca muncesc, pentru ca platesc taxe! Asta e o atitudine liberala…? Sau faptul ca o fata, la 16 ani, ar putea avea deja un copil si sa fie casatorita, o indreptateste sa voteze?

Chestiunea care se pune ar fi daca esti format, cat de cat, din punct de vedere politic la 16 ani si daca intelegi cum merg lucrurile in tara asta, pe plan international (pentru ca e vorba si de politica externa a tarii noastre). Mai exact spus, daca ai capacitatea de intelegere a ceea ce inseamna politica, partidele si doctrinele lor. Totusi, cum poti sa votezi cu un partid daca nu-i intelegi cat de cat doctrina politica? Eu ma gandesc la ce spunea in acest articol Alina Mungiu-Pippidi:

„Conform studiului PISA 2012, publicat la 1 decembrie 2013, aproape 40% dintre elevii români au dificultăţi să citească şi să înţeleagă un text – sunt, cu alte cuvinte, analfabeţi funcţionali. Studiul, care a fost realizat pe 510.000 elevi în vârstă de 15 ani din 65 de ţări, mai arată că elevii români sunt cel mai puţin motivaţi dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanţă de toţi ceilalţi. Întrebările din studiile PISA sunt de înţelegere, apelează la inteligenţa, simţul de observaţie şi atenţia copiilor. Li se dă, de exemplu, o descriere a felului de organizare al albinelor şi li se cer explicaţii sumare pentru a vedea dacă au înţeles de ce albinele fac una sau alta. În 2012, România s-a plasat pe locul 45 în rândul celor 65 de ţări participante la studiul PISA, mult sub media OECD, la acelaşi nivel cu Serbia sau Rusia.”

Si atunci cum e…? Putem sa acordam un credit acestui studiu PISA sau nu…? Daca 40% din tinerii de 15 ani au dificultati nu numai in a citi, dar si in a intelege un text, cum ar putea intelege lucruri cu mult mai complexe precum fenomenul politic, partidele politice? Si de ce e asa de sigura D-soara. Gorghiu ca acesti tineri ar vota cu PNL si nu cu PSD…? Dar daca lucrurile stau precum spune acest studiu PISA, s-ar putea sa ne astepatam, daca varsta de vot ar fi coborata la 16 ani, la mutatii foarte ciudate pe scena politica… Riscurile trebuie avute in vedere pentru ca nu ne putem juca cu asa ceva. Mai ales intr-o societate in care valorile sunt (inca) nebuloase.

Ne aflam inca intr-o perioada de tranzitie, desi constatam o evolutie pozitiva fata de acum 10-15 ani. Insa aceasta evolutie pozitiva nu se concretizeaza, din pacate, si din punct de vedere economic intr-o Uniune Europeana care se confrunta ea insasi cu o grava criza identitara. Vina este si a noastra, pentru ca nu ne-am intors la vechile indatoriri izvorate din Revolutia din Decembrie ’89, acelea care provin din Libertate! Iar in plan economic asta inseamna o stagnare a reformei si mentinerea unui pagubos sistem de stat in economie, fara sa se faca privatizarile necesare in mod serios, onest si benefic pentru tara (din 2004 nu s-au mai facut privatizari in Romania) si fara sa se faca investitiile necesare relansarii economice a tarii.

Din punctul de vedere al populatiei, conteaza mai mult relansarea economica decat perfectionarea instrumentului juridic si lupta anticoruptie. Insa la noi s-a neglijat aproape in totalitate chestiunea dezvoltarii economice, crezand ca e suficient doar perfectionarea instrumentului juridic. Lucrul acesta nu s-a facut dintr-o convingere proprie a politicienilor si a intelighentiei noastre politice. Ei doar au copiat papagaliceste idei venite din Vest sau impuse tot de acolo. Nu avem inca o intelighentie capabila sa produca idei proprii in politica. Ei se ghideaza dupa idei venite din exterior si cauta sa le gaseasca, aici, modalitati de aplicare, ignorand realitatile autohtone (si asta e partea proasta). Pe de alta parte, predomina – nu numai la Stanga, dar si la Dreapta esicherului politic – conceptii de natura autoritarista a caror proveninenta politica o gasim in comunism si lucrul acesta s-a vazut recent, de exemplu la fostul Presedinte, Dl. Basescu. Din fericire populatia a reactionat si l-a impiedicat sa-si puna in aplicare planul de acaparare totala a Puterii pe termen lung.

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Iunie 2, 2015 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

39 comentarii »

  1. Madame Gorghiu , iar a luat-o pe aratura ! A uitat ca… mai sunt cate „unii ” , care se casatoresc la mai putin de 16 ani si care fac inclusiv copii la acele varste fragede si chiar mai fragede ? Mai Motane …aici se impune o intrebare directa cu riscul de-a te supara pe mine : ce-ai patit frate , te-ai indragostit brusc de liberali sau doar d e „liberalii ” madammei respective ? Mai nou vad ca inclusiv Teodora Marinescu a cam schimbat macazul : le declara atasament total PSD-istilor dupa ce mai ieri alaltaieri tuna si fulgera impotriva lor fireste….din barca liberala ! Iar mi-aduc aminte cum te injuram si pe dumneata si pe Rica Venturiano { Sal’tare onorabile …oriunde te-ai afla 😉 !!! } sau pe ala cu initialele Ku Klux Klan-ului cand alaturi de Teodora Marinescu sustineam ….principiile liberale de parca aia spre d eosebire de astia noii au principii ! Revenind …la elucubratiile Alinei Gorghiu , eu sant total d e acord cu spusele doamnei Pippidi { am ce am cu domnia sa din alte motive dar aici , chiar are dreptate } si plusez : daca tot vor avea dreptul { printr-o lege fireste , probabil numita ….Constitutie } sa voteze de la 16 ani atunci , sa aiba si dreptul de-a intra si mai ales de-a consuma bauturi alcooholice in orice cantitate , la orice carciuma ce le iese in cale : DREPT LEGAL !!! Eventual sa fie judecati precum adultii si s a primeasca acelasi cuantum de pedepse ca si acestia pentru faradelegile pe care le comit si care { trebuie s-o recunosti si dumneata si madamme Gorghiu } ca depasesc orice limita a imaginatiei umane . Da , poti acorda credit acelui studiu PISA iar ca argumente…n-ai decat sa citesti cele scrise de elevii de clasa VIII-a { cunosc destui indivizi ce au 16 ani in clasa a VIII -a } si chiar de-a X-a in cadrul unor examene …las la o parte oralul ca….s e poate interpreta 😉 . Mai mult , uita-te la unii parlamentari , unii „alesi ai neamului „si chiar la teutonul d e la Cotroceni desii…asta nu-i roman e ” neamt ” sau din punctul meu de vedere …chinez ! Te vei convinge si singur , desii stiu ca esti deja convins d e asta . Nu ca daca aia au 18 ani , dau pe-afara d e intelect dar… Ma-ngrozesc stiind precis cine au fost cei ce-au fortat alegera teutonului ca Presedinte al tuturor romanilor !!! Demisiile din PSD…sa fim seriosi ! Demiterea lui Ivan…asta-i cu adevarat o mare magarie . Ivan este dupa stiinta mea { „informatii din interior ” ca am destui amici ce-s PSD-isti ….macar cu carnet d e partid daca nu cu altceva }printre putinii PSD-isti ce i s-a opus lui Ponta si unor metode de-a guverna ale acestuia din urma si-n plus d e asta ….este printre putinii europarlamentari d e stanga ce au spus adevarul la Bruxelles despre nebunia starnita de turbata aia d e Macovei care….mai avea putin si solicita interventia militara in Romania pentru o ” lovitura d e stat ” pe care-o vedea doar mintea ei zdruncinata . In mod normal , intr-o tara normala , lui Ponta ar trebuii sa-i fie trimesi mascatii la 6 dimineata si sa fie saltat cu catuse la maini , pentru incapatanarea de-a nu organiza alegeri pentru posturile ramase libere din diferitele colegii electorale { o lasa pana prin 2016 ca s a fie sigur ca va castiga ceva } aratand in acest fel { ca si Basescu inaintea sa } ca-l doare-n tender d e lege . Ce-i Constitutia ? ” Mai lasati-ma cu Constitutia ” , vorba doamnei senator Jiga ! Eu ti-am mai spus parerea mea si nu doar o singura data : PSD-ul n-are nimic a face cu stanga…indiferent ce fel d e stanga se pretind a fi ! Ca Renate Weber sau madamme Nicolai au fost excluse din PNL { care PNL ??? } nu s e va face o gaura in cer insa…dupa cate bube aveau pe cap ” liberalii „inca una in plus sau in minus nu-nseamna nimic pentru ei deoarece , au suficiente bube pentru a putea fi diagnosticati direct cu ….ciuma bubonica .

    Comentariu de Marian | Iunie 2, 2015 | Răspunde

    • @Marian
      De unde pana unde ca m-as fi „indragostit” de liberali…? Totusi nu ti se pare ca exagerezi din anumite puncte de vedere?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • Dovada concreta este faptul ca mi-ai tras o linie peste ceea ce am spus despre… Presedinte , de parca asta nu poate fi criticat sau nu ai pot fi aduse injurii d e orice fel ! Tipul este produsul Ț liberalilor Ț Ă desii acum asi dau palme pentru asta …Crin Antonescu in special . Deci…despre ce fel d e exagerare poate fi vorba ?

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • @Marian
        Eu constat ca criticile la adresa lui Iohannis privesc religia lui, sau ca „nu-i roman”, chiar si tie ti se pare ca ar fi „chinez”. Sau ca „Ma-ngrozesc stiind precis cine au fost cei ce-au fortat alegera teutonului ca Presedinte al tuturor romanilor !!!”, apropo de ce ai zis tu in comentariu. Mi se par cam lipsite de substanta astfel de critici.

        ” […] total d e acord cu spusele doamnei Pippidi { am ce am cu domnia sa din alte motive dar aici , chiar are dreptate } si plusez : daca tot vor avea dreptul { printr-o lege fireste , probabil numita ….Constitutie } sa voteze de la 16 ani atunci , sa aiba si dreptul de-a intra si mai ales de-a consuma bauturi alcooholice in orice cantitate , la orice carciuma ce le iese in cale : DREPT LEGAL !!! Eventual sa fie judecati precum adultii si s a primeasca acelasi cuantum de pedepse ca si acestia pentru faradelegile pe care le comit si care { trebuie s-o recunosti si dumneata si madamme Gorghiu } ca depasesc orice limita a imaginatiei umane . Da , poti acorda credit acelui studiu PISA iar ca argumente…n-ai decat sa citesti cele scrise de elevii de clasa VIII-a { cunosc destui indivizi ce au 16 ani in clasa a VIII -a } si chiar de-a X-a in cadrul unor examene …las la o parte oralul ca….s e poate interpreta 😉 .”

        Uite eu nu cred ca toti tinerii de 16 ani se (re)gasesc in tabloul acesta pe care l-ai zugravit tu. De ce risti o generalizare? Toti sunt alcoolici, toti sunt infractori? Si apoi mi se par insuficiente argumetele pe care le aduci in favoarea acelui studiu PISA. Nu stiu, dar poate ca nu e asa… Esti sigur ca ar fi asa?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015

      • Si pentru ce ti s e par lipsite d e substanta onorabile ????? Chiar iti pare lisita d e substanta constatarea mea , aia cu ” ma-ngrozesc stiind precis cine au fost aceea ce au fortat alegerea teutonului ca Presedinte ” ? Argumenteaza ….vorba dumitale !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • Astept sa argumetezi tu. Ca vad ca a fost criticat, de exemplu ca „nu-i de la noi, din Olt”… Deci la asta se reduce critica, nu?

        Asa, si de ce te „ingrozesti”, ma rog?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015

      • Omule …hai nu chiar toti dar majoritatea , la varsta aceea …fara suparare !!!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • Crezi ca atunci cand Farfuridii i-a reprosat lui conu Zaharia Trahanache ca : ” se face chinez ” , s e referea la faptul ca acesta ….n-ar fi fost la fel de roman ca si el sau s e gandea probabil la religia sa ? Fi serios frate !

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

  2. He he. Pai tiganii se casatoresc si mai tineri de 16 ani, cam de pe la 10, nu? Atunci de ce sa nu-i lasam sa su voteze de atunci? Motane, si 18 ani e o varsta destul de frageda din pct de vedere al constientizarii politice. Nu degeaba 21 este considerata varsta maturitatii in multe tari cu o dezvoltare GENERALA mult peste medie.
    In legatura cu srandardul dublu, sau dubla masura, ai dreptate. Uita-te la ultima isprava a onor parlamentarilor nostri. Mai bine zis a pesedeilor. Front comun in sustinerea hotilor. Doua moduri diferite de actionare, functie de persoana.
    Incep sa cred ca baselu are dreptate cand spune ca de cade Sova, cade ponta. Cum altfel se poate explica indarjirea cu care acest tonta isi apara acolitul? Pana acum se tot batea moneda pe faptul ca base isi sustine blonda, dar eu unul n-am vazut aceeasi miscare de forte in cazul „blonda de la cotarceni” ca in cazul duo tonta-sova.
    Liberalii 😁 Ma faci sa rad cu lacrimi. Care liberali Motane? Care socialisti Motane? Pai noi avem la ora actuala curente politice pe care le poti numi LIBERAL sau SOCIALIST???
    Noi avem altfel de curente politice, si toate cu aceeasi doctrina, CAPATUIREA RAPIDA SI PE BAN PUBLIC!!!!!!
    Socislistii sunt „anti-socialisti”, liberalii sunt „anti-capitalisti”, dar toti canta si danseaza pe aceleasi note, cele ce se aud de la zanganitul „argintilor”.
    Deja am ajuns la stadiul de lehamite. Deja mi-e sila. Cum altfel motane cand vad ca in pofida tuturor acestor nereguli, acesti farisei si hoti cronici au o sustinere masiva, culmea, din partea acelora care le platesc averile din buzunarul propriu.
    Cum sa pricep motane, ca un om furat la pensii, la ajutoare sociale, la comfortul public, ii aplauda si-i sustine cu atata frenezie.
    Si scrie Isaia in Biblie „blestemat fie poporul ce-si omoara conducatorul”. 😊

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 3, 2015 | Răspunde

    • Rica, in SUA pot vota si cei care au 17, dar la alegerile primare, daca am inteles eu bine. Conditia e ca sa aiba 18 ani (sau mai mult) la alegeri. 18 ani este o varsta acceptata de marea majoritate a tarilor (inclusiv cele dezvoltate economic).

      E un spectacol demn de o cauza mai „buna”, cu ghilimelele de rigoare, fireste, cel cu Sova si cu Parlamentul. Parca asta ar fi problema nr.1 a Romaniei. Zau, de parca n-am avea probleme economice destul de dure la care pare a nu se gandi cineva. Numai de Sova aud…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • Omule !! Si la 18 ca acum sau la 21 ori chiar la 31 de ani romanii nostrii voteaza oricum cu picioarele !!! Ce dracu ne vom face atunci cand fiecare tzangau ce a inplinit 16 ani s e va prezenta sa voteze cu…cine-i da mai mult ??? Repet ” Gorghiu a luat-o pe aratura ” desii…stiu precis ca altcineva a avut aceasta idee total imbecila cu mult inaintea domniei sale !

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • Inteleg a ideea se discuta pe plan european… Ideea de a da drept de vot de la 16 ani.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015

      • De parca nu te-ai fi prins inca d e faptul ca figura cu Sova este doar o petarda !!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • S-o discuta pe plan european aceasta idee insa…pana si aia stiu ca , s-ar face d e rahat in cazul in care ar incerca , fie si-n gluma s-o aplice . Iar aici extrapolez si-mi exprim parerea ca , daca n-ai suficienta minte la 38 de ani…cata mine sa ai la saisprezece ? Pentru a te babardi nu-ti trebuie prea multa carte ci…altceva . Pentru a vota in deplina cunostiinta d e cauza asupra viitorului tau si-al altora repet , n-ai suficienta minte nici macar la treizeci d e ani . Eu bunaoara , cand l-al votat pe alde Iliescu….aveam mai mult decat treizeci de ani insa….s-a dovedit ca eram doar un tampit , unul dintre multii tampiti ai acelei perioade dar….tot tampit !

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

    • @ Rica Venturiano Pai bine onorabile musiu , trebuia s-o spuna Basescu , adicatelea noi prostimea nu ne-am prins d e figura ??? Matrozul a mai spus ceva : „Victor Viorel Ponta este un prim ministru profund corupt „! Isaia se referea la altfel d e conducator onorate amic si anume , la Isus din Nazaret despre care prezisese ca { nu uita faptul ca tipul era proroc iudeu } , va fi ucis d e catre…ai sai ! Pe Ceausescu caci la el faci referire nu l-am omorat ” noi ” desii , fiecare dintre noi asi dorea sa fi apasat tragaciul acelui AK iar Basescu…inca nu e cazul ne-o transmit cu subiect si predicat ….vecinii nostrii americani 😉 ! Eu am spus-o inaintea dumitale : am ajuns la stadiul d e lehamite caci scarba , este mult prea mare vis a vis de ceea ce noi consideram a fi politica , politicieni si ….patriotismul pe care acesti indivizi ar trebuii sa ni-l insufle tuturor . Astept doar pensia …cat or mai da-o si pásta !

      Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • Eu n-as crede ca pe Ceausescu l-am omorat „noi”. Poporul a vrut sa-l indeparteze de la Putere. Dar a dorit ca el, Ceausescu, sa aiba parte de conditiile de viata pe care le-au avut oamenii obisnuiti in ultima perioada a presedintiei sale. Poporul a dorit sa fie judecat, dar nu omorat (pentru ca nu e acelasi lucru!)

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015

      • Nici n-am spus ca ” l-am omorat noi ” ci cu totul si cu totul altceva 😦 !!! Aici gresesti : nu poporul a vrut sa-l indeparteze de la putere ” ci…altcineva . Ai uitat cate mitinguri s-au tinut , s-au organizat { inclusiv ” plimbarea d e la ora 17 a domnului Ghise } pentru ” indepartarea de la Putere ” a lui Basescu , culminand cu acel referendumm ??? Fireste vremurile si conditiile devenisera intre timp …altele insa , nu poporul , nu prostimea chiar daca erau multi . Si-n cazul lui Ceausescu…erau foarte putini cei ce-i doreau olteanului sa ” traiasca si el asa cum s-au chinuit si ei ” insa…majoritatea doreau sa-l casapeasca si pe el si toate neamurile sale pana la a seaptea spitza ! Cat despre ” judecata „….l-ai vazut cumva pe Honneker sau Todor Jivcov bagati la parnaie ? De altfel acolo la ei….nimeni n-a gandit macar sa deschida focul asupra oamenilor asa cum a decis olteanul ala nenorocit si gasca ce-i lingea labele ….Ion Iliescu fiind doar unul dintre aia ” indepartat , exilat ” cu ceva vreme mai inainte tocmai la….CJ Iasi ca PRESDINTE DE C.J . iar apoi la „Editura tehnica ” adica….tot la „rau ” !!!!!

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • @Marian
        Eu imi amintesc de faptul ca se striga: „Ceausescu judecat, pentru sangele varsat!”. Eu n-as risca afirmatia: ” Si-n cazul lui Ceausescu…erau foarte putini cei ce-i doreau olteanului sa ” traiasca si el asa cum s-au chinuit si ei ” insa…majoritatea doreau sa-l casapeasca si pe el si toate neamurile sale pana la a seaptea spitza !”. Poporul a vrut sa se faca dreptate!

        De asemenea n-as risca o paralela intre Ceausescu si Basescu. Pe vremea lui Basescu nu s-a tras in nimeni! Basescu nu s-a cramponat de Putere: si-a terminat mandatul, a plecat de la Cotroceni. Ca are, in continuare, opinii politice cu care poti sau nu sa fii de acord (ca nu te obliga cineva sa fii de acord cu Basescu), asta e altceva si e dreptul sau ca sa se exprime liber!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 4, 2015

      • Da , dar s e mai striga si altceva : FARA COMUNISTI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Punctul 8 de la Timisoara …iti spune ceva ? DREPTATEA PE CARE-O ” CEREA POPORUL ” era una iar „dreptatea ‘ pe care-o doreau „unii ” era cu totul altceva . Nu uita ca olteanul ala neghiob dar siret { avea aceea siretenie taraneasca ce la ajutat sa supravietuiasca peste timp } , avea multe d e spus referitor la…” unii „. de ceva vreme , d e cate ori imi reamintesc de acele zile ale lui Decembrie ’89 ma tot gandesc la cat de rapid au incetat impuscaturile ….imediat dupa ce i-au pus pielea-n batz cizmarului si….incep sa-mi pun niste intrebari , fireste retorice dar…intrebari .

        Comentariu de Marian | Iunie 4, 2015

      • Nici macar eu n-asi risca acea paralela intre cei doi nefiind decat o asemanare : faptul ca amandoi au fost ridicati in slavi la nivel european si probabil faptul ca amandoi au fost puternic sustinuti de „servicii „. In alte priviinte Ceausescu s e deosebea cu mult de Basescu ….cel putin prin faptul ca NICIODATA , NIMENI nu l-a putut filma pe taranul asta din Olt , stand la paranghelii cu….cam nimeni iar cand totusi o facea , avea mare grije ca partenerii sai de chiolhan sa fie doar crema Europei si { d e ce nu ? } a intregii lumi !!! Sper ca prin asta nu te fac sa-ti inchipui c-am devenit brusc vreun nostalgic al „iepocii de aur ” sau vreun mare fan al lui Basescu …chiar daca ” pe vremea lui Basescu nu s-a tras in nimeni „.

        Comentariu de Marian | Iunie 4, 2015

    • @Rica
      Crezi ca e vorba in exclusivitate de tigani?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

  3. Am avut o discutie interesanta cu 2 pustani de 17 ani … Ei doreau sa vioteze de la 16. Le-a sczaut brusc entuzisamul cand le-am explicat ca in acest caz adio cestia cu sunt minori nu au capaictate intreaga … Brusc au inceout sa zica poa viotu pe la 21-23 de ani ar fi mai intelept (un amic de-al lor june cretinel s-a dat in stamaba cu o masina maio puternica ,, fara carnet. Cretinel find a gasit si locu unde s afie griav -adica cam cu caralii sufizanti. Si jubelui creyinel i s-a zis ca la 20 de ani trecuti este responsabil dar nitel cam obraznic si a promit fara suspendare … ) Disuctia a avut loc acu vreo 2-33 ani ca cnad Stoica vaocatu liberla a inceput si el sa zica cu vitu de la 16 ani.

    Comentariu de Ghita Bizonu' | Iunie 3, 2015 | Răspunde

    • @Ghita Bizonu’
      Dar de ce sa nu fie de la 18 ani, ca si pana acum? In marea majoritate a tarilor varsta de vot e de 18 ani.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

  4. Motane, ma bucur ca nu sunt singurul care constat ca in Romania ce mi-e stanga, ce mi-e dreapta, toti o apa si-un pamant din pct de vedere al ideologiei politice. Spui ca xde ambele parti ale esicherului politic exista „conceptii de natura autoritarista a caror proveninenta politica o gasim in comunism si lucrul acesta s-a vazut recent, de exemplu la fostul Presedinte, Dl. Basescu. Perfect aevarat, insa ele nu sunt vizibile doar la fostul presedinte, base, ci si la fostul oresedinte ilici, si la fostul PM nascase, si la actualul PM tonta, LA TOTI. Pai cum altfel Motane, cand toti astia sunt fostii beneficiari, intr-un fel sau altul, ai acelui sistem,
    Hai sa-l luam in ordine cronologica, si sa incepem cu ilici. N-are rost sa depanam rtot mosorul istoric al acestui bolshevic notoriu care, iertat fie-mi dispretul, fara comunisti ar fi fost un pui de tigan oarecare, sau cine stie pe unde. Individul asta a „evoluat” prin si datorita comunismului, care la noi se baza pe pupincurism, pe delatiune, si pe servitute fate de cei mai sus ierarhic.
    base, un alt produs al comunismului, care atrecut prin liceul de marina civila din C-ta prin pilele puse de „tov gradu'” de tac’;su, cu sacose pline cu „de-ale gurii” date profesorilor ca sa nu ramana corigent, si ulterior, prin functiile detinute in UTC si PCR, tot multumita originii sanatoase, a „progresat ierarhic, in Navrom, de a ajuns reprezentantul Navrom la Antwerp. Cine crede ca „performantele” l-au promoivat, ori e naiv, ori …. (ma abtin). In plus, pe vremea aceea, NICUHU COMANDANTA NU PRIMEA COMANDA UNEI NAVE DACA NU SEMNA UN „ACORD” CU „POARTA DOI”. Poarta Doi era denumirea generica a Securitatii din port, deorace avea sediul la Poarta Doi, chiar la piciuorul pasarelei. Acolo incepea „chestionarea” marinarilor prinsi cu „buful”, dupa care se continua in Mamaia, langa Castel.
    nascase, alt pui de nomenclaturist, care n-a stiut ce-i „intunericul” de dupa ora 22, ca la ei pe strada, in „acel cartier” nu se lua curentul dupa 10.
    Cum vrei tu M otane, ca toti acesti poliitruci sau loaze de politruci sa gandeacsa altfel decat au fost invatati si educati?
    Cine vrei sa gandeasca progresiv, sa aiba idei care sa ajute tara asta? Un Marean Care Este, care si-a completat studiile dupa ce a ajuns mare in pilitica? Inc e tara din lumea asta Motane, cu exceptia Rusiei sau a altor tari „foste comuniste” ai vazut sa ajunga senator, deputat sau ministru unul fara studii? Cine vrei sa fie liberal Motane? Crin? Un profesor INCAPABIL sa-si sustina examenele de specialitate, incapabil sa fie prof gradul 1? Un Tariceanu, ajuns mare bogatas cu ajutorul Caritas, o inventie meniuta sa-i prosteasca pe fraieri si sa-i imbogateasca pe unii ANUME???
    Tu nu vezi ca in Romania, de la vladica pan’la opinca ne lovim de acelasi mod GRESIT de abordare, de gandire? Alesii nemului pana la urma sunt oglinda celor care-i voteaza. Nu cred ca avem parte de niste incompetenti in Parlament fara sa fie altii ca ei care-i voteaza, oricat de mult s-ar frauda si s-ar fura voturi. Sunt convins ca un om cu cap, unul cu studii, unul care si-a tocit coatele pe bancile scolii ar putea sa voteze pe unul ca Marean, sau ca Jiji. Si totusi uite-i ca au ajuns in Parlament, sau unde au mai ajuns alesi fiind de popor, cu majoritate de voturi.

    Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 3, 2015 | Răspunde

    • Rica, tiganii sunt si ei cetateni romani si cetateni europeni. Cu drepturi si libertati ca orice alt cetatean roman sau ca oricare alt cetatean european. Si asa si trebuie. Eu sper sa nu cadem intr-o patima rasista, ca nu e bine.

      Pe de alta parte, asta a fost Istoria noastra. Asta a fost si Istoria acestui Est al Europei. N-a depins de noi. Acum gandeste-te si tu ca nu putem sa schimbam ceea ce a fost, in ciuda oricaror resentimente pe care le-am putea, pe buna dreptate, simti in sufletul nostru. Asta a fost: aici a fost comunismul… Judecam prin prisma a ceea ce a fost si care nu mai poate fi schimbat, nu cum ar fi fost daca… De aici trebuie pornit pentru a privi de acum la viitor.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • Ai dreptate Motane , tipii sunt cetateni europeni si…au drepturi 😉 poate mai multe { cel putin aici la noi } decat majoritarii , dar sunt tigani europeni . Asa cum aia din USA nu se mai pot descotorosii d e negri trimitandu-i pur si simplu inapoi in Haiti sau direct in Africa { decat cel mult sub forma de US Army 🙂 } tot asa nici noi sau altii , nu putem , nu mai putem scapa d e ei altfel decat …sub acea forma care , oripileaza azi pe cam toata lumea , ” descoperita ” de Hitler in ’39 . Am urmarit la DIGI 24 un fel de documentar despre romanii care au ” invadat ” Anglia . Fireste interesul meu era justificat deoarece sti ca am acolo baiatul si nora plus …cateva neamuri mai mult sau mai putin indepartate . Spunea la un anume moment un tigan { care muncea de-i sareau capacele si-n plus era apreciat de angajatorii sai pentru modul in care munceste de-asa maniera incat , l-a platit pentru cele cateva zile d e proba…la fel ca si pe muncitorii vechi ce lucrau la acel atelier auto } cam asa : ” ce sa fac , unde sa ma duc cu familia daca tara mea , mi-a intors spatele ” !?! Cat adevar , Doamne cat de adevarat !!! In orice alta situatie asi fi spus ca probabil ca nu chiar degeaba tara sa i-a intors spatele insa…am mai imbatranit intre tmp si probabil de aceea am devenit mai intelept si fireste mai ingaduitor cu oamenii , indiferent d e etnie . Sigur ca da , maghiarii si rusii sunt exclusi din start din bunele mele intentii 😦 ! Ai mare dreptate , nu trebuie sa cadem in capcana in care o patima rasiala ne-ar putea arunca , n-ar fi bine pentru nimeni !

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • Marian, sustii crime impotriva umanitatii? Ca sa ma lamuresc si eu, ca nu prea inteleg. Totusi, ma bucur ca, in final, esti de acord cu mine.

        „. Spunea la un anume moment un tigan { care muncea de-i sareau capacele si-n plus era apreciat de angajatorii sai pentru modul in care munceste de-asa maniera incat , l-a platit pentru cele cateva zile d e proba…la fel ca si pe muncitorii vechi ce lucrau la acel atelier auto } cam asa : ” ce sa fac , unde sa ma duc cu familia daca tara mea , mi-a intors spatele ” !?! ” – Fiecare are motivatiile si impresiile lui.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015

      • Cum sa sustin ” crime impotriva umanitatii ” ??? Ce , ungurii si rusii…astia sunt oameni ??? Iar de gandit nu m-am gandit neaaparat la tigani sau nu numai la ei ci si la evrei care au avut parte cam d e acelasi „tratament ” in civilizata Germanie a anilor premergatori lui WWII . Cat despre tipul despre acre pomeneam , aici chiar n-asi prea fi d e acord cu dumneata si-ti amintesc { pentru cazul in care ai fi uitat } acel caz { doar pe a cela } d e la Baia Mare unde , primarul ales al romanilor a hotarat sa ingradeasca niste blocuri unde vietuyiau niste tigani cu un gard de trei metri motivand grija fatza d ecopii acestora ….” sa nu fuga in calea masinilor ” . Parca primar PSD era tipul si….n-am auzit nici c-ar fi fost exclus din PSD si nici c-ar fi oprit ridicarea acelui zid . Cam cum crezi dumneata ca s-au simtit acei tzigani vazandu-se inconjurati de gardul acela …cjiar daca nu era din sarma ghimpata ? Oare nu cumva s-au simtit abandonati d e catre tara lor ???????????

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • @Marian
        Sa inteleg ca pe tine te ingrijoreaza ca s-ar mai putea produce in zilele noastre astfel de lucruri, precum cele aratate in aceasta fraza: „Iar de gandit nu m-am gandit neaaparat la tigani sau nu numai la ei ci si la evrei care au avut parte cam d e acelasi „tratament ” in civilizata Germanie a anilor premergatori lui WWII .”?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 4, 2015

    • @Rica
      De ce e atat de important pentru tine ca Iliescu ar fi tigan?

      „base, un alt produs al comunismului, care atrecut prin liceul de marina civila din C-ta prin pilele puse de „tov gradu’” de tac’;su, cu sacose pline cu „de-ale gurii” date profesorilor ca sa nu ramana corigent, si ulterior, prin functiile detinute in UTC si PCR, tot multumita originii sanatoase, a „progresat ierarhic, in Navrom, de a ajuns reprezentantul Navrom la Antwerp. Cine crede ca „performantele” l-au promoivat, ori e naiv, ori …. (ma abtin). In plus, pe vremea aceea, NICUHU COMANDANTA NU PRIMEA COMANDA UNEI NAVE DACA NU SEMNA UN „ACORD” CU „POARTA DOI”. Poarta Doi era denumirea generica a Securitatii din port, deorace avea sediul la Poarta Doi, chiar la piciuorul pasarelei. Acolo incepea „chestionarea” marinarilor prinsi cu „buful”, dupa care se continua in Mamaia, langa Castel.”

      Bine, asta poate fi parerea ta… Dar sper ca ai o opinie argumentata prin dovezi referitoare la astfel de aspecte din cariera lui Basescu….

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • DA Motane. Inca mai traiesc unii profesori cu care „s-a razboit” base. Unul dintre ei „Cal Negru” (i se spunea) e prin state, altul, cel de „munca patriotica si frig” (adica ed fizica) inca traieste in C-ta. Din pacate „profa de bio” a murit.

        Comentariu de Rica Venturiano | Iunie 6, 2015

    • Nu de alta, dar eu observ ca pentru unii e foarte important ca Presedintele Iohannis „nu e roman”, „nu e de la noi din Olt”, ca are alta religie decat cea crestina ortodoxa… Ma intreb: oare de ce?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 3, 2015 | Răspunde

      • Ce dracu vrei frate ????? Vrei neaaparat sa pun ghilimele de fiecare data cand doresc sa exprim o ironie la adresa cuiva ? Matale esti un tip suficient d e inteligent { sau cel putin asa m-am invatat eu sa te consider } pentru a nu mai considera obligatorii acesle semne de punctuatie . Eu cel putin atunci cand am spus ca Johannis nu-i roman ma refeream doar la faptul ca parca gandeste doar in germana atunci cand se exprima { n-ai vazut si dumneata ca vorbeste doar din lecturarea unei ciorne ? } despre chestiuni ce privesc intregul popor roman si nu doar „pe sasii sau pe ….” liberalii . Una peste alta , m-am convins ca d e fapt pe individ al cam doare fix in tender de romani …chiar daca nu-i roman 😉 !

        Comentariu de Marian | Iunie 3, 2015

      • @Marian
        Si tu ce ai vrea sa faca Iohannis? Ca zici: „m-am convins ca d e fapt pe individ al cam doare fix in tender de romani …chiar daca nu-i roman 😉 !”.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 4, 2015

      • Ce sa faca ? Poate sa-si intre o data in atributiunile pe care prin fisa postului de la Cotroceni ai sunt atribuite si eventual sa faca ceva pentru , ” o Romanie a lucrului bine facut „! Iti pare ca cer prea mult ? Jura-te pe …Alina Gorghiu ca , tipul este interesat de poporul asta amarat macar cat negru sub unghie !!!! Isi va duce { probabil } mandatul pana la final iar dupa acea se va declara ” invins d e sistem ” ca…s-a mai vazut chestia a sta si-n cazul altui profesor ce l-a precedat la Cotroceni .

        Comentariu de Marian | Iunie 4, 2015

  5. Când o să priceapă toată lumea că investitorii străinii nu vor binele nostru, ci doar al lor ?

    Introducere: ”În 16 noiembrie dimineaţa, înainte de alegeri, situaţia în România era după cum urmează: tot petrolul şi jumătate din resursele de gaze – la austrieci; distribuţiile din energie (cele care strâng banii) – la nemţi şi francezi în cazul gazelor, la italieni, nemţi şi cehi în cazul electricităţii, la austrieci, kazahi şi ruşi în cazul carburanţilor; băncile – la austrieci, greci şi francezi; industriile câte mai există – la nemţi, britanici, ruşi, italieni etc; telefonia – la francezi, britanici şi nemţi; pădurile (probabil peste jumătate) – la austrieci, unguri, nemţi; pământurile agricole (probabil peste 40%) – la italieni, unguri, danezi etc. În 16 noiembrie, la închiderea urnelor, după victoria zdrobitoare, tabloul era acelaşi. Si aşa va rămâne. Fraţilor, nu veţi lua nimic înapoi!
    Actualii deţinători vând scump, nu dau gratis precum statul român! Și v-au luat şi banii, ca să nu aveţi cu ce cumpăra!” (Ilie Șerbănescu)
    Scrisoare deschisă către bucureșteni și toți românii:
    Dragii mei concetățeni, sînt și eu, ca și dumneavoastră, un locuitor al acestui îndrăgit oraș . Aici m-am născut, mi-am petrecut copilăria, mi-am făcut studiile și am muncit pînă cînd am ieșit la pensie. Am muncit 42 de ani din care 22 pentru propășirea socialismului și 20 pentru dezvoltarea capitalismului
    și a democrației de la care am sperat mult mai mult . Acum sînt la pensie . Să nu credeți cumva că m-am pricopsit . Îmi petrec anii chivernisind banii de pensie în primul rînd pentru plată facturilor.
    Știți și dumneavoatra, poate mai bine ca mine, că viață de bucureștean te obligă la folosirea unor servicii și facilități publice indispensabile cum ar fi curentul electric, gaze, apa curentă, cablu tv, internet, telefon și cîte altele. Tot uitindu-mă prin facturi am observant un lucru pe care aș vrea
    să vi-l împărtășesc și dumneavoastră. Și anume că eu, ca și dumneavoastră, plătesc apa la o companie numită Apa Nova care e o companie frantuzească dar îmi vinde apă românească pentru că, cu siguranță, nu o aduce din Franța. Deci eu, atunci cînd fac duș sau cînd îmi fac un ceai, îl fac cu apă românească, dar banii mei pleacă în Franța. Curentul electric îl plătesc la o companie italiană numită Enel. Deci, cum am aprins un bec, am deschis o supapă prin care banii mei se scurg în Italia. Sînt convins că nici Enelul nu-mi vinde curent italian. Gazul metan îl plătesc la GDF Suez (Gaz de France Suez), firmă tot franțuzească ce îmi vinde mie și multor altora gaz metan românesc, dar banii noștri pleacă la Paris să se integreze în UE. Telefonul, indiferent că-l plătesc la Romtelecom, Vodafone, Orange sau Cosmote, cum deschid gura să zic ceva la telefon, cum îmi mai zboară din portofel niște bani către zări străine. Cablul TV și internetul le plătesc la RCS & RDS. Ăștia, mărturisesc că nu știu de unde sînt dar am auzit că patronul lor, pe nume Zoltan Teszary, locuiește la Budapesta și nu știe nici el dacă mai e roman sau European. Ce să va mai spun că, dacă bag benzină în rezervor, m-am integrat și cu mașina în Europa, că nu mai e în tot Bucureștiul un PECO românesc.
    Ferească Dumnezeu de vreun împrumut la bancă, pe care mărturisesc că nu l-am făcut, dar sînt sigur că mulți au fost nevoiți să-l facă și acum plătesc dobînzi grele și comisioane către bănci străine fiindcă în București, în afară de CEC, nu mai e nici o bancă românească.Deci ne integrăm cu succes și în sistemul financiar European, cu portofel cu tot. Dacă umplem coșul cu merinde la supermarket, pentru îndestularea familiei, iarăși aruncăm cu banii peste mări și țări fiindcă marfa e aproape 90% de import.
    Deci cam astea sînt urmările politicii de privatizare a celor care au condus țara în ultimii 24 de ani.
    Am fost predați la pachet, pe post de consumatori captivi, unor companii străine care ne calculează prețurile în euro, deși noi sîntem plătiți în lei! Pe facturi prețurile cresc fără să ne întrebe nimeni, deși noi avem un contract cu fiecare din aceste companii de utilități.
    Cît mai poate dura o asemenea hemoragie financiară? Dar să știți că situația asta nu e specifică doar Bucureștiului. Ea se regăsește în toate marile orașe din țara .
    Toată lumea consumă și nimeni nu mai produce nimic, iar banii românilor se scurg în afară țării. Pagubele sînt uriașe!!!
    Au dispărut, în ultimii 24 de ani peste 1200 de întreprinderi productive fabrici, uzine, combinate, cooperative, sisteme de irigații și cîte altele! În România, primul război mondial + al doilea război mondial + cutremurul din 1977 nu au distrus 1200 de întreprinderi. Politicienii ultimilor 24 de ani au reușit performanța!
    Nici bomba de la Hiroșima + bombă de la Nagasaky nu au reușit performanță asta, e dovedit statistic . Deci politicienii noștri din ultimii 24 de ani sînt mai răi că bomba nucleară. Nu mai vorbesc de recordul de a crește datoria publică la 20 miliarde de euro. I-au spus datorie publica, deși nu ne-au întrebat pe noi, poporul, atunci cînd au contractat-o, dar ca să fie siguri că e datoria noastră, a poporului și că noi o vom plăti… noi și nepoții noștri!
    Cît mai poate dură o asemenea situație? Ce fel de țara vom lasa noi moștenire copiilor și nepoților noștri?! Mulți dintre ei caută de pe acum să-și facă o situație prin alte țări. Cifre neoficiale spun că vreo 4 milioane de tineri români muncesc în străinătate și din generațiile care se ridică mai toți vor să plece, fiindcă este o adevărată performanță să-ți găsești un loc de muncă în țara ta.
    Nimeni nu cere de pomană . Toată lumea dorește un loc de muncă ! Fără producție autohtonă de bunuri, doar cu consum și servicii și alea livrate de străini vom pieri ca țara și ca neam în cîțiva ani de zile. Acest lucru trebuie să înceteze și România să-și recapete controlul asupra serviciilor publice și asupra întregii economii!
    Serviciile publice sînt afaceri cu clienți captivi. Ele trebuie să fie în mînă românilor, a statului român, altfel ne vom trezi cu prețuri din ce în ce mai mari !
    Dumnezeu să ne lumineze mintea !
    În caz contrar vom trage apa la București și vom face plata la Paris, ca și pînă acum !
    Fă un bine țării tale ! Citește și dă mai departe !
    P.S.
    Ar trebui să se ştie că aproape 90 % dintre aceşti străini , cică italieni, nemţi, francezi, ba chiar greci şi ruşi sunt de fapt evrei !

    Comentariu de Radu Humor | Iunie 5, 2015 | Răspunde

    • Da, asta e textul „anonim” care circula pe internet, nu?

      Nu sunt de acord in totalitate. E normal ca o companie sa doreasca sa obtina profit. Numai ca nu uitati ca aceste companii straine creeaza locuri de munca in tara, modernizeaza sectoarele economice in care activeaza, aduc capital in tara, platesc aici taxe si impozite. Dvs., D-le Humor, v-ati gandit o clipa cum ar arata Pitestiul, Mioveniul fara compania Renault, companie frantuzeasca?
      Ganditi-va la cum arata Romania in ultimii ani cu Ceausescu, cand nu se gasea de mancare si nivelul de trai scazuse ingrijorator de mult…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 6, 2015 | Răspunde

    • Faptul ca milioane de romani au ales calea emigrarii pentru ca sa gaseasca de lucru se datoreaza insuficientei investitiilor straine serioase si oneste in Romania si a atragerii de capital vestic aici in tara. Se datoreaza faptului ca 80% din privatizarile care s-au facut au fost ratate (N. Vacaroiu). De asemenea se datoreaza coruptiei, slabului management de la intreprinderile de stat care cauzeaza pierderi enorme economiei nationale. Si de asemenea se datoreaza proastelor guvernari romanesti care, de-a lungul timpului, s-au perindat pe la Putere!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iunie 6, 2015 | Răspunde

  6. […] pentru ca acest partid nu functioneaza bine cu oameni precum Dragnea sau Rus. De exemplu, demisiile in semn de solidaritate cu Liviu Dragnea pun PSD intr-o situatie delicata, pentru ca e cel mai mare partid din Romania si pentru ca e un […]

    Pingback de Victor Ponta la Baku… « Motanul Incaltat | Iunie 13, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: