Copiii Diavolului
„…ciuma isi va trezi sobolanii si-i va trimite sa moara intr-o cetate fericita„
Albert Camus – Ciuma
Ma gandeam sa scriu despre altceva… Dar ceea ce s-a petrecut in Franta m-a socat pur si simplu. Atacul terorist sangeros de la redactia revistei de satira si umor Charlie Hebdo trebuie condamnat in termeni duri! Este absolut inadmisibil asa ceva! E vorba despre terorismul islamic. Este vorba de un atac la valorile fundamentale ale Lumii Libere! Si acum, cand scriu aceste randuri, ma simt pur si simplu dezarmat, ca sa zic asa. Simt o stare de neputinta si am, cred, o figura tampa. Totusi, incerc sa ma adun si sa vedem ce am putea spune despre ceea ce s-a intamplat…
Am iesit sa ma plimb si am incercat sa ma gandesc la ceea ce s-a intamplat , la imaginile aratate de televizor. Primul lucru care imi vine in gand este esecul… Si, din pacate, acesta e adevarul. Asistam la un esec de proportii al serviciilor secrete franceze, in primul rand. Mi-am amintit de un film sovietic de spionaj: „Cele 17 clipe ale unei primaveri„, cu marele actor rus Viaceslav Tihonov. Era vorba despre un spion rus, in timpul razboiului, inflitrat in structurile de conducere ale Reich-ului nazist. Asta inseamna ca informatia o avea din gura lui Hitler sau lui Himmler. Profesionalismul acestui spion era desavarsit. Vorbea limba germana impecabil, incat jurai ca ar fi german. Cand aud discutandu-se la televizor despre cartele PrePay imi vine sa zambesc. Amar. Adevarul este ca informatiile trebuie sa le ai din „gura lupului”, cum se spune. Trebuie sa ai un om acolo, in structurile de conducere, ca sa poti avea cele mai corecte si clare informatii. La noi, in astfel de treburi foarte delicate, au excelat un Mihail Moruzov sau Eugen Cristescu. Asta inseamna sa fii un mare maestru al muncii de culegere de informatii. Sa n-ai nevoie de internet sau cartele, sau astfel de lucruri: pur si simplu stau de vorba cu tine si stiu cine esti, cine te plateste si ce vrei sa faci!
Ce constatam, cu tristete, legat de atentatul de la Paris, care a zguduit Europa? Este evident, din felul in care s-au desfasurat lucrurile, ca serviciile franceze habar nu au avut ca asa ceva se va intampla, ca o astfel de actiune este planuita sa se desfasoare. Ca nu s-a putut preveni o asemenea actiune terorista, e clar pentru toata lumea: faptele o confirma. De aici rezulta ca nu controlam fenomenul terorist ca sa-l putem preveni. In primul rand: de unde aveau arme atacatorii? Din cate inteleg, au si un aruncator de grenade. Cine i-a invatat sa le foloseasca? Pentru ca, dupa parerea mea, e clar ca acesti oameni au fost pregatiti inainte. Modul in care s-a desfasurat actiunea terorista este unul de tip militar. Pentru o astfel de actiune, pentru ca sa poti s-o duci la indeplinire, trebuie sa fii pregatit fizic, psihic si tehnic. Nu e vorba de un jaf, un jaf e altceva. Nu e vorba ca esti un tip dur: chiar si daca ai fi un tip dur, te poti pierde foarte usor intr-o astfel de actiune, daca nu esti pregatit cum trebuie. Cine i-a pregatit pe atacatori? Cine le-a furnizat armamentul? Intr-o astfel de actiune trebuie sa stii foarte clar ce ai de facut in cadrul echipei de comando. Altfel nu se poate. O pregatire psihica e absolut necesara, altminteri poate sa intervina oricand o stare de slabiciune, care sa pericliteze intreaga actiune. Dupa parerea mea, actiunea a fost, in mod limpede, coordonata. Nu stim de cine. Astfel de lucruri insa trebuiau a fi stiute de serviciile franceze, pentru a putea impiedica atentatul.
Din cate stiu eu, 10% din populatia Frantei este de religie musulmana. Acest lucru, dat fiind pericolul acut al terorismului islamic, necesita abordari si actiuni specifice. De aceea era necesar ca serviciile franceze sa aiba oameni infiltrati in randul musulmanilor si in randul organizatiilor acestora, cu atat mai mult in randul organizatiilor ce prezinta un potential risc teorist. Razboiul contra terorismului nu poate fi purtat cu succes decat asa. Trebuie sa fii acolo, in mijlocul lor, sa stii ce se discuta acolo si ce se pune la cale acolo. Sa stii care e, in realitate, substratul unor astfel de actiuni. Ele ar putea fi coordonate de servicii de spionaj din alte tari. Dar ce se urmareste prin asta? E un fenomen intamplator?
Chestiunea care se pune este ca astfel de actiuni sunt indreptate impotriva valorilor lumii occidentale si impotriva valorilor europene. Europa a primit de-a lungul timpului foarte multa populatie islamica. Bineinteles, au venit si in Franta, mai ales din tarile Maghrebului. Integrarea acestor oameni intr-o cultura straina lor este un lucru dificil. Insa mi-e teama ca nu aceasta este chestiunea. Te-ai putea gandi, desigur, la diferentele culturale, si eu m-am gandit, dar am impresia ca mergem pe o pista falsa. Pare a nu fi vorba de asa ceva. Ci de actiuni coordonate impotriva SUA si UE, care urmaresc un scop precis: distrugerea Lumii Libere prin ingradirea libertatilor cetatenilor. De observat si curentele antiimigratie prezente in Occident, de observat cum o publicatie cu pretentii de seriozitate, Daily Mail, a incercat sa creeze in Anglia o psihoza in masa cu privire la asa zisa „invadare” a teritoriului britanic de catre imigranti romani si bulgari. De remarcat cum Romaniei i se incalca in mod sistematic un drept, cel al aderarii la Spatiul Schengen, din tot felul de motive „politice”. In schimb, musulmanii au fost primiti cu bratele deschise in tot Occidentul, fara ca vreo tara majoritar musulmana sa fie membra a Uniunii Europene!
Exista un substrat ascuns. Care sa fie acela? Primirea masiva a musulmanilor in Occident ce rol a avut? De ce, daca tot au fost primiti masiv, exista o reluctanta evidenta in ceea ce priveste integrarea Turciei in Uniunea Europeana? La fel se pune problema si in privinta aderarii Romaniei la Spatiul Schengen. Romanii nu sunt teroristi. Apoi sunt milioane de romani in Occident, plecati acolo la munca. Si atunci de ce Romania nu e primita in Spatiul Schengen? Care este semnificatia simbolica a acestui lucru? Pe vremea lui Sarkozy, romii din Romania erau trimisi inapoi in tara, musulmanii stateau in Franta bine merci.
Este tragic ceea ce s-a intamplat. Totusi, solidaritatea oamenilor – Je suis Charlie – in fata barbariei este mai puternica decat barbaria! Insa asta nu inseamna ca aceste actiuni de destabilizare a Uniunii Europene, atacand valorile libertatii, se vor opri aici… Regimurile totalitare, care isi vad pamantul fugind de sub picioare, nu se vor opri aici. De aceea lupta impotriva totalitarismului trebuie sa continue. Zvacnirile acestuia lasa, din pacate, victime. Insa ceea ce este important e faptul ca teroristii nu si-au atins scopul. Dimpotriva! Acest mesaj care isi face acum loc in toata Franta – Je suis Charlie – este unul extrem de important. Este o arma atomica, daca pot sa ma exprim astfel, in lupta impotriva terorismului. Vor stii astfel toti musulmanii din Franta ca toata tara, toti francezii, condamna barbaria si terorismul!
ATENTAT ÎN FRANŢA. 12 morţi în atacul de la Charlie Hebdo. LIVE
Se arata, printre altele, ca:
„Cel puţin 12 oameni au fost ucişi, miercuri, într-un atac armat a cărui ţintă a fost redacţia săptămânalului satiric Charlie Hebdo, din Paris. Se crede că între 8 şi 10 dintre victime sunt jurnalişti – inclusiv patru caricaturişti – ai Charlie Hebdo. Bilanţul include şi doi poliţişti ucişi. Alte 11 persoane au fost rănite, patru dintre ele fiind în stare critică. În total, se crede că trei atacatori au fugit cu o maşină, apoi au abandonat-o în centrul Parisului şi au fugit mai departe cu o altă maşină furată. „Franţa e în stare de şoc, e un atentat terorist”, a declarat preşedintele Frantei, Francois Hollande. Reacţii de condamnare au venit imediat din toate cancelariile lumii, inclusiv din partea preşedintelui, premierului şi ministrului de Externe ai României. Atacatorii au strigat, în timp ce trăgeau cu nişte arme Kalaşnikov, că „profetul Mahomed a fost răzbunat”. Franţa se află, în acest moment, în stare de alertă. Potrivit presei franceze, poliţiştii au deja trei suspecţi. Doi dintre aceştia ar fi franco-algerieni şi sunt fraţi, în vârstă de 32, respectiv 34 de ani. Un al treilea suspect ar avea 18 ani. Acesta din urmă s-a predat în cursul nopţii. Ceilalţi doi sunt căutaţi de poliţie.
Persoane îmbrăcate în negru şi cu cagule au pătruns, miercuri, în sediul săptămânalului Charlie Hebdo şi au deschis focul cu arme Kalaşnikov, în timp ce jurnaliştii erau adunaţi pentru şedinţa de sumar. Cotidianul 20 Minutes a reuşit să contacteze telefonic un angajat al instituţiei de presă atacate. „Este un adevărat masacru. Sunt şi morţi!”, a declarat acesta, înainte ca apelul să se întrerupă.
Charlie Hebdo este de mulţi ani ţinta fundamentaliştilor musulmani, săptămânalul publicând mai multe caricaturi care îl ironizau pe profetul Mahomed sau luau în derâdere jihadul. De altfel, ultimul desen al redactorului-şef, Charb, publicat în cea mai recentă ediţie a săptămânalului, se referă la eventualele atentate de după Sărbători. Un alt desen satiric, care îl ironizează pe liderul Statului Islamic, Abu Bakra al-Baghdadi, a fost publicată azi pe pagina de Facebook a celor de la Charlie Hebdo.
GÂNDUL PREZINTĂ LIVE DESFĂŞURAREA EVENIMENTELOR
UPDATE 12:00 Poliţista rănită în incidentul armat de joi dimineaţă din sudul Parisului a decedat, au anunţat surse din cadrul poliţiei citate de AFP. Livetext-ul continuă AICI.
UPDATE 08:00 Cel mai tânăr dintre cei trei suspecţi de comiterea atacului sângeros împotriva sediului săptămânalului satiric francez Charlie Hebdo, Hamyd Mourad, în vârstă de 18 ani, s-a predat poliţiei, au anunţat surse concordante, citate de AFP.
Ceilalţi doi suspecţi, doi fraţi de naţionalitate franceză născuţi la Paris, Said Kouachi, în vârstă de 34 de ani, şi Chérif Kouachi, în vârstă de 32 de ani, un jihadist cunoscut serviciilor antiteroriste, sunt în continuare căutaţi de poliţie.
UPDATE 1:10 Gândul a reunit cele mai impresionante imagini de la marşurile de solidaritate care au avut loc, miercuri seară, în mai multe oraşe din Franţa. Galeria foto poate fi văzută AICI
UPDATE 1:05 O operaţiune de amploare a unităţii de elită a poliţiei franceze pentru arestarea unor suspecţi de comiterea atentatului era în curs de desfăşurare, miercuri seara, la Reims (nord-est), a anunţat pentru AFP un ofiţer. Fie suspecţii vor reuşi să fugă, fie ar putea avea loc un schimb de focuri, a declarat pentru AFP un ofiţer al unităţii de elită Raid, îndemnând jurnaliştii prezenţi la faţa locului să dea dovadă de „mai multă prudenţă”.
UPDATE 00:48 Un lider al teroriştilor din Statul Islamic a salutat atacul terorist care a vizat redacţia Charlie Hebdo. Nicio grupare teroristă nu a revendicat, însă, acest atentat. „Leii islamului l-au răzbunat pe Profetul Mahomed”, a declarat, potrivit Reuters, Abu Musab, un lider al grupului terorist Stat Islamic (Stat Islamic în Irak şi Siria / Stat Islamic în Irak şi Levant – SI/SIIS/SIIL). Reţeaua teroristă sunnită, care ocupă teritorii din Irak şi Siria unde a instituit un „califat”, a ameninţat de mai multe ori Franţa cu atentate, aminteşte Mediafax.
UPDATE 00:04 Teroriştii i-au executat pe rând pe caricaturiştii revistei Charlie Hebdo
Teroriştii i-au strigat pe nume pe caricaturiştii revistei satirice Charlie Hebdo şi i-au executat unul câte unul, împuşcându-i în cap, dezvăluie viceprimarul Parisului Patrick Klugman, într-o declaraţie făcută pentru postul american ABC News.
„Cei doi criminali au intrat în timpul şedinţei de redacţie, i-au strigat pe nume pe caricaturişti, i-au luat de-o parte şi i-au executat împuşcându-i în cap”, a declarat Patrick Klugman, viceprimarul Parisului responsabil de Relaţiile Externe.
UPDATE 23:13 Potrivit Le Point, cei doi franco-algerieni sunt fraţi. Said şi Cherif K ar fi fost identificaţi după ce poliţiştii au găsit o carte de identitate în maşina abandonată după atentat. Cei doi au 32, respectiv 34 de ani.
UPDATE 22:24 Presa franceză vorbeşte de trei suspecţi. Le Point susţine că poliţia are în vizor doi suspecţi franco-algerieni, reveniţi de curând din Siria. Unul dintre ei ar avea 32 de ani, iar celălalt 34. Un al treilea suspect ar avea 18 ani şi este om al străzii. De asemenea, Le Monde vorbeşte despre trei suspecţi identificaţi, citând surse din poliţie
UPDATE 21.00 „Republica noastră a fost atacată”, a spus, în urmă cu câteva minute, preşedintele francez, Francois Hollande, într-un mesaj televizat de la Palatul Elysee. Hollande a decretat zi de doliu naţional mâine, 8 ianuarie. „Vom face tot ce este necesar pentru a-i prinde pe atacatori”, a mai spus liderul francez.
UPDATE 20:40 Preşedintele Iohannis şi-a schimbat poza de profil pe contul de Facebook cu fotografia cu mesajul „Je Suis Charlie”. „Vă chem să fim alături de familiile victimelor tragediei de astăzi din Franţa, alături de cei pentru care libertatea de exprimare este un crez. Suntem datori să luptăm împotriva terorismului, acest flagel nimicitor care nu îşi mai poate avea locul în lume. #JeSuisCharlie”, a transmis preşedintele.
UPDATE 20:35 Pagina versiunii franceze a motorului de căutare Google este în doliu:
UPDATE 20:05 Aproximativ 5.000 de persoane defilează în acest moment la Paris. Le Figaro relatează că, la Lyon, 10.000 de persoane s-au adunat într-o manifestaţie de solidaritate. Unii analişti citaţi de presa franceză descriu tragedia de azi drept un „11 Septembrie al presei”.
La foule, place de la République. #CharlieHebdo pic.twitter.com/teQfsQ9iX9
— Jérôme Godefroy (@jeromegodefroy) January 7, 2015
UPDATE 20:00 Una dintre caricaturile cu care presa şi cititorii din toată lumea le-au răspuns autorilor atentatului din redacţia Charlie Hebdo. Alte 20 de caricaturi, AICI
RT „@Independent: The Independent’s cartoonist @DaveBrownToons on the #CharlieHebdo attack. http://t.co/u7BrVTvfAX pic.twitter.com/hIbQesckMA„
— Serko Şîvarmenî (@enlightenkurd) January 7, 2015
UPDATE 19:45 Manifestaţii ample de solidaritate în Paris şi în alte oraşe din Franţa, precum şi în capitale europene precum Berlin şi Londra. Oamenii poartă pancarte cu mesajul „Je suis Charlie”, simbolul solidarităţii cu victimele atentatului de la Charlie Hebdo.
Crowds forming in Paris in a demonstration of solidarity. Via @MikeyKayNYC #JeSuisCharlie pic.twitter.com/Ao6LDg4DoP
— Breaking News Feed (@PzFeed) January 7, 2015
Can we please stop saying the values under attack today are *our* values. They are *human values*! #JeSuisCharlie pic.twitter.com/hsgVLTgNNB
— notanna1AnnaNotaro (@notanna1) January 7, 2015
UPDATE 19:40 Mesajul lui François Saint-Paul, ambasadorul Franţei în România: „Le mulţumesc, în numele Franţei şi în numele tuturor francezilor, românilor şi autorităţilor române pentru mesajele lor de susţinere şi de condoleanţe. În contextul acesta tragic, promptitudinea şi amploarea acestor mesaje au o mare valoare simbolică. Aşa cum a declarat preşedintele Republicii franceze ‘niciun act barbar nu va putea să îngrădească libertatea presei. Suntem o ţară unită care va şti să reacţioneze şi să rămână solidară’”.
UPDATE 19:30 Mii de persoane s-au strâns în această după-amiază la Paris şi în mai multe oraşe din Franţa în semn de omagiu pentru victimele atentatului de la Charlie Hebdo. În urmă cu puţin timp procurorul Republicii a făcut câteva precizări în cadrul unei conferinţe de presă. Potrivit acestuia, doi indivizi au pătruns în clădirea în care îşi avea sediul redacţia. Au întâlnit două persoane care asigurau mentenanţa clădirii şi au întrebat unde se află intrarea, au împuşcat-o pe una dintre ele şi au urcat la etajul al doilea al clădirii, unde avea loc şedinţa de redacţie şi au deschis focul în rafale. Au ucis 10 persoane, dintre care opt jurnalişti, un invitat şi un poliţist detaşat ca să asigure securitatea. Asasinii ar fi strigat Allah Akbar afirmându-şi dorinţa să îl răzbune pe profet.
UPDATE 19:20 Printre victime se afla şi fostul şef de cabinet al primarului din Clermont-Ferrand, Michael Renaud, care fusese invitat de Cabu să asiste la şedinţa de redacţie a publicaţiei.
UPDATE 19:15 Preşedintele Francois Hollande s-a deplasat la sediul spitalului parizian Hôtel-Dieu pentru o întâlnire cu echipa medicală care a acordat ajutor victimelor atentatului de la Charlie Hebdo.
PDATE 19:00 La sediile Palatului Elysee, Senatului şi Adunării Naţionale drapelele sunt în bernă.
UPDATE 18:30 Unul dintre poliţiştii care au murit în timpul atacului se numea Ahmed şi avea 42 de ani, comform unui şef al sindicatului Poliţiei pariziene, citat de Le Figaro. El este poliţistul care apare în imaginile şocante surprinse în timp ce atacatorii îl execută. El a murit din cauza unui glonţ primit în cap, după ce fusese rănit în atac. Ahmed lucra la brigada de poliţişti pe bicicletă a comisariatului arondismentului XI. Al doilea poliţist ucis în atac avea 49 de ani şi îl păzea pe directorul revistei Charlie Hebdo, Charb, care a fost şi el omorât în atac. Informaţii actualizate despre victimele atentatului, AICI
UPDATE 18:25 Cristian Tudor Popescu: Nu aş apăra ca libertate de expresie ceea ce au publicat jurnaliştii francezi, dar cei care au înţeles să răspundă cu gloanţe trebuie aduşi în faţa justiţiei. Mai multe, AICI
UPDATE 18:20 „Este un atac la adresa meseriei noastre. Nu e un caz singular. Şi jurnaliştii noştri au fost atacaţi şi unii au fost chiar ucişi”, a declarat pentru gândul Mike Woods, jurnalist al Radio France International – biroul din Paris. Comentariile jurnalistului pot fi găsite AICI
UPDATE 16:55 La scurt timp după primele ştiri despre tragedia din Paris, pe reţelele de socializare a fost lansată o campanie, numită „Je Suis Charlie”, de solidarizare cu victimele atacului, cu jurnaliştii şi de susţinere a libertăţii de exprimare. Mai multe, AICI
UPDATE 16:25 Ministrul francez de Interne, Bernard Cazeneuve, a spus, într-o declaraţie de presă, că ar fi existat trei atacatori.
UPDATE 15:56 Mai mulţi caricaturişti ai revistei franceze Charlie Hebdo, a cărei redacţie a fost atacată miercuri cu arme automate de mai multe persoane mascate, şi-au pierdut viaţa în urma atentatului. Este vorba despre de Cabu, Charb, Wolinski şi Tignous. Detalii, AICI
UPDATE 15:55 Prima reacţie a preşedintelui Iohannis: „Atacarea redacţiei săptămânalului francez Charlie Hebdo reprezintă un act terorist crud şi laş. Îmi exprim compasiunea pentru familiile victimelor precum şi solidaritatea faţă de naţiunea franceză atât de lovită astăzi”.
UPDATE 15:50 Caricaturista Coco de la publicaţia Charlie Hebdo a povestit presei cum au intrat atacatorii în clădire. Potrivit acesteia, atacatorii vorbeau perfect franceza şi au spus că reprezintă Al Qaida. „Mă duceam să-mi iau fiica de la grădiniţă când am văzut în faţa porţii imobilului doi bărbaţi înarmaţi, cu cagule, care ne-au bruscat. Voiau să intre şi să urce. Le-am tastat codul. Au tras asupra lui Wolinski şi Cabu. Totul a durat vreo cinci minute… M-am refugiat sub un birou…Vorbeau perfect franceza…S-au revendicat ca fiind Al-Qaida”, a declarat aceasta pentru l’Humanite.
UPDATE 15:35 Preşedintele Francois Hollande se va adresa naţiunii diseară, de la ora locală 20:00, anunţă Palatul Elysee.
UPDATE 15:30 Atacatorii au părăsit maşina, iar vehiculul abandonat a fost găsit de autorităţile pariziene. Mai multe, AICI
UPDATE 15:25 Mesaj transmis de eurodeputata liberală Renate Weber: „E o zi extrem de neagră pentru jurnalism, pentru dreptul la libera exprimare şi, nu în ultimă instanţă, pentru Franţa. Cel puţin 66 de jurnalişti şi-au pierdut viaţa numai în 2014 şi daca asta nu ne-a trezit la realitate, atunci îngrozitorul atac de astăzi ar trebui să o facă. Iar realitatea este că ar fi trebuit să facem mai mult pentru a proteja dreptul la exprimare şi jurnaliştii”.
UPDATE 15:25 Într-o altă înregistrare cu atacatorii, se aude cum aceştia strigă: „L-am răzbunat pe profetul Mahomed” şi „Am omorât Charlie Hebdo”.
UPDATE 15:17 Premierul Victor Ponta a discutat cu preşedintele Klaus Iohannis şi cu directorul Serviciului Român de Informaţii (SRI), George Maior, despre atacul terorist de la Paris, oficialii convenind că în România nu se impune un grad de alertă, informează Mediafax.
UPDATE 15:17 Cancelarul german, Angela Merkel, a transmis un mesaj de condoleanţe francezilor şi a condamnat atacul de la Charlie Hebdo.
UPDATE 15:07 Un film realizat de un martor, în care atacatorii împuşcă mortal un poliţist a fost postat pe YouTube. Iniţial, poliţistul este rănit, după care atacatorii se îndreaptă spre el şi îl împuşcă în zona capului. Gândul difuzează imaginile, mai puţin cele în care este împuşcat politistul.
UPDATE 14.58 Premierul Italiei, Matteo Renzi: „Teamă şi oroare după atacul de la Paris. Susţinere totală pentru Francois Hollande, în aceste momente tragice. Violenţa va pierde mereu în faţa libertăţii”.
UPDATE 14.55Purtătorul de cuvânt al Poliţiei din Paris a declarat că cei trei atacatori au fugit de la redacţia Charlie Hebdo într-o maşină. Ei au fugit către Port de Pantin, în nord-estul Parisului, unde au abandonat-o şi au furat o a doua maşină, aruncându-l afară pe şofer. Oficialul a mai precizat că redacţia publicaţiei era păzită, după ce în ultimele săptămâni ameninţările la adresa revistei se intensificaseră.
UPDATE 14:52 Mesajul ministrului de Externe, Bogdan Aurescu: „Îmi exprim şocul şi profunda indignare faţă de atacul terorist fără precedent care a avut loc astăzi la sediul publicaţiei Charlie Hebdo din Paris. Acest act de o gravitate extremă împotriva reprezentanţilor presei reprezintă un atac la însăşi esenţa democraţiei şi a valorilor şi libertăţilor fundamentale. Condamnăm în cei mai categorici termeni acest act terorist, care reprezintă un atac de o laşitate revoltătoare la adresa presei şi a lumii civilizate.România va continua, alături de partenerii europeni, să sprijine lupta împotriva terorismului sub toate formele sale de manifestare. Gândurile noastre se îndreaptă către familiile victimelor. Suntem alături de întregul popor francez prieten, greu încercat în aceste momente tragice.“ Totodată, MAE a publicat pe Twitter un mesaj în limba franceză pentru a condamna atacul.
UPDATE 14:49 Casa Albă a condamnat atacul terorist din Franţa. „Casa Albă este solidară cu familiile celor ucişi şi răniţi în acest atac. Înalţi responsabili de la Casa Albă sunt în contact cu omologii lor francezi. SUA sunt gata să colaboreze cu Franţa, pentru a ajuta la anchetă”, a declarat Josh Earnest, purtător de cuvânt al lui Barack Obama.
UPDATE 14:45 Premierul Victor Ponta s-a declarat „profund şocat” de atentat.
UPDATE 14:44 Potrivit presei franceze, patru caricaturişti (Cabu, Tignous, Charb şi Wolinski) au decedat în atac.
UPDATE 14:35 Potrivit BBC, în momentul în care atacatorii au intrat în sediul redacţiei au strigat „Am răzbunat Profetul”
UPDATE 14:28 Numărul morţilor a ajuns la 12, 10 jurnalişti şi 2 poliţişti, potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei.
UPDATE 14:19 Potrivit purtătorului de cuvânt al Poliţiei din Paris, trei atacatori au intrat în redacţie în redacţie în jurul orei 11:30. Numărul morţilor este de 11, dintre care 9 jurnalişti şi doi poliţişti. „A fost un adevărat măcel”, a spus el. […]”
Doresc sa exprim condoleantele mele familiilor indoliate si faptul ca sunt alaturi de Franta in aceste clipe grele.
Teroristii nu vor scapa!! Insa, cred, important ar fi ca ei sa fie prinsi in viata. Noi trebuie sa aparam valorile noastre! Iar islamicii prezenti in Europa ar trebui sa ia aminte ca ei nu sunt aici pentru a impune ei valorilor lor Europei! Multi sunt aici ca sa munceasca si cred ca si castiga mai bine decat in tarile lor de origine. Sfatul meu este sa-si vada de treaba!
Dupa parerea mea, trebuie in orice caz elucidata aceasta problema a terorismului, a cauzelor si cine anume, la modul foarte exact, il provoaca si in ce scopuri. Adevarul este ca nu stim mare lucru despre fenomenul terorist, pentru ca e foarte greu de crezut ca toti cei de religie islamica, prezenti in Europa, sunt teroristi.
Nu stim mare lucru nici despre Al-Qaeda, cine finanteaza aceasta organizatie, cine o sustine. Eliminarea lui Osama bin Laden se vede ca nu a slabit aceasta organizatie.
DE citit si…
Premierul francez recunoaște existența unei breșe de securitate
Se arata ca:
„Premierul francez Manuel Valls a recunoscut, vineri seara, că un bilanţ de „17 morţi” în trei zile arată că există „breşe” în dispozitivul de identificare a persoanelor susceptibile de comiterea unor atentate, relatează AFP.
„Există în mod evident o breşă” atunci când înregistrezi un bilanţ de „17 morţi” în trezi zile, a declarat Manuel Valls pentru BFMTV, evocând „sutele de indivizi care pleacă în Siria sau în Irak”, unde sunt antrenaţi pentru a participa la activităţi de terorism şi de unde se întorc în ţările de origine.
El a subliniat că autorităţile vor efectua „reţineri” şi „încarcerări” şi vor adopta două legi de combatere a terorismului.
Atacul comis pe 7 ianuarie la sediul revistei satirice Charlie Hebdo s-a soldat cu 12 morţi şi 11 răniţi, fiind revendicat de reţeaua teroristă sunnită Stat Islamic în Irak şi Siria. Printre victime se numără directorul publicaţiei, Stéphane Charbonnier (Charb), şi alţi trei cunoscuţi caricaturişti – Jean Cabut (Cabu), Bernard Verlhac (Tignous) şi Georges Wolinski (Wolinski). Publicaţia Charlie Hebdo primise o serie de ameninţări după ce publicase caricaturi cu Profetul Mahomed. Grupul terorist Stat Islamic a revendicat atentatul.
Fraţii Chérif şi Said Kouachi – consideraţi autorii atacului comis miercuri la sediul revistei Cherlie Hebdo – au murit vineri seară în confruntările cu forţele de ordine franceze la sediul unei tipografii din localitatea Dammartin-en-Goële. Un bărbat care era ţinut ostatic a scăpat cu viaţă, afirmând că s-a ascuns într-un dulap. Islamistul Chérif Kouachi a sunat la postul BFMTV înainte de intervenţia forţelor de elită franceze şi a declarat că făcea parte din organizaţia teroristă Al-Qaida în Peninsula Arabia. La rândul său, Amedy Coulibaly, autorul luării de ostatici de la un magazin evreiesc din Paris şi presupusul criminal al poliţistei omorâte în zona Montrouge din Paris a declarat că s-a sincronizat cu autorii atacului contra revistei Charlie Hebdo şi că făcea parte din grupul terorist Stat Islamic în Irak şi Siria. Amedy Coulibaly, un islamist în vârstă de 32 de ani, a fost omorât în intervenţia forţelor de ordine la un magazin evreiesc din zona Vincennes (la periferia Parisului). Există informaţii contradictorii privind situaţia celor patru ostatici de la magazinul evreiesc: potrivit unor surse, cei patru sunt grav răniţi; alte surse spun că au fost omorâţi.”
Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.
30 comentarii »
Lasă un răspuns
-
Recent
- In interesul superior al copilului!!
- Cand incepem sa intelegem cat de mult valoreaza Constitutia si cat de mult valoreaza libertatea!!
- S-a aprobat reabilitarea podetului din comuna Cutare. In Consiliul Suprem de Aparare a Tarii!!
- 112 nu inseamna Big Brother!
- Precizie de cativa metri…
- Halucinant…
- Va fi razboi?
- „Noi suntem social-democrati”…
- „In Romania, limba oficiala este limba romana” – Art. 13 din Constitutia Romaniei
- Despre candidatul PSD la alegerile prezidentiale
- Un banc!!
- Simbolistica totalitarismului
-
Legături
- WordPress.com
- WordPress.org
- Voxpublica
- Riddickro
- Cristian Patrasconiu
- Geopolitikon – Adrian Cioroianu
- Lumiss22
- Adrian Nastase
- Cristian Preda
- Desculta prin Timisoara
- Mazilu Raluca
- Theodora – Hai ca se poate!!
- Vladimir Tismaneanu
- Adriana Dutulescu
- Brussels Blog
- Corina Cretu
- Alina Gorghiu
- Bibliotecarul
- Ana Birchall
- Miron Mitrea
- Maria Grapini
- Ion Iliescu
- Vasile Dancu
- Stirea press
- Agentia de rating politic
- Gabriela Savitsky
- Keops – mister, perfectiune, frumusete
- Sever Voinescu
- Mihai Gotiu
- Elena Udrea
- Dreapta.net
- Satmareanca
- Traian Razvan Ungureanu – TRU
- Daniel Funeriu
- Lavinia Stan
- Blogosfera Portocalie
- Adrian Paunescu
- Dilema Veche
- Revista 22
- Calin Popescu Tariceanu
- Traian Basescu
- Motanul_Filozof
- Codrin Scutaru
- The Beginning Of The End
- Civitas'99
- Hanul Povestilor
- Maria Diminet
- Victor Ponta
- Anca Bundaru
- Sonya
- Lilick
- Loredana
- Gabriela Elena
- Club 2020
- Roxana Iordache
- Andreea Paul
- Cristina
- Trading Economics
- Adevarul nostru
- Desculta prin Timisoara – WordPress
- Florin Citu
- Lucian Isar
- Gabriela Elena (II)
- Moshe Mordechai
- goodreads
- Opinii BNR
DE citit si…
Contributors
Islamism revoluționar și populism xenofob: Despre noile fascisme (Un eseu de Vladimir Tismaneanu si Marius Stan)
Vladimir Tismaneanu
Se arata ca:
Evenimentul Zilei
Umberto Eco: Statul Islamic este la fel de „APOCALIPTIC” ca nazismul. Un RĂZBOI este în curs şi suntem cufundaţi în el până la gât
Se arata ca:
Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.
DE citit si…
RFI
Atacatorii de la Charlie Hebdo, încercuiţi de Poliţia franceză
si
#JeSuisCharlie – Mai multă libertate de expresie, răspunsul care trebuie dat asasinilor, spun confrații americani
Se arata ca:
Andrei Pleşu la RFI: Atacul de la Paris este un gest absolut incalificabil, cu efecte negative în toate direcţiile
Se arata ca:
Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.
” Cand ma voi satura de viata asta fireste , voi pleca insa …nu singur ! ” Albert Camus -Strainul . M-a mirat faptul ca n-ai scris nimic IMEDIAT …eventual pe 8 Ianuarie la ” cald ” ! Mai nu stiu cand iti spuneam tot la matale pe blog , ” mon cher chat…ai uitat care-i treaba cu comunitatea musulmana din Franta ? ” sau…cam pe-acolo . Postarea dumitale demonstreaza foarte clar ca …ai uitat care-i treaba cu , ” comunitatea musulmana din Franta ” . Demonstreaza clar ca fie nu sti , fie nu esti informat suficient referitor la Franta sau cel putin , nu esti informat la ce-i pe-acolo prin paturile alea de jos ale Frantei , printre acei ” copii saraci si sceptici ai plebei ” . No offence prietene dar…asta cred eu . Dumneata , ca orice om d e cultura vezi doar minunile din Louvre sau frumusetzea din Versailes . Pentru dumneata , ca pentru orice om d e cultura asemeni dumitale Parisul este c uprins doar in acel perimetru dintre le tourn Effeil , cimitirul Monparnnase , Notre-Dame si Plaz de la Concorde adica …cam tot ce cuprind e acel arondisment 11 . Ei bine …te anunt cu regret ca …nu-i asa . Te anunt cu regret ca …dupa ce depasesti Saint Dennis { bulevardul nu Capela Regilor Frantei } n-ai sa mai vezi nici multi albi si mai a les nici prea multa Police si nici macar Le Jendarmerie . Pe acolo aproape zilnic este incendiata o masina a carui propietar a suparat chiar si vizual pe careva dintre locuitorii aceli parti a …aceluiasi Paris . Daca niste politisti c e patruleaza p’acolo coboara amandoi din masina pentru…oarece nevoi …cand revin la voiture dupa mai mult d e zece minute au ocazia s-o gaseasca pe ” borcane ” ! Cu toate acestea NICIODATA , NICI UN PRIMAR AL PARISULUI N_A RECUNOSCUT VREODATA { nici macar actuala primaritza socialista } CA A COLO-I UN FEL D E GETTOU UNDE AUTORITATILE FRANCEZE N-AU….AUTORITATE . DE ACOLO PROVIN DEZAXATII AIA !!!Asi putea fi de acord cu CTP care spunea atunci ca ” cei d e la Charlie Hebbo desii au fost avertizati d e N ori au sfidat acele amenitari si …s-au jucat in continuare cu focul punandu-si in pericol nu doar vietile lor ci si ale unor …colaterali ” . Asi putea fi dar…NU SANT ! Asi putea fi de acord cu domnul Catalin Tolontan care spunea : ” musulmanii daca doresc sa nu fie deranjati , s a nu s e spuna nimic pe seama lor …sa faca bine si sa stea la ei acasa …in tarile lor ” . Asi putea fi dar…NU SANT ! Nici macar nu achiesez la chestia cu ” je soise Charlie ” . Ce crezi c-am uitat cum cei pe care-i denumeam fratii nostrii de ginta latina , cei in fatza carora ne declaram ” POPOR FRANCOFON ” isi bateau joc de noi ? Crezi c-am uitat de acel colonel d e jandarmi si despre ceea ce-a declarat despre romani si Romania , acel colonel d e jandarmi francez despre care am citit pe celalat blog al dumitale….ala care-mi tot cere sa demonstrez ca …nu-s robot ???? Sunt de acord cu { CULMEA !!! } domnul Plesu si achiesez aproape in totalitate la declaratia domniei sale . Ce pot spune cu certitudine ….este un citat din gandirea tipului ala care-a inventat tiparul : ” In lupta dintre o litera d e plumb si-o sabie d e otel fireste , otelul va invinge plumbul insa , in lupta dintre mai multe litere d e plumb care vor tiparii CUVANTUL , toate sabiile din lume nu vor reusii sa invinga ” . Nu cred , chiar nu cred ca gloantele unor descreierati , grenadele unor dezaxati vor reusii sa opreasca oamenii sa rada de niste practici ce sant chiar impotriva fauritorului acelor practici iar aici , ma refer si la Allah si la Mahomed deoarece STIU PRECIS { ce vrei frate …am incercat o vreme studiul Koaranului } ca NICI UNUL SI NICI CELALALT N-AU PROPOVADUIT MOARTEA . In tot Coranul nu vei gasii { la nici o SURA } nici un indem la ucidere . La razbunare in schimb…. Astia doi , s-au razbunat pe tara lor deoarece repet , ERAU CETATZENI FRANCEZI . Am vazut ca nimeni dar , chiar nimeni n-a pomenit NIMIC pe nicaieri despre faptul ca in Franta , atunci cand ai IC sau pasaport francez , acte purtand Stema Republicii Franceze….esti CETATZEAN FRANCEZ deci….cei doi erau CETATZENI FRANCEZI CU DREPTURI DEPLINE ALE CAROR FRUSTRARI , ALE CAROR NEVOI N-AU FOST GESTIONATE D E STATUL FRANCEZ NICIODATA SI-N ATARE SITUATIE …CHIAR NU MA MIRA C-AU CAZUT IN EXTREMA CEALALTA SI S-AU RAZBUNAT IN NUMELE UNEI CREDINTE CE LE-A FOST INDUSA IN MOD VOIT ERONAT ! Crezi matale sincer ca in afara magrebienilor a ” coloratilor ” nu exista si….albi printre cetatenii francezi ce sant deja cazuti in extrema cealalta cautand nu doar s a moara ei ci si sa ia pe cat mai multi sa-i intovaraseasca , considerandu-i pe toti la fel d e vinovati pentru faptul ca STATUL nu i-a bagat in seama niciodata …cu exceptia perioadelor d e alegeri sau cand erau somati sa-si plateasca taxele ? N-ai vazut niciodata musulman …..alb ? Eu …DA . Ceea ce s -a intamplat { era d e altfel previzibil iar multe capete din ministerele alea PUBLICE ale Frantei ar cam trebuii s a cada } n-a fost nici macar opera ” fundamentalismului musulman ” , aia chiar n-au treaba cu asta ci doar a unor tipi ce ….intelegand Coaranul asa cum au vrut ei…si-au facut prozeliti exact asa cum fac unele secte ” crestine ” .Sa-ti fie matale mai usor iti voi reamintii doar de Wacco -Texas cu acei asa zis ” AzS „. Intrebare : nu-ti pare ciudat ca….atatia insi { am inteles ca-i cauta cateva zeci d e mii de trupeti } inca n-au reusit sa le dea tipilor d e urma in conditiile in care acestia si-au abandonat pur si simplu actele ca fronda , ca SFIDARE la adresa autoritatilor ? Si inca ceva : aia n-au fost franco-algerieni ci FRANCEZI !!!!!!!! Mi-a placut chestia aia …” sant milioane d e romani in Occident plecati acolo la munca dar Romania nu este primita in Spatiul Schenghen . Pai ce Romania nu este primita in Schenghen datorita alora care muncesc in Occident ? Romania nu este primita datorita imensei coruptii din toate domeniile politice ale conducerii romanesti . Nu ca la altii n-ar exista coruptie insa….la noi e prea pe fatza si fara nici o teama d e nimeni ! Mi-a mai placut si chestia aia cu : ” pe vremea lui Sarcozy romii din Romania erau trimisi inapoi in tara , musulmanii stateau acolo in Franta bine merci ” . Da frate dar ….ERAU MUSULMANII LOR iar musulman care sa cerseasca la modul acela agresiv in care-o faceau tziganii din Romania …eu inca n-am vazut !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Inc-o intrebare : nu-ti pare chestia asta o ” lucratura ” a serviciilor de securitate frantuzesti { ca sti ca-s mesteri in d’astea } , o lucratura a dreptei extreme { vezi cu cat a urcat madamme Le Penn in sondaje vis a vis de Hollande care…daca mai are 10% este mult , este foarte mult si-i clar ca sondajul este politizat } , o lucratura a unora ce-si doresc un razboi asupra Africii { si aici ma alatur ideilor domnului Plesu } , mai precis asupra alora ce se banuie c-ar fi fiefurile Al-Quaida ceva cam d e genul lucrarii facute d e americani dupa 9/11 asupra Irak-ului ? La o anume vreme astia de la ISIS li s-au parut OK si americanilor si francezilor deoarece luptatu contr unui tip , contra unui regim dezavuat d e ei insa, s-a vazut ca americanii au facut strict aceeasi gresala ca-n Afganistan…atunci cand ai consiliau militar si aprovizionau cu arme pe musjahedinii de care dupa aceea nu mai s tiau cum sa scape . Dupa stiinta mea …NICI AZI N-AU SCAPAT DE AIA ! Asta-s eu ….vad conspiratie mondiala chiar si-n lipsa unei marci anume de hartie …higenica , d e pe piata .
@Marian
Eu nu prea inteleg chestia asta, legata de ceea ce spuneai – „nevoile gestionate de statul francez”. Dar tu stii cat cheltuieste statul francez pe protectia sociala? Documenteaza-te mai intai! Iar impotriva saraciei nu se lupta punand la cale si infaptuind atentate teroriste. Una e lupta impotriva saraciei, lupta care trebuie sa fie asumata si din punct de vedere politic, si altceva reprezinta atentatele teroriste. Sa luam acest atentat terorist? Ce legatura are el cu lupta impotriva saraciei? Cu faptul ca statul francez nu ar gestiona cum trebuie nevoile oamenilor saraci din suburbiile Parisului? Ce legatura are saracia si faptul ca unii dintre francezi o duc greu cu faptul ca o revista satirica a publicat nu stiu ce poze?
Am spus eu ca Romania nu e primita in Spatiul Schengen datorita alora care muncesc acolo? Insa urmatoarea idee pe care ai spus-o e gresita! Romania indeplineste conditiile tehnice de aderare la Spatiul Schengen, care sunt singurele valabile. Insa o tara din Spatiul Schengen poate sa se opuna din anumite motive care nu pot avea decat un caracter politic. Eu am impresia ca n-ai inteles bine ceea ce am spus. Poate n-am fost eu destul de clar. Gandeste-te, Spatiul Schengen e un spatiu de libera circulatie. Or, in acest Spatiu Schengen sunt milioane de romani, iar Romania nu e primita in Spatiul Schengen. In acest Spatiu Schengen sunt milioane de musulmani, iar Turcia, o tara majoritar musulmana, nu e primita in Spatiul Schengen. Nu e absurd? Iar in legatura cu coruptia trebuia gasit un motiv credibil ca Romania sa nu fie primita in Spatiul Schengen. Si s-a gasit motivul: coruptia din Romania, instituindu-se MCV-ul la adresa tarii noastre. Trebuia gasit un motiv plauzibil.
Marian, eu am impresia ca nu am reusit sa ma fac bine inteles, citind astfel de comentarii, scuza-ma, te rog. Una e cersitul si alta e terorismul. Una e cersitul la modul agresiv si alta e manifestarea unei agresivitati deosebite prin acte de terorism. Pe un om de etnie roma din Romania l-ai putea vedea cersind pe strazile Parisului, s-ar putea sa mai fure din buzunare. Musulmanii nu fac asa, in schimb uite-te si tu ce fac… Romii nu sunt periculosi, atat de periculosi precum musulmanii. ” Crezi c-am uitat de acel colonel d e jandarmi si despre ceea ce-a declarat despre romani si Romania […]” – tocmai asta e: pentru francezi problema de capatai, problema esentiala era cea legata de romi, ca cersesc, ca traiesc in satra, ca put etc – in schimb terorismul, care era si este de fapt ADEVARATA PROBLEMA, era trecut sub tacere. Un rom n-ar face niciodata – asa vreau sa cred! – ceea ce au facut acesti teroristi musulmani care au masacrat redactia publicatiei Charlie Hebdo! Adica pe tine – pe francezi adica – te deranjeaza extraordinar de tare ca niste oameni cersesc in strada, dar cei care pot sa faca acte abominabile de terorism nu te deranjeaza??!!! Atunci ma intreb si eu unde le e francezilor dreapta judecata!
Mai mult, pe vremea lui Sarkozy ideea era ca daca Romania va fi primita in Spatiul Schengen, nu va putea sa apere granitele UE datorita faptului ca granicerii romani sunt prost platiti si expusi coruptiei. Spune-mi si mie: teroristii acestia de unde au venit? Ei sunt franco-algerieni. Deci in mod sigur n-au venit din Romania si nici romi nu sunt. Ci culmea: au intrat in Uniunea Europeana prin Franta, care are graniceri mult mai bine platiti decat cei romani, n-asa? Au intrat in Uniunea Europeana prin Franta, care nu e murdarita de coruptie! Au intrat in Uniunea Europeana prin Franta, tara membra a Spatiului Schengen, care „apara”, cu ghilimelele de rigoare, fireste, „foarte bine”, tot cu ghilimelele de rigoare, granitele UE.
Stii cum e asta? E ca si cum cineva arata cu degetul spre altul ca ce murdar e, cat poate sa puta de murdar ce e, in schimb el, cel care arata cu degetul, e plin de caca la fundulet, are chilotetii grei 😆 Si desi e bine imbracat, pute de trebuie sa te tii cu mana de nas 😆 ! Cam asa e si cu Franta!
Nici n-am afirmat altceva referitor la Franta si la…francezi insa…cunoscandu-te drept un cenzor mai al dracului decat aia din anii ’50 ai lui Gheorghe Gheorghiu-Dej , am cautat sa ma exprim cat mai elegant cu putinta . daca eu asi fi tastat chestia cu caca si pute…te-ai fi suparat instantaneu si ” moderai ” este !? Sti matale ca-n Franta { in paris in special } exista si-o puternica comunitate asiatica …chinezi cu ghiotura ?!? Insa , de la reinfiintarea Republicii Franceze sub presedentia lui De Gaulle …n-am auzit ca vreun chinez sa fi facut ce-au facut javrele astea magrebiene , iar chinezii nu s e bucura de aceleasi drepturi de care beneficiaza cetatenii francezi ..din MAGREB dar , CETATENI FRANCEZI .
Ai vazut! Da, nici eu n-am auzit ca un chinez sa faca atentate teroriste!
Ce sa mai moderez… Asta e realitatea!
@Marian
Vorbesti despre ascensiunea Marinei Le Pen, a extremei drepte.
Sa-ti spun ceva.
Mie francezii mi se par ca niste copii, zau. Deci un copil nu are suficienta maturitate in gandire, chiar daca invata bine, stie multe, are multe cunostinte. De aceea el judeca bine pana la un punct, dupa care devine de natura evidentei ca spune copilarii. Exact asa sunt si francezii. Adica Marine Le Pen va rezolva problema saraciei? Va purta de grija celor din suburbiile sarace ale Parisului? In urma acestui atentat ea vrea un referendum prin care cetatenii sa decida daca vor introducerea pedepsei cu moartea. Asa, si ce va rezolva asta cand acesti teroristi musulmani fac atentate sinucigase, vor sa moara ca martiri pentru Islam?
Acesti copii mari, dar tot copii, care sunt francezii ar trebui sa inteleaga un lucru: ca extrema dreapta, daca Doamne fereste va castiga alegerile, VA TURNA GAZ PESTE FOC!!! Nicidecum nu va linisti lucrurile. Vorbesti de „o lucratura a unora ce-si doresc un razboi asupra Africii”. Un astfel de razboi nu va duce decat la cresterea fenomenului terorist, va face terorismul si mai periculos. Gandeste-te ca Libia, dupa inlaturarea brutala a lui Gadaffi, a devenit o pepiniera a terorismului islamic. Uite-te ce se intampla in Siria, unde SUA a incercat sa-l indeparteze tot prin forta pe Bashar al-Assad: s-a ivit ISIS!!! Extrema dreapta nu va rezolva nimic, chiar va inrautatii lucrurile! Va face terorismul si mai percutant! Este totalmente dezamagitor faptul ca tot mai multi francezi ii acorda incredere Marinei Le Pen!
Marine Le Pen nu are nicio solutie. Ea are doar o agenda anti-Islam si antiimigratie. Uite un articol (pe care il recomand a fi citit integral si in original) din Businessweek:
Le Pen May Gain as Magazine Attack Strains French Divide
Or, gandeste-te ca sunt 5 milioane de musulmani in Franta, 7,7% din populatia tarii dupa cum ne arata acest articol:
In asemenea conditii tu vii cu o agenda anti-Islam? Tu trebuie sa gestionezi aceasta situatie, nu sa vii cu o agenda anti-. O astfel de agenda, precum cea a Marinei Le Pen nu poate decat sa inrautateasca situatia. Francezii ar trebui sa tina seama de asta!!!
5milioane de musulmani in Franta ??? Sa-ti dea Dumnezeu atatia gologani , Euro , Dolari sau Franci…Elvetieni si eventual Lire Sterline cati musulmani { sau cel putin adepti a acestei religii } sant in plus si de care autoritatile franceze n-au habar !!!! Cifra asta este luata din burta vreunui functionar d e pe la ” culte ” { ca au si in Franta asa ceva } sau cel mult de la vreun imam !!! Pai uiti ca astia …5 milioane sant de regula capi d e familie …barbatii adica ? Ia inmulteste matalutza cu…trei , patru , cinci si cam cati copii crezi matale ca puiesc arabii si-ai sa obtii o cifra care , transformata in acei gologani despre care-ti vorbeam…te-ar face un om mult mai fericit ! Chiar iti doresc o astfel d e fericire gandindu-ma ca….poate cand vei da d e banii aceea iti vei aduce aminte si d e mine si-mi vei fac e cacadou 😉 macar….o suta d e mii de ….chiar nu conteaza moneda ca nu-s pretentios din fire 🙂 !
Sa ma ierti ca ti-am tastat un roman insa postarea este …mai mult decat incitanta , mai mult decat generoasa pentru tipi d’astia ca mine , tipi ce au si accente xenofobe in cultura lor .
@Marian
Daaa… Vai ce „accente” ai tu in cultura ta! 😆 Numai „accente” ai, esti plin de „accente”! 😆
😉
Motane, legat de acest eveniment, foarte nefericit si condamnabil de altfel, vin si intreb si eu daca nu se putea evita aceasta varsare de sange inutila? Cine-i vinovat? E inutila aceasta intrebare acum, dar hai sa vorbim discutii.
Ce ne deosebeste pe noi oamenii de animale? Ratiunea, desigur s-ar spune. Cine-i de condamnat daca un individ inteligent, educat, starneste un alt individ, cu o educatie precara, cu o inteligenta putin peste minimul necesar, cunoscut ca fiind violent din fire?
Nu pot sa nu ma duc cu gandul la un alt eveniment nefericit, in care un leu de la o gradina zoologica a atacat un copil. Ce nu s-a spus insa la stiri este ca leul n-a reactionat violent pana n-a fost starnit cu un bat printre gratii de acel copil nestiutor si intaratat de altii. Cine-i vinovat? Leul sau copilul? Nu cumva vina mare poarta si parintii acelui copil care n-a primit nici cea mai elementara educatie legata de ce se poate intampla daca starnesti un animal?
Cui a folosit batjocorirea, intr-un fel sau altul, a unei religii, care este stiut ca in unele parti ale lumii este o scuza sau motorul unor violente gratuite?
Tu, care te declari CIVILIZAT, educat, EUROPEAN, si cu mult mai multa minte, ce scuza ai daca starnesti „leul” prin gard cu batul??
De ani de zile, suntem bombardati de stiri in care apar tot felul de atentate comise in numele unei religii. Oare noi, ca oameni mai civilizati (spunem noi) nu putem sa incercam macar sa NU STARNIM acea violenta care si asa nu are nevoie de un motiv anume?
Nu sunt de acord cu deznodamantul acestui conflict iscat de acei caricaturisti. Religia nu trebuie sa fie paravanul niciunei manifestari violente. Cu toate acestea cele mai sangeroase perioade din istoria omenirii au fost generate de religie. Cruciadele, Inchizitia, Jihadul, sunt exemple care arata cat de prost este inteleasa si aplicata religia, fie ea in Dumnezeu, Mahomed, Budha, Iisus sau Fecioara Maria.
@Rica
Stii ce e interesant? Ca la noi s-a vorbit foarte putin despre urmatoarea problema: daca cei de la Charlie Hebdo au incalcat legea din Franta. Chestiunea se pune in felul urmator: ei nu au incalcat legea. Franta are o lege a Laicitatii care dateaza inca din 1905. In Franta, ca si in Romania, nu exista pedeapsa pentru blasfemie (indiferent la ce religie ne referim).
Da, dar gandeste-te ca daca o luam asa, maine-poimaine vom starni violenta pentru ca mergem la Biserica, pentru ca ne inchinam la sfintele icoane. Cei de la Charlie Hebdo nu erau musulmani, pe cale de consecinta nu au nicio obligatie fata de aceasta religie. De ce trebuie sa-i judec eu, sau altcineva? Eu nu-i judec. Iar ceea ce s-a intamplat, atentatul respectiv, nu a facut altceva decat sa ridice rating-ul acestei reviste, care, din cate am inteles, era in scadere si sa apara acum, din cate am inteles, in 3 milioane de exemplare. Pana la urma, daca e s-o luam pe ideea ca „sa NU STARNIM acea violenta”, vom ajunge sa starnim violenta pentru ca suntem crestini sau pentru ca nu suntem musulmani. Daca tie iti zice cineva ceva „de dulce”, tu ce faci? Te duci la el sa-l omori? Eu zic sa fim seriosi! Evident, nici nu-l bagi in seama, precum e si normal sa procedezi.
Problema e alta: nu noi starnim violenta, ci o anumita parte a lumii islamice o propaga!
Mie nu mi-e foarte clar pentru ce… Care e scopul ascuns al acestui lucru. Pentru ca mie mi se pare ca aici e un secret foarte bine pazit…
Rica, uite, gadeste-te la Istoria tarii noastre. Spre exemplu, la Constantin Brancoveanu. El a fost omorat de catre turci pentru ca era crestin si pentru ca nu a abjurat, in fata mortii, crestinismul. Daca ar fi trecut la mahomedanism, nu ar mai fi fost omorat! De unde rezulta cu claritate ca acesti oameni – musulmanii – NE URASC PENTRU CEEA CE SUNTEM!!!
Ei, musulmanii, urasc pe oricine care nu e musulman, indiferent ce religie are – poate fi budist, crestin, taoist etc – sau ateu. Evident, sunt si moderati printre ei, dar ideea lor, in general vorbind, este cea de ura impotriva a tot ce nu e musulman.
Si Biserica Catolica a trecut, din pacate, prin faze in care a comis atrocitati. De aceea, manifestarea libertatii, cand se produce chiar si sub forma unui Charlie Hebdo, este de bun augur. La noi legionarii, care, vai, ce religiosi erau, ce „buni” – evident, cu ghilimelele de rigoare – crestini ortodocsi erau…Si au creat atrocitati…
„Si Biserica catolica a trecut , din pacate , prin faze in care a comis atrocitati ” 😦 !!! Intrebare : CAND ??? IN CE SECOL ????? IN CE MILENIU ????? Legionarii ” nostrii „…pai aia erau niste exaltati , niste tipi ce s e puteau numii oricum doar aparatori ai credintei Ortodoxe , ai Crestinismului NU !!! Dracu a mai vazut sa aperi o Credinta cu arma ? Cu arma poti apara niste libertati , niste valori fundamentale azi pentru orice om ce are cat de cat minte in capul ala de-l poarta pe umeri !!! Din religia musulmana provin unii dintre cei mai mari invatati , cei mai profunzi { fara vreo conotatie 😉 } ganditori , filozofi ai lumii . Cum dracu de cei asemenea lor ca gandire religioasa , comit { deoarece chiar si indemnarea altora mai slabi d e …minte sa faca asa ceva , inseamna doar ca …n-au tras ei cu pusca insa glontul , ei l-au pregatit si tot ei le-au incarcat alora cartusierele orice ar spune imamii lu’ peste } astfel de acte barbare bune pentru un secol ….XIII- XVII si nu pentru secolul XXI ?! Ce-au realizat si ” musulmanii respectivi si aia de la Charlie Hebbon ? Pai simplu , in Franta { patria lui ” LIBERTE , EGALITITE ….FRATERNITE } azi poti fi arestat si condamnat instantaneu la minim un an de puscarie doar daca-ti exprimi … {chiar si intr-o conversatie pe ” mobilul ” tau propriu si personal deci in privat } aprobarea pentru ce-au facut acei MUSULMANI FRANCEZI sau daca indemni la represalii contra unor lacase de cult musulmane , iata ce-au ” realizat ” aceste javre { si aia si ailalti } din tara ce avea cel mai ridicat nivel al libertatilor de exprimare din toata aceasta lume d e rahat !!! Pe bune Motane …chiar crezi ca daca amaratul ala d Brancoveanu abjura….chiar crezi ca turcaletzii l-ar fi lasat in viata pe el si neamul lui pana la a seaptea spizta ….mai ales dupa ce le-a facut asta …mai ales dupa ce-au aflat de comorile pe care le detinea ??? Fi serios frate !!!! Nici dumneata n-ai fi facut asa ceva . Am fost in Turcia { o tara intr-adevar laica …un stat laic dupa cum spun ei } prin ’91 -92 { cu rulmentii si panzele d e bomfaier ” traditionale ” } insa…nu mi s-a parut ca cineva de-acolo ma privea altfel doar pentru faptul ca….eram ceea ce eram , adica …un fel d e ” crestin ” . In familia mea { d e fapt a nevestei } exista un sot al unei nepoate …musulman , din Siria . NICIODATA dar chiar niciodata acest tip nu m-a privit ” altfel ” doar pentru ca eu eram { cel putin la nivel declarativ } crestin iar ei….musulman fiind …. dusmanul crestinilor . NICIODATA ! Pe undeva …sunt cam d e acord cu Rica { Sal’tare si respect deosebit onorabile musiu 😉 !!! } si anume la chestia aia cu …leul inchis in cusca si copilul ala nesupraveghiat …insa , fara suparare onorabile LA MINE ACASA ….FAC CE VREAU EU , NU VII DUMNEATA SA-MI DICTEZI SI SA-MI ATRAGI ATENTIA CE TE SUPARA SI CE NU , CE-TI CONVINE SI …CE NU !!! DICTEZI, POTI AVEA NISTE PRETENTII DOAR IN CASA DUMITALE , NU LA MINE ACASA !!!! Foarte buna declaratia d e presa a Primarului acela din Belgia : ” Nu-ti place ce-i la noi….stai dracului la tine acasa ” sau…cam pe-acolo . Adica ceea ce am spus si eu …pe alte bloguri chiar pe 8 Ianuarie deci a doua zi .Zi-mi mie onorabile musiu , pe und e ai umblat matale , prin orice port din Algeria sau Tunisia sau Maroc…ai vazut matale vreu singur european …crestin zis si eventual declarat ca atare , sa le solicite alora ca femeile lor sa nu mai poarte acea burca sau ca ei musulmanii sa nus-i mai trateze femeile ca pe niste vite care au obligatia sa faca copii si …placere lui , barbatului ? Pai si atunci , pe cale de consecinta…cum isi permit ei sa ne impuna noua RESPECT fata de un lider religios care nicio macar nu-i lider de-al nostru ??? Asta nu-i …tupeu jegos ?Daca eram in locul francezilor …nu 3 milioane d e e xemplare din noul numar Charlie Hebbon …Redivivus ci 6 milioane tipaream si minim trei milioane …puneam aviatia FRANTEI LIBERE sa le a runce in loc de bombe peste Yamen sau Libia !!! Ce-ar fi facut ma rog in acest caz mizerabilii aceia de arabeti , ar fi declarat razboi Europei ? Ma indoesc de asta …nu si-ar permite , tipii sant poate buni luptatori insa…sant in mod sigur niste degenerati . Regrete eterne Motane c-am scris o nuvela insa…am mai spus-o : subiectul este deja departe de-a fi epuizat odata cu inmormantarea acelor ziaristi sau cu ucidera …ucigasilor . Parerea mea… ” Europa ” le-a cam cautat in coarne astora si …ar cam fi momentul sa le spuna : AJUNGE o data pentru doua mii d e ani !!!
@Marian
Da, bine punctat:
🙂
@Marian
Eu n-as fi facut precum turcaletii. Insa ei, turcaletii, ce sa faca si ei? Ceea ce stiu ei mai bine: sa fure, sa jefuiasca si sa ucida! La asta sunt ei experti!!
Daca nu mai putem vorbi despre una, despre alta, ca sa nu starnim violenta, pana la urma unde vom ajunge? La un regim totalitarist in care vom ajunge sa ne inchinam din nou unor idoli fabricati, precum Ceausescu!
Mda, nu pot sa spun ca n-ai dreptate.
Uite, cu ani in urma eram prin Algeria. Intr-o zi stateam al discutii cu un reprezentant al firmei arabe cu care luicram. Tipul era musulman pana in sireturi, cu barba mare, imbracat dupa regulile lor, dar foarte scolit si foarte educat. La un moment dat, vorbind despre terorismul mondial si despre „razboiul sfant” m-a intrebat:
„la voi, in satele sarace, departe de orasele civilizate, unde oamenii sunt cam lispiti de binefacerile civilizatiei, care este cea mai respectata persoana?” Invonluntar am raspuns ca preotul. „Si la noi este muftiul” Si daca acel muftiu le impuie capul cu tot felul de baliverne si tampenii despre necredinta unuia sau altuia avem ceea ce vezi tu pe mapamond”
Nu mai stiu ce sa zic. Nu sunt adeptul violentei. Consider ca totul poate fi rezolvat prin discutii civilizate, dar este foarte posibil sa ma insel.
Eu insa inteleg ca libertatea mea sa nu-l afecteze pe celalalt.
Numai ca la noi popa le-a zis una si ei au votat altceva!! 😆
@Rica
Iti recomand sa citesti acest articol din Adevarul semnat de Ramona Ursu:
Ponta pupă poala popii, popa pupă poala PSD
Si… Ponta a pupat poala popii. A iesit cum a zis popa? 🙂
A iesit Iohannis! 🙂
Sa nu te mire ca la ora asta sunt in fatza calculatorului , MULTUMESC PROSTATEI MELE PENTRU ASTA 😦 ! Stai linistit….vei avea si matale ” bucuria ” asta …. mai devreme sau mai tarziu 😉 .
Motane, h-i vorba sa nu vorbim despre una sau despre alta. Nu la asta m-am referit cand am spus „sa nu starnim”, ci la triumful ratiunii asupra violentei. Ne pretindem fiinte superioare, dar de foarte multe ori actionam sub impulsurile momentului asemenea vietatilor inferioare care trauesc doar dupa instinct. Perfect de acord ca trebuie sa luam atitudine si sa incercam sa combatem terorismul de orice natura, dar nu cred ca a baga batul prin gard este o solutie. Parerea mea este ca NU SE VREA solutionarea acestei probleme, si tocmai aceste incidente, care apar tocmai pentru ca impotenta celor in masura s-o faca impinge de multe ori la reactii de acest fel din paretea societatii civile.
Si sunt multe de vorbit pe tema asta, incepand de la 9/11 si (ne)terminand cu pirateria din Golful Aden sau din alte parti ale lumii a II-a cum i se spune. Solutii ar fi, mai mult ca sigur, dar cine are interes sa le aplice? Fara arme am ami avea asemenea atacuri? Dar fara vanzarea de arme multe industrii din tarile dezvoltate s-ar duce in cap. Noi vedem doar efectul, care de cele mai multe ori loveste in oameni nevinovati, dar cauza este tinuta sub tacere.
Vezi, tu spui ca musulmanii ne urasc pentru ceea ce suntem. Si tu faci aceeasi gresala ca mai toata lumea, generaliziand si aruncand vina asupra tuturor. Te intreb daca esti de acord ca noi, romanii, sa fim categorisiti drept criminali, violatori, hoti si cersetori, doar pentru ca o parte a reprezentantilor acestei natii romanesti fac asa ceva? Nu de putine ori tu m-ai apostrofat ca EU generalizez si acuz TOTI romanii. Te asigur ca nu toti musulmanii ne urasc pentru ceea ce suntem, tot asa cum nu toti crestinii ii urasc pe musulmani. Mie mi se pare o idiotenie sa judecam omul dupa religie, rasa sau etnie.
Mi-ai dat exemplul cu Brancoveanu. Atunci da-mi voie sa te intreb si eu, de ce Cruciadele purtate in numele crucii, deci a crestinismului, omorau tot ce nu era crestin? Acele crime erau indreptatite doar pentru ca omorau pagani?
@Rica
Da… vad ca vorbesti despre „triumful ratiunii”. Dar sa stii ca ratiunea era ridicata in slavi si de Cardinalul Richelieu care obisnuia sa spuna:
adica:
Dar mai spunea si ca:
adica:
precum si:
adica:
Sursa citatelor:
Armand Jean du Plessis, Duc de Richelieu, 1585 – 1642
Acest ultim citat imi aduce aminte de Beria, care spunea: „Dati-mi un om si va voi da un caz”.
De aceea e mai bine sa luptam impotriva totalitarismului, zic eu, chiar si cu riscul de a ne declara iresponsabili si lipsiti de ratiune sau ca altii sa spuna lucrul asta despre noi!
[…] s-a parut foarte interesant comentariul lui Marian, de la postarea precedenta, care afirma […]
Pingback de In chestiunea terorismului islamic… « Motanul Incaltat | ianuarie 16, 2015 |
@Rica Venturiano Lasa-le dracului de ” cruciade ” !!! Peste tot , pe unde ma uit nu vad decat acuze bazate pe….cruciade !! Pai cand au fost pornite acele cruciade si mai ales pentru ce …ma stie cineva ??? Ceea ce fac acesti jihadisti …inseamna tot un fel d e ” cruciada ” dar la modul ….invers , fireste ca , aici conotatia este voita 😉 . Unde ai mare dreptate si mai ales unde avea arabul dumitale mare dreptate este , acolo unde vorbea despre statele sarace departe de binefacerile civilizatiei si mai ales unde iti exprimi niste ganduri la aia care invata pe altii sa faca ceea ce ei …nici macar nu viseaza ! Nici macar eu nu mai sunt adeptul violentei { la varsta pe care-o am…ar fi d e ras daca nu d e plansa sa incerc sa gandesc macar sa raspund cu violenta unui act violent , prefer sa chem Politia …asta daca mai sant intreg } si tocmai pentru asta am exprimat faptul ca , dac a r fi dupa mine asi ordona aviatiei sa nu arunce cu bombe peste nenorocitii aia din republica Yemen ci cu minim 3 milioan e d e reviste { reviste de de merde trebuie s-o recunoastem …asa cum francezii n-o mai recunosc } din recentul numar al lui Charlie Hebbon . Tot asa insa …mi-aduc aminte ca cei mai mari diplomati ai lumii…n-au fost francezii ci….musulmanii , tocmai pentru ca , religia lor era cea mai pacifista religie , la un anume moment al istoriei lumii . Nici macar nu-i necesar s a ma-ntreb care-i motivul pentru care aceasta religie atat d e pacifista a degenerat pana-ntr-atat . Libera circulatie intre tari si popoare , liberul schimb si mai ales libertatea culturilor la ” export” ..cred eu ca se pot numara printre aceste motive .
Mahomedanismul nu a fost niciodata o „religie pacifista”. Noi cate lupte nu am dus cu turcii… Iar la Inalta Poarta, ministrul de Externe, care se numea Marele Dragoman, stii ca era de regula crestin? Erau greci, de ce? Deoarece crestinii erau mai invatati, mai bine pregatiti decat musulmanii. Iti voi da un exemplu si din vremurile de demult si nu de prin partile noastre!
Asa ca eu nu vad de unde atata pacifism la Islam si de unde atata maiestrie in diplomatie la mahomedani… Decat „pacifism” si „maiestrie in diplomatie” cu ghilimelele de rigoare, fireste. Observa ce teroare puternica impotriva celor de alta religie declansa un calif fanatic, de cata intoleranta dadea dovada!!
Motane , cu tot respectul insa, exista diferentze notabile intre Armand du Plesis Duce de Richelieu si Laventy Beria . Richelieu a umplut temnitele Bastiliei cu NOBILI ale caror averi au fost confiscate cu aceasta ocazie ” fericita ” in favoarea Coroanei Frantei in timp ce Beria a umplut gulagurile sovietice { si-n special Siberia } precum si cimitirele cu….oameni saraci si-n cele mai multe cazuri cu patrioti rusi adevarati iar ” averile „…pai ce dracu sa iei d e la unul care n-are nimic , paduchii ???? Fireste Cardinalui Richelieu a fost ” produsul ” Mariei de Medicii in timp ce comisarul Beria …inca nu stie nimeni al carui ” produs ” a fost , nu de alta dar….inclusiv evrei { adica coreligionari d-ai lui } s-au dus in ” vacante ” prelungite prin lagarele siberiene sau fara d e sfarsit prin beciurile NKDV-ului 😉 ! Cardinalul a fost un om d e mare cultura in timp ce celalalt …. a fost doar o bruta sadica si perversa .
@Marian
Pai da, numai ca modul de a gandi e cam acelasi la cei doi… Un mod de a gandi care fundamenteaza totalitarismul.
[…] Si nimeni nu face nimic!! E cu atat mai uluitor cu cat un atentat terorist precum cel recent de la Charlie Hebdo (v. si aici) nu a putut fi prevenit. De asemenea ciudata, batatoare la ochi, a fost isteria ce a […]
Pingback de De ce nu se actioneaza impotriva Statului Islamic? « Motanul Incaltat | august 27, 2015 |