Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Dezbaterea (II)

Motto

Ponta: L-am văzut pe Traian Băsescu, incredibil! L-aţi studiat bine pe Traian Băsescu! Eu voi trăi în România fără Băsescu şi Iohannis.
Iohannis: Oare, domnule Ponta, i-a prostit domnul Băsescu pe români când v-a pus prim-ministru? Fiindcă pe mine m-a refuzat. Pe dumneavoastră v-a pus. Concluzia, dragi români, puteţi să o trageţi singuri.”

 

Tusa finala i-a apartinut lui Iohannis! 🙂 S-a vazut ca Ponta a resimtit din plin lovitura! Dar sa vedem ce s-a intamplat la dezbaterea de la B1 TV.

Gandul

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS, B1 TV. Cine a câştigat cea de-a doua confruntare? Comentariul lui Cristian Tudor Popescu

Se arata, printre altele, ca:

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS, B1 TV. Klaus Iohannis şi Victor Ponta au participat, miercuri seara, la cea de-a doua confruntare televizată, la B1TV. Dezbaterea a început la ora 20:00, şi a fost comentată în timp real de Cristian Tudor Popescu şi Claudiu Pândaru. Gândul şi Factual.ro, un site de verificare a gradului de adevăr din declaraţiile publice, au analizat afirmaţiile celor doi candidaţi pentru a stabili veridicitatea lor.

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS, B1 TV. Victor Ponta şi Klaus Iohannis s-au întâlnit miercuri seară în a doua dezbatere televizată, la B1TV, cu moderatoarea Mădălina Puşcalău. Claudiu Pândaru şi Cristian Tudor Popescu au dezbătut, într-o ediţie specială Gândul Live, confruntarea celor doi candidaţi la preşedinţie.

„Este un moment de remiză între cei doi”, consideră Cristian Tudor Popescu, după prima dezbatere între cei doi candidaţi. „A venit în contradicţie dl Iohannis cu propria lui imagine, pe care a dorit să o livreze publicului. Cum adică vii tu sasul chibzuit, pe nepusă masă – azi am aflat că staff-ul lui a aflat în ultimul moment, că nu s-a sfătuit cu nimeni. Nu ştiu cum vine asta. Eu nu cred că îţi poţi permite să iei decizii personale, pe picior”, mai spune Cristian Tudor Popescu.

„Domnul Ponta nu a adus nimic nou, tupeist, şmecher, cacealmist. Nu m-a surprins”, a mai spus CTP.

La a doua dezbatere, de miercuri seară, cei doi candidaţi au primit dinainte temele de discuţie, astfel că s-au putut pregăti. Iohannis şi Ponta au răspuns pe rând la întrebările moderatoarei, despre cum e văzut contracandidatul, Constituţia şi Parlamentul, precum şi sistemul de justiţie. La final, cei doi au putut să îşi adreseze reciproc o întrebare. Klaus Iohannis a renunţat la acest drept, lăsându-l doar pe Victor Ponta să îi adreseze o întrebare. Apoi au urmat pledoariile de final ale celor doi candidaţi.

CITIŢI MAI JOS PRINCIPALELE DECLARAŢII ALE CELOR DOI CANDIDAŢI LA B1TV

Dezbaterea a început, moderatoarea a precizat că ambii candidaţi au primit înainte temele principale.

Prima întrebare pentru Victor Ponta:Cine este candidatul Victor Ponta şi de ce crede că trebuie să fie preşedintele României?

Cred că sunt pregătit şi pot să fiu acel preşedinte de care România are nevoie din trei motive. Echipa mea este cea a USL. Avem nevoie de stabilitate şi de unitate. A fost un regim care se sfârşeşte duminică, care se bazează pe învrăjbirea românilor între români. Cred că în următorii cinci ani, atunci când România va aniversa 100 de ani de la marea Unire pot să duc România la acea idee pe care au avut-o înaintaşii noştri.

Aceeaşi întrebare pentru Klaus Iohannis: Sunt Klaus Iohannis, primarul municipiului Sibiu, preşedintele PNL, candidatul ACL, sunt candidatul care crede că votul nu e o lozincă ci un drept şi al celor din diaspora. Domnule prim ministru, vi le las (un teanc de scrisori şi emailuri) şi poate puneţi pe cineva să explice oamenilor de ce au fost umiliţi la vot.

Victor Ponta: Domnul Iohannis a fost total nepregătit şi a spus nişte lucruri neadevărate. Unul dintre ele este că PSD a respins amendamentul la Constituţie privind votul prin corespondenţă.

Iohannis: Eu cred că nu este bine pt Rmânia să fie preşedintele României dl Victor Ponta. E periculos pentru România să dea puterea unui singur partid, care are foarte mulţi membri marcanţi cu probleme cu justiţia. Este foarte periculos pentru România să regresăm şi să punem în pericol democraţia. În calitatea mea de profesor, cred că este totuşi o foarte mare problemă dacă un elev copiază. Dacă cineva îşi scrie lucrarea de doctorat şi copiază este o problemă infinit mai mare şi se cheamă plagiat. Oriunde în lume cineva care este prins că a plagiat, este obligat să părăsească clasa politică. La noi, unul dintre aceştia doreşte să fie preşedintele României.

Victor Ponta: Eu vreau să vorbesc despre români, nu atacuri la persoană. Eu m-am dus la ÎCCJ care mi-a dat o sentinţă definitivă. Dvs aţi fugit de ÎCCJ. Cred că vrea să dea toată putea tuturor celor care au avut puterea în 2010, eu îl vreau pe Călin Popescu Tăriceanu, este un adevărat liberal, este omul care v-a dat 50 de milioane de euro pentru Sibiu ca să faceţi acele lucrări.

Klaus Iohannis: Cunoaşteţi pe o persoană Gabriel Oprea? Este vicepreşedinte la dvs, ştiţi cum a votat în materia de pensii şi salarii? Împreună cu unpr a votat pentru acele reduceri. Deci dacă e vorba că eu am oameni care au umblat la salarii şi la pensii, la fel aveţi şi dvs.

Victor Ponta: Am o mare rugăminte din partea sutelor de mii de profesori care au avut ghinionul să nu aibă averea dvs. Nu mai vorbiţi de profesori.

Iohannis: Fără să plagiez şi fără să copiez am ajuns acolo, sunt foarte mândru că sunt profesor de fizică.

Victor Ponta: Dacă vreţi să fiţi preşedinte trebuie să respectaţi deciziile justiţiei, de ce aţi candidat fără să luaţi o decizie de la Înalta Curte? Eu m-am dus şi am luat o decizie de la Înalta Curte.

Ponta despre Iohannis:E un politician abil, mult mai abil decât credeam. Modul în care l-a dat jos pe Crin Antonescu, domnia sa spune şi oamenii din sibiu spun că a fost un primar bun.

Iohannis despre Ponta:Contracandidatul are calităţi de a vorbi despre orice oricât indiferent dacă ştie sau nu despre ce e vorba. E foarte bine pentru un politician ambiţios să fie tânăr, doar că degeaba este dl Ponta un politician tânăr, a dezamăgit, este exponentul unui sistem foarte vechi. Este împins în faţă de baronii din partid. Este o marionetă.

Cum arată România lui Iohannis?:

Iohannis: România lucrului bine făcut este o Românie normală, pentru oameni normali. Proiectele se gândesc mai întâi, se pun în practică şi se termină cu bine. Orice om este respectat şi i se respectă absolut toate drepturile. Lucrurile se fac în aşa fel încât fiecare să fie mulţumit de partea care îi revine. Suntem oameni liniştiţi şi reconstruim România. O ţară a prosperităţii, a locurilor de muncă, cu un venit decent, nu este nimeni obligat să stea cu mâna întinsă la stat. România seamănă destul de mult cu Sibiul lui Iohannis, un oraş cunoscut ca etalon pt România, condus de subsemnatul. O Românie în care investitorii vin cu mare plăcere.

Cum arată România lui Ponta?

Ponta: Eu vă dau cifre, nu vorbesc în lozinci. Este un proces de reconstrucţie după dezastrul lăsat de Băsescu, Boc, Anastase, Falcă şi toţi ceilalţi. În 2009, deficitul bugetar al României era 8,6% din PIB, peste 10 miliarde euro cheltuiţi în plus. Acum România are excedent bugetar. Dl Iohannis a zis că sunt fraier că nu am cheltuit banii. Acum suntem doi fraieri în Europa: doamna cancelar Merkel şi România, care au excedent bugetar.

Randamentul titlurilor de stat era 10% acum e 2,7%. Rată de absorbţie a fondurilor europene peste 7%. Rata dobânzii de referinţă la care se împrumută firmele e acum 2,75%. Randamentul titlurilor de stat e acum 2,97%. Rata de absorbţie este acum 44%. Este o Românie în care rămânerea la putere a lui Băsescu, Boc, sprijiniţi de oameni care au trecut la Iohannis…

Iohannis: Dl Ponta ştie să vorbească doar când vorbeşte de pe cartonaşe, doar cifre, cifre. Oamenii aşteaptă soluţii, nu statistici. Putem să le citim oirunde dorim. Vă întreb, dragi români, vă merge mai bine de când este Ponta prim ministru?

Ponta: Cred că românii au răspuns pe 2 noiembrie, când 4 milioane m-au votat. Cei care v-au votat pe dvs au zis aseară că sunteţi un candidat extraordinar de slab, dar îl votăm ca să nu iasă Ponta preşedinte.

Cum ar arăta România dacă ar fi ales contracandidatul dvs?

Ponta: Faceţi un exerciţiu. Boc, Blaga, MRU, Videanu, Falcă, Flutur, îl scoateţi pe Băsescu din poză şi îl puneţi pe dl Iohannis. Ar arăta ca în 2010-2011. Cu aceleaşi ingrediente nu ai cum să obţii un rezultat diferit.

Iohannis: Dl Ponta e prim ministru şi vreau să comentez prestaţia sa. A reuşit contraperformanţa să ia o Românie ieşită din criză şi să o bage în recesiune tehnică, a reuşit să distrugă locuri de muncă, a ştiut să ajungem în situaţia în care Comisia Europeană ne avertizează că vom ajunge în 2015 să avem o foarte mare problemă, un deficit bugetar de 2,8% din PIB. Ajungem în 2015 şi trebuie să plătim toate pomenile electorale promise de Ponta, în condiţiile în care premierul Victor Ponta nu a fost în stare să vină în Parlament cu bugetul pentru 2015. În cazul în care contracandidatul meu va fi ales preşedinte, a doua zi în Parlament va fi aprobată legea amnistiei şi graţierii, iar dl preşedinte Ponta o va promulga.

Ponta:Lozincile dlui Iohannis nu ne ajută cu nimic. Comunicatul CE spune că România are în trimestrul 3 creştere economică de 1,6%. Vineri, INS anunţă că în trimestrul 3 avem creştere economică peste 1% şi că în primul trimestru s-a recalculat şi nu am fost niciodata în recesiune. România va avea anul acesta între 2% si 2,5%. Dl Iohannis numeşte pomeni electorale creşterea pensiilor şi alocaţiilor pt copii.

Iohannis: Aşteaptă România lui Victor Ponta cu legea amnistiei şi graţierii Năstase, Dragnea, Voicu, Andronescu, Şerban Mihăilescu, Mitrea, Dan Nica, Dan Şova, Ioan Adam, Victor Mocanu, Adrian Duicu, Bunea Stancu, Nicuşor Constantinescu. 38 sunt, vă las lista…

Ponta: Eu îi cunosc, dvs nu îi cunoaşteţi, aia e lista doamnei Macovei. Dvs aveţi o cerere a DNA de arestare a lui Mircea Roşca, puteţi să îi cereţi în seara asta să îşi dea demisia din Parlament, aşa cum a făcut-o Viorel Hrebenciuc? Domnului Chiuariu i-aţi cerut să îşi dea demisia şi nu v-a ascultat.

Iohannis: Hai să facem o treabă între bărbaţi. Mâine să convocăm Parlamentul, picăm legea amnistiei şi graţierii şi dăm drumul la toate arestările. Sunteţi de acord? Eu mă angajez. ACL vor veni toţi. Votăm împreună?

JUSTIŢIE: Sunteţi de acord cu legea amnistiei şi graţierii, ce mesaj daţi parlamentarilor dvs?

Iohannis: Eu sunt total împotrivă, nu cred că România are nevoie de aşa ceva. De prima oară când a venit PSD pe şest cu legea am oprit în ultimul moment acest act normativ, de care PSD are foarte multă nevoie şi toată gaşca care l-a împins pe Victor Ponta în faţă. Voi refuza promulgarea acestui act normativ şi nu vom avea legea amnistiei.

Ponta: Aţi zis că aţi votat împotrivă. Legea nu s-a votat. Doi: conform Constituţiei, preşedintele României are dreptul să refuze la promulgare o singură dată. Trei: ministrul Justiţiei a dat aviz negativ acestei legi şi va fi respinsă. Parlamentul poate să respingă, nu preşedintele României.

Iohannis: Domnul preşedinte al PSD, reiau invitaţia. Haideţi să convocăm Parlamentul, să punem această lege pe tapet.

Ponta: Nu puteţi dvs că nu sunteţi parlamentar.

Iohannis: Haideţi mâine să facem procedura, haideţi să picăm această lege.

Ponta: La ultima moţiune, un senator PNL a venit la tribună şi aspus că pesediştii vor legea. Vreţi să vă zic cine vorbea? Dl senator Sorin Roşca Stănescu. Ştiţi unde este? Nu mai fiţi demagog. Eu vreau pt toată lumea justiţie. Lăsaţi demagogia lui Băsescu, că după 10 ani vrem o justiţie egală pentru toată lumea.

Sunteţi de acord ca un ministru să aibă mai multe drepturi în faţa legii ca un simplu cetăţean?

Ponta: E decizia CCR pe care USL a reglementat-o foarte clar, ca şi parlamentarii miniştri şi cei obişnuiţi să aibă acelaşi regim. Dl Iohannis făcea o confuzie ieri, e vorba doar de imunitate la arestare. La preşedinte se dau avizele pt miniştri care nu sunt parlamentari. Voi da aceste avize.

Iohannis: Întreaga problemă trebuie foarte mult simplificată. Cea mai bună soluţie ar fi să lăsăm imunitatea pt parlamentari şi miniştri doar acolo unde e vorba de votul şi opinia politică, în nicio altă circumstanţă. E nevoie de modificarea legislaţiei. Pt miniştri e nevoie de o simplificare semnificativă a legislaţiei.

Eu vorbesc cu dl Roşca, dvs vorbiţi cu dna Andronescu?

Ponta: O precizare. I-am spus de dl Vosganian, vorbeam de ipocrizie, de Victor Paul Dobre, Akos Mora, colegii dvs. Dacă vrem să scăpăm de epoca Băsescu trebuie să nu spunem ai noştri sunt buni, ai voştri nu. Luăm săptămâna viitoare legea imunităţii din Germania şi o transpunem în legislaţia românească exaxct aşa? Eu garantez că PSD votează.

Iohannis: Ce s-o lăsăm pe săptămâna viitoare? Hai să dăm un semnal, să terminăm cu amnistia şi graţierea. Vineri se poate vota, să dăm un semn înainte de alegeri.

Ponta: Să vorbim despre oameni, despre corupţii dvs. Îl convocăm marţi, când mergeţi dvs la ÎCCJ să vă rezolvaţi dosarul.

Iohannis: Eu mă bazez pe ICCJ.

Ce comportament veţi avea faţă de justiţie şi cum garantaţi independenţa ei?

Iohannis: Un pic trebuie să ne uităm în urmă şi să vorbim de fapte. Eu cred că în acest domeniu nu ne băgăm unde nu ne fierbe oala. Nu avem, ce căuta noi politicieni în actul de justiţie, este cea mai bună garanţie să nu ne băgăm. Să nu încercăm să rezolvăm probleme peste justiţie. Dacă vorbim de acţiuni care ne definesc ca politiceni, este o frumoasă imagine de grup formată în ianuarie 2011 în jurul lui Constantin Nicolescu, preşedintele CJ Argeş. (îi arată lui Ponta o fotografie de grup) Sunt mulţi pesedişti bine cunoscuţi, cu dl Ponta, Năstase, Severin, Hrebenciuc, Vanghelie, care atunci au afirmat că e o persecuţie politică, că nu e bine ca acest domn să fie deranjat. Asta e o forţare a justiţiei, nu independenţă a justiţiei.

Ponta: O să vă dau eu o altă poză la schimb. Vă citesc art. 133 din Constituţie – CSM e garantul independenţei justiţiei, nu vă mai băgaţi nasul. O să mă comport ca atunci când eram ministru al Justiţiei, când am propus-o pe dna Kovesi la DNA, pe dnul Niţu la Parchetul General. Am asigurat justiţiei stabilitate legislativă şi finanţarea infrastructurii. Mai sunt nişte fotografii din aceeaşi zi. Era şi Crin Antonescu, şi şeful PNL Argeş acolo, în faţa unui abuz comis de un senator PDL care acum vă e coleg. Noi am cerut independenţa justiţiei.

Eu îl consider preşedintele PNL pe dl Antonescu şi fondator pe Călin Popescu Tăriceanu, dvs vorbiţi în numele PDL.

Iohannis: Dle Ponta, dvs recunoaşteţi o decizie a unei instanţe?

Ponta: Dvs recunoaşteţi decizia instanţei faţă de plagiat?

Iohannis: Există o decizie că eu sunt preşedintele PNL, care după fuziune spune că noul PNL e partidul înregistrat. Informaţia dvs este o minciună publică.

Care va fi atitudinea ca viitor preşedinte, în raport cu politicienii cu probleme penale?

Ponta: EU în problema plagiatului m-am dus la ÎCCJ , a obţinut o hotărâre definitivă şi irevocabilă. Eu în locul lui Klaus Iohannis nu aş fi candidat, pentru că un preşedinte cu probleme în justiţie a mai avut România, pe Traian Băsescu cu dosarul Flota.

Iohannis: În prima  zi după ce am fost ales preşedinte al PNL am mers în grupurile parlamentare, am avut o discuţie aplicată cu colegii parlamentari şi am decis împreună să dăm un semn clar că PNL doreşte o schimbare. Am hotărât că în toate situaţiile când se va cere încuviinţare pt arestare, percheziţie, să fie votată pentru. De atunci încoace, ACL şi PNL de fiecare dată au votat pentru. Doar că au fost puţine ocazii, pt că PSD nu venea sau se volatiliza.

Ponta: Aveţi 3 cazuri de condamnaţi. Preşedintele CJ Botoşani Ţurcanu, Tudor Chiuariu senator PNL, dl senator Akos Mora, definitiv. Nu vreţi să şi faceţi, nu doar să spuneţi? Puteţi să faceţi ceva cu cei trei?

Iohannis: Eu am cerut acestor colegi să demisioneze. Imediat ce convocăm Parlamentul rezolvăm şi cu aceştia.

Ponta: Cred că nu aţi înţeles. Nu au nicio legătură cu Parlamentul, sunt colegii dvs.

Iohannis: Sunt 38 la dvs, 3 la mine…

Care va fi atitudinea faţă de ANI şi DNA, vizaţi modificări legislative?

Iohannis: DNA face o treabă excepţională, chiar în ultimele 2 săptămâni am văzut o activitate intensă, am văzut dosarul Microsoft, sunt foarte curios unde se ajunge. Eu sper la o curăţire a clasei politice, ar fi un rezultat extraordinar de bun. Eu voi merge pe linia de a face ce poate un preşedinte să continue aceste lucruri: să lase DNA să îşi facă treaba. În ce priveşte ANI, cred că e o instituţie foarte onorabilă care trebuie întărită şi păstrată. Dar trebuie să vedem că sunt acte normative care se referă la incompatibilităţi, care nu sunt întotdeauna compatibile, nu sunt întotdeauna în acord cu legislaţia europeană. Eu voi propune partidelor să facă o legislaţie unitară şi atunci ANI să poată lucra.

Ponta: Pentru mine e mai uşor, eu nu am avut probleme cu ANI, nici cu DNA. În doi ani le-am asigurat independenţa. Singurul caz în care activitatea ANI e blocată e cazul senatorului PNL Akos Mora, condamnat irevocabil, pe care PNL şi PDL îl ţin în continuare senator. Pe mine mă interesează în egală măsură cu DNA şi ANI viaţa de zi cu zi a celor care au aproape 4 milioane de procese civile şi penale, cei ucişi, tâlhăriţi, cei cu retrocedările, doar unii primesc, care sunt apropiaţi primăriei. Am făcut acest sistem de justiţie să funcţioneze mai repede, să aibă acces toţi românii. Voi cere ca din interiorul justiţiei, CSM, ÎCCJ să pregătească acele modificări legislative ca justiţia să fie eficientă.

Iohannis: Mi se pare interesantă abordarea lui Victor Ponta, dar mi se pare revoltător că dacă acum câţiva ani politicienii corupţi se ocupau de retrocedări ilegale, iată că avem un dosar în care Viorel Hrebenciuc este arestat, iar un apropiat al dlui Ponta, şef al senatorilor PSD, dl Sârbu, aceşti domni au pregătit retrocedarea ilegală a zeci de mii de hectare.

Ponta: Aşteptam să spuneţi lucrul ăsta. La primăria Sibiu cereri de retrocedări 1976, nesoluţionate 401, redirecţionate 214 (mai multe statistici de la Sibiu). Domnule primar, că nu cred că o să fiţi preşedinte, aţi rezolvat 164 doar pentru voi, Forumul Germanilor. (înşiră mai multe clădiri retrocedate).

Iohannis: Aţi minţit grosolan, este un atac la imaginea mea. Aceste retrocedări, au fost făcute pt că acele entităţi au dreptul să le primească, sunt perfect legale. Instituţia care le-a făcut e în subordinea dvs, sunteţi prim ministru, nu primarul le face. Nu cunoaşteţi legea.

Relaţia preşedinte-premier. Care ar fi relaţia între preşedintele Ponta şi premierul Iohannis?

Ponta: Să nu dăm puterea unui singur partid, a tot fost vorba. Eu voi propune USL ce au votat oamenii în 2012, voi lucra cu primul ministru Tăriceanu. Dar orice premier va fi… Băsescu a spus că voi fi un preşedinte rău. Eu voi fi un preşedinte bun pentru toată lumea (Iohannis râde) .Dacă vă face să râdeţi că vrea cineva să fie un preşedinte bun… Veţi fi ca Băsescu preşedinte, vă veţi certa cu Guvernul. Duminică românii vor alege un preşedinte, Victor Ponta, care va lucra cu un premier Tăriceanu şi nu îi va aduce înapoi la guvernare pe Blaga, Anastase….

Care ar fi relaţia între preşedintele Iohannis şi premierul Ponta?

Iohannis: Eu nu cred că voi ajunge în această situaţie. Pe 16 noiembrie cariera politică a lui Victor Ponta se termină, propriul partid îl va trimite acasă. Dacă nu se întâmplă aşa, vom avea o colaborare instituţională corectă, fără să semnăm vreun pact de coabitare.

Ponta: Am crezut că până azi v-aţi pregătit. Se numeşte acord de colaborare instituţională, l-am trimis (enumeră instituţii europene). Cred că ar trebui să înţelegeţi că aveţi nişte obligaţii faţă de români şi faţă de partenerii noştri şi să nu trataţi acest lucru într-un mod lozincard. Când a fost publicat acest acord nu ne-aţi criticat absolut deloc, ne criticaţi acum.

Iohannis: Vă reamintesc că am dezavuat acest pact încă din momentul în care el a fost semnat şi sunt înregistrări peste tot. Dacă tot fluturaţi acel acord, să ne explicaţi de ce aţi încheiat acest acord? (moderatoarea îi spune că va fi nevoit să îi cedeze lui Ponta din timpul său, iniţial refuză, Ponta cere fair play) Aveţi 20 de secunde de la mine…

Ponta: L-am încheiat ca să nu ajungem din nou la suspendare ca în 2012, când dvs nu aveţi curaj să spuneţi dacă a fost lovitură de stat sau nu…

Viziunea despre sistemul constituţional. Parlament unicameral sau bicameral şi cât de mare?

Iohannis: Actualul Parlament e prea mare, avem 600 şi ceva de parlamentari. Nu se bucură nici de încrederea, nici de respectul cetăţenilor. România are nevoie de un Parlament mai mic, e bine să fie bicameral. Dar acest lucru nu e stabilit de preşedinte, va fi discutat de partide împreună cu mine, preşedintele României. Trebuie să redăm Parlamentului locul lui natural între instituţiile statului – mai mic, mai performant, mai credibil, ales în aşa fel încât lumea să înţeleagă cum a ajuns acolo. Acum avem sistem uninominal, în realitate proporţional, avem politiceni care au ajuns de pe locul 3 în Parlament.

Ponta: Am depus cu Crin Antonescu proiectul de Parlament cu 300 de deputaţi. Colegii lui Iohannis au votat împreună, după care au atacat la Curte cu Traian Băsescu. Suntem mulţi pt că toţi cei de la USL am ieşit de pe locul întâi, apoi cei de la PDL, Blaga, Ungureanu, au intrat de pe locul doi. Legea pe baza căreia s-a întâmplat această oroare e a dl Mihai Voicu, colegul lui Tăriceanu, Blaga, Antonescu.

Iohannis: Haideţi să convocăm Parlamentul mâine şi rezolvăm şi această chestiune. Începem o colaborare consenusală, vrem acelaşi lucru, un parlament mai suplu, hai să trecem la treabă.

Ponta: Mâine la 9 dacă îşi dă demisia Roşca, apoi le cereţi lui Vosganian, Chiuariu, VP Dobre să demisioneze de asemenea… Dar să spuneţi că mâine putem vota o lege de alegere a Parlamentului denotă foarte multă superficialitate.

Iohannis: Eu v-am oferit consens, să lucrăm împreună pe o nouă lege.

Nu a mai rămas timp pentru politică externă, Victor Ponta protestează, spunând că este un domeniu specific preşedintelui României.

Întrebări adresate unul celuilalt (moderatoarea trage la sorţi ordinea).

Primul întreabă Iohannis: Văd ca dl Ponta e în mare formă azi şi neagă tot felul de lucruri, ce să cred că mi-ar raspunde? Cred că indiferent ce aş înteba, ar suci un răspuns care nu ar corespunde realităţii. Nu doresc să vă întreb nimic dle Ponta.

Ponta: Eu doresc! Sunt şi eu foarte prudent. Se referă la România anului 2019. Am învăţat şi la şcoală, în general intelectualii români apreciază foarte mult o declaraţie făcută de un om extraordinar, de un ardelean extraordinar, care spune aşa: Dacă pentru strămoşii noştri toate drumurile duceau la Roma, pentru noi, românii ardeleni, toate drumurile duc la Bucureşti. Acesta este Sionul neamului românesc. Sunteţi de acord cu această afirmaţie?

Iohannis: Sunt de acord cu această afirmaţie.

Ponta: Dar ştiţi de cine a fost făcută?

Iohannis: Aţi avut o întrebare, v-am răspuns.

Ponta: Acest lucru a fost spus de episcopul greco-catolic de atunci, Cardinalul Iuliu Hossu, care a citit, pe 1 decembrie, la Alba Iulia, Declaraţia de Unire. Dacă sunteţi de acord cu mine, sunt convins că România va avea în 2018 ce sărbători.

Iohannis: Domnule Ponta, nu numai că sunt de acord, sunt foarte de acord şi haideţi să renunţăm, că oricum am terminat campnia, să renunţăm la toate încercările de dezbinare a românilor. Haideţi să sărbătorim 2018, împreună cu toţii, pentru că avem 100 de ani de la cel mai frumos proiect, marea Unire.

Ponta: Haideţi să nu stricăm acest proiect şi să ne gândim la fraţii noştri, de peste tot unde sunt ei.

Mesajele finale ale celor doi candidaţi

Ponta: Acum vorbesc cu milioanele de români cu care m-am întâlnit şi la Dorohoi şi la Reşiţa şi la Torino şi la Madrid şi la Chişinău şi în Cernăuţi şi în toate oraşele şi comunele din această ţară. Cei care m-au votat cu 95%. Să le spun că după 10 ani de guvernare Boc, Blaga, MRU, România are o şansă extraordinară să meargă într-o direcţie bună, în primul şi în primul rând să reparăm nedreptăţile de atunci din 2010-2011. Am dat înapoi pensiile, salariile, am făcut dreptate oamenilor, dar avem în continuare de ţinut acest ritm.

Vreau să nu mai văd ura şi atacurile la familie, până la urmă la persoană. Ştiu ce am de făcut. Am 42 de ani, de la 18 ani lucrez şi învăţ pentru această ţară, cel mai mult şi cel mai mult îmi doresc un lucru pe care-l doresc tuturor celor care se uită acum la mine: mama mea şi bunica mea, care sunt pensionare aici, în România, să poată trăi cât o vrea Dumnezeu într-o ţară normală, copiii mei, care trăiesc acum în România, să trăiască şi peste 10 şi peste 20 de ani, să aibă o şansă ca toţi copiii din această ţară să-şi ducă viaţa mai departe în România.

Vă mulţumesc pentru încrederea pe care aţi avut-o să mă votaţi pe 2 noiembrie. Eu am mare încredere în România, sunt foarte mândru că sunt român, sunt absolut convins că putem fi o ţară mai bună şi că rănile făcute în aceşti 10 ani de oameni care au greşit şi care sigur vor răspunde pentru ceea ce au făcut putem noi cei de la USL, noi cei în care aţi avut încredere în 2012, să le închidem şi putem construi tot ceea ce s-a stricat în acei ani.

Voi fi un preşedinte bun şi pentru domnul Iohannis şi pentru cei care au votat cu orice alt candidat pentru că de asta are foarte mare nevoie România.

Iohannis: Apropo de pensii, am aici nişte taloane de pensii. Este o pensie de 4 lei.

Ponta: Ieri nu ştiaţi cât e pensia. Hai să vă explic, 350 de lei venitul minim garantat, pensia se compensează la 350 de lei. Asta spune legea. Preşedintele trebuie să ştie legea.

Iohannis: Dragii mei, din păcate, de data aceasta nu trebuie să alegem între două persoane, ci între două abordări. Eu propun schimbarea felului în care se face politica în România, dl Ponta propune continuarea. Propun o Românie a prosperităţii, a respectului, a locurilor de muncă. Dl Ponta propune creşteri de taxe şi impozite în 2015. Eu rămân cu oferta mea de a schimba felul în care se face politică, de respect faţă de lege, faţă de cetăţeni. Voi apăra dreptul la vot al oricărui român, indiferent dacă votează în Bucureşti, în Dorohoi sau în Londra. Se pare că guvernul dlui Ponta nu a reuşit să organizeze acest lucru. Dacă cineva nu şi-a facut bine treaba când a fost premier, cum putem crede că va fi un bun preşedinte?

Judecaţi bine dacă vreţi un preşedinte al vostru, eu voi fi preşedintele vostru, nu am în spate nicun fel de oameni care mă manevrează, sau doriţi un preşedinte care este omul baronilor PSD. Nu daţi toată puterea unui singur partid care este un partid de stânga neautentic, nereformat. Votaţi schimbarea în România şi voi fi un preşedinte foarte bun pentru voi.

Ponta: L-am văzut pe Traian Băsescu, incredibil! L-aţi studiat bine pe Traian Băsescu! Eu voi trăi în România fără Băsescu şi Iohannis.

Iohannis: Oare, domnule Ponta, i-a prostit domnul Băsescu pe români când v-a pus prim-ministru? Fiindcă pe mine m-a refuzat. Pe dumneavoastră v-a pus. Concluzia, dragi români, puteţi să o trageţi singuri.

Primul meci Iohannis-Ponta

Klaus Iohannis şi Victor Ponta s-au mai înfruntat, cu o seară înainte, în studiourile Realitatea TV. Preşedintele PNL a luat, marţi, pe toată lumea prin surprindere, anunţând pe Facebook, cu doar o oră înaintea începerii emisiei, că va lua parte la confruntare. Înainte de a face anunţul oficial, Klaus Iohannis a fost sfătuit de o parte dintre apropiaţii săi liberali să nu meargă la dezbaterea de la Realitatea TV, în condiţiile în care formatul nu era unul negociat în prezenţa staff-urilor ambelor alianţe care au candidaţi în turul al doilea.

Printre temele abordate de Iohannis şi Ponta s-au aflat problemele apărute la votul din diaspora, nivelul taxelor şi impozitelor, pensiile, Roşia Montană, dar şi politica externă şi poziţia faţă de Republica Moldova.

În afară de întrebările lui Rareş Bogdan, cei doi candidaţi rămaşi în turul al doilea al alegerilor prezidenţiale au primit întrebări şi de la patru jurnaliste Realitatea TV. Una dintre acestea, Lavinia Şandru, fost politician şi soţie a ministrului Bugetului, Darius Vâlcov, i-a reproşat lui Klaus Iohannis că vrea să fie preşedintele tuturor românilor, în condiţiile în care nu a vizitat până acum Chişinăul şi Cernăuţiul. În schimb, Şandru l-a rugat pe Victor Ponta să adreseze un mesaj românilor din Moldova. Pentru această intervenţie, Lavinia Şandru a fost criticată chiar de către moderatorul dezbaterii, Rareş Bogdan, care a scris pe Facebook că Lavinia Şandru a pus „o întrebare de rahat”.

Prima dezbatere Ponta-Iohannis a înregistrat un incident nemaintâlnit până acum în istoria televiziunilor din România.  La final, Rareş Bogdan l-a invitat separat pe Victor Ponta să mai rămână în emisiune, în ciuda protestelor lui Iohannis. În cele din urmă, şi Ponta a părăsit studioul tv.”

Gândul şi Factual.ro au făcut BAROMETRUL ADEVĂRULUI în dezbaterea Ponta-Iohannis. Victor Ponta: Înalta Curte mi-a dat o sentinţă definitivă că nu am plagiat – FALS!

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS. „A fost CEL MAI BUN MOMENT AL LUI KLAUS IOHANNIS”. Reacţia lui Cristian Tudor Popescu după dezbaterea de la B1

Se arata ca:

A doua dezbatere electorală l-a prins pe Klaus Iohannis mai pregătit decât în prima confruntare. În opinia editorialistului Cristian Tudor Popescu, cel mai bun moment al candidatului ACL a fost când a pus pe masa discuţiei legea amnistiei şi graţierii.

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS. Klaus Iohannis a venit mai pregătit la cea de-a doua dezbatere, aducând cu el un biblioraft cu documente, în principiu scrisori ale românilor din străinătate care nu au putut vota. Editorialistul Gândul Cristian Tudor Popescu a comentat prestaţia celor doi candidaţi, spunând despre Klaus Iohannis că a avut un moment bun când a adus în discuţie legea amnistiei şi graţierii.

”Lucrul cel mai bun pe care l-a făcut Iohannis a fost cererea de reunire a Parlamentului de vineri, ca să ne lămurim cu legea amnistiei şi graţierii. Ponta a evitat să dea un răspuns tranşant”, a spus CTP, la Gândul LIVE.

DEZBATERE PONTA – IOHANNIS. Pe de altă parte, Cristian Tudor Popescu a spus că preşedintele PNL l-a dezamăgit din punct de vedere uman.

”Domnul Iohannis m-a dezamăgit profund şi m-a dezamăgit uman.Nu cred că aduce voturi semnificative, nu cred că a convins. E o dezamăgire în plan uman. Aşteptam de la dânsul să ofere un alt tip uman. Nenorocirea în ultimii ani a fost tipul uman reprezentat de Traian Băsescu. Domnul Iohannis nu a reuşit să mă convingă că-l poate înlocui pe domnul Băsescu din punct de vedere uman, la care să ne uităm cu încredere omenească în el. Nu-mi place zâmbetul dlui Iohannis, îmi displace la fel de mult ca rânjetul lui Băsescu. Este neconvingător, este fals, nu ştiu de ce face lucrul acesta”, a mai spus CTP.”

Interesant este ca, dupa dezbatere, comentariile care au urmat pe la televiziuni s-au axat mai mult pe probleme legate de temperament, spre exemplu: „de ce nu a fost spontan?”. Dezbaterile acestea, dupa cum usor se poate constata, au fost mai mult un duel presarat cu atacuri la persoana intre cei doi.

Am fost intrebat de ce m-am gandit la Vartan Arachelian drept moderator… Vedeti… eu ma asteptam la un alt fel de dezbateri… Dezbaterile acestea au fost cam asa: s-au stabilit niste teme de discutie, moderatorul punea intrebari si cel caruia i s-a pus intrebarea avea doua minute (cronometrate!!) pentru ca sa raspunda… Scuzati-ma, dar nu vi se pare ridicol? Dupa parerea mea, altfel trebuia sa se desfasoare lucrurile. Ar fi trebuit ca sa se ia programele celor doi si cel care modera dezbaterea sa-i intrebe pe fiecare despre punctele din program, cum vede realizarea lor, transpunerea lor in practica, evitand pe cat posibil atacurile dintre cei doi. Pentru asta era nevoie ca moderatorul sa fie un om de televiziune, cu experienta in dezbateri, care sa cunoasca bine politica romaneasca postdecembrista, politica externa a tarii noastre si evenimentele de pe plan international si care sa aiba cultura necesara pentru a le putea intelege. De ce? Pentru ca sa poata pune intrebari la obiect, aplicate pe programele celor doi, intrebari interesante si sa stie sa conduca discutia pentru ca sa ne putem face o imagine cat mai clara despre cei doi candidati.

Scuzati-ma, dar aici nu suntem la scoala: elevul cutare e scos la tabla si are doua minute pentru a raspunde la chestiunea de examen pusa la sedinta orala. Scuzati-ma, dar e ridicol! Pe de alta parte mi se pare ridicol sa discutam despre prestatia celor doi. Doar nu vizionam o piesa de teatru. Sau sa discutam exclusiv despre temperamentul unuia sau al altuia, sau cum a zambit unul sau altul… Ce facem aici…?

Pe de alta parte nu s-a discutat nimic despre politica externa, aici Dl. Ponta a avut dreptate pentru ca e un lucru care tine de functia de Presedinte. Ar fi trebuit sa se ia programele celor doi si sa se discute, in functie de atributiile functiei de Presedinte, probleme de acolo. Pe mine ma intereseaza mai putin atacurile unuia catre altul. Interesant ar fi fost cum vede respectivul candidat realizarea punctelor din programul sau. Discutii pe tema asta. Consecinte asupra societatii romanesti. Iata, ma gandesc, de pilda, la o intrebare de politica externa adresata D-lui. Iohannis: „In actualul context international cum vedeti relatiile Romaniei cu Rusia?” sau „Cum trebuie dezvotata relatia noastra cu Republica Moldova?”.

Este jalnic faptul ca la finalul acestor dezbateri discutam despre temperamentul candidatilor, despre zambetul unuia sau al altuia si alte lucruri de felul acesta total neesentiale. Despre cum a punctat! Dar unde ne aflam? La o gala de box sau superkombat?

Este rizibil cum a decurs aceasta discutie: „Ponta: Eu vă dau cifre, nu vorbesc în lozinci.”: ba vorbim in lozinci, ba dam cifre! 😆 Sau afirmatia:

Iohannis: România lucrului bine făcut este o Românie normală, pentru oameni normali. Proiectele se gândesc mai întâi, se pun în practică şi se termină cu bine. Orice om este respectat şi i se respectă absolut toate drepturile. Lucrurile se fac în aşa fel încât fiecare să fie mulţumit de partea care îi revine. Suntem oameni liniştiţi şi reconstruim România. O ţară a prosperităţii, a locurilor de muncă, cu un venit decent, nu este nimeni obligat să stea cu mâna întinsă la stat. România seamănă destul de mult cu Sibiul lui Iohannis, un oraş cunoscut ca etalon pt România, condus de subsemnatul. O Românie în care investitorii vin cu mare plăcere.” (subl. mea)

cerea intrebarea: „Foarte bine, dar D-le. Iohannis cum vedeti Dvs. realizarea unui astfel de deziderat: „O ţară a prosperităţii, a locurilor de muncă, cu un venit decent, nu este nimeni obligat să stea cu mâna întinsă la stat. „?” Pe de alta parte, eu nu vad ceva basist in aceasta „lozinca” a lui Iohannis. Iohannis nu a spus ca romanii nu muncesc, ci ca, in conditiile economice actuale, sunt obligati sa stea cu mana intinsa la stat. Moderatorul ar fi trebuit neaparat sa sesizeze acest aspect fin. Iohannis nu s-a legat de defectele romanilor, nici n-a zis ca Grasu’ sta in carca Slabului. Ci a zis ca multi oameni sunt, actualmente, obligati sa stea cu mana intinsa la stat. Obligati de saracie! Pornind de la acest aspect, moderatorul ar fi putut porni o discutie extraordinara! „O Românie în care investitorii vin cu mare plăcere.” – deci cum poate fi imbunatatit rating-ul Romaniei? O alta intrebare care trebuia pusa. Trebuia ca discutia sa se poarte conceptual, nu neaparat cu cifre. Deci care este jocul de conceptie pe care il are in vedere Dl. Iohannis pentru ca sa realizeze ceea ce si-a propus? Nu asa: „Cum arata Romania lui Iohannis?” si gata! Din aceasta cauza era nevoie de un moderator de genul in care l-am descris mai sus. Se putea merge mai departe si moderatorul l-ar fi putut intreba pe Dl. Iohannis cum vede obtinerea prosperitatii in conditiile aplicarii in tara noastra a Tratatului de Guvernanta Fiscala. Apoi sa-i ceara parerea si D-lui. Ponta, sa vedem cum vede si dansul problema. Pe de alta parte, se putea vorbi putin mai deschis despre regionalizare si atragerea de investitii. De pilda: prin regionalizare se vor ivi si regiuni mai sarace, cu un PIB/loc. foarte mic. Ce se poate face la modul concret? Avem judete foarte sarace: Vaslui, Botosani etc. Ce investitii s-ar putea atrage acolo si cum? Cum se poate imbunatati absorbtia fondurilor europene? Cum se poate dezvolta capitalismul romanesc? Apropo de Justitie, daca pana acum acumularea de capital s-a facut prin coruptie, trafic de influenta, slabirea statului, cum se poate realiza in conditiile unei Justitii independente? Au in vedere o metoda prin care se poate accelera dezvoltarea economica? Politica externa: in conditiile apropierii dintre Germania si Rusia, care trebuie sa fie pozitia Romaniei? Cum putem intari si consolida relatiile cu parteneri traditionali, de exemplu Franta? Cum si in ce zone putem intari colaborarea economica cu SUA? Visa Waiver, cand, in ce conditii? Si atatea altele…

Or, adevarul este ca noi n-am aflat nimic din toate acestea. E interesant sa stii despre omul Iohannis, sa-l cunosti, cum spunea Ion Cristoiu. Dar e la fel de interesant daca nu si mai interesant sa stii ce viziuni are Iohannis, Ponta, ce idei au candidatii nostri.

N-am aflat multe lucruri.

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

 

Noiembrie 13, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 comentarii »

  1. Mi-aduc aminte … de acea zi in care Simona Halep , a luat-o pe coaje d e la Martina Sarapova si-mi permit sa-ti reamintesc si dumitale acea zi si mai ales…comentariile facute atunci de catre domnul Popescu . ” De fapt Simona Halep…a castigat detasat ” …ma rog , cam pe-acolo ! N-a fost singurul fireste , dintre tipii ce , s-au straduit sa ne demonstreze ca , d e fapt negrul este alb si ….invers insa , pentru ca tot ai adus vorba despre domnia sa…. Constat pe zi ce trece inmultirea celor care , incearca sa ne demonstreze faptul ca , ceea ce se vede si fara binoclu al fiecaruia dintre noi …nu-i asa cum al vedem noi prin binoclul nostru al fiecaruia ci…cum al vad ei prin binoclurile lor ! Asta inseamna d e fapt democratie : dreptul unora de avea alta parere decat au altii , indiferent daca este vorba despre o majoritate sau minoritate dupa caz . Totodata acesta este unul dintre capitolele importante din arta manipularii , manipularea prin reducere la absurd folosindu-se numele sau reputatia dobandita de o serrie d e NUME publice care , se bazeaza pe respectul castigat de catre acestia , in randul maselor ce-i citesc si-i asculta ca pe niste Mesia . Acestia nici macar n-au nevoie sa se chinuiasca sa demonstreze ca negrul este alb, este suficient sa spuna asta ca pe o sentinta si….cei ce s-au obisnuit deja ca altiii s a gandeasca pentru ei….sa-i urmeze precum au facut si acei sobolani iar ulterior acei copii din ” Flautul fermecat „. Ai dreptate , d e data asta Victoir Ponta n-a mai fost la fel d e lejer precum la Realitatea …la Rares Bogdan in emisiune dimpotriva , l-am vazut ceva mai crispat { cel putin in prima parte ….adica pana-n reclame } si mai atent la ceea ce spunea si mai ales la cum se comporta , precum un jucator d e sah ce-si studiaza adversarul . Cand a vazut ca adversarul sau nu s-a schimbat deloc in abordarea ” jocului ” , Ponta a atacat insa….datorita ” formatului convenit ” al emisiunii si-a doamnei Puscalau { care a fost , mai ceva ca un arbitru de fotbal ce fluiera tot timpul , de teama ca nu cumva o impingere oarecare sa transforme jocul intr-o debandada } a fost ….obstructionat in a ataca definitiv si irevocabil . Am vazut de asemenea un Johannis total schimbat spre deosebire d e confruntarea anterioara . De data aceasta…. n-a mai privit doar peretele studioului { nici n-avea cum la Realitatea deoarece ….n-avea la ce s e uita } ci , a si incercat sa atace . Total nefericit gestul deoarece domnul Ponta….l-a adus rapid cu picioarele pe pamant insa…s-a vazut cu ochiul liber ca Ponta n-are cu cine discuta . Atentie onorabile : ROGU-TE NU-TI INCHIPUII CA M-AM INNAMORAT BRUSC D E PONTA . Constat doar niste fapte , niste imagini …alea pe care le-am vazut eu si nu cele pe care incearca d e azi d e dimineata sa mi le ” traduca ” altii ….mai culti in cap . Spui matale ca nu vezi nimic basist in lozincile lui Johannis dar uiti ca lozincile nu tin nici d e foame , nici de sete si ca….nu s e poate traii doar cu lozinci . A incercat chestia asta Ceausescu si gasca sa timp de foarte multi ani iar cand au vazut ca pe oameni nu-i interesau vrajelile lor… a trecut la metodele acelea barbare pe care le cunosti si dumneata . ” Politica nu s e face cu utopii ci cu realitati ” spunea prin anii ’60 Charles de Gaulle , iar aceasta s-a dovedit un fapt real gandit si simtit de alti politicieni c e i-au precedat sau i-au urmat la conducerea Frantei . Numai la noi vad ca acest lucru este uitat de catre cei ce spun ca vor sa ajunga sefii nostrii doar pentru a ne aduce ” schimbarea ” , doar pentru ” lucrul bine facut ” ! Inca o data nu ma pot oprii sa nu mi-l inchipui pe Antonescu care probabil ca la ora asta-si da palme in fatza oglinzii vazand cine i-a tras presul d e sub picioare , vazand cine i-a suflat conducerea PNL-ului !!!! Pe mine personal m-a scos din pepeni chestia cu ” formatul convenit ” ! Oare chiar peste tot in lume candidatii si staff-urile lor sant pusi in fatza acelorasi ” formate convenite ” sau s e dueleza folosindu-s e d e ceea ce stiu si mai ales de ceea ce este constitutional ? Ma vad nevoit s a ma repet : Johannis este din alt film !!! Nu stiu cum a rezistat acest om la conducerea primariei Sibiu paisprezece ani dar la conducerea tarii…chiar n-are c e cauta : este o palarie mult prea mare pentru aceasta Marie ! Astia d e la Antena 3 s e laudau aseara ca astazi si Ponta si Johannis vor participa la ultima { oare pentru ce ultima …mai au la dispozitie conform legii , inca douazeci si patru d e ore pentru asa ceva } confruntare televizata . Daca Johannis va indraznii s a puna piciorul in groapa cu lei d e la antena 3 si mai ales daca tipii de la respectivul post d e televiziune nu vor accepta chestia cu ” formatul convenit ” si vor tine emisiunea deschisa cat pot suporta participantii { si bine ar fi daca ar face chestia asta desii cred ca staff-ul domnului Johannis ai va da in judecata pentru….rele tratamente aplicate ” minoritatilor ” }….tare ma tem ca Johannis va pleca pur si simplu din emisiune pentru a-si face somnul d e frumusete , tipul nefiind { asa cum s-a vazut deja } un alergator d e cursa lunga ci mai degraba , un diletant ce nu poate rezista nici macar unei curse de cateva sute d e metrii decat impins d e la spate si biciuit de catre ” antrenorii ” din staff . Iar asta doreste nici mai mult nici mai putin decat s a fie ….Presedintele Romaniei ! Intrebare onorate prieten : despre ce fel d e reconstructie a Romaniei vorbeste Klaus Johannis cand toata lumea vede ca-n spatele sau s e afla aceeasi oameni care au distrus cam tot ce-a fost cat d e cat bun in acesta tara ? Si alta intrebare : despre ce fel d e” tara a prosperitatii si a locurilor d e munca unde oamenii s a aiba un venit decent si NIMENI s a nu mai stea cu mana intinsa ” , cumva despre Germania din anii ’30 pe cand fuhrerul Hitler chiar infiintase locuri de munca obligatorii , iar ” cei care stateau cu mana intinsa ” au fost trimesi la….gazare ? ” Ghinion ” …. Romania este in UE iar herr Johannis nu este nici macar Rudolf Hess in sensul ca nu va putea incerca macar s a zboare catre Anglia pentru …. negocieri separate ! Din momentul in care Ponta va ajunge presedinte { deoarece din nefericire ….chiar va ajunge presedinte !! } Johannis va cam trebuii sa faca fatza unor probleme juridice iar cretinul , nu-i nici macar in postura in care a fost Basescu , aceea de om al ” serviciilor ” ce si-au sprijinit omul .

    Comentariu de Marian | Noiembrie 13, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Te rog explica-mi si mie asertiunea asta, ca n-o pricep:

      „Si alta intrebare : despre ce fel d e” tara a prosperitatii si a locurilor d e munca unde oamenii s a aiba un venit decent si NIMENI s a nu mai stea cu mana intinsa ” , cumva despre Germania din anii ’30 pe cand fuhrerul Hitler chiar infiintase locuri de munca obligatorii , iar ” cei care stateau cu mana intinsa ” au fost trimesi la….gazare ? ” Ghinion ” …. Romania este in UE iar herr Johannis nu este nici macar Rudolf Hess in sensul ca nu va putea incerca macar s a zboare catre Anglia pentru …. negocieri separate !”

      Unde a zis Iohannis asa ceva?? Si de unde aceasta perceptie?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 13, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Sa stii ca e o diferenta, poate chiar de ordin major, intre Basescu si Iohannis. Teoria pe vremea lui Boc/Basescu era ca oamenii nu muncesc, ca Grasul sta in carca Slabului. Pe vremea aceea nu prea se vorbea de dezvoltare economica, ci de defectele romanilor in comparatie cu alte natiuni, cu alte tari dezvoltate. Unde si cand l-ai auzit tu pe Iohannis sa vorbeasca asa? Iohannis vorbeste de dezvoltare economica si doreste o dezbatere despre ceea ce ar trebui facut. El nu spune ca sunt oameni care stau cu mana intinsa la stat pentru ca nu vor sa munceasca. Ci spune ca n-au alta alternativa, din pacate. El doreste, deci, sa schimbe situatia asta, sa ofere oamenilor alternative mult mai bune decat sa stea cu mana intinsa la stat. In ce masura va reusi, daca va fi ales Presedinte, sa faca lucrul asta, e alta discutie. Insa discursul sau nu seamana cu cel al lui Basescu. El nu spune, precum odinioara Baconschi, ca Romania cerseste pentru ca nu se munceste, ci spune ca e o situatie economica nenorocita in care victima e cetateanul si vrea sa schimbe situatia asta oferindu-i cetateanului alternative mult mai bune: locuri de munca cu salarii decente (adica din care sa se poata trai), deschiderea posibilitatii de a incepe si de a continua in bune conditiuni, in mod cinstit, o mica afacere fara ca spectrul falimentului sa-ti dea tarcoale la fiece pas. Deci lucruri prin care sa poata creste nivelul de trai al romanilor si sa ne putem apropia de nivelul de trai al tarilor dezvoltate din UE. Altminteri, vrea sa spuna Iohannis, nu poate creste nivelul de trai, e blocata dezvoltarea tarii. El a si spus ca doreste ca pensiile sa creasca, ca omul sa aiba, dupa retragerea din activitate, un trai decent si, de ce nu, chiar unul bun.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 13, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Hai sa discutam putin si despre Ponta. Cum putem rezuma guvernarea sa din punct de vedere economic? A marit foarte mult taxele si impozitele pe care contribuabilii trebuie sa le plateasca cu pretul intrarii in recesiune a tarii pentru a avea excedent bugetar. Gandeste-te ca a taiat de la investitii. In traducere asta inseamna ca nu prea se mai fac investitii, deci se diminueaza volumul lor, si asa mic. Investitii straine iarasi nu prea vedem… Privatizari esuate, asta vedem. Uite, citeste aceste articole ale lui Lucian Isar:

      100 de lei brut ca sa iti vinzi casa?

      in care iata ce se arata:

      „Inspiratia cresterii intre cele tururi de scrutin a salariilor brute cu 100 de lei din cea anuntata decembrie 1989 este prea transparenta ca sa merite o dezvoltare.

      Ceea ce in schimb merita dezvoltat este ceea ce uita sa se mentioneze de catre vectorii de imagine cand se prezinta bucuria cu care este primita cresterea de 100 de lei si anume “vanzarea casei”.

      Vanzarea casei este o metafora pentru urmatoarele activitati pe care guvernarea Ponta le face, le va continua si le va genera la adapostul voturilor obtinute cu cei 100 de lei brut de la bugetul de stat si care afecteaza major bunastarea actuala si viitoare a romanilor:

      1) Cresterea de taxe si impozite se va amplifica in 2015. Taxele pe case si terenuri va genera situatii dramatice la pensionarii care vor fi fortati sa isi vanda agoniseala pentru a acoperi noile impozite.
      Rautaciosii de la Comisia Euriopeana au publicat marti Prognoza de Toamna, document ce confirma cresterile de taxe in cazul continuarii politicii actuale.

      2) Terenurile revendicate depasesc de 2 ori si ceva suprafata Romaniei ceea ce se va materializa in ramanerea fara titlu de proprietate a celor mici, aflati in afara camarilei din jurul actualei guvernari. Cazurile de notorietatea cu retrocedarea a suprafete imense de teren nu sunt decat inceputul.

      3) Tranzactiile de tipul Rosia Montana vor trece fara oprelisti ceea ce va produce un prejudiciu infinit superior celor 100 de lei de cap de votant atat in avutia totala a Romaniei precum si in calitatea vietii individuale.

      4) Reducerea dramatica a investitiilor in ultimii 2 ani diminueaza avutia globala a romanilor si face ca urmatoarele valuri de taxe sa spulbere bruma de 100 de lei primiti de la anul …

      Parcati in sinecuri ,guvernantii actuali impart 100 de lei brut catre cei care sub presiunea urmatoarelor valuri de taxe si impozite (peste 30 au fost introduse doar in ultimii 2 ani) vor fi nevoiti sa isi vanda case si terenuri pentru a face fata noii “viziuni “ economice.” (subl. mea)

      Parca ziceai ca esti pensionar…

      Uite ce „performante” are Guvernul Ponta:

      Ponta, Comisia si cresterea de +/- ZERO virgula DOI la suta

      Se arata ca:

      „Probabil ca pentru oricine este evident ca este incredibil cum intr-o economie emergenta ca cea a Romaniei, care poate sa creasca in jur de 5% pe an, avem discutii daca cresterea trimestriala este plus 0,2% sau minus 0,2%.

      Romania ar creste cu 5% daca nu ar fi bruscata de masurile economice ale unui premier care experimenteaza cum se contracta economia cand creste taxele or introduce taxe noi si nu investeste.

      Este relevanta totusi discutia legata de semnul din fata deoarece si in trimestrul 1 al anului 2014, institutia independenta numita INS a anuntat intai +0,2% si dupa a revenit la -0,2%.

      Cu o crestere de 0,2% in trimestrul 3 fata de trimestrul 2 2014 ritmul anual de crestere al Romaniei ajunge la 0,5%. Comparati cu 5%!

      Cu o “crestere” de minus 0,2% in trimestrul 3 fata de trimestrul 2 2014 ritmul anual de crestere al Romaniei ajunge la 0,1%. Comparati cu 5%!

      Este evidenta performanta economica a P. Ponta si performanta de cartea recordurilor de a impinge o economie emergenta ca a Romaniei in recesiune pe timp de acalmie economica globala.

      Scuza cu prognoza Comisiei Europene nu tine nici de data asta. Nu mai devreme primavara anului 2014, prognoza de primavara a comisiei sugera ca in q2 Romania va creste cu 0,3% si surpriza a “crescut” cu minus 0,9%.

      3 trimestre consecutive de “crestere negativa” este o performanta remarcabila pentru P. Ponta, dispus sa isi puna la bataie onoare ca INS-ul va face cum i-a cerut in fata a 1 milion si ceva de spectatori.” (subl. mea)

      Deci, sa traduc putin: in loc ca sa crestem economic cu 5%, adica cu cat ar trebui sa crestem, sub guvernarea Ponta crestem cu + sau – 0% !!!! In felul asta nu poate sa se dezvolte Romania…
      Si ti-as mai recomanda si aceste articole:

      Ponta deja stie ca INS reface calcule si ca da bine si pe primul trimestru

      2015: cele 3 scenarii privind taxele si impozitele

      Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor. O invit si pe Theodora sa le citeasca.

      O prelungire a recesiunii, noi mariri de taxe si impozite ar putea avea un efect devastator asupra economiei romanesti, unde nu s-au facut prea multe reforme, si asupra cetatenilor. Iar daca se va intampla asa, Dl. Ponta ne va prezenta aceste lucruri in mod festivist ca mari succese ale Romaniei. In schimb, de toate rele va fi vinovat Basescu, guvernarea Boc! Iohannis, de ce nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 13, 2014 | Răspunde

    • DE citit si…

      Gandul

      Guvernul pregăteşte MAJORAREA impozitelor pe case şi terenuri cu câte 25% în 2015 şi 2016

      Se arata ca:

      Guvernul ar putea propune pentru anul viitor o creştere a impozitelor locale pe terenuri şi imobile de 25%, o majorare similară urmând să fie aplicată din 2016, potrivit unui document elaborat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP) – ministrul delegat pentru Buget şi consultat de MEDIAFAX.

      Guvernul ar putea propune pentru anul viitor o creştere a impozitelor locale pe terenuri şi imobile de 25%, o majorare similară urmând să fie aplicată din 2016, potrivit unui document elaborat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP) – ministrul delegat pentru Buget şi consultat de MEDIAFAX.

      În document, care conţine mai multe propuneri de măsuri fiscale, se precizează: „Creşterea cu 25% a impozitelor pe proprietate şi cu încă 25% în 2016”

      Propunerile au fost prezentate în Consiliul Consultativ al Ministrului Delegat pentru Buget.

      „În orice scenariu macroeconomic şi oricum se va închide execuţia bugetară din acest an, creşterea impozitelor locale pe proprietate este o certitudine, argumentându-se că românii plătesc mult mai puţin decât restul europenilor”, au declarat pentru MEDIAFAX surse apropiate discuţiilor, care au confirmat datele din documentul MFP.

      O majorare a taxelor pe proprietate a fost prezentată şi în proiectul de Cod Fiscal publicat în vara acestui an de Ministerul Finanţelor Publice şi retras ulterior de pe site-ul instituţiei.

      Surse din Ministerul Finanţelor afirmă că propunerea a fost discutată şi cu oficialii Băncii Naţionale a României, care s-au arătat de acord cu o asemenea măsură.

      De altfel, chiar guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, declara în urmă cu aproximativ o lună că ar fi în favoarea creşterii impozitării proprietăţii, dacă aceasta compensează o relaxare a fiscalizării muncii.

      Guvernul a redus de la 1 octombrie rata contribuţiilor de asigurări sociale plătite de angajator cu 5 puncte procentuale şi caută soluţii de a acoperi golul de venituri preconizat din această măsură pentru 2015.

      În cazul în care nu vor fi găsite suficiente resurse pentru acoperirea deficitului de venituri, există riscul ca în discuţiile cu Fondul Monetar Internaţional şi Comisia Europeană să se convină renunţarea la jumătate din tăierea de CAS din octombrie, adică o creştere de la 1 ianuarie 2015 cu 2,5 puncte procentuale. Aceasta ar corespunde cu propunerea iniţială a experţilor instituţiilor internaţionale.

      Delegaţiile tehnice ale FMI şi CE, conduse de şefii de misiuni, se vor afla la Bucureşti în perioada 2-10 decembrie pentru analiza execuţiei bugetare, impactul măsurilor cu influenţă asupra bugetului adoptate în ultimele luni şi a prognozelor şi cadrului macroeconomic pentru 2015.

      Exeperţii internaţionali vor reveni la Bucureşti în luna ianuarie pentru misiunea de evaluare a acordului stand-by.”

      Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 13, 2014 | Răspunde

      • Este interesant sa vedem, pe aceasta tema, care e pozitia ministrului de Finante, D-na. Ioana Petrescu:
        Mediafax

        EXCLUSIV MEDIAFAX – Cota progresivă ar putea creşte din 2016 în trei trepte, de 15%, 25% şi 35%. Impozitele pe case şi terenuri cresc cu câte 25% în 2015 şi 2016 – REACŢIA ministrului Finanţelor

        Se arata, printre altele, ca:

        Guvernul intenţionează să renunţe la cotă unică de 16%, începând din 2016, şi să introducă cote progresive de impozitare a venitului, în trei trepte, de 15%, 25% şi 35%, potrivit unui document elaborat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP), ministrul delegat pentru Buget şi consultat de MEDIAFAX.

        Ministrul Ioana Petrescu nu este de acord cu eliminarea cotei unice de impozitare

        Ministrul Finanţelor Publice, Ioana Petrescu, nu este de acord cu eliminarea cotei unice de impozitare, iar în instituţie, autoritatea în ceea ce priveşte stabilirea politicii fiscale, nu s-a fãcut niciodată un scenariu privind eliminarea cotei unice de impozitare, se arată într-un comunicat al MFP. […]

        O altă propunere din document este creşterea impozitelor locale pe terenuri şi imobile cu 25%, o majorare similară urmând să fie aplicată din 2016.

        Potrivit Ministerului Finanţelor, nu s-au fãcut estimări cu privire la posibilitatea creşterii impozitelor locale pe proprietate cu 25% începând cu 2015 şi cu încă 25% începând cu 2016.

        „Impozitele datorate pentru clădiri, pentru terenuri şi pentru mijloacele de transport vor fi menţinute la nivelul actual, în condiţiile în care consiliile locale vor păstra actualele niveluri de impozite şi taxe locale”, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Finanţelor. […]

        Pe de altă parte, analişti financiari afirmă că nu există obstacole de ordin tehnic pentru introducerea cotei progresive de impozitare chiar de la 1 ianuarie 2015, întrucât declararea venitului se face în 2016.

        Cota unică a fost introdusă de la 1 ianuarie 2005, fiind pricipala temă de campanie a alianţei DA (PNL-PD) la alegerile din 2004.

        Cota unică a fost propusă iniţial de ministrul de Finanţe din perioada Guvernului Năstase, Mihai Tănăsescu, dar respinsă de PSD, inclusiv din cauza opoziţiei preşedintelui de atunci, Ion Iliescu.

        Fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, propus de actualul premier Victor Ponta să preia conducerea Guvernului în cazul în care PSD va câştiga alegerile prezidenţiale, a declarat recent că tema cotei unice de impozitare a fost „fetişizată” în ultimii ani şi ar trebui reconsiderată cel puţin din perspectiva nivelului, dacă societatea românească are pretenţii mari de la stat.”

        Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 14, 2014


Lasă un răspuns

