Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Trei greseli

Dupa parerea mea, Romania a facut trei greseli majore in perioada scursa de la Revolutie si pana acum. Voi incerca sa le expun cat pot de concis:

1. Prima greseala pe care am facut-o a fost ca noi am considerat ca daca distrugem (capusari, falimentari fortate, privatizari ratate etc) intreprinderile de stat, CAP-uri, IAS-uri, construite pe vremea comunismului, automat se va dezvolta sectorul privat. Fostul premier, Dl. Nicolae Vacaroiu, spunea ca 80% din privatizari au fost ratate (v. si aici).

2. A doua greseala a fost ca am considerat ca daca in efortul de a construi o economie de piata functionala, in vederea integrarii in UE, a trebuit sa se distruga intreprinderile de stat, CAP-uri, IAS-uri, construite pe vremea comunismului, toate fiind de stat, ajungand membri ai Uniunii Europene, automat aceasta ne va da banii necesari (fondurile europene), miliardele de euro, sa reconstruim economia nationala.

3. A treia greseala pe care am facut-o este ca noi consideram ca lupta anticoruptie va conduce automat la investitii straine foarte mari in Romania, de miliarde de euro, investitorii straini capatand astfel o incredere foarte mare in tara noastra. Ca in mod automat, eliminata fiind coruptia din societatea romaneasca, va incepe sa curga lapte si miere si pe la noi.

Referitor la punctul 3., as remarca faptul ca Programul D-nei. Macovei nu elucideaza problemele economice cu care se confrunta tara noastra. Voi detalia. Spre exemplu iata ce spune domnia sa despre Invatamant si Sanatate:

Despre Invatamant:

„SOLIDARITATE:

Niciun copil nu trebuie să fie lăsat în urmă sau pe margine. Filozofia libertății nu implică lipsa de solidaritate. Un stat minimal, care nu va mai trebui să se ocupe de toate, se va concentra pe zonele și cazurile cu reale dificultăți, și va susține fiecare copil să meargă la școală. O educație gratuită nu înseamnă o educație inegală: copiii din mediul rural au același drept la o educație de calitate precum cei din mediul urban. Statul trebuie să se îngrijească de educație mai ales în zonele defavorizare economic.

FINANȚARE:

Educația e prioritate națională și trebuie să i se aloce 6% din PIB în mod real, nu doar pe hârtie. Media europeană este de 5%, dar noi stăm mai prost la educație și trebuie să alocăm mai mult. Avem nevoie și de o politică severă și coerentă de contracare a abandonului școlar. În România există aproape un sfert de milion de copii analfabeți. Copiii trebuie să meargă la școală, nu la munci nepotrivite vârstei lor sau la cerșit. Monopolul statului în educație trebuie să înceteze: părinții și copiii trebuie să-și poată alege furnizorul de educație, așa cum își aleg orice furnizor de servicii. Aceasta nu înseamnă că toate școlile de stat vor fi privatizate, ci că finanțarea va urma elevul, monopolul Ministerului va înceta, iar piața de educație va fi liberalizată. Școlile trebuie să fie reevaluate periodic de comisii internaționale pentru a asigura păstrarea unei educații de calitate.

UNIVERSITATE:

România nu-și poate permite 80 de universități de stat doar pentru a satisface interesele baronilor locali. Universitatea trebuie să reprezinte excelența națiunii, nu să mascheze șomajul și să genereze impostură și nonvalori. Piața trebuie să decidă care universități sunt viabile. Statul poate completa finanțarea universităților performante, pentru a le spori competitivitatea și prestigiul internațional. Concursurile didactice trebuie să fie internaționale și, măcar în domenii prioritare, salariile trebuie să fie competitive pentru a atrage specialiști de vârf din țară și din străinătate. Clasificarea universităților cu ajutorul comisiilor de experţi internaţionali este o urgență în restabilirea valorii acestora.”

Sa ne intelegem, ca nu prea se intelege… Deci statul ar trebui sa aloce „in mod real, nu doar pe hartie” 6% din PIB pentru Invatamant, dar „monopolul statului statului în educație trebuie să înceteze: părinții și copiii trebuie să-și poată alege furnizorul de educație, așa cum își aleg orice furnizor de servicii.” ?!! Piata de educatie va fi liberalizata – Piața trebuie să decidă care universități sunt viabile” -, dar statul sa aloce mai mult, „in mod real, nu doar pe hartie”, decat media europeana??!!

Va rog sa ma scuzati, dar asta nu e o viziune despre Invatamant, nici macar din punct de vedere economic, ci e o contradictie in termeni!!

Daca ne uitam pe saitul Guvernului la cum este alocat Bugetul – v. aici si aici – facand un calcul (sper ca n-am gresit) vom observa ca D-na. Macovei doreste o alocare mult mai mare pentru Invatamant decat cea prezenta, dar vorbeste de liberalizarea Invatamantului…

Despre Sanatate:

„FINANȚAREA SĂNĂTĂȚII:

Voi cere alinierea bugetului pentru sănătate la media europeană de 6%. Nu mai vreau ca România să fie țara cu cei mai prost plătiți medici și cu cele mai slab dotate spitale publice din Europa, de unde personalul medical emigrează pe capete.

PRIVATIZARE:

Sănătatea e un serviciu și are un cost. Medicii au investit enorm în înalta lor calificare, au o meserie grea și merită salarii pe măsură. Precaritatea e determinată de controlul statului, care confiscă banii publici, îi risipește, creează nedreptăți, generează corupție, perpetuează feudalismul. Astfel, pacienții plătesc de două ori: prin asigurări de sănătate și direct către medici. Soluția e finanţarea corectă, standarde de cost şi separarea asistenţei medicale de asistenţa socială.”

La fel si aici, D-na. Macovei doreste alocarea unui procent mult mai mare din PIB decat cel prezent pentru Sanatate, dar vorbeste de privatizare si de faptul ca prin controlul statului se „confisca banii publici”. Din nou aceeasi contradictie in termeni!

„Sa-ti inmultesti banii si creatia

PREDICTIBILITATE:

E preferabil ca un leu să rămână la cine îl produce decât să ajungă la Stat. Predictibilitatea este premiza de bază pentru ca întreprinzătorii să-și poată face planuri de afaceri multianuale sigure. Nici un investitor serios nu își va muta afacerile în Romania dacă nu este sigur că legea va fi aceeași și a doua zi după ce își începe activitatea. Orice modificare de cod fiscal în situații de excepție (criză internațională, modificări majore ale indicatorilor macroeconomici) se va face numai dupa consultări cu mediul de afaceri – multinaționale și antreprenori români.

FĂRĂ ABUZURI:

Ministerul de Finanțe și ANAF trebuie să înceteze să mai piardă vremea tracasând orbește pe toată lumea. În schimb, trebuie să facă analize de risc și să se concentreze pe zonele unde se face evaziune pe scară mare: sectoarele accizate; averile afișate, dar nejustificabile ale persoanelor fizice; operațiunile de import-export (cum ar fi cele din portul Constanța); compensările și rambursările de TVA (care în alte state UE se fac automat și transparent). Blocarea conturilor IMM-urilor trebuie să se poate face numai prin decizie judecătorească.

TAXARE ȘI MUNCĂ:

Cota unică trebuie păstrată la 16%, pentru că este singurul impozit echitabil: cine câștigă 1.000 de lei plătește 160, cine câștigă 10.000 plătește oricum de zece ori mai mult (1.600). Nu putem prospera decât în libertate. Firmele trebuie să fie lăsate să funcționeze fără a fi sufocate de raportări, controale, birocrație, impozite. Dacă lor le merge bine, tuturor ne merge bine. Fiindcă munca e împovărată de contribuții excesive, privatul nu angajează, iar șomajul și munca la negru cresc. După unele estimări, economia subterană reprezintă până la 30-35% din PIB, ceea ce la un PIB de circa 150 de miliarde de euro (conform Băncii Mondiale) reprezintă aproape 50 miliarde euro pe an. Dacă această evaziune fiscală ar fi redusă măcar cu 50%, am câștiga 25 miliarde de euro în plus la PIB, din care 8 miliarde de euro la buget, adică echivalentul a 800 km de autostradă în fiecare an. Pentru a reuși acest lucru, ANAF trebuie sa treacă prin reforme radicale.” (subl. mea)

Iarasi nu se intelege deslusit… Vorbesti de faptul „ca un leu să rămână la cine îl produce decât să ajungă la Stat”, de faptul ca „Firmele trebuie să fie lăsate să funcționeze fără a fi sufocate de raportări, controale, birocrație, impozite.”, dar dupa toate acestea estimezi economia subterana (la nivelul actual de impozitare) si spui cati bani ar ajunge la buget, adica la stat, daca s-ar reduce evaziunea fiscala macar cu 50%??!!

Stimata doamna, statului minimal, pe care dumneavoastra il aparati cu osardie din cate inteleg, ii sade bine cu taxarea si impozitarea minimala! Tocmai asta si inseamna ca „ca un leu să rămână la cine îl produce decât să ajungă la Stat”. Or, dumneavoastra, dimpotriva, vreti sa combateti evaziunea si banii sa ajunga, cat mai multi posibil, la stat!!! Va recomand sa cititi mai mult din Milton Friedman si cu mai multa atentie si profunzime decat ati facut-o pana acum! Ar trebui sa stiti, stimata doamna, ca, privind lucrurile intr-o cheie neoliberala, statul nu este producator de bunuri si servicii!!!

Scrisoarea catre Iohannis…

Romania Libera

Scrisoarea Monicăi Macovei către Iohannis: 10 cerințe îndeplinite și-i dă votul

Se arata, printre altele, ca:

„Fostul candidat independent la alegerile prezidențiale, Monica Macovei,  a declarat, miercuri, că îi va transmite candidatului ACL Klaus Iohannis o scrisoare cu „10 cerinţe minimale” privind „chestiuni de principii”, de la justiţie şi anticorupţie la economie, aşteptând din partea acestuia un răspuns semnat pentru a-l vota.

Macovei îi cere să nu promulge legea graţierii şi amnistiei, să nu efectueze graţieri individuale „decât pentru oameni aflaţi în nevoie”, să organizeze, dacă va ajunge preşedinte, un referendum naţional în 2015 pentru eliminarea imunităţii parlamentarilor, miniştrilor şi a preşedintelui, să garanteze, în privinţa politicii externe, păstrarea direcţiei României către vest, continuarea procesului de integrare în UE prin aderarea României la spaţiul Schengen, să respecte independenţa justiţiei.

”Domnule Klaus Iohannis,

În numele oamenilor care m-au susținut prin votul lor și al celor care au lucrat pro-bono în această campanie electorală, vă transmit în continuare cerințele esențiale pentru a salva democrația și statul de drept în România.

În cazul în care acceptați aceste minime cerințe, vă rog să semnați acest Acord, cu mențiunea că vă angajați să îl respectați în totalitate, atât în calitatea dumneavoastră de președinte PNL și co-președinte ACL, cât și în cea de viitor Președinte al României.

Cerințele minime sunt următoarele:

1. Să garantați și să acționați ferm pentru continuarea și aprofundarea Parteneriatului Strategic în vigoare, semnat de România cu SUA și pentru menținerea angajamentelor României față de NATO ca fundament și prioritate a politicii noastre externe.

2. Să garantați și să acționați ferm pentru continuarea procesului de integrare în Uniunea Europeană, prin aderarea României la spațiul Schengen și adoptarea monedei euro.

3. Să nu promulgați legea grațierii și amnistiei, și să nu efectuați grațieri individuale decât pentru oameni aflați în nevoie (bătrâni, bolnavi și alte situații excepționale).

4. Să organizați în 2015 un referendum național pentru eliminarea imunității parlamentarilor, miniștrilor și a președintelui, iar partidele care vă susțin să acționeze pentru ca voința exprimată a cetățenilor să fie transpusă în legislație și în noua Constituție.

5. Să garantați promovarea de către partidele care vă susțin a:

a. unei legi privind votul electronic și prin corespondență pentru ca toți românii din țara și străinătate să poată vota, în așa fel încât noul sistem de vot să funcționeze începând cu alegerile locale din 2016.

b. unei legi privind modificarea legii partidelor politice, astfel încât să se permită înființarea unui partid cu minimum 3 membri, așa cum este în majoritatea țărilor europene.

6. Să susțineți alocarea a 6% din PIB pentru educație și 6% din PIB pentru sănătate.

7. Să cereți și să militați pentru depolitizarea și reformarea ANAF astfel încât:

a. IMM-urile să nu mai fi hărțuite de autoritățile de control. Hărțuirea trebuie să înceteze pentru a proteja oamenii liberi cu inițiativă și afacerile lor;

b. în 2015 ANAF să recupereze cel puțin 50% din prejudiciile stabilite prin hotărâri judecătorești definitive și să-și stabilească o prioritate din recuperarea banilor din evaziunea de mari dimensiuni.

8. Să garantați împreună cu partidele care vă susțin că exploatarea cu cianuri de la Roșia Montană nu va deveni realitate și va rămâne doar un episod rușinos.

9. Să garantați că:

a. nu veți schimba conducerea DNA la nivel de procuror șef, procuror șef adjunct, adjunct sau șef secție, că nu veți accepta niciun fel de schimbare care să afecteze în vreun fel activitatea DNA.

b. nu veți promulga nicio modificare a legii actuale privind Direcția Națională Anticorupție (DNA), care ar reduce sau slăbi competențele și instrumentele de anchetă ale DNA, inclusiv pe cele privind investigațiile din etapele premergătoare formulării unei acuzații.

c. nu veți solicita sau promulga vreo lege de comasare a DNA cu nici o alta structură din Parchet, că nu veți accepta schimbarea denumirii DNA.

d. nu veți cere sau promulga vreo normă legală care să schimbe procedura de numire și revocare a persoanelor cu funcții de conducere din parchete (DNA inclusiv), menținând actuala procedură în care ministrul justiției propune pe bază de competiție și selecție un candidat pentru oricare dintre aceste funcții, propunere urmată de audiere publică în CSM, și de decizia președintelui României.

10. Să garantați că:

a. veți aproba de îndată orice solicitare de urmărire penală care vă este adresata dumneavoastră de procurori pentru miniștri care nu sunt membri ai Parlamentului României, având în vedere că această atribuție este și în competența președintelui, conform articolului 109 alineatul 2 din Constituția României; partidele care vă susțin vor vota fără nicio excepție, prin vot la vedere și fără amânări, pentru ridicarea imunității și pentru aprobarea cererilor de urmărire penală adresate de procurori Parlamentului.

b. nu veți face înțelegeri politice la momentul numirilor în funcțiile de conducere a parchetelor și că veți numi în funcție numai magistrați care au dovedit deja capacitatea de a lucra în dosare complexe, profesionalism, integritate, independență și curaj, selectați de către ministrul Justiției pe baza acestor criterii și prin proceduri competitive și transparente. Să garantați că veți refuza propunerile de revocare din funcțiile de conducere a parchetelor venite de la ministrul Justiției dacă acestea privesc procurori care îndeplinesc aceste criterii.

c. nu veți accepta modificarea/slăbirea legilor anticorupție – Legea 78/2000, OUG 43/2002, Codul penal în secțiunile relevante, Legea 176/2010, Legea 115/1996 și Legea 161/2003.

d. nu veți accepta modificarea/slăbirea cadrului legislativ și instituțional privind controlul averilor, al conflictelor de interese si al incompatibilităților, al declarațiilor publice de avere și interese.

e. vă veți consulta cu ONG-urile de profil, Comisia Europeană și partenerii externi în privința politicilor publice în justiție și anticorupție pe care dumneavoastră, Guvernul sau Parlamentul le veți promova public.

Cum toate cererile din prezentul pact sunt fundamentale pentru România, iar oamenii care m-au votat au votat, de fapt, pentru aceste principii și proiecte, am certitudinea că nu veți ezita să întăriți prin semnătură aceste cereri ale angajatorului dumneavoastră, poporul român.

Monica Macovei””

Interesant este ca in aceasta scrisoare, „cerintele minimale” nu prea sunt legate de Programul D-nei. Macovei de candidat la presedintie si nici de aspectele economice, decat foarte putin. Contine mult mai mult cerinte de ordin juridic. Spre exemplu, nu ne spune nimic despre ce efecte va avea adoptarea monedei euro in Romania. Ne spune doar ca trebuie adoptata. Apoi ce fel de stat minimal ar fi acela care controleaza averile? Statul sa controleze averile? Adica cum? Atunci de ce sa nu le si redistribuie? Interesant este ca D-na. Macovei vorbeste de libertate dar nu vede aceasta libertate prin restrangerea rolului statului in economie pentru ca in felul acesta sa se reduca coruptia, evaziunea fiscala. Domnia sa doreste intarirea rolului statului in economie prin functia de control al statului asupra economiei. Si inca un control strasnic, nu oarecare! Monica Macovei sustine lucruri contradictorii, care se faulteaza unul pe altul. Mai mult, mi se pare ca sugereaza tratamente diferentiate intre IMM-uri si marii actori economici, intre mica si marea evaziune fiscala… Si chiar mai mult, ii cere lui Iohannis, la punctul 8., „Să garantați împreună cu partidele care vă susțin că exploatarea cu cianuri de la Roșia Montană nu va deveni realitate și va rămâne doar un episod rușinos”. Intrebarea care se pune este daca Presedintele Romaniei, in mod constitutional, poate garanta asa ceva. Ceea ce spune Monica Macovei la punctul 8 inseamna nu numai un amestec al statului in chestiunile economice, dar chiar un amestec al Presedintelui in astfel de chestiuni, ceea ce este intru totul neconstituional. Presedintele Romaniei nu poate garanta asa ceva, ci doar „exercita functia de mediere intre puterile statului, precum si intre stat si societate” (Constitutia Romaniei, art. 80, al. 2).

Raspunsul D-lui. Iohannis

Klaus Iohannis: Sunt bucuros să REAFIRM că toate lucrurile din SCRISOAREA lui Macovei sunt în programul meu

Se arata, printre altele, ca:

„Klaus Iohannis, candidatul Alianţei Creştin-Liberale la funcţia supremă în stat, a declarat că punctele cuprinse în scrisoarea pe care i-a adresat-o Monica Macovei în schimbul susţinerii sale pentru turul doi se regăsesc în programul său prezidenţial şi că nu are nicio problemă să treacă acest lucru într-un document scris.

Am luat act, cu bucurie, de afirmaţiile Monicăi Macovei, care spune că doreşte să mă sprijine în situaţia în care îmi asum o serie de puncte. Foarte bine, sunt bucuros să reafirm că toate aceste lucruri se regăsesc în programul meu prezidenţial şi unele au fost reafirmate chiar azi, independenţa justiţiei, statul de drept, faptul că nu voi graţia corupţi, că doresc împiedicarea adoptării legii amnistierii şi graţierii. Cred că am dat un răspuns rezonabil Monicăi Macovei şi nu am niciun fel de problemă, pot să reconfirm cu mare plăcere aceste lucruri şi într-un document scris. Deci da, sunt aceleaşi lucruri pe care mi le doresc şi eu pentru România, pentru o societate dreaptă„, a spus Iohannis.

Klaus Iohannis a participat, joi, la Cluj-Napoca, la o întâlnire cu toţi co-preşedinţii ACL din Transilvania şi Banat, pentru a analiza rezultatele din primul tur de scrutin şi pentru a pune la punct strategia de campanie pentru cel de-al doilea tur.

Monica Macovei, fost candidat la prezidenţiale, declara, miercuri, că îi va transmite candidatului ACL Klaus Iohannis o scrisoare cu „10 cerinţe minimale” privind „chestiuni de principii”, de la justiţie şi anticorupţie la economie, aşteptând din partea acestuia un răspuns semnat pentru a-l vota. Ea a mai spus că se aşteaptă un răspuns sub forma unei scrisori sau într-o altă variantă, semnat de Klaus Iohannis şi în cazul în care acesta va veni ea îi va acorda votul. Referitor la alegătorii săi, ea a menţionat că aceştia vor decide dacă vor fi satisfăcuţi de acest demers al său şi de eventuala promisiune a lui Iohannis şi atunci vor merge la vot.

În scrisoarea adresată lui Klaus Iohannis, Macovei îi cerea acestuia, între altele, să nu promulge legea graţierii şi amnistiei, să nu efectueze graţieri individuale „decât pentru oameni aflaţi în nevoie”, să organizeze, dacă va ajunge preşedinte, un referendum naţional în 2015 pentru eliminarea imunităţii parlamentarilor, miniştrilor şi a preşedintelui, să garanteze, în privinţa politicii externe, păstrarea direcţiei României către vest, continuarea procesului de integrare în UE prin aderarea României la spaţiul Schengen, să respecte independenţa justiţiei.

Macovei spunea că nu este vorba de o negociere şi că nu vrea nimic în loc, arătând că sunt „cerinţe minimale” din partea celor care au votat-o privind „chestiuni de principii”.”

Este evident ca raspunsul D-lui. Iohannis este unul diplomatic, domnia sa avand nevoie de toate voturile pentru a ajunge Presedinte. Insa, dupa parerea mea, n-ar trebui sa elogiem punctele din Scrisoarea D-nei. Macovei si din Programul dansei si nici sa ne grabim sa dam in scris ca suntem de acord cu acestea. Si asta pentru faptul ca ele contin prea multe contradictii in termeni, sunt prea pline de contradictii. Or, in acest fel, bazandu-te pe ele, nicidecum nu se poate construi o „societatea dreapta” si nici nu se pot constitui in directii coerente de guvernare.

Ce raspunde Monica Macovei…

FOTO. Macovei: Îl VOI VOTA pe Iohannis. MARELE PERICOL pentru România în acest moment este Ponta

Se arata, printre altele, ca:

„Monica Macovei a anunțat, joi, pe Facebook, că îl va vota pe Klaus Iohannis în turul doi al prezidențialelor. „Mă bucur că domnul Iohannis a declarat că acceptă Acordul pentru salvarea statului de drept și a democrației în România pe care i l-am propus ieri. Aștept cu interes și semnătura domnului Iohannis pe cele 10 principii și proiecte pe care oamenii, prin votul lor, mi le-au cerut să le promovez și să le susțin”, a scris Macovei pe pagina oficială de Facebook.

Ea a continuat: „Eu îl voi vota pe domnul Iohannis. Marele pericol pentru România, în acest moment, este Victor Ponta”.

Monica Macovei, fost candidat la prezidenţiale, declara, miercuri, că îi transmite candidatului ACL Klaus Iohannis o scrisoare cu „10 cerinţe minimale” privind „chestiuni de principii”, de la justiţie şi anticorupţie la economie, aşteptând din partea acestuia un răspuns semnat pentru a-l vota.

Macovei îi cerea lui Iohannis, între altele, să nu promulge legea graţierii şi amnistiei, să nu efectueze graţieri individuale „decât pentru oameni aflaţi în nevoie”, să organizeze, dacă va ajunge preşedinte, un referendum naţional în 2015 pentru eliminarea imunităţii parlamentarilor, miniştrilor şi a preşedintelui, să garanteze, în privinţa politicii externe, păstrarea direcţiei României către vest, continuarea procesului de integrare în UE prin aderarea României la spaţiul Schengen, să respecte independenţa justiţiei.

Răspunsul lui Klaus Iohannis a venit joi, candidatul ACL la preşedinţie afirmând, la Cluj, că punctele cuprinse în scrisoarea pe care i-a adresat-o Monica Macovei în schimbul susţinerii sale pentru turul doi se regăsesc în programul său prezidenţial şi că nu are nicio problemă să treacă acest lucru într-un document scris.”

Eu i-as recomanda D-lui. Iohannis sa se uite mai bine la ce procent a obtinut Monica Macovei in turul I al acestor alegeri. Cei care au mers spre o optiune de Centru-Dreapta s-au indreptat intr-un procent covarsitor spre ACL si Iohannis, spre Programul D-lui. Iohannis si nu spre Monica Macovei si spre Programul dansei. Totusi, Monica Macovei forteaza niste lucruri, forteaza sa impuna propriul sau program si propria sa conceptie, fie ele si contradictorii, candidatului ACL, asta dupa ce a candidat independent, cautand sa sparga PDL-ul si, implicit, ACL-ul prin candidatura sa. Atitudinea D-nei. Macovei nu mi se pare una onesta, iar Programul dansei si Scrisoarea nu mi se par a fi de o onestitate intelectuala deosebita. Cum as putea cataloga altfel faptul de a incerca sa impui Presedintelui sa faca lucruri ce nu intra in atributiile sale constitutionale? Eu cred ca D-na Macovei trebuie sa constientizeze un lucru important: domnia sa a pierdut. Pe partea dreapta a esicherului politic ACL si Iohannis au castigat! Iohannis chiar a declarat de nenumarate ori ca doreste „fara Basescu” si probabil ca multi l-au votat din aceasta cauza, ceea ce nu inseamna deloc ca doreste „cu Monica Macovei”, pe care au votat-o un numar infim de oameni. Nu de alta, dar apropierea de Monica Macovei, care a fost respinsa masiv de electorat, ar putea sa-i afecteze foarte puternic sansele D-lui. Iohannis in cel de-al doilea tur de scrutin al acestor alegeri prezidentiale. Nu de alta, dar ne putem trezi intr-un mod cu totul nesperat cu Victor Ponta Presedinte…

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Noiembrie 6, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

61 comentarii »

  1. Ce-mi este mie extrem d e greu s a pricep este…cum dracu de poate spune cineva ca-i da VOTURILE SALE …altuia ? Pai ce , vine cu ele in traista ? Sant cumva mostenire d e la vreo matuse Tamara ? Aia care au votat-o pe madamme Macovei…au votat-o deoarece , erau convinsi d e dreptatea si mai ales de corectitudinea ideilor continute in programul d e guvernare al domniei sale deci …i-au acordat ei votul lor , in virtutea acelor idei . Chestia ca …va indemna pe cei ce-au votat-o sa dea in turul doi votul lor lui Johannis deoarece , ea este cea ce-l gireaza si are incredere ca asta va pune in aplicare programul ei….este o aiureala cat ” Catedrala Mantuirii Neamului ” de mare . La fel d e mare si la fel de necredibila . Te mai intreb onorate Motan , Monica Macovei abia acum s-a prins d e faptul ca in tara aceasta { al carui europarlamentar a fost si domnia sa } dreptatea , legea este aplicata dupa cum le d a prin cap alora d e la DNA , ANAF sau alte ” institutii ” ? De ce …abia acum ? ANI impotriva careia dumneata personal ai protestat si ti-ai arata in acest fel nemultumirea , nu-i cumva o institutie { apropo : mai exista prin alte tari ” foste ” o astfel d e institutie dupa cate cunosti matale ? } nascuta de mintea bolnava a acestei femei nefericite ? Unele ” guri rele ” sugereaza ca inclusiv DNA { fost PNA } ar provenii tot din mintea tenebroasa a acestei sociopate !

    Comentariu de Marian | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Arata-mi unde am protestat eu personal impotriva ANI, da-mi un link de pe blog…
      Nu, eu am sustinut (si inca mai sustin) altceva. Si anume urmatorul lucru: ceea ce numim indeobste coruptie are cauze in principal economice. E un rationament simplu, mergand pe principiul cauza-efect. Pe mine ma deranjeaza cand se spune ca romanii sunt un popor de corupti sau ca sunt corupti, adica fibra noastra nationala e asa. Cand de fapt problema este una mult mai simpla: sunt realitati economice si sociale care au cauzat fenomenul coruptiei, in special economice. Care nu tin numai de comunism, dar si de Tranzitie, adica de tranzitia de la comunism la economia de piata.

      Pe de alta parte, ceea ce face PSD e un spectacol ce mie mi se pare jalnic. Jalnici au fost si Dl. Sova si Codrin Stefanescu (mai ales ultimul) la Jocurile de Putere ale lui Rares Bogdan…
      Pai, i-a spune-mi mie, cine a infiintat DNA? Se chema atunci PNA… Deci este limpede ca tot spectacolul asta al defilarii cu catusele la maini s-ar fi intamplat oricum, indiferent de cine ar fi fost Presedinte. Monica Macovei isi aroga meritul infiintarii DNA, ceea ce nu-i adevarat. Si chestia aia cu „DNA, visul romanilor” sunt povesti si exprima ideologia de forta, opusa libertatii pe care o are, in esenta, Macovei. Eu chiar am spus ca vreau sa se desfiinteze DNA! Aplicarea legii se poate face si fara aceasta institutie de forta si chiar as vrea sa nu mai fie nevoie de asa ceva, de DNA.
      Chestiunea este alta: cu DNA, cu ANI nu se vede o imbunatatire a situatiei economice a Romaniei, ba dimpotriva. Iar politica economica a lui Ponta (ai vazut ca Ioana „Usturoi” Petrescu a si zis ca politica economica a facut-o Dl. Ponta, asa am inteles…) se vede ca e una care nu e in stare sa scoata tara asta din starea grea in care se afla. Romania e sufocata de taxe si impozite si se afla in recesiune. Pesedistii cauta sa minimalizeze lucrul asta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Adevarul este ca la noi nu se putea crea capitalism, economie de piata fara coruptie. Inca nu exista o reteta de trecere de la comunism la capitalism si economie de piata. Daca ai cunostinta de vreo lucrare in acest sens, te rog sa mi-o faci cunoscuta si mie, pune link-ul intr-un comentariu sau spune-mi numele lucrarii, autorul si anul aparitiei. Or, in toata Europa de Est, in anii ’90, desigur, trecerea asta s-a facut bazandu-se pe coruptie si, mai larg si cuprinzator spus, pe pagubirea statului. Bineinteles, SUA au impulsionat trecerea la economia de piata libera. Romania incepuse sa se aseze pe acest fagas binisor, pana la criza inceputa in 2008. Acum e o frana pusa, ca sa nu spun de-a dreptul o schimbare de directie, si se vede ca lucrurile nu merg bine. Mie mi-e teama de un lucru: de inca vreo 10 ani de stagnare… Ar fi foarte rau pentru noi, pentru tara noastra…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

    • Motane, coruptia este prezenta in toate societatile. Ca-i comunista, sau ca-i capitalista, dictatura sau regat, peste tot exista coruptie. Singura dieferenta este ca la noi a ajuns de fala, o conditie fara de care nu poti face politica, nu poti face un business, nu poti face nimic in tara asta fara sa te lovesti de ea. De la acel 5-10 lei pe care-l dai in spital asitentei ca sa-i schimbe bandajul sau plosca unui pacient, pana la cei pusi sa faca legi anticoruptie. Este adevarat ca nu puteam trece la capitalism fara coruptie, dar pentru ca era o conditie, ci pentru ca ea venea cu noi. Pai la noi era coruptie inca de pe vremea lui ceasca. Si tot asa, de la pachetul de Kent sau sapunul FA ce mergea in buzunarul halatului doctorilor si „atentia ” data „gestionarului” de la Alimentara din colt, sa-ti spuna cand vin tacamurile de peste, 🙂 pana la numirile in functii. De pe vremea lui ceasca un post de vames se cumpara, o repartitie de casa mai devreme sau mai „in centru” se cumpara, si atunci era coruptie, dar era mai ascunsa.
      Acum la noi coruptia este pe fata, nimeni nu mai are teama de nimic. Uite si tu, pana si cetatenii onesti au incepout sa spuna ca Voiculescu e bagat la puscarie politic, nu ca s-a folosit de coruptie ca sa puna mana pe averea lui. Nu exista Motane avere facuta in tara asta fara coruptie. Pentru ca la cate taxe sunt si cate pidici legale ai, trebuie sa UNGI undeva, pe cineva, ca sa poti sa existi ca afacere. Cand or sa inceapa sa se teama de JUSTITIE toti beneficiarii acestei caractite, abia atunci o sa incepem sa miscam. Nu conteaza ca vrei sa dezvolti o afacere din care statul castiga taxe si oamenii salarii, la care si ei la randul platesc taxe, ca fara sa UNGI, fara sa DAI in stanga si in dreapta nu poti. De ce crezi tu ca fug adevaratii investitori si avem parte doar de snapani, care se folosesc de corupti sa se imbogateasca si mai mult? De ce au plecat firme straine din Romania si s-au dus in alta parte? Ce, in Turcia vrei sa-mi spui ca nu-i coruptie? Haida de, si cum inca. dar macar acolo aia stiu ca din averea statului trebuie doar sa „ciugulesti”, nu sa-ti umpli buzunarele pana nu mai ramane nimic de luat. Aia vchiar au teama de Justitie, nu ca la noi.
      Tu chiar crezi, si acum dupa doi ani, ca adevaratul motiv ptr care a fost dat jos guvernul PDL a fost ptr neajunsurile in care au ajuns oamenii de rand? Ptr ca s-au taiat pensiile si salariile profesorilor i-au dat jos? NU, ci pentru ca unii n-au respectat intelegerea, „odata voi, odata noi”, si ceilalti au inceput sa se teama ca n-o sa le mai ramana nimic de furat.
      He he he, 10 ani ziceai? Bine ar fi Motane, bine ar fi!

      Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

      • @Rica
        Sapunul Fa, Rexona… Un BT, un Kent… 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014

      • Unde te duceai tu cu un BT? Ca nici la statia termica de la mine din cartier nu te primea „nea mecanicu'” sa-l rogi doar sa vina sa-ti repare caloriferu’, 🙂 🙂
        Ce naiba, eu fumam Golden Deer, eheee, „tze vremuri taica, tze vremuri”, :)) :)) :))
        Sa stii ca erau facute doar ptr export. In 87 am ajuns in Shanghai si pe piata lor NU EXISTA ASA CEVA!!

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • @Rica
        Gresesti! In Turcia e coruptie puternica la nivel inalt, la nivel de Erdogan! Insa e ceea ce spuneam si eu in postare la punctul 3:

        „3. A treia greseala pe care am facut-o este ca noi consideram ca lupta anticoruptie va conduce automat la investitii straine foarte mari in Romania, de miliarde de euro, investitorii straini capatand astfel o incredere foarte mare in tara noastra. Ca in mod automat, eliminata fiind coruptia din societatea romaneasca, va incepe sa curga lapte si miere si pe la noi.”

        Daca incepi sa nu mai castigi undeva, atunci pleci in alta parte.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • De ce pleaca firmele de la noi? Sa-ti dau un exemplu: industria asta a constructiilor este, actualmente, in cadere libera.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Respectul fata de Justitie e una si cea vrea Monica Macovei e cu totul altceva. Sa-ti dau un exemplu: cand esti racit iei, sa zicem, paracetamol de trei ori pe zi sau nurofen. Dupa ce iti mai trece, iei paracetamol de doua ori pe zi. Pe urma, dupa ce ti-a trecut nu mai iei nimic. Or, Monica Macovei stii ce vrea? Ea vrea ca intotdeauna sa iei paracetamol, si inca de trei ori pe zi!! Or, daca faci asa incepi sa te imbolnavesti din cauza medicamentului.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Mai omule, m-ai vazut pe mine s-o tin in brate pe „tanti Monica”??
        Mi-au ajuns acei cativa ani (destui) de comunism pe poaine, in care eram OBLIGAT sa aud tipul asta de tirade politice. Acum nu mai nici rabdarea necesara si nici nu mai sunt obligat.
        care Justitie e buna ptr dansa? Aia care ii jjudeca doar pe vinovatii ei si atat? Eu consider ca JUSTITIE este aia care nu tine cont de CINE SI CE esti, ci doar de CE AI FACUT, GRAVITATE, IMPACTUL FATA DE SOCIETATEA DE DREPT SI CIRCUMSTANTE.
        Ca desi FUTUL ESTE FURT, una este sa fure unul o paine DE FOAME, si alta este ca un POLITICIAN SA FURE MILIOANE. Amandoi suint vinovati de furt, asta e clar, DAR CARE ARE UN IMPACT MAI MARE ASUPRA SOCIETATII?
        este si asta tot un principiu de drept, nu?

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • @Rica
        Interesanta o chestie pe care a zis-o Mircea Badea. A spus ca un ascultator, era la emisiunea de la radio, l-a intrebat de ce discutam atat despre o Justitie independenta si nu despre o Justitie corecta. Raspunsul lui Mircea Badea a fost ceva de genul: ca Justitia nu poate fi corecta daca nu e independenta.
        Dar, stii… ma gandeam… : Justitia ar trebui sa fie si corecta si independenta

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Motane, eu cred ca o Justitie CORECTA este de ajuns. Ca INDEPENDENTA n-o sa fie niciodata 100%. Nicaieri nu-i 100% independenta. Oriunde si oricand pot exista parghii care sa-o miste intr-om dirctie sau alta.
        Corecta DA, asa cum am zis. In fata ei sa nu conteze cine si ce esti, ci doar ce ai facut.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Ca sa nu mai trebuiasca sa ungi pe unul si pe altul de la stat (caci de stat vorbim) nu ti se pare ca ar trebui restructurat statul? Poate avem un stat prea mare, generator de coruptie, care mai si cheltuieste mult…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Pai si de ce nu vrea statul sa se debaraseze de lest? Pentru ca „lestul” asta e generator de … multe beneficii, 🙂 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Motane, n-am zis ca in Turcia nu-i coruptie. Ia uite aici, copy/paste (ce la moda e cuvantul, 🙂 )
        „Ce, in Turcia vrei sa-mi spui ca nu-i coruptie? Haida de, si cum inca.”
        Tu din asta ai intels ca am zis ca NU ESTE coruptie? 😀
        Am zis doar ca avand o coruptie mai stufoasa ca la noi, si la toate nivelurile, ei au totusi o economie destul de buna, comparativ cu a noastra, au niste taxe MUUULT mai rezonabile decat la noi, dar AU FRICA DE LEGE. Una la mana, acolo cand apar KTM-urile ale cu politisti, se face liniste. Asta la nivel de strada, iar la nivel superior, ala care baga mana in buzunarul statului o baga cu degetul mare in afara, sa se opreasca la buza tescherelei, nu sa-i intre toata. ASTA-I DIFERENTA. Cum spuneam candva, „daca la ei un politician a bagat un milion in buzunar, este sigur ca 10 au intrat in visteria statului, nu ca la noi, unde politrucii nostri baga 10 in buzunar, si pe ala unul il impart intre ei”.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Cu privire la Turcia nu am impresia asta… Nu e vorba ca le e frica de lege. De fapt s-a vazut si in demonstratiile impotriva lui Erdogan… Nu e nici vorba ca daca „la ei un politician a bagat un milion in buzunar, este sigur ca 10 au intrat in visteria statului…” In Turcia e si somaj mai mare decat in Romania si inflatie mai mare… Nu cred ca e un model pentru noi…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Motane, demonstratiile nu arata ca nu se tem de lege, ci ca pun pret pe democratie, si cand cineva vrea sa le-o ingradeasca sar la gat.
        Cand spui ca e somajh mai mare te referi la numarul lor? pai ce populatie are Turcia? iar somajul este in zonele slab industrializate.
        N-am sous ca este un model, ci am facut doar o comparatie intre „coruptii”, 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Da… dar l-au preferat pe Erdogan! 🙂 De ce oare? 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

  2. Stimate Motane, ma bucur sa vaz ca pana la urma, cu voie sau fara de voie, imi dai dreptate.
    Buna enumerarea greselilor. Ar mai fi, dar palesc in fata acestora trei, care port spune ca au marcat trecerea in nefiinta a economiei romanesti, asa demodata si ineficienta cum era pe locuri. Nu putem spune ca tot ce produceam era sub standarde. Aveam si cateva varfuri. Si acele varfuri se vad si cum, ca doar n-au schimbat din temelii Barzii si Petromidia, nu?
    In ce o priveste me dna Macovei, n-o poti acuza prea tare ptr contradictiile domnie sale, deoarece asta este o caracteristica de baza a politicianului roman, „sa se schimbe primesc, dar sa nu se modifice nimica, sau sa nu se modifice primesc, dar sa se schimbe prin partile esentiale”, nu??
    Ce spune domnia sa ca: „România nu-și poate permite 80 de universități de stat doar pentru a satisface interesele baronilor locali. Universitatea trebuie să reprezinte excelența națiunii, nu să mascheze șomajul și să genereze impostură și nonvalori. Piața trebuie să decidă care universități sunt viabile. Statul poate completa finanțarea universităților performante, pentru a le spori competitivitatea și prestigiul internațional. Concursurile didactice trebuie să fie internaționale și, măcar în domenii prioritare, salariile trebuie să fie competitive pentru a atrage specialiști de vârf din țară și din străinătate. Clasificarea universităților cu ajutorul comisiilor de experţi internaţionali este o urgență în restabilirea valorii acestora.” este perfect adevarat. Invatamantul la noi este prea stufos, si prea ravasit. Pai cred ca avem mai multe universitati pe teritoriul Romaniei, decat are SUA sau UK. Nu bag mana in foc, dar asta e pararea mea. Avem fabrici de tiparit diplome, nu universitati. De fapt avem universitati ca sa dam de munca la anumiti „prof. universitari”, la acea multitudine de „doctori in nu-stiu-ce domeniu”, decat sa scoatem oameni pregatit asa cum trebuie in diverse domenii. Invatamantul genral, ala de 8 clase, este prea sofisticat, daca e sa tinem seama ca el trebuie sa fie de fapt un instrument de initiere, de „alfabetizare” ca sa zic asa. La ce am nevoie de oameni cu 8 clasee care sa stie sa extraga un radical, sa faca ecuatii, daca el n-o sa mearga mai departe si n-o sa aplice nici macar o clipa ceea ce a invatat in cele 8 clase.
    Pacat ca doamna macovei s-a pierdut in idei la un moment dat si n-a continuat asa cum trebuie. Motane, peste tot in lume invatamantuyl universitar, cel superior adica, este PE BANI!! Mai multi, sau mai putini, fuctie de calaitatea profesorilor care predau acolo. Si ca peste tot, inclusiv la bordel, calitatea se plateste mai scump. Statul poate sa preia pentru cine merita anumite plati, dar nu in totalitate, prin forma ace.or imprumuturi de care vorbeam. la noi insa, din cazua coruptiei, cine sa decida cine merita sau nu? Acolo e simplu, ai rezultate proaste, nu iti vezi de carte, adica sa inveti ca d’aia ai cerut ajutor, ca nu ai bani sa inbveti, desi tu vrei, esti dat deoparte, si-ti cer si banii inapoi. Pot sa-ti dau exemple de romani, care avand bani au zis ca e de bon ton sa-si trimita copiii la studii in strainatate. aia care stau 100% pe banii parintilor, rezista mai mult, pana se satura si profesorii de ei, ailalti, care au obtinut imprumut (in UK de exemplu) daca nu-si vad de treaba sunt dati afara fara discutie.
    La fel, invatamentul pre-universitar. Sunt si coli de stat, unde statul da salariile (asa numite scoli publice) si scoli private sau semi-private. Alea private, e clar, dar la cele semi-private, doar o parte din cheltuieli, si anume cele administrative, le plateste staul, restul le platesc parintii. Pai vrei sa ai parte de calitate, dai banul. Si aici sunt reguli, si oricati bani ai avea, pana la urma excesele te scot din joc, ca si burse. Un copil care isi dovedeste valoarea intr-un anumit domeniu, are posibilitatea sa obtina o bursa si sa mearga la o scoala in care valoarea lui sa die slefuita si imbunatatita.
    Ce spui tu ca ti-e teama ca vor mai urma 10 ani pana sa intram in normal? He he he, esti optimist. Eu am zis inca din 90m ca avem nevoie de 50. Motane, mentalitatile se duc odata cu generatia respectiva. la noi e vorba de doua generatii. Uita-te in jurul tau si poate ca ai sa-mi dai dreptate. Nu acum, ci ca e obicei, dupa o vreme. Din pacate o sa ne conduca tot comunistii, indiferent de cine o sa castige alegerile.
    Atat timp cat mergem pe ideea „fiecaruia dupa nevoile sale” n eu nu vad nicio deosebire fata de apusa societate comunista. iar o sa fiu criticat, ca cine stie ce interprretari face la ceea ce spun, dar pana nu o sa intelegem adevarat notiune de protectie sociala, n-o sa ajungem prea departe pe drumul asta al dezvoltarii economice. Singurul lucru adevarat in comunism era ca „numai muncind si producand poti sa-ti asiguri un trai decent”.

    Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

    • Mea culpa, din viteza nu m-am oprit la timp cu „copy/paste. Trebuia doar atat:
      „România nu-și poate permite 80 de universități de stat doar pentru a satisface interesele baronilor locali. Universitatea trebuie să reprezinte excelența națiunii, nu să mascheze șomajul și să genereze impostură și nonvalori. Piața trebuie să decidă care universități sunt viabile.” Deja mai departe intra pe contradictiile la care faceai referire.

      Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

    • Nu, eu vorbeam de posibilitatea ca sa fie in continuare vreo 8-10 ani de stagnare economica… Ceea ce nu e bine, desigur! As dori sa nu se intample asa…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Cum poate fi la noi posibil un invatamant privat cand nu prea vad doritori ca sa investeasca in asa ceva (asa cum nu am vazut prea multi doritori ca sa investeasca in economia nationala), iar, pe de alta parte, si populatia este destul de saraca sa suporte taxele unui invatamant privat care sunt consistente?
      Sunt multe contradictii…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

    • Sunt exagerari:

      „Avem fabrici de tiparit diplome, nu universitati. De fapt avem universitati ca sa dam de munca la anumiti “prof. universitari”, la acea multitudine de “doctori in nu-stiu-ce domeniu”, decat sa scoatem oameni pregatit asa cum trebuie in diverse domenii. Invatamantul genral, ala de 8 clase, este prea sofisticat, daca e sa tinem seama ca el trebuie sa fie de fapt un instrument de initiere, de “alfabetizare” ca sa zic asa. La ce am nevoie de oameni cu 8 clasee care sa stie sa extraga un radical, sa faca ecuatii, daca el n-o sa mearga mai departe si n-o sa aplice nici macar o clipa ceea ce a invatat in cele 8 clase.”

      Eu nu cred ca e chiar asa. Cred insa ca unii se folosesc de astfel de scuze ca sa nu foloseasca cum trebuie forta de munca din tara noastra. Uite-te la numarul mare al celor care pleaca din tara, inclusiv cu studii superioare si muncesc acolo, si fac sa creasca alora PIB-ul…
      Ceea ce sustine Monica Macovei in programul sau NU e in interesul Romaniei.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

      • Motane, poate sa fie exagerat, si crede-ma ca n-am nici cea mai mica sa dicreditez invatamantul. Are cine si fara mine. Dar sa fim onesti, daca te uiti LA ANUMITE FACULTATI, ai sa realizezi ca am drepytate. Nu judec UNVIERSITATEA, sau POLITEHNICA< MEDICINA< sau alte facultati cu traditie di profesionalism din tara noastra, dar sa fim onesti cu noi insine si sa admitem ca multe facultati nou infiintate nu s-au facut ptr ca economia nostra duduyia si avceam nevoie de specialisti, ci ptr ca dintr-odata si brusc ne-am trezit cu foarte multi profesori universitari care aveau nevoie de lucru. Cu ce e mai dezvoltata economia romaneasca ACUM fata de pre-Lovilutie (cum zice Marian, si are dreptate) de ne-am trezit cu o acuta nevoie de noi si noi institute de invatamant superior.
        Uite un singur exemplu la care sunt "pe val" ca sa zic asas. LA CE AVEAM NEVOIE DE DOUA UNIVERSITATI DE MARINA, cand noi nu mai avem flota? Ti se pare tie ca avem mai multi studenti doritori decat inainte? In Institutul de Marina Mircea cel Batran, care a ramas sub tutela MApN (sau cum i-o mai zice acum) sunt cam toti atatia profesori ca si pe vremea mea. Poate cu 3-4 mai putini. Si scoala ai ininte de 90 scotea promotii de 300 de absolventi NUMAI LA MARINA CIVILA. Acum avem si UNIVERITATEA NAVA MIRCEA cel BATRAN, care are cam tot atatia profesori cat si Institutul, dar nu stiu daca impreuna au 300 de absolventi. Deci? Unde-i logica?
        Spui ca "numarul mare al celor care pleaca aara si le cresc alora PIB-ul". Perfect adevarat Motane, dar aia care pleaca si muncesc afara, ba mai si contribui la cresetrea PIB-ului alora NU SUNT MEDIOCRII. Mediocrii chiar daca pleaca, dau chix si se intorc, raman in tara, ca afara nu-i angajeaza nimeni.. Ce te face sa crezi ca este suficient sa arati diploma prin strainatrate si sa ti se dea din prima un salariu?
        Mi-aduc aminte de un reportaj facut acum cativa anu la un targ de joburi ptr tineret. Reportera, fashnenatza, il intreaba pe un tanar "smecher" ce cauta, si ce pregatirte are. "Pai IAU acum BAC-ul si caut un job, ca la facultate ma mai gandesc" "Si ce anume job cauti?" "pai unul care sa nu fie sub 20 de milioane/luna, ca doar am liceul, nu?"
        Si te asigur ca nu este singular. Nu este imaginea adolescentului roman, dar reprezinta totusi un numar DESTUL de mare printre ei.
        Asa ca nu stiu daca eu chiar exagerez, sau sunt realist. Tu-mi spui ca ma grabesc sa-i judec pe romani, iar eu spun ca nu mai sunt dispus sa ma fac ca nu vad prostia si ignoranta din jurul meu.
        Ma face asta mai putin roman daca vad si taxez asta? Am inceput sa avem atat de putin bun-simt in tara noastra, si atat de putina educatie, incat ma intreb daca o sa ne revenim vre-odata.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Da, bine, sunt multe contradictii la noi, n-ai ce sa-i faci… Eu sper ca vom avea intelepciunea de a le depasi cu bine…

        Insa sunt anumite categorisiri cu care nu sunt de acord si care prind in societatea noastra, de exemplu: ca cei care au plecat in afara nu sunt mediocri, cei care au ramas ar fi mediocri. Nu, cei care au plecat au facut-o nu pentru ca n-ar fi mediocri, ci dintr-o necesitate: nu au mai avut aici unde sa lucreze, lucru ce nu a depins de ei. Iar pentru cei care nu au plecat in afara, sunt multe motive pentru care nu au facut-o. Realitatea asta a emigratiei romanesti postdecembriste e una complexa si de aceea nu o putem cuprinde in clisee de genul: aia nu sunt mediocri, astia sunt mediocri. Mai ales ca aurea mediocritas, cum spune adagiul latin, si ca marea majoritate a oamenilor sunt mediocri. Geniile reprezinta un procent mult mai mic. Deci nu poti sa spui ca cei care muncesc acolo si contribuie la PIB-ul altor tari sunt genii, sunt tot oameni mediocri mare parte din ei, ca majoritatea covarsitoare a oamenilor.

        Marirea numarului de universitati de la noi e… ca o etapa necesara daca vrei sa incerci invatamantul privat… Chestiunea este de ce nu mai avem Flota… 😆 Asa cum, la fel, de ce nu mai avem economie… Punctele 1. si 2. din postare! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Motane, n-am spus ca in tara sunt doar oameni mediocri. DOAR SUNTEM CONDUSI DE MEDIOCRI, nu toti romanii sint mediocri.
        Am spus ca din cei care au beneficiat de invatamantul romanesc de dupa Lovilutie si AU REUSIT afara, ca nu vad altfel cum ar putea sa contribuie la PIB alora,NU SUNT medicori.
        Crede-ma Motane, „afara” daca nu ai calitati profesionale in ceea ce faci (indiferent ce) nu te tine nimeni. Multi au simtit-o pe pielea lor.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • De unde se vede ca romanii au suficiente calitati profesionale.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • da, SI SUNT MANDRU CA LE DEMONSTRAM STRAINILOR CA NU SUNTEM OM NATIUNE DE TIGANI CERSETORI!!

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Pacat insa ca in tara nu stim sa fim la fel de profesionisti ca afara.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Da…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • @ Rica Venturiano Musiu Rica…imi pare rau s-o spun dar si-n tara suntem profesionisti acolo unde suntem platiti …macar civilizat nu mai spun altfel . Eu insumi am fost ” salahor la sapat santuri ” dupa 2000 si asta , nu pentru ca n-asi fi avut pregatirea necesara in materie d e studii sau meserie dar….asta era oferta …am acceptat-o deoarece trebuia s a duc painea cea d e toate zilele in casa . Uite , bunaoara acum…sunt ” pensionar ” si…pur si simplu m-am deprofesionalizat definitiv deci , daca s e va gasii cineva care s a fie atat d e nebun sa ma angajeze …sigur nu voi mai putea face fatza cerintelor sale …indiferent despre ce fel d e munca ar fi vorba . Pe vremea cand munceam…sti matale d e cate ori in ziua platii salariului mi-a fost data ….tifla ? Tine cont ca INTOTDEAUNA am muncit legal …la ” alb ” cum s e spune . Am dat in judecata firma si…ce-am obtinut in afara faptului c-am fost dat afara in secunda doi ? NIMIC sau daca am obtinut banii datorati , i-am obtinut dupa cinci sau chiar sase luni si …chiar un an de la …ziua de plata . Asta si ca sa aduc vorba despre ” celeritatea ” Justitiei Romane . Uite in Malta { o tara , un grup d e insule de tot rahatul fost protectorat britanic …chiar ma mir ca supravietuiesc } sau in UK…NICIODATA vreun sef ce superviza activitatea copiilor mei sau a cunostiintelor mele …nu si-a permis sa vina sa le spuna astora ca…banii pentru salarii lipsesc si ca nu s e stie nici macar data aproximativa cand acestia vor intra in conturile firmei si ale salariatilor , niciodata !

        Comentariu de Marian | Noiembrie 9, 2014

    • Nu trebuie sa consideram ca, datorita plagiatului lui dottore, „Avem fabrici de tiparit diplome, nu universitati”.
      Nu mi se pare sofisticat invatamantul de 8 clase… Daca s-ar face mai „nesofisticat” nu cred ca ar fi bine… Lasa sa puna mana pe carte, sa invete, nu le plange de mila!! Prefer sa se cizeleze si sa se eleveze decat contrariu, desi dorinta din partea elevilor, in general vorbind, nu prea merge in directia asta…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

      • „desi dorinta din partea elevilor, in general vorbind, nu prea merge in directia asta…”
        pai vezi Motane ca ajungi la vorba mea? la ce bun sa cheltuiasca statul atatia bani pe apa sambetei. Nu neg fatul ca avem copii dotati, destepti, dornici sa invete, sa faca ceva cu viata lor, dar procentual vorbind sunt putin, sa nu zic infimi.
        Si atunci, nu-i mai bine ca tu stat sa te asiguri doar ca nu ai o populatie analfabeta, adica sa stie sa scrie, nu „sa scriu”, sa stie sa socoteasca , nu „sa numere”, si sa vorbeasca inteliginbil, nu „sa vorbeste”.
        Eu cred ca mult mai benefic ptr tara asta, mai ales ptr economia ei, este sa avem un invatamant care de la 10 clase incolo (sunt indulgent) sa scoata oameni capabili sa faca ceva, decat incompetenti cu dilpome.
        Nu-i plagiatul lui tonta vinovat. El este doar produsul acestui pseudo-invatamant. Cum este si cazul „primarelui care este”, si altii ca el..
        Nu le plang de mila elevilor ci profesorilor, n-ai inteles, si nou ca natie, ca in loc sa ne „cizelam si sa ne elevam”, ne manelim mai mult. O sa devenim o tara de parveniti si mitocani in ritmul asta.
        De s-ar naste si la noi un Ataturk……sa faca si cu Parlamentul nostru ce a facut cu al lor.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • „Si atunci, nu-i mai bine ca tu stat sa te asiguri doar ca nu ai o populatie analfabeta, adica sa stie sa scrie, nu “sa scriu”, sa stie sa socoteasca , nu “sa numere”, si sa vorbeasca inteliginbil, nu “sa vorbeste”.”

        Nu, nu e mai bine! Pentru ca avand o populatie redusa din punctul de vedere al cunostintelor, inculta, nu poti progresa, nu poti avea o democratie de calitate, ai avea niste oameni bruti care nu cred ca ti-ar placea… Partea proasta este ca nu prea se vede la factorii nostri de decizie interesul pentru un progres real al Romaniei. Asta e partea cea mai proasta!
        Oamenii care fac o facultate nu sunt incompetenti cu diplome. Lucrurile par asa pentru ca economia noastra a inregistrat o cadere mare (v. punctele 1 si 2 din postare). Noi trebuie neaparat sa recladim economia. Sectorul privat la noi nu e deloc dezvoltat pentru ca sa fie unitatea de masura a competentei sau incompetetei absolventilor nostri. Daca invatamantul nostru ar fi mers precum economia, s-ar fi distrus si invatamantul. La ce ne trebuie o Universitate? Cel care o absolva e capabil sa faca ceva sau e un „incompetent cu diploma”. Mergand pe ideea asta s-ar fi distrus si Universitatea, si Politehnica, si altele… De aceea si spun ca avem nevoie si de Universitate si de Politehnica, trebuie doar reconstruita economia nationala. Atunci acei „incompetenti cu diploma” nu vor mai merge sa lucreze in afara, sa contribuie la PIB-ul altora, ci vor ramane in tara si vor contribui la cresterea economica a Romaniei.

        Unul din relele aparute dupa ’89 nu a fost numai coruptia, ci si impostura. La noi e foarte multa impostura, inclusiv in sectorul privat. Distrugerile economice au determinat acest fenomen si unul din cauzele (vezi ce am scris la punctul 1 din postare) pentru care nu s-a putut dezvolta cum trebuie sectorul privat la noi a fost si impostura.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Si acum, cu invatamantul asta, CE AI??

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Ce sa am?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Auzi, la mine e 19:35, d’aia nu dorm, dar tu?? 🙂 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • :)) , pai tu ziceai „Pentru ca avand o populatie redusa din punctul de vedere al cunostintelor, inculta, nu poti progresa, nu poti avea o democratie de calitate, ai avea niste oameni bruti care nu cred ca ti-ar placea…”
        Si eu am intrebat, „acum, cu invatamantul asta CE I”, adica ce oameni deosebiti ai, care sa nu fie bruti. :)) Ti se pare ca excedem de oameni cu educatie si cu bun simt?

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Da… ma gandeam la treaba asta… Ma gandeam ca lucrul care este cel mai impotriva, cel mai ostil invatamantului privat la noi in tara este PIB-ul mic al Romaniei… Nu spun alocarile din PIB, ci PIB-ul mic al tarii noastre…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

      • Pai sa stii ca inca acum e bine…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

  3. Motane, logic ar fi ca un alegator sa voteze programul in care isi regaseste ideile si convingerile. Partea pproasta este ca in Romania s-a dovedit de 25 de ani incoace ca acest progrsam, indiferent de ce culoare politica l-a conceput, dupa alegeri devine nul si neavenit, din motive intemeiate, bineinteles. Iliescu n-a putut sa faca nimic dupa 90, din cauza grelei mosteniri lasate de ceausescu. „Dom’ profesor”, la randul lui n-a putut face nimic din cazua mostenirii lasate de iliescu. Apoi iar a venit iliescu si a trebuit sa repare ce-a stricat dom profesor, dupa care venit baselu, care s-a chinuit sa repare ce-a stricat iar iliescu. Acum , cine o veni dupa baselu n-o sa poata pune pune in aplivcare niciun progrsam viabil, din cauza ca „mostenirea grea lasata de portocalii” nu-i da voie. Cum spui si tu, mi-e teama ca singurul program care va functiona dupa alegeri este cel al lui ponta cu ai lui, adica vendetta politica.
    Eu cred ca prioritatea oricarei majoritati si a oricarui presdinte, este sa asigure intai si intai un cadru legislativ propice unei dezvoltari economice, sa asigure un cadrul legislativ care sa impiedice evaziunea fisscala si s-o pedepseasca aspru acolo unde apare, si sa lase vendetele ptr mai tarziu. Ca nu ne ajuta cu nimic pe niciunul dintre noi daca iesim in strada si strigam JOS CUTARE, SUS CUTARE, ca nu ne baga nici bani in buzunar (pe termen lung :)) si niic nu ne plateste facturile, sau ma rog, n-ar trebui. 😀
    Asa ca da, daca ar fi sa cred fara tagada in vre-un program, as inclina spre cel Liberal. Subiectiv, fireste, 😉

    Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 7, 2014 | Răspunde

  4. Esti nebun ? Pai vrei sa stau acum sa-ti caut in istoricul blogului pentru a-ti readuce aminte ca dumneata personal ai spus mai nu stiu cand ,c-ai fost unul dintre cei ce-a protestat impotriva infiintarii ANI sau…DNA ? Sa nu te superi dar pentru mine , aceste doua institutii….reprezinta cam acelasi lucru chiar daca s-or ocupa de treburi diferite . Ti-am mai spus frate : nu-mi cere sa dau link-uri…nu ma pricep la modalitatile d e comunicare pe NET …oricat ma laud pe la carciuma din coltul strazii , ca sa ma creada betivanii de-acolo mare specialist IT ! Ca ceea ce face PSD si ciracii sai este un spectacol { d e prost gust fireste si numai cine are stomac d e strutz sau d e hiena al poate digera } cu asta eu personal sant mai mult decat de acord . Romanii sant pusi iarasi in douazeci de ani sa aleaga ” raul cel mai mic ” iar pentru asta …tot ei { adica noi romanii } vom platii mai devreme sau mai tarziu cu varf si indesat . Ti-am aratat { argumentat sau aproximativ argumentat ca te stiu scrupulos } pentru ce nu-l pot inghitii pe neamt sau mai curand galustile pe care incearca sa n-i le serveasca . De asemenea …de nu stiu cate ori mi-am exprimat la matale pe blog si nedumeririle asupra circului d e proasta calitate prezentat de catre PSD si Victor Ponta . Nu stiu pentru ce insa, eu continui sa cred ca USL-ul s-a rupt mai mult datorita lui Ponta decat boului ala de Antonescu cu orgoliul sau nemasurat si cu apucaturile sale d e Don Quijote dambovitean . Si fara suparare insa , in iarna lui 2012 eu am inghetzat d e frig si-am inghitit lacrimogenele Jandarmeriei pentru PSD , PNL si PC …in nici un caz pentru UNPR sau UDMR sau mai nou PP-DD si PRM . ATUNCI , chiar am crezut in vrajelile lui Antonescu , acum nu l-asi mai crede nici daca ar iesii pe sticla TV-ului bratz la bratz cu …Constantin Brancoveanu !!! Asa cum ti-am mai spus….cei paisprezece …pur si simplu mi-au sfidat inteligenta , dintre ei chiar nu exista niciunul , nici macar unul care sa fie demn de a ocupa acesta functie a statului roman . Codrin stefanescu , nu era la un anume moment membru PRM ? Daca prestatia lor ti-a parut jalnica …ce parere ai despre Lavinia Sandru { fosta vicepresedinta a partidului condus de Cosmin Guse … URS parca s e numea } in emisiunea in care a avut-o ca invitata pe Elena Udrea ? Pai daca a alora ti-a parut jalnica , a asteia trebuie sa-ti fi parut de-a dreptul ridicola chiar daca era vorba despre o discutie intre doua dame . Madamme Gorghiu si prin guritza ei domnul Johannis propune un teren neutru { d e ce n-o fi propus Elvetia sau Austria ? } pentru confruntarea sau confruntarile electorale si propune o universitate ? Pai { azi am aflat si eu d e la mestrul Bolcas { fost deputat PRM , actual deputat PSD } ca , in conformitate cu legea sant interzise adunarile politice in incinta { in spatiul } unitatilor d e invatamant . Stai linistit , stiam insa…astepaam s-o confirme unul mai in tema cu legile . Oare doamna Gorghiu { la Johannis chiar n-am pretentii } n-o sti chestia asta atunci cand face cuvenita oferta ? Eu daca asi fi in locul lui Ponta { nu-i doar parerea mea personala , asta discuta ” prostimea ” } i-asi baga in ma-sa si pe Johannis si pe gasca sa cu pretentiile lor cu tot , iar chestia asta asi face-o in fatza tuturor televiziunilor la ora de maxima audienta atragand atentia reporterilor ca in caz ca vreo televiziune va indraznii s a puna bip-uri….voi face cu ea , ce–a facut Adrian Nastase cu OTV-ul . Apropo de OTV….am vazut ca insusi Dan Diaconescu s-a propus sau s-a autopropus sa fie moderator . Pai nu zic eu bine atunci cand zic , ca-i vorba despre circ ieftin ? Trecerea de la economia socialista PLANIFICATA la economia capitalista de piata …nu cred c-ar fi insemnat neaaparat si aparitia coruptilor sau acoruptiei { peste tot sant si corupatori si corupti insa…unii s e pricep s-o faca mai finesco chestia a sta } daca si numai daca in Romania nu s-ar fi produs alel vid d e putere imediat dupa ’90 , vid d e putere bine gandit de catre cei c e pana atunci fusesera aparatorii legii si ai puterii . N-o afirm doar eu ci…unii infinit mai culti in cap decat mine . Chiar nu te-ai prins { privind in Top Forbes al bogatilor din Romania } cine-s bogatii din Romania de azi sau cu ce s-au ocupat ei inainte vreme ? Cred ca , s e tine cu dintii ca acea zicala { copii nostrii vor fi sefii copiilor vostrii } sa nu dispara ci …dimpotriva . Astea-s ” elitele ” noastre : copii lor !!!!

    Comentariu de Marian | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Si crezi ca Victor Ponta reprezinta „raul cel mai mic”? Eu nu as crede asta!

      O dezbatere nu e o adunare politica.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

  5. Am citit si ” Patrulaterul Rosu ” de pe celalalt blog insa…n-am mai comentat acolo deoarece , mi-este sila sa stau intr-una sa ” dovedesc ca nu sunt un robot ” ! Initial am crezut ca-i iei apararea lui Johannis { omule , numele tuturor sasilor sau ai germanilor din Romania , evident toti cei pe care-i cunosc eu , se scriu folosindu-se J si nu I insa…nu stau acum sa caut sa descopar pentru ce p-asta al scrie toata lumea folosindu-se vocala asta ca sa n-ai nelamuriri , pentru ce eu folosesc consoana atunci cand discut de neamt } si ACL-ului insa , am constatat cu multumire ca m-am inselat : pana si dumneata ai ajuns la concluzia ca nici astora nu li-s toti boii acasa . Nici eu nu cred ca Ponta si cei din jurul domniei sale vor reorienta Romania spre China { desii vad ca inclusiv americanii ai curteaza pe chinezi } sau si mai rau spre Rusia . Nu traim totusi in America de Sud , in Venezuela raposatului Chavez sau Maduro si nici macar in Cuba lui Castro si a raposatului Che ci in Europa , suntem membrii ai UE iar aici exista alte reguli . Insa Johannis si cei ce-l sustin , mi s e par mult prea evident continuatorii regimului Basescu , al ” regimului de trista amintire ” cum deja spun aia de la Antena 3 . Intrebare : dupa ce Ponta se va fi instalat la Cotroceni , dupa ce va avea un guvern al sau { chestia cu Tariceanu PM…este praf in ochii prostilor } , iar va fi acuzata aceasta ” grea mostenire ” pentru toate nerealizarile din ultimii ani si pentru ce va urma ? Deja s-au obisnuit , din ’90 incoace , doar despre asta ni s-a vorbit , doar pe aceasta ” mostenire ” s-a dat vina si nu pe : incompetenta , indolenta , hotia sau reaua vointa a ….alesilor neamului , indiferent la ce nivel si-au executat obligatiile d e serviciu . Sa nu uitam ca Romania …inca n-a iesit din criza { despre ce fel d e recesiune poate fi vorba daca nici macar din criza n-a iesit ? } si pana sa ajunga pe linia d e plutire { asta ca sa fiu in ton cu limbajul marinaresc } sau macar la nivelui -0 { vorba lui Stolojan } va mai curge multa apa pe Dambovita . Atat vreme cat la nivel national ai doar 16-17 mii d e locuri d e munca vacante , atat vreme cat Romania nu produce nimic demn d e a fi consemnat pentru a fi exportat { in afara materiei cenusii a fortei d e munca uneori supracalificate si chiar supercalificate a hotilor , a cersetorilor , a fel d efel d e indivizi mai mult sau mai putin suparati pe legile romanesti sau a produselor agricole …si alea intr-o cantitate total neglijabila } cum dracu sa vorbeasca cineva despre …iesirea din criza sau din recesiune ?! Am citit nu stiu pe unde ca , d e la anul se vor ieftinii …alcoolul si tutunul { !!! } dar , s e va scumpii benzina . Tot d e la anul se vor scumpii si utilitatile : electricitatea si gazele . Tot de la anul vor creste salariile si pensiile . Toate…de la anul insa, te-ntreb eu onorate Motan…la ce va folosii cuiva s a castige 1050 de lei , cat se lauda madamme Petrescu ca va fi salariul minim ,sau la ce-i vor folosii cuiva aia cel mult 50 d e lei in plus la pensie { pentru mine si multi altii ca mine este….IMENS !!!! } daca pentru acei bani pe care-i vor lua in plus vor fi nevoiti sa scoata din buzunare de trei ori pe atat pentru a fi nevoiti sa traiasca adica….exact cam cum a fost pana acum ?!? Uite eu de exemplu , n-am dreptul s a primesc acele tichete prin care sa beneficiez de niste produse alimentare d e stricta necesitate { ce-or intelege astia prin ” stricta necesitate ….doar dracu poate sti ! } deoarece ” pensia ” mea nu este de 400 de lei ci…depasesc acesta cifra cu aproape 100 d e lei ! Nu c-ar fi cine stie ce insa…mi-ar scutii niste bani la pensia din Noiembrie pentru alimentele din Decembrie . In schimb…” altii ” ce nici macar n-aveau nevoie d e asa ceva …. Am vazut chestia asta la nu stiu ce emisiune TV . ” Binefacerile ” guvernarii Ponta cu al sau cabinet de ” cei mai curati mai cinstiti si mai profesionisti ” oameni posibil !!!Cand vor mai fi alegeri ? In 2016 pentru parlamentare si-n 2019 pentru Prezidentiale ? Voi reusii oare sa traiesc pana-n 2019 pentru ca in sfarsit sa votez si eu un tip ce merita cu adevarat sa ocupe fotoliul de la Cotroceni sau….va fi tot Ponta ? Fireste , aceasta-i o intrebare retorica .

    Comentariu de Marian | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Zici asa:

      „Insa Johannis si cei ce-l sustin , mi s e par mult prea evident continuatorii regimului Basescu , al ” regimului de trista amintire ” cum deja spun aia de la Antena 3 .”

      De ce? De ce ti se pare atat de evident ca Iohannis e continuatorul regimului Basescu, „de trista amintire”?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

      • Pai…simplu , dupa oamenii cu care s-a inconjurat , dupa oamenii ce-l sprijina , dupa asta !!! PDL-ul { care a facut atat rau dreptei …cu adevarat autentice din Romania } ar fi disparut d e pe scena politica a tarii daca , n-ar fi fost alianta facuta d e catre presedintele Johannis cu Vasile Blaga ….alt presedinte ! MRU…un alt fel de Victor Ponta dar in esentza sa…acelasi tip d e om mincinos , indolent , insolent si mai ales lipsit d e caracter si bun simt , Vasile Blaga { te-ai intrebat pentru care motiv i-a fost pusa eticheta d e buldog in afara faptului ca arata cum arata ? } Laslo Tokes , { p’asta nu cumva Traian Basescu nu-a reusit sa-i ia inapoi „Steaua Romaniei } in grad d e Mare Ofiter ? } Zsolt Szilagy un apropiat al FIDESZ-ului lui Orban Victor …Monica Macovei { asta nu-l pupa in dos pe Basescu ? } …Blejnar { asta parca era urmarit pentru oarece ” nereguli ” d e pe vremea in care era mare sef la ANAF ? } , Ludovic Orban { aceasta Elena Udrea d e sex masculin } sau madame Andreea Paul turbata asta care ,nu contenea sa ridice in slavi politica economica din timpul guvernarii Boc …mai ales atunci cand au fost taiate otova salarii si pensii si inchise spitale de catre acel Atilla din UDMR , iar romanii au fost pusi sa traiasca la limita supravietuirii deoarece asa a dorit un om ? NU U.E. A IMPUS AUSTERITATEA AIA SALBATICA IN ROMANIA CI UN SINGUR OM iar numele lui ” este 666 ” ca s a citez din Apocalipsa lui Ioan . In plus de asta…s e vorbeste prin targ ca , viitorul PM al lui Johannis ….s-ar putea sa provina din randul PMP-ului Elenei Udrea , chiar daca va fi vorba despre un membru inscris ” d e curand ” in PMP ca… „simplu membru ” de partid . Cine este individul…ghici ciuperca …cine-i ?! Si-n conditiile astea { sper ca esti multumit de argumente } vrei sa nu-l consider pe Johannis Werner Klaus drept continuatorul ” epocii ” Basescu ? Pana si Renatte Weber …pana si aia -l sprijina { este adevarat este sasoaica si ..corb la corb nu-si scote ochii } desii , pana mai zilele trecute nu stia cum sa-i mai injure pe astia din PDL , pe Traian Basescu in particular adica…la Antena 3 . Dupa stiinta mea asta a fost aleasa europarlamentar pe listele altui partid si nu pe listele PDL deci….trage singur concluziile ! Sti c e ma mira ? Ma mira faptul ca Antonescu inca nu si-a facut aparitia pe nici o ” sticla ” a TV-urilor pentru a-l ” infiera ” pe Johannis si mai a les pe cei d e care s-a inconjurat acesta . Poate si-a dat seama ca-i mult prea tarziu , poate si-a dat seama ca-i terminat din punct d e vedere politic . poate doreste sa s e consacre familiei { are sacii in carutza deja avand nevasta europarlamentar pe listele PNL } , poate ca nu doreste neaaparat sa s e acopere de ridicol insa…dupa parerea mea , a pierdut oportunitatea de a iesii din nou la rampa . Prin targ { am si eu ca si Vadim ” sursele mele ” } se vorbeste d espre refacerea USL ..ala vechi { Liviu Dragnea a declarat chestia asta mai zilele trecute } , in care sa s e afle inclusiv domnul Antonescu desii…chiar ma-ndoiesc d e asta ! Cine dracu sa stea sa-l mai asculte si mai ales sa-l creada pe Draqgnea …viitorul presedinte al PSD insa…si acesta-i un zvon sustinut tot de catre rauvoitori .

        Comentariu de Marian | Noiembrie 9, 2014

  6. „Fereste-ne Doamne de prieteni, ca de dusmani ne ferim singuri”, parca asa spune o foartte veche vorba romaneasca.
    Ca tot prostu’ neinformat, stateam si eu la o cafea in lobby-ul hotelului si-mi cad ochii pe niste display-uri cu stiri din toata lumea. Ca orice matza curioasa, imi bag si eu ghearele si incep sa caut ROMANIA. Si iata ce am gasit, printre altele, ca tot vorbeam ca romanii din afara nu sunt informati. Poate daca nu vor, zic eu.
    Ii permit cu acordul Motanului sa dau niste copy/paste (poate ajung si eu prim-ministru in felul asta) la ceea ce m-a frapat in primul rand:

    Quote Sursa: KVH Media Group | NEWSlink

    Nita wants First Car aid to begin
    The methodology for the First Car aid programme is ready and will be submitted to the government next Tuesday, Sursa: KVH Media Group | NEWSlink
    Economy Minister Constantin Nita recently said.

    „There were some technical problems, but the Ministries of Finances and Justice solved them. There were issues concerning the guarantees, the way of operation of this programme, the way the (aided) youths or citizens should address the Guarantee Fund. The programme is underway. Based on the government ordinance, it was normal to draft some technical norms, both at the Ministry of Finance and at the Guarantee Fund,” he noted.

    „Right now, these norms are complete and they will enter the government soon. They should have been drafted earlier, but there was a one week delay. I hope the programme starts next week,” he explained.

    He stressed that there will be no problem with the proceedings because all approvals have been obtained and „they do not interfere in any way with the EU norms”.

    „We obtained all the approvals and we talked with the Competition Council. It’s a programme open to all car manufacturers from any country; they just have to be within the limits that the state guarantees for Mercedes, BMW or other far more expensive brands, too,” Nita mentioned.

    The government passed the emergency ordinance on the new car purchase stimulus on October 15. Under the programme, the state will guarantee half of a credit up to 50,000 plus VAT, accessible to individuals, especially between 18 and 35 years of age, to buy a new car.

    The programme should have started on November 1, but the methodology and implementation norms were not ready. (Agerpres)

    Results of vote abroad out
    The recently published statistics on the website of the Central Electoral Bureau (BEC) show Christian Liberal Alliance candidate Klaus Iohannis got 46.17% (73,912 votes) and incumbent Social Democrat Prime Minister Victor Ponta 15.9% (25,466 votes) of votes cast abroad in the first round of the presidential ballot.

    Further ranked in the diaspora votes were Monica Macovei (independent) – 15.2% (24,342 votes), Elena Udrea (People’s Movement Party) – 9.78% (15,656 votes), Dan Diaconescu (People’s Party – Dan Diaconescu) – 4.25% (6,817 votes), Calin Popescu-Tariceanu (independent) – 2.95% (4,722 votes), Corneliu Vadim Tudor (Greater Romania Party) – 2.88% (4,610 votes), Teodor Melescanu (independent) – 0.85% (1,374 votes), Hunor Kelemen (Hungarian Democrat Party of Romania) – 0.54% (879 votes), Gheorghe Funar (independent) – 0.54% (872 votes), William Brinza (Romanian Green Party) – 0.53% (856 votes), Zsolt Szilagyi (Hungarian People’s Party of Transylvania – 0.17% (287 votes), Constantin Rotaru (Socialist Alliance Party) – 0.11% (182 votes) and Mirel Mircea Amaritei (Prodemo) – 0.05% (90 votes). (Agerpres)

    Iohannis calls Ponta dangerous
    The Christian Liberal Alliance (ACL) presidential candidate told a press conference in Cluj that Victor Ponta was a danger for Romania, for the country’s democracy and economy.

    „The other competitor, Victor Ponta, I allow myself to say here, in front of you – he is a danger for Romania and for our democracy. The manner in which he understands to run his own party, reacts to society’s problems and wants to divert the nature of problems show that he is a danger. He promises money left and right, but is incapable of presenting a budget draft for 2015. These things will lead to burdening the population. The economy will contract, and in 2015 a simple citizen will pay the bill for a showy campaign on Ponta’s behalf,” Iohannis mentioned.

    He went on to say that Ponta was also a danger for the Euro-Atlantic orientation of the country and in case the Social Democratic Party candidate was elected, the fees and taxes would increase.

    „Ponta is a danger for the pro-western orientation. The manner in which he practices politics and leads the government would push us further from the ideals that connect us to our partners in Europe and the US. There is the danger of having an approach that isn’t satisfactory with regards to the flat tax. There is the danger of giving up the flat tax and coming back to the progressive taxation, which would be a huge error. If Ponta is elected president, there is the real danger of enslaving justice to the corrupt. There is the clear danger of waking up with all the corrupt pardoned,” the ACL candidate concluded. (Agerpres)

    FINANCIAL NEWS
    Industrial production rates fall
    The prices of industrial production in the country decreased in total by 0.2% in September compared to the previous month, with the decreases in prices on the domestic market having stood at 0.1% and at 0.4% on foreign markets, showed the recently released data of the National Institute of Statistics.

    Compared to September 2013, the overall industrial production prices were higher by 0.1%: on the domestic market these went up by 0.5% and on foreign markets they decreased by 0.7%.

    Compared to August 2014, industrial production prices recorded in September increases in intermediate goods industry (+0.4%) and durables industry (+0.2%). Price decreases were seen in the capital goods industry (-0.7%), consumer goods (-0.3%) and energy industry (-0.3%).

    In September 2014, compared to the same month of the previous year, industrial production prices increased significantly in durables industry by 1.4%, consumer goods industry by 1.1% and intermediate goods industry by 0.2%. Price drops were recorded in the capital goods industry (-1.3%).

    The industrial production price index represents, along with the consumer price index, the agricultural products index and production price service indexes, a key-indicator for measuring inflation and determining the GDP deflater in the country. The index is based on a monthly survey and measures the average trend of prices of industrial goods produced in Romania and sold directly by producers, both on the domestic market, as well as on foreign ones. (Agerpres)
    end quote

    Pai asta inseamna protectie sociala? PRIMA MASINA? mai oameni buni, ori sunt complet desprins de ceea ce inseamna nevoi stricte si mofturi. De cand a devenit masina O NEVOIE SOCIALA ptr oricine in tara noastr?
    In al doilea rand, cum poate declara acest Domnu’ Goe al politicii romanesti ca am avut o crestere a incasarilor la bugetul de stat, si de aceea a avut surse si posibilitatea sa creasca niste pensii, salarii si ajutoare, TOCMAI INAINTE DE CAMPANIE, sau in timpul ei , ma rog, cand din alte surse aflam ca de fapt economia a fost PUTINTEL IN DECLIN.
    Deci, ori ei ne cred mai prosti decat suntem, ori noi suntem mai pristi decat ne cred ei. Una din doua. O varianta este sigur cea buna. Intrebarea este CARE?

    Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Da, de acord cu observatia ta legata de Prima Masina.

      Dar sa mergem si mai departe:

      „Iohannis calls Ponta dangerous
      The Christian Liberal Alliance (ACL) presidential candidate told a press conference in Cluj that Victor Ponta was a danger for Romania, for the country’s democracy and economy. „

      Asa mi se pare si mie…

      Apoi ce spune mai jos, de descresterea preturilor… Ceea ce seamana foarte bine cu o deflatie…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

      • da, si ponta spune ca a avut „succesuri” de cand a venit el. Adica din rahat a facut bici si o sa-l foloseasca la colindat, nu?
        sa vezi tu ce-o sa ma bucur eu cand dupa ce n-o sa mai fie niciun „jos baselu”, o sa constatam ca rahatul in care ne-au bagat pesedeii e si mai adanc si mai moale, de n-o sa mai putem nici macar sa tinem ochii afara din el.
        Sa vad atunci ce-o sa mai fie la moda. Ceva ceva am eu idee, ca doar pesedeii au mai fost pe sus pe la fraie, si tot un rahat au facut. Stau insa si ma intreb, cat le mai trebuie romanilor pana se invata minte?
        Daca m-ai pacalit o data, sa-ti fie rusine! Daca m-ai pacalit si a doua oara, sa-mi fie rusine. Daca m-ai pacalit si a treia oara inseamna ca merit sa fiu pacalit”,
        Oare de cate ori i-au pacalit PESEDEII pe romani? 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Motane, eu am spus ca PSD-ul este un pericol ptr tara asta de mult. Am spus INCA DIN VARA LUI 2012 ca INEVITABIL pesedu’ fa face ce stie el mai bine odata vazut cu sacii’n carutza, adica isi va trada partenerii. Pe acest motic am fost banat de „maiestru” Vosganian. pe blogul sau. Am luat la „pumni virtuali in gura” de la niste „cecetatori” pentru singurul motiv ca am fost sceptic cu privire la ratiunea useleului si la scopul sau real. Am spus ca acest floricel de balega este cel mai rau lucru care s-a putut intampla PNL-ului si ca-l va duce spre soarta PNTCD-ului. Asta de acum doi ani Moane, ca sa vad acum ca nu m-am inselat.
        ponta este periculos? EXTREM DE PERICULOS. Sa nu uitam cine-i este mentorul. Un tovaras de nadejde al PCR, care cu Macarov-ul si AK-ul (ca pe vrema aia nu erau inca AKM-urile) a ajuta la infaptuirea marei colectivizari a patriei noastere. narodnaia respublica ruminija.
        Vorba lui Marian, „hai ca-mi vin nervii capului si sparg pahare pe aici”, he he he he.
        Cati ani au trecut de la Lovilutie Motane? 25? Cati ani le-au trebuit acestor tortionari bolshevici sa adune toata elita politicii si intelectualitatii romanesti si s-o bage in temnite? Cumva tot 25? Cati ani au rezistat acei oameni pana si-au dat duhul in conditii de neinchipuit pentru unii? Cumva tot 25?
        Asa ca te rog, nici in gluma sa nu mai faci comunsit, sau sa ma acuzi ca am idei comunisite. Cat traieste acest vultur comunist de ilici, n-am sa am increere nici cat negru subt unghie in acest partid, sau in liderii lui. cand am sa bvad ca vine un lider la PSD care o sa-i multumeasca politicos acestuyi tovaras pentru contributia lui la nasterea acestui partid dar ca acum e timpul sa se odihneasca si sa se dea deoparte COMPLET SI DEFINITIV din viata acestui, am sa-i consider pe toti liderii acestui partid EXTREM DE PERICULOSI.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

      • Vezi, iar m-am ambalat singur si am omis sa scriu ceva fara de care se va crea confuzie. Vin si reiterez ideea.
        Cati ani au trecut de la Lovilutie Motane? 25 Cati ani le-au trebuit acestor tortionari bolshevici sa adune toata elita politicii si intelectualitatii romanesti si s-o bage in temnite dupa 49? Cumva tot 25? Cati ani au rezistat acei oameni de la incarcerare pana si-au dat duhul in conditii de neinchipuit pentru unii? Cumva tot 25? Cum e posibil ca abia dupa 25 de ani sa aducem in fata justitiei niste indivizi care a fost unii dintre actorii principali ai acelor tragedii? Si sa le mai plnga unii de mila ca „las-i dom’le ca’s batrani”. In temnitele comuniste s-a tinut cont de varsta??
        Nu-mi spune ca n-au fost dovezi. Au fost, dar s-au pus piedici peste piedici in obtinerea lor.

        Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014

    • @Rica Venturiano Protectie sociala nu-nseamna nici macar ” prima casa ” sau….acele ajutoare sociale de ….350 d e lei ! Protectie sociala inseamna sa-i dai aluia o unditza , sa-l inveti s-o foloseasca , sa-i atragi atentia asupra faptului ca n-o poate folosii atunci cand ai vine lui pe chelie , ci doar in anumite perioade { adica sa-l inveti , sa-l obligi daca trebuie , sa-nvete legile …cel putin cele privitoare la ” pescuit ” } si eventual sa-i arati si unde se gaseste pestele mult dorit ! Altminteri este doar o frectie la un picior …d e lemn ! Interesante articolele din presa d e peste Atlantic insa…sant cam ca acele stiri din 17 Decembrie 1989 facute de catre Free Europa …alea prin care erau anuntati peste 60.000 d e morti doar in Timisoara ca asta m-a umplut { d e parca altfel n-asi fi fost suficient d e ofuscat si asa } de ura impotriva lui Ceausescu si a gastii sale adica , alternand minciuna prin omisiune cu adevarul …prin omisiune . Ce ma mira este { nu faptul ca i-au acordat dupa un asa zis comunicat al BEC , lui Werner Johannis Klaus mai multe voturi decat a primit de fapt, ci faptul deloc neglijabil ca astia , confunda UDMR cu un partid democratic al maghiarilor sau Partidul Popular Maghiar din Transilvania al lui Zsolt Szilagy cu un partid al maghiarilor . Nimic mai neadevarat : unul este o asociatie ” culturala ” { cel putin asa s-au declarat atunci cand a fost infiintat UDMR de catre Marko Bella } ce nici pana astazi nu este inscris la tribunal in nomenclatorul partidelor politice iar celallat …o asociatie iredentista avand legaturi mai mult decat stranse cu FIDESZ-ul lui Orban Victor din ….Ungaria ” vecina si pretena ” ! Astia doi Ponta si Johannis pot fi niste sfinti in viata { desii ma-ndoiesc de asta } insa gastile d e sustinatori din preajma lor….fara suparare dar aia a-i fac pe amandoi sa arate ce sant de fapt acesti doi tipi : niste tipi corupti , niste tipi coruptibili , niste tipi manipulabili , niste tipi ce n-ar face altceva decat sa duca Romania indarat cu mai mult decat a dus-o Traian Basescu si Ion Iliescu la un loc . Astept turul II { nu ma voi mai prezenta la vot de data asta } sa vad cine-mi va conduce destinul in urmatorii cinci ani . Discutiile preliminare , ” confruntarile ” dintre cei doi candidati alea , in conditiile in care astia vor ” teren neutru „…chiar nu ma mai intereseaza : CIRC IEFTIN si mai ales de proasta factura , gandit special pentru oamenii prosti …fara vreo conotatie jignitoare , inclusiv eu ma numar printre aia prosti deoarece stiu ca-s foarte multi !

      Comentariu de Marian | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

      • @Rica Venturiano Onorate musiu Rica , sa nu uit : Dl. Goe era doar un copil prost crescut este adevarat dar doar un copil . Victor Viorel Ponta nu mai este un copil { nici macar din punct d e vedere politic } insa , prost crescut a dovedit ca este , indolent si p-asta a dovedit-o , incompetent…a dovedit cu ” succese ” ca este ! Nu cu dl. Goe trebuia comparat ci mai degraba cu Nae Peruzescu sau cu inaintasul acestuia , acelasi Nae dar …. Catzavencu ! Astia nu ne cred mai prosti decat suntem …p’astia nu-i intereseaza nivelul nostru de prostie , ei isi fac jocul si doar d e noi prostii , depinde daca le agreeam jocul respectiv sau… daca le dam cu tifla ! Din acest motiv chiar nu pot intelege diaspora : datorita lor este posibil ca ” romanii ” s a aleaga raul cel mai mic , rau care s e va dovedii ca-i d e fapt mai mare decat…ala mai mare ! Oricum , dupa asocierea cu Vadim { nu ca n-ar fi fost nevoie de un partid nationalist si pe la noi…ca-n Franta bunaoara } sau cu UDMR si PP-DD…nici macar Ponta nu mai este in vederile mele electorale…de parca ar fi fost vreodata !!!

        Comentariu de Marian | Noiembrie 9, 2014

      • @Marian
        Ca Ponta n-ar fi un copil? Excuse-moi… dar cred ca te inseli destul de profund. 🙂 Oricum, Academia Catavencu nu e de acord cu tine!
        Uite-te aici:

        😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 9, 2014

  7. DE citit si…

    Aceasta postare interesanta a Alinei Gorghiu:

    Contribuim mai mult şi suntem şi mai bine educaţi

    Se arata ca:

    „De imigranţii români din Marea Britanie am tot vorbit în calitate de membru al APCE, al Parlamentului României, dar şi de cetăţean. Când v-am spus că situaţia neagră prezentată de anumiţi politicieni reprezintă doar o temă de campanie nu m-am înşelat.
    Românii noştriI, împreună cu emigranţii altor ţări din Europa produc cu 12% mai mult pentru economia Marii Britanie, faţă de beneficiile pe care le primesc din partea acestui stat. Totodată, 25% din imigranţii din Marea Britanie au o certificare, pe când doar 24% din nativi deţin un astfel de document. Cifrele vin de la UCL Centre for Research and Analysis of Migration (CreAM), iar întreg articolul în puteţi găsi în varianta britanică a ziarului Huffington Post .
    Gentlemen, gentlemen…dar vedeţi că au şi britanicii temele lor nocive.

    Bineinteles, recomand ca postarea sa fie citita integral si in original.

    Comentariu de Motanul Incaltat | Noiembrie 8, 2014 | Răspunde

    • Cifrele citate ce sant la baza articolului din publicatia Huffington Post , ai apartin premierului britanic David Cameron si sant facute cu mult timp mai inainte sa apara in presa din UK …atunci cand englezii tremurau de frica unui val de emigranti romani si bulgari . Teama indusa evident de catre articolele d e presa , de catre acea campanie impotriva emigratiei fortei d e munca spre UK din 2013 pusa la cale d e catre adversarii politici ai lui Cameron . Madamme Gorghiu trebuia sa stie chestia asta mai ales ca insusi fostul sef al domniei sale { sef si coleg de partid } domnul Crin Antonescu spunea chestia asta prin 2013 , atunci cand inca USL era ” pe val ” ca sa zic asa . Ca munca in afara tarii ne educa…sant d e acord , ca , contribuim la prosperitatea aceli tari si mai a les la prosperitatea tarii noastre …iar sunt de acord insa …la capitolul contributie….aici vazui mai nu stiu cand , c-a existat un deputat PSD parca , ce dorea , fie s a impoziteze dublu pe aia care muncesc in afara fie …sa asmuta ITM-ul din Romania { d e parca o chestie dintr-astea chiar ar fi fost posibila } in colaborare cu Oficiile de Munca din tarile respective sa-i trimeata acasa pe romani . Chiar , asi fi al dracului d e curios ce s-ar face Romania , guvernul Roman daca , peste noapte s-ar trezii pe cap asa…sans fason , cu …. un minim de trei milioane de romani !!!!

      Comentariu de Marian | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

  8. Motane, legat de pct-ele 1 si 2 din postarea ta, putem sa revenim la ce discutam de societate si mentalitate. Vezi tu, dupa 49 cand am schimbat tipul de spocietate, mentalitatea s-a schimbat brusc la modelul societatii noi nascute. Acea parte a societatii, ce s-a considerat asuprita si oprimata de vechea oranduire a inceput sa distruga tot ce le aducea aminte de ea. s-au distrus multe repere ale fostei societati. E drept insa ca au fost si cativa cu cap si au preluat fabricile, punandu-le sa lucreze pentru „bobor”. Ca au inlocuit adevaratii specilasiti de atunci cu „oameni de bine”, a fost un esec, dar asta e alta discutie.
    Dupa ’90, s-a purces iar la distrugerea fostelor repere ale comunismului, numai ca nu pricep de ce s-au distrus si fabricile. Oare pentru ca acolo „erau asupriti” muncitorii romani?? Pentru ca nu cred ca s-au dus profesorii, inginerii, doctorii sa darame CAP-urile, sa fure tevile si pompele de irigatii, sau alte balarii d’astea. Ca asta n-o pricep. DE CE? QUI PROBEST? Ca societatii sigur nu!
    Asa ca vezi tu, poate ca avem noi un alt fel de societate, dar credv ca doar in teorie, ca mentalitatea generala ma face sa cred ca n-am facut decat sa schimbam „sefii”. Asa cum spune romanul, „LA MEME MARIE, AVEC UN ALTA PALARIE” 🙂
    Asa ca pana nu schimbam mentalitatea generala la nivel de individ, nu cred ca vom depasi situatia exsitenta.
    Ne tot vaitam ca politicienii nostri sunt asa cum sunt. dar ei nu provin din randul nostru? Nu-i punem noi acolo, si culmea, ii votam desi ne-au dovedit ca sunt incapabili. Nu-mi spune ca toti au castigat prin frauda. Ca exista frauda, SUNT CONVINS, si cu cat esti mai adanc bagat in ramurile puterii, cu atat e mai mare frauda. Dar nu cred ca fara FOARTE MULTE VOTURI ale romanilor ar putea fura in asa fel incat sa castige chiar daca ar avea doar 10% din voturi. Deci asta ma face sa cred ca noi inca mai avem de luptat cu mentalitatile si ca ne va mai lua ceva mai mult de acei 10 ani de care te temeai tu.

    Comentariu de Rica Venturiano | Noiembrie 9, 2014 | Răspunde

    • @Rica Venturiano Rica , Rica…de te-oi prinde la gagica…. Mai omule , pai aia care au furat si distrus tevile si instalatiile pentru irigatii au facut-o abia dupa ce i-au vazut pe sefii d e post { politistii adica } sau pe domn profesor d e la scoala din comuna c-au facut acelasi lucri si si-au tras niste garduri frumoase plus niste banisori din vanzarea aluminiului din care erau fabricate respectivele tevi . Ai dreptate ” nu s-au dus profesorii , inginerii , doctorii ” insa…ei au instigat la asta . AI uitat ca Petre Roman era profesor sau asistent universitar ? Chestia aia cu ” QUI PROBEST „{ daca s-a vrut o gluma chestia cu ” probest ” este ….piramidala insa chiar daca a fost vorba de o gresala d e tastare …tot asa , este piramidala avand in vedere incotro batzi } este retorica , deoarece …am vazut cui a folosit , cat despre ” probest „…. La chestia cu politicienii care ” provin din randul nostru ” ne despartim onorabile , daca nu explici clar ca-i vorba despre cei ce provin din randul nostru , in calitate d e oameni traitori in aceasta tara altminteri …. Ai dreptate atunci cand spui ca , ” noi i-am pus acolo si ai votam desii ne-au dovedit ca sunt incapabili „. Iar nu sunt de acord cu dumneata atunci cand spui ca , ” mai avem d e luptat cu mentalitatile si ca ne va lua ceva mai mult decat acei zece ani ” . Nu cu mentalitatile noastre ci cu mentalitatile lor este d e luptat insa , ” lupta ” nu noi trebuie s-o ducem { ce dracu vrei s a faci daca doar odata la patru sau cinci ani ai dreptul LEGAl sa schimbi ceva in tara asta ?} ci mai degraba institutiile platite baban insa…s-o faca ” d e la vladica pana la opinca ” adica sa nu actioneze selectiv ca pana acum . Matale nu ti s e pare nimic ciudat la acest zanganit d e catuse chiar de la inceperea campaniei electorale si acutizat in timpul ei ? Eu n-am obiceiul {sunt mult prea batran pentru a mai crede in coincidente } , sa iau drept adevar fundamental doar o chestie pe care mi-o arata altii chiar daca o prezinta drept adevar . INTOTDEAUNA verific si mai ales intotdeauna caut sa-mi demonstrez mie insumi ca acela pe care aia mi-l prezinta drept adevar la chestia respectiva este un adevar . Asta e…Logica Elementara de clasa a XI ! N-au nici o legatura { nici macar cu distrugerea vechii societati si reconstructia uneia noi pe bazele ” socialismului stiintific ” } anii ’49 { d e fapt chestia asta a inceput d e prin ’48 } cu ceea ce s-a petrecut in tara noastra dupa ’90 …parerea mea , chiar daca nu conteaza prea mult . In ’48 a fost vorba despre actiunile programate d e catre niste ” lumpen proletari ” spre d eosebire de ’90 cand aceasta distrugere a fost facuta la indemnul { chiar daca n-a fost facut in mod explicit } si sub tutela unor oameni care …aveau fiecare dintre ei , mai multa stiinta d e carte decat toti acei lumpeni la un loc . Ce dracu onorabile musiu…chiar uiti ce s-a intamplat ? Petre Roman , Mircea Cosa , Misu Negritoiu , Mugur Isarescu , Theodor Stolojan , Nicolae Vacaroiu….Ion Iliescu…astia ti s e par chiar cei mai nescoliti dintre romani ?

      Comentariu de Marian | Noiembrie 10, 2014 | Răspunde

  9. N-am spus ca l-am votat pe Ponta fratioare ! In primul tur am aplicat cinci stampile pe buletinul de vot iar la cel de-al doilea …nu ma prezint , NU MA INTERESEAZA , NU MA MAI INTERESEAZA !! De ce nu l-am votat pe Johannis….parca ti-am mai spus si n-am de gand sa ma repet totusi daca PSD sant partid nereformat ….ACL-ul ce este , aceeasi Marie cu alta palarie ….vorba lui musiu Rica ? Eu zic ca-i vorba despre aceeasi Marie avand…aceeasi palarie !

    Comentariu de Marian | Noiembrie 11, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: