Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre actuala Stanga politica

Ceea ce se intampla pe partea stanga a esicherului politic e un lucru mult mai grav decat ar parea la prima vedere.

Gandul

Mândrii români ai lui Victor Ponta îşi explică de ce Iohannis este un pericol: „Una e să te nască mă-ta în altă ţară, alta e să vii aici şi iei cetăţenie”

Se arata, printre altele, ca:

Cum îl văd votanţii PSD pe Klaus Iohannis? Cu un Victor Ponta care le-a stimulat mândria că sunt români şi ortodocşi, alegătorii social-democraţi adunaţi la Craiova, la lansarea la apă a candidatului lor, sunt categorici: Iohannis nu e bun „pentru că nu e român”.

Pesediştii reuniţi la Consiliul Naţional de la Craiova nu au prea multe să-i reproşeze prezidenţiabilului Klaus Iohannis, dar ştiu sigur că nu îl pot vota pe acesta deoarece „nu este român”.

– „Nu are nume românesc”, sare ca ars un oltean pesedist.

– „Nu e de la noi din Olt”, aruncă o vorbă şi olteanul cu mustaţă.

– „Nu e de la noi din ţară, e provenit din altă ţară, nu ştiu ce caută el să candideze la preşedinţie”, completează olteanul ştirb.

Pesedistul de rând continuă atacul la origini.

– „Una e să te nască mă-ta în altă ţară, şi alta e să vii aici şi iei cetăţenie. Nu e totuna”, se ridică nivelul privind originile.

– „E neamţ. Noi ştim dacă s-a născut sau nu în România? A spus el că s-a născut în România? N-a spus. Dacă spunea era altceva”, dezvoltă problema cetăţeniei lui Iohannis pesedistul mustăcios.

Mândria de a fi român se simte la membrul PSD, votantul de nădejde al lui Victor Ponta.

– „Ce, românii nu sunt deştepţi?”, se aruncă iar olteanul în luptă.

– „Nu e român, e străin, nouă ne trebuie românii noştri”, se umflă spiritul patriotic în pesedist.

– „Numai un român ne poate duce acolo unde merităm”, aruncă o vorbă din spate încă un roşu.

– „Nu avem şi noi în ţara noastră români deştepţi?”, e infailibil pesedistul mustăcios.

Finalul e al doamnelor:

– „Iohannis are ajutor din afară, este susţinut de multe fundaţii germane şi ca român mai puţin cred că a demonstrat”, ne explică o delegată la Congres.

Întoarcerea la naţionalismul hardcore. Ponta îl atacă pe Iohannis la etnie şi religie

Cum să-l ataci pe Iohannis la religie şi etnie, să fii înţeles de electorat, dar să nu te trezeşti cu vreo sesizare la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării? Victor Ponta a recurs la un truc oratoric: eu respect celelalte etnii şi religii, dar să nu-mi spună mie nimeni că nu pot fii român şi ortodox la mine în ţară. De remarcat că, până acum, în afară de el însuşi, nimeni nu i-a pus lui Victor Ponta în faţă o asemenea dilemă ricolă pentru anul 2014. Dar naţionalismul anilor 1990 revine cu succes în discursul candidatului Ponta.

La Craiova, patriotismul şi naţionalismul au fost două nuanţe importante din discursul de lansare a candidaturii lui Ponta.

„M-am născut în această ţară, am crescut aici, aici am familia, prietenii, aici m-au educat profesorii şi nu îmi imaginez o viaţă în altă parte. Cred că obligaţia mea este de a-i face pe cei mai mulţi dintre români să creadă că pot avea o şansă egală aici, nu trebuie să găseşti o şansă de realizare în afara graniţelor ţării”, a spus Ponta.

El a introdus şi o notă personală, făcând referire la faptul că mama şi bunica sa trăiesc şi vor trăi toată viaţa în România.

„Cred şi vreau să fiu preşedintele acestei ţări în care mama mea, bunica mea trăiesc şi vor trăi toată viaţa şi vreau ca toţi părinţii şi toţi bunicii noştri să poată să trăiască aici în România o viaţă decentă. Este ţara în care familia, prietenii mei trăiesc şi vreau ca toate familiile românilor să aibă un viitor în ţară, şi nu în străinătate. Este ţara în care voi face tot ce ţine de mine să-i conving pe copiii mei să rămână să trăiască şi să-şi realizeze aspiraţiile şi să devină oameni”, a mai spus Ponta.

«Aici este ţara mea/ Şi neamul meu cel românesc/ Aici eu să mor aş vrea/ Aici vreau eu să trăiesc»”

El a folosit, în încheiere, chiar şi versurile unui cântec patriotic al lui Tudor Gheorghe – oltean get-beget – intitulat „Acolo este ţara mea”.

”Aş avea nevoie, în încheiere, de Tudor Gheorghe, pentru că suntem la Craiova. Numai el ar putea să spună de o mie de ori mai bine decât mine: «Aici este ţara mea/ Şi neamul meu cel românesc/ Aici eu să mor aş vrea/ Aici vreau eu să trăiesc»”.

Un pilon important al discursului lui Ponta a fost de natură religioasă şi a avut drept scop poziţionarea faţă de această temă, care pare a fi o temă importantă a viitoarei campanii electorale, în perspectiva în care Klaus Iohannis va fi contracandidatul lui Ponta.

„Nu cred că un candidat la funcţia de preşedinte al României are o problemă dacă nu este ortodox sau nu e de etnie română. Cred că are exact aceleaşi drepturi cu mine. Dar vreau un lucru şi îl spun de fiecare dată: nu vreau să mă acuze nimeni sau să spună că e un defect faptul că sunt român sau ortodox în ţara mea. Aşa m-am născut, aşa o să mor, sunt mândru de asta, cred că trebuie să fiu respectat pentru acest lucru”, a spus Ponta.

El a mai făcut referire, în cadrul acestei teme a discursului, la peştera Sfântului Andrei, care este şi ocrotitorul României, dar şi la mănăstirea Putna, cea mai importantă ctitorie a lui Ştefan cel Mare.

„Ştiu cum arată peştera Sfântului Andrei, dacă vorbim despre originile noastre ca ţară şi ca neam creştin (…) Ştiu foarte bine cât mai trebuie să investim pentru a repara mănăstirea Putna”, a spus Ponta.

De amintit că prezidenţiabilul Klaus Iohannis este român de etnie germană, născut la Sibiu, în 1959. Klaus Iohannis este luteran, adică protestant. Conform DEX, luteranismul este o doctrină a protestantismului german, întemeiată în sec. XVI de Martin Luther, care consideră esenţial pentru mântuire numai credinţa şi proclamă autoritatea exclusivă a Bibliei, recunoscând numai două Taine: Botezul şi împărtăşania.”

Votantul PSD care crede şi nu cercetează: „Eu pentru dl. Ponta am un cult al personalităţii”

Se arata, printre altele, ca:

„Un om bun care ne scapă de criză şi sărăcie şi măreşte salariile”, este descris prezidenţiabilul Victor Ponta de colegii de partid.

„Eu pentru dl. Victor Ponta am un cult al personalităţii”, îşi descrie iubirea faţă de candidatul PSD o delegată prezentă la Congres. Profesoara pensionară explică ce înseamnă acest „cult” în filmul realizat de reporterul gândul.

În timp ce-şi aşteptau candidatul, pesediştii veniţi la Craiova ni l-au descris pe liderul PSD ca fiind „un om foarte bun”, care „ne scapă de sărăcie şi de criză”.

„Un om foarte bun, să-l schimbe pe Băsescu că nu e bun de nimic. Cu Ponta e un viitor foarte bun, face locuri de muncă, foarte bun ne scapă de sărăcie de criză”, îl prezintă o olteancă pe prezidenţiabilul Ponta. În timp ce acesta se luptă cu viitura, din însorita Craiovă, pesediştii au doar cuvinte de laude la adresa sa.

„Domnu Ponta iese preşedinte ce să mai”, o taie ea scurt.

Din spatele său un domn o completează: „este cel mai bun dintre toţi. Este cel mai capabil să facă meseria asta ca preşedinte, a dovedit ceva”.

Din Teleorman i se cere să mărească salariile şi „să taie pensiile baronilor”.

Chiar dacă Liviu Dragnea le-a cerut să nu devină aroganţi în campanie, pesediştii nu concep ca Victor Ponta să nu ajungă la finele acestui an la Palatul Cotroceni.”

Votantul lui Ponta. Profesoara din PSD, faţă în faţă cu plagiatul: „Nu am crezut şi nu cred nici să văd”

Se arata, printre altele, ca:

Scandalul plagiatului în care a fost implicat premierul Victor Ponta nu influenţează intenţia de vot a pesediştilor, care susţin că îl vor vota pe liderul PSD la prezidenţiale.

Aflată în centrul sălii Polivalentă din Craiova, o doamnă din Olt, care ne precizează că este profesoară pensionară, spune că are un „cult al personalităţii pentru Victor Ponta”.

„Este capabil şi am avut onoarea să mă întâlnesc faţă în faţă, este apropiat de oameni”, îşi începe discursul doamna.

Cei din jur o recomandă ca „doamna profesoară”. O întreb dacă este adevărat, dacă a lucrat în învăţământ. Răspunde afirmativ.

Votantă devotată a PSD şi a lui Victor Ponta, nu crede în ruptul capului că este ceva adevărat în scandalul legat de plagiat.

„Nu am crezut şi nu cred nici să văd”, este fraza definitorie cu care arată că nu este dispusă să creadă nimic despre plagiatul lui Victor Ponta.

Chiar daca nu s-a uitat pe lucrări, nu le-a comparat, ştie ce i s-a spus la televizor.

„Nu cred că este adevărat pentru că este destul de capabil, are coerenţă în vorbire, dă dovadă că are vocabular, că este foarte cultivat şi am tot respectul pentru dumnealui şi am certitudinea că va ieşi preşedinte. Am un cult al personalităţii pentru Victor Ponta”, explică doamna profesoară din Olt de ce îl va vota pe candidatul PSD, Victor Ponta.

Premierul Victor Ponta a declarat recent că Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie l-a absolvit de această acuzaţie, dar că a fost foarte afectat de această acuzaţie. gândul a demonstrat că zeci de pagini din lucrarea de doctorat a lui Victor Ponta este copiată dintr-o altă lucrare fără a fi citată sursa.”

Acest discurs al lui Ponta si astfel de atitudini nu mai sunt cele ale unui partid de stanga! Trebuie sa spunem raspicat lucrul acesta! Este o transformare in rau pe care o sufera Stanga politica. E vorba de un discurs si de atitudini care amintesc de Miscarea Legionara! Imoralitatea de care da dovada Ponta si partidul sau au atins cote everestice, din ce in ce mai greu de suportat. In primul rand vom spune ca nu e vorba despre religie, credinta, ortodoxie, ci de faptul ca Ponta doreste sa foloseasca Ortodoxia pentru atragerea de voturi. Ultranationalismul afisat e in acelasi scop. Problema este de ce nu cauta sa atraga simpatizanti altfel, cu un discurs de stanga nu cu unul fascizant?

„Dar vreau un lucru şi îl spun de fiecare dată: nu vreau să mă acuze nimeni sau să spună că e un defect faptul că sunt român sau ortodox în ţara mea.”

Nu-mi amintesc sa-l fi acuzat cineva pe Dl. Ponta ca e roman si ca ar fi ortodox. Si atunci ce rost are un astfel de discurs?

„- „Nu e de la noi din Olt”, aruncă o vorbă şi olteanul cu mustaţă.

– „Nu e de la noi din ţară, e provenit din altă ţară, nu ştiu ce caută el să candideze la preşedinţie”, completează olteanul ştirb.

Pesedistul de rând continuă atacul la origini.

– „Una e să te nască mă-ta în altă ţară, şi alta e să vii aici şi iei cetăţenie. Nu e totuna”, se ridică nivelul privind originile.

– „E neamţ. Noi ştim dacă s-a născut sau nu în România? A spus el că s-a născut în România? N-a spus. Dacă spunea era altceva”, dezvoltă problema cetăţeniei lui Iohannis pesedistul mustăcios.”

Toate aceste atitudini dovedesc nu numai un rasism social, ci mai ales unul etnic si religios. A fi bun roman inseamna, in viziunea pesedistilor,  sa fii „de la noi din Olt”. Pe cale de consecinta, daca esti de la Oradea sau de la Arad, sau de la Bacau etc nu mai esti un „bun roman”. Klaus Iohannis ar fi trebuit el sa spuna ca s-a nascut in Romania, „„Ce, românii nu sunt deştepţi?”, se aruncă iar olteanul în luptă.” – rasismul este evident: doar romanii sunt destepti, unui om care e de etnie germana, adica unui om care „nu e din rasa noastra”, ca asta vrea sa spuna, i se pun la indoiala calitatile intelectuale. „Nu e român, e străin, nouă ne trebuie românii noştri”, se umflă spiritul patriotic în pesedist.” – deci un om de etnie germana e strain de „noi”, de „romani” si „nu ne trebuie”. Cu alte cuvinte pesedistii proclama inegalitatea biologica si intelectuala intre romani si straini. Ma duce gandul la Ku Klux Klan! Chestiunea principala care se pune ar fi urmatoarea: mai este PSD un partid de stanga, un partid social-democrat? Ar trebui sa stim, pentru ca din astfel de discursuri si atitudini rezulta ca nu prea ar mai fi asa… „„Eu pentru dl. Victor Ponta am un cult al personalităţii”, îşi descrie iubirea faţă de candidatul PSD o delegată prezentă la Congres.” Pentru ca Ponta ar fi „un om bun”. Intr-un partid democratic, ca doar isi zice social-democrat, avem cultul personalitatii? Si atunci eu stau si ma intreb cand vor canta versurile lui Radu Gyr: „Moartea, numai moartea legionară (…) / Ni-i dragă moartea pentru Căpitan!” (mai multe  aici), ca pare destul de aproape momentul… Serios, hai sa ne lamurim ce-i cu partidul asta, cu PSD.  Ca pot sa inteleg ce inseamna un partid social-democrat, doar ca PSD-ul nu mai pare asa. Pe de alta parte, uitati-va pe cine propune PSD in inalte demnitati de stat, si din aceia care ameninta cu moartea… Acestea sunt atitudini care intra intr-un flagrant conflict cu valorile europene. As dori sa vad o demilitare a Partidului Socialist European de astfel de atitudini ce nu mai au nimic in comun cu valorile europene! Si as dori sa vad sanctionarea drastica a PSD de catre socialistii europeni si de catre Parlamentul European!

Ai putea sa te intrebi: numai la noi sunt astfel de manifestari…? Iata ce am citit pe un sait, Doctorul Zilei:

Ministrul Sanatatii dintr-o tara europeana propune eutanasierea oamenilor saraci

„Eutanasierea ar putea fi necesară pentru oamenii care sunt bolnavi și nu au acces la îngrijiri paleative, sugerează noul ministru al Sănătății din Lituania, Rimantė Šalaševičiūtė. Aceasta a făcut deja valuri în Lituania prin propunerea sa de a se discuta deschis despre legalizarea eutanasierii oamenilor.

Noul ministru a declarat public că Lituania nu își poate permite îngrijiri paleative pentru toți cetățenii bolnavi, așa că eutanasierea ar trebui să fie o opțiune pentru cei care nu vor să își chinuie rudele cu spectacolul suferinței lor. Ministrul a ridicat de asemenea problema eutanasierii copiilor cu boli incurabile, adaugând că în Olanda a fost deja adoptată o astfel de lege, după o lungă dezbatere publică.

Mulți medici se opun însă ideilor pe care noul ministru le vrea implementate: ”Ministerul Sănătații ar trebui să protejeze viața și sănătatea, în loc să caute soluții pentru a ucide oameni, chiar dacă așa este mai eficient din punct de vedere al costurilor. Însă într-o societate democratică ar trebui să se înțeleagă foarte clar că trebuie să avem grijă de cei bolnavi, nu să îi omorâm”, spune Dr Andrius Narbekovas, care este și preot și medic.”

Acelasi lucru poate fi cititi si aici, si aici. M-am uitat sa vad cine e aceasta doamna, am recurs la Wikipedia – v. aici. Dar uitati-va din ce partid provine – aici, sau daca dam la Wikipedia in engleza: The Social Democratic Party of Lithuania – afiliere internationala: Socialist International, afiliere europeana: Party of European Socialists, ideologie: Social democracy. Sa citim cu atentie:

„Noul ministru a declarat public că Lituania nu își poate permite îngrijiri paleative pentru toți cetățenii bolnavi, așa că eutanasierea ar trebui să fie o opțiune pentru cei care nu vor să își chinuie rudele cu spectacolul suferinței lor.”

In asta consta ideologia social-democrata? Dr Andrius Narbekovas a spus foarte bine:

„Însă într-o societate democratică ar trebui să se înțeleagă foarte clar că trebuie să avem grijă de cei bolnavi, nu să îi omorâm”

Si atunci intr-o societate social-democrata la ce ar trebui sa ne asteptam, la hitlerism? As dori sa-mi semnalati daca acum D-na. Rimantė Šalaševičiūtė face parte din Partidul Social-Democrat din Lituania sau nu, daca s-a strecurat o greseala in ceea ce spune Wikipedia, dar sa aduceti si dovezi pe care sa le putem lua in considerare.

Este de remarcat faptul ca social-democratia europeana trece printr-o profunda criza ideologica si morala, care o impinge spre fascism. De observat ca nu numai la noi sunt manifestari in acest sens. Este rergetabil ca in sec. XXI asistam la o asemenea decadere politica si morala, care ne aminteste de cea din anii ’30 cu consecinte tragice, catastrofale nu numai pentru Europa, dar si pentru intreaga lume. De asemenea, sa nu uitam ca Hitler a fost un om al Stangii, Partidul Nazist fiind un partid national-socialist, ca asta si inseamna national-socialist, si un partid muncitoresc. Cu toate acestea, iata ce declara despre crestinism (citez din Wikipedia – Religia in Germania Nazista):

„Hitler never portrayed himself and the Nazi movement to the German people as outspoken proponents of atheism, but rather as faithful Christians.[27][28] He publicly declared: „We tolerate no one in our ranks who attacks the ideas of Christianity … in fact our movement is Christian.”[29]

[…]

Dr Zoellner and [Catholic Bishop of Munster] Count Galen have tried to make clear to me that Christianity consists in faith in Christ as the son of God. That makes me laugh… No, Christianity is not dependent upon the Apostle’s Creed… True Christianity is represented by the party, and the German people are now called by the party and especially the Fuehrer to a real Christianity… the Fuehrer is the herald of a new revelation”.

Hans Kerrl, Nazi Minister for Church Affairs, 1937

We are no theologians, no representatives of the teaching profession in this sense, put forth no theology. But we claim one thing for ourselves: that we place the great fundamental idea of Christianity in the center of our ideology [Ideenwelt]- the hero and sufferer Christ himself stands in the center.”[43]

— Hans Schemm, Nazi Gauleiter”

De aceea combinatia asta dintre ultranationalism, socialism si religie precum si manifestari de genul „eutanasierea oamenilor saraci”, „cultul personalitatii”, nascute in sanul Stangii, pentru ca social-democratia e o doctrina politica de stanga, sunt extrem de periculoase! Eu am facut apel la reamintirea trecutului. Pentru ca sa nu-l repetam.

Fac apel la Victor Ponta si la intregul PSD sa se opreasca din aceasta aventura malefica, nesanatoasa si populista! Eu cred ca social-democratia romaneasca nu are nevoie de asa ceva, de asemenea idei si manifestari! Si sa-l mai lase pe tovarasul Dughin in pace ca nu e deloc sanatos sa urmeze astfel de cai.

N-avem nevoie de Iohannis, ca e strain si nu e ortodox… Avem nevoie de Dughin, n-asa? Baieti, va dati seama ce faceti? Sau ati intrat intr-o epoca a inconstientei…

Update

Evenimentul Zilei

Religia ar putea sa fie o problemă în confruntarea pentru Cotroceni. Sociolog: Faptul că Iohannis nu este ortodox este un handicap sever

Se arata ca:

Ștefureac: „Naționalitatea, mai importantă decât religia”

Citește și: BĂTĂLIA PENTRU COTROCENI. Confruntarea se duce în zona ETNIEI și RELIGIEI. Președintele României poate să fie numai un ROMÂN ORTODOX? | DEZBATERE EVZ

Remus Ștefureac (INSCOP) a declarat pentru EVZ: „Naționalitatea este o variabilă mai importantă decât religia, așa apare în studiile INSCOP. Naționalitatea contează mai mult în Moldova, Muntenia și Oltenia – unde Iohannis este semnificativ mai vulnerabil – mai puțin în Transilvania, unde există o istorie a conviețuirii interetnice. Poziția lui Victor Ponta a fost interesantă: a spus că nu crede că este o problemă dacă un candidat nu este ortodox sau de etnie română, dar a punctat acest aspect. A fost o abordare inteligentă. Pe de altă parte, pe fondul prezenței UDMR la guvernare, electoratul român este tot mai tolerant. Nu etnia și religia vor fi decisive, ci un proiect care să convingă că aduce stabilitate.”

Dospinescu: „Iohannis benefi ciază de prezumția de cinste”

„În teorie, apartenența la o minoritate etnică dezavantajează un candidat la prezidențiale, în orice țară”, spune analistul politic Bogdan Dospinescu. „Suntem, însă, în fața unei „excepții de la teorie”; Klaus Iohannis beneficiază de pe urma faptului că este etnic german. În România, a fost întreținută, la nivelul public, imaginea eficienței, seriozității și cinstei germanilor – iar această percepție a fost verificată în multe cercetări sociologice. Iohannis beneficiază de «prezumția de cinste», ceea ce este un mare avantaj în condițiile agendei din ultimul an din jurul temei Justiției. Cu religia, este cu totul altă situație. Desigur, argumentul că Iohannis este «tot» creștin stă în picioare. Dar nu pot să nu mă gândesc la un nivel de prejudecată mult mai adânc. Inclusiv la răspunsul pe care un lider al bisericii Luterane l-a dat după declarațiile lui Ponta: că dacă este să fie aduse critici, ele trebuie îndreptate către alte confesiuni „mai noi”. Probabil același tip de raportare, dar de data aceasta la biserica luterană, este larg răspândit și printre ortodocși”.

Dâncu: „Iohannis va trebui să se justifi ce, să dea asigurări BOR”

Sociologul Vasile Dâncu apreciază pe blogul său că denumirea de Alianța Creștin Liberală (PNL-PDL) este o greșeală. „Aduce în lumină o vulnerabilitate a candidatului, faptul că nu este ortodox. Victor Ponta nu va scăpa momentul și va aduce Biserica Ortodoxă la luptă politică, o luptă (inegală) între o Stângă ortodoxă și o Dreaptă creștin democrată. Challengerul Iohannis, în loc să pună întrebări esențiale lui Ponta, va trebui să se justifice, să dea asigurări Bisericii Ortodoxe că nu o va deranja ca biserică națională. Dacă se făcea o analiză atentă nu s-ar mai fi adăugat o vulnerabilitate unui candidat care este minoritar etnic; chiar dacă nu va avea un efect distrugător, ea poate măcina un candidat.” „Explicația dată de Vasile Blaga, despre faptul că este eticheta generală pentru că suntem creștini, nu ține”, crede Dâncu. „Ea este valabilă doar acolo unde creștinii se confruntă cu musulmanii sau alte religii”.

Bulai: „Faptul că nu este ortodox este un handicap sever”

Faptul că Iohannis este etnic german și nu este ortodox reprezintă un mare dezavantaj, a declarat pentru ziare.com sociologul Alfred Bulai, explicând că președinția României este o funcție de „reprezentare națională”. „E evident că simpatia pentru germani mai există cât de cât în România, dar, atenție, în anumite zone și la anumite categorii sociale! Faptul că nu este ortodox e un handicap sever evident, pentru că nu toată lumea, dar o parte a populației din România va avea o problemă cu asta”, declară el. Bulai mai spune că probabil „Biserica Ortodoxă Română va face chiar campanie împotriva lui Iohannis; sigur, nu la televizor, ci prin preoți, la țară”. „Nu o să vedeți poziții oficiale ale Patriarhiei sau ale demnitarilor religioși la nivel înalt, dar la nivel local nu aveți de unde ști ce fac preoții”, a spus el.”

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

august 2, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

38 comentarii »

  1. Din nou, ideologia este mai importanta decit orice!

    Comentariu de Cristina | august 2, 2014 | Răspunde

  2. 🙂 🙂 🙂 🙂
    Pai eu ce spuneam Motane mai antzartz despre „alegatorul roman”? „Voila de iata” calitatea suprema a alegatorului PSD.
    „Prosti dar multi Maria Ta”. Acum se vede rezultatul distrugerii invatamantului.

    Comentariu de Rica Venturiano | august 2, 2014 | Răspunde

    • @Rica
      Da… dar vezi… cu romanul nu e chiar asa de simplu, ca in acea nuvela, daca nu ma insel, mai sunt si alte replici celebre, desigur, ca de exemplu:
      – „Ai să dai samă, doamnă!…”. Vezi, si aici e un „f(x)=ai să dai samă, x”!, de pilda x poate fi „domnule”, poate fi „domnule Basescu”, dar poate fi si… „domnule Ponta!!” 🙂
      Mai, cu romanul nu e deloc simplu, sa stii… Mai sunt si alte replici in aceeasi nuvela… Autorul a scos in evidenta de o maniera magistrala cum e romanul… Ca de exemplu:
      – „Capul lui Moțoc vrem…” . Pai, si aici e un „f(x)=Capul lui x vrem…” . x, desigur, poate fi „doamna”, „domnule”, „domnului Basescu”, dar si… „domnului Ponta!!” 🙂
      Ce-mi plac mie autorii nostri, cat de bine au scos in evidenta cum e pe la noi! Mai e si o alta replica in aceeasi nuvela, o stii, desigur:
      – „De mă voi scula, pre mulți am să popesc și eu…” 🙂

      Asa ca sunt multe replici celebre si trebuie sa remarcam ca autorul a aratat intr-un mod cat se poate de graitor, cu mare arta, cum e de fapt cu romanul… 🙂

      😆

      Deci sa luam aminte… 😉

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014 | Răspunde

      • Motane, NOI sa luam aminte? Pai noi cam „luam aminte” de multa vreme, dar se pare ca nu pricepem, 🙂 🙂 🙂 Tu nu vezi ca „la vremuri noi, tot noi” se poarta mai abitir ca niciodatra? Nu conteaza ce partid sau ce coalitie este la putere, ca mie imi pare ca tot de aceeasi oameni avem parte. Ca se muta dintr-o barca intr-alta dupa cum le bate vantu’, si nu ma refer la „acel Vantu”, ci la ala de la NATURAL.
        Iar ultimile evenimente legate de PNL, PDL si Tariceanu m-au lasat fara cuvinte. Cum naiba de tara sta are parte doar de farisei, avari si arivisti in cercurile politice? Oare chiar asa sa fie, sa corupa puterea in halul asta incat sa uiti si cele mai elementare norme de bun-simt, etica si moralitate??
        Pentru ca e vorba de citate, mie unuia nu-mi vine decat sa repet la nesfarsit ultima parte din Scrisoarea a III-a. Cred ca Eminescu a simtit acceasi sila pe care o simt si eu acum, fata de tot ce inseamna politica si politicienii romani, fata de toata aceasta silnicie a valorilor intoarse cu susu’n jos.

        „Dar lăsaţi măcar strămoşii ca să doarmă-n colb de cronici;
        Din trecutul de mărire v-ar privi cel mult ironici.
        Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
        Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
        Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
        Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!”

        Acum ii dau dreptate lui Marian. Si mie-mi vine sa pun mana pe BATA!!!

        Comentariu de Rica Venturiano | august 3, 2014

    • @ Rica Venturiano Onorabile n-ar fi stricat daca adaugai si : MULT PREA PROSTI CHIAR DACA SANT ….MULTI ! 😉

      Comentariu de Marian | august 3, 2014 | Răspunde

      • Mariane, si totusi DE CONDAMNAT nu sunt cei saraci cu duhul sau inceti la minte, ci ACEIA CARE PROFITA DE EI. Daca un pedofil profuta de naivitatea unui copil acuzam copilul ca-i mic si nestiutor? E mai usor de controlat un popor incult si needucat.
        Acum ma intelegi de ce „mancam” eu impotriva acelui 30%??

        Comentariu de Rica Venturiano | august 3, 2014

      • @Rica
        Nu sunt in totalitate de acord… Adica imi place sa resping ideea ca electoratul ar fi format din „copii nestiutori”… Pentru ca in felul asta ajungem la ceea ce Alexis de Tocqueville numea „cetateanul copil”, or asta pune baza totalitarismului. Bine, oamenii astia de la Consiliul National al PSD probabil ca sunt in majoritatea lor activisti, si atunci se explica pozitia lor. Chestiunea este ca oamenii trebuie sa invete sa judece si critic. Spre exemplu, judecand la limita, nu se poate, adica, vreau sa spun, este inadmisibil ca cineva sa te violeze si tu sa zici nu numai ca nu s-a intamplat nimic, dar ca mai e si bine asa. Sau cineva iti sparge casa si tu sa zici ca ce bine a facut. Parerea mea este ca electoratul nu e chiar asa de prost, asa vreau sa cred…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014

      • Pai ia intreaba tu un „elector” de ce l-a votat pe cutare sau cutare. Sa vezi atunci cat de „maturi” sunt. 🙂 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | august 5, 2014

      • @Rica
        Cu un astfel de raspuns e clar ca nu sunt de acord. Nu e treaba ta cu cine voteaza el, si nici treaba ta ca sa-l judeci pe el… It’s not your business, man… 😉 In tara asta exista democratie si fiecare voteaza cu cine vrea. Eu n-am o problema cu treaba asta. Daca tu ai o problema, imi pare rau pentru tine…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 6, 2014

      • @Rica
        Problema de baza este urmatoarea: nu ei sunt prostii! Ca sa-l parafrazez pe marele Pastorel, Dl. Ponta este boul!! (El spunea asta despre Petru Groza). Stai ca-ti spun si epigrama.

        „In apararea lui Zaroni

        No, ma rog, de ce-i sinistru?
        Ca eu nu sunt prim-ministru!
        Eu nu sunt decat ecoul…
        Domnul Groza este boul!”

        Asa ca, revenind, oamenii acestia nu sunt decat „ecoul”, „Dl. Ponta este boul!”. 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 6, 2014

      • Motane, nici n-am zis ca este treaba mea cum voteaza x sau y. Eu am acuazat clasa politica de manipulare, si ca un incult, un „prostovan” este lesne de pacalit si manevrat, de aceea au si legiferat acel 30% ca prag electoral. pentu ca ei pe acest 30% usor de manipulat se bazeaza. Cred ca am mai spus-o, asa ca acum am sa ma repet, FIECARE E LIBER SI ARE DREPTUL SA VOTEZE DUPA CUM CRDDE DE CUVIINTA, si dovada sta in faptul ca suntem condusi cum suntem condusi de 20 de ani. Nu faptul ca Xulescu voteaza dupa cum crede el e de discutat, ci faptul ca exista aceasta clasa politica ce manipuleaza votul sau prin masuri populiste care nu fac bine tarii pe termen lung. Si clasa politica e de vina ca Xulescu nu judeca cum trebuie, pentru ca-l lipseste de informatii adevarate si de educatie.

        Comentariu de Rica Venturiano | august 6, 2014

    • Nu putini oameni vorbesc despre „distrugerea invatamantului”… Parerea mea este ca si aici lucrurile sunt vazute „enorm”, vorba lui Caragiale. Daca ar fi sa le privim asa cum sunt vom constata, cred, ca situatia e departe de asa ceva. Vorbim despre distrugerea invatamantului, dar ce inseamna asta? Ca nu mai sunt scoli, ca nu mai exista licee, facultati…? Bineinteles ca exista, si atunci? Ba mai mult, exista si manuale alternative, deci iti da posibilitatea si libertatea sa alegi, ceea ce nu era pe vremea comunismului, cu o forma grafica excelenta, multe din ele cu un continut valoros, chiar mai bune decat inainte. M-am plimbat ieri prin parcul Politehnicii din Bucuresti si sa vezi ce Biblioteca frumoasa s-a construit si langa se mai construia ceva, nu stiu ce… Eu cred ca actualmente sunt conditii chiar mai bune decat in perioada interbelica. Asa ca sintagma asta – „distrugerea invatamantului” – nu se prea justifica, chiar deloc as zice… Ca nu invata elevii, asta e un cu totul alt aspect, alta problema. Insa citeam ce mai e si prin alte parti si uite ce am gasit in Evenimentul Zilei:

      UN SFERT dintre americani în SITUAȚIE PENIBILĂ. Mai proști ca analfabeții din Evul Mediu


      Asa ca nu numai la noi e fenomenul asta, ca elevii nu prea invata… Si tare mi-e ca nu invata pentru ca parintii le baga in cap ca „scoala nu mai valoareaza mare lucru”, ca
      „poti sa castigi mult mai bine fara prea multa scoala”, ca „asa e in zilele noastre, cand eram eu in scoala… ehei…”, ca „nu conteaza nota, conteaza ce ai in cap” si altele de genul asta. Pai, adu-ti aminte de mamita si de ma’mare cel mai dragaluiau pe domnul Goe cand facea cate o prostie… 😆 Asa e si in zilele noastre, la fel si cu lantul slabiciunilor, crezi ca s-a schimbat ceva? As, nu prea cred…
      Si apoi daca e s-o luam si altfel sunt si multi care invata. Gandeste-te ca sunt aici studenti straini care fac aici facultate. Asa ca nu e justificat sa spunem ca s-a distrus invatamantul… E justificat…?

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 5, 2014 | Răspunde

      • Motane, tu ai dreptate….. partial. In america, sa ORIUNDE in alta parte a lumii, cu exceptia fostului bloc comunist, n-ai sz vezi analfabeti cu diploma, ca la noi. Vezi tu, inainte si la noi era o triere a capacitatilor fiecaruia. Nu toti trebuie sa fie asi in mate, fizica, literatura. Acum avem analfabeti absolventi de liceu ptr ca se intra cum se intra la licee, avem absolventi de facultate ce habar n-au cat este radical de ordinul 3 din 8 :). E drept ca sistemul economic (privat) ii „descarca” p’astia, dar cd te faci ca legea te obliga sa nu-l angajezi sub pregatire, adica diploma, si nici sa-l platesti cat ar merita.
        Eu la asta ma refer cand spun „distrugerea invatamantului”. Ia lasa frate sa fie examen de admitere la liceu si facultate. Si atunci o sa stim SIGUR ca cine intra la o facultate chiar merita. Scoli de meserii, postliceale, de maistri, s-au dus, nu mai sunt. Si nu mai avem meseriasi in niciun domeniu. Avem doar absolventi de liceu si de facultate PROSTI CA NOAPTEA.

        Comentariu de Rica Venturiano | august 5, 2014

      • Sincer, nu ma deranjeaza, cel putin pana acum nu am elemente care sa ma faca sa nu fiu de acord cu examenul de admitere in licee. Cat despre cel de admitere in facultati, atunci ar trebui sa se lamureasca problema bacalaureatului.

        Daca exista cazuri de „analfabeti cu diploma” atunci una din cauzele majore e coruptia din sistem.

        Eu despre sistemul economic privat de la noi n-am o parere prea buna: este prea imbibat de nepotism, prostie si coruptie, pentru ca exista coruptie si la privat.

        Sistemul privat de la noi poate „sa-l descarce” insa ce te faci ca un tanar poate merge sa lucreze peste hotare (si unul destept chiar asta ar face, mai ales ca vorbim de o piata europeana a muncii) fara sa mai stea la ifosele privatilor de la noi. Si uite asa la noi nu-i bun. In schimb e bun in alta parte, unde e mult mai bine platit decat aici si unde poate sa-si faca o cariera in bune conditiuni, fara sa se mai uite vreodata la Romania si la prostia care domenste aici.

        Ii spuneai lui Cristina ca cei din afara carora le pute Romania erau niste looseri aici. Tocmai asta e problema, aici erau niste looseri, acolo au reusit!! Statul roman ii pregateste, iar un sistem corupt nu are nevoie de ei si-i goneste peste hotare. Statul, de fapt, mai bine zis, tara noastra pierde.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 6, 2014

      • Sistemul privat de la noi trebuie, dupa parerea mea, sa inteleaga urmatorul lucru: ca forta de munca pe care trebuie s-o foloseasca este cea de aici, din Romania. Pentru ca nu vad emigrand germani in Romania, francezi, belgieni etc. Sectorul privat trebuie sa lase ifosele si sa inteleaga ca daca nu face asa, atunci se stinge in mod sigur.
        In general vorbind, sectorul privat din Romania (si probabil din intreg Estul fost comunist) ofera lefuri foarte mici, in schimb e foarte exigent. Plateste mai mult un sofer pe camion decat un inginer, fie el tanar sau batran. Sectorul privat, la noi, si probabil din intreg Estul fost comunist, a fost format in marea lui majoritate prin coruptie, este condus de oameni corupti pana in maduva oaselor, de sefi incompetenti si corupti, e condus de fosti comunisti, de fosti securisti, de oameni care, comunisti fiind, cu o mentalitate invechita, si corupti niciodata nu vor putea genera dezvoltare in Romania si care tin de 25 de ani aceasta tara in mizerie, contand doar propriul lor interes si nimic mai mult. Sunt si exceptii, dar aia sunt, de regula, strainii. Dar, e adevarat, sunt si exceptii autohtone, nu zic nu.
        Insa, sigur, daca-ti vine un „analfabet”, nimeni nu te obliga sa-l angajezi. Insa daca acesti „analfabeti” vor pleca peste hotare, nu stiu cam ce va mai putea face sectorul asta privat de la noi… Un tanar din zilele noastre nu sta aici nici macar o secunda, pleaca imediat!! Si n-ai cum sa-l retii.
        Sectorul privat in tot Estul asta nu s-a format, preponderent, prin munca, cum a fost in Vest, ci prin PCR (pile, cunostinte, relatii), prin afaceri cu statul, evident preferentiale, si prin licitatii trucate. Eu, in aprecierea acestui sector privat, nu pot sa am incredere, zau. Banii nu i-a castigat prin munca cinstita, ci prin metodele de mai sus, corupand oameni din sistemul public, sau au preluat afaceri ale statului, care nu erau ale lor, pe contul lor propriu. Nu stiu daca va mai merge un astfel de sistem, se pare ca nu… De aceea, printre miile de insolvente, sistemul asta privat ar trebui sa se gandeasca bine ca daca forta de munca (printre care si cea tanara, evident) pleaca masiv din Romania el s-ar putea sa fie amenintat in viitor (nu foarte departat) cu un dezastru de proportii.

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 6, 2014

      • Motane, nu stiu de ce dar cred ca ma intelegi gresit. Spui ca sistemul privat trebuie sa lase ifosele. Ce sa inteleg de aici, ca tu esti de acord ca indiferent de calitatea angajatului, de calitatea muncii sale eu, sistem privat, trebuie sa-i dau de munca orice ar fi? Crede-ma ca un looser este un looser oriunde. Nu cred ca un incompetent din Romania sa fie mare savant in State sau oriunde in lume. Sunt de accord ca poti sa ai ceva de oferiut si fara saai diplome peste diplome, exact ce spuneam. O meserie buna, nu neaparat cu diploma in spate, te poate face bogat, sau macar sa te ajute sa te descurci mai mult de cat onorabil. Dar unul care nu stie sa FACA NIMIC AICI IN ROMANIA, nu o sa stie nici in State sau altundeva.
        Eu lucrez in sistemul privat, si te asigur ca nu avem nici nepotisme si nici coruptie la nivel intern. Singura coruptie cu care ne luptam DIN GREU, este cea de la nivelul statului. Dovada ca nu merge cu nepotismele in privat (ma refer la cel adevarat, real) este si faptul ca eu ROMAN sunt sef peste niste olandezi, in conditiile in care firma este olandeza. Si am doi dintre subalterni chiar din acelasi oras cu unul din patroni, care este cu 15 ani mai tanar ca mine. Si nu vorbesc olandeza decat la nivel de „turist”.
        Une se merge pe nepotisme si alte principii, nu ai sa vezi profit excelent, pentru ca a tine in functii e conducere niste incompetenti, doar ca-ti sunt rude, nu aduce beneficii materiale firmei. Eu asa gandesc, pentru ca asa am invatat in sietemul economic „capitalist”.
        sa nu fim ipocriti, cum ma acuzai pe mine candva, si sa recunoastem ca NU TOTI cei ce pleaca din Romania o fac doar pentru ca nu le sunmt recunoscute meritele aici. Cunosc oameni cu carte, cu diplome obtinute pe bune, ce au plecat prin State cu loteria vizelor si acolo au luat-o de la spalat vase, pentru ca diplomele de aici nu au fost recunocute. Cei ce au vrut sa fie recunoscuti au trebuit sa isi completexe studiile acolo, si crede-ma ca o diloma cumorata aici acolo nu face doua oarale si nici n-ai sa-l vezi ca trece cu brio de furcile caudine ale invatamantului de acolo.

        Comentariu de Rica Venturiano | august 6, 2014

      • @Rica
        Da, nu te contrazic! Si eu spuneam ca sunt si exceptii!! Exceptii bune, slava Domnului!! Dar e si ce-ti spun eu… Chiar ma gandesc sa scriu un articol pe tema asta. Este foarte important ca la noi sectorul privat sa se dezvolte si sa functioneze bine. Marea problema este in ce masura se poate realiza lucrul asta…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 6, 2014

  3. DE citit si…

    … ce scrie Vladimir Tismaneanu pe blogul sau:

    Lâcher les chiens: Socialismul arhanghelic al lui Victor Ponta

    Se arata, printre altele, ca:

    „Megaplagiatorul Victor Ponta a dat semnalul, avalansa neo-tribalista s-a dezlantuit. Un prieten imi trimite linkul la o emsiune a televiziunii lui Sebastian Ghita. Reportera, sarguincioasa, isi face datoria. Prezinta publicului cine sunt candidatii pentru functia de presedinte si care le-ar fi afilierile religioase. Nu cred ca mai exista o tara in UE in care chestiunea biografiei unui candidat sa fie discutata in asemenea termeni. Accentul cade, cum altfel, pe faptul ca Victor Ponta ar fi singurul candidat ortodox, deci, subreptice, ca ar fi singurul bun roman. Agramatismul cultural si reaua credinta isi dau mana in prezentarea lui Mihai-Razvan Ungureanu ca apartinand “sectei mozaice”.

    Deci religia lui Abraham, Moise si David, religia in care s-au nascut Iisus, Petru, Matei, Luca, Pavel, nu este iudaismul, ci “secta mozaica”. Insinuarile anti-protestante sunt abominabile. La fel cele la adresa Monicai Macovei, vinovata ca a abandonat ortodoxia in favoarea mult-hulitului, demonizatului greco-catolicism. Boc este si el un eretic. Kelemen Hunor este catolic, iar papistasii, stim cu totii, nu sunt buni romani, nu au cum sa fie. Ei si greco-catolicii se supun Romei, deci nu asculta de ucazurile Bisericii Nationale. Deplorabil, fireste, ceea ce se petrece acum in campania pesedista este scandalos politic si moral. Socialismul arhanghelului Ponta, exclusivist, etnocentric si primitiv, este tot mai mult unul fascizant. Mai lipseste sa se puna in vanzare iconite cu chipul lui Ponta aureolat de boarea unei ortodoxii imaculate…

    Senatorul Sorin Iliesiu, neobosit autor de apeluri, chemari si invocari, unul dintre cei 19 adjuncti ai “boierului” Tariceanu in fruntea parasutei pesediste numita “Partid Liberal Reformator”, vitupereaza contra lui Klaus Iohannis vinovat, pasamite, ca nu a participat la verii festivisme legate de Ziua Nationala. Caragiale s-ar cruci. Suntem in plin dadaism politic. Mai grav, revin stafiile unui interbelic in care demagogia despre ce inseamna a fi “bun roman” a avut efecte catastrofice.”

    Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

    Comentariu de Motanul Incaltat | august 2, 2014 | Răspunde

  4. Motane, tu inca mai crezi in Fat Frumos si Ileana Cosanzeana? 🙂
    Chiar tu comentai ceva legat de „f(x)” si anume jos ala si sus ai nostri. Tu nu vezi ca in toate aparitiile televizate, indiferent de subiect si intrebari, acest Goe al politicii romanesti, acest tov Ponta, nu face decat sa zica de ala ca-i urat, alalalt ca-i prost, si ca el de fapt ar vrea sa faca, dar nu-l lasa nenea aia raii.
    Te rog sa ma crezi ca la faza cu „te-a facut ma’ta roman sau nu” m-am tavalit pe jos de ras. Parca ma uitam la „Las Fierbinti” pe bune. M-am uitat de doua sau trei ori la niste seriale s izau daca nu prezinta Romania 100%.
    Pai un om care gandeste, un om cu o educatie mai inalta de genunchiul broastei, asa ar vota? Asta-i acek 30% pe care se bazeaza, si de care are nevoie PSD-ul. Daca acum nu se trezesc „minoritarii” intelectualitatii romanesti, o sa fim iar condusi de politruci si „origini sanatoase”, ca pe vremea lui ceasca.

    Comentariu de Rica Venturiano | august 2, 2014 | Răspunde

    • Da, dar sa stii ca aici e vorba de ce face clasa politica. Daca ala e prost (ma rog, sa presupunem), tu, om politic, ce faci? Il prostesti si mai rau? Il faci sa fie si mai prost? Ca om politic ar trebui sa-l luminezi, nu sa-l lasi sa zaca in intuneric. Adica „las ca-i bine, important e sa voteze cu noi”…
      Si inca ceva, este vorba si de sarcina Opozitiei care ar trebui sa fie mai activa si sa arate oamenilor ca o parere de genul:

      „„Un om foarte bun, să-l schimbe pe Băsescu că nu e bun de nimic. Cu Ponta e un viitor foarte bun, face locuri de muncă, foarte bun ne scapă de sărăcie de criză”, îl prezintă o olteancă pe prezidenţiabilul Ponta.”

      nu se justifica pentru ca Guvernul Ponta nu a aratat deloc, in mai bine de 2 ani de zile, ca a reusit sa faca ceva, decat prea putin. Eu l-am criticat pe Ponta in repetate randuri si cred ca trebuie aratat ca tot acest circ de la Consiliul National al PSD de la Craiova nu face decat sa acopere, sa mascheze lipsa de realizari ale acestui guvern. Este destul de grav, deoarece asta imi arata ca Ponta si guvernul lui, si chiar PSD, nu au de fapt solutii. Un om care are solutii si vrea sa faca o treaba serioasa nu vine in fata unei sali mari, pline de oameni, sa le spuie cum va arata mandatul lui de Presedinte: ca acum, la inundatii, ca va fi printre oameni, cu necazuri si cu bucurii – asta nu dovedeste ca „este cel mai bun dintre toţi. Este cel mai capabil să facă meseria asta ca preşedinte, a dovedit ceva”, ci dimpotriva! Opozitia ar trebui sa arate clar oamenilor cum sta treaba in realitate si sa le reaminteasca oamenilor ce a zis Ponta referitor la problema ca nu se iau masuri de prevenire, ca „nici Tariceanu nu a luat masuri” – asta e raspuns de om capabil, „cel mai bun dintre toti”, care are solutii? Evident ca nu.

      Strategia lui Ponta este sa arate de fiecare data cat de rau e Basescu. Ponta are nevoie de Basescu ca de aer. Si dupa ce nu va mai fi Basescu in functia de Presedinte, ei il vor inventa, vor zice ca tot regimul Basescu e asa si pe dincolo. Nu altii, nu ca „ala e prost” sau ca „alalat e urat”, ci Basescu. Pentru ca USL a crescut in antiteza cu Basescu, si aici a facut Presedintele cea mai mare eroare (asa zic eu, ca cine stie, poate nu e o eroare…), ca prin atitudinea sa a permis aceasta crestere abnorma a USL, pe care o mosteneste acum PSD. Strategia PSD-ului a fost si este in continuare foarte sireata.

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014 | Răspunde

      • Exact Motane. De ce face clasa politixa e vorba. Si nu numai de ce face, ci de impactul pe care are acel „ce face”.
        Vorbeam mai demult de invatamant. Uite dovada. Un incult, un „prostovan” e mai usor de manipulat, de controlat, de inoculat, pentru ca el nu are niste repere dupa care sa se ghideze, nu are CU CE si CUM sa gandeasca singur. E greu sa-i ceri unui prost SI FLAMAND pe deasupra, sa judece singur.
        Asa este, acum totul esre din vina luj baselu, dar din noiembrie a cui o sa mai fie vina? Exact ce spuneam si acum doi ani, de peste 20 de ani dam vina pe „greaua mostenire”,
        Ma doare sufletul sa vad ca poporul asta din care fac parte nu se mai trezeste odata din letargie. Mi-e ciuda pe toti oamenii destepti din tara asra care stau deooarte, de sila mizeriei politice. U sila si dezgustul nu vom face mare branza, pentru ca Dinu Paturicii ai Romaniei de azi nu pot fi pusi la locul lor decat cu BATA!

        Comentariu de Rica Venturiano | august 3, 2014

      • Daca ar fi sa analizam fara patima raspunsurile acestor oameni, concluzia care se desprinde este ca ei vor o viata mai buna. Ca ei cred ca Ponta le-ar putea oferi asa ceva este altceva – deci viata mai buna e una si cine ar putea sa contribuie la asa ceva e alta. Chiar au fost raspunsuri de genul „sa se taie pensiile baronilor” sau „Numai un român ne poate duce acolo unde merităm”… Observa ca nimeni nu s-a exprmat in sensul ca DNA sau ANI ar trebui sa fie controlate politic de catre PSD sau sa fie desfiintate. Cu alte cuvinte, acest electorat se mentine neutru fata de o asemenea problema. Pentru el ceea ce conteaza este cresterea nivelului de trai!! Cand spui ca Ponta este „un om bun care ne scapă de criză şi sărăcie şi măreşte salariile”, accentul cade pe acel „ne scapă de criză şi sărăcie şi măreşte salariile”, asta e problema importanta pentru acest electorat. Stii cum e? Fac si eu ca ala: „prost, prost, dar uite ce vrea!!”. Domnul Ponta si intreg PSD-ul a dat-o cu ultranationalismul si ortodoxia, insa pentru propriul sau electorat cu adevarat prioritare sunt alte probleme. Cand doamnei profesoare din Olt i s-a pus problema plagiatului a spus ca nu crede pentru ca Ponta este „destul de capabil”… De unde rezulta ca oamenii acestia au acum incredere in Ponta, dar pentru ca sa li se adevereasca faptul ca Ponta e capabil trebuie ca „sa taie pensiile baronilor” si sa ne scape „de criză şi sărăcie” şi „să ne mărească salariile”. Nu stiu in ce masura Dl. Ponta a receptionat corect mesajul salii.

        Pentru ca daca nu l-a receptionat corect… atunci nu pare a fi gresit sa zicem ca-i bai!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014

      • Exact Motane. Ei vor o viata mai buna, problema este ca viata aia mai buna O ASTEAPTA DE LA ALTII!! Daca ii intrebi, fiecare iti va da acelasi raspuns, SA NE DEA GUVERNUL! N-am auzit pe niciunul sa spuna ca vrea posibilitatea sa se reprofileze, sa se recalifice, sa caute un job pe masura calitatilor si capacitatilor.
        TOTI VOR SA LE DEA CINEVA ACEA VIATA MAI BUNA!!!

        Comentariu de Rica Venturiano | august 4, 2014

      • Pai, si asta inseamna ca e prost? 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 5, 2014

  5. Ce ma-ngretzosaza , este declaratia data de acea ” profesoara ” : -Nu am crezut si nu cred nici sa vad !” in rest , articolul domnului Cristian Andrei se inscrie perfect in categoria articolelor de campanie electorala care umple oamenii de rahat ….in mai toate tarile lumii nu doar in Romania . Ma miira de asemenea si faptul ca un sociolog de marca precum domnul profesor Bulai , aluneca pe panta aiuristica a vorbelor d e vorbit . ” Faptul ca nu este ortodox { Klaus Johannis } este un handicap sever ” . Despre ce fel d e handicap vorbeste domnul Bulai intr-o tara unde ” crestinii …credinciosi ” se duc la biserica doar in zile d e mari sarbatori religioase { nestiind de regula cine a fost sfantul respectiv , cand a trait si ce-a facut in viata lui pentru a devenii sfant , sau macar pentru care motiv este comemorata acea zi } unde , daca stau la cozi interminabile nu se retin din a injura { macar in gand si tot fac asta 😉 } biserica , pentru organizarea defectuoasa sau jandarmii care nu-i lasa dracului in plata Domnului ! Intr-o tara unde , daca Isus Cristos insusi ar…pogora din inaltul cerului s-ar cara urgent innapoi fara macar sa s e uite in urma si blestemand clipa cand s-a hotarat s a poposeasca aici de unde , precis va pleca fara ceas la mana sau cartile de credit in buzunar si unde , precis va da de-o ” profesoara ” care sa-l injure si sa-i spuna verde in fatza ca, chiar daca-l vede in carne si oase …ea nu crede in existenta Lui 😉 😡 ! Sa-ti spun motivele pentru care EU nu l-asi vota pe domnul Johannis . 1] Faptul ca INCA nu si-a justificat modul in care a obtinut acea impresionanta avere , despre care vorbeste cam d e multa vreme presa ….indiferent d e coloratura . Chestia cu ” meditatiile „…chiar nu tine ! 2] Am trait douazeci si cinci de ani sub conducerea unui tzaran din Olt care atunci cand dadea fatza cu ” oamenii muncii de la orase si sate ” afisa un ranjet , un rictus facial insa….nu un zambet …macar d e multumire pentru osanalele aduse . Klaus Johannis , face parte din aceeasi categorie doar locul nasterii al diferentiaza . Faptul ca vorbeste germana , nu-l consider un atu . Asta a invatat in familia sa …asta vorbeste omul . Mi-ar fi placut mai mult daca vorbea …mandarina . Ca Presedinte al Romaniei …nu va face doua parale { daca va face totusi ceva , tine si matale minte si …la timpul respectiv imi voi prezenta scuze } , atata vreme cat alianta d e partide ce-l propune pentru functia supreme in orice stat este formata din….vezi si matale foarte bine din cine . Astia al vor pe post de lover doll la Cotroceni iar ei….sa-l manipuleze dupa dorintele membrilor coiosi din partide . Domnul Tismaneanu , uita ca el insusi fiind un produs al unor comunisti { evrei dar…comunisti ca mai toti evreii } , a ridicat candva in slavi acel socialism al domnului Ponta . Uita deoarece traind in America ” marxista ” a lui Obama chiar crede ca Ponta este socialist . Dupa parerea mea Victor Viorel Ponta n-are nimic a face cu socialismul sau macar cu ideile socialismului . Domnul Ponta daca s-ar putea sa reinvie vremurile de pana in ’89 sau macar pe acelea din …’91-’92 ar fi un foarte bun presedinte cu conditia de a fi sprijinit de Armata , Politie { fireste si ” servicii ” } iar Parlamentul sa redevina Marea Adunare ….Nationala . Acesti oameni pot fi foarte buni lideri atunci cand fac asta de pe pozitia forte a unui el lider maximo , ascultat precum Dumnezeu si necontrazis nici macar in gluma dar , atunci cand le sant aratate erori….sant gata sa ordone represiune maxima contra celor ce-i contreaza . Cred ca unul dintre modelele de viata a lui Ponta este Vladimir Putin si nu „Che” Guevara , asa cum s e lauda mai nu stiu cand . Problema este ca Putin se bazeaza { si s-a bazat } intotdeauna pe sprijinul fostilor ” colegi d e scoala ” , scoala aia d e pe strada Lublianka , in timp ce ” colegii ” domnului Ponta fac parte la ora asta din acea categorie profesionala pe care-o urasc cel mai mult romanii a caror voturi le asteapta domnia sa in noiembrie . Oricum va avea un vot mai putin { vorba lui Ion Iliescu } : VOTUL MEU !

    Comentariu de Marian | august 3, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      N-am nimic cu Ponta, ceva personal, Doamne fereste! Dar stii ce ma frapeaza pe mine la baiatul asta? Ca pare gol pe dinauntru… Chiar si discursul asta pe care l-a citit acolo, totalmente fara convingere, ca si cum ar fi citit ceva strain de el, de ideile lui, conceptiile lui. Sunt oameni care si dezbracati in pielea goala si te pot convinge de ceva. Ponta, imbracat la costum, spilcuit si nu convinge… E ca si cum ai ciocani intr-un perete fals: constati ca e gol pe dinauntru…

      Pe Iohannis eu il pot intelege: asa sunt sasii. Ei sunt, de regula, oameni calmi, linistiti. E adevarat ca nu au temperamentul asta al nostru, latin… Vorbesc cu calm, fara graba…

      ” Despre ce fel d e handicap vorbeste domnul Bulai intr-o tara unde ” crestinii …credinciosi ” se duc la biserica doar in zile d e mari sarbatori religioase { nestiind de regula cine a fost sfantul respectiv , cand a trait si ce-a facut in viata lui pentru a devenii sfant , sau macar pentru care motiv este comemorata acea zi } unde , daca stau la cozi interminabile nu se retin din a injura { macar in gand si tot fac asta 😉 } biserica , pentru organizarea defectuoasa sau jandarmii care nu-i lasa dracului in plata Domnului ! Intr-o tara unde , daca Isus Cristos insusi ar…pogora din inaltul cerului s-ar cara urgent innapoi fara macar sa s e uite in urma si blestemand clipa cand s-a hotarat s a poposeasca aici de unde , precis va pleca fara ceas la mana sau cartile de credit in buzunar si unde , precis va da de-o ” profesoara ” care sa-l injure si sa-i spuna verde in fatza ca, chiar daca-l vede in carne si oase …ea nu crede in existenta Lui 😉 😡 !”

      Dupa parerea mea, nu trebuie sa vorbim in astfel de termeni si sa generalizam. Unul din marile noastre defecte este ca prea ne defaimam pe noi insine, si inca nu oricum, dar in public, sa stie toata lumea. Noi ne defaimam in orice si uitam ca sunt altii care poate ca sunt mai pacatosi, mai rai decat noi, ca la altii sunt rele poate mai mari decat la noi. Caragiale, cu geniul sau, a exprimat magistral acest lucru: „Simt enorm si vaz monstruos”. 😆 Iar faza din final este absolut fenomenala, colosala!! 🙂

      „Uf! Niciodată n-am să uit ce bine m-am odihnit o noapte în orașul meu natal, la nr. 9, „Grand-Hôtel Victoria Română”!”

      🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014 | Răspunde

      • Sa nu generalizam ? Pai domnul Bulai ce face , el nu generalizeaza ?Am cunoscut cativa sasi…pe vremea cand eram militar , am fost camarad cu ei . Ai dreptate , majoritatea sant oameni calmi , linistiti si mai ales buni gospodari , nu atat buni meseriasi ,asi in meseria din care-si halesc painica , cat bine organizati si buni organizatori in general , oameni seriosi . Fireste deoarece padure fara uscaturi …nu prea exista , fara suparare dar….pana cand domnul Johannis nu va clarifica o data pentru totdeauna modalitatea d e dobandire a averii domniei sale ….pentru mine este exact ca si ceilalti politicieni : HOT , ECSCROC , PUNGASI , BANDIT , TICALOS ….BUN DE DUS LA CREMENAL . Repet , chestia cu meditatiiile nu tine si nici macar chestia cum ca gologanii …i-ar fi trimes ai lui din Germania , unde au emigrat dupa ’92 . Cu Ponta …n-oi avea matale nimic personal dar…am eu ! De fapt nu cu el personal am ci cu TOTI cei ce-si spun ” oameni politici ” cu politicienii . Am luat plasa o data , am luat plasa si-a doua oara dar a treia oara ….cat de imbecil sa fiu sa pentru a lua din nou , aceeasi plasa sau…s-o iau la aceeasi maniera ca pe precedentele 😡 ??? Gata , a zburat puiu cu atza 😡 ! Si Ponta si Tariceanu , sau Predoiu sau Diaconescu { ma refer in egala masura la amandoi Diaconestii } si japitza aia de Elena Udrea care , crede ca-i suficient sa ai un vagin plasat intre doi craci … si-o capatana acoperita cu-n par vopsit in blond { ca s e vede si fara binoclu ca-i vopsita moldoveanca dracului 😉 } pentru a se putea gandii la fotoliul de la Cotroceni , ca la o pieasa de mobilier ce este normal sa-i fie incredintata . TOTI , dar toti fara nici o exceptie dau aceeasi senzatie : pereti falsi , goi pe dinauntru !!! Fireste daca Elena Udrea ar fi goala si pe dinafara ….chiar n-ar strica 😉 !

        Comentariu de Marian | august 3, 2014

      • @Marian
        Citeste, te rog, editorialul lui Caragiale!!! 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014

  6. DE cititi si…

    Articolul politic scris de Ion Luca Caragiale (sursa: Wikisource):

    Liberalii și conservatorii


    Iata ce se arata:

    „Sunt în România două partide, care se exclud unul pe altul: liberalii și conservatorii, roșii și albii, radicalii și reacționarii.

    Deși nimeni nu tăgăduește că aceste două partide în adevăr se exclud, părerile în privința lor se deosebesc. D. C. A. Rosetti, cel mai competent om în materie de lupte politice, e de părere că partidul conservator, alb sau reacționar, este o Plevnă internă pe care liberalii trebue să o combată la moarte și viață. Diletanții politici, din contră, sunt de părere că aceste două partide, deși în adevăr se exclud, vor același lucru, adică să ajungă și să rămâie la putere.

    Noi credem că d. C. A. Rosetti, cu toate că este un foarte excelent bărbat politic, merge prea departe în judecata sa asupra partidului conservator; cu toate acestea – nu împărtășim vederile diletanților politici.

    De când fericirile liberalismului s’au revărsat asupra țării noastre, liberalii și conservatorii mereu se luptă, și, cu deosebire în cursul celor din urmă doi ani, ne-au dat destule dovezi că o sinceră și neîmpăcată ură îi desparte. O mulțime de oameni au fost dați în judecată; altă mulțime a fost perchiziționată; s’a ticluit catastiful de păcate: în sfârșit, pentru ca toate aceste să se poată face, trebue să fie la mijloc o ură sinceră, iar pentru ca să se poată urî, oamenii trebue să aibă motive bine întemeiate.

    Trebue deci să fie ceva, ce deosebește pe liberali de conservatori.

    Era odată o vreme, când nu erau în țară nici liberali, nici conservatori: erau numai boieri, ciocoi, târgoveți și țărani. D’odată însă se întorc de prin străinătate o mulțime de tineri, care știau multă carte, aveau multe aspirațiuni frumoase, dar nu cunoșteau țara. Ei cer să se facă schimbări în așezămintele țării și aveau tot dreptul să facă această cerere, deoarece, în adevăr, era trebuință de anumite schimbări.

    Din nenorocire însă acești tineri nu cunoșteau îndestul starea și adevăratele trebuințe ale țării; astfel cereau niște schimbări, pe care bătrânii, ca niște oameni, cari cunoșteau țara, nu le puteau primi ca bune și folositoare.

    Astfel se produce cea d’întâi luptă politică; tinerii cer schimbări, iar bătrânii le răspund: Voim și noi să facem anumite schimbări, nu însă pe acele, pe care le cereți voi.

    Cine sunt însă acești tineri liberali ? – Costache Negrea, N. Bălcescu, Câmpineanu, Eliad Rădulescu, Tell, Bolintineanu, V. Alecsandri, A. Russo și alții, toți oameni, cari astăzi sunt, ori, dacă ar mai trăi, ar fi conservatori: e dar o foarte mare deosebire între liberalii de atunci și liberalii de acum. Alăturea cu Misail, Pătârlăgeanu, Holban, P. Ghica, etc., Bălcescu, Câmpineanu ori E. Rădulescu niciodată nu s’ar fi luptat.

    Liberalii de odinioară voiau niște lucruri, care poate că nu se potriveau cu starea în care se afla societatea română; din nenorocire s’au vârît însă printre dânșii niște oameni, cari nu erau deopotrivă cu dânșii, oameni, cari voiau niște lucruri, ce nu se potrivesc cu starea niciuneia din societățile organizate de pe fața pământului. Chiar la anul 1848 era o foarte mare deosebire între acești oameni și adevărații liberali, și N. Bălcescu încă atunci numea pe conliberalul său C. A. Rosetti, un trădător (vezi I. E. Rădulescu).

    Dacă nu ar fi fost însă acei liberali nobili, cari astăzi sunt ori ar fi conservatori, niciodată liberalii de astăzi nu ar fi ajuns a se răsfăța în viața noastră publică; I. C. Brătianu și C. A. Rosetti numai la umbra unor nume adorate au putut să-și facă meseria lor de samsari politici. Liberalii de astăzi au luat însă o moștenire, la care nu au niciun drept.

    Dorința acestor liberali era de a da țării o organizație, în virtutea căreia puterea publică poate să atârne mai ales de ciocoi și de târgoveți, și grație sprijinirii ce li s’a dat din partea oamenilor cu greutate la anul 1866, această dorință li s’a împlinit.

    Mai este însă un lucru la mijloc.

    În o țară atât de liberală ca România, foarte lesne s’ar putea întâmpla ca națiunea suverană să-și dea seamă despre ceea ce face și să le dea liberalilor bani de drum. Contra acestei eventualități triste nu este decât un singur leac, ura personală, și d. C. A. Rosetti, ca un eminent bărbat politic, își dă toată silința spre a deștepta în țară acest sentiment binefăcător.

    Și d. C. A. Rosetti a izbutit: în adevăr, astăzi cei mai mulți din aceia, cari susțin guvernul liberal, îl susțin numai fiindcă urăsc pe conservatori, se tem de ei, ori fiindcă ar trebui să-și sacrifice interesele personale, susținând pe conservatori. D. C. A. Rosetti e dar foarte aproape de adevăr, când zice, că cele două partide sunt două cete vrăjmașe și că partidul conservator este o Plevnă internă. Este foarte aproape de adevăr, deoarece știe, că însuși lucrează zi și noapte spre a produce acest rezultat. Îndată ce ar înceta ura și frica, îndată ce interesele particulare nu ar fi angajate în luptele politice, d. C. A. Rosetti ar trebui să se ducă de unde a venit.

    Dar toate lucrurile au rostul lor. Mai nainte ori mai târziu ura și frica vor trebui să înceteze și atunci, de voie de nevoie, aceia cari își au interesele angajate în operațiile firmei liberale vor începe să țipe mai amarnic. Nimeni cu minciuna nu poate duce foarte departe și încetul cu încetul lumea își aduce aminte de starea în care se afla țara pe când era guvernată de oameni capabili și cumpătați, o compară cu cea de astăzi, și la urma urmelor față cu adevărul chiar și ura va trebui să-și piarză puterea. Frică ? – frica, neîntemeiată – fiind, va trebui să înceteze cât mai curând.

    Atunci apoi, d. C. A. Rosetti a pierdut jocul.”

    Foarte tare!!!

    🙂

    Evident, recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

    Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014 | Răspunde

    • Uitati-va la fraza unde se arata (deci asta era pe vremea aceea!!!):

      O mulțime de oameni au fost dați în judecată; altă mulțime a fost perchiziționată; s’a ticluit catastiful de păcate: în sfârșit, pentru ca toate aceste să se poată face, trebue să fie la mijloc o ură sinceră, iar pentru ca să se poată urî, oamenii trebue să aibă motive bine întemeiate.

      Parca am mai vazut asa ceva, parca am mai intalnit asa ceva…
      IN ZILELE NOASTRE!!!!!!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | august 3, 2014 | Răspunde

      • Sti care-i diferenta intre vremurile lui Caragiale si ale noastre ? Pe timpul aluia nu erau femei deputate , senatoare si deci , n-aveau nici o sansa sa ajunga la Cotroceni decat cel mult la….Crucea de Piatra , aia situata in coltz la Plevnei . Pe timpurile noastre , femeile sant si deputate si senatoare si doresc cam toate sa devina presedinte ale Romaniei . Majoritatea , ar putea fi foarte bine ” salariate ” ale stabilimentului sus mentionat dar….sant femei de succesuri 😉 !

        Comentariu de Marian | august 4, 2014

      • Ei, si tu, mai Marian… Punctul asta de vedere chiar nu pot sa-l accept… Prea esti misogin…

        Comentariu de Motanul Incaltat | august 4, 2014

      • Mariane, aici nici eu nu sunt de acord cu tine. Ce conteaza sexul unuei persoane? Important este ce face o persoana, iar in politica nu sunt barbatii mai presus de femei, ori viceversa, 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | august 6, 2014

  7. Motane, pentru ca tot ai adus vorba de nea Ianacu, imi permit sa reproduc o scrisoare deschisa a lui Dan Mihaescu, si postata pe Internet, scrisa mai demult, cam pe vremea conducerii PESEDISTE, cu Ilici in frunte. Singurul aspect schimbat de atunci fiind ocupantii scauneleor politice. Restul de actualitate.

    „Stimate nene Iancule,

    Ambetat de tristeţe şi turmentat de scumpiri bezmetice, îţi compun această misivă tristă şi de adio, că ce mă enervează când vine vorba despre opera matale, este gogoriţa că satira îşi păstrează actualitatea, că personajele seamănă leit cu cele din zilele noastre, poltroni, tembeli, pungaşi, mahalagii, hahalere, bagabonţi etc.
    Să avem rezon, coane Iancu le, tălică ai scris pentru copii, scenarii de desene animate.
    Eşti mărunt, neicuşorule! Ia hai, să te cocoşez cu niscaiva exemple. Matale ştii cât ar costa acum o masă la “Iunion”? Şi câtă verzitură îi lipeşti pe frunte manelistului minune, care ţine acuma locul lui I.D. Ionesco?
    Şi să te văd eu dacă ai corajul să vii pe jos de la “Iunion” acasă, noaptea. Că te dezbracă lotrii cu ranga.
    Heavy metal! Dacă ai vedea cine-i acuşica în fruntea bucatelor, te-ai închide la “Gambrinus” şi nu te-ai trezi din beţie decât să te închini. Suntem o ţară penală, meştere. De la prezidenţie la govern, toate mangafalele cu foncţii sunt în libertate condiţionată. Nu ştii cum şi cât se fură. Răcnesc gazetele de vuiesc Carpaţii! Şi toate oalele sparte le plăteşte poporul acesta de coate-goale, care nu mai visează castele în Spania. Visează căpşuni.
    S-au înmulţit nesimţiţii şi proştii şi vorba matale: “Cu prostia te poţi lupta, dar ea întotdeauna învinge!”
    Zicea Nae Ipingescu: ”Să nu mai mânânce nimeni din sudoarea, bunioară, unuia ca mine sau ca dumneata şi să şază numai poporul la masă, că el e stăpân”. Mai mult de jumătate din popor e în mare mizerie şi tot atâta ar vrea să-şi lase ţara . O să zici că le crapă obrazul aleşilor? Ei, aş! Unde este Rică Venturiano cu “Angel radios”?
    E timpul cocotelor. Ziţa, Veta, Joiţica, Didina sau Miţa Baston au fost sfintele-sfintelor. Paraşutele au acuşica golaveraj la televizor. Să vezi filme deochiate, nene Iancu le! S-a uitat şi Bubico al meu la o emisiune şi de atunci nu mai latră. Guiţă! Domnul Goe e ticsit de droguri şi mamiţa vorbeşte la telefon, la linia fierbinte.
    Conul Leonida şi soaţa şi-au depus pensia la pubelă, de unde şi mănâncă, Tipătescu este Naşul mafiei judeţene, Dandanache face tocşouri de seară, jupân Dumitrache zis “ Titi rcă Inimă-rea” e primar şi milostiveşte cu parcuri moca toate rubedeniile.
    Se face Capitală până la matale la Ploieşti, numa’ borduri şi mijlocul rămâne aşa cu gropi, cu mahalale fără apă şi canal, fără buleftrică. Caţavencu combate la gazetă contra marilor corupţi, el fiind curat deoarece până şi banii lui au fost spălaţi. Ghiţă Pristanda e finanţist acu’, din negoţul cu maşini furate, alte fapte necurate ca şi şpăgi nenumărate. Până şi frizerul Nae Girimea se minunează câtă prostime s-a umplut de mătreaţă şi câţi politicieni de valută. O soţietate fără prinţipuri, morală şi cinste.
    Prezidentul vorbeşte romanes, la televizor, cu fraţii şi surorile lui, la care s-a dat dezlegare să belească Europa.
    Fericiţi că au un preşedinte care îi înţelege, fiind apropiat de ei ca nărav şi poftă de viaţă. În ţară, băieţii deştepţi la matrapazlâcuri au strâns averi din care să se îndestuleze toate loazele lor, până la două mii paş’opt.
    Se fac mafioţi unii pe ăilalţi şi mă jur pe cursul valutar că au dreptate toţi. Dacă nici ei nu s-or şti între ei?… Altminteri e ”criză teribilă, monşer”. Dacă ai cunoaşte Parlamentul de acum i-ai dedica ”Năpasta”, promisiunilor guvernului, schiţa “1 aprilie”, Justiţiei“Lanţul slăbiciunilor”, vieţii noastre politice – “D-ale carnavalului”, scrisoarea către FMI şi Consiliul Europei este “Scrisoarea pierdută”, iar viitorul nostru poate fi asemuit cu “O noapte furtunoasă”. Bravos naţiune! Egzistă nişte unii care zic că suntem “ Ţara lui Caragiale”. Ei, aş! Moravurile de pe vremea matale erau… parfum. Şi atunci, eu cu cine votez? Aceasta-i întrebarea!
    Cică dă-i, Doamne, românului mintea de pe urmă şi pe urmă el votează la fel… Într-un singur loc ai avut dreptate, nene Iancu le. Atunci când ai zis că românul s-a învăţat să aibă din toate câte nimic. În fruntea soţietăţii s-au aburcat mitocanii şi nu le poţi bate obrazul, întrucât (tot matale ne-ai învăţat) mitocanul se naşte jignit.
    Încolo, frică ne e că ne-am născut în România şi o că o să murim în Becalia sau Băsescia!
    Dar să fim optimişti, că, dacă nu murim, o să fie şi mai rău!

    Autor: DAN MIHĂESCU”

    Comentariu de Rica Venturiano | august 6, 2014 | Răspunde

  8. Ha ha ha…. 😀 😀 😀

    Se pare ca ziarul romanesc umbla cu cioara vopsita. De ce nu a tradus totul??

    http://time.com/7809/1-in-4-americans-thinks-sun-orbits-earth/

    Se pare ca un sfert de americani sint prosti, dar o treime de europeni sint prosti. De ce au lasat deoparte partea cu europenii? Pentru ca e la moda sa se bata joc de americani. Dar ei nu se vad….

    Comentariu de Cristina | august 7, 2014 | Răspunde

  9. […] trebuie atribuit doar PNL-ului sau doar Presedintelui. Ci si Stangii politice si va invit sa cititi aici un articol recent si reiau titlul unui articol din Gandul: „Mândrii români ai lui Victor […]

    Pingback de Marian Munteanu… « Motanul Incaltat | aprilie 14, 2016 | Răspunde

  10. […] Propunerea lui Liviu Dragnea, a PSD-ului adica – pentru ca, din cate am inteles, nu s-a discutat si nici aprobat, statutar de catre un Congres al PSD – pentru functia de premier este Sevil Shhaideh, o fosta colaboratoare a liderului PSD si fina acestuia, daca am inteles bine. Doamna Shhaideh este cetatean roman, apartinand comunitatii turco-tatare din Romania si e de religie musulmana, casatorita cu un cetatean sirian. La auzul acestei vesti, internetul a „explodat”, dupa parerea unora, cu tot felul de „glumite” la adresa doamnei Shhaideh. Totusi, mi se pare ca e si o chestiune serioasa legata de acest lucru. Eu imi amintesc cum in campania pentru prezidentiale din 2014, reprosurile votantilor PSD, de la Consiliul National de la Craiova, la adresa D-lui. Iohannis erau d…: […]

    Pingback de O propunere interesanta… « Motanul Incaltat | decembrie 23, 2016 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: