Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Despre ideea de normalitate…

Sigur, ne putem intreba ce este normalitatea? Caracterul de a fi normal. Totusi, ideea de normal si de normalitate poate fi vazuta diferit in societate, dupa cum se si spune: „cate capete, atatea pareri”. Eu spun ca asa e normal, tu zici ca nu e asa, ci asa e normal. Interesant este ce spune Sfanta Scriptura in Cartea I a Regilor la inceputul Cap. 12. Voi cita primele 6 versete din acest capitol:

Cap. 12

Samuel inceteaza de a fi judecator

1. A zis Samuel catre tot poporul: „Iata eu am ascultat glasul vostru in toate cate mi-ati grait si am pus rege peste voi.

2. Iata regele umbla inaintea voastra, iar eu am imbatranit si am incaruntit; fiii mei sunt cu voi si eu am umblat inaintea voastra din tineretile mele si pana acum.

3. Iata-ma, marturisiti asupra mea inaintea Domnului si a unsului Lui, de am luat cuiva boul, de am luat cuiva asinul, de am asuprit pe cineva si de am apasat pe cineva; de am luat de la cineva mita si am inchis ochii la judecata lui, va voi despagubi”

4. Si au raspuns toti: „Tu nu ne-ai nedreptatit, nici nu ne-ai asuprit, nici nu ai luat nimic de la nimeni”

5. Atunci el a zis: „Martor ne este Domnul si martor este unsul Lui in ziua aceasta, ca voi n-ati gasit nimic asupra mea!” Iar ei au zis: „Martor!”

6. Apoi a zis Samuel catre popor: „Martor este Domnul, Cel ce a pus pe Moise si pe Aaron si Care a scos pe parintii vostri din tara Egiptului. […]” (subl. mea)

Stateam si ma gandeam la lucrurile acestea… Vorbim despre normalitate, dar cat de mare este diferenta intre cum ar trebui sa fie omul si cum este si ce face el in realitate. Ecclesiastul spune la cap. 7, versetul 29:

„Dar iata numai ce am gasit: Dumnezeu a facut pe om drept, iar oamenii nascocesc multe viclesuguri.” (subl. mea)

Cam astfel de viclesuguri: sa-i ia celuilalt boul, asinul, sa-l asupreasca si sa-l apese! Sa dea si sa primeasca mita, sa inchida ochii la judecata si, desigur, sa nu-l despagubeasca pe cel pe care l-a nedreptatit si caruia ia furat una si alta… De unde ar rezulta ca nu s-a inventat inca un sistem socio-economic in care sa nu mai fie asa… Dar cati sunt ca Samuel? Interesant este ca el ne demonstreaza ca este posibil ca un om sa traiasca si fara sa fure si sa faca tot felul de nedreptati. Pe cand in zilele noastre e in mare voga cum sa se minta si sa se insele. Unii mai fac si un fel de titlu de glorie din asta…  Numesc astfel de lucruri stiinta de „a te descurca in viata”, altfel esti „prost”, „mori ca prostu’ cu dreptatea-n brate”. Putini se gandesc la ceea ce spunea Sf. Dimitrie al Rostovului, ca „cei drepti tin lumea”.

De observat ca Samuel intreaba poporul, de unde rezulta ca si pe vremea aceea erau oameni care faceau astfel de nedreptati. Am putea fi tentati sa credem ca e usor de facut si de trait asa cum a facut si a trait Samuel. Realitatea pe care o traim ne arata insa multe exemple contrare. Deci nu e atat de usor precum pare la prima vedere. Dumnezeu a pedepsit casa lui Eli pentru rautatea fiilor sai, despre care spune:

„12. Insa fiii lui Eli erau oameni netrebnici. Ei nu stiau de Domnul,

 13. Nici de datoria preoteasca fata de popor. Cand aduceau jertfa, feciorul preotului venea in timpul cand se fierbea carnea, cu o furculita in mana,

  14. O vara in caldare, sau in blid, sau in tava, sau in oala, si ce prindea furculita, aceea lua feciorul preotului. Asa faceau ei cu toti Israelitii care veneau acolo in Șilo.

 15. Chiar si inainte de a arde grasimea venea feciorul preotului si zicea catre cel ce aducea jertfa: „Da carne de friptura pentru preot, caci el n-are sa ia de la tine carne fiarta, ci da-i-o cruda”

 16. Si daca cineva zicea: „Lasa sa se arda mai intai grasimea, cum se cuvine, si apoi iti vei lua cat iti va pofti sufletul”, atunci el raspundea: „Ba nu, da-mi chiar acum, iar de nu, voi lua cu de-a sila”

 17. Si pacatul acestor tineri era foarte mare inaintea Domnului, caci ei departau lumea de a mai aduce jertfa Domnului” (I Regi 2, 12 – 17)”

Iar Elcana, care avea doua femei – Penina cu care avea copii si Ana care nu avea copii – cand aducea jertfa dadea partea Peninei si tuturor fiilor si fiicelor ei, dar Anei ii dadea partea indoita, „desi aceasta nu avea copii, pentru ca el iubea pe Ana mai mult decat pe Penina, caci Domnul inchisese pantecele ei” (I Regi, 1, 5). Si spune mai departe ca Penina o amara grozav pe Ana „ca sa carteasca din pricina ca nu i-a dat Domnul prunci”. Insa eu socot ca Elcana o iubea mai mult pe Ana, mama lui Samuel, caci Domnul s-a milostivit de ea si i-a daruit un copil, pentru frumusetea dreptatii sale. In faptul ca Penina o amara pe Ana putem vedea lupta intre ceea ce este trupesc si ceea ce este duhovnicesc si placut lui Dumnezeu! Ajunsi aici mi se pare semnificativ ce spune Ecclesiastul:

„26. Si am gasit femeia mai amara decat moartea, pentru ca este o cursa, inima ei este un lat si mainile ei sunt catuse. Cel ce este bun inaintea lui Dumnezeu scapa, iar pacatosul este prins.

27. Iata ce am aflat, zice Ecclesiastul, si inca si altele, ca sa pot descoperi intelesul

28. Pe care sufletul meu l-a cautat si nu l-a aflat. Am gasit insa un om la o mie, dar n-am gasit nici o femeie din toate cate sunt.” (Eccl. 7, 26-28) (subl. mea)

Deci observati cat de fericit trebuie sa fi fost Elcana pentru ca o gasise pe Ana, impodobita cu frumusetea intelepciunii si dreptatii. Caci precum Penina erau acelea de care pomenea Ecclesiastul, care spunea ca nu a gasit nicio femeie din toate cate sunt. Ca despre nici una nu a gasit ca sa spuna: „Cat de frumoasa esti tu, draga mea, si fara nicio pata” (Cantarea Cantarilor 4,7), ca s-o cheme si sa-i zica:

„8. Vino din Liban, mireasa mea, vino din Liban cu mine! Degraba coboara din Amana, din Senir si din Hermon, din culcusul leilor si din muntii cu leoparzi!

 9. Sora mea, mireasa mea, tu mi-ai robit inima numai c-o privire a ta si cu colanu-ti de la san” (Cantarea Cantarilor 4, 8-9)

Ca a gasi o femeie din toate cate sunt e atat de greu precum a gasi intelepciunea si dreptatea! Si cum poti s-o numesti „sora mea, mireasa mea” pe cea care e mai amara decat moartea! Iar Isaia spune:

10. Bucura- Ma-voi intru Domnul, salta-va de veselie sufletul Meu intru Dumnezeul Meu, ca M-a imbracat cu haina mantuirii, cu vesmantul veseliei M-a acoperit. Ca unui mire Mi-a pus Mie cununa si ca pe o mireasa M-a impodobit cu podoaba.

11. Ca pamantul care rasare ierburi, si ca o gradina in care samanta incolteste, asa Domnul Dumnezeu va face dreptatea sa rasara, si inaintea tuturor neamurilor preaslavirea Sa” (Isaia 61, 10-11)

Iulie 24, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

30 comentarii »

  1. Aceasta este postarea cu numarul 1000! 🙂

    Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014 | Răspunde

  2. Din nou ai dat link la mine, deci te intereseaza parerea mea.

    In primul rind, ai spus ca principiile crestine sint radicale si extremiste, deci nu inteleg de ce ai deschis acest subiect.

    In al doilea rind, spui ca Interesant este ca el ne demonstreaza ca este posibil ca un om sa traiasca si fara sa fure si sa faca tot felul de nedreptati. De ce este interesant? Sint multi oameni care traiesc fara sa fure si sa faca tot felul de nedreptati!

    Versetele 3,4,5 subliniate de tine arata ca nu este corect ca sa se fure lucrul altuia. Tu insa esti de acord cu taxele propuse de K&K, de exemplu. Esti de acord cu furtul facut de guvern. Aici spui ca e gresit sa se fure, dar cind vorbesti despre ce face guvernul atunci e bine ca fura. Si pe linga asta mai spui ca furtul facut de guvern este ceva crestinesc!!!! Asa ca te contrazici mereu. Asta este pentru ca nu ai un standard, ci te indoiesti ca pomul, incotro bate vintul.

    Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014 | Răspunde

    • Greseala pe care o faci tu este ca presupui ca numai guvernul fura. Chiar si asa daca ar fi, tot fura cineva… De unde se vede ca nu ma contrazic… Albert Camus, in celebra sa piesa Caligula, chiar spunea ca „a guverna inseamna a fura”… Eu nu am zis ca e bine ca fura. Ci mi-am pus intrebarea daca fura… Iar dupa tine sa nu mai ajuti pe nimeni e crestineste. Atunci cine se contrazice oare? Eu sau tu? 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014 | Răspunde

      • Unde am spus ca numai guvernul fura?? Iarasi imi pui cuvinte in gura pe care nu le-am spus?? Multi alti oameni fura, de aia multi sint la inchisoare! Chestia e ca guvernul fura si nu-i baga nimeni la inchisoare, dimpotriva, sint ridicati la rang de super-crestini! De unde se vede ca te contrazici!

        Ba da, ai zis ca e bine ca guvernul fura. Esti de acord cu ideologia keynesiana care este bazata pe furt.

        Inceteaza sa insinuezi ca spun unele lucruri pe care nu le spun niciodata! Cind am zis ca sa nu ajuti pe nimeni e crestineste?? Stii sa citesti in romaneste, sau trebuie sa-ti scriu in engleza? Sau asa-ti place tie, sa acuzi oamenii cu minciuni??

        Pentru ca guvernul SUA sa ajute cu bani pe alte tari, acei bani trebuie sa-i fure in primul rind de la cetatenii Americii. Nu este crestineste ca guvernul sa faca fapte caritabile cu banii lor, dar mai cu banii furati de la cetateni!! Furtul e crestineste? Deci cine se contrazice?? Tot tu!

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • Face guvernul SUA actiuni caritabile? Eu am impresia ca-si urmareste interesele… ” Esti de acord cu ideologia keynesiana care este bazata pe furt.” – asta e o prostie, scuza-ma… Adica e o prostie sa spui ca „ideologia keynesiana e bazata pe furt”. Esti indusa in eroare, ti-o zic de pe acum!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Eu am spus ca si daca ar vrea sa faca acte caritabile cu banii lor (desi guvernul nu are banii proprii) este gresit, cu atit mai gresit e sa o faca pe banii altora.

        Chiar mai rau e ca se foloseste de bani furati ca sa-si urmareasca interesele!

        Chiar tu ai spus ca keynes a propus ca taxele sa creasca in anumite conditii. Ce e asta, nu e furt? Niciodata nu a spus ca oamenii trebuie taxati doar pentru a plati functiile guvernului, dimpotriva! Asa ca nu este nici o eroare, chiar tu ai afirmat-o!

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • Da, dar daca nu cresc in anumite conditii (e bine zis in anumite conditii) atunci e pagubit si guvernul si sectorul bancar, poate chiar si Bursa. Inseamna ca nu realizezi ce pagube se pot produce si cauzele acestor pagube. Dar ce s-a intamplat in ceea ce priveste criza actuala iti place? Cand, din anumite motive, s-a stimulat consumul peste veniturile cetatenilor, acestia facand credite la banci, intr-un moment de boom economic, la rate mici ale dobanzii, lucru ce a pagubit sistemul bancar si s-au si prabusit banci, chiar o banca foarte importanta din SUA, asta cum e?
        Tu spui ca oamenii trebuie taxati pentru a plati functiile guvernului doar. Dar datoriile pe care le-a acumulat SUA, alea din ce cauza sunt? Deficite enorme, foarte mari. Spui de functiile guvernului… Insa sa stii ca asta n-are prea mare importanta. Pur monetar vorbind, important este cat cheltuieste in cadrul acelor functii constitutionale, desigur, pe care le are. Si uite asa se nasc dezechilibre in economie, care mai tarziu, adancindu-se, sunt greu de corectat… La asta de ce nu te gandesti?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Nu are de ce sa fie pagubit guvernul, pentru ca ar trebui sa cheltuie numai pe ce ii este permis de Constitutie.

        Criza actuala cit toate de la 1929 incoace sint datorita guvernului. Asa ca…

        Guvernul nu facea nici un deficit daca cheltuia numai pe ce ii era permis…Dezechilibrele economice sint mai grave atunci cind guvernul isi baga nasul in economie.

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • De acord, sa nu-si bage nasul (prea mult) in economie (implicare minimala)… Dar depinde de cat cheltuie. Pai, tocmai asta e problema, volumul cheltuielilor. Si nu cred ca o face pentru acte caritabile. Iar orice guvern ar veni – democrat sau republican – nu o sa-ti dea tie socoteala (cum ar fi democratic) cat anume cheltuie si pe ce anume cheltuie cat cheltuie (na, ca ma exprim ca Churchill! 🙂 ) . Asta ar trebui sa te intrebi…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Trebuie sa-si bage nasul exact atit cit ii permite Constitutia: adica zero!

        Nu conteaza numai CIT cheltuie, ci si PE CE cheltuie. Daca nu este in Constitutie, nu are voie sa taxeze pentru altceva. Exista organizatii care urmaresc cheltuielile guvernului, deci se poate urmari.

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • Eu am impresia ca nu-ti dai seama ce vorbesti cand afirmi: „Restul sa nu mai dea bani la nici o tara si sa nu mai ajute nici o tara. Fiecare sa-si vadă de supa lui. „, adica ma refer mai ales la: „Fiecare sa-si vadă de supa lui.”. Imi pare rau, dar esti indusa in eroare si nu cunosti lucrurile.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Eu nu cunosc lucrurile, tu nu cunosti Constitutia, deci sintem chit.

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • Ar fi bine sa le cunosti, ca daca cunosti numai Constitutia e bine, dar nu e de ajuns.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Le cunosc, doar ca vad lucrurile altfel decit tine.

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • Eeee… nu cred…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • eh, crezi ce vrei…

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

  3. Da… Cristina ridica o chestiune interesanta: ea spune ca guvernul fura (apropo de taxe si impozite). Deci, pun un subtitlu la comentarii:

    Albert Camus spunea: „A guverna inseamna a fura”. Care e parerea Dvs.?

    Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014 | Răspunde

    • Camus a fost un dobitoc. Ceea ce a zis mai sus (daca a spus-o) este o timpenie!

      Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014 | Răspunde

      • De ce? De ce e o tampenie?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Pentru ca se poate guverna fara a fura. Camus apartine miscarii „absurdului”, si se vede, deoarece ideile sale sint absurde!

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

      • O fi asa, ca apartine miscarii absurdului, insa ceea ce a remarcat el nu e absurd. Sau, ca sa formulez interogativ: e absurd? Se intampla…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 24, 2014

      • Dar nu este ceva ce se intimpla intotdeauna. Exista si exceptii.

        Comentariu de Cristina | Iulie 24, 2014

  4. Onorabile , ai uitat contextul in care Albert Camus a facut acea afirmatie { aia cu guvernarea si 😉 furaciunile ] si oricum , la ce te poti astepta d e la un tip care , sugereaza ca ” ar trebuii totusi sa ni-l imaginam pe Sissif ….fericit ” deci , are dreptate doamna Cristina , si eu cred ca se poate guverna si fara a fura .

    Comentariu de Marian | Iulie 24, 2014 | Răspunde

    • Hm, as vrea sa cred dar nu pot. Din pacate se fura cam peste tot in lume, la nivel de guvernare. Diferenta consta in cat se fura si cum. Unii fura mai puti, si cat mai ferit, altii, cz la noi de exemplu, fura legal, elaborand si adoptand legi care sa le permita asta. O guvernare care nu (prea) fura, elaboreaza si aplica legi care condamna furtul, de orice fel.

      Comentariu de Rica Venturiano | Iulie 24, 2014 | Răspunde

      • Rica Venturiano ” Crede si nu cerceta ” onorabile Rica !!! Da s e poate guverna fara a fura ….in RAI …acasa la Dumnezeu sau…pe lumea ailalta deoarece ” doar mortii sint drepti „… dupa cum spunea si Albert Camus pe care-l cita Motanul !

        Comentariu de Marian | Iulie 25, 2014

      • @Marian
        Da’ pesimist mai esti…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 25, 2014

      • 🙂 🙂 🙂
        Mariane, daca e sa ma uit la popi, de orice religie si oricum le-o mai spune, incep sa cred ca nici acolo.
        Ca o paranteza. Ieri mergeam prin tara, pe un DN (nh conteaza care) si m-a ajuns di urma un Renault Koleos, negru, cu nr de B, iar ca litere avea XCL, si niste insemne aurite atat pe parbriz cat si pe luneta. La volan ….. O MAICUTA. Repet, M-A AJUNS DIN URMA, in conditiile in care eu rulam cu 160. M-a presat de m-a umplut de draci, m-a facut sa accelerez pana n-am mai avug unde sa ma duc, m-a depasit pe linie continua, a cam bagat in sperieti pe cei de pe contra sens, si crede-ma ca nici cu 180 n-am reusit sa ma tin de ea.
        Deci ce spuneai matale de RAI? Sau te refereai la o anume televiziune.
        Eu stiu zicala „sa faci ce spune popa, nu ce face” dar incep deja sa ma intreb CUI servesc toate aceste religii pana la urma? Pai cati sarmani ar fi hranit biserica din banii dati pe acea masina? Si numai. Asa ca furaciunea e si acolo unde spui matale. Nu m-o fura D-zeu, dar ma fura „slujbasii” lui. 🙂 🙂 🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Iulie 26, 2014

      • Oho!!… peste 160 km/h… !! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 27, 2014

      • :), Mea culpa. Pe distante scurte, dar respective maicuta chiar ma agasase cu mersul in bara mea spate.

        Comentariu de Rica Venturiano | Iulie 27, 2014

  5. Este o problema daca in Romania felul in care merg lucrurile din punct de vedere economic este unul crestin. Aspectul acesta, semnalat de Rica, si anume ca o maicuta era la volanul unui automobil performant si alerga cu peste 160 km/h e mai putin relevant… Sau ceea ce spunea Marian: „Da se poate guverna fara a fura ….in RAI …acasa la Dumnezeu sau…pe lumea ailalta deoarece ” doar mortii sint drepti „, sau chiar acest adagiu: „a guverna inseamna a fura”, sunt aspecte secundare ale problemei. Chestiunea daca lucrurile se desfasoara intr-o mod crestin sau nu. Si acuma sa vedem ce sfat ne da Sfanta Scriptura. Am sa citez dintr-o lucare – ‘Poezia Vechiului Testament’, tiparita cu binecuvantarea si prefata Prea Fericitului Parinte Teoctist, Patriarhul Bisercii Ortodoxe Romane, versiune revizuita dupa Septuaginta, redactata si comentata de Bartolomeu Valeriu Anania sprijinit pe numeroase alte osteneli, aparuta la Editura Institutului Biblic si de Misiune al Bisericii Ortodoxe Romane, Bucuresti, 2000. Acuma, dupa ce am citat (corect, sper) sursa, cate ceva despre aceasta carte. Este o lucrare care traduce: Cartea lui Iov, Psaltirea, Proverbele lui Solomon, Ecclesiastul, Cantarea Cantarilor, Plangerile lui Ieremia. Voi cita foarte scurt din ‘Nota asupra editiei’:

    „Aceasta versine a Cartilor poetice ale Vechiului Testament a fost intocmita prin metoda comparatista; editia curenta a fost confruntata cu treisprezece versiuni reprezentative, romanesti si straine, in osteneala de a restaura autoritatea Septuagintei in traditia biblica ortodoxa.”

    Recomand, bineinteles, aceasta carte!

    Acestea fiind spuse, sa trecem la subiect. Si sa vedem ce sfat ne da Solomon in Proverbe si daca in Romania se inatmpla asa… La Cap. 5 din Proverbe, se spune:

    „15. Fiule, bea apa din propriile tale vase si din izvorul propriilor tale fantani.”
    16. Din izvorul tau sa ti se reverse apele si pe ulitele tale apele tale sa umble;
    17. sa-ti fie ele doar singur tie avere si nici un strain sa nu-ti fie partas.
    18. Al tau sa fie izvorul apei tale si cu femeia tineretilor tale sa te veselesti,
    19. cu ea, caprioara iubitoare, cerboaica plina de haruri, cu ea sa-ti petreci si a ta sa fie socotita si cu tine sa fie in toata vremea; pentru ca de iubirea ei inconjurandu-te, asa te vei inmulti.
    20. Nu-ti pierde vremea cu cea straina, nici nu te lasa cuprins de brate pe care nu le cunosti;
    21. caci caile omului se afla sub ochii lui Dumnezeu, Cel ce tine seama de toate urmele lui.
    22. Faradelegile sunt cele ce-l vaneaza pe om si fiecare se leaga cu lanturile pacatelor sale;
    23. unul ca acesta moare cu cei nescoliti si de multimea bunurilor lui s’a lepadat si din pricina nebuniei lui a pierit”

    Or, in Romania, dupa Revolutia din Decembrie ’89, s-au distrus, practic, unitati economice industriale cat si agricole, care, desigur, au fost construite de poporul roman. Au rezultat foarte multi someri, emigranti… Privatizarile, in marea lor majoritate au esuat… Si care ar fi rezultatul…? Chestiunea este ca actualmente situatia in care se gaseste Romania e una oarecum ciudata, in sensul ca depinde de bani europeni (pe care se chinuieste sa-i atraga si-i atrage intr-o proportie foarte redusa) si de capitalul financiar al bancilor straine, nu romanesti, care desigur, fac jocurile la finantare si dobanzi. Cu alte cuvinte, noi nu ne mai bazam, decat putin, pe ceea ce el al nostru si traim din ceea ce e al altora… Chiar si milioanele de emigranti plecati prin Europa si chiar SUA traiesc din ceea ce e al altora (adica in tarile respective), desi, eu nu neg asta, muncesc acolo, asta fiind si motivul principal al plecarii de aici. Or, lucrurile acestea nu mi se par compatibile cu ceea am citat mai sus. Traim din ceea ce e al altora, pentru ca altii ne dau banii europeni, care, oricum nu-s ai nostri. Nu ne bazam pe ce e al nostru, ci pe ce e al altora. La fel si cu FMI, desi Romania isi plateste datoriile cu dobanda ceruta. Chiar si privatizarile ridica o problema: s-a vorbit atat de mult despre atragere de investitii straine si capital strain. Ce spun Proverbele? „Nu-ti pierde vremea cu cea straina, nici nu te lasa cuprins de brate pe care nu le cunosti;”, iata ce spun. Or, Romania s-a lasat cuprinsa de brate pe care nu le-a cunoscut, ceea ce face si in continuare, in virtutea inertiei, ca sa zic asa, si si-a cam distrus „izvoarele sale proprii„, care ar fi trebuit sa ne fie „doar ele singure noua avere” si „nici un strain sa nu ne fie noua partas”. Deci noi am facut exact contrariu de cum spune Sfanta Scriptura, si atunci modul asta in care merg lucrurile la noi mai poate fi socotit unul crestin? Sau „faradelegile ne vaneaza si ne legam cu lanturile pacatelor noastre”…? Mi se pare ca varianta a doua se aplica mai bine, cea cu „faradelegile” pe care le-am facut si le facem in continuare. Si se vede treaba ca lucrurile nu merg deloc bine. Dar pana la a ne intreba „CUI servesc toate aceste religii pana la urma?”, ar trebui sa vedem daca lucrurile merg intr-adevar dupa cum spune religia crestina, ca noi suntem crestini ortodocsi si, in zilele noastre, si la noi, se face mare caz de crestinism. Observati, spre exemplu, o denumire: Alianta Crestin Liberala sau Protocolul Aliantei Crestin Liberale… Eu nici la PNTCD (Partidul National Taranesc Crestin Democrat) nu am sesizat o politica conforma cu ideile din citatul din Proverbe, pe care l-am dat mai sus. Cu atat mai mult cu cat la Cap.10 din Proverbe se arata ca:

    „22. Buzele dreptilor stiu lucruri inalte, dar cei fara minte mor in saracie”

    Or, eu nu am vazut Guvern dupa ’89 care sa stie lucruri inalte… Si mai spune cu cateva versete inainte ca:

    „16. Averea celor bogati e cetate tare, dar saracia e pustiirea necredinciosilor”

    Or, Romania e una din cele mai sarace tari din UE, desi nu ar fi trebuit sa fie asa! Si nici nu da semne sa creasca economia asa cum ar trebui, dar noi vrem in Zona Euro.

    Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 27, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

