Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

E bine sau nu e bine ca omul sa inventeze noi forme de viata?

Deschid si aici dezbaterea inceputa pe blogspot! Care e parerea Dvs.: e bine sau nu ca omul sa inventeze noi forme de viata? Ganditi-va ca poate asemenea cercetari ar conduce la gasirea de leacuri pentru anumite boli grave… Pe de alta parte, cine si-ar fi imaginat in sec. al XV-lea ca dupa cateva sute de ani va apare televizorul si internetul? Insa, desigur, aici nu e neaparat vorba de lucrul asta ci de altceva mult mai subtil. Se vorbeste, de exemplu, de faptul ca omul, prin astfel de experiente, incepe „sa se joace de-a Dumnezeu”. Nu stiu daca este chiar adevarat lucrul asta, dar o intrebare s-ar impune: a fost omul creat de Dumnezeu (si) cu scopul de a inventa noi forme de viata? E bine daca omul procedeaza asa? Sigur, imi veti spune ca stiinta a evoluat, ca se aloca fonduri, ca se depune foarte multa munca in cercetarea stiintifica. Asa este. Dar e bine ce face omul? Sau e vorba si aici despre o manifestare a pacatului. Pentru ca, sa ne gandim, experientele astea (cel putin nimeni nu a demonstrat; daca gresesc eu, aratati-mi demonstratia) nu sunt in mod necesar spre bine. Cum am putea demonstra lucrul asta: ca sunt in mod necesar spre bine. De fapt e o incertitudine.

Pe de alta parte daca privim lucrurile, omul a fost creat de Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Sa. Atunci asa cum Dumnezeu este creator, atunci si omul trebuie sa aiba forta creatoare. Deosebirea este ca forta omului e infinit mai slaba decat cea a lui Dumnezeu Care este Atotputernic!! Dar daca Dumnezeu da viata, avand aceasta calitate si caracteristica esentiala, ca sa zic asa, atunci omul, care e creat de catre Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Sa, de ce n-ar tinde si el catre aceleasi preocupari: sa caute sa creeze si el noi forme de viata dupa puterile lui… Nu neaparat din mandria de a ajunge ca Dumnezeu, ci pentru ca are aceasta caracteristica, fiind dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu… Chestiunea e daca are si intelepciunea necesara… Or, intelepciunea nu poate veni decat de sus… Pentru ca nu este totul tehnica, ci deasupra e intelepciunea. Tehnica si intelepciunea nu sunt acelasi lucru.

Mai 10, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

11 comentarii »

  1. Ai luat-o pe aratura de la Nana , Motane ??? Unde ai pomenit matale ca omul sa „inventeze noi forme de viata „? Sper ca nu te gandesti la ….clone ! Si-n plus de asta…de cand ai devenit atat de ….cunoscator intr-ale Bibliei incat sa te hazardezi a cita din ea ? „Dupa chipul si asemanarea NOASTRA „….se refera la MAI MULTI , LA O ECHIPA SAU ECHIPE ,CE AU CONLUCRAT LA ” NASTEREA ” NOASTRA CA , FAPTURI , CA FIINTE VII !!! Altminteri , daca ar fi fost doar UN SINGUR CREATOR…chiar nu realizezi ca …am fi fost cu totii…IDENTICI EVENTUAL SI EGALI DIN TOATE PUNCTELE D E VEDERE ? Acolo , la creatie , a fost vorba despre stiinta de cel mai inalt nivel si in mod evident despre , MAI MULTI CREATORI , FIECARE AVIND TRASATURI SI PROBABIL SI COLORATURI DIFERITE . Oare-i atat d e greu sa te privesti intr-o oglinda si sa vezi ca ….nici o trasatura de-a dumitale nu seamna cu a lui….Mao Tze Dung si nici macar cu a lui Barak Obama Housein ?

    Comentariu de Marian | Mai 10, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Mi se pare ca faci o confuzie intre asemanare si identitate, intre asemenea si identic. Spre exemplu, cand spunem ca doua triunghiuri sunt asemenea asta nu inseamna ca ele sunt congruente.
      Zici de Mao Zedong, dar sa stii ca si el avea stomacul acolo unde il ai si tu, inima la fel etc. Acelasi lucru despre Obama: si el are ficatul exact acolo (in acea parte a corpului) unde il avea si Mao Zedong si oricare alt om, ochii, nasul, gura tot acolo. Cu toate acestea nu inseamna ca toti oamenii sunt identici, la fel. Dar poti spune ca se aseamana.
      „Egali din toate punctele de vedere”… Bine, dar ce intelegi prin „egal”? Cum demonstrezi ca Dumnezeu nu ne-a facut egali din toate punctele de vedere? Din moment ce cu totii murim (ca in Sfanta Scriptura se spune clar: „si a murit”) atunci de ce n-am fi egali? Daca „inteleptul si nebunul au aceeasi soarta”, cum suntem? Suntem egali sau nu? Inegalitatile n-au fost oare inventate de oameni? Daca „toti oamenii, fara osebire, sunt pacatosi”, cum suntem? Egali sau nu?
      Tocmai, n-avem cu totii aceleasi trasaturi, dar ne asemanam. Si atunci de ce: „“Dupa chipul si asemanarea NOASTRA “….se refera la MAI MULTI , LA O ECHIPA SAU ECHIPE ,CE AU CONLUCRAT LA ” NASTEREA ” NOASTRA CA , FAPTURI , CA FIINTE VII !!!”? Nu se poate sustine afirmatia asta.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 10, 2014 | Răspunde

      • ” Nu se poate sustine afirmatia asta „…sti ca-mi placi ? 😦 Atunci , probabil ca, este mai mult decat adevarat ceea ce a sustinut in declaratia sa castigatorul { sau castigatoarea 😉 } Eurovizionului si anume ca , si-ar dorii o lume doar cu ” forme de viata ” ! O sti el ce-o sti …Nu venii sa-mi spui mie ca Mao avea si stomac si inima si….mai ales asezate exact acolo unde le am si eu ! Tiparul , STASUL ….ceea ce a iesit din mana ” meseriasilor ” ce au conlucrat la ” facerea omului ” a fost unul singur …ca d’aia ai si spune STAS ! 😎 ” Egali din toate punctele d e vedere „….Or fi fost poate egali …acolo „in Rai ” dar altminteri ….ma-ndoiesc profund .” Cand Adam sapa si Eva torcea …cine era stapanul ” spune o veche zicala a lutheranilor . Eu te-am indrumat spre oglinda pentru a-mi sustine punctul d e vedere …ce ai constatat cumva ca te asemeni si la trasaturi cu Mao sau Obama ? SIgur ca da , ai doi ochi ca si ei dar CULOAREA PIELII , TRASATURILE SPECIFICE , MOACA FRATE , MOACA ????? Dai exemple din geometrie pentru a-ti sustine afirmatiile ? Te pomenesti ca dumneata esti fie Talles din Milet , fie Pitagora undercover si eu n-am aflat inca ! Inegalitatile n-au fost inventate de catre oameni ci doar au fost duse la alt nivel de dezvoltare , primul sau { pentru a fi pe marginea celor sustinute d e mine } primii ce au instituit inegalitatile intre oameni au fost creatorii lor ! Negrii bunaoara au fost „creati ” pentru a sluji , galbenii…pentru munci de mare finetze iar albii….pentru a-i „indruma ” pe ailalti doi . Chestia asta { sau …ma rog , cam p’acolo 😉 } o sustine si Walter Martin in ” Kingdom of the Cult’s ” si Lewis R. Waltron in „Omega ” si am citit-o prin anul 1995 in ” Main Kampf ” { asta nu-ti mai spun cine a scris-o ….drept pedeapsa si …asa d’al dracului 🙂 }si …cine sunt eu sa-i contrazic ? Totusi….de cand ai devenit atat de ….religios , incat sa sustii o doctrina teologica ?

        Comentariu de Marian | Mai 11, 2014

      • @Marian
        Eu cel putin nu sustin ideile lui Hitler! Insa da-mi voie sa te intreb ceva. Spui asa: ” Inegalitatile n-au fost inventate de catre oameni ci doar au fost duse la alt nivel de dezvoltare , primul sau { pentru a fi pe marginea celor sustinute d e mine } primii ce au instituit inegalitatile intre oameni au fost creatorii lor ! Negrii bunaoara au fost “creati ” pentru a sluji , galbenii…pentru munci de mare finetze iar albii….pentru a-i “indruma ” pe ailalti doi . Chestia asta { sau …ma rog , cam p’acolo 😉 }”. De ce? Numai pentru „culoarea pielii, trasaturile specifice, MOACA FRATE , MOACA ?????” ?? Adica culoarea pielii, trasaturile specifice, moaca ar determina faptul ca „negrii au fost „creati” pentru a sluji, galbenii pentru munci de mare finete, iar albii pentru a-i „indruma” pe ailalti doi”?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 12, 2014

    • Si daca suntem „pui de vipere”, cum spunea Sfantul Ioan Botezatorul, si noi incepem sa facem chestii din astea, de genul celei din titlul postarii, cum e oare…?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 10, 2014 | Răspunde

      • Ioan Botezatorul …a spus el multe si nu intotdeauna ceea ce trebuia . Asta i-a adus sfarsitul , dovedind adevarul acelei zicale romanesti : ” Fiecare pasare ….pre limba ei piere ” !

        Comentariu de Marian | Mai 11, 2014

      • @Marian
        Pentru tine e rusinos sa mori pentru dreptate? Inseamna ca avea dreptate Sfantul Ioan Botezatorul, nu crezi?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 12, 2014

      • @Marian
        Vezi, raspunsul tau e intr-un anume fel remarcabil… Din el se vede „starea de spirit”, cum se spune, a romanului contemporan…

        Cu alte cuvinte, raspunsul tau vrea sa spuna cam asa: chiar daca ai dreptate, nu trebuie intotdeauna sa o si afirmi, sa vorbesti „ce nu trebuie”. Trebuie sa taci din gura, sa fii de acord cu cel care nu are dreptate, eventual una gandim si alta facem. Tu ai fi fost de acord si cu Iulian Apostatul, ai fi acceptat si apostazia, si cu Hitler, si cu Stalin, cu toti fuhrerii, conducatorii daca interesele tale personale ti-o cer. Si atunci ne mai intrebam de ce nu avem repere morale in societate? Ce te mai mira atunci castigatorul (sau castigatoarea) Eurovisionului? Atunci de ce ne mai miram ca oamenii nu mai vor sa fie liberi, cum, daca nu ma insel, spunea amica noastra Cristina. Dar mai e oare in zilele noastre un om care sa moara pentru libertate? Chiar asa: mai gasesti in zilele noastre o mana de oameni care sa lupte cu o armata de mii si mii de oameni pentru libertate, chiar cu pretul vietii? „Nu a spus intotdeauna ceea ce trebuie”, adica trebuia sa-si protejeze interesele personale, sa aiba o viata caldicica, cum se spune, sa stea sa pupe mana stapanului nedrept. La ce mai discutam despre repere morale in societate daca asa gandim?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 12, 2014

  2. Mon cher, onorabile amic ” Motan „,chiar trebuie sa pun icon peste tot pentru a intelege matale ca ….glumesc uneori …eventual cand glumesc ? Chiar crezi ca am fost sau sunt , adeptul nebunului ala ce a scris ” Main Kampf ” si-n plus de asta , chiar crezi ca am avut rabdarea necesara pentru a citi pana la capat o astfel d e maculatura si deci ….sa ma si apuc sa ” citez”din ea ? Glumeam omule ! In privinta celorlalti doi insa….Am folosit fireste si idei din lucrarile lor insa , chestia cu dusul la alt nivel d e dezvoltare al inegalitatilor ….asta o recunosc spasit …chiar imi apartine ! Nu cred ca trebuie neaaparat sa preiei mott a mott niste idei mai mult sau mai putin corecte ale unor exegeti ….este suficient sa ai ochi d e vazut si o bruma d e intelect pe care sa-l folosesti pentru a vedea ca cel { sau cei …raman totusi la parerea mea stiintific dovedita …..mai mult sau mai putin , ca au fost de fapt ECHIPE d e creeatori } ce a creeat omenirea a facut asta in mod diferentiat . Cat despre Ioan Botezatorul….pai ala apara o lege { si cate legi aveau iudeii pe vremea aia ….} si-i reprosa aluia { lui Irod } ca dupa ce s-a casatorit cu nevasta fratelui sau mort { si pusese ochii si pe nepoata 😉 } , traia in lux si-n desfrau …de parca pe el il impiedica cineva sa procedeze altfel ! Irod a avut drumul sau ,destinul sau , soarta sa ,iar Ioan ….pe al sau …O fi fost sau nu predestinat …chiar nu stiu si nici nu-mi pasa : chestiile astea s-au intamplat cu mult timp inainte d e…noi !Nu te apuca totusi ,sa-mi pui in carca …ceea ce n-am afirmat sau ceea ce nici macar n-am gandit ! Dimpotriva , sunt { si o sti foarte bine } adeptul respectarii legilor { bune sau rele , corecte sau dimpotriva } , insa nu-mi plac cei ce procedeaza in stilul lui Ioan sau al lui don Qiujote . Focul al combati cu….foc , asa cum stiu foarte bine pompierii iar legile nedrepte …. le combati tot cu legi !N-am apucat vremea lui Hitler { multumescu-ti Doamne !!! } si nici macar pe a lui lui Stalin { aceleasi multumiri ! } deoarece si unul si celallat fusesera luati in sfarsit inapoi d e catre creatorii lor . Pot sa-ti spun insa ca , de prin anii ’70 am avut fel d e fel d e ” contre ” cu reprezentatii autoritatilor de la acea vreme . Mi-am sustinut parerile cu legea existenta si am castigat intotdeauna …chiar daca a durat ceva dar…am castigat . Chiar mi-a fost sugerat la vremea respectiva ” Stai linistit ca …nu mai este mult …daca vrei s a tzipi ….sa-ti exprimi niste nemultumiri…fa-o la tine in baie ” ! In 21 decembrie ….am stiut ca venise timpul sa-mi pot exprima liber ideile si mai ales convingerile si …stupoare , am constatat ca…dimpotriva era infinit mai periculos s-o fac atunci , decat inainte !!! Jura-te pe …Ion Iliescu , ca avem vreun drept azi , in afara celor hotarate de cei ce conduc tara si lumea !!!! Drepturi…la cine sa le cer in aceasta tara ca vin imediat jandarmii si-n cel mai bun caz , ma amendeaza pentru ” tulburarea ordinii si linistii publice ” ? Deci cum dracu vrei sa mai gasesti oameni care sa fie dispusi sa moara ,chiar ” luptand cu o armata de mii si mii d e oameni ” pentru….libertatea si drepturile …altor oameni , adica pentru niste ” pui de vipera ” !?! Multi oameni au ” facut ochi ” si s-au convins ca….nu de ei depind ” neste chestii ”ci…de altcineva infinit mai al dracului decat ei !!! Sper sa nu te fi suparat , nu lungimea raspunsului { te-ai obisnuit de-a lungul timpului cu ” nuvelele ” mele atunci cand subiectul ma scoate din pepeni } ci in special , sinceritatea decare am dat dovada . Ca d e obicei , spun ceea ce gandesc ….{ suntem pe NET , ce mama dracului 😉 } si daca unui prieten { chiar si prieten virtual } , nu-i poti spune cu sinceritate ce gandesti atunci….cui !!!!!

    Comentariu de Marian | Mai 12, 2014 | Răspunde

    • @Marian
      Da, dar stii ca se spune, in viata Sfantului Ioan Botezatorul e scris, ca:

      „Insa sunt dcei care vorbesc cu dovedire, ca pe cand traia Filip, fratele sau, Irod i-a luat pe femeia lui si mare rau i-a facut, facandu-se ca un rapitor si desfranat si amestecator de sange”(Viata si Acatistul Sf. Ioan Botezatorul, Editura Agapis, Bucuresti, 2002)

      Sf. Ioan Botezatorul nu a spus ca „puiul de vipera” nu ar avea nevoie de mantuire!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Mai 13, 2014 | Răspunde

  3. Revin ca…mi-am iesit din pepeni 😎 !!!! Eu { si n-am fost chiar singurul la vremea respectiva } , mi-am pus in pericol , nu doar existenta mea ca om ,desii….si eu sunt important deoarece , alta viata …cine dracu-mi va mai da dar….si existenta si implicit , viata familiei mele . Pentru ce mama dracului am facut-o ?Pentru niste …idei ? Pentru niste ” pui d e vipera ” ? Nu s e merita mon cher , nu s e merita : la dracu cu ” ideile ” cu ” ideologiile ” ! Avea dreptate ” Rica Venturiano ” { Sal’tare si respect onorabile …oriunde te-ai afla 😉 ! } cand spunea ca : ” Ideile si ideologiile n-au tinut niciodata d e foame ….sau cel putin , nu pentru toti ” ! Ca sa vezi , am ajuns sa citez din ” calsici ” in viata 😉 !!!

    Comentariu de Marian | Mai 12, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

