Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Va rog sa ma scuzati, am gresit…

Cam asa a parut ca a vrut sa spuna Presedintele in discursul de ieri. Dar sa vedem ce zice stirea:

Mediafax

Băsescu: Îmi asum promulgarea Codului de Procedură Penală. Dacă premierul nu îşi asumă emiterea unei OUG care să corecteze neajunsurile articolului 140, este emblema corupţiei

Se arata ca:

Preşedintele Traian Băsescu a declarat, joi, la Palatul Cotroceni, că îşi asumă promulgarea Codului de Procedură Penală pentru că asta este responsabilitatea preşedintelui. Băsescu a mai spus că dacă primul ministru nu îşi asumă emiterea unei ordonanţe de urgenţă care să corecteze neajunsurile articolului 140, este emblema corupţiei.

Declaraţiile preşedintelui:

  • Eu îmi asum promulgarea codului de procedură penală pentru că asta este responsabilitatea preşedintelui. În acelaşi timp îmi asum şi eroarea de a nu fi înţeles sensul articolului 140. Asta nu înseamnă că el nu trebuie corectat. Aşa cum pe 15 octombrie noaptea s-a elaborat o ordonanţă de urgenţă pe care domnul Ponta a aprobat-o pe 16 octombrie pentru a rezolva problemele de interese din ASF, la fel poate să rezolve şi problema Codului de Procedură Penală.
  • Statul rămâne fără mijloace de a identifica şi preveni acte de genul următor: abuz în serviciu, trafic de influenţă, fraude fiscale, trafic de persoane, criminalitate transfrontalieră, comercializare sau tranzit de droguri, toate acestea se urmăresc prin mijloace tehnice, ori din acest punct de vedere articolul 140 ia organelor statului capacitatea de a prinde reţele sau oameni implicaţi în astfel de ilegalităţi.
  • Dacă primul ministru nu îşi asumă emiterea unei ordonanţe de urgenţă care să corecteze neajunsurile articolului 140, este emblema corupţiei. Are destule altele care l-au situat deja în sfera omului corupt, prin utilizarea actelor normative, ba pământurile la CJ Brăila, ba problema Rompetrol, ba problema ASF, toate astea îl arată ca fiind un om corupt, dar în cazul în care nu face urgent modificările care trebuie făcute acestui articol, el devine scutul oamenilor corupţi şi devine primul responsabil că nu a acţionat când trebuia

Guvernul a prezentat o scrisoare pe care preşedintele Băsescu i-a transmis-o, joi, premierului Ponta în care solicită adoptarea unei Ordonanţe de Urgenţă privind noul Cod penal şi Codul de procedură penală, dar şi răspunsul în care Ponta aminteşte că cele două coduri au fost iniţiate de Guvernul Boc.

Preşedintele atenţionează că, fără o Ordonanţă de Urgenţă, există un risc semnificativ ca probaţiunea în cauzele penale să devină extrem de dificilă, iar premierul îi cere să îşi asume răspunderea pentru că a promulgat cele două Coduri.

În scrisoarea transmisă, joi, de către preşedintele Traian Băsescu, dar prezentată public de Guvern, şeful statului arată că se vede nevoit să solicite adoptarea unei ordonanţe de urgenţă, având în vedere că Guvernul nu a adoptat un astfel de act în şedinţa de miercuri, prima în care putea adopta astfel de ordonanţe şi ultima înainte de intrarea în vigoare a noilor coduri.

Preşedintele arată că este nevoie de o Ordonanţă care să modifice dispoziţiile din Codul de procedură penală privind procedura de emitere a mandatului de supraveghere tehnică.

În scrisoarea de răspuns, Ponta îi aminteşte însă că aceste coduri au fost adoptate de Guvernul Boc şi îi cere să îşi asume public răspunderea pentru faptul că le-a promulgat. Ponta precizează totodată că ministrul Justiţiei va prezenta Guvernului propuneri de modificare a legislaţiei, după discuşia avută, joi, la CSM.

Conform alineatului 1 al articolului 140 din noul CPP, „supravegherea tehnică poate fi dispusă în cursul urmăririi penale, pe o durată de cel mult 30 de zile, la cererea procurorului, de judecătorul de drepturi şi libertăţi de la instanţa căreia i-ar reveni competenţa să judece cauza în primă instanţă sau de la instanţa corespunzătoare în grad acesteia în a cărei circumscripţie se află sediul parchetului din care face parte procurorul care a formulat cererea”.

Formularea „supravegherea tehnică poate fi dispusă în cursul urmăririi penale” implică de fapt limitarea posibilităţii procurorului de a supraveghea tehnic persoana vizată şi înaintea începerii urmăririi penale. Conform procedurilor judiciare, la momentul începerii urmăririi penale, persoana respectivă trebuie anunţată.”

Isi asuma si eroarea… Deci atunci cand l-a promulgat, insusi Basescu era emblema coruptiei. Acum ii da leapsa lui Ponta in legatura cu ordonanta de urgenta care „sa corecteze” articolul 140. Daca nu-l corecteaza, Ponta e emblema coruptiei!! Presedintele spune: „îmi asum şi eroarea de a nu fi înţeles sensul articolului 140„… Si atunci eu stau si ma intreb cate erori isi va mai asuma Presedintele? Si de cate ori, dupa ce isi va asuma erorile, vor trebui sa mai vina altii sa le corecteze? Si chiar mai mult decat atat: sa ceara altora sa-i corecteze greselile!! „Eu am gresit, imi cer scuze, voi corectati” – aceasta este atitudinea Presedintelui nostru in conditiile in care atat codul penal cat si cel de procedura penala au fost, dupa cum arata Titus Corlatean, „promovate de PDL si promulgate de Presedintele Basescu acum 4 ani”.

Chestiunea nu e atat faptul ca atunci cand era PDL la Putere Codurile erau bune si asa, iar acum, cand la Putere e USL, ele nu mai sunt bune… Schimbarea de atitudine a Presedintelui e data de altceva si anume de faptul ca in urma cu vreo 4-5 ani inca mai era o urma de democratie in omul asta. Si ca sa vedeti ca asa e, sa ne uitam atent la ce a spus Laura Codruta Kovesi:

„Dacă avem o persoană suspect, cu infracţiune de corupţie şi începem urmărirea penală. Trebuie să o chemăm şi să-i aducem la cunoştinţă. După acest demers, mergem la judecător şi să cerem aprobare pentru interceptarea telefoanelor. În momentul când un învinuit ştie că este urmărit de DNA, un astfel de tehnică de investigare este lipsită de eficienţă. Noi am dorit ca această condiţie din Codul de Procedură, fiind garanţii că se vor respecta drepturile omului”, a spus Kovesi.” (subl. mea)

Or, tocmai asta nu doreste Basescu: ca persoana sa fie chemata si sa i se aduca la cunostinta. Cu alte cuvinte el vrea asa: persoana sa fie urmarita penal, fara ca sa i se aduca la cunostiinta lucrul asta, iar in acest timp sa poata fi supravegheata prin interceptarea telefoanelor!! Deci o persoana s-ar putea sa nici nu stie ca e urmarita penal si in tot acest timp i se pot intercepta telefoanele fara nicio problema. Asa s-a procedat si pana acum. E, oare, in regula? Mie mi se pare ca se aseamana cu ce se petrecea in anii comunismului in Romania, mai ales anii ’50!! Ce fel de societate dorim actualmente si unde vrem sa ajungem?

Foarte interesant, legat de acest subiect, este articolul Theodorei:

Noul Cod penal si Codul de procedura penala intra in vigoare de la 1 februarie

in care se arata, printre altele, ca:

„Ma ingrijoreaza Art. 276 din noul Cod penal care urmeaza sa intre in vigoare la 1 februarie 2014. Concret Art. 276 califica drept infractiune „presiunile asupra justitiei”, iar cine va îndrazni sa faca vreun comentariu, dezvaluire sau va emite judecati de valoare, indiferent ca este jurnalist, avocat, inculpat, politician, justitiabil poate fi tras la raspundere penala si pedepsit cu inchisoare pentru ca magistratul respectiv poate oricand sa se plânga ca declaratiile publice sunt „nereale” si ca ele au fost facute in scopul de-l influenta sau intimida.  Nu imi dau seama acum cat de greu va fi sa se demonstreze ca declaratiile publice au fost facute cu scopul de a influenta sau a intimida. Dar cum traim in Romania si justitia noastra este atat de “minunata” eu zic ca ne putem astepta la orice.

Poate Noul Cod penal, asumat in timpul Guvernului Boc cu Predoiu ministru al Justitiei sa instaureze o cenzura de tip totalitarist?”

As dori sa reiau si aici, la mine pe blog, raspunsul pe care l-am dat Theodorei, nu de alta dar e prea bun!! 😛 Glumesc, desigur!! 🙂 Ziceam asa:

„@Theodora
E foarte probabil ca acest nou Cod Penal sa incalce Constitutia Romaniei, si anume art. 29 – Libertatea constiintei, care spune la al. 1 si 2:

“(1) Libertatea gandirii si a opiniilor, precum si libertatea credintelor religioase nu pot fi ingradite sub nicio forma. Nimeni nu poate fi constrans sa adopte o opinie ori sa adere la o credinta religioasa, contrare convingerilor sale.
(2) Libertatea constiintei este garantata; ea trebuie sa se manifeste in spirit de toleranta si de respect reciproc”

si art. 30, al. 1 si 2:

“(1) Libertatea de exprimare a gandurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicae in public, sunt inviolabile”
(2) Cenzura de orice fel este interzisa”

Observa ca spune libertatea gandirilor si opiniilor. Deci daca comentez sentinta data de un judecator, inseamna ca asta e opinia mea, si am dreptul constitutional sa mi-o exprim liber, chiar daca opinia mea nu e corecta. Dar cine dintre oameni detine adevarul absolut, ca sa se considere opinia lui foarte corecta (observa ca am folosit superlativul absolut)?
E clar ca articolul 276 incalca drepturi si libertati ale cetateanului.

In rest nu sunt de acord cu punctul tau de vedere:

“In schimb ma intereseaza prea putin spre deloc supararea doamnei Codruta Kovesi. Concret Sefa Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), doamna Codruta Kovesi a declarat ca o prevedere din noul Cod de procedura penala va face “inutile” interceptarile, in condiţiile in care, inainte de a se obtine autorizaţie pentru acestea, persoana vizata in ancheta va trebui înstiintata ca este urmarita penal. “

Tocmai asta e ca pana acum aceste inregistrari facute de serviciile secrete s-au folosit in mod abuziv care puneau sub semnul intrebarii independenta Justitiei. Lucru confirmat de:

“Există o prevedere care va intra în vigoare în noul Cod de Procedură Penală şi care ne cere să fie începută urmărirea penală înainte să putem obţine autorizaţie de interceptare. Practic, noi trebuie să îl chemăm imediat pe cel cercetat şi să îi prezentăm învinuirile. Vă daţi seama că, ulterior, interceptarea devine inutilă”

La noi s-au facut interceptari exact ca pe vremea lui Ceausescu, ba chiar mai rau, ca-n anii ’50, pentru a se construi un dosar cu conotatii politice evidente. Deci nu pot fi de acord cu punctul tau de vedere, Theodora. Pentru ca e de salutat ca se blocheaza astfel de practici, caracteristice comunismului timpuriu.”

Parca nimeni nu-si da seama ca se incearca prin mijloace subtile, prin etichete de genul: „ahaaaa, te-ai dat cu coruptii!!”, specifice unor alte vremuri, de trista amintire, sa se limiteze drepturile si libertatile cetateanului. Iar eu nu sunt de acord cu o astfel de ideologie de tip totalitar indiferent ce etichete ar gasi unii cu care sa ma gratuleze!! Basescu ar trebui sa-si aminteasca faptul ca a venit la Putere pe un val imens de dorinta de libertate si ar trebui sa respecte libertatea intr-o tara si asa greu incercata decenii de-a randul de dictaturi care au dus-o, in final, de rapa. Or, Basescu nu face asta! Nu-si mai aminteste ca atunci cand a fost ales Presedinte pentru prima oara, oamenii au iesit, intr-o betie a libertatii, pe strazi ca sa-si exprime bucuria! El nu intelege si face eroare dupa eroare, infundand si mai mult tara asta in mocirla!

Interesant de citit pe blogul Theodorei:

Inchisoare de la 3 luni la un an sau amenda – Art. 276 din noul Cod penal

Pentru ministrul Culturii Gigel Stirbu, interzicerea filmului „Nymphomaniac“ in cinematografe este un atac la democratie

in care se arata, printre altele, ca:

„Pentru ministrul Culturii Gigel Stirbu, interzicerea filmului „Nymphomaniac“ in cinematografe este un atac la democratie. Pentru ministrul Culturii Gigel Stirbu un film pornografic e un act de cultura. Daca este un act de cultura atunci de ce nu propune ministrul Gigel Stirbu ca filmul sa fie vizionat in mod organizat de toti elevii de scoala generala si liceu? Sau de ce sa nu aducem “cultura” in scoli, sa fie vizionat fimlul in clasele de scoala impreuna cu parintii, directorii si profesorii? Habar nu am daca Gigel Stirbu are copii sau nepoti dar sa presupunem ca are, ar fi interesant daca ministrului Culturii Gigel Stirbu i se pare normal sa vada filmul asta impreuna cu fiica sau cu nepotica.

Demisia Gigel Stirbu!

„suntem o democraţie tânără şi că orice formă de cenzură ne poate trimite cu mulţi ani în urmă pe scara istoriei.“

Recomandari pentru “Gigei”: Daca aveti varsta lui Gigel Stirbu ar trebui puteti sa faceti sex fara sa va uitati la filme porno. Daca va  lipseste libidoul sexual  mergeti la doctor sau/si cautati pe net, se spune ca exista material de studiu suficient. Oricum acasa este mai intim, puteti sa vedeti filmul porno doar impreuna cu sotia sau amanta.

Ministrul Culturii, Gigel Stirbu a declarat ca regreta decizia de interzicere a fimlului „Nymphomaniac“ in cinematografe si spera ca membrii Comisiei de rating a Centrului National al Cinematografiei sa „ia decizia înţeleaptă de a permite prezentarea acestui film publicului larg“ Cristian Tudor Popescu este de aceeasi parere.

Declaratiile ministrului culturii, PNL Gigel Stirbu:

„Orice formă de cenzură ne trimite cu mulţi ani în urmă pe scara istoriei“

„Regret decizia Comisiei de raiting din cadrul Consiliului Naţional al Cinematografiei de a interzice difuzarea în cinematografe a filmului Nymphomaniac vol II, prin acordarea clasificării IM-18-XXX“, a spus Ştirbu, completând că „hotărârea Comisiei este cu atât mai bizară cu cât prima parte a acestui film –Nymphomaniac vol.I– a primit clasificarea IM-18 şi rulează în cinematografe din 17 ianuarie 2014“

„Regizorul filmului Nymphomaniac, danezul Lars von Trier, este o personalitate recunoscută şi apreciată la nivel mondial pentru activitatea sa regizorală. Producţiile sale au primit numeroase premii din partea unor jurii prestigioase. Nu cred că noi ar trebui să-i negăm valoarea prin interzicerea difuzării în cinematografe a acestui film“ (subl. mea)

Si atunci pun si eu intrebarea ce societate vrem: una in care sa domneasca regula lui „de la 3 luni la 1 an inchisoare” sau regula libertatii? De aceea  filmul Nymphomaniac trebuie sa ruleze in cinematografe!! Nu-i nimic, o sa faca o vanzare pe CD cum nu s-a mai vazut!! Si daca va inchipuiti ca nu se vor uita la acest film copiii, eu cred ca va inselati amarnic! Cu atat mai mult se vor uita, cu cat este interzis in cinematografe!! Pe cand daca ruleaza in cinematografe mai poti sa pui un afis pe care sa scrie: interzis celor sub atatia ani. Dar nici asta nu e problema. Problema este ca in Romania se atenteaza la libertate, la drepturile si libertatile fundamentale ale omului, urmarindu-se crearea unui tip de societate dupa chipul si asemanarea lui Obama, nu a lui Reagan! Adica o societate de tip socialist dar si nedemocratica si cu o libertate restransa a individului. Un lucru care mie nu imi place deloc si simt nevoia sa protestez public impotriva acestui atentat la libertate!

Pe de alta parte, numai constrangeri dar nu se vede nimic bun din punct de vedere economic, decat mariri de preturi si taxe peste taxe!!

DE citit si editorialul lui Cristian Tudor Popescu din Gandul:

Sexul lui Dumnezeu

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Ianuarie 31, 2014 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 comentarii »

  1. 1. Spuneti „Deci atunci cand l-a promulgat, insusi Basescu era emblema coruptiei”. Nu se prea intelege daca este o concluzie, caz in care lipseste demonstratia, sau un „adevar” axiomatic. Faptul ca propaganda USL prin presa de partid (revigorari ale sistemului ceausist) a sustinut acest lucru comporta o alta discutie, calificarea respectiva necesitand a fi probata. Sa fi comis o eroare nu este echivalent cu intentia, ci dimpotriva.
    2. Tot referitor la eroare, acest episod pune in evidenta diferenta dintre greseala, cica este omeneasca, si persistenta in greseala. Din aceasta perspectiva Ponta se plaseaza pe pozitia rigida a persistarii in greseala, isi asuma personal o stare de fapt care este de interes public.
    3. Divergentele personale dintre cei doi tin de derizoriu, cei doi detin functiile cele mai inalte in stat si sunt adusi in aceste functii pentttru a sluji interesul general. Din acest punct de vedere modul in care aceasta lege a ajuns sa fie aplicata in modul in care se afla devine mai putin important, important este ca neajunsurile constatate sa dispara. Acesta este interesul public.
    4. A fi urmarit penal inseamna ca exista deja o motivatie legala pentru demararea procesului. Chestiunea nu are nicio legatura cu libertatea de expresie. In cazul in care persoana nu stie ca este urmarita si nu a facut ceva ilegal nu va avea nuciun motiv de ingrijorare. Aceste practici sunt larg acceptate. Comparatia cu epoca comunista este inacceptabila datorita intregului cadru legislativ, a faptului ca atunci era stipulata vina de a te impotrivi sistemului.

    Comentariu de Radu | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde

    • 5. Aparenta lipsa de implicare/vina a lui Ponta in aceasta istorie da si ea dimensiune unei evaluari obiective. Prin sefia comisiei juridice care a pritocit beleaua de proiect „doctore” poarta adevarata raspundere. Sa credem ca nici in domeniul sau de competenta ar fi la fel de incapabil?

      Comentariu de Radu | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde

    • Da, dar ganditi-va ce inseamna, spre exemplu, sa fii urmarit pentru „mentalitate infractionala” sau ca ai „lipsa de scrupule”. In felul asta se pot produce cele mai infioratoare abuzuri. Ziceti asa: „In cazul in care persoana nu stie ca este urmarita si nu a facut ceva ilegal nu va avea nuciun motiv de ingrijorare.”, dar daca nu a facut ceva ilegal de ce trebuie sa fie urmarita? Dvs. v-ar placea sa fiti urmarit din umbra fara ca sa faceti ceva ilegal? Tot acest lucru arata in mod clar spionita anilor ’50, este inducerea aceleasi stari de suspiciune: dar daca a facut ceva, daca e „dusman al poporului”. Este un atentat la libertatea mea, a Dvs. , a noastra, a tuturor. Iar acest lucru va avea consecinte catastrofale, inclusiv economice, in tara noastra!! Asa stand lucrurile comparatia cu epoca comunista este, din pacate, din nefericire pentru noi toti, pe deplin acceptabila!! Si speram ca aceasta epoca, de acum, sa se termnine cat mai repede spre binele poporului roman!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde

    • Pai, ce altceva ai putea sa spui despre imputitul asta de Basescu (sau nici imputit nu mai am voie sa-l fac pentru ca ajung in puscarie?)? Chiar el a spus ca isi asuma eroarea. Si atunci concluzia se impune! Si atunci stau si eu si va intreb, si ma intreb: cate erori a mai facut Presedintele asta, pe care altii trebuie sa le corecteze, ca sa nu mai „persiste” in greseala? Sau, logic vorbind, inseamna ca atunci cand le-a promulgat, Basescu a mintit poporul!! Si l-a mintit fara scrupule, asa cum acuma, tot fara scrupule, ii cere premierului sa corecteze „greseala” pe care a facut-o ca si cum faptul ca a mintit poporul, castigand astfel niste alegeri, nici nu conteaza! Ce parere poti sa ai despre omul Basescu, in asemenea conditiuni?
      Eu nu am spus ca greseala n-ar fi omeneasca… Si minciuna, de care a facut uz Presedintele, tot omeneasca e… Insa patru ani de zile Basescu nu a zis nimic, patru ani a persistat, deci in „greseala”. De ce oare? Iar acum, brusc, s-a luminat la minte!!
      Radu, nu suntem niste prosti pe care Basescu sa-i prosteasca de fiecare data si sa-i minta de fiecare data!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde

    • @Radu
      Dvs. spuneti cam asa: „lasa sa ne prosteasca in fata Basescu, iar noi sa demonstram daca ne prosteste sau nu si sa ne mai cerem si scuze ca incercam sa gandim si altfel decat guru de la Cotroceni!” in loc sa facem ceea ce trebuie sa facem: sa protestam fata de Basescu si actuala stare de lucruri care nu aduce nimic bun societatii romanesti.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde

  2. […] acela pe care il detine medicul Zamfir, se putea  transmite cu precizie coordonatele locului unde erau supravietuitorii accidentului aviatic din Apuseni. Mihaita Calimente spune ca experimentul este […]

    Pingback de De ce Mihaita Calimente apara cu atata inversunare STS-ul? | Hai ca se poate! | Ianuarie 31, 2014 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: