Intoxicari
Si interesant este ca aceste intoxicari vin din media britanica… Doua articole din Gandul scot in evidenta acest lucru:
DAILY FAIL. Gândul demontează o campanie antiromânească a Daily Mail, cel mai puternic tabloid britanic: 60 la sută din articolul care anunţa invazia românilor ESTE FALS
Se arata ca:
„„Sold out! Avioanele şi autobuzele sunt pline de români şi bulgari care se îndreaptă către Marea Britanie”, spunea un titlu din tabloidul britanic Daily Mail, în 31 decembrie 2013, cu o zi înainte de mult-temuta ridicare a restricţiilor pentru muncitorii români şi bulgari. După un an în care a fost portavocea campaniei mediatice antiimigraţioniste, Daily Mail a încheiat 2013 cu acest articol care anunţa încă o dată „invazia”. Mesajul lor de final de an a fost redistribuit de peste 58.000 de ori (peste 10.000 de redistribuiri doar în prima zi), a strâns peste 1.700 de comentarii şi a fost preluat în toată presa britanică şi europeană. Problema este că o parte covâşitoare din acest articol, 60%* mai exact, nu rămâne în picioare la o verificare riguroasă. Din aproximativ 3.800 de semne (fără spaţii), cât are materialul fără casetele de text care îl însoţesc şi fără explicaţiile foto, 60%, adică 2.300 de semne, sunt false. Declaraţiile sunt infirmate de cei citaţi, iar o căutare a informaţiilor de pe forumuri amintite de jurnaliştii britanici infirmă cele spuse în articol. 24% sau 900 de semne sunt imposibil de verificat, pentru că nu există sursa citatelor (persoanele cărora le sunt atribuite replicile, companiile etc.). Doar 16% din text, adică 600 de caractere din întregul articol, în care sunt incluse descrieri sau excepţii rarissime, rămâne în picioare.
Gândul a pornit la verificarea informaţiilor din articol, după ce un jurnalist britanic a descoperit câteva „scăpări” ale popularului tabloid. După impactul uriaş pe care l-a avut materialul din Daily Mail, Jon Danzig, un jurnalist specializat în probleme europene şi premiat pentru anchetele sale, fost angajat al BBC, a început să vadă (iniţial AICI şi AICI) câte dintre afirmaţiile din articol se susţin şi câte citate sunt confirmate de persoanele menţionate.
După cum arată mai jos anchetă realizată de gândul şi Jon Danzig, cu sprijinul New Europeans, mare parte din articol poate fi demontată. Cei citaţi susţin fie că nu au spus nici pe departe ce a scris Daily Mail, fie că nici măcar nu au vorbit cu Daily Mail. Transportatorii din România şi Bulgaria neagă, la rândul lor, realităţile îngrijorătoare pe care le-a relatat Daily Mail. Jurnalistul britanic şi reporterul gândul au verificat frază cu frază articolul, după cum se poate observa mai jos. Singurele afirmaţii care nu au putut fi verificate şi asupra veridicităţii cărora nu ne putem pronunţa sunt câteva descrieri şi cele în care nu există niciun element de identificare – nici citat direct, nici numele persoanei citate sau orice fel de sursă, acestea fiind modalităţi recurente prin care Daily Mail îşi construieşte articolele. Regăsiţi mai jos, cu roşu, toate citatele din articolul publicat pe care le-am verificat, în încercarea de a le confirma sau infirma veridicitatea:
„Bulgarii şi românii se pregăteau noaptea trecută să plece în Marea Britanie, ca urmare a ridicării, de mâine, a restricţiilor de pe piaţa muncii”. Aceasta era teza articolului – leadul, în termeni jurnalistici. Iată argumentele lor şi ce au descoperit Jon Danzig şi reporterul gândul, odată ce le-au verificat.
Cele trei puncte principale ale articolului:De două ori „NU”, o dată „POATE”
- „Un operator aerian chiar şi-a dublat numărul de zboruri pentru a face faţă cererii” – În articol, se arată că ar fi vorba despre Wizz Air. Reacţia Wizz Air: „O mizerie”
- „Unele bilete dus se vând chiar şi cu 3.000 de lire” – Daily Mail a explicat ulterior că a găsit un bilet pentru o cursă Alitalia pe ruta Bucureşti-Londra, cu escală la Roma, care costa 3.707 euro-3080 de lire. Aceasta, în condiţiile în care toate celelalte bilete se vindeau cu aproximativ 160 de lire.
- „Autobuzele care pleacă din capitala Bulgariei, Sofia, până în 9 ianuarie, sunt rezervate în întregime” – Transportatori bulgari: Balkan Horn – „Există chiar mai puţine rezervări decât în aceeaşi perioadă a anului trecut”. Karat-s Eurolines: „Cererea pentru autobuze către Anglia este modestă”.
Iată analiza, rând cu rând, a ultimului articol despre invazia românilor şi a bulgarilor publicat de Daily Mail:
„Aproape toate cursele din România în Anglia sunt pline – cu toate că un operator aerian şi-a dublat numărul de zboruri pentru a face faţă cererii (…)”. – Cursele nu erau nicidecum pline. Jon Danzig a reuşit să facă rezervări pentru prima zi din an şi pentru tot restul săptămânii, din România în Anglia.
Disponibilitate şi preţuri ale curselor Wizz Air de pe Otopeni, la început de an, cu destinaţia Marea Britanie// Datele erau valabile în 1 ianuarie, la o zi după publicarea articolului din Daily Mail. Sursa: Jon Danzig// Vezi AICI ofertă şi preţuri Easy Jet
Enigma biletului de avion de 3.700 de euro din Bucureşti până în Londra
„(…)iar biletele dus pot ajunge şi la 3.000 de lire” – Daily Mail i-a explicat jurnalistului britanic că este vorba despre un bilet pentru o cursă Alitalia România-Londra, cu escală la Roma, care s-ar fi vândut cu incredibilul preţ de 3.707 euro-3080 de lire. Nu există nicio logică pentru care un român care ar merge la muncă în Anglia, în căutarea unei vieţi mai bune, ar da 3.000 de lire pe un asemenea bilet de avion, în condiţiile în care cele mai multe bilete costau în acele zile până la 160 de lire/190 de euro, chiar şi de pe o zi pe alta, după cum a explicat un purtător de cuvânt al Wizz Air.
„De asemenea, toate locurile din autobuzele care pleacă din capitala Bulgariei, Sofia, până în 9 ianuarie, au fost rezervate. Wizz Air, compania low cost care acoperă cursele din Europa de Est, şi-a dublat numărul de zboruri din oferta sa. Astfel, pe fondul cererii, până şi zborurile low cost se vând cu aproximativ 300 de lire bucata”.
Transportatorul bulgar Balkan Horn a explicat că are o singură cursă pentru Londra şi că încă mai avea locuri în 31 decembrie pentru autocarul din 3 ianuarie. „Avem chiar mai puţine rezervări decât anul trecut pe vremea aceasta”, a comentat un purtător de cuvânt al Balkan Horn. Acelaşi lucru ni l-a spus şi Atlassib. gândul a vorbit în ziua publicării articolului din ziarul britanic cu Daniel Micu, director general al firmei, care a precizat că nu a fost nevoie de suplimentarea curselor din ţară, cererea nefiind mai mare înaintea ridicării restricţiilor decât înainte. „Este o chestiune falsă. Noi avem două linii către Anglia, practic două curse pe săptămână, una către Manchester şi una către Glasgow”, ne-a mai spus Micu.
Grupuri de bulgari se pregăteau, în 2 ianuarie, să plece cu un autocar care avea ca destinaţie finală Londra, cu escale în Germania şi Franţa// FOTO: Nikolay Doychinov/AFP/Mediafax
Contactat să confirme veridicitatea afirmaţiilor din Daily Mail, un ofiţer de presă de la Easy Jet a explicat că nu a existat nicio creştere a traficului pe aceste rute comparativ cu aceleaşi perioade ale anilor trecuţi. Cei de la Wizz Air au fost chiar mai categorici: „Afirmaţiile Daily Mail potrivit cărora ne-am dublat cursele şi că nu mai există bilete low cost sunt o mizerie de la cap la coadă. Vârful nostru de trafic de Crăciun este în conformitate cu anii trecuţi şi cu celelalte perioade de vârf (vara şi Paştele) pe mai toate din cele 300 de rute”.
Daily Mail scoate la înaintare un „respectat jurnalist politic român” anonim pentru eventualele neadevăruri despre situaţia din România
Contactat de jurnalistul englez pentru a explica această neconcordanţă, Daily Mail a răspuns că afirmaţiile Wizz Air sunt „oarecum înşelătoare”: „Cu ajutorul unui respectat jurnalist politic român, am aflat că Wizz Air şi-a dublat numărul de zboruri din mai multe oraşe din România în ultimul an (sic!, n.n.)şi a introdus curse în oraşe în care nu aevau zboruri. Singurul motiv pentru care Wizz Air ar fi făcut asta este pentru că a estimat că vor fi mai mulţi români care vor călători în UK anul acesta”. În articol, însă, Daily Mail nu a precizat că se referă la zborurile din ultimul an, ci a sugerat să se referă la zilele de dinaintea ridicării restricţiilor pentru români şi bulgari. Rugat, acum o săptămână, să explice cine este „respectatul jurnalist politic român” care i-ar fi oferit această informaţie, tabloidul nu a mai răspuns.
Ca răspuns la Easy Jet, Daily Mail a precizat că a verificat preţurile şi numărul de locuri disponibile în 2 şi 3 ianuarie şi afirmaţia din articol se confirmă. Articolul, însă, a fost publicat în 31 decembrie, nu în 2 şi nici în 3 ianuarie, când au verificat jurnaliştii englezi acurateţea informaţiilor publicate.
Disponibilitate şi preţuri ale curselor Wizz Air de pe Otopeni, la început de an, cu destinaţia Marea Britanie// Datele erau valabile în 1 ianuarie, la o zi după publicarea articolului din Daily Mail. Sursa: Jon Danzig
„Mâine, când se vor ridica restricţiile impuse în 2005, 29 de milioane de persoane din cele două ţări vor primi dreptul de a munci în Marea Britanie”. E adevărat, cu menţiunea că populaţia totală a celor două ţări nu este formată doar din cetăţeni cu drept de muncă. Mai sunt milioanele de copii, pensionari şi persoane cu dizabilităţi. Dincolo de acest aspect, trebuie subliniat că acelaşi raţionament este valabil şi pentru cei 60 de milioane de cetăţeni ai Marii Britanie. 2,2 milioane dintre ei (alte estimări susţin că ar fi 1,5 milioane) studiază, muncesc sau se bucură de pensie în alte ţări membre ale Uniunii Europene, conform datelor publicate de Ideas On Europe. Numărul este aproape la fel de mare ca totalul cetăţenilor UE care s-au dus în UK, respectiv 2,3 milioane.
Mesajele de pe forumuri citate, de negăsit sau vechi de ani de zile
„Dacă unii dintre cei care vin aici şi-au manifestat intenţia de a găsi „orice loc de muncă”, există mesaje pe forumurile de pe Internet care arată cum alţii întreabă despre ajutoare sociale”. Cea mai recentă astfel de întrebare găsită de gândul este din 20 noiembrie, AICI.
„Un utilizator al unui site popular a scris: ‘Soţul meu şi cu mine vrem să avem un copil în Marea Britanie. Vrem să ştim pentru ce fel de ajutoare sociale putem aplica. Ne-ar interesa o locuinţă socială’”. În orice configuraţie de traducere pe două forumuri cu români care se află sau vor să meargă în Marea Britanie (AICI şi AICI), nu există acest mesaj. Cele mai frecvente întrebări de pe forumuri sunt despre alocaţii, nu despre oameni care întreabă cum să ceară ajutoare sociale odată ce ajung în Marea Britanie.
Cât despre Bulgaria, cea mai apropiată variantă pe care am găsit-o pe un forum este: “Eu şi soţul meu aşteptăm un copil. El lucrează, iar eu am lucrat până acum două luni. Îmi puteţi oferi informaţii despre cum aş putea aplica pentru ajutor de locuinţă?” (Sursa: AICI). De precizat că postarea, singura măcar similară celei din Daily Mail pe care gândul a reuşit să o găsească, este din 29.09.2011.
„O româncă însărcinată a întrebat: ‘Am citit pe acest website că pot primi 190 de lire pe săptămână din partea guvernului britanic din a 25-a săptămână de sarcină. Ar putea să mă ajute cineva cu documentele?’”. Motoarele de căutare nu găsesc sub nicio formă acest mesaj al româncei gravide. Am reuşit să găsim o conversaţie similară care conţinea cele 190 de lire şi detaliul cu a 25-a săptămână de sarcină. Conversaţia este însă din 2009 (Sursa: AICI).
Toate acestea, desigur, nu înseamnă că aceste mesaje nu există, însă ele nu au putut fi găsite în nicio variantă de căutare, iar Daily Mail nu a dorit să precizeze măcar numele forumurilor de pe care s-a documentat pentru a descrie mentalitatea românului sau bulgarului care merge în Marea Britanie.
„Alexandra nu a acordat vreun interviu Daily Mail. Vom merge mai departe cu avocatul nostru”
“Aleksandra Dzonghova, care conduce o agenţie de recrutare în Sofia spune că au fost înfiinţate firme special pentru a-i ajuta pe imigranţi să înţeleagă sistemul de ajutoare sociale al Marii Britanii, nu să îşi ia un loc de muncă dintre cele disponibile”
gândul a contactat-o pe Alexandra Dzhongova, partener la Agenţia Anons, din Sofia. Alexandra nu vorbeşte limba engleză, aşa că am comunicat cu ea avându-l pe Daniel Kalinov, program manager şi partener, drept translator.Nu doar că nu ştiau că erau citaţi în materialul din Daily Mail, dar ne-au dat asigurări, în repetate rânduri, atât în scris, cât şi la telefon, că acel citat parafrazat nu le aparţine. Daily Mail l-a intervievat pe Daniel Kalinov în luna ianuarie a anului trecut şi a publicat un articol în luna februarie, despre care Agenţia Anons spune că era plin de “neadevăruri”. În decembrie, aceeaşi lună în care a apărut acest articol, Kalinov a fost contatctat de Daily Mail pentru un nou interviu, dar a refuzat.
Întrebaţi dacă nu e posibil ca Alexandra sau altcineva din agenţie să fi vorbit cu un alt jurnalist – bulgar, eventual- pe această temă, iar Daily Mail să fi preluat citatul din altă sursă, bulgarii ne-au răspuns: “Din păcate, această parte din articol şi, ca să fim sinceri, cea mai mare parte din el este pur şi simplu neadevărată. Alexandra nu a dat niciodată o asemenea declaraţie, şi nici eu! Alexandra Dzonghova nu a acordat vreun interviu Daily Mail. Nu a fost niciodată întrebată de cineva despre agenţii sau companii care i-ar ajuta pe bulgari şi pe români să primească ajutoare sociale şi nu a vorbit niciodată despre aşa ceva cu vreun jurnalist. Prin urmare, ne-au spus bulgarii de la Anons, iau în calcul să îi acţioneze în instanţă pe cei de la Daily Mail pentru acest citat pe care nu şi-l asumă. „Citatul este lipsit de acurateţe şi neadevărat şi vom merge mai departe cu această problemă prin intermediul avocatului nostru”, a mai spus partenerul de la Anons.
“Daily Mail nu a contactat Priority Point şi nimeni din compania noastră nu a facut acea declaraţie pentru Daily Mail”
“O firmă s-a oferit să îşi ajute clienţii români să evite plata unor amenzi la HM Revenue and Customs”. Jon Danzig a rugat Daily Mail să menţioneze numele firmei, pentru a putea verifica acurateţea informaţiilor, dar, până la ora publicării acestui articol, ziarul nu a făcut astfel de precizări.
Aceeaşi problemă a întâmpinat-o şi în cazul următorului paragraf, despre “o sursă de la o firmă de recrutare” din România care ar fi spus că există “mulţi” români care primesc ajutoare sociale în Marea Britanie fără a avea nevoie de ele, raţionamentul fiind că, dacă se califică şi legea o permite, de ce să nu primească? Daily Mail nu a furnizat numele firmei de recrutare din care face parte sursa citată.
“Daily Mail a întrebat compania Priority Point, care îi ajută pe români să se stabilească în UK, dacă ar putea ajuta o româncă, mamă a doi copii, fără documente, să ceară ajutoare sociale cât timp îşi caută să lucreze ca menajeră. Un membru al staffului a spus că pot, dar în schimbul unui comision. Angajatul a spus: ‘Nu e nicio problemă. Înainte, trebuie să aplice pentru numărul naţional de identificare, după care poate aplica pentru a primi bani pentru copii’. Întrebat dacă firma se va ocupa de documente, angajatul a răspuns: ‘Da, o vom face. Pentru documentele de solicitare a unui ajutor social pentru copii, se percepe o taxă de 70 de lire’”. Atât gândul, cât şi Jon Danzig au contactat-o pe Cristina Haicu, managing director al Priority Point. În ambele cazuri, Haicu a refuzat să vorbească despre acest subiect la telefon. În scris, via e-mail, ne-a spus următoarele: “Daily Mail nu a contactat Priority Point şi nimeni din compania noastră nu a facut acea declaraţie pentru Daily Mail”.
Întrebată dacă Priority Point are astfel de servicii pentru migranţii români fără acte şi dacă, nu cumva, Daily Mail a obţinut acel citat în urma unei anchete sub acoperire, ceea ce ar fi trebuit să afle înainte de publicare, conform normelor britanice, Haicu nu a răspuns. “Vă rog luaţi la cunoştinţă că nu suntem disponibili pentru viitoare contacte cu privire la acest articol”.
Agenţiile bulgare citate de ziarişti neagă că au dat declaraţiile din articol
“Agenţiile şi transportatorii din Sofia, precum şi cei din capitala română Bucureşti, au raportat o cerere uriaşă pentru bilete. La autogara centrală din Sofia, agentul de turism Svetlana Beaucheva a spus: ‘Totul este rezervat până în 9 ianuarie. Nu mai sunt locuri disponibile’.”
gândul nu a reuşit să o găsească pe Svetlana Beaucheva sau firma la care lucrează. Singurele referiri de pe Internet sunt articolul sau preluări din Daily Mail. Ea nu există, în nicio grafie similară, atât latină, cât şi în alfabetul chirilic, nici pe reţelele de socializare, forumuri. Nici colegii din agenţia Anons nu au auzit acest nume.
“Un manager de la transportatorul Karats Eurolines au spus că preţurile au crescut pe fondul cererii mari”. gândul a vorbit cu Karat-s, cu sediul în Sofia. Bojidar Stamenov, responsabil de liniile internaţionale de transport, ne-a spus că agenţia Karat-s nu a vorbit cu Daily Mail şi nici cu alţi jurnalişti despre acest subiect. “Nu avem autorizaţie şi niciun interes în curse către Londra”, ne-a explicat Stamenov, care a comentat că afirmaţiile despre cerere şi preţuri din tabloidul britanic sunt “speculaţie pură”, “Cererea pentru autocare către Anglia este modestă”.
“Altcineva, de la Balkan Horn, a spus: ‘Este foarte aglomerat, mulţi oameni vor să călătorească în Marea Britanie, mai ales odată cu schimbarea regulamentelor europene. Totul este rezervat, este greu să ajungi acolo”. gândul a vorbit cu biroul Balkan Horn din Londra, unde ni s-a spus că autocarele ajung pe jumătate goale în Marea Britanie. E adevărat că au suplimentat cursele după Sărbători, pentru că se întorceau muncitorii şi studenţii din concediul/vacanţa de Crăciun. Până la sfârşitul lunii ianuarie, se aşteaptă să aibă maximum şapte curse Sofia-Londra.
Jon Danzig a vorbit şi el cu Balkan Horn, unde i s-a spus, în 1 ianuarie, că nu se putea vorbi despre un număr mare de rezervări. Pentru cursa din 3 ianuarie, încă mai erau în acel moment locuri. „Avem chiar mai puţine rezervări decât anul trecut pe vremea aceasta”, a declarat un purtător de cuvânt al transportatorului bulgar.
Cum a fost scos din context Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj, în încheierea articolului britanicilor
„Ion Prioteasa, preşedinte al Consiliului Judeţean Dolj, în sudul României, a declarat că numărul celor care vor călători de aici în Marea Britanie se va dubla la 70.000 în următorul an”. Contactat de gândul, Ion Prioteasa ne-a asigurat că nu a zis niciodată aşa ceva şi că nici nu a fost contactat de Daily Mail. Citatul a fost scos dintr-o declaraţie făcută de Prioteasa în 29 octombrie, la inaugurarea curselor Wizz Air Craiova-Luton, despre dublarea traficului pe aeroportul din Craiova. “Mă refeream la dublarea numărului de pasageri de pe aeroportul din Craiova în anul următor, dar mai avem şi alte destinaţii în afară de Luton. Avem Bergamo, Milano, Roma, încercăm acum să avem curse şi în Franţa sau Barcelona. Nu aveam elementele să susţin aşa ceva”, a explicat el pentru gândul referitor la citatul care îi este atribuit în Daily Mail.
Sursa: GDS.RO
Iată sursa citatului cu care Daily Mail şi-a încheiat articolul de felul în care românii şi bulgarii se pregăteau, la final de 2013, să plece în Marea Britanie: „Am deschis şi această rută şi astfel am ajuns la 35.000 de pasageri pe Aeroportul Craiova şi mai mult ca sigur de anul viitor vom dubla această cifră”, a afirmat Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, la inaugurarea cursei Londra – Craiova.
Daily Mail, pentru gândul: „Am relatat ceea ce li s-a spus reporterilor la acel moment”
Confruntat cu aceste descoperiri, Daily Mail susţine, prin reprezentanţii săi atât pe partea juridică, dar şi editorială, că a avut reporteri şi în Bulgaria, şi în România, care au fost ajutaţi de jurnalişti şi/sau translatori locali, astfel că nu îşi asumă răspunderea pentru eventualele inadvertenţe. „Jurnaliştii noştri s-au documentat la faţa locului în Sofia şi Bucureşti şi au fost asistaţi de jurnalişti locali şi translatori. Am relatat ceea ce li s-a spus la acel moment”, a declarat pentru gândul un purtător de cuvânt al tabloidului.
Vom prezenta în detaliu, într-un articol următor, poziţia Daily Mail faţă de această anchetă.
Autori: Alina Matiş şi Jon Danzig„
Reuters: Rusia exportă armament în Siria, prin intermediul unor companii din România. Exporturile s-au intensificat
Se arata ca:
„Rusia a intensificat, în ultimele săptămâni, exporturile de echipamente militare în Siria, inclusiv prin intermediul unor companii de profil din România, Bulgaria şi Ucraina, în încercarea de a ajuta regimul Bashar al-Assad în luptele cu insurgenţii, afirmă surse citate de agenţia Reuters.
Începând din decembrie 2013, Rusia a intensificat exporturile de echipamente militare în Siria, inclusiv vehicule militare, drone şi bombe teleghidate, în încercarea de a susţine regimul Bashar Al-Assad în confruntările cu insurgenţii, precizează Reuters. „Zeci de avioane militare de transport Antonov 124 au adus în Siria vehicule militare, echipamente de supraveghere, radare, sisteme electronice de luptă, piese de elicoptere şi bombe teleghidate”, precizează o sursă din cadrul serviciilor de securitate din Orientul Mijlociu.
„Experţi ruşi pilotează drone în Siria pentru a ajuta la localizarea poziţiilor insurgente, pentru analizarea capacităţilor militare rebele şi pentru coordonarea bombardamentelor forţelor suobrdonate regimului sirian”, explică o altă sursă.
Un specialist din domeniul industriei internaţionale a comerţului cu armament a confirmat intensificarea exporturilor de arme ruseşti. „În Siria sosesc echipamente militare, iar Rusia fie le trimite singură, fie preluând echipamente stocate în zone ale Mării Negre precum Bulgaria, România sau Ucraina, unde există un surplus de armament. Furnizorii din regiune nu îşi pot permite să supere Rusia„, explică oficialul citat de Reuters.
Experţii care urmăresc transporturile de armament au precizat că Bulgaria, România şi Ucraina au stocuri de armament uşor de tip rusesc produse în aceste ţări pe vremea Uniunii Sovietice.
Purtătorul de cuvânt al diplomaţiei bulgare a declarat că Oficiul interguvernamental bulgar nu a autorizat tranzacţii de armament cu destinaţia Siria.
Ministerul Afacerilor Externe de la Bucureşti a comunicat pentru Reuters că propriul departament pentru controlul armamentului nu a înregistrat şi nu a autorizat operaţiuni comerciale străine care să implice echipamente militare cu Siria pentru anii 2013 sau 2014.
MAE a întărit acest mesaj şi sâmbătă, transmiţând următoarele precizei presei române: „Ministerul Afacerilor Externe dezminte cu fermitate orice informaţie care induce ideea că România ar fi implicată în livrările de echipament militar către Siria. Ministerul Afacerilor Externe, prin Departamentul pentru Controlul Exporturilor, ca autoritate naţională de control al operaţiunilor cu produse militare, nu a înregistrat şi, implicit, nu a autorizat nicio operaţiune de comerţ exterior cu produse militare, inclusiv de armament uşor, cu destinaţia Siria în anul 2013 şi 2014”.
Moscova, care încearcă să îşi sporească influenţa diplomatică şi economică în Orientul Mijlociu, furnizează de mult timp echipamente militare regimului de la Damasc. Însă intensificarea exporturilor ruse de armament intervine într-o etapă crucială a conflictului sirian, în contextul conferinţei de pace Geneva II şi al preocupărilor pe care Occidentul începe să îl aibă în legătură cu grupurile islamiste radicale din Siria.
Siria se confruntă, începând din martie 2011, cu revolte reprimate violent şi confruntări între grupuri insurgente afiliate opoziţiei şi serviciile de securitate subordonate regimului Bashar al-Assad. Bilanţul violenţelor este, potrivit diverselor estimări, între 100.000 şi 120.000 de morţi.” (subl. mea)
Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.
Secret Intelligence Service building – Vauxhall Cross – Vauxhall
Am spus intoxicari ca sa ma exprim cat pot de elegant, altfel ar fi trebuit sa le spun MINCIUNI!! Si e cu atat mai surprinzator cu cat e vorba de Reuters, o agentie de presa pe care eu o consideram foarte serioasa! Totusi, pe ce te bazezi cand faci astfel de afirmatii? Nu cumva pe acelasi lucru pe care s-au bazat cei de la Daily Mail? Adica pe nimic? 😉 Cam asa par a sta lucrurile si e regretabil… N-as vrea sa cred ca izolarea de care vorbea Basescu, in urma vizitei Victoriei Nuland la Bucuresti, inseamna si lucrul asta, adica minciunile din presa britanica. In ceea ce priveste Daily Mail, Gandul a constat ca: „Doar 16% din text, adică 600 de caractere din întregul articol, în care sunt incluse descrieri sau excepţii rarissime, rămâne în picioare.„. Asta sa fie oare deontologia profesionala, culmile virtutilor morale ale unui Vest care ne monitorizeaza pe Justitie? Dupa care vine si Reuters cu asa zise informatii, fara sa ia mai intai legatura cu ministerele de resort din Romania si Bulgaria pentru a vedea care e pozitia oficiala a tarilor pe care le pomeneste. Eu chiar nu inteleg de ce aceste diversiuni si dezinformari, facute pe scara larga, din presa britanica cu privire la Romania si Bulgaria… Acestea nu pot fi decat actiuni sistematice, cu o coordonare de la un nivel central, dupa un plan prestabilit si, cred, cu o bataie destul de lunga. Cel putin asa imi face impresia, ca de prostie nici nu poate fi vorba, mi se pare destul de limpede.
MI6? 😀
Rusii? 😉
18 comentarii »
Lasă un răspuns
-
Recent
- In interesul superior al copilului!!
- Cand incepem sa intelegem cat de mult valoreaza Constitutia si cat de mult valoreaza libertatea!!
- S-a aprobat reabilitarea podetului din comuna Cutare. In Consiliul Suprem de Aparare a Tarii!!
- 112 nu inseamna Big Brother!
- Precizie de cativa metri…
- Halucinant…
- Va fi razboi?
- „Noi suntem social-democrati”…
- „In Romania, limba oficiala este limba romana” – Art. 13 din Constitutia Romaniei
- Despre candidatul PSD la alegerile prezidentiale
- Un banc!!
- Simbolistica totalitarismului
-
Legături
- WordPress.com
- WordPress.org
- Voxpublica
- Riddickro
- Cristian Patrasconiu
- Geopolitikon – Adrian Cioroianu
- Lumiss22
- Adrian Nastase
- Cristian Preda
- Desculta prin Timisoara
- Mazilu Raluca
- Theodora – Hai ca se poate!!
- Vladimir Tismaneanu
- Adriana Dutulescu
- Brussels Blog
- Corina Cretu
- Alina Gorghiu
- Bibliotecarul
- Ana Birchall
- Miron Mitrea
- Maria Grapini
- Ion Iliescu
- Vasile Dancu
- Stirea press
- Agentia de rating politic
- Gabriela Savitsky
- Keops – mister, perfectiune, frumusete
- Sever Voinescu
- Mihai Gotiu
- Elena Udrea
- Dreapta.net
- Satmareanca
- Traian Razvan Ungureanu – TRU
- Daniel Funeriu
- Lavinia Stan
- Blogosfera Portocalie
- Adrian Paunescu
- Dilema Veche
- Revista 22
- Calin Popescu Tariceanu
- Traian Basescu
- Motanul_Filozof
- Codrin Scutaru
- The Beginning Of The End
- Civitas'99
- Hanul Povestilor
- Maria Diminet
- Victor Ponta
- Anca Bundaru
- Sonya
- Lilick
- Loredana
- Gabriela Elena
- Club 2020
- Roxana Iordache
- Andreea Paul
- Cristina
- Trading Economics
- Adevarul nostru
- Desculta prin Timisoara – WordPress
- Florin Citu
- Lucian Isar
- Gabriela Elena (II)
- Moshe Mordechai
- goodreads
- Opinii BNR
[…] care sa poata sa zboare in conditii de noapte si/sau ceata? Eu stiam ca avem. Daca avem de ce nu au fost ridicate de la sol si trimise la gaseasca epava avionului? Stire soc – se pare ca Politia […]
Romanii , nu stiu nimic despre bulgari, dar romanii { cel putin rromii din Romania } , au tatonat teritoriul UK incepand cu anul 1997 sau ’98 . Unii avand mai mult sange in instalatie au ramas iar altii…s-au carat imediat ce au vazut cine sant de fapt britanicii , ce fel de oameni sant , modul lor de comportament vis a vis de strainii …. pe care-i miros pur si simplu ca-s straini ! Parca ti-am mai spus asta , dar o repet : am fost in urma cu vreo 10 ani in UK la invitatia unui cumnat ce traieste acolo pe undeva pe la periferia Londrei ….dinainte de ’89 ! Ma poti crede pe cuvant deoarece alta garantie mai serioasa chiar n-am . In pofida sfaturilor date de cumnat si cumnata …am plecat la plimbare prin cartier si….m-am ratacit ajungand in alta parte . Cu chiu cu vai am reusit sa ma reintorc ” acasa ” insa , cei ce locuiau pe acea strada vazandu-ma cum casc ochii ca boul …au chemat politia si cu toata engleza mea m-au umflat si m-au dus la sectie unde am stat pana au venit cumnatul si nevasta-sa sa ma recunoasca in fata politistilor si sa ma…. recupereze . Chiar il pot intelege pe acel batran { despre care s-a scris in urma cu doar cateva zile } aflat in vizita la copii sai ce s-a ratacit in plina zi in Londra si fost recuperat dupa patru zile . Pai daca eu care inteleg si vorbesc suficient de bine engleza am avut nevoie de cateva ore si de cineva care sa ” ma recunoasca „…ce sa mai zic despre amaratul ala ? Baiatul meu ajungand pe Heatrow fiind in tranzit spre Malta , a fost nevoit din cauza unor probleme cu vama sa piarda cursa . A stat in aeroport pana i-au sosit banii necesari platii acelor probleme vamale iar in aceasta perioada d e aproximativ 16-18 ore ….n-a putup parasii acel terminal nici macar pentru a bea o gura de apa ! I-au interzis vamesii englezi cu binecunoscuta „politete britanica ” rece precum gheata sa paraseasca acel loc si nici macar un pahar cu apa nu i-au permis sa-si cumpere . Una peste alta , oameni mai distanti , mai plini de morga aceea specifica englezeasca care nu le permite sa-si arunce privirea si-n jos , mai reci , mai chitrosi decat englezii ….poate doar in Germania am mai intalnit desi since sa fiu ….. parca nu la acest nivel . Asta au inteles inclusiv romanii , care au incercat sa se stabileasca in UK si majoritatea si-au luat picioarele la spinare spre alte zari . Aia de la acea agentie de recrutare a fortei de munca din Bulgaria …aia dau declaratia aia in care ameninta cu tribunalul….mai mult asa ca sa se afle in treaba : Daily Mail este printre cele mai citite ziare din UK infiintat prin anul 1897 , adica pe atunci cand majoritatea bulgarilor nici nu stiau sa citeasca { nu ca azi ar fi altfel 😉 } , probabil avand acelasi tiraj cu The Sun iar britanicii , iau drept litera de Evanghelie TOT ce se scrie in ziare , deci diferit de banii multi , foarte multi bani care stau in spatele respectivei publicatii ea are in spate inclusiv simpatia , sustinerea britanicilor , plus antipatia acestora fata de tot ce este strain de pamantul UK , fata de tot ce li s e pare bulldogilor britanici ca atenteaza la ciolanul lor . N-au decat aia d e la ANONS sa-si cheltuiasca banii { daca -i au fireste si eventual in aceeasi numerar precum aia de la Daily Mail eventual si avocati la fel de specializati precum cei pe care-i are respectiva publicatie } si sa-i cheme in judecata pe tipii d e la Daily Mail, nu va fi decat o incercare de PR { asta ca sa n-o numesc ” lupta cu morile de vant ” } si nimic altceva ! Ailalta stire a lui Reuters este infinit mai interesanta . Poti sa te bucuri pentru faptul ca „PIB-ul Romaniei ” creste sau dimpotriva ….te poti intreba : care mama dracului sant acele firme ce reusesc asemenea contracte babane , in situatia in care alte firme…se duc pe topoganul insolventei , al falimentului ? Las la o parte faptul ca fiind membra a NATO si mai ales fiind dintre ” fostele tari comuniste „….Romania este monitorizata la sange , chiar dupa trecerea atator ani de la acceptul americanilor { deoarece aceasta inseamna de fapt NATO } de a ne primii in randurile lor , iar descoperirea unei astfel de chestii ar fi dus la caderi de „capete”….din alea mari . Daca-i vorba despre firme private….cine-si poate permite sa-si bage nasul { mai ales intr-o democratie !} in afacerile pe care le dezvolta privatii , mai ales ca numele acelor privati ….sant nume mari !?! Asi fi curios , daca cineva ar avea acces la documentatiile acelor firme { fireste ca nu dar … asa la hoha } cati dintre tipii din serviciile secrete sau dintre fostii generali fac parte dintre actionari ….adica exact ca si-n SUA 😉 ?!
@Marian
Buna intrebarea din final!! 🙂
Si la noi cum este motane? Diferit este „target-ul” si „bau-bau”-ul aratat. Tu nu vezi ca aproape nimnei nu vrea sa mai gandeasca logic? Intoxicatia sta cu „RAUL SUPREM” si-a facut efectul si acum cu greu mai pot oamenii sa gandeasca lucid, cand bombardarea este continuua cu intoxicari si rastalmaciri. Cati oameni, de aisi sau de aiurea, crezi tu ca stau si gandesc logic? Ca au timp, si posibilitatea s-o faca? Corect, cine pleaca la munca, deci impins de „nevoi” si da 3000 de euro pe un bilet? Ca doar nu emigrezi cu avion privat.
Si ca o paranteza, si intr-un fel o validare a ceea ce spun, uite si tu cum esti luat cand gandesti logic.
Cei care nu vor sa gandeasca poate nu observa anumite lucruri sau se lasa prada intoxicarilor crezand ca asa ar fi bine, desi nu e foarte clar ca ar fi asa…
Vezi onorate Motan ca …iar sunt obligat de adevar si logica , sau de cunoasterea elementara a preturilor percepute de catre companiile aviatice { nu neaaparat cele low cost } cu destinatia ….London , sa-i dau dreptate lui musiu Rica !?! Asta spre deosebire de alti asa zisi cunoscatori , fini cunoscatori ai lumii si obiceiurilor ei , ce-l injura zilnic pe unde indrazneste sa scoata capul . Respect deosebit onorate Rica Venturiano ….oriunde te-ai afla !!!! Cine-si permite sa dea 3000 de Lire Sterline pe un bilet , la avionul de Londra { 🙂 😉 😉 ….este de ras si cu ….popoul , la chestia asta !!! } inseamna ca face doar vreo douazeci de minute de zbor pana acolo si de fapt se duce sa-si joace norocul la vreun cazinou din UK sau la vreo intalnire amoroasa cu Kate sau cum o cheama pe sotia unuia dintre printii englezi deci , numai d e saracie nu-l poti plange p-ala dar….de unde sa stie saracii supusi ai MSR Queen Elisabeth a II -a toate chestiile astea ? Nici macar pe aia d e la Daily Mail nu-i suspectez de multa intelepciune deoarece , atunci cand doresti neaaparat sa manipulezi niste mase de oameni , apelezi de regula la metode cel putin inteligente ,eventual al caror rezultat s-a dovedit a fi bun si-n alta ocazie . Ce, chiar crezi ca aia de prin Anglia dau pe afara de prea multa inteligenta ! Practic Daily Maile si-a spus prin articolele sale parerea despre …cititori sai britanici , prin acea aiureala manipulatorie la care i-a supus atata timp pe englezi….cam la fel cum face de catva timp postul TV Antena 3 dar nu numai 😉 ! Las la o parte ca cine vrea neaaparat sa scape de saracia si mizeria romaneasca….da si mai mult de 3000 de lire pentru a reusii sa-si atinga tinta insa….totusi cu echivalentul a 3000 de lire sterline in euro poti incerca sa incropesti si chiar sa reusesti asta , un mic business si chiar si-n Romania si poti scapa astfel de spectrul saraciei ….pentru o vreme cel putin .
@Marian
Ramai siderat in fata unor asemenea minciuni venite de la o media ce era considerata pana nu demult, aminteste-ti te rog, cea mai serioasa din lume! Cu un profesionalism ce era deasupra oricarei indoieli…
Antena 3 este un post eminamente politic iar partizanatul politic la acest post este ceva firesc: este postul PC-lui si al lui Dan Voiculescu. Adica al unui partid (PC) care de fiecare data intra nedemocratic in Parlament (doar prin intermediul aliantelor cu partidele mari, altminteri n-ar fi votat decat de o foarte infima parte din populatie) si mai are si ministri in Guvern.
Dar cand ziceai Reuters, ziceai… Reuters…
Bine, nu ca alte posturi din media romaneasca ar fi mai breze, n-am spus asta…
Uite si aici … Numai ca ceea ce se intampla la noi tine de o chestiune interna, a noastra. Pe cand ce se intampla in presa britanica sunt de fapt atacuri la adresa Romaniei…
„Presa ” noastra este o presa partizana { nu c-ar exista pe undeva prin lume o altfel de „presa ” } , iar oamenii , romanii de aici din Romania deja sant impartiti { asa cum constatam mai zilelel trecute } in ” ai nostrii ” si…ailalti ! Unii , foarte putini din nefericire s-au prins de acest fapt si ca atare au devenit ” liber curetatori „, mergand pe vechiul principiu al lui Descartes : ” cugito , dubito „… cu mintea mea asta mai multa sau mai putina , pe care a binevoit sa mi-o lase Dumnezeu s-o folosesc dar …gandesc cu mintea mea si ca atare chiar n-am nevoie d e altcineva care sa gandeasca in locul meu . Acesti oameni nu pot fi inselati de nici unul dintre politicienii actuali sau viitori si mai ales de mintile ” luminate ” din „presa ” indiferent cui apartine acea „presa” ! Ai mare dreptate …PC-ul a intrat INTOTDEAUNA in parlament { chiar si pe vremea cand s e numea Partidul Umanist } doar la remorca cuiva pe care l-a sustinut cu ajutorul presei partizane apartinand lui Dan Voiculescu deoarece se stie : cine are sprijinul presei ….are voturi . Pai nu fac eu mai bine ca de foarte mult timp ascult stirile sau urmaresc talk-show-urile cam tuturor televiziunilor iar presa o citesc doar pe aceea on line insa ….pana sa-mi formez o parere …incerc sa cern informatiile si pastrez doar ce consider eu ca este cat de cat adevarat ca stire , si pe care pot s-o si verific ca veridicitate ? Este a nu stiu cata oara cand am vazut cum este luat musiu Venturiano la refec pe blogul Teodorei Marinescu ….fara ca postarile sale sa „puta ” a ….”basist” . Este absolut ingrozitor faptul ca nimeni nu-ti mai permite sa ai alta parere decat cea…pe care o au ei iar amaratul ala de Rica….nu facea altceva decat sa le arate adevarul , sa le arate realitatea . Chiar mi se rupe-n pais’pe de faptul ca musiu Rica sau dumneata { parca ti-am mai spus-o } santeti ” basisti ” sau dimpotriva ” pontisti ” , ca sunteti d e ….dreapta sau d e stanga : pe mine ma intereseaza daca ceea c e spuneti este adevar sau ….manipulare . Dupa atati ani …dupa atati ani d e experienta ….este greu { nu si imposibil fireste } sa ma ami manipuleze cineva …chiar daca acesta s e numeste Mihai Gadea sau….Robert Turcescu . Insa …vorba dumitale : Reuters….era …totusi Reuters adica stire reala si-n timp real! Astia de azi sant doar ” umbre palide ” ale alora de dadeau cu sapa la acea Reuters din urma cu niste ani .
@Marian
Asta zic si eu…
Mariane, tu ai dreptate, dar uita ca fiecare natie are „Doreii” si „Nea Gheorghe” ai ei. Si sincer, impresia mea este ca „peste ocean”, ca si peste „Canal” sunt MAI MULTI, si culmea, chiar prin serviciile alea de care te lovesti pe la punctele vamale.
in ce priveste pretul unui bilet de avion, cati „Dorei & Co” au idee de adevar? Pai Mariane, in luna decembrie, bilet luat de „de azi pe maine”, in preajma lui 25 ale lunii costa (sau ma rog, costa nu cu mult timp in urma) la „biznis class”, dus-intors 9000 de euro. Deci iti dai seama ca unul pana la Londra, nici la liniile non-low cost nu are cum coste 3000. Asa cum am spus, la private jet poate.
Partea prosta este intr-adevar imaginea care ni se face, ca am ajuns sa ne ferim sa vorbim romaneste prin Europa, doar ca sa evitam „acea privire” speriata, terifiata chiar, gen „pliz don hart mi” 🙂
Si unde este lobby-ul? Nu cumva onor guvernantii alesi democratic, sunt cei care ar fi in masura sa faca ceva ptr a diminua acest „inconvenient”?
SI revin…de ceva vreme blogul Teodorei Marinescu aduce al dracului cu cel al Roxanei Iordache …aia de te face praf doar daca indraznesti sa-l atingi pe Ponta fie si cu respiratia si….parca este mare pacat . Diferenta o face doar faptul ca Teodora Marinescu ….mai mult inghite injuraturi si nu prea sare la beregata alora de-i injura pe astia din USL decat foarte rar . Era totusi un blog serios , un blog credibil, un adevarat blog al opozitiei NEPARTIZANE dar….din nefericire…. Sti ca te-am mai intrebat eu referitor la blogul ei si m-ai sfatuit sa ma adresez direct ei…insa chiar nu doresc s-o supar deoarece chiar am incredere in ea stiind ca este o amarasteanca cam la fel ca si mine de altfel . Fireste s-ar putea sa ma-nsel si-ntre timp sa se fi schimbat kalimera ….Oricum ar fi mare pacat !
Era pe vremuri in America … un individ numit Orson Wells . Asta a reusit sa innebuneasca , sa isterizeze aproape intreaga natiune americana , cu un reportaj ” live ” despre o atterizare a ….martienilor . Aveti idee cati dintre desteptii d e americani s-au sinucis …dupa ce in prealabil si-au ucis intreaga familie ? Aveti idee cati tipi s-au inarmat pana-n dinti si au iesit sa lupte cu ” invadatorii spatiali ” deoarece credeau ca …guvernul este terminat si deci America avea nevoie d e ei si de suportul lor de lupta ?Chestia asta din Daily Maile …aduce al dracului de bine cu acel scenariu radiofonic pus in scena de acel Orson Wells si mai lipsea doar ca …britanicii sa s e adune la tarmurile insuleli lor de KKT , inarmati pana-n dinti mai ceva decat in WWII atunci cand s e asteptau la invazia germana si s a deschida focul impotriva oricarui intrus ce indraznea sa puna piciorul pe pamanturile MSR Elisabetha a II-a !
@Marian
Foarte interesanta comparatia cu emisiunea aceea radiofonica regizata de Orson Welles!!
[…] pentru interceptari si localizarea unor persoane cercetate penal. Ministrul Stroe nu s-a gandit sa utilizeze sistemul, nu s-a gandit sa ceara acordul unui judecator si nici nu a avut cine sa il […]
[…] care sa poata sa zboare in conditii de noapte si/sau ceata? Eu stiam ca avem. Daca avem de ce nu au fost ridicate de la sol si trimise la gaseasca epava avionului? Stire soc – se pare ca Politia […]
Pingback de O demonstratie de neputinta si o incapacitate grava de comunicare si colaborare | ianuarie 2, 2019 |
[…] pentru interceptari si localizarea unor persoane cercetate penal. Ministrul Stroe nu s-a gandit sa utilizeze sistemul, nu s-a gandit sa ceara acordul unui judecator si nici nu a avut cine sa il […]
Pingback de Parca nu au vrut sa ii gaseasca. | ianuarie 2, 2019 |