Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

1 Decembrie

Nu, nu cred ca e demodat sa fii patriot in zilele noastre. Pentru cel ce simte romaneste 1 Decembrie are o semnificatie deosebita: este ziua tuturor romanilor! Este simbolul unitatii nationale a romanilor, atat pentru cei din tara cat si pentru cei care traiesc peste hotare. Si ma gandesc la milioanele de romani care muncesc in alta parte si care trebuie sa-si reaminteasca in aceasta mare zi de radacinile lor, care sunt aici, in Romania. Ma gandesc la Basarabia, pamant romanesc si la fratii nostri de acolo, de care am fost despartiti datorita unei istorii vitrege, cu gandul la implinirea unirii cu Romania, unire care cred ca se va realiza mai curand decat ne asteptam.

Declaration of unification of Bessarabia and R...

Declaration of unification of Bessarabia and Romania (Photo credit: Wikipedia)

Pe de alta parte 1 Decembrie ar trebui sa reaminteasca fiecarui roman ca trebuie sa contribuie la propasirea patriei noastre! Astazi cuvinte precum progres, dezvoltare economica, prosperitate a poporului sunt pentru multi romani doar vorbe. Si trebuie sa spunem cu tristete ca multi considera ca va fi poate mai rau anul viitor. De aceea aceasta mare zi ar trebui sa-i faca mult mai responsabili pe cei care sunt la carma acestei tari pentru a cauta si a gasi cele mai bune solutii pentru dezvoltarea tarii noastre, pentru asigurarea unui nivel de trai demn, respectabil pentru fiecare roman! Nu se poate ca la nesfarsit parca Romania sa fie codasa Uniunii Europene! In primul rand, cred, guvernantii sunt cei care trebuie sa ia aminte ca aceasta mare zi ii obliga fata de poporul care i-a ales! Avem datoria ca sa facem ca tara noastra sa fie un loc mai bun pentru a trai, un loc in care sa fii fericit. Cu atat mai mult cu cat unirea cu Basarabia se va intampla nu peste mult timp si va trebui sa-i ajutam ca impreuna sa construim o tara mare si prospera, in care numele de roman sa fie respectat in Europa. Este inadmisibil sa fim in continuare o tara cunoscuta in UE doar prin emigratia ce vine de aici spre Vest. Unirea cu Basarabia trebuie sa impuna un simt de raspundere deosebit de accentuat guvernantilor nostri, repet si subliniez lucrul asta. Si trebuie sa spunem ca avantajele economice pot fi foarte mari. Insa fara responsabilitate, fara seriozitate si buna credinta din partea celor ce sunt la carma tarii avantajele acestea se pot si risipi – de un astfel de lucru trebuie sa ne ferim! Partea cea mai proasta este ca, datorita conditiilor actuale vitrege de la noi din tara, romanul nu mai crede in tara asta. Nu mai are sentimentul ca lucrurile se pot misca spre bine, nu mai are entuziasm. Parca totul s-a pleostit sub povara greutatilor. O astfel de stare de lucruri trebuie schimbata. Pentru ca noi putem foarte mult si actuala stare de lucruri arata ca Romania evolueaza sub capacitatile ei economice reale. Asta e o mare problema ce trebuie neaparat rezolvata. Si ar trebui sa punem un bun inceput inca de acum! Inaintasii nostri care au infaptuit Marea Unire astfel de lucruri le-au avut in vedere: construirea unei tari mari si prospere, o tara si o natiune respectata intre tarile si natiunile lumii. Ar trebui sa ne fie rusine ca ii dezamagim! De aceea gandurile lor, sentimentele lor care au faurit unitatea nationala a tuturor romanilor prin Marea Unire de la Alba Iulia trebuie sa ne fie far calauzitor!

Sa ne ajute Dumnezeu!

La multi ani Romania!!

Anunțuri

Decembrie 1, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

33 comentarii »

  1. […] parerea premierului Ponta, Traian Basescu ar trebui sa sustina infiintarea comisiei parlamentare de ancheta, daca nu are nimic de ascuns, pentru că actiunea […]

    Pingback de Basescu avea terenul din Calarasi, dar a vrut sa-l “albeasca” si l-a trecut pe numele familiei ???!!! | Hai ca se poate! | Decembrie 2, 2013 | Răspunde

  2. Intrebare : ce este patriotismul in viziunea dumitale , dar nu vreu o definitie gen aia din DEX deoarece respectivul dictionar …al am si eu ?! De asemenea nu vreau nici citate gen JFK …la investitura sa ca Presedinte USA , sau alti ” corifei ” ai patriotismului absolut ! Ceea c e ai postat dumneata poate fi cel mult …acceptabil 😉 dar in nici un caz convingator avand in vedere faptul ca…se vede de la o posta ca-i vorba despre ceva invatat si care acum face parte din ADN-ul dumitale deci , in nici un caz o traiere , o simtire reala a existentei dumitale . Sper ca n-a fost o rautate { si daca a fost….regrete eterne } si nu te-a suparat comentariul meu mai ales ca , n-am dorit in nici un caz sa ” sune ” astfel !

    Comentariu de Marian | Decembrie 3, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Spui asa:

      „Ceea c e ai postat dumneata poate fi cel mult …acceptabil 😉 dar in nici un caz convingator avand in vedere faptul ca…se vede de la o posta ca-i vorba despre ceva invatat si care acum face parte din ADN-ul dumitale deci , in nici un caz o traiere , o simtire reala a existentei dumitale .”

      Te inseli! Eu am mers si la manifestatia de la Arcul de Triumf. Citeste, te rog, si aici cateva impresii.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 4, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Atunci da-mi voie sa te intreb si eu ceva. Se tot vorbeste ca patriotismul este ceva demodat in zilele noastre si se mai gasesc unii care sa priveasca nostalgic in trecut, la anii de aur, cand romanul avea toate calitatile posibile si imposibile. Si eu stau si ma intreb de ce? Te intreb si pe tine: de ce? Sau e vorba de mascarea esecurilor unor politici economice care au inrautatit viata romanilor pe gratis!! Care e parerea ta?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 4, 2013 | Răspunde

      • Ai ” mers la si la manifestatia de la Arcul de triumf ” ….chestia asta se vrea o gluma gen „…te-am laudat si-n familie ” adica asa cam procedez eu de cele mai multe ori ? Asta s e vrea a fi o chestie d e genul …” -nu uita ca-s ploiesteanca ” ? Auzi ce chestie : -” Eu am mers si la Arcul d e Triumf ” !!!!!! 😦 Cumva ai ” mers ” pe Jupiter sa infigi ” steagul romanesc pe crancena reduta ” ? De c e ai ” mers ” acolo cu umilinta te-asi intreba cher ami chat botte ? Cumva patriotismul inseamna in viziunea dumitale sa ” mergi …Arcul d e Triumf „? Ai luat-o pe urma alora d e la Antena 3 ? ” FI MANDRU CA ESTI ROMAN !” Dar te-asi intreba eu stimate Motan…de ce n-ai fi mai mandru ca esti bunaoara … tzigan ?Cel putin despre astia se vorbeste cam pe toate drumurile , mai ceva decat se vorbea despre amaratii aia de evrei in preajma lui WWII . De ce n-ai fi mandru ca esti ….german , mai ales ca la ora asta Germania { aadica tara de unde ai proveni matale }, este motorul economic a douazeci si sapte de tari ce fac parte din aceasta UE . De c e n-ai fi mandru ca esti…elvetian deoarece acolo nu exista UE ci …. 😉 Schengen ? Oare faptul ca te-ai nascut in Romania ….te face automat un patriot , asta insemnand ca ai supt patriotismul o data cu laptele stimatei dumitale mame ?Da , am citit acel articol pus la dispozitie cu atat larghetze si….chiar am trait senzatia lecturarii unui articol din presa de dinainte de ’89 sau ca sa fiu mai putin rautacios o adaptare a schitzei lui I.L. Caragiale ” La Mosi ” . repet intrebarea : de ce ai mers acolo …la Arcul d e Triumf ? Oare privitul la defilarea militara cu tot tacamul de rigoare te face automat patriot ? Ce zici matale ….jandarmii { ma refer la ceva relativ ” proaspat ” ca stire } ce au intervenit in forta la Pungesti….aia erau sau nu patrioti ? Sau ceva mult mai d e actualitate si chiar mai proaspat : faptul ca domnul Presedinte al Romaniei Traian Basescu , a cumparat { in timpul mandatului fiind } 300 d e ha . de pamant in tara sa , in tara unde s-a nascut si nu aiurea prin Hawaii sau….pe marginea lacului Constanta il face patriot , mai mult sau cel putin egal cu dumneata ? Nu de alta dar…si el a ” mers si la manifestatia d e la Arcul d e Triumf ” ! Cei care manifesteaza contra inceperii exploatarii de la Rosia Montana sau aia ce striga impotriva inceperii forajului pentru exploatarile gazelor de sist ….aia or fi sau nu …patrioti ? Chiar nu-mi vine a crede ca aia din Pungesti au ” mers si la manifestatia d ela Arcul d e Triumf ” ! Or fi patrioti sau dimpotriva ? Si ” ca sa te trec ” putin si ….Prutul si Nistrul aia din Republica Moldova care vor in UE { atentie doar in UE nu si unirea cu Romania ….” patria muma ” } aia or fi …patrioti ? Ukrainienii ce s-au revoltat si la ora asta striga din toti bojocii ca vor in UE fiind asaltati d e ” fortele d e ordine „…aia or fi patrioti avand in vedere ca ….noi cel putin stim c e inseamna UE : somaj , austeritate etc . Fortele d e interventie …alea care-i ataca pe manifestanti fara s a le pese ca tipii au in fruntea lor DRAPELUL UKRAINEI…aia or fi sau nu patrioti ? Am citit in urma cu vreo….50 d e ani o carte SF , Hiperboloidul inginerului Garin { scrisa evident d e un rus….sovietic } iar acolo exista si un capitol intitulat ” In fata steagului ” . Una peste alta spune acolo ca tipul n-a deschis focul asupra unui vas posibil inamic deoarece acesta avea arborat la catarg DRAPELUL RUSESC chiar daca asta a insemnat pentru el moartea . Vezi si matale c e intelegi d e aici ca tot spuneai ca ” s e tot vorbeste ca patriotismul este ceva demodat in zilele noastre „! Patriotismul nu tine d e moda , nu tine d e cum bate vantul nu tine d e conjuncturi . Esti ,sau nu esti patriot , iar daca esti , cade inclusiv chestia aia cu „patria ubi bene ” : ramai aici unde te-ai nascut , ai crescut si ai imbatranit si tot aici mori , chiar daca asta inseamna sa privesti aiurit si injurand printre dinti sau in gura mare { asa cum fac eu bunaoara 🙂 }, acea mana de PATRIHOTI care incearca sa-si camufleze ” esecul unor politicii economice care au inrautatit viata romanilor …pe gratis ” ! Eu m-asi indoii ca … ” gratis ” : fiecare dintre noi platim zilnic pretul acestor …esecuri si ce-i mai trist este ca , inclusiv nepotii nostri vor avea aceeasi „ocupatie ” pe care o avem noi azi ! Cam la fel cum au patimit si parintii nostrii ce au platit daune de razboi { pentru un razboi pe care nu ei l-au pornit si pe care in nici un caz nu si l-au dorit } , ” marelui prieten si frate de la Rasarit ” . 😦

        Comentariu de Marian | Decembrie 4, 2013

      • @Marian
        Deci asta e definitia pe care o dai tu patriotismului:

        ” Patriotismul nu tine d e moda , nu tine d e cum bate vantul nu tine d e conjuncturi . Esti ,sau nu esti patriot , iar daca esti , cade inclusiv chestia aia cu “patria ubi bene ” : ramai aici unde te-ai nascut , ai crescut si ai imbatranit si tot aici mori , chiar daca asta inseamna sa privesti aiurit si injurand printre dinti sau in gura mare { asa cum fac eu bunaoara 🙂 }, acea mana de PATRIHOTI care incearca sa-si camufleze ” esecul unor politicii economice care au inrautatit viata romanilor …pe gratis ” !

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 4, 2013

  3. Nu , nu-i asta dar….cam asa definesc amarastenii { care din pacate in tara noastra sant multi , foarte multi } chestia asta numita patriotism . Esti sau nu esti patriot . Daca esti ….ramai si mori aici unde te-ai nascut si ai crescut , INDIFERENT de greutati si traiesti injurand si blestemandu-ti zilelel asteptand o schimbare in …mai bine . Daca dimpotriva nu esti ….atunci ” patria ubi bene ” si te duci dracului spre alte zari ….cam pe unde si-a intarcat Dracu copii !Tot esti matale destept…poate poti sa-mi spui si mie cam de cand a aparut aceasta expresie in vocabularul uman ? Te pot asigura ca , dupa umila mea parere este un neologism . Nu cred ca pe timpul lui Decebal, Vlad si…Menumorut si nici macar pe timpul lui Mihai Viteazul sau Stefan cel Mare sau pe timpul lui AL. Ioan Cuza exista aceasta expresie in vocabularul cuiva traitor pe aceasta planeta si cu atat mai putin in ….Principatele Unite . Si sti ceva ? Nu cred c-a aparut nici macar „la 1918 ” odata cu Marea Unire !

    Comentariu de Marian | Decembrie 5, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Vezi… cei care au emigrat nu cred ca au facut-o din lipsa de patriotism. Ci din nevoi. Poti sa emigrezi pentru ca te imping, din pacate, nevoile. Dar asta nu inseamna ca nu tii la tara ta. Eu cred ca multi din cei care au plecat sunt cuprinsi de dorul de tara.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 5, 2013 | Răspunde

      • Nici macar n-asi incerca sa ma gandesc altfel !! Cei ce au emigrat , adica vreo 75% dintre ei in nici un caz nu pot fi acuzati de lipsa patriotismului ! Au avut motivele lor pentru plecarea din tara insa…daca aia au plecat , inseamna ca ” tara ” , n-a facut suficient de mult pentru ca ei sa mai ramana aici ! Deci JF Kennedy daca ar mai traii ,ar fi nevoit sa-si schimbe celebra-i fraza si aceasta ar suna cam asa : ” ganditi-va ce poate face tara pentru voi si abia apoi sa va ganditi ….la ce puteti face voi pentru tara ” ! Oricum azi este stiut faptul ca fraza citata de JFK fusese enuntata si cu alta ocazie de catre altcineva …al carui nume chiar imi scapa la ora asta .

        Comentariu de Marian | Decembrie 5, 2013

      • @Marian
        Ce intelegi prin cuvintele: „ce poti face tu pentru tara”?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013

    • Eu de asta si pledez pentru ca diaspora noastra sa promoveze interesele Romaniei. Din cate inteleg ea este dezbinata, din pacate.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 5, 2013 | Răspunde

      • Poti pleda pana-ti sar ochii din cap !!!!!!!!!!!!!!! Ce dracu mon cher chat , inca n-ai inteles ca ” aia ” din diaspora…aia traiesc deja in alta lume , apartin altor culturi si ca atare sant infinit mai greu de convins ….indiferent ce argumente le-ai a duce ???? ” Prietena ” noastra Christina { sarutari d e maini stimata domna si sora in Domnul !} este doar un exemplu minor insa sant sute , mii si mii d e exemple { inclusiv eu am astfel de exemple in familia proprie si personala } de acest fel si atunci…nu realizezi ca de fapt incercarea dumitale , pledoaria dumitale este doar o urmarire a unei balene …albe ?!?Pe bune dar , chiar nu credeam ca poti avea ceva din spiritul unui … Ahab .

        Comentariu de Marian | Decembrie 5, 2013

      • „Ahab”…?!

        Deci tu crezi ca e imposibil lucrul asta. Asa crezi, nu?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013

  4. Evident , altminteri nu te comparam cu Ahab ! Ti-ar fi placut mai mult comparatia cu Don Quijote d e la Mancha si cu …. morile aluia ? Eu a-mi vad copii mei cum si ce fel gandesc si abordeaza problemele Romaniei , tara lor d e nastere , a lor si a parintilor lor : si cei stabiliti in Malta si cea stabilita in USA…au strict stilul d e gandire al doamnei Cristina….mai ales fata pe care-o am in Statele Unite . Aia din Malta…au un mod d e gandire oarecum diferit avand in vedere ca totusi Malta nu-i SUA insa….chiar nu-i mare diferenta . TRAIESC IN ALTA LUME , INTR-O LUME NORMALA , INTR-O TARA NORMALA , SI NU INTR-UN BALAMUC ASA CUM A FOST TRANSFORMATA ROMANIA IN ULTIMII 10- 15 ANI !!! Si ma poti crede pe cuvant : chiar nu-i mai intereseaza Romania decat …datorita faptului ca aici inca traiesc dumneaeu ,nevasta-mea si ceilalti frati ai lor , altminteri….strict sustinatori ai acelorasi teorii ca si Cristina , strict acelasi vocabular , strict aceeasi exprimare . Si au dreptate : au invatat pana le-a venit boala pe ei pentru a-si termina fiecare facultatea pentru care a aplicat fiecare iar dupa….Statul Roman i-a tratat cel mult cu dispret , avand in vedere macar banii pe care acelasi Stat Roman i-a cheltuit pentru studiile lor universitare , i-a cheltuit pentru ca ei sa devina , asa numitele ” creiere „, asa numitul ” aur cenusiu ” ! Nu ti s e pare normal ca la randul lor sa trateze acest Stat Roman ,cu cel putin aceeasi cantitate de dispret pe care au primit-o si ei la randul lor ? Cam asa stiu ca gandesc …minim 75% dintre cei din asa numita diaspora . Ma poti crede pe cuvant deoarece am vorbit de N ori cu multi dintre ei { face to face nu pe NET asa cum ti-ai putea inchipuii } , de cate ori am avut ocazia atunci cand nevoile mi-au purtat pasii spre alte zari si deci …chiar stiu cum gandesc . ” Dorul d e patrie ” …PUUUAH ! Mormintele strabunilor…VAX ALBINA ! ” Eroii neamului „…niste IDEALISTI DESUETI , CE S-AU JERTFIT PENTRU CEVA UTOPIC , PENTRU CINEVA CARE …NU I-A MERITAT ! ROMANIA …..RAHAT !!!!! Daca se vor intoarce vreodata ? Poate in vacanta sau ….MORTI ; insa , daca vor avea posibilitatea : NICI MACAR MORTI !

    Comentariu de Marian | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

    • Nu stiu daca in SUA e o situatie normala, daca e ceea ce se cheama o tara normala acum, dat fiind faptul ca a suferit de pe urma crizei economice si inca nu a trecut de tot… Nici in Europa lucrurile nu stau normal, adica asa cum ar trebui sa stea ca sa fie bine… Insa nu uita ca din cauza crizei din SUA lucrurile au inceput sa se agraveze si aici. Cristina s-a suparat pe mine ca m-am luat de republicani. Dar recenta situatie din SUA, cand republicanii s-au opus maririi plafonului de indatorare, ar fi putut sa afecteze, negativ, desigur Europa si, implicit, Romania. Inteleg ca situatia s-a rezolvat temporar pana in ianuarie, daca am inteles bine. Daca nu ne-ar fi afectat tara sa stii ca nici nu ma prea interesa ce se intampla acolo, decat ca fapt divers. Era in exclusivitate treaba lor. Asa insa cum se prezinta situatia e si a noastra.
      Asa ca sa nu idealizam alte tari si sa o privim pe a noastra drept cea mai rea de pe pamant, caci gresim profund! Si sa nu uitam: comunismul a venit in Est tot din cauza Vestului, unde a si aparut, dar acolo nu a fost implementat.

      Tot nu am inteles comparatia cu Ahab…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

      • Nu-i greu d e inteles respectiva comparatie { ar trebui sa fi mandru d e asta 😉 } , deoarece si ala era ca si dumneata un tip c e alerga dupa himere . Ideea dumitale d e a pleda pentru c a aia din diaspora sa promoveze interesele Romaniei este o lupta cu morile d e vant { cam asta era si ocupatia lui Don Quijote …tipul ala din La Mancha ] si de asemenea o himera avand in vedere ceea ce tocmai ti-am spus referitor la romanii din diaspoora . Fireste ca nu toti sant o apa si un pamant insa cei c e sant…sant balene albe deci….Bineinteles ca am facut respectivele comparatii ca sa ” ma dau citit ” 😉 , sa ma laud cu …cunostintele mele literare ! 🙂

        Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013

      • Da, inteleg! 🙂 Ca sa te dai citit, desigur 😉

        😆

        Poate ca totusi nu e asa… Trebuie studiat de ce au o asemenea reactie… Ca eu n-as prea crede ca prin alte parti e chiar asa de grozav, numai la noi e iadul pe pamant… Asta pentru ca sa justifice, desigur, o asemenea atititudine… N-as prea crede… Insa ar trebui sa avem in vedere si ce spunea Kennedy – „sa te intrebi ce poti face tu pentru tara” – in sensul de a constientiza ca altii nu ne vor da nimic si ca progresul Romaniei depinde de romani, de noi si nu de altii. Noi ar trebui sa ne gandim ca nu vor veni olandezi sa ne dea, chinezii sa ne dea, americanii sa ne dea etc. Si nu vad de ce l-ar interesa pe un american atat de mult Romania, sau pe un olandez etc. De aceea zic: de noi depinde! Iar cei din diaspora ar trebui sa inteleaga mai bine tara asta si ce se petrece aici, si sa incerce sa fie mai activi si sa faca lobby pentru tara noastra, in folosul Romaniei.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013

    • @Marian
      Dar eu te-am intrebat un lucru: ce intelegi prin cuvintele: “ce poti face tu pentru tara”? De ce am subliniat mai gros „tu”? Spre exemplu: Lehman Brothers s-a prabusit, ce poti face? Ai fost intrebat daca doresti ca Romania sa se integreze in UE? Spune-mi si mie ce poti face? Deci e vorba de acel „tu” generic care se numeste individ. Deci… care e parerea ta? Insa asta nu inseamna sa nu-ti iubesti tara!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

      • Pentru tara ta trebuie sa fi gata oricand , atunci cand tara ti-o cere sa-ti dai inclusiv viata pentru ea fara …negocieri ! Atentie nu-i doar o fraza patriotarda , pur si simplu asta este credinta mea ! Daca asi fi fost intrebat daca doresc integrarea Romaniei in UE iar „elitele intelectuale ” ale tarii ar fi explicat romanilor si fireste si mie ca o chestie din asta inseamna sa renunti la demnitatea ta ca popor , sa renunti la niste drepturi atat de greu obtinute …sa fi sigur ca nici eu si nici altii n-am fi fost d e acord : ne ….faceam ” ceva ” {!!!} pe UE si …” civilizatia ” lor ! Daca cineva ar fi explicat romanilor si mie evident ce va insemna capitalsmul romanesc ….sa fi sigur ca l-am fi obligat pe Ion Iliescu sa ramanem la stadiul de…” societate socialista multilateral dezvoltata ” ! Ca Lehman s-a prabusit …asta-i treaba autoritatilor americane care insa…ai vazut si dumneata ca ” masuri ” au luat ! Cine si-a iubit tara , cine a arata ce „poate face el pentru tara sa ” in acest caz : Lehman sau autoritatile americane ? Nu d e alta dar…n-am prea vazut dovezi din partea acelora din urma cum ca ar face , ca ar vrea sa faca { macar in limitele Constitutiei USA } ceva pentr tara ! Nu-mi iubesc tara chiar daca spun ca asi fi gata oricand sa-mi dau viata pentru ea insa Juramantul Militar { in calitate de militar in termen stai linistit !} depus pe Drapelul Romaniei in 1973 ramane valabil pana voi pune copitele pe piept iar eu n-am obiceiul sa-mi incalc juramintele …indiferent d e contextul sau d e vremurile in care am facut asta . TOTUSI TARA ASTA { fireste este vorba despre Romania de dupa ’89 } , N-A FACUT NIMIC PENTRU MINE SI MAI ALES PENTRU FAMILIA MEA DECI ….EU DE CE ASI FACE CEVA PENTRU EA ?????

        Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013

      • @Marian
        Intrebarea ta este, fireste, justificata! Chestiunea este ca a fost o manipulare foarte mare si autoritatile n-au cautat propasirea acestui popor. Pentru ca un simplu individ luat ca atare, fara putere, nu prea vad ce ar putea sa faca pentru tara lui. De asta fiecare tara are o conducere care are raspundere (sau ar trebui s-o aiba) pentru ceea ce face.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013

    • @Marian
      Eu cred ca gresesti daca ma compari pe mine cu Ahab. Dar daca o compari pe Cristina cu Izabela lui Ahab s-ar putea sa nu greseti prea mult! As fi fericit sa ma insel! 🙂 Tu ce zici? 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

      • In ” Moby Dick ” saracu’ Melville …n-a pomenit de vreo Isabela lui… Ahab ! Poate Ishamael ca doar chiar asa incepe respectiva carte :” Call me Ishamael ” 😉 ! Ai vazut prea multe filme brodate pe respectivul subiect mon cher chat ! Pe stimata nostra prietena { si la fel de stimata mea sora …in Domnul 😉 !} , pe doamna Cristina , n-asi compara-o decat cu …Hadasa 😉 !!! Am comparat-o o data cu Che Guevara { in sensul bun al comparatiei } si s-a basicat instant , asa incat ma las pagubas vis a vis d e comparatii de acest gen atunci cand aceste se refera la …Cristina ! Apropo …am urmarit cu placere deosebita duelul vostru din seara de 4 decembrie ” Invataturile lui Traian catre fiul sau …Victor ” : de exceptie !!! Insa chiar n-am inteles { desii am citit dialogurile d e doua ori pentru a fi sigur ca nu gresesc cumva } de ce s-a ofuscat ? De jignit , asa cum s e ” plangea ” , chiar n-am observat s-o fi facut asa incat…poate ai amabilitatea sa ma lamuresti si pe mine …care-i treaba cu ea ?!

        Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013

      • Ca sa fiu sincer, nici eu nu am inteles foarte clar de ce s-a ofuscat… Nu cred ca am jignit-o cu ceva, imi pare rau daca, neintentionat am facut-o, fara sa-mi dau seama. Sincer imi pare rau daca s-a intamplat asa. Poate ca e mai sensibila…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013

  5. Pe aceeasi tema am sa-ti etalez o istorioara . Am un vechi si bun amic stabilit in ’87 in Germania Federala …cum era pe atunci . Parintii aluia fosti { iti dai seama ca au devenit ” fosti ” imediat ce gagiul s-a tirat } profesori d e filozofie , ce predau Marx-ismul la ” Stefan Gheorghiu ” , au avut grije ca fiul lor sa fie bine educat de mic … pentru a devenii un bun roman , un adevarat patriot , un membru loial si de nadejde al P.C.R. Al pregateau saracii pentru ca in viitor sa poata aspira si el la ” fonctii ” in „aparatul d e conducere al partidului : ” Sa le fie copilul c-o treapta …mai domn !” In momentul in care tipul a cerut azil in Germania , dar mai ales atunci cand acel azil i-a fost acordat amaratii aia au facut apel la ….tot ce puteau pentru al face sa se razgandeasca si sa s e intoarca spasit in ” patria muma ” , amintindu-i d e …Mihai , de Stefan, de….stramosi si de jertfele lor , de oasele lor risipite prin pamanturile tarii…ma rog au apelat la ce credeau ca-l vor face pe ” nebun ” sa se reintoarca in tara si …eventual sa-si primeasca umil pedeapsa binemeritata de la ” tovarasii ” din partid . Tipul …diferit ca nu s-a intors nici atunci si nici ulterior dupa ’90 , le-a replicat { citez din memorie } : „-Oasele strabunilor…ROADETI-LE VOI ” !! !O istorioara cat se poate de adevarata , pe care am trait-o si care-ti da o imagine in plus asupra modului cum gandesc cei ce scapa din acest balamuc numit generic Romania alaturandu-se …diasporei . Ce zici , ti se pare dur sau normal ?

    Comentariu de Marian | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Sa nu generalizam!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 6, 2013 | Răspunde

      • Nu generalizez dar sant totusi minim 90% dintre romanii diasporei ce gandesc la fel ; ” Oasele stramosilor …roadeti-le voi !!!”

        Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013

      • Foarte rau!! Numai ca povestea aceea era pe vremea comunismului. Asa ca pe respectivul l-as putea intelege ca nu a dorit sa se intoarca si a dat un asemenea raspuns! Insa acum… Sunt multe lucruri care te pot scarbi insa nu numai la noi se intampla. O situatie similara e in tot Estul fost comunist… Si lucruri care te pot scarbi ai putea sa intalnesti si in alte parti.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013

  6. Onorate … Motan 😉 ! Pai eu am si o nepoata { nepoata de…cumnata …ca nevasta-mea provine dintr-o familie numeroasa } , stabilita si casatorita in Siria prin 2003 . Amandoi medici chirurgi , avand o situatie de exceptie { datorita situatiei materiale a familiei respectivului si mai ales a tatalui ei natural …al nepoatei fireste } , iar cand au izbucnit nebuniile alea acolo in urma cu vreun an …s-au carat urgent din Damasc unde-si aveau locuinta si job-urile ! Spre Romania cumva asa cum te-ai astepta avand in vedere faptul ca totusi ea era de nationalitate romana ? Nu frate ci …spre Danemarca astfel incat , cumnata-mea isi petrece sarbatorile de iarna la Copenhaga , facand in felul asta sa crape fierea in mine d e necaz 😦 !!! Amandoi au spus foarte clar : „Oriunde numai in Romania NU ” !!! Iar asta …chiar nu se intampla pe ” vremea comunismului ” onorabile ! Ce-ar fi putut s-o faca pe aia sa se scarbeasca intr-atat de Romania incat sa refuze hotarat insasi ideea de a se reintoarce aici in Romania chiar si-n conditia in care ce mai avea din situatia exceptionala pe care-o parasise acolo in SIria era : ” ce avea pe ea pe ea avea …si-n traista ” ? Nu cumva acelasi dispret cu care a fost tratata de catre autoritatile statului roman dupa terminarea cursurilor facultatii de medicina ? Adica dupa cinci ani de studiu , dupa cel putin cam tot atatia ani de stagiatura sau de rezidentiat …sa n-ai parte de un minim respect , de o minima pretuire din partea aceluiasi stat care insa….are pretentii sa-l iubesti neconditionat si sa fi …patriot ?! Eventual sa mai dai si peste unul ca matale care sa faca…lobby , pentru ca tu la randu-ti sa „promovezi Romania ” in randul diasporei si-al cetatenilor tarii ce te-a adoptat …pai nu-l injuri p-ala cum iti vine la gura ? Uite aici chiar era necesara o interventie a lui Rica Venturiano { Dumnezeu sa-l odihneasca 😉 …ca poate o dormii la ora asta 🙂 } deoarece experienta sa capatata in lunga { unii ar spune 😉 : prea lunga ! } sa activitate ca marinar , a vazut si-a cunoscut , suficienti romani stabiliti pe unde si-a intarcat Dracu copii si-ar putea sa aduca niscai lamuriri referitoare la cum si mai ales ce gandesc acei oameni atunci cand vine vorba despre Romania , dspre ….spiritul patriotic al romanilor din dispora . Nu zic ca-n alte tari n-or exista ” lucruri care te pot scarbii ” insa eu , eu care traiesc de atatia ani { la fel ca-n cazul lui Rica , si-n cazul meu sint multi , chiar prea multi care spun : prea multi ani 😦 !} in aceasta cloaca , in acest balamuc numit generic Romania cred ca : ” ca la noi …la nimenea ” !

    Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Eu nu cred ca toata lumea e asa scarbita de Romania. Sa stii ca exista oameni, spre exemplu din Malaezia, care traiesc in Romania…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013 | Răspunde

  7. Oricum onorabile nu mi-ai raspuns la intrebarile referitoare la „patriotismul ” alora ce se bat { mai curand isi iau bataie , ceea ce nu-i tocmai rau avand in vedere ca totusi …este vorba despre niste ucrainieni 😉 ! } cu fortele de ordine la Kiev , despre patriotismul lui Ianukovichi sau al moldovenilor ce doresc neaaparat s a intre si ei in UE .Nu mi-ai raspuns nici macar la intrebarea privind patriotismul alora de manifesteaza in Romania sau aiurea prin lume impotriva inceperii exploatarii de la Rosia Montana sau a gazelor de sist . Nu mi-ai raspuns la intrebarea privind patriotismul autoritatilor locale de la Pungesti care autoritati , au opus jandarmii contra acelor sateni ce si-au inchipuit ca si ei ” reprezinta ceva in asta tara ” ! Nici macar cu privire la …patriotismul politicienilor romani care , au mers si ei ca si dumneata …”si la Arcul de Triumf ” pe 1 Decembrie .

    Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Si ce vrei sa zici cu asta? Acela care manifesteaza impotriva exploatarii de la Rosia Montana este impotriva exploatarii de la Rosia Montana, dar asta nu inseamna ca nu ar fi patriot.
      Nu trebuie sa avem cu totii aceleasi opinii, aceleasi gusturi, aceleasi alegeri pentru ca sa fim cu totii patrioti. Adica trebuie sa fim cu totii la fel pentru ca sa fim patrioti? Bineinteles ca nu.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 7, 2013 | Răspunde

      • Tocmai ala care este impotriva inceperii exploatarii la RM sau aia din Pungesti dau dovada d e infinit mai mult patriotism decat multi , decat foarte multi dintre …”alesii neamului ” !!! Nu zic nici macar ca aia ce sant pentru exploatarea aurului { si ce-o mai fi pe acolo } d e la RM sau aia care sant deschisi ideii d e exploatare a gazelor de sist pe teritoriul Romaniei n-ar fi patrioti la randu-le avand in vedere faptul ca independenta energetica a unei tari inseamna imens pentru acea tara si acel popor insa…la cate magarii s-au facut in tara asta d e catre cei ce-si striga in gura mare dragostea de tara zicand ca-s patrioti … ca-s patrioti dar de fapt sant patrihoti { vorba lui Alecsandri } si au ca unic motto : DUPA NOI ….POTOPUL !!!!!!!! Eu asta ce n-am cultura dumitale { ai mei au fost muncitori nu …agricultori 😉 } , spun ca atunci cand este vorba despre tara …nu poti separa chestia asta d e populatie , de nevoile si cerintele acestuia : acela-i adevaratul patriotism…the rest is silence or … shit 😦 !!!

        Comentariu de Marian | Decembrie 7, 2013

      • 😆
        Desi imi place mamaliga, deci sunt un mamaligar, cum se spune, nici ai mei n-au fost agricultori… 🙂

        😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 8, 2013


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: