Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Sa ascultam si putina muzica…

Ce ziceti de ABBA? 🙂

Agnetha si Frida (ABBA)

Dupa parerea mea, ABBA a fost unul din cele mai mari grupuri ce au existat vreodata pe planeta asta. Foarte interesant este ca inainte de ABBA a mai fost un astfel de grup, cu o activitate ce a acoperit deceniul anterior 1960-1970, dar avand un cu totul alt stil de muzica: Beatles. Dar daca Beatles inseamna anii ’60, ABBA, fara indoiala, reprezinta chintesenta anilor ’70. Pentru ca au redat cel mai bine, dupa parerea mea, dintre toate grupurile stilul epocii respctive, modul de a fi si de a trai al oamenilor pe vremea aceea. Eu as mai adauga la capitolul acesta si celebrul grup Bee Gees, dar acesta s-a format spre sfarsitul anilor ’50 si activitatea lor a depasit cu mult anii ’70.

ABBA

Dar la Beatles si ABBA observam ca activitatea s-a intins pe exact un deceniu. Anii ’60 au insemnat un anumit stil de muzica, diferit de cel al anilor ’70, cand incepuse stilul disco: a fost o mutatie, ca sa zic asa, deosebit de importanta in ceea ce generic numim muzica usoara si a prefigurat stilurile actuale. Nu stiu daca cei tineri cunosc faptul ca ceea ce asculta ei acum isi are originea sau mai bine zis s-a nascut in muzica anilor ’70, care a permis dezvoltarea ulterioara a unor variate stiluri muzicale. Daca ar fi sa dam un nume comun acestor grupuri: Beatles, ABBA, Bee Gees, acela nu poate fi decat: FABULOS!!

ABBA

Octombrie 19, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 comentarii »

  1. […] de urgenta direct in sala de operatie sau poate si mai rau, Doamne fereste, direct la Morga. Este adevarat ca au fost acolo oameni nervosi. Incidentul din Centrul Vechi este regretabil. Dar de la asta pana […]

    Pingback de Formatiuni paramilitare si grupuri de asalt? | Hai ca se poate! | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

  2. Ca sa compari pe The Beattles , adica o formatie ROCK prin excelenta , cu paparudele aste teutonice , care oricum au interpretat stilul POP DANCE , este definit in DEX 😉 la explicarea expresiei : SACRILEGIU 😦 !!!!! Nici macar in gluma s a nu mai faci vreodata astfel de asocieri , astfel de …comparatii !!! Ce vrei sa te trezesti noaptea cu mine ca vin sa-ti sparg geamurile 😦 ? Beatle-sii au facut muzica bazandu-se pe muzica { pe muzica adevarata mi-asi permite sa adaug , cu umilinta de rigoare in fata acestor patru TITANI ai muzicii rock } , iar ABBA au facut doar prezentare de moda , bazandu-se pe aceeasi forma de exprimare numita muzica , insa s-au folosit ca ” material ajutator ” in special pe frumusetea si pe sexapellul celor doua soliste !!! Se vede ca-ti plac aia de la Bee Gees insa…nici macar pe acestia nu-i poti compara cu Beatlesii nici macar in materie d e succese discografice sau din orice alt punct d e vedere . Atunci cand ABBA si Bee-Gees abia apareau pe musical market , adica prin ’73 , The Beatles sparsesera cam de mult TOATE topurile existente la acea ora in lume asa incat la FABULOS nu exista decat : THE BEATLES ! 😉 Gandeste-te , daca eu un fan Elvis le recunosc niste merite incontestabile acestor patru supusi ai MS Queen Elisabetha a II-a….cine poate cere mai mult ??? Ca sa vezi ca am dreptate , fa un experiment : pune si asculta muzica { nu-ti indic in mod special vreo melodie anume , las la aprecierea dumitale asta } interpreatata d e The Beatles in anii ’60 iar apoi ascultai pe teutoni si …sa-mi spui pe urma cine reuseste sa-ti toarne dinamita in glezne , 😉 asta daca mai reusesti sa te ridici din pat dupa ….

    Comentariu de Marian | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Eu am impresia ca n-ai inteles bine ce am spus… Eu am spus ca asa cum Beatles reprezinta anii ’60, ABBA reprezinta anii ’70. Asta am si zis: sunt doua perioade diferite, cu stiluri diferite si de aici o muzica diferita. Pe de alta parte, genul muzical abordat de Beatles nu a fost numai rock, ci si pop. Dar mai e si altceva: uite-te la cantecele lor din perioada ’62-’63 si la cele din perioada ’69-’70: nu mai e acelasi stil. Si tocmai asta e interesant, sa intelegem prin ce mecanisme s-a facut trecerea de la stilul anilor ’60 la cel al anilor ’70, de la o muzica la alta muzica, daca se poate spune asa. Pentru ca a insemnat si o schimbare in stilul de viata al oamenilor. Muzica aceasta tocmai acest aspect il reflecta. Uite-te la cum erau imbracati cei de la ABBA. Hainele incep sa fie largi, inflorate. De ce? Cum s-a ajuns oare la aceasta moda? 😉

      De aceea eu propun sa ascultam doua cantece din perioada de tranzitie, anii ’68- 70… Bee Gees si Beatles:

      Pe de alta parte ma intristeaza faptul ca esti foarte nedrept cu ABBA prin ceea ce afirmi. Dar este un aspect subiectiv… ABBA a fost in anii ’70 un fenomen comparabil cu Beatles. Interesant este ca activitatea lor, atat ABBA cat si Beatles, s-a intins pe exact un deceniu. Cand spun fenomen nu ma refer numai la muzica (in sine), ci la tot: fel de a fi, de a te imbraca etc.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

    • Sa ascultam ce canta Beatles la inceputurile lor, prin ’62, la Hamburg, cu Tony Sheridan, cand inca Ringo Starr, nu-i asa, nu venise in formatie ca sa facem o comparatie cu muzica lor din perioada ’69-’70:

      🙂

      Cred ca putini isi mai amintesc… Sau… poate ca nu… 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

  3. ABBA „reprezinta ” doar niste craci teutonici si atat !!! 😦 Este adevarat , niste craci pricopsiti insa…atat . Sunt de comun 😉 acord cu dumneata : ABBA a reprezentat in muzica anilor ’70 cam ceva in genul Beatles-ilor din anii ’60 insa fara suparare , pe unde The Beatles au ” spart buturugi ” ABBA ” a cules surcelele ” 😉 ! Insa apropo de postare : este ziua dumitale de nastere , este ” Ziua Pisicilor d e Pretutindeni „… se inplinesc 1000 d e ani de cand Charles Perault a lansat pe piata ” Le Chat Botte ” care-i treaba de ti-ai calcat pe inima si ai lasat subiectele serioase , ” arzatoare la ordinea zilei ” si te axezi pe entertaiment ? Nu ca nu mi-ar pace postarile avand subiecte muzicale sau despre filme { asi fi in stare sa tastez replyci cate o saptamana la sir pe un singur subiect ! } , insa…ma mira ! N-ai mai facut-o cam de multicel , cel putin nu pe acest blog . Mi-ai urmat sfatul , te ai uitat in memoria blogului si ai vazut ca….prea multa seriozitate , prea multa politica inebuneste pe oricine de nervii din cap 😉 , care-i spilul ???? Oricum , gand la gand cu bucurie cum se spune . Azi am forjat { am fost home alone 😉 } statia ascultand in afara de acel magnific concert al lui Andre Rieu din Mexic 2010 , si niste muzica din anii ’60 interpretata de ….The Beatles , Rita Pavone { dragostea mea la acel moment } si fireste ….ELVIS ! A fost absolut exceptional ! M-am simtit iar ca la 16 ani { ca sa citez un titlui al unei melodii a Betles-ilor 😉 } iar postarea dumitale vine sa …incoroneze finalul acestei zile . Multumiri dumitale mon cher chat , si-ti doresc sa ai parte de aceeasi multumire pe care am avut-o si eu ascultand ” muzica ce-mi place „!!! Chapeu !

    Comentariu de Marian | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Da, chiar ma gandeam ca trebuie si putina muzica dupa tot ceea ce s-a intamplat in ultimile zile. Eu cred ca muzica ne poate salva, ca sa zic asa: ai mare nevoie de muzica atunci cand realitatile sunt asa cum sunt cele de la noi. Am cazut pe ganduri si am devenit romantic, visator si gandul mi s-a indreptat spre ABBA… Vroiam sa ascult ceva frumos. Apoi m-am gandit la perioada cand incepusera sa se afirme, anii ’73-’74…

      Dar vad ca esti un fan al anilor ’60!! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Octombrie 19, 2013 | Răspunde

  4. ” Muzica este singurul mod acceptabil prin care OMUL poate discuta cu DUMNEZEU ” ! SIncer sa fiu nu-mi pot amintii cine a spus chestia a sta sau cand { si nici n-am chef sa stau sa caut pe ” goagal „} , insa tipul chiar a stiut ce spune ! Nu din nefericire nu sunt DOAR un fan al anilor ’60-’70 ci sunt fan al muzicii bune din orice perioada si mai ales cand este compusa si interpretata stralucit ! Oare Iradier , Lopez , Liszt , Chopin , Boulanger { romanas d-al nostru } Shostakovici ,Vivaldi , Strauss cu tot neamul lui sau Bach ….au reprezentat anii ‘ 60-’70 😉 ? Asta ca sa nu mai vorbesc despre Jerry Lee Louis sau Frank Sinatra ,sau Louis Armstrong sau …..ELVIS PRESLEY . Pai astia au cantat inainte , cu mult mai inainte sa vina anii….’60 😉 🙂 !!! Da ai dreptate , ” trebuie si putina muzica ” ca altminteri inebunim cu totul si poate ca asta si asteapta ” onor’ nostrii politicieni ” ! Sa le dam putin cu tifla si ….” Let’s Go Twist Again ” , vorba lui Chubby Checker 😉 , deoarece viata este mult prea scurta ca sa nu ne bucuram de fiecare clipa a ei !!!!

    Comentariu de Marian | Octombrie 19, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

