Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Relu Fenechiu. Vinovat?

Gandul

Ministrul Relu Fenechiu a fost condamnat la 5 ani de închisoare cu executare. Ponta va prelua interimatul la ministerul Transporturilor

Iata ce arata, printre altele, acest articol:

Ce conţine dosarul „Transformatorul”

Procurorii spun că Fenechiu este vinovat de 46 de infracţiuni de complicitate la abuz în serviciu. În esenţă, Relu Fenechiu a vândut către Electrica, prin firmele sale, o serie de transformatoare vechi şi ruginite. Procurorii arată că transformatoarele care au fost supraevaluate erau produse în anii ’70 şi erau extrem de uzate.

În 28 iunie 2012, Fenechiu a fost trimis în judecată de DNA, alături de trei foşti directori ai Sucursalei de Întreţinere si Servicii Energetice Electrice (SISEE) Moldova. Fenechiu şi ceilalţi învinuţi sunt acuzaţi de complicitate la abuz în serviciu în formă calificată şi continuată (39 acte materiale) şi complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice.

DNA a trimis dosarul în judecată la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Procurorii susţin că firmele lui Relu Fenechiu (SC La Rocca SRL, Fene Grup SA) ar fi cumpărat cu 20 de miliarde de lei vechi zeci de trasformatoare, pe care le-ar fi revândut la suprapreţ societăţii Electrica Moldova.

În rechizitoriu, procurorii susţin că, în perioda 2002 – 2005, SC SISSE SA a achiziţionat echipamente pentru sistemul energetic (transformatoare de putere, întrerupătoare, etc) de la cele 4 firme din cadrul grupului „FENE”: SC LA ROCCA SRL, SC TEHNOROM SRL, SC FENE GRUP SA şi SC EURO PLUS SRL.

DNA: licitaţiile pentru transformatoare au fost trucate

Prima acuzaţie a procurorilor este aceea că licitaţiile pentru aceste contracte au fost trucate. În rechizitoriu, anchetatorii susţin că licitaţiile erau câştigate constat de firmele lui Fenechiu pentru că la proceduri se înscriau doar aceste firme sau alte firme, care însă nu concurau în mod real pentru contracte. ”

Concret, la aceste proceduri de achiziţie publică nu participau decât firmele din cadrul grupului „FENE”, una fiind câştigătoare iar celelate asigurând doar aparenţa de corectitudine conform unei proceduri infracţionale cunoscute ca metoda „mâinii moarte”, se menţionează în rechizitoriul DNA. Pentru a stabili acest aspect procurorii au analizat 46 de contracte încheiate cu firmele lui Fenechiu. Procurorii au constat că multe dintre documentele privitoare la cele 46 de tranzacţii se limitau, în principiu, doar la facturi şi documente de recepţie a produselor livrate de cele 4 firme, şi doar în cazul a  15 tranzacţii existau ofertele de produse, comenzi sau alte documente aferente procedurilor de achiziţie publică, fără însă a exista contracte încheiate între SC SISEE SA şi firmele LA ROCCA, TEHNOROM, FENE GRUP şi EUROPLUS.

Echipamante electrice cumpărate de la bulibaşă

Documentele analizate de procurori au arătat că provenienţa transformatorelor pe care firmele lui Relu Fenechiu le-au vândut drept produse este incertă. Potrivit procurorilor, transformatorele erau furnizate companiilor lui Fenechiu de către Dragoş Stănescu, unul dintre liderii romilor din judeţul Iaşi. Companiile lui Dagoş Stănescu cumpărau transformatoarele de la firme fantomă pe care apoi le vindeau către firmele lui Relu Fenechiu care apoi le-a revândut către Electrica. Procurorii arată că un raport al Gărzii Financiare a descoperit că doar un singur transformator vândut de firmele lui Fenechiu are traseul şi proveninenţa certe. În rest, toate celelalte echipamente achiziţionate au la bază acte falsificate sau neconforme c realitate.

Transformatoare din anii ’70, vândute drept noi

O altă acuzaţie din dosar este că transformatoarele vândute de Relu Fenechiu sunt de fapt fier vechi.

Cercetările procurorilor au arătat că majoritatea transformatoarelor au fost produse în anii ’70. De altfel, în dosar este publicat şi un tabel cu anul de provenineţă al transformatoarelor. Procurorii au făcut cercetări la faţa locului şi au constat că aceste obiecte erau livrate de firmele lui Fenechiu au fost în realitate nişte fiare vechi.

”Rezultatul acestor cercetări la faţa locului, a confirmat declaraţiile mai multor martori, angajaţi ai SISEE, care au constatat încă de la momentul livrării produselor de către firmele din cadrul grupului „FENE”, că aceste produse sunt vechi, ruginite, cu probleme tehnice şi au preţul de livrare similar unui produs nou”, se arată în rechizitoriu

Procurorii mai arată că transformatoarele erau uzate şi au fost utilizate în instalaţii electrice. Anchetatorii susţin că achiziţionarea unor astfel de echipamente nu se justifică.

”Concluzia cu privire la transformatoarele de putere, ne referim aici doar la cele pentru care s-au identificat date minime de identificare, este că acestea au fost produse în decada 70 – 80 a secolului trecut, fiind evident că acestea au fost folosite în instalaţii, că erau uzate fizic sau psihic, aspect vizibil prin rugina şi lipsa de componente, fiind inutile scopului urmărit prin achiziţia lor, lipsite de orice eficienţă economică atât prin preţul de achiziţie cât şi prin neutilizarea lor”, se arată în rechizitoriu

Într-un alt capitol al rechiztoriului, procurorii arată că în perioada în care companiile lui Fenechiu au avut relaţii comerciale cu Electrica Moldova trei directori şi-au contruit vile de lux. Mai mult, procurorii arată că cei trei directori ai Electrica, şi ei inculpaţi în dosar, şi-au construit casele tocmai cu firmele lui Relu Fenechiu.

Procurorii nu au putut însă să dovedească pe deplin faptul că Relu Fenechiu le-a dat mită prin construcţia acestor vile de lux. ”Pe parcursul actelor premergătoare, s-a stabilit că directorul general al SISEE Electrica Moldova (sucursala de întreţinere) – înv.Turbatu Ioan, directorul general al FDFEE Electrica Moldova (filiala de distribuţie) – înv.Mazilu Traian, şi numitul Ciutea Claudiu, fiul înv.Ciutea Ioan – directorul SDFEE Electrica Moldova (structura teritorială Iaşi a filialei de distribuţie), au beneficiat în perioada 2004 – 2005 de serviciile firmei SC FENE GRUP SA, mai precis respectiva firmă, le-a executat celor trei, lucrări de construcţie case/vile”, se arată în rechizitoriu.

Cum s-a apărat Relu Fenechiu

Joi, cu o zi înainte de anunţarea verdictului, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a remis presei un comunicat cu „informaţii relevante privind dosarul penal”, în care susţine că „prin analizarea probele aflate la dosarul cauzei rezultă, dincolo de orice dubiu, contrariul celor reţinute în rechizitoriu”.

„La data de 10.07.2013 am depus concluzii scrise prin care am solicitat achitarea, pentru că, în esenţă nu a fost săvârşită nicio faptă penală, nu există prejudiciu, nu a existat nicio înţelegere, activitate de ajutor sau de înlesnire pentru săvârşirea vreunei fapte prevăzute de legea penală, astfel că nu sunt întrunite elementele constitutive ale vreunei infracţiuni, nici ale faptei de abuz în serviciu, cu atât mai puţin cele ale vreunei forme a participaţiei la săvârşirea acestei infracţiuni”, arată Fenechiu.”

Din toata povestea asta rezulta urmatorul lucru: Relu Fenechiu, prin firmele sale, era un ofertant. Adica el oferea spre vanzare anumite produse, transformatoarele respective, companiei de stat Electrica. Observati ca am spus ‘anumite produse’, pentru ca nu discut aici ce fel de produse, calitatea lor tehnica, pretul de vanzare etc. Inteleg ca afacerea s-a petrecut in perioada 2002-2005, deci inainte de privatizarea Electrica Moldova. Este vorba deci de o companie de stat.

Problema se pune in felul urmator: cand e vorba de o companie de stat, mai marii acesteia ar trebui sa stie ca administreaza o avere care nu le apartine. In momentul cand e vorba de firma ta, privata, sunt acolo banii tai, averea ta, e treaba ta ce faci cu compania ta: in definitiv si la urma urmei daca dai faliment e in primul rand treaba ta. In momentul cand administrezi o companie care nu e a ta, lucrurile se schimba. Si de aceea in ceea ce priveste companiile de stat trebuie sa existe reguli clare si transparenta totala. Cand spun reguli clare nu ma refer numai la litera legii. O lege este urmata deseori de norme metodologice de aplicare, ea trebuie respectata, dar lucrul asta nu e de ajuns. Spre exemplu, in ceea ce priveste Legea Achizitiilor Publice, ea trebuie respectata, dar o companie de stat trebuie sa aiba proceduri interne foarte clare, conforme cu legea, prin care sa se arate exact cum trebuie procedat. Cu atat mai mult ar trebui sa existe un control intern prin care sa se verifice daca procedurile se respecta. Cand spun transparenta totala ma refer la faptul ca aceste proceduri interne, care stabilesc reguli, ar trebui sa fie accesibile oricui, cunoscute de oricine ar fi interesat. Astfel de proceduri ar trebui sa fie aprobate de ministrul de resort, deci de catre Guvern in ultima instanta, caci Guvernul patroneaza aceste intreprinderi de stat.

Nu e vorba nici macar de Relu Fenechiu in toata treaba asta. Ce vreau sa spun? Spre exemplu, sa zicem ca Xulescu oferea spre vanzare catre Electrica tractoare si costume de scafandru. Electrica ce ar fi facut? Le-ar fi cumparat? Electrica ar fi trebuit sa actioneze conform acelor proceduri interne, de care vorbeam mai sus. Evident, te poti intreba: dar sunt utile la Electrica costume de scafandru? De unde poti sa stii lucrul acesta daca nu exista o procedura foarte clara in acest sens? Pentru ca nu e deloc clar ca nu ar fi utile. Deci procedura ar trebui sa contina un catalog cu produsele pe care le achizitioneaza Electrica, iar o revizie a catalogului ar insemna o revizie a intregii proceduri, care, din nou, ar trebui aprobata de Guvern. De asemenea ar trebui ca procedura sa contina criteriile de achizitionare ale unui produs: conditii tehnice si de calitate, uzura fizica si morala a utilajului, pret etc. Transformatoare vechi, vandute drept noi – dar ce inseamna asta: vechi, nou? Acestea sunt notiuni subiective. Or, criteriile de care vorbeam eu trebuie sa fie obiective. Iar preturile ar trebui sa se inscrie in politica de investitii pe care o are Guvernul in ramura respctiva.

Se mai vorbeste in articolul din Gandul de licitatii trucate. Aici responsabilitatea e doar a statului. Evident ca ar trebui sa existe o procedura privind licitatiile si organizarea lor, care ar trebui respectata.

Or, din toate cele petrecute rezulta ca ofertantul ar fi fost de vina, ceea ce nu e tocmai in regula pentru ca oricine poate sa ofere orice. De aici nu rezulta ca orice oferta trebuie sa fie si acceptata, daca exista proceduri si criterii clare de acceptare a unei oferte. Faptul ca s-a intamplat ceea ce s-a intamplat indica nu atat ca nu s-a respectat legea, ca multi inteleg doar lucrul asta. Ci indica tocmai faptul ca nu exista astfel de proceduri bine puse la punct si ca la companiile noastre de stat se canta dupa ureche! Ar fi bine si asa daca s-ar canta cu talent, in folosul companiei si al statului. Din pacate, un deficit foarte real, la stat si companiile sale, e cel de competenta!

La fel si in cazul lui Gigi Becali, iata ce am citit pe Stirile Pro TV:

Gigi Becali, achitat in dosarul schimbului de terenuri cu MApN. DNA face recurs

Iata ce se arata printre altele:

„Potrivit procurorilor, in perioada 1996-1999, in calitate de administrator al terenurilor domeniului proprietate publica a statului din zona Voluntari (fosta Ferma Rosia), MApN a efectuat doua schimburi de terenuri cu George Becali, suprafata totala cedata acestuia in urma celor doua schimburi fiind de 28,89 hectare de teren arabil intravilan, schimburi ce au avut drept consecinta prejudicierea statului roman cu suma totala de 892.758 de dolari.

Astfel, Cioflina si Babiuc, uzand de prerogativele functiilor de conducere pe care le detineau in cadrul acestui minister, au aprobat schimburile de terenuri dintre MApN si George Becali cu incalcarea dispozitiilor legale ce reglementeaza proprietatea publica si circulatia juridica a terenurilor, in defavoarea statului. Cei doi inculpati au facut demersuri pentru grabirea finalizarii schimbului, in conditiile in care institutii ale statului si functionari din cadrul MApN implicati atrageau atentia cu privire la diferenta de valoare dintre terenurile ce fac obiectul schimbului si lipsa utilitatii terenului de la stefanestii de Jos pentru MApN. Pentru a da o aparenta de legitimitate acestor schimburi, Cioflina si Babiuc au inclus in Planul de aparare al tarii pentru perioada 1997-2000 construirea unui punct de comanda nou la stefanestii de Jos, aratau procurorii.

In 5 octombrie 1998, a fost incheiat un contract de schimb imobiliar intre MApN si George Becali, prin care se predau la schimb 8,80 hectare de teren al MApN situat in intravilanul localitatii Voluntari si 9,36 hectare de teren situat in comuna stefanesti, judetul Ilfov al lui George Becali.

Ulterior, in 4 iunie 1999, a fost incheiat un contract de schimb imobiliar intre MApN si Becali, prin care acesta din urma a predat 21,58 hectare de teren in zona comunei stefanesti in schimbul a 20,9 hectare in Voluntari.

Victor Babiuc a aprobat efectuarea schimbului de terenuri cu Becali cu incalcarea dispozitiilor legale privind regimul juridic al bunurilor proprietate publica si cu incalcarea dispozitiilor privind circulatia juridica a terenurilor, fara un aviz din partea Directiei Legislatie si Contencios din MApN, potrivit procurorilor DNA.”

De observat ca MApN a facut schimbul respectiv de terenuri cu Gigi Becali si nu invers, Gigi Becali cu MApN. De aici ce rezulta: ca Gigi Becali e vinovat? Este ilogica o asemenea varianta. De la bun inceput e ceva ce nu suna bine intr-o asemenea varianta, pentru ca terenurile acelea erau in proprietatea publica, administrate de MApN, si MApN a facut trocul respectiv. Asa ca la temelia prejudiciului adus statului se afla MApN si nu Gigi Becali. Cu alte cuvinte Statul s-a prejudiciat pe el insusi atat in cazul acesta, cu schimburile de terenuri, cat si in cazul celebrelor, de acuma, transformatoare vechi. Si atunci de ce se incearca transferarea vinovatiei catre sectorul privat? Ca pana la urma vom constata ca nu Statul, prin unii din reprezentantii sai, fac ilegalitati, ci sectorul privat e vinovat de toate cele.

De observat si in acest caz: terenurile respective erau in proprietatea publica. Daca e vorba de un teren privat, proprietarul respectiv il poate vinde oricui, chiar si unui strain. Este absolut Ok!!  Altceva este cand vorbim de proprietatea publica. Cioflina si Babiuc nu erau mosieri pe acele terenuri intrucat MApN le administra – deci administrau o proprietate care nu era a lor. In articolul din Stirile Pro TV se spune: „Astfel, Cioflina si Babiuc, uzand de prerogativele functiilor de conducere pe care le detineau in cadrul acestui minister, au aprobat schimburile de terenuri dintre MApN si George Becali cu incalcarea dispozitiilor legale ce reglementeaza proprietatea publica si circulatia juridica a terenurilor, in defavoarea statului.” (subl. mea). Si atunci stau si ma intreb: exista proceduri clare, la stat, prin care sa se arate cum trebuie facut, in mod legal, un schimb de terenuri sau o vanzare de terenuri? Sau se canta dupa ureche si in acest caz, gasindu-se vinovati in special printre persoanele private care ar dori sa faca un schimb de terenuri sau sa cumpere un teren? Cu alte cuvinte, nici aici nu e vorba neaparat de Gigi Becali. Vine Xulescu la inaltul oficial din MApN si-i zice: „nene iti dau matale, meapenelui, 1 hectar si fa bine, rogu-te, sa-mi dai matale alea 10 hectare de la meapeneu, ce zici?” Iar inaltul oficial al MApN-ului zice-va: „Siiiiiiiiiguuuuur ca daaaaa!! Cu plaaaaceeeereee!!” 🙂 . Pai, n-asa? Xulescu e de vina, tovarasi!! Nu suna aiurea? Evident ca da!

De remarcat ce spune articolul din Stirile Pro TV:

„Va reamintim, Gigi Becali, Victor Babiuc, fiica acestuia, Ioana, si Dumitru Cioflina au fost achitati, joi, de instanta suprema in dosarul schimbului de terenuri dintre Becali si Ministerul Apararii Nationale.

Astfel, Gigi Becali a fost achitat pentru infractiunile de abuz in serviciu contra intereselor publice, in forma calificata si continuata, Victor Babiuc si fiica lui, Ioana, pentru luare de mita si, respectiv, complicitate la luare de mita, iar Dumitru Cioflina pentru abuz in serviciu.”

Iar articolul din Gandul spune:

Procurorii nu au putut însă să dovedească pe deplin faptul că Relu Fenechiu le-a dat mită prin construcţia acestor vile de lux. ”Pe parcursul actelor premergătoare, s-a stabilit că directorul general al SISEE Electrica Moldova (sucursala de întreţinere) – înv.Turbatu Ioan, directorul general al FDFEE Electrica Moldova (filiala de distribuţie) – înv.Mazilu Traian, şi numitul Ciutea Claudiu, fiul înv.Ciutea Ioan – directorul SDFEE Electrica Moldova (structura teritorială Iaşi a filialei de distribuţie), au beneficiat în perioada 2004 – 2005 de serviciile firmei SC FENE GRUP SA, mai precis respectiva firmă, le-a executat celor trei, lucrări de construcţie case/vile”, se arată în rechizitoriu.”

De observat lucrul comun: nu s-a dat si nici nu s-a luat mita in ambele cazuri! Ulterior insa, in cazul terenurilor, iata ce ne spune Realitatea:

VERDICT FINAL în DOSARUL TERENURILOR. Gigi Becali, TREI ANI DE ÎNCHISOARE CU EXECUTARE

Se arata, printre altele, ca:

„Completul de cinci judecători de la instanţa supremă a dat, luni, sentinţa în cazul recursului făcut de procurorii anticorupţie împotriva deciziei prin care Gigi Becali şi celelalte persoane judecate în dosarul schimbului de terenuri cu MApN au fost achitate. Gigi Becali a fost condamnat definitiv, luni, de instanţa supremă la doi ani de închisoare cu executare în dosarul schimbului de terenuri cu MApN, iar fostul ministru Victor Babiuc şi fostul şef al Statului Major General Dumitru Cioflină au primit câte doi ani de închisoare, tot cu executare. Becali va executa în total trei ani de închisoare, după ce instanţa a revocat suspendarea executării sentinţei din dosarul sechestrării şi a contopit pedepsele.

O data imi spui ca nu a luat mita si nici ca s-a dat mita, si pe urma imi spui ca au fost condamnati!? Incurcate sunt caile politice ale Justitiei Romane, care tind sa loveasca in liberalism!

Pe de alta parte, un lucru greu de inteles e urmatorul: problema cu transformatoarele era din 2002-2005, articolul din Gandul spune in acest sens: „În rechizitoriu, procurorii susţin că, în perioda 2002 – 2005, SC SISSE SA a achiziţionat echipamente pentru sistemul energetic (transformatoare de putere, întrerupătoare, etc) de la cele 4 firme din cadrul grupului „FENE”: SC LA ROCCA SRL, SC TEHNOROM SRL, SC FENE GRUP SA şi SC EURO PLUS SRL.”. Fenechiu a fost trimis in judecata de catre DNA pe 28 iunie 2012!! Si judecat d-abia acum!! Dupa 8 ani!! In cazul terenurilor problema dateaza din 1996-1999… Daca in cazul lui Fenechiu chestiunea era clara de ce nu s-a actionat atunci? Nu mai vorbesc in cazul lui Becali, Cioflina si Babiuc… Sunt 17 ani de atunci!! Atat Fenechiu cat si Becali sunt liberali. Or, date fiind aceste realitati nu se poate sa nu te intrebi: se urmareste lovirea PNL? Pe de alta parte, e surprinzatoare reactia ambasadorului Olandei, iata ce ne spune Gandul:

Reacţia ambasadorului Olandei după condamnarea ministrului Fenechiu

Se arata, printre altele, ca:

„Ambasadorul Olandei în România, Matthijs Van Bonzel, a comentat pe un site de socializare condamnarea ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, la cinci ani de închisoare cu executare. Sentinţa în cazul Fenechiu nu este definitivă, acesta intentând deja recurs.

Pe contul său de Twitter, ambasadorul Olandei anunţă că ministrul Transporturilor tocmai a fost condamnat la cinci ani de închisoare pentru corupţie. El precizează că sentinţa nu este definitivă şi că premierul Victor Ponta a preluat interimatul acestui minister.

Ambasadorul continuă şi subliniază că este încurajator faptul că ministrul nu a scăpat de Justiţie.”

Iata ca incep sa fie mai multi ambasadori care sa se amestece in treburile noastre interne. Totusi, eu n-as fetisiza atat de mult acest cuvant: Justitie. Pe de alta parte, eu nu inteleg de ce ambasadorul Olandei cauta sa influenteze, politic, Justitia Romana… Ce altceva poate sa insemne: „este încurajator faptul că ministrul nu a scăpat de Justiţie”? Este curios faptul ca nu a spus: „este incurajator ca Justitia incepe sa functioneze din ce in ce mai bine”, ci „ministrul nu a scapat de Justitie”. Are ceva personal cu Dl. Fenechiu? Deci Olanda nu vede o imbunatatire a activitatii Justitiei din Romania, ci „incurajator faptul ca ministrul nu a scapat de Justitie”. De observat ca aici nu e vorba de cum functioneaza Justitia, ci de anumite persoane! Anumite persoane sunt vizate in mod expres, de fapt asta e toata problema, nu imbunatatirea functionarii Justitiei. Rezulta ca aceasta Justitie trebuie indreptata spre anumite persoane, mai mult decat probabil indezirabile. Gafa diplomatica pe care o face ambasadorul Olandei este de proportii colosale!

Pe de alta parte, gafa are o justificare: nu suntem doriti in Spatiul Schengen!

Sa vedem si punctul de vedere al Opozitiei

Iata ce scrie Cristian Preda pe blogul sau din Adevarul:

Ţara oamenilor integri

Se arata, printre altele, ca:

„Mă abţin să comentez aici dragostea de nedreptate, care a ajuns să definească identitatea politică de la noi, pentru că prefer să spun câte ceva despre cea de-a doua reacţie a fostului ministru. Pentru a-şi exprima nemulţumirea faţă de verdictul pronunţat de instanţă, Fenechiu a spus: „tot ceea ce mi se întâmplă este demn de Burkina Faso”. Te poţi întreba, desigur, de unde are atâtea resurse pentru a jigni o ţară cineva care tocmai fusese condamnat la închisoare? Cred că avem de-a face cu un caz particular al unei atitudini foarte răspândite. Am în vedere dispreţul faţă de Africa, stârnit foarte probabil de ignoranţă. Câţi dintre politicienii noştri au urmărit recentul turneu african al lui Obama sau vizitele la cel mai înalt nivel ale autorităţilor chineze într-o mulţime de capitale de pe „continentul negru”? Câţi ştiu, de pildă, că Burkina Faso e, în ciuda condiţiilor climatice şi a sărăciei, o insulă de stabilitate? Câţi au aflat că preşedintele Blaise Compaoré şi-a construit cu migală statutul de mediator respectat în regiunea Africii de Vest? Ultimul său succes e deblocarea crizei din Mali, la începutul lui iunie, prin semnarea la Ouagadougou a unei înţelegeri între guvernul de tranziţie de la Bamako şi reprezentanţii Azawad: e o înţelegere care a făcut posibilă proiectarea alegerilor prezidenţiale la finele lui iulie. Dacă ar fi avut o minimă curiozitate, Fenechiu ar fi aflat că nu era deloc potrivită trimiterea sa la ţara lui Compaoré. O raţiune pur lingvistică interzice comparaţia. Burkina Faso e, de fapt, numele dat în 1984 fostei colonii franceze Volta Superioară. Denumirea combină termeni din două limbi vorbite de importante grupuri etnice de acolo: burkina înseamnă, în limba moré, „integritate”, iar faso, care vine din dioula, e echivalentul „ţării” sau al „patriei”. Burkina Faso e, deci, „ţara oamenilor integri”. Fraza lui Fenechiu ar trebui atunci citită: „tot ceea ce mi se întâmplă este demn de ţara oamenilor integri”? Mă îndoiesc că asta voia să spună fostul titular al portofoliului transporturilor…”

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

iulie 15, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

32 comentarii »

  1. He he he, Motane, cum naiba se face ca de vre-un an incoace numai PNL-istii, si „adeptii” lor (vezi cazul Jiji) au probleme serioase cu justitia. Toti coruptii, toti manjitii Romaniei, fac parte din PNL, sau sunt simpatizanti. Asa stand lucrurile, eu propun ca baietii buni si puri din USL, sa-i indeparteze pe acesti corupti si banditi penelisti din randurile lor, ca poate in felul acesta vor putea conduce Romania pe cele mai inalte culmi ale civilizatiei si dezvoltarii.
    Acum lasand „pamfletul” de o parte, eu unul cred ca la iveala ies doar niste matrapazlacuri ieftine. Ce-mi place insa, este faptul ca s-a reusit o „intaratare” a partilor, de incepe sa iasa „uleiul” la suprafata.

    Comentariu de Rica Venturiano | iulie 15, 2013 | Răspunde

    • @Rica
      Nu, nu cred ca ai dreptate! Ceea ce s-a reusit cu astfel de lucruri, cred, este alienarea populatiei!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 15, 2013 | Răspunde

      • Motane, se poate sa ma insel, dar poti sa-mi demonstrezi? De un an incoace, da-mi si mie te rog exemple de „corupti” adusi in fata justitiei si condamnati, care sa fie din diverse partide.
        E posibil sa fiu alienat, dar e si foarte posibil sa nu fiu informat 😉

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 16, 2013

      • Pai, eu ce aratam in postare!
        Mi-a venit insa in memorie cazul lui Sorin Apostu.

        Si o chestie interesanta:
        Printul si Printesa Clisurii!!

        Ar mai fi Antonie Solomon, fostul primar al Craiovei…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013

      • Cu alienarea populatiei sunt insa de acord. S-a ajuns la o asemnea manipulare, incat acum e asa de usor sa ascunzi orice nerealizare, orice esec, sub „covorul base”. Cum iese ceva prost, cum dam cu oistea in gard la nivel UE, cum aruncam cu piatra inspre base si „cei de dinainte”. Si cam tot asa o s-o tinem pana le expira mandatul astora de acum, ca tot asa s-a intamplat ci cei de dinainte.
        S-a instalat o isterie generalizata, menita doar sa incetoseze privirea celor multi, sa nu vada dincolo de aparente. Se flutura bau-bau-ul base ca fiind raul suprem, si tot ce este pe langa apare ca fiind desuet, infantil. De mocratia este buna atata timp cat ne serveste interesele. Cum ne lovim de principiul de baza al democratiei, de majoritate, cum incepem sa urlam ca am fost inselati, fraudati, mintiti.
        Da motane, ai avut dreptate, s-a reusit alienarea populatiei, la scindarea ei. Acum tot ce este anti-usl este basisit, este diavolul in persoana. Avem oi coalitie unica, USL, salvatoarea de natiune si garantul dreptatii. Atat de alienati suntem, incat nu o sa fie de mirare, ca in cazul in care PNL-ul iese din USL sa fie blamat si acuzat de toate esecurile si toate neajunsurile.
        Sincer moaten, am obosit sa constat ca sunt multi prosti, multi ingusti la minte, incat au ajuns sa fie majoritari. Si daca majoritatea vrea sa fie condusa de o mana de imbecili si de hoti, ce crezi tu ca poate face o minoritate ce este capabila se vada dincolo de aparente?? Binele cu sila nu se poate face. Dragostea cu sila se numeste viol.
        Daca majoritatea vrea sa aiba un guvern de corupti, un parlament de hoti, si un presedinte de parada, asta e, nu te poti opune.
        JHustitia este drepata atata timp cat condamna doar pe cei care ii consideram noi vinovati. daca se intampla ca vinovatul sa fie dintre cei pe care i-am adulat, gata, e nedreapta si aservita. Avem de peste un an un Guvern USL, din decembrie avem si un parlament USL, si noi tot pe „AIA DE DINAINTE DAM VINA”, tot base le conduce din umbra pe toate, iar Prim-Ministrul si Parlamentul sunt jucate de un base ATOTPUTERNIC.
        hai ma lasi motane? nu vezi ca suntem manipulati si prostiti pe fata, iar ce e mai grav e ca NIMENI nu vede asta.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 16, 2013

      • Numai la astia te-ai putut gandi ? Dar la PSD …n-au fost decat virgine ? In afara de A. Nastase….{ si ala a fost condamnata…cam aiurea si la o ” pedeapsa ” ridicol de mica din punctul meu de vedere } chiar nu exista in PSD nici macar un singur pungas ? In PSD si-n PDL sint doar ingeri ? Sa fim seriosi …

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • @Marian
        Pai, am cautat sa-i raspund lui Rica. El a zis „din diverse partide” si i-am dat niste exemple altele decat din PSD sau PNL, ca asta era sensul discutiei.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 18, 2013

  2. Ce inseamna sintagma ” alienarea populatiei ” ? Care-i definitia pe care o dai matale ? Prin asta intelegi oare faptul ca ” populatia ” { prostimea , ” poporul muncitor ” vulgul …vorba lui Madalin Voicu } vazand la ce pungasii se dedau cei ce ajung in ” capul mesei ” strange din dinti a neputinta si-i injura … in gand ? Sau intelegi faptul ca ” populatia ” innebunita , exasperata de nesimtirea , de tupeul astora ” din capul mesei ” , iese in strada { ca altfel ” merita cu prisosinta tot ce pateste ” , asa cum spunea Cristina mai nu stiu cand….tocmai din America 😉 } si incearca prin mijloace mai mult sau mai putin violente { democratice sau nu } sa-i dea la o parte , sa-i si judece si eventual sa le si bea sangele ca-n Revolutia Franceza , ca tot am vazut un film pe tema respectiva de curand ? Are dreptate Rica { Sal’tare si respect onorabile ! 🙂 } atunci cand spune ca ” ies la iveala doar niste matrapazlacuri ieftine ” . TUNURILE DE SUTE DE MILIOANE D E DOLLARI , ALEA SA IASA LA IVEALA NU …. PLEVUSCA !!! Pe gen. Cioflina al cunosc de pe vremea cand era doar colonel …{ tot stat majorist } si ma poti crede pe cuvant ca spre deosebire de alti …colonei , nu lua , nu-si insusea indiferent de forma , nici macar un leu de nicaieri ! TRAIA DIN SALARIU , DIN SOLDA ! Acum , a innebunit sau ce dracu a patit ?Si nu numai el , si altii ca el ce au condus ARMATA …nu din functia de ministru civil { mai mult sau mai putin civil asa cum a fost varul meu } ci ca militar , care si-a facut educatia incepand din liceu , doar pe suportul cinstei si onoarei de militar , aparator al intereselor nationale . Evident in Decembrie ’89 s-a cam dus dracului si cinstea si onoarea de militar …aparator al intereselor nationale . Gigi…este doar un bisnitar nenorocit care ..a avut norocul de a fi fost informat despre valoarea unor terenuri si care a avut si gologani la momentul oportun . Dollari nu orice fel de gologani ! 😉 Insa …doar plevusca ! Fenechiu…pai am mai spus-o si-o repet : daca toti cei care au fost la conducerea acestei tari intr-o forma sau alta ar fi fost condamnatai { nu ca in China …sa le impute pana si gloantele folosite pentru executie } dar macar cu vreo 3000 de ani de puscarie pentru fiecare , confiscarea totala a averilor …pana la a zecea spita din neamurile lor { adica sa-i lase calici , muritori de foame , sa-i aduca la sapa de lemn la propriu 😦 } si tot ar fi fost prea putin insa….aveam ceva ceva sanse , ca azi ,sa avem un PIB , cat toata America de Nord , cea Latina si aia de Sud la un loc …eventual si Canada ca tot din continentul american face si aia parte !!! 🙂 Ambasadorul Olandei…nu face nici o ” gafa ” diplomatica . Pur si simplu reia ce au spus si ce au facut si alti ” ambasadori ” iar aici imi reamnintesc de Gitestein si nu in ultimul rand de declaratiile si comportamentul noului ambasador american de 4 iulie anul acesta ! Pun in ghilimele cuvantul ambasador deoarece…in orice tara civilizata , avand cat de cat o umbra de mandrie nationala , in secunda doi …acel ambasador ar fi fost…trimes inapoi de unde a venit { asta ca sa nu zic in …”.vulva ” ma-sii 😉 ca stiu ca te zgarie pe auz sau pe vaz 😦 } foarte rapid fiind declarata si persona non gratta in tara respectiva ! Sa nu-mi spui ca-ti aduc aminte de W.C. Tudor ca….ma supar si-ti cer …argumente !!! 😉

    Comentariu de Marian | iulie 16, 2013 | Răspunde

    • Mariane, cred ca ”alienarea” populatiei face referire la situatia actuala in care omul simplu a ajuns sa se inchine la USL ca la icoana facatore de minuni, 😉

      Comentariu de Rica Venturiano | iulie 17, 2013 | Răspunde

  3. Si revin ca …tocmai mi-adusei aminte …Spui matale ca ” gafa are o justificare : nu suntem doriti in spatiul Schengen ” ! Pai te intreb eu …asta nu contravine oarecum cu insasi principiile acestei uniuni de rahat ? Ce si-au gasit fraieri care sa la pazeasca frontiera de Est ? Chiar nu se gandesc olandezii { fir-ar ai dracului cu sabotii lor cu tot si sa dea Dumnezeu sa nu mai creasca lalele pe la ei !} si toti aia din acest spatiu de rahat ca daca se imbraca Basescu cu piele de drac poate da un ordin si….aia de la vama ai lasa pe toti moldovenii , toti rusii si , ukrainienii aia periculosii si care dracu or mai fi …sa treaca prin vamile noastre ca prin branza sa le ” umple spatiul ” sa-i sature si sa-i aduca si cu picioarele pe pamant ?! Am mai spus-o si-o repet : nu cred ca UE mai apuca anul 2020 in forma actuala , se destrama siguralmente pana atunci , daca se va continua pe aceeasi linie ca si pana acum adica discriminare si injosire a altor popoare in afara celor vorbitoare de limba anglo-saxsona sau germanice si chiar latina cu exceptia Romaniei , sau pe principiile respectarii doar pentru motive religioase , respectiv ei catolicii deoaparte , iar ortodoxii si musulmanii de cealalta !!!

    Comentariu de Marian | iulie 16, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Da… dar uite-te si tu ce fac unii dintre conationalii nostri:
      http://www.mediafax.ro/social/tablourile-furate-din-olanda-au-fost-arse-de-mama-lui-radu-dogaru-operele-de-arta-aduse-in-romania-in-perne-11125995

      😦

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013 | Răspunde

      • Bine frate iti bati joc de mine ? 😦 Furturi sau distrugeri ale unor opere de arta au existat dintotdeauna !!! N-am fost la Roma { la Vatican de fapt } pentru a-mi indeplinii visul de o viata acela de a vedea cu ochii mei si de a sta alaturi de Pieta , deoarece un cetatean UNGUR { sau maghiar daca-ti convine mai mult }s-a folosit un ciocan pentru a-si descarca frustrarile distrugand acea absolut fantastica lucrare a lui Michelangelo Buonnaroti , lucrare pe care-o visez si noaptea de vreo 40 de ani incoace !Stiu , a fost restaurata , si cu aceasta ocazie a fost pusa sub protectia unui geam securizat dar….Iar tablouri….pai numai cate filme am vazut { filme facute de cele mai multe ori dupa realitati existente } daca asi avea cate 5E de fiecare …asi fi bogat frate ca si Cresus …mai ales ca multe dintre aceste filme le-am vazut si de cate cinci ori 🙂 !!! Furturi si chiar distrugeri ale unor opere de arta exista de cand lumea .. din varii motive . Pai eu daca asi avea posibilitatea materiala ….asi comanda sa-mi fie aduse cateva dintre picturile lui Tizian sau , ale lui Leonardo da Vinci ori creo sculptura a lui Botticelli sau chiar Michelangelo pentru a fi doar a mea si sa fi sigur ca n-asi lasa pe nimeni altcineva sa le priveasca iar asta asi face-o nu numai din motivele evidente ci….pentru ca asa simt eu ! Le-au adus in perne …asta te innebuneste ? Pai de ce nu mi-a dat mie prin cap figura asta ? Mama unuia a distrus niste tablouri pentru a face disparuta proba materiala …pai de regula chestia asta este facuta de orice om cu ceva scaun la cap si se numeste instinct de conservare ….mai ales daca a fost luat din pripa si a acctionat la instinct …la repezeala !!! Conationalii nostrii nu sint mai salbatici decat altii poti sa fi sigur de asta , iar prin aceasta nu incerc in nici un caz sa iau apararea unor hoti indiferent ce fel de hoti sant tipii ! Ce-i foarte adevarat insa este ca, hotii de opere de arta , de regula au ” ceva cultura ” la bord asta spre deosebire de gainarii aia nenorociti care au avut nesansa de a fi ….romani , conationali de ai nostrii !

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • @Marian
        Da, inteleg punctul tau de vedere si sunt in mare masura de acord cu tine. Totusi, ei n-ar fi trebuit sa faca treaba asta, sa fure, apoi sa distruga acele tablouri, opere de arta. Nu numai romanii fac rele, de acord. Insa citeam mai demult statistici care ne plasau pe primul loc la comiterea de infractiuni. Cat adevar relevau acele sondaje (facute acolo, in tarile de destinatie a acestei emigratii) e o alta problema…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013

      • Motane, nu privatizarea in sine e buba, Ci modul in care s-a facut. Da, Statul e prost manager prin oamenii pe care ii foloseste. Cand esti pastor la oile tale, e altfel fata de cum esti la ale altuia. Si exemple ai destule. Trebuie doar sa le vezi.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 17, 2013

      • @Rica
        Teoria era ca statul e un prost manager in general vorbind, nu neaparat prin oamenii pe care ii foloseste. Cu alte cuvinte poate avea oamenii cei mai buni, cei mai cinstiti, ca tot un prost manager e. Cam asa suna teoria.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013

      • Motane, conationalii nostri nu fac doar rele. Dar ce sa-i faci daca nimeni nu este interesat de lobby. E plina UE de reclame cu Bulgaria, ce frumos, ce bine, ce oameni minunati, etc etc. Si sa nu crezi ca bulgarii nu fac rele pe afara. Despre Romania nici o vorba buna. Nici macar frunza Udrei nu o vezi. De ce oare? Nu cumva cei in masura sa faca lobby tarii asteia o freaca pe bani frumosi? Schengen? Cum, cu cine? Pai ce sa creada Europa despre noi cand nici cei care are trebui sa respecte Constitutia nu o fac? Motane, cand in gainar de rand, in borfas de cartier nu respecta legea, zici ca este in caz izolat o rusine pe obrazul individului respectiv. Cand un parlamentar, in ministru n o respecta, este o rusine pe imagine a tarii.
        Sti ce ma intreaba colegii mei olandezi cell mai des? Cum de se face ca avem numai guverne corupte de la 90 incoace. Ia zi-mi, tu ce le-ai raspunde?

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 17, 2013

      • @Rica
        Le-as raspunde ca toata aceasta coruptie a fost generata de tranzitie, de aceasta trecere de la un sistem economic comunist, hipercentralizat, in exclusivitate de stat, la unul opus, bazat pe piata libera, pe economie de piata. Aceasta trecere a fost facuta prin soc, adica brusc, nici nu a fost bine gandita de guvernele noastre. Ei, lucrurile acestea au generat coruptia…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013

      • Frate …chiar te faci…chinez ? Pai nu-ti spusei mai sus ca de regula { adica in 100% din cazuri } ” achizitorii ” de opere de arta au ” ceva cultura ” adica cel putin atat cat are la noi un ghertoi ce a absolvit minim doua facultati , si alea pe bune nu cu gologani ? Pai cum dracu vrei ca ala sa faca ce au facut cretinii astia ce au avut ceea ce se numeste de regula noroc chior si de fapt nu ei ci ma-sa unuia dintre ei , ce avea cultura …” pana la genunchiul broastei ” , vorba lui Creanga ? Pai una din astea n-ar fi impresionata si nici macar o clipa nu i-ar venii sa planga doar privind …Pieta asa cum imi vine mie si in mod sigur si dumitale Una din astea , o tuta din astea , ar plange in mod sigur doar in cazul in care si-ar rupe vaca din ograda picioarele incercand sa sara gardul pentru a ajunge la pasunea comunala !! In cazul asteia nu poate fi , nu mai poate fi evocat in aparerea gestului facut nici macar instinctul de conservare ci doar RAUTATEA CARE-I SORA BUNA CU PROSTIA ! Adica mai romaneste spus…” n-am eu …sa n-ai nici tu sau altii ca tine ” !Insa …nici cu javrele d e olandezi nu-mi este rusine…Pai dracu a mai vazut sa ti asemenea bunaciuni ” protejate ” de o simpla yalla !? Adica probabil la ei…inca nu fusesera vizate inca acel muzeu si tablourile respective ca altminteri….erau istorie cam de multa vreme sa fi sigur onorabile ! 😉 Vorbeai azi despre ele asa cum vorbesc unii despre Tezaurul Romaniei pus ” la pastrare ” la Moscova ;-( 😉 !

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • Si vrea sa-ti mai spun o chestie ca-ti sunt dator . Am vazut ca te-ai basicat ca ti-am zis ” motanporc ” . Era mai mult ca o gluma prieteneasca si ma refeream la faptul ca , atunci cand eu am tastat cuvinte absolut normale , cuvinte obisnuite in vocabularul romanesc { erau trecute si-n fostul DEX editat de Academia Romana sub semnatura lui A. Graur 😉 } te-ai grabit sa mi le tai de parca erai de la aia de la CNA , insa cand a venit vorba despre Pastorel Teodoreanu….ala care sugera sexul anal facut soldatilor Armatei Sovietice ” eliberatoare ” la ala n-ai mai fost atat de … pudibond ! Pai …cum suna Marian si cum suna …..Pastorel Teodoreanu ?! Asta nu insemna oarece discriminare …. culturala 😉 🙂 ?!

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • Pozitiva! 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 18, 2013

      • @Marian
        Eu nu practic aici ‘egalitarismul’! 🙂 Tu nu esti la ‘egalitate’ cu Pastorel, sau nu ai dovedit lucrul asta. Ia dovedeste-mi-l! 🙂 Am o abordare meritocratica, evident! 🙂
        Nu de alta, dar maine, poimanine, ai sa-mi spui ca esti la ‘egalitate’ cu Francois Villon sau cu Baudelaire!! 🙂
        Dupa cum lesne poti observa, e usor aristocratica abordarea mea! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 18, 2013

  4. Pai cum sa nu fie alienarea populatiei cand in anii ’90 mi se spunea ca statul e un prost manager, ca statul trebuie sa scada ca sa creasca sectorul privat. Cand se punea accent pe crearea unui capitalism romanesc. Si cum sa se creeze asa ceva, dupa comunism, daca nu pe greaua mostenire lasata de comunism, pe „mormanul de fiare vechi”, pe ruinele economiei socialiste. De observat ca in cazul lui Fenechiu treaba dateaza din 2002-2005, in cazul lui Becali de prin ’96. Si au fost trimisi in judecata dupa ani si ani… Cand mi se spunea ca venea FMI-ul cu pomelnicul de intreprinderi care trebuiau inchise, ca nu erau performante, ca aveau pierderi iar statul n-avea bani, ca nu-i dadea FMI si ca trebuia totul privatizat, numai ca nu prea veneau pe aici, pe malurile Dambovitei, investitori. Pe vremea aceea asa era bine! Adica asa trebuia procedat: trebuia sa avem o clasa patronala, un capitalism romanesc, o clasa de mijloc si toate acestea nu se puteau forma, pornind de la o societate egalitara, cum era cea comunista, decat transferand o parte din averea statului catre mediul privat.

    Iar acuma ni se spune contrariu… Ca nu era bine ceea ce a fost pe vremea aceea. Ceea ce atunci era privit ca o actiune necesara dezvoltarii capitalismului romanesc, acuma e privit drept hotie!

    Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013 | Răspunde

    • Pai atunci fara suparare dar …nu-i vorba despre alienare ! Spune-i si matale asa cum ai spune Cristina : INDOCTRINARE ; deoarece despre asta-i vorba , in ceea ce spui matale , in loc sa-mi raspunzi la ce te-am intrebat . Care populatie ? Aia din Buzau , aia din Campia Turzii , aia de la Iasi sau de la Timisoara care mai au putin si devin someri , aia ce lucreaza inca la ” stat ” sau la ” CFR Marfa ” si care vor devenii someri maine poimaine ? Ni s e spune ca vor fi cam 10.000 de concediati { fireste cu drepturile si sporurile prevazute in contractele colective sau individuale de munca } insa…nu se spune faptul ca { si majoritatea dintre noi nu realizeaza figura asta !} in spatele fiecarui angajat ce va fi concediat , ce ” se va bucura de ajutorul de somaj ” mai exista inca minim doi sau chiar trei insi ce depind de banii , de munca aluia asa incat daca vei inmultii asta cu 10.000 vei afla adevarata proportie a dezastrului pe care-l asteptam . Si crezi ca alora le mai arde sa se gandeasca la ce ” ni s e spunea prin ’90 ” ?! Aia sint alienati deoarece se gandesc depe acum ce vor face atunci cand nu vor avea bani pentru asi platii ratele la banci si mai ales c e vor face atunci cand li s e va spune : ” – Statul nu are bani deocamdata pentru plata ajutoarelor d e somaj ” ! Aia da alienare si pe buna dreptate !!!Oricum stiu sigur ca parerea dumitale nu coincide cu ceea ce spui in postarea de raspuns asa incat …desii este posibil s-o intorci ca la Ploiesti { ca s-a mai vazut si la case mai mari } si sa arunci cu bolovani in ” elitele ” romanesti de dupa ’90 asa cum ai facut mai zilele trecute cu domnul Stigliz 😉 !

      Comentariu de Marian | iulie 17, 2013 | Răspunde

      • @Marian
        Da, dar apropo de acest nou acord cu FMI paradigma pare sa se schimbe. Pai, iti dai seama: 10.000 de disponibilizati sunt potentiali 10.000 de emigranti. Or, Occidentul nu prea cred ca vrea asta. Poate se vor crea aici locuri de munca ca sa absoarba aceasta forta de munca,

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 17, 2013

      • Unde dracu sa emigreze mon cher chat ….la cimitir ? Ai inebunit ? Pai ” aia ” n-au si ei acelasi tip de necazuri ? Chiar crezi ca ” dincolo” , ca ” afara ” alearga cainii cu …niscai covrigi in bot ? Fi serios frate acolo…viata este infinit mai dura asa cum bine sti .Iar chestia cu ” creearea de locuri d e munca aici”…te roaga fratele matale : scoateti-o din cap !

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • Da, Marian, dar gandeste-te si tu: cum sa creasca cererea interna in conditiile unor masive disponibilizari de personal? Eu asa am inteles de la D-na. Lagarde, ca trebuie sa creasca cererea interna. Si tu disponibilizezi masiv? Nu cred ca merge…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 18, 2013

      • Si iar ai gresit : intelege omule ca nu-i vorba despre 10.000 de oameni !!! Este vorba despre o cifra infinit mai mare …adica 10.000 inmultit cu o medie de …2,5 sau chiar 3 ! Ce dracu frate ca mi-am tocit degetele ca sa-ti tastez chestia asta !!!!

        Comentariu de Marian | iulie 17, 2013

      • Stai putin Marian, ca se vehiculeaza tot felul de cifre, ba 2500, ba 4500, ba ca e vorba numai de personalul TESA excedentar, nu de cel operational…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 18, 2013

      • Chiar nu-i importanta cifra . Ce-mi e 2500 ce-mi e …10.000 ! Important este sa …inmultesti acea cifra cu , 2 sau 2,5 si vei afla adevarul iar, ” Adevarul te va elibera ” 😉 !

        Comentariu de Marian | iulie 18, 2013

      • Motane, Mariane, hai sa privim lucrurile si altfel. De ce nu vreti sa vedeti ca la stat, oriunde, sunt cam 2-3 angajati pentru o treaba de un singur om. Si nu doar in CFR, ci peste tot. mai ales „personal TESA”. E normal ca o retehnologizare, in orice domeniu, sa duca la reducerea de angajati. Vrem sa cumparam ieftin, dar cum? Vrem servicii ieftine, dar cum?? E drept ca la noi, in Romania, toate astea se fac fara cap si fara logica. Solutia ptr cei disponibilizati consta in dezvoltarea privat-ului. Da-i o mana de ajutor celui care are cap, idei, proiecte, sa si le puna in practica, sa creeze locuri de munca. Nu Guvernul trebvuie sa le creeze, ci Privat-ul.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 18, 2013

    • Avand in vedere ca si eu si dumneata suferim de acea alienare despre care facea vorbire Beaudelaire in Florile Raului , adica : Greseli , Pacate , Zgarcenie ….Prostie , avand in vedere ca de cel putin 45 de ani recit din versurile lui Beaudelaire { folosindu-ma de ce mi-a mai ramas din ceea ce se cheama de regula memorie } sau Villon si avand in vedere ca AMANDOI propovaduiau EGALITARISMUL { sa nu-mi spui ca erau marxisti 😉 } , de ce nu ? Ce ma diferentiaza de ei ? Poate doar faptul ca nu ma omor dupa opiu ca Beaudelaire sau inca n-am ” iesit la drumul mare ” precum Villon…si probabil epoca in care tastez ne diferentiaza , in rest ” suntem doar oameni ” cum foarte frumos zice Michelangelo intr-unul dintre sonetele sale dedicate Vittoriei Colonna 🙂 ! Asta ca sa-ti raspund la ” abordarea aristocratica ” cu o alta abordare …cel putin la fel de aristocratica !

      Comentariu de Marian | iulie 18, 2013 | Răspunde

    • Motane, aia la cer te referi se numeste MANIPULARE, nu alienare. manipulare ordinara. Ori de cate ori s-a dorit abaterea atentiei populatriei de la ceva, i s-a bagat pe gat o „informatie de ultima ora”, o „amentintare la adresa natiunii”, s-a creat o psihoza si o isterie impotriva a CEVA ce se vroia schimbat in favoarea cuiva.
      Exact ce s-a intamplat si prin anii 90, cu mineriadele, ce s-a intamplat recent, adica nu mai tarziu de anul trecut, etc etc.
      Cu ce e mai vinovat Fenechiu fata de Nascase? Cu ce e mai vinovat Jiji fate de un base, de un Videanu, si altii, care si-au facut averile pe spatele statului. Pai daca e sa-i tragem de urechi pe toti cei care au mituit si au uns in stanga si in dreapta ca sa isi faca cartile asa cum au vrut, ar cam trebui sa-i luam de urechi pe toti ministrii, pe toti parlamanetarii, pe toti marii „industriasi”.
      Privatizarea de care vorbea FMI se referea la VANZAREA activelor statului catre privati, nu CEDAREA lor pe ochi frumosi, tocmai pentru ca PRIVAT-ul e motorul economiei intr-o societate democratica. Statul trebia astfel sa-si UMPLE visteria, nu s-o goleasca, ca sa aiba fonduri pe care sa le foloseasca ptr social. De credeti voi ca Norvegia, Suedia au cele mai bune asigurari sociale? Tocmai pentru ca are un mediu privat de afaceri care pompeaza la bugetul statului bani, care se intorc la cetateni sub diverse forme. Aia nu se imprumuta la FMI ca sa plateasca pensii si salarii. De ce? Pentru ca cei alesi sa-si faca treaba, CHIAR SI-O FAC, iar cand calca stramb si-o iau pe coaja rau de tot.
      Am auzit acum ceva vreme un parlamentar care spunea ca „ARE DREPTUL LA HOTEL MENAJERA, OSPATAR, PENTRU CA EL SE SACRIFICA PTR TARA”. Aia a fost cea mai tare duma auzita vreodata. Cine ii obliga sa se sacrifice? Sa stea acasa, langa familie, ca nu-i nevoie sa se sacrifice.
      Motane, nu FMI-ul, UE, sau mai stiu eu ce for mondial trebuie blamat, ci neputinta noastra in a ne conforma unor regului si legi. Si nu numai la nivel superior, ci chiar jos, in strada. Uita-te in jur si vezi cu se respecta legea la noi.
      Am auzit ieri parca, la televizor ca de vina ptr accidentul unui om de afaceri calcat de tren sunt ori barierele care lasau spatiu suficient sa treaca o masina, ori cladirile sau boschetii care blocau vederea de nu a vazut ala trenul.
      FRATEEEEEE, BARIERELE WERAU LASATE, PUNCT!!! Cam asa se respecta la noi orice lege, de catre oricine.
      Si daca „ala cu bani” n-o respecta, de ce ar respecta-o un amarastean, care nu stie daca maine poate pune o paine pe mas ala copii??
      Asa ca toata disuctia asta cu FMI-ul care vine si ne da noua moca (bine a zis Marian, sal’tare) e asa, ca sa vorbim discutii. Ala vine, vede daca ai cum sa-i dai banii inapoi si daca ai cum, iti da. Ce faci tu cu ei, ii doare la basca, ca ei oricum isi trag dobanda. ca si-i trage base sau videanu, nascase sau fenechiu, nici la usa de la garaj nhu-i doare. Pe ei ii intereseza sa si-i primeasca inapoi cu dobanda respectiva.

      Comentariu de Rica Venturiano | iulie 18, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns la Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: