Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Butcher: „Constitutia noastra are un grad mare de flexibilitate” ;)

Mediafax

EXCLUSIV: Însărcinatul american cu afaceri Duane Butcher: România ar trebui să încheie un nou acord cu FMI – VIDEO

Se arata, printre altele, ca:

„”Pentru toţi investitorii, incluzându-i şi pe cei americani, stabilitatea şi predictibilitatea sunt vitale. Acordurile cu FMI sunt importante pentru realizarea nivelului de stabilitate şi predictibilitate pe care le caută investitorii. Şi de aceea credem că un nou acord ar trebui probabil încheiat”, a afirmat Butcher, întrebat dacă România ar trebui să încheie un nou acord şi ce obiective ar trebui acesta să conţină.

El a adăugat că firmele americane, deşi sunt interesate de avantajele oferite de mediul economic din România, vorbesc constant despre îngrijorările lor referitoare la predictibilitatea, transparenţa şi stabilitatea economiei româneşti.

„Cele mai multe companii americane au o experienţă pozitivă în România. Vin aici şi reuşesc să scoată profit. Găsesc aici o forţă de muncă foarte bună, avantaje geografice, dar în acelaşi timp auzim în mod constant de la firmele americane despre îngrijorările lor privind predictibilitatea, transparenţa, stabilitatea. Au nevoie să ştie cât mai bine la ce să se aştepte. Şi cred că încrederea investitorilor deja prezenţi şi a celor care ar putea veni ar putea fi sporită de un angajament foarte clar pentru continuarea reformelor, pentru lupta anticorupţie, pentru a face economia cât mai predictibilă posibil. Trebuie să vedem că atunci când o promisiune este făcută unui investitor, aceasta este şi respectată şi încercăm să ne asigurăm că România este cât mai predictibilă şi transparentă posibil”, a spus oficialul american.

Butcher a dat exemplul investiţiei Delphi Diesel din judeţul Iaşi şi a arătat că firmele americane pot aduce tehnologie de vârf şi capacitate organizaţională.

„Tocmai am fost la Iaşi. Delphi Diesel este acolo cu o investiţie foarte mare, au angajat trei mii de oameni, este cel mai mare angajator privat din judeţ şi fac o treabă impresionantă. Nu e vorba numai de cea mai bună fabrică în domeniu din România, ci şi una dintre cele mai bune din lume. Şi ei sunt foarte mulţumiţi de forţa de muncă angajată şi de sprijinul autorităţilor locale. Este o mare poveste de succes care dacă va fi repetată şi în alte locuri din ţară va arăta care sunt avantajele oferite de România, dar şi ceea ce pot aduce companiile americane. Adică tehnologie şi capacitate organizaţională de succes”, a mai afirmat el.

De asemenea, întrebat despre acordul încheiat recent între Guvern şi Bechtel, el a refuzat să comenteze.”

Observam in acest articol faptul ca Dl. Butcher foloseste foarte des urmatorii termeni: predictibilitate si stabilitate. Sa reintroducem Planul Cincinal? Nu! Acordurile cu FMI sunt importante, afirma Butcher!! Ne sugereaza oare sa fim flexibili?

EXCLUSIV – Butcher: Decizia nefavorabilă Nabucco nu trebuie văzută ca o declaraţie la adresa României

Se arata, printre altele, ca:

„”SUA au fost foarte explicite privind neutralitatea lor în competiţia dintre proiectele TAP şi Nabucco Vest. Prioritatea noastră, şi cred că şi a partenerilor din UE, a fost de a găsi diverse surse alternative de resurse energetice pentru ca România şi alte ţări europene să aibă cât mai multe posibilităţi privind aprovizionarea. Ne dorim diversificarea aprovizionării cu resurse energetic. Iar TAP şi Nabucco Vest au oferit ambele soluţii de a aduce gazul azer în Vestul Europei. Cred că e important ca această decizie să nu fie interpretată ca o declaraţie privind România. Părerea mea e că a fost o decizie bazată pe argumente comerciale, pur şi simplu au analizat costurile şi pieţele oferite de fiecare proiect şi au ales în acest mod„, a afirmat Butcher, într-un interviu acordat MEDIAFAX.

De asemenea, el a spus că România trebuie să îşi reanalizeze politica energetică, însă faţă de alte ţări este într-o „poziţie de invidiat” pentru că are mai multe opţiuni la îndemână, cum ar fi folosirea gazelor de şist, resursele din Marea Neagră, asigurarea unei mai bune eficienţe energetic şi resursele regenerabile.

Butcher a adăugat că firmele americane, care deţin tehnologie de vârf în aceste domenii, pot avea un rol în valorificarea de către România a acestor opţiuni.

„Suntem foarte mândri de tehnologia pe care o oferă companiile americane pentru exploatarea gazelor de şist sau cele offshore, dar şi în privinţa eficientizării energetice suntem printre liderii mondiali. Nu am avut ocazia să discut cu oficiali ai acestor companii despre decizia privind Nabucco. Dar România are mai multe opţiuni şi eu cred că firmele americane sunt parte a soluţiei combinate pentru a asigura viitorul energetic al acestei ţări”, a mai spus oficialul american.” (subl. mea)

Da, dar depinde si pe ce „argumente comerciale” s-au bazat in luarea deciziei, pentru ca era intr-adevar mai bine daca se diversifica aprovizionarea cu resurse energetice, daca se gaseau diverse surse alternative de energie si se promova competitia. Atunci ce fel de „argumente comerciale” s-au folosit? Evident, nu cele mai bune si convingatoare!! Deci nici decizia de a se abandona proiectul Nabucco nu e cea mai buna si mai convingatoare!

EXCLUSIV – Însărcinatul cu afaceri a.i. al SUA la Bucureşti: Susţinerea coabitării între preşedinte şi premier, prioritate a mandatului meu – VIDEO

Se arata, printre altele, ca:

„”Sunt aproape şapte luni de când ambasadorul Mark Gitenstein a plecat din Ambasada noastră şi eu am avut onoarea să conduc misiunea în această perioadă. Priorităţile noastre principale au fost problemele economice şi de business, promovarea firmelor americane care lucrează în România, în climatul de afaceri de aici, politicile de securitate şi politica internaţională, desigur. Dar şi statul de drept şi întărirea instituţiilor din România, am susţinut puternic, de asemenea, coabitarea între primul-ministru şi preşedinte şi nominalizarea noilor procurori-şefi„, afirmă Butcher, într-un interviu acordat MEDIAFAX.

El a evitat însă să precizeze în ce fel s-a manifestat această susţinere din partea Ambasadei SUA, arătând că în ultimul an a fost „o cooperare excelentă” cu Preşedinţia şi Guvernul.

Potrivit lui Butcher, criza constituţională din 2012 nu a afectat cooperarea în domeniul securităţii, iar în cele din urmă Washingtonul a fost mulţumit să vadă că regulile constituţionale au fost respectate.

În primul rând, trebuie să subliniez că România a fost în toată această perioadă un aliat de încredere. Cooperarea pe care am avut-o în domeniul securităţii, în Afganistan şi nu numai, cu scutul antirachetă, nu a avut de suferit deloc în timpul crizei constituţionale. Am fost îngrijoraţi că regulile constituţionale nu vor fi respectate, dar până la urmă ele au fost respectate şi noi suntem foarte mulţumiţi să vedem asta. Am avut o cooperare excelentă cu Preşedinţia şi Guvernul în ultimul an”, a mai spus oficialul american.” (subl. mea)

EXCLUSIV – Însărcinatul american cu afaceri, Duane Butcher: Urmărim cu mare atenţie revizuirea Constituţiei, trebuie respectat statul de drept – VIDEO

Se arata, printre altele, ca:

„”Unul dintre lucrurile pe care le urmărim cu mare atenţie este reforma constituţională. Cred că e foarte important ca, indiferent ce reforme sunt adoptate şi schimbări sunt aduse Constituţiei, trebuie avute prioritar în vedere menţinerea puterii instituţiilor, respectarea statului de drept şi continuarea luptei anticorupţie, în general o întărire a acestor lucruri”, a afirmat oficialul american, într-un interviu acordat MEDIAFAX. […]

„Nu cred că pot caracteriza încă acest proces. Am văzut desigur unele declaraţii foarte bune privind angajamentul de a implica Comisia de la Veneţia, de a respecta opinia acesteia. Nu cred că e cazul să comentez cu privire la vreuna dintre schimbările din Constituţie, dar repet, cred că e important să fie o atenţie cu privire la întărirea instituţiilor şi lupta anticorupţie”, a spus Duane Butcher.

De asemenea, întrebat despre derularea dezbaterii cu privire la revizuire, el a arătat că procesul este unul „democratic”. „Constituţia noastră este printre cele mai vechi din lume şi motivul pentru care a rezistat atât de mult este că a fost concepută cu un mare grad de flexibilitate. Pe de altă parte, modificarea unei constituţii nu e ceva uşor de făcut şi cred că noi nu am avut aşa de multe modificări într-o istorie de 200 de ani. În privinţa procesului de aici, e clar că este vorba de unul democratic şi noi sperăm ca rezultatul să fie o Românie mai puternică, cu un angajament reînnoit faţă de valorile democraţiei”, a mai spus oficialul Ambasadei SUA.”

Cum era, dom’ne, chestia aia cu „Americans Free to ‘Worship’–But Not Freely Excercise Their Religion„? Ca doar e flexibila Constitutia, nu? 😀

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Iulie 5, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

33 comentarii »

  1. Este posibil sa gresesc asa incat nu ma arunc sa-l contrazic vehement dar….eu aveam impresia ca ,Constitutia Franceza este ceva mai veche decat cea Americana . Americanii au beneficiat de o Constitutie stabila atata timp deoarece …” au fost aparati de generalii Pacific si Atlantic ” deci cine venea acolo …era greu sa mai poata pleca inapoi de unde a venit . A fost schimbata Tanda cu Manda . Asta nu-i ala ce si-a permis sa nu-l bage in seama ostentativ pe Crin Antonescu Presedintele Senatului …al doilea om in stat acordand insa atentie deosebita lui Victor Ponta care este posibil ca pana in toamna s a nu mai fie prim ministru ?

    Comentariu de Marian | Iulie 5, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Franta a avut de-a lungul timpului mai multe Constitutii… Prima Constitutie a Frantei e cea din 1791, dupa colapsul Monarhiei Absolutiste a Vechiului Regim.

      Constitutia Statelor Unite a fost adoptata de catre Conventia Constitutionala la 17 septembrie 1787, cu producere de efecte incepand din 4 martie 1789. Deci Constitutia US e mai veche decat cea a Frantei.

      In ceea ce priveste Franta, instabilitatea constitutionala s-a datorat, cred eu, schimbarilor de regim politc, foarte dese intr-o anumita perioada. Deci nu s-a datorat atat unor factori externi ( si ma gandesc la impuneri, dictate etc), cat, intr-o mult mai mare masura, celor interni…
      Daca ne vom uita la Constitutia Frantei, vom observa ca prima a fost in 1791, apoi au urmat cele din: 1793, 1795, 1799, 1802, 1804 – si toate acestea in Epoca Revolutionara. In sec. XX au fost patru Constitutii: 1940, 1945,1946, 1958.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 5, 2013 | Răspunde

      • Stii ce e interesant? Statele Unite nu au cunoscut, de-a lungul vremii, schimbari de regim politic, asa cum a cunoscut Franta… Din punctul asta de vedere SUA e (sau cel putin a fost) o tara cu o mare stabilitate din punct de vedere politic. Observa si in comentariile Cristinei faptul ca americanii nu accepta usor, sau nu accepta deloc chiar, inovatiile – de aici ideea de conservatorism american ( manifestat inclusiv sau mai ales in plan constitutional). Or, Obama doreste sa faca si sa puna in practica diverse inovatii si, dupa cum se poate lesne constata, multi nu le accepta…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 5, 2013

      • Americanii nu accepta inovatiile??? LOLOLOL Nu pe cele marxiste, dar asta nu pentru ca sint impotriva inovatiilor. Cite inovatii s-au facut in America? Ai vazut pe cineva neffind de acord cu ele?? 🙂 🙂 🙂

        Comentariu de Cristina | Iulie 7, 2013

  2. Asa cum am spus …chiar nu eram sigur si mi-era si lene sa dau ” sarche pe goagal ” pentru a cauta informatiile respective deci ..ai vazut ca ” nu m-am aruncat ” ! Insa , poate ca n-ar fi chiar rau sa-ti aduci aminte de faptul ca ,Constitutia Franceza era dispusa pentru vreo 18 milioane de oameni { dupa” statisticile ” vremii } ce formau la vremea respectiva , 1791 populatia regatului Frantei ,iar ulterior al Republicii Franceze in timp ce Constitutia Americana era facuta pentru…maxim 1 milon de ALBI care pe atunci inca erau nemultumiti de faptul ca indienii bastinasi …se stabilisera acolo inainte ca ei , sa debarce pe tarmurile Americii !!!

    Comentariu de Marian | Iulie 5, 2013 | Răspunde

  3. Pai este simplu ce vreau sa spun : una e sa ai o Constitutie care sa fie stabila avand o populatie de …N milioane { nu uita ca pana mai de curand …in secolul XIX} America nu depasea cu mult ca numar de populatie orice tara de dimensiuni medii din EUropa } si cu totul altceva sa ai o Constitutie care sa fie multumitoare pentru un numar cel putin dublu de cetateni , fiecare avand credintele si ideile lor …mai ales in Europa ce a fost multa vreme considerata leaganul civilizatiei moderne ! In America lui Jeferson sau Benjamin Francklin si cine a mai gandit acea constitutie existau la vrem,ea aceea mult prea putini oameni de cultura care puteau discerne asupra acelei constitutii ! Acele Drepturi Fundamentale care au stat la baza Constitutiei Americane erau gandite pentru acei oameni ce formau pe atunci …America . Vezi si dumneata ca azi…se tot vorbeste { in ciuda vechimii si perfectiunii Constitutiei Americii } despre schimbarea necesara a unor articole si …chiar a unor amendamente ….Cristina a spus asta de multe ori la matale pe blog , referitor la modul cum Obama si cei ce-l sprijina vor sa schimbe sau chiar sa anuleze anume articole din Constitutie si spunea saraca si referitor la Amendamente …despre care amendament era vorba …adica tintit !

    Comentariu de Marian | Iulie 5, 2013 | Răspunde

    • @Marian

      „In America lui Jeferson sau Benjamin Francklin si cine a mai gandit acea constitutie existau la vrem,ea aceea mult prea putini oameni de cultura care puteau discerne asupra acelei constitutii ! „

      Asertiunea asta e falsa, sa stii. Asa ceva nu se poate sustine. Erau suficienti oameni de cultura. Si nu spun asta ca sa-i perii pe americani sau din alt motiv de genul acesta. Constitutia US este ceea ce eu as numi un model clasic. In orice caz este o capodopera.

      Dar am inteles ce vrei sa spui. Numai ca in Franta, pe vremea aceea, problema nu era numarul populatiei sau credintele oamenilor (adica era si chestiunea asta cu credintele dar…). Uite, spre exemplu sa luam Constitutia de la 1848 – A Doua Republica si urmatoarea, cea de la 1852 – Al Doilea Imperiu. Deci chestiunea era: Republica sau Imperiu? 😀 Dar, si asta e foarte interesant, poporul trebuia sa fie suveran!!! Si atunci Imparatul ce mai era…? 🙂 Napoleon al III-lea a gasit o formula ca sa impace cele doua contrarii: Imparatul era un Presedinte cu prerogative largite!! 😀 Cu alte cuvinte, era un dictator! 🙂 In schimb sufragiul trebuia sa fie universal! Adica era un sistem bazat pe un Cezarism Democratic.

      Or, in America a fost promovata Libertatea!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 6, 2013 | Răspunde

      • De ce este ” falsa asertiunea ” respectiva ? Ai matale informatia certa ca Rene Descartes ar fi emigrat in America ?Sti cumva daca Edward Grieg era cetatean american ? Ti-a spus cineva …si l-ai crezut pe cuvant ca Lomonosov sau ….Mendeleev 😉 ar fi cerut azil politic in SUA ? Peteofi Shandor { am ajuns sa dau nume d e unguri….am inebunit definitiv !!!} sau Victor Hugo { ca tot vorbeam de Franta } ai auzit cumva ca ar fi trecut oceanul pentru a ingrosa randurile oamenilor d e cultura americani ai secolului XVIII-XIX ? Cat despre Aurel Vlaicu sau la noi sau Rudolf Steiner la elvetieni nu mai vorbesc . Sa fim seriosi . Initial primii emigranti { in special din Anglia } au fost protestantii care doreau sa scape de opresiune si sa-si practice credinta linistiti . Si cum dracu sa nu promoveze America libertatea avand atata intindere d e pamant , intindere de pamant pe care era oricine ce avea cat de cat sange in instalatie { nu uita ca primii misionari predicau Cuvantul lui Dumnezeu avand Biblia intr-o mana si pistolul in cealalta } si un dram de disperare sau nebunie cum vrei sa-i spui , sa faca fata indienilor din diferitele triburi : apase , comance , ogealasi , sowsow, picioare negre si care or mai fi fost pe atunci plus soldatilor britanici sau talharilor ce bantuiau pe atunci …ca doar nu-ti inchipui ca acolo au venit doar oamenii cinstiti ! Cat despre Constitutia SUA pentru care motiv o numesti dumneata un ” model clasic ” sau mai corect …pentru ce-i o ” capodopera ” ? Ai vazut dumneata ceva scris , legi scrise de oamanei care sa nu fie perfectibile ? Doar cele 10 porunci [ dar acelea erau concepute de fiinte mult superioare noua pamantenilor { ca urmaresc zilele acestea un serial pe History avand ca tema ” Extraterestrii Antici ” } si deci nu-i loc de interpretare ] nu pot fi perfectibile in rest , orice text de legi si reguli de convietuire sociala ,scris si conceput de mintea umana ….nu m-asi hazarda sa-l numesc ” capodopera ” si cu atat mai putin ” model clasic ” mai ales ca , daca ai curiozitatea sa citesti Constitutia SUA , daca ai rabdarea necesara { eu unul sincer nu am asa ceva } sa fi sigur ca vei gasii acolo articole cu care dumneata european …nu vei fi de acord in ruptul capului . N-ai vazut ca pana si Cristina { sarut mainile stimata prietena !} are oarece indoieli referitoare la corectitudinea Constitutiei SUA dar….o face foarte voalat …de fapt nedorind sa arate asta ? Si nu Cristina care vietuieste in SUA de douazeci de ani …sant americani getbeget nascuti crescuti acolo care incep sa aiba indoieli referitoare la Costitutia conceputa de niste stapani de sclavi la vremea respectiva . Sau nu aveai cunostiinta de faptul ca Thomas Jefertson sau Benjamin Franklin aveau niste oameni ce le munceau pe proprietati si-i serveau in casa , oameni ce purtau denumirea generica de : SCLAVI ??? In Franta asa ceva era de neconceput …chiar pe timpul { sau mai ales pe timpul } lui Ludovic Filip sau chiar al lui Napoleon Buonaparte chiar daca corabiile franceze aduceau sclavi din Martinica sau alte Domenii ale Frantei de Peste Mari pe care-i vindeau ….tot in AMERICA !!!

        Comentariu de Marian | Iulie 6, 2013

      • @Marian
        Pai, dupa tine in America au emigrat toti prostii, nu? Eu nu cred ca e chiar asa. Si nu toti americanii au fost de acord cu faptul ca trebuie sa fie sclavie. Pana la urma s-a si abolit sclavia. A fost si un razboi civil.

        Constitutia SUA e un model clasic deoarece, printre altele, ne arata cum trebuie sa fie un stat cu o implicare minimala in economie, care trebuie sa fie atributiile unui astfel de stat care promoveaza Libertatea sub aspectele sale cele mai generale, daca imi este ingaduit sa spun astfel. Aceasta Constitutie, dupa Razboiul Civil a oferit stabilitate politica Americii, care a avut pe urma o dezvoltare, inclusiv economica, impetuoasa!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 6, 2013

      • @Marian
        Dar eu te-as ruga sa comentezi doua chestiuni, din cele afirmate de Butcher:

        1. „”Pentru toţi investitorii, incluzându-i şi pe cei americani, stabilitatea şi predictibilitatea sunt vitale. Acordurile cu FMI sunt importante pentru realizarea nivelului de stabilitate şi predictibilitate pe care le caută investitorii. Şi de aceea credem că un nou acord ar trebui probabil încheiat”, a afirmat Butcher, întrebat dacă România ar trebui să încheie un nou acord şi ce obiective ar trebui acesta să conţină.”
        2.””Sunt aproape şapte luni de când ambasadorul Mark Gitenstein a plecat din Ambasada noastră şi eu am avut onoarea să conduc misiunea în această perioadă. Priorităţile noastre principale au fost problemele economice şi de business, promovarea firmelor americane care lucrează în România, în climatul de afaceri de aici, politicile de securitate şi politica internaţională, desigur. Dar şi statul de drept şi întărirea instituţiilor din România, am susţinut puternic, de asemenea, coabitarea între primul-ministru şi preşedinte şi nominalizarea noilor procurori-şefi“, afirmă Butcher, într-un interviu acordat MEDIAFAX.”

        Cum vezi aceste lucruri?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 6, 2013

      • Mai frate …pentru ce imi pui in sarcina ce n-am zis ? Insa daca tot faceai matale zicere despre valorile de cultura existente la vremea aceea in America…mi-am spus si eu parerea . ” Pana la urma s-a abolit sclavia ” zici matale ? Pai bine era sa nu fi fost abolita niciodata dupa parerea mea , dupa ” dragostea fratyeasca ” ce-o port eu celor d e culoare insa….te intreb eu stimate prieten , scaliva a fost abolita dar drepturile civile , drepturile cetatenesti , drepturile de OAMENi cand si le-au capatat urmasii sclavilor ? Eventual si care a fost pretul platit de acestia , pret d e sange , pret de vieti curmate si destine distruse de …conationalii lor de culoare alba ? Sti bine c a nu-i am la ficat pe negii dar…sant totusi oameni ca si noi , difera doar culoarea pielii , iar asta ma face a nu stiu cata oara sa ma indoiesc de existenta unui singur creator . ” Aceasta constitutie a oferit stabilitate politica Americii care , a avut pe urma o dezvoltare inclusiv economica impetuoasa ” 😦 Ar fi de ras daca n-ar fi d e plans totusi . Pai acea ” stabilitate ‘ despre care faci matale vorbire a fost mentinuta cu ajutorul Colt-ului si al carabinei Winchester nu cu ajutorul constitutiei iar manuitorilor acelor ” unelte ” li s e cam rupea in paisp’ce de constitutie . Lor si celor pe care-i serveau ! Altminteri…stai linistit ca mare diferenta { dimpotriva mai curand } n-ar fi fost intre SUA si oricare alta tara europeana a acelor vremi fireste .

        Comentariu de Marian | Iulie 6, 2013

      • Chestia cu „Coltul si carabina Winchester” e un drept constitutional la ei… Dar au fost si oameni care au aparat dreptatea. Sa consideri ca toti americanii sunt infractori e o mare greseala. „Li se cam rupea in paisp’ce de constitutie” – tu stii bine, nu-i asa? 🙂 Sa stii ca nu e asa! Ai o imagine deformata asupra Americii. Rasismul in SUA a fost un lucru negativ. In orice societate exista si lucruri negative, rele etc.
        Dar ia gandeste-te cum a fost la noi cand a venit comunismul. Sa nu-mi spui ca a fost raiul pe pamant…

        Pe de alta parte, problema ar fi ca barna din ochiul nostru nu o vedem. Vedem doar ce ne convine (observa ca nu spun ce ne place) la altii. Stii cum e ce ai spus, cum s-ar traduce: altii sunt rai, noi suntem buni! 🙂 Probabil ca e comod sa vezi asa lucrurile, dar nu intotdeauna e si adevarat.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013

      • Si inca ceva, nu numai albii au manuit Coltul sau carabina Winchester, au manuit astfel de arme si negrii. Daca tu crezi ca negrii n-au folosit si nu folosesc armele te inseli.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013

  4. […] generalizez dar, dupa cum s-a putut vedea si ieri, in cazul frauda la examenul de bacalaureat la liceu Dimitrie Bolintineanu,  sunt […]

    Pingback de Cine apara romanii de abuzurile procurorilor? | Hai ca se poate! | Iulie 6, 2013 | Răspunde

  5. Bine dar…sa nu te superi si sa ma crezi neserios ! Eu { omul d e pe strasse } traduc cam asa mesajul american adus noua la cunostiinta prin vocea autorizata a acestui Butcher { asta nu inseamna …macelar pe romaneste ? } : Romani { adica politicieni , Guvern , Parlament …Presedentie } faceti ce vrem noi sau …va ia mama dracului pe toti ! Gitenstein a fost inlocuit de catre alt Gitenstein asta in caz ca mai existau dubii referitoare la ” Marele Licurici ” 😦 ! Iata o monstra din politicii externa promovata de acest Obama Houssein United States of America’s President !Si cand ma gandesc ca ziiceam ca-i nebuna Cristina …..Scuze umile si respect deosebit stimata doamna , acest macelar m-a facut sa-mi reconsider definitiv si irevocabil parerea { si asa nu prea grozava } pe care o aveam fata de patria dumneavoastra si mai ales fata de politicienii ce va reprezinta !

    Comentariu de Marian | Iulie 6, 2013 | Răspunde

  6. Oare citi bani primeste SUA de la FMI??

    Comentariu de Cristina | Iulie 7, 2013 | Răspunde

  7. Pai…daca „am o imagine deformata asupra Americii ” aceasta este ” vina „exclusiva a autorilor americani pe care i-am citit de-a lungul timpului Samuel Clements , O’Henry, E.A.Poe, Walth Withman , { si chiar memorialistica lui Waith Earp } E.Brownng Zane Grey si multi altii ! Oare chiar toti sa fi prezentat cate ” o imagine deformata asupra Americii ” ? Spui matale ca : ” sa consideri ca toti americanii sant infractori este o mare gresala ” . Dar eu n-am afirmat acest lucru , fara suparare !Eu ma refeream doar la ceva punctual din perioada de formare a Statelor Unite . Si lasa ca …si azi daca vei avea curiozitatea si posibilitatea sa consulti documentele alora de se ocupa cu inchisorile vei vedea ca ….au aia in jaill mai multi clienti decat avem noi ca numar de populatie ….raportat d e astia d e la INS ! Chestia cu Colt-ul si carabina Winchester este din pacate foarte reala { sigur ca nu-mi pasa mie cati s-or fi folosit de astfel d e ” unelte ” } iar cei care ” au aparat dreptatea „….ce parere ai despre ” judecatorul Linch ” ? Sau crezi cumva ca Elliot Ness a fost vreun sfant ? „In orice societate exista si lucruri negative , rele ” , sant de comun acord 😉 cu dumneata dar….”intr-o societate fara principuri….va sa zica …ca nu exista ” .Pai nu spuneai dumneata ca acea lege fundamentala a lor , gandita de niste minti luminate { sau ILUMINATE ?} a fost perfecta si este un model d e functionabilitate ? ” Gandeste-te cum a fost la noi cand a venit comunismul „….Glumesti nu-i asa ? Pai in primul rand nici la noi si nici in alta tara comunismul n-a venit niciodata ! Nici macar la aia din Coreea de Nord sau in Cambogia lui Pol Pot si in al doilea rand….nici eu si nici macar dumneata n-ai avut ocazia sa traim acele vremuri pentru a observa si a povestii in timp cum au primit oamenii acea noua forma de …politica , de aplicare a unor idei politice ce….n-au fost intotdeauna chiar d e lepadata …modul d e aplicare si mai ales oamenii ce le aplicau…abia asta inseamna un subiect d e discutie . ! Faci o mare gresala la chestia cu ” barna din ochii nostrii ” sau tradus : vedem doar ce ne convine ! ” Traducerea ” iti apartine exclusiv insa….este un adevar omenesc , este o consecinta a modului in care am fost ” construiti ” . Ochii sant doar niste creiere expansionate iar sistemul central de gnadire transforma imaginile pe care aceste creiere expansionate la cel ce traduce in informatii ” video-clipurile sau filmele prezentate de ochii respectivi . Fiecare om este de fapt un organism unic asa incat …mi s e pare normal sa avem fiecare parerea noastra { in functie d e capacitatea de intelegere a fiecaruia fireste } si sa avem „priviri ” sau parere mai mult sau mai putin subiectiva despre natura lucrurilor….de rerumm naturae . Ai inebunit ??? Ma atragi intr-o discutie filozofica…azi ? Pai ai uitat de la ce am pornit discutia ? Laa-i dracului de americani cu Constitutia lor cu tot si….o zi excelenta iti doresc sa petreci in continuare dumneata si familia ca…asta-i tot ce conteaza : CARPE DIEM ! Chapeu mon cher chat !

    Comentariu de Marian | Iulie 7, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Nu am zis ca e „perfecta”

      Bun comentariu!! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013 | Răspunde

      • Bai…pentru ce esti motanporc ? 😦 Daca tastam eu chestia cu sexul anal aplicat soldatilor sovietici…dadeai automat cancel reply , stergeai cu o linie groasa { ca a alora de la cenzura !} si spuneai….” nici chiar asa ” sau „fara ” ! Cum ti s-ar pare acum ca si eu { sa incerc cel putin } sa sterg chestia pe care ai tastat-o mata ??? 😉 Uite una buna …cam din aceiasi perioada : ” Uite asa cum ne vedeti….I-am dat afara pe nemti !!! Si , acusi , acusi , acusi….DAM AFARA SI PE RUSI „!!! 🙂 Cand ai ” discutat ” matale cu „oamenii care au prins acele vremuri ” ??? In ’80 sau dupa ’90 ??? Eu am ” discutat ” cu ” acei oameni care au prins acele vremuri ” in anii ’50 -’60 , oare tot aia-i ? Eu am ” discutat ” cu ” acei oameni” etc. atunci cand memoria inca nu li s e estompase , cand memoria inca nu le fusese stearsa de catre instinctul d e conservare , atunci cand …inca sperau ” sa vina americanii ” chiar daca erau destui ce intelesesera ca …fusesera tradati , ca fusesera vanduti ca la taraba de catre cei la care s e asteptau la o ” oarece protectie ” vorba lui Pristanda . Nu-ti spusei mai nu stiu cand ca inclusiv in familia mea am avut si legionari si comunisti ? Nu-ti spusei ca inclusiv in familia mea am avut ofiteri superiori de securitate { fost camisa nera de a lui Mussolini , ulterior camisa rosa in Spania revolutionara iar apoi…”camisa bianca” … la aia de la Securitatea Romana } si fosti sefi ” de cuib” legionari …deventi secretari superiori de partid ? Partid Comunist evident …Nu-ti spusei ca …aceeia , oameni simpli fiind , insa OAMENI faceau ce puteau pentru a ajuta cat s e putea alti oameni ce aveau de suferit ” rigorile legii ” instaurate dupa 6 Martie 1945 cu riscul de a fi ei insasi luati in colimator ? Ai dreptate starea generala era teama , frica , incertitudinea dar erau suficienti oameni care dintr-un sentiment d e fronda sau poate de credinta in ” lege si adevar” in idealurile clamate de comunisti …stateau linistiti { pana veneau ” aia ” si-i saltau } crezand ca ….totusi acesti comunisti vor construii o societate noua , in care omul va fi pe primul plan ! Fireste ei saracii nu stiau despre care ” om ” era vorba dar….incercau si ei ca dracu sa faca ? Imi vorbesti despre Marin Preda ? Asta inseamna in conceptia matale ” sa discuti ” cu cineva ? Cand spunea Marin Preda chestia asta , mai sti, eventual si in ce context ???Parca m-asi indoii !!! Bine ca vi dumneata sa-mi ti mie lectii de istorie recenta si sa-mi spui ca ” rusii ne-au luat , nu ne-au dat ” , de parca eu n-asi sti treaba asta la fel de bine sau …chiar mai bine . Oare americanii d e la Bechtel ti-au dat ceva sau….ti-au luat ? Spui ca rusii ne-au asuprit tara cu SOVROM-uri si consilieri sovietici ….pai si alte tari aflate in zona cealalta d e influenta au avut parte de „consilieri”….americani sau englezi sau francezi de data asta insa daca alora nu prea aveau ce sa le mai ia….au fost nevoiti sa-i ajute .Purtarea Fortelor Militare ale Marii Britanii fata de fostii partizani din Grecia …asta iti spune ceva ? Planul Marchall iti spune ceva ? Fireste intrebarea este retorica ….nu mi-asi permite sa-ti pun la indoiala inteligenta politica ! Spui dumneata { fireste , mare lucru n-ar fi sa-l citezi tot pe Marin Preda sau …poate chiar pe DInu Sararu } ca era ” saracie multa ” si mai spui ca , ” comunistii au facut tot ce le-a stat in puteri ca sa incatuseze un spirit liber ” . Ideal ar fi daca ai da si ceva nume a acelor ” comunisti ” . Anna Pauker….parca era evreica , Teohari Georgescu…cam la fel …Pantiusha …nici ala nu era roman, iar Gheorghe Gheorghiu -Dej…era oltean ! Insa ce parere ai despre Petru Groza ..ardelean , intelectual 101% si care a condus un guvern { primul de acest gen } comunist si poate poti dumneata sa-mi spui….cati oameni au fost ridicati atunci de catre securitate si bagati la acele interogatorii prelungite in camere intunecate si avind ca lumina doar o ” veioza de birou ” ? Nu te supara dar vad ca l-ai citit foarte atent pe Marin Preda si ti-au ramas in memorie „amintirile ” lui Victor Petrinni . Te atentionez cu mult respect si prietenie sa citesti si alte lucrari ale aceluiasi Marin Preda si….ai sa vezi ca acolo ” a lu’ Parizianu’ ” descrie un episod interesant , si anume cum niste redactori se masturbau in colectiv si la vedere de bucurie ca legionarii au fost invinsi si ca Maresalul a preluat puterea in mod oficial urmand sa conduca tara in Razboiul de …reintregire teritoriala . Si nu uita …” a lu’ Parizianu” dupa ce si-a facut ucenicia la ” privat” a trecut cu arme si bagaje la ” stat” adica la Scanteia …adica exact ceea ce-ti tastam eu mai nu stiu cand , referindu-ma la intelectualii ce s-au lipit automat de pielea invingatorilor bolsevici si punandu-si in slujba acestora inteligenta … incepand sa propovaduiasca ” binefacerile comunismului ” . Iti pot tasta pana poimanine nume de astfel d e intelectuali . Poporul , prostimea …i-a ascultat { cum sa nu asculti de niste ” elite ” , de niste elitisti astfel ca….urmarea o cunoastem . Acest popor n-a invatat nimic din acea lectie iar dupa ’89 si-a indreptat atentia si increderea ….spre ” intelectuali ” spre…”elite” , elite care s-au dovedit a fi…exact ce ai indemnau pe amarasteni sa NU FIE adica : oameni fara ideologie , fara alta ideologie decat cea a binelui propriu ! M-ai facut sa tastez…cat n-am tastat in trei zile dar…chiar nu-mi pare rau de munca deoarece …mi-am mai varsat si eu amarul si ce poate fi mai placut decat sa-ti versi amarul in fata unui prieten ? Ce poate fi mai placut decat sa-i arunci acestuia in fata toata galeata de zoaie izvorata din amaraciunea ta 😉 ?

        Comentariu de Marian | Iulie 8, 2013

      • @Marian
        Bun, si ce vrei sa spui? Ca tot n-am inteles…

        Printre altele zici asa:

        „Bine ca vi dumneata sa-mi ti mie lectii de istorie recenta si sa-mi spui ca ” rusii ne-au luat , nu ne-au dat ” , de parca eu n-asi sti treaba asta la fel de bine sau …chiar mai bine . Oare americanii d e la Bechtel ti-au dat ceva sau….ti-au luat ? Spui ca rusii ne-au asuprit tara cu SOVROM-uri si consilieri sovietici ….pai si alte tari aflate in zona cealalta d e influenta au avut parte de “consilieri”….americani sau englezi sau francezi de data asta insa daca alora nu prea aveau ce sa le mai ia….au fost nevoiti sa-i ajute .Purtarea Fortelor Militare ale Marii Britanii fata de fostii partizani din Grecia …asta iti spune ceva ? Planul Marchall iti spune ceva ?”

        Americanii de la Bechtel… „Oare americanii d e la Bechtel ti-au dat ceva sau….ti-au luat ?” – da-mi voie sa te intreb si eu: americanii de la Bechtel? Ei ti-au luat?
        In rest eu nu prea inteleg ce vrei sa zici. Vrei sa spui ca a fost mai rau in Occident decat in Estul Europei? 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 8, 2013

      • @Marian
        Zici asa:

        ” Si nu uita …” a lu’ Parizianu” dupa ce si-a facut ucenicia la ” privat” a trecut cu arme si bagaje la ” stat” adica la Scanteia …adica exact ceea ce-ti tastam eu mai nu stiu cand , referindu-ma la intelectualii ce s-au lipit automat de pielea invingatorilor bolsevici si punandu-si in slujba acestora inteligenta … incepand sa propovaduiasca ” binefacerile comunismului ” . Iti pot tasta pana poimanine nume de astfel d e intelectuali . Poporul , prostimea …i-a ascultat { cum sa nu asculti de niste ” elite ” , de niste elitisti astfel ca….urmarea o cunoastem . Acest popor n-a invatat nimic din acea lectie iar dupa ’89 si-a indreptat atentia si increderea ….spre ” intelectuali ” spre…”elite” , elite care s-au dovedit a fi…exact ce ai indemnau pe amarasteni sa NU FIE adica : oameni fara ideologie , fara alta ideologie decat cea a binelui propriu ! „

        Nu uita ca regimul comunist a fost unul opresiv, mai ales cu intelectualitatea. Regimul comunist te obliga prin teroare sa faci ce-ti dicta el. Pentru ca e teroare faptul de a fi amenintat cu puscaria daca nu esti de acord cu ideile regimului, pe atunci comunist. Marin Preda si-a permis sa-i spuna lui Ceausescu ca nu e de acord cu introducerea realismului socialist in arta, altfel se sinucide, dar Marin Preda era foarte mare si isi putea permite un astfel de lucru, desi era teribil de riscant! Regimul comunist a fost, prin ideologia sa totalitara, impotriva intelectualilor, chiar si a celor de stanga. Un intelectual trebuie sa se exprime si sa gandeasca liber, regimul comunist nu dorea lucrul asta. Dorea ca sa subordoneze intreaga viata culturala a tarii PCR-ului pentru a edifica o cultura in exclusivitate comunista in societate. De aceea multi intelectuali au si avut de suferit de pe urma regimului.

        In legatura cu asertiunea ca: „Acest popor n-a invatat nimic din acea lectie iar dupa ’89 si-a indreptat atentia si increderea ….spre ” intelectuali ” spre…”elite” , elite care s-au dovedit a fi…exact ce ai indemnau pe amarasteni sa NU FIE adica : oameni fara ideologie , fara alta ideologie decat cea a binelui propriu !” – aceasta este falsa sau adevarata in functie de ce intelegi prin „intelectuali” si „elite”. Pentru ca, spre exemplu, eu nu cred ca dupa Revolutie poporul in majoritatea lui, desigur, s-a indreptat catre Grupul pentru Dialog Social (fondat in ianuarie 1990), catre acei intelectuali. Nu, poporul s-a indreptat catre esaloanele doi si trei ale fostului PCR, lucru care a condus la fesenizarea tarii. Chiar si acum putini din popor se indreapta spre Gabriel Liiceanu, ca sa dau un exemplu. Si atunci cine a creat „omul fara ideologie”? Pentru ca a avea „ideologia binelui propriu” inseamna sa ai o ideologie. Insa e foarte bine spus „omul fara ideologie” pentru ca nu s-a dorit promovarea „ideologiei binelui propriu”, de catre cei care au preluat Puterea in ’89. Desigur, si societatea era pe atunci imatura pentru o astfel de ideologie a binelui propriu, inteleg asta. Insa nu s-a dorit promovarea unei astfel de ideologii.

        „Omul fara ideologie” nu a reactionat asa cum trebuie la distrugerile in economie care au urmat, nici la imbogatirea pe cale ilicita a „baietilor destepti” ci a luat lucrurile ca atare, de „bune”. Anesteziat din punct de vedere ideologic, omul obisnuit a fost mult mai usor de manipulat. In felul asta nu s-a putut crea un curent in societate care sa intrebe: pai, bine, bine, intreprinderea aia se inchide, aia se duce de rapa, de acolo se fura ca-n codru, unde vom ajunge in felul acesta? Eu nu spun ca intelectualii n-ar avea pacatele lor, dar nici nu trebuie sa-i facem pe ei responsabili de toate relele din tara asta. Si observa un lucru: nu s-a promovat vreo ideologie, nici cea a binelui propriu si asa se face ca omul obisnuit, „fara ideologie”, a ajuns sa dea vina pe „democratie” pentru relele din tara asta si chiar si acum avem un procent mare de nostalgici dupa fostul regim comunist.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 9, 2013

      • Mariane, de ce ma faci motanporc? De ce, pentru ca am pus epigramele lui Pastorel? Si nu are dreptate? Ai dat si tu vreo doua ziceri, insa uite ce lozinca mai era pe atunci:

        „Stalin si poporul rus/ Fericire ne-au adus!”

        Asta iti place?

        Si atunci unde gresea Pastorel? 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 9, 2013

      • @Marian
        Eu n-am spus ca am discutat cu Marin Preda! Tu nu citesti bine ce-am spus?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 9, 2013

    • @Marian

      „nici eu si nici macar dumneata n-ai avut ocazia sa traim acele vremuri pentru a observa si a povestii in timp cum au primit oamenii acea noua forma de …politica , de aplicare a unor idei politice ce….n-au fost intotdeauna chiar d e lepadata …modul d e aplicare si mai ales oamenii ce le aplicau…abia asta inseamna un subiect d e discutie . !”

      Nu, dar putem citi, putem discuta cu oameni care au prins acele vremuri. Eu am discutat cu astfel de oameni. La noi, imediat dupa razboi, cand comunistii puneau mana pe Putere in Romania, starea generala a oamenilor era de teama. Aceasta teama s-a amplificat in anii ’50. Individul era supus intimidarilor, trebuia sa fii atent ce vorbesti. Arestari. Chemari la Securitate (cu asteptare de ore intr-un vestibul, apoi chemat in fata unui birou – in incapere era lumina doar a unei veioze de birou: nu vedeai fata celui cu care vorbeai) pe probleme de dosar. Atmosfera era de teroare. Turnatorii la Securitate. Dari afara cu „Huuuuooooo!!!” din facultate – si Marin Preda descrie un astfel de episod in ‘Cel mai iubit dintre pamanteni’. Era si saracie multa, e adevarat, dar comunistii au facut tot ce le-a stat in puteri ca sa incatuseze un spirit liber. Iar in ceea ce priveste prosperitatea, aceasta nu a venit imediat. Rusii ne-au luat, nu ne-au dat!! Ceea ce s-a realizat a fost prin munca poporului roman!! Rusii ne-au asuprit tara cu SovRom-uri si consilieri sovietici!! Si au infascat si Basarabia!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013 | Răspunde

      • Tu de ce crezi ca un spirit scanteietor ca Pastorel ( si in engleza – aici) scria asa:

        Portret

        Are cap patrat si dur,
        Pe muscali ii pupa-n cur!
        Si… in pesta mamii lui
        A atins apoteoza…
        Cine credeti ca-i acesta?
        Sa vi-l spun eu: Petru Groza!

        Lui Teohari Georgescu

        Democrat intarziat,
        Ne-ai bagat pe toti la gratii,
        Dar poporul democrat
        Te-a bagat in pizda ma-tii!

        Statuii ostasului sovietic

        Soldat rus, soldat rus,
        Te-au ridicat atat de sus,
        Ca sa te vada popoarele…
        Sau fiindca-ti put picioarele?

        Dupa plecarea rusilor din Romania

        – Mai Gheorghita, cum facusi
        De-i futusi in cur pe rusi?
        – Asa suntem noi romanii:
        Ne-am futut in cur stapanii!

        Zece membri de partid

        Zece membri de partid
        Visau viata noua,
        Unul a vorbit in vis.
        … Si-au ramas doar noua!

        Noua membri de partid
        De marxism s-au copt!
        Unul s-a rascopt din ei.
        … Si-au ramas doar opt!

        Opt membri de partid
        Au trecut la fapte…
        Unul a trecut la Tito!
        … Si-au ramas doar sapte!

        Sapte membri de partid
        Fac afaceri grase.
        Unul a intrat la zdup.
        … Si-au ramas doar sase!

        Sase membri de partid
        Au strigat lozinci.
        Unul a strigat gresit.
        … Si-au ramas doar cinci!

        Cinci membri de partid,
        Cand au fost la teatru,
        Unul n-a aplaudat.
        … Si-au ramas doar patru!

        Patru membri de partid
        Si cam toti ovrei,
        Unul a plecat in Eretz.
        … Si-au ramas doar trei!

        Trei membri de partid
        Vorbeau de razboi!
        Unul a vorbit cam mult.
        … Si-au ramas doar doi!

        Doi membri de partid,
        Mandri ca paunul,
        Unul a innebunit.
        … Si-a ramas doar unul!

        Un membru de partid,
        Cel mai lamurit,
        A plecat cu Onete-ul
        Si n-a mai venit!

        Zero membri de partid
        Lupta pentru pace.
        Ca partidul nostru drag
        Stie el ce face!

        🙂
        de bine ce era? N-as crede…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013

      • Si pentru ca tot mi-am adus aminte : mai sti in ce perioada a scris Pastorel Teodoreanu acele epigrame ? De rau ce era pe atunci nu ?

        Comentariu de Marian | Iulie 8, 2013

      • Citeste despre Pastorel si ai sa vezi ca a avut de suferit mult de pe urma regimului comunist. A facut, datorita epigramelor sale, si inchisoare in lagarul comunist de la Gherla (arestat pe 30 octombrie 1959 si eliberat in 1962). Spuneai intr-un comentariu de Petru Groza. Pastorel l-a criticat in epigramele sale.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 8, 2013

  8. […] Basescu vizeaza, in viitor, functia de premier. Declaratia D-lui Papahagi are loc aproape simultan cu cele ale insarcinatului cu afaceri ad interim al SUA la Bucuresti, Dl. Duane Butcher, despre Constitutie si coabitarea dintre Presedinte si Premier. Iata ce afirma Dl. Butcher despre […]

    Pingback de O nelamurire… « Motanul Incaltat | Iulie 7, 2013 | Răspunde

    • Ceea ce spuneam despre consilierii americani , britanici sau francezi si modul lor de comportament fata de cei ce-n tarile respective luptasera efectiv impotriva masinii de razboi germane { vorbeam doar despre Grecia dar pot da mai multe exemple si din alte tari ,stai linistit } fiind inarmati probabil doar cu niste puscoace amarate , se dorea o relica la ceea ce spuneai dumneata despre consilierii sovietici , atat si nimic in plus . Ceea ce spuneam despre aia de la Bechtel { altminteri din cele citite despre ei pe Google , o firma nu chiar atat de serioasa asa cum ne-a fost prezentata } care ne-au luat gologanii pe niste lucrari neexecutate dandu-ne in schimb ” experienta ” era {, sau cel putin asa am dorit sa fie} , de asemenea , tot o replica la ceea ce spuneau dumneata despre …SOVROM-uri .Si aia { maretul popor sovietic }ne-au luat produsele agricole { ca altceva…n-aveau ce } si-n loc , ne-au lasat …:”experienta ” . Chestia aluia ce a incarcat un vagon cu saci de grau trimis in USSR , iar ulterior cand s-a dus sa descarce …un alt vagon, plin de saci cu grau sosit ca ” ajutor din partea maretului popor frate sovietic ” si si-a gasit in acel vagon , haina pe care nu stia pe unde o ratacise …n-a fost chiar un banc politic ci…a avut o bruma de adevar ….daca nu chiar adevarul adevarat . N-aveam cum sa spun sau sa las sa se inteleaga …nici macar in gluma ca , ar fi fost ” mai rau in Occident decat in Estul Europei ” pentru ca…o-i avea si eu gradul meu de nebunie …ca tot omul insa…chiar tampit nu sunt !!! 😉 Marin Preda si-a permis sa-i spuna lui Ceausescu , ce si-a permis sa-i spuna…dupa ce a inserat in ” Cel mai iubit dintre pamanteni ” { si nu numai } si acel fragment destul de consistent si care putea de la o posta a ….rahat , in care se vorbea despre ” tanarul cu ochi luminosi aproape un copil…etc ,etc , sau despre „fata cu ochii de soare si cositele-i rebele pe care tanarul revolutionar a cunoscut-o la un bal ” si care….bla, bla, bla fiind ulterior aparitiei romanului , invitat special la CC al PCR . Asta, o afirma profesorul Ioan Coja …deci eu citez asa incat sa nu te apuci sa-mi soliciti si alte argumente asa cum ai obiceiul .Da ai dreptate :” dupa Revolutie poporul in majoritatea lui nu s-a indreptat spre GDS catre ” acei ” intelectuali ci mai degraba catre esaloanele doi si trei ale fostului PCR ” . Si spui matale ceva despre Gabriel Liiceanu si alti intelectuali ….Pai si ce ti s-a parut anormal in toata treaba asta ? A fost vina poporului ca George Calinescu sau Mihail Sadoveanu sau Arghezi sau altii ca ei { trebuie sa recunosti ca acestia erau cu adevarat ELITE } au pupat opinca bolsevica si si-au renegat insasi constiinta lor de intelectuali ? Acestia erau niste repere pentru poporul roman si ….ce au facut ? Au dezamagit profund , politic vorbind . Din acest motiv nu s-au indreptat romanii spre GDS ! Cine facea parte din acest GDS ??? Ana Blandiana { apropo a mai compus vreo poezie din anii ’80 sau …i-a murit deja ” motanul ” } Gabriel liiceanu , Andrei Plesu { sa dovedit a fi un foarte bun , un excelent cameleon politic ca si amicul sau Liiceanu de altfel } , Mircea Dinescu { actualul mosier si la randu-i alt mancator de….bollshit } Simina Mezincescu , madamme Pipiddi , Paul Cioran { fratele lui Emil Cioran } pe care am avut ocazia sa-l cunosc personal , am si o carte , { de fapt un fel de trilogie }, cu dedicatie din partea lui….carte pe care …n-a reusit s-o vanda aici in Romania si ca atare mi-a oferit-o mie { probabil unde scria ” prost ” pe moaca mea , si altii asemenea lor . Fireste ca au pus botul si unii actori dar…s-au retras in timp util , unii . Deci in atare conditii ce si-a spus …poporul ce ” n-a dorit sa se indrepte catre cei din GDS „? Si-a spus probabil : „- Alti mancatori de cacat ” si le-au intors spatele privind spre cei ce credeau ca le vor aduce prosperitatea mult visata pe timpul lui Ceausescu , niste tipi ce nu se dadeau in stamba purtand eticheta de ” elita intelectuala ” dar care parea poporului ca…sant exact ca si el : oameni din popor ce sufera si au fost chinuiti exact ca si intregul popor , mai ales dupa ce Stefan Andrei a iesit pe TV sa povesteasca cum avea microfoane puse si sub patul conjugal ! ” Omul fara ideologie ” nu reactioneaza la nimic asa incat ..cum vrei mata sa fi reactionat la distrugerile ce au urmat si la imbogatirea fara masura a unora …peste noapte ? Las la o parte faptul ca …nu era treaba lui a omului cu sau fara ideologie sa reactioneze : aveam „organe competente si specializate ” in asa ceva ca peste tot in lume …. iar aici deja ajungem sa spunem ceea ce s-a spus mai mult sau mai putin voalat de-a lungul timpului : organele statului au fost mana in mana cu cei ce au distrus si au jefuit tara din ’90 incoace , formand in acest mod un stat avand structuri mafiote .”Nostalgicii dupa fostul regim comunist „, parca ti-am mai tastat mai nu stiu cand , dupa ce anume sant acei oameni ” nostalgici ” si chiar nu vreau sa ma repet insa…am sa-ti dau un motiv al acestei ” nostalgii” : copilaria , tineretea , VIATA CE LE-A TRECUT , VIATA CE SI-AU IROSIT-O chinuindu-se sa traiasca si sa construiasca in acel ” rai bolsevic ” pentru a avea altii , dupa rahatul ala pe care -l numim generic , Revolutie de unde …se imbogatii peste noapte . Aceasta-i realitatea . referitor la Pstorel Teodoreanu acum . Pe Pastorel Teodoreanu , ca si pe fratele sau avocatul Ionel Teodoreanu { ala de a scris ” La Medeleni ” } i-am citit ca ” lectura obligatorie” dar nu numai, in scoala , pe cand eram si eu la scoala …. adica acum 1000 de ani si , chiar stiam ca Pastorel a fost arestat { daca doresti iti pot da si numele celui ce l-a ” saltat ” } si mai ales pentru ce , chiar daca pe atunci { adica in anii ’60 nu se spunea chiar adevarul curat ci doar ce se dorea a fi stiut …ce credeau unii ca avem dreptul noi poporul roman sa stim . Acele epigrame au fost scrise sau prezentate in cercuri restranse si mai rar publicate in ziarele „partidelor istorice ” , existente inca pe atunci intre ’45 si ’47 asa incat….chiar n-a fost de mirare ca Groza insusi ar fi dat directiva ca acesta sa fie …redus la tacere , sa fie invatat minte ” sa fie invatat sa-si cunoasca lungul nasului ” asa cum se spune ca ar fi motivat Petru Groza ordinul de arestare . Chiar fratelui sau Ionel Teodoreanu nu i s-a permis sa-i fie avocat { si daca-i permitea ..ce? } asa incat a cam fost nevoit sa ” stea la beci ” ! Nu ti s e pare ca-ntr-un fel seamana cu destinul lui Petrinni ? O seara buna in continuare moncher chat !

      Comentariu de Marian | Iulie 9, 2013 | Răspunde

      • Da… Blandiana si Arpagic… Dar sa vezi ce chestie:

        „Poeta povesteşte despre cum pisicul Arpagic a devenit, imediat după cutremurul din 1977, stăpânul grădinii ei de la ţară, bineînţeles, după ce i-a distrus toate straturile de ceapă. Ana Blandiana a intrat în jocul pisoiului, a fost sedusă de isteţimea lui şi l-a iubit pe Arpagic suficient de mult cât să-l transpună într-un personaj literar. Pornind de la năstruşnicul pisic, ea a realizat o parodie în care motanul devine, odată cu trecerea timpului, un pseudonim al dictatorului.

        După Revoluţie, poeta a scris Cartea Albă a lui Arpagic, în care fiul celebrului motan se adresează Biroului Pisicesc de Informaţii, cerând dosarul tatălui său ca să dovedească că nu a fost Ceauşescu. Ana Blandiana îi dăruieşte acum înapoi lui Arpagic candoarea pisicească, vrea să-l reabiliteze şi să-l facă să rămână doar un motănel drăgălaş şi rebel, care să-i bucure pe copii şi bunici.”

        sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/ana-blandiana-il-reabiliteaza-pe-arpagic-825884.html

        😆 Arpagic si Ceausescu!!!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 9, 2013

      • @Marian

        ” Las la o parte faptul ca …nu era treaba lui a omului cu sau fara ideologie sa reactioneze : aveam “organe competente si specializate ” in asa ceva ca peste tot in lume …. iar aici deja ajungem sa spunem ceea ce s-a spus mai mult sau mai putin voalat de-a lungul timpului : organele statului au fost mana in mana cu cei ce au distrus si au jefuit tara din ’90 incoace , formand in acest mod un stat avand structuri mafiote „

        Nu te contrazic, dar societatea a reactionat cumva? Nu prea…cel putin asa mi se pare…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Iulie 9, 2013

  9. ” o sotietate fara moral si fara printipuri …care va sa zica nu exista ” sau ” tradus ” : o societate fara ideal si fara educatie….mai departe adauga matale ce doresti ! 😉 Societatea { adica ” poporul ” prostimea , vulgul , vorba lui Madalin Voicu } nu putea reactiona deoarece era vorba despre ceva nou , ceva cu care nu mai fusese confruntata niciodata si-n plus de asta cine sa-i invete , cine sa educe aceasta societate ? Cei ce cu ceva vreme mai inainte le spuneau ceva iar acum …le atrageau atentia ca…au inteles gresit ceea ce li s e spusese ? Si pentru ca mi-am adus aminte …referitor la Pastorel Teodoreanu ….stiai ca Petru Groza , doctorul Petru Groza se numara printre ….prietenii familiei Teodoreanu ? Era unul dintre invitatii aproape permanenti …. la Medeleni . N-o spun eu ci ….altul mai destept decat mine ! Traiasca Google !

    Comentariu de Marian | Iulie 9, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: