Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Care e parerea Dvs.?

Va propun sa vorbim putin despre „utopii” (de observat ca am pus ghilimelele de rigoare!!). In acest sens doresc sa va prezint o perceptie asupra politicii externe americane, asa cum a vazut-o cineva de aproape si care a avut de-a lungul anilor contacte la cel mai inalt nivel cu oficialii americani:

„Asa cum am mai aratat, politica externa americana are un fundament „utopic” sau axiologic, suprapus peste un „realism politic” extrem de dur. Spre deosebire de politica externa europeana, bazata pe conceptul de real-politik, cea americana este dominata de ideologie si valori. Cu toate acestea, in problemele punctuale ea devine, brusc, „realista” si „pragmatica”, in functie de interesele de moment, de presiunile unor tinte imediate etc.” (subl. mea)

Adrian Nastase – Lumea, americanii si noi (Tiparg, 2012)

Nastase – Bush

Intrebare: este politica externa a  Romaniei dominata de ideologie si valori? Sau la noi nu prea conteaza astfel de lucruri ci, mai mult, interesele de moment, punctuale? Observati cu atentie ce spune: ideologie si valori.

Interesant ce arata fostul premier despre vizita lui Nicolae Titulescu in SUA:

English: Nicolae Titulescu, Romanian statesman...

English: Nicolae Titulescu, Romanian statesman, photo taken around 1930, (Photo credit: Wikipedia)

„Sa mentionez totusi faptul ca, in noiembrie 1925, Nicolae Titulescu a efectuat o vizita la Washington, pentru a negocia marimea si esalonarea datoriilor de razboi ale Romaniei fata de Statele Unite ale Americii. In capitala americana, diplomatul roman s-a intalnit cu presedintele Calvin Coolidge, cu secretarul de Stat si secretarul Trezoreriei, cu alti oameni politici, lideri religiosi, oameni de afaceri. (George G. Potra, N. Titulescu in SUA si Canada, in „Revista romano-americana”, editata de Asociatia „Amicii Statelor Unite”, seria a doua, ianuarie 2012, nr. XXII-XXIII, pp. 149-244).”  – A. Nastase, Lumea, americanii si noi, Tiparg, 2012 (subl. mea)

Care e parerea Dvs.? 🙂

iulie 1, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

42 comentarii »

  1. Intrebare: este politica externa a Romaniei dominata de ideologie si valori?
    Raspuns: NU NU NU !!!!
    Sau la noi nu prea conteaza astfel de lucruri ci, mai mult, interesele de moment, punctuale?
    SAU SAU SAU SAU !!!
    La noi nimic nu se bazeaza pe IDEOLOGIE sau VALORI.
    Totul s-a raportat la interesele de moment ale unei grupari sau a alteia.

    Comentariu de Rica Venturiano | iulie 1, 2013 | Răspunde

    • @Rica
      Nici macar nu incercam…?

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 2, 2013 | Răspunde

    • Pai nu ma intreba pe mine, intreaba-i pe politicieni. Nu eu decid, si se pare ca nici nu voi mai putea decide, ca nu prea ma incadrez in target-ul lor de 30%. Educatie proasta, nu inghit „momarlanii”, 🙂 🙂 🙂

      Comentariu de Rica Venturiano | iulie 2, 2013 | Răspunde

      • Depinde Cristina la cine faci referire. Daca faci referire la politicienii romani, te inseli amarnic. Singura execeptie fiind in cazul tu consideri ca fatarnicia si delatiunea pot fi incadrate la valori, fie ele si negative. Nu cred ca in politica putem vorbi ca in matematica de valori pozitive sau negative. In politica, negativele nu sunt valori.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 2, 2013

      • @Rica
        As dori sa te intreb ceva. Sa luam o perioada de timp care sa se intinda pe tot secolul XX si pana acum. In Romania au fost legi. Dar a fost oare Romania morala? Adica a existat moralitate in Romania? Ce parere ai?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 2, 2013

      • Moralitate? Depinde cum vezi moralitatea. Biblic sau laic. Daca ma intrbi insa de legalitate, de respectarea legilor, e alta treaba. Si pentru ca tot imi spuneai tu ca „si in alte parti” e la fel, vin si eu si-ti spun ca poate ar fi mai rau, daca nu ar respecta legile. In Romania asta e buba, nu respecta nimeni nimic. A avea bun simt si „moralitate” in Romania a devenit desuet. Esti moral, esti prost. Cam asa ceve este in „romanica”.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 3, 2013

      • Si ca o paranteza, vin si spun ca in Germania, Olanda, Frante si alte state din „VEST”, cetateanul de rand se comporta mai civilizat si mai corect, DE TEAMA LEGILOR! Neamtul se fereste sa arnce gunoiul de pe geamul masinii, nu din convingere, ci de teama amenzilor. Acolo nimeni nu parcheaza aiurea, de teama amenzilor, nu merg cu 200 pe autostrada, de teama amenzilor. DE CE? Pentru ca acolo se aplica legea induferent de ce income ai, sau de ce pozitie sociala ai.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 3, 2013

  2. Eu spun ca absolut fiecare actiune, politica sau nu, este dovada unei ideologii sau a unei/unor anumite valori.

    Comentariu de Cristina | iulie 2, 2013 | Răspunde

    • Mariane, nu dispera. „Hoti au fost, hoti vor fi inca”. referitor la valori si ideologii, de fiecare data, partidul din opozitie (indiferent care a fost el) a venit cu „solutii si idei” pentru a scoate tara din impas. Mereu, inainte de alegeri, TOTI, fara deosebire, au solutii si idei salvatoare, care se potrives, culmea, tocmai cu dorintele si sperantele romanilor. Cum naiba se face insa, ca imediat cum ajung pe cai mari, TOTI uita sau se lovesc de greutati in impelmentarea acelor idei si solutii, si de fiecare data, cei ce au guvernat tara inaintea lor, au lasat-o intr-o situatie fara iesire, ceea ce-i impiedica pe ei sa faca ceva bun. Ba maI MULT, din toate oracaielile lor politice se inteletge cumva ca ar cam trebui sa fim recunoscatori ca ei sunt cei sacrificati, deoarece nu au cum sa repare nimic, dar nu din vina lor, ci din vina celor de dinainte.
      Daca ar fi sa ma iau dupa prioadele istorice, am mai avea inca pe atata, adica fo’ 20 (si putin) de ani pana sa izbucnim. oare????

      Comentariu de Rica Venturiano | iulie 2, 2013 | Răspunde

      • @Rica
        Poate ca solutiile nu sunt usor de gasit… Campaniile electorale nu sunt colocvii pentru gasirea de solutii…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 2, 2013

      • N-am zis ca sunt usor de gasit. Si mai ales, solutiile menite sa scoata o tara din colaps economic, nu vor fi niciodate prea populare, asta e clar. Nu asta ma supara, ci faptul ca la noi politicul se bazeaza DOAR pe criticile aduse oponentilor, nu pe cautarea de solutii viabile, iar cand gruparea politica ce este la putere aplica niste solutii logice, dar nepopulare, sar cei din opozitie cu tunurile, ca mai apoi, adusi la putere de o isterie populara, sa le adopte si ei.
        Si ca sa ma explic, ce altceva a fost anul trecut, daca nu o isterie „jos basescu”, menita sa determine o mare parte di electorat ca solutia exista, dar nu vrea puterea sa o aplice.
        Concret, cu ce s-a schimbat traiul romanilor in bine? CU NIMIC!!!!

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 3, 2013

    • @Cristina
      Da, probabil ca ai dreptate… Dar unele lucruri sunt mai greu de inteles. Este de cercetat in ce masura gandesc romanii bazat pe ideologie si valori, si in ce masura bazat pe real-politik.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013 | Răspunde

      • Si as mai adauga ceva: este de cercetat si in ce masura isi vad romanii interesul…

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Nu stiu care este diferenta intre ele, dar stiu ca se vede ideologia imbratisata. In orice caz nu este vorba despre libertate.

        Comentariu de Cristina | iulie 3, 2013

      • @Cristina
        De ce spui asa? Ca a castigat USL alegerile? Adica pe ideea ca USL ar fi de stanga?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Definitiile noastre a stingii poate sint diferite. Eu nu vad nici un partid de dreapta in România. Unele pot fi mai la dreapta de altele, dar nu exista nici unul care sa fie de dreapta.

        Comentariu de Cristina | iulie 3, 2013

      • Cam asa e… PDL a fost mai mult de centru-dreapta decat de dreapta. Ce parere ai despre PNL? 😀
        Ideologia sa este liberalismul. Dar si PNL se pozitioneaza tot la centru-dreapta.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Nu cunosc toate literele alfabetului ale partidelor. Dar eu spun ca toate sint de centru-stinga sau de stinga. De dreapta nu cred ca exista.

        Comentariu de Cristina | iulie 3, 2013

      • Care e parerea mea?
        Eu cred ca Romania nu si-a conturat inca foarte bine ideologia si valoriile, desi ideea principala e libertatea, fara indoiala. Insa Romania e inca in tranzitie si face parte dintr-o Uniune Europeana care e inca in formare. Deci si UE este, ca sa zic asa, in tranzitie. Procesul de formare al Uniunii Europene nu s-a incheiat. El continua. Lucrurile nu sunt stabilizate inca in UE, chestiunea asta fiind o componenta principala a crizei economice actuale din Europa.

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Aici este vorba despre niște principii de baza. Cele pe care le are UE si România nu prevăd respectarea drepturilor omului. Orice decizie luată poate încalca sau poate respecta aceste drepturi. UE alege sa le incalce. Acesta este ideologia lor.

        Comentariu de Cristina | iulie 3, 2013

      • @Cristina
        Dar tu cum vezi ideologia UE, ca sa zic asa, daca putem vorbi in astfel de termeni? De centru-stanga, centru-dreapta?

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Centru trebuie sa aibă cel puțin 50%. Cred ca UE este trecută de pragul de 50% către stinga.

        Comentariu de Cristina | iulie 3, 2013

      • Foarte interesante puncte de vedere!

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 3, 2013

      • Motane, imi permit sa constat ca romanii nu gandesc mai departe de interesul personal. Pentru roman conteaza ce a facut un partid sau altul din pct-ul de vedere personal. Ma lasa sau nu sa merg cu nr de BG, ma lasa sau nu sa ciupesc de ici de colo, cate taxe platesc sau mai bine nu, etc etc.
        Logica pretentiilor nu prea conteaza. Poate si din cauza asta ne confruntam cu un absenteism masiv. E suficient sa vezi caracteristica de baza a majoritatii participante. Te intrebi de ce tinerii nu merg la vot? De ce sa mearga, daca nu se face nimic si in favoarwa lor. Totul se axeaza pe pensionari, pe categoriile „defavorizate”, ca tinerii mai au timp, nu-i asa?
        Oameni buni, alegatorii raspund la un limbaj pe care il inteleg. Cum crezi tu ca un om inteligent, educat va metge sa voteze un agramat, un incult. Ceea ce ma face sa cred ca avem mult mai multi romani inteligenti, care nu se regasesc in cei ce le vor votul, decat invers. Poate de aceea auscazut cvorumul, ca sa se profite de minoritatea agramata si inculta din Ro.

        Comentariu de Rica Venturiano | iulie 3, 2013

  3. Respectiva carte din care citezi atat … de ” copios” , a fost scrisa de domnul A.N. pe cand se afla „in gazda ” la Rahova ? 😉 Si eu , atunci pe cand eram ” gazduit ” la U.M. 01245 , incepusem sa apreciez si ” valorile” si ideea de libertate { aia care era pe atunci … in anii 70′ } la justa valoare dar , nu mi-a dat prin cap sa scriu nici o carte si nici 60 de ani n-aveam pe atunci, pentru a reusii sa-mi reduc din ” detentia ” de 1 an si 4 luni la care …. eram obligat prin Constitutie ! 🙂 Domnul Adrian Nastase a avut INTOTDEAUNA ” simtul valorii ” , dovada stau inclusiv acele lozinci despre care faceai si matale vorbire mai zilele trecute …de la Tismaneanu „citire ” ! SI ideologie , mai ales IDEOLOGIE !!! Pai nu stie toata lumea cata ..”.ideologie ” zacea in membrii { cel putin aia de top } FSN, PDSR sau….mai actual PSD ?! A avut ocazia sa aplice si domnia sa acele concepte despre care vorbeste atat de admirativ , valori …ideologie , la nivelul partidului si de ce nu , la nivelul guvernului pe care l-a condus si ce a facut ? A dat din clanta !!! 😦 Mai nu stiu cand tastam { cred ca la matale pe blog …sau si la matale } ca : daca A.N. ar fi fost condamnat la 3000 de ani de puscarie { in conditii de ani ’50 } pana si atunci asi fi considerat asta drept o dovada de clementa din partea Justitiei . Trebuie sa recunosti ca , este o mare, o imensa diferenta intre o baba ce fura cativa stiuleti de porumb pentru a-si hranii orataniile din curte , si aia care fiind in fruntea tarii …confunda averea comuna cu ceva gasit in drum …la ceas de seara sau , se folosesc de pozitia lor, pentru a obtine averi la care altii nu pot nici macar sa viseze . Cu toate acestea el a fost condamnat si a executat mai putina inchisoare decat a executat baba aia de 72 de ani { aia gratiata de Basescu in urma unei campanii de presa ca altminteri … acolo-i putrezeau oasele } care si-a mutat gardul cu 30 de cm. spre curtea vecinilor . Mai putina inchisoare avand si ….alte conditii de detentie . Si referitor stric la postarea matale : ca exemplu personal , eu l-am admirat intotdeauna pe Adolf Hitler 😉 insa…NICIODATA NU VOI FI DE ACORD CU CEEA CE A FACUT ACESTA , GERMANIEI SI LUMII INTREGI !!! Referitor la Nicolae Titulescu…pai si Adriean Nastase a fost la un moment dat { parese ca in guvernarea Roman …alt snapan } Ministru de Externe si ce a facut din acesta pozitie ? Nu cumva pe timpul ministeriatului sau , Suedia a solicitat Romaniei returnarea unei datorii ” istorice ” tocmai atunci cand Romania avea nevoie de cat mai multi bani , de cat mai multa valuta ….sa aiba minstrii domnului Roman ce cheltuii ? Iata ce inseamna „valori ” iata ce inseamna ” ideologie” in viziunea domnului Adrian Nastase ! 😦 Fireste , sunt nevoit sa repet ca de fiecare data : aceasta este parerea omului simplu , a omului de pe strada , a vulgului { vorba lui Madalin Voicu }, este doar ” vocea strazii ” si nici dumneata sau cei ce conduc tara nu trebuie sa tineti cont de ea ! Ce dracu’…de cand conteaza ce are de spus si poporul asta amarat !?

    Comentariu de Marian | iulie 2, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      – FSN, PDSR nu au avut nicio ideologie?

      – De ce il admiri pe Hitler? Pe de alta parte spui ca nu esti de acord cu ceea ce a facut…

      – Nu trebuia platita datoria pe care o aveam catre Suedia?

      – Pe vremea cand Adrian Nastase a fost premier Romania a inregistrat, pentru prima data in toata Istoria postdecembrista a tarii, o crestere economica notabila. Nici pe vremea FSN/FDSN, nici pe vremea CDR Romania nu a avut o astfel de crestere economica (de fapt nu a avut mai deloc!). Pe de alta parte au fost succese remarcabile in politica externa a tarii – integrarea tarii noastre in NATO, s-au incheiat negocierile pentru aderarea Romaniei la UE, implementandu-se un numar de reforme cerute de aderarea la UE, a negociat cu succes ridicarea restrictiilor privind circulatia romanilor in Spatiul Schengen.

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 2, 2013 | Răspunde

      • San-teleg ca-mi ceri argumente …ca d e obicei ? 1] PSD ,{FSN , FDSN, PDSR , cum s-o mai chema acum } si PNT, PNL n-au avut nici o ideologie si nici nu aveau cum sa aiba asa ceva deoarece membrii lor { cu foarte rare exceptii } proveneau din fostul PCR ! Ideologia …. Marxist -Leninista 🙂 . Parca n-ai sti asta 😉 ! 2] Al admir pe Hitler deoarece a reusit sa coalizeze in jurul sau suficient de multi germani pe care i-a facut sa fie mandrii ca sint germani, carora le-a dat speranta , daca nu a unei revanse cel putin a reconstructiei mandriei nationale , a reconstructiei Germaniei Mari si a egalitatii de sanse pentru fiecare german . Pai sigur ca nu sunt de acord cu ceea ce a facut . Trebuia sa tinteasca direct USSR, sa-i faca pe aia una cu pamantul si abia dupa….daca mai avea forta trebuia sa s e indrepte asupra …cui mai dorea razboi cu Germania . 3] Eu nu spun ca ” nu trebuia paltita datoria ” dar…de ce imediat dupa ’90 ? De ce n-au avut suedezii suficient sange in instalatie sa-i ceara acei bani lui Ceausescu direct prin ’86-’88 ca…doar era arhicunoscut ca incepuse sa plateasca TOATE datoriile externe ale Romaniei ? La cate lipsuri , la cata AUSTERITATE am fost nevoiti sa facem fata noi romanii pentru a platii tuturor ” creditorilor ” datoriile externe ….una in plus nu mai conta …chiar daca era vorba despre Suedia !4] Cazi in aceeasi capcana in care cad de obicei reporterii TV incepatori si nu numai . Ce intelegi matale prin ” crestere economica …notabila ” ? Eu am invatat inca din gradinita ca aceasta inseamna productie vanduta in afara tarii si VALUTA INCASATA plus comenzi ferme pentru alta marfa , pentru alta produse …tot pentru export si eventual si un aconto pentru a fi aia siguri ca ei vor avea intaietatea la productia respectiva . Eventual listata pe bursa productia respectiva iar cei ce-o doresc , sa liciteze pentru ea . Dar asta… am invatat eu la gradinita …probabil Milton Friedman este posibil sa aiba alte idei ! NATO si UE….pai daca aia din OTAN nu aveau oarece interese crezi ca ne bagau in seama sau crezi ca suntem memebrii NATO ca …era A.N. vreun tip superinteligent ??Aderarea la UE…pai una din conditiile puse a fost dinamitarea industriei romanesti , extractiva , productiva…chimie , auto, siderurgie etc . . Aceasta dinamitare a inceput din timpul lui Roman { ala care a ” castigat pariul cu agricultura „…de parca plantase ma-sa ceva morcovi pe campiile patriei !} si a continuat cu brio sub guvernoratul lui Nastase . Cat despre spatiul Schengen….ma lasi ?

        Comentariu de Marian | iulie 3, 2013

  4. […] o banuiala ca in urmatoarele zile, vom afla cu totii, la o ora de mare audienta, cum ca Elena Udrea, o sotie fidela, frumoasa, eleganta, un excelent politician, avocat si femeie […]

    Pingback de Vom afla oare ca Elena Udrea a fost inselata de Cocos? Nu m-ar mira daca ar infia un copil. | Hai ca se poate! | iulie 3, 2013 | Răspunde

  5. Astia d e la CNN vad ca anunta de zor ca Morsi a fost arestat de Armata . Mai frate , cum dracu la aia s e poate dar la noi …. nema ? Cine-l tinea in brate pe Morsi ….Moscova ? Daca americanii nu -si vor baga nasul , aia , rusii adica , vor sta si ei cu botul pe labe …in asteptare . Chestia din Egipt inseamna ca iar vor sarii preturile in aer la barilul de crud oil ?

    Comentariu de Marian | iulie 3, 2013 | Răspunde

  6. Principalul ” contributor ” { sponsor } al Armatei republicii Egipt este SUA iar chestia asta o stiu si copii de gradinita pe acolo pe la ei .Fireste ca mai sint si alti asemenea binefacatori mai din zona respectiv aia ce inca pazesc mausoleul lui V.I. Lenin insa in principal tot americanii saracii , ca doar trebuiesc folosite eficient taxele pe care statul american le percepe de la Cristina : ” external foreingn bussines taxe’s ” sau ai uitat cum scria in acel document pe cre aia de la ANF-ul american ai remiteau Cristinei ???

    Comentariu de Marian | iulie 4, 2013 | Răspunde

    • Da, dar uimitor este nu ca s-a dat o lovitura de stat. Ci ca atatia oameni, milioane, iata, au iesit in strada!!! Ca jocurile practicate de serviciile secrete nu ma mira, deoarece ele, printre altele, cu asa ceva se ocupa. Ci milioanele de oameni care au iesit in strada si care vor ALTCEVA!!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 4, 2013 | Răspunde

      • Bravo frate …esti destept !!! Pai abia ASTA este lovitura de stat si nu ce au visat Basescu , Macovei , Barosso sau Merkel anul trecut c-a fost in Romania !!!

        Comentariu de Marian | iulie 4, 2013

      • @Marian
        O lovitura de stat se poate da si fara ca sa iasa atat de multi oameni in strada.

        Ei, acuma nu stiu ce-au visat cei de care spui… Sper sa fii avut vise placute! 🙂

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 5, 2013

    • Apropo de Egipt si de… valori, ar fi uluitor ca acesti oameni, milioanele care au iesit in strada, sa nu doreasca socialismul, ci NEOLIBERALISMUL!!!!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 4, 2013 | Răspunde

      • Bai chiar esti nebun!!! Sigur nu esti Emil Hurezeanu …undercover ??? Socialismul , neoliberalismul…al pot dorii probabil cateva sute de mii de indivizi ! Probabil cateva milioane de tipi care-si pot inchipuii ca vor putea implementa asa ceva intr-o tara araba , fireste asta insemnand doar bllowing in the wind !!! Dar ce te faci cu ceilalti ….pana la suma de 83 de MILIOANE de locuitori cat are Egiptul la capitolul populatie ??????? Hai mai frate …fi serios !!!

        Comentariu de Marian | iulie 4, 2013

      • Da… Egiptul are o populatie estimata in 2013 la 84.550.000 de locuitori, dar 22 de milioane au semnat petitia pentru demisia Presedintelui Morsi. Se apropie de Principiul lui Pareto sau Regula lui 80-20. Cu alte cuvinte, cred ca exista masa critica pentru schimbare in Egipt si respingerea lui Morsi si a Fratiei Musulmane e un lucru semnificativ in societatea egipteana, care doreste o schimbare de substanta, de anvergura.

        Acuma, ca sa-ti dau un raspuns capitalist, apropo de Principiul lui Pareto, as spune asa:

        80% din profit provine de la 20% din clienti 😉

        Comentariu de Motanul Incaltat | iulie 5, 2013

      • Da frate stiu ca ” o lovitura de stat se poate da si fara sa iasa multi oameni in strada ” . Noi romanii avem deja o experienta in acest domeniu : debarcarea lui A.I. Cuza . Oamenii multi iesiti in strada …dau o oarecare legitimitate acelei lovituri de stat , adica dau legitimitatea folosirii armelor .

        Comentariu de Marian | iulie 5, 2013

  7. Nu-l cunosc personal pe acest Pareto….nici n-aveam cum 😉 . Dupa nume pare a fi italian si …. oare cand s-au dovedit italienii a fi niste tipi seriosi ? In plus de asta ….ala facea vorbire { in 1906 😉 } la economia Italiei nu la economia Egiptului ! Iar aia 22 de milioane ce au semnat petitia { frate …sa nu-ti inchipui cumva ca mor de grija sau de dragul arabilor din Egipt !} s-au gandit doar la ei ….nu si la ailalti 62 de milioane ce, poate ca nu erau de …comun acord cu ei ! Cam cum se intampla la noi cu….ungurii din Covasna si Harghita desi, comparatia poate fi hazardata . Sunt de acord cu dumneata : Morsi a venit la putere pe baza unor promisiuni ferme din care n-a pus nimic in practica { nici n-avea cum intr-un timp atat de scurt } ba mai mult era chitit ca Egiptul sa se indrepte spre ce a fost de cand exista ca tara araba …adica spre muslimi . Alea 20% sant exact aia despre care vorbeam ceva mai inainte , adica aia ce doresc ” valori ” occidentale ….daca vrei neaaparat o comparatie pai iti pot da cu zecile insa cea care-mi vine acum in memorie este familia Saddam . Despre ce vorbesti atunci cand spui ” exista masa critica pentru schimbare in Egipt ” ? Despre acesti 20% ? Pai si c e te faci cu ailalti 80% ? Vine armata si-i pune cu botu’ pe labe ? Nici dumneata si nici americanii { rusii au fost suficient d e iteligenti { ?} ca sa nus-i bage nasul aici …de data asta } nu vreti sa intelegeti ca Egiptul este o tara musulmana si asa va ramane ! Ce schimbari sa faca ? In cultura ? Pai aia au o cultura ce-i bate la popou pe ….majoritatea din europeni sau pe janghinele d e americani si cultura lor dateaza cu mult inainte ca europenii sau americanii sa fi e xistat vreodata ! In religie ? Esti nebun ? In obiceiuri ? Adica sa adopte ” cultura ” hot-dog-ului si a paharului d e hartie plin cu acea bautura tipic americana numita Coca-Cola in detrimentrul ceaiului ?Sa adopte cumva hard -rockul in locul muzicii lor ce este religioasa in proportie de 90% ? Sa traga pe nas …liniute de cocaina in locul atat de binefacatorului opiu …” natural si fara aditivi ” 🙂 ? Auzi ” societate egipteana doreste schimbare ” ! Pai nu crezi ca intai ar fi cazul sa definesti ce anume intelegi dumneata { nu citate !} ” societate egipteana ” ,si mai ales din cine este formata si pe cine reprezinta ?

    Comentariu de Marian | iulie 5, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns către Motanul Incaltat Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.