Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Cu ajutorul jandarmilor!

Iata ce ne spune Gandul:

Apa sfinţită de Bobotează va fi împărţită la Catedrala Patriarhală cu ajutorul jandarmilor

Se arata ca:

„Apa sfinţită de Bobotează va fi împărţită, duminică, la Catedrala Patriarhală cu ajutorul jandarmilor, care vor crea culoare speciale pentru credincioşi, astfel încât aceştia să nu se îmbulzească în jurul butoaielor cu agheasmă.

Potrivit Jandarmeriei Capitalei, duminică, de sărbătoarea Botezului Domnului, în zona Catedralei Patriarhale vor fi amplasate butoaie cu apă, care, după slujba de sfinţire, va fi dată enoriaşilor.

„Pentru prevenirea aglomerărilor de persoane în zonele de distribuire a apei sfinţite, vor fi create culoare special amenajate”, a precizat vineri Jandarmeria Capitalei, într-un comunicat de presă.

Jandarmii au mai anunţat că accesul credincioşilor în zona în care va avea loc slujba religioasă şi spre butoaiele cu apă sfinţită se va face prin intrarea dinspre Parcul Unirii.

Potrivit Jandarmeriei Bucureşti, pentru că se aşteaptă ca, atât la Catedrala Patriarhală, cât şi la alte biserici din Capitală să participe un număr mare de credincioşi, au fost mobilizaţi pentru menţinerea ordinii peste 150 de jandarmi.

Jandarmeria Capitalei le recomandă oamenilor să se comporte civilizat, să respecte indicaţiile, să aibă grijă de bunurile personale, să evite conflictele de orice natură şi să anunţe cea mai apropiată patrulă de jandarmi dacă observă persoane care încalcă legea.”

Cam prea multi jandarmi… Parca nu e in regula, cel putin asa mi se pare. Parca nici nu-ti mai vine sa te duci la Catedrala Patriarhala pentru a lua Agheasma Mare… Promovarea unei ideologii a fortei? Ce parere aveti?

Anunțuri

Ianuarie 4, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

26 comentarii »

  1. Nu stiu ce varsta ai insa, sper c-ai apucat sa traiesti …macar timpurile cind era Boboteaza …..inainte de ’89 ! Eu cel putin am trait si timpurile cad Boboteaza era tot in Ianuarie dar in anii….’50 .Ce pot sa-mi amintesc….pai poate doar faptul ca mama mea { Dumnezeu s-o odihneasca } fiind foarte obosita de la tura de noapte , ma trimetea pe mine { aveam cam vreo…9-10 ani } sa iau ” apa sfiintita” si veneam inapoi acasa dupa vreo jumatate de ora, fara nici o problema si-n plus prin zona Bisericii Cutitu’ de Argint [ ca aia era aproape …nu din alt motiv ] insa nici macar la Mitopolie…nu vedeai mai mult de …trei poate patru militieni si toata lumea era multumita , toata lumea asi lua ” apa sfiintita ” si …toate erau OK ! Insa explicabil , deoarece asa cum sti comunistii …erau ” contra lui Dumnezeu ” iar oamenii ce traiau pe vremurile acelea se eliberasera { sau fusesera eliberati } de himera credintei sau a …constiintei . Parca si Adolf Hitler promitea soldatilor germani sa-i elibereze de himera constiintei …acum se schimbase doar…dicktatura : plecasera lacustele verzi si sosisera …lacustele rosii…ca sint si d-astea pe Pamant .Curios , dar dupa ’89 { mai ti minte cum ingenunchiau oamenii ce participau la mitingurile vremii din 50 in 50 de metrii si rosteau „Tatal Nostru ” sau sutele de „sfiintiri ” la care participau ” soboare de preoti ? } revenind ” credinta ” in …constiintele oamenilor chiar ca ma asteptam sa vad ca si noi , noi ortodox-si , sa devenim la fel precum fratii nostrii in Hristos…catolicii .Nimic din asta nu s-a intamplat . Parca de la an la an slujbele { de tot felul , aia de Pasti , aia de Craciun sau asta de Boboteaza } in loc sa adune in jurul bisericilor mi si mii de credinciosi , mii si mii de crestini care …sa se poarte ca atare …aduna doar mii si mii de…degenerati, de oameni ce n-au nimic dar chiar nimic de – a face cu nici una din traditiile crestine. Nu neaaparat ortodoxe…crestine in general . Cred ca daca la acele slujbe ar participa turbatii aia din Somalia …slujbele respective si-ar atinge scopul si anume l-ar impaca pe OM cu DUMNEZEU ! Citeste-l pe Anton Bacalbasa mon cher chat . Are acesta o nuvela ” Mos Teaca si …Sfiintele Pasti ” . Acolo vei vedea ca in afara politistului …”normal ” nimeni , dar nimeni nu se baga sa indrume circulatia credinciosilor si cu atat mai putin sa …faca ” recomandari „, chiar daca si pe atunci exista Jandarmerie . Nu era necesar : credinciosii erau credinciosi si SE COMPORTAU CA ATARE …chiar daca „dupa” se taiau in cutite pentru vreo dama ! Insa aia n-aveau prea multa cultura , n-aveau moll-uri sau…NET : AIA IL AVEAU DOAR PE DUMNEZEU SI ….CREDINTA ORTODOXA ! Eu liber cugetatorul declarat , eu nihilistul , eu daca particip la vreo slujba religioasa …la orice fel de biserica , nu-mi permit nici macar sa deranjez cu privirea pe cel de langa mine, deoarece consider c-ar fi un pacat inaintea lui Dumnezeu sa supar pe cineva …chiar si c-o privire . In schimb daca-i sti cate injuraturi mi-am luat acum „cativa” ani [ vreo cinci sau sase ] la o Inviere deoarece indraznisem din neatentie si din cauza inghesuielii sa strivesc pantoful delicat al unei fufe ,sub talpa bocancilor mei de mitocan….si nu numai din partea ei sau a insotitorului…cam toti cei din jur m-au facut cu ou si cu otet ….. „Cam prea multi jandarmi . Parca …nu e-n regula cel putin asa mi se pare ” ! NU TI SE PARE ! ASA ESTE ! NU E-N REGULA !! Atunci nu-i mai bine de mine { eu liber cugetattorul , eu nihilistul } ca urmez exemplul lui Voltaire si ai bag in pizda ma-si cu ” credinta ” lor cu tot ?! Cugito , Dubito , Ergo Sum . Sti ca avea dreptate si Descartes si Pascal ..{.fiecare-n felul lui fireste si fiecare la vremea lui } atunci cand afirmau ca: ” decat o credinta prosteasca si oarba in prostia ei , mai bine un nihilism respectuos ” ? Eu ca nihilist declarat …cu toata parerea de rau, nu pot respecta nici prostia si nici credinta prosteasca ! CUGITO , DUBITO …ERGO SUM ! 🙂

    Comentariu de Marian | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      Da… nu e in regula… Poate e vorba nu atat de faptul ca oamenii de acum nu ar avea nimic in comun cu traditiile crestine, cat de lipsa de cultura care se manifesta actualmente in popor. Poate ca inainte de ’89 poporul avea un nivel mai inalt din punctul de vedere al culturii si educatiei. La fel si in perioada in care a trait Bacalbasa, poate ca nivelul era mai inalt decat cel de acum. Gandeste-te ca pe vremea aceea, inclusiv la inceputul sec. XX si continuandu-se in perioada interbelica, erau elite intelectuale si politice, oameni de un rafinament intelectual deosebit cu care puteai, desigur, aborda teme ample intr-o rigoare stiintifica de mare clasa. Eu cred ca astfel de oameni au avut o influenta benefica asupra societatii. Pe cand acum, in societate, se manifesta doar pareri partizane din punct de vedere politic, neintelegeri grave a unor chestiuni, denigrari, atacuri la persoana. Si putem vedea astfel de lucruri in talk showuri, in articolele aparute in presa scrisa. Oamenii nu prea mai citesc, nu cauta sa-si largeasca orizontul, devin din ce in ce mai superficiali. Se practica un partizanat politic agresiv, insolent, plin de invective. Si asta pe un fond de saracie care atinge pe foarte multi oameni, fara sa se imbunatateasca lucrurile.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

      • Mon cher…ai dreptate ! Insa parerea mea ,care nu prea cred ca poate conta prea mult, este ca nu-i vorba despre neaaparat lipsa de cultura ci…dimpotriva . Daca ai fost atent , in comentariul de mai sus am pomenit despre….NET . Nu bombele , nu armele de distrugere in masa , de orice fel , distrug popoarele ci dezvoltarea exploziva a unor mijloace de …culturalizare . Cultura …cu orice pret acesta este una din formulele extrem de bine aplicate ce distrug , ce pot distruge mase intregi, popoare in ultima instanta . Aceasta , plus nevoia , dorinta de a „face bani ” cu orice pret , prin orice mijloace , si dupa aceea dorinta de parvenire indiferent peste cate cadavre poti calca si mai ales exemplele celor din jur, exemplele celor ce….ar trebui sa servesca drept modele fac din tot acest amalgam ceva mai puternic decat C4 sau chiar nitroglicerina . Ma refer evident la acea nitroglicerina ce se folosea pe vremuri la provocarea de explozii si nu la cea folosita in scopuri medicinale ce avea aceeasi denumire . 🙂 Si sa nu uitam ca inainte de ’89 ” credinta ” in Dumnezeu sau …”in cele sfinte ” desii libera [ ai dracului comunisti cu nihilismul lor ! 🙂 ] era , totusi ceva cam …undergaund .In aceste conditii…oamenii aveau un fel de reactie contrara, in sensul ca se duceau la biserica , in fata sau casa lui Dumnezeu, mai mult asa , d’ai dracului sa moara aia de oftica . Dupa parerea mea sincera, inclusiv introducerea religiei in scoli ca materie de studiu obligatorie, { in secolul XX spre final, la inceput de secol XXI , la inceput de mileniu , in epoca dezvoltarii explozive a informatiei pe care o poate accesa …cine vrea si nu vrea mi s-a parut o nebunie ! } si mai ales cei ce predau aceasta materie… au contribuit in mare masura la distrugerea CREDINTEI , a acelei credinte ce vine din suflet , din ….interiorul omului , din inima sa . Eu prefer sa-i spun CONSTIINTA si chiar daca cineva …mult mai destept decat mine a numit-o ….himera , consider ca fara aceasta …himera , ce se obtine prin educatie , si prin autoeducatie , deci ceva in plus fata de ce-ti ” dau ” parintii sau alti …invatatori , omul devine doar un consumator docil si imbecilizat si nu un producator de cultura pentru el si cei din jur . Spuneai dumneata ca la inceput de secol XX si interbelic { chiar pana in ‘ 89 asi adauga eu } exista o alta …elita . Depinde ce numesti dumneata elita . Eminescu …era ELITA . Ion Creanga….doar un tip cu oarece educatie ce …incerca sa parvina, sa intre in cercul ala elitist . Cultura ca modus vivendi este buna insa ca mijloc de a traii mai bine decat altii….nu se mai numeste cultura . Doctorul in Drept Constitutional Emil Boc, este primul exemplu ce-mi vine acum in minte . Spuneai ca oamenii nu mai citesc si ca devin superficiali . Spui ca se practica partizanatul politic ? Ai dreptate insa, oamenii au vazut ca degeaba citesc ei , si-si tocesc coatele pe bancile scolilor, daca unii ce n-au facut acelasi lucru …traiesc mai bine decat ei , si mai mult …ajung sa-i conduca . Dupa parerea dumitale Gigi Becali , este un tip superficial ? Sa fi sigur ca n-a depasit faza…”caprei cu trei iezi ” { daca-l intrebi insa , despre cum se creste o capra …cu iezii ei cu tot, s-ar putea saa ai oarece surprize si sa constati ca este …doctor spre deosbire de dumneata sau …de mine !} insa ESTE UN MODEL , FACE PARTE DINTRE ELITE ! Ti-am dat exemplul ce mi-a venit pe moment in minte insa ca Gigi exista suficienti indivizi ce fac parte din elita conducatoare a Romaniei . Ce dracu …nu putem fi toti niste …Vadimi ! Mos Teaca ….a facut parte doar din „elita ” armatei de la aceea vreme , insa …Rica Venturiano a facut probabil parte din „elita culturala a vremii ” din Romania acelor ani si nu numai . Intr-un articol din vremea aceeai , cred ca pe la 1900, Caragiale l-a si numit la un moment dat pe acest ” Rica ” drept : viitorul ziaristicii romane , viitorul parlamentarismului romanesc si viitorul ” facator de cultura ” al Romaniei . De altfel scarbit de acesti…Venturiano a si parasit tara murind asa cum bine sti in Germania anului 1912 . Daca asi avea si eu posibilitatile materiale ale lui Caragiale { sti ca a mostenit-o pe Mamuloaia } asi proceda la fel . Viitorul acestei tari sta din nefericire in mainile unor …. Venturiano .

        Comentariu de Marian | Ianuarie 5, 2013

      • @Marian
        Tu spui ca esti liber cugetator, nihlist… Ai facut un interesant comentariu..
        Inseamna ca Romania nu are nevoie de monarhie. Ce parere ai?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 5, 2013

  2. Si inca ceva mon cher chat : APA ESTE SFANTA PRIN INSASI EXISTENTA EI PE ACEASTA PLANETA .DATORITA EI EXISTAM, DATORITA EI TRAIM FIECARE CLIPA DIN VIATA NOSTRA PLINA DE PACATE ! DECI NU-I NEVOIE SA VINA ” CINEVA ” SA INCERCE S-O „SFIINTEASCA ” STRICAND IN ACEST FEL LUCRAREA LUI DUMNEZEU ! Stai linistit …n-am inebunit subit ! Este un citat din lucrarea lui Jean Magne ” Logica dogmelor ” , lucrare pe care ti-o recomand calduros . Iti va raspunde multelor si mai ales multiplelor dumitale intrebari…chiar si la acea cu ” promovarea unei ideologii a fortei „. 😕

    Comentariu de Marian | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

  3. Inca o data multe multumiri ca m-ai invatat cum sa fac ” mutre ” !De acum , daca merge sistemul mereu si peste tot fireste ….voi posta …chiar si la Teo negura asa ceva la finalul sau pe parcursul interventiilor mele ! 🙂 Chiar mergeeeee !!! :-):-)

    Comentariu de Marian | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

  4. De ce te miri? Sau trebuie sa credem ca tot Basescu e de vina? Pai la ce s-a intamplat pana acum, nu-i de mirare. I-am vazut pe „crestini” calcandu-se in picioare de atatea ori, incat nu ma mir. Tu chiar crezi ca se va sta in ordine, „CRESTINESTE” pentru o sticla de apa? Uita-te in jur Motane si abia apoi judeca. Astia suntem, ca natie. Ne imbulzim ptr orice, ne calcam in picioare si ne injuramn in numele ia orice, pentru orice. Ptr ca s-a vazut „: crestinatatea” unora s-a decis asta. Du-te ca observator la Catedrala si te vei lamuri, cred, ca jandarmii sunt NECESARI si niciodata prea putini in asemenea cazuri.

    Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

    • @Rica Venturiano
      Lipsa de cultura? Ce parere ai?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 5, 2013 | Răspunde

      • Corect. Se pare ca lipsa asta e ceva frecvent in Ro. Si uite asa se raspunde la multe probleme ale romanilor, prin lipsa de cultura generalizata.

        Comentariu de sorin54 | Ianuarie 8, 2013

      • @sorin54
        Ei… n-as crede ca e chiar asa…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 9, 2013

      • Da-mi voie a te contrazic. Avem mari lacune (marea majoritate) in ceea ce priveste cultura, educatia si bunul simt. Nu stiu daca ai avut ocazia sa vezi si alte „natii” la ele acasa, dar te asigur ca peste tot TEAMA DE LEGE este cea care tine in frau multe „caractere”. La noi respectul ptr lege „e sublim, dar lipseste cu desavarsire”. Si nici nu este de mirare cand cei care ne conduc nu le respecta.
        🙂

        Comentariu de Rica Venturiano | Ianuarie 10, 2013

  5. 🙂 Mon cher liber cugetator este una …nihilist este cu totul altceva . Nu stau acum sa-ti dau definitiile , sunt absolut sigur ca le cunosti foarte bine . Cred mai degraba ca vrei sa vezi daca …eu le cunosc , daca eu stiu cu ce se „mananca ” acesti termeni . De fapt , avand in vedere ca pe vremea cand invatatam si eu carte acum…1000 de ani , colegii de clasa si nu numai , ma poreclisera Catavencu { stiam pe de rost replicile acestuia din ” Scrisoarea pierduta ” nu din alt motiv } si aducandu-mi aminte cum al categoriseau Farfuridi si amicul sau Branzovenescu …mai mult din acest motiv imi place sa ma declar nihilist .La fel de bine puteam sa ma declar anarhist { ceea ce nu-i chiar tot una cu nihilismul } insa …chiar nu sunt nici anarhist , desii mai repede ma simt atras de acest curent „ideologic „. Ce parere am despre monarhie ? Pai este simplu : m-am nascut , am crescut { copilarie , adolescenta , tinerete , maturitate , iar acum senectute } si am fost educat in ….republica.Ce parere sa am in aceasta situatie despre monarhie ? Pot insa s-o afirm hotarat ca …atunci in ’91 ,sau ’92 cand Regele Mihai a participat la aceea adunare populara din Capitala …era a doua sau a treia zi dupa Paste sau in saptamanile de dupa , am fost acolo printre miile , printre zecile de mii de oameni de bucuresteni si nu numai si…atunci asi fi fost de acord cu revenirea Romaniei la regimul monarhic .Atunci ! Acum, sincer nu prea mai sunt atat de sigur . Poate daca MS Regina Elisabetha a II-a l-ar pune pe fi-su { ca tot sta el mai mult pe aici …pe proprietatea de-o are in Romania si-si face gemuri de …fructe de padure …naturale } sa ” candideze ” la tronul Romaniei…nu mi-ar parea rau si nu mi-ar fi prea greu sa vorbesc engleza…ca limba oficiala . Insa …pe pariu ca in doi ,trei ani …al aiuresc astia si pe ala .Al fac sa joace dupa cum ai vor canta ei . Este foarte greu ca dupa { cat este din ’47 si pana azi ?} atatia ani , dupa atatea generatii crescute si mai ales s colite in republica sa revii brusc la regalitate .Tot asa a fost si pentru aia din ‘ 47 …chiar mai greu sa fi sigur . Nu uita ca multa lume asi daduse viata pentru Rege si Patrie …patria fiind asa cum vezi pe locul secund. Lasa ca nici noi astia ” modernii ” n-am fost mai prejos cu lozincile . Ti-aduci aminte ? Partidul , Ceausescu….Romania …deci acum tara era deja pe locul trei …in scadere .Azi cred ca este undeva …sub acest loc . Mai pomeneste cineva despre patrie ?Aaaa ca exista unii ce spun Romania….asta-i altceva . Patria inseamna ceva mai mult decat un nume…indiferent ca se numeste Republica Romania , Regatul Romaniei sau….Nowere Country Romania !Din pacate tocmai acest ” ceva mai mult ” tocmai asta-i ceea ce am pierdut si nu mai suntem in stare sa regasim .

    Comentariu de Marian | Ianuarie 6, 2013 | Răspunde

  6. La biserica din cartier a fost intr-adevar lume multa si la slujba si la luat Agheasma Mare. Dar totul a decurs normal, civilizat: oamenii au stat la coada fara sa se imbulzeasca. Jandarmi n-am vazut, era un politist… Dar nici nu era nevoie pentru ca lumea s-a comportat foarte civilizat. Era chiar de luat aminte la rabdarea celor care au stat la cozi atat de mari si nici vorba de imbulzeala si nici macar sa se bage cineva in fata. Totul a decurs in liniste, frumos, civilizat. Vorbesc serios!

    Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 6, 2013 | Răspunde

    • Motaneeee !!! Degeaba s-au dus azi sa a-si ia aghiasma daca ieri au huiduit la crematoriul unde era incinerat trupul neinsufletit al celui ce fusese cu cateva zile mai inainte …. un om ce se numea Sergiu Nicolaescu chiar daca nu l-am prea inghitit eu ! In ultima instanta un invelis uman ce pe vremea cand era si un suflet in acel invelis…acel suflet hotarase ca doreste ca „invelisul ” sa-i fie incinerat !!! Stiu ca poate nu aia ce luau aghiazma , sau nu dintre aia dar…ce s-a intamplat ieri….arata nivelul de ” civilizatie ” pe care-l are poporul roman in intregul sau ! Nivel de „civilizatie ” dobandit inclusiv cu ajutorul religiei ortodoxe . Se spunea mai nu stiu cand si nu mai stiu de catre cine ca ” noi romanii suntem victimele unui accident al istoriei …noi trebuia sa fim catolici ” precum mai toate { daca nu toate asi adauga eu }tarile de limba latina :Franta , Italia { in special Italia } Spania , Portugalia insa biserica ortodoxa s-a impotrivit , a luptat si si-a pus si enoriasii sa lupte impotriva acestei ” nedreptati ” si astfel….a fost schimbata soarta acestui popor …in ” bine ” spun mai marii bisericii ortodoxe, caci daca ne preluau catolicii…vai si amar de capul nostru ! Eu cred ca daca eram catolici….altfel decurgea drumul poporului roman , drumul Romaniei, dupa ’89 si poate si mai inainte . „Civilizatie „…CACAT ! Poporul roman , romanii si …civilizatia ….Baba si mitraliera . Pur si simplu nu-mi pot nici macar imagina acesti doi termeni intr-o singura propozitie ! Vorba lui Napoleon Buonaparte : ” Ai bag in pizda ma-sii de romani …si pe ei si ” civilizatia ” lor „! Eu supralicitez si spun : mi-este ca sunt roman , mi-este rusine ca traiesc inca { n-am de ales ..ce vrei sa fac !} in tara asta de cacat cu aceste vite ce se numesc populatie { nici macar popor !} si care au pretentia ca sint egali din toate punctele de vedere cu alte popoare europene . Poate cu populatiile din Africa …cu turbatii aia de somalezi , cu sifiliticii aia de arabi , sau cu…subspeciile alea umane din Pakistan , India sau Afganistan ! Poate cu aia , deoarece cand este vorba despre intoleranta….mai toleranti sint aia decat noi .Poate cu aia se aseamana si ” traditiile ” ,sau ” canoanele ” Bisericii Ortodoxe Romane cu traditiile musulmanilor si pana si aia dovedesc …cateodata cel putin , respect fata de morti si de dorintele lor exprimate in timpul …pe cand erau inca vi . Cred c-ai postat acest articol …doar pentru a-mi face mie sange rau …pe cinstea mea !

      Comentariu de Marian | Ianuarie 6, 2013 | Răspunde

      • @Marian
        Cei care au huiduit, precum spui, n-au de a face cu Biserica Ortodoxa. Iar Biserica Ortodoxa nu are de a face cu huiduielile de la crematoriul unde era incinerat trupul neinsufletit al lui Sergiu Nicolaescu.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 6, 2013

      • @Marian
        Civilizatia nu consta in catolicism, ortodoxie, etc, sau altceva. De ce, spre exemplu, nu te-ai referit la protestantism?
        Civilizatia consta in nivelul cultural al oamenilor. Biserica Ortodoxa nu spune, spre exemplu, sa mananci seminte si sa scuipi pe jos cojile, facand o mizerie de nedescris in jurul unei banci dintr-un parc. Dar sunt oameni care asa fac… Un alt exemplu: Biserica Ortodoxa socoteste un pacat injuraturile si indeamna pe oameni sa nu injure. Dar cati nu sunt care injura… Bine, mai e si tipul „intelectual” de injuratura – injura intelectual ;), dar asta e altceva… 😆 Se pot da multe exemple. Uite un altul: Biserica Ortodoxa nu indeamna la lene, ca omul sa nu munceasca, sa fure, dimpotriva. In schimb sunt multi care prefera lenea, sunt destui care fura. Se pot da multe exemple… Rica Venturiano spune: „Ne imbulzim ptr orice, ne calcam in picioare si ne injuramn in numele ia orice, pentru orice. „, dar Biserica Ortodoxa nu spune asta si nu indeamna pe oameni sa faca asa.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 6, 2013

      • @Marian
        Uite, sa-ti spun ceva, avansand o ipoteza.

        Spre exemplu, consumul de droguri. Cel care consuma droguri poate fi catolic, protestant, ortodox, etc. Dar aici nu-i vorba de asta, ci este vorba despre nivelul sau cultural. Un astfel de om, indiferent de confesiunea religioasa din care face parte, are, in general vorbind, un nivel cultural scazut. Sunt si exceptii care confirma regula. Un om care are un nivel de cultura ridicat, o educatie buna, solida nu consuma droguri. Nu cauta satisfactie in asa ceva, in general vorbind este imun la astfel de tentatii sau se lasa mult mai greu tentat de astfel de lucruri.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 7, 2013

  7. Ai vazut un singur reprezentant al BOR in fata crematoriului care sa-i atentioneze pe acei „oameni ” asupra impietatii pe care o savarsesc ?Sa se fi deplasat urgent acolo [ presupunand ca popa care pastoreste bisericuta aia din incinta spitalului Sf. Ioan nu era la ” serviciu ” ] si sa-i ameninte cu anatemizarea [ presupunand ca stiau respectivii ce inseamna asta !] sau macar sa-i injure de mama pentru ai potolii si a-i face sa se rusineze pentru gestul lor ! Inainte de ” Marea Revolutie Socialista din Octombrie { care a fost in…Noiembrie } atunci cand mujicii rusi din diferite motive se rasculau….venea un preot , unul singur si doar ata spunea „-Plecati la casele voastre sau …arunc ANATEMA asupra voastra !” iar taranii rusi , lasau capatele si…topoarele jos si…se intorceau spasiti si inspaimantati la izbele lor .Mai marii BOR care BOR a beneficiat din plin pe timpul comunismului de ” serviciile ” lui Nicolaescu { ma refer la filmele in care au aparut nu numai biserici sau preoti ci si slujbele respective } iar unii dintre ei au fost de nenumarate ori la aceeasi masa plina cu bucate impreuna cu defunctul…trebuiau sa ia parte …cel putin asa ca chestie … la hoha , nu din alt motiv , la incinerare si sa vezi ca poate nu s-ar mai fi starnit balamucul ala !Ti-am mai spus ca nu l-am inghitit ca regizor si mai ales ca interpret al unor roluri dar…a fost totusi un om ca mine si ca dumneata si macar …inaintea mortii oamenii ar trebuii sa fie ceva mai ponderati in manifestarile lor . Si vrei parerea mea sincera ? Nu numai televiziunile sint vinovate de ce s-a intamplat , vinovata principala este ..BOR ! Nu-mi mai cere explicatii suplimentare asa cum ai obiceiul pentru ca…” am taria opiniunilor mele ” ! 🙂

    Comentariu de Marian | Ianuarie 7, 2013 | Răspunde

    • @Marian
      In ceea ce priveste faptul ca n-au fost prezenti preoti ortodocsi acolo, e vorba de o chestiune care tine de cultul ortodox. Deci e o chestiune care tine de cult.
      Insa BOR nu aproba astfel de manifestari precum huiduielile. Si, repet, cei care au facut asa, au huiduit, n-au de a face cu ortodoxia. In schimb au de a face din belsug cu PROSTIA!!

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 7, 2013 | Răspunde

      • Mon cher esti nebun …sau cauti sa ma inebunesti pe mine ? 😕 Pai ce au am spus ca BOR trebuiau sa fie acolo ca…reprezentanti ai …cultului respectiv ? Trebuiau sa fie prezenti ca semn de recunostiinta pentru ceea ce acest om a facut …in favoarea bisericii ortodoxe si …ca o recunoastere a valorii celui ce a fost OMUL SERGIU NICOLAESCU . Si asta tot cultura , tot exemplu de cultura inseamna sa sti ! 😦 Iar ” oile …privesc spre …pastori ! ce-i atat de greu de priceput ? Acesta-i exemplul pe care BOR al da enoriasilor , exemplu despre respectarea mortilor [ sti doar ca in BOR exista cultul mortilor ] iar daca dadea macar o monstar din acest respect poate ca….De aici porneste sau se sfarseste ceea ce generic numim : CIVILIZATIE ! 🙂

        Comentariu de Marian | Ianuarie 7, 2013

  8. A durat ceva timp pana am recitit tot ce am tastat …Nicaieri n-am vazut sa fi pomenit cumva ca Biserica …Ortodoxa este vinovata pentru lipsa de civilizatie a unora dintre semenii nostrii !De ce n-am pomenit despre protestanti sau despre neo-protestanti…pai este simplu , inca n-am pomenit de mai bine de …hai sa zic 40 de ani incoace , cam de cand am inceput sa ma intereseze istoria religiilor si a obiceiurilor sau cultelor religioase ca-n vreo biserica protestanta sau neo-protestanta…sa se inghesuie cineva …pentru orice . De fapt …la orice au o disciplina aproape militara .Am participat la cateva sarbatori Pascale , la Inviere mai precis alaturi de fratii catolici .O FRUMUSETE DE SLUJBA SI MAI ALES O EXCEPTIONALA DISCIPLINA IMPUSA NU DE PREOT CI DE PIOSENIA MOMENTULUI DIN PARTEA PARTICIPANTILOR LA SLUJBA RESPECTIVA !Fratii neo-protestanti …Cel putin aia nu numai in biserica ci si in viata de zi cu zi…” in civilie ” cauta sa fie niste exemple pe care sa le urmeze copii lor si mai ales sa dea exemplu altor oameni de ce inseamna credinta lor , in sensul ca fac voia Domnului in orice moment….nu numai in biserica . Cat despre injuraturi….pai ce chiar te astepti sa pun ghilimele …la orice cuvant ?Credeam ca te prinzi mai repede de figura .Te rog sa fi amabil sa-mi spui daca citatul ” din ” Rica Venturiano este la hoha sau….eventual sa-mi precizezi despre care Rica Venturiano este vorba . 😕 Cat despre consumul de droguri….ai sa razi dar , multi oameni de cultura , vreau sa zic OAMENI DE CULTURA ADEVARATI au consumat droguri iar acest fapt ” simplu ” nu le-a scazut cu nimic di notorietate . Fireste …eu sunt absolut impotriva consumului …cam al tuturor drogurilor , iar daca ar fi dupa mine….Hitler ar fi considerat mic copil { desii si ala cam luase obiceiul unui mic amalgam de morfina cu nu stiu ce …mai ales dupa ultimul atentat impotriva sa } comparativ cu ce le-asi face eu …dealerilor de asa ceva .Fireste si tutunul este un drog insa eu….sunt fumator . Am recunoscut : ma droghez de la 14 ani cu….tigari ! Aia din bisericile protestante pe care le vizitez , ma primesc cu placere si cu dragoste frateasca , insa dupa ce plec, cred ca tamaiaza locul, mai ales ca majoritatea ma cunosc si-mi cunosc si …damblaua ! Printre fostii mei colegi de scoala primara am trei insi ce au ajuns sa fie preoti ortodoxi ….vreo doi stiam ca au eparhi prin Canada si Australia , iar niste buni amici { cu unii am fost chiar coleg pe cand facem ceva studii teologice la ITAsZ } sant pastori risipiti prin toata tara si nu numai . Cand intamplarea face sa ne intalnim…ne simtim bine si petrecem acele momente ca orice crestin de pe acest pamant romanesc …insa fara sa ne dam in petec , deci fara sa ajunga cineva sa ne bata obrazul . Profesorul Aaron Moldovan…sau chiar Lucian Cristescu au participat si ei la astfel de …agape si pot depune marturie . Pai sa vezi ce-i la mine pe strada de Sf.Maria sau de Sf.Vasile sau la alti …sfinti . Sa-i vezi cum asi pun poalele in cap…iar astia se numesc …crestini ! Si te contracarez : civilizatia nu consta in nivelul cultural al oamenilor ci in modul in care aplica si dovedesc acel nivel cultural .De fapt nu stiu cine spunea la un moment dat ca : ” nivelul de civilizatie al unui popor se cunoaste dupa numarul de puscarii si mai ales dupa numarul de …puscariasi existenti in aceste …stabilimente ” ! O fi adevarat…n-o fi… 😦

    Comentariu de Marian | Ianuarie 7, 2013 | Răspunde

    • Nivelul de civilizatie depinde de foarte multe lucruri… Calitatea educatiei, a scolilor sunt primele care ii vin oricui in minte, cam asa cred. Dar problema este deosebit de complexa. Si, bineinteles, exista particularitati de la o tara la alta. Evident, exista si aspectul care tine de religie, dar mai sunt si multe altele…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 8, 2013 | Răspunde

    • @Marian

      „Pai sa vezi ce-i la mine pe strada de Sf.Maria sau de Sf.Vasile sau la alti …sfinti . Sa-i vezi cum asi pun poalele in cap…iar astia se numesc …crestini !”

      Nu toti sunt asa… La mine in cartier nu e asa… N-am remarcat astfel de lucruri, sincer iti zic. Vine lume multa la biserica cand e un praznic mare sau cand e hramul. Biserica e destul de mica in raport cu cati oameni vin… asta poti sa zici. Dar e calm, fara probleme. Din cate am constatat s-au rarit destul de mult si cazurile cand telefoanele incep sa sune in timpul slujbei.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 8, 2013 | Răspunde

      • Daca locuiesti prin „cartierul ” Primaveriiiiiii este explicabil mon cher 🙂 Eu locuiesc….”Dincolo de bariera ” 😦

        Comentariu de Marian | Ianuarie 8, 2013

      • Nu locuiesc in Primaverii! 😆

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 9, 2013


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: