Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Sergiu Nicolaescu…

Gandul

SERGIU NICOLAESCU A MURIT

Se arata, printre altele, ca:

„Regizorul Sergiu Nicolaescu a murit în acestă dimineaţă, în urma unor complicaţii cardiace şi pulmonare severe. Alături de el s-a aflat cea care i-a fost soţie şi prietenă, Dana Nicolaescu.

Regizorul Sergiu Nicolaescu se afla internat la terapie intensivă, după ce a fost operat de peritonită, în 28 decembrie, la Spitalul Elias din Capitală, „în contextul afecţiunii digestive cronice benigne cunoscute”, intervenţia chirurgicală decurgând fără incidente, a anunţat unitatea sanitară.”

Cauza decesului lui Sergiu Nicolaescu

Moment decisiv în viaţa lui Sergiu Nicolaescu: ”Mamă, eu fug din ţară!”

Se arata, printre altele, ca:

English: Sergiu Nicolaescu during a senate hea...

English: Sergiu Nicolaescu during a senate hearing in 2009. (Photo credit: Wikipedia)

„În interviul acordat Playboy, regizorul povestea că prima ieşire peste graniţă a avut-o târziu, pe la 33-34 de ani, atunci când un film de-al lui, scurtmetrajul „Memoria trandafirului”, a ajuns la Cannes. Ca să poate părăsi România, Nicolaescu a primit acordul ministrului Culturii din acea vreme, Constanţa Crăciun. Deşi avea „un dosar prost”, după cum singur povesteşte, regizorul a primit biletul de avion şi paşaportul chiar de la şefa de la Cultură: ” Americanii au spus „cumpărăm acest film, dar să vină regizorul, să-l vedem. ” A dat telefon de acolo cineva şi m-a chemat ministrul, Constanţa Crăciun: „De ce ai dosarul prost?”, „Doamnă, tatăl meu a fost burghez. Pe 5 ianuarie 1948 a fost arestat, a făcut Canalul. Asta e.” A deschis sertarul şi mi-a dat biletul de avion şi paşaportul. I-am mulţumit şi am plecat”.

Prima plecare în străinătate a coincis şi cu dorinţa de a se stabili în afara graniţelor, povesteşte regizorul în interviu. „Mama avea o soră în Germania pe care n-o declarasem nicăieri”. Cu toate astea, s-a răzgândit şi a revenit în ţară. Nu cu mâna goală, ci cu un frigider pe care-l cumpărarse de la Galeriile Lafayette.

„După ce mi-am luat biletul şi paşaportul m-am dus la mama şi i-am zis „Mamă, eu plec. Fug!”. Mama avea o soră în Germania pe care n-o declarasem nicăieri. Iar mama mi-a zis „Băiatule, du-te! Şi dacă ţi-o fi ţie bine, poate ne scoţi şi pe noi…” Şi m-am dus. I-am cunoscut pe americanii aceia, erau de la Columbia Pictures. Mi-au propus un contract întâi pe trei ani şi apoi pe şapte ani. Pe trei ani cu un film – „Visul unei nopţi de vară”, un Shakespeare. Pe şapte ani cu trei filme. Dar apoi au venit la mine doi tipi – un francez şi un neamţ – români ca origine, evrei din România, care mi-au oferit să rămân în Europa şi să lucrez pentru ei. Când mi-au dat primii bani, m-am dus, am cumpărat un frigider, de la Galeriile Lafayette, şi l-am trimis cu avionul în România. Şi atunci mama a înţeles că mă întorc acasă”.”

Romania Libera

Omagiu din partea Revoluţionarilor pentru Sergiu Nicolaescu

Se arata ca:

Preşedintele Blocului Naţional al Revoluţionarilor 1989- România, Dorin Lazăr Maior, a transmis un omagiu pentru Sergiu Nicolaescu, după moartea de joi dimineaţă a regizorului.

În comunicatul remis România liberă, Blocul Naţional al Revoluţionarilor 1989- România, membrii asociaţiei şi-au exprimat regretul pentru ”dispariţia celui ce a fost SERGIU NICOLAESCU,  co-preşedinte de onoare al federaţiei, cel mai sincer şi iubit dintre noi, personalitate marcantă, cu o contribuţie decisivă la Victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989 care a luptat permanent pentru unitatea mişcării revoluţionare şi pentru înfăptuirea idealurilor din decembrie 1989.”

De asemenea, mai mulţi actori şi prieteni ai regizorului şi-au exprimat regretele pentru dispariţia lui Sergiu Nicolaescu. Printre aceştia Geo Saizescu, Daniela Nane, Stela Popescu, Alexandru Arşinel, Ion Besoiu, Sebastian Papaiani, Ion Dichiseanu, Horaţiu Mălăele, Vasile Muraru, Valentin Uritescu, Vladimir Găitan.

Printre personalităţile politice care şi-au exprimat condoleanţe se află preşedintele Traian Băsescu, premierul Victor Ponta, ministrul Culturii Daniel Barbu, fostul premier Petre Roman.

Sergiu Nicolaescu a încetat din viaţă, joi dimineaţă, la spitalul Elias, la vârsta de 82 de ani.

Regizorul a fost operat pe 28 decembrie de peritonită. El a fost iniţial internat pe 26 decembrie pentru o afecţiune digestivă cronică.

Pe 13 decembrie, Sergiu Nicolaescu, parlamentar PSD, le-a adresat mulţumiri colegilor din Senat pentru perioada petrecută împreună, precizând că nu a mai candidat pentru un nou mandat deoarece mai are puţini ani de trăit.

„Vreau să vă mulţumesc pentru aceşti patru ani minunaţi pe care i-am petrecut împreună, în care dumneavoastră mi-aţi dăruit stimă şi consideraţie, simţăminte pe care şi eu vi le datorez. Mai am puţini ani de trăit şi mi-am dorit să-i termin în profesia mea, pentru acest lucru nu am participat la alegeri. Vreau să vă spun un sincer «La revedere!» şi vreau să vă spun în acelaşi timp «La mulţi ani!» şi sărbători fericite”, a spus atunci Nicolaescu de la tribuna Senatului.”

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace.

DE citit si…

INTERVIU Sergiu Nicolaescu: „M-am temut că voi fi OMORÂT după difuzarea peliculei Mihai Viteazul la Moscova”

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Ianuarie 3, 2013 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

15 comentarii »

  1. O javra cu J mare ! Un excelent regizor de film insa JAVARA . Un ticalos ce ne-a mintit pe fata referitor la istoria noastra , doar pentru ca el sa…aiba filme in spate ! Si astia de la ” revolutionari ” ? Nu le e frate rusine , ca datorita lui Nicolaescu { si-o stie toata tara …cu vrajelile lui de…Buftea } nici pana azi nu se stie cine si mai ales de ce , au tras in decembrie ’89 impotriva populatiei …poate manipulate dar….exasperata in mod sigur ! Cine crezi c-a tot amanat pana la ….calendele grecesti toate anchetele ?Nu cumva acest aventurier ce se afla in fruntea acelei ” comisii ” ?Cat de prosti or fi acesti ” revolutionari ” ?Sau incearca sa se bage si ei in seama la inceput de an ?Cat cacat a mancat alde Nicolaescu dupa …decembrie ‘ 89 nu s-a cacat tot Bucurestiul si…Constanta la un loc !Mai ti minte cand povestea ca-si „procurase o….arma cu luneta ” pentru al asasina pe Ceausescu ? Si chestia ca :” s-a temut pentru viata lui ” dupa ce a turnat Mihai Viteazul , aveau rusii, ce aveau cu el, cu el care in „Noi cei din linia intai ” i-a prezentat ca pe niste frati ai romanilor si nu de ieri de alaltaieri ci….chiar din Primul Macel Mondial .Pentru ca totusi a dat Dumnezeu de a murit in sfarsit { pe cand s-o indura Dumnezeu sa-l adune de pe drumuri si pe Iliescu sau Roman ?} , ca mult sange rau mi-a facut ticalosul asta in special dupa ’89 zic si eu ca si altii : DUMNEZEU SA-L IERTE …ca de la oameni…parca m-asi indoi sa primeasca vreodata iertarea . Vreau sa zic de la oamenii ce au cunoscut si au recunoscut ce a facut asta in filmele sale .Pai cred ca sint foarte putine filme in care sa nu fi falsificat …macar putin din istoria trecuta sau prezenta [ prezenta atunci ] si mai ales din realitatile Romaniei si a poporului roman cel putin de la momentul in care si-a turnat …”filmele ” ! Mon cher chat…chiar am uitat si te rog sa ma scuzi : LA MULTI ANI PENTRU DUMNEATA SI FAMILIA DUMITALE , PENTRU AMICI SI { MAI ALES } PENTRU INAMICI …DEOARECE OMUL FARA DUSMANI DEGEABA MAI TRAIESTE !

    Comentariu de Marian | Ianuarie 3, 2013 | Răspunde

    • ” Nu le e frate rusine , ca datorita lui Nicolaescu { si-o stie toata tara …cu vrajelile lui de…Buftea } nici pana azi nu se stie cine si mai ales de ce , au tras in decembrie ’89 impotriva populatiei …poate manipulate dar….exasperata in mod sigur !”

      Marian, sa stii ca nu ma convingi. Este adevarat ca toata tara poate sa faca speculatii si e foarte bine asa. Oamenii gandesc, se gandesc la aceste aspecte. Descartes a si spus: „Ma indoiesc, deci cuget. Cuget, deci exist”. Evenimentele de atunci, din vremea Revolutiei, fiind controversate este clar ca se fac speculatii. Insa nimeni nu aduce nicio dovada, inclusiv referitor la ceea ce ai afirmat tu despre Nicolaescu.

      Pe de alta parte, eu nu cred ca este bine sa lovim in valorile noastre. Constat cu tristete ca unii, chiar si dupa moartea unor personalitati precum Sergiu Nicolaescu, au un apetit deosebit sa lanseze atacuri la adresa acestor oameni valorosi care nu mai sunt printre noi… Este un gest de lasitate din partea celor care lanseaza astfel de atacuri. Iar acestia nu se ridica la valoarea lui Sergiu Nicolaescu… Dar daca tot lovim in valorile noastre pana la urma lovim in noi insine si vom ajunge sa ne distrugem spiritualitatea mai rau decat a facut-o comunismul. Nu e vina lui Sergiu Nicolaescu ca a creat pe vremea comunismului. El a si declarat ca a avut posibilitatea sa plece din tara dar a ales sa ramana aici, sa creeze aici. Poate ca daca ar fi plecat ar fi facut o cariera mare acolo si nici n-ar mai fi fost socotit un regizor roman, ci francez sau american. Ar fi fost mai bine asa? Eu nu cred… Filmografia lui Sergiu Nicolaescu este mare, filmele lui vor ramane mari, ele plac publicului si vor placea in continuare. Inteleg ca in lumea artei exista si foarte multe invidii… Totusi, eu cred ca trebuie sa recunoastem ca Sergiu Nicolaescu va ramane un nume de referinta al filmului romanesc. Inteleg ca sunt unii care nu vor sa fie asa. Totusi, el va ramane un nume mare in arta cinematografica romaneasca, un regizor mare, un artist mare.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013 | Răspunde

      • Mon cher chat !Cine dracu’ incearca sa te convinga si mai ales …de ce ?! La vremea cand Nicolaescu { Dumnezeu sa-l ierte !} facuse „Dacii” au fost numeroase criticile aduse acestui …film , de catre oameni avizati cel putin in domeniul respectiv , {ma refer la istorie evident } unul dintre ei fiind profesorul Daicoviciu . Trag nadejde ca nu-ti este total necunoscut acest NUME ! Sergiu Nicolaescu nici macar n-a catadicsit sa le ceara consultanta referitor…macar la modul in care se imbracau dacii sau legionarii romani , daca nu si-n alte privinte . Nici macar la ” Stefan cel Mare ” , abia la „Mihai Viteazul ” …abia atunci a cerut ceva , ceva indicatii insa…de la altfel de ” istorici ” .Spui dumneata ca ” nu este bine sa lovim in valorile noastre ” si ca ” este un gest de lasitate” … Ai sa razi dar…sunt total de acord cu asta cu o singura conditie : sa nu fie adevarat ceea ce afirmi despre cineva, ce eventual nu se mai poate apara si pe care-l poate reprezenta doar…creatia sa . Atat si nimic in plus .Are peste 60 de filme in ” creatia ” sa .Numeste-mi te rog macar { in afara de „Felix si Otilia ” } 4 filme in care sa nu manipuleze, acei ” figuranti neplatiti ” { asta apartine lui CTP !}, in care sa nu fi falsificat istoria …mai ales de data recenta a Romaniei ! Spui ca ” nu-i vina lui ca a creat in timpul comunismului „? Pai si Victor Iliu …parca tot atunci a creaat . Sau Lucian Pintilie , sau { Dumnezeul meu in materie de teatru si film } Liviu Ciulei pai ce astia au aterizat de pe Marte ? Nu tot atunci au trait si creat ? Pai Liviu Ciulei….fara suparare dar il cam batea la popou pe Nicolaescu daca avea si el relatiile pe care acesta din urma le avea sau daca era …macar pe jumatate la fel de oportunist asa precum Nicolaescu . Asta a „facut” filme cu si despre comunisti ca pret pentru pasaportul ce-i asigura plecarea definitiva dar si posibilitatea de a se reintoarce oricand dorea .A avut un pret si-l respect pentru asta . In Materie de film a facut ce i s-a dictat dar in materie de teatru….fara suparare dar…ai vazut ” O scrisoare pierduta ” regizata de el ? Sau ” Livada cu visini ” ? Spui ca Sergiu Nicolaescu ” va ramane un nume de referinta ” . Pai eu am dat altceva de inteles ? Ce oare Petru Groza , Ceausescu sau…Anna Paucker sau mai nou….Traian Basescu si Elena Udrea nu vor ramane drept …nume de referinta ??! Faceai referire la Descartes …Am auzit si eu despre el acum… multi ani in urma { or fi 40 sau 45 dracu-i mai stie ?! } iar citatul dumitale { Iti multumesc pentru ” traducere ” dar…nu era cazul….fac „parada ” de cunostiintele mele de limba latina…de cate ori am ocazia ! Pai ce degeaba mi-am tocit coatele pe bancile scolii atatia ani ?!} citatul corect este : „Cugito , dubito , ergo sum ” iar de sute de ani incoace a tot fost intors cam pe toate „partile ” si doresc sa-ti atrag atentia ca la un moment dat Descartes intrase si-n oarece conflict cu Biserica si de asemenea te rog sa nu uiti ca atunci cand a murit in urma unei pneumonii …agravate si de o rana la plaman capatata in urma unui duel , Biserica a refuzat sa-i faca serviciul religios …daca nu ma-nsel acesta a fost facut de un preot de tara …pe ascuns .Nu eu , C .V. Tudor o afirma si daca nici asta nu stie ce spune…Majoritatea filmelor lui Sergiu Nicolaescu …elimina si ” cugito ” dar mai ales ” dubito ” din constiinta celor ce le vizioneaza si atunci…nu-i normal sa le numesc…facaturi ? Ma rog sa dau de inteles ca asta …cugito . Frate cred ca nu te-am suparat cu acest comentariu stufos si extrem de lung . Daca totusi am reusit aceasta ” performanta ” , accepta te rog ….REGRETE ETERNE , din partea mea . Si asta cu ” regretele ” este tot dintr-un film al lui Nicolaescu si te provoc sa-i afli numele …nu de alta dar vad ca prea-l aperi cu foc .Ce esti …cavalerul tristei figuri ?

        Comentariu de Marian | Ianuarie 4, 2013

      • @Marian
        Uaaau!! Dar in materie de arta ai viziuni naturaliste (de la naturalism) 😆
        Dar arta nu se reduce numai la asta: la o prezentare fidela, absolut fidela a realitatii. Atunci ce sa mai zicem despre Picasso, nu?
        „Spui ca Sergiu Nicolaescu ” va ramane un nume de referinta ” . Pai eu am dat altceva de inteles ? Ce oare Petru Groza , Ceausescu sau…Anna Paucker sau mai nou….Traian Basescu si Elena Udrea nu vor ramane drept …nume de referinta ??!”
        M-ai facut sa rad, zau asa… 😆 Desi nu poti sa-l compari pe Sergiu Nicolaescu cu cei pe care i-ai enumerat, adevarul e ca acestia din urma vor ramane nume de referinta in istoria noastra. Adevarul este ca n-ai cum sa vorbesti despre istoria contemporana a tarii noastre fara sa faci referire la cei pe care i-ai enumerat. Ne place, nu ne place, asta a fost si este Istoria noastra. Desi unii, in chip absurd, ar dori sa stearga aceste nume din Istorie. Asta a fost. La fel se poate spune si despre Istoria recenta.

        Da… dar atat Ciulei cat si Pintilie au parasit Romania. Nu stiu, dar am impresia ca unii chiar vor ca valorile noastre sa plece din aceasta tara… Sergiu Nicolaescu a ramas aici…
        A, nu, nu m-ai suparat cu comentariu.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013

  2. Tot asa…sa nu uit . Am cam toate filmele lui { in special alea cu „comisarul Moldovan sau Miclovan ” …ca nu s-a hotarat sa-i lase acelasi nume } insa le pastrez DOAR pentru ca in ele apare Bucurestiul copilariei mele , al adolescentei si tineretii mele adica inca la vremea aceea : Micul Paris ! Doar pentru acest motiv le detin si …cateodata le si vizionez. Singurul care-mi lipseste este „Felix si Otilia ” deoarece…m-am zgarcit la gologani la vremea respectiva . Am avut alte prioritati si…

    Comentariu de Marian | Ianuarie 3, 2013 | Răspunde

  3. M-am uitat la ala de labe1, Banciu sau cum dracu-l cheama . Te rog cauta sa-i vezi emisiunea iar apoi fa comparatie cu ce am comentat eu .Ma poti crede pe cuvant : la ora respectiva cand am lansat comentariul la dumneata pe blog …cu cel putin patru ore inaintea lui Banciu…habar nu aveam ca se va mai gasii inca unul care sa aiba aceiasi parere despre ” viata si …opera marelui disparut ” ! Si crede-ma in zilele urmatoare…ai rabdare sa se …raceasca cenusa pe care-o va primii ” vaduva indurerata ” ai sa vezi cat tam-tam se va face . O sera cat mai buna in continuare !

    Comentariu de Marian | Ianuarie 4, 2013 | Răspunde

  4. Cine-i Picasso asta ?! Eu sincer al prefer pe Michelangelo Buonnaroti…[c-a si pictat nu de alta ] sau pe Nicolae Toniza alt …pictor , roman de data asta . Stiu la fel de bine ca si dumneata ca arta nu se traduce prin exprimarea fidela , absolut fidela a realitatii insa…De fapt dumneata afirmi ca Sergiu Nicolaescu a facut …arta ?? Uauuu !! Pintilie a parasit Romania , ai dreptate insa…a lasat in urma sa RECONSTITUIREA ! Acest film { la care dupa aceea nu ne mai puteam gandii nici in vis } a facut timp de vreo zece zile cat a rulat pe ecranele bucurestene { ca dupa aia …l-au ” scos ” } sali ARHIPLINE cu….MILITIENI si PROCURORI iar daca-ti inchipui ca oamenii ” simpli ” de atunci nu intelegeau pe cine reprezenta de fapt George Constantin { Dumnezeu sa-l odihneasca !} te-nseli amarnic . Daca prin ceea ce am comentat am reusit sa te fac sa razi, sa-ti descretesc fruntea la inceput de an , sa sti ca eu personal sunt mai mult decat multumit : se cheama ca am facut o fapta buna …chiar de la inceputul anului ! Uaaauuu !!! Asta-mi poate aduce un loc in Rai deoarece este bine stiut : ” Clasa muncitoare …merge in Paradis ” . Chiar daca nu mai am un loc de munca de ” ceva vreme „, am fost si voi ramane un …membru al acelor ” copii saraci si sceptici ai plebei proletare „! Asta plus faptul ca te-am inveselit …ma indreptatesc sa sper la…Rai cu certitudine !!!

    Comentariu de Marian | Ianuarie 4, 2013 | Răspunde

    • Speranta moare ultima! Asa se zice! 🙂

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013 | Răspunde

      • Mon ami chat…daca eram catolic ma gandeam si la varianta purgatoriului asa insa plus faptul ca { cel putin declarativ } sunt un liber cugetator ma indreptatesc sa am aceasta speranta ce{ ai dreptate mon cher !} moare …ultima . Probabil ea , SPERANTA , va fi si cea care …” va stinge lumina ” ! Imi pare rau ca nu ma pricep sa aplic si eu ” mutre d-alea zambitoare ” asa cum faci dumneata …chiar mergea una la final , ce zici !?

        Comentariu de Marian | Ianuarie 4, 2013

      • „Probabil ea , SPERANTA , va fi si cea care …” va stinge lumina ” ! „

        😆
        Foarte tare!

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013

      • Cum nu stii „sa aplici mutre zambitoare”? E simplu! Uite aici:
        http://codex.wordpress.org/Using_Smilies

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013

    • Mie imi pare rau ca a murit… Mi-au placut filmele lui… In ultima vreme au murit atatia actori mari… Dumnezeu sa-i ierte.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 4, 2013 | Răspunde

      • Lasa-l frate c-a trait suficient si…a trait bine, adica asa cum i-a placut !:-) Multumesc pentru …”invataturi ” ! Exact precum Neagoe catre fiul sau…Teodosie ! 😦

        Comentariu de Marian | Ianuarie 4, 2013

  5. […] de înmormântare a fost mai degrabă o confirmare a ordinii, a preciziei care l-au caracterizat pe Maestru în timpul vieţii. Incinerarea, considerată de Biserica Ortodoxă Română un păcat, aşa cum au […]

    Pingback de [Special] In memoriam Sergiu Nicolaescu « Radu presents: The Movie-Photo Blog | Februarie 3, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

