Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Rezultatul alegerilor – PPDD. Analiza

Iata un partid – PPDD – despre care s-a tot vorbit si s-a scris, dar care, dupa cat constat, nu a fost suficient analizat. Probabil pentru faptul ca acesta e o prezenta inedita pe esicherul politic romanesc si nimeni n-ar fi crezut ca va obtine un procent atat de bun la alegerile parlamentare, de 14,65%. Dar e un procent bun? Eu as zice ca da – sa ne gandim ca ARD a obtinut 16,7% in conditiile in care PDL, partidul cel mai mare din ARD, avea o notorietate nationala mare, mai ales pentru faptul ca Presedintele Basescu provine din acest partid, dar si pentru ca liderii sai au fost popularizati in presa scrisa si audiovizuala, vorbindu-se mult despre acest partid inclusiv pe bloguri. De ce nu s-a intamplat ca PPDD sa aiba, spre exemplu, 6,65% si ARD sa aiba un procent de 24,7%? Se observa ca daca asa ar fi stat lucrurile, n-ar fi afectat USL…  Sau l-ar fi afectat…? Aceste intrebari mi le-am pus astazi…

Dar sa incercam sa facem o analiza asupra acestui partid, PPDD, si sa vedem ce am putea descoperi.  PPDD-ul lui Dan Diaconescu trebuie legat de OTV pentru ca punctul sau de pornire a fost aceasta televiziune, al carei patron e Dan Diaconescu – sufletul acestei televiziuni. Prin OTV, Diaconescu si-a castigat un public fidel, desi unii l-au dezavuat si altii l-au laudat. OTV era „interesant” pentru multi intrucat acolo se spuneau „chestii” care nu le auzeai la „alte” televiziuni. Pentru unii poate ca va parea ciudat, dar Diaconescu si OTV incepusera sa aiba o credibilitate ce sporea cu timpul, parca fara ca sa-ti dai seama. Serialul cu Elodia a facut sa creasca in toata tara faima acestei televiziuni, fara ca cineva sa banuiasca faptul ca se va transforma in partid politic. Arestarea lui Diaconescu si retinerea sa, i-au adus acestuia o si mai mare faima si simpatizanti pentru ca multi au vazut in aceasta arestare un lucru nedrept. Si astfel capitalul electoral al patronului OTV a crescut destul de mult in perioada imediat urmatoare. Diaconescu anunta atunci ca va forma un partid politic ce se va intitula Partidul Poporului, speculand politic cresterea in popularitate a sa si a OTV. Audierile la care era chemat sporeau popularitatea sa. Mie personal nu mi s-a parut ca OTV ar fi avut o doctrina politica pana la infiintarea Partidului Poporului, cand, desigur, OTV i-a servit ca suport propagandistic. Totusi OTV a inceput ca o televiziune de apartament, Diaconescu pozand in om „sarac” si cred ca lucrul acesta i-a fost de ajutor pentru ce avea sa faca mai tarziu. Diaconescu nu era „mogulul”, era „mogulasul”, adica un mogul, asa, mai mic, „unul de-al nostru” – lucru foarte important si bine gandit.

Cred ca trebuie remarcat ca exista o deosebire intre PPDD si Romania Mare – spun asta pentru ca s-au facut in presa unele consideratii in acest sens. Partidul Romania Mare e un partid, evident, nationalist creat tot in jurul liderului sau, Corneliu Vadim Tudor. Totusi, acest partid, mi se pare, a avut ca tinta altceva decat PPDD. Corneliu Vadim Tudor si-a indreptat politica si partidul preponderent impotriva UDMR, a criticat si el, la randul lui, „dezastrul” pe care l-a provocat tranzitia catre economia de piata, a amenintat cu executii, etc. Desi a obtinut un scor foarte bun la alegerile din 2000, de 26,43% la Senat si 24,35% la Camera Deputatilor, acest partid a inceput sa se dezumfle, ca sa zic asa, ca sa sa ajunga acum sa aiba un procent minuscul, cu totul nesemnificativ, de doar 1,47%, si neputand sa intre in Parlament. Cu alte cuvinte, Partidul Romania Mare a avut de unde sa scada. PPDD are de unde sa creasca!! PPDD, cu ajutorul OTV, desigur, a facut un cu totul alt tip de campanie decat a facut PRM in decursul existentei sale. A fost o campanie adresata direct cetateanului, omului simplu. Va amintiti de emisiunile de la OTV si de urmatoarea abordare: nene, ai lucrat la intrepinderea cutare din Iasi, uite cum ti-a distrus-o PSD si dumneata, om intre doua varste, ai ramas fara servici!; domnu’ Cutare, ai lucrat la intreprinderea aceea din Brasov, uite cum s-a ales praful si pulberea datorita PD si ai ramas pe drumuri!! Acest tip de campanie a fost caracteristic pentru PPDD si, trebuie s-o recunoastem, procedeul ales  a fost si eficace. Cu toate acestea, PPDD nu a venit cu solutii viabile, insa la noi, cand e vorba de o campanie electorala, in general vorbind, nu se prea vine cu solutii. De altfel multi au remarcat ca aceasta campanie a fost saraca in dezbateri, cu alte cuvinte o campanie mediocra. Totusi, trebuie mentionat ca PPDD a indicat o realitate trista a Romaniei postdecembriste: distrugerea atator intreprinderi, fenomen ce a lasat milioane de oameni pe drumuri, multi dintre ei luand calea emigratiei… Nu se poate ca un astfel de mesaj sa nu sensibilizeze oamenii.

Un alt lucru de remarcat este faptul ca PPDD, construit in jurul personalitatii liderului sau, Dan Diaconescu, n-a venit cu alte nume sonore, ca sa zic asa, decat cu putine exceptii. Faptul ca e construit in jurul liderului nu ar reprezenta o noutate in politica romaneasca. FSN, mai apoi FDSN, PDSR a fost tot in jurul liderului, Ion Iliescu. PDL, tot in jurul liderului – Traian Basescu. Totusi, atat PDSR, mai apoi PSD, cat si PDL au avut, pe langa lider, si alte personalitati si se pot da cu usurinta exemple: cine n-a auzit de Adrian Nastase? Emil Boc? Theodor Stolojan? Mie parca nu-mi vine sa cred (dar poate ca gresesc) ca Simona Man e atat de cunoscuta electoratului precum Adrian Nastase, ca sa dau un exemplu. Dar, repet, e subiectiv: poate ca ma insel… Dar daca lucrurile stau asa, victoria PPDD e cu atat mai surprinzatoare: acest partid a inregistrat un procent bun, cu care a intrat in Parlament, cu nume mai putin (sau chiar deloc) sonore in politica romaneasca.

Dan Diaconescu

Acestui partid i s-a spus ca e populist, antisistem, ceea ce si e… Intr-o Romanie dominata, dupa cum arata sondajele, de nostalgii dupa Ceausescu iata ca si-a facut loc si un astfel de partid. Eu cred ca lucrul asta ar trebui sa dea de gandit… Procentul de 14,65% pe care l-a obtinut arata gradul in care electoratul a sanctionat intreaga noastra clasa politica postdecembrista. Este, in orice caz, un avertisment dat clasei politice. Iata ce ne arata Gandul, intr-un articol pe care il recomand a fi citit integral si in original:

Dan Diaconescu anunţă că-şi dă demisia din PPDD

Iata ce se arata:

„Dan Diaconescu a anunţat sâmbătă seara că, în urma rezultatului de la alegeri şi pentru că a ratat intrarea în Parlament, îşi va da demisia din PPDD.

Strânşi sâmbătă la un hotel de la marginea Braşovului, cei 68 de parlamentari ai partidului Diaconescu-OTV „au căzut de acord cu o declaraţie” referitoare la viitoarea lor activitate in Legislativ, pe care o vor dirija, din postura de şefi ai grupurilor parlamentare, Radu Popa (Camera Deputaţilor) şi Tudor Barbu (Senat).

Diaconescu a ţinut să prezinte declaraţia din postura de „biet ziarist fără nicio legătură cu conducerea partidului”, adăugând că „preşedinte este doamna Man, eu sunt doar un simplu membru care va demisiona din partid în cel mai scurt timp, pentru a-mi putea relua emisiunea de televiziune”.

PPDD nu va semna „niciun fel de document de coabitare USL-ARD-Traian Băsescu”, a garantat DDD. Motivul: „nu suntem de acord nici cu guvernarea USL, nu am fost de acord nici cu guvernarea ARD şi nu suntem nici de acord ca preşedintele României să fie în continuare domnul Băsescu.” „Rămânem probabil, de luni încolo, singurul partid de opoziţie din România, a continuat Diaconescu, detaliind apoi ce vor cere în Parlament deputaţii şi senatorii PPDD: ridicarea imunităţii parlamentare pentru toţi parlamentarii, limitarea numărului de mandate pentru fiecare parlamentar la două, confiscarea averilor ilicite, oprirea colaborării cu OMV Austria şi întoarcerea ţiţeiului şi a gazelor româneşti la poporul român, întoarcerea tuturor obiectivelor vândute „pe nimic către alte state”.

Noi dorim ca toată averea să se întoarcă la popor, noi dorim ca mandatele primarilor să fie limitate şi ele la două şi desigur dorim multe alte lucruri pe care le vom cere răspicat în Parlament ori de câte ori o s-avem ocazia„, a explicat Diaconescu.

„Bietul ziarist” a mai adăugat că parlamentarii PPDD vor vota împotriva investirii Guvernului Ponta, „dacă el va fi investit, sigur probabil pentru o perioadă foarte, foarte scurtă, până când românii îşi vor da seama ce greşeală au făcut”, după care a anunţat şi pe cine a „invitat” să meargă luni în locul său la consultările de la Palatul Cotroceni, el nefiind preşedintele partidului: pe Simona Man, „adevărata preşedintă a partidului”, pe Tudor Barbu, Liviu Neagu, secretarul general al partidului, şi Diana Voiculescu, prim-vicepreşedintă a partidului.” (subl. mea)

Trebuie spus ca miscarea facuta de Dan Diaconescu este excelenta! Spre deosebire de Vadim Tudor, care s-a tinut de scaun atatia ani si se mai tine inca, Dan Diaconescu demisioneaza. Lucrul acesta cred ca trebuie inteles prin faptul ca „bietul ziarist” nici nu are nevoie sa fie presedintele partidului. El este mentorul partidului. Cu atat mai mult cu cat isi construieste si o imagine de „om de onoare”, care nu poate sa-i aduca decat simpatie din partea electoratului sau. Este limpede ca postura de partid de opozitie ii convine cel mai mult lui Dan Diaconescu. Este si mult mai comod asa si, atentie, el face o opozitie intregii clase politice din Romania. Daca Partidul Romania Mare s-a mai aliat cu FDSN, actualul PSD, in trecut, PPDD se opune atat USL, cat si ARD, cat si Presedintelui Basescu. Deci Diaconescu nu vede posibila niciun fel de alianta cu vreunul din partidele existente pe scena politica romaneasca, si nici cu Presedintele. De observat e faptul ca Diaconescu face mereu apel la popor. Si cred ca e de remarcat ca, cel putin pe termen mediu, acest partid s-ar putea sa creasca. De ce oare? Numai datorita mesajului populist?

Problema este mai complicata, cred eu. PPDD speculeaza politic scaderea continua a nivelului de trai al populatiei. Germenul acestui partid, cred eu, trebuie cautat in nedreptatile din intreprinderile de stat, in managementul defectuos de acolo, care nemultumeste foarte multi oameni, in cei din randurile somerilor, a celor ce au firme mici sau sunt PFA, nemultumiti de starea economica a tarii si care se zbat sa supravietuiasca… De observat ca acest partid tinteste, de fapt, un electorat de stanga. El nu are drept tinta un electorat elevat si nici un electorat multumit cat de cat de situatia sa.  Din aceasta cauza si spun ca PPDD poate creste, electoral vorbind, pe termen mediu. Clasa noastra politica pare nu a lua in seama aceste lucruri… Populatia aceasta saracita de tranzitie este sensibila la populism. PPDD s-ar vrea, din cate inteleg, sa fie o alternativa in cazul in care aceasta clasa politica se va compromite. Eu de asta si spun ca rezolvarea problemelor economice si ridicarea nivelului de trai al populatiei ar trebui sa fie o prioritate pentru USL. Aceasta ar fi o cale sigura pentru stoparea ascensiunii acestui partid – PPDD. O populatie saracita, umilita si care nu este elevata s-ar putea indrepta intr-o proportie destul de mare catre PPDD, un partid care nu le propune solutii de mai bine, dar care ii atrage prin populismul sau: ei sunt cu poporul, pe cand ceilalti par a nu fi cu poporul. Este interesant cum tema aceasta de a fi cu poporul, prezenta pe vremea lui Ceausescu – „Ceausescu si poporul!”, va amintiti? – este reluata acum intr-o versiune moderna, ca sa zic asa. Se poate spune, bunaoara, „Diaconescu si poporul!!” sau „PPDD si poporul!!”. Populismul acesta prinde la un popor cu un spirit atat de gregar cum este poporul nostru. Tema aceasta de „intoarcere la popor” a fost folosita, si nu fara succes, si de catre Traian Basescu. Deci o astfel de tema poate da usor roade. E verificata, ca sa zic asa si e dificil de luptat impotriva ei. Nu trebuie blamata numai stanga pentru succesul PPDD. Totusi, acest partid s-a dezvoltat in perioada regimului Basescu. Stanga politica, cu toate esecurile ei de-alungul timpului, a tinut, totusi, in frau dezvoltarea acestui partid. Partidul acesta a inceput sa incolteasca odata cu o guvernare de dreapta ce a ignorat aspectele sociale, si care a mers strict dupa retele de austeritate impuse de FMI. Nici nu se putea un anotimp mai bun pentru ca PPDD sa rasara si sa se dezvolte. Un lucru interesant: pe vremea lui Adrian Nastase, continuand cu urmatorii ani, Partidul Romania Mare nu a fost periculos, ca sa zic asa. Pe vremea lui Basescu a aparut insa o astfel de forta politica- PPDD – indreptata impotriva a tot ce inseamna clasa politica la noi, fara solutii viabile, fara o ideologie bine conturata si fara sa se remarce printr-un spirit european.Si care ar putea deveni periculoasa in viitor, in cazul unui esec al USL. La noi, datorita gregaritatii specifice poporului roman, poate prinde ceea ce se cheama argumentum ad populum. Si poate fi de rau. De aceea pericolul potential pe care il reprezinta PPDD trebuie luat in considerare de USL, dar si de ARD, demonstrand ca sunt forte politice responsabile.

Anunțuri

Decembrie 16, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

18 comentarii »

  1. In primul rand referitor la declaratia aceea cu ” nu va semna niciodata o coabitare cu USL -ARD -Traian Basescu ” . Dan Diaconescu a uitat acel dicton ” latin ” : never say never .Ai dreptate referitor la ” doctrina ” PP-DD si mai ales la strategia electorala a acestui partid. Daca Otevescu avea si ceva in traista nu doar promisiuni…Iata ca totusi aceste promisiuni …au prins la suficienti oameni astfel incat sa ” prinda ” Parlamentul fireste nu suficiente , astfel incat sa-si poata permite sa ” faca ” si guvernul sau sa ocupe Cotroceniul .Consider totusi c-a fost votat de mult mai multi oameni decat de activul de partid .Daca-l votau toti aceia cu care se lauda Diaconescu ami ieri , alaltaieri…am fi avut ceva surprize . Ca Dan diaconescu se va retrage din politica ramanand … doar ” un simplu ziarist „…Asta sa i-o spuna lu’ Mutu…. ce inca mai joaca fotbal in Italia ! Cat despre ” spiritul gregar” …pai toate popoarele al au…ce te-ai pus cu lupa pe capul romanilor !? USL-asii insa daca ar face AZI sau mai bine IERI un sondaj de opinie….cred c-ar ramane ca la dentist vazand cat au scazut in sondaje , dupa intalnitea la ceas de taina de la Cotroceni tocmai cu cel impotriva caruia au votat atiti romani : Basescu Traian .Antonescu a mai dres busuiocul azi cand a refuzat sa participe laolalta cu …aliatii la intalnirea pentru desemnarea primului ministru insa….cam tarziu , cam tarziu . Asta-i transparenta pe care o promitea Ponta inainte de alegeri ? Sti vorba aia veche , romaneasca : ” – Tradare sa fie, dac-o cer interesele partidului….dar s-o stim si noi ” !

    Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

    • Toate popoarele au un spirit gregar…? 🙂
      Crezi? 😀

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

      • Nu-i vorba despre ce cred eu si o sti foarte bine ! Acesta-i adevarul : omul are spiritul de turma si mai ales de turma anarhica…de figura asta s-a prins si Dumnezeu atunci cand a lasat sa se plimbe prin Rai …singurii doi oameni pe care-i crease . A fost de ajuns sa-si faca aparitia un tip ce avea un discurs …fermecator iar acei doi oameni , singurii doi oameni { de sexe diferite } l-au ascultat atunci cand a invelit minciuna in adevar si mai mult …s-au acuzat unul pe altul…disculpandu-l mai mult sau mai putin pe ….adevaratul vinovat : DUMNEZEU !

        Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012

      • Dumnezeu vinovat? De ce? Pai, de ce primii doi oameni nu l-au ascultat pe Dumnezeu si au ascultat de sarpe?

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012

  2. Cat despre ” Romania Mare”…pacat ca Vadim a fost doar un egocentrist , a fost de fapt un fel de Cronos . Era un partid ce avea carlig la romani , nationalisti [ mai mult sau mai putin …insa nationalisti ] si care dupa evenimentele de la Targu Mures si nu numai…le-a cam sarit mustaru’ . Pai daca Romania Mare era in parlament unul ca Csibi Barna….era cam demult impaiat si expus la….muzeul figurilor de …ceara !Unul ca Barna si….altii ca el .Nu uita ca Vadim a dus o adevarata campanie impotriva lui Verestoi Atilla ala de a ras padurile de pe sute de mii de hectare …fara sa fie in stare sa puna in loc …nici macar un puiet . Fireste …..la TV spunea una iar la bufetul parlamentului cand se intalnea …in privat , face to face cu Verestoi ai spunea acestuia din urma „- Dragul meu …eu sunt pamfletar ….ce-i asa greu sa intelegi ?” Exact ca-n vorba aia romaneasca …si asta e veche dar…tot romaneasca „- Toti sintem romani …mai mult sau mai putin onesti !”

    Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

    • Aha! Deci, daca inteleg bine, la Vadim a fost vorba de lipsa de onestitate. De asta a ajuns Partidul Romania Mare la sub 2%, nu? Asta vrei sa spui, nu?

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

      • Stii foarte bine ca poti mintii un om o data sau …de zece ori , insa nu poti mintii mai multi oameni, oameni ce se incred in cuvintele tale , mai mult decat o data , o singura data ! Dupa asta acei oameni…te observa mai atent si…vad ca esti gol pusca . Vad ca imparatul…este in pielea goala …exact ca-n acea povestire a fratior Grimm sau Anderssen dracu sa-i ia si p’astia ! Ai sa razi dar…la un moment dat …prin ’98 ma inscrisesem la Romania Mare , in partid, eu ce n-am facut niciodata parte din vreo ” structura ” de acest gen . Am parasit partidul nemaiplatind cotizatia chiar in perioada cand Vadim o cooptase pe Irina Loghin si parca pe Dolanescu . Puteam sa inghit galusca cu Leonida Lari insa si p’astia…era prea mult , mult prea mult .Las la o parte ca ala de era seful filialei sau cum i-o zice era de o prostie si un servilism inimaginabil : cred ca daca Vadim ar fi mers sa se cace tipul s-ar fi simtit onorat sa-l stearga la …popou si luand in considerare aceasta onoare si-ar fi luat angajamentul sa nu se mai spele pe maini …toata viata ! M -am declarat …libercugetator…ce doreai sa fac ? Sa stau sa ascult balivernele alora ? Si ale cui ? Ale unuia precum Vadim ? Aaaaa …daca eram student si m-asi fi dus la cursurile sale…despre politica nationala sau nationalista.. Eu sunt satul …d’ale mele !La Vadim n-a fost vorba DOAR despre lipsa de onestitate . Oamenii , posibilii simpatizanti si chiar unii ce-i fusesera alaturi de la inceput , atunci cand a creeat partidul …cu banii dati de Adrian Nastase [ ” bani pentru partide „] parca , l-au parasit rand pe rand …ultimul fiind Bolcas . Cine i-a mai ramas ? Aaaaa…. Mitzura Arghezi { sau Theodorescu …ca parca n-a fost casatorita niciodata , daca nu m-au inselat ” sursele ” mele, fostii vecini din Martisor sifiliticul ala baran a pus un fel de clauza in testament : ia tot cu conditia sa nu-si schimbe numele prin casatorie } si parca …Irina Loghin . Da , de asta a ajuns partidul respectiv sub 2% !!! Oamenii s-au prins de cioace si….s-au lasat pagubasi sa-l mai voteze . Chestia cu fraudarea pe care o tot invoca Vadim… Exact precum clientii spitalului 9 ce se proclama …Napoleon si spun c-au aterizat cu MIG-ul de pe Sf. Elena !Stai linistit ca nici cu astia de la PP-DD nu-mi este rusine . Diaconescu nu-i nebun sa-si riste gologanii adunati atat de greu pentru…propasirea neamului .Ai vazut de cand esti oltean [ oltean autentic vreau sa zic ] larg la punga ? Oltean darnic ….Doamne fereste …eu personal n-am vazut si inca n-am auzit . Deci daca nu vor misca ceva, ceva pe acolo prin parlament…data viitoare …nu-l mai pupa . Sa miste in sensul ca ” sa faca bani ” pentru partid ca doar nu si-o vinde Diaconescu …Rolls-ul sau iachtul !

        Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012

      • Interesanta teorie…

        Da… Vadim i-a indepartat pe toti cei care , dupa parerea lui, ar fi putut fi o amenintare pentru postul sau in partid. Partea proasta pentru Partidul Romania Mare este ca el i-a indepartat pe toti oamenii valorosi din partid, pe care ii avea. Si asa a ramas cu… ceilalti…

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012

      • „Diaconescu nu-i nebun sa-si riste gologanii adunati atat de greu pentru…propasirea neamului „

        Da, dar vezi… mai sunt si ambitiile… Cele politice, desigur.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012

      • Dupa parerea mea, Diaconescu este un tip ambitios. Este si mai tanar decat Vadim. N-as crede ca proiectul asta – PPDD – ar duce lipsa de bani… Si sa nu uitam ca Diaconescu este patronul unei televiziuni – OTV – care face audienta! Vadim nu a avut o televiziune la indemana, care sa mai fie si a lui.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012

  3. Dar care-i treaba cu ” aia de la Ministerul Muncii ” n-a dat randament ? Nu de alta dar vad ca nu face parte din viitorul guvern . Mai bine ar pune-o la Casa de pensii in locul Doinei Parcalabu , ca oricum acolo-i stat in stat ….poate asa voi reusii si eu sa ma lipesc de o pensioara ceva …nu de alta dar la 60 de ani …nu ma mai angajaza NIMENI chiar daca alegerile au ” creeat” inca vreo ….suta si ceva de „locuri de munca”….in Parlament !

    Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

    • Eu am inteles ca la Ministerul Muncii ramane Mariana Campeanu (PNL)…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

  4. Si eu si dumneata sintem ambitiosi . Eu mai putin ca la 60 de ani…ce ambitii sa mai am ?Dan Diaconescu o fi ambitios si pot crede ca proiectul politic PP-DD nu duce lipsa de bani , insa indiferent de sursa…de la Diaconescu [ chiar daca or fi fost ceva gologani si de la el ] repet nu-i nebun incat sa -si riste averea [ repet , castigata destul de greu ,contrar spuselor unora ] pentru fantasmagorii precum fotoliul de la Cotroceni . Aaaaa… ca a incercat , ca a visat …”Follow that Dream „, asta-i deja altceva .Si daca-i mai tanar decat Vadim ce ? Poate fi mai tenace , are toata viata inainte spre deosebire de Vadim insa, tot spre deosebire de Vadim….n-are substanta nici macar in discurs , in idei . Eu am discutat cu Diaconescu [ pe vremea pe cand el era doar patronul unei televiziuni de garsoniera…iar eu doar un paznic si vanzator ocazional la o taraba cu flori ] si sincer sa fiu….mi s-a parut inca de atunci ,[ si sint vreo opt ani buni de atunci ] doar o forma fara fond . Las la o parte faptul ca n-a cumparat nimic insa….Am avut senzatia ca discut cu o masinarie ce porneste atunci cand apesi butonul ” START” si-ti zice ce este programata sa zica , nimic altceva . De fapt inca de atunci i-am remarcat goliciunea sufleteasca , fara sa ma laud ca aia de asteapta sa treaca lupta . Iar faptul ca n-a cumparat , macar o floare desii se ducea la o dama…denota inclusiv zgarcenie , sau asta mi-a facut mie impresia . Poate o fi cumparat din alta parte desii …ma cam indoiesc deoarece preturile pe care le afisam astia de la tarabe erau cu mult sub alea de la florarii . Vadim ….[ iar te contrazic ] a avut o televiziune la indemana si chiar a „prestat” insa….ca sa vorbesti doar tu…de cand incepe emisia si pana la final….devine plictisitor iar ” moderatoarea” sau ” moderatorii ” erau de-o slugarnicie fara margini si se uitau la el ca la Dumnezeu coborat in mijlocul lor .Televiziunea respectiva asi avea sediul in cladirea fostului ” Tehnic Club ” la intersectia lui Serban Voda cu strada Cutitul de Argint iar propietar era un membru PRM { chiar imi scapa numele } , un medic veterinar ce dupa ce-a rupt relatiile cu Vadim si cu partidul respectiv cat a mai tinut televiziunea respectiva a aruncat cu laturi in Vadim [ nu ca n-ar fi meritat-o !] el si cei ce-l lpupau in dos pe VC Tudor pana mai ieri alaltaieri . Si ce oare ai uitat cand Vadim sau Paunescu erau invitati permanenti ai lui Otevescu ?! Oare nici atunci …” n-a avut o televiziune ” Vadim ? Pai facea raiting…cat nu faceau toate celelate la un loc …doar simpla sa aparitie ! Ce ai uitat ? EU , asa precum vezi…n-am uitat . Si apropo de uitat . Te-am intrebat ceva despre actualul ministru al muncii…care-i treaba de va fi schimbata ? Motive de sanatate , de familie , sau …ce ?Ore sa nu sti ? Tocmai dumneata ? Parca n-asi crede …O seara buna iti doresc …Poate te vei indura sa-mi dai maine raspunsul la aceasta intrebare . Tare mi-e teama ca …” ceva e putred ” in guvernul asta si-n cel viitor si…n-am incredere in ei, mai ales acum dupa ce mi-au inselat-o !

    Comentariu de Marian | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

    • Interesant punct de vedere!

      Repet: inteleg ca la Munca ramane Mariana Campeanu (PNL). Nu este exclus sa se mai negocieze, dar n-as crede. Cred ca D-na. Campeanu va fi ministru in continuare.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 17, 2012 | Răspunde

      • Eu am vazut pe cam toate crolurile numele Alina Gorghiu ….sa dea Dumnezeu sa ma-nsel ! Sincer n-asi prea dori s-o schimbe pe Campeanca ….dar daca vine Gorghiu….al pun pe Iancu sa ia legatura cu ea la clubul ala al lor al liberalilor si…poate in sfarsit reusesc sa obtin pensie de la statul roman …pensie ce de fapt mi-o datoreaza acest stat deoarece n-am dat eu banii din mana pentru asa ceva ci…mi-au fost opriti pe statul de salariu timp de peste 35 de ani .

        Comentariu de Marian | Decembrie 18, 2012

  5. Da ! Dumnezeu a fost vinovat !!! Ai uitat ca le-a dat acelor doi oameni , acelei perechi de oameni , prima lege ? Citeste Biblia mon cher chat , sau mai bine zis …studiaz-o ! „Sarpele ” le-a aratat adevarul : ” Bai fratilor…Dumnezeu nu doreste ca voi sa cunoasteti cat cunoaste si el , din acest motiv v-a dat interzis la ….” mere ” , ca voi sa ramaneti prosti iar EL …desteptul lumii !”Fireste ca nu-i vorba despre mar. ” Fructul oprit „, nu era in nici un caz marul .

    Comentariu de Marian | Decembrie 18, 2012 | Răspunde

    • Da, dar vezi primii oameni nu erau pregatiti sa manance din acel fruct. Zici ca sarpele le-a aratat adevarul. Si omul ce a cunoscut in urma „adevarului” aratat de sarpe? Moartea, asta a cunoscut. De fapt Dumnezeu le-a zis mai inainte ca daca vor manca din fructele celui pom, al cunostiintei binelui si raului, vor muri. Deci Dumnezeu le-a spus oamenilor adevarul.

      Insa primii oameni…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Decembrie 18, 2012 | Răspunde

      • Gresesti mon cher , si de data asta chiar imi pare rau sa-ti spun asa ceva. Ti-am spus parca ca am si vreo doi ani de Institut Teologic …printre ” studiile ” pe care le-am facut in viata , desii ma declarat liber cugetator si….m-am lasat pagubas…mai mult sau mai putin chiar ma plictiseau acele lungi discutii privind o filozofie pe care eu ajunsesem s-o cosider cel putin aiuritoare . „Sarpele” a spus adevarul : ” – ….Veti fi ca Dumnezeu …Veti cunnoaste BINELE si RAUL…” Aentie n-a spus : DEOSEBIREA DINTRE BINE SI RAU ! Deci unde si mai ales cand a mintit ” sarpele ” ?Aaaaa chestia cu ” ….- hotarat nu veti murii ” ??? Pai ce Dumnezeu i-a ucis instantaneu pe amaratii aia doi ?Nu frate….i-a alungat din gradina Sa…si I-a obligat sa munceasca pentru a-si putea duve traiul .Deci i-a pedepsit , munca devenind prima pedeapsa din istoria lumii data cuiva …pentru incalcarea unei legi .Munca si expulzarea dintr-un loc ce avea ceva conditii , intr-un loc…vai de mama lui .Cam cum faceau comunistii si nu numai ei, atunci cand condamnau pe cineva la o pedeapsa domiciliului obligatoriu intr-un anumme loc . Daca ti se pare putin glumet acest raspuns, nu uita : ai de-a face cu un liber cugetator! Insa daca doresti sa ne ” distram ” pe teme asta …iti stau la dispozitie , nu de alta dar mie chiar imi place sa arstalmacesc Biblia , asa cum imi place . Ori sunt liber cugetator …ori nu mai sunt !

        Comentariu de Marian | Decembrie 19, 2012


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: