Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Sedinta CSAT. Scandalul

Gandul

SCANDAL LA COTROCENI. Victor Ponta A PLECAT din şedinţa CSAT condusă de Traian Băsescu. Decizie CSAT: S-a aprobat noua strategie de cumpărare a avioanelor multirol

ŞEDINŢA CSAT. De la ce a pornit cearta dintre Ponta şi Băsescu EXCLUSIV

CULISELE SCANDALULUI DIN CSAT. Ponta: Discuţia risca să degenereze. Îmi doresc să-l fac pe Băsescu să înţeleagă că pot colabora, dar nu este şeful meu

Se arata ca:

„Premierul Victor Ponta a confirmat informaţiile prezentate în exclusivitate de gândul potrivit căreia s-a retras din şedinţa CSAT după un schimb dur de replici cu preşedintele Traian Băsescu despre înzestrarea armatei.

„M-am contrazis cu preşedintele, dar sunt o fire calmă şi raţională, nu ne-am enervat, jignit. Pentru că ceea ce avem de stabilit împreună, stabilim între preşedintele şi prim-ministru, nu înseamnă că sunt subordonat, nu trebuia să rezolvăm o asemenea dispută cu miniştri şi consilierii prezidenţiali. A fost o primă discuţie, ministrul Dobriţoiu a prezentat o situaţie îngrijorătoare despre fondurile alocate armatei în perioada 2008 – 2012. Din acest motiv sunt probleme cu pregătirea, înzestrarea. Preşedintele a spus da aşa este, eu propun să luăm o decizie în CSAT să dăm bani la armată. Nu am fost de acord”, a spus premierul Victor Ponta.

El a precizat că stabilirea bugetului MAPN depind de Guvern şi de Parlament şi nu de CSAT şi Administraţia Prezidenţială. Victor Ponta i-a transmis preşedintelui că nu se poate lua o decizie în CSAT, iar discuţia despre bugetul MAPN trebuie reluată după alegerile din 9 decembrie.

În condiţiile în care „situaţia risca să degenereze”, premierul i-a spus preşedintelui Băsescu că se retrage din şedinţa CSAT şi că vor avea o discuţie privată fără ca miniştrii şi consilierii să fie de faţă.

„Soluţia a fost să discutăm în decembrie şi cu noul Parlament. A fost un dialog mai dificil pentru că îmi doresc să-l fac să înţeleagă că pot colabora, dar nu este şeful meu. Nu a fost o întâlnire reuşită. Discuţia risca să degenereze”, a subliniat Ponta.

MEGA-MINISTER la Palatul Cotroceni

Premierul a spus că s-a opus vehement introducerii pe ordinii de zi a strategiei pentru recredibilizarea României, deoarece se propunea un mega-minister la Palatul Cotroceni.

„Conform legii ordinea de zi se stabileşte de preşedinte în consultare cu premierul. Materialele au fost trimise ieri, nu cu zece zile înainte. I-am spus preşedintelui că nu sunt de acord cu forma şi fondul acestor materiale. În ceea ce figura la primul punct, strategia pentru refacerea crediblităţii se propunea ca în cadrul Administraţiei Prezidenţiale să se facă un Oficiu, un Consiliu separat care să coordoneze MAE, Radio, TVR, Ministerul Afacerilor Europene, ar fi dublat atribuţiile MAE. Un supraminister de externe care să coordoneze aceste activităţi. Se dorea un fel de mega-minister care să gestioneze ceea ce e în afara ţării. Nu am fost de acord, iar preşedintele nu a mai discutat acest subiect”, a spus Victor Ponta.

Super-puteri pentru CSAT la privatizări

O altă temă controversată pe ordinea de zi a fost legată de faptul că preşedintele Băsescu a propus ca toate privatizările şi numirile de manageri privaţi să treacă prin CSAT. Informaţia a fost prezentată în exclusivitate de gândul.

„Ce să facem dacă vrem să punem un director la Plafar? Mergem în CSAT? Nu am fost de acord. Dacă există privatizări cu risc pentru siguranţa naţională siguri că mergi şi la CSAT”, a declarat la RTV Victor Ponta, precizând că nu s-a luat o decizie în acest sens.

„Dan Diaconescu nu a depus o hârtie că are bani pentru Oltchim”

„Nu a depus o hârtie că are bani pentru Oltchim, este o minciună”, a spus Victor Ponta. El a precizat că îşi doreşte şi investitori din America sau alte zone pentru Oltchim, dar firmele de profil sunt în Rusia.

Premierul şi-a exprimat încă o dată neîncrederea că Dan Diaconescu are banii pentru cumpărarea Oltchim.

„Eşecul privatizării de la Oltchim este că nu s-a îndeplinit ceea ce trebuia de la începutul lui 2012 şi am ajuns sub presiunea timpului. Dan Diaconescu trebuie să cumpere Arpechim, trebuie să rezolve cu Electrica, cu AVAS”, a completat Victor Ponta.

Premierul a precizat că toate datele de la Ministerul de Interne şi SRI despre Oltchim merg către DNA”

Daca e dupa cum spune Victor Ponta atunci mi se pare exagerat ceea ce a propus Presedintele.

De la MIG-uri la F16. Epopeea avioanelor multirol în România

Se arata, printre altele, ca:

2008: Cinci mari producători de avioane peţeau România

În urmă cu mai mult de patru ani, discuţiile la nivel înalt privind necesitatea modernizării flotei “sovietice” de avioane de luptă a Armatei române se intensificau. România îşi anunţa intenţia să cumpere 48 de avioane multirol noi, de generaţia a 4-a, şi era dispusă să aloce 3,5 miliarde de euro pentru această achiziţie.

Cinci mari producători au depus, în acea perioadă, oferte la Ministerul Apărării şi au purtat negocieri şi prezentări la Bucureşti. Era vorba despre Lockheed Martin (SUA) cu modelul F-16, Saab (Suedia) cu modelul JAS-39 Gripen, Boeing (SUA) cu modelul F-18, consorţiul Eurofighter (mai multe state europene) cu modelul Typhoon şi Dassault (Franţa) cu modelul Rafale.

În urma discuţiilor politice de la Bucureşti, care ţineau seamă de parteneriatul strategic al României cu SUA, de obligaţiile operaţionale din NATO, dar şi de interesele economice de viitor, care se bazau pe investiţii geostrategice, a devenit evident că preferaţii erau americanii şi modelul de avion F-16.

La vremea respectivă, au existat politicieni printre care liderul PSD Mircea Geoană sau premierul PNL Călin Popescu Tăriceanu, care au acuzat că Preşedinţia, respectiv Traian Băsescu, nu este deschisă către ofertanţii din Europa şi favorizează producătorul din SUA.

Modelul F-16 avea atunci, ca şi acum, două mari avantaje. Primul: era testat cu brio în manevre de război real, pe toată planeta, chiar dacă este un avion relativ vechi. Restul modelelor erau încă în faza de testare sau nu avea rezultate la fel de bune. Celălalt mare avantaj era faptul că un contract cu americanii pe F-16 asigura tranziţia la aparatele F-35, avioane de generaţia a 5-a.

Singurul concurent real al F-16 erau suedezii de la Gripen, care pe lângă faptul că ofereau un model nou-nouţ României, veneau şi cu o ofertă de “offset” net superioară faţă de cea americană – investiţii în industrie.

2010: România bate palma cu SUA, pe 24 de F-16 vechi şi 24 noi

O decizie a fost luată la Bucureşti abia în 2010, în contextul în care România devenea membră a Tratatului privind scutul antirachetă al SUA. România se angaja, în cadrul unui acord cu Guvernul SUA, să cumpere 48 de avioane F-16, în două etape. În plină criză financiară, planul de achiziţie a 48 de aparate noi a picat. Costul pentru 48 de avioane F-16 noi era estimat la 6 miliarde de dolari.

Prima etapă prevedea achiziţia de 24 de aparate F-16 second-hand, care ar fi urmat să fie livrate gratis de SUA, din flota Gărzii Naţionale, în 2013. România trebuia însă să plătească aproximativ 1,3 miliarde de dolari pentru modernizarea şi echiparea completă a avioanelor respective, asistenţa tehnică pe o perioadă de 3 până la 5 ani, simulatoare de zbor, muniţia, armamentul, transportul şi adaptarea infrastructurii de la sol. Piloţii români şi personalul tehnic urmau să fie instruiţi în baze militare americane, la standardele US Air Force.

A doua etapă presupunea achiziţia altor 24 de aparate F-16, de data aceasta noi. Ministerul Apărării nu a prezentat niciodată însă un termen la care urma să fie făcută această achiziţie şi nici cât urma să coste.

Acest acord nu a fost pus niciodată în practică, deşi România stabilise cu partea americană chiar şi calendarul pe baza căruia trebuiau plătiţi banii în rate. Guvernul condus de Emil Boc nu a putut asigura fondurile necesare pentru această achiziţie.

2012: F-16 second-hand, din Olanda sau Portugalia

O dată cu schimbarea guvernării PDL, în 2012, Ministerul Apărării a avansat o nouă variantă de lucru: achiziţionarea de F-16 second-hand, de la armatele Olandei sau Portugaliei, care au anunţat că au disponibile astfel de aparate folosite. Aceste variante au fost lansate în primăvara anului 2012, din partea PNL, iar CSAT a fost informat despre ele la vremea respectivă, fără a lua însă vreo decizie.

Disponibilitatea Olandei de a vinde României 15 avioane F-16 aflate în uz a fost anunţată în contextul în care Olanda era singurul stat care se opunea aderării României la spaţiul Schengen. Cu toate acestea ambasadorul olandez la Bucureşti a negat că cele două subiecte ar avea vreo legătură.

În noul Executiv format de USL, ministrul liberal al Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a continuat pe această direcţie, iar la reuniunea Comitetului Militar al NATO, care a avut loc la Sibiu, în urmă cu aproximativ două săptămâni, a anunţat că decizia privind achiziţia de avioane F-16 va fi luată rapid, pentru că România riscă să nu facă faţă angajamentelor din cadrul NATO.” *(subl. mea)

Dupa parerea mea, a fost o greseala din partea noastra ca nu s-au achizitionat la timp avioanele, atunci cand erau bani.

Premierul Victor Ponta: „M-am enervat, am văzut cea mai mare măgărie împotriva României”

Un articol foarte interesant! Se arata ca:

„Primul-ministru Victor Ponta a declarat că l-a enervat votul dat de europarlamentarii PDL împotriva desemnării lui Leonard Orban pentru un post la Curtea Europeană de Audit

„Vom fi singura ţară care nu vom avea reprezentare în Curtea Europeană de audit. Este cea mai măgărie împotriva României, m-a enervat. Aşa o măgărie nu am văzut în acest an”, a spus la RTV premierul.

Victor Ponta a precizat că parlamentarii PDL au votat împotriva lui Leonard Orban deşi acesta a făcut parte din Guvernele Boc şi Ungureanu.

„Dacă nu era bun de ce l-au numit ministrul Afacerilor Europene? Nu este pesedist şi nici apropiat de mine, dar nu trebuia umilit din atâta prostie. Ce comitete să facă Băsescu la Bucureşti pentru recredibilizarea imaginii României dacă un fost comisar european membru în Guvernul PDL este umilit de cei de la PDL”, a subliniat Ponta.

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a primit aviz negativ, miercuri seară, la Comisia de Control Bugetar din PE pentru postul de la Curtea Europeană de Audit, el primind 14 voturi „împotrivă” şi 12 voturi „pentru”.”

Romania Libera

Ponta spune că, din punctul său de vedere, există şansa unei colaborări raţionale cu Băsescu

Se arata ca:

„Premierul Victor Ponta a declarat că, din punctul său de vedere, există şansa unei colaborări raţionale cu preşedintele Traian Băsescu, pornind de la considerentul că în deciziile finale adoptate în şedinţa de joi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) s-a ţinut cont de obiecţiile sale, potrivit Mediafax.

El a arătat că a părăsit şedinţa de joi a CSAT deoarece nu a acceptat ca pe ordinea de zi, care i-a fost transmisă cu doar o zi înainte, să fie trecute documente prin care, de exemplu, era înfiinţat „un Megaminister de Externe al Administraţiei Prezidenţiale”.

Acest „Megaminister” ar fi urmat să funcţioneze sub forma unui oficiu din structura Administraţiei Prezidenţiale care să coordoneze Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Afacerilor Europene, serviciile publice de radio şi televiziune, Regia Patrimoniului Protocolului de Stat pentru refacerea imaginii României în străinătate.

Premierul a declarat totodată că nu a acceptat nici propunerea preşedintelui Traian Băsescu privind adoptarea unei decizii a CSAT prin care să fie stabilit bugetul pentru 2013-2016 destinat înzestrării Armatei, motivând că o astfel de decizie aparţine Parlamentului la aprobarea bugetului de stat şi că actualul Guvern are un mandat limitat, până la alegerile parlamentare.

Un alt punct de divergenţă a rezultat dintr-un document conform căruia CSAT ar fi urmat să se pronunţe asupra tuturor proceselor de privatizare şi numirilor de manageri la companiile de stat. Ponta a arătat că acceptă intervenţia CSAT doar în cazul unei privatizări cu risc asupra siguranţei naţionale.

Premierul a remarcat însă că, în final, în şedinţa CSAT s-a ţinut cont de aceste obiecţii.

„Eu, când am zis la un moment dat – sigur, eram în campania de referendum, eram toţi foarte războinici – că nu o să merg nici la CSAT, dar nu o să împiedic CSAT-ul, am fost criticat că nu este un gest raţional, că nu e normal. M-am dus astăzi, am evitat un conflict mai grav şi deciziile luate, până la urmă, au fost deciziile corecte, dar nu îmi doresc ca la fiecare şedinţă de CSAT să existe o tentativă prin care Administraţia Prezidenţială să mai ia ceva de la Parlament, Guvern, televiziune sau radio”, a spus Ponta la RTV.

Întrebat dacă există totuşi şansa unei colaborări raţionale cu preşedintele Traian Băsescu, premierul a răspuns că, din punctul său de vedere, acest lucru este posibil atât timp cât şeful statului înţelege că actualul premier nu este ca Boc şi Ungureanu.

El a arătat în acelaşi timp că prima sa întâlnire cu preşedintele Băsescu, după referendumul de demitere a acestuia, nu a fost una „foarte reuşită”.

În 30 iulie, după referendumul de demitere a preşedintelui, premierul Victor Ponta a declarat că va face tot posibil să nu mai interfereze cu Traian Băsescu dacă acesta va reveni la Palatul Cotroceni şi că nici măcar nu va mai participa la şedinţele CSAT, spunând că, dacă sunt documente importante, Băsescu poate să i le transmită spre semnare.

Prim-vicepreşedintele PDL Cristian Preda a declarat, marţi, că şedinţa CSAT programată pentru joi, prima după revenirea în funcţie a preşedintelui Traian Băsescu, va fi un test important pentru coabitare.”

Off Topic

Sa vedem ce mai spun sondajele!

Romania Libera

SONDAJ IMAS: USL, a treia lună de SCĂDERE

Se arata ca:

„USL ar obţine 55% din voturi, dar a pierdut aproape 12% în ultimele trei luni, potrivit unui sondaj realizat de IMAS în luna septembrie, publicat de Adevărul.

Dacă mâine ar fi alegeri parlamentare, USL ar obţine voturile a 55% din români, potrivit sondajului realizat de IMAS în perioada 6-16 septembrie. Pe următoarele locuri se clasează PDL cu 17,8%, PPDD cu 15,5% şi UDMR cu 5,3%, în timp ce restul formaţiunilor politice nu ar depăşi pragul electoral.

Chiar dacă USL se află pe primul loc în preferinţele românilor, scorul alianţei social-liberale este cu aproape 12% mai mic decât cel din luna iunie, înainte de declanşarea suspendării lui Traian Băsescu. În ultimele luni de zile, USL a trecut prin două perioade distincte din punct de vedere al evoluţiei cotei electorale, potrivit cercetărilor realizate de IMAS.

PPDD, uşoară creştere

PPDD avea  12,8% în mai şi a coborât  la 9,8% în iunie. Cota acestui partid a ajuns la 10% în iulie, la 14,1% în august şi la 15,5% în septembrie.

Pierderea guvernării şi a alegerilor locale a adus PDL la 14,5% în mai şi la 12,7% în iunie, scorul cel mai slab din ultimii doi ani de zile. Strategiile PDL au părut lipsite de succes, iar partidul nu a crescut în sondaje nici măcar după schimbarea lui Emil Boc cu Vasile Blaga în fruntea partidului. În schimb, alegătorii democrat-liberalilor au fost „mobilizaţi” de declanşarea operaţiunii de suspendare, partidul crescând în iulie la 16,3%, iar în august la 17,8%.”

USL trebuie sa aiba atentia marita!

Gitenstein: Voluntarii Corpului Păcii au plantat peste tot în România sămânţa schimbării

Gandul

GÂNDUL LIVE. Ministru în Guvernul României, despre Oltchim: Trebuie să plătească nu numai Dan Diaconescu, dar şi din guvern, dacă privatizarea eşuează

Se arata ca:

„Ministrul Liviu Pop a declarat, în această seară, la GÂNDUL LIVE, că în cazul eşuării privatizării Oltchim va răspunde nu doar Dan Diaconescu, ci şi responsabilii din guvern pentru acest eşec.

„Cineva va plăti, nu că va trebui, cineva va plăti. Dacă luni nu se încheie contractul, cineva va plăti şi Dan Diaconescu şi, poate, şi cineva din guvern”, a spus Pop, precizând că „ziua de luni va aduce elementul de noutate”.”

DE citit…

Iata ce spune Dl. Adrian Nastase pe blogul sau:

Pentru reprezentantii PDL care merg la televizor

Se arata, printre altele, ca:

„1)      În 2001, cu un Arpechim încă nepreluat de OMV, Oltchim, lucrând deci „braţ la braţ” la Arpechim, avea pierderi de 139 de milioane lei, la o cifră de afaceri de 590 de milioane. Aşa l-am preluat. Rentabil!

2)      După ce, în 2002 şi 2003 cifra de afaceri a crescut, gradual,s-au redus, proporţional şi pierderile. De la aproximativ 25%, în 2001, la aproximativ 10%;

3)      În 2004, cifra de afaceri a crescut cu aproape 60% faţă de 2003, respectiv 230% faţă de 2001, şi pentru prima dată, Oltchimul a trecut de pe pierderi pe profit (84 de milioane lei);

4)      Profitul, chiar mai mic, a fost obţinut şi în 2005 şi 2006, în condiţiile în care cifra de afaceri a continuat să crească.

5)      Privatizarea Petrom a fost decisă de mentorul spiritual al pedeliştilor, Traian Băsescu, cel care s-a angajat în numele României, în 1999, prin memorandumul semnat cu Banca Mondială.

6)      Ştiu că, la papagali, efortul de învăţare durează mai mult. Aşa că voi reveni cu aceste date.

Dar iata si articolul din Ziarul Financiar la care face trimitere editorialul D-lui Nastase:

Cine ar trebui să plătească pentru situaţia dezastruoasă de la Oltchim Râmnicu Vâlcea

Se arata ca:

Situaţia dramatică în care a ajuns cel mai mare combinat chimic al ţării, Oltchim Râmnicu Vâlcea (OLT), este responsabilitatea directă a celor 33 de membri ai Consiliului de Administraţie care au trecut prin conducerea companiei în ultimii zece ani. Ei au fost numiţi de stat ca să administreze interesele statului şi ale acţionarilor minoritari la Oltchim, iar acum întrebarea este dacă vor fi traşi la răspundere inclusiv penal.

Aceştia au pus umărul la dezastrul Oltchim votând hotărârile care au condus la pierderi de 300 mil. euro în ultimii cinci ani şi jumătate şi la acumularea unor datorii de 700 mil. euro. Majoritatea administratorilor de la Oltchim au votat în ultimii zece ani propunerile directorului general Constantin Roibu, cel care a fost multă vreme şi preşedintele Consiliului de Administraţie. Numiţi politic de miniştrii economiei, ei fie nu au văzut, fie au ignorat înrăutăţirea situaţiei Oltchim. Singurii care au contestat strategia Oltchim au fost reprezentanţii PCC, care ulterior au fost daţi în judecată de companie pe motiv că ar fi blocat nejustificat activitatea companiei şi mai ales finanţarea.” (subl. mea)

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Anunțuri

Septembrie 28, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 comentarii »

  1. […] Sedinta CSAT. Scandalul […]

    Pingback de Dragii mei frati romani, invatati sa va aparati demnitatea si votul « Hai ca se poate! | Septembrie 29, 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: