Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Care e problema?

Citeam postarea Gabrielei Savitsky despre Piata Universitatii, precum si pe cea a D-nei Corina Cretu, si pe cea a D-lui Adrian Nastase… Interesant este ca Opozitia identifica faptul ca, la ora actuala, Romania are o singura problema: Traian Basescu. Eu inteleg ca e vorba de o lupta politica. Insa punctul acesta de vedere, unilateral, imbratisat de toata Opozitia, de Piata Universitatii imi pare destul de exhaustiv: toate sunt bune si frumoase, Traian Basescu e urat, el e problema. Despre Traian Basescu am  scris si eu, criticandu-l in numeroase randuri. Am scris si despre Piata Universitatii. Am renuntat insa sa mai scriu un comentariu la discursul prezidential. Mi s-a parut zadarnic sa analizez scolareste ce a zis bine si ce nu a zis bine Presedintele. Monoton si lipsit de semnificatie. A fost un discurs ceva mai echilibrat decat altele pe care le-a rostit. Nici nu-mi propun sa-l studiez pe Basescu, comentand de fiecare data discursurile sale. Mi s-a parut ca nu asta e problema… Nu neg ca trebuie sa avem o reactie, ca cetateni, la ceea ce spune Presedintele. Societatea este un organism viu si, drept consecinta, reactioneaza. Asa si trebuie. Asa este si normal. Insa si acestea mi s-au parut banalitati. Lucruri repetate de atatea si atatea ori.

Au fost doua filme care au spus mult mai mult despre societatea romaneasca postdecembrista decat as fi putut sa spun eu disecand discursul prezidential. Nici continutul acestora nu epuizeaza exhaustiv subiectul. Insa au mers mai profund in problema decat orice analiza pe care am citit-o pana acum. Fara indoiala, va invit sa le (re)vedeti:

Senatorul melcilor

Ciocoii noi cu bodyguard

Oare nu acestea sunt adevaratele probleme? O mare parte din ele? Oare nu astfel de lucruri, astfel de realitati i-au scos pe oameni in strada? Gresim daca spunem ca aceste filme sunt emblematice pentru realitatea romaneasca postdecembrista?

 

De citit si…

Gandul

Agenţiile de rating continuă ASALTUL asupra EUROPEI: Fitch a retrogradat cinci state din UE. Ce efect NEAŞTEPTAT a avut decizia asupra EURO

Cristian Preda, la Interviurile Gândul: „Soluţia dezirabilă – un GUVERN DE LARG CONSENS, soluţia fezabilă – PREMIER INDEPENDENT”. VIDEO

Ianuarie 28, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

