Motanul Incaltat

Just another WordPress.com weblog

Traian Basescu: „Dacă nu găseşte înţelegere, poate şi are alt punct de vedere decât propriul lui ministru, ori trebuie să plece ministrul, ori secretarul de stat. Cine credeţi că pleacă? Ghici ghicitoarea mea!”

Iata ce ne spune Gandul:

RAED ARAFAT A DEMISIONAT. Cine i-a dat telefon lui Băsescu să-i spună că Arafat este împotriva reformei?

Se arata, printre altele, ca:

„Raed Arafat a demisionat din funcţia de subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii pe fondul scandalului accentuat în ultimele zile de preşedintele Traian Băsescu care l-a identificat pe fondatorul SMURD drept principalul duşman al reformei din sistemul de sănătate. Înainte de a pleca din postul pe care îl ocupă încă din 2007, Arafat a ţinut să-şi regleze conturile cu şeful statului, susţinând că imagine de antireformist i-a fost prezentată lui Băsescu de unii dintre cei care au lucrat la proiectul noii legi a sănătăţii, apropiaţi Cotroceniului şi care nu au avut niciun moment de gând să-i ia în considerare observaţiile. El i-a nominalizat pe Virgil Păunescu, Cristian Vlădescu şi Lucian Duţă, sugerând că unul dintre ei i-a spus lui Băsescu că Raed Arafat nu doreşte reforma în sănătate. Asta după ce, a precizat Arafat, în primele două dezbateri pe proiectul noii legi i s-a trântit în faţă că sistemul de urgenţă ar fi evoluat şi fără el.
Nu vreau să reproduc ce mi-au auzit urechile:că doctorul Arafat nu a făcut nimic în România, că oricum evolua sistemul. (..)Am primit un telefon de la domnul preşedinte, un telefon care a venit în baza, cel mai probabil, a unei reclamaţii, de la unul dintre colegii pe care i-am enumerat, cei trei, că doctorul Arafat este împotriva reformei Sănătăţii şi nu vrea reforma sanitară şi că blochează procesul. Acest lucru nu se poate. (…) Telefonul preşedintelui s-a rezumat la o scurtă discuţie, în care a spus clar că, dacă nu îmi convine ce scriu, aşteptaţi, lăsaţi-i să scrie, şi după asta vom avea o discuţie despre aceste aspecte. După ce au terminat, am solicitat o întâlnire, mi s-a zis că va fi o întâlnire şi nu a mai avut loc„, a spus Arafat.

Medicul a mai adăugat că membrii comisiei care au făcut noua lege a sănătăţii nu au ţinut cont de propunerile făcute de el, ţinând cont că aceştia nu aveau nicio pregătire în sistemul de urgenţă. „Colegii care au scris această propunere, nici unul dintre ei nu are cea mai mică experienţă în domeniul sanitar de urgenţă şi în domeniul organizării sistemului de urgenţă”, a indicat fostul subsecretar de stat.

„Am primit foarte multe telefoane să nu-mi dau demisia”

El a precizat că mulţi i-au cerut să nu plece de la Ministerul Sănătăţii. „Am primit foarte multe telefoane să nu-mi dau demisia. E un moment şi s-a spus tranşant că, dacă nu sunt de acord cu punctul oficial al ministerului, trebuie să plec. Eu nu sunt de acord cu punctul de vedere oficial al ministerului”, a spus Arafat. El a adăugat că din afară va putea să apere sistemul de urgenţă. „Nu e vorba de SMURD, nu e vorba de medicul Arafat, este vorba de sistemul public de urgenţă”, a spus Arafat.

Raed Arafat a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, la sediul Ministerul Sănătăţii, că deşi şi-a dat demisia din funcţia de secretar de stat al MS, acesta nu părăseşte sistemul de sănătate. „Nu sunt de acord cu punctul de vedere al Ministerului Sănătăţii în ceea ce priveşte sistemul de urgenţă, deoarece consider că acest sistem va avea de suferit, din momentul în care orice control, care a mai rămas pe caest sistem va dispărea”, a spus Arafat.

Legea actuală a sistemului de urgenţă este una bine pusă la punct, precizează medicul Raed Arafat. „Nu o zic eu, o zic foarte mulţi. Acest rezultat nu este rodul muncii doctorului Arafat. Este rodul muncii unei comisii întregi şi a multor oameni care au participat la elaborarea acestei legi. Este o muncă care a durat trei-patru ani”, a declarat acesta.

Fostul subsecretar de stat a menţionat că după această demisie îşi va reocupa postul de la Spitalul din Mureş, dar este posibil să ceară o perioadă de concediu fără plată de vreo două-trei luni ca să poată să facă dezbatere pe nouă lege a sănătăţii. Arafat nu crede că putea avea mai mare putere de a modifica noile prevederi dacă rămânea în sistem. „Am încercat să fac tot posibilul pentru a modifica noua lege a sănătăţii în ceea ce priveşte serviciul de urgenţă, dar nu mai pot face nimic dacă rămânea această funcţie. De trei luni am tot încercat. Părerea unui om care se ocupă de sistem este mai puţin importantă decât părerea unui care are o părere despre sistem. Va trebui să ies afară pentru a putea să-mi spun punctul de vedere”, a menţionat medicul.

Arafat: Tudor Ciuhodaru, numit consilier onorific la MS pe probleme de urgenţă, a distrus SMURD Iaşi

Subsecretarul de stat demisionar Raed Arafat a declarat că se gândeşte deja ce se va întâmpla cu sistemul medical de urgenţă după ce a aflat că a fost numit consilier „cel care a distrus SMURD-ul la Iaşi”. „Nu am plecat ca să părăsesc sistemul, ci ca să vorbesc. Am văzut ce consilier a fost adus, cel care a distrus SMURD-ul la Iaşi. Mă gândesc ce se va întâmpla cu urgenţa, sper ca profesioniştii să fie ascultaţi”, a spus Raed Arafat. El a precizat că ţine cu bolnavul şi cu sistemul care deserveşte pacientul, dar a aplica concurenţa în urgenţă este cel puţin straniu. Raed Arafat susţine că nu poţi lua un model dintr-un sistem de urgenţă şi să îl aplici în altă ţară fără să vezi care este impactul acestuia.

„În România, sectorul de urgenţă este unul dintre cele mai stabile sectoare, este continuu controlat. Prin noua lege există riscul vulnerabilizării sistemului la dezastre şi catastrofe”, a mai spus fostul subsecretar de stat.

Ce efecte vor avea modificările aduse sistemului de urgenţă asupra pacienţilor

Raed Arafat spune că întroducerea serviciilor private de sănătate nu va duce la îmbunătăţirea calităţii serviciului medical, ba mai mult acestea pot chiar scădea.
„În primul rând această modificare va duce la vulnerabilizarea sistemului de urgenţă în ceea ce priveşte reacţia la calamităţi şi dezastre. Este clar că nu vom mai avea acelaşi sistem pe care l-am avut, concept construit pe parcursul câtorva ani. În al doilea rând, calitatea actului medical ar putea avea de suferit. Lumea greşeşte dacă are impresia că dacă vin privaţii calitatea actului medical va creşte. S-ar putea să ne trezim că vom avea diferenţe mari în standarde şi în calitate. Este foarte greu să lucrezi pe urgenţa publică punând competiţia doar comercială, pentru că un comerciant va vrea să facă profit, va vrea să ofere servicii ieftine, iar serviciile ieftine şi profit nu trebuie să fie neapărat egale cu calitatea şi s-ar putea să ne confruntăm cu reducerea calităţii serviciului medical”, a indicat dr. Arafat.”

Băsescu, ATAC DUR la Arafat: Dacă nu e de acord, PLEACĂ. Cine credeţi că pleacă? Ghici, ghicitoarea mea

Iata si ce editorial a scris Dl. Cristian Tudor Popescu:

Birja, Roaba şi Dricul

Iata ce arata, printre altele, distinsul editorialist:

„În ceea ce priveşte serviciul de Urgenţă şi ambulanţele, nu am decât o certitudine: echipajul de salvare trebuie să ajungă rapid la bolnav şi să-i acorde o asistenţă eficace. În rest, doar întrebări:

1. Va fi avantajat bolnavul grav de o concurenţă între firme de Urgenţă asemenea celei dintre companiile de taxiuri? Dacă firma de taximetre „Birja” răspunde târziu sau deloc la apel, dacă maşina întârzie sau şoferul fumează fără să-ţi ceară permisiunea, data viitoare vei suna la firma „Roaba”. În cazul ambulanţelor însă, se poate să suni direct la „Dricul”.

2. Asta dacă decide bolnavul sau apropiaţii săi alegerea firmei de Urgenţă. Dacă alegerea va aparţine statului, bolnavul putând să sune la un număr de uz general, atunci pe ce criterii se va face ea? Fiind vorba de acces la banii statului, nu vom asista la manevre ca acelea pe care le fac firmele farmaceutice când e vorba de medicamente compensate de la buget?

3. Până una-alta, SMURD funcţionează suficient de coerent şi eficient. Poate fi un principiu de reformă slăbirea sau chiar dizolvarea a ceea ce merge? Garantează dl Băsescu şi guvernul său că nu vor muri oameni cu zile până când noul sistem de Urgenţă va funcţiona măcar la nivelul SMURD? Sper că nu se ia în considerare răspunsul „Reforma cere sacrificii”.” (subl.mea)

In legatura cu punctul 3:

3.1 Dar daca noul sistem de Urgenta nu va functiona macar la nivelul SMURD si aceasta lege, daca va fi adoptata, va conduce la faptul ca vor muri oameni cu zile, cine va raspunde? Dl. Basescu si guvernul sau? Din cate inteleg eu, Dl. Basescu si guvernul sau nu garanteaza nimic. Doar doreste sa impuna!

„”Vreau să-l atenţionez pe domnul doctor Arafat că acest proiect de lege este pentru discutat, de asta a fost lansat în dezbatere publică, cea mai corectă abordare este să se prezinte la ministru cu observaţiile dânsului şi nu să creeze o psihoză publică, că acest guvern, ticălos, de altfel, nu, domnu’ Arafat, vrea să distrugă sistemul de ambulanţă, să-l dea la nişte golani privaţi„, a spus Băsescu. „

Pai, Dl. Basescu, dar daca e vorba chiar de niste golani privati ? Garantati Dvs., D-le Presedinte, ca nu ar fi asa, ca vad ca Dvs., chiar Dvs., folositi formula „golani privati? Aaaaa, din cauza asta Guvernul Boc, sau al Dvs., ma rog, n-a facut nicio privatizare, nu-i asa, Dl. Basescu? Ca doar e vorba de niste golani privati, nu?

Chestiunea nu e ca Arafat ar crea o psihoza publica, de care vad ca se teme Dl. Basescu. Chestiunea e alta si anume ca Raed Arafat ar putea, cu o mare probabilitate, sa aiba dreptate! Adica sa ma incred in niste nimeni de care nu a auzit cineva pana acum si sa nu ma incred in acest om, Raed Arafat, care a facut ceva concret si bun pentru tara asta? Sa ma incred in alde Duta, Vladescu, Paunescu…? Cine sunt acesti oameni si ce au facut ei pentru tara asta? Care sunt realizarile lor pentru aceasta tara? Care e pregatirea lor profesionala si experienta in domeniul medical, pentru ca s-o putem compara cu cea a doctorului Arafat?

Tot in Gandul, editorialul D-nei Indira Crasnea:

Arafat, doctorul singuratic

Se arata, printre altele, ca:

„Plecând, Arafat nu este mai puţin respectat şi ascultat. În consecinţă, mai abitir i se vor pune beţe-n roate. Nici nu i se răcise scaunul la minister, că Prefectura Arad a raportat, întâmplător şi cu bucuria de „să moara capra…”, că elicopterul SMURD de acolo e defect de vreo zece zile. Noroc că, într-un rar moment de deşteptăciune, ministrul de Interne a decis subit să înlocuiască elicopterul cu totul. Şi se va mai auzi despre astfel de defecţiuni.

Dezolantă în această întâmplare nu este atât înlăturarea unui specialist dedicat, care era (este) un caz rar de „om potrivit la loc potrivit”, cât meschinăria şi ipocrizia celor implicaţi. Prăfuitul ministru al Sănătăţii, preşedintele UDMR şi premierul Boc mai că nu se înecau cu regretele. Decât să se topească în oftaturi din rărunchi, mai bine îl susţineau pe Arafat. Despre autorul moral al acestei eliminări, Traian Băsescu, consemnarea faptului că s-a lepădat televizat de prestanţa de preşedinte aproape că nu e o ştire. În economia meschinăriei, papagalicelile de partid ale unor Oltean, Voinescu-Cotoi sau Ponta nici nu mai contează.

Dar culmea umilirii a fost ungerea grabnică a lui „Pupu de la UPU” (nom de guerre al cetăţeanului zbuciumat Ciuhodaru Tudor, înrăit navestist între partide) pe post de sfetnic în ale medicinei de urgenţă. Nu că era Arafat autoritate infailibilă (infailibil e Papa şi doar pentru catolici), dar…

Şi totuşi, Raed Arafat ar fi trebuit să rămână şi să se pună cu încăpăţânare de-a curmezişul. Dar este doar un om. E drept, un om remarcabil. Nu a fost îndeajuns.”

De ce ar mai ramas in functie? Fara sa fie sustinut politic, Raed Arafat n-ar fi putut sa schimbe mare lucru. Eu ma intreb daca Opozitia l-ar fi sustinut din punct de vedere politic pentru ca sa poata continua…

De citit si in Mediafax:

RAED ARAFAT A DEMISIONAT: Am obligaţia să avertizez, să nu tac. Ieşind din Ministerul Sănătăţii voi putea apăra mai bine sistemul de urgenţă

Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

Update

Iata si un punct de vedere al Opozitiei. Recomand sa cititi si aceasta postare a D-nei Corina Cretu:

Triumful amatorilor asupra expertizei profesioniştilor

Iata ce se arata printre altele:

„Este o ticăloşie fără margini, un atentat la viitorul acestei naţiuni. Fără un stat puternic şi performant, performanţă care se măsoară în gradul de satisfacere a nevoilor cetăţenilor, democraţia este în pericol.

Prima sarcină a USL, după venirea la putere, este să readucă profesioniştii în sistemul public. Place sau nu unora care se aşteaptă ca locul clientelei PDL să fie luat de clientela noastră, trebuie să punem piciorul în prag şi să depolitizăm masiv şi radical instituţiile şi serviciile statului, să refacem corpul funcţionarilor publici, să atragem în sistem oameni tineri, cu studii de cea mai bună calitate, şi să refacem alianţa politicieni-profesionişti, dacă vrem să prosperăm, ca naţiune.”

Si va invit sa cititi ce am scris inca din primavara anului trecut:

Filozofia dreptei in privinta Sanatatii

Off Topic

In lume se petrec lucruri importante! Iata ce am citit in Evenimentul Zilei:

Noul ambasador al SUA în Rusia, un expert în „revoluţii colorate”

Se arata, printre altele, ca:

„În calitate de arhitect al „resetării” relaţiilor dintre SUA şi Rusia, Michael McFaul a afirmat că îşi propune să traducă în practică această idee.

McFaul, catalogat „specialist în revoluţii colorate”, va ajunge în curând în capitala rusă, semnalează ziarul „Kommersant”. Hillary Clinton a afirmat că numirea lui McFaul ca ambasador în Rusia este cu atât mai oportună, cu cât „următoarele luni vor avea o însemnătate esenţială pentru democraţia din această ţară”, mai relatează cotidianul moscovit.”

Recomand citirea integrala si in original a intregului articol.

S-a ajuns la proteste de strada!!

Romania Libera:

Miting pro-Arafat în centrul Clujului

Anunțuri

Ianuarie 11, 2012 - Posted by | Uncategorized | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

10 comentarii »

  1. Apropo de ceea ce a declarat (v. titlul postarii) ne putem da seama de cum gandeste Basescu. Reiau declaratia:

    „Traian Basescu: “Dacă nu găseşte înţelegere, poate şi are alt punct de vedere decât propriul lui ministru, ori trebuie să plece ministrul, ori secretarul de stat. Cine credeţi că pleacă? Ghici ghicitoarea mea!”

    Si acum uitati-va, va rog, numai putin:

    „Daca USL castiga alegerile si nu gaseste intelegere, poate are si un alt punct de vedere decat Presedintele tarii, ori trebuie sa plece Presedintele, ori USL. Cine credeti ca pleaca? Ghici ghicitoarea mea!”

    🙂

    Cam in astfel de termeni gandeste Basescu, adica exact in termenii care fac imposibil orice fel de dialog, orice fel de coabitare politica. Adica exact in termeni nedemocratici. Felul asta de a gandi al Presedintelui ar trebui sa ne dea de gandit. Pe de alta parte eu stau si ma intreb daca nu cumva si pe plan international face, se exprima la fel: ori, ori. Adica, spre exemplu, atunci cand sta alaturi de Merkel si Sarkozy…
    Nu asa se face politica, nu asa se discuta.
    Pe de alta parte, parerea unui specialist in domeniul Sanatatii, cu privire la aceasta lege, se impune, cred eu. Cu atat mai mult cu cat Dl. Arafat are experienta in ceea ce priveste sistemul de Urgenta, ar fi trebuit consultat, nu indepartat si inca intr-un mod atat de brutal. Pe cand acum legea o vor face „oamenii politici”, specialisti in toate, nu-i asa?

    Ceea ce e trist, si e un lucru care chiar pune in pericol orice reforma, este ca, pe langa faptul ca nu avem o cultura a coabitarii politice, a cooperarii, nu avem nici macar o cultura a dialogului rational, civilizat, bazat pe argumente, atat de necesar infaptuirii unei adevarate reforme, daca asta chiar dorim. Aici individului, indiferent daca are dreptate sau nu, i se impune de catre conducere (oricare ar fi aceasta) sa faca „asa”. Ori, ori.

    Si lucrurile merg catastrofal. Ca de obicei.

    Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

  2. Raed Arafat a facut pentru Romania mai mult decat au facut vreodata romanii insasi: le-a dat SMURD-ul , un serviciu de urgente medicale cum n-a avut vreodata Romania.Indiferent ce parere am eu despre arabi, in fata lui Raed Arafat …jos cu palaria, tot respectul!Problema e ca…trebuia sa demisioneze de pe timpul cand ministrul ” sanatatii” era Cseke Attila, acum deja parca nu mai are nici un farmec si-i cam tardiva. Iar cand a fost facut [” in direct” vazut de o gramada de lume , la ora de maxima audienta pe un post public de televiziune] mincinos, de catre cel mai mare mincinos din tara asta ….javra chioara de la Cotroceni , tradatorul de tara si neam Basescu Traian,trebuia ATUNCi sa-i dea cu sictir si sa-si dea demisia …tot asa in direct!”Opozitia” nui cred ca l-ar fi sustinut vreodata pe Arafat . Niciodata nici o „opozitie” di Romania nu si-a cunoscut interesele.Tudor Chiuariu de la Iasi este o dovada mai mult decat graitoare in acest sens.

    Comentariu de marian | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

    • @marian
      Foarte interesant – te citez: „Niciodata nici o “opozitie” din Romania nu si-a cunoscut interesele.”.

      Cu tot riscul de a ma repeta, reiau ce am spus in postarea mea , scrisa inca de anul trecut, din primavara:

      „As dori sa vad raspunsul stangii la o asemenea filozofie si daca aceasta considera ca un astfel de sistem de sanatate, asa cum a fost descris mai sus, este unul viabil in Romania de azi, dar si in viitor. Ar fi interesanta o critica din perspectiva social-democrata la o astfel de viziune de dreapta despre Sanatate si chiar o pozitie comuna cu PNL, in cadrul USL, fata de o asemenea conceptie, daca o astfel de pozitie comuna se poate realiza.”

      E bine ca vad un raspuns macar acum… Postarea D-nei Cretu arata cateva linii de actiune, cateva directii. Totusi, as fi dorit sa vad ceva mai mult. Sa vad o viziune despre cum considera, iata, PSD ca ar trebui sa fie, sa arate sistemul de sanatate de la noi. Deci o abordare sistemica, ca sa fiu si mai clar. O abordare care sa arate si cum poate fi imbunatatit continuu acest sistem de sanatate.Cu alte cuvinte, o conceptie descrisa mai pe larg despre aceste lucruri. Sigur, specialistii, profesionistii, adica cei care cunosc ce inseamna Sanatatea, cei care stiu ce inseamna, spre exemplu, sistemul de Urgenta, trebuie cooptati si consultati, nu indepartati si insultati cum, din pacate, se intampla acum.

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

      • Acum vreo …30 sau 35 de ani era o melodie { o canta parca Alain Delon in duet cu Dalida} care se numea „Parole” adica…vorbe. De multa vreme de la politicienii nostrii nu mai aud decat …vorbe. Ce-mi pare rau e ca in special de la „opozitie” aud doar…Parole, parole, parole…si cam atat .Nimic precis { de cand Ion iliescu a promis 1 milion de locuri de munca …s-au invatat minte domnii politicieni} nimic palpabil , controlabil.Corina Cretu s-a mai stilat , s-a mai cizelat de cand este europarlamentar….pe cand era purtator de cuvant { parole !} al guvernului nu prea se intelegeau jurnalistii cu ea: era …doar o masinarie vorbitoare….parole, parole.Dupa parerea mea „opozitia” se comporta exact ca mine. Eu nu joc niciodata la 6/49 si cu toate acestea , intotdeauna ma gandesc …ce voi face cu castigul, stiind precis pe ce voi cheltuii banii.Asa si opozitia…nici macar n-au ajuns la alegeri{ nu se stie daca Basescu va dori sa aibe alegeri anul acesta sau chiar anul viitor} dar ei se culca pe-o ureche inbatandu-se cu apa rece a …sondajelor. Deci….parole, parole…

        Comentariu de marian | Ianuarie 11, 2012

      • @marian
        Da, dar un partid social-democrat trebuie sa aiba o viziune, conceptie social-democrata asupra sistemului de Sanatate (si nu numai, bineinteles) pe care s-o expuna public, pe intelesul tuturor, aratand avantajele, pentru cetatean, al unei asemenea viziuni. Ar fi trebuit sa intre intr-o polemica, generatoare a dialogului de idei, cu Dreapta politica sau, daca doresti, cu filozofia Dreptei. Si ar fi trebuit s-o faca de mai demult. Tocmai ca aceste parole , daca se poate spune asa, au lipsit. Au luat acum o atitudine. In al 11-lea ceas, cum se spune. Bine si asa, pana la urma. Decat deloc, bine si asa. Dar, dupa parerea mea, nu se intelege foarte clar, spre exemplu, ce parere are PSD despre aparitia operatorilor privati in sistemul de Urgenta. E bine? E rau lucrul asta? Cum ar trebui procedat pentru a face ca sistemul sa fie mai eficient , mai performant (si nu ma refer numai la aspectele financiare)? Trebuie sa vii cu o idee, si acea idee, la un partid de stanga, social democrat, trebuie sa fie una social-democrata, sa-i avantajeze pe cei multi (pentru ca cei bogati si foarte bogati, care reprezinta o minoritate, dupa cum se poate constata, merg sa se trateze pe la Viena, ca le da mana. Dar nu spun ca trebuie sa-i dezavantajeze, neaparat, pe acestia) si trebuie sa expui ideea s-o inteleaga toata lumea. Si, bineinteles, trebuie sa arati cum o aplici in practica. Daca s-ar face asa, daca ar exista dialog, dezbateri poate n-ar mai fi parole, parole in sensul perceput de multi dintre cetateni, adica vorbe goale.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 11, 2012

  3. De ce nu privatizeaza Presedintele A.N.A.F. ?

    Comentariu de mircea dan | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

    • @mircea dan
      Intreaba-i! 😆
      Dar lasand gluma la o parte, s-ar putea pune si intrebarea: cum de i-a apucat acuma, cand mai sunt cateva luni de zile (nici un an, nu?) pana la alegeri, pofta de reforma a sistemului de Sanatate? 🙂 Si sa mai si inceapa cu sistemul de Urgenta, cu crearea unei piete si aparitia de firme private. Ca pana acum nu s-a prea vazut vreo privatizare facuta de PDL. Chiar am avut si am impresia ca ei sunt impotriva privatizarilor (ma insel, oare?). Este interesant cum de a „inceput totul” cu sistemul de Urgenta, cand sunt intreprinderi de stat cu pierderi foarte mari. Guvernul Boc a pedalat pe ideea: „n-avem, dom’ne, bani!”. Dar problema cu pierderile foarte mari din sectorul de stat nu a reusit s-o rezolve. Sistemul de Urgenta, in schimb, a devenit URGENTA nr.1!! Basescu chiar spunea ca implementarea Legii Sanatatii va neceista in jur de 2 ani, daca nu chiar si mai mult, as adauga eu. Deci treaba e de durata. Trebuie insa subliniat ceva si anume reactia USL. Iata ce putem citi in Mediafax :
      USL: Dacă Băsescu ar vrea binele sistemului de sănătate, l-ar aduce înapoi în sistem pe Raed Arafat

      Iata ce se arata printre altele:

      „”De asemenea, atragem atenţia despre riscul ca această lege să ducă la scumpirea sănătăţii pentru cetăţeni, mai ales dacă nu se controlează cu atenţie modul în care s-ar deschide aceasta piaţă către marii asiguratori. Singurul lucru cu care suntem de acord este că trebuie, într-adevăr, să discutăm în detaliu legea, fără să ne concentrăm pe teme false. Această lege nu poate fi adoptată pe termen scurt, fără o revizuire serioasă şi fără o dezbatere cu cei mai credibili oameni din sistem. Cel mai bun lucru pe care Traian Băsescu l-ar putea face ar fi să nu mai vorbească atât de mult despre această lege, cel puţin nu înainte să se pronunţe specialiştii din sistem. Riscul cel mai mare ar fi ca, la adăpostul unei intenţii corecte – aceea de reformare şi eficientizare a sistemului de sănătate publică – să se distrugă ceea ce funcţionează corect în prezent şi să se producă şi mai multe probleme”, se arată în încheierea comunicatului USL.”

      Chestia cu scumpirea sanatatii pentru cetateni nu suna prea bine, nu? Si e foarte ingrijorator, intr-adevar, faptul, ca: „la adăpostul unei intenţii corecte – aceea de reformare şi eficientizare a sistemului de sănătate publică – să se distrugă ceea ce funcţionează corect în prezent şi să se producă şi mai multe probleme „…

      Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

      • Apropo de ceea ce spuneam mai sus, uitati-va cata graba cu Legea asta a Sanatatii. Un articol foarte interesant din Gandul:
        Arafat-Duţă, dezbatere pe noua lege a sănătăţii. Arafat: Am cerut o întâlnire cu Emil Boc, dar am fost refuzat

        Spicuiesc:

        „Fostul subsecretar de stat Raed Arafat susţine că a încercat să aibă o discuţie despre noua lege a sănătăţii cu premierul Emil Boc, însă a fost refuzat de acesta pe motiv că „este împotriva concurenţei”. Declaraţia a fost făcută într-o la o dezbatere VIDEO, transmisă pe stirileprotv.ro şi gandul.info, şi la care a participat si preşedintele CNAS Lucian Duţă. Discuţia a fost moderată de Claudiu Pândaru şi Cătălin Radu Tănase.

        Şeful CNAS a recunoscut, la rândul său, că proiectul legislativ privind sănătatea a fost lansat în dezbatere publică fără a se face înainte un studiu de impact.
        […]
        ♦ Raed Arafat a susţinut că a cerut o întâlnire cu premierul Emil Boc, pentru a discuta despre noua lege a sănătăţii, însă a fost refuzat pe motiv că este „împotriva concurenţei”.

        ♦ Lucian Duţă a declarat că seviciile de ambulanţă ale statului funcţionează bine în oraşele mari, iar dorinţa este să fie extinse în zona rurală. „Propunerea a fost foarte simplă: sistemul de urgeţă rămâne acelaşi, e coordonat de stat, preţul va fi acelaşi şi stabilit prin standarde de cost. Toată coordonarea se face prin 112. Privatul nu poate să refuze, nu are decât să plece acasă. Tu ca stat îi spui: funcţionezi aşa cum îţi spun eu. Dacă nu vii, te dau afară”, a spus el.
        […]
        ♦ Fostul subsecretar de stat a susţinut că legea vorbeşte de servicii omologate: „Există consorţii foarte mari care s-au specializat în a prelua serviciile de urgenţă din alte ţări. Legea devenind permisivă, ei vin si spun că ne discriminezi. O primă etapă vor fi licitaţii. Vine apoi cu costuri mai mici, scoate statul prin absorbţie. Serviciul de ambulanţă e cel mai vulnerabil. Te trezeşti că 30% a rămas în zona publică şi 70% particulară. Altfel negociază, devine încet-încet monopol”

        ♦ „Eu pot să vin ca stat şi să spun că pe sistemul de stat pot asigura 90% din aceste servicii şi îl plătesc mai mult şi doar 10% pe privat pentru că serviciile lor le folosesc mai puţin. Eu pot să decid ca stat ca un anumit număr de servicii îl privatizez”, a fost contraargumentul lui Duţă.

        ♦ Raed Arafat a precizat că Fundaţia pentru SMURD este creată pentru a sprijini activitatea SMURD: „Fundaţia este creată pentru a sprijini activitatea SMURD-ului prin echipamente, rulează un proiect european. Banii din 2% am închiriat un avion care face treaba elicopterelor atunci când vremea este proastă şi avem un caz grav-un copil ars”. În cadrul dezbaterii Raed Arafat a spus că ia în calcul să nu mai colecteze anul acesta cei 2% din impozit

        ♦ Arafat a precizat că sistemul de urgenţă are un deficit de 42% de personal, iar odată cu intrarea în vigoare a noii legi deficitul va fi şi mai mare, deoarece medicii din sistemul de stat vor prefera să plece la privat.

        ♦ Duţă a spus că nu s-a realizat niciun studiul de impact înainte ca legea să fie supusă dezbaterii publice. Motivul şefului CNAS: „Timpul nu mai are răbdare cu sănătatea”

        ♦ Legea poate fi modificată în dezbatere publică sau în parlament, a spus Duţă.”

        Recomand citirea integrala si in original a tuturor articolelor.

        Comentariu de Motanul Incaltat | Ianuarie 12, 2012

  4. […] RobertN, Pato Basil, G1b2i3, Stropi de suflet, Androxa, Adrian Voicu, Adela, Calin, Tu1074, Doru, Motanul Incaltat, Madi si Onu, Nea Costache, Vera, Blogatu, Acuvio, […]

    Pingback de Moartea puiului de căprioară versus “Moartea căprioarei” « • Gabriela Elena • | Ianuarie 11, 2012 | Răspunde

  5. […] Traian Basescu: “Dacă nu găseşte înţelegere, poate şi are alt punct de vedere decât propriu… […]

    Pingback de Despre privatizari, cercetati penal, demisii, demiteri, amanari si rezistenta oamenilor cu studii superioare la reforma « Hai ca se poate! | Ianuarie 12, 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: